Kirjoittaja Aihe: Ensisuudelma ja neitsyys  (Luettu 45974 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #75 : Marraskuu 25, 2004, 19:19:39 »
Ensisuudelmani ei ollut mitenkään erityisen romanttinen tai huikaiseva kokemus, avuton pikku pusu joskus alaluokilla. En nyt tarkoita mitään niitä tarhassa moiskautteluja vaan jokseenkin aitoa suudelmaa. Se tapahtui silloisen ihastukseni kanssa kerran kun oltiin jossain kahdestaan pyörimässä. Vähän vaivaantunutta se oli, mutta oli kuitenkin. Mielestäni ensisuudelma ei ole erityisen tähdellinen asia, vaikka tuntuu kyllä että ihmiset sitä mielellään muistelevat vanhempina. Minua se lähinnä nolottaa ;)

Neitsyys sitten. En itse ole vielä neitsyyttäni menettänyt, mutta toivon, että se tapahtuu harkitusti eikä jossain discossa umpikännissä puolituntemattoman kanssa. Luultavasti neitsyyteni saa viedä senhetkinen poikaystäväni jos meillä on sen verran syvä suhde. En osaa sanoa kuinka kauan tuohon hetkeen vielä menee, mutta omasta puolestani en ihan vielä tuntisi olevani valmis, mikä saattaa johtua siitäkin, ettei tällä hetkellä ole ketään, jolle sen tahtoisin menettää. Mutta aika näyttää.
Humor me.

Joonatan

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #76 : Joulukuu 22, 2004, 22:07:06 »
Ensisuudelma ei sinänsä ole minulle mikään elämäntärkeä juttu, mutta ei se mikään jokapäiväinenkään asia ole. Olen antanut (ainakin luulen niin :D) jo ensisuudelmani, ainakin jonkunlaisen. Se oli ihana kokemus.

Neitsyys eli minulle poikuus onkin sitten jo suurempi asia. Haluan ekan kerran olevan mukava molemmille ja hellä. Mutta, siihen menee aikaa, olen päättänyt että poikuus menee vasta, kun olen kihloissa. En kuitenkaan naimisiin asti odottele, jotakin rajaa! :DD

Pohjantähti

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #77 : Joulukuu 26, 2004, 00:53:30 »
Joskus tuntuu, että olen niitä harvoja tyttöjä jotka eivät pidä neitsyyttä taakkana. Olen 17 enkä ole kokenut mitään pientä kähmimistä suurempaa, enkä edes koe tarvetta menettää neitsyyttäni, mutta kaverini, jotka eivät vielä ole tuota tapahtumaan kokeneet, valittavat siitä. Suuri osa kavereistani on harrastanut seksiä, mutta eivät kaikki. En ymmärrä mistä se innokkuus johtuu. Tietty jos on joku vaikutuinen seurustelukumppani, sattaa olla innokas jakamaan kaiken, kehoa myöten, mutten tajua, miksi pitää nimen omaan etsiä sitä jotakuta, jotta pääsisi neitsyydestään. Ei minuun ainakaan tee vaikutusta jos joku kertoo menettääneensä jo neitsyytensä. Joten ei kai se voi brassailemisesta johtua? Aikuistumista? Tiedän useita ihmisiä jotka ovat erittäin aikuisia vaikkakin neitsyitä. Että ota noista syistä nyt selvää.

Ensisuudelma... Ennen halusin, että se olisi täydellinen, mutta jossain vaiheessa tajusin, että eihän sen sitä tarvitse olla. Ensimmäiset kunnon suudelmat koin viime talvena, kaverin kaverin kanssa. poika oli vuotta nuorempi ja poltti. Ällöttävää. Sen lisäksi hän oli aika kovakourainen, luultavasti tietämättään ja piti itseään selvästi erinomaisena. En viitsinyt sitten sanoa, että hänen kähmimistekniikkansa eivät tehneet vaikutusta. Seuraava kerta oli viime kesänä, kun kaverin poikaystävän ystävä tuli jenkeistä Suomeen. Oltiin juteltu mesessä melkein puoli vuotta ja tietty olin tavallaan ihastunut. Tyyppi oli seitsemän vuotta vanhempi, mutta en toisaalta mielelläni kuvittele itseäni saman ikäisteni kanssa. Meillä oli ihan hauskaa, vaikka kyseinen Kurt ei oikein malttanut itseään, vaan jouduin kokemattomana aina vähän hillitsemään häntä. Ei hän minua painostanut mihinkään, antoi olla jos osoitin olevani haluton, hän vaan ei tainnut käsittää sitä, miten epävarmaksi tunsin oloni, varsinkin silloin kun oltiin kaverin poikaystävän täydessä kämpässä. En kaivannut yleisöä. Hän oli kuitenkin todella mukava, käytiin leffassakin ja kävelyllä. Kurtille pystyi puhuakin ihan normaalisti ja ns. avautua. Hmm, kaipa hän sitten oli kesäheilani. Juttu vaan sitten lopahti, koska en antanut. En loukkaantunut, koska en ollut kunnolla ihastunut. Tunsin vetoa, mutta en esim. välittänyt jos sain kuulla, että tyyppi oli illalla baarissa yrittänyt iskeä jotain naista, koska tiesin, että minulta hän ei ainakaan saisi, joten ei kai sitä saa kokonaan kieltää :D ei olla sen jälkeen juteltu edes Mesessä, vaikka joskus toivonkin, että oltaisiin vietetty enemmän aikaa kahdestaan, ihan vaan senkin takia, että Kurt oli (on kai vieläkin) todella mukava tyyppi, joskin kaverin poikaystävän käyttäytyminen vaikutti vähän negatiivisella tavalla häneen.

Pikamuok: Niin, siitä neitsyyden menettämisestä, että minä voisin antaa sen jollekin jota en rakasta, jos tietäisin voivani luottaa häneen. Mieluiten toinen osapuoli olisi kokeneempi, koska en kestäisi sitä, jos molemmat meistä räveltäisivät. Tietty olisi kiva, jos olisi joku pitkäaikainen seurustelukumppani jonka kanssa ekaa kertaa olisi, mutta uskon, että kyllä se tapahtuu kun tapahtuu.

Toinenmuoks: Niin, se piti sanoa, että tuntui hyvältä kun tuo seitsemän vuotta vanhempi poika osoitti selvästi haluavansa minua. Se oli kieltämättä imartelevaa ja kohotti itsetuntoa, varsinkin kun en tehnyt mitään lietsoakseni tätä. Oli outoa kuulla jälkeenpäin eräältä kaverilta, että kyseinen tyyppi oli sanonut minua viehättäväksi. Toki hän kommentoi miellyttävästi ihan henkilökohtaisesti, kehumalla miten kaunis ja kalpea iho minulla oli ja hiplaten hiuksiani (luulin, että sellaista tapahtuu vain elokuvissa) jne...

aretha

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #78 : Joulukuu 26, 2004, 01:22:21 »
Voin sanoa, että olen kunnon ensisuudelman kokenut nykyisen kanssani. Olin 14-vuotias silloin, tämä oli kaiken lisäksi ensimmäinen kunnon suhde. Muut kaverini olivat jo 'seurustelleet' ja kokeneet suudelmia. Joskus se masensi minua, tunsin olevani ruma, jota kukaan poika ei tahtonut. Se oli silloin, kun ylä-asteelle menin.

8 lk:n alussa tapasin tämän nykyiseni, joka on kolme vuotta minua vanhempi. Tavallinen tapaaminen perjantai-iltana, en uskonut sen johtavan mihinkään, mutta johtipa. Kuukauden tuntemisen jälkeen aloimme seurustella ja se oli jopa sitä oikeaa mitä en ollut ennen kokenut (huom. aikasemmat suhteet olivat jtn 2 vkon suhteita joissa ei paljon tavattu). Olin ensimmäinen kaveripiiristä, joka menetti neitsyytensä. Olimme seurustelleet 3 kuukautta, toisaalta aika vähän, mutta tiesin olevani valmis, olin ollut jo pitkään., enkä ole katunut! Itse en ole koskaan pitänyt neitsyyttä tärkeänä.
Mutta todellakin, nykyään hyväksyn itseni ja pidän itseäni jopa kauniina!

Pari kaveria menetti neitsyytensä ns. yhden illan juttuna, pari taas vakituiselleen poikaystävälleen. En sitten tiedä, katuvatko he.

Olemme seurustelleet reilun vuoden ja jos joku kysyisi kenelle olen neitsyyteni menettänyt ja ensimmäisen suudelman antanut, vastaisin nykyiselleni. :)

(muissa suudelmissa tai pusuissa ei ollut koskaan tunnetta)

Friidu

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #79 : Joulukuu 26, 2004, 10:14:48 »
Olen samaa mieltä, kuin jotkut muutkin, että ensisuudelma tulee vasta silloin, kun ajattelee, että tämä on nyt se ensisuudelma. Ei varmasti kukaan ajattele silloin suudellessa, onkos tämä nyt se ensisuudelma vai pelkkä harjoitus, mutta kyllä sen tuntee. Pienempänä ajattelin, että silloin ala-asteella pusukilpailussa, olisin saanut ensimmäisen suudelmani, mutta kun aikaa kului yläasteelle asti, niin kyllä se "oikea" ensisuudelma tuli PALJON erilaisemmassa tilanteessa ja silloin se tuntui oikealta. En pidä ensisuudelmaa niin tärkeänä asiana. Tietenkin siitäkin saa kivan pienen muiston, mutta seuraava aihe voi olla tärkeämpi joillekin, itselleni se ei ollut niin tärkeä.

En nyt välitä kertoa kokemuksesta kauhean yksityiskohtaisesti, ettekä te varmaan edes halua kuulla siitä... :D Pidin neitsyyden menettämistä kauheankin tärkeänä juttuna, mutta kun se oli tehty, niin ei se loppujen lopuksi niin suuri juttu ollutkaan mielestäni kuin oltiin väitetty kaikissa "teinilehdissä" ja kamujen suusta kuultuja juttuja. Ymmärrän sen, jos joku pitää sitä suurena asiana, mutta siinä voi käydä helposti niin, että pettyy ekaan kertaan, niin ettei kannata pitää sitä nyt niin suurena asiana.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #80 : Joulukuu 27, 2004, 19:43:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Sparkle"
Lainaus käyttäjältä: "Moonbeam"
Joten ehdottaisin niille tytöille ja pojille, jotka haikailevat eritteiden vaihdon perään, hankkimaan jokin uusi päämäärä.

Kuten jo kritisoit aikaisemmin sitä, että muut eivät ymmärrä sinun asenteitasi ja käsityksiäsi siitä, ettei sinulla ole kiire sen paremmin suutelemiseen kuin seurusteluun ja seksiinkään, voisi pyytää samaa sinulta. Siis että jos jonkun mielestä on mukavaa harrastaa k.o. asioita parhaaksi katsomallaan tavalla (oli se sitten vakituisen tai satunnaisen kumppanin kanssa) niin eikös se ole ihan luvallista? Niin kauan kuin kantavat itse vastuun tekemisistään. Niin että jospa annamme kaikkien kukkien kukkia.

Tottakai ihmiset saavat tehdä juuri niin tai näin, kukaan ei tule minulta kysymään lupaa. Osoitin viestini kyseisen kohdan lähinnä heille, jotka ottavan kauheasti päänvaivaa asioista kuten neitsyys ja ensisuudelma.  Olen vahvasti sitä mieltä, ettei viestini huokunut negatiivista energiaa tai voodoota heitä kohtaan, ketkä harrastavat seksiä. Niin että kukkia vaan itsellesikin.

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #81 : Joulukuu 27, 2004, 20:24:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Pat Bateman"
Joskus tuntuu, että olen niitä harvoja tyttöjä jotka eivät pidä neitsyyttä taakkana.

Tunnen neitsyyteni taakkana, mutta en hinkua seksiä tai eritteiden vaihtoa niin hirveästi. Tai siis jos saisin tilaisuuden päättää, että tekisinkö sen ERÄÄN ihmisen kanssa niin kyllä. Minä tekisin siitä ja luultavasti nauttisin siitä hyvin paljon. Mutta kun sitä tilaisuutta ei tule niin tunnen sen taakkana. Hassua tunnen oman koskemattomuuteni taakkana koska en voi antaa sitä tietylle ihmiselle. Kaikkea sitä on kuultu.

Muistan kuinka viime suhteessani pelkäsin suudella sitä poikaa. Ei me siis koskaan suudeltu, mutta pelkäsin, että suudellaan. Joo, tyhmää, tiedän, että se on tyhmää. Pelkäsin silti. Eli toistaiseksi kukaan ei ole päässyt kokeilemaan kanssani romanttista kielenvääntö -leikkiä.

Kyllä sen aika tulee joskus. Tai sitten sen aika ei tule ikinä. Näen painajaisia, että käyn muutaman kymmenen vuoden päästä ryhmäterapiassa. "Melkeen nelkyt ja vieläkin koskematon". Kamalaa.
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Yayoi

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #82 : Elokuu 07, 2005, 22:57:50 »
En ole ensisuudelmaani vielä saanut. Mutta toivon saavani sen joltakin, josta todella välitän. Tuskin se nyt niin ihmeellinen asia olisi, missään tapauksessa en ainakaan vanhemmille kertoisi. Hirveä hälyhän siitä ainakin meidän kodissa syntyisi. Mutta omassa sisimmässään... Se voisi tuntua mahtavalta. Jos ajattelee kunnolla sitä hetkeä ja... Okei en sano enää mitään...:)
Taidan olla hiljaa myös siitä neitsyyden menettämisestä..

<3: Yayoi

Poissa Citrus

• Vuotislainen
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #83 : Elokuu 07, 2005, 23:22:32 »
Mielestäni ensisuudelma ei ole niin maailmoja mullistava kokemus, että sitä täytyisi säästää juuri sille Oikealle, sillä useinkaan tuo ensisuudelman hetkinen Oikea ei todellakaan ole se lopullinen oikea, ellei joku sitten ole sitä mieltä, että suudelmatkin kuuluvat vasta avioliittoon. Tässä on se huono puoli, että pariskunta saattaa erota, jolloin suudelmaa ei olekaan välttämättä annettu sille Juuri Oikealle.
Mielestäni ensisuudelman voi antaa melkeinpä kenelle tahansa, missä tahansa, milloin vain. Mutta kyllä siinä minun mielestäni täytyisi edes jonkinlaista tunnetta olla mukana, ja molempien halu. En kyllä sellaisestakaan ajatuksesta pidä, että joka toinen päivä on kieli eri ihmisen suussa, mutta ehkä tuo oli jo vähän liioiteltua. Mutta ei sitä suutelemista niin kauheasti tarvitsisi pihdata. :)

Neitsyys on minun kohdallani ehkä vähän arempi asia. En kyllä heti ensimmäisen kahden kuukauden poikaystäväni kanssa menisi sänkyyn, kyllä siinä pitäisi hiukan pidempi suhde olla takana. Ja nuo yhden yön suhteet, niissä en näe järjen hiventäkään.
Jokaisen oma asiahan se on, että kenen kanssa vuoteensa jakaa, mutta pettämistä en sitten kyllä ollenkaan suvaitse. Pienet suudelmat ja poskipusut ovat ehkä jossain määrin hyväksyttävissä, mutta sitä suuremmat asiat, ei. ^^

Poissa Leksu

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
  • Jokapaikanhöylät Ry.
    • Hormiverkko
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #84 : Elokuu 08, 2005, 00:40:24 »
Ensisuudelma on ehkä jotain jota odottaa. Itse sain ihan ensisuudelma suudelman tänä kesänä, ja jos asiasta osaa tehdä ihanan tunnelmallisen, se todella jää mieleen helposti ja pysyvästi.

Neitsyyden menettäminen on periaatteessa ihan sama. Joillekkin se on periaate kysymys, joillekkin aivan yksihailee onko neitsyt vai ei.
Jotkut voivat tietysti kerskailla kaveriporukoissa, että "Hahaa, mä olenkin jo tosimies kun te ootte viel tommosii neitejä". Omakohtaisia kokemuksia löytyy kyllä, enkä ymmärrä mitä ideaa siinä on. Jotkut odottavat sitä oikeaa, joillakin puolestaan on vain kiire saada neitsyys menetettyä.

Itse en näe siinä mitään ihmeellistä, että en ole neitsyt enää. Ei sen takia tarvitse mennä muille kehuskelemaan, että hahaa, mäpäs pääsinkin sänkyyn. Ihan normaalia.

Mainitsen tässä nyt vielä ihan off-topiccina sen, että Legenda on seurusteleva poika, eikä tyttö, kuten muutama vuotislainen on luullut, ja ikää löytyy siis päätä huimaavat, harmaita hiuksia aiheuttava 17 vuotta :p
"Ihminen ei syö elääkseen, vaan elää syödäkseen" - Jamie Oliver

Lenorca

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #85 : Elokuu 08, 2005, 13:46:48 »
Suudelmat ja pusut - en koe niitä mitenkään ihmeempinä. Pusuja tulee aina silloin tällöin vaihdettua, muttei sen kummempaa. Kyllä, jos toisesta tykkää se on jotenkin luonnollinen reaktio pussata, muttei sen ihmeempää. :)  
En muista ensimmäistä suudelmaa ihmisen kanssa josta pidin. Olin jotain 10-vuoden lähettyvillä ja se oli joko limudiskossa tai jossain venäläisessä postissa juhlissa. :D Ei mitään hajua. Vähän voin aavistella kenen kanssa se oli mutten kyllä yhtään tiedä.

Neitsyys ja seksi - seksuaalisuus ja seksi on minulle henk.kohtaisesti tärkeää, mutta normaalia. Voin todeta olevani niin itsekäs että jos minua haluttaa, tilanne sallii ja löytyy ihminen joka ei brassaile sillä että on pannut minnuu, niin hässisin. :)  Varmasti pitemmässä suhteessa se läheisyys on tärkeämpää ja molemmat haluavat hyvää toiselleen, se meno on välillä erilaista.
Neitsyydestä - tavallaan olen, tavallaan en yhtään. Sitä voi sitten miettiä mitä se meinaa. :)

symptom

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #86 : Elokuu 08, 2005, 14:30:42 »
Its ekuulun niihin jotaka pitävät ensisuudelmana sitä suudelmaa kun se ekan kerran tuntuu aivan ihmeelliseltä. Siis en laske näitä ala-asteen ja sitä nuorempana vaihdettuja pusuja, vaan sen kun ensimmäisen kerran suutelin ihan oikeasti. Tämä tapahtui 11 tai 12 vuotiaana. Ihan pilvissä sitä silloin olin ja muuta sen 'seurustelun' aikana tehtykään.
Nyt olen kai kasvanut tai jotain kun pidän kaikkea vakavana. En seurustele ennenkö tunnen sitä ihan oikeasti haluavani. En anna kenenkään suudella jos ei se oikealta tunnu. Ihankuin säästäisin itseäni sille oikealle :D

Lainaus
Joskus tuntuu, että olen niitä harvoja tyttöjä jotka eivät pidä neitsyyttä taakkana.

Täältä löytyy toinen. 16vuotta ikää eikä mitään paineita siitä että sänkyyn pitäisi päästä. Toisaalta ajattelen ettei seksiä ennen avioliittoa, sillä jos ei mies jaksa odottaa niin tuskin on naimisiin menon arvoinenkaan. Toisaalta en tiedä haluanko koskaan naimisiin. Mutta vielä ei ole edes kohdalle tullut ihmistä jonka kanssa voisi harkita pidemmälle menemistä mutta kun se vastaan tulee niin ehkä mielipide on silloin toinen :>

Denila

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #87 : Elokuu 08, 2005, 15:59:42 »
Ensisuudelma ja neitsyys. Tuota noin. Ensisuudelman voi oikeastaan antaa kelle vain, ei se pahemmin häiritse. Suudelma kun ei sillä lailla ole mitään peruuttamatonta. Tai siis tietenkään tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta se ei ole minulle niin turhan tarkkaa. Aion suudella niitä ihmisiä, joita haluan ja he haluavat minun suutelevan heitä. En luokittele asiaa sen enempää.

Mutta neitsyys. On pelottavaa jakaa eka kerta jonkun kanssa. Siis sehän on aivan luonnollinen asia, mutta entä jos tekee sen ajattelematta yhtään, ja sitten myöhemmin tuleekin morkkis? Että jos tekeekin sen "väärän" ihmisen kanssa? Pelottavaa.. En ainakaan itse halua jakaa ekaa kertaani kenekään piittaamattoman jätkän kanssa. En halua, että hän häipy heti kun on saanut seksiä. Unelmieni mies on sellainen, jolle voi puhua ja jonka kanssa voisin jakaa ekan kertani. Mutta unelmat ovat vain unelmia. *huokaa*

Toki löytyy ihmisiä, jotka ovat helliä ja ymmärtäväisiä, mutta jos totta puhutaan, en ole vielä edes sen ikäinen, että olisi järkevääkään mennä kenekään kanssa sänkyyn.

Nazg

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #88 : Elokuu 08, 2005, 17:18:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Pat Bateman"

Täällä toinen. Ja korvat kuulolle, sillä täältä tulee todellinen luuseri. :P Olen 19-vuotias, en ole ikinä ihastunut, rakastunut, halannut, suudellut tai rakastellut. Mutta ei stressiä. Kaikki ajallaan.

Ensisuudelmani (+ ekan kertani) haluaisin jakaa jonkun kanssa jota todella rakastan, en minkään yhden yön jutun tai samantapaisen kanssa. Vaikka en ole kristitty, olen aika "jäykkis" näissä asioissa. Eka kerta ei tarvitse olla romanttisen täydellinen kynttilöineen ja rakkauslauluineen, mutta ei todellakaan humalainen hetken huuman sähellys. Seksin liitän rakkauteen.

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #89 : Elokuu 09, 2005, 20:18:53 »
En viitsi selittää tuosta suudelmasta juuri nyt, joten ponppaan neitsyyteen.
Minusta siitä nykyään tehdään aivan turhan suuri numero, se kerta tuskin koskaan tulee olemaan minulle mikään erityinen asia, en osaa nyt oikein selittää. Seksi ja neitsyys mielestäni ovat normaalia arkipäivää siinä missä ruoanlaittokin, säästeletkö sinä perunoita ensi ruoalle, vaikka niitä olisi kuinka paljon? (ok, huono vertauskuva, mutta yritetäänpä vielä).
Neitsyyden menettämien mielestäni on kerta  missä muutkin sekstailut, sitäpaitsi, jos menettää neitsyytensä ihmiselle kenen kanssa ei halua rakastella, niin minusta sitä ei voi sanoa neitsyytensä antamiseksi,  vaan ottamiseksi. Sellaista kertaa en laskisi.

Äiti kertoi kerran minulle, että hänen ensimmäiset kertansa olivat todella epämukavia, epämukaville henkilöille. Sittenkun hän tapasi henkilön jota oikeasti rakasti, hän tunsi silloin vasta menettäneensä henkisesti neitsyytensä. Sellaista siis.
Jos nyt menettää "väärälle" neitsyytensä, niin silloin se ei minusta ole neitsyyden menettämistä muutakuin fyysisesti ja itse pidän henkistä neitsyyden menettämistä tärkeänpänä.
akfjldjklk

Kaappikellon kummitus

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #90 : Elokuu 09, 2005, 20:46:46 »
Ensisuudelma? Samapa tuo, kenelle sen kunnian suo. Ensisuudema on ensisuudelma silloin kun se tuntuu hyvältä ja lämpimältä ^^

Neitsyys. Noooo... Riippuu tietenkin ihmisestä. Jotkut ovat valmiita menettämään neitsyytensä 15 vuotiaina kenen tahansa kanssa, jotkut odottavat avioliittoon. Oma asiansa, yksilöllistä kaikilla, sanon ma.

Fielia

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #91 : Elokuu 10, 2005, 09:15:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Kaappikellon kummitus"
Ensisuudelma? Samapa tuo, kenelle sen kunnian suo.

Itse en sanoisi olevan "samapa tuo" kenen kanssa ensisuudelmansa kokee. Mieluummin kokisin ensisuudelmani (vaikka se aina onkin ensisuudelma, kenen tahansa kanssa) jonkun rakastamani kanssa.

Lainaus käyttäjältä: "Nazg"
Ensisuudelmani (+ ekan kertani) haluaisin jakaa jonkun kanssa jota todella rakastan, en minkään yhden yön jutun tai samantapaisen kanssa.

Olen samaa mieltä Nazg'n kanssa. Ensisuudelma on ainutkertainen, en jakaisi sitä kenenkään kanssa, jota en rakasta. Toistelen omia sanojani ^^

Neitsyydestä taas.. On tietenkin jokaisen oma päätös, milloin neitsyytensä menettää, mutta en sanoisi, että on syytä ylpeillä menettäneensä neitsyyden ylä-asteikäisenä. Kaappikellon kummituksen sanoin, yksilöllistä.

Poissa Casandra Broom

• Vuotislainen
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #92 : Elokuu 10, 2005, 09:32:37 »
Jos oon ihan rehellinen niin en oikeesti ees muista millon 2menetin" ensisuudelmani... Mikä lasketaan "oikeeksi suudelmaksi"? Siis kun on suudellut yhtä ja samaa poikaa silleen esikoulusta eteenpäin... Ja jossaa 6lla lopettan sen kaa ja sillon oli jo  pelissä kielarit... Eli kai se on mun ensisuudelma...

Kuitenkin..itä neitsyyteen tulee niin mun mielestä neitsyyden voi antaa silleen ihan tosi hyvälle ystävällekin(jonka pärstää ei sit tartte kattella joka päivä!) Se on paljon kivempaa molemmille niin.. Ja tietyst en nyt tarkota mitää moi ollaa frendej kaverii vaan sellast jonka kaa on muutenkin jotaa säpinää, vaikka sit vaa silmäpelii:)
http://www.vuotis.net/viewtopic.php?t=14205

Siinä on mun eka ficci, Harry Potter ja paras syntymäpäivälahja

Kaappikellon kummitus

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #93 : Elokuu 10, 2005, 10:25:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Fielia"
Ensisuudelma? Samapa tuo, kenelle sen kunnian suo.

Itse en sanoisi olevan "samapa tuo" kenen kanssa ensisuudelmansa kokee. Mieluummin kokisin ensisuudelmani (vaikka se aina onkin ensisuudelma, kenen tahansa kanssa) jonkun rakastamani kanssa.

Luitko juttuani pidemmälle?

Lainaus
Ensisuudema on ensisuudelma silloin kun se tuntuu hyvältä ja lämpimältä ^^

Kiitos.

Beijing duck

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #94 : Elokuu 10, 2005, 11:20:55 »
Minusta ensisuudelmasta ja neitsyyden menettämisestä vouhotetaan ihan liikaa. Koulussa painotettiin joka terveystiedon tunnilla, että älä tee sitä, ellet ole almis, mieti kunnolla, oletko valmis, kukaan ei voi pakottaa sinua, vain sinä päätät ruumiistasi ja blaa blaa. Tuo luo paineita. Ainakin minulle loi.

Kaikkialla vouhotetaan siitä, miten hienoa ja ihanaa suuteleminen on. Kun ensisuudelman kokee, tuntee, että on taivaassa, kaikki muu unohtuu ja sen sellaista. Siispä minä odotin siltä todella paljon. Minulla oli joskus yläasteella (en muista tarkkaan, millä luokalla) eräs vanhempi poika kaverina ja olin aika ihastunut häneen. Sitten yhtenä päivänä sain päähäni suudella häntä. Se oli karseaa. Poika vastasi tunteella, mutta silti. Minä en osannut, häselsin vaan. Ei tuntunut yhtään miltään ja jälkeen päin ajattelin, että mitä hienoa tuossa olisi pitänyt olla. Samoihin aikoihin lehdessä oli juttu, jossa ihmiset kertoivat ensisuudelmastaan ja siellä oli niitä, jotka kokivat suutelemisen niin ihanana, että hakivat sitä tunnetta suutelemalla esim. seinää. Ihmettelin niitä kertomuksia. Myöhemmin opin suutelemaan ja nykyään olen siihen koukussa. Suudella voi niin hirveän monella eri tavalla.

Sitten tämä neitsyyshommeli... Nuo viestin alussa mainitsemani terveystiedon tunnit vaikuttivat minuun voimakkaasti. Kaksi tyyppiä ehdotti minulle sänkyhommia, mutta epäröin tosi paljon. Olisin oikeastaan halunnut, mutta en uskaltanut. Terveystiedon tunnilla puhuttiin aina tuosta valmiina olemisesta ja minä mietin kuumeisesti, että olenko nyt oikeasti valmis ja se sai minut pelkäämään todella paljon. Nykyisen poikaystäväni kanssa olin seurustellut yli vuoden ennen kuin uskalsin kokeilla. Hän oli jo pitkään ehdotellut, kunnes minä yhtenä päivänä päätin, että nyt riittää, annetaan mennä. Se ei ollut hirveää häseltämistä, koska poikaystäväni on paljon vanhempi kuin minä, joten hänellä on kokemusta sellaisesta. Mutta eipä sekään tuntunut missään. Odotin seksiltä vieläkin enemmän kuin suutelemiselta ja petyin todella pahasti. Se oli niin tylsää. Sattui vain. Se sattui lukemattomilla seuraavillakin kerroilla, ei vain sillä ensimmäisellä. Kesti todella kauan ennen kuin sattuminen loppui.

Neitsyydellä on mielestäni liian suuri arvo. Minä olen vaan iloinen, että pääsin siitä eroon. En tajua, miksi monien mielestä on niin hienoa olla neitsyt. Olen kuullut juttuja siitä, miten jotkut ovat katuneet ekaa kertaa ja yhden kaverin kaveri oli kuulemma itkenyt neitsyytensä perään. Ihan turhaa. Ihminen on valmis silloin, kun alkaa haluta. Jos seksi ei kiinnosta, silloin ei ole valmis. On ihan hölmöä ruveta miettimään, että onko valmis, jos kerta haluaa, niin kuin minä. Nykyään ihmiset alkavat harrastaa seksiä nuorempina, koska aatemaailma muuttuu. Ennen oltiin tiukkoja seksin suhteen ja valvonta oli ihan erilaista. On aivan täysin luonnollista, että murrosikäisiä kiinnostaa sänkyhommat. Eläimetkin alkavat harrastaa sitä heti, kun kiinnostus herää. Kun minun kaksi uroskissaani menettivät pentumielensä ne alkoivat välittömästi ahdistella toisiaan. Ihminen ei tee noin, koska ihmistä kahlitsevat arvot ja normit. Ja sitäpaitsi seksuaalinen aktiivisuus vaihtelee yksilöstä toiseen. On frigidejä ja on nymfomaaneja. Yhdessä telkkarin dokumentissa esiteltiin nainen, joka sanoi, että voisi elää täysin ilman seksiä, suutelua sun muuta intiimia hommaa, kun minä en kestä viikkoakaan ilman. Aktiivisuus vaihtelee myös esiteineillä ja teineillä. Kiirehtiminen ja painostaminen on siksi myös tyhmää, koska ihmiset ovat erilaisia.

Fielia

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #95 : Elokuu 10, 2005, 21:54:22 »
Luitko juttuani pidemmälle?

Kyllä, luin. Mielipiteeni on silti sama ^^ Kyllähän ensisuudelma tosiaan aina on ensisuudelma, mutta tarkoitin kirjoituksellani, että kokisin sen mieluummin jonkun rakastamani kanssa, tuntuisi se kenen tahansa kanssa hyvältä ja lämpimältä tai ei. Pahoittelen, jos viestistäni sai väärän käsityksen.

Coraline Jones

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #96 : Syyskuu 02, 2005, 04:41:58 »
Minulle sillä ensisuudelmalla ei ole niinkään väliä. Mutta en minä heti voi kuvitella suutelevani ketään kun tapaan jonkun. Minulla pitää olla hauskaa sen tyypin kanssa ennen kuin voin edes kuvitella suutelevani ketään.

Mutta neitsyyden menetys on sitten hieman eri asia. Sillä on minuun aikamoinen väli. En voi kuvitella meneväni kenenkään kanssa sänkyyn, ennen kuin tunnen sen tyypin kunnolla. Tiedän että se on luotettava, mukava ja muutenkin sellainen jolle viitsin neitsyyteni luovuttaa...

symptom

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #97 : Syyskuu 02, 2005, 15:43:07 »
Lainaus
jolle viitsin neitsyyteni luovuttaa...

En tarkoita lainauksella suoranaisesti sinua vaan tätä yleistä käsitystä. Siis miksi naiselle ensimmäinen kerta on menettämistä? Miksi miehelle se on jonkin saamista? Miksi naiset ovat huoria jos ovat kaikkien kanssa kun miehestä se tekee pelkästään hienomman tai jotenkin paremman ihmisen? Tämä kysymys nyt meni offtopiciksi mutta kuitenkin..

Toki haluan olla oman ekan kertani ihmisen kanssa jota oikeasti rakastan mutta välillä tuntuu että siitä tehdään liian isoa numeroa. Yläasteen terveystiedon tunneilla aina vain hoettiin kuinka tärkeää se neitsyys on ja se pitää oikealle menettää. Milestäni siis vähän ylipaisutettu juttu tuo menettäminen, kun usealle tämä eka kerta ei edes ole kovin  mukava.. :o

Nassu

• Ankeuttaja
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #98 : Syyskuu 03, 2005, 22:19:56 »
Ensisuudelman ihanuus riippuu mielestäni ihan siitä toisesta osapuolesta ja olosuhteista. Vaikka ensisuudelma olisikin tylsä, voivat myöhemmät suudelmat saada aikaan mahtavia tuntemuksia, ei se riipu siitä monesko suudelma on. En anna hirveästi painoarvoa ensisuudelmalle, mutta mukava asiahan se on.

Minusta se, että naiset menettävät neitsyytensä ja miehet saavat jotain johtuu ehkä siitä että naiset todella menettävät jotain fyysisesti, mutta miehet eivät.

Ymmärrän senkin, että painotetaan että tytön pitäisi menettää neitsyys oikealle ihmiselle. Tai ei välttämättä juuri Sille Oikealle, mutta kuitenkin mieluiten jollekin tutulle ja turvalliselle. Neitsyyden menetys nimittäin voi etukäteen pelottaa ja se saattaa sattua, vaikka ei olisikaan enää mikään esiteini. Se kuitenkin tuntuu vähemmän pelottavalta ja paljon mukavemmalta jonkun sellaisen ihmisen kanssa johon voi luottaa, ja se voi olla peräti ihana kokemus, vaikka sattuisikin, kunhan vain on sopivan ihmisen kanssa!

Neitsyys ei kuitenkaan ole minusta mitenkään erityisen "arvokas" asia. Kunhan on asia muitten joukossa. Monet tytöt tosiaankin tuskailevat sen kanssa, että haluavat päästä siitä eroon. Ymmärrän sen täysin, en itsekään haluaisi olla enää neitsyt, mutta ei sillä minusta kannata stressata. Oikeastaan tuo on aika ärsyttävä ilmiö, että seksielämä pitäisi aloittaa niin hirveän aikaisin. Se on jotenkin muotia nykyään. Typerää, että monet tytöt joutuvat ympäristön paineessa tuskailemaan neitsyydestään. Mutta kuitenkin, itse sitä lopulta päättää miten asioihin suhtautuu.

Poissa Quinetta

• Vuotislainen
    • http://kat5u.proboards41.com
Ensisuudelma ja neitsyys
« Vastaus #99 : Syyskuu 03, 2005, 23:23:47 »
Ensisuudelma. Kun kerran kysyin parilta kaverilta, että ovatko he jo kokeneet ensisuudelman, molemmat vastasivat että kyllä, päiväkodissa. Minusta päiväkotiaikojen pienet pusuhetket eivät todellakaan ole ensisuudelmia.

Itse sain ensisuudelmani noin puoli vuotta sitten, aika ihana kokemus. Silloin satoi lunta ja paljon, ja olimme kaveriporukan (+ihastukseni) kanssa Tivolissa. Siellä on tosi kaunista joulun aikoihin, kun koko huvipuisto on koristeltu jouluksi. Vaikka suurin osa laitteista on pois käytöstä, siellä on silti mahtavaa kuljeskella kun on joulumarkkinat, päälavalla on joulunäytelmiä jne. No, siellä sain ensisuudelmani ihastukselta. Ihanaa. :P

Neitsyys taasen, en pidä sitä taakkana. Minulla ei todellakaan ole minkäänlaista kiirettä menettää neitsyyttäni, enkä ymmärrä niitä, joilla on hirveät paineet neitsyyden menettämisen kanssa.
Roolipelien Maailmankaikkeus - (melko) aktiivinen Roolipelifoorumi.