Kirjoittaja Aihe: Nettirutiinit  (Luettu 27927 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mystica

• Ankeuttaja
Vs: Nettirutiinit
« Vastaus #150 : Syyskuu 04, 2007, 07:41:00 »
Kyllähän on niitä nettirutiineita... ^^

Mulla tulee silain jaksottain, että joskus, jos on löytänyt uudet sivut (otetaan nyt vaikka tämä esimerkkinä), niin on aina ensimmäiseksi avattava tämä, pöyriä täällä, ja mennä vasta sitten jonnekkin muille sivuille.
Yleensä tälläisiä tulee aina tietyn "jakson" ajan. Esim. silloin, kun olin aivan hullaantunut RoPettamaan, niin menin aina sille sivulle, jolla RoPetin. Ja sitten, kun luin yhtä sarjakuvaa niin ensimmäiseksi aina sinne...
Tälläist'ä on olut siitä asti, ku saatin netti kotiin... ^^

Ravenheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Syyskuu 04, 2007, 18:47:24 »
Onhan noita nettirutiineja kertynyt :)

Kun tulen koneelle ja avaan netin, ensin päälle menee mese. Sen jälkeen laitan jotain musiikkia soimaan taustalle, avaan netin, jossa etusivuna on Nightwishin kotisivut. Luen ensin sieltä uusimmat uutiset, jos on tarpeen ja menen sen jälkeen postcrossingin foorumeille lukemaan uusimmat viestit. Sitten tutkin sähköpostini ja siivoan pois mahdolliset roskapostit, jonka jälkeen teen mutkan IRC-galleriassa tai Last fm:ssä. Sitten tulenkin tänne ja luen kaikki mielenkiintoiset aiheet. Päällä saattaa olla myös useita random sivuja, useimmiten Google, Wikipedia tai youtube. Lisäksi kerran viikossa käyn lukemassa erästä mielenkiintoista blogia sekä finiä. Joskus saatan vierailla myös Hesarin tai Kalevan kotisivuilla lukemassa uusimmat uutiset sekä keskustelualueita. Että tällaista täällä.

tinttarella

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Syyskuu 05, 2007, 20:56:32 »
Rutiineita on juu täälläkin. Yritän katsoa kaiken mieluusjärjestyksessä, aloitan tylsimmästä eli sähköpostista. Siellä on yleensä jotain "töitä", eli ei todellakaan mitään kavereiden "moi mitä kuuluu mennäänkö huomenna jätskille" viestejä. Kun internetselaimeni avautuu (hiitaastii) kirjaudun samalla sisään messengeriin. Jos muistan/jaksan, laitan jo tässävaiheessa musaa soimaan.
Kun sähköpostista on päästy, kurkkaan gallerian, siirryn vähänksiaikaa selailemaan hevostalli.nettiin. Riippuen jaksamisesta ja käytettävissä olevasta ajasta, siirryn ht:sta vuotikseen, joka onkin semmoinen rentoutumispaikka. Saatan pitkään vain lueskella toisten tekstejä, kunnes itse viitsin kirjoitella jotain.
Välillä eksyn englanninkielisten tv:ohjelmien (fani)sivuille, kiertelen jotain koira/hevosjuttuja, tai sitten kuolaan vaatteita jostain nettikaupoista. Joskus jos on tylsää, saatan uudelleen mennää galleriaan ja vähän laajemmin tutkiskella muiden kuvia (jees, olen kommenttikyttä!). Viimeiseksi menen usein telkku.comiin, tarkistan tulevat telkkariohjelmat, hyvästelen mesehöpöttelijät ja siirryn pois koneen ääreltä.

Poissa Smusta

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #153 : Syyskuu 12, 2007, 22:22:16 »
Ensin Travian auki. Sieltä sisäänkirjautuminen 3 eri serverille. Irkki aukeaa tuossa samalla. Seuraavaksi aukeaa 2 Travian liittoumien foorumia jotka on pakko tarkastaa johtuen siitä, että molemmissa toimin ylläpitäjänä. Sitten aukeaakin FinFanFun johon tuleekin sitten uppouduttua joksikin aikaa. Seuraavana vuorossa onkin Pienoismallit.net. Tuolta tulee uudet viestit katsottua.
Muu aika meneekin sitten irkatessa, Travianin kanssa säätäessä, ficcejä lueskellessa ja selaillessa satunnaisia foorumeita joita on suosikit kansio täynnä, mutta joissa tulee ihan liian harvoin vierailtua. :D
LoL

Poissa Liberty

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #154 : Syyskuu 16, 2007, 21:10:22 »
Minun nettirutiinini ovat aika pienimuotoiset. Ensin avaan mesen ja sitten IRC-gallerian. Vuotis tulee kolmantena ja siinä se onkin. Joskus tarkistan sähköpostin, mutta todella harvoin. Vielä harvemmin tarkistan kirjojen eräpäivät kirjastossa ja vielä harvemmin muistan tarkastaa, onko lukiolaisen paras ystävä, Wilma, tarjoamassa minulle jotakin uutta informaatiota. Olen siis aika pienimuotoinen netissä liikkuja. Kuljen vain tutuilla alueilla, joilla olen todennut viihtyväni.

Youtube on myös ystäväni ja se on yleensä sitten vuorossa Vuotiksen avaamisen jälkeen. Sitten selailen kaikki näitä sivuja vuorotellen melkein tasapuolisesti.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Achil

• Teloitettu mafioso
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Syyskuu 23, 2007, 17:41:15 »
Rutiinini alkaa kirjautumalla meseen offlinenä, tarkastamalla onko kukaan jolle mahdollisesti voisi kuvitella puhuvansa online ja näin itse päättää mennäkkö onlineen vai ei. Sen jälkeen varsinainen nettailu alkaa lähes aina irc-galleriaan kirjautumisella. Siellä sitten hengaan jonkun aikaa. Yleensä gallerian jälkeen käyn tsekkaamassa livejournalin (en kylläkään enää nykyään kirjoita sinne, vaan lähinnä stalkkaan yhden kaverin kirjoituksia, hih), sen jälkeen kaksi vakiosähköpostiani. Sitten käyn lukemassa kaikki uudet viestit vakiofoorumissani, joskus jään sinne pitemmäksikin aikaa. Tämän jälkeen onkin vähän satunnaisempaa, jos on tylsää niin käyn lähes kaikki kirjanmerkkini läpi, telkku.comista koirani kasvattajan sivuille.

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Syyskuu 24, 2007, 21:27:38 »
Ihan rutiineissa menee juu.
Ekaksi messenger heti päälle, ja jos on jotain tärkeempää asiaa, niin sitten alan jollekkin puhumaan. Jos ei, niin en jaksa alkaa kaikkia vuorotellen moikkailemaan, vaan jätän sen mesen siihen päälle, jos jollain olisi asiaa.
Sitten netti päälle, JA VUOTIKSEEN :>>
Täällä katson sitten uudet vastaukset viesteihin, ja sitten muutamat mielenkiintoset viime käynnin jälkeen kirjoitetut viestit. Sitten siinä lueskelen ja kirjoittelen, tai mitä sitten satunkaan tekemään.
Seuraava vaihe. >>
Irc-galleriaa. :D Eli avataan uusi ikkuna siihen vuotiksen päälle ja mennään galleriaan. Katotaan sitten immeisten uudet kuvat ja höpistään jotakin kavereiden kanssa.

Sitten taas vuotista,

vuotista

ja

vuotista.

Siinä minun monipuoliset nettirutiinini. Omaperäisiä, eikö vain ? o_O

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Tammikuu 22, 2008, 20:36:59 »
Rutiinini on sähköposti -> IRC-galleria -> LiveJournal -> journalin kaverisivu.
Sähköposti ensimmäisenä siksi, että sinne tulee ilmoitukset kaikesta uudesta; Vuotis-, Fini- ja journalkommenteista, yksäreistä ja niin edelleen. Galleriassa tulee tsekattua kommentit ja kavereiden uudet kuvat pikaisesti, ja sitten päivitänkin päiväkirjani ja luen kavereiden versiot samasta päivästä.
Seuraavaksi saatankin käydä tsekkaamassa sähköpostini uudelleen. Siitä minulla on joku ihme pakkomielle; odotan koko ajan jotain uutta ja ihmeellistä ilmestyvän sinne.

Nuo kolme ovat ne pakolliset. Lisäksi, jos jään koneelle pidemmäksikin aikaa, tarkistan kotisivujeni mahdollisesti saamat kommentit (Quicktopic ja Shinybook).
Nykyään onkin sitten tapana tulla Vuotikseen pyörimään, jos ei ole muutakaan tekemistä. :D

Kun tuo kaikki on tehty, netti tuntuu äkisti tosi tyhjältä.
Toisinaan kirjaudun sähköpostiin ja galleriaan varmaan parikymmentä kertaa päivässä.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #158 : Tammikuu 23, 2008, 15:19:38 »
Kirjaudun aina ensin Messengeriin offlinenä, sitten vaihdan tilan onlineksi jos siellä on joku kelle haluan jutella. :> Sen jälkeen käyn irc-galleriassa katsomassa onko tullut mahdollisesti uusia kommentteja (vihaan galleriariippuvaisuuttani ja haluaisin poistaa kuvat, mutta olen yhteydessä joihinkin ihmisiin lähinnä vain gallerian kautta, joten pitää kärsiä. :D). Siinä samalla avaan uuden välilehden ja kirjaudun vuotikseen. Ensiki tarkastan muistutukset ja sen jälkeen alan lueskelemaan teidän juttujanne. Jos löytyy jokin mielenkiintoinen aihe, vastaan siihen. Avaan myös jossain vaiheessa iTunesin, ja laitan jonkin soittolistan pyörimään.

Jossain vaiheessa menen taas galleriaan ja jos ei ole muuta tekemistä niin rämppään satunnainen - linkkiä. Vuorottelen sitten gallerian ja vuotiksen välillä ja yleensä suljen gallerian ensin ja keskityn taas vuotikseen. Sitten jossain vaiheessa saatan mennä imdb:n ja katselen onko joltain lempinäyttelijältäni mahdollisesti tulossa uusia elokuvia, tai sitten katson onko jonkun leffan tai näyttelijän kohdalle lisätty uusia kuvia (Olen nyt viimeaikoina tutkinut päivittäin onko Sweeney Todd - sivulle tullut uusia kuvia :D).

Aina yhtäkkiä saattaa myös tulla jokin asia mieleen mikä pitää tarkistaa tai ihan muuten vain etsiskellä jotain vaikkapa googlesta. Sähköpostin tarkastan aina silloin tällöin, ei sinne pahemmin kyllä kukaan mitään lähettele, joten se ei kuulu päivittäisiin nettirutiineihin.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2008, 00:06:24 kirjoittanut Tibby »
"There's no need to call me sir, Professor"

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #159 : Tammikuu 23, 2008, 22:39:52 »
Ensimmäisenä kirjaudun Messengeriin offline-tilassa ja vaihdan onlineen, jos paikalla on mukavia ihmisiä. Ensimmäinen sivu, jonka avaan, on yleensä vuotis, mutta tarkistan kommentit ja viestit epäjärjestyksessä riippuen vähän mihin odottelen viestejä; sähköposti, vuotis ja galleria. Kommenttien tsekkauksen jälkeen katson keskustelupalstan ja sen onko uusia ficcejä ilmaantunut. Sen jälkeen tulee lähes poikkeuksetta kuntani urheiluseuran kotisivut ja joskus selailen jatkoaika.comia tai etsin googlesta ja wikipediasta jotain turhanpäiväistä tietoa. Yleensä näihin pakollisiin ja vähemmän pakollisiin toimenpiteisiin menee arviolta pari minuuttia tai vajaa tunti ja yleensäkin koneella olo aikani on luultavasti aika lyhyt: puolesta tunnista korkeintaan kolmeen.

Rutiinien jälkeen keskustelen enemmän Messengerissä ja galleriassa ja saatan vierailla joidenkin lehtien kotisivuilla ja parilla keskustelupalstalla. En yleensä jaksa pelata mitään pelejä, mutta joskus tylsyyksissäni täytän galluppeja tai teen testejä. Ja niin, hp-fanit unohdin kokonaan, siellä käyn aina tsekkaamassa uutiset kun muistan.
It's easier not to do things than left them undone.

Hyrre

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Tammikuu 23, 2008, 22:58:12 »
Myönnän olevani internetin rutinoitunut käyttäjä ja iso osa elämästäni loppuisi jos internet kaatusi. :D

Olen päivittäis tietokoneella. Käytän internettiä päivittäin ja käyn aina ilta-sanomien sivuilla, irc-galleriassa, telkku.com:issa, lukemassa IrcQuoteseja, Last.fm:än ja sähköpostini. Eikä Vuotista sovi unohtaa. Tuossa on nuo vakiosivut. Lisäksi käytän aktiivisesti mIrc:iä ja/tai irssiä irkkaamiseen, Msn Messengeriä ja ja Pokerihuonetta Texas Hold'em:in pelaamiseen.

Poissa greenie

• junkie
  • Vuotislainen
  • I think I'm a banana tree.
    • Last.fm-profiilini
« Vastaus #161 : Tammikuu 26, 2008, 20:47:57 »
Olen tosi rutinoitunut netin- ja ihan kokonaisuudessa tietokoneenkäyttäjä. Tiettyjen ohjelmien avaamiseen on oma järjestyksensä, mutta sitä en ala selvitellä tässä, koska topiccihan käsittää nettirutiinit, ei tietokonerutiineja.

Eli, joopajoo, ensimmäisenä avattuani Firefoxin, ilmestyy näytölle alotussivuna iGoogle, josta lukasen uutisotsikot ja siirryn peremmälle artikkeliin, jos satun havaitsemaan jotain kiinnostavaa. Sen jälkeen menen Last.fm:n profiiliini, jonka jälkeen tulevat uusille välilehdille seuraavat sivustot tässä järjestyksessä Hevoset.com, Demi.fi, Suosikki ja Vuotis. Joskus joku lipsahtaa väärään paikkaan ja se juttu on korjattava heti alkuunsa. Melkeenpä noilta muilta sivustoilta, kuin Vuotiksesta tulee vähän vaan kateltua jotain, en kauheasti osallistu keskuteluihin.

Näille sivustoille menen heti alkuun, koska tykkään lukea muiden mielipiteitä erilaisista asioista ja osallistua itsekin joihinkin keskusteluihin. Hevoset.com:issa, tutummin Konilassa, on myös galleria, josta käyn tsekkaamassa uusimmat kuvat, useimmiten käyttäjien piirrustukset.

Nämä rutiinisivut säilyvät melkein joka netinkäyttökerralla loppuun asti, vaikken niitä aina niin tarkasti seuraakaan.
En edes kauheasti muilla sivuilla liiku, mutta alkukatsastuksen jälkeen saatan vierailla joillakin satunnaisilla sivuilla tai pelata nettipelejä sun muuta.
Well heroin, heroin
And cocaine, cocaine
I loved them both

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #162 : Tammikuu 27, 2008, 11:15:53 »
Rutiineja on syntynyt.. Aina samaa linjaa ja sitten vapaata ja sekalaista surffailua.

Aloitan avaamalla netin, aukeaa Google, sieltä menen IRG-Galleriaan ja katselen kommentit ja vastaan niihin ym. Seuraavaksi Luukun s-posti, sitten menen Vuotikseen, sitä seuraa Kylä, sitten yleensä Finfanfun ja Deviant art. Seuraavaksi käyn Netlogissa ja viimeisenä Rakkausrunot.fi.. Tämän jälkeen palaan Galleriaan tai Vuotikseen.

Ensimmäisenä aukeaa aina Googlen oletussivu.

Aikaa näihin saattaa joskus kulua jopa puoli tuntia. jos aikani on vähissä käyn vain Galleriassa ja Vuotiksessa.. =)
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #163 : Tammikuu 27, 2008, 12:22:57 »
Joo inhoan nettirutiineja/konerutiineja :D Tulevat kuitenkin minulle aina niin automaattisesti.
Ensiksi kun avaan koneen niin avaan paint shop pron (vaikkei minulla olisi aikomustakaan piirtää/värittää mitään). Sitten nettiin ensiksi deviantartiin katsastamaan tilanne, sitten vuotikseen sama juttu (ikkunat jätetään auki). Sen jälkeen omien kotisivujeni vieraskirjaan ja mahdollisesti vastaamaan viesteihin. Viimeiseksi luen uusimmat kaverimerkinnät livejournalista. Tähän menee aikaa ehkä 5-10 minuuttia ja loppu aika minkä istuskelen koneella on jotain ihme häröilyä (vuotiksessa).
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

wilmiina

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Tammikuu 27, 2008, 22:09:20 »
Kyllä minullakin on jonkinlaisia rutiineja, mutta ei kovin tarkkoja kuitenkaan. Ne ovat syntyneet huomaamattomasti käyttäessäni nettiä lähes päivittäin jo monen vuoden ajan :)

Ensimmäisenä, kun saan koneen auki, kirjaudun Messengeriin, joka on koko ajan auki kun olen koneella. Samalla näen olenko saanut sähköpostia. Jos olen, luen ne ja tarvittaessa myös vastaan niihin. Internet-selaimen avattuani eteeni tulee Google-hakupalvelu. Yleensä en käytä sitä lainkaan, mutta se nyt vaan on etusivunani kun en ole jaksanut vaihtaa tai keksinyt minkä muun sivun laittaisin tilalle. Sitten suunnistan yleensä tänne Vuotikseen tai Demi.fi:hin. Kun olen katsonut vastaukset viesteihini, mahdollisesti vastannut niihin ja lukenut tarpeeksi kiinnostavia keskusteluja, alkaa niin sanottu vapaan surffauksen aika. Tällöin yleensä luen erilaisia blogeja ja muita kiinnostavia sivuja.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #165 : Tammikuu 29, 2008, 17:59:09 »
Minulla rutiinit ovat aina, aina, aina samanlaiset. En inhoa ruutineja mitenkään :D

Ensin meseen, ja tarkistus ketä siellä on. Mahdollisesti katson sähköpostit, mutten niitäkään välttämättä. Mikäli on tullut, niin joskus vastaan, harvemmin (useimmat sähköpostit ovat kiertokirjeitä) kylläkin. Sittem suuntaan Vuotikseen, joka on koko ajan auki, kun olen tietokoneella. Nämä ovat rutiinit, mutta sitten vaihtelee, mitä seuraavaksi teen. Saatan pelata Älypäässä, mennä Demiin tekemään jotain. Käyn joskus myös HP-faneissa.  Unohdin melkein, että käyn aika usen Mtv3:n nettisivuilla katsomassa, mitä maailmalla tapahtuu ^^ Joskus poikkeuksen sattuessa käyn YouTubessa.

Siinähän ne yksinkertaisuudessaan :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #166 : Tammikuu 29, 2008, 18:40:33 »
Ensimmäisenä tsekkaan Vuotiksen ja Facebookin, minkä jälkeen jätän nämä välilehtinä taustalle. Sen jälkeen siirryn, tärkeysjärjestyksessä, ensin Wilmaan katsomaan kouluasiat, sitten blogini uudet kommentit sekä seuraamieni blogien uudet tekstit ja koulukaveripiirini inside-foorumin. Jos minulla on luppoaikaa, ovat seuraavaksi vuorossa muut foorumit, pari livejournal-yhteisöä, irc-galleria, deviantArt ja HP-fanit, sekä tietysti sähköpostini, mikäli vain muistan. Muussa tapauksessa siirryn tekemään sitä, mitä varten tulinkin koneelle, eli useimmiten koulutehtäviä.

Silloin kun minulla ei ole tähdellisempää tekemistä, ikkunaostostelen nettikaupoissa ja päivittelen satunnaisesti noita edellämainittuja sivuja. Lähes koko ajan taustalla on kuitenkin auki Vuotis, naamakirja ja Wilma. Sosiaalisia kontakteja kaivatessani avaan ircin ja mesen, joskin useimmiten kyyhötän ilman seuraa ja kavereilta tulee vihaisia tekstareita, kun en ole näissä online.

Inhoan näitä rutiineja, unohdan aina kaikki tärkeämmät asiat kun juutun johonkin vakiosivustoistani. En koskaan muista käydä uusimassa lainojani kirjastosta (ja kärsin, ne maksut, ne maksut), wikipedittaa jotain äärimmäisen tärkeää tai mitään. Sitten ihmettelen tylsyyttä ja tekemisen puutetta, ja seuraavana päivänä kiroan unohdustani. Kuitenkaan en pysty aloittamaan mitään järkevää tekemistä ennen kuin olen käynyt läpi nämä vakiosivustoni, ja koneen sulkeminen viivästyy, kun täytyy tsekata ainakin kahteen kertaan, onko jossain mitään uutta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2010, 23:32:35 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #167 : Helmikuu 08, 2008, 18:41:58 »
Koneelle tulon jälkeen on tietyt rutiinit, joista joskus voin hitusen joustaa, mutten kovin usein.
Ensin tulen vuotikselle, samalla tai sen jälkeen aukeaa Kylä-forum. Molemmissa saatan kirjoittaa viestin tai pari, ja lueskelen viestejä. Sitten muutaman sähköpostin tarkistus, Chateaussa tuntien, tupapisteiden, Viistokujan yms. tsekkaamista, ja läksyjen tekemistä. Sitten saatan kirjoittaa fanfictionia, tai mennä Taikamaailmaan foorumiroolipelaamaan. Sitten jos jää aikaa saatan katsella uutisia, tai lukea FFF:ssä fikkejä.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #168 : Helmikuu 08, 2008, 18:46:20 »
Ensin avaan Operan, ja sieltä heti hyppään Radosimsiin, jossa pyörin hetken. Sitten menen vuotikseen, jonne jumitun pitkäksi aikaa, ja tässä välissä saatan käydä esim. Ircissä. Sitten avaan mesen ja olen siellä vähän aikaa, ja sitten taas Radolaan. Sitten vuotikseen, ja sitten TAAS Radolaan. Järkevää meininkiä.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Lartsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Helmikuu 27, 2008, 19:06:50 »
Ensin avautuu mese, sitten vuotis. Katson uudet vastaukset viesteihin ja onko uusia yksäreitä. Sitten avaan youtuben, katsastan sähköpostin ja avaan facebookin. Roikun sitten siellä kauan ja jos jaksan/ehdin jumitun vuotikseen. Siinä se ;D Ja joka maanantain tarkistan mugglenetin caption contestin tulokset ja HP-uutiset :D

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Maaliskuu 02, 2008, 16:40:07 »
Mielenkiintoinen kysymys ! (: Näihin on erittäin miellyttävää vastailla.

Kun avaan netin, eteeni ponnahtaa tietenkin ensimmäiseksi aloitussivu, eli Google. Noh, ensimmäiselle sivulle, jolle menen aina, kun avaan netin, taitaapi olla Emma-w.net . Heti sen jälkeen tsekkaan HP fanit-sivuston, jonka jälkeen kirjaudun Freebokiin ja katson, olenko saanut viestejä (ja yleensäkin olen). Tämän jälkeen menen irc-galleriaan katsomaan tärkeimpien ihmisten nicit.

Sen jälkeen onkin vapaata surffausta, mm. mtv3 keskustelu-palsta, tämä sivu, Tarinamaa... Riippuu hieman. Yleensäkin tuossa "pakkosurfauksessa" kestää n. 5 min, tietysti riippuu, olenko saanut Freebokiin viestejä jne.

Ai niin! Tietysti tuo msn (Messenger) tulee rutiinilla aukaistua heti, kun saavun koneelle. Sähköposteja minulle ei paljoakaan ole viime aikoina tullut, lukuunottamatta paria ketjuviestiä ._.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #171 : Maaliskuu 07, 2008, 13:17:42 »
Avaan netin riippuen siitä, missä olen. Koulussa ei tarvitse erikseen avata eikä kotona, mutta joskus pitää ihan laajakaistakin avata, jos on mokkula.

Mutta joka tapauksessa, oletetaan nyt, että kyseessä on ihan käynti netissä, eikä vain pikavisiitti jollekin yhdelle sivulle esim. koulutyön takia.
Ensiksi menen Googleen katsomaan Gmail-sähköpostini, joka on omalla nimelläni ja "virallisempaan" tarkoitukseen.
Sitten käyn katsomassa Hotmail-tilini, jota käytän mm. foorumeilla.
Jos jommassa kummassa on viestejä, yleensä molemmissa, vastailen niihin, jos tarpeen/aikaa/kiire.

Sieltä suuntaan vähintään visiitin tärkeimmille foorumeille, joissa olen rekisteröitynyt. Eli siis tänne Vuotikseen suuntaan, sekä Swapparit-foorumille.
Ellei ole kiire, pyörähtelen myös muilla satunnaisesti.

Sen jälkeen käyn koiriemme kennelin sivuilla katsomassa, onko jotakin uutta. Samoin osaomistushevoseni kotisivuilla uutisten yms. toivossa.
Huuto.netissä käyn myöskin. Joko etsin jotakin tiettyä jälleen kerran, tai ihan vain jotain summa mutikassa.

Lopuksi käynkin sekalaisilla sivuilla senhetkisistä tarpeista riippuen. Jos vaikkapa tarvitsen avatarkuvaa, etsin sitä. Ihan mitä milloinkin.

Jos noilla kaikilla sivuilla vähintään piipahdan katsomassa onko jotain uutta ja kiinnostavaa, enkä jää pidemmäksi aikaa pyörimään, siihen kuluu ehkä vajaa 10 min. Mutta harvoin selviän noin vähässä ajassa, eli tuo on vain teoreettinen.

Ikävän usein on viime aikoina ollut aina netissä ollessa kiire, kun kotona on netti väliaikaisesti poissa käytöstä, ja koulussa on välituntisin joskus aikaa se vajaa vartti piipahtaa netissä tai tuntien jälkeen bussia odottaessa.
Pidän noista rutiineistani jo ihan rutiininomaisesti kiinni ja siis tosiaan jossain määrin ihan vain surffailen. Nykyään netissä on oikeastikin välttämätöntä käydä vähintään kerran viikossa, koska esim. sähköpostiini voi varsin hyvin tulla oikeastikin tärkeä viesti, joka ei kauaa ehdi siellä odotella...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Maaliskuu 08, 2008, 22:45:44 »
Ensimmäisenä avaan netin, jota kukaan ei varmasti arvannut. Koulussa en joudu nettiä erikseen avaamaan, enkä kannettavalla ollesssani, mutta muuten kyllä. Yleensä avaan kaikki tärkeä tarkistamisen arvoiset sivut välilehtiin, että voin hyppiä niiden välillä. Osa sivuista on sellaisia, jotka minulla ovat poikkeuksetta koko ajan auki. Tällaisia ovat ainakin Galleria, Demi ja Youtube. Vilkaisen ensimmäisten joukossa myös Vuotiksen, Finfanfunin, Maikkarin mäkihyppysivut, eSkijumpingin ja Netlogin. Sen jälkeen yleensä hyppelen Googlessa tai jossain edellämainituista.

Sähköpostin tarkistan ehkä hyvällä tuurilla kerran kuussa, joten sieltä ei minua kannata yrittää tavoitella. Sitten on lisääkin näitä sivuja, joissa käyn vain toisinaan. Ainakin Maikkarin nettiteevee on ahkerassa käytössä vain mäkihypyn livelähetysten aikaan, enkä niitä liveseurantasivujakaan pahemmin tuijottele ilman syytä. Vastaan nykyään roolipeleihinkin suunnilleen kerran vuodessa, joten enpä niitäkään sivuja pahemmin käytä.

Messenger aukaistaan ekana ja se on auki koko ajan, kun olen koneella. Luonnollisesti.

Vnus

• Ankeuttaja
« Vastaus #173 : Maaliskuu 14, 2008, 19:36:57 »
Avaat netin, mikä on ensimmäinen sivu missä käyt ja miksi? Onko sinulla mitään rutiineja, sivuja jotka on pakko käydä läpi ennen kuin voi aloittaa 'vapaan' surffailun?

Myspace taitaa olla melkein aina se ensimmäinen sivu, jonka avaan. Menen tarkastamaan, onko ystävälistaani
tullut muutoksia tai olenko saanut kommentteja. Myspaces jää aina päälle, jos on mahdollisuus kuunnella musiikkia,
koska koneella ollessani kuuntelen musiikkini Myspacesta.
Myspacen lisäksi vakiosivuja ovat tietenkin vuotis.net ja Kontu - J.R.R. Tolkien sivusto. Nuossa kahdessa foorumissa surffailen myös aina, kun netissä olen. Sähköpostit tarkistan tietysti myös aina, mutta se "avautuu" samalla, kun messenger avautuu. 

Muita sivustoja ovat sitten huuto.net sekä joidenkin bändien kotisivut ja minulla saattaa kyllä olla
useampikin sivu auki samaanaikaan. (: Mutta mitään tiettyä rutiinia ei oikeastaan ole, sruffaan
milloin missäkin.

Kathryn

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Maaliskuu 14, 2008, 19:53:59 »
Foorumit tarkistan lähes joka kerta ensimmäisenä. Sen jälkeen Irc-Galleriat ynnämuut. Messengerin pitäisi käynnistyä ensimmäisenä, mutta aina se ei sitä tee. Käytän samaa sähköpostiosoitetta kuin messengerissä, joten minun ei tarvitse erikseen käydä sähköpostiani tarkistamassa. Livejournalin kaverisivua luen sillöin tällöin myös, itse kirjoittelen harvemmin. Käyn myös katsomassa, josko joihinkin ficceihin olisi tullut jatkoa ja luen ne.

Noiden jälkeen vain yleensä unohdun haahuilemaan jonnekin. :')