Kirjoittaja Aihe: Nomen Est Omen #6 - Malfoyt  (Luettu 23674 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Thestrals soul

• Ankeuttaja
Vs: Nomen Est Omen #6 - Malfoyt
« Vastaus #25 : Huhtikuu 10, 2007, 19:16:52 »
Löysin muuten Andromedasta(siitä tarusta) pienesti kertovan linkin.
http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/children/cont/chap3/sect2/page18.htm
Turha juttu mutta..

Hauesta. Haukihan on tunnetusti petokala jolla on ikäviä loisia. Ehkäpä Voldemort
ikäänkuin puhui Luciukseen "pahuuden lapamadon". Huh huh. Olipa kaukaa haettua.

Voi boi. Minun pitäisi ottaa taas HP-kirjat kauniisti käteen ja lukea ne uudestaan kun en meinaa milläänn muistaa niitä.
Aina on niin hoppu lukea ne loppuun asti.

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Toukokuu 04, 2007, 21:32:25 »
Hahaa! Jos lucius tarkottaa lohta ja draco käärmettä ja lohikäärmettä niin nehän on yhdessä lohikäärme. Aika mahtava keksintö, eikö? =P.  En kyllä usko että koulun motto viittaa Dracoon, koska se olisi aika kliseistä. Tuo Arthur-Lucius kelttiläisyys juttu oli ihan mielenkiintoinen. On aika todennäköistä, että ainakin Draco kääntyy hyväksi lopullisesti seiskassa (vaikkakin sekin klisee) mutta en kyllä ihan heti usko Luciuksesta sitä. Lucius kyllä ajattelee useimmiten omaa etuaan, joten jos hän hyötyy siitä jotenkin niin ehkä sitten. Jos Malfoy tarkoittaa pahaa uskoa, niin sehän voisi tarkoittaa, että Malfoyt eivät ole koskaan uskollisia. Esim. hylkäsivät Voldemortin  silloin kun Voldemort luhistui, sitten hylkäsivät Dumbledoren (no ei ne siihen kyllä koskaan uskonutkaan, mutta kumminkin), sitten Draco hylkäsi Voldemortin kun ei voinut tappaa Dumbledorea. No aika kaukaa haettua jo. =)
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Narksu

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Heinäkuu 30, 2007, 10:54:38 »
saanko lisätä tässä ranskankielen taitajana vielä yhden huomautuksen, vaikka se ei kovinkaan paljon varmaankaan vaikuta tähän asiaan. kielellisesti vaan...
mal=sairas

esim. mal a la tête (sori virhe varmaankin)= päänsärky tms.

offiaoffia, tiiän, mutta piti nyt vielä viilata pilkkua...

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Helmikuu 11, 2008, 11:26:37 »
Sana malfoy on vanhaa englantia, josta nykyiseen englantiin on johdettu mm. sanat malice, maleficent ja malicious, jotka tarkoittavat ilkeyttä ja pahansuopuutta. Englannissa sanan alussa mal- viittaa pahaan, häiriöön, epäjohonkin (malformed = epämuodostunut) tai ilkeyteen.

Monessa yhteydessä alku mal- viittaa myös sairauteen. Esim. malady = sairaus, tauti, malaise = pahanolontunne, mielipahantunne
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2010, 13:13:47 kirjoittanut KP »

Carablea

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Heinäkuu 14, 2008, 04:41:51 »
KP taitaa olla oikeassa.

Tässä mun tulkinnat:

Narcissan nimen mä oon ainaki aina yhdistäny Narcissukseen, eikö Narcissa ole Narcissuksen feminiininen muoto? Eli itserakkautta sen pitäisi tarkoittaa kuten narsissi-kukan syntymyytissä, ei mielestäni niinkään narsismia, koska Narcissa selvästi rakastaa poikaansa, mihin narsistit eivät kykene. Lisäksi Narcissa on lähellä narsissia, sitä kukkaa. Eli nimen käännös olisi Kaunis & Itserakas.

Voldemort sen sijaan on psykopaatti (duh), jonka lievempi muoto on narsistinen persoonallisuushäiriö. Ei mun mielestä kellään muulla hahmolla oo tuota paitsi Voldemortilla. Ennemminkin sairaita moraali- ja etiikkakäsityksiä.

Draco, no se on ilmiselvä muunnos dragon-sanasta, ja lohikäärmeet ovat Harry Potterin maailmassa petoeläimiä.

Lucius on lyhyempi muoto Luciferistä, eli saatanasta. (Mun tyttökissan nimi on Lucyafer :D) En välitä mennä miettimään Luciferin nimen tarkoitusta, koska mielestäni Lucifer on itsessään se tarkoitus. Luciushan on kuolonsyöjä. Tosin kun joku täällä mainitsi sen että Lucifer tarkoittaa valontuojaa (heh heh Leo), tämä käy yhteen sen kanssa että lopussa Malfoythan jäivät neutraaliksi osapuoleksi. Vaikka Luciushan on niistä kusipäisin..

Musta on turhaa vatvoa tuota foi-juttua, kun foy tarkoittaa ihan englanniksi vihollista. Tosin tuo KP:n viesti tekee nää tulkinnat melko turhiksi, mutta silti.. mä oon aina aatellu että Malfoy = vähän niinkuin huono vihollinen. Mikä käy järkeen, kun ottaa huomioon sen että Draco ei pystynytkään tappamaan Dumbledorea ja yritti valehdella Harryn, Ronin ja Hermionen puolesta jotta nämä jäisivät henkiin ja jätettäisiin rauhaan, eli teki takinkäännön hyviksien puolelle, ja lopulta juuri Dracon kautta kaikki kolme Malfoyta pysytteli taistelusta sivussa, hylkäsivät Voldemortin.

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Tammikuu 16, 2010, 22:01:23 »
Minäkin olen huomannut koulun tunnuslauseesta sen viittaavuuden Dracoon ja olen miettinyt juuri samaa asiaa siitä, kuin Mirz. Olisiko Harrylla aikuisena vastassaan Malfoy vihollisena, samanlaisena kiusanhenkenä kuin nyt vai olisivatko he samalla puolella? Vaikka sitähän ei voi kukaan ennustaa mitä tulevissa kirjoissa tapahtuu. Ties vaikka jokin tapaturma sattuisi.

Ei. Minä en ajattele niin. Dracokin säilyy hengissä tavallisesti..tai sitä ainakin toivon.
Harry Potter ja Kuoleman varjelluksissa kerrotaan, että Draco ja Harry eivät jääneet ''verivihollisiksi'' vaan suhtautuivat toisiinsa jo ystävällisemmin - tuskin kuitenkana ylimpiä ystäviä olivat. Malfoy tervehti Ronia, Harryä ja Hermionea nyökkäyksellä heidän lähettäessään lapsiaan Tylypahkan pikajunaan laiturilla 9 3/4stä, joka viittaa siihen että Draco on tullut hyväksymään Harryn. Kaikenlisäksi Dracohan jäi henkensä velkaa Harrylle, joka pelasti tämän piruntulelta tarvehuoneessa HP KV:ssa.

Ja kyllä Draco säilyy hengissä, saa vaimon ja poikalapsen. (:

__

Niin ja sitten vielä, tuolla aikaisemmin oli puhuttu myös siitä, että Arthurin ja Luciuksen välisiin kiistoihin voisi vaikuttaa tarina kuningas Arthurista. Luultavasti Row on ottanut vaikutteita näistä, ovathan Lucius ja Arthur aina vihanneet toisiaan ja molemmat olleet ns. ''esikuvia'' omille puolilleen puhdasverisille ja verenpettureille. Loppujen lopuksi puhdasverisyys ei lopullisessa taistelussa voittanut. Ehkä Row on ottanutkin kuningas Arthurin tarinasta nämä kaksi henkilöä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2010, 22:10:01 kirjoittanut Odoshi »