Kirjoittaja Aihe: Nettirutiinit  (Luettu 20383 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Baggir

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pitääkö aina olla niin vakava?
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Nettirutiinit
« Vastaus #275 : Joulukuu 18, 2014, 20:45:18 »
Ihan ensimmäisenä avaan yleensä sähköpostini ja tarkastan sosiaalisen median.
Dreams will come true.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #276 : Toukokuu 26, 2015, 14:28:29 »
Ei kovin yllättävät nettirutiinit mulla, Vuotis aukeaa aika liukkaasti, katon kuka on postannut
yksäriä, ja avaan yhen toisen foorumin, ja facebookin pitkäölti tossa järjäsetyksessä.
Ja YouTubesta kuuntelen joskus musiikkia. :D
Tässä muuten huvin vuoksi sen toisen foorumin osoite:
http://serranonperhekeskustelu.foorumimme.com/index.php
(En jaksanut kirjautua ulos :D)

Päivitetäänpä tätä hieman.

Nykyään ampaisen ensiksi Vuotikseen, ja katson onko joku laittanut yksäriä tai muuta mullistavaa sattunut.
Sitten tuo Serranon perhe-foorumi aukeaa ainakin yhtä liukkaasti, Youtubesta musiikkia kuulokkeisiin ja sitten vielä yksi välilehti auki, jolla menen Kylään katsomaan mitä sinne kuuluu. (Oon kyllä antiaktiivinen Kylässä, ajattelin ensivuonna ehkä heräillä sielläkin, yksärilaatikko varmaan pullollaan viestejä :D )
Sosiaalinen media on niinikään pakko tsekata, ettei mitään mene ohi korvien. :)

Että noin.

"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #277 : Elokuu 11, 2016, 13:44:36 »
Ajattelin tätä asiaa tänään ja etenkin sitä, miten paljon omat nettirutiinini ovat muuttuneet muutamassa vuodessa. Vielä hieman yli vuosi sitten elämäni pyöri täysin tietokoneen ympärillä enkä kotona ollessani tehnyt syömisen ja nukkumisen lisäksi muuta kuin surffailin netissä. Facebook oli aina auki yhdessä välilehdessä, Vuotiksen uudet viestit kävin lukemassa, niiden lisäksi jotain satunnaista sähköposteista nettilehtiin. Samaan aikaan katsoin aina jotain sarjaa koneelta.

Nykyään kone ei hallitse elämääni yhtä vahvasti, koska olen ottanut tavakseni selata somet aamulla ennen sängystä nousemista, jotta aamu lähtisi pehmeämmin käyntiin. Sen sijaan olen alkanut seurata huomattavaa määrää erilaisia Youtube-kanavia ja niiden videoita katsellessa menee usein ilta mukavasti. Luen myös kirjoja taas ahkerammin, joten luppoaika kuluu enemmän kirjojen kuin netin ääressä. Ihan täysin en ole valmis luopumaan koneesta ja käyttämään nettiä pelkästään puhelimella tai tabletilla, vaikka sellaisenkin hankkimista olen välillä harkinnut. Minusta selaimella on mukavampi harrastaa yleistä surffailua ja kone istuu sylissä tablettia mukavammin, joten pysyttelen vielä tälläisenä vanhanaikaisempana surffailijana.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #278 : Elokuu 17, 2016, 15:43:53 »
Ajattelin tätä asiaa tänään ja etenkin sitä, miten paljon omat nettirutiinini ovat muuttuneet muutamassa vuodessa.

Tuo nettirutiineiden muuttuminen ajan myötä on kyllä huomattavaa itsellänikin! Nykyään koneella ollessani selailen entistä enemmän uutisia, samoin myös säätiedotuksia tulee katseltua päivittäin. Lisäksi Youtubessa tulee katseltua tiettyjen tekijöiden videoita, eikä videoiden katseluni ole enää yhtä poikkoilevaa. Suurin muutos varmasti on se, että opiskeluiden myötä siihen liittyvät sivut ovat tulleet hyvin aktiiviseen käyttöön.

Myös netin mahdollistamat televisiosarjojen seuraamiset ovat tulleet tutuiksi, koska esimerkiksi tuon opiskelun takia ei aina ehdi katsomaan haluamiaan ohjelmia. Esimerkiksi Yleareenasta ja Katsomosta on ohjelmia tullut katsottua. Ennen en myöskään seurannut sosiaalisen median väyliä, mutta nykyään käyn esimerkiksi Twitterissä lukaisemassa tiettyjen ihmisten juttuja.

Nykyään netin käyttöni ei rajoitu, kuten monella muullakaan nykyään, enää koneen kautta tehtäväksi toiminnaksi. Älykapulan avulla pääsee kätevästi käsiksi tarpeellisiin toimintoihin, kuten sähköpostiin, pitkin päivää. Tämä onkin mahdollistanut sen, että olen periaatteessa ihmisten saavutettavissa melkolailla koko valveillaoloni ajan.

Onko mikään nettirutiineissani sitten pysynyt samana esimerkiksi viime tähän topiciin kirjoittamani viestin jälkeen? Varmasti on, etenkin tiettyjen uutissivustoiden lukeminen, sähköpostin kyttääminen sekä tietenkin täällä Vuotiksessa pyöriminen.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.