Kirjoittaja Aihe: Death cab for cutie  (Luettu 1608 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Pot

• Ankeuttaja
Death cab for cutie
« : Joulukuu 18, 2005, 15:51:15 »
Death cab for cutie. Oletteko kuunnelleet kyseistä bändiä? Löysin bändin sattumalta muutama päivä sitten luultavasti jostain lehtijutusta. DCFC:tä on kuultu mm. OC:ssä. Täältä löytyy DFCF:n nettisivut, sieltä kuuntelen juuri nyt bändiä. :> Suht rauhallista kamaa, mutta tykkään. Nettisivujen mukaan ovat julkaisseet jo 6 kokopitkää albumia.

Lils

• Ankeuttaja
Death cab for cutie
« Vastaus #1 : Joulukuu 29, 2005, 00:12:04 »
Aww, DCFC!

Tämä ihastuttava indie-bändi on suhteellisen uusi tuttavuus. Ihan alunperin sain tietää bändin olemassaolosta O.C.:n avulla. Niinpä kuuntelin muutaman biisin ja kyllä kannatti. Kuullosti heti mieluisalta.

Death Cab for Cutie on ehkäpä yleisestiottaen sellaista rentoa musiikkia, jonka soidessa on kiva fiilistellä. Mm, hankala löytää oikeita sanoja kuvaamaan. Sopivasti löytyy hidasta ja nopeaa, joita sitten kuuntelee ihan olotilan mukaan. A Lack of Color, Godless, We looked like giants ja Soul Meets Body ehkä tämänhetkiset suosikit.

Mitenkään kamalan yllättävä DCFC ei kuitenkaan ole. Välillä jos kuuntelee monta kappaletta peräjälkeen, tulee vähän tasapaksu vaikutelma. Kaiketi olen jo jollain tasolla kyllästynyt. Sitä se teettää kun äkkinäisesti ihastuu johonkin bändiin ja ylikuuntelee sitä, haha.

Psst, luin eräältä nettisivulta (ellen nyt ihan väärin ole lukenut) että DCFC kai esiintyy jossain tulevassa O.C.-jaksossa!

mjulia

• Ankeuttaja
Death cab for cutie
« Vastaus #2 : Joulukuu 29, 2005, 19:12:27 »
En oo ikinä pitänyt Death Cabista for Cutiesta hirveästi, yksinkertaisesti sanottuna se on mun mielestä vaan ihan hiton tylsää. Bändi osaa kuulostaa juuri niin raivostuttavan turhamaiselta indienössöilyssään että en vaan jaksa. Sellasta "tehdään heikkoja, tasapaksuja sovituksia niin kuulostetaan vähemmän popilta, kun onhan pop niin epätrendikästä ja noloa".

Death Cabin laulajana ja biisienkirjoittajana toimivan Ben Gibbardin toinen bändi The Postal Service, jossa tekee söpöä elektropoppia muissakin mainioissa projekteissa (Dntel, Figurine) toimivan Jimmy Tamborellon kanssa, onkin sitten yllättäen erittäin rakas lemppari. Emmä ihan tajuakaan, miten The Postal Service osaa olla niin raikasta, tarttuvaa ja koskettavaa, kun Death Cab on sitä ärsyttävää pöyhkeilyä. Toivoisin vaan että Gibbard keskittyisi enemmän TPS:ään kuin Death Cabiin, ja luulisi että sen olevan herralle itselleenkin ihan mielekästä, kun TPS:n 2003 julkaistu debyyttialbumi (tähän mennessä ainoa) Give Up oli erityisesti Jenkeissä erittäinkin suosittu jo täysin ilman suuria promokampanjoita. :/

Lils

• Ankeuttaja
Death cab for cutie
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2006, 15:50:45 »
Marja D, nettikaupoista mm. Cdon myy Death Cab for Cutien levyjä. Bändistä löytyy englanninkielistä tietoa vaikkapa Wikipediasta. Tuolla lukee kaikki DCFC:n levytkin.

Toivottavasti auttoi.

Amy

• Ankeuttaja
Re: Death cab for cutie
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2007, 15:16:15 »
Death cab for cutie. Tutustuin yhden tyypiin takia, koska tämä kyseinen tyyppi käski. Mutta olen tosi olioinen kun aloitin DCFC:tä kuuntelemaan. Tosi mukavaa musiikkia, ei ihme, että Seth Cohenkin tykkää ;D

Mutta tosi hyvää musaa, sanoitukset on kivoja. Mäkin haluaisin varmaan jossain vaiheessa ostaa bändin levyn, sen verran paljon olen tykästynyt. Harmi vain, että levyjä myydään vain netin kautta. Kuten Lils sanoi, minullekin on tullut monen biisin jälkeen hiukan tasapaksu vaikutelma, mutta kuitenkin kuuntelen DCFC:tä ihan täysillä ja usein.

Hmm, omat suosikkibiisini ovat ainakin I will follow you into the dark, Soul Meets Body, What Sarah Said ja Tiny Vessels. Myös Title and registrationia kuuntelen usein. Muttas, tätä bändiä voin suositella lämpimästi kaikille ;D

Raindrops

• Ankeuttaja
Vs: Death cab for cutie
« Vastaus #5 : Helmikuu 28, 2007, 21:29:58 »
Minulla on Death Cab for Cutien Plans-levy. En ole muuten oikeastaan sen enempää yhtyeeseen tutustunut kuin sen levyllisen verran, mutta pidän sen kappaleista. Painoitan sanaa kappaleista sen vuoksi, että jos levyn kuuntelee läpi yhteen pötköön, se kuulostaa kovinkin tasapaksulta, edellisen kipaleen toisolta. Mutta yksinään, biisit ovat hyvinkin rahoittavia ja kauniita. Ja varsinkin lyriikat ovat kauniita. Kuten kappaleessa What Sarah said:

..."'Cause there's no comfort in the waiting room
    Just nervous pacers bracing for bad news
    And then the nurse comes round and everyone will lift their heads
    But I'm thinking of what Sarah said,
    that "Love is watching someone die"

So who's going to watch you die?..
"

Muita lempikappaleitani levyltä ovat Marching bands of Manhattan, Brothers on a Hotel Bed sekä
Soul meets Body. (Tulipas kauhea tarve hankkia lisää yhtyeen musiikkia.)

Jenacia

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Maaliskuu 07, 2007, 15:27:25 »
(Pllööh näköjään aiempi kommenttini ei sitten mennytkään perille)

Mielestäni Death Cab For Cutie on ennen kaikkea suloinen bändi. Nimestä minäkin päätteln musiikki tyylin olevan mättöä, joten siksi sitä alun perin aloinkin kuunnella, kappaleet olivatkin sitten aivan erilaisia, kuin mitä odotin, mutta yllätyin sittenkin positiivisesti. Monista kappaleista tulee hyvälle tuulelle, ne saavat hymyilemään tai ajattelemaan asioita vähän perusteellisemmin. Hyvää vaihtelua minun musiikki maulleni, vaikkei tuo nyt aivan lempibändini ole.

What Sarah said on minun lempikappaleeni, varsinkin juuri tuo kohta "Love is watching someone die". Kerrankin joku on keksinyt sanonnan rakkaudesta, mikä ei ole tänään kliseinen ja se on periaatteessa tottakin, tai se ainakin sopii minun käsitykseeni rakkaudesta. Tässä taas näkyy tämä, miten tuotakin pitti ajatella hieman syvällisemmin, että ymmärsi tarkasti lauseen merkityksen (Rakkaus on katsella jonkun kuolemista). Lyriikat todellakin osuvat syvälle.

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #7 : Maaliskuu 22, 2007, 08:36:51 »
Joku muukin kuuntelee Death Cabia :3 How nice.

Löysin tän bändin kun katoin jotain Late Night With Conan O'Brien -jaksoa, ja Death oli siinä musiikkivieraana. Soitti muistaakseni I will Follow You Into the Dark? Emt. Ihan sama, ketään ei kuitenkaan kiinnosta : D.

Silti, Death Cab on aivan liian suloinen bändi. Benjaminin ääni on jotain ihanan rauhoittavaa, ja melodiat + lyriikat on suklaakakkua, nam. Tää on just sellasta musiikkia, mitä pitää kuunnella joka päivä, muuten päivä jää sillee jännästi hajanaiseks. Death Cab on vaan yksinkertaisesti ihana.

Mulla ei ole sellasta erinäistä lempibiisiä, mutta "I Will Follow You Into the Dark" & "What Sarah Said" on ihania. Niissä on vaan ne lyriikat, mitkä on nammm. Pitää tätä alkaa kuunnella vähän lisää, voisi vaikka tilata pari levyä. Ää. BENJAMIN<3
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2007, 13:26:52 »
Löysin tän bändin kun katoin jotain Late Night With Conan O'Brien -jaksoa, ja Death oli siinä musiikkivieraana. Soitti muistaakseni I will Follow You Into the Dark? Emt. Ihan sama, ketään ei kuitenkaan kiinnosta : D.
Soittivat ainakin Soul Meets Bodyn kerran, ja itse löysin tämän siitä. Silloin en vielä ollut kiinnostunut indie rockista, mutta Death Cab for Cutie aiheutti minussa jonkinlaisen vallankumouksen jonka ansiosta olen löytänyt vaikka mitä uutta. Plans-levyn ostin pari viikkoa sitten ja olen kuunnellut sitä ahkerasti, ja se ei onneksi osoittautunut yhden hitin ihmeeksi. Lemppareita ovat ainakin toistaiseksi Soul Meets Body, Crooked Teeth ja Your Heart Is an Empty Room. Tarkoitus olisi mahdollisimman pian siirtyä myös aikaisemmin ilmestyneihin levyihin.

"I Will Follow You into the Dark" on myös soinut Conanin ohjelmassa. Kitaristi-laulaja (en jaksa tarkistaa nimeä) soitti sen yksinään.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 22, 2007, 22:30:54 »
Kovin moni tuntuu löytäneen DCFC:n OC:n kautta... Enkä nyt siis tarkoita teitä, mutta tiedän aika monen, jolle on käynyt niin..

Itse törmäsin parisen vuotta sitten tähän bändiin ja no... en ihan aluksi ollut kovin innoissani, vähän tylsähköltä heidän musiikkinsa kun kuulosti. Vähän enemmän kun sitten sitä kuunteli, niin kyllä sitä alkoi diggailemaan. Suosikki bändikseni en kyllä silti lue vieläkään. Pidän kuitenkin heidän musiikistaan, sellaista mukavan rauhallista.

Omia biisisuosikkejani on ainakin Soul Meets Body, Transatlanticism, Champagne For a Paper Cup, What Sarah Said, I Hate Myself For Loving You ja I Will Follow You into the Dark.

Lyriikat on kyllä yksi asia, mistä tässä bändissä pidän. Varsinkin juuri tuossa What Sarah Said -biisissä tuo kohta jonka Raindrops laittoi. Ihana...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2007, 22:26:00 kirjoittanut Zaira »
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Pennie

• Vuotislainen
  • Ravenclaw
« Vastaus #10 : Elokuu 09, 2007, 19:33:02 »
Aivan ihana bändi.

Tämä on valehtelematta suosikkibändini muutaman muun ohella (Nada Surf, Lapko, Disco Ensemble ym.).

Ja niin tylsä vastaus kuin se onkin, niin alunperin kuulin tästä bändistä juuri sen The O.C:n kautta. :D Nyt reilun vuoden kumminkin vasta olen kuunnellut DCFC:a enemmän. Se on välillä liian kevyttä ja herkkää, mutta toisinaan kaipaa jotain sellasta musiikkia, mikä oikeesti rauhoittaa..

Death Cabissa parasta on se ihana tunnelma ja ne sanoitukset. On mukava, kun ihmiset sanoittaa kappaleita sellaisiksi, että niissä ei suoraan sanota "Rakastan sinua, tule takaisin, plaa plaa..", vaan nähdään oikeesti vaivaa ja keksitään jotain vähän hankalampaa. :)

Death Cabin levyistä paras on kyllä tuo Transatlanticism, jonka nimikkokappale on yksi kauneimpia lauluja mielestäni. Samalta levyltä löytyvät myös Title And Registration ja O.C:ssa joku miljoona kertaa kuultu A Lack Of Color. :) muita suosikkeja Death Cabilta on ainakin Summer Skin, Someday You Will Be Loved. Aikasempi Death Cab joka oli ennen Transatlanticismia ei ole ihan niin hyvä, mitä nyt nää kaks uusinta levyä.. Ne on sellasta jotenkin synkemmän kuuloista kun Plans ja Transatlanticism, vaikkakin hyviä silti.

sulho

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Heinäkuu 13, 2008, 21:33:29 »
kauheasti en bändistä tiedä, eikä välttämättä edes kiinnosta ottaa selvää, mutta yksinkertaisesti rakastan iha hemmetisti
'I Will Follow You Into the Dark'-biisiä :s upee.

Poissa Elva

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Toukokuu 23, 2010, 12:48:24 »
Itse törmäsin vähän aikaa sitten Death Cab For Cutieen, kun kuuntelin ihanan A Fine Frenzyn coverin I will follow you into the dark - biisistä. Sitten kuuntelin alkuperäisen version ja pari muutakin biisiä ja siitä se lähti. Itseasiassa A Fine Frenzyn tulkinta tuosta edellämainitusta kappaleesta on kyllä ehkä kauniimpi kuin alkuperäinen.

Kuitenkin, nyt tässä viimepäivinä kun olen kuunnellut niin youtubesta kuin ladannut mp3-soittimellenikin lisää DCFC:n tuotantoa eivätkä kappaleet rajoitu vain niihin kymmenkuntaan jo läpikuunneltuun biisiin, olen alkanut ihan tosissani tykkäilemään bändistä. Kuten kaikki edelliset ovat maininneet, minäkin allekirjoitan sen että DCFC:n lyriikat ovat tosi kivoja eivätkä niitä kaikista tylsimpiä, itsestäänselvimpiä ja kliseisimpiä. Kyllä, jos kuuntelee ensimmäistä kertaa putkeen oikein monta kappaletta, ne saattavat kuulostaa itseääntoistavilta ja tylsiltä, mutta kun biisejä kuuntelee vähän enemmän niistä alkaa erottua kaikenlaista mielenkiintoista ja melodiatkin ovat paljon tarttuvampia ja mielenkiintoisempia. Minusta kuitenkaan kaikkia biisejä ei voi sanoa tylsiksi tai mieleenjäämättömiksi, vaan aika monet tarttuvat heti matkaan ja niitä haluaa kuunnella uudelleen. Omia suosikkejani ovat tällä hetkellä Marching Bands of Manhattan ja Brothers on a Hotel Bed ainakin. Myös Soul Meets Body ja My Mirrors Speaks ovat aika kivoja ja koukuttavia.

Hei, mitä tämä on genreltään? Olen älyttömän huono määrittelemään, kertokaa te.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #13 : Tammikuu 25, 2013, 00:02:26 »
Death Cab on aika ihanaa musiikkia, vaikka en kaikkia heidän levyjään kuuntelekaan.
Plans on kyllä tällä hetkellä yksi suosikki levyistäni (siis ihan kaikista levyistä, ei vain Deat Cabin). Siihen on niin ihana rentoutua. Plansin kaikki biisit ovat todella hyviä, erityisiä suosikkejani ovat Soul Meets Body, Crooked Teeth ja Marching Bands of Manhattan.
Death Cabin melodiat ovat useasti hyvin kauniita, vaikka eivät olekaan aina niin tarttuvia. Sanoitukset ovat usein myös kauniita ja omaperäisiä.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥