Kirjoittaja Aihe: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?  (Luettu 28654 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Drownyé

• Ankeuttaja
Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #75 : Marraskuu 17, 2005, 18:14:42 »
Phantom of the Opera on kyllä kaikkien aikojen ihanin elokuva. Olen katsonut sitä 3DVD:n pakkausta joku 28 kertaa enkä vieläkään kyllästy.

Gerald Butler teki aivan mahtavan roolisuorituksen Ericinä ja äänikin oli loistava, kuvitella ettei gerry ollut saanut koskaan mitään musiikillista koulutusta. Hänen laulunsa sai ihon kananlihalle.

Emmy Rossum Oli aivan täydellinen Christinena, mutta hän onkin ollut 7 vuotiaasta asti oopperakuorossa.
Raoulkin lauloi hyvin, mutta hän onkin broadway-näyttelijä ja tenori.

Phantom of the Opera on erinomainen katsojanautinto. Elokuva on hyvin mykistyttävä. Ei siitä voi muuta sanoa.

Poissa Saanah

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Ron&Hermione <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Marraskuu 18, 2005, 08:59:54 »
Mun lemppari leffat on:
Harry Potter ja Liekehtivä Pikari
Elokuva, joka saa ainakin minut käymään tunnetilojen ääripäissä. Elokuva, jossa on enemmän romantiikkaa, huumoria ja synkkyyttä kuin edellisissä. Ehdottomasti paras Potter-elokuva :).
Bruce, taivaanlahja
Olen uskovainen, jolle on opetettu pienenä, että Jumala on valkoihoinen vanha mies, joka tarkkailee meitä pilvenreunalla. Tämä elokuva saa ajattelemaan, kaiken huumorin lisäksi. Entä jos Jumala onkin "musta"? Mitä väliä sillä on? Jim Carrey on niin loistava kuminaama, ettei hänestä voi olla pitämättä... :)
The Day After Tomorrow
Tämäkin elokuva saa minut ajattelemaan. Ihmiset voivat saada teoillaan maailman tuhoutumaan. Mielestäni tämä on ihan uskottava juoni. Kyllä oikeasti voi tulla jääkausi. Niinhän se onkin tulossa. Ainakin monet maikat ovat sanoneet sitä, että PIAN (eli joskus 1000:n vuoden päästä) tulee uusi jääkausi.
Jake loistaa tässä elokuvassa nousevana tähtenä. Ihana Jake :)
Eipä niitä tällä kertaa tullut muita... Ehkä päivittelen tätä viestiä sitten... x)
Hei, mä olen Saana. Mä tykkään pukeutua Tylypahkan kouluasuun (siis sellaiseen ekojen elokuvien tyyliseen). Mikä pakkomielle sulla on?

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #77 : Marraskuu 18, 2005, 15:05:45 »
Yleisestikin ottaen, rakastan kaikkia TSH:ita, mutta erityinen suosikki niistä on Kuninkaan paluu. Se on ollut suosikkini siitä saakka kun sen ensimmäisen kerran, eikä sitä katsoessa yhtään haittaa että se on niin pitkä kuin on. Siinä on oikeastaan kaikki hyvää, mitä nyt jotkut Samin, Frodon ja Klonkun tekemisistä kertovat kohtaukset ottavat vähän päähän. Ne ovat liian samanlaisia ja tylsiä. Mutta siitäkin huolimatta Kuninkaan paluu on loistava elokuva.

Mustan helmen kirous lukeutuu myös lempielokuviini. Hyvä juoni, huumori on hauskaa, Johnny Depp loistava ja vielä mitä. Ei ala ikinä kyllästyttää, vaikka katsoisi sen kuinka monta kertaa. Suosittelen kaikille, jotka eivät vielä ole nähneet.

Beavis and Butt-Head- elokuva, en nyt muista oliko sillä erikseen nimeä, taisi olla mutta ei muistu nyt mieleen kun en tätä omista. Elokuvassa ei oikeastaan ole järkeä, vaikka juoni siitä kyllä löytyy joka kaikenlisäksi on vielä ihan älykäs. Tätä elokuvaa katsoessa on nauru herkässä ja sen loputtua on vatsalihakset ihan kipeänä.
Tämä on siis piirretty, ja aika loistava. Suosittelen tätäkin kaikille niille, jotka haluavat nauraa itsensä kuoliaiksi. :]
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Sirenia

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Marraskuu 18, 2005, 15:25:46 »
Suosikkini on ehdottomasti The Crow. Näin sen vissiin viime kuun puolella kun se tuli TV:stä, vaikka kuinka hurjasti väitettiin sen olevan k-18, olisin antanut sille uuden ikärajan k-15.

Leffasta ei sinänsä jäänyt mitään olennaista mieleen, sillä torkahtelin sen aikana ja katsoin kunnolla vain lopun. Kuitenkin pidin siitä, pidin sen goottityylistä ja siitä musiikista mikä taustalla oli. Goottimetallia, jes! Jotenkin sen mystisyys vain parani, kun myöhemmin hoksasin (mulla on vähän hitaat hoksottimet) että Brandon Lee kuoli kyseisen elokuvan kuvauksissa.
Mystinen leffa, mystinen tapahtuma leffan sisällä...kyllä katsoisin elokuvan heti uudestaan!

cinna

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Marraskuu 18, 2005, 15:49:53 »
Minun kaikkien aikojen suosikkielokuvani on Imperiumin vastaisku. Olen Star Wars -fani henkeen ja vereen (mutta se ei estä minua fanittamasta Pottereita, mitkä itse asiassa tulevat aika lähellä tuota Warssia).

Jos jätetään laskuista pois sekä Tähtien sodat että Potterit, niin suosikkini on myös Sirenian mainitsema The Crow - maailman kaunein rakkaustarina!

Carneval

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Joulukuu 26, 2005, 23:45:06 »
Hmm... taidan olla merirosvo-friikki... sillä huomasin, että kaikissa lempileffoissani on merirosvoja :D

1. Pirates Of The Caribbean - Mustan helmen kirous
Aivan mahtava! Aivan fan-tas-tinen...
Upeat roolisuoritukset... ihanaa kun Johnny ja Orlando on tungettu samaan leffaan. Johnny vetää kyllä 10* suorituksen!

2. Peter Pan
Ai että rakastan tätä! <3 Varsinkin Peter Pania... ;D
Wendyn näyttelijä vain häiritsee minua. Tästäkin sitä huumoria löytyy... varsinkin suomenkielisenä... :) Mutta enkunkielinen kyllä parempi!

3. Kurkunleikkaajien saari
Todella hyvä piraatti-elokuva. Siis merirosvo-elokuva. Hyppii Peter Panin kantapäille kyllä :) Aikuishuumoria mukana... :) Suosittelen!

Poissa Cache

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Joulukuu 30, 2005, 23:59:03 »
Minä rakastan elokuvia. Tässä "muutama" lemppareistani.

Star Wars -trilogia (alkuperäinen). En ole ollut kuin puoli vuotta fani, mutta pienestä asti on ollut kyllä tiedossa ko. klassikko. En osaa sanoa trilogiasta sitä lempparia. Niissä kaikissa on niin paljon hyvää. Jos nyt ihan pakko on sanoa, niin kyllä se Imperiumin vastaisku menee juuri ja juuri Uuden toivon ja Jedin paluun ohi. Parhainta kuitenkin koko trilogiassa on Jedin Paluun loppu.
Joku varmaan voisi luulla minun pitävän enemmän uudesta trilogiasta, koska olen niin nuori. En kuitenkaan pidä. Uudesta trilogiasta ainoastaan Sithin kosto oli hyvä. Pimeä uhka ja Kloonien hyökkäys ovat kyllä ihan katsottavia.
Lempihahmoni ovat ehdottomasti Luke, Leia, Darth Vader ja Obi-Wan (tykkään sir Alec Guinnesin (noinko?) sekä Ewan McGregorin Obista).

Harry Potterit. Näitäkin tulen varmasti aina rakastamaan. Elokuvat vaan paranevat koko ajan ja tuskin maltan odottaa seuraavaa. Pidän kuitenkin enemmän kirjoista. Lempihahmoni ovat päätrio, Voldemort ja jossainmäärin Hagrid.

Wallace & Gromit: Curse of the Were-Rabbit. Ei tuohon elokuvaan voi kuin ihastua. Alkuperäinen toimii loistavasti! Dupatusta en tiedä, koska en ole nähnyt. Hahmot olivat ihania ja brittiaksentti oli jotain, mikä sai ihon kananlihalle.
Lempihahmoni ovat Victor Quartermaine (äänessä loistava Ralph Fiennes) ja tietenkin Wallace ja Gromit.

Uhrilampaat. Hyvin harvoin tulee katsottua tällaisia elokuvia. Loistava elokuva kuitenkin. Anthony Hopkins on aivan mielettömän upea näyttelijä. Elokuva juoni on todella hieno. ^^

Moulin Rouge. Tämä on kaikkien aikojen yksi kauneimmista rakkaustarinoista. Olen nähnyt vain kerran, mutta rakastuin siihen! Elokuvassa oli hyvät näyttelijät ja ihana juoni. Se vaan oli niin mukaansa tempaava.
Ewan McGregor oli LOISTAVA. Mielettömän hyvä roolisuoritus. :]

Nemoa etsimässä. Aina yhtä ihana elokuva. Elokuva vei sydämeni ja aiheutti valtavan buumin, joka tosin on jo laskenut. Tykkään kauniista juonesta ja siitä hienosta isä-poika suhteesta.
Lempihahmoni ovat Marlin, Gill (äänessä loistava Seppo Pääkkönen dupatussa versiossa. Myös alkuperäinen ääni on hyvä. En vain nyt muista näyttelijää) ja Dori. Elokuva toimii hyvin dupattuna ja alkuperäisenä.

Ihmeperhe. Supersankarit ovat palanneet! Ihana toimintaseikkailu ja niin lämminhenkinen. Pixar osaa tehdä ihania elokuvia. :] Tunnustaudun Pixar -faniksi.
Lempihahmot Syndrooma (kaverit antoivat minulle buumini takia lempinimen "Pasi", jota kyllä käytetään hyvin harvoin. :p), Eira Kuosi (Edna Mode) ja Ilari Vaara (Bob Parr (en kai muista tätä nimeä nyt ihan väärin?)). Elokuva toimii hyvin dupattuna ja alkuperäisenä.

Shrek 1&2. Nämä ovat jotain loistavaa. Huumori on ihanaa, tarina on ihana, ääninäyttelijät loistavia... Mitä muuta tästä voi sanoa? Shrekit vaan ovat loistavia! Shrek 2 on yksi harvoja loistavia jatko-osia ja odotan jo innolla kahta seuraavaa jatko-osaa. :]
Lempihahmoni ovat Shrek, Fiona, Aasi, Saapasjalka kissa, Hyvä haltiatar ja Piparkakkupoika.

Taru Somusten Herrasta -trilogia. Hienoja ja loistavasti toteutettuja elokuvia. Vaikken olekaan fani, pidän näistä paljon. En ole kirjaa lukenut, liian tylsää tekstiä *yrittää olla huomaamatta TSH fanien murhaavia katseita ja teroitettuja kirveitä*. Mutta olen kyllä yrittänyt, huonoin seurauksin.
Lempihahmoni ovat Aragorn, Gimli ja Legolas.

Surkeiden Sattumusten sarja. Todella hyvä elokuva tämäkin. En ole vielä ehtinyt lukea kirjoja, mutta aion kyllä. Elokuva oli hyvä ja olen kuullut, että kirjat ovat todella hyviä. En ole nähnyt kuin kerran tämän elokuvan, joten en pahemmin muista hahmojen nimiä. Anteeksi... ^^'

-Edit. 31.12.05-

Ja nyt hävettää kun unohdin laittaa nämä kaksi tänne. Pistetään väsymyksen piikkiin.

Henkien kätkemä. Tämä elokuva todellakin ansaitsi Oscarin. Jotain niin hienoa! Mieletön mielikuvitus, ihanat ja mieleenpainuvat hahmot, omaperäinen juoni ja mielettömän hyvin toteutettu!

Liikkuva linna. En jaksaisi millään odottaa tämän elokuvan DVD:tä. Se oli niin kaunis! ^^ Ei voi sanoa muuta kuin samat asiat kuin edellisessäkin. Ihana!

-Edit ends.-

Minulla on niin paljon lempielokuvia, että jos listaisin ne kaikki, minulta menisi ikä ja terveys. Tässä ovat niitä parhaimpia.

Olen myös päättänyt, että jos joskus saan omia lapsia, aion "pakottaa" heidät ainakin Star Wars ja Harry Potter faneiksi. :p Hoo.[/b]

Tylli

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Maaliskuu 08, 2006, 09:04:03 »
Muutamia näistä onkin jo varmaan mainittu, mutta pistänpä kuitenkin omat lempparini tänne. Lempparini tosin muuttuvat koko ajan, eikä tämä järjestyskään ole mikään ehdoton.

American Beauty Ihanan sarkastinen elokuva, joka naurattaa ja herättää ajatuksia. Lisäksi hurmaava pienon pimputusmusa.

Amelie Olen nähnyt vain kerran, mutta ihastuin! Mukavan positiivinen elokuva ja poikkeaa edukseen tavallisesta Hollywood-hömpästä.

Henkien kätkemää Uskomattoman hieno animaatio, johon en kyllästy koskaan! Jokaisella katselukerralla jotain uutta.

Frida Hienot näyttelijasuoritukset ja hieno kuvamaailma.

The Ring Pakollinen kauhuleffa. Oikeesti pelotti ja tykkäsin niistä rantakivi-fiilistelyistä siellä leffan seassa.

Listaani totta kai kuuluvat myös koko Taru sormusten herrasta - trilogia ja kaikki Harryt:)

faint

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Maaliskuu 10, 2006, 16:55:31 »
Vaikea kysymys. Rakastan niin monia elokuvia, mutta pistän tähän muutamia esimerkkejä, ja yritän olla monipuolinen.

(Spoileri-varoitus. Ei isoja spoilereita, en paljasta loppuratkaisua, mutta jos et halua kuulla etukäteen mitään näistä leffoista, please do not read this.)

Parantumattomana romantikkoja Moulin Rouge on nähty ja itketty. Rakastuin heti ekalla katselukerralla. Uskomattoman kaunis rakkaustarina. Ihan mahtavat puvustukset, musiikki ihanaa, näyttelijät kerrassaan loistavia! Olen kovin rakastunut Baz Luhrmanin elokuviin, sillä niissä on sellaista sopivaa "sekavuutta" kuvaustyylissä. Jotenki niin... värikäs kuvaustyyli. Tykkään kovasti. ^^ McGregorin ja Kidmanin suoritukset olivat todella hyviä, kemiat pelasivat, ja asia, joka herättää minussa suurta arvostusta on se, että he itse lauloivat. Vaikka näiden kahden lauluääniä on kritisoitu, niin minusta on silti hienoa, että he lauloivat itse.

Romanttisia leffoja voisin listata äärettömiin, mutta lupasin olla monipuolinen, ja siksi seuraava leffa listaani on Perhosvaikutus. Mielenkiintoinen elokuva. Ashton sai tämän leffan myötä minun arvostukseni, jonka herra oli menettänyt Just married -leffan ja Punk'din myötä. Hyppely lapsuudessa ja muuntautuminen "erilaiseen nykyisyyteen" tapahtui sujuvasti, eikä ollut yhtään sekavaa, kuten olisi voinut ajatella. Kaikki näyttelijät muuntautuivat hyvin erilaisiin rooleihinsa. Erittäin älykäs ja kiinnostava leffa, ja loppuratkaisu oli hyvä. Vaikkakin keskivaiheilla loppuratkaisu selkeni ainakin minulle, mutta se ei pilannut elokuvanautintoa. Pidin todella tästä leffasta!

Hannibal Lecter -trilogia. Kommentoin nyt vain Uhrilampaita ja Hannibalia, en Punaista Lohikäärmettä, sillä se ei ole niin "sidoksissa" näihin kahteen muuhun leffaan, se on niin erilainen, etten osaa lukea sitä tähän trilogiaan... Muttamutta. Antony Hopkins vain osaa näytellä niin pirun taitavasti, että en voi muuta kuin ihailla. Ehdottomasti paras kauhu-leffa, sillä tämä ei ole sellainen 'veri lentää ja päitä katkotaan'-tyylinen, vaan jotenkin tyylikäs, mutta silti pelottava. Leffassa ei sinänsä tapahdu mitään mullistavan pelottavaa / ällöttävää / kauhistuttavaa, mutta tunnelma on kokoajan jännittynyt, ja sitä odottaa kokoajan, että "kohta joku hyppää tuolta puun takaa". Tämä on niitä harvoja kauhuleffoja, joiden jälkeen en oikaisisi kotimatkalla pimeän metsän kautta. ;)

Plaah. Palaan muoksimaan, nyt ei jaksa enää kirjoittaa. >.<

Hemmi

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Maaliskuu 10, 2006, 21:01:22 »
Vihreä maili
Kerrassaan aika upea elokuva. En oikein osaa perustella, mutta se vain on. Kirjaakaan ei ole tullut luettua mutta siinä leffassa on sitä jotain.

Sormusten herrat
Jackson on tehnyt mahtavaa työtä. Koko trilogian voi katsoa uudestaan ja uudestaan - ainakaan minä en ole vielä kyllästynyt. Kaikki lavastukset sun muut upeita. Kunpa Jackson olisi ohjannut Potterit, oltaisiin saatu ehkä vähän eloa Harryyn. (Daniin).

Jali ja suklaa tehdas oli ihana. Ne kaikki herkutkin näyttivät hyviltä :>
Umppa-Lumppien tanssit ja laulut olivat niin hauskoja. Tykkäsin siitä purkanjauhajasta.

jonttuliina

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Maaliskuu 11, 2006, 16:34:53 »
Parhaita näkemiäni elokuvia ovat:

-Saksikäsi Edward
siinä elokuvassa Johnny Depp on parhaimmillaan.Hän tuntuu oikeasti olevan kiinnostunut roolistaan.Myös Winona Ryder on mahtavan suloinen.

-Sherlock Holmes-elokuvat
hieman noloa myöntää, mutta olen heikkona kyseiseen etsivään. Parhaita ovat Baskervillen koira ja Tapaus silkkisukka (jotka oli voinut bobgata tv:stä joulun alla(:

-Sibelius
vaikka ohjaaja Timo Koivusalo ei oikein hallinnut juonta, oli elokuva silti sopivaa historian havinaa 1900-luvun alkuun.Näyttelijät olivat mahtavia, ja etenkin Martti Suosalo näyttääkin ihan Sibeliukselta!...(:

muita hyviä: populaarimusiikkia v*ttulajänkältä, kurjat, tanssii susien kanssa yms...

Stargazer

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Maaliskuu 12, 2006, 14:56:32 »
Ehdoton lemppari on kyllä

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous
Loistava elokuva kaikkine kliseineen. Jack on huolella suunniteltu hahmo ja se näkyy. Kaikki näyttelijät osasivat asiansa. Jackin kaikki kommentit ovat myös mahtavia, kuten aika lopussa oleva Willille suunnattu lausahdus: Nice hat. En tajua, mikä siinä oli, mutta repesin silti, kun Jack ensin selittää Norringtonille, Elizabethille ja tämän isälle jotain, sitten kääntyy ystävänsä puoleen ja sanoo: kiva hattu!

Toinen on, ei ihan minun tyyliseni, mutta kuitenkin,

Ice age
Paras lastenelokuva aikoihin. Jo alussa Jyrsis naurattaa juostessaan säälittävästi tammenterhonsa perässä. Sidin ääni on upea, samoin Manun ja Diegon jutut heidän ärsyyntyessään laiskiaisen touhuihin. Yksinkertaisesti loistava elokuva.

Joyce

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Maaliskuu 12, 2006, 17:15:16 »
Ed Wood
Siinä vasta loistava elokuva!Kertoo hauskasti Ed Woodin,joskus surullisistakin elämänvaiheista.Tim Burton ja Johnny Depp on loistava tiimi.Martin Landau oli loistava Bela Lugosin roolissa.

Silly

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Maaliskuu 13, 2006, 01:56:25 »
Taru sormusten herrasta -trilogia. Vaikuttava tarina, mahtavat erikoistehosteet, hyvät näyttelijät, kertakaikkisen onnistunut sarja. Jaksaa katsoa koska tahansa uudelleen. Niistä minimaalisen pienistä vioista huolimatta...

Hohto. Yksi parhaista kauhuelokuvista mitä olen ikinä nähnyt. Jack Torrancen kanssa en tahtoisi samaan hotelliin, en!

Myran

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 13, 2006, 16:32:31 »
Star wars -leffat kyllä menee kärkeen. Varsinkin ne vanhat. Niissä se taika on varmaankin siinä tarinassa, joka on jotenkin vaan niin hyvä vaikka tavallaan aika...hmm...no "sääntöjen mukainen" jos saa sanoo. Siinä on siis sellaset peruselementit, joita hyvä tarina vaatii, niin kohdallaan kun vaan voi olla. Lisaksi henkilöhahmot on sellaset, että löytyy jokaiselle jotain samastuttavaksi - näyttelijät ovat aika sympaattisia ja jollakin tavalla hieman  pökkelömäinen dialogi ilahduttaa aina:) Perusteluni ovat ehkä hieman oudot, mutta näin se mielestäni on.

Sitten rakastan Indiana Jones -leffoja. Niiden huumori ei lakkaa koskaan naurattamasta ja niissä on se perus toiminta ja seikkailu vielä höystetty kohtuu mielenkiintoisilla historiallisilla ja uskontotieteellisillä hekumoinneilla...ja toki itsekkin haluaisin professorikseni nuoren Harrisonin:)

Harrisonin nuoruuden charmi puree minuun näemmä!

Poissa Latoya

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Maaliskuu 13, 2006, 17:31:46 »
Minun tämän hetkinen lepileffani on Moulin Rouge. Se leffa on vain jotai niin hienoa. Ihanan värikäs alussa, ja täytyy myöntää etten kertaakaan ole katsonut sitä kuivin silmin.. :( Rakastan. <3

Hyvänä kakkosen tulee Honey. Rakastan tanssimista yli kaiken,  joten tämä hyvä leffa kaikille ketkä rakastavat tanssimista. Nimen perusteella luulin, että leffa olisi ollut aivan jotain muuta. Mutta onneksi ei ollut. :) Save the Last Dance on myös todella ihana. :) Aina kun katson jonkun tanssi elokuvan, se saa minut inspiraation valtaan ja tekee kauheasti mieli tanssia. :)

Finding Neverland ja Peter Pan ovat uskomattomia myös. Olen aina rakastanut Peter Pania, joten nämä ovat hyvin lähellä sydäntä. (kauheeta miten mä kirjotan.. xD) Peter Panista se ihmis-versio (vai pitäiskö sanoa näyttelijä-versio, en tiedä. x)) että piirretty ovat todella hyviä. :) <3 Finding Neverland. Mitä siitä voi sanoa? Mielestäni aivan tajuttoman ihana ja kaunis elokuva.

Sokerihumala

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Maaliskuu 13, 2006, 19:16:08 »
Mona Lisa Smile
En tiedä miksi tämä elokuva puhutteli, mutta sen se kyllä teki. En tiedä miksi, mutta olen aina pitänyt sisäoppilaitoselokuvista :D Siitä asti kun pienenä katsoi Candy Candejä olen pitänyt niistä. Mona Lisa smilessä on entisajan tiukkapipoista sisäoppilaitoselämää parhaimmillaan.

Toscanan auringon alla
Herätti minussa hyvin voimakkaita päällekkäisiä tunteita. Sai minut tuntemaan itseni yhtä väsyneeksi kuin päähenkilö on avioeron jälkeen. sitten iloiseksi kun löytää miehen ja taas surulliseksikun joutuu pettymään.

Tyttö ja helmikorvakoru
Ihana tarina kertakaikkiaan. Sen tytön kohtalo on niin surullisen tuntuinen. Pidän draamaelokuvista ja siksi kai tämäkin oli mielestämi niin hyvä.

Liikkuva linna
Tämäkin niin ihana elokuva. En ole pitkään aikaan parempaa katsonut. Howl on niin ihana ja salaperäinen tyyppi. Calcifer muka niin ovela demoni. Samalla niin hellyttävän oloinen. Kaikki hahmot oikein onnikstuneita ja tarina mahtava.

:D:D

Tommi

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Maaliskuu 13, 2006, 19:48:11 »
Harry Potter ja Liekehtivä pikari.

Koko Harry Potter -sarja on minun mieleeni, mutta tämä on niistä kaikista paras. Vauhtia ja jännikkyyttä riittää kerrankin Harry Pottereissa. Mahtavaa!

Poissa Kirikaze

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Maaliskuu 15, 2006, 18:06:24 »
Titanic on tietysti mahtava leffa, sitä ei tarvitse edes perustella.
Toinen loistava elokuva on Brandon Leen tähdittämä kulttileffa  "The Crow". Siitä on jo aikaa kun sen näin, mutta mieleen jäi Brandonin hieno roolisuoritus. Valitettavasti herra menetti henkensä kuvauksissa ennen elokuvan valmistumista...nyyh. Joka tapauksessa, The Crow on raaka muttei pelottava kostotarina, ja upea onkin. Ikaraja K-18 on todellakin paikallaan, mutta siitä huolimatta voisin suositella tätä muillekin, joskin nuorimpien ei kannata tätä katsoa.  Hyviä elokuvia on muitakin, mutten nyt jaksa luetella niitä.
"Jesus Christ!"
"Jesus Christ? Stop me if you heard this one: Jesus Christ walks into a hotel." ~Funboy ja Eric Draven, The Crow~

Coccinelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Maaliskuu 19, 2006, 15:24:17 »
Oi rakastan elokuvia. Ennen luulin että pelkästään fantasiaa, mutta kyllä kaikenlainen minuun iskee.

Trapped (Ansassa)
Tuli teeveestä tässä lähiaikoina ja oivoi. Ihastuin tuohon elokuvaan totisesti. Kevin Baconin olin nähnyt Hollow Manissakin ja aivan mahtava näyttelijä minusta. Juoni oli hyvä ja jännitys alkoi heti aika alussa elokuvaa. n__n

Neuvottelija
Samuel L. Jackson on yksi lempinäyttelijöistäni ja teki mahtavan suorituksen tässä elokuvassa. Jännitystä, sitä rakastan. Myös tuollaiset poliisi-hommat ovat aika kiinnostavia, siksi tästä kai pidinkin. :3

Jali ja Suklaatehdas
Ensinnäkin, paras juttu tässä leffassa oli Johnny Depp. Teki täydellisen suorituksen Vonkkana. Elokuva kokonaisuudessaan oli hurmaavan suloinen ja siinä oli kiva juoni. Saattaa olla joidenkin mielestä lapsellinen, mutta minä pidin. n______n'

Koti-ikävä
Omalaatuinen väritykseltään. :D Ei selvää juonta, mutta se ei haittaa. Jotenkin surullinen ja siitä tuli muutenkin jälkeenpäin outo olo, mutta sen takia siitä kai pidinkin. Se herätti ajatuksia.

The Blair Witch Project
Surullinen, saa minut aina itkemään. Pelottavakin. Erittäin pelottava. Ja järkyttävä. Siksi siitä pidän. Pidän todella.

Sitten tulee vielä liuta fantasia ja -kauhuelokuvia, mm. TSH-trilogia, Potterit, Gothika, Silent Fall, Tatuointimurhat jne. ^^

Madvampire

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Maaliskuu 20, 2006, 15:43:30 »
(valkoisella kirjoitetut ovat spoilia)

1.Phantom of the opera: Kaunista musiikkia,ihana juoni ihanat näyttelijät. Huumoria minun tyyliini ja paljon rakastamani teatteri. Sekä tottakai kummitus luolineen on niin uskomaton! ja hänellä on kaunis ääni,ehkä hieman liian pahismainen mutta silti  Ja primadonna! (tiedänettei se ole hänen nimensä!) on uskomattomin hyvin näytelty.

2. Saksikäsi Edward: surumielinen,syvällinen,kaunis. Ei muuta sanottavaa.

3..Pirates Of The Caribbean - Mustan helmen kirous: pidän merirosvo aiheisista elokuvista muutenkin mutta tssä oli vielä loistava huumori ja henkilöhahmotkin. Ja pidän luuranko merirosvoista 8D synkkää! Ja se pahis.....okei en ala spoilaamaan mutta hän...äh spoilaanpas: eli sen pahiksen viimeiset sanat ja ilme hänen kuollessaan olivat niin koskettavia jasurullisia ja....*hakee nenäliinansa* ja huumorin kohdalta se Elisabethin " en voi hengittää" kohta oli yli veto!

4.  henkien kätkemä: tässä vasta onkin kaunista jälkeä! Ja musiikki on erittäin kaunsita myös. Ja alkuperäis duppaukset ovat ihanat. haru on minun kultani! Tässä on myöskin paljon mietittävää ja opetuksia...rakastan kaikea tässä!  (pölypallot kunniaan)

// Vuotiksessa spoilerit merkataan punaisella, korjasin. - Villi Lohi

Tarantino

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Maaliskuu 21, 2006, 16:53:27 »
Tässä muutama omista suosikeistani (yritän selvittää juonet mahd. vähällä spoilaamisella, mutta varoituksen sana - SPOILAA!!!) :

Mr and Mrs Smith Brad Pitt ja Angelina Jolie näyttelevät pariskuntaa, jossa kumpikin on toisen tietämättä palkkamurhaja - heidän todelliset ammattinsa paljastuvat vasta kun he saavat tehtävikseen murhata toisensa. Lopulta he kumminkin päätyvät pakenemaan yhdessä, koska rakkaus voittaa, tietenkin... Ihana elokuva, tosin lopun ampumakohtaus on hieman epäuskottava - miten ihmeellisesti sankarit selviävät aina muutamalla naarmulla, mutta viholliset kuolevat aina ensimmäisellä luodilla... x) Brad ja Angelina ovat ihana pariskunta, ja elokuva ei ole pelkkää taistelua ja ampumista, vaan väliin mahtuu paljon huumoria ja romantiikkaa - mutta ei liikaa ainakaan minun mielestäni.

Finding Neverland Elokuva, joka kertoo Peter Panin luojasta, jota näyttelee Pirates of the Caribbeanissa loistanut Johnny Depp. Naispääosaa näyttelee Titanicista tuttu Kate Winslet. Kaunis elokuva siitä, miten kirjailija rakasuti lasten äitiin, ja yksi pojista oli Peter Panin, pojan joka ei halunnut kasvaa isoksi, esikuvana. Elokuva loppu on todella surullinen, mutta silti suosittelen, varsinkin jos pitää romanttisista elokuvista.

Moulin Rouge! Musikaali, jonka pääosissa loistaa Ewan McGregor ja Nicole Kidman. Romanttinen kertomus nuoresta kirjailijasta, joka rakastuu kurtisaaniin. Heidän on tavattava salaa, koska kauniin Satinen(Kidman) on tarkoitus mennä ilkeän herttuan kanssa naimsiin. Elokuvan pilaa se, että heti alussa pamautetaan, että satine on kuollut, ja ainakin itse odotin koko ajan, että milloin se sitten kuolee... Ensimmäinen musikaalielokuva, jonka näin, ja rakastuin heti! <3 Musiikki on todella kaunista, näyttelijät ovat hyviä ja muutenkin kaikin puolin hyvä elokuva.

Ice Age Animaatio, joka tuli äsketäin televisiosta. Kertoo mammutista, laiskiasesta ja sapelihammastiikeristä, jotka yrittävät toimittaa vauvan laumansa luokse. Todella ihana elokuva, hahmot ovat persoonallisia ja elokuva saa nauramaan - varsinkin sivuroolissa oleva suloinen Scrat-orava irrotti monet naurut epätoivoisilla yrityksillään!! xD

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #97 : Maaliskuu 22, 2006, 19:23:45 »
Anteeksi, en edes jaksanut lukea muiden mielipiteitä. Mutta, tässä omat rakkaani.
Moulin Rouge Come What May, Nicole Kidman ja Ewan McGregor. Yhdistelmä, joka saa minut sulamaan. Moulin Rouge on ainut nyyhkyleffa josta tosiaankin pidän. On totta, että elokuva on yksi suuri klisee jolla on traaginen loppu, mutta minä rakastan kliseitä.
LotR trilogia Pidän kirjoista reippaasti enemmän, mutta pakko myöntää että tämän trilogian tekemisessä, on jopa onnistuttu hyvin. Erittäin hyvin. Efektit ovat hienoja, näyttelijät upeita (eikä asiaan tietenkään vaikuta se että Dominic Monaghan on lempinäyttelijäni), ja soundtrack, on jotenkin aivan liian upea.
Butterfly Effect Voimakkaasti esitetty tarina miehestä joka näkee muistoja menneisyydestä päiväkirjojensa avulla, ja pystyy samalla  "muuttamaan tulevaisuutta". Tässä elokuvassa jotkut ihmiset ovat lähes elukoita. Pidän siitä vähän enemmän raa'asta tyylistä. Sopii tähän elokuvaan. ja Ashton Kutcher vetää roolinsa tietenkin upeasti.
Kill Bill vo.1 & vol.2
Nämä. Ovat. Kanssa. Jotain. Niin. Upeita. Uma Thurman on joku mahtavin. Oikeasti, en ole koskaan oikeastaan tykännyt tämäntapaisista "miekkailuelokuvista" () mutta nämä nyt ovat vaan niin fantastic.
Billy Elliot
Minä inhoan tanssielokuvia. Kaikkia muita paitsi tätä. Ihanaa että Joutsenlampi on saatu tähän elokuvaan mukaa  
Crash
Ehdottomasti ansaitsi parhaan elokuvan oscarinsa. Tavallaan aika raaka elokuva, mutta silti niin kaunis. Näyttää vähän enemmän näitä Amerikan synkempiä puolia, mikä on hienoa. Mutta kaunis elokuva silti.
The Brother's Grimm
Tästä elokuvasta ei tainnut tulla mitenkään hirmuisen suosittu, mutta minuun se iski ja täysillä. Matt Damon/Heath Ledger parivaljakko on aivan mahtava  Veljekset ovat aivan mahtavia. "The name is good" "Damn good". Leffassa on aivan sairaan hauskoja kohtia. Loppu on minusta mukavan erilainen sillä siitä ei tullut sellainen "molemmat saa ihkun naisen ja ne elää iloisina elämänsä loppuun asti". No iloisiahan veljekset olivat leffan lopussa, mutta kumpikaan ei saanut naisia  Tälläisiä elokuvia lisää! (Ja Grimmin Veljeksissähän on oikein mukavaa piiloslashiäkin;))
Million Dollar Baby
Todella kaunis tarina. Maggie on mukavan sitkeä nainen kun haluaa tulla nyrkkeilijäksi melkeinpä millä hinnalla tahansa, ja voittaa melkeinpä kaikki ottelut suurinpiirtein vahingossakin. Clint Eastwoodista en ole koskaan pitänyt, mutta tässä veti ihan mukavan roolisuorituksen.Morgan Freeman oli parempi kuin hyvä, vaikka hahmo jäikin vähän taka-alalle.
Jali ja suklaatehdas
Käytiin tämä koulusta katsomassa, ja aivan hirmuisen hyvä oli  Johnny Deppin hiukset! Mwah. aiivan mahtavat x) Kaikki muut inhosivat niitä, mutta minä rakastin. Mukava tarina. Ostaisin DVD:nä jos jostain löytäisin englanninkielisen version
Green Street Hooligans
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Iria

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Maaliskuu 24, 2006, 11:07:52 »
No niin, eli suosikkielokuviani.

Hevoskuiskaaja. Todella kaunis tarina ja hyvät näyttelijät. Hyvin kuvattu.

Taru Sormusten Herrasta -trilogia. Hyviä näyttelijöitä tässäkin ja muutenkin onnistunut elkuva. On aika uskollinen kirjalle, joka on mielestäni hyvä.

Ja sitten ovat nuo Liikkuva linna ja Henkien kätkemä.
(Anteeksi vähäsanaisuuteni, mutta olen koulussa ja pitäisi tästä rientää kemian tunnille..)

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
« Vastaus #99 : Maaliskuu 24, 2006, 18:17:44 »
Kronkin uudet kuviot
Voi, ihana elokuva, piirretty, jatkoa keisarin uusille kuvioille.
Voisin katsoa elokuvan vaikka joka päivä.

Harry Potterit
Etenkin azkabanin vanki.

Saksikäsi Edward
Ihana, ihana mutta surullinen elokuva!! Ihanasti kuvattu, Edward-parka on niin suloinen. Johnny Depp on juuri sopiva rooliin.

Jali ja suklaatehdas
Kiva elokuva, haluaisin lukea kirjankin. Elokuvan aikana on pakko
syödä jotakin, koska elokuvassa on niin paljon kaikkea namia. Söpö elokuva.

Sound of music
En tiedä miksi tykästyin tähän elokuvaan niin, tämä ei ole yhtään minun tyyppinen. Elokuva on ihana, se saa hymyilemään, se on ihanan värikäs, hauska, mutta myös surullinen.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.