Kirjoittaja Aihe: Elvis  (Luettu 3587 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Elvis
« : Tammikuu 03, 2003, 01:29:10 »
Elvis, tämä legendaarinen laulutähti.

Joskus ehkäpä kuukausi sitten tuli Elviksen konsertti, jolloin itse asiassa pistin kyseisen herran ensimmäistä kertaa kunnolla merkille.

Mitä mieltä olette tästä laulavasta ihmeestä?
Miellyttääkö musiikki?
Entäpä miehen tausta, vaikuttaako se levyn ostoon tai mielipiteisiin hänestä?
Onko herra mielestänne komea? (joo ei kuulu musiikkiin, mutta yleinen mielipidekysymys vain)
Milloin kuulitte ensimmäistä kertaa hänen musiikkiaan?
Paras kappale?

Ehkä en ole oikea ihminen luomaan tätä topicia, koska en itse asiassa varsinaisesti tiedä herrasta mitään, enkä muista hänen ah-niin-legendaarista taustaansakaan ollenkaan. Valaisisiko joku?

Ne kappaleet, mitä olen kuullut, ovat kuitenkin olleet varsin hyviä, joskin hieman samanlaisia. Eikä se englanti ole minulla niin hyvä, että ymmärtäisin mitä niissä sanoituksissa sanotaan..  :roll:

Elvikseltä on tietääkseni taannoin ilmestynyt kokoelmalevy. Pitäisi kai sekin jossain vaiheessa ostaa. Jos sitä rahaa kasvaisi puissa, olisin kaupat tehnyt jo aikaa sitten...

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Elvis
« Vastaus #1 : Tammikuu 03, 2003, 14:44:18 »
Elvis on todella hyvä muusikko. Mulla on Elviksen se kokoelma levy, sain joululahjaks. Paras Elviksen kipale on mun mielestä se 'Suspicious Minds'. Ihku biisi. Elviksen tausta ei vaikuta mitenkään mun levyn ostoon. Elvis elää!

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Elvis
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2003, 20:19:17 »
En nyt mitenkään ihmeellisesti hehkuta Elviksestä, mutta Lilo & Stitch -leffan jälkeen olen kyseistä herraa kuunnellut enemmänkin. Ja olenhan minä koirani nimennyt Elvikseksi (tosin jos toinen on Whisky niin..)

Poissa dofsky

• Vanha
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
Elvis
« Vastaus #3 : Huhtikuu 30, 2003, 16:10:14 »
Toinen suosikkkini Beatlesin kanssa. Elviksen musiikki on todella mahtavaa mutta lava esiintyminen näyttää lähinnä koomiselta. Suosikki kappaleita en voi mainita, koska Elviksellä on todella monta hyvää kappaletta. Harvinainen tapaus kyseinen herra, koska harvat myyvät kuolemansa jälkeen miljoonia levyjä vuodessa ja siis monta vuotta peräjälkeen.
Jumalan viimeinen sana luoduistaan: "Valitan aiheutunutta häiriötä."

jackie

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #4 : Toukokuu 01, 2003, 11:59:12 »
Elvis elää forever.

Tämä herra on yksi niistä, joka oikeasti on ansainnut olemassaolon maailman parhaimpina rocktähtinä. Minun mielestäni se on oikeastaan paras, mutta en sitten niistä kaikista muista musiikinkuuntelijoista tiedä.
Elviksen musiikki on tarttuvaa. Vanhat rokkibiisit on aina jees. Ja siitä sen tarttuvan tekee se riemun tuntu niissä biiseissä. Joskus väsyneenä on hauska pistää Elvistä soimaan ja pomppia huoneessa niin, että talo on vaarassa romahtaa.
Elämäniloista musiikkia. :p

Hount dog on loistava. Yksi parhaista. Oikeastaan ne kaikki biisit ovat niin hyviä, ettei voi erikseen alkaa niitä kaikkia luettelemaan.
Ehkä paras musiikki on kuitenkin se, kun Elvis tulee lavalle. :D

Ja Elvis on ihan mahdottoman suloinen yhdessä kuvassa. Jossain mussankirjassa oli sellainen ihana kuva. Kun se poseeraa sen maailmanmahtavan kitaransa kanssa. Se on aivan älyttömän hauska.
Sitä paitsi Elviksellä on mahtava kampaus.

Taustakin on hieno rocktähden uraa ennen. Rekka-autokuski.
Elvis - siinä on tyyliä.

Lord Azog

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #5 : Toukokuu 03, 2003, 23:51:42 »
Mahtava laulaja. Varsinkin "Love me tender" on upea kappale. Miehellä oli asennetta, harmi, että hän kuoli niin nuorena...

Muuten, MTV3:lla tulee ens kesänä pari Elviksen elokuvaa. Rakasta minua hellästi ja Jailhouse rock.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Elvis
« Vastaus #6 : Kesäkuu 10, 2004, 18:47:20 »
Elvis elää!

Hän tanssii ja laulaa aivan jumalaisesti ja osasi erottua muista laulajista pukeutumalla ja sanomalla mielipiteensä suoraan.
Elvis koki kovia, mutta Elviksen musiikki pysyy ja tulee aina pysymään.
Hän on nykyajan musiikkiammattilaisten idoli ja rikkoi rajoja! Hänen lantion pyörittelyä pidettiin rivona siihen aikaan! Hassua:)

Elvis yhdisti tummaihoisten ja valkoisten musiikin. Tämä aiheutti hiukan kitkaa, mutta sitä osataan arvostaa. Minäkin synnyin niin, että en erottanut valkoisten ja tummien musiikkia toisistaan, koska ne oli yhdistetty. Sain tästä asiastakin tietää vasta vuosi sitten, että mikä ero oli musiikkien välillä.

Meidän pitäisi osata arvostaa Elvistä tämän takia.
Elvis Aron Presley on Rock`n rollin kuningas!

Elvis Presleyn viralliset sivut! Olkaa hyvät!

http://www.elvis.com
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

saattokivi

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #7 : Kesäkuu 11, 2004, 20:50:08 »
Elvis on ihan kingi!hänen musiikkinsa on mahtavaa,mutta melkein kukaan ei näe sitä. (rakkauslaulut eivät ole ehkä niin hyviä mutta...)tuttifrutti oli ensimmäinen jonka kuulin,tai jonka muistan,ja se iski heti.

Kipa

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #8 : Kesäkuu 21, 2004, 19:29:39 »
Elvis elää. \o/

Elviksen kappaleet ovat kaikki hyviä - ne ainakin jotka oon kuullut, suosikkejani ovat Tuttifrutti, In the Ghetto, Suspicious Mind ja Hound Dog. In the Ghetton sanat on upeat. "Now take a look at you and me, are we too blind to see, or do we simply turn our heads and look the other way?"

Victoria

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #9 : Elokuu 19, 2004, 19:59:33 »
Elvis on aivan paras! Rakastan Elviksen musiikkia ja mun  lempi kappaleet on: King Creole, Don`t cry daddy (aivan ihana)
ja hount dog
En muista millon kuulin ekan kerran Elvistä.

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Elvis
« Vastaus #10 : Elokuu 29, 2004, 12:47:08 »
Elvis: paras heti Beatlesin jälkeen.

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Elvis
« Vastaus #11 : Elokuu 29, 2004, 13:14:50 »
Kyllä minä pidän Elviksestä. Itseasiassa ihkutin häntä pari vuotta sitten kunnolla, mutta se jäi kun minulle ei ostettu kokoelma levyä ja näin..

En ole kuullut pitkään aikaan mitään Elviksen biisejä, niitä olisi varmaan kiva kuunnella.. ^^
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

emskuinen

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #12 : Elokuu 29, 2004, 16:35:21 »
Elvis elää!

Elvis on hyvä, eikä sen tausta vaikuta mitenkään siihen että en tykkäisi siitä. Siis sen musiikista. Ja Elvis on komeakin. Tai "oli" komea. Nythän se on kuollut... Taisi olla vähän stressaavaa kun faneja hyppi ikkunastakin sisään...:( Mutta hyvin Elvis lauloi.
Paras laulu on minusta Devil Discuise (en muistamitenkirjoitetaan) tai sitten se Suspicious Mind.. (en muista miten tuo kirjoitettaan^^)

Sillä on upea ääni. ihanan.... Ihana!

Elvis elää 4ever....

~e~

Herstein

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #13 : Syyskuu 14, 2004, 19:59:00 »
Elvis on musiikin kuunteloille semmoinen "must". itse en sitä mitenkään erityisesti kuuntele, mutten käännä radiota pienemmälle kuullessani tätä herraa. Musiikki ei ole lainkaan huonoa, en vain jotenkin "jaksa " kuunnella tätä. Joskus saatan vielä innostua ja pistää elviksen hits number 1 levyn soittimeen ja mennä kouluun.

Poissa Leishaque

• Vuotislainen
Re: Elvis
« Vastaus #14 : Lokakuu 29, 2004, 21:27:27 »
*yltiöromanttinenhuokaus* Elvis Presley. Voiko sitä sanoin kuvailla? Elvis räjäytti rock'n'roll oven Bill Haley an the Cometsien hieman raotettua sitä ensin. Rockin kuningas :) .

Musiikki miellyttää tooooodella paljon. Olen kyllä vähän muutenkin jumittunut kuuntelemaan pelkkää -50,-60 ja -70 lukujen musiikkia.
Elviksen valitsin alunperin musiikin takia, taustaa olen tutkinut vasta sittemmin.

Elvis ei minun mielestäni ollut sanan varsinaisessa merkityksessä komea, se oli se asenne joka hänestä komean teki, niin nuorena kuin vanhanakin.
Pelkkää seksiä koko miehen ulkoinen olemus sisältäpäin xD *huokaus*.

Elviksen musiikkia taisin kuulla ensin Little less Conversationin ilmestyttyä remixinä ja se olikin sitten menoa se...

Parhaita kappaleita on monta: His latest flame, Way Down, Tuttifrutti, Bossanova babe, ja monia muita oikeastaan kaikki.

Eikä mun avasta voi päätellä mitään, eihän? ;)
Enhän minä kukaan ole.
www.punainenlanka.net

Robin

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #15 : Lokakuu 31, 2004, 12:46:41 »
Voin myöntää etten ollut kuunnellut Elviksen musiikkia ainakaan tietoisesti ennen levyn Elv1s 30 #1 Hits ilmestymistä. Päätinpä sivistää itseäni, kun näin levyn Citymarketin mainoslehtisessä. Se oli mielestäni suhteellisen halpa verrattuna kappaleiden lukumäärään (20€) ja sitten kaupassa kävikin pieni moka. En tiedä mistä tämäkin johtui, mutta se moka oli minun onnekseni sillä sain levyn 8 euroa halvemmalla. Äkkiä kotiin kuuntelemaan Kuningasta ja voin sanoa olleeni myyty ellen suorastaan rakastunut.

Levyn kappaleet saavat edelleenkin jalan vipattamaan ja näen silmissäni kuinka Elvis kohauttelee olkapäitään eräässä kappaleessa, jonka nimeä en muista tällä hetkellä. Parasta kappeletta herralta en osaa sanoa sillä kaikki ovat omalla tavallaan parhaita, mutta yhden hyvän mainitakseni niin Teddy bear. Ja kyllä Elvis on ollut nuorempana jopa syntisen komea.

Tästä lähtien olen tietoisemmin seurannut mitä kuuntelen ja tunnistan Elviksen äänen melkeinpä aina. Suuri kiitos viivakoodivirheistä, mutta olisinhan ostanut levyn muutenkin. Olen haaveillut sen toisen 30:n kappaleen levyn ostamista... taidankin pyytää sitä joululahjaksi. Kiitos Hagridille tuon virallisen sivun linkistä sillä löysin sieltä aivan ihanan Elviksen nimmarilla varustetun Dog Tagin, joka maksaa kyllä 40 dollaria plus postikulut. Saahan sitä haaveilla.

Before anyone did anything Elvis did everything.

mufler

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #16 : Heinäkuu 01, 2005, 14:36:47 »
Elvis Presley, kerrassaan mainio mies. Omistan muutaman levyn ja ne on kaikki hauskoja. Se musiikki on hauskaa, mutta samalla myös hyvää. Jotenkin vain niin.. vanhaa.

Komea? Selaampas äkkiä Elvis-kalenterini kuvat läpi. Ihan komea kai se on, etenkin joissain mustavalkoisissa kuvissa missä sillä on tukka silleen hyvin ja se ei hymyile suu auki. http://www.nrk.no/img/359145.jpeg ^^;

http://www.planet.fi/~traussi/ep.htm

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Elvis
« Vastaus #17 : Toukokuu 11, 2006, 09:33:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Mirzam"
En nyt mitenkään ihmeellisesti hehkuta Elviksestä, mutta Lilo & Stitch -leffan jälkeen olen kyseistä herraa kuunnellut enemmänkin. Ja olenhan minä koirani nimennyt Elvikseksi (tosin jos toinen on Whisky niin..)

Sama vika täälläkin. Olen minä kuunnellut tätä 'kuningasta' aijeminkin, mutta ei se ole koskaan sillä tavalla kolahtanut. Sitten kun tuli Lilo ja Stitch elokuva, (joka on muuten aivan loistava,) tuli tätäkin herraa kuunneltua enemmän. Oli meillä sitten sellainen Elvis kausikin, kun pikkusiskon kaverilla oli joku Elviksen levy ja sitähän me sitten kuunneltiin ihan hulluna. Niin kauan, että kyllästyttiin taas.

Stuck on you, kappale vie kyllä voiton kaikista. Siihen ei varmasti kyllästy ikinä, on se niin veikeän piristävä kipale.

Kyllä minustkin Elvis ihan komea miekkonen oli silloin nuorempana. Huom, nuorempana. Ennen niitä pulisonkeja ja ylimmäräisiä kiloja.

Onhan nuo rakkauslaulutkin kauniita ja mukavaa kuultavaa, mutta niihin on jotenkin kyllästynyt. 'Love me tender' on sekin aika puhkikulunut kappale sinänsä. Kun samaa kappaletta tulee joka tuutista, ei sitä sitten jossain vaiheessa jaksa. Kaunis kappale se on silti, en minä sitä kiellä. :>
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Sudenpuu

• Ankeuttaja
Elvis
« Vastaus #18 : Toukokuu 11, 2006, 11:36:31 »
Yep, Elvis lives...

Elvistä tuli kuunneltua 80-luvun teininä kun 50-luku oli in ja silloisena tötteröpäänä fanitin miehen tottakai. Elviksen menevämpää musiikkia sitä tuli nautittua C-kaseteilta ja LP-levyiltä, ei silloin ollut CD-soittimista tietoakaan. Ikää tuli lisää mutta Elvis pysyi, siirryin kuuntelemaan miehen hengellisempää tuotantoa, hänen gospelmusiikkiaan jossa Rockin kuninkaan ääni pääsee todella oikeuksiinsa.
Isäni lahjoitti aikoinaan minulle aitoja 50-luvun Elvis singlejä joista en luovu milloinkaan, niitä ei raaski oikein edes kuunnella vaikka hyvässä kunnossa ovatkin.

Kaikki herran elokuvatkin on tullut katsottua ainakin kahteen kertaan, taitavat vielä löytyä jostain hyllynperukoilta videokaseteilta.

Nykyään Elvistä tulee kuunneltua harvemmin, mutta radion volume -nappulaa käännän aina suuremmalle miehen tutun äänen kuullessani.

Poissa Evora

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Help!
Elvis
« Vastaus #19 : Elokuu 10, 2006, 20:22:34 »
Elvis. Elvis. Elvis. Elvis <3 Tämä ihana herra.

Mitä mieltä olette tästä laulavasta ihmeestä?
Tämä laulava ihme on kyllä todellinen ihme. Miten kukaan voi omata samalla kertaa ihanan ulkonäön, ihanan äänen ja ihanat kappaleet? Ei kukaan muu kuin Elvis Presley.

Miellyttääkö musiikki?
Kyllä! Pidän hänen musiikistaan todella. Sanoitukset ja melodiat ovat todella hyvät, joten kappaleita jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan.

Entäpä miehen tausta, vaikuttaako se levyn ostoon tai mielipiteisiin hänestä?
Ei ainakaan minun mielipiteisiini. Vaikka hän pisti itsensä pilalle, silti minä hänestä ja hänen musiikistaan pidän.

Onko herra mielestänne komea? (joo ei kuulu musiikkiin, mutta yleinen mielipidekysymys vain)
Tietokoneeni ruudun reunassa on sinitarralla kiinnitettynä Elvistä esittävä kortti ja ainakin tuossa kyseisessä kuvassa hän on oikea komistus <3

Milloin kuulitte ensimmäistä kertaa hänen musiikkiaan?
Ensimmäisen kerran kuulin hänen musiikkiaan, kun äitini kuunteli radiota auotossa. En muista vuosilukua, mutta se oli ainakin 90 luvun loppu puolta. Kuulin aina silloin tällöin hänen kappaleitaan enkä liiemmin välittänyt. Nyt vasta noin kuukausi sitten löysin jälleen kerran äidin kaapin perukoilta Elviksen kokoelma boksin, jossa on kolme levyä sisältönään Elviksen parhaat kappaleet. Tälläkin hetkellä se boksi on vieressäni pöydällä odottamassa kuuntelua :D

Paras kappale?
 On ehdottomasti Heartbreak Hotel. Parempaa saa hakea <3

Elvis rulettaa :D

Ev
taisi olla pelkkä ihkutus viesti.. -_-''
Mä sanoin et inhoon novelleja mut silti kirjotin sellasen.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Elvis
« Vastaus #20 : Kesäkuu 22, 2008, 17:05:31 »
(Yritin vastata tähän topiciin jo n. viikko sitten, mutta silloin onnistuin tuhoamaan jumalattoman pitkän sepustukseni ennen kuin olin ehtinyt lähettää sen. Kyllä vitutti, mutta ehkäpä nyt paremmalla onnella...)

Niin, Elvis Presley. Kyseinen nimi tuo heti vahvasti mieleeni sen, kun pikkukakarana makoilin sängylläni lukien Kultainen Salama -kirjoja, syöden Center-suklaanappeja sekä eräitä vadelmasuklaapatukoita ja kuunnellen kaiken taustalla rockin kuningasta. Erityisen hyvien kappaleiden kohdalla tosin taisin sysätä kirjan ja suklaat pois ja keskittyä pelkästään musiikkiin.
Tämä muisto kattaa useita eri kertoja, sillä harrastin tuota hiton usein niihin aikoihin - juuri muuta en oikeastaan tehnytkään enkä kyllä muuta kaivannutkaan. Tosin aina en lukenut nimenomaan Kultainen salama -kirjoja enkä tietenkään läheskään aina syönyt suklaata tai ylipäätään mitään muutakaan.
Voi niitä aikoja.

Kovin monet niin pienet lapset tuskin kuuntelevat Elvistä, mutta minä tykkäsin ja oikein paljon tykkäsinkin. Enemmän kuin mistään muusta.
Taisin olla noin 11-vuotias, kun isäni päätti tutustuttaa minut tuohon legendaan - ehkä jo ihan vain yleissivistyksenkin takia. Siksi hän osti nyttemmin jo toimintansa lopettaneesta levykaupasta erään sinisen levyn (takakansi tosin taitaa olla keltainen), jonka nimeä en muista ja joka sisältää 60-luvun tuotantoa: It´s Now Or Never, Can´t Help Falling In Love, Are You Lonesome Tonight? yms. tuon tapaista kamaa.
Ennakko-odotukseni eivät olleet erityisen korkealla, koska olin joskus aiemmin kuullut jonkin ks. laulajan kappaleen enkä ollut pitänyt siitä laikaan. Elviksen ääni oli mielestäni kuulostanut "läskiltä" (en todellakaan muista, mitä tuolla tarkoitin).
No, olin kuitenkin myyty, melkein sillä hetkellä, kun levyn aloittavan It´s Now Or Never -biisin ensitahdit kajahtivat ilmoille.
Rakastuin siihen levyyn ja Elviksen ääneen aivan palavasti, eikä "läskeydestä" ollut tietoakaan.

Eihän se siihen jäänyt, ei toki. Ilmeisestikin samana vuonna näin telkkarista vuoden 68 comeback-show´n, joka näytettiin sen kunniaksi, että Elviksen kuolemasta oli tullut kuluneeksi peräti 25 vuotta. Tuon show´n kautta pääsin tutustumaan sellaisiin vanhoihin hitteihin kuin All Shook Up, Jailhouse Rock, Heartbreak Hotel ja Love Me Tender. Elviksen säkenöivä lavakarisma ja esiintymistaidot ottivat minut televisioruudun välityksellä aivan täysin haltuunsa. Jopa niinkin paljon, että tavakseni tuli katsoa kyseinen esitys videolta joka aamu (en tiedä, miksi se piti katsoa nimenomaan aamuisin, mutta näin oli). Niin sitten heräsin kuudelta, raahauduin telkkarin ääreen, nuokuin puolet ajasta, joskus suorastaan nukahdin ja heräsin nätin Memories-kappaleen aikana. Sen sijaan veljeni on kertonut, että hän heräsi joka aamu huoneessaan esityksen viimeisen laulun, If I Can Dreamin kuuluessa olohuoneesta. Mukava herätys, oletan.
Sen sijaan äitini mielestä olin sairas, kun katsoin ohjelman joka aamu. No jaa, ehkä olinkin, mutta onhan se mahtava show. Vielä satojen katselukertojen jälkeenkin.

Levyjäkin piti tietenkin saada lisää. Taisi olla vuosi 2003, kun sain erään punakantisen tuplalevyn, varsin imeliä rakkauslauluja sisältävän Lovesongs-kokoelman. Toisella levyllä on vanhempaa tuotantoa, toisella uudempaa. Enemmän pidin ja pidän uudempaa tuotantoa sisältävästä; siinähän sentään on esim. Always On My Mind, Don`t Cry Daddy ja Suspicious Minds. Kuuntelin kumpiakin levyjä olkkarissa Aku Ankka -sarjakuvia lukien ja diggasin kovasti.
Mutta nyt alkaa muisti hieman tökkiä. Seuraava levyni oli ehkä eräs musta levy, jossa on jumalattoman paljon biisejä ja jonka sain joululahjaksi. Niistä juuri mikään uusi tuttavuus ei noussut lemppareitteni joukkoon, mutta pelastajana toimi Kentucky Rain, jonka vauhdikas ja lennokas melodia viehätti oikein paljon.
Eräänä kesänä sain myös vanhan livelevyn, joka takakannen mukaan "kuuluu jokaisen Elvis-fanin kokoelmiin". Minä olin suuri Elvis-fani, siksi valitsin kyseisen levyn, mutta äänenlaatu ja kappaleet eivät - ikävä kyllä - olleetkaan oikein mistään kotoisin. Helvetti! Taisin kuunnella levyn yhden kerran.
Mutta mutta... 13-vuotiaana hankin ostostv:stä Ultimate-kokoelman, koska siinä kuulemma oli neljä levyä, In The Ghetto ja kaiken lisäksi värillinen kirjanen.
Ultimate kolahti miltei yhtä lujaa kuin ensimmäinen albumini ja Lovesongs-kokoelma aikoinaan. Ultimatella Elviksen tuotanto on hyvin monipuolisesti edustettuna. Kaksi ekaa levyä eivät ole tosin mielestäni kovin erikoisia, mutta levyt 3 ja 4 sen sijaan sisältävät useita Elviksen parhaista kappaleista. Rakastuin ennen kaikkea In The Ghettoon (josta olin aiemmin kuullut pätkän eräässä ohjelmassa ja joka oli jo silloin tehnyt vaikutuksen) ja My Boyhyn. Ai hitto, kuinka paljon minä kuuntelin tuota kokoelmaa. Sehän soi huoneessani miltei koko ajan! Kuuntelin jokaisen levyn suunnilleen joka päivä ja joskus jopa aloitin suorastaan uuden kierroksen saman päivän aikana.

Olen myös nähnyt viisi Elviksen elokuvaa. Melko paskojahan ne ovat, juonellisesti ja muutenkin, mutta Jailhouse Rockin olen kyllä katsonut aika monta kertaa. Sehän kertoo melkein kuin miehestä itsestään. Näyttelijäntaidot hänellä eivät tosin olleet ihan huippuluokkaa, mutta ekoissa leffoissa varsin kelvolliset, myöhemmin ne huonontuivat ehkäpä motivaation puutteen ja kyllästymisen vuoksi.
Mutta ainahan Elvistä katselee ja kuuntelee ihan mielellään!

Niin, aloittaja kysyi mielipidettä herran komeudesta. Totta helvetissä hän oli komea, paitsi ihan loppuaikoinaan ei sentään. "Hänhän oli komein huoranpenikka, joka koskaan on valkokankaalla kävellyt", kuten eräs miehen tuttu kerran sanoi.

Koska olin Elvis-fani, tahdoin tietenkin tutustua myös hänen elämäänsä ja uraansa. Olen lukenut joitakin elämäkertoja, ja parhaita ovat ehdottomasti olleet Peter Guralnickin huolella kirjoittamat, kattavat kirjat sekä Priscilla Presleyn teos (kuvaa Elviksen elämää oikein sisäpiiristä). Lisäksi olen katsonut useita tv-ohjelmia, joista ensimmäinen oli Kuuluisat perheet -sarjan Presleyn perhettä käsittelevä jakso.
Elviksen elämä oli ennen kaikkea hyvin masentava. Pienenä ja intohimoisena fanina koin suurta ahdistusta, kun luin hänen hulluista tempauksistaan, väkivaltailuista ja huumeista. Nykyään en enää ota asiaa niin raskaasti.

Oikeastaan on aika vaikea sanoa, miksi aikoinaan rakastuin herran musiikkiin niin palavasti. Eiväthän sävellykset kuitenkaan yleensä olleet kovin ihmeellisiä, yli-imelistä, naurettavista, turhanpäiväisistä lässytyslyyrikoista nyt puhumattakaan. Kyllä on niin, että Elviksen ääni on se juttu; sitä mieltä olen ainakin nykyään ja varmaan olin pienenäkin (vaikka en sen kummemmin tainnut silloin miettiä asiaa). Parempaa ääntä ja ennen kaikkea tulkitsijaa saa nimittäin etsiä. Hänellä oli ainutlaatuinen, matala ja pehmeä mutta miehekäs ääni. Tulkinnat tulivat suoraan sydämestä, mikä on hyvin tärkeää. Niin, kyllähän keskinkertaistakin musiikkia voi kuunnella, jos laulaja on aivan poikkeuksellisen loistava.

Tosin, onhan hänen tuotannossaan melko runsaasti niitäkin biisejä, jotka ovat ihan oikeasti hyviä musiikillisilta ansioiltaan. Omasta mielestäni parhaat biisit sijoittuvat 60-luvun loppuun ja 70-luvun alkupuolelle. Niiden joukosta löytyy useita kauniita, komeita tai muuten vain korvaani miellyttäviä melodioita. Pidän mm. eräistä mahtipontisista kappaleista, joissa taitaa olla kokonainen orkesteri ja taustakuoro laulajaa säestämässä.
Useimmat 60-luvun kappaleet ovat melko ponnettomia ja ikävän keskinkertaisia, mutta plussaa on se, että Elviksen ääni oli vuosikymmenen alkupuoliskolla parhaimmillaan. Vaikka ei se myöhemminkään huono ollut, paitsi ihan lopussa.
50-luvun tuotanto sitten... no jaa. Kyllähän siitä pitäisi tykätä. Minä vain en tykkää. Rasittavia, vanhentuneelta ja amatöörimaiselta kuulostavia renkutuksia, ja Elviksen ääni on niissä ärsyttävän kimeä. Joku Presleyn 50-luvun tyttöystävistä sanoi hänen kuulostavan niissä siltä kuin laulaisi peltipurkissa, ja oikeastaan olen aika lailla samoilla linjoilla. Niinhän se on. Vuoden 1968 show`n tulkinnat samoista kappeleista toimivat kyllä, muuten en niistä pidä.

Lempibiisejä. Noo, onhan niitä paljon. Todella paljon.
Jos kaikkein paras kappale nyt välttämättä pitäisi mainita, se saattaisi ehkä, iso ehkä, olla In The Ghetto. Todella koskettava veisu, jonka lyriikkakin herättää ajatuksia. Miltei ainutlaatuista - tätä viimeksi mainittua seikkaa ei nimittäin voi kovin monesta kyseisen laulajan kappaleesta sanoa!
My Boy on tosin melkein yhtä hyvä. Melodiaa voisi kuvailla sanalla leijuva; ainakin sellaisen tunteen se minulle aiheutti. Sanoitus taas eroaa Elviksen muista lyriikoista, ja sen vuoksi pidän siitä.
Muita hyviä ovat esim. I´ve Lost You, Devil In Disguise, Suspicious Minds, Don't Cry Daddy, Always On My Mind, If I Can Dream, Kentucy Rain, Can´t Help Falling In Love...
Niin, niitä on paljon.

Nyt täytyy vielä sanoa pieni sananen nykytilanteesta.
Tietenkin aika söi Elvis-faneuttani ja laimensi sen monta astetta alaspäin. Uudet suosikit ovat vieneet tilaa häneltä, mutta ilokseni voin sanoa, että vieläkin aina silloin tällöin tulee työnnettyä jokin noista niin rakkaista levyistä soittimeen tai 68 show´n sisältävä kasetti videolaitteeseen. Erittäin huomattavasti harvemmin kuin ennen muinoin, mutta kuitenkin. Nykyään kuuntelen tuota musaa lähinnä pitkillä automatkoilla, eikä parempaa automusiikkia olekaan.
Onhan Elvis huomattavan suuri osa historiaani, melkein kuin lapsuuteni soundtrack. Ja jos kerran "sairastuu Elvis-influenssaan" (kuten eräs tyyppi kerran sanoi) ei siitä koskaan pääse ohi!

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2008, 17:47:55 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa Cadillac

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Elvis
« Vastaus #21 : Heinäkuu 19, 2012, 10:14:59 »
Ihanaa! Joku (siis Sodapop =)) oli aloittanut Elviksestä! Etsin topikkia kingistä ja ajattelin, että jos ei ole vielä olemassa, niin aloitan itse.

Rakastan rakastan rakastan tätä laulajaa. ♥

Olen sitä mieltä Elvis Presleystä, että hän on lähes täydellinen. Ehdoton lempiartistini ollut jo kolme vuotta ja varmasti kukaan ei kuningasta siltä valtaistuimelta syrjäytä.
Ja tottakai musiikki miellyttää! Elviksellä on paljon hyviä kappaleita, vaikka huonojakin löytyy, näitä ovat mitäänsanomattomat elokuvabiisit 60-luvulta, ei itse Elviskään niistä pitänyt.
Miehen tausta... Se on upea! Köyhä poika soittaa pientä kitaraansa ja lupaa äidilleen talon ja Cadillacin. Sitten yhdestä biisistä (That's All Right Mama) kaikki lähtee ja Elviksen haaveet toteutuvat. Kuin sadussa! <3
On on on komea! Vuoden 1968 Elvis on komein näky ikinä.
Ensimmäistä kertaa kuulin hänen musiikkiaan varmaan aika pienenä, joltain iskän levyltä tai radiosta, ei sitä voi muistaa.
Myöskään parasta kappaletta ei voi sanoa. Ensimmäinen lempibiisini Elvikseltä oli Heartbreak Hotel, mutta nyt olen kyllästynyt siihen.

Joo, aika tönkösti kirjoitettu viesti, vain vastauksia kysymyksiin, mutta ihanaa, että löysin tämän topikin.

Ja jos joku haluaa tietää Elviksestä jotain esim. juuri tuosta taustasta niin minä voin auttaa! :)
Shit. What? Rollers. No. Yeah. Shit.