Kirjoittaja Aihe: punk/punk-bändit  (Luettu 12692 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

myrkkyleppis

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« : Tammikuu 16, 2003, 20:02:10 »
onko täällä ketään joka kuuntelis punkkia? olisin hyvin kiinnostunut jos joku kertois mitä bändejä kuuntelee ja miksi kuuntelee..?
kuinka paljon se vaikuttaa elämääsi tai mielipiteisiisi?
minkälaisia punk aatteita omistat?

no,itse olen pienimuotoinen punkkari.
kuuntelen mielelläni sex pistolsia, clashia, ramonessia, klamydiaa, apiksen vanhempaa tuotantoa, nukkekotia, takiaista jotenkin..
sex pistols on kyllä kuunnelluimmalla listalla..en voi sanoa että arvostan heitä, he vain huomataan ja se vaan on niin! ja oikeasti hyvää musaa!
clashan on aivan loistavaa musiikkia, jota kuuntelee kuka vaan. heidän musiikkissa n "oikea" punk "särmä"! ( muisto JOE STRUMMERILLE R.I.P )
ja loput ovat vaan hyvää musiikkia!  

punk ei varsinaisesti muuta mua mitenkään, eikä vaikuta suuresti elämääni, mutta pakkomielle vaan on että mut huomataan ja ajatellaan musta kaikkee mahdollista...se on nannaa... sit semmonen v***tus meininki pitää olla, muttei välttämättä se kohdistu muihin! :)

sit mä oon vastaan paljon eri asioita, ja ilmaisen mielipiteeni selvästi.esim. kaikkea uutta ja muodikasta vastaan pitää olla ja se vaan toimii, en mä sillai ajattele muitten punkkareiden takia ajattele, jos joku nyt sattuis niin ajattelemaan.. ja jos joku miettii et en mä oo mikään punkkari oo, se saa ajatella ihan miten haluu!

sitten pukeutuminen. se on suuri asia nykyaikaa, ja se on ärsyttävää kun porukka miettii kauan et mitä niist ajatellaan ja et näytäks mä hyvältä ja soviks mä massaan.se on ongelma. sitä vastaan pitää olla ja erottua omalla tyylillä. yleensä ihmiset luokitellaan tiettyihin ryhmiin pukeutumisella, eihän se oo "erilaista", kun kuuluu johonkin ryhmään! oikeesti ihmisten pitäis miettii et miten luokitellaan ihmisiä! just kaikkien mielest (mitä tiedän) punkkarit on aina samanlaisia räyhääjiä tai vastaavia tappelijoita! ei se oo niin! mut esim. punkkarit HALUAA NEGATIIVISTA huomioo, tai ainakin huomioo!!! ANARKIAA!!!

(täs ei varmaan tullu kauheesti musiikkiin liittyvää, joka vaikuttaa paljon, joten KERTOKAA pääasiassa siitä)

Muoks. ottakaa huomioon millon oon tän kirjottanu. huoh. voi nuita juttujA...

Amon Karnak

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #1 : Tammikuu 16, 2003, 20:43:35 »
Minä kuuntelen, mutta kuuntelen mieluummin vähän uudempaa punkkia  jota jotkut kutsuu skeittipunkiksi. Mm. No Use For A Name on ollut suuri suosikki jo pari vuotta. NUFAN:sta pidän koska se on ns. "tarkkaa" punkkia, eikä sellaista sex pistols räkä-meininkiä. Toki kuuntelen myös vähän rajumpaa alkuperäisellä punk-asenteella tehtyä musiikkia, mutta pidän huomattavasti enemmän 90-luvun "skatepunk" bändeistä kuten, Lagwagon, NUFAN, The Ataris, No Fun At All, Millencolin, Goldfinger jne. jne.

Vaikka sex pistols onkin ensimmäisiä julkisuuteen nousseita punk-yhtyeitä, ei sitä voi ottaa lainkaan vakavasti, pojat osaa soittaa paremmin 3 promilen humalassa ja heroiinihöyryissä kun selvänä. Ja sekään ei ole niin kehuttavaa. Rottenilla on kyllä omalaatuinen ääni, ja se onkin ainoa ylistämisen arvoinen asia koko yhtyeessä.

The Clashia en ole juurikaan kuunnellut, mitä nyt kirjastosta kerran lainannut jonkun live levyn ja yllätyin  koska se ei sisältänyt lainkaan sellaista musiikkia mitä odotin, punkkia oli ehkä 10 % levyn sisällöstä.  Ihme ska/reggae settiä, en mene sanomaan, ihan pimeetä kuitenkin.

Ramones on yhtye jonka olen jättänyt oikeastaan kokonaan väliin, mitä nyt jonkun rock 'n' roll highschiilin joskus kuullut, en sano mitään.

Stiff Little Fingers on aika mielenkiintoinen vähän pienemmän luokan  vanhan koulukunnan punkyhtye, irlannista muistaakseni. Hassuja biisejä, ja kuulemma greendayn esikuvia yhdessä clashin kanssa.

Mun punktietämykseni on kuitenkin aika rajoittunutta koska olen keskittynyt pää-asiassa 90-luvun skatepunk-yhtyeisiin.

No Use For A Name. Minä pidän.

mex-tex cowboy

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #2 : Huhtikuu 11, 2003, 21:37:52 »
Mitä, tämmönen topicci enkä oo vielä kirjotellut!

Joo, itekkin kuuntelen enemmäkseen tätä skeittiuuskoulupunkia mutta esim. Ramones on tod. kova! muutamia bändejä:

Goldfinger

Tää on ykkönen, kuningas, tappaja ja paras. Ensikosketukseni skatepunkkiin, kiitos tony hawk's pro skaterin.Omistan 3 levyä ja on nimittäin semmosta shittiä, että oksat pois!http://www.goldfingermusic.com

Blink 182

Tähän tutustuin about 3 kk Goldfingerin älkeen. Tääkin on aikas hyvä. Biisit on tarttuvia ja pojket osaa soittaa. jee. Uss levy kesällä, ette ikinä arvaa kuka ostaa heti? :wink: http://http.//www.blink182.com

No shame

Paras suomalainen. vähän rankempaa kuin yllä olevat mutta... jee.http://http.//www.ifeelnoshameatall.com

The Odorants

Tääkin on aikas hyvä, koneella on pari biisiä, ja levy on ostolistalla http://www.theodorants.org

Down by law

Aika uus tuttavuus, ostin kokoelman yhen kipaleen, no egualizerin, perusteella, ja voin sanoa että kannatti. http://www.downbylaw.com

Sum 41

Aika samantyyppinen kuin Blink, mutta en valita.

http://www.sum41.com

Rancid

Aika uus tuttavuus tääkin, mutta on birun hyvä bändi, oikeestaan ihan saa****n hyvä! *kuuntelee juuri maxwell murderia* (Hitto, tuo basisti ei oo tältä planeetalta!)http://www.rancidrancid.com

Green day

Tän oon tuntenu jo pitemmän aikaa, mutta fanitus alkoi vasta vähän aikaa sitten...http://Http://www.greenday.com

The offspring

Tänkin fani oon ollu jo pitemmän aikaa. Uus levy kesällä, arvatkaa kuka ostaa heti? :wink: http://www.offspring.com

No joo, nää varmaan riittää, jatkakaa joku. BTW, Odorantsin sivuilla on hyvä kavalkaadi alan bändejä, tsekitout.

Slipper

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2003, 16:29:53 »
En oikeastaan tiedä mitään Punkista. olen vähän pihalla. no juup.. mutta eräs luokkakaverini kuuntelee punkkia, ja todellakin kuuntelee sitä niin että kaikki kuulee! ja oikeastaan hoksasin --> se on aika hyvää, tosi hyvää!! en tiedä kuin yhden bändin, joka on Pennywise. Tietääkö kukaan muuten että minkä maalainen kyseinen bändi on? hmmm... kyllä punkkia kuuntelee, mielellään... :)

sori turhasta viestistäni.

*muoks.*

hihii, nyt olen jokseenkin tutustunutkin jo punkkiin.. hihii.. kuuntelin niitä joitainl auluja osoitteessa: http://www.worldwidepunk.com/
hyvä sivu on muuten. paras bändi taisi noiden perusteella olla The Lawndarts. hih :)

ajattelin nyt kaupoissakin tutustua niihin. haluan löytää joitain BÄNDEJÄ, joita kuuntelis. olen kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta se ei ole hyvä juttu, koska en löydä montaakaan levyä, jonka jaksaisin kuunnella läpi montakin kertaa.

K

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2003, 23:23:57 »
No niin, mun viestini poistettiin vahingossa, niin pitää uusiksi kirjoittaa.

ELI, minä en itse oikein "aktiivisesti" kuuntele punkia, mutta joskus olen muutamaa bändiä kuullut kappaleen sieltä, toisen täältä, ja muutama on iskenyt.
Yksi aivan loistobändi, jota olen kuullut siskoni kautta, on The Clash. Siskolla on London Calling -vinyyli, joka on vallan mainio mitä nyt olen sitä kuullut. Erityisesti mulle iskee nimikkoraita. Siinä on niin loistot ne alun kitara/basso/rumpu/whatever-riffit että huh! Ja laulajan ääni, onkos se nyt sitten se edesmennyt Strummer... Loistava anyway. Ja siinä on hienot sanat. Jotain ihmeellistä vaan. Kokonaisuus on iskevä!
Clashilta myös Lost In The Supermarket on mainio. Se on niin mukavan hömppä laulu. Ja se kohta että "long distance callers make long distance calls!", voi että...
Toinen punk-bändi, jota olen kuullut ja digannut, on tämä iänikuinen Sex Pistols. Olen kuullut kaksi biisiä, toisen nimeä en muista, mutta toinen oli ainakin Anarchy In The UK. Se on niin loistavaa räyhäämistä! Kaikki soittimet on kunnossa, kitarat särisee, rummut hakkaa, basso sekoaa ja laulaja rääkyy. Siinä on asennetta!
Ja Pistolseilla oli näissä kahdessa kuulemassani biisissä loistosanatkin. Tykkään moisesta sekasorrosta aina tietyssä tilanteessa.

Sitten on myös tätä yhdenlaista punkia jota en siedä ollenkaan.
Tyyliin amerikkalainen skatepunk ja suomalainen Klamydia/Ripsipiirakka-osasto. Ärsyttävää räkärääkymistä, idioottisanoituksia eikä mitään lahjoja. Eikä asennetta!
Eikä tuo ole minun mielestäni edes aitoa punkia. Mulle iskee nuo 70-lukulaiset vaan.

Amon Karnak

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #5 : Huhtikuu 13, 2003, 19:49:16 »
Lainaus käyttäjältä: "K"
Sitten on myös tätä yhdenlaista punkia jota en siedä ollenkaan.
Tyyliin amerikkalainen skatepunk ja suomalainen Klamydia/Ripsipiirakka-osasto. Ärsyttävää räkärääkymistä, idioottisanoituksia eikä mitään lahjoja. Eikä asennetta!
Eikä tuo ole minun mielestäni edes aitoa punkia.

Tähän minun piti jo aikaisemmin vastata, mutta poistinpa vahingossa koko viestin.

Skatepunk. Skedepunkki. Uudemman koulukunnan punkkia. Punkiksi sitä kutsutaan, ei sillä silti välttämättä ole niinkään paljon tekemistä sen punk-liikkeen kanssa, joka vielä 70-luvulla vaikutti pääasiassa Iso-Britanniassa, se jonka Sex Pistols aloitti. Tässä on nyt pieniä näkökulmaeroja, sinulle punk tuntuu olevan "asennetta" ja anarkiaa. Minulle punk(skedepunk) on musiikkia. Siksi kuuntelenkin pääasiassa bändejä kuten No Use For A Name tai Lagwagon. Näiden yhtyeiden jäsenet voivat ehkä kutsua itseään jo muusikoiksi, toisin kuin sex pistolsin pässit, joille punk = huumeita ja anarkiaa. Myös skatepunk-bändit ovat kantaaottavia, laulavat asioista vähän totisemmin kun Rotten ja kumppanit, joilla ei tuntunut loppupeleissä olevan paljoakaan hajua maailman menosta. Mm. Zero Down (jonka solisti heitti hiljattain veivinsä) ja Pennywise, ovat loistavia esimerkkejä kantaaottavasta skatepunkista. Itse pidän punkkia kuitenkin enemmän musiikkina, kuin kapinointina. Siksi pidänkin ihmisläheisemmistä sanoituksista, joita mm. lagwagonilta tai nufanilta siis löytyy.

Mutta. Skatepunk ei ole pääntöntä rääkymistä (toki sekin on laaja genre, ja joku ääliö saattaa rääkymisen luokitella skatepunkiksi, koska joku skeittari kuuntelee sitä). Tuo rääkyminen menee enemmän hc-punkin piikkiin, ja sellaisia yhtyeitä kuten suomalainen Hero Dishonest ei voi (eikä saa) luokitella skatepunkiksi.

Mitä tulee koko käsitteeseen skatepunk, vihaan sitä ylikainen, mutta kun se tuntuu olevan kovassa käytössä ja jo lähes virallinen termi, niin olen sitten alentunut sen käyttöön.

Minusta sinun kannattaisi tutustua skatepunkkiin lähemmin ennen kun menet luokittelemaan sen päättömäksi rääkymiseksi ja haukut sanoituksia, joita et ilmeisesti ole edes kuullut/kuunnellut. Ei se maailman parhainta musiikkia ole, ja musiikin lajitteleminen tuollaisiin on muutenkin todella ärsyttävää, mutta ne bändit jotka yleisesti luetellaan ko. genreen, eivät todellakaan ole sitä miksi niitä kuvailit. Pyydän sinua siis tutustumaan lähemmin ennen kuin muodostat moisia mielipiteitä, toki saat eri mieltäkin olla, mutta kyllä ne saisivat perustua jonkun muunkin kuin oletuksien yms. varaan.

Iraida

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #6 : Huhtikuu 13, 2003, 20:19:30 »
Kyllä, minä kuuntelen punkkia. Pidän siitä. Olen asenteeltani punk-henkinen. Punkkariksi en itseäni kuitenkaan kutsu.

Sex Pistols on tosiaankin loistobändi. Ainakin mitä minä olen sitä kuullut. Biisit on hienoja. Kuunneltavia. Ja niissä on mielestäni jonkiastaista sanomaakin. ^^

Nirvanan luokittelen grungeen, mutta vaikutteita punkista on otettu, joten pistän sen tänne. Pidän Nirvanasta valtavasti. Oikeasti. Todella paljon.
Kaikki sanoitukset eivät ole ehkä mitään ajatuksiaherättäviä, mutta se biisin tunnelma...

Siinä siis nuo, jota minä kuuntelen edes melkein säännöllisesti. Goldfingeri on yksi sellaisia mitä kuuntelen epäsäännöllisesti ja aina kun on tietynlainen fiilis.

K

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #7 : Huhtikuu 13, 2003, 22:16:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Amon Karnak"
Myös skatepunk-bändit ovat kantaaottavia, laulavat asioista vähän totisemmin kun Rotten ja kumppanit, joilla ei tuntunut loppupeleissä olevan paljoakaan hajua maailman menosta.
...
Mutta. Skatepunk ei ole pääntöntä rääkymistä (toki sekin on laaja genre, ja joku ääliö saattaa rääkymisen luokitella skatepunkiksi, koska joku skeittari kuuntelee sitä).
...
Minusta sinun kannattaisi tutustua skatepunkkiin lähemmin ennen kun menet luokittelemaan sen päättömäksi rääkymiseksi ja haukut sanoituksia, joita et ilmeisesti ole edes kuullut/kuunnellut. Ei se maailman parhainta musiikkia ole, ja musiikin lajitteleminen tuollaisiin on muutenkin todella ärsyttävää, mutta ne bändit jotka yleisesti luetellaan ko. genreen, eivät todellakaan ole sitä miksi niitä kuvailit.

Minä mielestäni tein viestissäni suhteellisen selväksi etten kuuntele punkia kovinkaan aktiivisesti.
Enkä mielestäni selittänyt mitään jonkun Rottenin & kumppaneiden periaatteista ja syvemmistä mietteistä, mitä nyt sanoin tykkääväni musiikistaan sen verran mitä olen kuullut.
Ja koska en sitä punkia aktiivisesti kuuntele, en voi kaikkia niitä mahdollisia bändejä tuntea, kuten mielestäni tosiaan tuli viestissänikin ilmi.
SE pieni määrä, mitä olen skatepunkia kuullut, on ollut nimenomaan päätöntä rääkymistä sarjassamme Blink 182, Sum 41... Ja sen perusteella muodostan mielipiteeni. Viestistäni tosiaan tuli ilmi että en niin paljon punkia kuuntele/tunne, joten turha minulta on kai mitään professorimielipiteitä odottaakaan.
Enkä _minä_ noita bändejä luokittele, ne on tietääkseni aika yleismaailmallisesti tunnettuja skatepunkkina. Sanoinpa vaan oman näkemykseni noista muutamasta tuntemastani.

En muuten pidä siitä että minua kutsutaan rivien välissä ääliöksi.

Amon Karnak

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #8 : Huhtikuu 14, 2003, 00:18:31 »
Ahaa, eli yhtyeet kuten blink 182 ja sum41 ovat "päätöntä rääkymistä"? :)
Just joo, no sitten kyse oli vaan väärinkäsityksestä termien suhteen. Blinkin ja sumin sanat sattavat olla päättömiä, kai niiden kuuluukin olla, ne ovat sellaista pierupunkkia/poppia, vähemmän tosissaan tehtyä. Mutta jos sinä kutsut sitä "rääkymiseksi", niin mitä sex pistols on? "Hentoa ja kaunista laulua", joka on ilo korvalle?

Makuasioista en ala kiistelemään. Mutta joku järki noissa sanojen merkityksissä pitää säilyttää.

Lainaus käyttäjältä: "slipper"

en tiedä kuin yhden bändin, joka on Pennywise. Tietääkö kukaan muuten että minkä maalainen kyseinen bändi on?

Kyseessä on ihan jenkkiyhtye, Kaliforniasta, eiköhän se noista sanoituksistakin käy ilmi. Kannattaa tutustua, uusin levy ei kuitenkaan ole paras, (biisit liian samanlaisia jne.) mutta vanhempia kannattaa kyllä hankkia. (itse en omista, koska raha ei kasva puissa, minulla on vain tuo uusin kokonaisena koneella)

Hyviä biisejä: "Bro Hymn Tribute" (ensimmäinen jonka bändiltä kuulin, tehty bändin perustajajäsenen, Jason Thirskin muistolle (1967-1996 r.i.p)
"Fight Till You Die" (tässä on se jokin)
"My God" (uusimman levyn paras biisi)
Pennywisella on myös hyviä coverbiisejä, kuten "Mrs.Robinson" ja "Stand by me"

ja viralliset kotisivut osoitteessa http://www.pennywisdom.com

ja muita noin yleisesti aiheeseen hyviä linkkejä:
www.punkbands.com
www.fatwreck.com
www.plyrics.com

Muoks.

Enkä halua että kukaan vetää nyt johtopäätöksiä että punk olisi minulle mikään elämää suurempi juttu. Mutta pidän joistain bändeistä/biiseistä, jotka tähän genreen kuuluvat.

Pakko mainita tämän hetken kovimpiin kuuluva biisi: No Fun At All - Second best

K

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #9 : Huhtikuu 16, 2003, 21:15:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Amon Karnak"
Ahaa, eli yhtyeet kuten blink 182 ja sum41 ovat "päätöntä rääkymistä"? :)
Just joo, no sitten kyse oli vaan väärinkäsityksestä termien suhteen. Blinkin ja sumin sanat sattavat olla päättömiä, kai niiden kuuluukin olla, ne ovat sellaista pierupunkkia/poppia, vähemmän tosissaan tehtyä. Mutta jos sinä kutsut sitä "rääkymiseksi", niin mitä sex pistols on? "Hentoa ja kaunista laulua", joka on ilo korvalle?

Juu ovat. Minun mielestäni. Kun täällä nimenomaan noita mielipiteitä kyseltiin, niin tuossapa sitten oli minun painava moiseni.
Tiedän että niiden sanojen tarkoitus on olla sellaista kuin ovatkin, enkä juuri siksi pidä niistä. En pidä musiikista joka ei ole tietyssä mittakaavassa tosissaan tehtyä.
En minä koskaan sanonut etteikö Pistolssikin olisi rääkymistä. Se vain on sellaista rääkymistä josta minä pidän.

Ja jos vielä kerran joudun tämän aiheen mielipiteitteni takia quotetettavaksi ja mollattavaksi, niin voimme vain päätellä, ettette immeiset osaa lukea tekstiäni saati ymmärtää sitä minun ajatuksenjuoksuni mukaan.
Onko se taasen huono asia, en menisi vannomaan...

Amon Karnak

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #10 : Huhtikuu 17, 2003, 01:19:41 »
Joopajoo, kai se on jokaisen oma asia minkä perusteella mielipiteensä muodostaa.

En voi ymmärtää miten olen unohtanut mainita näin loistavan yhtyeen.

Ten Foot Pole

Musikaalisesti hyvinkin perus skate-punkkia, ei mitään kamalan monimutkaista, perusjuttuja, jotain yksinkertaisia koukkuja jne. Mutta nuo sanoitukset. Ehkä minun pienessä mielessä noilla sanoituksilla on suurempi vaikutus kun minkään muun bändin sanoituksilla. (yksinkertainen ihminen)

Tulee tässä mieleen esim. "Regret" -kappale heti alkuun.

Zero Downin sanoitukset iskevät myös tajuntaan, jollain kummallisella tavalla, kai mä olen vaan niin yksinkertainen ihminen.

np: Zero Down - Empty Promised Land

The clock is ticking on the wall the world is spinning
while the billions work to justify their lives.
They look for meaning in their useless sense of breeding
in their quest for recognition when they die.
Because ego won't permit belief in our mortality
so we manufactured our delusioned lie.
We believe with much conviction in our useless superstition
that our lives are bigger than life.
The man on TV preaches his beliefs to me
and says that I am doomed because I don't think like him.
He asks for contributions for his sermons convolutions,
in return is absolution for your sins.
I watch in disbelief as people try and shed their grief
because they can't accept the things that they've become.
They blindly patronize a dogmatic pack of lies
that tell them Jesus is their chosen one.
Strictly designed for the weak of mind,
not just the working man's opiate anymore.
Paralyzed minds all seeking the sublime
with all doubt ruled out by their faith in the divine.
All of them seeking that same righteous reward.
Weak of mind and born to follow,
do not question the beliefs you swallow.
Eternal life for your belief in man,
welcome to the empty promised land.
Don't speak, don't breathe, don't live, just believe.
With no question just devotion lifeless life living in transition.
Welcome to the empty promised land.

[offtopic]Tuo tuli sattumalta tänään kirkossa kärsiessäni mieleen.
Täytyy kiirehtiä tuon kirkosta eroamisen kanssa, tuo on kerta kerralta
tuskallisempaa kun se kuulostaa vaan pahemmalta ja pahemmalta.[/offtopic]

Amon Karnak

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #11 : Huhtikuu 18, 2003, 12:31:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Draco's bitch"
Pitäisi löytää uusia skatepunk tuttavuuksia, olisiko kenelläkään ehdotuksia mitä kannattaisi tarkastella lähempääkin?

Teinpä playlistin johon kokosin (lähes) kaikki 'skatepunk'-biisit mitä minulla koneella on. Sitä saa tarkastella rauhassa täällä

Buckbeak

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #12 : Huhtikuu 18, 2003, 13:32:22 »
Kuuntelen Sex Pistolsia ja Clashia joskus. London calling on ihan paras. Ihastuin siihen, kun kuulin sen elokuvassa Billy Elliot. Muhun puree kaikki, jossa on ihana britti tai irlantilainen korostus.

Mun isä kuuluu siihen sukupolveen, joka kuunteli innolla punkkia. Isä kuuntelee usein Eppujen alkukauden biisejä ajalta, jolloin ne oli vielä punkbändi. Lainelautaileva lehmän maha rock'n roll, errr...

Kuten Iraida sanoi, Nirvanassakin on punk vaikutteita. Noh, Nirvana onkin sellaista vaikutteiden sekamelskaa, että ota niistä selvää. Kuulemma niiden musiikista löytyy Beatlesmäisyyttäkin. Nirvanastikin pidän.

Hikka

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #13 : Huhtikuu 20, 2003, 15:07:13 »
Kuuntelen jonkin verran punkia, lähinnä The Clashia. Siinä on kerrassaan upea bändi. Pidän Strummerin laiskasta äänestä ja bändin musiikillisesti 'laikkivästä' asenteesta, heille punk ei ole vain yhden tyyppistä musiikkia vaan omaan tavaraan on otettu vaikutteita kaikenlaisesta musiikista.

Joidenkin biisien sanoitukset on mainioita jopa silloin kun ne ovat aiheeltaan suhteellisen typeriä. Esimerkiksi Lovers Rock on pöllö, mutta silti kerrassaan söpö ja se kuulostaa hienolta. Eniten pidän kappaleista Guns of Brixton ja The Magnificent Seven... Mutta tuo on nyt hetken suosikit.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #14 : Lokakuu 22, 2003, 02:23:32 »
hih, olen nykyään pelkkä piilopunkkari kun lihoin liian isoksi pillihousuihini. Enivei, punk on laajana käsitteenä mahtava musiikkityyli. En oo aina oikein tienny mihin "alalajiin" tietyt pändit kuuluu enkä kyllä välitäkkään mutta joitain lemppareitani ovat mm. jo aikaisemmin mainittu Pennywise, Dropkick Murphys (punk meets Irish folk), Agnostic Front, The Distillers, No Shame, Bad Religion (sivistyssanoja, anyone?) ja niin edes päin. Vanhemmasta punkista en oikein pidä, vähän liian löysää (poikkeuksena Vice Squad). Suomalainen punk on kanssa ihan turhaa (ei pahalla :)) paitsi No Shame ja Wasted.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2010, 00:33:55 kirjoittanut Moonbeam »

Itu

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #15 : Lokakuu 24, 2003, 18:46:38 »
Minä olen jonkinlainen punk-sukupolven jatke. Äitini siis oli punkkari siinä 80-luvulla. Siinä alussa, oikeastaan. Eikä ollut mikään vuoden vaihe, käsittääkseni lähemmäs parikymppiseksi, kun joskus viidentoista ikäisenä alkoi. Mutta niin.

Äidin jalanjälkiä seuraten Bad Religion oli ensimmäinen punk-bändi mitä kuulin. Ja heti rakastuin. ( Se, että äitini kuunteli nuorena kyseistä bändiä selvisi pari kuukautta myöhemmin. ) Sitten seurasi nämä pari MTV-nykypunk-bändiä; Good Charlotte ja Sum 41. Ei mitään parasta, myönnetään, mutta minä tykkään. Goldfinger on loistava, vaikka siltä vain pari biisiä kuullutkin. Ja sitten.. The Clash. Loistava bändi. Minä niin tykkään siitä. Varsinkin London Calling ja Train in Vain. Ramonesista minä en jotenkin pidä. Ja Sex Pistolsia pitäisi kuunnella. Minun äitinihän kuuntelee vieläkin aina välillä kyseistä bändiä aivan innoissaan.

Kaipa minua voi sanoa punkkariksi. Sanotaankin. Ja veljet muistavat mainita vähintään kerran viikossa, että minä olen anarkisti. Minä olen montaa asiaa - ainakin sen mukaan mitä sanotaan - ja punkkari taitaa olla pieni osa minusta. Aatteiden kuin musiikinkin perusteella.

damn dandelion

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #16 : Marraskuu 02, 2003, 00:54:08 »
mä olenkin odotellut tätä..tai en nyt ihan odottanut, mutta joka tapauksessa miettinyt, eikö täällä olis KETÄÄN muuta punkin ystävää. hyvä että on.

siis minähän kuuntelen punkkia. ja paljon. viimeksi eilen kävin keikalla(flippin beans, union district, evil sons, nothing nice) ja ostin flippin beans -orkesterin levyn. kelpo musiikkia.

en muista mistä punkki-innostukseni lähti. olen kai aina ihaillut punkkareita. pienenä se oli pelonsekaista kunnioitusta, nyt omakin elämäntapa..

jos nyt bändejä lähden nimeämään niin ensimmäisenä täytyy mainita Sex Pistols. tosi tärkeä bändi mulle. Nevermind the bollocks taisi olla ensimmäinen oikea punklevyni ja vieläkin saa pogoamaan täysillä. lisäksi henkilökohtaiselle soittolistalleni punkin osalta kuuluvat mm. The Clash, Ramones, Rancid, NOFX, Anti-flag, Bad Religion, Total Chaos, Exploited, Rehtorit, No Shame, Flippin Beans, Damned, Cockney Rejects, Dead Kennedys, Dillinger Four, Dropkick Murphys, Pelle Miljoona, Problems, Eppu Normaali, Rattus, Blondie, Klamydia, Flogging Molly, Lama, Ikara Colt, Misfits, Nolla Nolla Nolla, Oi Polloi, Pennywise, NUFAN, Ratsia, Riistetyt, Manifesto Jukebox, Siouxie Sioux & the banshees, Union District, The Odorants, Suicidal Tendencies, The Business, The Jam, Apulannan ja Luomakunnan vanhat biisit... Voisin varmasti jatkaa listaa loputtomiin, mutta ehkäpä tää riittää tällä kertaa. yksää jos haluat tarkempaa selvitystä :)
paljon tulee myös kannatettua kavereiden bändejä.

punkissa sanat tietysti merkitsevät melkoisesti, kun kolmella soinnulla on kovin vaikea luoda monimuotoista äänimaailmaa. ja erityisen tärkeä on sanoma lyriikoiden ja ulkomuodon takana. elä ja anna muidenkin elää. No Shamen sanoituksiin kannattaa tutustua, jos haluaa ajattelemisen aihetta.
tässä usean punkbiisin sisältö tiivistettynä elämänohjeiksi:
Punkin 5 käskyä
1. avaa silmät
2. käännä ne navastas
3. revi se ruusunpunanen kalvo niistä
4. nää maailma sellasena kuin se on
5. tee jotain!
(jokainen lisätköön ne V-sanat ihan itse jos huvittaa)

mä luen lyriikoiden lisäksi aika paljon punkin valtakauteen liittyvää kirjallisuutta, mitä on muuten tullut viime aikoina kunnioitettava määrä lisää. Nancyn tarina on luettu, samoin Johnny Rottenin ja Tumppi Varosen elämänkerrat ja monet muut. valottaa vähän taustoja ja aikaa jolloin mä en ollut vielä syntynytkään, mutta jonka olisin halunnut nähdä.

ongelmanuori kirjoitteli täällä jotakin punkin synnystä hyvin asiantuntevaan sävyyn. olen eri mieltä. mclaren oli kylläkin tavallaan tärkeä mies, mutta ei todellakaan sillä tavalla kuin sinä asian esitit.

ei ollut mitään varsinaista punkmuotia ennen Sex Pistolsia. Johnny bailasi kavereineen Lontoossa sellaisena kuin oli, outona ja nykyisen käsityksen mukaan punkkarina(silloinhan ei ollut punkkia vielä). hän vastusti muotia, inhosi sen kloonituotteita. mclaren piti sex nimistä seksikauppaa. steve, paul, glen ja eräs kaverinsa perustivat bändin. mclaren tunsi heidät ja ryhtyi manageriksi. alkuperäinen laulja häipyi ja uusi piti saada. Johnny roikkui jatkuvasti kaupassa ja vaikutti todella oudolta. mclaren halusi kokeilla miten John laulaisi. surkeasti. hänet valittiin bändiin koska hän oli röyhkein v*ttupää ja erilainen, shokeeraava. punkskene syntyi tämän bändin ympärille. muita bändejä alkoi syntyä kuin sieniä sateella ja punkista tuli muoti-ilmiö. pukeutuminen perustui alunperin shokeeraamiseen(siouxie!), mutta päätyi nahkatakkisiin klooneihin..

en väitä olevani oikeassa, mutta tälläisen käsityksen olen saanut vertailtuani kaikkea lukemaani, kuulemaani ja näkemääni. minullahan ei ole omakohtaista kokemusta tapahtumista. lue Johnnyn elämänkerta ja kerro sitten mitä ajattelet.

tuskin mun elämä kovin paljon erilaista punkin takia on. mä en tee mitään siks, että se ois punkkarimaista vaan siks, että haluan. vegeily, maailmanpelastusyritykset ja piikkihiukset on osa mua, ei kuori jonka mä oisin luonut näyttääkseni punkilta. kun mielestäni mä en edes näytä punkkarilta. mua kyllä tuijotetaan kadulla, mutta se voi johtua muistakin syistä. vaatteet ei tee punkkaria, se pitää löytyä jostain syvempää.

ja vaikka mä rakastan punkmusiikkia ja melkeen kaikkea siihen liittyvää, se ei oo mun ainut rakkaus.

pyydän anteeksi koko viestiä. olen väsynyt. enkä muista enää, mitä olen viestin alkuun kirjoittanut.

(yksätkää rakkaat punkkarit sun muut sielunsisarukset, tahdon tutustua)

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #17 : Marraskuu 16, 2003, 22:50:31 »
Hehe 1977 on täällä edelleen :) Alunperin punk oli musiikillinen ilmiö johon liittyi bändien rahapula sekä osaksi tietoinen valinta olla vetämättä päälle varsinaista esiintymisasua.
Tällä haluttiin korostaa sitä että kyse oli asenteesta ja musiikista eikä supertähtien lavaspektaakkeleista. Syntyi DIY eli Do It Yourself asenne. Soittotaidon ei tarvinnut olla niin erityistä kunhan sanottavaa ja intoa riittää. Toisaalta tähän liittyi keikkojen järjestäminen itse sekä omakustannelevytykset jotka johtuivat halusta päästä monimutkaisten levy-yhtiö ja managerihierarkioiden ohi.
Sting sanoi 1980 haastattelussa että "oli mahdotonta saada sopimusta ellet ollut aikaisemmin jossakin deep purplessa" tarkoittaen tällä asemansa vakiinnuttaneita supertähtiä ja -bändejä ja toisaalta "oikeiden" managereiden kiinnostusta.
Punkkiinkin syntyivät omat sisäpiirinsä ja ajatus katu-uskottavuudesta. Mm. Stranglers sekä juuri The Police olivat epäilyttäviä, koska olivat taitavia muusikoita! Nämä pyrkivät energiaan ja ilmaisuun tinkimättä musiikillisista arvoista.Sitten syntyi käsite uusi aalto joka salli enemmän vaikutteita sekä popmaisemman ilmaisun. Blondie, Stranglers ja The Police, Jam sekä monet muut luokiteltiin tähän. Sex Pistolsia ei enää ollut tällöin.
Itselleni punk ei oikeastaan merkinnyt paljoakaan, koska se rajuus tuntui teennäiseltä. Ehkä syynä oli vanhempien veljien "kotikasvatus" kuulin paljon musiikkia joka oli minulle rajua: kaikki 70-luvun alun heavybändit, purkkamusa (Slade, Sweet, Mud, Suzi Quatro) Nazareth, CCR saivat punkin tuntumaan myöhemmin aika hm. läyhäiseltä. Police kolahti sitten sitäkin lujempaa mutta se on toinen tarina.....
Suomessa merkkipaalu oli Ramones-vierailu 1976 (?). Simppeli mutta tehokas musiikki herätti huomaamaan että me kanssa ja! Vanhempi rock ja progepolvi katseli vierestä ja ihmetteli.  Täällä lähti samaanaikaan liikkeelle vahva 1950-luvun ihannointi pukeutumisineen ja oman musiikkinsa kanssa. Valitettavasti rinnakkaiselo ei onnistunut kovin hyvin johtaen moneen typerään väittelyyn ja tappeluihin yms. Itse muistan parhaiten ko. ilmiöistä juuri tuon koska kumpikaan ei mielestäni ollut oikeassa ja toisaalta olivat osaksi samojen asioiden puolesta...mutta eri tavoin. Ymmärsin punkkia kuitenkin enemmän siksi, että se edusti nykyaikaa eikä jotakin mennyttä, kuvitellun kaltaista meininkiä, joka oli kopioitu lähinnä elokuvista ja televisiosta...puhumattakaan siitä että näytti minusta äärettömän naurettavalta :) mikä tietenkin oli _erittäin ratkaisevaa_  ;)
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Laputius

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #18 : Maaliskuu 27, 2004, 22:31:51 »
The Offspring Rulez! Ostin Splintterin ja kuunneltuani sen hankin heti Americanan. En tiedä mikä Offspringissä on niin hyvää, mutta silti kuuntelen sitä melkein joka päivä. Kuuntelen myös välillä myös Ripsipiirakkaa, mutta en tiedä onko se edes kunnon punkkia. Ripsipiirakkaa on kyllä hauskempi soittaa kuin kuunnella.

Angie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #19 : Maaliskuu 28, 2004, 16:27:42 »
Itse en koe olevani mikään varsinainen punkkari, mutta ehkä minunkin sisälläni asuu pieni sellainen.. Jos olisin elänyt joskus 70-80-lukujen vaihteessa, niin olisin varmaan pyörinyt enemmänkin jossain punkpiireissä, kapinoinut kaikkea pahaa vastaan ja muuta. Tällä hetkellä en tunne siihen kauheasti tarvetta, kun minulla on asiat ihan hyvin ja silleen.

Jostain on levyhyllyyni tupsahtanu sellainen punk-tuplalevy ('The Worst of total Anarchy' tai jotain...), jossa on kaikenlaisia hyviä biisejä eri bändeiltä. Suosikki punkbändejäni on esimerkiksi Sex Pistols, Buzzcocks ja monet muut oikeat punkbändit. Mainittakoon vielä Pelle Miljoona.

Pidän enemmän brittipunkista, koska Ramones ja muut jenkkipunkit on jollain tavalla laimeampaa. Niillä ei ole samanlaista asennetta ja brittipunk on jotenkin rankempaa. En pidä myöskään näistä tämänhetkisistä märkäperseskeittipunk bändeistä. Niillä ei taida olla siitä oikeasta punk-aatteesta tietoakaan.

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #20 : Maaliskuu 30, 2004, 11:09:37 »
En ole mitenkään aktiivinen punkin kuuntelija, mutta kyllä sieltä löytyy hyviä bändejä.

Tällä hetkellä eniten on tullut kuunneltua bändiä nimeltä Dead Kennedys. Se on aikasta loistava. Musiikki on kivaa, laulajalla on persoonallinen ääni ja sanoituksistakin löytyy jotain. Toinen bändi mitä olen kuunnellut on Sex Pistols. Se on semmoista pikkukivaa räimettä mitä tulee aina kuunneltua kun on meno päällä. Niin, mutta ei sitä kyllä muuten oikein jaksa.  

Jonkinasteinen punkin kuunteleminen ei oikeastaan paljoa vaikuta tyyliini. Kun yleensä pukeudun siihen mikä sattuu vain viehättämään itseäni enkä yleensäkään mieti että tämä vaate kuuluu nyt siihen ja siihen tyyliin. Tosin oli minulla viime syksynä jonkun aikaa sininen irokeesi. Mutta ei sekään liittynyt oikeastaan punkkiin vaan johonkin aivan muuhun.

edittiä.

Hiip. Jostain syystä vaan levyhyllyssä olevat punkiksi luokiteltavat levytykset ovat lisääntyneet. Uusia tuttavuuksia, kivoja sellaisia, ovat esimerkiksi Rancid, The Buzzcocks, The Undertones, Siouxsie and the Banshees, Refused ja yksittäiset kappaleet monilta bändeiltä (mukaan tarttui pari kokoelmaa). Olen niin rakastunut Iggy & the Stoogesin Search and destroyhin ja ajatuskin Raw powerin saamisesta aikaansaa kuolareaktion.

Qia

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #21 : Huhtikuu 02, 2004, 23:01:23 »
Minä kuuntelen kai sitten tätä nykypunkia...

Minä kuuntelen Good Charlottea, Papa Roachia, Bilnk 182...
AFIltakin olen kuullut pari biisiä (esim. Halloween) ja pidän siitä tosi paljon, varsniknin jos se yhdistetään Hellsingiin ^__^

Good Charlotte

Niiltä olen kuulut: Boys and girls, Hold on (se musiikkivideo saa minut aina melkein itkemään), The Day that I die, Click, East Coast Anthem ja The Anthemin. Pidän siitä ihan mukavasti (ai muka huonosti muotoiltu?) ja on sitä tullut koneelle haettua...

Papa Roach

Tästä pidän ehkä eniten. Jokainen kappale mitä olen kuulut ovat olleet hyviä. Muistan vain kahden kappaleen nimet: She loves me not ja Last resort.

Blink 182

Tätä kuuntelin joskus pari vuotta sitten aika paljon, mutta nyt se on alkanut jo kyllästyttää... Kaikki kappaleet ovat jotenkin samanlaisen oloisi...

Isoveljeni sanoo minua juppihippipunkkariksi... Vaikka olen ehkä enenmän noita rock ihmisiä...

kahvi

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #22 : Kesäkuu 10, 2004, 13:15:18 »
Itse en noihin intohimoisimpiin punkinkuuntelijoihin lukeudu, mutta pidän toki kyseisestä musiikista, lähinnä horror punkin muodossa. Esimerkiksi Misfits on mielestäni aivan ihastuttava yhtye. Musiikki, jota jaksaa kuunnella lähes minkälaisessa tahansa mielentilassa, on aika löytö ihmiselle kuin ihmiselle.

Suosikkikappaleiksi lukisin ehdottomasti Dig up her bonesin, Resurrectionin ja Ballroom Blizin.

Entä näytänkö punkkarilta? Tuskin. Tai ehkä vähän, millaisia käsityksiä punkkareista ihmisillä on. Mutta oikeastaan en näytä, en omasta mielestäni ja tuskin monen muunkaan mielestä.

Asennoitumiseeni tuo musiikki tuskin vaikuttaa, myöskään. Pikemminkin kuuntelen sellaista musiikkia, joka vastaa asennoitumistani. En kuitenkaan tarkoita sitä, että minulla olisi jonkinlainen 'punk-asenne', sen kaikissa merkityksissä, vaan lähinnä sitä, että omat asenteeni ovat kuin suurenneltuina musiikissa jota kuuntelen. Monet ihmisethän ilmaisevat itseäänkin musiikilla, vaikka tuskinpa muusikotkaan todella haluavat tappaa ihmisiä tai ajattelevat, että joku hirviö hiippailee huoneeseen nukkuessasi.

Tessa

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #23 : Kesäkuu 20, 2004, 19:49:48 »
Onhan sitä tullut "punkkia" kuunneltua, juu. Mutta mie kuuntelen sellaista pop-punkkia. lemppareita on Simple Plan, Busted, Blink182, SUM41 ja Good Charlotte. Blink182 tutustuin ihan vasta pari viikkoa sitten, mutta on jo ihkutus listalla. Niillä on aivan mahtavaa musaa ja osaavat soittaa juu. Tykkään Good Charlottesta niiden sanotusten takia, niitä on kiva kuunnella, sanoituksia erilaisuudesta ja ties mistä samantyylisestä. Busted laulaa tavallisista teinejen asioist ja ongelmista. <3 Simple Plan on samaa. :) Sum41 en ole kuunnellut vielä niin paljoa, että osaisin arvostella. Tykkään niiden biiseistä, mutta en kai oikein voi vielä mitään sanoa, koska en ole niitä paljoa kuunnellut, enkä tiedä kyseisetä bändistä ihan hirveän paljoa. ;;^_^ Onkos kukaan kuullut tytöstä jonka nimi on Skye Sweetnam, laulaa myös samanlaista teinipunkkia kun Busted ja Simple Plan. On esim. laulanut Radio Free Roscoen tunnuslaulun ja yksi sinkku taitaa olla Billy S. ;)

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
punk/punk-bändit
« Vastaus #24 : Marraskuu 07, 2004, 11:45:44 »
Tämä oli jo tosi vanhentunut viesti, täytyypä muoksia. :P

Minulla ei sinänsä ole mitään punk aatteita, kuuntelen vaan punkkia. En mielestäni myöskään näytä mitenkään punkkarilta tai anarkistilta tai miltään, mutta musiikkia silti kuuntelen.
Parhaita bändejä on ehdottomasti

Backyard Babies
Pidän laulajan äänestä. Ja musavideot on aika hauskaa katsottavaa tai ainakin ne muutamat mitä olen nähnyt. Brand new hate on yksi parhaimmista biiseistä. Backýard Babies on minulle jo vanha tuttu ja biisejä olen kuullut paljon. Mielestäni todella hyvä bändi.
Bad Religion
Bad Religionin sanoitukset ovat mielestäni hyviä. Jotkut biisit taas ovat melko tylsiä, vaikka sanat olisivatkin hyvät. Laulaja ei ole kovin kummoinen mutta kyllähän sitä kestää kumminkin kuunnella. Bad Religionin musiikkivideot ovat kyllä parhaimmistoa. ;)
Sum 41
Tätä olen kuunnellut oikeastaan aina. Aluksi en tykännyt kauheasti (toisin kuin nyt ^^) en sitten tiedä oikein miksi. Olin vasta 8 kun ensimmäistä kertaa kuulin tätä joten se ei sitten vain sopinut minun korviini kunnolla vielä silloin. Mutta nyt Sum 41:n voi luokitella yhdeksi parhaimmista bändeistä. Laulaja, Deryck (tai jotain sinne päin), omaa todella ihanan laulu äänen. Tykkään. Ja rummut on jokaisessa biisiissä mahtavat. <3
Blink 182
Aika samanlaista kuin Sum 41. Laulajalla tosin on aika omalaatuinen ääni, sellainen veikeä, mutta hyvä. Feeling This- biisin musavideo on, kröhömm, erikoinen. Mutta ei musavideot bändistä silti huonoa tee. Ja Blinkin pojat on aika veikeitä kaikki. :P Ihanaa kuunneltavaa on. ^^ Blink 182 ja Sum 41 on todella kesäistä musiikkia ja näiden biiseistä tulee aina hyvälle tuulelle. Tykkään kovasti molemmista. <3
Simple Plan
En ole kuullut montakaan biisiä tältä, mutta tähän asti kuulemat biisit ovat olleet hyviä. Shut up on sinänsä tylsä sillä kertosäkeistö on aika lailla samojen sanojen hokemista.. Mutta menettelee. I'm just a kid on hyvä. Paras tähän asti kuulemistani. Ja niin kuin Gerry on tuolla maininnut niin laulajan ääni on "mukaansa tempaava" ja tekee itse mieli laulaa mukana. ;)
Misfits
Tätäkään en ole paljon kuullut, mutta hyvä on. Rokkaa ;P. Misfits logo on hieno :D Mutta sehän ei kerro itse bändistä oikein mitään.  Hassut sanoitukset kyllä on. Laulajan ääni on hassu. Mutta vaikka en bändistä juuri mitään tiedäkkään, niin silti voin luokitella sen jo yhdeksi parhaimmista.
The Odorants
Olin Odorantsin keikallakin tässä muutama kuukausi taakse päin. Ihana bändi. <3 Ja vielä suomalainen. Ei uskoisi. Laulajalla on ihan ääni ja sen huomaa biisissä Little Weasel. Ihana. <3 Biisieistä kyllä toisinaan huomaa, että bändi on todellakin suomesta mutta haitanneeko tuo? ;)
Murderdolls
Tässä nyt on mukana myös vähän metalli vivahteita, kuten Draco's bitch jo mainitsi. Paras biisi voisi olla Die my bride. Ja People hate me on myös hyvä. Omistan yhden Murderdollsien levyn, Beyond the valley of the Murderdolls. Tämä on hyvä levy, enkä ole muiden levyjen biisejä kuullutkaan.
Sex Pistols
Tämä on sitä aitoa punkkia. Ei tarvita minkäänlaista soittotaitoa tai lauluääntä. Hauskaa. ^^ Mutta ihan hyviä biisejä Sex Pistols on aikoinaan tehnyt. Oikeastaan aika outoa, että bändi voi menestyä osaamatta soittaa tai laulaa ollenkaan. Mutta silloin kun tuo bändi perustettiin niin ihan selvästi nuoriso kaipasi jotain.. erilaista. :l Mutta en nyt tällä tarkoita että bändi olisi huono, enen. Ihan hyvä on kyllä.
Hah, säästin (melkein) parhaan viimeiseksi. ^^
A New Found Glory
Bändi soittaa covereita kaikista tunnetuista biiseistä. Enimmäkseen kaikista hempeily biiseistä joita soitetaan elokuvien nyyhky kohtauksissa. Esimerkkinä Celine Dionin klassikko biisi My heart will go on, Aerosmithin, Armageddonista tuttu, I don't want to miss a thing ym. Nämä biisit tulee esille ihan uudessa valossa kun niihin lisätään sähkökitarat ja villit rumpu kompit.

Siinä taisi tulla tarpeeksi? Näitä tulee myös kuunneltua paljon : Ramones, Millencolin, Stiff Little Fingers, Undead, Anal Thunder.

Vähemmän tulee sitten kuunneltua mm. Danzig, Balzac, Dead Kennedys, Wasted, Undead ym. Ja silloin tällöin Green Day. Harvoin kyllä.
Paljon tulee bändejä mieleen, mutten jaksa luetella.
Monkey see, monkey do

Kokuen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #25 : Joulukuu 08, 2004, 15:58:51 »
Punk. <5

Rakastan. Misfits, Bad Religion, Balzac, Sex Pistols, Offspring, jnejnejne. Olen vihainen teini. ;) Tuo vanhempi punk iskee vielä paremmin kuin esim. Green Day, ym uudet punk-bändit. Vanha on laadukkainta omasta mielestäni, uusin lähentelee jo tyyliin poppia ja rockia. :E Ei semmoista. Punk ei ole vaikuttanut käyttäytymiseeni tai mielipiteisiini mitenkään, ihmiset sanovat että kyseinen musiikki sopii minulle koska olen ilmaisen mielipiteeni kuuluvasti niin että kaikki varmasti ymmärtävät. Nojoo. Onhan se tärkeätä että ihmiset tietävät mitä mieltä asioista olet. :P No mutta. Rakastan.

akira

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #26 : Joulukuu 08, 2004, 21:58:55 »
green day <3 tutustuin tähän bändiin vast vähän aikaa sitte 'kunnolla', mut siis ne tekee _mahtavaa_ musiikkia :>

good charlotteltakin löytyy pari hyvää biisiä, vaik se onki nykyään joku muoti-ilmiö ko kaikki wannabe-punk-liisat kuuntelee aina good charlottea dd:

sex pistolsilta, the clashilta ja blink182selta löytyy myös hyvää musaa :> ja jos esmes apulanta nyt yhtään 'punkiksi' lasketaan niin se menee myös.

ja ei, mä en ole mikään punkkari enkä sellanen yritäkään olla, satun vaan pitämään vähän kaiken näkösestä musasta d:

Northerly

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #27 : Joulukuu 09, 2004, 09:01:20 »
Tessa, Busted ei sinänsä ole punk-bändi vaikka melko punkahtavaa poppia soittavatkin. Meikäkin niistä kyllä tykkää ihan sikana. :) <333

Good Charlotte on ihan best. Simple Plan:ista tykkään myös. Laulavat todella hyviä biisuja. Mahtavia sanoituksia. Welcome To My Life ja Perfect ovat Simple Planin kenties parhaat biisut. Blink 182:n biisuista osa kolahtaa ja tykkään, mutta kaikki ei ihan mene. Myös Sum 41:lla on hyviä pätkiä. The Living End:istä tykkään myös.

Onko kukaan kuullut salolaisesta punk-bändistä nimeltä No Shame? Lainasin juuri kirjastosta poikien levyn nimeltä Schpunk ja täytyy sanoa, että ihastuin muutamiin biisuihin ihan todella. En osannut kuvitellakaan, että naapurikaupungissani olisi näin hyvää punk-bändiä...
*muoks*
Olinpas tyhmä kun en lukenut noita ekoja viestejä ensin ollenkaan. x)

Rattlesnake

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #28 : Joulukuu 17, 2004, 00:00:44 »
Minä kuuntelen punk metallia. Children Of Bodomilla on kourallinen punkahtavia biisejä Something Wild albumilla. Kyllähän se kulkee. Sitten toinen bändi, joka ei ehkä musiikki tyyliltään metalpunkkia ole, mutta keikoilla on sen verran punk meininki, soitto sillain "no joo, ainakin jotain edes sinnepäin" tyylillä ja laulu hieman nuotinvierestä ja ehkä vähän eri sanoin kuin levyllä. Ja keikalla kuin keikalla missä olen ollut niin "vit*u kun en muista huudahdukset ovat olleet aina mukana ainakin kerran. Niin kirjoitin Kotiteollisuudesta.

Gazlia

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #29 : Joulukuu 17, 2004, 16:03:40 »
Musiikinopettajani mielipide punkista: Amatöörimusiikkia, autotallimusaa, jota soittavat oikeasti vain ne, jotka eivät omilla taidoillaan pääse huipulle.

Itse en sitten tiedä. En ole oikein perehtynyt tuohon punkkiin, pidän enemmän vanhasta suomipopista, rockista ja räpistä. Mutta en minä silti suhtautuisi noin negatiivisesti punkiin kuin musiikinopettajani. Kunnioitan kaikkia musiikin eri tyylejä, vaikken niistä itse pitäisikään.

emskuinen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #30 : Toukokuu 29, 2005, 19:00:16 »
Hei. En ole punkkari, mutta punkki on hyvää musiikkia. Ainakin osa.
Olipa kerran Emma, jonka jälkeen tuli sitä ja tätä ja jossain välissä tuli Bloody Aeliah ja tutustutti Emman muutamiin ihaniin punktyylisiin bändeihin.
Kuten nyt esimerkiksi Rancid (Maxwell murder on ainakin hyvä kappale), The Buzzcocks (What do i get kolahtaa myös), The Ramonesista en tiedä onko punkkia vai rokkia, mutta hyvää sekin... Iggy & The Stooges (Search and destroy on kyllä rakastettava laulu Bloody, rakastan myöskin) Dead Kennedys on ihanaa myöskin. Sellaista... Sellaista musiikkia vain.
Jaa... Green Day ja Good Charlotte (vai miten kirjoitetaankaan), onko nekin Punkkia!? Hmm. En tiennyt, enkä mene sanomaan siihen mitään. Enkä tykkää kummastakaan yhtään.
Sitten on muutamia muitakin bändejä, jotka ilmeisesti punkkia soittavat, ja tykkään ihan. Ilman Bloodya en joka päivä kuuntelisi noiden lauluja, noiden, mitä tuossa listailin. (Joihin EI kuulu Green day ja tuo toinen.) Harmi, että minulla on jokaiselta ehkä yksi laulu. Olenhan minä radiossam tv:eessä niiden lauluja kuullut, joidenkin siis.

Punk ei tietääkseni vaikuta pukeutumiseeni tai ajatuksiini. Punk on hyvää musiikkia, tykkään. Ja punkkareiden ajatusmaailma on jotain viehättävää about tai jotain.
Wannabe punkit ällöttävät. Hahaa, meidänkin koulusta sellaisia löytyy. Ja hahhah, nauran niille niin lujaa kuin jaksan ja jankutan punk-ajatuksista ja musiikkimausta, eivätkä he tajua MITÄÄN. No okei, en ehkä naura aina, mutta hiljaa itsekseni.

En ole PUNK. En ole PUNKKARI. Punk on punk ja punkmusiikki on hyvää, joku punk ainakin. Kiitos Bloodyn<3.

Nukke

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #31 : Kesäkuu 02, 2005, 19:27:29 »
Niin, raskaampi rock on makuuni eniten mutta punkia en unohda koskaan. Musaa en ala listaamaan kun muutama ilmeisesti asiaan kunnolla perehtynyt sen edellä jo teki. Mutta btw, kirja nimeltä Beijing beibi on aika mielenkiintoinen tarina Punk-asenteisesta kapinoitsijatytöstä Beijing-undergroundissa.
Itse kuuntelen paljon Murderdollsia, johtuisiko siitä että pohjimmiltani rakastanmaina rockia eniten.

diastole decoart

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #32 : Kesäkuu 11, 2005, 12:47:29 »
Kuuntelen punkkia, punkrokkia, punkpoppia (ja punkin ohella myös rokkia).
En ole kyllä punkkiin mitenkään muuten yhteydessä kuin musiikin kautta. Aatteet - no, hyvällä asialla kai ne ovat, mutta itseäni eivät henkilökohtaisesti paljon kiinnosta ^_^
Punk-musiikissa on meininkiä ja sanoissa on (yleensä) jotain asiaa ^^

Muutamia bändejä joista tykkään:

Anti-Flag
Bad Religion
The Clash
Green Day
The Hives
Millencolin
Offspring
Rancid
Sex Pistols

Green Day on noista ehdoton suosikkini, sen kautta tutustuin punkrokkiin ja punkkiin yleensäkin ^^
"Oikeista" punkbändeistä listalla tykkään eniten Anti-Flagista. Mahtavia biisejä ja hyviä sanoituksia. Ja The Clash on toinen suosikkini myös. London Calling-levy kuulostaa todella hyvältä, muita en olekaan kyllä kuullut.

Rosie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #33 : Kesäkuu 13, 2005, 20:56:28 »
Punk iskee minuun. Ja kovaa. Kuuntelen aika monenlaista musiikkia mutta punk tosiaan iskee parhaiten. En tietääkseni näytä kovinkaan "punkmaiselta" rastoineni mutta mielipiteitähän on monia. Tosin käytän paljon mustaa ja niittejä/hakaneuloja/pinssejä vaatteissani jne, mutta en silti pidä itseäni punkkarina.
Öh, eksyn aiheesta.

Mielestäni parhaat punk-bändit:

The Ramones
-Ehdoton klassikko. Olen aina pitänyt herrojen musiikista ja nykyään se on alkanut upota entistä enemmän.

Sex Pistols
-Toinen klassikko. Johnnyn ääni on aivan jumalainen (vaikka taidan olla ainut joka siitä oikeasti pitää) ja muutenkin bändin "rähinämeininki" rokkaa. Paras biisi on ehdottomasti Liar.

Papa Roach
-Aivan upea. Olen rakastunut tähän yhtyeeseen vasta vähän aikaa (kiitos ystäväni tutustuin tähän) mutta levyjä tulee huudatettua sitäkin enemmän.

Nirvana
-Kolmas klassikko <3 Tätä olen kaikista pisimpään ehkä kuunnellut enkä vieläkään kyllästy Kurtin ja poikien jamitteluun.

Nykyään nämä SimplePlanit, Good Charlotet ja GreenDayt, hyi. Minua suoraan sanottuna ällöttää joku teini joka sanoo kuuntelevansa punkia ja olevansa niin "punk!" kun hän kuuntelee Greendayn Boulevard of Broken Dreamsia. Eipä siinä, ihan mukava kipale mutta ei punkia nähnytkään. (Tiedän GreenDayn vanhemman tuotannon olevan ihan hyvää, mutta nyt on puhe noista uusimmista biiseistä. Olisitte äijät jättäneet asian niihin vanhoihin levyihin, pls?)
Muutenkin tämä koko punkpoprock-genre menee minulta täysin ohi. Miksi raiskata joku niin hieno musiikkigenre kuin punk jollakin yli-imelillä teiniihqraxu-sanoituksilla ja selkeillä popvaikutteilla?
En vain ymmärrä.

En osaa ilmaista itseäni selvästi, anteeksi vuodatukseni ^^'

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #34 : Kesäkuu 14, 2005, 18:17:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Rosie"
Nykyään nämä SimplePlanit, Good Charlotet ja GreenDayt, hyi. Minua suoraan sanottuna ällöttää joku teini joka sanoo kuuntelevansa punkia ja olevansa niin "punk!" kun hän kuuntelee Greendayn Boulevard of Broken Dreamsia. Eipä siinä, ihan mukava kipale mutta ei punkia nähnytkään. (Tiedän GreenDayn vanhemman tuotannon olevan ihan hyvää, mutta nyt on puhe noista uusimmista biiseistä. Olisitte äijät jättäneet asian niihin vanhoihin levyihin, pls?)

En osaa ilmaista itseäni selvästi, anteeksi vuodatukseni ^^'

Jessus. Osasinkin jo odottaa. Mistä sinä tiedät kuka/mikä on punk ja kuka ei, varsinkaan kun kukaan muukaan ei ole sitä pystynyt määrittelemään?! Lohdutukseksi voin kertoa, että tämä vaihe menee ohi, viimeistään kun täytät 16.

Rosie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #35 : Kesäkuu 14, 2005, 21:42:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Moonbeam"
Jessus. Osasinkin jo odottaa. Mistä sinä tiedät kuka/mikä on punk ja kuka ei, varsinkaan kun kukaan muukaan ei ole sitä pystynyt määrittelemään?! Lohdutukseksi voin kertoa, että tämä vaihe menee ohi, viimeistään kun täytät 16.

Hahaa ja minä puolestaan osasin odottaa tätä.
Kerrohan sinä, Moonbeam, onko sinun mielestäsi Simple Plan punkia? Ei, se on poppia jossa on ehkä pikkuinen punkin sävähdys. Entäs Green Dayn nykyinen tuotanto? Ehei. Et ole tainnut kuulla sitä oikeaa punkia kun kerran noin hiillostuit. Mutta omapahan on menetyksesi.
Mitään musiikkigenreä ei voida tarkasti rajata, siinä olet oikeassa. Mutta väität väärin ettei punkia ole määritelty. Minä en ole sitä tehnyt enkä ala sitä nyt tässä määrittelemään (tila tuskin riittäisi) mutta se on tosiaan määritelty. Sana "hyökkäävä" kuvaa sitä ehkä parhaiten. Tietenkin punkiakin on erilaista, en minä sitä kiellä, mutta totean yhä vain uudelleen että Simple Planit ja GC:t yms. eivät ole punkia. Ne ovat punkpoppia, herranenaika. (Ja sehän on totaalisen eriasia kuin punk.)

Viimeistään kun täytän 16? Hm. Minä olen jo täyttänyt (itseasiassa vuosi sitten) ja pysyn mielipiteissäni.
Ja mitä vaihetta edes tarkoitit? Meni hieman ohi.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #36 : Kesäkuu 14, 2005, 22:13:40 »
En nyt erityisemmin lukenut tota topiccia kokonaan, mutta huomasin, että joku mainitsi Nirvanan. Itse en käsitä Nirvanaa punk bändinä ollenkaan, eikö se ole enemmän grunge kuin punk? Vaikka onhan siitä vaikutteita tietenkin punkista. No hmm, ei ollut kovin olennainen asia, enkä nyt halua mitään kiistaa tästä asiasta. Ajattelin vain. :)

Mila

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #37 : Heinäkuu 15, 2005, 03:39:02 »
Mahtava puheenaihe. Upeaa, ihastuttavaa. Olen tällähetkellä vielä niin järjettömässä kiukunpuuskassa että tätä tekstiä todellakin taas tulee. Ensimmäisenä sitä musiikkia mitä minä kuuntelen.

Rancid
My Chemical Romance
Ramones
The Distillers
The Pixies
Flogging Molly
The Mars Volta
The Used
Green Day
Apulanta
Good Charlotte
The Clash

Siinä muutamia.Jep, tiedän, useilla noista pändeistä on rock ja pop-vaikutteita enemmän kuin punk ja Mars Voltan nyt voi jokainen sitä kuunnellut luokitella johonkin ihan muualle kuin tähän maailmaan.

Punk.

Mitä se on?
Minä itse olen aina sanonut että olen oma itseni, en kuulu mihinkään gategoriaan, en ole mitään. Olen vähän kaikkea enkä yhtään mitään. olen vain minä. Tapasin kundin joka kertoi minulle mitä on punk. hän opetti minulle musiikin, kertoi minulle omaa punkin ideologiaansa ja miten hän soveltaa sitä, ja mitä hän toteuttaa siitä. hän auttoi minua näkemään, että se mitä minä olin etsinyt oli Punk. Mitä on punk? olla oma itsensä. Ensin et tiedä mitä on punk. Sitten luulet tietäväsi, sitten yhtäkkiä sinulla ei ole hajuakaan mitä hittoa koko punk on jolloin huomaat olevasi lähempänä koko aatteen sisintä kuin koskaan.

Kukaan ei voi määrittää mitä on Punk. Sillä punk on olla oma itsensä. Olla jotain erilaista. Punk tulee sisältä, punk tulee sydämestä. joko se kolahtaa tai se ei kolahda se vain on niin. ja Minä olen nin onnellinen kun olen löytänyt punkin. Sitä ei ymmärrä ennekuin sen löytää, ymmärtää ja tajuaa.

Ja tähän kohtaan voin sanoa että olen kahdeksantoistavuotias, joten tiedän milloin matkin jotain muuta ja milloin etsin itseäni. Minulle on ollut aina hyvin selvää se, etten ole kuten muut ovat.

---

Itse pukeudun aivan samoin kuin aina ennenkin. Ehkä olen entistä rohkeammin lisäillyt kaikenlaisia kavereita vaatteisiini, niittejä sun muita hommeleita, mutta en ole muuttanut itseäni siitä että olin oma itseni, sen takia että tajusin sen olevan punk. jos olisin vetänyt ylleni true-punkkarikuteet alkanut käyttäytymään erilailla tai joatin muuta, olisin mennyt mielestäni niin pitkälle väärään suuntaan punkin idealismista kuin mahdollista. olisin halunnut olla jotain mitä en ole aidosti.

Asenteeni on aina ollut punk. sen tiedän. olen aina ollut ikuinen vastarannankiiski, olenkyseenalaistanut aina kaiken, mielestäni suomen lakikirja voitaisiin heittää lähimpään roskakoriin, mutta sitä mieltä olen ollut jo kolmetoistavuotiaasta, kun en edes varmaan ollut kuullut sanaa punk.

Ja olen aina ollut víttumainen ihminen vieraille. Mä olen aina sanonut suorat sanat ja aina puolustanut omia milipiteitäni (niitä minulla on riittänyt) ja ystäviäni.

Eli oikeastaan olen aina ollut asennepunkkari, en ole vain edes tinnyt sitä itse. tässä taas tullaan siihen että luulin tuntevani itseni enkä tuntenutkaan, nyt en edes kuvittele sellaista. löydän itsestäni jatkuvasti uusia ärsyttäviä puolia.

Kuitenkin. Mitä Punk on todellisuudessa teille? Jos käytätte punkia kanavana vihallenne, haluatte näyttää siltä että kuolkaa kaikki ja haistattaa vítun kaikelle, voin sanoa että ihan miten vain. Punk ei ole sotaliike. kuinka monta punkkaria tiedätte jotka vihaavat?

Nääh, punk on rakastaa, mutta yrittää tehdä maailmasta rakastettava. öhöm, keinot ovat aina semmoisia ja tämmöisiä mutta sodassa ja rakkaudessa on vissiin kaikki luvallista.

kertokaa minulle, mitä teille punk on?

Katariina

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #38 : Elokuu 09, 2005, 13:56:53 »
No onko Green Dayn vanhempi tuotanto sitten erityisen punkia? Nimrod-levy, mikä mulla on (ja josta tykkään ihan hirveästi <3) ei sitä ainakaan ole.

Devilita

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #39 : Elokuu 10, 2005, 20:40:35 »
Taisin tuossa viime viikolla lukea Demistä (ei, minä en sitä lehteä tilaisi, se oli kaverini lehti) jonkinmoisen haastattelun tällaisesta tytöstä, joka oli ilmeisesti ollut Provinssirockissa. Se oli semmoinen ihan lyhyt haastattelu vähän jokaiseen "pukeutumisgenreen" sonnustautuneesta kävijästä.

No tässä oli tämä rikkinäisiin sukkahousuihn pukeutunut tyttö hienossa punk-henkisessä tukassaan. Kaikki vaikutti ihan ok:lta, sellaiselta mitä usein Suomen kaduilla näkee. Sitten luen itse haastattelun.

Hän sanoi kiinnostuneensa "punk-ideologiasta", johon hän muun muassa listasi käsitteitä "eläinystävällisyys ja "suvaitsevaisuus", sekä jotain muuta, mitä en muista. Tuijotin lehteä ja mietin: "Mitä ihmettä? Mitä tämä on?"

Kerrottuani tästä tapauksesta poikaystävälleni, hän nauroi. Hänen isänsä oli punkkari Lontoossa silloin joskus 80-luvulla, eivätkä ne ihmiset ihan vakavissaan silitelleet pieniä pörröisiä otuksia jokellellen "aww, look at this pwetty wittle cweature!". Itse en ole tutustunut punk-maailmaan sen tarkemmin, en tiedä siitä musiikista juuri mitään, mutta en olisi lainkaan yllättynyt, mikäli näiden "eläinystävällisten", "suvaitsevaisten" punkkareihin suosikkibändejä olisi juuri Good Charlotte, Greenday tai muu vastaava nykypunk-bändi.

Ällös loukkaantukos, immeiset, jotka noista bändeistä pitävät ja pitävät itseään punkkareina (hei, minäkin pidän Greendaysta jonkin verran), minä en tunne teitä. Ja tuo musiikkimaku-kommentti oli päästä heitetty, minun ennakkoluuloinen näkemykseni. Tosin, punkkarit eivät kuulemani mukaan paljon mistään loukkaannu, vaan tekevät mitä lystää "säädyllisyydestä" ja yhteiskunnasta välittämättä.

En tiedä, onko tämä uusi "punk-ideologia" jokin kummallinen, punkin alalajiksi kategorisoitu ilmiö. Jos on, niin olisi mukava tietää, mikä se on. Pehmo-punkkia? Voi tietenkin olla, että joissain tapauksissa kyse on vain  "Jeee!!1 ANARKIAA!!! ^_^"-hengestä ja kivasta pukeutumistyylistä ja jännästä punk-poprockin kuuntelemisestä, mutta uskon, että ne ihmiset, jotka punkkareiksi pukeutuvat ja jotka heidän tapaansa käyttäytyvät, uskovat asiaansa (se on hyvä, kaikkein kamalinta on se, että ihminen on jotain toista mitä esittää olevansa).

Punk-henkiset ihmiset voivat Lontoosta Suomeen muuttaneen poikaystäväni mukaan kuitenkin olla tosi vänkää sakkia; keksivät kaikenlaista (laitonta) hauskaa ja heidän kanssaan ei tule aika pitkäksi, vaikka meno voisi joskus vaaralliseksikin muuttua (Ei, minä en tunne ainoataan "oikeaa" punkkaria henkilökohtaisesti sen lähemmin, mutta uskon paremman puoliskoni sanaan vakaasti).

Mitä mieltä te ihmiset, jotka olette enemmän tietoisin joko aatteesta kuin minä, olette tästä ilmiöstä, jota minä nyt paremman nimen puutteessa kutsun nimellä pehmo-punk? Onko se oikeasti nykypunkkia?

Älkää nyt alkako jurputtaa tietämättömyydestäni tai leimaamisesta, tämä oli täysin asiallinen viesti. Tämän loppukommentin laitoin tänne vain siksi, että täällä vuotiksessa ihmiset alkavat usein räyhäämään asiaansa vähemmän omistautuneiden mielipiteistä.

EDIT: Tai sitten minä vain onnistun kirjoittamaan provosoivia viestejä. Hjeh.

Poissa Swanheart

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
punk/punk-bändit
« Vastaus #40 : Lokakuu 17, 2005, 13:18:43 »
Mä rakastan Punkia!! <3 Ihana nähdä että näin moni vuotislainen kuuntelee punkia! :)
Yksi hyvä ystäväni tutustutti mut noin nelisen kk sitten punkin ihmeelliseen maailmaan. Olen siis melko uusi punkin kuuntelija...:) En siis tiedä vielä paljoakaan punkin filosofiasta jne. Kuuntelen sekä vanhaa (Sex Pistols, Ramones) että uutta punkia (Less Than Jake, Gob). Tuo uus punkki tuntuu olevaan tuollaista skedepunkkia, mut tykkään kuitenkin vaikken skeittailekaan.
En pukeudu myöskään kovin punkmaisesti, ihailen kyllä semmoisia jotka uskaltaa olla mitä ovat. Ehkäpä mäkin saatan joku päivä kulkea tuolla jossain irokeesi-kampaus heiluen, kunhan pääsen tästä massamuoti-riippuvuudesta eroon!! :)
En kyl tiiä mikä siinä musassa viehättää, sitä kuunnellessa jotenkin tulee semmonen elämänilon ja vapauden tunne, tekis mieli mennä ja tehdä jotain hullua! :) Anarkiaa!!
Tässä on joitain punkrockbändejä, mitä kuuntelen:

Allister
Sex Pistols
Ramones
The Offspring
No use for a name
Less Than Jake
Lagwagon
Bad Religion (lempparini^^)
Millencolin (Ruotsi)
Pelle Miljoona (N.U.S.)
Good Charlotte
Green Day (tykkään todella paljon)
Apulanta
Klamydia (paras suomalainen punkrock bändi!!)
Lama
Blink 182
The Knob
Pennywise
Gob
So Called Plan
The Ataris

Tuossa ne suunnileen olikin. Tietäisikö joku muuten sellaista kirjaa, jossa olisi jotenkin kerrottu punkin historiasta ja sen olemuksesta? Siis jos nyt kässäsitte mitä tarkoitan? :)
Punk´s not dead!! ^^
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistus!"

Enskuli

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #41 : Lokakuu 20, 2005, 17:36:04 »
Kuuntelen kyllä joskus punkkia. En oo kuitenkaan mitenkään kamalasti perehtyny eri punk-bändeihin ja näihin punkin aatteisiin. Ramones, The Clash, Rancid. Siinä kolme hyvää. Ja jos Green Day luokitellaan punkiksi, niin sitten punkkia tulee kuunneltua joka päivä, melkein koko ajan. Itse sanoisin GD:n olevan ehkä punkrockia, ei siis "oikeaa" punkia.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2008, 22:30:31 kirjoittanut Enskuli »

snuffles

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #42 : Marraskuu 05, 2005, 18:42:03 »
Punk. Musiikki, aate. Loistavaa. Niin sanotusti löysin sisäisen punkkarini kyseisen genren esi-isistä, Ramonesista ja Sex Pistolsista.

Ramones. Ihan tulee tippa linssiin ajatellessa miesten tuotantoa. Yli 30-vuoden ajan väänsivät musiikkia ja aina yhtä hyvällä tuloksella. Enemmän kuin miesten musiikista, kiinnostuin heistä itsestään. Jokainen on persoona. Todellakin. Kuvitelkaapa huviksenne, Joey pitkän lettinsä ja lasiensa kanssa. Jotenkin vain herkänloinen persoona. Johnny (the sloth) ja tyyli soittaa kitaraa. Ja Johnnyn hiukset (miten sellainen leikkaus voi pysyä samanlaisena 30 vuotta?). Dee Dee. Jessus, persoonallisuus. Parhain koskaan kuulemani (ja näkemäni!) basisti. Marky, rumpali, joka joutui opettelemaan Tommyn aloittaman ja käyttämän "oudon" tyylin soittaa rumpuja. Ja lopuksi vielä CJ. "He keeps the band young." Lainatakseni Johnnyä.

Ja jos Ramonesista pidätte niin ostakaa ihmeessä Ramones RAW -dvd. Enemmänkin taustaa kuin itse musiikkia. Loistava paketti.

Ja ainiin, Markya yritetään kovasti houkutella Suomeen ensi kesäksi! Kaikki keräämään adressia festarijärjestäjille!

Sex Pistols. Rrright, now, hahahaha. Kyllä vain, loistavinta brittimusiikkia mitä koskaan olen kuullut. Rottenin rosoisessa äänessä on kunnon punk asennetta. Ei Rotten laulaa osannut (Vicious vielä vähemmän, mutta silti mainostan I did it my way-kipaletta), siksi se miesten musiikkiin sopikin. Sex Pistolsilla oli asenne jolla kylvää mainetta. Kuningattaren naaman muuntelu ja "murhakirjeaakkoset" jäivät historiaan bändin nelivuotisen taipaleen aikana.

Myös muita punk-bändejä kuuntelen, etusijalla tietysti kaksi edellämainitsemaani. Mutta mainitsemisen arvoisia ovat esimerkiksi Misfits, Exploited ja UK Subs.

PUNK'S NOT DEAD!

Daily cup of tea

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #43 : Marraskuu 11, 2005, 13:33:44 »
Punk on rock. Vaikka mä kuuntelen ehkä enemmän sellasta poppunkkia, muttamutta...

Parhaita bändejä ovat:

Green Day
Sex Pistols
American Hi-Fi (Vaikka enemmänkin rokkia, mutta on siinä punkkiakin)
The Offspring
Sum 41
Blink 182
Simple Plan
My Chemical Romance (Paitsi että ei ole sellasta punkkia?)

Erityismaininnan saa joka tapauksessa

GOOD CHARLOTTE - Oma pikku mussupussusossulossubändini <3

Punk is my love

Siberica

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #44 : Marraskuu 11, 2005, 17:10:06 »
Nyt täytyy kyllä myöntää, että avatessani tämän musiikkiketjun mieleen kyllä pamahti ensimmäisenä "kai tämä on provo"? Ei ilmeisesti. Tuonpa siis keskusteluun mukaan omankin kantani, jonka muutama teistä sai provosoitua esiin. ;)

Niin siis. Punkia olen kuunnellut aivan koko pienen ikäni, vanhemmat kun ovat punkia paljon kuunnelleet ja kaappi onkin täynnä mahtavia vinyyleitä. Eihän siitä lapsena mitään ymmärtänyt, oli vain kiva 6-vuotiaana jammailla Pelle Miljoonan tahtiin ja kiljua Sid Viciousin levyn kanssa. Ah niitä aikoja. Viime vuosina on punkista alkanut kehittyä itselleni varsin tärkeä juttu ja se on saanut minut ajattelemaan asioita. Suosikkibändejä voisi tässä välissä mainita, ja niitähän ovat mm. Dead Kennedys, Sham 69, U.K. Subs, The Clash, The Ramones, The Damned, The Jam, The Buzzcocks, 999, The Stranglers, Public Image Limited, Ebba Grön, Ismo Alanko (& Hassisen Kone & Sielun Veljet), Iggy Pop, Misfits, Pelle Miljoona.. Uudemmista mm. Bad Religion, The Libertines ja Social Distortion, jälkimmäisen pariin olen saanut isänikin käännytettyä. Mahtavaa musiikkia, mahtavia sanoituksia ja mahtavaa asennetta.

Lähes kaikki ovat tässä maininneet Sex Pistolsin loistavaksi ja "siksi aidoksi punkiksi". Eh..? Oletteko koskaan kunnolla kuunnelleet Pistolsien levyä? Jos olette, olette myös mahdollisesti huomanneet sen olevan täyttä roskaa vailla mitään järkeä, asenteenkin on rakentanut hyvin pitkälti McLaren, jonka kaupasta muuten nimikin tulee. Niin ja btw, minä kuuntelen Sex Pistolsia. Se on vain legenda, ja se on juurtunut mieleeni. Missään nimessä en voisi kuvitella sanovani Pistolseja hyviksi tai loistaviksi, sillä sitähän se ei ole, melkoisen objektiivisen mielipiteen mukaan. Lydonilla on kyllä omaperäinen ääni josta pidän, mutta se ei pääse oikeuksiinsa Pistolsien kanssa, PiL onkin jo kokonaan toinen juttu ja mahtava juttu muuten onkin. Niin ja vielä, Sex Pistolsit eivät tosiaankaan aloittaneet punk-liikettä, eikä se syntynyt edes Iso-Britanniassa.

Ja mitä Green Dayhin tulee. Miksei se monen mielestä ole punkia, siksikö, että naapurin teinityttö kuuntelee sitä? Tutustukaapa vaikkapa bändin sanoituksiin American Idiot-albumilla, kyllä minä ainakin löydän sieltä aika punkahtavan sävyn. Jos Green Dayn lyriikat ovat mielestäsi "yli-imeliä teiniihqraxuja", suosittelen katsomaan peiliin ja miettimään, missä päässä on vika. Voin antaa pienen vinkin, se pää jossa vika on katselee sinua takaisin peilistä. American Idiot-levystä ei tosin saa yhtään mitään irti jos kuuntelee vain pari biisiä, se täytyy kuunnella kokonaan järjestyksessä (tosin itse hyppään yleensä nimikkoraidan ylitse, se jotenkin ärsyttää), onhan kuitenkin kyse nk. rock-oopperasta. Eihän elokuvastakaan saa mitään irti, jos siitä katsoo pari kohtausta sieltä täältä, varsinkin jos ne kohtaukset ovat niitä, jotka media on valinnut näytettäviksi ja jotka siis yleensä ovat sitä kuluttajaystävällistä materiaalia. Oikeasti, voin vaikka lähettää postissa AI -levyn lainaan jos ette usko. ;) En yritä ketään käännyttää Green Dayn faniksi, ottaa vain päähän kun joku selvästi asiasta tietämätön väittää sitä turhanpäiväiseksi teini-ihkutukseksi. En tosin mene sanomaan GD:ta myöskään punkiksi, en tiedä mihin genreen kyseisen bändin laittaisin jos se pakko olisi jonnekin laittaa. Keksisin sille oman genren, kuten HIM keksi itselleen love metallin, punk on kuitenkin kaikista lähinnä Green Dayta.

Niin, ja punkista yleensä. Punkahtava asenne ei minun mielestäni tarkoita sitä, että uhmataan kaikkea auktoriteettia vain uhmaamisen takia - joka muuten on naurettavaa mutta ilmeisesti yleinen käsitys punkista. En itseäni ehkäpä täysipäiväiseksi anarkistiksi menisi sanomaan, olen kyllä pohtinut paljon yhteiskunnan ongelmia ja päätynyt siihen tulokseen, ettei niitä koskaan voida korjata, ei ellei jokin tässä maailmassa muutu. Se ei mielestäni tarkoita, etteikö pitäisi yrittää - ei se ole ratkaisu riehua kadulla ja polttaa poliisin autoja. Ai että mitenkö tämä liittyy punkiin? Joillekin punk on pelkkää musiikkia, mutta tosiasiassa siitähän ei ole ollenkaan kyse - se on aate, ajatussuunta, jota nämä bändit tukevat. Nuo muutamien luonnehdinnat punkista muistuttavat lähinnä hippiliikettä... Sinänsähän nuo kaksi aatetta ovat (ainakin alunperin) melko lähellä toisiaan, lähestymistavat vain kovin erilaisia. Minä taidan olla siitä keskimaastosta - en rakasta kaikkea vain rakastamisen takia, enkä vihaa kaikkea vain vihaamisen takia. Mielestäni kenenkään ei pitäisi, tosin siitä rakastamisesta ei liene kenellekään mitään haittaa, eli miten vain.

Ja pliis, älkää leimatko ketään wannabe-ihQttajaksi, totuus kuitenkin on ettei kukaan voi millään sanoa, mitä toisen päässä liikkuu. Minua ainakin loukkaa suunnattomasti, kun joku tulee minulle sanomaan, että hiemanko olen säälittävä wannabe. En minä yritä olla mitään, en edes halua (=en jaksaisi välittää) yrittää olla erilainen, ja musiikki ja nämä aatteet sattuvat olemaan minulle oikeastaan tärkeintä elämässäni. Se satuttaa, kun joku tulee väittämään, että vain teeskentelen. Vaikka tiedänkin heidän olevan väärässä, minua vain inhottaa kun ihmiset ovat niin väärässä ja luulevat tietävänsä, mitä muut ajattelevat. Siksi itse en kovin helpolla ketään leimaa wannabeksi, ainoastaan ne, jotka toisia sillä nimellä kutsuvat. He eivät selvästikään ole löytäneet sitä punkin merkitystä.

Lopuksi voisin vielä suositella punkia käsittelevää kirjallisuutta, Please Kill Me ja Johnny Rottenin elämänkerta taidettiin jo mainita, lisäksi suosittelen Soundi-kirjaa nimeltä Punk - Rokkishokki, vuodelta -78. Ah, kiitos. ^^

jimmy

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #45 : Marraskuu 12, 2005, 01:44:16 »
KYLLÄ. Punk on asenne ja elämäntapa, I live for it. Suurin osa lempibändeistäni on jotain ihan muuta kuin punkia, mutta kuuntelen mm. Rancidia, Bon Jovia, Punchlinea, Placeboa, Savage Gardenia, The Clashia, Green Daytä, Good Charlottea, NOFX:ia, Dingoa, Bad Religionia, Zen Caféa, Klamydiaa, Nukkekotia, Ramonessia, et cetera ( jos totta puhutaan, en muista puoliakaan bändeistä joita kuuntelen. ehm. )

Good Charlotte ei ole punkia, eikä myöskään Sum 41 tai Blink - 182 ( ehkä jotain punkpoppia? ) Green Day oli joskus kymmenisen vuotta sitten joo, mutta uusin levy on enemmänkin rokkia.

Jos sanon olevani punkkari, joku tulee ja lyö halolla päähän, koska eihän sitä saa itse sanoa - se pitää kuulla joltain muulta =) Bullshit. Jos olette punkkareita, niin sanokaa se, älkääkä kierrelkö ja kaarrelko. Se on typerää. Eriasia sitten nämä pikkutyzkyt jotka maalaavat silmät mustiksi ja käyttävät ketjuja ja niittejä siellä täällä ja sitten kiljuvat ANARKIAA tietämättä edes, mitä se tarkoittaa. Anarkismi ei tarkoita sitä, että riehutaan kaduilla ja hajotetaan paikkoja - tai ehkä se jollain tasolla sitä on, mutta minä kutsun sitä terrorismiksi =) Anarkismi on vapauden aate, ja jos on anarkisti, se ei tarkoita että on välttämättä punkkari. Sekä toisinpäin.

Ihmisen ei tarvitse näyttää punkkarilta ollakseen sitä. Se lähtee SYDÄMESTÄ ja AATTEISTA, eikä vaatteista. Joo-o. Kehaistaanpa nyt vielä, että minullapas onkin irokeesi - olen siis saletisti punk ;)

Noei. Kunhan kiusaan. Eläkää ihmisiksi.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
punk/punk-bändit
« Vastaus #46 : Joulukuu 26, 2005, 14:56:58 »
voi luoja teitä. itken verta.

ensinnäkin,näillä bändeillä:  blink,good charlotte,green day,sum.. näillä ei oo MITÄÄN tekemistä punkin kanssa. EI MITÄÄN!

siinä vaiheessa,kun nää bändit hilas ahterinsa ison levy-yhtiön pöytään,ne ei oo ollu punkkia.

siinä vaiheessa,kun nää bändit on kirjottanu allekirjotuksensa papereihin,joissa luvataan rahaa ja kunniaa,ne ei ole ollut punkkia.

siinä vaiheessa,kun näitten bändien oheistuotteita on näkyny kaupoissa,ne ei ole ollut punkkia!

ja nyt,ennen ku meette vessaan itkemään kajaalit poskille ja viiltelemään ranteitanne,voin vaan sanoa että voivoi. jatkaako noitten kuuntelua,mut älkää enää sanoko noita bändejä punkiks.

niitä,joita oikeesti kiinnostaa kuunnella oikeeta undergroundmusiikkia,voin lämpimästi suositella keikalla käyntiä. lähes jokaisessa kaupungissa on nuorisotilat,joissa järjestetään punk/HC iltoja joitten hinnat ei ole päätähuimaavia,ilmasista keikoista 10 e (joista raha menee matkakorvauksiin,keikan järjestäjälle yms) .  sekaan vaan. siitä se lähtee :)
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

AlmostRockStar

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #47 : Joulukuu 26, 2005, 16:47:55 »
Itse kuuntelen Green Dayta, ja se nyt on ennen ollut punkia mutta nykyään enimmikseen rockia. Mutta kun kuuntelee vanhoja levyjä, on tunnelma aivan erilainen. En osaa päättää, kumpi on parempaa, uusi vai vanha GD. Vanhassa on tietenkin omat hyvät puolensa, mutta uusimalla levyllä (American Idiot, tiesitte luultavasti kaikki ^.^) on kaikkein.. kypsimmät ja kantaaottavimmat sanat. Enää ei olla mitään teinejä vaan aikuisia jotka sanovat suoraan mielipiteensä siitä mihin maailma on menossa. (Apua, nythän alan kertomaan tätä GD:n historiaa, lopetan ennenkuin ehdin runoilla siitä jonkun romaanin)

Kuuntelen myös muita punk/rock bändejä. Ehkä enemmän rockia, löydän sen tyylisiä bändejä enemmän, mutta punk on yhtä lähelä sydäntä. Mikään pop/r'n'b ei uppoa, ei sitten millään.

Punk on vaikuttanut pukeutumiseeni ja ajatuksiini paljon. Uskallan olla mitä haluan, se on osa Billie Joe Armstrongin sanojen/sanoituksien ansiota, aloin uskoa itseeni enemmän kun aloin kuunnella Green Dayta. En tiedä, mikä siinä on, mutta vanhempani ja ystävänikin ovat kertoneet heidän musiikkinsa vaikuttaneen minuun paljon. Positiivisesti, ja vanhemillani on myös tietenkin negatiivistä palautetta. Yleensä vaatteistani, he kun eivät pidä niistä. x) Mutta se on kuulemma tuonut minulle itseluottamusta ja rohkeutta. En itse tajunnut/tajua miten juuri se on minuun niin vaikuttanut, ja miksi joku bändi jne. Kuulostan varmaan aika tyhmältä, mutta.. niin se on. x)
Jaa. Ehkä se on niin, että ensin musiikki on vaikuttanut pukeutumiseeni, mikä ei ehkä ole oikein.. eh.. muodikasta. Ainakaan luokkalaisteni mielestä, ja he ovat minulle siitä sanoneetkin (mielestäni kyllä ihan älytöntä arvioida ihmistä vaatteiden tms takia), ja olen oppinut sanomaan takaisin. Sen jälkeen minun oli helpompi sanoa mielipiteitäni ääneen, ennen yritin aina mielistellä muita, nyt mietin kuinka pystyin vaihtamaan musiikkimakua trendien takia! Huh huh.
Nykyään minulla on muutama hyvä ystävä (ei sillä että haluaisin kuulostaa jotenkin angstiselta (niinkuin varmaan kyllä kuulostan) mutta en muita kavereita tarvitsekaan, vähän hyviä ystäviä on mielestäni parempi kuin paljon huonoja) ja kun muut alkoivat huomata muuttumiseni, ihmettelin miten monta "ystävää" minut sen jälkeen jätti, kun lopetin "suosittujen" jengissä pyörimisen (vaikken ole koskaan ollut suosittu tai mitenkään sellainen pissis, mutta minulla oli niin paljon niitä lissuja ystävinä ja pyörin heidän kanssaan vaikken ehkä olisi halunnut, ehkä halusin, nyt tiedän mitä OIKEASTI haluan) ja aloin ajatella omilla aivoillani. He eivät olleet aitoja ystäviä kun hylkäsivät minut ulkonäön ja musiikkimaun vuoksi, olen tajunnut sen nyt, vaikka aluksi se minua harmittikin. Enää ei haittaa, koska tiedän että minulla on ne todella hyvät ystävät aina tukenani millainen ikinä olen.

Äh, tuo äskeinen ei niin oikeastaan liittynyt punkiin, vaan siihen, miten se minuun vaikutti. Tuskimpa ketään niin kiinnostaa, mutta halusin vain vuodattaa sydäntäni. x)

Punk auttoi minua juuri avaamaan silmäni ja antoi rohkeutta sanoa vastaan, tai jotain. Älkää nyt pitäkö minua jotenkin hulluna ja tyhmänä. xD
Anteeksi anteeksi.

Muoks//:
Täällä on puhuttu paljon siitä, onko  Green Day punk vai ei. Ehkä ne ainaiset ja samat biisit jotka soivat radiossa taukoamatta (blvd of broken dreams, holiday, wmuwse..) ovat menettäneet hohtonsa, eivätkä ne omastanikaan mielestä ole todellakaan GD:n parasta tuotantoa. Mutta kun tosiaan katsoo niitä sanoituksia ja kuuntelee vanhojen levyjen musiikkia, niin huomaa kyllä, että kyllä se punk on. Ehkä juu uusin levy on enemmäkin rockia, mutta kyllä sieltä niitä vanhoja, hyviä punk-vivahteita löytyy. ^__^
Niin, en nyt itsekään sanoisi "punkkariksi" tai "GD:n fanittajaksi" ketään, joka on kuullut muutaman kerran radioista noita hittibiisejä ja huutelee sitten kaikille ett "mä oon hei toosi niiq punk!" tms. Sitä ei tarvitse muille huudella jos on "niin punk". Jotkut sitten on oikeasti kuunnelleet GD:tä jo yli 10 vuotta mutta pitävät silti eniten niistä hittibiiseistä. Ja he vivat olla todella sitten niitä punkkareita, mutta heti kaikki saavat käsityksen että he ovat niitä "wannabe punkrokkareita". Onhan GD:n uudella levyllä todella hienoa musiikkia ja sanoituksia, mutta ne hittibiisit, vaikka hyviä ovatkin, ovat menettäneet loistonsa.
Oletteko katsoneet GD:n live-keikkoja tai BIABin? Siinä näette miten esiinnytään! Hattua ostetaan GD:lle, he laulavat aina oikeasti, eikä musiikki tule nauhalta, ja se vielä kuulostaakin hyvältä! (onko joku nähnyt Black eyed peasin live-keikkoja? Kauheaa kuunneltavaa! No on se kyllä muutenkin) Näkee, että kundit todella nauttivat esiintymisestä.

Taiyo

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #48 : Joulukuu 27, 2005, 14:01:43 »
En kauheasti punkkia kuuntele sillä musiikkimakuni kallistuu enemmän hevin puolelle, mutta Sex pistols on aivan mahtava bändi. Biisit ovat upeita kuten sanoituksetkin. Myös Green Day on ihan ok, mutta mielestäni siitä on tullut sellainen muoti-ilmiö. Ja monelta taholta saa kuulla jtn tyyliin "green dAy oN maaiLman pAraS roCkbäNdi!!". -_- Rock? Tsissos. Pukeutumisestanikaan ei näy että kuuntelisin punkkia paitsi niistä lukuisista englanti-pinsseistä ja -lipuista sekä hakaneuloista housuissani jos sen osaa yhdistää punkkiin. n_n

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #49 : Joulukuu 28, 2005, 16:08:43 »
Lainaus käyttäjältä: "AlmostRockStar"

Muoks//:
Täällä on puhuttu paljon siitä, onko  Green Day punk vai ei. Ehkä ne ainaiset ja samat biisit jotka soivat radiossa taukoamatta (blvd of broken dreams, holiday, wmuwse..) ovat menettäneet hohtonsa, eivätkä ne omastanikaan mielestä ole todellakaan GD:n parasta tuotantoa. Mutta kun tosiaan katsoo niitä sanoituksia ja kuuntelee vanhojen levyjen musiikkia, niin huomaa kyllä, että kyllä se punk on. Ehkä juu uusin levy on enemmäkin rockia, mutta kyllä sieltä niitä vanhoja, hyviä punk-vivahteita löytyy. ^__^

green day EI ole punkkia. alkaa tosissaa jo kiehumaan. ihmiset luulee että jos kitara vinkuu,rummut takoo vähän eri tavalla kuin rockissa ja kun laulaja huutaa miten amerikka on pe*******,se on punkkia. se EI OLE PUNKKIA,koska niitten levyt on tuottanut ISO LEVY-YHTIÖ! punk on TÄYSIN kaupallisuutta vastaan,oppikaa lapset tämä! jos näette esim penaalin missä on green dayn logo painettu kylkeen,se kertoo jo TODELLA paljon. sillon ei olla enää punkkia,vaan rockia,jossa on (ehkä) sanomaa.

onko viel joku joka ei ymmärtänyt mitä tarkoitin,mistä puhun?
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

jimmy

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #50 : Joulukuu 28, 2005, 20:27:15 »
Lainaus käyttäjältä: "pippariina"
Lainaus käyttäjältä: "AlmostRockStar"

Muoks//:

green day EI ole punkkia. alkaa tosissaa jo kiehumaan. ihmiset luulee että jos kitara vinkuu,rummut takoo vähän eri tavalla kuin rockissa ja kun laulaja huutaa miten amerikka on pe*******,se on punkkia. se EI OLE PUNKKIA,koska niitten levyt on tuottanut ISO LEVY-YHTIÖ! punk on TÄYSIN kaupallisuutta vastaan,oppikaa lapset tämä! jos näette esim penaalin missä on green dayn logo painettu kylkeen,se kertoo jo TODELLA paljon. sillon ei olla enää punkkia,vaan rockia,jossa on (ehkä) sanomaa.

onko viel joku joka ei ymmärtänyt mitä tarkoitin,mistä puhun?

Uusi Green Day ei tosiaankaan ole punkkia, vaan rockia - tai jotain sinne päin. Vanha Green Day, Kerplunkin aikainen Green Day, sitä voisi jopa punkiksi sanoa. Riippuu miten itse kukin määrittelee punkin ( musiikillisesti, siis. asenne onkin sitten ihan eri asia ). Ja kyllä Green Daylta varmasti löytyi sitä asennetta(kin) silloin joskus, mutta sitten ne meni ja kasvoi aikuisiksi.

niao

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #51 : Tammikuu 07, 2006, 21:03:57 »
Good Charlottea ei voida laskea punkiksi. Sehän on ihan selvää teini musaa. Sitä kuule NRJ:lläkin. Kunnon punk- musaa en ole ikinä kuullut vielä NRJ:llä tai muulla teini radiokanavalla.
Hahhaha. Tost saa ainaki hyvät naurut. Good Charlotte = kovaa punkkia
??

hähähä XD

kaskisavu

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #52 : Tammikuu 07, 2006, 23:34:58 »
Lainaus käyttäjältä: "niao"
Good Charlottea ei voida laskea punkiksi. Sehän on ihan selvää teini musaa. Sitä kuule NRJ:lläkin.

Jee, määritelkäähän mulle nyt jo vihdoinkin teinimusiikki - onkse teinien soittamaa musiikkia, musiikkia, jonka potentiaalisena kohderyhmänä on teinit - ja jos näin on, niin millä tavalla ne suuntaa musiikin niin, että just teinit tykkää siitä - vai musiikkia, jota teinit kuuntelee (ja jos on näin, niin lopettakaa jo se bändien dissaus fanien perusteella. Jos ette tykkää musiikista niin hienoa, mutta oikeasti sillä että ketkä sitä musiikkia kuuntelee ei pitäisi olla mitään väliä.)

Green Day on mun salainen pahe, muuten ei mene nämä popimmat, punkiksi mediassa leimatut bändit juuri ollenkaan. En mä tiedä kuuntelenko muutenkaan niin kauheasti punkia, mutta musiikkia, josta ne punkin vaikutteet pystyy kuulemaan, kylläkin.

HCpunk ei mene, olettaen että se on sitä jossa laulaja rähisee mikkiin ja bändi hakkaa soittimiaan niinkun vihaisivat vaimojansa.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #53 : Tammikuu 09, 2006, 12:09:36 »
Lainaus käyttäjältä: "jimmy"

Ja kyllä Green Daylta varmasti löytyi sitä asennetta(kin) silloin joskus, mutta sitten ne meni ja kasvoi aikuisiksi.

ei,ne vaan tuli liian ahneeksi ;)

kaskisavu:  teinimusiikin minä määrittelen radiolla. jos se tulee energyltä,se on teinimusiikkia.

en "dissaa" bändejä fanien perusteella,eikä green dayn musiikki pahaa ole,se vaan ei ole punkkia niinkuin monet täällä yrittää väittää.

ja HCpunkkia on monenlaista. on puhdasta ja on rämisevää.

ja edelleen,kannattaa käydä keikoilla. tutustumassa underground musiikkiin,mutta muistakaa,älkää menkö eturiviin ensimmäisellä keikallanne ;) .

kaskisavu

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #54 : Tammikuu 09, 2006, 23:06:33 »

kaskisavu:  teinimusiikin minä määrittelen radiolla. jos se tulee energyltä,se on teinimusiikkia.

Jos suoraan sanotaan, niin radiokanavan takia luokittelu on ehkä vielä huonompi tapa, tosin paha sanoa kun en energyä kuuntele kun aina kun sinne päinkään eksyy niin tulee vaan jotain diskomiksausta huonoista kappaleista. :b

(Mut melkeen kaikki hyvä punk onkin tehty jo joskus ajat sitten.)

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #55 : Tammikuu 10, 2006, 13:42:15 »
^kuunteleppa kymmenen minuuttia. sitten tiedät. (ja miksi minä tiedän? sisko kuuntelee sitä kokoajan)

uudelleen luokittelu:

teiniXmusiikki:  se mitä kaveri kuuntelee,sitä kuunnellaan. eli se,mitä teinit kuuntelevat,massa musiikki,se mikä soi radioissa yötä päivää. R`n`B,hiphop,teini"gootti",pop..   ihan mitä vaan,kuhan kaverikin tykkää.

(vanha punk kuoli jo aikaa sitten,mut arvaa kuka välittää,ei kukaan :P )

uutta punkkia on. sitä löytyy,jopa hyvää semmoista.

tuolta voi käydä kuuntelemassa:

http://www.lprhardcore.net/bands.html

tuolla esim. Rejected on kuuntelemisen arvoista,vaikkakin taitaa olla enemmän OIta.

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
punk/punk-bändit
« Vastaus #56 : Tammikuu 10, 2006, 15:43:40 »

teiniXmusiikki: se mitä kaveri kuuntelee,sitä kuunnellaan. eli se,mitä teinit kuuntelevat,massa musiikki,se mikä soi radioissa yötä päivää. R`n`B,hiphop,teini"gootti",pop.. ihan mitä vaan,kuhan kaverikin tykkää.

Jos vanha punk rupeaisi soimaan radiossa, siitä tulisi uusi muoti, jokainen alkaisi kuuntelemaan sitä - olisiko sekin taas teiniXmusiikkia? Ja pop voi olla hyvää, en haluaisi, että koko musiikkityyli yleistetään teiniXmusiikiksi. Mielipiteeni on, että todellinen punkkari/gootti/metallisti/whatever uskaltaa kuunnella bändejä, joilla olisikin ehkä vähän enemmän suosiota.

... onko punkin idea se, ettei se ole punkkia, jos se saa vähänkin enemmän suosiota? Au. Ikävää.

En itse musiikkityylistä osaa sanoa sen erikoisempaa, koska sitä en ole ikinä hirveästi kuunnellut. Pidän, jos soittajat osaavat asiansa, mutta en ole ikinä pitänyt bändeistä, joissa ei osata soittaa. Ja epäilemättä, jos joku minut tutustuttaisi paremmin, pitäisin varmaan. Hankalaa vain aloittaa minkään kuuntelemisesta, jos menetän kiinnostuksen koko tyyliin yhden huonon biisin kuultuani.
Here's looking at you, kid.

Outlaw

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #57 : Tammikuu 10, 2006, 16:19:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuskanenkeli"

Jos vanha punk rupeaisi soimaan radiossa, siitä tulisi uusi muoti, jokainen alkaisi kuuntelemaan sitä - olisiko sekin taas teiniXmusiikkia? Ja pop voi olla hyvää, en haluaisi, että koko musiikkityyli yleistetään teiniXmusiikiksi.
... onko punkin idea se, ettei se ole punkkia, jos se saa vähänkin enemmän suosiota? Au. Ikävää.

juuri samaa ajattelin tuossa kun noita kommentteja luin. Jos bändi haluaa soittaa punkia pitääkö sen valita joku olemattoman pieni levy-yhtiö ja varoa saamasta huomiota?

itse en noista musiikkityyleistä paljon tiedä enkä itekään kuuntele oikeastaan mitään muuta "punkia" säännöllisesti kuin Green Dayta, joten en varmaankaan ole mikään paras puhumaan, mutta se on mielipiteeni.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #58 : Tammikuu 10, 2006, 19:26:11 »
Lainaus käyttäjältä: "tuskanenkeli"
sanoinko että tuo musiikki on huonoa? missä?

sanoin että se on teinix musiikkia,se ei tee siitä huonoa

teinix musiikki on sitä mitä ne kuuntelee! ei välttämättä huonoa.  ymmärrätkö?

Lainaus
"onko punkin idea se, ettei se ole punkkia, jos se saa vähänkin enemmän suosiota? Au. Ikävää"

punkin idea,hmm.  punk sotii kaupallisuutta vastaan. ei se,että se saa enemmän suosiota,tee siitä vähemmän punkkia. se että se saa enemmän tuloja (lue: rahaa)  kuin levyn tekemiseen tarvitsee,se menee (monen,myös minun makuuni) liian kaupalliseksi.

Lainaus
"Pidän, jos soittajat osaavat asiansa, mutta en ole ikinä pitänyt bändeistä, joissa ei osata soittaa."

vanha punk alkoi siitä,että nuoriso alkoi sotimaan perinteitä vastaan,enää ei tarvinnut osata soittaa,käydä vuosia musiikkiopistolla. nyt kuka vaan sai perustaa bändin,ja kaikilla oli kivaa.  esim sex pistols oli juuri tällainen bändi. tosin heillä oli "hyvä" manageri, bruce mc laren,joka sai hommattua heille keikkoja USAsta asti.

uusi punk taas,uusi on vaan hauskanpitoa,kapinaa,vihaa,vapautta..
ja nykyään osataan jo soittaakin ;)

Lainaus käyttäjältä: "outlaw"
Jos bändi haluaa soittaa punkia pitääkö sen valita joku olemattoman pieni levy-yhtiö ja varoa saamasta huomiota? "

ei punk ole huomionhakua,jos joku bändi huomataan,sillä on sillon asennetta ja sanomaa. sitä on hyvä kuunnella,sillä on hyvä lavameininki.

ja mihin tarvitaan levy-yhtiötä,jos pystyy itsekin tekemään muutaman levyn (muutama=50-100 kpl )?  ja punk/hc punk levyjä tehdään enempi vinyyleinä,jotka tilataan saksasta.   suurissa levy-yhtiöissä on nääs se ongelma,että ne ei ota bändiä jos se ei myy,ja siihen että se myisi,tarvitaan vaikka mitä. 1. kohdeyleisö 2. hyvä levy. 3. oheistuotteita (julisteita lehtiin,viivottimia,reppuja... ) yms.  punk bändit harvemmin haluavat joutua ison lehmän suuhun,tässä tulee tuo vapaus. vapaus tehdä mitä halutaan,ilman detlainia.

// Laitoin nuo lainaukset toimimaan, sitä olit vissiin yrittänyt? Kysypä valovojaoppilaaltasi niiden käytöstä, jos on vielä epäselvää, ovat ihan käteviä. Ja värien käyttöhän on täällä kiellettyä :) - Villi Lohi

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
punk/punk-bändit
« Vastaus #59 : Tammikuu 10, 2006, 20:17:27 »
teinix musiikki on sitä mitä ne kuuntelee! ei välttämättä huonoa. ymmärrätkö?

Ai, ymmärsin varmaan sen väärin jossain kohtaa. Mutta kuitenkin, teinixiksi leimaaminen ei ole kivaa. Minäkin olen teini, kuuntelen musiikkia, sitä musiikkia varmaan kuuntelevat muutkin, en halua tehdä sillä siitä teinixiä kuitenkaan. Äh. En osaa selittää itseäni taas.

Tajusin ehkä tuosta kuitenkin vähän paremmin idean. Kiitos. Ehkä jonain päivänä uskallan kuunnellakin, ehkä en :).

[off]Eikö Sex Pistolsin managerin etunimi ollut Malcolm tai jotain? Bruce on sitten ihan eri McLaren...[/off]

edit. Joo, tämä kyllä meni hiukan offiksi ^^. Ei se mitään. Enkä missään nimessä luullut, että leimaisit minua teinixiksi tai mitään, en vain osaa selittää taas asioitani oikein..
Here's looking at you, kid.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #60 : Tammikuu 10, 2006, 20:48:59 »
kiitos korjauksesta,malcomhan se olikin *läimäyttää itseään otsaan*

en leimannu sinua teinixiks missään vaiheessa.

olet teini,ok. mutta se ei tee sinusta teinixiä,eikä sekään että kuuntelet samaa musiikkia.

nyt nimittäin puhuin nimenomaan siitä mitä teiniXit kuuntelevat,mitä on teinix musiikki.

minä käsitän teinixit samaksi massaksi kuin pissikset,viinaa tupakkaa, yhen illan suhteita, kavereiden halailuja ylettömiä määriä,puskapissejä kavereiden kanssa vierekkäin, huutoa ja itkua kun hajuvesipullo meni rikki, ja loppu illasta oksentelua oransseilla patjoilla.  laumasieluja,mitään ei tehdä jos kaveri tekee,ja sitä tehdään mitä kaverikin. ja jos kaveri kuuntelee jotain muuta kuin energy TOP 10 olevia biisejä,se ei ole enää kaveri,se on luuseri :E  

ja nyt menee jo ihan eri alueille,täällä piti puhua punkista :D

hupsunen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #61 : Tammikuu 11, 2006, 10:47:21 »
En jaksanut ihan koko topicia lukea läpi kun sormet syhysi kirjoittamaan.

Ensin tästä bändiasiasta. Green Day oli joskus punkkia, mutta en kyllä miellä punkiksi tämän päivän Green Daytä. Sama pätee tuohon Offspringiin. Ja Blink 182, punkkia? häh? Ei ainakaan se raidiosta joskus tullut.

Kuuntelen joskus punkkia, mutta en todellakaan allekirjoita olevani punkkari, koska tunnen jonkun suomalaisen bändin näiden legendaarisen Sex Pistolsin ym lisäksi. Kiitos vain siskoni, yritys hyvä kymmenen. ;)Hänkään ei kyllä tunnusta olevansa punkkari, vaikka hänen aatemaailma ja muu elämäntapa siihen vahvasti viittaakin.

Punkkiin olen tutustunut siis siskoni ansioista joka soittaa (feminiinistä)punkkia soittavassa bändissä. Tuokin bändi on soittanut Puntalassa, tiettävästi Suomen ainokaisia punkkiin keskittyviä festareita.
Ja kun joku (en  muista kuka) tuolla väitti että se menee ohi 16-kesäsenä, niin olin tirauttaa kyyneleet. Teini, joka etsii itseään ja tuntee maailman pahana ja haluaa taistella kynsin ja hampain sitä vastaa on aika kaukana punkkarista.

Ja Tuon erään kommentin allekirjoitan, vaikken itse punkkari olekaan:

vaatteet ei tee punkkaria, se pitää löytyä jostain syvempää.

Ja sitten tähän bändiasiaan. Green Day oli joskus punkkia, mutta en kyllä miellä punkiksi tämän päivän Green Daytä. Sama pätee tuohon Offspringiin.

Ja loppuun huom. minun mielipide.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #62 : Tammikuu 11, 2006, 12:55:59 »
puntala taitaa olla se "suurin" festi,mutta kyllähän niitä löytyy vähän pienempiä ympäri suomea,esim ens kesänä on täällä lappeenranta HC- ja punk festi,tevetuloa niille ketkä uskaltaa :D

ja ei,punk ei todellakaan mene ohi minkään murrosiän jälkeen.
ne keillä menee ohi,ei ole "oikeita" punkkareita koskaan ollutkaan.

ja hei,älkää nyt taas menkö *viilviil*.  en tätä pahalla sanonut.

suututtaa vaan se että jotkut oikeasti luulee että punk on joku murrosiän vaihe.  ei,se ei ole. se on ihmisen uskoa,joka kestää koko elämän,tavalla tai toisella. uskoa että erilainenkin pärjää,uskoa että on parempi olla erilainen kuin muut.  ei tarvitse juosta massan mukana,eikä tarvitse halailla koko ajan,vain sillon kun se oikeasti jotain merkitsee.
uskoa siihen että on parempi olla vapaa.  
ei tarvitse kasvaa aikuiseksi. "iso saa olla muttei aikuinen ;) "  näin sanoin 30 vuotias kaverini pillifarkut ja niitein koristeltu nahkatakki päällä.  upea mies,ei voi muuta sanoa!

Outlaw

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #63 : Tammikuu 11, 2006, 19:36:00 »
punkin idea,hmm.  punk sotii kaupallisuutta vastaan. ei se,että se saa enemmän suosiota,tee siitä vähemmän punkkia. se että se saa enemmän tuloja (lue: rahaa)  kuin levyn tekemiseen tarvitsee,se menee (monen,myös minun makuuni) liian kaupalliseksi.

outlaw:  "Jos bändi haluaa soittaa punkia pitääkö sen valita joku olemattoman pieni levy-yhtiö ja varoa saamasta huomiota? "

ei punk ole huomionhakua,jos joku bändi huomataan,sillä on sillon asennetta ja sanomaa. sitä on hyvä kuunnella,sillä on hyvä lavameininki.

ja mihin tarvitaan levy-yhtiötä,jos pystyy itsekin tekemään muutaman levyn (muutama=50-100 kpl )?  ja punk/hc punk levyjä tehdään enempi vinyyleinä,jotka tilataan saksasta.   suurissa levy-yhtiöissä on nääs se ongelma,että ne ei ota bändiä jos se ei myy,ja siihen että se myisi,tarvitaan vaikka mitä. 1. kohdeyleisö 2. hyvä levy. 3. oheistuotteita (julisteita lehtiin,viivottimia,reppuja... ) yms.  punk bändit harvemmin haluavat joutua ison lehmän suuhun,tässä tulee tuo vapaus. vapaus tehdä mitä halutaan,ilman detlainia.

okei, toivoinkin että se olisi jotenkin noin. aika tyhmä määritelmä olisi, jos menisi niin että jos tulee liian kuuluisaksi vaikka tahtomattaankin, ei enää soittaisi punkia.

Poissa Saffy

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
punk/punk-bändit
« Vastaus #64 : Helmikuu 20, 2006, 17:02:50 »
Punk.

Minä olen jo kauan halunnut kuunnella punkkia, en vain ymmärrä miksen ole saanut ainuttakaan biisiä koneelleni ladattua. Nyt sitten luettuani tätä keskustelua, latailin Sex Pistolsia, Clashia, Eppu Normaalia, No Use For A Namea ja Rancidia. Ramonesiakin mutta siitä en pitänyt ollenkaan. Tai ainakaan niistä kahdesta lataamastani biisistä. Mutta nuo muut. Oi, että, rakastuin niihin heti!

Myös Green Dayn vanhoja biisejä olen kuullut, Insomniac-levyltä, ja nekin olivat ihan hyviä. Mutta silti pidän enemmän AI-levystä.

Öö, joku täällä taisi mainita jotain sen suuntaista kuin että Placebo olisi punkkia? Jos se on niin sitten olen kuunnellut punkkia jo kauan. Minä vain olen aina pitänyt Placeboa rockina. Ja Bon Jovikin? Ääh. Sekaisinhan tässä menee.

Niin, ja kuuntelenhan minä paljon myös Apulannan vanhempaa tuotantoakin.

Punkkarina en itseäni pidä, en todellakaan, en ainakaan vielä. Ehkä joskus.

Saattaapi olla että punkista tulee vielä joku päivä lempimusiikkilajini.

Bee

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #65 : Helmikuu 23, 2006, 18:59:24 »
KUUNTELEN! ;D
Ulkonäöstäni ei varmaan osaisi arvata minkälaista musiikkia kuuntelen. En pukeudu musiikin mukaan. Minua ei ole koskaan lokeroitu.

Lempi bändini ovat;
Green Day
Rokahtavaa punkkia/punkahtavaa rokkia. Miten vain. Silti ylivoimaisesti parhain bändi maailmassa. Olen ollut fani vuodesta hm -00 olisiko. Pidän enemmän vanhemmasta Green Daystä, mutta uudempikin menee. Vanhempi  on vain enempää punkkia.! ;> hitchin'a'ride, no pride, haushinka. <3
NOFX
Siis että minä rakastan tätä bändiä. Tutustuin NOFX:in olisiko ollut seiskaluokalla. Eka piisi jonka kuulin oli Timmy the turtle. Ei ehkä hyvä piisi ekaksi kappaleeksi, mutta en jättänyt siihen vaan imuroin biisejä, ja kuuntelin ja kuulostelin ja tämän bändi soi hyvin. (:  
AFI
Tästä on ehkä vuosi kun tutustuin bändiin. ensimmäinen piisi taisi olla this time imperfect ja se oli niin kaunis ja melodinen (: että piti tutustua tähän.
Girl's not grey on ehkä lempi biisini.
Sex Pistols
Pikkuhiljaa aloin tutustua syvemmälle punk-kulttuuriin. tutustuin mutsin vanhoin lempibändeihin, kuten Sex Pistolsiin, Ramonesiin, Pink Floydiin, Hanoi Rocksiin. Sex Pistolsilla on värikäs tulevaisuus. varsinkin nuorella edesmenneellä Sid Viciousilla.
Takiainen
aa. mun uusin löytöni. <3 Kaverini kautta tutustuin tähän. Ensimmäisen piisin kun kuulin niin heti rakastuin (. Onneksi Tampereelle muutettuani tutustuin samanveroisiin ystäviin;>

Placebo on vähän punk-tyylistä, mutta en sanoisi, että se on punkkia.
Lempi biisini ovat kai Slackerbitch ja hm.  Special K.

Punk on kantaanottavaa musiikkia. se puhuu sotia vastaan, mutta on vapautta.(:  laskisin Hreen Dayn punkiksi vaikka samaa mieltä ette olisikaan. KUUNNELKAA HYVÄT IHMISET VANHAA GREEN DAY:ta JA SANOKAA SITTEN ONKO SE PUNK VAI EI?! .
Kaikki teinit ovat vain pilanneet Green Dayn maineen suomessa. :<

NRJ Tappaa, Raiskaa kaikki piisit. Se kuluttaa ne pilalle ja minä en voi sietää NRJ HIT MUSIC ONLYä :<

HC Punk on sit ihan eriasia. En ole koskaan oikeen pitänyt. Liian epämedolillista makuuni.

vielä se että kuitenkin olen sitä mieltä, että Good Charlotte TAI simple plan ei ole punkkia.
Blink182 on skeittipunkkia.
ja Sum41 siitä en osaa sanoa mitään. ihan kuunneltavaa muuten vaan (:

Voi että minua osaa ottaa päähän sen ku mutsillani oli ikäisenäni farkkutakki jossa oli kaikkia Ramones, Sex Pistols hommia ja se ei ole säästänyt sitä minulle :<

Lainaus

GOOD CHARLOTTE - Oma pikku mussupussusossulossubändini <3

jaa että silleen . hm. olisiko taas joku tietämätön liikkeellä?

Valveuni

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #66 : Helmikuu 24, 2006, 14:15:32 »
Kuuntelen mielelläni punkkia ja rockia. En kuitenkaan omaa ns. "punk-asennetta". Punk ei muutenkaan ole paljoa vaikuttanut elämääni.
Kuuntelen kyllä paljon muutakin kuin punkkia.
Parhaita bändejä, mitä olen kuullut ovat mm.: Ramones(olen kuullut vain muutaman kappaleen kyseiseltä bändiltä), Green day, Sum 41, Blink-182, Simple plan (en ole varma, onko tuo nyt sitä varsinaista punkkia), Good Charlotte, Goldfinger, yms.
En ole varma ovatko nuo kaikki nyt sitä varsinaista, oikeaa punkkia.
Enemmänkin rockia, mutta hyviä joka tapauksessa.

Muoks.
Löysin yhdestä vanhasta Bop-lehdestä testin: kuinka PunkRock olet? Tälläinen se oli:

1. Kun meikkaat, käytät...
A. Paljon mustaa kajalia ja kynsilakkaa.  
B. Huulikiiltoa ja vähän luomiväriä.

2. Sinä käytät samoja vaatteita...
A. Joka päivä
B. Et ikinä

3. Lempivärisi on...
A. Musta ja punainen
B. Vaaleanpunainen ja keltainen

4. On hienoa värjätä hiukset joka viikko.
A. Kyllä
B. Ei

5. Sillä, mitä ihmiset ajattelevat sinusta...
A. Ei ole väliä.
B. Merkitsee paljon.

Tulokset:
3-5 A:ta: Todella Punk!
Sinulla on punkkarin asenne ja tyyli.

3-5 B:tä: Aika Punk
Sinä ihailet niitä, jotka osaavat olla rock, mutta halut olla tyttömäinen, myös.

Just, just. En tiedä muista, mutta aika idioottimainen testi minusta.

Polyhymnia

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #67 : Maaliskuu 10, 2006, 22:08:06 »
Kyllä kuuntelen punk musiikkia, mutta en pidä itseäni yhtään ''punkkarina''. Kuuntelen myös rock musiikkia ja musiikkia mitä ei mielestäni voi edes lokeroida mihinkään lokeroon.

Ramones on sellainen bändi mitä kuuntelen ja paljon. Omistan Ramonesilta monia levyjä ja voisi jopa sanoa, että olen Ramones hullu (näin rakkaat ystäväni minua nimittävät ^^). Ramonesin musiikki on letkeää musiikkia, mutta letkeän rytmin takana on kantaa ottavia sanoja esim. kylmään sotaan. Eli Ramones ei ole pelkkää humoristista musiikkia, vaikka humoristisia kappaleita omaavatkin.

Sex Pistolssia kuuntelen myös (en tosin niin paljon kuin Ramonesia, sillä en omista yhtään levyä itselläni, ainakaan vielä ^^). Koen Sex Pistolssin lähinnä koomiseksi bändiksi ei niinkään vakavissaan otettavaksi toisin kuin Ramones (kamalaa vertailua kääk :D Ramones lojaalisuus!)

The Clash, en voi sanoa muuta kuin, että tykkään. En voi sanoa, että olisi yksi lempibändeistäni, en oikeastaan tiedä paljoakaan kyseisestä bändistä. Kuunnellut olen hiukan ja voin sanoa, että kolhataa. Levy ostoslistalla.

NOXF voi tykkään kovastikkin tästä bändistä. Itse pidän myös aika humoristisena bändinä, mutta ei samalla tavalla kuin Pistols. NOFX:in musiikin sanat ottavat ironisesti ja sarkastisesti kantaa Amerikkaan. En kauheasti vielä tiedä bändistä mittään voisi sanoa vielä ''liian uudeksi tuttavuudeksi'' (kuunnellut ehkä vuoden)

Niin siis minun elämääni punk musiikki ei vaikuta lähes yhtään. En pukeudu ''punk tyyliin'' (mikä ei mielestäni edes ole sidoksissa musiikkiin mitä kuuntelee) enkä edes mielestäni ajattele niin miten ''punkkareiden pitäisi ajatella'' (mikä ei mielestäni sekään ole sidoksissa musiikkiin). Eli oikeastaan punk musiikin kuunteleminen ei näy minussa yhtään, ellen sitten satu pitämään Ramones paitaani päällä. Eikä punk musiikki elämääni mitenkään erityisesti vaikuta.

Hemmi

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #68 : Maaliskuu 11, 2006, 11:53:28 »
Rancid, Sex Pistols, Bad Religion ja the Clash ihan mahtavia.
Misfitsiäkin kuuntelen mutta se ei iske niin paljon kuin nuo edellä mainitut.

Uudempina tuttavuuksina  No Shame ja the Distillers.

Lainaus
Simple plan (en ole varma, onko tuo nyt sitä varsinaista punkkia),

No ei todellakaan. Ihan hyvä bändi minustakin, mutta silti punkista kaukana. Aika lailla semmoista perus poprockia i think.
Musiikkimakuni ei näy kovin pukeutumisestani tms, bändipaitoja lukuunottamatta.

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #69 : Huhtikuu 22, 2006, 17:35:12 »
Punk on elämä ja elämä on punk. En häpeile myöntää olevani punkkari. Vaikka tuleehan sitä muutakin kuunneltua, mutta kuunteleehan pissiksetkin HIMiä ;)

Ramones (Ehdoton lempibändini kautta aikojen!), Sex Pistols, The Dead Kennedys, Rancid, The Chaotic Discord, Buzzcocks, X-Ray Spex, Destroy All Monsters, Xposez, Rattus, Bad Religion, Lama, Ne Luumäet, Häiriköt, The Clash, Senruuri, Pelle Miljoona jne..jne..

Niiden mahtavuutta ei voi sanoin kuvailla. Punkissa on energiaa ja ennen kaikkea asennetta, jota todella arvostan. Ei olla sellasia "anteeks, et oon olemassa". Vaan se on jotain ihan muuta. Ja tykkään siitä tyylistäkin ihan älyttömästi. Ja nyt selitän taas kaikkea ihan innoissani =D
Kiitän ja lopetan.

PS. Mun mielestä Green Day on ns. uusiopunkkia. Noniin. Kiitos.

BurningHeart

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #70 : Huhtikuu 23, 2006, 13:21:16 »
Aah, nyt päästiin asiaan. Punk on musiikkina minulle henki ja elämä. ;>
On ihan hulluna bändejä, joita tykkään kuunnella.

Millencolin on ehdottomasti se paras ja loistavin, ja tulee takuulla olemaan henkeni ja elämäni tästä edespäin. :>

Rancid, No Use For A Name, No Fun At All, NOFX, Pennywise, Ramones, Alter Bridge, Bad Religion, Blink 182, Deviates, Dropkick Murphys, Finch, Me First And The Gimme Gimmes, Misfits, MXPX, No Shame, Simple Plan, Social Distortion, Sugarcult, Sum 41, The Knob, The Odorants, The Offspring ja Yellowcard. Siinä loistobändejä.
Noistakaan tosin ei enää nykypäivänä tiedä, mikä luokitellaan punkiksi, mutta suurin osa noista on jotain punkrockin ja pop-punkin välimailta.

Elämäni toki alkoi Millencolinista, jota kuulin eräässä PlayStation-pelissä; Dave Mirra Freestyle BMX Maximum Remix:issä. Sitten piti löytää niiden biisejä, ja sitten samassa pelissähän kuului paljon muutakin punkia, ja niitäkin piti sitten löytää. :> Toisten ihmisten kautta olen myös löytänyt näitä bändejä.

Rakastan niitä, ja ilman näitä bändejä, ei olisi varmaan minuakaan. o.O

Kyllä punk vaikuttaa paljonkin minuun, jotenkin olen henkevänpi. Elämäni on ihan erilaista kuin silloin kun olin vielä jonkin Nylon Beatin fani.
Se on paljon parempaa elämää.

Tessa

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #71 : Huhtikuu 23, 2006, 15:08:35 »
En voi sanoa, että kuuntelisin nimenomaan punkkia, mutta kuuntelen joitain bändejä jotka ovat kai sitä uusiopunkkia. Kuuntelen esim. Blink 182:sta, Green dayta, Simple plania ja joskus harvoin Sum41:tä. Kuuntelin joskus kauan sitten enemmänkin, mutta nykyisin tyydyn heviin. ;D Noo, mutta tykään, ja tunnen punkkareita. Ovat aika hauskoja tyyppejä. ;)

Samael

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #72 : Huhtikuu 23, 2006, 19:18:26 »
Ei helvetti! ei mikään fukkin´ green day tai muu radiosta soiva paska oo punkkia!!!! ne bändit on joskus saattanu tehä punkkia, mutta semmonen nykyinen skede-paska on poppia.

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #73 : Huhtikuu 24, 2006, 14:27:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Samael"
Ei helvetti! ei mikään fukkin´ green day tai muu radiosta soiva paska oo punkkia!!!! ne bändit on joskus saattanu tehä punkkia, mutta semmonen nykyinen skede-paska on poppia.

Tarkoitatko, että kun bändi alkaa saada sukseeta ja soittoa radiossa, se menettää katu-uskottavuutensa siinä tyylilajissa, joka se on alunperin ollut?
   Toisaalta, punkin yksi keskeisimmistä jutuistahan on kapinointi. Ja Green Day kapinoi jossain määrin Bushia vastaan. Ja Green Day käyttää samoja sointukuvioita, kuin esim. Sex Pistols, The Dead Kennedys, Buzzcocks jne., jotka sitten kuitenkin luetaan "aidoiksi" punkbändeiksi.
Olen edelleen sitä mieltä, että Green Day lukeutuu näihin ns. "uusiopunkbändeihin" (newpunk), koska se on kuitenkin viimeistellympää, tarkemmin tuotettua ja ennenkaikkea uudemman kuuloista punkkia.

Tämäkin oli sitten vain minun mielipiteeni, enkä todellakaan luule tietäväni asiasta enemmän kuin oikeasti tiedän^^

Samael

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #74 : Huhtikuu 24, 2006, 18:16:37 »
"Ja Green Day kapinoi jossain määrin Bushia vastaan."

No onko sitten joku R.E.M ja tälläset bänditkin punkkia, jos ne kapinoi Bushia vastaan? Punkki menettää tehonsa jos siitä tulee jotain populaari-musiikkia jota jotkut pikkutytöt kuuntelee innoissaan ja on olevinaan pahiksia.

Ameliah

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #75 : Huhtikuu 24, 2006, 18:52:06 »
Olen kuunnellut hiaman vanhaa suomalaista punkkia, jos jonkinlaista sekundaa. Olen kuunnellut myös paljon Ramonesia ja Misfitsiä, muista en oikein sitten tykkääkkään, en Sex Pistolsseista enkä niistä mistään muistakaan niin sanotuista ''truuuupunk'' pändeistä. Liian sekalaista seurakuntaa ne biisit mulle, en oikein ymmärrä sitä pointtia, joten jätä kuuntelematta ja valittamatta :D.

(ps. wikipedia tohtii ainakin kovasti väittää että Green Day on punkkia, pop punkkia rock punkkia ja mitä lie.)

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #76 : Huhtikuu 24, 2006, 19:46:13 »
"Ja Green Day kapinoi jossain määrin Bushia vastaan."

No onko sitten joku R.E.M ja tälläset bänditkin punkkia, jos ne kapinoi Bushia vastaan?

Jospa vaikka vaivautuisit lukemaan koko jutun, etkä irrottelemaan yhtä juttua kokonaisuudesta ;).  En sanonut, että Green Day on punkkia vain sen takia, että se kapinoi Bushia vastaan.

poxi

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #77 : Huhtikuu 25, 2006, 09:49:11 »
Punkkia kuuntelen sen verran paljon, etten oikee tiiä miten sen ilmaisis muuten ku että paljon. Ensimmäinen punk tyyppinen bändi, jota kuuntelin ja kuuntelen edelleenkin aivan simona on Nirvana. No okei Nirvanahan on enemmän grungee, mutta punk piireistähän ne alotti sen kaiken. Nirvana on mulle kaiken a ja o. Monesta asiasta en yleisestikkään vedä herneitä nenääni, mutta auta armias jos mulle tulee aukoon joku päätänsä Nirvanasta. No joo se siitä.

Nykyään kuuntelen mainitakseni muutaman The Odorants, The Knob, Sex Pistols, The Ramones, Klamydiaa jonkun verran, NOFX, NUFAN ja Lag Wagon,

En tiedä miten paljon punk mua on muuttanu, mutta sen verran oon huomannu, että kaiken sanon nykyään paljon suoremmin päin naamaa. Oli sitten kuka tahansa se, kenelle puhun. Pukeutumistani en ole pahemmin muuttanut, mutta sellaisen asian oon tehnyt selväksi, että mitä tahansa muuta pidän päälläni paitsi juuri sen hetken muotivaatteita. Mieluummin kuljen vaikka vallan ilman vaatteita kun jossain muotikledjuissa.

Ja vielä siitä punk aatteesta....kaikki perustuu yhteen sanaan...anarkiaa...Eli kaikki taistelemaan kaikkea ja kaikkia vastaan. Vaikkapa Bushia vastaan. Onhan noi monet yhtyeet kuten Green Day tapellut sitä vastaan, mutta en enää lue nykyistä Green Dayta punk yhtyeeks. Se on liian valtavirtaan suuntaunut yhtye.

kkukkanen

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #78 : Huhtikuu 25, 2006, 13:02:01 »
Kuuntelen punkia ,esim . Anal Thunderia, Ramonesia,Knobia, Rancidia, Nirvanaa, vanhaa Apista, Wastedia ja semmoi rrriotmusaa kans, Bitch Alertia ja Holea jne. Skapunk on parasta !Jonku verran kans oon tutustunu Sex Pistolsien ,Melvinsien, Black Flagin ym. musaan . välillä vähän makuasia ehkä ,mikä punkiks luokitellaan, esim.  kaupallisuuden, listamenestyksen myötä bändi saa usein heittää hyvästit aidolle punkmeiningille, kovin uskottava punkbändi ei enää oo kun soi nrj:llä päivätpitkät..

punk on asenteellista musaa ja punk-aatteita kyllä kannatan suurimmaks osaks. Loppujen lopuks ne kulkee aikalailla käsikädessä hippiaatteiden kanssa, ihmisten ja eläinten oikeudet ,+tasa-arvo jne. Anarkiahan on punkin lähtökohta, sääntöjen vastustaminen ,halutaan sekasortoa yhteiskuntaan .Punkkarit pyrkii shokeeraamaan ja ei välttämättä ihan ryppyotsasen jengin juttu liene<:
Punkiahan on kans paljon erilaista, jotkut ottaa esille vahvasti yhteiskunnallisia asioita ja menee kovinki polittiisiks ja sit on taas niitä joitten lyriikat käsittelee kumminkin vaan niitä ihmissuhdejuttuja ... Skeittipunk ,hc ja kaikenmaailman melodisetpunkrockpopit voi olla aika kaukana toisistaan .Mulle ei kyllä yhtään tipu semmonen ihan hooceemättö joka menee melkeen metallin puolelle ,Down my Throat esim :S

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #79 : Toukokuu 14, 2006, 11:32:12 »
Lainaus käyttäjältä: "kkukkanen"
halutaan sekasortoa yhteiskuntaan

Lainaus käyttäjältä: "poxi"
Ja vielä siitä punk aatteesta....kaikki perustuu yhteen sanaan...anarkiaa...Eli kaikki taistelemaan kaikkea ja kaikkia vastaan

Anarkismi= Aate, joka ei hyväksy minkäänlaisia auktoriteetteja.
Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja
uskonnollisessa muodossa pitäisi poistaa.
Vasta tämän jälkeen voidaan saavuttaa täydellinen vapaus,
jota ei rajoita mikään muu kuin vapaus valita.

Eli anarkia ei ole alunperin sama kuin kaaos ja sekasorto.

Dinevrae

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #80 : Toukokuu 15, 2006, 11:44:29 »
Kuuntelen punk -musiikkia kyllä, mutta eipä se suuremmin vaikuta elämääni eikä mielipiteisiini. En voi sanoa omistavani aatteita, eikä pukeutumisestani voi päätellä, mitä musiikkia kuuntelen. (Paitsi tietenkin, jos käytän bändipaitoja, joita pidän melko usein :]) Kuuntelen siis punkkia vain, koska se on minusta hyvää musiikkia. Arvostan Joe Strummeria, Iggy Popia ym. Minusta on ikävää, että punkista yritetään nuortenlehtien artikkeleissa vääntää uutta muotia. Jossain määrin siinä on jo onnistuttukin. H&M myy mm. Clash - ja Ramones -paitoja, joita sitten pitävät ihmiset, jotka eivät ole koskaan bändin musiikkia kuulletkaan. Tällainen ampuu kyllä jo yli. o_O

Mutta siis. Tämänhetkinen lempibändini on The Clash, jota olen kuunnellut tässä noin puoli vuotta. Mahtavaa ja monipuolista musiikkia. Suosikkini bändin tuotannosta on klassinen London Calling -albumi, joka siis on monta kertaa äänestettykin maailman parhaaksi, eikä syyttä :] Myös alkuaikojen tuotannosta pidän paljon.

Muita yhtyeitä, joita kuuntelen, ovat Sex Pistols, Iggy & The Stooges, Ramones, Misfits, Anti-Flag, Aivolävistys... Kuuntelen myös monia muita, joita en nyt jaksa listata. Kaikkien bändien levyä en omista, koneella saattaa esim. olla joitakin biisejä. Lähes kaikista punkin alalajeista löytyy hyviä yhtyeitä, suomalaisesta, brittiläisestä ja amerikkalaisesta punkista, pop-punkista, hooceepunkista... Joo, kieltämättä paras musiikin "laji" on tämä. Pidän myös Green Daysta ja Nirvanasta, joita varmaan kaikki eivät heti laskisi punkiksi, mutta ajattelin kuitenkin mainita ne tässä yhteydessä. GD:n Warningin jälkeinen uusi tuotanto ei kuitenkaan iske sitten yhtään.

Larde

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #81 : Toukokuu 16, 2006, 22:07:01 »
Joo. Kuuntelen punkkia. Tai oikeastaan skedepunkkia. Tai uusiopunkkia. Ihan miten joku tykkää sanoa.^^

Kuuntelen esim. CKY:tä, Sex Pistolsseja, Nirvanaa, Green Daytä, Blink182:ta, The Odorantsia, So Called Plania, The Knobia, Rancidia, NOFXia, The Offspringiä, Misfitsiä, Sum 41:stä, Lamaa, Rattusta, Ramonesia, Anti-Flagia,
Klamydiaa, Pelle Miljoonaa, Aivolävistystä, Kauniita Poliiseja, Bitch Alertia.
Ja lempibändini on Apulanta, joskaan Apiksen uudempaa tuotantoo ei voi oikeen punk-skeneen laskea, taino, se on ihan ihmisestä kiinni, miten haluaa. Itse en sitä sinne laske.

Silloin kun aloin aikaa sitten punkia kuuntelemaan, se muutti jonkin verran pukeutumistani. Enkä mää sitä sillee koskaan ole miettinyt, että onko tämä nyt punkkia.

whipsfurs

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #82 : Toukokuu 25, 2006, 12:53:06 »
Mitä mieltä olette siitä, että onko grunge punkin alagenre vai aivan oma musiikkilajinsa? Kiistelty aihe joten pakko kysyä teidänkin mielipiteitänne. :)

Itse kuuntelen monenlaista musiikkia, mutta punk on se ainoa laji joka todellakin iskee. Ramonesia en osaa edes laskea punkiksi, se on vain niin.. tasapaksua jauhantaa, jota ei jaksa kuunnella? Muutama biisi ehkä iskee, hey ho let's go, ja The Clashiltakin menee alas vain muutama veisu. Sex Pistols alkaakin olemaan jo sitä tasoa, että sitä jaksaa kuunnella. Vaikka Sid Vicious olikin p**ka basisti, Johnny Rottenin honotus on niin upeaa että sitä jaksaa kuunnella tuntitolkulla. Ja Nirvana.. Nirvanan tuotantoa ei voi edes sanoin kuvailla. Ihan hyvä että Kurt kuoli - soolouralla mies olisi vain tuhonnut maineensa, koska tämä ei ollut mitään ilman Nirvanaa - eikä Nirvana ollut mitään ilman Kurt Cobainia. Miettikää nyt, jos Kurt edelleenkin heiluisi lavoilla, kyynärtaipeet aina p**kana.. Säälittävää.

Green Day - punkkia vai ei, keskusteltu aihe. En ole jaksanut kuunnella vanhaa tuotantoa, sellaista shittiä.. Nah, kuka sitä jaksaa kuunnella? Ehkä joku. Eniten pidän tästä American Idiot-albumista, joka on puhdasta rokkia. Good Charloten muutaman biisin voi laskea ehkä rumpubiittien perusteella punkiksi, mutta ei sekään sitä ole. En pidä uuden sukupolven punkista: se on suoraan sanottuna syvältä. Jenkeistä tulee muutamia hyviä, aloittelevia punkbändejä joilla on loistavat vaikuttajat ja sen kyllä kuulee.

En ole ikinä pitänyt suomalaisesta punkista, mutta Kaaos, Omaisuusvahinko ja Shitsnackers ovat kyllä muuttaneet näkemystäni jonkin verran. All-time lempibändeihini kuuluvat Anal Thunder, Anti-Flag, Nirvana, Rancid, Sex Pistols, Black Flag, Oi Polloi, Oxymoron, NOFX, Millencolin, Pennywise, Blink 182 (!), MXPX, Bad Religion, AFI, Pelle Miljoona & N.U.S., Discharge, Dirty Shame, Bad Brains, Dead Kennedys, Hole, Die Ärzte, Wizo, ZSK, GBH, Operation Ivy, Subhumans, UK Subs, The Offspring, Anti-Nowhere League, Leftöver Crack, Agnostic Front, Chaos UK, Good Riddance, Choking Victim, 4 Skins, Iggy.. Äh, ei jaksa luetella enempää. Kaikki musiikki missä on vaikutteita punkista tuntuu kolahtavan - grunge on kanssa parasta. Kaikki musiikki missä huudetaan ja rummut kuuluvat.

Yhteiskunnallista punkkia ei enää tuoteta runsaasti. The Casualties tuo sitä potkua elämään. Kunnon rumpubiitit (ah, Meggers, my love!) ja laulajan punkhuutoon sopiva ääni (ah, Jorge, my love!) ovat sitä parasta. The Casualties ja The Exploited ovat sitä parhaimmistoa. Vaikka moni sanookin, että Casualties on fashioncorea ja pilaa punk as f*ck maineen, niin olen eri mieltä. On Casualties tuhat kertaa punkimpaa, kuin Green Day. Ja parempaa.

Nykyisin ihmisten musamaku on massaa ja punkkarit kuuntelevat Green Dayta, Avril Lavignea ja Simple Plania. Jes.

Rottenmind

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #83 : Toukokuu 25, 2006, 14:07:16 »
Minun mielestäni grunge on enemmänkin oma musiikkilajinsa kuin punkin alagenre. Itse en nimittäin näe niissä paljonkaan samaa. Kitarasoundit kuulostavat hetkellisesti läheisiltä, mutta siihen se taitaa jäädä. En kyllä tiedä onko minulla oikeutta sanoa mielipidettäni tässä, sen verran vähän olen grungea kuunnellut^^

"The Casualties tuo sitä potkua elämään. Kunnon rumpubiitit (ah, Meggers, my love!) ja laulajan punkhuutoon sopiva ääni (ah, Jorge, my love!) ovat sitä parasta. The Casualties ja The Exploited ovat sitä parhaimmistoa. Vaikka moni sanookin, että Casualties on fashioncorea ja pilaa punk as f*ck maineen, niin olen eri mieltä. On Casualties tuhat kertaa punkimpaa, kuin Green Day. Ja parempaa."

Olen muuten lähes täysin samaa mieltä tuossa asiassa =D

Paikea

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #84 : Kesäkuu 05, 2006, 12:12:20 »
En tiedä miten pukisin tämän sanoihin. Olen ihmeissäni. Kuvittelin punkin olevan jotain aivan muuta. Punk on anarkiaa, punk on rähinää. Ei tälläistä poppia. Olen suoraan sanottuna pettynyt.

Kävin selailemassa eri yhtyeiden musavideoita ynnä muita youtube.comissa ja eksyin sitten myös kuuntelemaan punkia. Minulla oli suuret odotukset, liiankin suuret, punkin varalle. Luin kirjan Nancy, joka kertoo Deborah Spungenin skitsofreenisesta tyttärestä Nancysta ja myös Nancyn poikaystävästä Sid Vicousista, joka soitti yhtyeessä Sex Pistols. Tiesin, että Sex Pistols on punkbändi ja kirja antoi hyvin erilaisen kuvan punkista. Toki käsitys maailmasta ja musiikista oli tuolloin erilainen, ainakin vanhempien näkökulmasta (kuten tässä Deborah Spungenin) ja punk on tuolloin joskus saattanut kuulostaa hyvinkin järkyttävältä, mutta en ikinä kuvitellut, että punk voisi olla näin poppia. Olen aina ajatellut, että punk on popin vastakohta, punkin piti olla anarkiaa, rähinää. Uusiopunk, tai miten sitä kutsutaankaan, on mielestäni ihan yhtä samaa poppia kuin mikä tahansa muukin.

Tosin Sex Pistolsit olivat kyllä ehkä lähimpänä minun kuvittelemaani punkia, mutta esim. blink 182. O.O En ikinä ajatellut, että se olisi punkia. Itse kuuntelen Ramonesia ja olen ihmeissäni, että myös se luokitellaan jossain paikoin punkiksi. Huoh, tämä kuulostaa kamalalta valittelulta ja katkeralta, mutta ehkä minä olenkin hitusen katkera. Minä niin toivoin anarkiaa, jotain ihanan hullua, sekoilua, irrottelua. Epäröinkin, että minun olisi varmaan vaikea löytää punkista se jokin, sillä se olisi paljon rankempaa, mitä olen aiemmin kuunnellut. Mutta tähän verrattuna lempibändini Slipknot on kymmenen kertaa rankempaa, ja kuvittelin punkin vetävän sille lähes vertoja (tosin en odottanut punkin olevan samanlaista kuin metal ja Slipknot yleensä, mutta samaan suuntaan).

Nyt kun tässä olen hieman punkia tänään kuunnellut, se ei pahalta kuullosta. En tarkoita, että punk olisi huonoa, ehei, mutta minulla oli aivan erilaiset odotukset. Tästä muistuukin mieleen, ettei kannata odottaa liikoja miltään, muttei tule aliarvioidakaan. Toivottavasti nyt kukaan punkin kuuntelija ei ottanut viestiä mitenkään pahalla, se ei todellakaan ole tarkoitukseni. :) Ehkä minä vielä löydän tästä punkista sen jonkin...

[off]Suosittelen punkin, etenkin Sex Pistolsien, kuuntelijoille tuota Nancy kirjaa. Kirjoittaja on tosiaan Nancyn äiti Deborah Spungen, ja kirja on hänen näkökulmastaan Nancyn elämänkerta.[/off]

~Paikea

Poissa Citrus

• Vuotislainen
punk/punk-bändit
« Vastaus #85 : Heinäkuu 23, 2006, 21:40:50 »
Punkki menettää tehonsa jos siitä tulee jotain populaari-musiikkia jota jotkut pikkutytöt kuuntelee innoissaan ja on olevinaan pahiksia.

Menetätkö sinä siinä jotakin, jos joku lettipäinen pikkutyttö kuuntelee punkkia? Ei ketään voi kieltää kuuntelemasta mieleistään musiikkia. Hänellä on vapaus valita kuuntelemansa musiikki, vaikkei ymmärtäisikään siitä hönkäsen pöläystä ja esittäisi kovaa ja mainostaisi kovana ääneen kuuntelevansa juuri punkkia.
Onko punkin tarkoitus olla vain jokin marginaalimusiikin laji? En usko, että kukaan punk-bändi pistää pahakseen, jos heidän levynsä myyvät ja biisinsä tahkoavat rahaa radiossa, vaikka sitten pikkutyttöjen kovistelun ansiosta.

En kuuntele punkkia juurikaan, enkä pidä itseäni millään muotoa punkkarina. Punk on toki mielenkiintoista musiikkia, en vain ole pahemmin siihen tutustunut.
Sex Pistolsia kuuntelen kuitenkin jatkuvasti. Löysin levyn isän levyhyllystä, laitoin levyn pyörimään ja olin mennyttä tyttöä. Laulajalla on ihana, (joskin monesti hyvin epävireästi kulkeva) käheä ääni(mutta kaikki punk-bändit taitavat hoilata enemmän tai vähemmän käheästi). Vaikka Sex Pistols onkin muka vihaista punkkia, monessa biisissä on silti selvästi iloinen meininki.
Hassua tavallaan, olen ymmärtänyt, että Sex Pistols ei tavallaan ollut aidosti punk-bändi, vain kaupallinen temppu, kun huomattiin että vihaisuus myy.

Amuri

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #86 : Heinäkuu 23, 2006, 22:14:16 »
Kuuntelen vain jonkin verran punkkia, sillä suurin osa niistä bändeistä, joita tässä threadissa ajattelin luetella, taitavat olla yksinkertaisesti vähän liian goottirokkia tai kasaria. :< Siksi köyhähkö postaus!

Siouxsie and the Banshees, joka mielestäni on ainakin puoliksi punkbändi, on varsin rakastettava yhtye, oikeastaan yksi lempibändeistäni. Musta Paraati on myöskin ihan hauska, punkuskottavuudesta en sitten tiedä. Voi olla, että löytäisin punkin parista paljon hyviä yhtyeitä, mutta minä, joka muutenkin olen kovin laiska tutustumaan eri bändeihin, en jaksa uskoa, että kiinnostuisin kunnolla moisesta hakaneulamusiikista. Err, tai siis, yhdistän punkin anarkiaan, meteliin ja asenteeseen, eikä edellä mainituista oikeastaan mikään ole minun juttuni.

Pyrin yleensä pysymään kaukana "Onko Green Day punkkia vai ei?" -väittelyistä ymv. vastaavista, koska ne ovat yksinkertaisesti tylsää luettavaa. Voi olla, että ymmärtäisin "aitojen" punkkareiden huolen paremmin, mikäli kuuntelisin ko. musiikkilajia enemmänkin (eli se olisi minulle tärkeämpi), mutta tällä hetkellä punk on vain yksi niistä monesta genrestä, joita kuuntelen, eivätkä minua jaksa ärsyttää erään halpavaateketjun bändipaidat, Suosikin artikkelit aiheesta tahi punkkarialakulttuurin muuttuminen "villitykseksi".

Yllättäen päästäni ei löydy keesiä enkä käytä revittyjä vaatteita. Tai miltä ne punkkarit nyt näyttävätkään, en minä tiedä.

ElliA

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #87 : Joulukuu 27, 2006, 19:26:12 »
Huhhuh. Alussa kun luin ni aattelin jo että kaikki "hylkäisi" Ramonesin ja sanomalla jopa että se ei ole punkkia!

Hieman lainatekseni: "The Ramones oli tärkein yksittäinen yhtye, joka toi muutosta tähän tilanteeseen ja teki punk-genreä suosituksi" eli ne jotka väittävät että sex pistols teki punk-genren suosituksi niin.. voih :'(

En siis tarkoita että nyt kaikkien pitäisi kuunnella ramonesia että se on sitä "oikeaa" punkkia vaan että ei unohdettaisiin mistä punk on suurimmaksi osaksi lähtöisin.En toki väitä etteikö muutkin kuten Sex pistols olisi vaikuttanut '70-'80 luvulla punkin maailmassa.

Mutta itse pidän kyllä kaikenlaisesta punkista. Eli Ramonestista Blink 182:een. :)

Chiyo

• Ankeuttaja
punk/punk-bändit
« Vastaus #88 : Joulukuu 27, 2006, 22:52:36 »
Niin no. Täällä on nyt vaahdottu todella paljon siitä että mikä on TRUUpunkkia ja mikä sellasta teinipissisten ihkudaa mä oon niin punkkari - wnbpunkkia, mutta enpä aijo siihen kantaa ottaa. Aijon kuitenkin sen verran sanoa, että erästä viisasta ihmistä lainatakseni, muutama vuosikymmen sitten musiikkigenret olivat ns. 'puhtaita' Oli puhdasta poppia, oli puhdasta rockia ja puhdasta punkia. Nykyään, musiikkigernejen ottaessa vaikutteita toisistaan, ei mikään ole varsinaisesti enää jotain tiettyä puhdasta musiikkigenreä. Ainakaan minusta. Joten minusta nykyisiä punkbändejä voi kutsua punkbändeiksi, vaikkeivat ne täysin puhdasta punkkia olisikaan. Koska, mikä musiikki on. (Minut varmaan hirtetään tästä hyvästä, mutta olkoot).

Itse olen kuunnellut yhdessä vaiheessa paljon Simple Plania, Good Charlottea ja Green Dayta. Yleensä tässä vaiheessa porukat huutaa että hyi helvetti mitä teinipaskaa. Mutta pakko myöntää että minä pidän näistä edelleen. Olivat ne sitten kuinka mainstream. Nyttemmin olen siirtynyt Blinkin, All - American Rejectsin, Angels and Airwavesin, +44, Billy Talentin ja Fall Out Boyn kuuntelemiseen. (Enkä nyt väitä että nuo kaikki olisivat punkia).
Eipä kai sitten muuta :3

//EDIT: Niiin, Ramonesia minäkin kuuntelen! Se on aivan loistava bändi :D GABBA GABBA HEY! :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2007, 16:50:59 kirjoittanut Chiyo »

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
Vs: punk/punk-bändit
« Vastaus #89 : Helmikuu 27, 2007, 22:59:29 »
Päädyinpäs tätä topiccia lukemaan ja mielenkiintoista luettavaa olikin. Punkin määrittelyhän on toisinaan vähän ongelmallista. Mitä punk sitten on kenellekin. En itse aio nyt edes yrittää, siinä pitäisi ottaa huomioon niin paljon eri asioita (mitä punk oli, mitä se on ehkä nykyään, miten kulttuuri, ympäristö, nuoriso, pukeutuminen, asenteet jne. ovat vaikuttaneet musiikkiin). Chiyon mainitsemat ns. puhtaat genret ovat myös yksi varteenotettava näkökulma.

En väitä edes, että kuuntelisin liiemmälti punkia. Ramones on ollut yksi suosikkibändeistäni kyllä <3 Pidän ehdottomasti. Ja Ramones on luultavimmin eniten todellinen punk-bändi, jota kuuntelen säännöllisesti ja paljon.

The Clashia olen myös kuunnellut paljon ja sekin kuuluu suosikkeihini. En tosin ole koskaan pitänyt The Clashia erityisesti punk-bändinä. En tiedä, miksi se ei ole vastannut täysin henkilökohtaista kuvaani punk-musiikista. Punkia tai ei, loistava bändi, johon kannattaa ehdottomasti tutustua jos ei ole sitä vielä tehnyt.

Toki on näitä uudempiakin radiobändejä (Green Dayta, Good Charlottea jne.) tullut jonkin verran kuunneltua, mutta eivät ole iskeneet erityisesti.
Ja Nirvanaa myös sitäkin kuuntelen jonkin verran, mutta sen luokittelisin kyllä grungeen.

En nyt liikaa tule kertomaan kenellekään punkista, koska en ole perehtynyt siihen todellakaan riittävästi. Ramones on vain sellainen bändi, jota rakastan. Mutta se on vain yksi bändi muiden joukossa, pidemmän päälle olen rock-ihmisiä.
Hey ho, let's go <3

Ravenmind

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Helmikuu 28, 2007, 15:44:56 »
Ei ns. mainstream-punkpopin (tai miksi Green Dayta ynnä muuta nyt sitten nimittääkään) kuuntelemisessa mitään vikaa ole, eikä ihmistä pitäisi sen takia leimata "wannabepunkkariksi". Ja henkilö, joka pelkästään kuuntelee punkkia, oli se miten HC:tä tai yhteiskuntakriitiistä ei minusta ole punkkari. Se on elämäntapa, ei vain musiikkimaku. Jos sen sijaan ne yhteiskuntakriittiset, kaupallisuutta vastustavat ja muutenkin punkin ajatusmaailmaa tukevat mielipiteet kokee omikseen ja toteuttaa niitä, on tr00-punkkari vaikka kuuntelisikin jotain erilaista musiikkia.

Hmm... Black metal ja kirkkojen poltto niputetaan (aivan liian) usein yhteen. Samaten punk ja punk. Sitä voi kuunnella vaikka minkälaista pakanallista black-örinää, mutta kuitenkin vain murto-osa näistä kuuntelijoista poltti oikeasti niitä kirkkoja. Myös punkkia voi kuunnella ilman että kuitenkaan toteuttaa sitä ideologiaa elämässään tipan vertaa. Vetää hiukset Loreal-geelillä keesiksi ja ostaa parin satasen nahkatakin ja pistää sen täyteen hakaneuloja ja ketjuja, koska se on "punk", haukkua vanhempia jotka eivät osta uutta kännykkää kapitalistip*skoiksi, vaatia anarkiaa osaamatta edes kirjoittaa sanaa jotta voisi katsoa Wikipediasta, mitä se tarkoittaa. Sitten kaverit katsovat, että onpas tuo kova jätkä ja tr00-punkkari, kun se vielä kuunteleekin Sex Pistolsia, Ramonesia ja Terveitä Käsiä. Nuo niitä wannabe-punkkareita ovat.

No joo, meni ehkä vähän kärjistetyksi taas tämäkin kommentti. =)

Punk-musiikin idea on se, että kuka tahansa voi tehdä musiikkia, eikä laulu- ja soittotaidon puuttuminen ole mikään este sille, että voi toteuttaa itseään sen kautta. Punkkari voi tehdä itse musiikkinsa, koska levyjen ostaminen tukee kaupallisuutta. Tuo kuitenkin on melko hutera määritelmä, jonka perusteella ei oikeastaan voi väittää jotakin bändiä punkiksi ja toista ei-punkiksi. Onhan punk-musiikki saanut tiettyjä piirteitä aikojen kuluessa (yhteiskuntakritiikki, tietty laulutyyli ym.), mutta siinä onkin sitten päässyt unohtumaan se olennaisin.

Samippa

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Huhtikuu 28, 2007, 19:35:00 »
Green Dayta tykkään itse kuunnella eniten, tai siihen olen tutustunut, muut ovat jääneet vähän vähemmälle. Vaikkain ehkä Green Day kuuluu vähemmän enemmän tähän punkrock sarjaan, mutta tämä iskee kuitenkin minuun paremmin.

Kuunnelkaa ihmiset sitä vanhempaa tuotantoa. Green Day on kuitenkin perustettu "jo" vuonna 1989. Useat teinit tuntuvat luulevan, että AI oli bändin ensimmäinen levy.

Dookie on minun mielestäni ehkä se GD:n paras levy, sitä tulee kuunneltua ihan aktiivisesti.

Terryet

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Huhtikuu 30, 2007, 02:17:13 »
En voi sanoa kuuntelevani enää punkkia, se niinkutsuttu vaihe taisi mennä ohi.

Mutta kun kuuntelin punkkia, kuuntelin lähinnä Sex Pistolsia, The Ramonesia, Green Daytä, New York Dollsia, Klamydiaa (okei, humoristista suomipunkkia ja tätä kuuntelen yhä) ja vanhaa Apulantaa, jossain vaiheessa kuuntelin jopa Abduktiota, Riistettyjä ja Kaaosta, mutta tästä HC-tyylistä en oikein pitänyt.
Samaa jauhantaa ja karjuntaa koko ajan, menee hermot.

Sex Pistolsiin liittyen luin Nancy-kirjan ja mielestäni se oli ja on yhä hyvä, mutta Sex Pistols sinänsä ei mielestäni ole millään tavalla loistava tai mitään. Samaa ärsyttävää rähinää koko ajan, kun minun mielestäni musiikin tulee olla 'koskettavaa ja nautinnon tuottavaa' tai jotain.
New York Dollsiin ja Ramonesiin hermoni kärähtivät, koska molempien biiseissä on melkein kaikissa sama, pitemmän päälle ärsyttävä melodia (onko se sana edes melodia..) . Joitain New York Dollsien ja Ramonesin biisejä kuuntelen yhä, mutta en mitenkään suurissa määrin.
Klamydiaa ja Apulantaa kuuntelen, koska mielestäni ne ovat hyvältä kuulostavia ja biiseissä on sitä karismaa. Vitsit oon taas fiksu..

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Toukokuu 04, 2007, 15:36:48 »
Kylhän mä nyt punkia kuuntelen jonkin verran, mutta punkkaria musta ei sais tekemälläkään.
Tai no itse luokittelen musiikkini punkiin tai punk/rockiin..
Mutta en ole mikään super fanittaja, joka kuuntelee pelkästään punkia, ja kuuntelee sitä sen perusteella, koska se on punkkia, ja kuuntelee ihan kaikkea joka luokiteltaisi punkiksi.

Kuuntelen The Clashia, Ramoneseja, Green Dayta ja Billy Braggia, jossa oli ehkä ripaus punkia, mutta nykyäään ei todellakaan.

muoks. huoh noita mun juttuja tuollon. No nyt kuuntelen vähän enemmän ah niin ihanaaa brittipunkia; Sham 69, Damned, Buzzcocks jne. Apistakin kuuntelen jonkin verran...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2008, 19:30:13 kirjoittanut Miss Strigidae »

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Kesäkuu 21, 2007, 11:53:03 »
En nyt sanois et oisin joku punkkari, mutta kyllä mä jotain punkkia kuuntelen. Koneella/ämppärissä on Pistolsia ja Ramonesta, ja Nirvanaa jossa on ripaus punkkia mutta emmä sitä punkiksi oikeestaan ajattele. Tai olihan se grunge bändeistä se punkein (Nirvana lähimpänä punkkia, Alice in chain heviä ja Pearl Jam poppia) mutta.

Oon joskus kuunnellu tuota "skedepunkkia" (punk/rock) ja ei se musta ole yhtään lähellä tommosta 70-luvun räyhäämistä.
Esim Blink 182 (tuota just kuuntelin) ei oo mitään punkkia, se on vaa semmosta poikien sekoilua :)

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Kesäkuu 28, 2007, 11:56:15 »
Kyllähän sitä tulee kuunneltua. Alakulttuurin kusipäät, L.A.M.F, Lama, Siouxsie, Retkibanaani, Vandaalit, Dead Kennedys, X Ray Spex, Gogol Bordello, etc.
Sex Pistolsista en ole ikinä jaksanut innostua enkä Ramonesistä. Anarkismista pidän aatteena erittäin paljon, mutta se ei vain valitettavasti toimi, liikaa ihmisiä, ja liikaa typeriä ihmisiä. Sotaa vastaan, sortovalta alas ja silleen. Tuntomerkkinäni 30 cm pituinen irokeesi. Jes. Mutta en minä nyt itseäni heti punkkariksi menisi tilureelaamaan.

Minnea

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Heinäkuu 05, 2007, 02:57:07 »
No hypätäänpä nyt sekaan tähän keskusteluun, vaikka ei varmaan pitäisi näin väsyneenä.
Punk on asenne jota musiikki tukee, ei musiikkia josta asenne lähti. Punk on kuulunut elämääni jo monta vuotta ja asennekkin on varmaan jonnekkin sinne päin, en voi sanoa että olen punkkari, koska mielestäni kukaan ei ole enää nykyään. Vanhoina hyvinä aikoina ihmiset olivat mitä olivat nyt kaikki menee jotakuinkin muodin mukaan, jos katsoo tarkkaan nykyistä katukuvaa, näkee viidentoistaminuutin sisällä monta pientä punkkaria sylkemässä kaduille ja huutamassa ANARKIAA!! Ja vasta viimevuonna samassa ajassa pystyi pongaamaan monta pikkugoottia angstaamassa meikit poskilla. Kärjistettyähän tämä on mutta lopulta totta kun rupeaa asiaa enemmän ajattelemaan. Punk on tämän hetken muoti ilmiö, siitä kai voimme kiittää näitä melkein-punk-bändejä kuten GreeDay ja My Chemical Romance joka on ainakin jossain mainittu olevan punkkia, tai ainakin ne kaksi vanhempaa levyä olivat enemmän kun tämä uusin. Tämän tiedän sillä viime tiistain vietin näiden uus-punkkari teinien touhua katsellessa MCR:än keikalla. Hyvin olivat omaksuneet sen että pitää punk keikalla hyppiä ja riehua minkä kropasta irti saa, mutta sen vaan sanon että sellainen ei ehkä ihan sovi tollaselle isolle keikalle, clubi keikat on sitten eri asia. Joo eksyn asiasta ja pahasti, mutta varoitinhan olevani väsynyt.

Itse en siis ole punkkari enkä mitään muutakaan. Kuuntelen punkkia kyllä, mutta niin kuuntelen rockia ja metalliakin. Joskus pystyy jopa poppia kuuntelemaan. Se että ihmisillä on niin suuri tarve mennä rajaamaan itsensä ja muut johonkin genreen tai luokkaan, on käsittämätöntä. Mun mielestä Punk on sitä että elää omaa elämäänsä, muista ja muiden mielipiteistä paljoakaan välittämättä. Elä ja anna elää! Se että ei anna kenenkään muun rajata elämäänsä tai ajatuksiaan on minulle se punkin ydin.  Anarkia on juuri sitä että ei välitä auktoriteeteistä vaan antaa mennä niinkuin parhaalta tuntuu. Niin että menee niinkuin itse haluaa, eikä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa. Niinhän se menee. Minulla on juuri tämä asenne, olenko siis punk? Tiedä häntä.

Jos nyt täytyy sanoa niitä punk-bändejä joita musiikki kokoelmastani löytyy niin täältä tulee.

SexPistols -ei nyt kuitenkaan sitä parasta punkkia vaikka kaikki siitä niin vouhottavatkin-
Ramones - jotenkin tykkään...
Pennywise - Uusi tuttavuus joka vaikuttaa hyvälle
Misfits - Me likes muuta ei voi sanoa
Billy talent - mielestäni asennetta löytyy
My chemical romance - se vanhempi tuotanto on siis enemmän punk ja mine tykkee myös uudesta
GreenDay - sanoo kuka mitä tahansa
Klamydia - hih tykänny aina enkä edes aivan aluksi punkiksi käsittäny
Apulanta - ja ne vanhemmat tuotannot juuh

Sanottakoon vielä että kukaan ei voi kadulla mina punkkariksi luulla. Myönnän että ketjut ja niitit kuuluvat pukeutumiseeni erittäin vahvasti. Samoin lävistykset ovat osa minua ja hiukseni saavat jänniä värejä osakseen aina silloin tällöin.. eikös se ole ihan punk? Heh. Silti uskon että enemmänkin minua katsotaan sinä oudosti pukeutuvana nykynuorisona tai en tiedä enkä oikeastaan välitä, koska pää asia on että itse viihtyy ulkomuodossaan ja vaatteissaan. Kunhan ei pukeudu muita varten tyyliin Hei kattokaa minulla on kasa niittejä nahkatakissa täällä 30-asteen helteessä, koska olen punkkarirokkarihevari...

Jöö hieman överiks meni mutta menköön :D

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #97 : Heinäkuu 07, 2007, 23:57:40 »
Jonkin verran on tullut punkkiakin kuunneltua tässä muutaman vuoden aikana. Eräs brittipoikanen tutustutti minut Misfitsiin ja AFIin ja tykästyin heidän musiikkiinsa. Musiikkimakuni on muutenkin melkoisen outo, joten eipä se mitään haittaa, vaikka sekaan hämmennetään vielä punkkiakin kaiken muun joukkoon.

Muutamaan kuukauteen ei ole kyllä tullut kuunneltua kumpaakaan noista bändeistä, levyjä kun en omista kummaltakaan, ja koska kaikki biisit löytyvät omalta koneeltani, jota hallitsee ilkeämielinen virus, niin eipä se houkuta niitä siirtää mp3-soittimeenikaan, että pääsisin jälleen kuuntelemaan.

Suomalaisista punk-bändeistä, joista olen alkanut pitämään, voisin mainita Ne Luumäet. Yhtään biisiä en kylläkään tällä hetkellä muista nimeltä, mutta ihan mielenkiintosia ne biisit ovat. Apulannan varhaisempaa tuotantoa olen alkanut vasta viime aikoina alkanut pitämään enemmän arvossaan kuin aikaisemmin. Pelle Miljoonakin (Hamina Hamina Hamina) on alkanut jossain määrin soimaan soittimessa.

"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Heinäkuu 08, 2007, 00:54:47 »
Jonkin verran on tullut punkkiakin kuunneltua tässä muutaman vuoden aikana. Eräs brittipoikanen tutustutti minut Misfitsiin ja AFIin ja tykästyin heidän musiikkiinsa. Musiikkimakuni on muutenkin melkoisen outo, joten eipä se mitään haittaa, vaikka sekaan hämmennetään vielä punkkiakin kaiken muun joukkoon.

AFI, eli Alien Sex Fiend? Itse en ole kyllä ikinä ajatellut että se ihan punkia olisi, ehkä death rockia tahi muuta ihme apinointia (siis, Alien Sex Fiendhän on pirun mainio bändi)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #99 : Heinäkuu 08, 2007, 01:30:32 »
Ikinä kuullutkaan tuosta Alien Sex Fiendistä ^^. A Fire Inside-nimistä bändiä tarkoitin...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Qust

• Ankeuttaja
« Vastaus #100 : Heinäkuu 08, 2007, 01:55:42 »
Harvinaisen turhaa tuollainen "Green Day ei oo punkkii, sitä kuuntelee pikkutytöt!1111"-valitus. Toki saa keskustella onko joku omasta mielestä punkkia tai ei, mutta turha tuputtaa muille omaa mielipidettään totuutena. Mm. Green Day, Good Charlotte ja Blink-182, joista on kaikista valitettu, ovat wikipedian mukaan jonkinmoista punkkia.

Itse en ole minkäänmoinen punkkari, vaikka punkkia aika paljon kuuntelenkin. Esim. Millencolin, Lagwagon, Blink-182 ja Streetlight Manifesto ovat bändejä joita tulee kuunneltua. Kevyempää osastoa siis lähinnä.

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Heinäkuu 08, 2007, 09:48:16 »
Ikinä kuullutkaan tuosta Alien Sex Fiendistä ^^. A Fire Inside-nimistä bändiä tarkoitin...

Ok, ja minä hankin paremman ajankohdan kirjoitella vuotikseen kuin klo 1 yöllä :D

BTW, tuosta wikipediasta, sinnehän saa nyt kirjoitella ihan kuka tahansa ettei ihan sellainan virallisen tiedon sivusto ihan ole.

Qust

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Heinäkuu 08, 2007, 16:54:34 »
BTW, tuosta wikipediasta, sinnehän saa nyt kirjoitella ihan kuka tahansa ettei ihan sellainan virallisen tiedon sivusto ihan ole.
Saa toki kuka tahansa kirjoittaa eikä olekaan virallisen tiedon sivusto, mutta väittäisin että edes vähän virallisemman kuin se että joku tulee tänne huutamaan ja perustelee pikkutyttöjen musiikkimaulla. Lisäksi esim Blink-182:den genrevalintojen kohdalla on useammatkin lähdemerkinnät, ei niitä ihan omasta päästä ole sävelletty. Voisin muutenkin kuvitella että jos joku sinne olisi käynyt jotain potaskaa kirjoittamassa noinkin isosta aiheesta kuin suositusta bändistä, kävisivät fanit äkkiä asian korjaamassa.

Ravenmind

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Heinäkuu 16, 2007, 18:28:42 »
Argh. Wikipedian mukaan Dragonlandkin on progea.

Valse Triste oli punk. Ensimmäinen festarikeikka, jolla ikinä olin, ja peräti melkein koko ajan soittivat housut jalassa... Siis melkein. Paitsi se "uusi soolokitaristi", jolla ei missään vaiheessa ollut muuta kuin... No. *Likainen mieli* Sääli etten ehtinyt Kakkahätä-77:ää kuunnella (aika anarkistista soittaa vain noin puolet ajasta mikä oli ilmoitettu ;), mutta kyllä Ilosaarenkin jälkeen tuntuu aika absurdilta kuulla Green Dayta väitettävän punkiksi, Wikipediassa tai missään muuallakaan.

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Marraskuu 30, 2007, 23:21:45 »
 Pidän punkista, sen yksinkertaisuudesta ja särmästä. En ole koskaan, enkä tule sanomaankaan, että "hittojee oon punkkari, mummot varokaa!" vaan pidän omat mielipiteeni, ja jos jotakuta ajatukseni kiinnostavat niin voin ne ystävällisesti kertoa. Koulussa minusta pidetään vaikka ei pidetä. Olen hyper-aktiiivinen mielenilmaisija vailla aina jotain pilkunpieksentää. En tiedä, en todellakaan tiedä miten olen tälläiseksi kasvanut kun ystäväpiirini ja koko kotipaikkakuntani on täynnä Britney/Ari K/Antti Tuisku/Eminem-porukkaa.
 Olen vain minä. Anarkismiin voi rakastua. Joskus kunnanhallinnan vaikeroidessa omilla vesillään, vetäen mukaansa heitä kannattavia jäseniä, olen rakastunut. Koska en tunne, että yhteiskunnan pääjehujen päätökset koskisivat minuun asti seilaillessani omassa pienessä "punkin puolesta!" paatissani. Ajan nuorten arvoja parempaan suuntaan. Jos eduskuntavaalit (ja muut sellaiset) olisivat paras tapa tehdä Suomesta demokraattinen, miksi ´sitten sanotaan että Suomen kansa äänestään edustajansa, kun äänestysikä alkaa 18 vuoden paremmalla puolella? Eli tämänkin säädöksen mukaan alle 18-vuotiaat eivät ole Suomen kansalaisia. Yksi ja sama minulle, mutta joillekin muille tärkeä. En pidä itseäni suomalaisena tai eurooppalaisena. Pidän itseäni ihmisenä ja toisinaan eläimiä puolustaessani kerron olevani eläin. Ja niinhän me olemme. En kuitenkaan ole myöskään sillä kannalla että autojen hakkaaminen ja mummoille *ittuilu olisi se paras tapa tehdä maapallosta asumiskelpoinen paikka.
 Ja sehän meni asian vierestä kuin pellossa olisi.

Olin pieni kun isäni kuunteli Eppuja. Olin pieni kun laitoin vahingossa The Clashin kasetin soimaan, "ei hitto, tämähän on ihan hauskaa musiikkia." Nyt olen isompi ja isäni kuuntelee edelleen Eppuja, Clashin kasetti on tuhannen palasina jossain taivaiden valtakunnissa, mutta "ei hitto, Clash on ihan hauskaa musiikkia!"
 On hauskaa kun on hauskaa musiikkia kuunneltavaksi, osa hyvien lyriikoiden ansiosta, osa taas mahtavien sointuvirtauksien ja bassorummuttelujen ansiosta. Kertoilen nyt muutamia bändejä, joiden musiikki on hauskaa: Aivolävistys, Terveet Kädet, Oi Polloi, Operation Ivy, The Clash, The Casualties, Dead Kennedys, Sex Pistols(!?), Anti-Flag, Pelle Miljoona, l7, The Lookouts, Bad Religion, The Subways ja mikäs muukaan kuin, Green Day.
 Palan halusta nostaa taas tämän "onko Green Day punkkia?" kysymyksen pinnalle. Arvostan jokaisen omaa mielipidettä ja toivon että muutkin tekevät niin. Tunnen Green Dayn poppoon tarinan, hyvin. En ole niitä American Idiotteja, vaan olen Kerplunk! ja Dookie- kansaa ja pidän miesten vanhinta tuotantoa hauskimpana musiikkina. Kertomukset pilven polttelusta, hengaamisesta, tylsyydestä ja itsetyydytyksestä voi olla joskin, tylsähkö aihe niille, jotka pitävät American Idiottia Green Dayn parhaimpana. Mutta minuun osuu se vanhan tuotannon halu tehdä vain sitä musiikkia. Räi'itään kitaroilla ja hakataan rummut *askaksi, kunhan on vaan hauskaa. Tietysti on ollut puhetta myös tästä kaupallisesta-bändistä, joka myymällä itsensä nousi muidenkin kuin puskaradiosta hyötyvien korville. Mutta eivät miehet myyneet itseän kuin halpaa *uoraa. He saivat levytyssopimuksia. Vaikka studioitten vaihtuessa miesten tekemä musiikki vaihtui, hieman, tyyliltään, sekin oli vain iän myötä tuleva rappunen. Dookien jälkeen pojista tuli isiä, oli pakko rauhoittua, edes vähän (ei koske Trétä.) Mielestäni (Green Dayn) hemmojen mielipiteet ylipäätään kaikesta jo nostaa bändin juuri sen "ollakko Punk/rock vai ei"-riman yläpuolelle. Billie Joe on sanonut "elämästä selviää parhaiten kun ei kuuntele muita."

mutta mielipiteensä kullakin. Tuo oli omani.

Otan vielä kantani tähän "ei tennareita tai niittivöitä pissiksille!" -aiheeseen. Jos joku hevoshullu Backstreet Boyssiä kuunteleva 12-vuotias tulisi minulle sanomaan, "olen punkkari," vastaisin suurin piirtein näin: "anna mennä!"
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2007, 23:38:56 kirjoittanut sinny »

Whinez

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Tammikuu 06, 2008, 05:04:47 »
Kuuntelen monia punkbändejä, mutten koe punk -sanaa kohtaan alkuunkaan samaa vetoa kuin muihin kuuntelemiini genreihin. Normaalisti yritän kuunnella mahdollisimman montaa eri bändiä per tyyli, mutta kiinnostus itselleni uutta punkkia kohtaan on plusmiinus 0.

Monesti tulee semmonen fiilis, että "Nyt on pakko saada käsiini Itä-Timorilaista dixielandia!!", tai jotain. Punkin kanssa asia ei siis omalla kohdallani mene näin, koska en yritä etsiä sitä mistään. Sitä vain saa kuulla jonkun muun kautta. Yleensä suhtaudunkin aika "jaaa":sti punkbändiä kohtaan ennen kuin kuulen sitä ja löydän jotain, mikä saa minut pitämään siitä. En ole kiinnostunut hankkimaan itselleni punk-musiikkia ennen kuin olen todennut pitäväni kyseisestä bändistä. Suurimpaan osaan kuuntelemistani punkbändeistä olen päässyt käsiksi grindcoren tai kavereiden kautta.

Punkkiakin on niin monenlaista. Oma punkinkuunteluni koostuu tällä hetkellä lähinnä perinteisemmästä punkista. Hc-punk itselläni taitaa mennä enemmän ehkä grindcoren puolelle, koska jotenkin koen sen vielä agressiivisemmaksi, onhan noita hc-bändejäkin kuitenkin muutamia kivoja. Itselläni hc-punkkiin ei vain yksinkertaisesti liity kuin lähinnä huonoja ulkomusiikillisia muistoja vuosien varrelta, joten se yleensä rajoittaa. Ärsyttävää sinänsä, kun en vain monesti tunne sitä kotoisaksi. Tämä vaikuttaa juuri koko käsitykseeni punkista, etten niin sanotusti ole kiinnostunut siitä muuten kuin yksittäisten (mutta lukuisten) bändien kohdalla. On sitä hc:ta mukava kyllä ite soittaa, että ei sillä.

Punkasenteesta en ole niin kiinnostunut. Arvostan punkkareiden radikaalia ajattelutapaa ja mielipiteeni monista asioista ovat samat, mutta eipä vaan ole mun juttu tuo totaalinen asennoituminen punkkia kohtaan. Taitaa muutenkin olla punk joka suhteessa tällä hetkellä vähän mainstreamia, joten jätän sen pukeutumisen ja asenteen kannalta muille. Lisäksi en ole aidosti niin "punk" että haluaisin osoittaa sitä kaikilta osin.

Mainittakoon kuuntelemiani tunnettuja bändeja nyt vaikka Sex Pistols, Bad Religion, Skitsystem, Ramones, Napalm Death, Eppu Normaali. Vaikka tuota nappista voisi jo ehkä melkein sanoa grindcoreksi niin laitan sen listaan. Muutenkin lähellä toisiaan niin whatever.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #106 : Tammikuu 23, 2008, 18:48:16 »
Njaah, lasketaanko My Chemiä tähän?

Green Daytä tosiaan minäkin kuuntelen, loistava bändi. Mielestäni Green Day, ajatelkaas, hehän ovat tehneet työtä vuosia (todellakin), ei ole mikään pissisbändi, ei pissikset semmosta kuuntele. Aika monet pissikset vihaavat GD:tä jos totta puhutaan...
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #107 : Toukokuu 11, 2008, 21:24:23 »
Olen vasta tutustumassa Punkkiin. Koko homma lähti Apulannasta ja sen kautta olen tutustunut muuhun punkkiin pikkuhiljaa. Olen alkanut tajuta et tää on sitä mitä olen etsiny ja mitä tykkään kuunnella. Ajatus maailmani myös menee aika paljon samoilla linjoilla kuin punkkareilla, vaikken olekkaan anarkisti. En väitä olevani punkkari. Olen sitä mitä olen enkä seuraa muodin mukana. En näytä yhtään punkkarilta. Mielestäni vaatteiden ei tarvitse kertoa ajatuksista. Mielestäni on muuten h****tin ristiriitasta olla vegaani ja samalla käyttää nahkavaatteita. Kuuntelen muutakin musiikkia kuin punkkia, mutta punk tuntuu siltä omimmalta. HC on myös hyvää niin kauan, kun se laulu ei oo simmosta karjumista josta ei välttämättä pysty edes sanomaan mitä kieltä se on. Sanoitukset on kuitenkin aika iso osa musiikkia.

En ole ehtinyt tutustua vielä moneenkaan punk bändiin. Tässä nyt kuitenkin muutama mihin olen vähän tutustunut ja tykkään. Ramones (löytys isäpuolen levyhyllystä), Pelle Miljoona (ks edellinen), Eppu Normaali, Klamydia, Anti-flag ja The clash.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

XwoundX

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Toukokuu 20, 2008, 16:57:24 »
Wuuh, mielenkiintoista tekstiä. Ilmoitin vihaavani genreilyä, ja se pätee tähänkin. En jaksa miettiä, mikä on punkia ja jauhaa sitä samaa kysymystä hamaan lopuun saakka. Mä haluan elää, on tää tarpeeksi vaikeeta ilman genrevammailuakin.

Mutta niitä bändejä...noh Pelle Miljoona, The Clash, Sex Pistols, Green Day, Anti-Flag, X-ray Spex, Abduktio, Aivolävistys...tässä ainakin tärkeimmät. Paljon pidän myös sellaisesta punk-henkisestä musiikista (vanha MCR, Sum 41, Disco Ensemble, yms yms)

Hypocrite

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Kesäkuu 02, 2008, 19:27:08 »
Oon kuunnellut punkia koko pienen ikäni, äiti oli nuoruudessaan punkkari, joten mm. Pelle Miljoona ja Eppu Normaali on olleet aika läsnä mun elämässäni. Oma punkkarikausi kunnolla joskus ysillä, ja jatkuu jatkumistaan. Tietysti kuuntelen muutakin musiikkia, en minä mikään genrerasisti ole. Jotkut punk-yhtyeen vaan vetoavat muhun jollain tapaa, joko sitten musiikillisella pelleilyllä (Klamydia on tästä hyvä esimerkki - pelleilystä nimenomaan) tai asenteella ja sanomallaan.

Aivolävistys on mulle rakas, vaikken olekaan kuunnellut sitä kuin viime syksystä. Heti ensimmäisen biisin jälkeen tuli tunne, että "Vau!". Kuuntelin MySpacesta ja Mikseristä Lävistyksen biisit puhki ja sitten sain hankittua kaikki kolme ilmestynyttä levyä. The Exploited teki saman fiiliksen.

Anti-Flagiin tutustuin vasta tuossa vähän aikaa sitten, eikä tehnyt sellaista fiilistä kuin vaikka Aivolävistys, musiikista puuttui se sama särmä. Ajatuksiltaan kuitenkin niin hyvä yhtye, että Ruisrockiin menen katsomaan.

Mulle punk on kyllä enemmän kun musiikkia. Se on koko ajatusmaailma, se on anarkiaa. Ja anarkia... Mulle se on tasa-arvoa, sitä, että näitä "ylempiä johtajia" ei tarvittaisi, jos jokainen ajattelisi omilla aivoillaan. Jos jokainen osaisi ihan itse erottaa oikean ja väärän. Se on kuitenkin epärealistista, jossakin on aina niitä ihmisiä, jotka eivät tiedä mitä voi tehdä ja mitä ei. Vastustan armeijaa, ihmisoikeudet kuin myös eläinten oikeudet on mulle tärkeitä. En nyt ala selittää näitä kaikkia, mutta ehkä joku tajusi mitä tarkoitan.

Kuuntelen paljon punkia, tykkään joidenkin yhtyeiden yksittäisistä biiseistä, mutta nämä kaikki edellä mainitut ovat siis lähellä sydäntä, joiden lisäksi myös Kakka-hätä 77, Sex Pistols, Rakkaus, Ramones, The Clash, Rancid, Pennywise ja CMX ovat kuuntelussa ahkeraan.

Kyllähän jotkut väittävät huomaavansa, että kuuntelen punkia. Irokeesi pirtsakoilla väreillä, lävistyksiä, risoja vaatteita. En yritä saada ihmisiä huomaamaan, että "Hei olen Hypocrite kuuntelen punkkiiiihh!!!1", minä nyt vain satun olemaan tällainen ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, etten tahdo olla kuten kaikki muut. Okei, nyt nuo kaksi juttua vähän risteää, mutta kuitenkin. Onhan mua narkkariksi, skiniksi ja saatananpalvojaksi sanottu, mutta eipä se minua haittaa. Kaikilla on omat mielipiteensä kaikesta, ja jos joku haluaa pitää mua narkkarina, antaa mennä!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2008, 19:36:26 kirjoittanut Hypocrite »

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #110 : Marraskuu 08, 2012, 14:48:22 »
Noh..

Minä kuuntelen punkkia, mutta en niinkun mitenkään erityisemmin pukeudu punkkarimaisesti (vai mite sanotaan)
iha normaalisti siis pukeudun suurinpiirtein mut siis punk musiikkia kuuntelen paaljon.
Tai jos alternative lasketaan niin sitä ja pop punk ja näin ;)
Bändejä on tuotaah

Green Day

Oii <3 Oon tykänny jo useemman vuoden ja MAHTAVAA musiikkia :3

Nirvana

Nirvanaa en oo kuunnellu ku jotain puolvuotta tai alle mut hyvä on <3
...tai oli... miten vaan.

Paramore

Paramorea itseasiassa en silleen kuuntele paitsi vähän, muttaku yks nimeltämainitsematon kaveri
kokoaja Paramorea rakastaa ja kuuntelee ja soittaa ja laulaa ni kyllä se hieman tarttuu...:D

Guns 'n' Roses

Guns 'n' Rosea en myöskää sillee iha mitekää kauheen kauka oo kuunnellu mut hieman olen ja
oikeesti on hyvä :)

No sellasta miä kuuntelen <:

Joo no en tiedä minkä te laskette punkiksi, mutta kyllä noista muutama jotain punkkia on :D
En tajuu katsos sitä ''Green Day ei oo punkkia jee!'' - juttua...
Nojoo, Green Day ei ehkä enää oo mitää rajuinta mahdollista punkkia
mutta kyllä minunmielestäni Green Day on vähintään jonkin sortin
pop punkia... no mutta minä pidän siitä :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2012, 14:58:13 kirjoittanut simiblaa »
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Maaliskuu 19, 2013, 12:01:01 »
En tajuu katsos sitä ''Green Day ei oo punkkia jee!'' - juttua...

En kyllä ehkä sanoisi nyky-GD:tä mitenkään punkiksi, he ovat menneet rajusti kaupalliseen, siistitympään suuntaan ja alkavat vaikuttaa kovin paljon vain pop rock -bändiltä. Hyvää musiikkiahan he tekevät, mutta itse pidän enemmän heidän vanhemmasta tuotannostaan, jota todellakin voisi sanoa punkiksi. Toisaalta on hienoa, että yhtyeet saavat kunnolliset palkkiot taiteen tuottamisesta - sillä sitähän musiikki on -, mutta toisaalta tuntuu siltä, että monesta yhtyeestä katoaa "se jokin", kun heidät kiinnitetään isoihin levy-yhtiöihin konkarituottajien silmien alle.

Klamydian kaksoislevy on omassa hyllyssä, vaikken kaikesta suomipunkista pidä, siinä on jotain hienoa nurinkurisuutta ja kapinahenkeä, kuten kunnon punk-bändissä pitääkin. Itse kaipaan punkilta sitä itse tekemisen, kotikutoisuuden ja anarkian tuntua. Nykyään, jos bändissä on vain basso ja kaksi kitaraa, sitä sanotaan heti punkiksi. Kai siitä on tullut markkinoiva leima: punkin kuuntelijoita pidetään idealisteina ja "koviksina". Eivät noin ajattelevat ole kyllä kuunnelleet Tumppi Varosiaan kunnolla.