Kirjoittaja Aihe: Hopeanuoli  (Luettu 34132 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

henzzzu

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #175 : Lokakuu 01, 2006, 00:38:17 »
Pakotin (noh, rukoilin, ruinasin ja suostuttelin) ukkini ostamaan minulle nämä videot pienenä x)! Siis kaikki neljä osaa, ja minulle on jotenkin jäänyt mieleen, miten katsoin ensin toisen osan, sitten ensimmäisen ja lopulta kolmannen ja neljännen!

Minusta koko tarina on ihana <3! Olin älytön koira-fani pienenä, ja Hopeanuoli oli parasta mitä tiesin. Kulutin kaikki neljä kasettia yhä uudestaan läpi ja nyyhkytin viimeisessä, kun Hopeanuolen isä kuoli. (Olin pieni!)

En ole ikinä ajatellut siltä kannalta, että kuka olisi ollut suosikkini (noh, Hopeanuoli tietty!), mutta täytyy kyllä sanoa, että pidin ihan älyttömästi niistä 'kolmesta veljestä'. Siis ne oli nämä 'tiikeriveljekset', joiden elämäntarina minusta oli ihana, siis tämä takauma niiden lapsuudesta, jossa ne "tappoivat vuoristokoiran pysyäkseen hengissä". *Nyyhkis taas* (No ei, en minä kokoajan pillitä...)

En pitänyt Crossista (sehän oli tämä Benin "tyttöystävä") minua ärsytti sen ääni, joka kimitti, ja typerä vakiokommentti: "Ben, yhyyy". Ben puolestaan oli hänkin jotenkin typerä, en tykännyt. Mahtaileva ja ärsyttävä. Siis nykyään ajattelen näin, pienenä jälleen pillitin, kun Ben jäi sinne kiven alle ja luulin, että se kuolee. (Ja kukaan sitten ei ajattele, että olen itkupilli O.O..)
Ainiin, ja asioita alkaa tulvimaan mieleeni, tämä Hopeanuolen kaveri (oliko se John), siis saksanpaimenkoira oli myös suosikkini. Ihan kuin sellainen "kaupunkilaiskoira".

Hah, ukkini (levätköön hän rauhassa) aina huomautti minulle, että Daisuki puhuu aikuisen miehen äänelläxD. Minusta tämäkin oli pienenä hyvin huvittavaa, kun aloin ajattelemaan asiaa.
Ja harmi, ettei Akaka-Booto (noinkohan kirjoitetaan ihan?) puhunut mitään, tarinasta olisi tullut parempi, jos se oli vastaillut jotain koirille, eikä vain aukonut suutaan.

Hopeanuolella ja Rikillä on ihana isä/poika-suhde, joka tietysti loppuu aikanaan.

//Mutta onko tämä Weed (?) Hopeanuolen poika? O__o Mitämitä? Kuka valistaisi asiasta?

~ heznnu ~

Poissa Kira

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
Hopeanuoli
« Vastaus #176 : Lokakuu 01, 2006, 11:39:19 »
Lainaus käyttäjältä: "henzzzu"
//Mutta onko tämä Weed (?) Hopeanuolen poika? O__o Mitämitä? Kuka valistaisi asiasta?

Kyllä, onhan se. Laiska kun olen niin kopion suoraan Hopeanuoli.comista tämän juonikuvauksen Weedistä:

Tarina alkaa kun Weedin äiti Sakura kuolee kaukana kotoaan Ohusta. GB-englanninsetteri lupautuu viemään Weedin Hopeanuolen, eli Weedin isän, luo Ohuun. Matka on vaikea eivätkä asiat ole hyvin Ohussakaan, kun he pääsevät perille. Seutua terrorisoi kaamea geenimanipuloitu koira. Kaiken lisäksi Johtaja (Hopeanuoli) apureineen ei ole paikalla, vaan ne ja Weed ovat menneet ristiin: Hopeanuoli on siellä, mistä Weed lähti ja toisin päin.

Toki kuvioihin sitten tulee vähän myöhemmin srajan pääpahis Hougen mukaan, kunhan Deadly sadaan ensin kukistettua.
Animena Weedistä on 26 jaksoa, joiden kaikkien pitäisi ilmestyä DVD:lle tämän vuoden aikana vielä. Kaksi DVD:tä on jo ilmestynyt ja kolmas tulee 4.10.
Weed-animen piirrosjälki jää kyllä Hopeanuolen jalkoihin (varsinkin niissä muutamassa ensimmäisessä jaksossa), sen verran inhottavia anatomiavirheitä koiriin on syöpynyt. Muuten kyllä juonellisesti ainakin ihan katsottavaa ja hyvä jatkosarja rakkaalle Hopsulle.
Weedin mangaversio on kyllä animea rutkasti parempi, mutta siinä huono puoli on sen päättymättömyys, lähemmäs 40 volumessa kun se huitelee..

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
Hopeanuoli
« Vastaus #177 : Lokakuu 01, 2006, 12:25:49 »
Aww, Hopeanuoli. <3__<3

Näin Hopeanuolet ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten, kun pikkusiskoni lainasi ne kaveriltaan. :> No, olin pelaamassa GameBoyta sohvalla ja Sanni laittoi ensimmäisen nauhan pyörimään ja aloin mielenkiinnosta sitä seuraamaan. Ensimmäiset katselukerrat olivat hieman ristiriitaisia - "äää vertaaa toi karhu kuolee!" Koomista kun sitä nyt ajattelee. Mutta, seuraavana päivänä koulun jälkeen laitoin ensimmäisen nauhan pyörimään.. ja toisen ja kolmannen ja vielä tuli katsottua se neljäskin. ;) Olin aivan myyty.

Lempparini siinä on tietenkin Hopeanuoli. Awwawwaww. Tiikeriveljekset ovat myös todella aww~! :D Odottakaa järkevää tekstiä nälkäiseltä - nanana ei toimi..

Haluaisin nähdä uudestaan, kyllä. Onko näistä kaksi versiota - raaemmat versiot ja leikatut, siistimmät versiot? :>>> Tuli vain mieleen..
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
Hopeanuoli
« Vastaus #178 : Lokakuu 01, 2006, 18:17:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Kanelitanko"
Onko näistä kaksi versiota - raaemmat versiot ja leikatut, siistimmät versiot? :>>> Tuli vain mieleen..

On, leikatut ja siistityt ovat nämä suomeksi puhutut. Alkuperäinen lekkaamaton on taas ilmestynyt DVD-boxina (taitaa nykyään olla myös mahdollista ostaa levyt erikseenkin), jossa sitten on japsipuhe ja suomitekstit. Suosittelen kyllä kaikkia katsomaan nämä leikkaamattomatkin, jos on siitä (paikoin jopa tosi kömpelösti) leikellystä versiosta pitänyt.

Tennari

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #179 : Lokakuu 02, 2006, 16:28:57 »
Kuinkahan kauan siitä on, kun katsoin Hopeanuolet ensimmäistä kerta... Kyllä siitä kauan on.
 Ihastuin heti kyseiseen elokuvaan, ja kaikki elokuvat oli pakko saada kotiin. Nelososaa ei kaupasta niin helpolla löytynytkään, joten iskä joutui etsimään sitä läpi kauppojen vaikka kuinka kauan, ennen kuin löytyi.
 Katsoin Hopeanuolet uudestaan pari kuukautta sitten, ja yhtä hyviä ne olivat kuin aina ennenkin. [Eikös niin sanota, että hyvä tarina on joka kerta hyvä tarina...?]
 Silloin kun me saimme ne leffat ja katsoimme ne, eivät ne tuntuneet ollenkaan raaoilta, mutta nyt tuntuukin vähän eri lailla. Veri lentää melkein joka kohdassa.

Mutta tyytyväinen olen noihin elokuviin.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
Hopeanuoli
« Vastaus #180 : Lokakuu 02, 2006, 18:54:30 »
Mie olen joskus pienenpänä kattellut näitä, mutta siitä en muista oikeastaan mitään (paitsi sen saamarin suuren karhun).
Tässä muutama päivä sitten katselimme kaverillani näitä taas, en tiedä mitä verioita ne sitten olivat, japaninkielinen puhe ja suomeksi tekstitys, olivat niinkuin tv-sarja, mutta ne oli poltettu dvd:lle.
Minä en oikeasti jaksanut tästä Hopeanuolesta pitää, nauroimme itsemme kipeiksi muutamissa kohdissa, kun juoni menee suunnilleen kauniitjarohkeat- tasolle :D
Minua naurattaa myös eräs YouTubesta löytynyt päälle puhuttu pilaversio, jota kaverini isoveli katsoi samaanaikaan tietsikalta, kun me sitä oikeaa  telkkarista ("Nyt sinä näet miksi nimeni on Lentävä Sirkkeli!!")

Mutta joo, kyllä tämä varmaan moniin uppoaa, minä en vain kuulu siihen ryhmään.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Tiiry

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #181 : Lokakuu 29, 2006, 00:07:33 »
Tänään juuri katsoin sen leikkaamattoman version pitkästä aikaa. Ja täytyy sanoa, että oli kyllä juuri niin hyvä kuin muistinkin. Joskus 5-vuotiaana taisin katsoa ensimmäisen kerran ne leikatut vhs:t ja pidin niistä jo silloin. Loistava anime, en tiedä mitään parempaa.   Musiikeista pidän erityisen paljon, juuri nytkin kuuntelen niitä.   Lempihahmoni taitaa olla nyt ainakin HOpeanuoli ja sitten kai John, Akame, Riki.  Hyenaa inhosin aluksi, mutta lopussa tunsin myötätuntoa sitä kohtaan:D.       Hopeanuolissa on paljon koskettavia kohtia, jotka saavat minut itkemään(:D), olen kai vaan tunnepitoinen:D.  

Ajattelin ostaa Weedit jossain vaiheessa, mutta mahtavatko ne olla leikattuja vai ei? Ja en halua myöskään dubattua. Toivotaan, että se jossain vaiheessa ilmestyy DVD boxina

Poissa Myy

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #182 : Lokakuu 29, 2006, 11:42:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiiry"
Ajattelin ostaa Weedit jossain vaiheessa, mutta mahtavatko ne olla leikattuja vai ei? Ja en halua myöskään dubattua. Toivotaan, että se jossain vaiheessa ilmestyy DVD boxina

Weedit ovat leikkaamattomia ja alkuperäisin ääninäyttelijöin japaniksi. Suomenkieliset tekstit löytyvät tietysti.

Poissa Kuromeru

• Vuotislainen
Hopeanuoli
« Vastaus #183 : Lokakuu 29, 2006, 18:03:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiiry"
Toivotaan, että se jossain vaiheessa ilmestyy DVD boxina

DVD boxia ei tainnut valitettavasti tulla, ainakaan Future Filmin suunnalta (tätä asiaajan oli joku ihan suoraan kysynyt Future Filmiltä).

http://www.adressit.com/ginga
Kannattaa laittaa nimensä (sori mainostelu), ei taidettu enne mainostella täällä.

Hopeanuoleen tutustuin (niinkuin aika moni muukin) siinä 5-6 vuotiaana (siitäkin on alle 10 vuotta aikaa DX) kun niitä leikattuja lainattiin kirjastosta. Sittemmin Hopeanuoli unohtui moneksi vuodeksi, muista että viimevuonna etkin taas Hopeanuoli VHSiä kirjastosta, mutta ne oli jo poistettu käytöstä tjt. Nyt kumminkin löysin tuon leikatun metalliboxissa olevan 2 levyn DVD pakkauksen ja ostin tietenkin. <3 Leikattu oli tarkoitus pikkusiskon kanssa vinkua joululahjaksi, pikkusiskostakin on tullut kauhea GNG GDW fani minun myötäni. :DD

Mangana minulla ei yhtäkään, mutta ajattelin tilata Akateemisesta GDR ja ne kolme ekaa GDW englanniksi jos vain saan rahaa jostain. ^^*

Weed DVD:eitä on hyllyssä kaikki jo ilmestyneet 4 DVD:eetä. Ihan hyvä anime, tai en voi oikein kehua/haukkua, koska en ole mangaan tutustunut yhtään. :< Piirrosjälki on mitä on. Musiikeista pidän todella, nousee niskavilla välillä pystyyn kun kuuntelee illalla ämppäristä.

Edit// Uutta tietoa Weed DVD-boxsista! http://ginga.theoclub.net/forum/index.php?topic=228.0

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Hopeanuoli
« Vastaus #184 : Joulukuu 10, 2006, 17:32:03 »
Aah, Hopeanuoli! Parhaimpia anime-sarjoja jonka olen ikinä nähnyt. Katsoin Hopeanuolen ensimmäisen kerran joskus kaheksan vuotiaana ja olin heti aivan täpinöissäni. Siinä vain kaikki on hyvää; juoni, hahmot, musiikki.. Suomi-dubbikin on yllättävän hyvä, yleensä ne kun on pelkkää paskaa. Mutta tykkään kyllä enemmän alkuperäisistä äänistä; Japani on todella kaunis kieli.
Ostin sitten heti ylpeänä kaikki neljä video omilla rahoillani ja sen jälkeen kiristin veljeäni, joka aina tahtoi nähdä ne :)

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2009, 15:56:00 kirjoittanut Shirlene »
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Snowflake

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #185 : Joulukuu 10, 2006, 20:51:42 »
Täysin koukussa.

Näin Hopeanuolen ensimmäisen kerran 7-vuotiaana ja myönnän heti, ettei palava liekki roihahtanut siltä istumalta - lähinnä se johtui Akakabutosta. Mutta koska kummatkin isosiskoistani lainailivat tiheään tahtiin kaveriltansa kyseisiä videoita, en itsekään loppuen lopuksi voinut olla saamatta puremaa.

Olen ostanut kaikki neljä DVD:tä japaniksi puhuttuina (suomenkielinen tekstitys), sillä minusta suomenkielinen dubbaus on melko töksähtelevän kuuloista. Ja tunnarikin on niin upea alkuperäisessä kuosissaan, siihen lauluun ei voi olla rakastumatta:)

Mangana en Hopeanuolta ole lukenut, mutta jos sen joskus jostain käsiini saan, niin hinnasta viis, pakko venyttää pennejä!

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Hopeanuoli
« Vastaus #186 : Joulukuu 10, 2006, 22:25:07 »
Hohhohoo, täytyypä taas kommentoida Hopeanuolesta.

Mielestäni Hopeanuolessa olisi mahdollisuuksia ihan hyväksi sarjaksi, mutta jokseenkin ahdistava ilmapiiri ja tosiasia, että suurin osa hahmoista on tunteettomia olentoja, jotka vain hokevat koko ajan "minä tapan sinut!" alentavat pisteitä.
Hahmoista kaikkein eniten pidän syrjitystä Hyeenasta, joka herättää myötätuntoni, samoin myös Jon kuuluu suosikkeihini. Armas Hopeanuolemme alias Gin taas on ärsyttänyt minua aina loputtomalla ylimielisellä asennoitumisellaan, hirvittävällä murhanhimollaan ja karhunvihallaan. Lisäksi juoni on tarkemmin ajateltuna naurettava. Kerätään suuri joukko koiria, jotta yksi karhu saadaan hengiltä? Monin paikoin myös huonoja juonikuvioita pyritään peittämään väkivallalla.

Mutta musiikki, musiikki on ihmeellisen kaunista ja vetoaa tunteisiini. Lopputuloksena asennoitumiseni sarjaan on eräänlaista viharakkautta.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
Hopeanuoli
« Vastaus #187 : Joulukuu 14, 2006, 18:53:13 »
Näin Hopeanuolen ensimmäistä kertaa joskus kuusi vuotta sitten. Olin aivan, että mitä, miten näin hyvä elokuva voi olla edes olemassa. Ja kun olin katsonut ensimmäisen elokuvan, niin pelkäsin kamalasti, että Akakabootto hyökkää kimppuuni tai jotain vastaavaa. Pääsin pelostani aikaa myöten pois ja uskalsin katsoa loputkin leffat. Nelonen on mielestäni paras. Kolmosessa ei juurikaan ole mitään kiinnostavaa, koska koirat vain tappelevat keskenään, eikä siinä muistaakseni ole edes karhuja.
Haluaisin kovasti nähdä leikkaamattomat versiot. Olen nähnyt vain niistä kuvia, eikä se paljon auta. Haluaisin nähdä Hopeanuolen pojan Weedin seikkailuja. Onko sitä edes vielä filmattu?

Goldie

• Ankeuttaja
Vs: Hopeanuoli
« Vastaus #188 : Tammikuu 21, 2007, 16:36:52 »
Kakarana tuli katsottua niitä suomalaisten raiskaamia versioita oikein innolla. Noin vuosi sitten sain käsiini alkuperäiset japaninkieliset ja leikkaamattomat versiot.. ja olin täysin myyty. Olen aina pitänyt sarjasta, mutta kun näki kaiken tarinaan kuuluvan, rakkaus roihahti. Tarina on mahtava, mutta välillä täytyy kokea myötähäpeän tunteita hahmoja kohtaan. Sarjasta on jollain tasolla yritetty tehdä realistinen ja kyllä se siinä aika ajoin onnistuukin. Katson sarjaa liian kriittisesti, sillä minua ärsyttää suunnattomasti kommentit "OO, mikä ihmeellinen pentu" ja "Hän on vain pieni pentu ja silti pystyy tuollaiseen". Argh.. Hahmot ovat hieman lapsellisia, vaikkei sarja itsessään sovikaan lapsille. Siitä miinuksia.

Akame (Punasilmä useimmille varmaan tutumpi) on mielestäni sarjan upein hahmo. Kain Tiikeri-veljekset ovat hahmoja, joita jollain tasolla arvostan ja seuraan mielenkiinnolla.

No, mielipiteeni sarjasta on päällisin puolin positiivinen, pieniä kriittisyydenpuuskia lukuun ottamatta.

Helee

• Ankeuttaja
« Vastaus #189 : Maaliskuu 16, 2007, 09:43:43 »
Ihanaa<3 Hopeanuoli on ihan paras<3
No lemppari hahmojani on Kai-veljekset, Jhon ja Akame (punasilmä)
Musiikeista pidän todella paljon alkumusiikki on elokuvassa hyvä.
Oletteko katsoneet ne suomeksi dupattuna vai ihan alkuperäisellä kielellä? Mä sekä että ja myönnettävä on että suomeksidupattu kuulostaa kamalalta! Oli tosi ihanaa kattoa ne poisleikatut pätkät (kaverillani on se leikkaamaton DVD-boksi)
Esim. Shiron kuolema oli kiva nähdä ja jotain niistä kohdista missä tapetaan esim. Madara.
En tajua kun eräs kaverini väittää että hopeanuolet on pikkulasten juttuja jne. miksi niissä on sitten K-11 jos ne kerran on kolmevuotiaiden heiniä?! (itse tosin katoin niitä ensi kertaa joskus 3-5 vuotiaana :D ) No siinä mun mielipiteeni. :)

Hellurei

• Ankeuttaja
« Vastaus #190 : Toukokuu 06, 2007, 00:24:11 »
S**T*N*N hyvä sarja

On 2 syytä miksi katson hopeanuolta

1. Koko animehistorian paras tunnari
2. Koko animehistorian paras tappokohtaus(Battougalla pää irti...muahahahaa...

Mutta on todella ärsyttävää, että suomalaisesta versiosta raiskattiin YLI 30 KOHTAUSTA. Ei mitään
järkeä...
Kakruna sitä tuli katsottua... kunnes latasin netistä
Ja silloin vasta tajusin, kuinka raakoja suomalaiset ovat

Cataaaaaaaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #191 : Toukokuu 06, 2007, 21:24:51 »
Hopeanuoli keskustelu! Ihanaa! Ja sitten asiaan. Siitä on TODELLA pitkä aika kun olen viimeksi hopsut katsonut, mutta se ei ole minun syytäni. Meillä on edelleen kaikki videot omina (äänet ihan pöljiä, liikaa leikelty) mutta niitä on turha katsoa, koska niitä on katsottu niin paljon että ei saa selvää enää paljon mistään. Nuorempana ihmettelin hyvin paljon joitakin asioita, mutta tässä nyt 2 vuotta sitten minulle kerrottiin että videot ovat leikeltyjä versioita. Hyvä että muistan kaikkia asioita ulkoa! Kun katsoin hopsua ensimmäisen kerran 5-6 vuotiaana pidin paljon, ja nyt ku videot on katsottu pilalle asti olen suunnitellut hopsujen hankkimista DVD:lle.

Weedistä kuulin ensimmäistä kertaa vähän alle vuosi sitten ja en oikein pitänyt ideasta, mutta nyt katsottuani Weediä se olikin ihan hyvä. Katsoin tänään loppuun asti nimittäin meillä on kaikki jaksot DVD:llä. Veljeni kaveri poltti meille ne levylle japanin kielellä puhuttuna, englannin kielisin tekstein. Weedissä oli mielestäni parempi tunnari, mutta saattaa johtua siitäkin että osaan soittaa hopeanuolen tunnarin kitaralla ja olen muutenkin kuunnellut sitä hiukan liikaa, niin siitä on tainnut mennä maku. Weed on mielestäni aivan liian kiltti vihollisiaan kohtaan. Katsottuani ne minulla alkoi tekemään todella paljon mieli katsoa Hopeanuoli uudestaan. Piirrokset eivät olleet yhtä hyviä kuin Hopeanuolessa mielestäni. Jotkin asiat Weedissä häiritsi minua TODELLA paljon esim. juoksutyyli, jotkin nimet kuten Benin poika Ken.. Mutta nyt olen aivan liian innoissani Weedistä ja Hopeanuolesta niin taidan mennä rauhoittumaan. Mutta suosittelen Weedin katsomista. Vaikka se vaikuttaakin epäilyttävältä se on ihmeen hyvä.

Ja tässä oli mielipide aivan liian innoissaan olevalta Cataaaaaaaalta.

P.S. Tais tulla vähän sekava viesti..

DARK

• Ankeuttaja
« Vastaus #192 : Toukokuu 20, 2007, 17:58:49 »

Olen ollut suuri Hopeanuoli-fani jo kauan. Ensimmäisen kerran katsoin Hopeanuolta, ollessani ensimmäisellä luokalla (...muistaakseni. No, kuitenkin ollessani ala-asteella.) Kamuni lainasi suomeksi dubattuja versioita, ja jäin koukkuun. Heti seuraavana syntymäpäivänäni pyysin lahjaksi Hopeanuoli filimiä. n_n
Tähän päivään mennessä olen nähnyt dubatut pariin kertaan, ja omistan Hopeanuolen ekan osan (dubatun) ja japaninkielisen Hopeanuoli boxin.

Rakastan Hopeanuolen alkumusiikkia. <3 Nii-in...nii-in...ihana! Perfekto! Siinä on iskevä soundi ja mieleenjäävä laulu. Niin paras!

Suosikki hahmojani Hopeanuolessa on Kurotora, Riki ja Hopeanuoli.

En tiedä miksi tykkään Kurotorasta, jotenkin vaan niin lutunen. Ehkä sen luonne vaikutti. Se oli sellanen kovis ja *räyh*. n_n Hopeanuolesta tykkään sen päättäväisyyden ja rohkeuden takia. Ja Riki, tarviiko sitä edes selittää? xD

kiia

• Ankeuttaja
« Vastaus #193 : Kesäkuu 17, 2007, 13:58:09 »
Kun olin pieni ja viaton hopeanuoli oli minun ensimmäisiä ohjelmia joita katselin ja leikin pikku veljen kanssa. Alku musiikki on aivan ihana ja se kuilu musiikkin on niin surullinen. =p Lempihahmoni ovat Hopeanuoli, Riki ja tietysti kolme veljestä Akatora, Chutora ja Kurotora!

Der

• Ankeuttaja
« Vastaus #194 : Heinäkuu 09, 2007, 23:08:16 »
Rakastan Hopeanuolta! 8) Katsoin varmaan ensimmäisen kerran jonain 5 tai 6 vuotiaana. ^^ Siitä asti olen tykännyt, mutta nyt into on hieman laantunut. Omistan kaikki neljä leikattua VHS:sää. :3 Lemppareita ovat; Tietysti Hopsu, Riki, Akatora, Punasilmä, ja monet muut ^^ Dubbaukset ovat välillä vähän outoja, mutta eivät ne haittaa. :D Ja ne musiikit, AWWW ! Itkin moneen kertaan kun kuuntelin Youtubesta sitä lopputunnaria. ;33

Voitte vain uskoa, kuinka moneen kertaan olen Hopeanuolta leikkinyt. En edes jaksa rueta laskemaan, enkä kyllä pystyisikään.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2007, 23:12:39 kirjoittanut Der »

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #195 : Heinäkuu 16, 2007, 14:06:09 »
Hopeanuoli on ihan jees, tuli sitä aina pikkulapsena katsottua kun mummo lähetti lahjaksi ne videot. Oli se aluksi vähän järkytys kun se oli niin verinen "lastenohjelma", mutta kyllä minä siitä tykkäsin. :) Se japaninkielinen alkutunnari on aivan ihana, tykkään kuunnella ja fiilistellä sitä vieläkin. ^^

Eräs asia, joka on ehkä syönyt (tai sitten lisännyt, en ole vielä varma :D) innostustani tähän sarjaan, on suomenkielinen dubbaus. Ne äänet ovat jotain niin koomista että repeilen vakavissakin kohdissa. xD Nytkin naurattaa kun tulee mieleen Hopeanuoli/joku muu random tyyppi huutamassa "Minä tapan sinut!" ilman minkäänlaista tunnetta ja sitten sellaiset kohtaukset, missä hahmolla liikkuu huulet mutta ääntä ei kuulu. xD

Meillä taitaa olla vain ne leikatut versiot joten en tiedä, olisiko se sarja vielä parempi jos näkisin ne ihan alkuperäiset, leikkaamattomat ja japaninkieliset jaksot.

Chessie

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Joulukuu 17, 2007, 21:15:28 »
Hehee, yksi fani ilmoittaa olemassa olostaan.
 Sain tietää Hopeanuolesta kaverini kautta ja aluksi luulimme,että siinä on vain yksi osa. Mutta kun huomasimme toisen osan kirjastossa, olimme ihan innoissamme. Minulla jossain vaiheessa olikin kaksi viimeistä osaa omana, mutta myin ne, kun luulin innostukseni loppuneen. Nyt olen kuitenkin taas palannut siihen maailman ja yllätys yllätys, toivon leikkaamatonta versiota joululahjaksi.
 Lempparihahmoni on ehdottomasti Riki. Elokuvan musiikki on aivan mahtavaa, japaninkielinen musa iskee minuun. Juoni on mahtava ja elokuva on ehd. yksi suosikeistani.

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #197 : Joulukuu 27, 2007, 21:46:48 »
Sain jouluksi hankittua Hopeanuolen leikkaamattoman version. Oli muutenkin pitkä aika siitä, kun viimeksi katsoin niitä. Olen aivan houreessa. Miten tuollainen...tuollainen...koiratarina voi olla noin hyvä! Ja se nelonen. Siinähän oli aivan älyttömästi uusia (hyviä) kohtauksia! Paljon enemmän Rikistä ja Hopeanuolesta. (Jotenkin alkaa tuntua, että tästä tulee yksi kauhea ihkutusviesti, jota en halua katsoa jälkeen päin.. :D)

Aa.. en osaa sanoa, mikä hahmoista olisi paras. Riki tottakai, mutta minuun vetoaa myös Akatora (ja loput Kai-koirat), Akame (tähän on kyllä vaikuttanut myös Weed) sekä yllätysyllätys, Hopeanuoli. En yleensä koskaan pidä päähenkilöstä kovinkaan ihmeellisesti, mutta tässä on sitä jotain. Ja karhu on oikeasti pelottava. Samaan tapaan kuin muumimörkökin. Varsinkin hiihtäjien maja on painajainen. Pelkään sitä, vaikka tiedän mitä tapahtuu.

Sitten se musiikki. Olen yrittänyt googlettaa soundtrackia ja soittoääniä viimeisen tunnin. Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä saisi? Ulkomailta en kyllä haluaisi tilata.. Alkutunnari on pakko kuunnella uudelleen ja uudelleen. Jokainen kappale on niin energinen omalla tavallaan ja sopii täydellisesti kohtauksiin. Sydän sykkii musan mukana. Ihmeellistä.

Mutta on Hopeanuoli-elokuvassa huonojakin puolia. Surettaa, että näin mahtavaan ideaan on käytetty niin vähän vaivaa. Useat kohtaukset toistavat itseään. Nelosessa voi olla juoksukohtaus kakkosesta ja kolmosesta. Kun taistellaan karhujen kanssa sama hyökkäys toistuu käännettynä, yhdessä kohtaa jopa kolmesti peräkkäin. Sitten harmittaan piirtäjien vaihtuminen. Ekassa elokuvassa on ihana riki ja pennut nyt on pentuja - ei pahemmin väliä. Kakkosessa riki on kauhean tasapaksu. En tykkää yhtään, kun yksi lempihahmoni lössähtää. Kolmosen hopeanuoli siellä laivalla on aivan kauhea. Yak. Mutta nelosen piirrokset ovat todella hyviä. Tykkään kovasti. Leikkaamattomassa versiossa oli hiukan liikaa minun makuuni kaikkea silpomista. Karhun pää lentää ilmaan ja verta ruiskuaa. Tuotaa... Näihinkin olisi voinut oikeasti käyttää aikaa ja rahaa. Harmi, että näin ei ole pystytty tekemään.

Olen katsonut myös Weedit ja pidin niistäkin. Hopeanuoli on silti selvästi lista ykkönen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2007, 22:02:43 kirjoittanut Nathaniel »
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Lectera

• Ankeuttaja
« Vastaus #198 : Maaliskuu 20, 2008, 10:29:58 »
oih!!! Hopeanuoli on ensimmäinen anime minkä olen ikinä katsonut ja kyllä se on ehdottomasti yhä yksi parhaista.

Lempihahmot hopeanuolessa olivat John ja Riki ja Akatora. Weedinkin tulin katsoneeksi ja pidin kyllä siitäkin vaikkakin hopeanuoli oli jo animoinnissaan minusta varsin paljon parempi.

Ääninäyttelijöistä sen verran että Rikille oli valittu paras mahdollinen ääni ja samoin Akatoralle ja Johnille. Hopeanuolen äänessä oli jotain mikä sai minut välillä hyppimään seinille. (samoin kyllä Smithin ääni...) Ja olen samaa mieltä Nathanielin kanssa siitä että Akakabooto oli kyllä oikeasti paikka paikoin kammottava.

Sen verran kyllä jäi kalvamaan nuo tappelukohtaukset... Taistelussa madaraa vastaan ko. karhu tallaa samat viisi koiraa useaan otteeseen ja sen jälkeen silpoo kynsillään ilmasta yhden toisen koiran noin 5 kertaa. Sitten kun olen katsellut noita koirajoukkoja kun ne juoksevat tappeluun, siellä juoksee vihreitä, sinisiä ja punaisia Hakuroja o.Ô Väriskaalojen vaihtelu luonnollisesta luonnottomaan voisi olla hauskaa, mutta minua enemmänkin alkoi itkettämään suuresti (ainakin siinä vaiheessa kun se vaaleanpunainen hakuro juoksi ruudussa...).

Ja tuosta verisyydestä sen verran, että "lastenohjelmaksi" se on liian väkivaltainen. omat vanhempani kauhistelivat aikanaan että miten voi näyttää lapsille näin väkivaltaisia ohjelmia. Ja kyllä tuota silpomista leikkaamattomissa oli minusta sen verran liikaa että siitä alkoi pikkuhiljaa kadota hohto...

Mutta aivan loistava anime silti<33

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #199 : Maaliskuu 20, 2008, 13:46:01 »
Juu, onhan näitä tullut katsottua, of course. :D Katsoin ihan ekoja kertoja ehkä 4-vuotiaana, ja en kyllä pystynyt läheskään kaikkea katsomaan. Nämähän ovat muistaakseni K-8? Meillä on ne kaikki neljä, ostettiin alunperin veljelle joskus -90-luvun alussa, hän kun katsoi niitä silloin. Videoiden kansia on hauska katsoa, kun ne on siis ne vanhemmat kannet, niin kauhean muinaisen näköiset. :D
Olin 7-vuotias, kun aloin katsoa näitä kunnolla. Minulla ei ole koskaan ollut mitään kunnon lempihahmoa, mutta jotenkin Riki (eli Hopeanuolen isä) on aina sykähdyttänyt. Eli jos täytyisi valita joku lempparihahmo, sanoisin Rikin.
Dubbaukset on kyllä todella tökerösti tehty! Ihmettelin jo pienenä, miten tyhmältä näytti kun puhe oli loppunut jo aikoja sitten, mutta suu kävi vielä. Esim. jos vertaa vaikka Muumeihin, ei kyllä pärjäisi sitten alkuunkaan.
Anyway, olen silti aina tykännyt Hopeanuolista.