Kirjoittaja Aihe: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?  (Luettu 36078 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #25 : Huhtikuu 03, 2005, 21:03:04 »
Tässäpäs minun luetteloni (mitään tiettyä järjestystä ei ole):

Katariina ja Munkkiniemen Kreivi
Ihastuttava, vanha suomalainen elokuva. Näyttelijät tekivät todella loistavaa työtä, ja tottakai, täytyy mainita tunnusmusiikki, eli Romanssi, joka on ah, niin kaunis kappale, minulle tuli ihan tippa silmään katsoessani, kun kreivi itse soitti kyseistä sävelmää viululla. Ahh, niin ihana elokuva.

Pitkä Kuuma Kesä
Tämähän on jo melkeen klassikko. -98 vuonna tehty elokuva, josta toden totta tulee aina mieleen kesä. Myös musiikit ovat mukavia, kunnon 80-luvun meininkiä. Ehkä se, miksi se on yksi lempielokuvistani, johtuu siitä, että sitä katsellessa tulee niin nostalginen ja kesäinen olo. Yay.

Interview with the Vampire/Veren Vangit
Koska kirja on yksi lempikirjoistani, olen nähnyt myös tämän elokuvan, ja pitänyt siitä. Se seuraa todella kiitettävästi kirjaa, paitsi nyt ehkä joitain muutamia pikkuseikkoja (Armandin ulkonäkö ei ole nyt niin pikkuseikka...). Lisäksi Tom Cruise on aivan mahtava Lestat, en keksi ketään, joka olisi voinut olla parempi.Kirjassa ollut tunnelma on mielestäni säilynyt, todella hyvä elokuva siis, ottaen huomioon, että se on tehty kirjan pohjalta.

The Phantom of the Opera/Oopperan Kummitus
Uusin tulokas lempielokuviini. Aivan mielettömän kaunis ja upea musikaali. Ei osaa muuta sanoa. Kirjasta en ole lukenut muuta kuin hieman alusta, joten en osaa vielä sanoa, mukaileeko se sitä hyvin. Mutta kuitenkin. Ihanaihanakaunismahtavaupeaihana elokuva. Pisti minut itkemään heti monessa kohtaa. Näyttelijävalinnat olivat mitä parhaimmat, ja mikä parasta, näyttelijät osasivat jopa itse laulaa. Ja vieläpä hyvin.

Sitten vielä olisi monia, monia muita hyviä elokuvia, mutta niitä en nyt tässä viitsi mainita. Jos tulee myöhemmin mieleen jokin mainitsemisen arvoinen, niin muoksin sitten.

Shinju

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Huhtikuu 03, 2005, 21:37:25 »
Amélie
Rakastan ranskalaista huumoria, ja tunnelmaa joka tässä elokuvassa oli.
Katson heti uudestaan kun on tilaisuus. :3

Pitkät kihlajaiset
Mainoksen nähdessäni suhtauduin epäilevästi,
mutta kun pääsin itse elokuvaa katsomaan, olin täysin myyty.
Loistavat näyttelijäsuoritukset ja kaikki.

Koko potti
Mainio, nauroin ihan mielettömästi kun katsoin. Silti ei kakkososa kiinnosta.

TSH-trilogia
Upea.
Näyttelijät, ohjaaja, erikoistehosteet, kaikki. Vaan niin mieletön, että...

Sitten lista muista leffoista, joista pidän, mutta joihin en vain jaksa kirjoittaa mitään :p

Kolmetoista
Swordfish
Peter Pan II(disneyn)
Southpark leffa
Bruce taivaanlahja
Truman show
Alaston ase
HP & viisasten kivi

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Huhtikuu 04, 2005, 21:45:23 »
Braveheart. Minusta se vain on aivan loistava. Gibson on tehnyt paljon työtä ohjauksessa kuin William Wallacenakin. Kelttiläinen mytologia ja historia on hyvin kiehtovaa ja minuun aina iskee urheus ja rohkeus. Ja kuinka William sitten kuoli, ei suostunut anelemaan armoa, vapaus. Näin elokuvan ensimmäistä kertaa ehkä 8-vuotiaana, ja sen jälkeen on ollut aina lempielokuvani. Varsinkin jos katson sitä yksin ja on tunnelma, itken niin lopussa kuin Siinä Puheessa.

"They may take our lives, but they'll never take our Freedom."

Fight Club. Sen idea on niin upea. Varsinkin lopussa kun palat alkavat loksahdella kohdalleen, ja he seisovat katsomassa sortuvaa maisemaa.. On vaan aika nerokasta.

Kevät koittaa Hitlerille. Se on vain hauska. Niin hauska. Nauroin koko yön ja seuraavan päivän sitä kohtaa jossa yritetään etsiä mahdollisimman surkeaa käsikirjoitusta. "..ja huomasi muuttuneensa yön aikana jättiläistorakaksi." Ei oikeasti. Mel Brooksin huumori vain on hauskaa.

Onhan näitä vaikka kuinka, mutta minulla on nyt kauhea jano.
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Elewyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Huhtikuu 07, 2005, 08:50:34 »
Hmm.. näitähän olisi vaikka mitä, mutta tässä nyt muutama lempileffani...:]

TSH - Todella upea trilogia, mutta liian puhkikatsomisen vuoksi olen kyllästynyt jo. Mutta siis todella hienosti tehty fantasiaseikkailu.
Shrek 2 - Tosi hauska ja paljon parempi kuin edeltäjänsä. Yleensä en hirveästi piirrettyjä katso mutta tätä jaksaa katsoa vaikka kuinka monta kertaa!
Pirates of the caribbean - Hyvä merirosvoseikkailu! Deppi käy rooliinsa hyvin, jännittävä ja hauska leffa.
Star Wars - pidän kovasti! (varsinkin jedin paluusta ja loistavasta Haydenistä^^)  ja odotan innolla episodi 3 joka tulee kesällä leffateatteriin. Mainiota scifiä!
Henkien kätkemä - Ihana anime, jota ei ole pilattu duppaamalla(vai miten se sanotaankaan ^^'') Tosin tämä on ehkä sellainen yhdenkerran leffa, että tätä ei jaksa kovin monta kertaa katsoa.
The Day After Tomorrow - Todella hyvä leffa joka kertoo maailman tuhoutumisesta. Tosin leffa oli vähän epäuskottava.
Paholaisen leikkimökki - Huippu kauhuleffa. Ehkä vähän kummallinen juoni, mutta hyvä. Hieman outo mutta minä ainakin pidin.
Veren vangit ja Kadotettujen kuningatar - Ihania vamppyyrileffoja molemmat. Pitää mielenkiinnon yllä ja veren imemisestä ei olla tehty liian raakaa.
Constantine - Mielenkiintoinen ja myös hauska vaiheittain.  Keanu sopii rooliin mainiosti! Leffassa taistellaan Helvetin ja Taivaan välillä...
Hohto Stephen Kingiä! Juuh, hyvä elokuva, kauhuleffojen parhaimmistoa! :)

Oisihan noita varmaan muitakin, mutta silloin saattaisi tulla aika pitkä lista...

millie

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Huhtikuu 16, 2005, 11:31:46 »
Niin paljon olen hyviä elokuvia nähnyt, etten varmasti muista nyt mainita kaikkia. Mutta suosikkejani ovat

TSH -trilogia (Erityisesti Sormuksen Ritarit). Mainio fantasiaseikkailu, hyvät näyttelijät, mielettömän upeat maisemat, tehosteet ja koko toteutus. Yksinkertaisesti hienoja elokuvia.

Gladiaattori Näyttelijät, juoni ja ylipäänsä koko elokuva. Mahtava!

American Pie:t Mainiota huumoria, näyttelijät loistavia.

Road Trip Kuinkahan monta kertaa on tuokin tullut katsottua? Loistavaa komediaa.

Erinomaisia elokuvia, joita lämpimästi suosittelen, mutta en nyt jaksa perustella miksi nämä on niin hyviä:

Ocean's Eleven & Ocean's Twelve
Italian Job
Perhosvaikutus
Vihreä Maili
X-Men I ja II
American History X

ShinyStar

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Huhtikuu 24, 2005, 17:21:03 »
Minä pidän monenlaisista elokuvista, mieluten sellaisista, joissa tapahtuu paljo. Nämä ovat aika samoja kuin muillakin, mutta eikö se todista, että nämä ovat hyviä?

Taru sormusten herrasta -trilogia, mieluiten erikoisversiot - pidän siitä kirjastakin niin kamalasti. Keski-Maa on upeasti toteutettu ja samoin kuin kaikki muutkin pienet yksityiskohdat. Ja mitkä erikoistehosteet.
Troija - Jotenkin kaikki "historialliset" jutut kolahtavat ja lujaa. Menneet vaan on niin kiehtovia. Ja kadonneet kulttuurit
Yleisesti kaikki muskettisoturit ja rautanaamiot. Seikkailuelokuvien parhaimmistoa. Kiva nähdä erilaisia toteutuksia ja näkemyksiä samoista tapahtumista. Ja paljon miekkailua ja hienoja vaatteita.
Pirates of the Caribbean - aaah.. Merirosvoelokuvia en myöskään voi vastustaa. Niissä on jotain käsittämätöntä vetovoimaa. Tässä Deppin hahmo on aivan mahtava.Todella hyvä ja mukaansatempaava musiikki.
Ocean's Eleven ja muut ryöstöleffat, kuten The Italian Job - Näissä pitää miettiä ja seurata koko ajan mitä tapahtuu. On kiinnostavaa nähdä mitä "rosvot" keksivät saadakseen rahaa tms.
Saksikäsi Edward - näin ensimmäistä kertaa viime jouluna. Se oli aivan ihana! Edward on jotenkin niin sympaattinen. Ja se kaupunki on ihan hassu. Kaikki talot on pastellinvärisiä.
Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä: Amélie. En edesn muista kuinka monta kertaa olen sen nähnyt. Aika monta kuitenkin. Ja aina siitä jaksaa kiinnostua samalla tavalla. Audrey Tatou on ihana. Ja kerrankin jotain muuta kuin englanninkielistä elokuvaa.

kauhuleffat ovat muuten ihan kamalia. ne pelottaa

pad

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Huhtikuu 26, 2005, 10:11:40 »
Star Warsit, erityisesti Original Trilogy (IV, V, VI)
Kaikki ilmestyneet 5 episodia löytyy miulta videolta ja muutenkin oon fanittanu jo kauan, milloinkohan olisin nähny New Hopen ekan kerran - joskus 9-vuotiaana. Ja siitä se lähti...

Isot odotukset Revenge of the Sithille. Toivottavasti Lucas onnistuu täyttämään ne, aiempi Prequel Trilogy pettymys. :p

Psycho, Hitchcock-painos.
Legendaarinen. Ihana. Mustavalkoinen kauhuleffa, tajuttoman hyvää psykologista kauhua jossa saa käyttää aivojaan. <43

Halloween, I : Naamioiden yö
Muut episodit ovt aivan lässähdyksiä. Tässdä ensimmäisessä on sitä jotain, mistä pidän, ja lujaa. Awwh <43

Eli kauhu ja scifi ne ykköset ^^

Buddha

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Toukokuu 27, 2005, 19:02:57 »
Matrix I, II, ja III:
Ne vaan on niin täydellisiä, en oikein osaa kuvailla mitä näen niissä ne vain on niin HYVIÄ!!!!

Star Wars episode I - VI:
Hienosti tehtyjä ja tuotettuja elokuvia, harvemmin näkee, että joku tekee niin monta vuotta aivan uskomattoman hienoa työtä saman elokuvan tai saagan kanssa. Ja ajatella aluksi suunniteltiin, että SW:itä olisi ollut yhdeksän....kumpa olisikin....Episodi III oli kyllä hieman melodramaattinen, mutta se ei pilaa yhtään mitään saagasta. Se on silti aivan yhtä täydellinen kuin matrix.

Kill Bill vol. 1:
Taattua Quentin Tarantinoa, verta, samurai-miekkoja ja kung-futa. Mikä voisi olla parempaa. verta oli "vähän" liioiteltu, mutta se toi vain "tunnelmaa" elokuvaan

Blade Trinity:
Väkivaltaa sopivassa mittakaavassa. Ja jos tykkää vamppyyri tarinoista (niin kuin minä) niin aivan lyömätön elokuva. Eikä myöskään hienot taistelukohtaukset tai stuntit pilannut elokuvaa millään tasolla.

Constantine:
Sopivassa määrin v***tuilua ja demoneja, ja Keanu Reeves. Tarviiko sanoa enempää....

Poissa Elriel

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Toukokuu 27, 2005, 20:13:57 »
Toistoa, mutta...

Moulin Rouge
Ihana elokuva. Kaikki sopivan kaoottista, mutta silti niin harkittua. Musiikkia käytetty ihanasti. Monet tuttuja, mutta silti siinä tilanteessa todella tuoreita. Nirvanan Smells like teen spirit mahdollisimman omituisessa paikassa. Niin ja vielä ne vaatteet. Söpöä.

Amélie
Taas jotain niin uskomattoman söpöä. Tuntuu tyhmältä huomata kesken elokuvan hymyilevänsä. Päähenkilö on niin todentuntuinen, mutta kuitenkin vähän satumainen, että elokuvaan voi samaistua, muttei kuitenkaan unohda kaiken olevan vain elokuvaa. Olisi ihana elää sellaisessa ympäristössä.

Poissa Letizia

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Toukokuu 27, 2005, 20:59:16 »
Minä suhtaudun elokuviin hyvin eri tavalla kuin kirjoihin. En erittele elokuvia kovinkaan tarkasti, en tarkkaile näyttelijäsuorituksia tai etsi laadukkaita draamaelokuvia. Lempielokuvani ovat valikoituneet täysin sattumanvaraisesti, jonkinlaisen selittämättömän ihastumisen perusteella.

Usein ilmoitan suosikkielokuvakseni alkuperäisen Tähtien sota -trilogian. Paras yksittäinen elokuva näistä kolmesta on Imperiumin vastaisku, mutta koska ne muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, kaikki kolme kuuluvat lempielokuvani-käsitteen alle. Tähtien sodat eivät varmaankaan ole parhaita näkemiäni elokuvia, mutta lempielokuviani kyllä. Suosikkielokuvia on muitakin, mutta Tähtien sota on niistä suurin ja tunnetuin. Tarina on mukaansatempaava, henkilöt helposti samaistuttavia, erikoistehosteet ja avaruusoliot sopivassa suhteessa taitavasti toteutettuja ja vähän kökköjä, ja Luke Skywalker aika ihana.

Muut suosikkini ovatkin vähän triviaalimpaa tavaraa. Kotona on nauhalla moneen kertaan katsottu Kuinka miljoona varastetaan -  Audrey Hepburn, Pariisi, nokkela juoni, jännitystä, komediaa, romantiikkaa. Useita kertoja olen nähnyt myös vanhan kotimaisen elokuvan nimeltä Ruma Elsa. Tämäkin taitaa kuulua romanttinen komedia -kategoriaan. Sinänsä en erityisesti pidä tämän tyylilajin elokuvista, joita on maailmassa jo liikaa ja lisää tehdään koko ajan, mutta nämä pari vanhaa ovat loistavia.

Neljännen lempielokuvani nimeä en muista. Näin sen televisiossa monta vuotta sitten. Elokuva kertoi itäberliiniläisten nuorten elämästä DDR-aikaan, juonenkäänteet olivat välillä hulvattomia ja huumori tyylikkään outoa. Eräs mieleenjäänyt kohtaus oli, kun päähenkilö Misha yritti diskossa pyytää  tanssimaan tyttöä, johon oli ihastunut. Tyttö ja tämän kaverit vastasivat lakonisesti: "Wir rauchen." ("Me tupakoimme.") Eivät siis ehtineet tanssimaan. Värimaailmaltaan elokuva oli jännästi mustavalkoisen ja värillisen välimaastossa. Elokuvan lopussa soinut sävelmä on jäänyt mieleen, mutta sanoista vain alku. Suomeksi (tekstityksessä) se alkoi näin: "Oi Misha, oi Misha, sä värifilmin unohdit..." Jos joku tunnistaa tämän elokuvan ja tietää siitä enemmän kuin minä, olisi kiva kuulla.
The number you've dialed is imaginary. Please rotate your phone 90 degrees and try again.

ayu

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Toukokuu 28, 2005, 22:48:44 »
Star Wars
Pidän kaikista elokuvista ja omistan ne kaikki. Okei myönnetään, uusin Star Wars on DC++:lla haettu. *wirn* Musiikit ovat loistavia, näyttelijät osaavat roolinsa näyttelemisen todella hyvin, juoni on hyvä, grafiikka ja muut toimivat todella loistavasti ja nuo kaikki yhdessä muodostavat upean saagan. Oikeasti, monet pitävät minua outona, koska "tyttö, joka katsoo star wars leffoja on outo" hah! pyh! :P ei siinä ole mitään outoa.
Lempihahmoni on Yoda. Yodassa vain on sitä "jotakin" ja kyllä, tämä kuulostaa todella typerältä. :D Tiukka ja todella hyvä opettaja, joka on siis ehdoton PARAS! Okei okei. Lyhyesti vielä sanon, että Star Wars elokuvat ovat niin legendaarisia että kaikkien on pakko katsoa ne! Ensimmäinen ja toinen osa ovat aika huonon puolteisia.

Unelmien sielunmessu
eoooooo Tässä elokuvassa seurataan Harryn(Harold), hänen tyttöystävänsä, kaverinsa ja hänen äitinsä elämää n.puolivuotta. Elokuvan pääosan vievät kumminkin huumeet. Kaikilla on omat riippuvuuteensa huumeiden suhteen, ja päivä päivemmältä heidän elämänsä muuttuu huonompaan suuntaan ja onnellista loppua tässä elokuvassa ei nähdäkkään. Eikä siihen sovikkaan.
Tunnusmusiikki on ahdistava, täynnä tuskaa ja tunnetta, mutta se on todella *hmm* ihana ja sopii tähän elokuvaan, ja siitä saa kylmiäväreitä ku se kuuluu leffan aikana.

Jesminder

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Toukokuu 30, 2005, 20:37:07 »
Hyviä elokuvia on paljon, mutta paras on ehdottomasti Parempi kuin Beckham. Voi kuulostaa epäilyttävältä, enkä itse ole mikään jalkapalloihminen, mutta tämän voisi katsoa jokapäivä...Tästä tulee aina jotenkin niin hyvä mieli, tuntuu että kaikki ei ehkä sittenkään ole niin huonosti. Kaikki näyttelijänsuoritukset ovat loistavia, huumoria on sopivasti, eikä se ole kökköä, niin kuin useissa amerikkalaisissa "komedia"elokuvissa. Keira Knightleykin on paljon aidompi tässä kuin niissä muissa hänen elokuvissaan joita olen nähnyt.
 Niin ja musiikki...on mieletöntä tässä elokuvassa :)

Poissa Letizia

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Kesäkuu 04, 2005, 11:01:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Gerry"
Matrix
Olen kylläkin nähnyt vain ensimmäisen osan, mutta haluaisin todellakin nähdä toisenkin!

Kuulemma toinen ja kolmas Matrix-elokuva eivät valitettavasti yllä läheskään ykkösen tasolle. Olen nähnyt ensimmäisen ja pidin siitä, mutta en erityisesti hingu katsomaan jatko-osia, ettei mielikuvani Matrixista pilaantuisi. Ei kai pitäisi tuomita näkemättä elokuvia, mutta aika huonot kritiikit nuo jatko-osat ovat saaneet.
The number you've dialed is imaginary. Please rotate your phone 90 degrees and try again.

Evélyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Heinäkuu 05, 2005, 23:55:43 »
Hmm... Jos minun pitäisi laittaa vaikka kolme järjestykseen, niin järjestys olisi:

Muumion paluu
-Minun mielestäni se oli tosi hyvä ja pidän paljon sellaisista elokuvista, missä on toimintaa ja seikkaillaan kaikissa pyramideissa ja muissa.

Pirates of the Caribbean
-Hyvä myös. Johnny Depp on tosi hyvä näyttelijä. Siinä on hyvä juoni.

Titanic
-Tämä on aika surullinen, ja kun vielä ajatellaan, että se tapahtui oikeasti. Mutta on tämä hyväkin... Pidin erityisesti lopusta kun Spoilaa
Jack oli siellä jossain laivan pohjakerroksessa ja he yrittivät päästä kannelle. Siinä oli toimintaa. Spoilaus loppuu

pesukarhu

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Heinäkuu 11, 2005, 23:20:06 »
CrazyBeautiful Ostin ko. leffan Anttilan alesta toissa päivänä :> Olin aiemmin nähnyt vain mainoksia, mutta nyt päätin ostaa, kun halvalla sai :D Katsoin leffan heti samana päivänä ja tykkäsin. Leffa käsittelee tärkeitä asioita ja pääosiin on valittu hyvät näyttelijät.

Rakkautta vain Minä pidän erikoisen paljon kaikista romanttisista rakkaushömppä-elokuvista, ja tämä on yksi parhaista. Rakkaus ja hyväntahtoisuus ovat käsin kosketeltavat... Mii laiks <3

Pirates of Caribbean Tämä leffa ei olisi mitään ilman Johnny Deppiä, mutta tykkään silti :> Juoni on kyllä hyvä ja toimii ns. käytännössä ja odotan jatko-osaa innolla :D

Mean Girls ihana teini-elokuva x) Sain monet hyvät naurut tätä katsellessani. Aivan mahtavaa illanvietettä tyttöporukalla!

Karhuveljeni Koda *huokaus* ihanin Disneyn leffa ikinä! Varsinkin hirvet on ihan parhaita :D Katsoin leffan ekaa kertaa bestiksen kanssa ja molemmat itkettiin ja naurettiin vuorotellen... :)

Lausku

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 12, 2005, 23:18:01 »
Minun suosikkini on Pirates of the Caribbean Näyttelijävalinnat kohdallaan(varsinkin Depp<3), mutta minun mielestäni Orlando oli siinä ehkä vähän mahtipontinen("vannon, että painan tätä liipaisinta ja vajoan Ahdin aittaan.."ja muut tuontapaiset) Ja sitten minähän satun rakastamaan merirosvoja. Tämä oli kyllä mahtavasti toteutettu ja juoni ihana, ja mikä parasta: toimintaa, seikkailua, romantiikkaa ja huumoria(ja tietenkin Depp) samassa leffassa!*huokaa*

Sitten toinen suosikki on Grease Siis se ihan alkuperäinen(Grease kakkosella voisi heittää vesilintua, vaikken sitä ole katsonut mutta kuullut kyllä) Greasessa on ihana musiikki ja se on ihanan 'vanha' leffa. Ja Travolta ja Newton-John on loistavia rooleissaan. Niinkuin muutkin näyttelijät Greasessa.

Sitten on joitan Disney- leffoja kuten Pieni merenneito. Se on niin ihana ja romanttinen ja minä rakastan myöskin merenneitoja<3

Jiella

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 15, 2005, 17:36:36 »
Moulin Rouge
Ihana elokuva, ihanat näyttelijät ja se musiikki 8)
Tämä elokuva saa minut kerta toisensa jälkeen liikuttumaan kyyneliin asti,
etenkin loppu.
Asiaan voi jotenkin vaikuttaa myös se,
että Ewan McGregor on yksi suosikkinäyttelijöistäni.

Star Wars-leffat
Ennen inhosin koko Star Wars-löpinää,
mutta olen jäänyt parantumattomasti koukkuun parin vuoden aikana.
Etenkin vanhempi trilogia on...en keksi nyt sopiva sanaa kuvailemaan.
Nyt kun kolmaskin osa on ilmestynyt, on jotenkin surullista seurata,
miten nuoresta Anakin Skywalkerista tulee monien mutkien kautta Darth Vader.
Huomatkaa jälleen Ewan McGregor uudemmissa elokuvissa...

X-Men-leffat
Onnistuneesti sarjakuvista elokuvaksi väännetty.
Elokuvat katsottuani alin myös lukemaan sarjis-versioita.
Toinen "sarjiksista-leffa", josta pidän on Spiderman (mukaan lukien myös Spiderman 2).

Ja paljon muita mm: Valkokankaan Lemmikit, Ocean´s Eleven & Ocean´s Twelve, Freaky Friday, Mean Girls, 13 ja risat. Katson paljon ns. teini-leffoja ja teini-komedioita, mutta kunnon toimintakin on silloin tällöin paikallaan.

Primula

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 17, 2005, 18:18:08 »
Taru Sormusten Herra: Kirjana aivan paras samoin elokuvana.

StarWars: Kukapa ei tykkäsi Han Solon sarkastisuudesta tai Obi-Vanin ja Anakin kommeluksita?? Miun lempparit ovat Han Solo, Obi-Van Kenobi ja Mace Windu.

Järki ja Tunteet: se on vain niin ihana. Katsokaan itse se.

XxX: täyttä toimintaa.

Hidalgo: Hevosen ja Ihmisen välinen ystävyys.

Van Helsing: ihanaa kauhua!!

X-Men: yksi hyvä sarjakuvasta tehty elokuva.

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #43 : Heinäkuu 18, 2005, 12:36:36 »
muokkasin koko viestin, koska pituus oli ala-arvoinen

Hyvät, pahat ja rumat, Kourallinen dollareita ja Vain muutaman dollarin tähden
Saatan olla sadisti, mutta mikään ei ole kauniimpaa kuin Clint Eastwood pahisten hakattavana ja kiusattavana, ja näissä elokuvissa kyseistä herkkua riittää. Lisäksi kaikissa soi Ennio Morriconen uskomaton musiikki, joka toimii kuin häkä. Dialogi on jokseenkin eleetöntä, mikä sopii tämän kaltaisiin elokuviin.

Aladin-lehvat, Leijonakuningas, Notre Damen kellonsoittaja, Herkules
Esimerkkejä hyvistä Disney-elokuvista. Aladineissa on meininkiä ja Henki. Minusta on ihanaa, että joku voi tehdä suunnilleen kaikkea. Leijonakuninkaassa on Scar mahtavine repliikkeineen. "Minä vihaan arvoituksia." Notre Damen kellonsoittajassa on Disney'n suosikkipahikseni: tuomari Frollo. Olkoot vain vanha irstas mies, minä suorastaan rakastan häntä. Lisäksi kirkko on etenkin kaukaa kuvattuna upea näky, eikä muissakaan miljöissä ole valittamista. Herkulesta en ole nähnyt kovin monesti (muistaakseni kolme kertaa) joten siitä ei ole mennyt maku, kuten joistakin katsomistani piirretyistä. Lisäksi Hadeksen fleda on hot.

Painajainen ennen joulua ja Corpse Bride
Todella kauniita animaatioita ja varsinkin Corpse Bride'n nuket ovat ihania! Itse olen väkertänyt jonkinlaista animaatiota kuvaamataidon tunneilla eikä siitä tullut edes melko hyvää, joten kunnioitan suuresti ihmisiä, jotka saavat yli tunnin mittaisen, hyvä-juonisen elokuvan kasaan liikuttelemalla nukkeja pari milliä kerrallaan. Etenkin Painajaisen biisit jäävät päähän pyörimään ja on niitä suihkussakin laulettu (terveisiä seinänaapureille.)

Ensio
Ei-niin-kovin-hienoissa-puitteissa kuvattu Ensio on hauskempi kuin nimi antaa ymmärtää. En viitsi selittää mielettömiä vitsejä ja kaikkea mitä kyseiseen taidonnäytteeseen liittyy, mutta listalla on ja pysyy.

möks taas

Tuomion päivä
Eilen näin ensimmäistä kertaa kokonaisuudessaan ja hyvältähän se näytti. Tuomion päivä on minun mittapuuni oksalla historiallisen hyvä elokuva, sillä se yhdistää (ei härskissä merkityksessä) kolme upeaa miesnäyttelijää: Paul Bettanyn, Vincent Casselin ja Willem Dafoen. Hahmot ja juoni ovat ihanan pieniä, näkymät komeita ja päätäntä loistelias: yleensä hyvät elokuvat pilataan joko ällöttävän kauniilla tai ilkeän rumalla lopulla, mutta Tuomion päivä päättyy kauniin rumasti, juuri niin kuin olen jo sen seitsemäntoista elokuvan toivonut loppuvan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2007, 10:51:08 kirjoittanut Tappajan haaska »
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

talvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Heinäkuu 19, 2005, 09:56:02 »
Pitkä kuuma kesä, tykästyin siihen erityisesti ihan viime aikoina. Syitä ja perusteluita tuskin tarvitsee kertoa, ihmeen hyvä elokuva suomalaiseksi, hauska ja hyvät näyttelijät.
Herrasmiesliiga, Menin sitä katsomaan elokuviin tietämättä siitä yhtikäs mitään, ja lopulta se sitten paljastuikin ihan älyttömän hyväksi.
TSH: Kuninkaan paluu Lempi elokuvani kolmesta. Minas Tirith on mielestäni onnistunein juttu koko elokuvassa ja siksi koko elokuvasta pidänkin niin paljon.

Monia muitakin hyviä löytyy, mutta tässä ensimmäiseksi mieleen tulleista tän hetkisesti parhaimmat.

Poissa Citrus

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Heinäkuu 28, 2005, 19:05:49 »
Amélie:

Koskettava ja romanttinen draama-komedia nuoren ja ehkä hiukan naiivin tytön elämästä. Kertomus siitä, kuinka pienet asiat voivat todella muuttaa elämän. Suloista. Ei välttämätt poikien makuun herkkyytensä ja "hitautensa" takia, mutta itse arvostan kyseistä leffaa ylitse muiden. Sitä paits Audrey Tautou on roolissaan kerrassaan loistava.

American Pie-elokuvat:

Niin tyhmiä, kuin vain elokuvasta voi tehdä. Niin hauskoja, että vatsalihakset oli seuraavanakin päivänä kipeät. ^^ Amerikkalaista teinikomediaa parhaimmillaan(ja pervoimmillaan). Suosittelen.

mörkö

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Heinäkuu 28, 2005, 22:53:21 »
Coyote Ugly
Kiva tarina, Piper Perabo loistava valinta!

HP&AV
ihana, tykkäsin kirjana ältsisti, ei puuttunu kauheesti olennaista, kolmikko suoriutui hyvin :D

Moulin Rouge
Alusta en tykänny mutta kun katoin pitemmälle, rakastuin. Mahtava Leffa.

Scary Movie
Hauska, paras kolmesta.

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Heinäkuu 29, 2005, 01:01:14 »
Taru Sormusten Herrasta-trilogia
Aivan upea kokonaisuus. Musiikki on kaunista, maisemat aitoja ja näyttelijät rooleihinsa sopivia. Kaikki elementit elokuvissa tukevat toisiaan ja lopputulos on kaunis ja mukaansa tempaava.

Vihreä Maili ja Saksikäsi Edward
Molemmat hyvin surullisia elokuvia, joiden näyttelijät ovat tunteella mukana rooleissaan. Juonet ovat mielenkiintoisia ja molempien elokuvien aiheen toteutus ei ole aivan tavanomainen, mutta silti onnistunut.

Pieni Merenneito
Disneyn klassikoista paras. Pienestä pitäen olen rakastanut tätä elokuvaa ja mihinkäs se rakkaus tässä iän myötä katoaisi. Kaunista musiikkia(Disneyn parhaimmistoa) ja hahmot kiehtovia.
It´s over.

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #48 : Heinäkuu 30, 2005, 19:03:15 »
Hyviä leffoja on ihan jumalattomasti, mutta yritän nyt karsia ne parhaat...:

Switchback - kilpajuoksu kuoleman kanssa
Näyttelijät ovat onnistuneet loistavasti tässä leffassa ja suosikkini on ehdottomasti yksi henkilökohtaisista jumalistani Jared Leto. Elokuva on trilleri, jossa etsitään sarjamurhaajaa, ja loppujen lopuksi murhaaja onkin niin selvä tapaus, ettei sitä vain tajunnut. Tämä ei ollut spoilausta, leffassa on pari muutakin tällaista "selvää murhaajaa"...

Kummeli - Kultakuume
Päätöntä Kummeli-huumoria tarjoilee tässä leffassa suomalaisen elokuva-alan kerma. Kaikki, jotka vaan ymmärtävät Kummeli-huumorin ihanuuden, hypätkää heti sohvalle nauramaan itsenne kipeiksi, ellette ole sitä jo tehneet tämän leffan parissa.

Vihreä maili
Vihreä maili on koskettava. Siinä on myös ainakin yksi aivan äärettömän kamala kohta, joka on kauheudessaan oikeastaan hyvin vaikuttava. Äitini ja sisareni eivät pidä tästä leffasta vain sen kohdan takia, mutta joo... onhan se aika kamala, mutta muuten leffa on myös todella koskettava.

Disneyn piirrosleffat
Jokaisessa Disneyn piirrosleffassa on jotakin hyvää, mutta kyllä noissa vanhemmissa sitä hyvää on paljon enemmän kuin uudemmissa. Suosikkejani ovat Leijonakuningas, Pocahontas, Aladin, Pieni merenneito ja Kaunotar ja Hirviö. Uudemmatkin ovat totta kai ihania, mutteivät yllä noiden tasolle. En myöskään ole koskaan välittänyt näiden leffojen jatko-osista. Eivät ne kuitenkaan kohoa ensimmäisen tasolle. Disneyn leffoissa on aina ihana juoni, musiikki ja osuvaa huumoriakin. Ne kaverit osaavat hommansa.

Hayao Miyazakin leffat
Kaikki ne, jotka olen nähnyt, ovat olleet niiiiiiiiiiiiin ihania, etten voi kuin vain olettaa, että loputkin ovat hyviä ;) En ole mikään anime/manga -fani, mutta Miyazakin leffoissa on paljon muutakin kuin vain anime. Totorosta en muista kuin muutamia kohtauksia sieltä täältä, mutta muistan myös rakastaneeni leffaa. Ne kohdat, joita muistan, olivat ainakin niin iihania... Laputassa eli Castle in the sky:ssa rakastuin hahmoihin. Jokainen hahmo oli niin persoonallinen. Jopa pahis sai pahuudellaan kylmät väreet selkään. Princess Mononokea voisin ehkä sanoa näistä suosikikseni. Juoni on tässä niin nerokkaan ihana, ettei siihen yksinkertaisesti voi muuta kuin rakastua. Henkien kätkemä on ainoa, jonka omistan , muita lainailen kavereilta. Joka kerta, kun katson sen uudelleen, tajuan siitä jotakin uutta. Niin kyllä tajusin Laputassa ja Princess Mononokessakin, mutta niissä ehkä käsitin enemmän kielellisiä asioita (niitähän ei ole suomennettu ollenkaan) enemmän kuin juonellisia.

Kummisedät
Pitääkö tähän muka jotain perusteluita laittaa? Kummisedät ovat legenda! Jotenkin ne on kuvattu niin rauhallisesti, mutta kuitenkin niissä tapahtuu kaikkea enemmän tai vähemmän hirveää. Mafialeffat ovat ennenkin vetäneet minua puoleensa, mutta Kummisedät ovat ehdottomasti mafialeffojen ehdottomia diktaattoreita.

//edit päivitystä 22.3.2007

listaan luetaan myös
The Crow, Shawshank Redemption (suomennos: Rita Hayworth - avain vapauteen), Balto ja Kill Billit

=)

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2007, 17:31:30 kirjoittanut Malakai »

Drownyé

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Elokuu 01, 2005, 16:33:11 »
Omat lempielokuvani ovat

Phantom of the Opera
Kaikkien aikojen paras ooppera, jäin ihan sanattomaksi.

THS:t
muuta ei sitten tarvitse sanoakkaan;)

Nightmare before christmas
ihana Jack! katsomisen arvoinen animaatio

Pulp Fiction-tarinoita väkivallasta
upeaa taidetta Tarantinolta.

Kill Bill:it
Kyllä, pidän Quentin Tarantinon leffoista

Leijonakuningas
Ihana tarina! ykkönen on hyvä! muut ovat hyvää jätettä

Kaunotar ja Hirviö
ihana tarina