Kirjoittaja Aihe: Eternal Tears of Sorrow  (Luettu 1245 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Crimson

• Ankeuttaja
Eternal Tears of Sorrow
« : Huhtikuu 06, 2005, 19:42:27 »
En tiedä, onko kukaan kuullutkaan ikinä kyseistä bändiä. Mutta minuun bändi kolahtaa ja kovaa. EToS:han hajosi 2003, mutta on tekemässä paluuta. Vanha uutinenhan tämä on jo, mutta aattelin nyt bämdistä pistää keskustelun tänne.

Kotisivut: http://www.eternaltears.info/

Xeemu

• Ankeuttaja
Eternal Tears of Sorrow
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2005, 22:06:50 »
EToSia on aina silloin tällöin tullut kuunneltua. Mikään himofani en minäkään ole, mutta hienoa, että saivat rattaat taas pyörimään. Tuo viimeisin levy A Virgin and a Whore on ainakin loistava. Kyllähän me täällä Suomessa osaamme kuten tämäkin bändi osoittaa, mutta valitettavasti paras musiikki tulee Ruotsista. Niin paljon kun se sattuukin.

Ayasha

• Ankeuttaja
Eternal Tears of Sorrow
« Vastaus #2 : Huhtikuu 07, 2005, 14:15:41 »
Minun mielipiteeni EToSista on se, että tekevät kyllä hyvää musiikkia, mukavasti toimivaa ja melodista, mutta kun laulu alkaa, petyn väkisinkin. Jään odottamaan kohtaa, jolloin lauluun tulisi jotain särmää tai muutosta, laulumelodia vähän muuttuisi tai että tapahtuisi jotain yllättävää, mutta ei.
Minulle A Virgin And A Whore oli ainakin pettymys, muita levyjä en ole kuullut eikä ole ihan hirveästi tarvekkaan jos laulu pysyy jatkossa samanlaisena tai on ollut sellaista myös ennen.

Puhtaat laulut tällä uusimmalla levyllä pelastavat kappeleita vähän, mutta kun nekin on laitettu biisiin niin hemmetin tylsästi. Puhdas laulu aloittaa ja sitten kertsi ja kaikki jatko siitä on sitä ei mielestäni ollenkaan erikoista örinää. Musiikista minä pidän, laulajasta en.

Crimson

• Ankeuttaja
Eternal Tears of Sorrow
« Vastaus #3 : Huhtikuu 07, 2005, 15:24:59 »
Hmm, mulla kesti vähän aikaa ennen kun totuin laulajan ääneen, aluksi se ei oikein kuullostanut hyvältä, mutta nyt siitä ei ainakaan haittaa ole. En oikeastaan näe siinä lauluäänessä mitään vikaa enään.

Levyistä pidän vain kahdesta viimeisimmästä. Suoraan sanoen ne ovat loistavia. 2 ensimmäistä levyä oli kyllä aika surkeita.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
Eternal Tears of Sorrow
« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2005, 18:34:30 »
Minun mielestäni Eternal Tears of Sorrow on ainoa oikeasti jotain erikoista aikaan saanut suomalainen yhtye. Minua on aina rasittanut suomi(power)metallissa se hysteerinen kosketinsoittimilla tonttuilu, mutta nämä osaavat tehdä niiden avulla jotain hyvin kaunista. Uusimmat albumit ovat täysin virheettömiä enkä keksi varsinkaan Chaotic Beautysta (2000) mitään valittamisen aihetta. Tänä vuonna ilmestyvää uutta levyähän ruvettiin nauhoittamaan hiljattain, siitä onkin suuret odotukset.

Eternal Tears of Sorrowin jäsenillä on myös muutamia muita projekteja, niistä tunnetuimmat ovat Kalmah ja For My Pain.... Jälkimmäisessä vokalistina on Juha Kylmänen, sama mies joka teki vierailun A Virgin And a Whorella muutamassa kappaleessa. Kalmah on sitten tällainen Children of Bodomia aika paljon muistuttava ryhmä. EToS itse kuulostaa melko tarkasti näiden kahden sekoitukselta.

Mikäli Altti Veteläisen rapea ääni aiheuttaa ongelmia, kannattaa jostain kalastaa The River Flows Frozenin akustinen versio. Se myös lauletaan puhtaasti - Juha Kylmänen hoitaa sen yksin.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Xeemu

• Ankeuttaja
Eternal Tears of Sorrow
« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2005, 10:50:52 »
Tuota River Flows Frozenin akustista versiota olen tässä melko tehokkaasti kuunnellut viime aikoina. Mahtavalta kuulostaa. Ja tästä tulikin taas mieleen tämä Japanin suosiminen. Ärsyttää tällainen, että japanilaiset saavat bonuskappaleita, joita sitten perustellaan Japanin korkeilla hinnoilla tai japanilaisten fanaattisuudella. Me suomalaiset saamme tyytyä tavalliseen versioon, jossa ei ole mitään bonusta ja Japanin bonuksia ei tulla koskaan näkemään muuta kuin ehkä sinkuissa. Joissain tapauksissa levy vielä julkaistaan ensin Japanissa ja sitten muualla. Tyylikkäästi ohi aiheen, mutta oli pakko.

Rowena

• Ankeuttaja
Vs: Eternal Tears of Sorrow
« Vastaus #6 : Elokuu 08, 2007, 21:29:13 »
Hmm, mulla kesti vähän aikaa ennen kun totuin laulajan ääneen, aluksi se ei oikein kuullostanut hyvältä, mutta nyt siitä ei ainakaan haittaa ole. En oikeastaan näe siinä lauluäänessä mitään vikaa enään.

Totta... Kun kuulin ekaa kertaa ETOSta niin jotenkin se lauluääni ei vaan kuulostanut hyvältä korvaan. Silloin olin kuullut vain Burning Flames Embracen... mutta sitten ostin levyn, Chaotic Beautyn, jolla erityisesti tykkäsin Autumn`s Griefistä, Bride Of The Crimson Seasta, Bhèan Sidhestä ja Nocturnal Strainsista. Tykkään myös ihan älyttömästi Before The Bleeding Sun levyn tuotannosta. Musiikki on aivan ihanan kuuloista, erityisesti koskettimet. Sanoituksista ainakin mun mielestä huokuu tietynlainen epätoivo mikä sopii tosi hyvin. Levynkansitaide on tosi upeeta katottavaa. Olen edelleenkin vähän sitä mieltä että laulajan ääni ei ole mikään paras mahdollinen, mutta ihan hyvin se sopii ja menee hyvän musiikin ohalla.

// Korjasin quotet kuntoon - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2007, 12:14:21 kirjoittanut Villi Lohi »

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Elokuu 09, 2007, 10:09:02 »
Oijoi tästäkin on aihe =) kiva.

Itse aloitin kuuntelemaan kesällä ja hyllystä löytyy kaksi viimeistä levyä. Kuunneltava bändi Melodista Death:ia kun on :P
Mutta mielestäni bändi kyllä häviää vertailussa Noumenalle. Otin vertailuksi sen koska ostin Noumenan levyt samaan aikaan.

Minun mielestäni Eternal Tears of Sorrow on ainoa oikeasti jotain erikoista aikaan saanut suomalainen yhtye. Minua on aina rasittanut suomi(power)metallissa se hysteerinen kosketinsoittimilla tonttuilu, mutta nämä osaavat tehdä niiden avulla jotain hyvin kaunista. Uusimmat albumit ovat täysin virheettömiä enkä keksi varsinkaan Chaotic Beautysta (2000) mitään valittamisen aihetta. Tänä vuonna ilmestyvää uutta levyähän ruvettiin nauhoittamaan hiljattain, siitä onkin suuret odotukset.

Eternal Tears of Sorrowin jäsenillä on myös muutamia muita projekteja, niistä tunnetuimmat ovat Kalmah ja For My Pain.... Jälkimmäisessä vokalistina on Juha Kylmänen, sama mies joka teki vierailun A Virgin And a Whorella muutamassa kappaleessa. Kalmah on sitten tällainen Children of Bodomia aika paljon muistuttava ryhmä. EToS itse kuulostaa melko tarkasti näiden kahden sekoitukselta.

Mikäli Altti Veteläisen rapea ääni aiheuttaa ongelmia, kannattaa jostain kalastaa The River Flows Frozenin akustinen versio. Se myös lauletaan puhtaasti - Juha Kylmänen hoitaa sen yksin.

Genrepoliisina pitää sanoa että EToS ei ole lähelläkään Power-Metallia. En tiedä Kolmesta ensimmäisestä levystä (käsittääkseni levyjä on tullut 5)
Mutta nämä a Virgin and Whore ja Before the Bleeding Sun levyt ovat Melodista Death metallia. Ja mielestäni nämä... (miten sanoit) Kosketintonttuilut ovat juuri EToS:ssa tämä musiikin suola. Ja vielä vähän korjatakseni Kalmah ei ole lähelläkään Bodomia. 

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Elokuu 09, 2007, 19:41:31 »
^ Se huomautus power metallista ei ollutkaan ensisijaisesti suunnattu Eternal Tears of Sorrowia kohti, totesin vain että kosketinpimpitus menettää hohtonsa todella nopeasti ja että se onkin ainoa asioita yhdistävä tekijä. En ole kuullut Kalmahin enkä Children of Bodomin uusia levyjä enkä kuunnellutkaan vanhoja pariin vuoteen, silti niillä molemmilla on tarpeeksi samanlaisia tavoitteita tyyliin "soitetaan nopeita säröriffejä ja melodisia sankarisooloja, sanaakaan ei lauleta puhtaasti ja ollaan tietty Suomesta" ja se riittää minulle. Kalmah on tietysti vähän kypsempää mutta se lähenteleekin mieluummin imagokysymystä.

Perun puheeni kuitenkin siitä että "Eternal Tears of Sorrow on ainoa oikeasti jotain erikoista aikaan saanut suomalainen yhtye". Se on lähellä totuutta siis jos puhutaan vain metallista, mutta esimerkiksi Magenta Skycode on nykyään kiinnostavampaa kuunnella. Se ei johdu EToS:n epäonnistumisesta vaan minun muuttuneesta musiikkimaustani.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry