Kirjoittaja Aihe: punk/punk-bändit  (Luettu 16810 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Kokuen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #25 : Joulukuu 08, 2004, 15:58:51 »
Punk. <5

Rakastan. Misfits, Bad Religion, Balzac, Sex Pistols, Offspring, jnejnejne. Olen vihainen teini. ;) Tuo vanhempi punk iskee vielä paremmin kuin esim. Green Day, ym uudet punk-bändit. Vanha on laadukkainta omasta mielestäni, uusin lähentelee jo tyyliin poppia ja rockia. :E Ei semmoista. Punk ei ole vaikuttanut käyttäytymiseeni tai mielipiteisiini mitenkään, ihmiset sanovat että kyseinen musiikki sopii minulle koska olen ilmaisen mielipiteeni kuuluvasti niin että kaikki varmasti ymmärtävät. Nojoo. Onhan se tärkeätä että ihmiset tietävät mitä mieltä asioista olet. :P No mutta. Rakastan.

akira

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #26 : Joulukuu 08, 2004, 21:58:55 »
green day <3 tutustuin tähän bändiin vast vähän aikaa sitte 'kunnolla', mut siis ne tekee _mahtavaa_ musiikkia :>

good charlotteltakin löytyy pari hyvää biisiä, vaik se onki nykyään joku muoti-ilmiö ko kaikki wannabe-punk-liisat kuuntelee aina good charlottea dd:

sex pistolsilta, the clashilta ja blink182selta löytyy myös hyvää musaa :> ja jos esmes apulanta nyt yhtään 'punkiksi' lasketaan niin se menee myös.

ja ei, mä en ole mikään punkkari enkä sellanen yritäkään olla, satun vaan pitämään vähän kaiken näkösestä musasta d:

Northerly

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #27 : Joulukuu 09, 2004, 09:01:20 »
Tessa, Busted ei sinänsä ole punk-bändi vaikka melko punkahtavaa poppia soittavatkin. Meikäkin niistä kyllä tykkää ihan sikana. :) <333

Good Charlotte on ihan best. Simple Plan:ista tykkään myös. Laulavat todella hyviä biisuja. Mahtavia sanoituksia. Welcome To My Life ja Perfect ovat Simple Planin kenties parhaat biisut. Blink 182:n biisuista osa kolahtaa ja tykkään, mutta kaikki ei ihan mene. Myös Sum 41:lla on hyviä pätkiä. The Living End:istä tykkään myös.

Onko kukaan kuullut salolaisesta punk-bändistä nimeltä No Shame? Lainasin juuri kirjastosta poikien levyn nimeltä Schpunk ja täytyy sanoa, että ihastuin muutamiin biisuihin ihan todella. En osannut kuvitellakaan, että naapurikaupungissani olisi näin hyvää punk-bändiä...
*muoks*
Olinpas tyhmä kun en lukenut noita ekoja viestejä ensin ollenkaan. x)

Rattlesnake

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #28 : Joulukuu 17, 2004, 00:00:44 »
Minä kuuntelen punk metallia. Children Of Bodomilla on kourallinen punkahtavia biisejä Something Wild albumilla. Kyllähän se kulkee. Sitten toinen bändi, joka ei ehkä musiikki tyyliltään metalpunkkia ole, mutta keikoilla on sen verran punk meininki, soitto sillain "no joo, ainakin jotain edes sinnepäin" tyylillä ja laulu hieman nuotinvierestä ja ehkä vähän eri sanoin kuin levyllä. Ja keikalla kuin keikalla missä olen ollut niin "vit*u kun en muista huudahdukset ovat olleet aina mukana ainakin kerran. Niin kirjoitin Kotiteollisuudesta.

Gazlia

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #29 : Joulukuu 17, 2004, 16:03:40 »
Musiikinopettajani mielipide punkista: Amatöörimusiikkia, autotallimusaa, jota soittavat oikeasti vain ne, jotka eivät omilla taidoillaan pääse huipulle.

Itse en sitten tiedä. En ole oikein perehtynyt tuohon punkkiin, pidän enemmän vanhasta suomipopista, rockista ja räpistä. Mutta en minä silti suhtautuisi noin negatiivisesti punkiin kuin musiikinopettajani. Kunnioitan kaikkia musiikin eri tyylejä, vaikken niistä itse pitäisikään.

emskuinen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #30 : Toukokuu 29, 2005, 19:00:16 »
Hei. En ole punkkari, mutta punkki on hyvää musiikkia. Ainakin osa.
Olipa kerran Emma, jonka jälkeen tuli sitä ja tätä ja jossain välissä tuli Bloody Aeliah ja tutustutti Emman muutamiin ihaniin punktyylisiin bändeihin.
Kuten nyt esimerkiksi Rancid (Maxwell murder on ainakin hyvä kappale), The Buzzcocks (What do i get kolahtaa myös), The Ramonesista en tiedä onko punkkia vai rokkia, mutta hyvää sekin... Iggy & The Stooges (Search and destroy on kyllä rakastettava laulu Bloody, rakastan myöskin) Dead Kennedys on ihanaa myöskin. Sellaista... Sellaista musiikkia vain.
Jaa... Green Day ja Good Charlotte (vai miten kirjoitetaankaan), onko nekin Punkkia!? Hmm. En tiennyt, enkä mene sanomaan siihen mitään. Enkä tykkää kummastakaan yhtään.
Sitten on muutamia muitakin bändejä, jotka ilmeisesti punkkia soittavat, ja tykkään ihan. Ilman Bloodya en joka päivä kuuntelisi noiden lauluja, noiden, mitä tuossa listailin. (Joihin EI kuulu Green day ja tuo toinen.) Harmi, että minulla on jokaiselta ehkä yksi laulu. Olenhan minä radiossam tv:eessä niiden lauluja kuullut, joidenkin siis.

Punk ei tietääkseni vaikuta pukeutumiseeni tai ajatuksiini. Punk on hyvää musiikkia, tykkään. Ja punkkareiden ajatusmaailma on jotain viehättävää about tai jotain.
Wannabe punkit ällöttävät. Hahaa, meidänkin koulusta sellaisia löytyy. Ja hahhah, nauran niille niin lujaa kuin jaksan ja jankutan punk-ajatuksista ja musiikkimausta, eivätkä he tajua MITÄÄN. No okei, en ehkä naura aina, mutta hiljaa itsekseni.

En ole PUNK. En ole PUNKKARI. Punk on punk ja punkmusiikki on hyvää, joku punk ainakin. Kiitos Bloodyn<3.

Nukke

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #31 : Kesäkuu 02, 2005, 19:27:29 »
Niin, raskaampi rock on makuuni eniten mutta punkia en unohda koskaan. Musaa en ala listaamaan kun muutama ilmeisesti asiaan kunnolla perehtynyt sen edellä jo teki. Mutta btw, kirja nimeltä Beijing beibi on aika mielenkiintoinen tarina Punk-asenteisesta kapinoitsijatytöstä Beijing-undergroundissa.
Itse kuuntelen paljon Murderdollsia, johtuisiko siitä että pohjimmiltani rakastanmaina rockia eniten.

diastole decoart

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #32 : Kesäkuu 11, 2005, 12:47:29 »
Kuuntelen punkkia, punkrokkia, punkpoppia (ja punkin ohella myös rokkia).
En ole kyllä punkkiin mitenkään muuten yhteydessä kuin musiikin kautta. Aatteet - no, hyvällä asialla kai ne ovat, mutta itseäni eivät henkilökohtaisesti paljon kiinnosta ^_^
Punk-musiikissa on meininkiä ja sanoissa on (yleensä) jotain asiaa ^^

Muutamia bändejä joista tykkään:

Anti-Flag
Bad Religion
The Clash
Green Day
The Hives
Millencolin
Offspring
Rancid
Sex Pistols

Green Day on noista ehdoton suosikkini, sen kautta tutustuin punkrokkiin ja punkkiin yleensäkin ^^
"Oikeista" punkbändeistä listalla tykkään eniten Anti-Flagista. Mahtavia biisejä ja hyviä sanoituksia. Ja The Clash on toinen suosikkini myös. London Calling-levy kuulostaa todella hyvältä, muita en olekaan kyllä kuullut.

Rosie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #33 : Kesäkuu 13, 2005, 20:56:28 »
Punk iskee minuun. Ja kovaa. Kuuntelen aika monenlaista musiikkia mutta punk tosiaan iskee parhaiten. En tietääkseni näytä kovinkaan "punkmaiselta" rastoineni mutta mielipiteitähän on monia. Tosin käytän paljon mustaa ja niittejä/hakaneuloja/pinssejä vaatteissani jne, mutta en silti pidä itseäni punkkarina.
Öh, eksyn aiheesta.

Mielestäni parhaat punk-bändit:

The Ramones
-Ehdoton klassikko. Olen aina pitänyt herrojen musiikista ja nykyään se on alkanut upota entistä enemmän.

Sex Pistols
-Toinen klassikko. Johnnyn ääni on aivan jumalainen (vaikka taidan olla ainut joka siitä oikeasti pitää) ja muutenkin bändin "rähinämeininki" rokkaa. Paras biisi on ehdottomasti Liar.

Papa Roach
-Aivan upea. Olen rakastunut tähän yhtyeeseen vasta vähän aikaa (kiitos ystäväni tutustuin tähän) mutta levyjä tulee huudatettua sitäkin enemmän.

Nirvana
-Kolmas klassikko <3 Tätä olen kaikista pisimpään ehkä kuunnellut enkä vieläkään kyllästy Kurtin ja poikien jamitteluun.

Nykyään nämä SimplePlanit, Good Charlotet ja GreenDayt, hyi. Minua suoraan sanottuna ällöttää joku teini joka sanoo kuuntelevansa punkia ja olevansa niin "punk!" kun hän kuuntelee Greendayn Boulevard of Broken Dreamsia. Eipä siinä, ihan mukava kipale mutta ei punkia nähnytkään. (Tiedän GreenDayn vanhemman tuotannon olevan ihan hyvää, mutta nyt on puhe noista uusimmista biiseistä. Olisitte äijät jättäneet asian niihin vanhoihin levyihin, pls?)
Muutenkin tämä koko punkpoprock-genre menee minulta täysin ohi. Miksi raiskata joku niin hieno musiikkigenre kuin punk jollakin yli-imelillä teiniihqraxu-sanoituksilla ja selkeillä popvaikutteilla?
En vain ymmärrä.

En osaa ilmaista itseäni selvästi, anteeksi vuodatukseni ^^'

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #34 : Kesäkuu 14, 2005, 18:17:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Rosie"
Nykyään nämä SimplePlanit, Good Charlotet ja GreenDayt, hyi. Minua suoraan sanottuna ällöttää joku teini joka sanoo kuuntelevansa punkia ja olevansa niin "punk!" kun hän kuuntelee Greendayn Boulevard of Broken Dreamsia. Eipä siinä, ihan mukava kipale mutta ei punkia nähnytkään. (Tiedän GreenDayn vanhemman tuotannon olevan ihan hyvää, mutta nyt on puhe noista uusimmista biiseistä. Olisitte äijät jättäneet asian niihin vanhoihin levyihin, pls?)

En osaa ilmaista itseäni selvästi, anteeksi vuodatukseni ^^'

Jessus. Osasinkin jo odottaa. Mistä sinä tiedät kuka/mikä on punk ja kuka ei, varsinkaan kun kukaan muukaan ei ole sitä pystynyt määrittelemään?! Lohdutukseksi voin kertoa, että tämä vaihe menee ohi, viimeistään kun täytät 16.

Rosie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #35 : Kesäkuu 14, 2005, 21:42:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Moonbeam"
Jessus. Osasinkin jo odottaa. Mistä sinä tiedät kuka/mikä on punk ja kuka ei, varsinkaan kun kukaan muukaan ei ole sitä pystynyt määrittelemään?! Lohdutukseksi voin kertoa, että tämä vaihe menee ohi, viimeistään kun täytät 16.

Hahaa ja minä puolestaan osasin odottaa tätä.
Kerrohan sinä, Moonbeam, onko sinun mielestäsi Simple Plan punkia? Ei, se on poppia jossa on ehkä pikkuinen punkin sävähdys. Entäs Green Dayn nykyinen tuotanto? Ehei. Et ole tainnut kuulla sitä oikeaa punkia kun kerran noin hiillostuit. Mutta omapahan on menetyksesi.
Mitään musiikkigenreä ei voida tarkasti rajata, siinä olet oikeassa. Mutta väität väärin ettei punkia ole määritelty. Minä en ole sitä tehnyt enkä ala sitä nyt tässä määrittelemään (tila tuskin riittäisi) mutta se on tosiaan määritelty. Sana "hyökkäävä" kuvaa sitä ehkä parhaiten. Tietenkin punkiakin on erilaista, en minä sitä kiellä, mutta totean yhä vain uudelleen että Simple Planit ja GC:t yms. eivät ole punkia. Ne ovat punkpoppia, herranenaika. (Ja sehän on totaalisen eriasia kuin punk.)

Viimeistään kun täytän 16? Hm. Minä olen jo täyttänyt (itseasiassa vuosi sitten) ja pysyn mielipiteissäni.
Ja mitä vaihetta edes tarkoitit? Meni hieman ohi.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #36 : Kesäkuu 14, 2005, 22:13:40 »
En nyt erityisemmin lukenut tota topiccia kokonaan, mutta huomasin, että joku mainitsi Nirvanan. Itse en käsitä Nirvanaa punk bändinä ollenkaan, eikö se ole enemmän grunge kuin punk? Vaikka onhan siitä vaikutteita tietenkin punkista. No hmm, ei ollut kovin olennainen asia, enkä nyt halua mitään kiistaa tästä asiasta. Ajattelin vain. :)

Mila

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #37 : Heinäkuu 15, 2005, 03:39:02 »
Mahtava puheenaihe. Upeaa, ihastuttavaa. Olen tällähetkellä vielä niin järjettömässä kiukunpuuskassa että tätä tekstiä todellakin taas tulee. Ensimmäisenä sitä musiikkia mitä minä kuuntelen.

Rancid
My Chemical Romance
Ramones
The Distillers
The Pixies
Flogging Molly
The Mars Volta
The Used
Green Day
Apulanta
Good Charlotte
The Clash

Siinä muutamia.Jep, tiedän, useilla noista pändeistä on rock ja pop-vaikutteita enemmän kuin punk ja Mars Voltan nyt voi jokainen sitä kuunnellut luokitella johonkin ihan muualle kuin tähän maailmaan.

Punk.

Mitä se on?
Minä itse olen aina sanonut että olen oma itseni, en kuulu mihinkään gategoriaan, en ole mitään. Olen vähän kaikkea enkä yhtään mitään. olen vain minä. Tapasin kundin joka kertoi minulle mitä on punk. hän opetti minulle musiikin, kertoi minulle omaa punkin ideologiaansa ja miten hän soveltaa sitä, ja mitä hän toteuttaa siitä. hän auttoi minua näkemään, että se mitä minä olin etsinyt oli Punk. Mitä on punk? olla oma itsensä. Ensin et tiedä mitä on punk. Sitten luulet tietäväsi, sitten yhtäkkiä sinulla ei ole hajuakaan mitä hittoa koko punk on jolloin huomaat olevasi lähempänä koko aatteen sisintä kuin koskaan.

Kukaan ei voi määrittää mitä on Punk. Sillä punk on olla oma itsensä. Olla jotain erilaista. Punk tulee sisältä, punk tulee sydämestä. joko se kolahtaa tai se ei kolahda se vain on niin. ja Minä olen nin onnellinen kun olen löytänyt punkin. Sitä ei ymmärrä ennekuin sen löytää, ymmärtää ja tajuaa.

Ja tähän kohtaan voin sanoa että olen kahdeksantoistavuotias, joten tiedän milloin matkin jotain muuta ja milloin etsin itseäni. Minulle on ollut aina hyvin selvää se, etten ole kuten muut ovat.

---

Itse pukeudun aivan samoin kuin aina ennenkin. Ehkä olen entistä rohkeammin lisäillyt kaikenlaisia kavereita vaatteisiini, niittejä sun muita hommeleita, mutta en ole muuttanut itseäni siitä että olin oma itseni, sen takia että tajusin sen olevan punk. jos olisin vetänyt ylleni true-punkkarikuteet alkanut käyttäytymään erilailla tai joatin muuta, olisin mennyt mielestäni niin pitkälle väärään suuntaan punkin idealismista kuin mahdollista. olisin halunnut olla jotain mitä en ole aidosti.

Asenteeni on aina ollut punk. sen tiedän. olen aina ollut ikuinen vastarannankiiski, olenkyseenalaistanut aina kaiken, mielestäni suomen lakikirja voitaisiin heittää lähimpään roskakoriin, mutta sitä mieltä olen ollut jo kolmetoistavuotiaasta, kun en edes varmaan ollut kuullut sanaa punk.

Ja olen aina ollut víttumainen ihminen vieraille. Mä olen aina sanonut suorat sanat ja aina puolustanut omia milipiteitäni (niitä minulla on riittänyt) ja ystäviäni.

Eli oikeastaan olen aina ollut asennepunkkari, en ole vain edes tinnyt sitä itse. tässä taas tullaan siihen että luulin tuntevani itseni enkä tuntenutkaan, nyt en edes kuvittele sellaista. löydän itsestäni jatkuvasti uusia ärsyttäviä puolia.

Kuitenkin. Mitä Punk on todellisuudessa teille? Jos käytätte punkia kanavana vihallenne, haluatte näyttää siltä että kuolkaa kaikki ja haistattaa vítun kaikelle, voin sanoa että ihan miten vain. Punk ei ole sotaliike. kuinka monta punkkaria tiedätte jotka vihaavat?

Nääh, punk on rakastaa, mutta yrittää tehdä maailmasta rakastettava. öhöm, keinot ovat aina semmoisia ja tämmöisiä mutta sodassa ja rakkaudessa on vissiin kaikki luvallista.

kertokaa minulle, mitä teille punk on?

Katariina

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #38 : Elokuu 09, 2005, 13:56:53 »
No onko Green Dayn vanhempi tuotanto sitten erityisen punkia? Nimrod-levy, mikä mulla on (ja josta tykkään ihan hirveästi <3) ei sitä ainakaan ole.

Devilita

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #39 : Elokuu 10, 2005, 20:40:35 »
Taisin tuossa viime viikolla lukea Demistä (ei, minä en sitä lehteä tilaisi, se oli kaverini lehti) jonkinmoisen haastattelun tällaisesta tytöstä, joka oli ilmeisesti ollut Provinssirockissa. Se oli semmoinen ihan lyhyt haastattelu vähän jokaiseen "pukeutumisgenreen" sonnustautuneesta kävijästä.

No tässä oli tämä rikkinäisiin sukkahousuihn pukeutunut tyttö hienossa punk-henkisessä tukassaan. Kaikki vaikutti ihan ok:lta, sellaiselta mitä usein Suomen kaduilla näkee. Sitten luen itse haastattelun.

Hän sanoi kiinnostuneensa "punk-ideologiasta", johon hän muun muassa listasi käsitteitä "eläinystävällisyys ja "suvaitsevaisuus", sekä jotain muuta, mitä en muista. Tuijotin lehteä ja mietin: "Mitä ihmettä? Mitä tämä on?"

Kerrottuani tästä tapauksesta poikaystävälleni, hän nauroi. Hänen isänsä oli punkkari Lontoossa silloin joskus 80-luvulla, eivätkä ne ihmiset ihan vakavissaan silitelleet pieniä pörröisiä otuksia jokellellen "aww, look at this pwetty wittle cweature!". Itse en ole tutustunut punk-maailmaan sen tarkemmin, en tiedä siitä musiikista juuri mitään, mutta en olisi lainkaan yllättynyt, mikäli näiden "eläinystävällisten", "suvaitsevaisten" punkkareihin suosikkibändejä olisi juuri Good Charlotte, Greenday tai muu vastaava nykypunk-bändi.

Ällös loukkaantukos, immeiset, jotka noista bändeistä pitävät ja pitävät itseään punkkareina (hei, minäkin pidän Greendaysta jonkin verran), minä en tunne teitä. Ja tuo musiikkimaku-kommentti oli päästä heitetty, minun ennakkoluuloinen näkemykseni. Tosin, punkkarit eivät kuulemani mukaan paljon mistään loukkaannu, vaan tekevät mitä lystää "säädyllisyydestä" ja yhteiskunnasta välittämättä.

En tiedä, onko tämä uusi "punk-ideologia" jokin kummallinen, punkin alalajiksi kategorisoitu ilmiö. Jos on, niin olisi mukava tietää, mikä se on. Pehmo-punkkia? Voi tietenkin olla, että joissain tapauksissa kyse on vain  "Jeee!!1 ANARKIAA!!! ^_^"-hengestä ja kivasta pukeutumistyylistä ja jännästä punk-poprockin kuuntelemisestä, mutta uskon, että ne ihmiset, jotka punkkareiksi pukeutuvat ja jotka heidän tapaansa käyttäytyvät, uskovat asiaansa (se on hyvä, kaikkein kamalinta on se, että ihminen on jotain toista mitä esittää olevansa).

Punk-henkiset ihmiset voivat Lontoosta Suomeen muuttaneen poikaystäväni mukaan kuitenkin olla tosi vänkää sakkia; keksivät kaikenlaista (laitonta) hauskaa ja heidän kanssaan ei tule aika pitkäksi, vaikka meno voisi joskus vaaralliseksikin muuttua (Ei, minä en tunne ainoataan "oikeaa" punkkaria henkilökohtaisesti sen lähemmin, mutta uskon paremman puoliskoni sanaan vakaasti).

Mitä mieltä te ihmiset, jotka olette enemmän tietoisin joko aatteesta kuin minä, olette tästä ilmiöstä, jota minä nyt paremman nimen puutteessa kutsun nimellä pehmo-punk? Onko se oikeasti nykypunkkia?

Älkää nyt alkako jurputtaa tietämättömyydestäni tai leimaamisesta, tämä oli täysin asiallinen viesti. Tämän loppukommentin laitoin tänne vain siksi, että täällä vuotiksessa ihmiset alkavat usein räyhäämään asiaansa vähemmän omistautuneiden mielipiteistä.

EDIT: Tai sitten minä vain onnistun kirjoittamaan provosoivia viestejä. Hjeh.

Poissa Swanheart

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
punk/punk-bändit
« Vastaus #40 : Lokakuu 17, 2005, 13:18:43 »
Mä rakastan Punkia!! <3 Ihana nähdä että näin moni vuotislainen kuuntelee punkia! :)
Yksi hyvä ystäväni tutustutti mut noin nelisen kk sitten punkin ihmeelliseen maailmaan. Olen siis melko uusi punkin kuuntelija...:) En siis tiedä vielä paljoakaan punkin filosofiasta jne. Kuuntelen sekä vanhaa (Sex Pistols, Ramones) että uutta punkia (Less Than Jake, Gob). Tuo uus punkki tuntuu olevaan tuollaista skedepunkkia, mut tykkään kuitenkin vaikken skeittailekaan.
En pukeudu myöskään kovin punkmaisesti, ihailen kyllä semmoisia jotka uskaltaa olla mitä ovat. Ehkäpä mäkin saatan joku päivä kulkea tuolla jossain irokeesi-kampaus heiluen, kunhan pääsen tästä massamuoti-riippuvuudesta eroon!! :)
En kyl tiiä mikä siinä musassa viehättää, sitä kuunnellessa jotenkin tulee semmonen elämänilon ja vapauden tunne, tekis mieli mennä ja tehdä jotain hullua! :) Anarkiaa!!
Tässä on joitain punkrockbändejä, mitä kuuntelen:

Allister
Sex Pistols
Ramones
The Offspring
No use for a name
Less Than Jake
Lagwagon
Bad Religion (lempparini^^)
Millencolin (Ruotsi)
Pelle Miljoona (N.U.S.)
Good Charlotte
Green Day (tykkään todella paljon)
Apulanta
Klamydia (paras suomalainen punkrock bändi!!)
Lama
Blink 182
The Knob
Pennywise
Gob
So Called Plan
The Ataris

Tuossa ne suunnileen olikin. Tietäisikö joku muuten sellaista kirjaa, jossa olisi jotenkin kerrottu punkin historiasta ja sen olemuksesta? Siis jos nyt kässäsitte mitä tarkoitan? :)
Punk´s not dead!! ^^
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistus!"

Enskuli

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #41 : Lokakuu 20, 2005, 17:36:04 »
Kuuntelen kyllä joskus punkkia. En oo kuitenkaan mitenkään kamalasti perehtyny eri punk-bändeihin ja näihin punkin aatteisiin. Ramones, The Clash, Rancid. Siinä kolme hyvää. Ja jos Green Day luokitellaan punkiksi, niin sitten punkkia tulee kuunneltua joka päivä, melkein koko ajan. Itse sanoisin GD:n olevan ehkä punkrockia, ei siis "oikeaa" punkia.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2008, 22:30:31 kirjoittanut Enskuli »

snuffles

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #42 : Marraskuu 05, 2005, 18:42:03 »
Punk. Musiikki, aate. Loistavaa. Niin sanotusti löysin sisäisen punkkarini kyseisen genren esi-isistä, Ramonesista ja Sex Pistolsista.

Ramones. Ihan tulee tippa linssiin ajatellessa miesten tuotantoa. Yli 30-vuoden ajan väänsivät musiikkia ja aina yhtä hyvällä tuloksella. Enemmän kuin miesten musiikista, kiinnostuin heistä itsestään. Jokainen on persoona. Todellakin. Kuvitelkaapa huviksenne, Joey pitkän lettinsä ja lasiensa kanssa. Jotenkin vain herkänloinen persoona. Johnny (the sloth) ja tyyli soittaa kitaraa. Ja Johnnyn hiukset (miten sellainen leikkaus voi pysyä samanlaisena 30 vuotta?). Dee Dee. Jessus, persoonallisuus. Parhain koskaan kuulemani (ja näkemäni!) basisti. Marky, rumpali, joka joutui opettelemaan Tommyn aloittaman ja käyttämän "oudon" tyylin soittaa rumpuja. Ja lopuksi vielä CJ. "He keeps the band young." Lainatakseni Johnnyä.

Ja jos Ramonesista pidätte niin ostakaa ihmeessä Ramones RAW -dvd. Enemmänkin taustaa kuin itse musiikkia. Loistava paketti.

Ja ainiin, Markya yritetään kovasti houkutella Suomeen ensi kesäksi! Kaikki keräämään adressia festarijärjestäjille!

Sex Pistols. Rrright, now, hahahaha. Kyllä vain, loistavinta brittimusiikkia mitä koskaan olen kuullut. Rottenin rosoisessa äänessä on kunnon punk asennetta. Ei Rotten laulaa osannut (Vicious vielä vähemmän, mutta silti mainostan I did it my way-kipaletta), siksi se miesten musiikkiin sopikin. Sex Pistolsilla oli asenne jolla kylvää mainetta. Kuningattaren naaman muuntelu ja "murhakirjeaakkoset" jäivät historiaan bändin nelivuotisen taipaleen aikana.

Myös muita punk-bändejä kuuntelen, etusijalla tietysti kaksi edellämainitsemaani. Mutta mainitsemisen arvoisia ovat esimerkiksi Misfits, Exploited ja UK Subs.

PUNK'S NOT DEAD!

Daily cup of tea

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #43 : Marraskuu 11, 2005, 13:33:44 »
Punk on rock. Vaikka mä kuuntelen ehkä enemmän sellasta poppunkkia, muttamutta...

Parhaita bändejä ovat:

Green Day
Sex Pistols
American Hi-Fi (Vaikka enemmänkin rokkia, mutta on siinä punkkiakin)
The Offspring
Sum 41
Blink 182
Simple Plan
My Chemical Romance (Paitsi että ei ole sellasta punkkia?)

Erityismaininnan saa joka tapauksessa

GOOD CHARLOTTE - Oma pikku mussupussusossulossubändini <3

Punk is my love

Siberica

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #44 : Marraskuu 11, 2005, 17:10:06 »
Nyt täytyy kyllä myöntää, että avatessani tämän musiikkiketjun mieleen kyllä pamahti ensimmäisenä "kai tämä on provo"? Ei ilmeisesti. Tuonpa siis keskusteluun mukaan omankin kantani, jonka muutama teistä sai provosoitua esiin. ;)

Niin siis. Punkia olen kuunnellut aivan koko pienen ikäni, vanhemmat kun ovat punkia paljon kuunnelleet ja kaappi onkin täynnä mahtavia vinyyleitä. Eihän siitä lapsena mitään ymmärtänyt, oli vain kiva 6-vuotiaana jammailla Pelle Miljoonan tahtiin ja kiljua Sid Viciousin levyn kanssa. Ah niitä aikoja. Viime vuosina on punkista alkanut kehittyä itselleni varsin tärkeä juttu ja se on saanut minut ajattelemaan asioita. Suosikkibändejä voisi tässä välissä mainita, ja niitähän ovat mm. Dead Kennedys, Sham 69, U.K. Subs, The Clash, The Ramones, The Damned, The Jam, The Buzzcocks, 999, The Stranglers, Public Image Limited, Ebba Grön, Ismo Alanko (& Hassisen Kone & Sielun Veljet), Iggy Pop, Misfits, Pelle Miljoona.. Uudemmista mm. Bad Religion, The Libertines ja Social Distortion, jälkimmäisen pariin olen saanut isänikin käännytettyä. Mahtavaa musiikkia, mahtavia sanoituksia ja mahtavaa asennetta.

Lähes kaikki ovat tässä maininneet Sex Pistolsin loistavaksi ja "siksi aidoksi punkiksi". Eh..? Oletteko koskaan kunnolla kuunnelleet Pistolsien levyä? Jos olette, olette myös mahdollisesti huomanneet sen olevan täyttä roskaa vailla mitään järkeä, asenteenkin on rakentanut hyvin pitkälti McLaren, jonka kaupasta muuten nimikin tulee. Niin ja btw, minä kuuntelen Sex Pistolsia. Se on vain legenda, ja se on juurtunut mieleeni. Missään nimessä en voisi kuvitella sanovani Pistolseja hyviksi tai loistaviksi, sillä sitähän se ei ole, melkoisen objektiivisen mielipiteen mukaan. Lydonilla on kyllä omaperäinen ääni josta pidän, mutta se ei pääse oikeuksiinsa Pistolsien kanssa, PiL onkin jo kokonaan toinen juttu ja mahtava juttu muuten onkin. Niin ja vielä, Sex Pistolsit eivät tosiaankaan aloittaneet punk-liikettä, eikä se syntynyt edes Iso-Britanniassa.

Ja mitä Green Dayhin tulee. Miksei se monen mielestä ole punkia, siksikö, että naapurin teinityttö kuuntelee sitä? Tutustukaapa vaikkapa bändin sanoituksiin American Idiot-albumilla, kyllä minä ainakin löydän sieltä aika punkahtavan sävyn. Jos Green Dayn lyriikat ovat mielestäsi "yli-imeliä teiniihqraxuja", suosittelen katsomaan peiliin ja miettimään, missä päässä on vika. Voin antaa pienen vinkin, se pää jossa vika on katselee sinua takaisin peilistä. American Idiot-levystä ei tosin saa yhtään mitään irti jos kuuntelee vain pari biisiä, se täytyy kuunnella kokonaan järjestyksessä (tosin itse hyppään yleensä nimikkoraidan ylitse, se jotenkin ärsyttää), onhan kuitenkin kyse nk. rock-oopperasta. Eihän elokuvastakaan saa mitään irti, jos siitä katsoo pari kohtausta sieltä täältä, varsinkin jos ne kohtaukset ovat niitä, jotka media on valinnut näytettäviksi ja jotka siis yleensä ovat sitä kuluttajaystävällistä materiaalia. Oikeasti, voin vaikka lähettää postissa AI -levyn lainaan jos ette usko. ;) En yritä ketään käännyttää Green Dayn faniksi, ottaa vain päähän kun joku selvästi asiasta tietämätön väittää sitä turhanpäiväiseksi teini-ihkutukseksi. En tosin mene sanomaan GD:ta myöskään punkiksi, en tiedä mihin genreen kyseisen bändin laittaisin jos se pakko olisi jonnekin laittaa. Keksisin sille oman genren, kuten HIM keksi itselleen love metallin, punk on kuitenkin kaikista lähinnä Green Dayta.

Niin, ja punkista yleensä. Punkahtava asenne ei minun mielestäni tarkoita sitä, että uhmataan kaikkea auktoriteettia vain uhmaamisen takia - joka muuten on naurettavaa mutta ilmeisesti yleinen käsitys punkista. En itseäni ehkäpä täysipäiväiseksi anarkistiksi menisi sanomaan, olen kyllä pohtinut paljon yhteiskunnan ongelmia ja päätynyt siihen tulokseen, ettei niitä koskaan voida korjata, ei ellei jokin tässä maailmassa muutu. Se ei mielestäni tarkoita, etteikö pitäisi yrittää - ei se ole ratkaisu riehua kadulla ja polttaa poliisin autoja. Ai että mitenkö tämä liittyy punkiin? Joillekin punk on pelkkää musiikkia, mutta tosiasiassa siitähän ei ole ollenkaan kyse - se on aate, ajatussuunta, jota nämä bändit tukevat. Nuo muutamien luonnehdinnat punkista muistuttavat lähinnä hippiliikettä... Sinänsähän nuo kaksi aatetta ovat (ainakin alunperin) melko lähellä toisiaan, lähestymistavat vain kovin erilaisia. Minä taidan olla siitä keskimaastosta - en rakasta kaikkea vain rakastamisen takia, enkä vihaa kaikkea vain vihaamisen takia. Mielestäni kenenkään ei pitäisi, tosin siitä rakastamisesta ei liene kenellekään mitään haittaa, eli miten vain.

Ja pliis, älkää leimatko ketään wannabe-ihQttajaksi, totuus kuitenkin on ettei kukaan voi millään sanoa, mitä toisen päässä liikkuu. Minua ainakin loukkaa suunnattomasti, kun joku tulee minulle sanomaan, että hiemanko olen säälittävä wannabe. En minä yritä olla mitään, en edes halua (=en jaksaisi välittää) yrittää olla erilainen, ja musiikki ja nämä aatteet sattuvat olemaan minulle oikeastaan tärkeintä elämässäni. Se satuttaa, kun joku tulee väittämään, että vain teeskentelen. Vaikka tiedänkin heidän olevan väärässä, minua vain inhottaa kun ihmiset ovat niin väärässä ja luulevat tietävänsä, mitä muut ajattelevat. Siksi itse en kovin helpolla ketään leimaa wannabeksi, ainoastaan ne, jotka toisia sillä nimellä kutsuvat. He eivät selvästikään ole löytäneet sitä punkin merkitystä.

Lopuksi voisin vielä suositella punkia käsittelevää kirjallisuutta, Please Kill Me ja Johnny Rottenin elämänkerta taidettiin jo mainita, lisäksi suosittelen Soundi-kirjaa nimeltä Punk - Rokkishokki, vuodelta -78. Ah, kiitos. ^^

jimmy

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #45 : Marraskuu 12, 2005, 01:44:16 »
KYLLÄ. Punk on asenne ja elämäntapa, I live for it. Suurin osa lempibändeistäni on jotain ihan muuta kuin punkia, mutta kuuntelen mm. Rancidia, Bon Jovia, Punchlinea, Placeboa, Savage Gardenia, The Clashia, Green Daytä, Good Charlottea, NOFX:ia, Dingoa, Bad Religionia, Zen Caféa, Klamydiaa, Nukkekotia, Ramonessia, et cetera ( jos totta puhutaan, en muista puoliakaan bändeistä joita kuuntelen. ehm. )

Good Charlotte ei ole punkia, eikä myöskään Sum 41 tai Blink - 182 ( ehkä jotain punkpoppia? ) Green Day oli joskus kymmenisen vuotta sitten joo, mutta uusin levy on enemmänkin rokkia.

Jos sanon olevani punkkari, joku tulee ja lyö halolla päähän, koska eihän sitä saa itse sanoa - se pitää kuulla joltain muulta =) Bullshit. Jos olette punkkareita, niin sanokaa se, älkääkä kierrelkö ja kaarrelko. Se on typerää. Eriasia sitten nämä pikkutyzkyt jotka maalaavat silmät mustiksi ja käyttävät ketjuja ja niittejä siellä täällä ja sitten kiljuvat ANARKIAA tietämättä edes, mitä se tarkoittaa. Anarkismi ei tarkoita sitä, että riehutaan kaduilla ja hajotetaan paikkoja - tai ehkä se jollain tasolla sitä on, mutta minä kutsun sitä terrorismiksi =) Anarkismi on vapauden aate, ja jos on anarkisti, se ei tarkoita että on välttämättä punkkari. Sekä toisinpäin.

Ihmisen ei tarvitse näyttää punkkarilta ollakseen sitä. Se lähtee SYDÄMESTÄ ja AATTEISTA, eikä vaatteista. Joo-o. Kehaistaanpa nyt vielä, että minullapas onkin irokeesi - olen siis saletisti punk ;)

Noei. Kunhan kiusaan. Eläkää ihmisiksi.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
punk/punk-bändit
« Vastaus #46 : Joulukuu 26, 2005, 14:56:58 »
voi luoja teitä. itken verta.

ensinnäkin,näillä bändeillä:  blink,good charlotte,green day,sum.. näillä ei oo MITÄÄN tekemistä punkin kanssa. EI MITÄÄN!

siinä vaiheessa,kun nää bändit hilas ahterinsa ison levy-yhtiön pöytään,ne ei oo ollu punkkia.

siinä vaiheessa,kun nää bändit on kirjottanu allekirjotuksensa papereihin,joissa luvataan rahaa ja kunniaa,ne ei ole ollut punkkia.

siinä vaiheessa,kun näitten bändien oheistuotteita on näkyny kaupoissa,ne ei ole ollut punkkia!

ja nyt,ennen ku meette vessaan itkemään kajaalit poskille ja viiltelemään ranteitanne,voin vaan sanoa että voivoi. jatkaako noitten kuuntelua,mut älkää enää sanoko noita bändejä punkiks.

niitä,joita oikeesti kiinnostaa kuunnella oikeeta undergroundmusiikkia,voin lämpimästi suositella keikalla käyntiä. lähes jokaisessa kaupungissa on nuorisotilat,joissa järjestetään punk/HC iltoja joitten hinnat ei ole päätähuimaavia,ilmasista keikoista 10 e (joista raha menee matkakorvauksiin,keikan järjestäjälle yms) .  sekaan vaan. siitä se lähtee :)
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

AlmostRockStar

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #47 : Joulukuu 26, 2005, 16:47:55 »
Itse kuuntelen Green Dayta, ja se nyt on ennen ollut punkia mutta nykyään enimmikseen rockia. Mutta kun kuuntelee vanhoja levyjä, on tunnelma aivan erilainen. En osaa päättää, kumpi on parempaa, uusi vai vanha GD. Vanhassa on tietenkin omat hyvät puolensa, mutta uusimalla levyllä (American Idiot, tiesitte luultavasti kaikki ^.^) on kaikkein.. kypsimmät ja kantaaottavimmat sanat. Enää ei olla mitään teinejä vaan aikuisia jotka sanovat suoraan mielipiteensä siitä mihin maailma on menossa. (Apua, nythän alan kertomaan tätä GD:n historiaa, lopetan ennenkuin ehdin runoilla siitä jonkun romaanin)

Kuuntelen myös muita punk/rock bändejä. Ehkä enemmän rockia, löydän sen tyylisiä bändejä enemmän, mutta punk on yhtä lähelä sydäntä. Mikään pop/r'n'b ei uppoa, ei sitten millään.

Punk on vaikuttanut pukeutumiseeni ja ajatuksiini paljon. Uskallan olla mitä haluan, se on osa Billie Joe Armstrongin sanojen/sanoituksien ansiota, aloin uskoa itseeni enemmän kun aloin kuunnella Green Dayta. En tiedä, mikä siinä on, mutta vanhempani ja ystävänikin ovat kertoneet heidän musiikkinsa vaikuttaneen minuun paljon. Positiivisesti, ja vanhemillani on myös tietenkin negatiivistä palautetta. Yleensä vaatteistani, he kun eivät pidä niistä. x) Mutta se on kuulemma tuonut minulle itseluottamusta ja rohkeutta. En itse tajunnut/tajua miten juuri se on minuun niin vaikuttanut, ja miksi joku bändi jne. Kuulostan varmaan aika tyhmältä, mutta.. niin se on. x)
Jaa. Ehkä se on niin, että ensin musiikki on vaikuttanut pukeutumiseeni, mikä ei ehkä ole oikein.. eh.. muodikasta. Ainakaan luokkalaisteni mielestä, ja he ovat minulle siitä sanoneetkin (mielestäni kyllä ihan älytöntä arvioida ihmistä vaatteiden tms takia), ja olen oppinut sanomaan takaisin. Sen jälkeen minun oli helpompi sanoa mielipiteitäni ääneen, ennen yritin aina mielistellä muita, nyt mietin kuinka pystyin vaihtamaan musiikkimakua trendien takia! Huh huh.
Nykyään minulla on muutama hyvä ystävä (ei sillä että haluaisin kuulostaa jotenkin angstiselta (niinkuin varmaan kyllä kuulostan) mutta en muita kavereita tarvitsekaan, vähän hyviä ystäviä on mielestäni parempi kuin paljon huonoja) ja kun muut alkoivat huomata muuttumiseni, ihmettelin miten monta "ystävää" minut sen jälkeen jätti, kun lopetin "suosittujen" jengissä pyörimisen (vaikken ole koskaan ollut suosittu tai mitenkään sellainen pissis, mutta minulla oli niin paljon niitä lissuja ystävinä ja pyörin heidän kanssaan vaikken ehkä olisi halunnut, ehkä halusin, nyt tiedän mitä OIKEASTI haluan) ja aloin ajatella omilla aivoillani. He eivät olleet aitoja ystäviä kun hylkäsivät minut ulkonäön ja musiikkimaun vuoksi, olen tajunnut sen nyt, vaikka aluksi se minua harmittikin. Enää ei haittaa, koska tiedän että minulla on ne todella hyvät ystävät aina tukenani millainen ikinä olen.

Äh, tuo äskeinen ei niin oikeastaan liittynyt punkiin, vaan siihen, miten se minuun vaikutti. Tuskimpa ketään niin kiinnostaa, mutta halusin vain vuodattaa sydäntäni. x)

Punk auttoi minua juuri avaamaan silmäni ja antoi rohkeutta sanoa vastaan, tai jotain. Älkää nyt pitäkö minua jotenkin hulluna ja tyhmänä. xD
Anteeksi anteeksi.

Muoks//:
Täällä on puhuttu paljon siitä, onko  Green Day punk vai ei. Ehkä ne ainaiset ja samat biisit jotka soivat radiossa taukoamatta (blvd of broken dreams, holiday, wmuwse..) ovat menettäneet hohtonsa, eivätkä ne omastanikaan mielestä ole todellakaan GD:n parasta tuotantoa. Mutta kun tosiaan katsoo niitä sanoituksia ja kuuntelee vanhojen levyjen musiikkia, niin huomaa kyllä, että kyllä se punk on. Ehkä juu uusin levy on enemmäkin rockia, mutta kyllä sieltä niitä vanhoja, hyviä punk-vivahteita löytyy. ^__^
Niin, en nyt itsekään sanoisi "punkkariksi" tai "GD:n fanittajaksi" ketään, joka on kuullut muutaman kerran radioista noita hittibiisejä ja huutelee sitten kaikille ett "mä oon hei toosi niiq punk!" tms. Sitä ei tarvitse muille huudella jos on "niin punk". Jotkut sitten on oikeasti kuunnelleet GD:tä jo yli 10 vuotta mutta pitävät silti eniten niistä hittibiiseistä. Ja he vivat olla todella sitten niitä punkkareita, mutta heti kaikki saavat käsityksen että he ovat niitä "wannabe punkrokkareita". Onhan GD:n uudella levyllä todella hienoa musiikkia ja sanoituksia, mutta ne hittibiisit, vaikka hyviä ovatkin, ovat menettäneet loistonsa.
Oletteko katsoneet GD:n live-keikkoja tai BIABin? Siinä näette miten esiinnytään! Hattua ostetaan GD:lle, he laulavat aina oikeasti, eikä musiikki tule nauhalta, ja se vielä kuulostaakin hyvältä! (onko joku nähnyt Black eyed peasin live-keikkoja? Kauheaa kuunneltavaa! No on se kyllä muutenkin) Näkee, että kundit todella nauttivat esiintymisestä.

Taiyo

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #48 : Joulukuu 27, 2005, 14:01:43 »
En kauheasti punkkia kuuntele sillä musiikkimakuni kallistuu enemmän hevin puolelle, mutta Sex pistols on aivan mahtava bändi. Biisit ovat upeita kuten sanoituksetkin. Myös Green Day on ihan ok, mutta mielestäni siitä on tullut sellainen muoti-ilmiö. Ja monelta taholta saa kuulla jtn tyyliin "green dAy oN maaiLman pAraS roCkbäNdi!!". -_- Rock? Tsissos. Pukeutumisestanikaan ei näy että kuuntelisin punkkia paitsi niistä lukuisista englanti-pinsseistä ja -lipuista sekä hakaneuloista housuissani jos sen osaa yhdistää punkkiin. n_n

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
punk/punk-bändit
« Vastaus #49 : Joulukuu 28, 2005, 16:08:43 »
Lainaus käyttäjältä: "AlmostRockStar"

Muoks//:
Täällä on puhuttu paljon siitä, onko  Green Day punk vai ei. Ehkä ne ainaiset ja samat biisit jotka soivat radiossa taukoamatta (blvd of broken dreams, holiday, wmuwse..) ovat menettäneet hohtonsa, eivätkä ne omastanikaan mielestä ole todellakaan GD:n parasta tuotantoa. Mutta kun tosiaan katsoo niitä sanoituksia ja kuuntelee vanhojen levyjen musiikkia, niin huomaa kyllä, että kyllä se punk on. Ehkä juu uusin levy on enemmäkin rockia, mutta kyllä sieltä niitä vanhoja, hyviä punk-vivahteita löytyy. ^__^

green day EI ole punkkia. alkaa tosissaa jo kiehumaan. ihmiset luulee että jos kitara vinkuu,rummut takoo vähän eri tavalla kuin rockissa ja kun laulaja huutaa miten amerikka on pe*******,se on punkkia. se EI OLE PUNKKIA,koska niitten levyt on tuottanut ISO LEVY-YHTIÖ! punk on TÄYSIN kaupallisuutta vastaan,oppikaa lapset tämä! jos näette esim penaalin missä on green dayn logo painettu kylkeen,se kertoo jo TODELLA paljon. sillon ei olla enää punkkia,vaan rockia,jossa on (ehkä) sanomaa.

onko viel joku joka ei ymmärtänyt mitä tarkoitin,mistä puhun?
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."