Kirjoittaja Aihe: punk/punk-bändit  (Luettu 13405 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

jimmy

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #50 : Joulukuu 28, 2005, 20:27:15 »
Lainaus käyttäjältä: "pippariina"
Lainaus käyttäjältä: "AlmostRockStar"

Muoks//:
Täällä on puhuttu paljon siitä, onko  Green Day punk vai ei. Ehkä ne ainaiset ja samat biisit jotka soivat radiossa taukoamatta (blvd of broken dreams, holiday, wmuwse..) ovat menettäneet hohtonsa, eivätkä ne omastanikaan mielestä ole todellakaan GD:n parasta tuotantoa. Mutta kun tosiaan katsoo niitä sanoituksia ja kuuntelee vanhojen levyjen musiikkia, niin huomaa kyllä, että kyllä se punk on. Ehkä juu uusin levy on enemmäkin rockia, mutta kyllä sieltä niitä vanhoja, hyviä punk-vivahteita löytyy. ^__^

green day EI ole punkkia. alkaa tosissaa jo kiehumaan. ihmiset luulee että jos kitara vinkuu,rummut takoo vähän eri tavalla kuin rockissa ja kun laulaja huutaa miten amerikka on pe*******,se on punkkia. se EI OLE PUNKKIA,koska niitten levyt on tuottanut ISO LEVY-YHTIÖ! punk on TÄYSIN kaupallisuutta vastaan,oppikaa lapset tämä! jos näette esim penaalin missä on green dayn logo painettu kylkeen,se kertoo jo TODELLA paljon. sillon ei olla enää punkkia,vaan rockia,jossa on (ehkä) sanomaa.

onko viel joku joka ei ymmärtänyt mitä tarkoitin,mistä puhun?

Uusi Green Day ei tosiaankaan ole punkkia, vaan rockia - tai jotain sinne päin. Vanha Green Day, Kerplunkin aikainen Green Day, sitä voisi jopa punkiksi sanoa. Riippuu miten itse kukin määrittelee punkin ( musiikillisesti, siis. asenne onkin sitten ihan eri asia ). Ja kyllä Green Daylta varmasti löytyi sitä asennetta(kin) silloin joskus, mutta sitten ne meni ja kasvoi aikuisiksi.

niao

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #51 : Tammikuu 07, 2006, 21:03:57 »
Good Charlottea ei voida laskea punkiksi. Sehän on ihan selvää teini musaa. Sitä kuule NRJ:lläkin. Kunnon punk- musaa en ole ikinä kuullut vielä NRJ:llä tai muulla teini radiokanavalla.
Hahhaha. Tost saa ainaki hyvät naurut. Good Charlotte = kovaa punkkia
??

hähähä XD

kaskisavu

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #52 : Tammikuu 07, 2006, 23:34:58 »
Lainaus käyttäjältä: "niao"
Good Charlottea ei voida laskea punkiksi. Sehän on ihan selvää teini musaa. Sitä kuule NRJ:lläkin.

Jee, määritelkäähän mulle nyt jo vihdoinkin teinimusiikki - onkse teinien soittamaa musiikkia, musiikkia, jonka potentiaalisena kohderyhmänä on teinit - ja jos näin on, niin millä tavalla ne suuntaa musiikin niin, että just teinit tykkää siitä - vai musiikkia, jota teinit kuuntelee (ja jos on näin, niin lopettakaa jo se bändien dissaus fanien perusteella. Jos ette tykkää musiikista niin hienoa, mutta oikeasti sillä että ketkä sitä musiikkia kuuntelee ei pitäisi olla mitään väliä.)

Green Day on mun salainen pahe, muuten ei mene nämä popimmat, punkiksi mediassa leimatut bändit juuri ollenkaan. En mä tiedä kuuntelenko muutenkaan niin kauheasti punkia, mutta musiikkia, josta ne punkin vaikutteet pystyy kuulemaan, kylläkin.

HCpunk ei mene, olettaen että se on sitä jossa laulaja rähisee mikkiin ja bändi hakkaa soittimiaan niinkun vihaisivat vaimojansa.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
punk/punk-bändit
« Vastaus #53 : Tammikuu 09, 2006, 12:09:36 »
Lainaus käyttäjältä: "jimmy"

Ja kyllä Green Daylta varmasti löytyi sitä asennetta(kin) silloin joskus, mutta sitten ne meni ja kasvoi aikuisiksi.

ei,ne vaan tuli liian ahneeksi ;)

kaskisavu:  teinimusiikin minä määrittelen radiolla. jos se tulee energyltä,se on teinimusiikkia.

en "dissaa" bändejä fanien perusteella,eikä green dayn musiikki pahaa ole,se vaan ei ole punkkia niinkuin monet täällä yrittää väittää.

ja HCpunkkia on monenlaista. on puhdasta ja on rämisevää.

ja edelleen,kannattaa käydä keikoilla. tutustumassa underground musiikkiin,mutta muistakaa,älkää menkö eturiviin ensimmäisellä keikallanne ;) .
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

kaskisavu

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #54 : Tammikuu 09, 2006, 23:06:33 »

kaskisavu:  teinimusiikin minä määrittelen radiolla. jos se tulee energyltä,se on teinimusiikkia.

Jos suoraan sanotaan, niin radiokanavan takia luokittelu on ehkä vielä huonompi tapa, tosin paha sanoa kun en energyä kuuntele kun aina kun sinne päinkään eksyy niin tulee vaan jotain diskomiksausta huonoista kappaleista. :b

(Mut melkeen kaikki hyvä punk onkin tehty jo joskus ajat sitten.)

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #55 : Tammikuu 10, 2006, 13:42:15 »
^kuunteleppa kymmenen minuuttia. sitten tiedät. (ja miksi minä tiedän? sisko kuuntelee sitä kokoajan)

uudelleen luokittelu:

teiniXmusiikki:  se mitä kaveri kuuntelee,sitä kuunnellaan. eli se,mitä teinit kuuntelevat,massa musiikki,se mikä soi radioissa yötä päivää. R`n`B,hiphop,teini"gootti",pop..   ihan mitä vaan,kuhan kaverikin tykkää.

(vanha punk kuoli jo aikaa sitten,mut arvaa kuka välittää,ei kukaan :P )

uutta punkkia on. sitä löytyy,jopa hyvää semmoista.

tuolta voi käydä kuuntelemassa:

http://www.lprhardcore.net/bands.html

tuolla esim. Rejected on kuuntelemisen arvoista,vaikkakin taitaa olla enemmän OIta.
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
punk/punk-bändit
« Vastaus #56 : Tammikuu 10, 2006, 15:43:40 »

teiniXmusiikki: se mitä kaveri kuuntelee,sitä kuunnellaan. eli se,mitä teinit kuuntelevat,massa musiikki,se mikä soi radioissa yötä päivää. R`n`B,hiphop,teini"gootti",pop.. ihan mitä vaan,kuhan kaverikin tykkää.

Jos vanha punk rupeaisi soimaan radiossa, siitä tulisi uusi muoti, jokainen alkaisi kuuntelemaan sitä - olisiko sekin taas teiniXmusiikkia? Ja pop voi olla hyvää, en haluaisi, että koko musiikkityyli yleistetään teiniXmusiikiksi. Mielipiteeni on, että todellinen punkkari/gootti/metallisti/whatever uskaltaa kuunnella bändejä, joilla olisikin ehkä vähän enemmän suosiota.

... onko punkin idea se, ettei se ole punkkia, jos se saa vähänkin enemmän suosiota? Au. Ikävää.

En itse musiikkityylistä osaa sanoa sen erikoisempaa, koska sitä en ole ikinä hirveästi kuunnellut. Pidän, jos soittajat osaavat asiansa, mutta en ole ikinä pitänyt bändeistä, joissa ei osata soittaa. Ja epäilemättä, jos joku minut tutustuttaisi paremmin, pitäisin varmaan. Hankalaa vain aloittaa minkään kuuntelemisesta, jos menetän kiinnostuksen koko tyyliin yhden huonon biisin kuultuani.
Here's looking at you, kid.

Outlaw

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #57 : Tammikuu 10, 2006, 16:19:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuskanenkeli"

Jos vanha punk rupeaisi soimaan radiossa, siitä tulisi uusi muoti, jokainen alkaisi kuuntelemaan sitä - olisiko sekin taas teiniXmusiikkia? Ja pop voi olla hyvää, en haluaisi, että koko musiikkityyli yleistetään teiniXmusiikiksi.
... onko punkin idea se, ettei se ole punkkia, jos se saa vähänkin enemmän suosiota? Au. Ikävää.

juuri samaa ajattelin tuossa kun noita kommentteja luin. Jos bändi haluaa soittaa punkia pitääkö sen valita joku olemattoman pieni levy-yhtiö ja varoa saamasta huomiota?

itse en noista musiikkityyleistä paljon tiedä enkä itekään kuuntele oikeastaan mitään muuta "punkia" säännöllisesti kuin Green Dayta, joten en varmaankaan ole mikään paras puhumaan, mutta se on mielipiteeni.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #58 : Tammikuu 10, 2006, 19:26:11 »
Lainaus käyttäjältä: "tuskanenkeli"
sanoinko että tuo musiikki on huonoa? missä?

sanoin että se on teinix musiikkia,se ei tee siitä huonoa

teinix musiikki on sitä mitä ne kuuntelee! ei välttämättä huonoa.  ymmärrätkö?

Lainaus
"onko punkin idea se, ettei se ole punkkia, jos se saa vähänkin enemmän suosiota? Au. Ikävää"

punkin idea,hmm.  punk sotii kaupallisuutta vastaan. ei se,että se saa enemmän suosiota,tee siitä vähemmän punkkia. se että se saa enemmän tuloja (lue: rahaa)  kuin levyn tekemiseen tarvitsee,se menee (monen,myös minun makuuni) liian kaupalliseksi.

Lainaus
"Pidän, jos soittajat osaavat asiansa, mutta en ole ikinä pitänyt bändeistä, joissa ei osata soittaa."

vanha punk alkoi siitä,että nuoriso alkoi sotimaan perinteitä vastaan,enää ei tarvinnut osata soittaa,käydä vuosia musiikkiopistolla. nyt kuka vaan sai perustaa bändin,ja kaikilla oli kivaa.  esim sex pistols oli juuri tällainen bändi. tosin heillä oli "hyvä" manageri, bruce mc laren,joka sai hommattua heille keikkoja USAsta asti.

uusi punk taas,uusi on vaan hauskanpitoa,kapinaa,vihaa,vapautta..
ja nykyään osataan jo soittaakin ;)

Lainaus käyttäjältä: "outlaw"
Jos bändi haluaa soittaa punkia pitääkö sen valita joku olemattoman pieni levy-yhtiö ja varoa saamasta huomiota? "

ei punk ole huomionhakua,jos joku bändi huomataan,sillä on sillon asennetta ja sanomaa. sitä on hyvä kuunnella,sillä on hyvä lavameininki.

ja mihin tarvitaan levy-yhtiötä,jos pystyy itsekin tekemään muutaman levyn (muutama=50-100 kpl )?  ja punk/hc punk levyjä tehdään enempi vinyyleinä,jotka tilataan saksasta.   suurissa levy-yhtiöissä on nääs se ongelma,että ne ei ota bändiä jos se ei myy,ja siihen että se myisi,tarvitaan vaikka mitä. 1. kohdeyleisö 2. hyvä levy. 3. oheistuotteita (julisteita lehtiin,viivottimia,reppuja... ) yms.  punk bändit harvemmin haluavat joutua ison lehmän suuhun,tässä tulee tuo vapaus. vapaus tehdä mitä halutaan,ilman detlainia.

// Laitoin nuo lainaukset toimimaan, sitä olit vissiin yrittänyt? Kysypä valovojaoppilaaltasi niiden käytöstä, jos on vielä epäselvää, ovat ihan käteviä. Ja värien käyttöhän on täällä kiellettyä :) - Villi Lohi

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
punk/punk-bändit
« Vastaus #59 : Tammikuu 10, 2006, 20:17:27 »
teinix musiikki on sitä mitä ne kuuntelee! ei välttämättä huonoa. ymmärrätkö?

Ai, ymmärsin varmaan sen väärin jossain kohtaa. Mutta kuitenkin, teinixiksi leimaaminen ei ole kivaa. Minäkin olen teini, kuuntelen musiikkia, sitä musiikkia varmaan kuuntelevat muutkin, en halua tehdä sillä siitä teinixiä kuitenkaan. Äh. En osaa selittää itseäni taas.

Tajusin ehkä tuosta kuitenkin vähän paremmin idean. Kiitos. Ehkä jonain päivänä uskallan kuunnellakin, ehkä en :).

[off]Eikö Sex Pistolsin managerin etunimi ollut Malcolm tai jotain? Bruce on sitten ihan eri McLaren...[/off]

edit. Joo, tämä kyllä meni hiukan offiksi ^^. Ei se mitään. Enkä missään nimessä luullut, että leimaisit minua teinixiksi tai mitään, en vain osaa selittää taas asioitani oikein..
Here's looking at you, kid.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #60 : Tammikuu 10, 2006, 20:48:59 »
kiitos korjauksesta,malcomhan se olikin *läimäyttää itseään otsaan*

en leimannu sinua teinixiks missään vaiheessa.

olet teini,ok. mutta se ei tee sinusta teinixiä,eikä sekään että kuuntelet samaa musiikkia.

nyt nimittäin puhuin nimenomaan siitä mitä teiniXit kuuntelevat,mitä on teinix musiikki.

minä käsitän teinixit samaksi massaksi kuin pissikset,viinaa tupakkaa, yhen illan suhteita, kavereiden halailuja ylettömiä määriä,puskapissejä kavereiden kanssa vierekkäin, huutoa ja itkua kun hajuvesipullo meni rikki, ja loppu illasta oksentelua oransseilla patjoilla.  laumasieluja,mitään ei tehdä jos kaveri tekee,ja sitä tehdään mitä kaverikin. ja jos kaveri kuuntelee jotain muuta kuin energy TOP 10 olevia biisejä,se ei ole enää kaveri,se on luuseri :E  

ja nyt menee jo ihan eri alueille,täällä piti puhua punkista :D

hupsunen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #61 : Tammikuu 11, 2006, 10:47:21 »
En jaksanut ihan koko topicia lukea läpi kun sormet syhysi kirjoittamaan.

Ensin tästä bändiasiasta. Green Day oli joskus punkkia, mutta en kyllä miellä punkiksi tämän päivän Green Daytä. Sama pätee tuohon Offspringiin. Ja Blink 182, punkkia? häh? Ei ainakaan se raidiosta joskus tullut.

Kuuntelen joskus punkkia, mutta en todellakaan allekirjoita olevani punkkari, koska tunnen jonkun suomalaisen bändin näiden legendaarisen Sex Pistolsin ym lisäksi. Kiitos vain siskoni, yritys hyvä kymmenen. ;)Hänkään ei kyllä tunnusta olevansa punkkari, vaikka hänen aatemaailma ja muu elämäntapa siihen vahvasti viittaakin.

Punkkiin olen tutustunut siis siskoni ansioista joka soittaa (feminiinistä)punkkia soittavassa bändissä. Tuokin bändi on soittanut Puntalassa, tiettävästi Suomen ainokaisia punkkiin keskittyviä festareita.
Ja kun joku (en  muista kuka) tuolla väitti että se menee ohi 16-kesäsenä, niin olin tirauttaa kyyneleet. Teini, joka etsii itseään ja tuntee maailman pahana ja haluaa taistella kynsin ja hampain sitä vastaa on aika kaukana punkkarista.

Ja Tuon erään kommentin allekirjoitan, vaikken itse punkkari olekaan:

vaatteet ei tee punkkaria, se pitää löytyä jostain syvempää.

Ja sitten tähän bändiasiaan. Green Day oli joskus punkkia, mutta en kyllä miellä punkiksi tämän päivän Green Daytä. Sama pätee tuohon Offspringiin.

Ja loppuun huom. minun mielipide.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #62 : Tammikuu 11, 2006, 12:55:59 »
puntala taitaa olla se "suurin" festi,mutta kyllähän niitä löytyy vähän pienempiä ympäri suomea,esim ens kesänä on täällä lappeenranta HC- ja punk festi,tevetuloa niille ketkä uskaltaa :D

ja ei,punk ei todellakaan mene ohi minkään murrosiän jälkeen.
ne keillä menee ohi,ei ole "oikeita" punkkareita koskaan ollutkaan.

ja hei,älkää nyt taas menkö *viilviil*.  en tätä pahalla sanonut.

suututtaa vaan se että jotkut oikeasti luulee että punk on joku murrosiän vaihe.  ei,se ei ole. se on ihmisen uskoa,joka kestää koko elämän,tavalla tai toisella. uskoa että erilainenkin pärjää,uskoa että on parempi olla erilainen kuin muut.  ei tarvitse juosta massan mukana,eikä tarvitse halailla koko ajan,vain sillon kun se oikeasti jotain merkitsee.
uskoa siihen että on parempi olla vapaa.  
ei tarvitse kasvaa aikuiseksi. "iso saa olla muttei aikuinen ;) "  näin sanoin 30 vuotias kaverini pillifarkut ja niitein koristeltu nahkatakki päällä.  upea mies,ei voi muuta sanoa!

Outlaw

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #63 : Tammikuu 11, 2006, 19:36:00 »
punkin idea,hmm.  punk sotii kaupallisuutta vastaan. ei se,että se saa enemmän suosiota,tee siitä vähemmän punkkia. se että se saa enemmän tuloja (lue: rahaa)  kuin levyn tekemiseen tarvitsee,se menee (monen,myös minun makuuni) liian kaupalliseksi.

outlaw:  "Jos bändi haluaa soittaa punkia pitääkö sen valita joku olemattoman pieni levy-yhtiö ja varoa saamasta huomiota? "

ei punk ole huomionhakua,jos joku bändi huomataan,sillä on sillon asennetta ja sanomaa. sitä on hyvä kuunnella,sillä on hyvä lavameininki.

ja mihin tarvitaan levy-yhtiötä,jos pystyy itsekin tekemään muutaman levyn (muutama=50-100 kpl )?  ja punk/hc punk levyjä tehdään enempi vinyyleinä,jotka tilataan saksasta.   suurissa levy-yhtiöissä on nääs se ongelma,että ne ei ota bändiä jos se ei myy,ja siihen että se myisi,tarvitaan vaikka mitä. 1. kohdeyleisö 2. hyvä levy. 3. oheistuotteita (julisteita lehtiin,viivottimia,reppuja... ) yms.  punk bändit harvemmin haluavat joutua ison lehmän suuhun,tässä tulee tuo vapaus. vapaus tehdä mitä halutaan,ilman detlainia.

okei, toivoinkin että se olisi jotenkin noin. aika tyhmä määritelmä olisi, jos menisi niin että jos tulee liian kuuluisaksi vaikka tahtomattaankin, ei enää soittaisi punkia.

Poissa Saffy

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
punk/punk-bändit
« Vastaus #64 : Helmikuu 20, 2006, 17:02:50 »
Punk.

Minä olen jo kauan halunnut kuunnella punkkia, en vain ymmärrä miksen ole saanut ainuttakaan biisiä koneelleni ladattua. Nyt sitten luettuani tätä keskustelua, latailin Sex Pistolsia, Clashia, Eppu Normaalia, No Use For A Namea ja Rancidia. Ramonesiakin mutta siitä en pitänyt ollenkaan. Tai ainakaan niistä kahdesta lataamastani biisistä. Mutta nuo muut. Oi, että, rakastuin niihin heti!

Myös Green Dayn vanhoja biisejä olen kuullut, Insomniac-levyltä, ja nekin olivat ihan hyviä. Mutta silti pidän enemmän AI-levystä.

Öö, joku täällä taisi mainita jotain sen suuntaista kuin että Placebo olisi punkkia? Jos se on niin sitten olen kuunnellut punkkia jo kauan. Minä vain olen aina pitänyt Placeboa rockina. Ja Bon Jovikin? Ääh. Sekaisinhan tässä menee.

Niin, ja kuuntelenhan minä paljon myös Apulannan vanhempaa tuotantoakin.

Punkkarina en itseäni pidä, en todellakaan, en ainakaan vielä. Ehkä joskus.

Saattaapi olla että punkista tulee vielä joku päivä lempimusiikkilajini.

Bee

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #65 : Helmikuu 23, 2006, 18:59:24 »
KUUNTELEN! ;D
Ulkonäöstäni ei varmaan osaisi arvata minkälaista musiikkia kuuntelen. En pukeudu musiikin mukaan. Minua ei ole koskaan lokeroitu.

Lempi bändini ovat;
Green Day
Rokahtavaa punkkia/punkahtavaa rokkia. Miten vain. Silti ylivoimaisesti parhain bändi maailmassa. Olen ollut fani vuodesta hm -00 olisiko. Pidän enemmän vanhemmasta Green Daystä, mutta uudempikin menee. Vanhempi  on vain enempää punkkia.! ;> hitchin'a'ride, no pride, haushinka. <3
NOFX
Siis että minä rakastan tätä bändiä. Tutustuin NOFX:in olisiko ollut seiskaluokalla. Eka piisi jonka kuulin oli Timmy the turtle. Ei ehkä hyvä piisi ekaksi kappaleeksi, mutta en jättänyt siihen vaan imuroin biisejä, ja kuuntelin ja kuulostelin ja tämän bändi soi hyvin. (:  
AFI
Tästä on ehkä vuosi kun tutustuin bändiin. ensimmäinen piisi taisi olla this time imperfect ja se oli niin kaunis ja melodinen (: että piti tutustua tähän.
Girl's not grey on ehkä lempi biisini.
Sex Pistols
Pikkuhiljaa aloin tutustua syvemmälle punk-kulttuuriin. tutustuin mutsin vanhoin lempibändeihin, kuten Sex Pistolsiin, Ramonesiin, Pink Floydiin, Hanoi Rocksiin. Sex Pistolsilla on värikäs tulevaisuus. varsinkin nuorella edesmenneellä Sid Viciousilla.
Takiainen
aa. mun uusin löytöni. <3 Kaverini kautta tutustuin tähän. Ensimmäisen piisin kun kuulin niin heti rakastuin (. Onneksi Tampereelle muutettuani tutustuin samanveroisiin ystäviin;>

Placebo on vähän punk-tyylistä, mutta en sanoisi, että se on punkkia.
Lempi biisini ovat kai Slackerbitch ja hm.  Special K.

Punk on kantaanottavaa musiikkia. se puhuu sotia vastaan, mutta on vapautta.(:  laskisin Hreen Dayn punkiksi vaikka samaa mieltä ette olisikaan. KUUNNELKAA HYVÄT IHMISET VANHAA GREEN DAY:ta JA SANOKAA SITTEN ONKO SE PUNK VAI EI?! .
Kaikki teinit ovat vain pilanneet Green Dayn maineen suomessa. :<

NRJ Tappaa, Raiskaa kaikki piisit. Se kuluttaa ne pilalle ja minä en voi sietää NRJ HIT MUSIC ONLYä :<

HC Punk on sit ihan eriasia. En ole koskaan oikeen pitänyt. Liian epämedolillista makuuni.

vielä se että kuitenkin olen sitä mieltä, että Good Charlotte TAI simple plan ei ole punkkia.
Blink182 on skeittipunkkia.
ja Sum41 siitä en osaa sanoa mitään. ihan kuunneltavaa muuten vaan (:

Voi että minua osaa ottaa päähän sen ku mutsillani oli ikäisenäni farkkutakki jossa oli kaikkia Ramones, Sex Pistols hommia ja se ei ole säästänyt sitä minulle :<

Lainaus

GOOD CHARLOTTE - Oma pikku mussupussusossulossubändini <3

jaa että silleen . hm. olisiko taas joku tietämätön liikkeellä?

Valveuni

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #66 : Helmikuu 24, 2006, 14:15:32 »
Kuuntelen mielelläni punkkia ja rockia. En kuitenkaan omaa ns. "punk-asennetta". Punk ei muutenkaan ole paljoa vaikuttanut elämääni.
Kuuntelen kyllä paljon muutakin kuin punkkia.
Parhaita bändejä, mitä olen kuullut ovat mm.: Ramones(olen kuullut vain muutaman kappaleen kyseiseltä bändiltä), Green day, Sum 41, Blink-182, Simple plan (en ole varma, onko tuo nyt sitä varsinaista punkkia), Good Charlotte, Goldfinger, yms.
En ole varma ovatko nuo kaikki nyt sitä varsinaista, oikeaa punkkia.
Enemmänkin rockia, mutta hyviä joka tapauksessa.

Muoks.
Löysin yhdestä vanhasta Bop-lehdestä testin: kuinka PunkRock olet? Tälläinen se oli:

1. Kun meikkaat, käytät...
A. Paljon mustaa kajalia ja kynsilakkaa.  
B. Huulikiiltoa ja vähän luomiväriä.

2. Sinä käytät samoja vaatteita...
A. Joka päivä
B. Et ikinä

3. Lempivärisi on...
A. Musta ja punainen
B. Vaaleanpunainen ja keltainen

4. On hienoa värjätä hiukset joka viikko.
A. Kyllä
B. Ei

5. Sillä, mitä ihmiset ajattelevat sinusta...
A. Ei ole väliä.
B. Merkitsee paljon.

Tulokset:
3-5 A:ta: Todella Punk!
Sinulla on punkkarin asenne ja tyyli.

3-5 B:tä: Aika Punk
Sinä ihailet niitä, jotka osaavat olla rock, mutta halut olla tyttömäinen, myös.

Just, just. En tiedä muista, mutta aika idioottimainen testi minusta.

Polyhymnia

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #67 : Maaliskuu 10, 2006, 22:08:06 »
Kyllä kuuntelen punk musiikkia, mutta en pidä itseäni yhtään ''punkkarina''. Kuuntelen myös rock musiikkia ja musiikkia mitä ei mielestäni voi edes lokeroida mihinkään lokeroon.

Ramones on sellainen bändi mitä kuuntelen ja paljon. Omistan Ramonesilta monia levyjä ja voisi jopa sanoa, että olen Ramones hullu (näin rakkaat ystäväni minua nimittävät ^^). Ramonesin musiikki on letkeää musiikkia, mutta letkeän rytmin takana on kantaa ottavia sanoja esim. kylmään sotaan. Eli Ramones ei ole pelkkää humoristista musiikkia, vaikka humoristisia kappaleita omaavatkin.

Sex Pistolssia kuuntelen myös (en tosin niin paljon kuin Ramonesia, sillä en omista yhtään levyä itselläni, ainakaan vielä ^^). Koen Sex Pistolssin lähinnä koomiseksi bändiksi ei niinkään vakavissaan otettavaksi toisin kuin Ramones (kamalaa vertailua kääk :D Ramones lojaalisuus!)

The Clash, en voi sanoa muuta kuin, että tykkään. En voi sanoa, että olisi yksi lempibändeistäni, en oikeastaan tiedä paljoakaan kyseisestä bändistä. Kuunnellut olen hiukan ja voin sanoa, että kolhataa. Levy ostoslistalla.

NOXF voi tykkään kovastikkin tästä bändistä. Itse pidän myös aika humoristisena bändinä, mutta ei samalla tavalla kuin Pistols. NOFX:in musiikin sanat ottavat ironisesti ja sarkastisesti kantaa Amerikkaan. En kauheasti vielä tiedä bändistä mittään voisi sanoa vielä ''liian uudeksi tuttavuudeksi'' (kuunnellut ehkä vuoden)

Niin siis minun elämääni punk musiikki ei vaikuta lähes yhtään. En pukeudu ''punk tyyliin'' (mikä ei mielestäni edes ole sidoksissa musiikkiin mitä kuuntelee) enkä edes mielestäni ajattele niin miten ''punkkareiden pitäisi ajatella'' (mikä ei mielestäni sekään ole sidoksissa musiikkiin). Eli oikeastaan punk musiikin kuunteleminen ei näy minussa yhtään, ellen sitten satu pitämään Ramones paitaani päällä. Eikä punk musiikki elämääni mitenkään erityisesti vaikuta.

Hemmi

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #68 : Maaliskuu 11, 2006, 11:53:28 »
Rancid, Sex Pistols, Bad Religion ja the Clash ihan mahtavia.
Misfitsiäkin kuuntelen mutta se ei iske niin paljon kuin nuo edellä mainitut.

Uudempina tuttavuuksina  No Shame ja the Distillers.

Lainaus
Simple plan (en ole varma, onko tuo nyt sitä varsinaista punkkia),

No ei todellakaan. Ihan hyvä bändi minustakin, mutta silti punkista kaukana. Aika lailla semmoista perus poprockia i think.
Musiikkimakuni ei näy kovin pukeutumisestani tms, bändipaitoja lukuunottamatta.

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #69 : Huhtikuu 22, 2006, 17:35:12 »
Punk on elämä ja elämä on punk. En häpeile myöntää olevani punkkari. Vaikka tuleehan sitä muutakin kuunneltua, mutta kuunteleehan pissiksetkin HIMiä ;)

Ramones (Ehdoton lempibändini kautta aikojen!), Sex Pistols, The Dead Kennedys, Rancid, The Chaotic Discord, Buzzcocks, X-Ray Spex, Destroy All Monsters, Xposez, Rattus, Bad Religion, Lama, Ne Luumäet, Häiriköt, The Clash, Senruuri, Pelle Miljoona jne..jne..

Niiden mahtavuutta ei voi sanoin kuvailla. Punkissa on energiaa ja ennen kaikkea asennetta, jota todella arvostan. Ei olla sellasia "anteeks, et oon olemassa". Vaan se on jotain ihan muuta. Ja tykkään siitä tyylistäkin ihan älyttömästi. Ja nyt selitän taas kaikkea ihan innoissani =D
Kiitän ja lopetan.

PS. Mun mielestä Green Day on ns. uusiopunkkia. Noniin. Kiitos.

BurningHeart

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #70 : Huhtikuu 23, 2006, 13:21:16 »
Aah, nyt päästiin asiaan. Punk on musiikkina minulle henki ja elämä. ;>
On ihan hulluna bändejä, joita tykkään kuunnella.

Millencolin on ehdottomasti se paras ja loistavin, ja tulee takuulla olemaan henkeni ja elämäni tästä edespäin. :>

Rancid, No Use For A Name, No Fun At All, NOFX, Pennywise, Ramones, Alter Bridge, Bad Religion, Blink 182, Deviates, Dropkick Murphys, Finch, Me First And The Gimme Gimmes, Misfits, MXPX, No Shame, Simple Plan, Social Distortion, Sugarcult, Sum 41, The Knob, The Odorants, The Offspring ja Yellowcard. Siinä loistobändejä.
Noistakaan tosin ei enää nykypäivänä tiedä, mikä luokitellaan punkiksi, mutta suurin osa noista on jotain punkrockin ja pop-punkin välimailta.

Elämäni toki alkoi Millencolinista, jota kuulin eräässä PlayStation-pelissä; Dave Mirra Freestyle BMX Maximum Remix:issä. Sitten piti löytää niiden biisejä, ja sitten samassa pelissähän kuului paljon muutakin punkia, ja niitäkin piti sitten löytää. :> Toisten ihmisten kautta olen myös löytänyt näitä bändejä.

Rakastan niitä, ja ilman näitä bändejä, ei olisi varmaan minuakaan. o.O

Kyllä punk vaikuttaa paljonkin minuun, jotenkin olen henkevänpi. Elämäni on ihan erilaista kuin silloin kun olin vielä jonkin Nylon Beatin fani.
Se on paljon parempaa elämää.

Tessa

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #71 : Huhtikuu 23, 2006, 15:08:35 »
En voi sanoa, että kuuntelisin nimenomaan punkkia, mutta kuuntelen joitain bändejä jotka ovat kai sitä uusiopunkkia. Kuuntelen esim. Blink 182:sta, Green dayta, Simple plania ja joskus harvoin Sum41:tä. Kuuntelin joskus kauan sitten enemmänkin, mutta nykyisin tyydyn heviin. ;D Noo, mutta tykään, ja tunnen punkkareita. Ovat aika hauskoja tyyppejä. ;)

Samael

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #72 : Huhtikuu 23, 2006, 19:18:26 »
Ei helvetti! ei mikään fukkin´ green day tai muu radiosta soiva paska oo punkkia!!!! ne bändit on joskus saattanu tehä punkkia, mutta semmonen nykyinen skede-paska on poppia.

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #73 : Huhtikuu 24, 2006, 14:27:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Samael"
Ei helvetti! ei mikään fukkin´ green day tai muu radiosta soiva paska oo punkkia!!!! ne bändit on joskus saattanu tehä punkkia, mutta semmonen nykyinen skede-paska on poppia.

Tarkoitatko, että kun bändi alkaa saada sukseeta ja soittoa radiossa, se menettää katu-uskottavuutensa siinä tyylilajissa, joka se on alunperin ollut?
   Toisaalta, punkin yksi keskeisimmistä jutuistahan on kapinointi. Ja Green Day kapinoi jossain määrin Bushia vastaan. Ja Green Day käyttää samoja sointukuvioita, kuin esim. Sex Pistols, The Dead Kennedys, Buzzcocks jne., jotka sitten kuitenkin luetaan "aidoiksi" punkbändeiksi.
Olen edelleen sitä mieltä, että Green Day lukeutuu näihin ns. "uusiopunkbändeihin" (newpunk), koska se on kuitenkin viimeistellympää, tarkemmin tuotettua ja ennenkaikkea uudemman kuuloista punkkia.

Tämäkin oli sitten vain minun mielipiteeni, enkä todellakaan luule tietäväni asiasta enemmän kuin oikeasti tiedän^^

Samael

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #74 : Huhtikuu 24, 2006, 18:16:37 »
"Ja Green Day kapinoi jossain määrin Bushia vastaan."

No onko sitten joku R.E.M ja tälläset bänditkin punkkia, jos ne kapinoi Bushia vastaan? Punkki menettää tehonsa jos siitä tulee jotain populaari-musiikkia jota jotkut pikkutytöt kuuntelee innoissaan ja on olevinaan pahiksia.