Kirjoittaja Aihe: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?  (Luettu 30326 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lomen

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #175 : Elokuu 07, 2007, 20:33:55 »
The Crow ensimmäinen siis se ainut ja oikea... jossa on Brandon Lee... siinä yhdistyy kaikki hyvän elokuvan ominaisuudet. Elokuvassa on todella hyvät näyttelijät. Siinä on yhtäaikaa epäoikeudenmukaisuutta, kuolemaa, toimintaa, rakkautta, oikeutettua kostamista. Musiikki sopii elokuvaan hyvin ja Brandon Lee suoriutuu Eric Dravenin roolista loistavasti. Tottakai elokuvan pistää katsomaan monesti myös kyseisen näyttelijän surullinen kohtalo. Brandonin oli määrä mennä naimisiin, aivan kuin hänen roolihahmonsakin.

Revlon

• Ankeuttaja
« Vastaus #176 : Elokuu 10, 2007, 23:15:58 »
Niitä on niin kauhean paljon ja ne vaihtuu aina tasaisin väliajoin :D En nyt jaksa tarkistaa paria sivua pidemmälle olenko tänne aiemmin kirjoittanut, mutta mikäli olen, niin on siitä jo niin kauan että päivitys on paikallaan.

Apocalypse Now
En ole kauheasti sotaelokuvia katsonut, mutta niistä vähistä olen pitänyt. Apocalypse on ehdottomasti kärkikastia ja yksi tajunnanräjäyttävimmistä pätkistä mitä olen dvd-laitteidemme sisuksiin työntänyt. Pitkähän se oli kuin nälkävuosi, mutta täysin perustellusti. Mahtipontisen apokalyptinen ja sitäkin pimeämpi seikkailu ihmismielen synkimpiin loukkoihin yhteiskunnallista sanomaa unohtamatta.

Tanssii Susien Kanssa
Heitetään nyt nämä eepokset ensin. Luin kirjan ennen elokuvaa, mikä oli virhe, koska tällä kertaa minusta filmatisointi hakkasi alkuperäisteoksen täysin. Vielä enemmän olisin varmasti nauttinut kyseisestä leffasta mikäli ei olisi tarvinnut odottaa mitään tiettyjä kohtauksia ja olisi voinut vain keskittyä katselemaan niitä maisemia. Ainoana miinuksena hienoinen ylipituus, loppua kohti alkoi jo vähän puuduttaa.

Lost in Translation
Yksinkertaisesti aivan ihanan tunnelmallinen, ehkä aavistuksen melankolinen perusvire alusta loppuun. Jää hyvä mieli haikeudesta huolimatta. Rauhallinen elokuva vaikka niin levotonta kaupunkia esitteleekin.

Pulp Fiction
Mahtava! Soundtrack on puhdasta täydellisyyttä eikä itse elokuvakaan jää sen huonommaksi. En kannata väkivaltaa enkä sitä kauhean ilolla katso, mutta Pulp Fictionissa on tyyliä.

Mulholland Drive
En voi väittää ymmärtäväni tästä elokuvasta paljon mitään, mutta ehkä juuri siksi pidänkin siitä. Sen pystyy luultavasti katsomaan lukemattomia kertoja vailla aavistustakaan kyllästymisestä, koska koko kuvion tajuamiseen tarvitaan varmaan enemmän kuin tähänastiset kaksi katselukertaa. Tunnelma on läpi koko rainan todella painostava ja mystisen uhkaava, vaikka mitään pelättävää ei välttämättä olisikaan :D Silencio!

Brokeback Mountain
Niin kaunis ettei mitään järkeä. Yritän nyt pitää vaikka muutaman vuoden taukoa katsomisesta, varmasti vielä paranee vanhetessaan!

Lista voisi jatkua vielä pitkälle, mutta tässä nyt viimeaikaisimmat suosikit. Harmi, että mieleen tosiaan jää aina päällimäisenä vain viimeksi nähdyt :)

wheezy giggle

• Ankeuttaja
« Vastaus #177 : Elokuu 11, 2007, 23:20:40 »
Cry-Baby
on hauska leffa, vaikkakin aika yksinkertainen. Siinä on mahtava musiikki, jota jaksaa kuunnella kerran toisensa jälkeen. Elokuva on piristys tylsään päivään, kannattaa katsoa jo Johnny Deppin takia!

Viimeinen samurai
todella liikuttava elokuva, jossa itken väkisinkin. Kaunis.

Sitten on tietysti Titanic, jonka olen kyllä jo kuluttanut puhki. Silti ihana!

onkelmalapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #178 : Elokuu 13, 2007, 19:06:03 »
Henkien Kätkemä.

Joku niin hieno elokuva. ^^ Piirrustustyyli on mahtava, kaikki siinä elokuvassa on mahtavaa. ^^ Äänet ovat hyviä, juoni on mahtava. ^^ En tajua, pidän tästä elokuvasta vaan niin paljon.^^

EDIT//

Police Academyt.

Tykkään koko sarjasta ja muutekin, hieno sarja. ^^ Eipähän ole ainakaan raiskattu huonoilla jatko-osilla, päin vastoin. Police Academyt naurattavat joka kerta. ^^

Amélie.

On myös mahtava. ^^ Ranskaa on mahtava kuunnella,se on niin hieno kieli. Ja musiikit. *AWWW* <3 Tykkään myös sen musiikeista. ^^ Amélie saa aina hyvälle tuulelle. ^^
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2007, 20:23:01 kirjoittanut onkelmalapsi »

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #179 : Elokuu 15, 2007, 19:49:52 »
Pääsääntönä voidaan sanoa, että lempielokuviani ovat ne, josta olen DVD:n lisäksi hankkinut myös sountrackin - näitä tosin on kymmeniä, mutta pystynen erottamaan näistä 5 parasta.

Lempielokuvien listaaminen on aina yhtä vaikeaa. Veilä vaikeampaa on kuitenkin yhden ja ainoan päättäminen. On kausia, jolloin se on helppoa. Jos minulta olisi kysytty lempielokuvaa viime vuoden marras-joulukuussa, olisi vastaus ollut helppo: Amadeus. Olin syksyllä hankkinut kyseisen elokuvan ja onnistut välttymään sen näkemiseltä muutamaa pätkää lukuunottamatta koko 18-vuotisen elämäni aikana, vaikka elokuva onkin itseäni 4 vuotta vanhempi. Hetken mielijohteesta hankin DVD:n kuitenkin syksyn alkupuolella ja pari kuukautta hyllyssä pölytyttyään sain vihdoin aikaiseksi katsoa sen. Ensi kerralla se oli hyvä. Viikon päästä katsoin sen uudelleen. Ja se kolahti todella. Hankin heti elokuvan soundtrackin ja Tom Hulcesta - sekä Mozartista (jota tosin jo aikaisemmin fanitin jossain määrin) - tuli suuria ihkutuksen kohteitani. Nyttemmin valtavin innostus on toki jo laantunut, mutta elokuva kuuluu edelleen suurimpiin suosikkeihini, ja kesällä tuli kierreltyä melko perusteellisesti sen kuvauspaikat Prahan vanhassa kaupungissa - sekä tietenkin Mozart-monumentteja Wienissä.

8. luokalla ollessani lähdin äitini kanssa katsomaan A Beautiful Mind-elokuvaa. Taidan olla melko vaikuteherkkä ihminen, sillä elokuvan myötä ennen melko paljon vihaamani matematiikka alkoi jostain syystä maistua ja toiveammatikseni vakiintui lääkäri - tuolloin tosin ymmärrettävästi psykiatri. Edelleenkin leffa on suosikkini, etenkin alku on tunnelmaltaan mahtava - mistä voidaan kiittää paljolti James Hornerin mahtavaa musiikkia. Elokuvan DVD-version lisäksi omistan tietenkin myös soundtrackin, jonka tahtiin tuli lukiossa laskettua matematiikka aikamoiset määrät.

Pianisti on hieno elokuva. Chopin on yksi lempisäveltäjistä, ja tuli sellaiseksi pitkälti tämän elokuvan myötä. Holokausti ja toisen maailmansodan juutalaisvainot yleensä ovat minua aina kiinnostaneita - ja järkyttäneitä - aiheita. Elokuva on myös visuaalisesti upea ja näyttelijät mahtavia.

Kummallista kyllä, katsoin Schindlers List-elokuvan ensikertaa vasta pari päivää sitten. Tilasin netistä DVD:n ja katsoin sen eräänä pimeänä loppukesän yönä. Enkä ihmettele, miksi sitä pidetään yhtenä hienoimmista elokuvista. Musiikki, aihe, tarina, ulkonäkö. Kaikki täydellistä.

Ja yksi kestosuosikki on tietenkin Amélie. Se on kaunis kaikin puolin: visuaalisesti, tarinan puolesta ja äänimaailmaltaan. Kaikkein kauneinta siinä on kuitenkin yksityiskohdat. Pariisi on kaunis ja taivas kirkas. Ihmiset ovat söpöjä ja hauskoja. Yann Tiersenin musiikki ei voisi olla ranskalaisempaan: pääinstrumentteina ovat piano ja haitari. Jos on huono päivä, laittaa Amélien pyörimään, eikä enää suututa.

Muita suuria suosikkejani ovat esimerkiksi Moulin Rouge!, Perikato, Finding Neverland, Forrest Gump ja The Others.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2007, 16:28:39 kirjoittanut DTB »
Vive le vie de Bohème!

Collapse

• Ankeuttaja
« Vastaus #180 : Elokuu 23, 2007, 11:11:55 »
Naked
En tiedä miksi elokuvan kyynisyys ja pessimistisyys vetoaa muhun, mutta rakastan tätä elokuvaa. Siinä on loistavaa dialogia ja hyviä näyttelijöitä. Plussaa on sekin että pääosassa on David Thewlis, vaikka roolihahmo ei muistata Remusta vähääkään.

Dancer in the dark     
Lars von Trierin kaunis musikaali, joka koskettaa syvästi.

Brokeback Mountain
Tämä kaunis rakkaustarina tuo kyyneleet silmiin. Mielestäni Ang Leen kaikkien aikojen paras elokuva. Käsikirjoitus on mukaansatempaava ja elokuvassa on rooliinsa sopivia näyttelijöitä.

Pirkko

• Ankeuttaja
« Vastaus #181 : Elokuu 26, 2007, 19:26:31 »
Elokuvasuosikkieni 1. sijalla on King Kong ja Päättymätön tarina 1 (ei se oikeasti sentään ole päättymätön). En osaa sanoa, kumpi on parempi.

Ensin kerron tässä perusteluni tuosta jälkimmäisestä: elokuva oli aivan yhtä rakastettava kuin saman tarinan kertova kirja Tarina vailla loppua. Yleensä en suhtaudu näin myönteisesti elokuviin, joiden tarinan olen lukenut, mutta tämä johtuu siitä, että se tuhosi mielikuvani hahmoista ja muusta jo etukäteen (pitäisin sellaisesta elokuvasta kirjan lukemisen jälkeen oikeastaan vain siinä tapauksessa, että se vastaisi mielikuviani täydellisesti). Musiikki oli hyvin valittua ja elokuva oli jotenkin vain suloinen.

King Kongista pidän kovasti ja katselen tietyt kohtaukset mielelläni uudestaan. Jostain syystä väkivalta ja kuolema viehättää minua, ja se on osasyy sen elokuvan laatuun. Elokuva oli jännittävä, mutta hellyttävä loppukohtaus on liiankin tunteellinen minun makuuni. Henkilöhahmot olivat hienoja.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

felix felicis

• Ankeuttaja
« Vastaus #182 : Syyskuu 09, 2007, 14:50:57 »
VALEHTELIJA VALEHTELIJA

todella hauska elokuva jossa sai nauraa paljon. Jim Carreyltä loistava roolisuoritus (niinkuin aina).

nella

• Ankeuttaja
« Vastaus #183 : Syyskuu 21, 2007, 22:00:45 »
Blow
En tiedä mikä tässä elokuvassa viehättää. Yksi syy on se, että elokuva on kuvattu asiaa kaunistelematta ja tuomitsematta päähenkilön touhuja. Katsokaa niin tiedätte mitä meinaan (: Myös yksi asia on, että elokuvahan on tosi tarina. Se tuo elokuvan katsomiseen uuden näkökulman, kun miettii että näin on oikeasti tapahtunut.

Phantom of the Opera
Aivan mahtava elokuva, kertakaikkiaan. Katsoin vasta vähän aikaa sitten ekaa kertaa tän leffan, mutta täytyy sanoa että nousi ehdottomasti lempileffojen kärkeen. Tykkään.

Saksikäsi Edward
Saksikäsi Edward. Täytyy sanoa, että yksi parhaimmista roolisuorituksista Deppiltä PotCien ja Blowin ohella. Edward on vaan niin loistava hahmo. Tämä on yksi niistä leffoista jonka voisi katsoa vaikka kuinka monta kertaa eikä silti kyllästy.

Taru Sormusten Herrasta -leffat
Täytyy myöntää, että näin kaksi vikaa osaa vasta pari viikkoa sitten. Ykkösosan näin elokuvateatterissa kun tuli ja ikää oli ehkä 12-13. Silloin ei oikeen iskenyt. Mutta nyt kun kattoi noi kaikki leffat, tykästyin ihan täysiä niihin.

Poissa hemppaliisa

• pillittävä
  • Vuotislainen
« Vastaus #184 : Lokakuu 05, 2007, 17:43:38 »
Moulin Rouge!
Suurin rakkauteni! Osaan kaikki laulut ulkoa ja puhevuorot. Näyttelijä suoritukset ovat uskomattomia niinkuin tarinakin. Loppu saa silmänurkat kostumaan (tai minun tapauksessani vuotamaan kuin vesipuotus).
Kukaan ei voi olla pitämättä tästä!

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #185 : Lokakuu 15, 2007, 21:19:26 »
Star Wars 4-6
Supermahtavia! Jottei kenellekkään jäisi epäselväksi, meinaan nyt niitä vanhoja missä on Death Star ja kaikki siistit jutut. Harrison Ford on uskomattoman hyvä näyttelijä ja joka leffa on täynnä pientä huumorinpoikasta. Musiikki on myös upeaa. John Williamsin sävellykset ovat kertakaikkisen mieltä ylentäviä.

Dollaritrilogia
Go clint eastwood! Tylsä villilänsimeininki pitää miehen tiellä. Kivaa ammuskelua ja tosi hienot tunnusmusiikit joka leffassa. Go Ennio Morricone!

Mulan
Muistin ennen koko elokuvan kaikki vuorosanat ulkoa. Ehkä se on minulle jotenkin henkilökohtainen siksi.

Mainitsemisen arvoisia on myös: "LOTR trilogia, Indiana Jones triologia, Kummisetä triologia, James Bond: Goldeneye, Muumipeikko ja pyrstötähti ja Buss Lightyear toimintaelokuva"

Jupsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #186 : Lokakuu 15, 2007, 21:30:05 »
Leijonakuningas ykkönen on paras ja aina lempielokuvani, vaikka se itkettääkin niin paljon.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #187 : Lokakuu 16, 2007, 18:46:26 »
No, täytyy sanoa, että ennen minulla on ollut ongelma vastata tähän kysymykseen, koska elokuvia tosiaan on niin kovin monta, mistä lähteä valitsemaan. On monia, jotka ovat eri tavalla hyviä ja siksi on ollut vaikea mainita juuri sitä yhtä ja parasta. Olen yleensä loppujen lopuksi aina päätynyt siihen, että Leijonakuningas on suosikkini, koska se on kaikista pitkä aikaisin rakkauden kohteeni. Nyt minulla on syytä vaihtaa lempielokuvaani, koska tiedän, että tämä on paras, mitä olen ikinä nähnyt. Parempi kuin Leijonakuningas (ei sillä, että voisin luopua siitä suosikkilistallani). Nyt minulla on sen ison läjän hyviä elokuvia lisäksi se yksi ylitse muiden.

Viikko sitten lauantaina menimme Milénan kanssa elokuviin. Elokuva valittiin aika heittämällä (okei, minä valitsin, koska siinä on Zac Efron) ja puoliksi odotin, että elokuva on ihan floppi. Tosin kävi. Hairspray ihastutti, ihastutti vielä lisää ja sai minut aivan häkellyksiin. Kaikki oli kohdallaan. Näyttelijät olivat hyviä ja juoni toimi mahtavasti. Parasta oli kuitenkin musiikki, joka oli niin ihastuttavaa ja tarttuvaa, että en enää voi sanoa Kill Billin soundtrackin olevan paras kaikista. Puvustus oli liian upeaa ja tanssikoreografiat vain odottavat sitä, että pääsen niitä harjoittelemaan.

Siksi olin katsomassa Hairspreayn myös toistamiseen. Toinen kerta ei ollut Zac Efronin takia (vaikka se onkin syötävä) vaan ihan elokuva itsensä takia. Paras elokuva IKINÄ.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Nyyppä

• Ankeuttaja
« Vastaus #188 : Marraskuu 09, 2007, 18:32:05 »
Muumipeikko ja pyrstötähti
Aivan järjettömän ihana elokuva. Pienenä saatoin katsoa sitä monta kertaa putkeen. Rakastan Nipsua ja PikkuMyytä. Itselläni ei ole tätä videolla tai dvd:llä tai mitään, mutta aina kun pääsen serkkujen luo, joilla on se videolla, minun on pakko katsoa se ainakin kerran. Se on koukuttava, ihana, eikä ainakaan tylsä.
Ne ametistit.. <3__<3

Unelmien sielunmessu
En pahemmin kauhuelokuvista pidä, mutta tämä menee ainakin minulla ihan tarpeeksi kauhuksi. Elokuvan tunnelma on kokoajan tasaisen ahdistava, ja loppua kohti muuttuu jopa ahdistavammaksi. En oikein tiedä miksi pidän tästä, minä vain pidän. Musiikit ovat aivan loistavia, ja ne kohdat missä ne jätkät vetää niitä huumeita. Se jääkaappi on myös inhottava tapaus. Näen siitä painajaisia ;__;

Brokeback Mountain
Rakastan tätä. En yleensä itke elokuvia katsellessani, mutta tämän lopussa ei itkusta tullut loppua. Olen myös lukenut sen novellin, ja itkin sitä lukiessani suunnilleen kokoajan. Järkyttävää miten ihmisestä irtoaa niin paljon vettä ;__;
Keskivaiheilla elokuva on ehkä hieman pitkästyttävä, mutta se on vain liian ihana elokuva, että tuomitsisin sen sen takia.
Näyttelijäsuoritukset ovat jotain niin käsittämätöntä, etten ole varma riittääkö käsityskykyn tajuamaan sitä lainkaan.

Päätön Ratsumies
Tykkään tästä elokuvasta hirveästi, vaikka olen katsonut sen varmaan miljoonasti. Joka kerta loppu osaa yllättää minut ihan totaalisesti :D En ikinä opi muistamaan miten elokuva loppuu, joten luonnollisesti sen loppu tulee minulle aina yllätyksenä.
Yksi minun kaveri on ihan järjetön Depp- fani ja se sitten pisti minut katsomaan tätä, ja rakastuin tähän itsekkin. Loistava leffa. Toimii ainakin yökatseltavana leffana.

The Day After Tomorrow
Minun elämäni koki suuren järkytyksen kun sain tietää, että tämä tulisi televisiosta. Olin nähnyt leffan jo kerran aikaisemminkin, mutta olin silti ihan ulapalla kun katsoin sen silloin telkkarista uudelleen.
Se elokuva pistää miettimään. Miettimään maailman tulevaisuutta. Tykkään elokuvista, mitkä herättävät jonkinlaisia ajatuksia, ja tämä jos joku herättää.

Populäärimusiikkia V*ttulan Jänkältä
:D En oikein osaa perustella tätä muuten. Hauska elokuva :D Pidän ihan älyttömästi, vaikka suomalaiset elokuvat ei yleensä oikeen uppoa. (No puhutaanhan tässä ruotsiakin, muttaa..)
Elokuva on kuitenkin ehkä vähän surullinen, mutta joka kerta se saa nauramaan niiden poikien jutuille, ja harva elokuva miunua hirveämmin naurattaa. (En yleensä pidä komedioista)

Totoro
Katottiin tämä muistaakseni seiskalla koulussa kuviksen tunnilla, kun aiheena oli piirtää mangahahmo. Nautin tämän elokuvan herttaisuudesta hirveästi. Kissabussi on mahti, ja Totoro on liian suloinen. Tavoitteena olisi ostaa tämä myös DVD:nä mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
Tämäkään elokuva ei varsinaisesti ole 'hauska', tai tehty hauskaksi, mutta nauroin ihan hervottomasti tätä katsoessa :D
Elokuvassa on jotenkin maaginen ja epätodellinen tunnelma, siitä tykkään.

Siinäpä niitä nyt oli joitain. Jos niistä nyt jotain yhdistävää pitää sanoa, niin yhtäkään niistä en ole käynyt elokuvateattereissa katsomassa. ^_^

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #189 : Joulukuu 07, 2007, 14:11:51 »
Geishan muistelmat. Kellekään, joka on sen nähnyt, ei tarvitse selittää miksi. Sen on aivan lumoava.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #190 : Helmikuu 21, 2008, 23:32:54 »
Geishan muistelmat

Aivan ihana elokuva, jotenkin niin lumoava ja kaunis. Rakastuin tähän heti ja minun oli pakko ostaa se itselleni DVD :D Koskettava ja ihanasti kerrottu tarina... tosin, tämä kuuluu niihin harvoihin elokuviin joita en pysty katsomaan kovin montaa kertaa lyhyen ajan sisällä.

Enkelten kaupunki

Todella koskettava ja ihana. En oikein tiedä miksi tästä pidän, monet kun ovat sitä haukkuneet :( ei mikään ihan tavallinen rakkauselokuva, ehkä siksikin pidin siitä. Ja rakastan enkeleitä.

TSH

Aaaaw, fantasiaa telkkarin täydeltä. Upea sarja täytyy myöntää. Mielestäni onnistuttu todella hyvin tekemään elokuvaksi.

Pirates of the Caribbean

Itseasiassa rakastan vain sitä ensimmäistä osaa. Se on minusta oikeasta todella hauska ja kiva elokuva. Muut katsoin vain koska Jack Sparrowta ei voi olla katsomatta :D

Speed

Tämä kuuluu taas näihin elokuviin joita pystyn katsomaan ERITTÄIN monta kertaa kyllästymättä. En ole varma miksi tämä kuuluu suosikki elokuviini, mutta minusta se on vain niin hyvä. Musiikki on loistava ja vaikka en yleensä toiminta leffoista välitä, niin tämä on kyllä hyvä :)

Perhosvaikutus

Erittäin upeasti tehty elokuva. Ikäväkyllä olen sen niin moneen kertaan nähnyt että se on ikäänkuin menettänyt hohtonsa. Mutta silti yhä yksi parhaimmista elokuvista mitä olen nähnyt.

Tuossa on nyt muutamia lempilempi elokuviani :D Mutta hyvien elokuvien listaa voisin jatkaa vaikka loputtomiin. Minuun uppoaa niin romanttiset komediat kuin komediatkin (varsinkin Jim Carreyn elokuvat). Suomalaisista elokuvista taas en niinkään välitä. Siis joistain Uunoista tykkään mutta siihen se sitten melkein jääkin.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #191 : Helmikuu 24, 2008, 14:00:10 »
Taru Sormusten herrasta - 1-3
Ihania elokuvia. Tosi hyvin toteutettu, taistelut mahtavia ja maisemat ovat... sanoinkuvaamattomia. Ja se musiikki. Ah.
TSH
Aaaaw, fantasiaa telkkarin täydeltä. Upea sarja täytyy myöntää. Mielestäni onnistuttu todella hyvin tekemään elokuvaksi.
Olen täysin samaa mieltä. Todella hyvin onnistuttu tekemään elokuvaksi. :)

Ylpeys ja ennakkoluulo
Maailman ihanin rakkauselokuva. Näyttelijät ovat tosi hyviä, musiikki kuvastaa mielestäni hyvin elokuvan tapahtumia. Darcyn ja Elizabethin suhdekin on saatu tehtyä juuri oikeanlaiseksi. Vaikka en olekaan kirjaa lukenut.

Pirates of the Caribbean
Täytyy tämäkin tähän vielä laittaa.
Ihania komedioita, kapteeni Jack Sparrow on hulvattoman hauska, ja vielä, kun sitä esittää Johnny Depp.
Tässäkin se musiikki on aivan parasta koko elokuvalle.
Pidin ehkä eniten ensimmäisestä osasta, sen jälkeen kolmannesta. Kolmoselokuva on alkanut innostaa, en oikein tiedä miksi. Tässäkin ne näyttelijäsuoritukset ovat mahtavia!
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Ewenda

• Ankeuttaja
« Vastaus #192 : Helmikuu 25, 2008, 21:07:23 »
Jaa-a.. No

Pirates of the Caribbean 1-3
Se menee järjestykseski vielä ykkönen on paras ja kolmonen huonoin vaikka ne kaikki oli hauskoja.. :] Ja Jack Sparrow oli ihana omana itsenään.

Harry potter
3:nen on ehdottomasti paras, ootan innolla et ne onnistuis kuutoses mut 2:nen on toinen sitte 5:nen sitte 4- ja 1:nen. Kolmoses harry näyttääki just siltä miltä sen kuvittelin näyttävän, sen hiukset oli täydellisesti siinä ja se oli muutenki syötävän hyvän näköinen.. :D 4:nen oli hyvä mut mua ärsytti ku sillä oli typerän pitkät hiukset se näytti typerältä.. >:(
5:ses oli liian lyhyet, 2:ses oli hyvät ja ykkösestä ei tarvi kommentoida ku ne on samat ku kakkoses..

The Nightmare before Christmas
Aivan loistava leffa!! 10 pistettä ja papukaija merkki Timille.. :] Jack Skellinton on niin hurmaava ja suloinen ettei siihen voi olla rakastumatta vaikka on aika luinen.. :D Jack vei sydämeni alas halloween kaupunkiinsa.. <3

Corpse Bride
Tim burton jatkaa maineekkaasti oman maailmansa luontia.. Rakastuin heti tähän leffaan ja totesin että tim ja johnny on maailman paras valjakko ja kaksikon yhdistää vielä danny elfmanin musiikit.. :D *sydämeni he veivät* Mä pidän kaikesta tollasesta justiinsa, huumorillisesta mutta synkästä just tollasesta mitä tim on luonu.. Voisin matkata lomalle timin maailmaan.. :]

Sitte on toki myös Saksikäsi Edward, Sleepy Hollow (päätön ratsumies), Silent hill <3, Jali ja suklaatehdas eli suurimmaksi osaksi Tim burtonin leffoi, koska se on mun lempi ohjaaja, johnny lempi näytteliä ja danny on paras musiikintekijä.. :]
Ootan innolla lauantaihin asti et pääsen katsomaan Timin uusimman Sweeney Todd:in joka näyttää mulle niin lupaavalta ku olla ja voi.. :D
Mut onhan tos vielä mukana maailman ihanain rakkausleffa Ylpeys ja ennakkoluuloki <3 Katottuani se ekan kerran menin sen jälkeen nukkumaan ku oli niin myöhä niin mun koko vartalo tärisi pienesti ja mulla tuli vettä silmästä vaikka en itkeny ja meni kylmiä väristyksiä ku se oli niin ihana leffa.. :DD Mikää rakkauteen liittyvä leffa ei oo saanu tollasta reaktiota mulle muutaku Ylpeys ja ennakkoluulo.. :] Mukaan voi lukia myös disney leffatkin.. :D En osaa sanoa yhtä hyvää vaan monta suosikkia.. :]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2008, 21:14:10 kirjoittanut Ewenda »

Belial

• Ankeuttaja
« Vastaus #193 : Helmikuu 26, 2008, 22:17:15 »
Kuudes aisti, ihana leffa. Siinä on niin hyvä juoni ja pidän tuon tyylisistä elokuvista. On myös erilaiset dance-elokuvatkin hyviä, mutta tuo Kuudes aisti on vain niin hyvä.

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #194 : Maaliskuu 01, 2008, 11:47:21 »
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Uu jee. Ihana elokuva, hyvät näyttelijät ja kiva juoni. Kivat värimaailmatkin. Ihanaa, Gary Oldman Sirius Blackin roolissa, aaw (: Lisäksi minulla on hyviä muistoja, kun kävin tämän katsomassa leffateatterissa äitipuoleni kanssa :> Ja kaiken lisäksi näytän aika paljon Hermyltä t'ss' leffassa. Fun ._.

Star Wars VI
Tosi kiva leffa. Luke on suloinen tässäkin leffassa ja juoni on todella hyvä. Jäi vain hieman surettamaan, Vader kuoli, mutta eihän kaikkea voi saada. Päättyi aika onnellisesti, mutta ehti tämän trigologian aikana aika kauheita asioita tapahtumaan...

High School Musical
Ihan kiva leffa, vaikka en niinkään komediasta välitäkään. Hauskoja lauluja ja oikeaa ystävyyttä. Suosittelen ~

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #195 : Maaliskuu 02, 2008, 16:07:33 »
Taru Sormusten Herrasta -trilogia.
Aivan pakko laittaa ensimmäiseksi ehdottomasti suosikkielokuvani. Tolkienin kirjallisuuden uskollinen fani olen, ja tämä elokuva todellakin antaa oikeutta kirjoille. Kyllä ehkä hieman voisin valittaa mm. Tom Bombadilin puuttumisesta, mutta ei kaikkea voikaan saada mahtumaan.
Elokuvan toteutus on todella mainio.
Fantasiasta pidän, tämä on elokuvien ehdotonta aatelia.

Fight Club.
Todella erikoislaatuinen elokuva, juuri minun makuuni. Hyvät näyttelijät sekä loistava tarina ja toteutus. Ei sellaista perusmassaan sekoittuvaa, vaan tässä on todellakin jotain omaansa.

Lost Boys.
Maailmankaikkeuden paras vampyyrielokuva, vaikka ihan hivenen komediallisia piirteitä onkin :) Jos tämä elokuva tehtäisiin nyt, katoaisi suuri osa sen hohdosta, sillä juuri se 80-luvun meininki sopii siihen täydellisesti. Todella mielenkiintoinen.

Moulin Rouge.
Tätä uudempaa versiota tässä lähinnä tarkoitan, vaikka se vanhempikin on toki erinomainen. Musikaaleista ehkä juuri se ehdoton ykkössuosikkini, josta pidin heti ensinäkemältä. Tarina on todella mielenkiintoinen, näyttelijävalinnat hyviä sekä visuaalinen toteutus on ainutlaatuisen upea.

Muita mainittavia ovat Big Fish, Constantine, Star Warsit, Stand by Me, Corpse Bride jne.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #196 : Maaliskuu 02, 2008, 18:57:46 »
Forrest Gump
Hienoa dialogia, loistava Tom Hanks (ihana etelän aksentti!), koskettava tarina ja aivan ihana ajatus elokuvan taustalla. Tuntuu pitkältä, kun se kertoo Forrestin elämästä lapsesta aikuisuuteen ja omaan lapseen asti, mutta sitä ei voi vain jättää kesken. Osoittaa, että kaikki voivat pärjätä elämässä oikealla asenteella, vaikka lähtökohdat eivät olisikaan parhaat. Saa miettimään, onko kaikki vain kohtalon johdatusta vai onko kaikki sattumaa.
Oikeasti, ne 6 Oscaria tulivat syystä. Katsokaa edes kerran elämässänne, ette pety.

Pirates of the Caribbean
Rakastuin Jack Sparrow'hun (siis hahmoon, en sen esittäjään) ensi näkemältä ja olen vieläkin koukussa. Johnny Deppin erinomainen suoritus herätti henkiin hahmon, jota en tule koskaan unohtamaan ja jota rakastan varmaan vielä keinutuolissakin. Lisäksi olen suuri merirosvofani, joten... ;D

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #197 : Maaliskuu 03, 2008, 21:45:58 »
Minulla on kaksi elokuvaa fifty fifty

-Mouling Rouge Kaunis tarina, täydelliset näyttelijävalinnat sekä suoritukset! Musiikitkin ovat mestarin käden jälkeä. En ikinä jaksaisi kyllästyä.
-Titanic Jotenkin se vain on jäänyt päähänpinttymäksi! en ymmärrä miksi. En olisi iknä uskonut itsestäni että kaksi lempielokuvaani olisivat romanttisia draamoja. en ikinä! näimpähän kumminkin pääsi käymään...

sitten on muita todella hyviä elokuvia kuten sweeney todd, sound off music, Ondskan...  aivan älyttömän hyviä elokuvia. Romeo + Juliet, Kuin surmaisi satakielen... Ne varmaan jäivät toiseksi vain siksi että tunnelma oli niin ylivoimaisen paras juuri moulin Rougen ja Titanicin kohdalla. 

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #198 : Toukokuu 12, 2008, 18:19:46 »
Tim Burtonit
Olen nähnyt lähes kaikki Burtonin leffat ja parhaimmat ovat NBC, Sleepy hollow, Corpse bride, Batmanit, Saksikäsi Edwaed ja Suklaatehdas. Sweeny todd nousee takuulla suosikkeihin kun sen näen. Burton on nero ja hänellä on erinomainen mielikuvitus. Hänen leffoissaan on aina goottilaista tunnelmaa, mikä tuo vaan plussaa. Danny Elfmanin musiikkeja ei pidä unohtaa.

Oopperan kummitus
Henkeäsalpaava musikaali. Hieno tarina ja mahtavia lauluja. Näyttävä ja hienosti toteutettu elokuva. Voi kunpa  näkisin musikaalin livenä.

POTC
Elokuva, jota ei pilattu huonoilla jatko-osilla. Loistava kokonaisuus. Hans Zimmerin musiikki kruunaa kaksi viimeistä elokuvaa, ensimmäisessä on myös upeat musiikit.

LOTR-trilogia
Upea kokonaisuus. Ekan leffan olen nähnyt varmaan 50 kertaa, toisen puolet vähemmän, kolmannen vain pari kertaa :/

Interview with a vampire
Ainut elokuva, jossa pidän Tom Cruisesta ka Bratt Pittistä :D Tämä on niin hieno elokuva ja uskollinen kirjalle.

Moulin rouge
Ihanan romanttinen elokuva. Harmi, etten koskaan nähnyt tätä teatterissa, valkokankaalla olisin halunnut nähdä. Musiikit <3
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2009, 18:43:50 kirjoittanut Kartanon kummitus »

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #199 : Toukokuu 12, 2008, 19:07:12 »
Tosi vaikea päättää mutta listaan nyt joitain. Potter elokuvia en nyt viitsi laittaa tähän.

1. TSH trilogia

Tunnettu ja menestynyt fantasia elokuva, joka on ajaton. Ihania näyttelijöitä ja ihana tarina ! Perfecto!

2. Grease

Musikaali, myös aika ajaton ja hauska. Ihania näyttelijöitä ja mieleenjääviä biisejä.

3. Muumio & Muumion paluu

Ihan vasta äskettäin katoin ja tykästyin ^^ Toimintaa, romantiikkaa, seikkailua ja huumoria, ei huono! ^^

4. POTC-trilogia

Ensimmäiset osat voisi jopa yltää toiseksi, mutta läsähtää loppua kohti. Kaikki annetaan anteeksi Johnny Deppin takia!

Sitten vielä monia muita joista olen nähnyt alun tai lopun ja vaikuttaa tosi hyvältä. Saksikäsi Edward, Forrest Gump & monia muita.
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )