Kirjoittaja Aihe: Nettirutiinit  (Luettu 20382 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Marsupieni

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« : Heinäkuu 03, 2005, 08:52:06 »
Avaat netin, mikä on ensimmäinen sivu missä käyt ja miksi? Onko sinulla mitään rutiineja, sivuja jotka on pakko käydä läpi ennen kuin voi aloittaa 'vapaan' surffailun?

Itse käyn ihan ensimmäiseksi katsomassa onko gurabiteshiyon.net:iin tullut uusia ficcejä (tai jatkoa vanhoihin) ja mitä uutta löytyy ask.yuki-eiri.com:in sivuilta. Selaan lävitse myös muita yuki-eiri.comin sivuja, tutkin mitä uutta on tullut.  Nämä siksi että olen toivoton Gravitation fanaatikko ja olen addiktoitunut niihin ficceihin ja eritoten noihin sivuihin.

Sitten aloitan sen 'vapaan' surffailun ja teen mitä mieli tekee, yleensä käyn tutkimassa vuotiksen uudet viestit. Saatan myös vilkaista sähköpostini ja IRC-gallerian kommentit. Sitten rupean ehkä muokkailemaan kotisivujani tai kirjoittamaan blogiini tai kenties leikkimään googlella. Mitä ikinä mieleen pälkähtää.

- Kysynkin siis teiltä, mitä teette netissä, onko teille muodostunut rutiineja jotka toistatte aina nettiin mennessänne?
- Onko teillä sellaisia pakko-käydä-katsomassa sivuja joilla käytte heti ensimmäiseksi ja miksi?
- Mikä on yleensä ensimmäinen sivu jonka avaat?
- Kuinka kauan nämä rutiinit vievät aikaa ennen kuin voit aloittaa sen 'vapauden'?

(Ja en laittanut noita linkeiksi koska ei tästä nyt mitään linkkilistaa ruveta väsäämään, ja epäselvää tekstiä? Kyllä on.)

Beijing duck

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #1 : Heinäkuu 03, 2005, 09:26:18 »
Minulla ei yleensä ole minkäänlaisia nettirutiineja, koska käytän nettiä ja yleensä konetta niin vähän. Nyt kesälomalla minulla on kuitenkin jos jonkinlaista aktiviteettia ja ihan liikaa vapaa-aikaa, joten minulle on syntynyt rutiineja.

Katson aina koneelle päästyäni sähköpostin, FFfinin keskustelualueen miittikeskustelut, Vuotiksen miittikeskustelut ja Ropeconin kotisivujen etusivun. Sähköpostia vahtaan, koska odotan, että Ropeconista tulee infoa roolipelien vetäjille. FFfiniä ja Vuotista vahtaan, koska olen ilmoittautunut muutamiin miitteihin ja tarkastelen niiden kehittymistä. Ropeconin etusivua vahtaan, koska sinne päivittyy infoa kyseisestä tapahtumasta.

Yleensä näiden sivujen läpikäymiseen menee aikaa alle viisi minuuttia, mutta jos jotain uutta on ollut saatan vastata viesteihin tai katsoa hiukan tarkemmin. Silloin saattaa mennä 15 min.

Sivuissa ei ole mitään tarkkaa järjestystä, vaan avaan ensiksi sen, joka on ensimmäisenä sivuhistoriassa.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • http://r2.missalie.net
Nettirutiinit
« Vastaus #2 : Heinäkuu 03, 2005, 09:48:27 »
Lainaus
Avaat netin, mikä on ensimmäinen sivu missä käyt ja miksi?

Noh, onneksi on kiinteä yhteys niin ei tarvitse erikseen avata :D. Mutta kai tässä puhutaan selaimista..

Minä väkersin kerran noita rutiineja helpottamaan erityisen aloitussession Operaan, joka aina selaimen avauksen yhteydessä avaa kaikki vakituiset sivustoni. On monia sivuja, jotka minun on oikeastaan aika pakko tarkastaa päivittäin (moderointia tms), joten session avaamina yleensä jopa muistan hoitaa pakolliset velvollisuudet. Ensimmäisinä vuorossa ovat juuri Kupoli, deviantART, Livejournal, R^2 ja muut sivustot joilla viestejä satelee. Pakollisten ja moderoitavien jälkeen tulee läjä sivuja, joiden luonteen vuoksi en ihan kehtaa niitä täällä nimetä.

Ihan puhdasta surffailua en oikeastaan harrasta, joten vakituiset tarkastettuani uppoan irkin tai jonkin muun puuhan pariin. Yleensä ehkä puolen tunnin välein taas käyn läpi sessiot uusien viestien varalta.

Wrelqa

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2005, 12:07:36 »
Tiettyä järjestystä ei kyllä ole, mutta sähköposti, vuotis ja pari muuta foorumia, jotka kyllä yleensä ovat kaikki yhtäaikaa...  Sitten FFfin, Adventchildren ja joitakin muita vakiosivuja joilla käyn.  Tietokoneelle tulee istuttua useampia kertoja päivän mittaan (kiitos kiinteän yhteyden), joten kaikkia en kyllä käy samalla kertaa.  Kotisivuja tulee myös väkerrettyä siinä sivussa.

Miten saatoin (melkein) unohtaa! Tietysti Penny-arcade ja muut nettisarjakuvat. Niitä tulee kytättyä päivityksien toivossa :)

Poissa Vanilja

• Poro!
  • Ylihörhö
  • *
  • God's First Mistake
    • Nappi!
  • Tupa: Luihuinen
Nettirutiinit
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2005, 13:12:04 »
Ah, addiktien orja...

Ensiksikin pidän pienen hiljaisen hetken sille, että vihaan gprs:ää, jonka varassa olen jo toista vuotta. Sitten avaan mircin ja sähköpostini, sen jälkeen  domainini sähköpostin ja sitten Vuotiksen, mikäli edellämainituissa on ollut käyttäjien maileja ja joudun niille jotain tekemään Vuotiksessa.

Jos ei, avaan ennen sitä herppi.netin ja tarkistan myynti-palstan ja matelijapalstan. Herppi.netin jälkeen avaan Vuotiksen (mikäli niitä maileja ei ole tullut) ja tarkistan sieltä yksärit, keskustelut ja randomista kenties muitakin palstoja (ja ilmoitusasiat jos siellä on jotain uutta...).

Sitten menen tavallisesti takaisin maileihini, journaliini ja tarkistan larppien mailin. Tämän jälkeen vilkaisen yleensä hevostalli.nettiin ja Sajamin sivuille, jonka jälkeen alkaakin aika vapaamielinen vaeltelu netin aalloilla.

Kummaa, kuinka vakiintunutta nettailu on... on myös sivuja, joilla käyn vain silloin, kun tiedän saavani viikonlopuksi nopeamman yhteyden, tällöin tarkistan pari Naruto-sivua tarkistaakseni uusien jaksojen tulon ja yleensä myös Tenjo Tengen tilanteen... gprs:lla kun ei ala latailla mitään.

Mistä nämä tottumukset tulevat? Netti on täynnä sivuja ja silti sitä vierailee kroonisesti yhdillä ja samoilla?
Those that live in the darkness wander aimlessly...
Because they can't see.

Luftalarm

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2005, 13:39:12 »
( Messengeristä minun tuskin edes tarvitsee sanoa, että se on luonnollisestikin aina auki? )

Rutiinisivustoja minulla on aika monta. Sähköposti on yleensä se ensimmäinen kohde, kun avaan "iki-ihanan" Mozillan. Tähän varmasti vaikuttaa se, että kotisivuna on suomi24.fi, jossa sähköpostini sijaitsee( tähän väliin voisin urputtaa sen uudistuksesta, mutta taidan pitää mölyt mahassa ). Toki siis käyn ensimmäiseksi siellä, kun kerran tarjolla on.

Seuraavana on mitä ilmeisemmin vuorossa Vuotis, Demi ja muut keskustelupalstat, joilla käyn melko säännöllisesti tarkistamassa sen hetkiset puheenaiheet. Yleensä käy kuitenkin niin että jään roikkumaan jollekin näistä keskustelupalstoista niin pitkäksi aikaa, etten muualla kerkeäkään käymään. Jos sattuukin niin huonosti/hyvin, ettei mielenkiintoisia keskusteluja löydy, suuntaan FinFanFuniin, joka on taas yksi niistä paikoista, joihin jää lueskelemaan ficejä jopa moniksi tunneiksi.

Saatan samalla selailla muitakin sivuja, joinakin kertoina ikkunoita on auki 10 kappaletta. Ainakin T-se-itse & muut paita-yhteisöt sekä erilaiset EGL-sivustot ovat kuolauksen kohteena. Harvemmin tulee vierailtua millään uudella sivulla, mutta ystävämme Googlen kautta tämä tarvittaessa onnistuu.

Sharida

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2005, 14:09:40 »
Lainaus

No, ensimmäiseksi Msn messenger (samaan aikaan kun kirjoitan salasanat sinne netti latautuu). Sitten alkaa tarkastus kierros. http://www.rakkausrunot.fi:ssa käyn ensin katsomassa onko angsti purkaukseni saaneet palautetta *hahaha* Sitten vaihdan osoitteen vuotikseen ja selaan melkein kaiken paitsi nuo Potter alueet jätän yleensä väliin, joskus niitäkin toki selaan, mutta harvemmin. Tutkin onko ilmestynyt jotakin mielenkiintoista kommentoitavaa tai luettavaa, jos ei, vaihdan taas paikkaan. Tällä kertaa Finfanfuniin vie tieni, siellä lueskelen hetken ficcejä ja kun kyllästyn siirryn joko takaisin kahdelle edelliselle sivulle tai menen pelaamaan aapeliin. Jos sähköpostissa on tullut viestejä takerrun niihin varsinkin jos sinne on tullut viestiä englanniksi niin avaan luonnollisesti tueksi suomi-englanti sanakirjan netistä ja alan raapustelemaan viestiä (voin sanoa että sen kirjoittamiseen menee viesti viestiltä vähemmän aikaan, olen ylpeä kun englanti on kehittynyt^^). Messengeriin myös takerrun jos siellä on monia keskusteluja, pitää niitä pitää yllä.

Yleensä kierrän kehää noiden sivujen välillä, joskus kun on aikaa, menen niille sivuille missä olen joskus käynyt aktiivisesti (jippii.fi:n chatti ^^) ja kiertelen ja kaartelen etsien uusia sivustoja, harvemmin niitä löydän. Netissä käytän usein samoja sivustoja.

Mutta joskus tulee myös kuolattua mm. Mortician, Rorasahin ja Oldravenin vaatteiden perään, koskaan en sieltä mitään hanki, katselen vain ^^ Eli näin minulla.

Cassiopeia

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2005, 14:23:43 »
No ensimmäisenä avaan sähköpostini. Useimmiten siellä ei ole mitään. Sen jälkeen avaan Loftiksen ja Loftiksen latautuessa avaan myös IrcQuotes:in. Loftiksen jälkeen käyn Taideteoksessa ja Taideteoksen jälkeen Vuotiksessa. Sen jälkeen seikkailen muilla foorumeilla ja surffailen vähän missä sattuu, poiketen aina välillä Loftiksessa, Taideteoksessa ja Vuotiksessa tarkistamassa, onko mitään uutta ilmestynyt. Että tällaista.

Caramelody

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2005, 14:58:28 »
Kun Cara menee nettiin niijn milteij poikkeuksetta hän avaa vuotiksen. katsoo uudet jutut ja kuluttaa melko kauan aikaa ficcien lukemiseen. Sitten hän menee Soodaan. katsoo uudet jutut. (Tässä vaiheessa sisko on jo odottamassa vuoroaan. )  sitten pakko-käydä-katsomassa-paikat on kolutttu läpi. Jos vielä on aikaa Cara menee suosikin tai demin sivuille. tai sitten katsomaan hp-fanien jutut. jos on vielä aikaa (se on jo harvinaista) voi leikkiä googlella. noijn suunnilleen.

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
Nettirutiinit
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2005, 15:08:43 »
Kun menen nettiin, yleensä avaan heti Vuotiksen sivun. Luettuani yksärit, kirjoitettuani muutaman viestin tai selattuani topicceja avaan toisen ikkunan nettiin. En laita Vuotista ollenkaan pois päältä, en vaikka minulla ei olisi mitään asiaa tänne (älkää käsittäkö väärin, Vuotis on ihana paikka mutta jos ei halua kirjoittaa tai vastaavaa). Se on vain tapa. Toisella ikkunalla käyn kummassakin sähköpostiosoitteessani katsomassa mailit. Jos maileja on tullut, vastaan niihin ja kirjaudun ulos. Sen jälkeen suunnistan ties minne, kaikkeen tähään on kuulunut suunnilleen puoli tuntia. Saatan selailla eri lomaesitteitä ja kielimatkojen juttuja, vaihto-oppilasvuosista sun muista, sen jälkeen suuntaan vaikkapa Sims 2:n kotisivuille ja lueskelen siellä jonkin aikaa. Seuraavaksi saatan suunnistaa vaikka Pentikin sivuille katsomaan, minkä kupposen ostan keräämäni sarjaan. Tämän jälkeen aukaisin ensimmäisen ikkunan, jossa on Vuotis, ja jos mitään "uutta" ei ole kuulunut, lähden pois koneelta. Vuotis on se paras paikka.
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Re: Nettirutiinit
« Vastaus #10 : Heinäkuu 03, 2005, 15:08:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Marsupieni"

Ensimmäiseksi avaan Mozilla Firefoxin(IE:tä ei tueta!) ja sitten menen sähköpostiin. Tietenkään siellä ei näin kesäisin ole mitään niin.. Mutta silti! Katson aina kun mahdollista niin sähköpostin! ^^ Myöskin messenger on tässä vaiheessa jo päällä. Sitten menen freebokiin katsomaan jos olisin saanut "vanhoihin" vieraskirjoihin viestejä. En tee sinne enää uusia. Sitten shinybookiin katsomaan toista vieraskirjaa. Sitten luultavasti menen taikkariin(toinen forum).. Siellä menee yleisesti jopa muutama tunti ihan keposasti. Sitten käyn katsomassa vain jos (irc-)galleriaan on tullut viestejä(yleisesti ei) ja sitten jatkan matkaani tänne vuotikseen. Täälläkin sitten bailaan muutaman tunnin joskus ihan kepeästi. Sen jälkeen on vuorossa journal jossa luen kavereitten uudet postaukset jne.. Sen jälkeen teen mitä haluan. :D Vasta sitten. Luultavasti silloin olen jo lähdössä..

Luultavasti nuo käynti paikat ovat ns. "tärkeysjärjestyksessä", eli siis sähköposti pitää ihan oikeasti katsoa joka päivä(jos on mahdollisuus) koska muuten en tiedä mitään mitä minun pitäisi tietää. Eli siis saan harrastukseni harkka-ajat ja kaiken oleellisen sähköpostiin.. Ja nuo muut niin.. En tiedä. Ne vain ovat tuossa järjestyksessä..
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Poissa iidba

• Vuotislainen
Nettirutiinit
« Vastaus #11 : Heinäkuu 03, 2005, 18:55:37 »
Tämä on mielenkiintoinen topic. Hmm, minulle on kyllä tiettyjä rutiineja alkanut kertymään, ja teen nuo kaikki aivan automaattisesti, heti kun herään. Minulla on sellainen tarve, että on pakko päästä koneelle aamulla. Vaikka olisi koulua, ja tunti alkaisi kahdeksalta, heräisin puolelta niin on vaan pakko päästä tekemään kaikki vakiojutut, kuten irc-gallerian kommentit, messengerissä pikakeskustelut tärkeimpien ihmisten kanssa, sekä Rammstein.com:in päivitykset yms. En yhtään tiedä, mikä tässä on takana, mutta jostain tällainen rutiini on tullut ja yleensä myöhästyn koulusta sen takia. Onneksi näin kesällä on vapaampaa ^____^

Inhoan sitä, kun tietokoneeni on niin hidas käynnistymään. Yleensä teen niin, että jätän sen käynnistymään itse ja käyn sillä välin vessassa, meikkaamassa, pukeutumassa, pesemässä hampaat, mitä vain, ettei tarvitse odotella koneen käynnistymistä. Sekin on tosi ärsyttävää, että kun kone on tavallaan jo käynnistynyt, mutta silti lataa kaiken mitä klikkaat kauhean hitaasti, ja raksuttaa viel'kin itseänsä käyntiin tjt. En voi sietää sitä :D

Noh, laitan kuitenkin auki messengerin, muutaman internet ikkunan, psp:n (ei mitään hajua miksi, kai siksi kun oon himona muokkaamaan kuvia 8) ), iTunesin sekä ircin. Sitten, ensimmäisenä irc-galleriaan, vuotikseen, finfanfuniin ja yhden ikkunan jätän ihan "vapaata surffailua" varten. Esim. googlettamiseen tms.

Lainaus käyttäjältä: "Ezp"
Mitä teen ensimmäisenä? No, minulla on sellainen paha tapa, että kun saan netin auki ja se läjäyttää eteen kotisivun (jmusiceuropa.com), niin en ikinä mene pois siltä sivulta, enkä sulje sitä ikkunaa, vaan avaan kolme tai neljä muuta, ja jätän kotisivun sinne auki, vaikken sillä mitään tekisikään. Siitä on vain muodostunut tapa, mistä kyllä ehkä haluaisinkin päästä eroon x___x;.

Oih, joku jolla on sama tapa kuin minulla! :D

Oikeastaan, en minä ainakaan nettiä käytä mihinkään muuhun kuin nettikavereiden/irl kavereiden kanssa yhteydenpitoon. Jollain tavalla kaikki, mitä teen netissä, on aina yhteydessä siihen. Eihän siinä sinänsä mitään omituista ole, mutta silti.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

nuppineula

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #12 : Heinäkuu 03, 2005, 20:55:05 »
Meillä on jo monta vuotta ollut yksi ja sama elisa.laajakaista aloitus sivuna. Katson ensimmäiseksi siitä päivän kyselyn. Yleisnä sen jälkeen käynnistän mesen ja katson sähkärit. Sitten menen irc-galleriaan tsekkaamaan kommentit ja vähä aikaa sielä niihin vastailen. Sitten menen ii2.orggiin. Sielläkin kommentteihin vastailen. Sen jälkeen menen hp-faneihin. Siellä luen uusimmat uutiset ja sitten alkaa ihan tavallinen surffailu. Siinä meni jo aikaa jotain 15 minsaa. Mutta en kyllä yleinsä paljon kelloa katsele. Sitten netissä olen jollain sivuilla vaan tain sitten pelailen..

Miss Perfect

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #13 : Heinäkuu 03, 2005, 21:04:00 »
Ensiksi laitran messengerin auki. Sitten avaan Mozillan ja etusivuna on Google. Kirjoitan osoitepalkkiin vuotis.net ja sitten kirjaudun sisään. Tutkin keskustelut, vakavat, taikuuden historian ja vuotisficit. Sitten menen omaan foorumiini Lumipalloon ja siellä kirjaudun sisään ja tarkistan, onko uusia viestejä raapusteltu. Sitten menen Quizillaan. Ylennsä jätän kaikki ikkunat auki.

Jos ei ole mitään tekemistä, niin silloin surffailen vapaasti. Joskus tarkistan muutaman foorumin, sitten HPFanit ja joskus harvoin sähköpostini. Joskus haeskentelen Harry Potter juttuja googlella tai sitten taustakuvia.

Joonatan

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #14 : Heinäkuu 03, 2005, 22:11:11 »
Minulla on aina sama kaava netissä/ koneella ollessani. Ensin avaan Messengerin, vaikken siellä kamalasti kenenkään kanssa juttelekaan. Se on aina auki siinä vierellä. Netissä katson seuraavat sivut:
www.hpfanit.nocrew.org
www.ii2.org
www.irc-gallery.net
www.iltasanomat.fi
www.iltalehti.fi
www.livejournal.com
www.sipsisims.com

mahdollisten päivitysten varalta. Sitten tulen Vuotikseen ja selaan uudet viestit ja kirjoittelen lisää/ lueskelen muuten vaan. Sitten käyn vähän ympäri ja ämpäri netissä, mitä nyt mieleen tulee. Lueskelen keskusteluita tms.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Nettirutiinit
« Vastaus #15 : Heinäkuu 03, 2005, 23:44:58 »
Aivan ensimmäiseksi käyn tarkistamassa jippiistä, olenko saanut sähköpostia, ja vaikka toinen osoitteeni on jo ollut kauan täynnä, eli sinne ei varmaan mahdu enää uusia viestejä, tarkistan senkin. Kummallista, mutta tavoistaan ei pääse eroon^^

Sitten tulen tietenkin Vuotikseen, selaan läpi uusimmat keskustelut ja kirjoitan viestin ja toisen, jos sille päälle satun.

Sen jälkeen otan yleensä yhteyttä Reihin ja kysyn, pääseekö hän chattiin (yleensä pääsee). Siitä edespäin chattailen Rein kanssa ja surffailen vapaasti missä milloinkin mielentilasta ja mielenkiinnonkohdeista riippuen.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Night Mare

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #16 : Heinäkuu 04, 2005, 13:57:32 »
Minulle on pitkällinen projekti päästä vapaaseen netin käyttöön.

Ensin kupoli.net tulee esiin, kotisivuna. Siellä sitten vastaan KuPoll:iin ja luen Impro2 jatkon, jos se on tullut. Sitten on luvassa epämääräistä pyörimistä Kupolissa pitkään, kunnes siirryn Vuotikseen

Vuotiksessa tarkistan luonnollisesti yksärit ja sitten vilkaisen Ilmoitusasioita. Katselen ja luen aiheita ympäri foorumia, luultavasti en kirjoita mitään uutta, mutta joskus käy niin kuin tänään, että jään tänne pidemmäksi aikaa.
Tutkin Luomisen tuskan aiheet läpi, vaikkei siellä mitään uutta olisikaan. Kirjoitan sinne kenties jotain ja matka jatkuu sähköpostia kohti.

Jos sähköpostiin on tullut Kamyn postituslistan viesti, eksyn Kamyn sivuille ja luen siellä kaikki uudet tapahtumat läpi. Yleensä jään myös sivuille muuten vain pyörimään hetkeksi.

Livejournaliin päädyn joko Kamyn sivuilta tai suoraan sähköpostista. Siellä vilkaisen uusimmat kommentit ja luen mahdolliset uudet merkinnät kavereiden journaleista, kommentoin kenties niitä. Joskus kirjoitan oikein pitkän entryn sinne, niin että päädyn freebokiin pitkänpitkän ajan kuluttua. Freebokissa sitten nopea uusien viestien tarkastus.

Mikäli näiden kaikkien jälkeen minulla on vielä aikaa, käyn ihailemassa yuki-eiri.comia ja nittlegrasper.com tulee myös tarkistettua. Gravitation on vienyt sydämeni.

Olen netin orja.

Romulus

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #17 : Heinäkuu 04, 2005, 18:25:49 »
Menen oikeastaan suoraan Vuotikseen tai käyn HP-faneissa kurkaamassa uusimmat uutiset. Täytyyhän sitä pysyä ajantasalla Potter-maailmassa =D.

Sen jälkeen surffailen missä sattuu. Tosin sähköpostia käyn katsomassa todella harvoin. Eipä sinne ikinä kukaan lähettelekään postia, joten samapa tuo.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Nettirutiinit
« Vastaus #18 : Heinäkuu 04, 2005, 22:30:10 »
Joo, nettirutiinit löytyy kyllä. ^^

No, heti ensimmäiseksi avaan mesen ja tsekkaan samalla sähköpostin. Sen jälkeen käyn irc-galleriassa katsomassa, josko kaverit olisivat laittaneet uusia kuvia tai liittyneet uusiin yhteisöihin. Sitten tulee käytyä lumipallofoorumi, katsastelemassa. Sen jälkeen oikeastaan alan surffailla Potter-lovessa, käyn imbd:ssä, ja sitten tulen Vuotikseen käytännössä loppuajaksi. ^^ Ja linkkailen aina välillä itseni kaikkiin Pottersysteemeihin.

Sitten vaan luen uutisia ja surffaan ja kahlaan läpi kaikkea. ^^ Mese auki tietty koko aika. Devon Murrayn kotisivuilla tulee epämääräisesti vierailtua.

Eli nettirutiinit on, juu.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

maniac

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #19 : Heinäkuu 05, 2005, 15:09:42 »
Hauskaa miettiä miten nettitottumukseni ovat neljän laajakaistavuoden aikana muuttunueet. Ensin pääasiassa vain Demitin ja pelasin nettipelejä (C&C Renegare lähinnä), sitten tutustuin IRCin ihmeelliseen maailmaan, sitten tuli Vuotis, FinFanFun ja muut HP-aiheiset sivustot, nyt pari vuotta Jrock on pitänyt minut koneen vieressä..

Nyt ehkä puolisen vuotta rutiinini ovat pysyneet lähes muuttumattomina. Messengerin ja AIMin auettua avaan ensimmäisenä Soulseekin. Se on varsinaisesti p2p-ohjelma, mutta itselleni enemmänkin chat-ohjelma loistavien huoneidensa ansiosta. Avaan myös Gmail Notifierin, joka ilmoittaa uusista sähköposteista niin ettei tarvitse koko ajan käydä varsinaisesti sähköpostia tarkastamassa. Selaimeni (Mozilla Firefox) oletussivuna on Google. Ensimmäiseksi menen LiveJournaliin ja aloitan kaverisivuni lukemisen. LJ on aina auki, ja päivitysnappi on ahkerassa käytössä uusien entryjen takia. Mikä addiktio, missä..? Firefoxin välilehtiin availen yleensä ainakin JaMEn ja sen back office sivun, koska kuulun JaMEn Suomen tiimiin. (Kiva muuten lukea että täälläkin on JaMEssa usein käyviä, eipähän mene työni hukkaan..^^) Sitten on noin kymmenisen sivustoa ja foorumia jotka tarkistan päivittäin, joskus aikaa kuluu kauankin mutta yleensä vain katson jos jotain tärkeää on tullut.

Tärkeimpiä siis Soulseek, LiveJournal ja JaME. Onneksi omistan kiinteän nettiyhteyden ja oman tietokoneen, voin toteuttaa rutiinejani 24/7 XD

muovikäki

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #20 : Heinäkuu 05, 2005, 18:56:02 »
Rutiinit on aina nämä:

Ensin katsastan sähköpostin (Luukku.com kotisivuna)
Sitten käyn irc-galleriassa, josko vaikka jollain olisi asiaa. (niin varmaan...)
Sitten pelit.fi josta katson yleensä ensin vain uutiset.
Sitten vuotikseen. Katselen jos olisi jotain mielenkiintoisia keskusteluja vireillä. Jätän yleensä vuotiksen auki.
Sitten jos tulee jotain mieleen mitä pitäis tehdä...
Jonka jälkeen palaan pelit.fihin katsastamaan esim. keskustelut sun muut. Ja vuotis on tietysti koko ajan taustalla.

Harvemmin surffailen muuten vaan koska omistan vain vanhan hikisen modeemin.. ;(
Mutta laajakaista on tulossa, ostettu jo ja kaikkea, nyt vaan odottelen sitä.

fluffy

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #21 : Heinäkuu 29, 2005, 11:27:28 »
Hmph. Kyllä minulla jonkinlaisia nettirutiineja on. Ensimmäisenä koneelle tullessani avaan tietysti Messengerin. Tosin se aukeaa itsestään. Seuraavaksi aukaisen netin ja menen mitä todennäköisemmin irc-galleriaan. Siellä katson onko kommentteja tullut, ja saatan katsoa joidenkin ihmisten kuvia hetken. Seuraavaksi menen livejournaliin ja luen friends-sivun sieltä. Seuraavaksi luultavasti kirjoitan livejournaliin ja sitten tulen vuotikseen. Päivästä riippuen saatan joko pikaisesti selata uudet viestit, tai sitten jään tänne pidemmäksikin aikaa.

Eipä sitten kai muuta erikoista. Hmph.

Les Pastilles

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #22 : Heinäkuu 29, 2005, 12:11:00 »
Kun avaan koneen laitan ensin messengerin päälle. Sen jälkeen avaan musiikkitiedostot. Tämän jälkeen menen yleensä kuuttikseen. Sen jälkeen menoitiin katsomaan onko tullut uusia viestejä ropetukseen.
Sitten käyn katsomassa IRC-galleriasta kommenttini. Nyt laitoin kuvani taas ii2 niin käyn sielläkin katsomassa kommentit XD
Sitten livejournaliin. katson Direngrey_fotos jutun jutut jos on tullut uusia. Sitten muut kavereiden entryt.
Jos jää aikaa niin avaan irkin. Minun pitäisi käyttää enemmän irkkiä :')
Livejournalin jälkeen vuotikseen. minulla on tämä usein auki vaikken käyttäisikään. Kuuttiksessa olen myös 24/7.

Nettirutiinit <3

mörkö

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #23 : Heinäkuu 29, 2005, 12:22:32 »
Ensin meen Vuotikseen. Sitten avaan uuden ikkunan ja katon mailit, sitten luultavasti oon Vuotiksessa 1-2h. Uudella ikkunalla katon viekun. Sitten yleensä tarkastan kaikki vhevoseni kisat. Oikeastaan ei mitään rutiineja. Vuotis on nyt mulla yleensä aina auki kun oon netissä. Saatan istua yhteensä koneen ääresssä päivässä 6-7h.

Välillä saatan lähtee pois ja katella muita sivuja, ja sitten palaan takas.

Sohvilainen

• Ankeuttaja
Nettirutiinit
« Vastaus #24 : Heinäkuu 29, 2005, 12:27:28 »
Minä menen ensimmäiseksi Hotmailiin katsomaan sähköpostini. Sitten menen Luukkuun katsomaan "paremman" sähköpostini. Sitten suunnistan Vuotikseen ja katson uudet viestit joistakin minua kiinnostavista foorumeista. Sen jälkeen aloitan vapaan surffailun. Yleensä menen Googleen etsimään jotakin.