Kirjoittaja Aihe: punk/punk-bändit  (Luettu 16097 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Qust

• Ankeuttaja
Vs: punk/punk-bändit
« Vastaus #100 : Heinäkuu 08, 2007, 01:55:42 »
Harvinaisen turhaa tuollainen "Green Day ei oo punkkii, sitä kuuntelee pikkutytöt!1111"-valitus. Toki saa keskustella onko joku omasta mielestä punkkia tai ei, mutta turha tuputtaa muille omaa mielipidettään totuutena. Mm. Green Day, Good Charlotte ja Blink-182, joista on kaikista valitettu, ovat wikipedian mukaan jonkinmoista punkkia.

Itse en ole minkäänmoinen punkkari, vaikka punkkia aika paljon kuuntelenkin. Esim. Millencolin, Lagwagon, Blink-182 ja Streetlight Manifesto ovat bändejä joita tulee kuunneltua. Kevyempää osastoa siis lähinnä.

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Heinäkuu 08, 2007, 09:48:16 »
Ikinä kuullutkaan tuosta Alien Sex Fiendistä ^^. A Fire Inside-nimistä bändiä tarkoitin...

Ok, ja minä hankin paremman ajankohdan kirjoitella vuotikseen kuin klo 1 yöllä :D

BTW, tuosta wikipediasta, sinnehän saa nyt kirjoitella ihan kuka tahansa ettei ihan sellainan virallisen tiedon sivusto ihan ole.

Qust

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Heinäkuu 08, 2007, 16:54:34 »
BTW, tuosta wikipediasta, sinnehän saa nyt kirjoitella ihan kuka tahansa ettei ihan sellainan virallisen tiedon sivusto ihan ole.
Saa toki kuka tahansa kirjoittaa eikä olekaan virallisen tiedon sivusto, mutta väittäisin että edes vähän virallisemman kuin se että joku tulee tänne huutamaan ja perustelee pikkutyttöjen musiikkimaulla. Lisäksi esim Blink-182:den genrevalintojen kohdalla on useammatkin lähdemerkinnät, ei niitä ihan omasta päästä ole sävelletty. Voisin muutenkin kuvitella että jos joku sinne olisi käynyt jotain potaskaa kirjoittamassa noinkin isosta aiheesta kuin suositusta bändistä, kävisivät fanit äkkiä asian korjaamassa.

Ravenmind

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Heinäkuu 16, 2007, 18:28:42 »
Argh. Wikipedian mukaan Dragonlandkin on progea.

Valse Triste oli punk. Ensimmäinen festarikeikka, jolla ikinä olin, ja peräti melkein koko ajan soittivat housut jalassa... Siis melkein. Paitsi se "uusi soolokitaristi", jolla ei missään vaiheessa ollut muuta kuin... No. *Likainen mieli* Sääli etten ehtinyt Kakkahätä-77:ää kuunnella (aika anarkistista soittaa vain noin puolet ajasta mikä oli ilmoitettu ;), mutta kyllä Ilosaarenkin jälkeen tuntuu aika absurdilta kuulla Green Dayta väitettävän punkiksi, Wikipediassa tai missään muuallakaan.

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Marraskuu 30, 2007, 23:21:45 »
 Pidän punkista, sen yksinkertaisuudesta ja särmästä. En ole koskaan, enkä tule sanomaankaan, että "hittojee oon punkkari, mummot varokaa!" vaan pidän omat mielipiteeni, ja jos jotakuta ajatukseni kiinnostavat niin voin ne ystävällisesti kertoa. Koulussa minusta pidetään vaikka ei pidetä. Olen hyper-aktiiivinen mielenilmaisija vailla aina jotain pilkunpieksentää. En tiedä, en todellakaan tiedä miten olen tälläiseksi kasvanut kun ystäväpiirini ja koko kotipaikkakuntani on täynnä Britney/Ari K/Antti Tuisku/Eminem-porukkaa.
 Olen vain minä. Anarkismiin voi rakastua. Joskus kunnanhallinnan vaikeroidessa omilla vesillään, vetäen mukaansa heitä kannattavia jäseniä, olen rakastunut. Koska en tunne, että yhteiskunnan pääjehujen päätökset koskisivat minuun asti seilaillessani omassa pienessä "punkin puolesta!" paatissani. Ajan nuorten arvoja parempaan suuntaan. Jos eduskuntavaalit (ja muut sellaiset) olisivat paras tapa tehdä Suomesta demokraattinen, miksi ´sitten sanotaan että Suomen kansa äänestään edustajansa, kun äänestysikä alkaa 18 vuoden paremmalla puolella? Eli tämänkin säädöksen mukaan alle 18-vuotiaat eivät ole Suomen kansalaisia. Yksi ja sama minulle, mutta joillekin muille tärkeä. En pidä itseäni suomalaisena tai eurooppalaisena. Pidän itseäni ihmisenä ja toisinaan eläimiä puolustaessani kerron olevani eläin. Ja niinhän me olemme. En kuitenkaan ole myöskään sillä kannalla että autojen hakkaaminen ja mummoille *ittuilu olisi se paras tapa tehdä maapallosta asumiskelpoinen paikka.
 Ja sehän meni asian vierestä kuin pellossa olisi.

Olin pieni kun isäni kuunteli Eppuja. Olin pieni kun laitoin vahingossa The Clashin kasetin soimaan, "ei hitto, tämähän on ihan hauskaa musiikkia." Nyt olen isompi ja isäni kuuntelee edelleen Eppuja, Clashin kasetti on tuhannen palasina jossain taivaiden valtakunnissa, mutta "ei hitto, Clash on ihan hauskaa musiikkia!"
 On hauskaa kun on hauskaa musiikkia kuunneltavaksi, osa hyvien lyriikoiden ansiosta, osa taas mahtavien sointuvirtauksien ja bassorummuttelujen ansiosta. Kertoilen nyt muutamia bändejä, joiden musiikki on hauskaa: Aivolävistys, Terveet Kädet, Oi Polloi, Operation Ivy, The Clash, The Casualties, Dead Kennedys, Sex Pistols(!?), Anti-Flag, Pelle Miljoona, l7, The Lookouts, Bad Religion, The Subways ja mikäs muukaan kuin, Green Day.
 Palan halusta nostaa taas tämän "onko Green Day punkkia?" kysymyksen pinnalle. Arvostan jokaisen omaa mielipidettä ja toivon että muutkin tekevät niin. Tunnen Green Dayn poppoon tarinan, hyvin. En ole niitä American Idiotteja, vaan olen Kerplunk! ja Dookie- kansaa ja pidän miesten vanhinta tuotantoa hauskimpana musiikkina. Kertomukset pilven polttelusta, hengaamisesta, tylsyydestä ja itsetyydytyksestä voi olla joskin, tylsähkö aihe niille, jotka pitävät American Idiottia Green Dayn parhaimpana. Mutta minuun osuu se vanhan tuotannon halu tehdä vain sitä musiikkia. Räi'itään kitaroilla ja hakataan rummut *askaksi, kunhan on vaan hauskaa. Tietysti on ollut puhetta myös tästä kaupallisesta-bändistä, joka myymällä itsensä nousi muidenkin kuin puskaradiosta hyötyvien korville. Mutta eivät miehet myyneet itseän kuin halpaa *uoraa. He saivat levytyssopimuksia. Vaikka studioitten vaihtuessa miesten tekemä musiikki vaihtui, hieman, tyyliltään, sekin oli vain iän myötä tuleva rappunen. Dookien jälkeen pojista tuli isiä, oli pakko rauhoittua, edes vähän (ei koske Trétä.) Mielestäni (Green Dayn) hemmojen mielipiteet ylipäätään kaikesta jo nostaa bändin juuri sen "ollakko Punk/rock vai ei"-riman yläpuolelle. Billie Joe on sanonut "elämästä selviää parhaiten kun ei kuuntele muita."

mutta mielipiteensä kullakin. Tuo oli omani.

Otan vielä kantani tähän "ei tennareita tai niittivöitä pissiksille!" -aiheeseen. Jos joku hevoshullu Backstreet Boyssiä kuunteleva 12-vuotias tulisi minulle sanomaan, "olen punkkari," vastaisin suurin piirtein näin: "anna mennä!"
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2007, 23:38:56 kirjoittanut sinny »

Whinez

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Tammikuu 06, 2008, 05:04:47 »
Kuuntelen monia punkbändejä, mutten koe punk -sanaa kohtaan alkuunkaan samaa vetoa kuin muihin kuuntelemiini genreihin. Normaalisti yritän kuunnella mahdollisimman montaa eri bändiä per tyyli, mutta kiinnostus itselleni uutta punkkia kohtaan on plusmiinus 0.

Monesti tulee semmonen fiilis, että "Nyt on pakko saada käsiini Itä-Timorilaista dixielandia!!", tai jotain. Punkin kanssa asia ei siis omalla kohdallani mene näin, koska en yritä etsiä sitä mistään. Sitä vain saa kuulla jonkun muun kautta. Yleensä suhtaudunkin aika "jaaa":sti punkbändiä kohtaan ennen kuin kuulen sitä ja löydän jotain, mikä saa minut pitämään siitä. En ole kiinnostunut hankkimaan itselleni punk-musiikkia ennen kuin olen todennut pitäväni kyseisestä bändistä. Suurimpaan osaan kuuntelemistani punkbändeistä olen päässyt käsiksi grindcoren tai kavereiden kautta.

Punkkiakin on niin monenlaista. Oma punkinkuunteluni koostuu tällä hetkellä lähinnä perinteisemmästä punkista. Hc-punk itselläni taitaa mennä enemmän ehkä grindcoren puolelle, koska jotenkin koen sen vielä agressiivisemmaksi, onhan noita hc-bändejäkin kuitenkin muutamia kivoja. Itselläni hc-punkkiin ei vain yksinkertaisesti liity kuin lähinnä huonoja ulkomusiikillisia muistoja vuosien varrelta, joten se yleensä rajoittaa. Ärsyttävää sinänsä, kun en vain monesti tunne sitä kotoisaksi. Tämä vaikuttaa juuri koko käsitykseeni punkista, etten niin sanotusti ole kiinnostunut siitä muuten kuin yksittäisten (mutta lukuisten) bändien kohdalla. On sitä hc:ta mukava kyllä ite soittaa, että ei sillä.

Punkasenteesta en ole niin kiinnostunut. Arvostan punkkareiden radikaalia ajattelutapaa ja mielipiteeni monista asioista ovat samat, mutta eipä vaan ole mun juttu tuo totaalinen asennoituminen punkkia kohtaan. Taitaa muutenkin olla punk joka suhteessa tällä hetkellä vähän mainstreamia, joten jätän sen pukeutumisen ja asenteen kannalta muille. Lisäksi en ole aidosti niin "punk" että haluaisin osoittaa sitä kaikilta osin.

Mainittakoon kuuntelemiani tunnettuja bändeja nyt vaikka Sex Pistols, Bad Religion, Skitsystem, Ramones, Napalm Death, Eppu Normaali. Vaikka tuota nappista voisi jo ehkä melkein sanoa grindcoreksi niin laitan sen listaan. Muutenkin lähellä toisiaan niin whatever.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #106 : Tammikuu 23, 2008, 18:48:16 »
Njaah, lasketaanko My Chemiä tähän?

Green Daytä tosiaan minäkin kuuntelen, loistava bändi. Mielestäni Green Day, ajatelkaas, hehän ovat tehneet työtä vuosia (todellakin), ei ole mikään pissisbändi, ei pissikset semmosta kuuntele. Aika monet pissikset vihaavat GD:tä jos totta puhutaan...
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #107 : Toukokuu 11, 2008, 21:24:23 »
Olen vasta tutustumassa Punkkiin. Koko homma lähti Apulannasta ja sen kautta olen tutustunut muuhun punkkiin pikkuhiljaa. Olen alkanut tajuta et tää on sitä mitä olen etsiny ja mitä tykkään kuunnella. Ajatus maailmani myös menee aika paljon samoilla linjoilla kuin punkkareilla, vaikken olekkaan anarkisti. En väitä olevani punkkari. Olen sitä mitä olen enkä seuraa muodin mukana. En näytä yhtään punkkarilta. Mielestäni vaatteiden ei tarvitse kertoa ajatuksista. Mielestäni on muuten h****tin ristiriitasta olla vegaani ja samalla käyttää nahkavaatteita. Kuuntelen muutakin musiikkia kuin punkkia, mutta punk tuntuu siltä omimmalta. HC on myös hyvää niin kauan, kun se laulu ei oo simmosta karjumista josta ei välttämättä pysty edes sanomaan mitä kieltä se on. Sanoitukset on kuitenkin aika iso osa musiikkia.

En ole ehtinyt tutustua vielä moneenkaan punk bändiin. Tässä nyt kuitenkin muutama mihin olen vähän tutustunut ja tykkään. Ramones (löytys isäpuolen levyhyllystä), Pelle Miljoona (ks edellinen), Eppu Normaali, Klamydia, Anti-flag ja The clash.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

XwoundX

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Toukokuu 20, 2008, 16:57:24 »
Wuuh, mielenkiintoista tekstiä. Ilmoitin vihaavani genreilyä, ja se pätee tähänkin. En jaksa miettiä, mikä on punkia ja jauhaa sitä samaa kysymystä hamaan lopuun saakka. Mä haluan elää, on tää tarpeeksi vaikeeta ilman genrevammailuakin.

Mutta niitä bändejä...noh Pelle Miljoona, The Clash, Sex Pistols, Green Day, Anti-Flag, X-ray Spex, Abduktio, Aivolävistys...tässä ainakin tärkeimmät. Paljon pidän myös sellaisesta punk-henkisestä musiikista (vanha MCR, Sum 41, Disco Ensemble, yms yms)

Hypocrite

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Kesäkuu 02, 2008, 19:27:08 »
Oon kuunnellut punkia koko pienen ikäni, äiti oli nuoruudessaan punkkari, joten mm. Pelle Miljoona ja Eppu Normaali on olleet aika läsnä mun elämässäni. Oma punkkarikausi kunnolla joskus ysillä, ja jatkuu jatkumistaan. Tietysti kuuntelen muutakin musiikkia, en minä mikään genrerasisti ole. Jotkut punk-yhtyeen vaan vetoavat muhun jollain tapaa, joko sitten musiikillisella pelleilyllä (Klamydia on tästä hyvä esimerkki - pelleilystä nimenomaan) tai asenteella ja sanomallaan.

Aivolävistys on mulle rakas, vaikken olekaan kuunnellut sitä kuin viime syksystä. Heti ensimmäisen biisin jälkeen tuli tunne, että "Vau!". Kuuntelin MySpacesta ja Mikseristä Lävistyksen biisit puhki ja sitten sain hankittua kaikki kolme ilmestynyttä levyä. The Exploited teki saman fiiliksen.

Anti-Flagiin tutustuin vasta tuossa vähän aikaa sitten, eikä tehnyt sellaista fiilistä kuin vaikka Aivolävistys, musiikista puuttui se sama särmä. Ajatuksiltaan kuitenkin niin hyvä yhtye, että Ruisrockiin menen katsomaan.

Mulle punk on kyllä enemmän kun musiikkia. Se on koko ajatusmaailma, se on anarkiaa. Ja anarkia... Mulle se on tasa-arvoa, sitä, että näitä "ylempiä johtajia" ei tarvittaisi, jos jokainen ajattelisi omilla aivoillaan. Jos jokainen osaisi ihan itse erottaa oikean ja väärän. Se on kuitenkin epärealistista, jossakin on aina niitä ihmisiä, jotka eivät tiedä mitä voi tehdä ja mitä ei. Vastustan armeijaa, ihmisoikeudet kuin myös eläinten oikeudet on mulle tärkeitä. En nyt ala selittää näitä kaikkia, mutta ehkä joku tajusi mitä tarkoitan.

Kuuntelen paljon punkia, tykkään joidenkin yhtyeiden yksittäisistä biiseistä, mutta nämä kaikki edellä mainitut ovat siis lähellä sydäntä, joiden lisäksi myös Kakka-hätä 77, Sex Pistols, Rakkaus, Ramones, The Clash, Rancid, Pennywise ja CMX ovat kuuntelussa ahkeraan.

Kyllähän jotkut väittävät huomaavansa, että kuuntelen punkia. Irokeesi pirtsakoilla väreillä, lävistyksiä, risoja vaatteita. En yritä saada ihmisiä huomaamaan, että "Hei olen Hypocrite kuuntelen punkkiiiihh!!!1", minä nyt vain satun olemaan tällainen ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, etten tahdo olla kuten kaikki muut. Okei, nyt nuo kaksi juttua vähän risteää, mutta kuitenkin. Onhan mua narkkariksi, skiniksi ja saatananpalvojaksi sanottu, mutta eipä se minua haittaa. Kaikilla on omat mielipiteensä kaikesta, ja jos joku haluaa pitää mua narkkarina, antaa mennä!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2008, 19:36:26 kirjoittanut Hypocrite »

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #110 : Marraskuu 08, 2012, 14:48:22 »
Noh..

Minä kuuntelen punkkia, mutta en niinkun mitenkään erityisemmin pukeudu punkkarimaisesti (vai mite sanotaan)
iha normaalisti siis pukeudun suurinpiirtein mut siis punk musiikkia kuuntelen paaljon.
Tai jos alternative lasketaan niin sitä ja pop punk ja näin ;)
Bändejä on tuotaah

Green Day

Oii <3 Oon tykänny jo useemman vuoden ja MAHTAVAA musiikkia :3

Nirvana

Nirvanaa en oo kuunnellu ku jotain puolvuotta tai alle mut hyvä on <3
...tai oli... miten vaan.

Paramore

Paramorea itseasiassa en silleen kuuntele paitsi vähän, muttaku yks nimeltämainitsematon kaveri
kokoaja Paramorea rakastaa ja kuuntelee ja soittaa ja laulaa ni kyllä se hieman tarttuu...:D

Guns 'n' Roses

Guns 'n' Rosea en myöskää sillee iha mitekää kauheen kauka oo kuunnellu mut hieman olen ja
oikeesti on hyvä :)

No sellasta miä kuuntelen <:

Joo no en tiedä minkä te laskette punkiksi, mutta kyllä noista muutama jotain punkkia on :D
En tajuu katsos sitä ''Green Day ei oo punkkia jee!'' - juttua...
Nojoo, Green Day ei ehkä enää oo mitää rajuinta mahdollista punkkia
mutta kyllä minunmielestäni Green Day on vähintään jonkin sortin
pop punkia... no mutta minä pidän siitä :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2012, 14:58:13 kirjoittanut simiblaa »
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Maaliskuu 19, 2013, 12:01:01 »
En tajuu katsos sitä ''Green Day ei oo punkkia jee!'' - juttua...

En kyllä ehkä sanoisi nyky-GD:tä mitenkään punkiksi, he ovat menneet rajusti kaupalliseen, siistitympään suuntaan ja alkavat vaikuttaa kovin paljon vain pop rock -bändiltä. Hyvää musiikkiahan he tekevät, mutta itse pidän enemmän heidän vanhemmasta tuotannostaan, jota todellakin voisi sanoa punkiksi. Toisaalta on hienoa, että yhtyeet saavat kunnolliset palkkiot taiteen tuottamisesta - sillä sitähän musiikki on -, mutta toisaalta tuntuu siltä, että monesta yhtyeestä katoaa "se jokin", kun heidät kiinnitetään isoihin levy-yhtiöihin konkarituottajien silmien alle.

Klamydian kaksoislevy on omassa hyllyssä, vaikken kaikesta suomipunkista pidä, siinä on jotain hienoa nurinkurisuutta ja kapinahenkeä, kuten kunnon punk-bändissä pitääkin. Itse kaipaan punkilta sitä itse tekemisen, kotikutoisuuden ja anarkian tuntua. Nykyään, jos bändissä on vain basso ja kaksi kitaraa, sitä sanotaan heti punkiksi. Kai siitä on tullut markkinoiva leima: punkin kuuntelijoita pidetään idealisteina ja "koviksina". Eivät noin ajattelevat ole kyllä kuunnelleet Tumppi Varosiaan kunnolla.