Kirjoittaja Aihe: Omat bändit  (Luettu 5897 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Omat bändit
« Vastaus #50 : Elokuu 22, 2010, 00:05:22 »
Kai sitä pitäisi vihdoin tännekin kirjoitella.

Okei, siis meidän bändimmehän on mahtava. Me olemme komeita. Meissä on oikeaa asennetta eikä me olla ujopiimiä. Me olemme hauskoja. Me olemme ulospäinsuuntautuneita ja odotan innolla että pääsen lavalle.

Joo, mutta me ei osata soittaa käytännössä yhtään. Okei, olen minä kitaran varressa jo jonkin verran heilunut ja osaan perussysteemit kuten Kristakin. Basistimme Sonja taasen sai basson toukokuussa ja osaa joitain pikkujuttuja mitä luultavimmin. Minsvo taasen on oma-aloitteisesti koskettimia hakannut, ja nyt siitä pitäisi tulla rumpali.

Asenteella pärjätään, eh? Ekat harkat tiistaina.''

Oli pakko lainata tuo, kuulostaa jotenkin niin tutulta :''D Eli meillä on tässä kesän aikana kahden kaverin (toinen Vuotiksen Winthrop) kanssa tällainen pieni bändiprojekti jolla ei edes nimeä ole, keväällä oli jo paljon puhetta ei herranen aika miten oli vaikea saada suostuteltua näitä aluksi edes kokeilemaan muutakin soittelua yhdessä kuin singstarin laulamista :D Mutta sitten kun mentiin niin kivaa oli vaikkei kukaan mitään osaannutkaan :D Tai no, minä osaan soittaa kitaraa, bassoa, perusjuttuja pianolla ja leikin yksinollessani osaavani laulaa vaikka ainoastaan kuuro jaksaisi kuunnella ääntäni, ja toinen kaveri laulaa sitten älyttömän hyvin ja W on soittanut vähän kitaraa ja monta vuotta pianoa. Bändi-idean myötä toinenkin kaveri alkoi opetella kitaran soittoa <: Nyt olisi sitten tarkoitus hankkia musaluokasta harjoitusaikaa että saadaan rummut käyttöömme, Winthropin olisi tarkoitus alkaa niitä hakkaamaan ja alkaa opetella ihan kunnolla. Se mitä soitamme onkin eri asia, todennäköisesti jonkinsortin punkrockia kunnon äijäasenteella niin ei mene liian vaativaksi taitoihin nähden ja kymmenen vuoden päästä suurilla lavoilla voidaan kysyä kuinka moni paikallaolijoista nauroi meidän suurille haaveille silloin kouluaikoina ja kuinka moni heistä on nyt yksi tylsä aikuinen. Tai sitten ollaan yhä samassa pisteessä soittamassa jossakin hikisessä bunkkerissa parille spurgulle. Aivan sama, pääasia on se että me olemme äijiä, meillä on aivan sairaan hauskaa vaikka kukaan ei meitä tajuisikaan ja että meillä on musiikki jota tahdomme muille soittaa. Khyllä :D

Muita kunnon bändijuttuja minulla ei takanani juuri olekaan, ala-asteen "bändit" eli se jossa koko luokka soittaa yhdessä ja sitten on tultu jamiteltua kuluneen vuoden aikana iskän ja muutaman muun tutun kanssa satunnaisesti ja kuten Barella sanoikin niin aina kun nähdään yritetään päästä soittamaan :) Siellä missä soitan bassoa perustetaan joka syksy uusia bändejä, haku on ensiviikolla joten sinne siis <: Tällä paikkakunnalla on vain kamalan vaikea päästä mihinkään varsinkin jos on tyttö, suurin osa soittajista on minua pari vuotta vanhempia poikia ja siitä ylöspäin eikä niihin todennäköisesti tahdota pari vuotta nuorempaa pikkulikkaa sekoittamaan kuvioita vaikka voin sanoa että bassoa osaan soittaakin aikas hyvin ja olen nopea oppimaan. Kunnon kitaristia minusta ei sitten millään saakaan, laulamisesta puhumattakaan kun ääni on mitä on :D Mutta onhan tässä vielä aikaa. Ja valinnaisena pitkä musiikki ja bändikurssi, ehkä niitä soittokavereita vielä lisää löytyy <:
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2010, 00:13:09 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #51 : Syyskuu 13, 2010, 21:25:44 »
Ala-asteella me oltiin aina perustamassa bändiä millon milläki kokoonpanolla. Musan tunnilla meiän piti harjotella bändeissä erilaisia biisejä. Mä soitin kitaraa ja olin taustalaulaja.  Meil oli tarkat vuorot. Kauhee huuto, jos joku bändi saiki harjotella vaan 15 minuuttia eikä puol tuntia. Sit ne biisit piti esittää muulle luokalle. Muistan, ku ootettiin omaa vuoroa siellä pissit housussa, kauhee pelko epäonnistumisesta. Voi niitä aikoja!

Kutosella oli mahollisuus vappuna esittää mitä vaan ja mentiin sit mun kolmen luokkakaverin kanssa ja soitettiin Lady in black. (älkää naurako, vaikka se onki maailman helpoin biisi xD) Mä soitin kitaraa ja lauloin. Kolme ekaa säkeistöö, muita en jaksanu opetella enkuks. Se oli kyl siistii, ku siel oli melkeen koko koulu. Ehittiin tosin harjotella sitä vaan pari kertaa, ku lähettiin vähän soitellen sotaan.

Myöhemminki yritettiin jotain bändiä kehitellä, mutta ei siitä loppujen lopuks mitään tullu, ku kenelläkään ei ollu aikaa. Silti mulla on vieläki huoneessa sähkökitara, mikkejä (ja jopa teline) ja vahvistimia. Haaveilen kyllä joskus bändistä, mutta en haluis siitä kyllä ainakaan ammattia.

Nyt meillä alko valinnaismusa ja meillä on niin pieni ryhmä, et se on melkeen ku bändi. Suurin osa osaa soittaa ainaki jotain. Ite useimmiten laulan tai soitan rumpuja. Joskus pianooki. Meiän maikka sano, et jos saadaan tyhjiä levyjä, niin voitas joskus äänittää jotain.
I can see you

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
« Vastaus #52 : Lokakuu 11, 2010, 22:26:27 »
Ala-asteella oli jos jonkun näköistä bändiä,jotka tosin kesti korkeintaan kuukauden. :'D Siinä vaihees mentiin aika lailla pelkillä koskettimien ja laulun voimalla. Pop meisinkiä.
 Jotenki hauska kattoa niitä vanhoja sanoituksia nyt. Me ollaan kehitytty aivan älyttömästi! x)

Nyt ylä-asteella on kanssa ollut kavereiden kans juttuu et: "Hei,perustetaan bändi!"
Jooh,se toinen vaikutti jo lupaavalta,mut jäi vaiheeseen soittajien puuttumisen takia. Eikä siihe sen koommin ole palattu. :<

Mua on myös pyydetty erääseen black metal- bändiin laulamaan puhtaita,mutta tuokin juttu on tällä hetkellä aivan totaalisen auki.

Kunnollisen ja toimivan bändin perustamiseen löytyis intohimoa ja paljon! Harmi vaan kun nuoret, tältä suunnalta varsinkin, eivät ole idealle niin uskoutuneita. :/
Jatkan kuitenkin sisukkaana etsintöjä! Joku päivä ne löytyy jostain nurkan takaa. ^^
Melodista metallia tai raskaampaa musaa olisi mahtava soittaa.
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #53 : Lokakuu 13, 2010, 07:28:14 »
Uijui, meikä pääsi bändiin ulvomaan! En osaa soittaa mitään soitinta kunnolla, mutta hoilaaminen sopii minulle kuin nyrkki silmään ainakin minun puolestani (kuulijoitahan ei tarvitse ajatella, hoh). Bändeily on sangen hauskaa kieltämättä. Aion varmaan opetella vähän rumpuja ja kitarointia tässä ohessa myös, eihän yleissivistyksestä nyt haittaakaan voi olla. Tosiaan, kaverini päätyivät perustamaan bändin muttei niillä ollut laulajaa, joten ne kysyivät minua ja suostuin sitten koska laulaminen on hauskaa. Olemme treenailleet nyt pari kertaa, tehneet kolmasosan biisiä ja valinneet muutaman coverin harjoiteltaviksemme (Barracudalla, Working Class Herolla ja jollain muulla, jota en muista, aloittelemme). Genremme lienee enemmän tai vähemmän sekalainen rock.

Gyaah, tahdon oppia ihan huippumahtisuperlaulajaksi ja päästä riehumaan suurelle yleisölle! Kestäisi ääni ja olisi aikaa niin ehkä niin kävisikin. Saappaat nähdä, mutta kai se on tärkeintä, että on mukavaa ja oppii uusia juttuja ja pitää kivaa kavereiden kera. Kehittävää ainakin luulisi olevan.

- Audra, ulvova

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Lokakuu 13, 2010, 20:36:48 »
No, me yritettiin BeeGeen ja Zabsin kanssa bändiä tehdä, no, tämä kaatui siihen, kun eräs asuu Lappeenrannassa. Hmm aika pitkä matka... Olishan se bändissä soittaminen ihan helivetin kivaa, mutta täällä Kuhmoisissa ei hirveästi musiikillisia ihmisiä asustele...D; Kovasti kyllä olen yrittänyt kysellä, mutta ei.

Saako tänne jättää ilmoituksia? Saahan? Notottahan toki mine jätän. Eli siis: Kaivataan bändin jäseniä, ei rumpaleita tosin, kun itse olen. Niitä kaikkia muita kylläkin. Tyyliin basistia, kitaristia ja solistia olisi kiva saada. Mieluiten asusteletta niinkuin täällä aika lähellä Kuhmoista. Heittäkäähän yksäriä...;DD
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Elokuu 29, 2011, 01:01:33 »
Joskus oli, ei enää.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2016, 00:15:51 kirjoittanut loorry »

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #56 : Tammikuu 27, 2013, 02:56:56 »
Minä en ole koskaan soittanut kunnolla bändissä. Olen vain ollut mukana parissa heti alkuun kaatuneissa jutuissa.
Kerran seitsemännellä luokalla yritettiin joittenkin luokkalaisten kanssa perustaa bändiä, mutta minkäs sitä tekee kun kaikki muut olivat pelkästään laulajia ja pianisteja paitsi minä.
Toisen kerran joskus yhdeksännellä luokalla päästiin ehkä hivenen pidemmälle siskoni ja yhden hänen kaverinsa kanssa. Minä soitin rumpuja, vaikka en huippu olekaan, mutta tarpeeksi hyvin se onnistui. Siskoni lauloi ja soitti kitaraa ja tämä kolmas henkilö soitti bassoa. Ehdittiin muutama Green Day cover opetella ennen kuin koko homma kaatui. Oli vissiin vaan niin hankala saada aikataulut sopimaan kaikille.

Olisi niin siistiä soittaa jossain bändissä. Olen itse lähinnä kitaristi, mielummin akustinen kuin sähkö, mutta molempia soitan. Minulla on myös basso ja osaan silläkin jotain ja niin kuin jo mainitsin rummut sujuu vähän. Pianoa ja koskettimia olen soittanut kaikkein kauetin, mutta olen jo todennut, että se ei ole se minun soitin, mutta suostuisin varmaan niitäkin soittamaan bändissä.

Olemattomaan bändiini siis kuuluu vain minä ja Anthony, rakas kitarani. Toisaalta tykkään kovasti soittaa sellaista musiikkia pelkälle akustiselle kitaralle, mutta laulu ei ole vahvoja puoliani, joten tavallaan haaveilen siitä, että olisi joku kahden hengen bändi niin, että se toinen voisi laulaa ja minä soittaisin kitaraa. Voisihan se toinenkin soittaa myös jotain jos hän haluaisi. Mutta kuitenkin voisin soittaa melkein minkälaisessa tahansa bändissä, jos vain saisin mahdollisuuden. Täytyy kyllä treenata vielä, itseluottamus omiin kylyihin on välillä niin alhaalla, etten uskalla oikein soittaa muiden ihmisten läsnäollessa, mutta vuoden sisässä olen edistynyt tuossa paljon, joten toivottavasti edistys jatkuu. Samoin omien biisien kirjoittamista pitää harjoitella lisää, vaikka onhan sitä omaa kamaa jo alkanut syntyä.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
« Vastaus #57 : Elokuu 25, 2013, 06:46:23 »
Olen ollut mukana parissa bändikokeilussa. Ensimmäinen kaatui siihen, että kukaan muu ei enää jaksanut paitsi minä. :D Toinen kaatui siihen, että oli hankalaa sovittaa pitkät välimatkat ja eri ihmisten aikataulut keskenään. Totta kai Konservatoriossa yhteissoittoa on, mutta se on ihan eri asia. Joskus tosin säestän paria saksofonin soittajaa.

Olisi kyllä kiva löytää bändikavereita tai edes ihan jamikaveri. Tämä oli samalla ilmoitus, joten bändistä kiinnostuneet Turun seudulla asuvat ottakaa yhteyttä. Kaikki soittimet käy.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #58 : Marraskuu 21, 2013, 01:39:35 »
Voisi kai sitä tännekin hehkutella omia bändi- ja vastaavia projekteja, joita nykyään on käynnissä. Tampereelle muutettuani 2008 pyörin kolmisen vuotta lyhytikäisissä ja kämäisissä kokoonpanoissa. Yksi ehti soittaa sentään yhden keikan ja eräs toinen kaksi, mutta muuten ei päästy oikein mihinkään, pääasiassa kanssasoittajien motivoitumattomuuden takia. Pistin siis loppusyksystä 2011 taas turhautuneena muusikoiden.netiin ilmoituksen, johon vastasi peräti neljä spändiä. Nopein näistä otti yhteyttä puhelimitse ja pyysi Vastavirralle keikkaa katsomaan. Menin, ja ihastuin välittömästi tanakkaan soundiin, letkeään asenteeseen ja uskomattomaan lavavouhotukseen. Tammikuussa 2012 olinkin sitten jo vakituinen jäsen, minkä jälkeen varsinkin musiikillinen ote on mennyt vielä merkillisemmäksi kuin ennen.

Genreähän meillä ei ole. Eräässä toisessa asiayhteydessä tituleerasin yhtyettä "tamperelaiseksi vaihtoehtorock-karnevaaliksi", mikä pitää minusta paikkansa varsin hyvin. Iloisesti menevät sekaisin HC-punk, pari erisorttista metallia, J-rock, jazz, progressiivinen rock, blues, viime aikoina funk... ja mitä kaikkia näitä nyt on. Paljonhan kertoo sekin, että erään keikan miksaaja djembe-rumpuani mikittäessämme ihmetteli soitinvalikoimaani (kitara, djembe, huilu, huuliharppu ja okariina introa varten) ja totesin ykskantaan, että tervetuloa miksaamaan kaupungin progressiivisinta punkbändiä. Miksaaja repesi. Juuri siitä minä pidän: bändi ei urauta itse itseään päättämällä soittaa vain jotakin tiettyä genreä, eikä muitakaan uskottavuustekijöitä juuri mietitä. Uskottavuus pyritään luomaan soittotaidolla ja häröillä sävellyksillä - ja sillä, että keikalle tullessa kuulija ei voi aavistaa, mitä lavalla tapahtuu (ei sitä usein tiedetä mekään keikalle mennessä). Varsinkin cover-puolella mennään yleensä häröily edellä.

Tässä siis, ihmiset rakkaat: Kina.

Eroon ihmisistä -demolla kuulee omaakin soittoani, livetavara on äänitetty ennen minun liittymistäni Kinaan. Tällä hetkellä ollaan vailla solistia, joten keskitytään levottomiin sävellyksiin (työn alla on mm. instrumentaalikappale kahdelle bassolle, Rokkipoliisitrilogia, jonka ensimmäinen osa yhdistelee HC-suomipunkkia ja funkia sekä 7-minuuttinen kunnianosoitus 70-luvun progen kliseille), vanhojen biisien uudelleensovittamiseen ja äänittämiseen sekä tietty laulajan etsintään. Kunhan keksimme, miten banjon saa mikitetyksi ilman hirveää kiertämistä, otetaan sähköistetty banjokin mukaan soitinvalikoimaan.

Toiset päällä olevat hankkeet ovatkin sitten minun ja erään hurjan urkurin yhteistyön hedelmiä. Taannoin keksimme alkaa soittaa ysäripoppia djembellä ja haitarilla (toimii muuten kuin junan vessa), ja keväällä saimme idean työstää tuota projektia eteenpäin laajemminkin. Itsellänihän on vuodesta 2009 pyörinyt mielessä tehdä EDM-tyyppistä musiikkia täysin akustisesti, polyrytmisiä djembekuvioita hyödyntäen, joten näillä eväillä mennään. Yksi äänitys tehtiinkin Uuden musiikin kilpailua varten, mutta se ei päässyt julki kisan kautta, emmekä me ole sitä vielä julkaisseet muualla.

Sitten on vielä vakavammankin tyyppinen hanke saman jampan kanssa: suomenkielistä progressiivista rockia flirttailematta metal-elementtien kanssa, mitä useimmat progepumput tällä hetkellä tekevät. Tähän mennessä on olemassa yksi puolikas sävellys, joka varmaankin viimeistellään ja tekstitetään joulun kieppeillä. Lisäksi minulla on takataskussani huomattava määrä yksin tekemiäni vanhoja rallejani (joitakin kuultavissa tästä), joissa on vielä paljon kehittämisen varaa. Olemme vitsillä nimittäneet tulevaa genreä J-progeksi, sillä ajatushautomo-äänityskellarimme sijaitsee Janakkalassa. Tämä on itse asiassa viittaus vuosien takaiseen päättelyketjuun, jonka seurauksena totesimme Janakkalan tekevän musiikistamme J-rockia (se oli pinnalla silloin), ja visual kein sijasta tyylimme oli vocal voiei. J-rockbändi tarvitsi toki myös japaninkielisen nimen, joten julkaisimme kellarissa kertaottona äänitetyt, kolmessa minuutissa sävelletyt ja yhdessä sanoitetut läppärallit ja yhden useammalla otolla tehdyn jatsahtavan improilun japanin kielen pottaa tarkoittavasta sanasta otetulla nimellä Mokomaki Kusimuki.

Progeprojektin on siis tarkoitus olla täysin muuta kuin noita hetkessä pieraistuja vitsibiisejä. Hurja urkuritoverini opiskelee tällä hetkellä Sibelius-akatemiassa, eli ainakin sävellyspuolella asioiden pitäisi saada vekkulisti tuulta alleen. Yhdistelemällä kovan linjan klassisen musiikin osaajan sävellystaitoa ja omaa raa'asti bluesiin perustuvaa rytmillistä soittoani pitäisi saada ihan hienoa kamaa aikaan. Vähän on jo saatukin, mutta pyrkimys on saada paljon.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!