Kirjoittaja Aihe: Käytännön piloja  (Luettu 28701 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Käytännön piloja
« : Tammikuu 14, 2003, 14:28:58 »
Mitä mieltä ovat pilailusta/keppostelusta/jekuista? Oikein vai väärin? Millaiset pilat eivät ole kivoja? Miksi? Mikä ärsyttää? Millainen keppostelu on sallittua? Pystytkö nauramaan itsellesi?

Jokainen on varmasti tehnyt joskus piloja? Kerrokerrokerro! Jäitkö
kiinni? Saitko huutia? Vai hihititkö nurkan takana, kun kepponen onnistui täydellisesti? Oletko itse joutunut jekutuksen kohteeksi?

Kerro parhaimmat palat!

Tässä yksi esimerkkitapaus: (joka onnistui, hurraa!) Uutena vuotena (oltiin ihan penskoja, jotenka tämä oli silloin hirmu hohdokasta, ja on muuten edelleen muistellessa.)

Kahvipila

Minä, veljeni ja toiselta puolelta Suomea meille kylään tullut paras kaverini pikkusiskoineen päätimme yllättää vanhempamme (niitä oli peräti neljä: Minun vanhempani ja kaverini vanhemmat):
Katoimme pöytään kahvikupit, oikein kynttilätkin ja suklaakonvehdin jokaisen lautasen reunalle. Veljeni kämmäsi jotain kahvin kanssa. Ilmoitti laittaneensa sinne jotain "mausteita". Ihmettelin tietysti, että mitä ihme mausteita, johan tässä koko touhussa oli tarpeeksi vaivaa, ei ne mitään maustekahvia tarvitse. Inzu (paras kaverini siis) nauroi kohtalokkaasti ja näytti minulle suolapurkkia. Olin tietysti heti mukana juonessa ja lapoimme kahvinkeittimeen desilitroittain suolaa -Saisivatpa mukavan yllätyksen...

Kun rakkaat vanhempamme vihdoin saapuivat, ihastelivat tietenkin kilpaa aikaansaannostamme. Istahtivat luottavaisina pöydän ääreen ja antoivat minun kaataa täydet kupilliset kahvia. Livahdimme viereiseen huoneeseen ja piankos keittiöstä kuului korvia vihlovaa kiljunnan ja karjunnan älämölöä ja heti sen perään yököttelyä.

Kyllä meillä oli sitten hauskaa. *pahiskäkätystä* Ensin vanhempamme olivat hieman harmistuneita, mutta leppyivät, kun lupasimme vannoa uudenvuodenlupauksessa, ettemme enää koskaan laita kahviin suolaa. ((Mutta kauankos ne uudenvuodenlupaukset ovat yleensä pitäneet? Ja ensi kerralla sitten pippuria... :] ))

*muoks muoksuti muoks* Jos kokeilit jotakin Vuotislaisen vinkkaamaa pilaa, olisi hauska kuulla miten kävi. Toimiko?

*muokkaa miljoonabriljoona kertaa ilman mitään järkevää syytä, tai ainakaan sellaista, mikä kannattaisi naputtaa tähän*

//Tähänkin on ilonpilaajana pakko huomauttaa että täydellisen mauttomat "pilat" (jotka saattavat jopa vahingoittaa jotakin oikeasti) ovat tietysti sensuroinnin kohteena.

//Lae siirsi muuhun viihteeseen
Mäyrä on tyytyväinen rakennettuaan sokeripaloista kirahvin.

Poissa iidba

• Vuotislainen
Käytännön piloja
« Vastaus #1 : Tammikuu 17, 2003, 16:06:47 »
Minä tein pikkuisen pilan veljelleni ja hänen parhaalle kamulleen. Pila onnistui osittain, mutta osittain ei...

Pikkuveljeni ystävä tuli meille kylään. Äiti oli käskenyt lämmittää pojille ruokaa, sillä viipyisi töissä myöhään. Harmittelin kohtaloani, ja ruokaa laittaessani sain idean. Kysyin pojilta, haluaisivatko nämä kaakaotakin. Halusivat ne. Kaadoin mukeihin kaakaon lisäksi suolaa, pippuria, kinuskikastiketta ja mansikkamehua. Jätin pöydälle myös itselleni mukin, joka sisälsi aivan tavallista kaakaota. Vein poikien mukit pöytään, ja sanoin että ruoka olisi kohta valmista. Ilmeisesti he näkivät voitonriemuisen virneeni, ja kun menin keittiöön takaisin, ihmettelin kovasti mikseivät pojat yökänneet. Ajattelin, että ehkäpä he eivät olleet vielä juoneet, ja käväisin yläkerrassa. Takaisin tultuani join kaakaoni; ja sylkäisin kaiken samantien ulos.

Myöhemmin minulle selvisi, että veljeni oli maistanut kaakaota ja todennut sen maistuvan kamalalta. Niinpä hän vaihtoi oman mukinsa minun mukini kanssa, ja minä tyhmänä join sen.

Jos toiselle kuoppaa kaivaa, niin itse siihen putoaa.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Juliette

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #2 : Tammikuu 17, 2003, 23:25:48 »
Tämä tapahtui neljä vuotta sitten.

Olin siskoni ja hyvän ystäväni sekä tämän pikkuveljen kanssa Kuusijärvellä uimassa.
Jostain syystä päätimme soittaa toiselle kamullemme ja pyytää häntä tulemaan pihalle.
Tämä kaverimme lupasi olla pihalla viiden minuutin kuluessa, ja me painuimme uimaan.
Kaverimme ei koskaan soittanut takaisin että missä oikein viivyimme, mutta kerroimme kaiken tultuamme takaisin kotiin.

Se oli aika lapsellista.

Vlozie

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #3 : Tammikuu 21, 2003, 18:28:07 »
:twisted: Huahaa. Tässäpä muutama.
Rotta kaapissa
Olin ostanut kumirotan, aidon näköisen ja laitoin sen veneellämme (puoliksi meidän ja puoliksi melkein-sukulaistén) ruokakomeroon. No, eräs aikuinen Jaana vilkaisi komeroon ja kirkui. Kirkui ja kirkui. Heh hee :D

Lyijykynähaava
Kerran ranskantunnilla minun ja "Minnan" edessä istuva (vaikka Reetta) pyysi minua piirtämään aidon näköisen "haavan" käteensä. Piirsin sen, ja ihan hyvältä se näytti, joten tunnin jälkeen jekutimme lähes kaikkia "Reetan" luokkalaisia, että muka olin vetänyt lyijykynällä hänen käteen :D . Täydestä meni aina. :twisted:  :mrgreen:

Dzeni

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #4 : Tammikuu 21, 2003, 23:24:24 »
Oltiin kavereitten kanssa rymy matkalla Lahdessa. Tai olin kuskina.
Pysähdyttiin tien varteen, kun yhelle tuli vessa hätä, tai tarve käydä tien poskessa.. Se sitten päätti mennä auton eteen kuselle, minä kävelin takasin autoon sisälle ja laitoin pitkät valot päälle (oli pimiää). Siis käytännössä valaisin kaverini takapuolen ohi ajaville autoille. :D

Hän ponkas hyvin nopeesti pystyyn, meidän muiden nauraessa.
Nauroi myös itse itselleen. Se oli vaan sellanen pikainen käytännön
pila.

Vilja

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #5 : Tammikuu 24, 2003, 20:31:04 »
Me koettelimme hieman hissanopen sijaisen hermoja  :twisted:

Aluksi kun hän alkoi kuulustelemaan viimekerran läksyjä, kaikki sanoivat olleensa kipeitä. Ei uskonut.
Kello 13.55 Mikko sanoi, että me päästään 5minsan päästä (oikeesti viel 20minsaa). Heti oli kaikki juonessa mukana "Mä myöhästtyn bussista!""Mulla on hammaslääkäri!"
Se ei uskonut meitä. Ilkiä. Mutta ei s emeitä mitenkään läksyttäny. Kaikki opettajat kehuu meidän luokkaa enkeliluokaksi. Mutta ei silloin, kun on sijainen.

*miettii muita jekkuja*

Amh. Minen kotona jekkuja harrasta. Koulussa niitä tehdään aina kun on sijainen.
Joskus on tullut kotona pienenä piilloteltua veljien leluja ja näyttää syyttömältä.

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
Käytännön piloja
« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2003, 21:52:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Minttu Pokie"
Äitini teki ruokaa keittiössä. Minulla oli tylsää, olisin halunnut tehdä jotain. Sitten sain hienon idean kuinka pilailisin äitini kustannuksella. Otin jalkapallon, vaatteita ja pehmoleluja, ja asettelin ne sänkyyni siten, että se muistutti makaavaa ihmistä. Sitten laitoin peiton sen päälle ja kömmin sängyn alle. Huusin äitiä hätäisellä äänellä ja hän sitten tuli paikalle. Kun äitini tuli seisomaan sänkyni viereen ja oli juuri ottamassa peittoa pois luomukseni päältä, tartuin häntä nilkoista.

Ah. Kokeilin tuota ratsastuskypärällä ja muulla rojulla. Olin sängyn alla erittäin ahtaasti. Minulla oli astiapyyhe, ja se suuni edessä huusin että: "Äiti! Tuu ettimään!" Ja sitten kun äiti tuli, tarrasin häntä jalkapöydästä. Äiti säpsähti aika paljon. Se oli ilkeää.

Tuo muuten toimi todella hyvin, sillä useinkin teen tuollaista "Tuu ettimään" -juttua. Olen lapsellinen, sen tiedän.

Olen äärimmäisen ilkeä. Yhtenä aprillipäivänä meillä oli sellaisia pieniä puolimetriä kertaa puolimetriä kokoisia pöytiä sisällä. Ne olivat sopivasti vanhempieni makuuhuoneessa, ja sitten kirjaimellisesti tiputin pöydän lattialle. Sitten kiljuin ja huusin että AU AU! Ja kun äiti tuli juoksujalkaa, nousinkin ylös ja huusin: "Aprillia!" Kyllä äiti säikähti tälläkin kertaa.
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

jackie

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #7 : Tammikuu 29, 2003, 17:48:31 »
Hah. Pilailut on niitä hauskimpia asioita, mitä tiedän. Antakaas, kun kerron...

Aku Ankassa oli joku ilkeilykilpailu. Voittajalla olikin mahtavat kujeet. :p
Eli siis naamioitiin taulusieni köyhäksi ritariksi. Ruskistettiin se pannulla jne.
Minäpä päätin kerran tarttua härkää sarvista ja tehdä äidille herkullisen taulusien... köyhän ritarin. :p Sei aavistanut mitään (paitsi hiukan kysyi, mistä minä niin ison leivän olin saanut:p), kunnes yritti sitä leikata. Oli turhan sitkeää. ;P

Nojaa. Sitten on tietenkin hauska tehdä vanhemmille kahvia ja lisätä sinne kaikkia ihania itämaisia mausteita...
Chili oli paras tempaus. :p Isi suuttui. *viaton ilme*

Sitten se housuihin reiänleikkaaminen...
Kerran taiteilin isin johonkin vanhaan rupuun yöpukuun sydämen ja laitoin siihen pinkin tilkun tilalle. :p
Molen ihan vallaton.
Siitäkin isi taisi suuttua, mutta ei se mitään. Minulla oli hauskaa.

Kannattaa muuten laittaa vessanpöntön viereen hämähäkki.
Äiti kirkui puoli minuuttia nähdessään, että vaarallinen jättiläistarantella on sen jalan vieressä ja uhkaa syödä sen. ^^

Joka pilan jälkeen kannattaa varautua.
Omat vanhempani ovat aina niin halvatun vihaisia.
Mutta minähän olen viaton. *enkeli-ilme*
Ehkä joskus pitäisi kokeilla sitä vessanpöntön räjäytystä...

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
Hyvää yötä vaan!
« Vastaus #8 : Helmikuu 03, 2003, 16:48:52 »
Entäs tämä: (ei suositella, jos tiedät saavasi loppuvuoden kotiarestia, eikä silloin, kun pilan kohteella on seuraavana aamuna työpäivä edessä ellet halua olla julma)

Piilota esim. vanhempiesi makuuhuoneeseen useita herätyskelloja. Ensimmäisen säädät soimaan vaikkapa klo. 1.30. Vanhempasi heräävät, mutta nukahtavat pian (elleivät satu olemaan sitä sorttia, jotka häipyvät keittiöön lukemaan lehtiä tai lueskelevat tunnin kirjaa, ennen kuin nukahtavat uudestaan). Seuraava kello soi (esim) puolentoista tunnin kuluttua ja vanhempasi heräävät, heräävät luultavasti kärttyisinä ja kiroavat herätyskellon, jota ei kuitenkaan mistää löydy. Kolmas herätyskello rämähtää soimaan iloisesti aamuyöllä. Kolmannen soiton jälkeen eivät vanhemmat saa enää unta; he odottavat hermoraunioina neljättä soittoa, mitä ei kuitenkaan enää tule.

Kyllä aamulla vanhempasi jaksavatkin olla hauskaa seuraa!  :wink:

Eleanor

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #9 : Helmikuu 03, 2003, 23:10:18 »
Yläasteella tuli tehtyä muutama kepponen:

TUNNIT YHTEEN
Meillä oli yläasteella sellainen käytäntö että jos kaksi viimeistä tuntia oli jonkun aineen kaksoistunnit, pääsimme 10 minuuttia aiemmin jos pidettiin tunnit yhteen eli ei pidetty välituntia välissä. Sitten yhden kaverini isoveli kertoi meille juonen jolla päästä tuntia aikaisemmin ainakin Moisanderin (opettajan) maantiedon tunneilta. No se meni näin:

Oppilaat kaksoistunnin alussa opettajalle: Pidetääks tunnit yhteen
Opettaja: Okei

*kun kello tulee yksi kaikki alkavat pakkaamaan reppuja*

Opettaja hädissään: Hei minne te menette?
Oppilaat: No sä lupasit et pidetää tunnit YHTEEN ja kello on nyt YKSI.

Ihme kyllä, temppu toimi, mutta ei muilla opettajilla.

Seiskalla yksi oppilas Juhamatti muutti puolen vuoden jälkeen kun yläaste oli alkanut. Ja mukavana "enkeliluokkana" kiusasimme aina uusia opettajia ja sijaisia, kun he kysyivät puuttuuko joku oppilas.

"Joo Juhamatti puuttuu. Ei oo näkyny pitkään aikaan..." Ja hämmästynyt opettaja alkaa selaamaan oppilaslistasta olematonta oppilasta.

Että sellaisia.

Poissa dofsky

• Vanha
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
Käytännön piloja
« Vastaus #10 : Helmikuu 04, 2003, 10:03:41 »
Hauska pila joskin lapsellinen on sivellä saippuaa tai tiskiainetta lasin sisäpulelle ja antaa sen kuivua rauhassa. Sitten kun lasi on kuiva laitat sen takaisin astiakaappiin odottamaan käyttöä ei varmaan kivan makuista.

Ilkeämpi kepponen on vaihtaa koulun kotitalous luokassa perunajauhojen tilalle laksatiivia, koska ruoka jossa tuota on maistuu ihan samalta kuin ennenkin mutta sillä saattaa olla pienoisia sivuvaikutuksia :twisted:  Kirjoitus perunajauho purkissa liiallinen käyttö saattaa aiheuttaa laksatiivisia oireita.
Jumalan viimeinen sana luoduistaan: "Valitan aiheutunutta häiriötä."

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
Käytännön piloja
« Vastaus #11 : Helmikuu 04, 2003, 17:37:01 »
Tuosta Dofskyn vesilasipilasta tuli mieleen vielä yksi hauska:

Saippuaa hammasharjassa

Laita pilan kohteen hammasharjaan _rutkasti_ saippuaa (valkoista tai läpinäkyvää, värjätty huomataan), voit laittaa myös suolaa tai muita mukavia aromeita...  Tämä on ihan totta hauska *huutomerkkeilee yliampuvasti ykkösiä unohtamatta*

Ja sitten vielä tämä:

Vessapila

Useimmissa wc:issähän on lukko, joka näyttää ulkopuolelle punaista, jos veski on varattu ja valkoista jos se on vapaa.
Tämä pila on ihanteellinen, jos äitsykkäsi raahaa kotiinne kymmenittäin -ah, niin mukavaa seuraa- sukulaisia. Nuo pikku pirulaiset häiritsevät rauhaasi ja sinun on pahimmassa tapauksessa pidettävä noille häiriköille seuraa. Katalat tunkeilijat tarvitsevat pienen opetuksen...
Tee näin: Ujuta vessan valkoisen "veski on vapaa" kohdan päälle (tai sinne väliin) pieni kirkkaan punainen paperilappu, niin että vessa näyttäisi olevan varattu. Sulje ovi.
Kahvitarjoilun jälkeen jonkun sukulaismammasi rakko hälyttää, mutta "oho, joku onkin siellä. No, jos sitten viiden minuutin päästä..." Moni käy vessan ovella, mutta aina se on varattu. "Kuka sinne taas ehti livahtaa..."
Lopulta sukulaiset häipyvät närkästyneinä koteihinsa ja äitisi toivottaa sydämellisesti heidät tervetulleiksi uudelleen. Vastaukset ovat myöntäviä ja pepsodenttihymyin kuorrutettuja, mutta taitavat ajatella jotain ihan muuta... Tätisi näkee vielä naulakon takaa, että vesihuussi on varattu.
Jos jäät kiinni, ei sinulle kunniankukko laula...mutta se on sen arvoista

muokkels. *poistelee twistedit sun muut, jotka eivät enää nykyään ole käytössä*

Maz

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 15, 2003, 00:19:16 »
Kerran seiskalla oli kotsaa ja teimme lämpimiä voileipiä ja katoimme kummelia, niin minäpä pistin erään Ernon leivän sisään valko- ja mustapippuria. Hehee se oli hauskaa kunnes Erno päätteli ilmeestäni että olen tehnyt jotain pahaa ja katsoi omaa leipäänsä.. sitten vähän ajan kuluttua ope tuli mnun luokseni ja sanoi että teeppä ernolle uudet leivät ja anna omasikin hänelle...
Minä tein työtä käskettyä ja annoin ernolle leipäni, ja jouduin itse ottamaan sabotoimani leivät, enkä edes saanut mitään juotavaa vaikka suuni oli tulessa!!!

Niin ja toinen juttu:
Äikän ope oli pieni mies -pikkupekka- joka oli noin 150cm pitkä. Sanoimme aina hänelle: Hei pekka! Mikä sinusta tulee isona??
Ja laitoimme kaikki liidut ja taulusienet liitutaulun päälle, ja hän joutui nousemaan penkille että sai ne alas. Ja sen jälkeen hän oli ihan punainen :D

vegetable

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #13 : Heinäkuu 15, 2003, 00:52:31 »
Käytännön piloja, hauskoja, *lähtee tekemään siskolle ja sen yökavereille niitä*kerran isä pyysi minua keittämään kahvia (se pyytää minua keittämään kahvia joka toinen tunti...) ja min myös pistin siihe suolaa, ja paljon, ja se ei tainnut tykätä, kärttysä oli kun tulin kotiin.... ei kyllä syyttänyt mua... ei tainnu mistaa. Ja yksi hyvä on, laita teko kakka tai pierutyyny open tuolille, ja jos tuoli on vielä luokkaan päin tekokakan kanssa, ei tosikko opeille... mutta meijän ope nauto myöhemmin, ja sano että hyvin hämäs.

Salmakia

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #14 : Heinäkuu 15, 2003, 12:27:55 »
Nastat tuolilla -temppu on kaikkea muuta kuin hauska. Se sattuu, kokeilkaapa temppuilijat seuraavalla kerralla itse. Ala-asteella luokkani kiusaajapojilla oli sitä tapana harrastella.

Itse olen tehnyt aika vähän käytännön piloja. Pikkuveljen maitoon laitoin joskus suolaa, ja se joi vielä koko lasillisen loppuun ennen kuin alkoi prostestoimaan. :P Järkevä tyyppi.
Opettajia ollaan joskus kepposteltu vaihtamalla taululiidut liitulakuiksi.. temppu oli hauska, ja aiheutti ryntäyksen liitutaululle toteutumisensa jälkeen kun kaikki halusivat saada liitulakuja. :P (voikohan jostain päätellä että olimme ala-asteella? :roll: )
Ja joskus ennen opettajan tuloa luokkaan piilouduimme verhojen taakse.. hoh. Kaikkein hauskin pila oli kuitenkin Kalle, olematon oppilas. Kolmannen luokan alkaessa kaikki olivat uudessa koulussa, eivätkä opettajatkaan siksi olleet aina ihan ajan tasalla. Luokassa oli jostain syystä yksi tyhjä pulpetti tuoleineen, ja sillä me viikkokausia huijasimme erästä opettajaa, sanoimme että se on Kallen paikka, Kalle on harvoin koulussa, ei ole pitkään aikaan taas näkynyt.. kerran opettaja rupesi sitten huutamaan että nyt kyllä sanotte sille Kallelle.. ja pila paljastettiin lopulta.

Myöhemmiltä ajoilta ei muistu mieleen yhden yhtä käytännön pilaa. Yläasteella olimme perin laiskoja keksimään mitään, eikä ystävien kesken ole moinen tullut mieleen.

amarie

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #15 : Heinäkuu 15, 2003, 12:49:34 »
Meidän koulussa on tehty monesti piloja sijaisille ja harjoittelijoille (olen normaalikoulussa, meillä on opettajaharjoittelijoita), että vaihdetaan nimiä. Eräs opettaja ei ole vieläkään varma kahdesta tytöstä kumpi on kumpi. Se on hauskaa, varsinkin jos opettaja on nuori. (Vanhat ovat olleet paljon totisempia.)

Poissa Sarah Musta

• Lucius
  • Henkihörhö
Käytännön piloja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 15, 2003, 12:57:02 »
*muistelee*

Noh, en ole aina ollut näin kiltti *blink*

Erään ei-niin-mukavan riparin päätteeksi päätimme jatkaa leiriläisille vanhaa perinnettä, eli laittaa hiilitabletteja suihkuihin. Ja nimen omaan kunnon tabletteja, ei niitä kapseleita. En tiedä, kuka se tytöistä oli, joka aamulla siellä kävi, mutta kiljunta oli korviahuumaava *g* Pojista ei jostain syystä lähtenyt ääntä ollenkaan,vaikka kuinka kuuntelimme.

Myös kenkäparista toisn vetäminen lipputankoon on ollut usein erittäin suosittua ja monta muutakin pilaa, jotka valitettavasti taitavat olla painokelvottomia *hymy*
I'm not evil, I'm just better than you

Darkkis

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #17 : Heinäkuu 15, 2003, 17:16:05 »
Talvisin on tullut pilailtua lapsosten kustannuksella. Usein pihan lumethan kasataan isoon kasaan. Lapsethan tapaavat kaivaa lumikasoihin luolia. Yöllähän voi käydä vähän avustamassa heitä, ja käydä kaivamassa luola isommaksi. Tunnelmaa lisäämään laitetaan mustia kynttilöitä. Luolan perälle voi virittää ristin. Risti ripustetaan tietenkin väärin päin. Luolaan voi tietysti laittaa kuolleen linnun tai muun rötökan. Voit lisätä luolaan kaikkea kivaa mikä nyt mieleen pälkähtää. Aamulla on lapsilla ihmetteleminen kun luola onkin muuttunut yön aikana. Ihanteellista tietysti jos voit seurata tapahtumien kulkua ikkunastasi. Erityisen hauskaa on katsoa ikkunasta kun perin säikähtäneet lapset menevät hakemaan äitejään ja isiään katsomaan hassua luolaa. Vielä säikähtäneemmät aikuiset pitivät pihalla neuvonpitoa asiasta, ja kauhistelivat sitä miksi tämäkin rauhallinen pikkukylä on menossa. Pila on kyllä lievästi sanoen mauton, mutta minä pidän siitä. Kannattaa vain varautua, että kynttilöitä ja ristejä ei enää saa takaisin. mitä ihminen sairaalle huumorin tajulleen voi.

Jotkut ihmiset ehkä vielä tietävät mikä on magnetofoni. Nauha kannattaa kelata väärin päin. Kun nauhaa alkaa soittamaan ilmoille kajahtaa vallan s**tanallisia viestejä. Hieman ilkeää kurssin pitäjälle tai opettajalle, mutta hauskaa muille.

Kemian tunnit ovat ihania, kun tehdään käytännön kokeita. hapoilla kokeita tehtäessä opettaja on vallan kauhuissaan, jos roiskuttelet ympäriinsä jonkun koeputken sisältöä, missä todellisuudessa on vettä.

Minä rakastan piloja. Olen tälläinen omituinen mörkö joka ei meinaa nauraa vitsille vaikka se tanssisi alasti nenäni edessa Dobbyn pannumyssy päässään, mutta vahingon iloinen minä olen. Itsellenikin on kyllä jokunen pikkupila tehty. Joku taisi jo sanoa siitä että nastojen tuolille laittaminen ei ole mukava pila. Olen itse samaa mieltä. En pidä piloista jotka satuttavat jotakuta fyysisesti. henkisestä satuttamisesta ei niin väliä.

Krozam

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #18 : Heinäkuu 17, 2003, 02:19:27 »
Itse en piloja harrasta, mutta...

Lainaus käyttäjältä: "Eleanor"
Seiskalla yksi oppilas Juhamatti muutti puolen vuoden jälkeen kun yläaste oli alkanut. Ja mukavana "enkeliluokkana" kiusasimme aina uusia opettajia ja sijaisia, kun he kysyivät puuttuuko joku oppilas.

"Joo Juhamatti puuttuu. Ei oo näkyny pitkään aikaan..." Ja hämmästynyt opettaja alkaa selaamaan oppilaslistasta olematonta oppilasta.

Mutta meilläpä päivitettiin listat hitaasti... :P Esimerkiksi vielä puoli vuotta Raunon muuton jälkeen saattoivat luokkani pelleilijät sanoa sijaiselle, että "Rauno on poissa", ja hän merkkasi sen kirjoihinsa... :D

Lainaus käyttäjältä: "Olivia Outo"
Tee näin: Ujuta vessan valkoisen "veski on vapaa" kohdan päälle (tai sinne väliin) pieni kirkkaan punainen paperilappu, niin että vessa näyttäisi olevan varattu. Sulje ovi.
Kahvitarjoilun jälkeen jonkun sukulaismammasi rakko hälyttää, mutta "oho, joku onkin siellä. No, jos sitten viiden minuutin päästä..." Moni käy vessan ovella, mutta aina se on varattu. "Kuka sinne taas ehti livahtaa..."

Tuo on paljon tehokkaampi, jos on sellainen lukko (kuin meillä), jonka voi vääntää ulkopuolelta ruuvimeisselillä lukkoon... :P

Fremon

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #19 : Heinäkuu 17, 2003, 03:32:20 »
Tämä kupletti vaatii keskimääräistä enemmän suunnittelua ja kärsivällisyyttä.

Vielä kotona asuessani varastin vuonna x Huhtikuun ensimmäisen päivän hesarin, säilöin sen muovipussiin ja odotin seuraavaa vuotta. Kun viimein uusi aprillipäivä nosti esimmäiset auringonsäteensä horisontin yläpuolelle; meikäpoika nelistää postiluukulle vaihtamaan tuoreen hesarin vuoden vanhaan - ja takaisin punkanpohjalle jatkamaan vilpillä ansaittuja hyviä unia!

Koko lehden äitiraasuni kahlasi läpi, ennen kuin huomasi. Arvatkaapa vain, oliko rankkaa yrittää saada kahvi liikkumaan vain yhteen suuntaan katsellesani puuhastelua.

/Fremon

Helppo muistaa

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #20 : Heinäkuu 18, 2003, 18:04:13 »
Lainaus
Sarah Musta sanoi:Myös kenkäparista toisn vetäminen lipputankoon on ollut usein erittäin suosittua

itseasiassa meidän ranskan ja englannin opettajamme nauttii edellämainitusta. hän myös solmii kengännauhoja yhteen tai heittelee kenkiä ympäri käytävää. on siinä sitten etsimistä.

Itse tein tämän pilan isälleni: pääsiäisenä ostin mignon-munia ja laitoin niitä tavallisten munien tilalle, ja tavalliset munat mignonien tilalle. liimasin tietenkin Fazerin tarrankin kananmuniin. no sitten isi-kulta tuli jääkaapille ja huomasi mignon munat. nälkäisenä miehenä hän otti yhden ja rikkoi sen pöytään.. *pläts* minä sain makeat naurut, mutta pilkka kävi myös omaan nilkkaani, sillä isäni vaihtoi munat takaisin minun tietämättäni ja kun itse halusin mignonin otin tietty normaalin kananmunan.

Toinen pila joka, toimii joskus, on lievästi maustetut suklaiset lihapullat:
Eli tarvitset 1/3 suklaakastiketta tai sulatettua suklaata, 2/3 riisipuuro-ryynejä ja mausteita.
Aloita sekoittamalla sulatettu suklaa/suklaakastike ja riisiryynit sekä mausteet (vaikkapa pippuria, suolaa, sokeria(onko se mauste?) ja mielellään jotain väkevämpää) sitten pyörittelet möhnästä herkullisia palloja ja laitat ne vadille jääkaappiin. kerro perheellesi tehneesi lihapullia joita on jääkaapissa ja että ne voi lämmittää mikrossa. sitten menet touhuamaan jotakin muuta ja odotat että joku karjaisee nimesi ja ryntää vessaan huuhtomaan suutaan.

Olivia Outo kysyi millainen on hyvä pila. se on sellainen pila jossa molemmat osapuolet nauravat. pilailu on mielestäni mukava tapa piristää tylsää päivää, kunhan kukaan ei loukaannu pilastasi. onnistuneesta pilasta jää kaikille hyvä mieli ja paljon muistoja. pilan ei tarvitse olla mikään raju. jopa iki-vanha "mikä toi on?" *osoitetaan paitaa ja näpäytetaan nenään-pila* voi piristää kaikkien päivää.

Shanpuu

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #21 : Heinäkuu 19, 2003, 18:55:17 »
Omasta pilastani kiitän suuresti Daniel Radcliffea, jonka sanotaan tehneen tämä. Eräänä kauniina koulupäivän aamuna otin laastarin, ruiskutin siihen ketsuppia (jotta näyttäisi, että siinä on verta) ja tökkäsin sen otsaani. Kaikki ihmettelivät, että mitä otsaasi on tullut. Sanoin, että kaaduin eilen illalla ja löin otsani seinään. Eräs kaverini suunnilleen pyörtyi, kun kuuli sen... Moni sitten siinä ihmetteli laastariani ja kauhisteli, kuinka veri on melkein tullut läpi, kunnes minä sitten kerroin pilailevani. Osa alkoi nauraa, mutta osaa harmitti, kun he eivät olleet hoksanneet. Ähäkutti.

(Minen kyllä muista, mitä Radcliffe väitti, mutta... Eikä hän aivan tuolla tekniikalla sitä luultavasti tehnyt. Minäpä vähän sovelsin sitä ideaa.)

Aprillipäivänä olen joskus väittänyt isälle, että meidän farmari alkoi itsestään peruuttaa. Isä juoksi hirveää vauhtia ulos, mutta autohan oli siinä ihan normaalisti. Se suuttui minulle. Ettei tuommoisilla asioilla saa pilailla.

Joskus vuonna nakki tehtiin opettajalle sellainen jekku, että vaihdettiin liidut valkoisiin pyyhekumin palasiin. Opettaja ihmetteli, miksei liiduista tullut mitään. Sitten me annettiin sille "karkkia", ts. tyhjiä mariannepapereita, joiden sisällä oli talouspaperia.

Kerran me piilotettiin taulusienet. Meillä oli sijainen. Se etsi niitä aika kauan.

Kauan sitten jekutin pikkulapsia huutamalla "Olettekos ennen nähneet aitoa joulutonttua?" ja hypin tonttulakki päässäni pois. Lapset olivat aivan vauhkona. "Kuulitko? Joulutonttuja!" (Olin siis semmoisen 70 metrin päässä niistä lapsista, semmoisella hiekkatiellä lumikasan takana. Ei, en tuntenut niitä lapsia. Ja silloin oli pimeää. Ihan neuvona, kannattaa liueta pois paikalta, jos tuon tekee.)

Pitää varmaankin mainita, että minä pilailen erittäin usein. Olen semmoinen Weasleyn kaksonen. Vain se toinen pilailija puuttuu. :P Minä nautin pilailemisesta. Lisäksi pilani ovat sellaisia, joille vain minä itse naureskelen, mutta mitäpä tuosta. Ei sillä, että pilani olisivat niin vaarallisia, mutta kun ne ovat niin mauttomia...

Poissa Pentu

• müü
  • Vuotislainen
Käytännön piloja
« Vastaus #22 : Heinäkuu 21, 2003, 13:18:32 »
Minä olen itse yleensä se "uhri" ja siihen tottuu niin että alkaa nauraa itsekkin.

Mutta se mikä nyt tulee mieleen on ikivanha "kato kuukkeli".
Eli söimme pikkuveljeni kanssa ranskiksia kotona. Minä osoitin ikkunasta ulos ja sanoin"kato kuukkeli!". Pikkuveli kääntyi katsomaan ja minä(hyi tuhma minä) otin kourallisen pikkuveljen ranskisia.

Jutussa ei sinänsä ole mitään uutta, mutta kun samainen pila on tehty veljelleni noin 45 kertaa aiemmin ja hän ei edes huomannut että ranskikset puuttuvat.
Jos ei koskaan putoa, ei ikinä opi luottamaan köyteen.

LuMi

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 21, 2003, 16:27:49 »
Lainaus käyttäjältä: "urdalailama"

itseasiassa meidän ranskan ja englannin opettajamme nauttii edellämainitusta. hän myös solmii kengännauhoja yhteen tai heittelee kenkiä ympäri käytävää. on siinä sitten etsimistä.

Hmh, meidän Ranskan ja Enkun ope tekee smaa.. Mitä koulua käyt? :)

Hyvä pila on sellainen, ettei kummallekkaan tule paha mieli ja molemmat nauravat.

Itse en juurikaan pilailua harrasta

muhveli

• Ankeuttaja
Käytännön piloja
« Vastaus #24 : Heinäkuu 23, 2003, 23:07:31 »
Tein kerran aprillipäivänä isälleni tämmöisen pilan:

Isä ja äiti olivat menneet saunaan, ja sitten menin sanomaan isälle että joku muka kysyi häntä puhelimessa. Isä tietenkin tuli nopsasti pois saunasta vain pyyhe päällään, ja vastasi puhelimeen jonka annoin, eikä sieltä kuulunut kuin vain piippausta :D Ei siellä kukaan ollut soittanut. Isä tietenkin suuttui tuosta, ja äiti vain sanoi että mitä pikku pilasta ;)