Kirjoittaja Aihe: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?  (Luettu 36080 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #150 : Joulukuu 21, 2006, 15:04:09 »
Kahden kärki on omalla kohdallani aivan selvä, seuraavat eivät sitten niinkään. Kaksi ensimmäistä ovat pysyneet suosikkeinani jo vuosien ja vuosien ajan, muut ovat joko astetta tuoreempia ihastuksia tai sitten sellaisia, jotka ovat olleet kauan unohduksissa, mutta jotka olen kuitenkin löytänyt uudelleen.

Kärkikaksikko:

Chocolat/Pieni suklaapuoti. Niin ihanan lämmin, yksinkertaisen kaunis, jotenkin koskettava ja jättää joka ikisen kerran jälkeen hyvän ja kevyen olon. Koko elokuvan tunnelma on jotain niin ihanan mieletöntä, että en voi olla rakastamatta. Pientä suklaapuotia ei voi selittää, se täytyy kokea itse. Ihanan ihana elokuva. Tämän elokuvan pariin palaan uudestaan ja uudestaan, koskaan kyllästymättä.

Fight Club. Mieletön tajunnanräjäyttävä elokuva, ainakin omalla kohdallani. Rakastuin heti ensinäkemältä, vaikka olin aivan liian nuori ymmärtämään - ymmärsinpä kuitenkin, että tässä on elokuva, joka ei ihan heti unohdu. Mustaakin mustempi komedia, mutta komedia ennen kaikkea. Elokuvan teema ei ole vanhentunut kymmenessäkään vuodessa - turhautuminen, tylsiintyminen ja anarkia. Väkivaltaa? Kyllä, mutta se ei missään tapauksessa ole itsetarkoituksellista. Ravisuttaa ja hymyilyttää; jää mieleen pyörimään vielä pitkäksi aikaa lopputekstien jo kadottua ruudulta - yhä vain edelleen. Näyttelijätyö on mieletöntä, varsinkin Edward Norton jaksaa joka kerran hämmentää luontevuudellaan. Joskus tosin toivoisin, että voisin vielä kerran nähdä Fight Clubin tietämättä loppuratkaisua; kokea uudelleen sen oivaltamisen tunteen ja hämmästyksen, kun elokuva alkaa kääntyä päälaelleen (minulla oli onni nähdä se niin nuorena, etten pienistä vihjeistä huolimatta tajunnut, ennen kuin se väännettiin lähes rautalangasta siinä lopussa). Suosittelen, sikäli mikäli elokuvaväkivalta ei kavahduta (vaikka ei tämä väkivaltaisuudessaan yhtään sen rankempi ole kuin yksikään Rocky-leffa, vaikka väkivaltaisen elokuvan maineessa onkin).

Muita suosikkeja:

Quills. Omituinen, mutta niin kiehtova. Sellainen hiukan erilainen elokuva, ei ihan valtavirran kassamagneetti. Pidän kovasti elokuvan tummasta sävystä ja juonesta. Geoffrey Rush ja Joaquin Phoenix tekevät loistotyötä, ja heitä on oikea ilo seurata. Mainio.

Closer. Jostain syystä pidän aivan valtavasti. Jälleen kerran, se on se tunnelma ja nappiin osuneet näyttelijäsuoritukset (Jude Law ja Julia Robertskaan eivät rasita tässä elokuvassa). Pidän.

Lost in Translation. Tunnelma; tavallaan simppeli juoni, ihan vain muukalaisuuden ja yksinäisyyden kuvausta. Todellisuus läsnä. Aivan valtavan hieno elokuva.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2007, 09:27:52 kirjoittanut Rain Wild »
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #151 : Joulukuu 25, 2006, 23:45:40 »
Moulin Rouge. Tarvitseeko edes selittää? Upea, loistava, mitä mahtavimmilla näyttelijäsuorituksilla kuorrutettu elokuva. Hauska, surullinen, musikaalinen - voiko enempää toivoa?

Hevoskuiskaaja. En tiedä miksi pidän kyseisestä elokuvasta näinkin paljon, mutta siinä on jotain.. Varmaankin Scarlett Johanssonin mahtava roolisuoritus, eläytyminen. Tuo itselleni arkoja muistoja mieleen ja siksi se on hyvällä tavalla mietityttävä elokuva.

Narnia. Elokuva kertoo minun unelmastani. Upea.
But never love. Never happiness. Never love.

Javella

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Joulukuu 28, 2006, 15:18:05 »
Hmm, itse katson paljon elokuvia, tosin erittäin kriittisellä silmällä. Jos hahmot, ympäristö, repliikit tai mikä tahansa on jossain määrin epäuskottavaa, en tykkää yhtään. Niinno uskottavaa ja uskottavaa, mutta silti. Ja jos jotkut yksityiskohdat tökkivät roskina silmiin niin ei sekään ole kovin kiva. Tästä ainoan poikkeuksen tekee Steven Spielbergin

Hook- Kapteeni Koukku, jossa Peter Pan on kasvanut aikuiseksi ihmisten maailmassa ja on kiireinen uramies joka ei leiki lastensa kanssa. Koukku nappaa hänen lapsensa ja Peterin on palattava Mikä-Mikä-Maahan. Tämä on jotenkin niin ihana, koskettava. Olen aina rakastanut Peter Panin tarinaa, ja tämä leffa vaan yksinkertaisesti on niin mainio.

Muita suosikkejani:

Ameliè
Sitä oli kehuttu niin paljon ja olin niin pitkään ajatellut katsoa sen, ja sitten joulupäivänä katsoin, tykästyin todellakin. Jotenkin juuri sellainen ihan normaali, mutta kuitenkin satumainen. Voisi melkeinpä oikeastikin tapahtua; Audrey Tatou on niin ihana, huumoria leffassa riittää. Tämän jälkeen oli ihan rakastunut olo.

Love Actually, eli Rakkautta vain, ihana romanttinen komedia joka tapahtuu joulun alla. Laatunäyttelijät ja ihanat tarinat henkilöiden välillä takaavat nautittavan lopputuloksen.

Tie El Doradoon ja nimenomaan suomeksi. Petteri Summanen ja Antti Pääkkönen ovat niiiin mainioita Miquelina ja Tuliona, ettei parempaa lie nähty. Ei mitenkään superjännittävä, mutta kekseliäs ja hauska, voin rehellisesti sanoa osaavani leffan repliikit ulkoa. Piirretyksi erittäin hyvä.

Kaikki Walt Disneyn alkuperäiset piirrosklassikot. Tähän ei tarvitse sanoa mitään.

Äideistä parhain Erittäin hyvin toteutettu, todella kaunis ja koskettava. Yksi harvoista elokuvista joka itkettää minua. Hyvää näyttelytyötä.

V for Vendetta Mielikuvituksellisesti yhdistelty ja piiloteltu kaikkia vanhojen lastensatujen teemoja, minun mielestäni siis, mutta toteutus on tosi mielenkiintoinen ja lopputulos tosi tasokas. V on aivan ihana, lisäpisteitä sille ettei karatekikkailuja ollut liikaa. Karmivia dejavu-juttuja aina välissä. Tykkäsin.

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
« Vastaus #153 : Tammikuu 08, 2007, 19:44:59 »
Jaa-a, olen tuolla hamassa sivuhistorian menneisyydessä fanittänut Blues Brotherssia, mutta nyt täydennetty listä elokuvista, joista minä pidän kuin hullu puurostya, ja jos et ole nähnyt näitä, et varmaan koskaan voi ymmärtää miksi olen tälläinen seko:D

The Blues Brothers Kaksi veljestyä, kaksi taparikollista, kaksi miestä jolla on missio suoraan Jumalalta... sekä poliisit, natsit, helikopterit, armeija ja koko perhanan Amerikka vastassa! Minusta aivan paras elokuva koskaan ikinä. Leffasta on niin paljon lentäviä lauseita:

"Yes, yes! Jesus H. tapdancin' Christ, I have seen the Light!"

Elwood: It's a 106 miles to Chicago. We got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
Jake: Hit it!

Näin niin kuin muutama esimerkiksi... ja näitähän on koko elokuva täynnä, ja fanit osaavat lähes jokaisen replan ulkoa.

Juoni pähkinän kuoressä on, että Joliet Jake pääsee vankilasta, Elwood-veli on ulkona noutamassa velipojan autonrämällään, käyvät entisessä kodissaan orpokodissa ja ajautuvat siten hankkimaan rahaa, jotta koko orpokotia ei purettaisi. Rehellisin keinoin. Ja bändihän siinä on laitettava kasaan ja lähtee kiertueelle... ja Jumalan nimiin kuten kuuluu:D

Jotkut ymmärtävät tämän elokuvat jotkut ei... ja minä RAKASTAN tätä elokuvaa.

Monty Pyhthon and the Holy Grail Eihän niillä ole edes hevosia... kookospähkinät vain...

"Come on, Patsy!"

Pyyttonit ovat minulle kuin lahja taivaasta, ne ovat sulostuttaneet elämääni vuodesta 1995 lähtien, jolloin ensimmäisen kerran tutustuin porukkaan kirjastosta lainatulla jalkokasetilla. Paljons minä mitään ymmärsin viisveenä, mutta siitä lähtien olen Monty Pythoneita rakastanut. Ja mainitsin tässä nyt parhaaksi Holy Grailin, mutta se ei le aivan totta. Kaikki leffat on yhtä parhaita, ei kukaan voi olla niin julma, että menee pakottamaan valitsemaan Life og Brianista tai Holy Grailista? Tai Meaning of lifestä tai Now something comlete differentistä? Sadistista. Mutta itse tv-sarja se kirkkain helmi on.... Kuten näkee ole "Espanjalainen inkvisitio" sketsin ystävä, mutta Lumberjack song tahi déjavú ovat kaikki aivan loistavaa kamaa.

Kala nimeltä Wanda Oih... Michael Palin... Python mies... ja onhan siinä John Cleese myös. Käsikirjoitus rayutaa, näyttelijät rautaa, hauska kuin mikä ja toimiva elokuva.

Voi kuinka Palin on hauska änkyttävänä ja tosi eläinrakkaana Keninä, joka sitten joutuu katsomaan, kuinka hän tarkoituksetta murhaa kolme piskuista koiraa ja Otto (Kevin Kline) pistää rakkaat akvaariokalat poskeensa.

Tämä elokuva sitä paitsi voitti parhaan miessivuosan Oscarin (Kevin Kline sadistisen Oton roolista). Siksi toisekseen, kaikki leffat joissa on Michael Palin on pääsääntöisesti mielestäni hyviä.

Hirttämättömät Mikä lista se sellainen on, missä ei ole yhtään Spede-olokuvaa? Nimesin tähän nyt Hirttämättömät-mustavalkoelokuvan, vaikka vaihtoehtoja tosin olisi ollut, kuten vaikka Näköradio miehen ihmeelliset siekailut, Millipilleri, Leikkikalugasteri, X-paroni, Pähkähullu Suomi jne. Mutta laitoin tämän elokuvan ihan vain parhaan repliikin takia eli:

"Meinaatsä että me ollaan kuuskuukautta kierretty ympyrää?"
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #154 : Tammikuu 10, 2007, 20:59:20 »
Rakastan Taru Sormusten herrasta trilogiaa. Itken aina katsoessani sitä, ja sen voi katsoa aina uudestaan ja uudestaan ja aina löytyy jotain uutta. Musiikki on kerrassaan loistava, jota kuuntelee mielellään soundtrackiltäkin, ja musiikkia löytyy joka tunteeseen. Voisi sanoa, että säveltäjä (ei nimi muistu mieleen. *bonk*) on oikea nero. ^^
 Lisäksi näyttelijät ovat mielestäni suoriutuneet hyvin ja tarina noudattaa muistaakseni kirjaa aika hyvin, paitsi siitä on jo aikaa kun olen viimeksi lukenut teoksen. Mutta kerrassaan loistava, ihana, kaunis, rakastettava ja aina kun sen on katsonut niin on niin hyvä mieli ja onnistunut olo Frodon puolesta. ..Okei menipä taas. *bonk*

Visko

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Tammikuu 13, 2007, 18:19:44 »
Ruohometsän kansa (Watership Down), ja mieluiten alkuperäiskielisenä. Häpeäkseni on alkuunsa tunnustettava, etten ole kirjaa lukenut (vaikka on monta kertaa pitänyt), mutta elokuva on ehkäpä lempparini. Tähän ei minulla oikeastaan liity edes mitään nostalgisuuksia, sillä en mikään ihan pikkunassikka ollut enää ekaa kertaa filmiä katsoessanikaan, ehkä 13-14 -vuotias. Pidän ihan hirmusti tarinasta, kanien olemuksesta ja niiden maailmasta, jossa aurinko on jumala ja koti on luonto. Ei mitään ylimääräistä lauleskelua ja Disney -hyppelehtimistä, sitäkin enemmän tunnelmaa. Viitteitä löytyy, Hitler ja fasismi nyt päällimmäisenä, ympäristönsuojelu siinä sivussa. Animaatiotyylikin sopii leffaan täydellisesti. Erityisesti Frithin alkuperäisäänestä pidän todella paljon, vaikkei sillä montaa lausetta koko aikana kuullakaan. Lempikohtauksiani ovat ainakin Fiverin näky verenpeittämästä kentästä, ihan loppu (en spoilaa ;)), ja tietysti kaunis Brigh Eyes -tunnelmointi. Ja tykkään myös alusta, jossa Frithin ääni kertoo kaniinien "luomiskertomuksen".

Secret of N.I.M.H. - Rouva Brisbyn salainen maailma. Tässä on ehkä kaunein animaatio ikinä. Synkkätunnelmainen, ja paikoin aika pelottavakin elokuva, ja jotenkin ihanan mystinen. Hahmot ja äänet ja kaikki muukin sälä on kohdillaan, eikä tätä käsittääkseni ole edes koskaan menty suomeksi dubbaamaan. Dvd -versiota en vaan ole harmikseni löytänyt, en sitten mistään...

Tanssii susien kanssa. En oikeastaan ole ihan varma, miksi pidän filmistä niin paljon. Etenemistahti ei ole vallan hurja, mutta fiiliksessä on jotain mukaansatempaavaa... tai ehkä se on juuri siinä, ettei kerronta hypi eestaas, vaan elokuvaa on oikein miellyttävä katsoa. Sotilaan ja intiaanien kohtaaminen, ja lopulta ystävystyminen erämaamaisemissa on hienoa katseltavaa. Eikä vajaassa neljässä tunnissa puudu yhtään!

The Crow. Loppupeleissähän Crow on aika tyypillinen kostofilmi, mäiskitään pahikset palasiksi jne, vaikka tässä noustaankin ensin kuolleista... Mutta tunnelma se tässäkin nostaa elokuvan tason, miljöö on hieno (kaupungin kapeat kujat jne), ja kaikkiaan ilmapiiri on goottilaisen synkkä. Kiehtova voisi olla oikea sana.:)

Jäniksen vuosi lienee sitten lempparini suomalaisista filmeistä, se on vain kauttaaltaan niin kovin sympaattinen.:) Taitaa tulla joka vuosi telkkaristakin, viimeksi en ehtinyt katsoa kuin lopun... vaikkei elokuva mikään ilonjulistus olekaan, aina siitä tulee hyvälle tuulelle.

Pidempää tarinaa en jaksa vääntää, mutta muista levareista maininnan arvoisia olisivat ainakin Sleepy Hollow, Disneyn Robin Hood , Painajainen ennen joulua (jonka näin ekan kerran n. kuukausi sitten! ;) Corpse Briden olin nähnyt aiemmin, mutta se ei iskenyt samalla tavalla) ja TSH -trilogia.

Ghocaler

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #156 : Tammikuu 20, 2007, 13:50:45 »
King Kong
Hienosti kuvattu ja toteutettu. Aina kun katson kyseisen elokuvan, tulee minulle tunne kuin olisin itsekin Pääkallosaarella.
Kaikki Hayao Miyazakin elokuvat
Rakastan niitä! Ne ovat niin hauskasti tehty ja kaikkea... kannattaa katsoa!
I, robot
Hieno tieteisjännäri tulevaisuudesta. Minä pidän.
Pirates of the Caribbean I & II
Hyvä idea, kuvaus, editointi ja näyttely. Saavat tarpeentullen nauramaan ja tarpeentullen taas toimintaan mukaan vakavissaan.

Tjaa, onhan niitä vielä lisää. Mutta tässä nyt joitakin.

Sakura

• Ankeuttaja
Re: Mikä on suosikkielokuvanne ja miksi?
« Vastaus #157 : Tammikuu 22, 2007, 18:20:53 »
Jaså. Minulla on listalla tuhat ja yksi leffaa, jotka minun pitäisi tai jotka haluaisin syystä tai toisesta katsoa (esim. Perhosvaikutus, Marie Antoinette etc.), joten olen melko varma, etten ole nähnyt vielä kaikkia lempielokuviani. Lisäksi minulla on omituisia pakkomielteitä tietyistä elokuvista - mutta ei siitä sen enempää ^^* Kauhuista en yleensä pidä, koska pelkään pelkäämistä. Joskus tekee hyvää katsoa romanttinen komedia tai scifi, joka on niin huono, ettei se voi olla kuin hyvä, mutta yleensä suosikkini ovat fantasiaa, draamaa tai jokseenkin toiminnallisia tai historiallisia, tai sitten niissä täytyy olla jokin muu koukku, kuten hyvä näyttelijä. Oikeastaan kaikki lähtee näyttelijöistä. Elokuvassa on mielestäni tärkeää myös visuaalinen kauneus, tietysti juoni, hahmot, kokonaisuus, ohjaajan näkökulma. Ja sitten itse asiaan.

The Village on aivan loistava. Olen nähnyt sen vain kaksi kertaa ja kumpikin oli yhtä antoisa. Kyseisessä elokuvassa on taitavia, persoonallisia näyttelijöitä sekä loistavia hahmoja (Bryce Dallas Howartin Ivy Walker & Adrien Brodyn Noah Percy, ah), salaperäinen juoni, sopivasti jännitystä sekä yliluonnollisuuden aavistus, kauniita kuvia ja kuvakulmia, synkkyyttäkin. Idea itsessään on hauska ja pidän loppuratkaisusta. Kaikki yksityiskohdat kietoutuvat sujuvasti yhteen ja luovat oman maailmansa.

Sleepy Hollow on mielestäni vähän samantyylinen kuin The Village, ja siinä on tietysti Johnny Depp :> Hänen hahmonsa on hupaisa ja Johnny loistaa roolissa, Christina Ricci on ilmetty Katrina ja tätä elokuvaa katsoessani pääsin eroon ennakkoluuloistani häntä kohtaan. Kuvassa on mysteerinen tunnelma ja ihanan tummat, kauniit värit. Juoni on ilmeikäs ja tapahtumat soljuvia (muistaakseni), eikä loppua voi aavistaakaan vielä alussa. Vanhanaikainen ympäristö ja hienot puvut ym. antavat tietysti lisäsäväyksen, eikä tämä mikään täysin huumoritonkaan pakkaus ole.

Taru Sormusten Herrasta -trilogia, ehdottomasti. Elokuva on juuri sellainen kuin kirjasta olisi pitänytkin tehdä. Oikeat pätkät on jätetty pois ja oikeat otettu mukaan, koska tietystikään kaikkea kirjasta ei voi sisällyttää elokuvaan, ja hyvä niin. Maisemat ovat upeita, hahmot tuntuvat jo kuin vanhoilta ystäviltä, ovat särmikkäitä ja hauskoja. Näyttelijät osaavat asiansa kuten ohjaajakin, kiitos Peter Jacksonille hänen työstään. Repliikit, bravo. Eikä sekä visuaalista että henkistäkään kauneutta voi kiistää, ja asiat tapahtuvat oikeassa järjestyksessä ja oikeassa suhteessa toisiinsa, tarina on jaoteltu juuri sopivasti niihin kolmeen osaansa. Ei tätä voi oikein kuvailla, tämä on legenda, jonka voi katsoa kuinka monta kertaa tahansa.

Henkien kätkemästä pidän, koska se on pirteä ja värikäs. Jännittävän idean toteutus on totaalisen onnistunut. Juoni on omaperäinen eikä vauhdikkuutta puutu, siitä putoaa juuri sopivasti kärryiltä ^^* Hahmot ovat sympaattisia ja ratkaisut yllättäviä, tarina imee mukaansa, se sai ainakin minut elämään mukanaan. Japanilaisuus ja japanilaiset nimet ovat kauniita, suloisia. Tässä on lumoavuutta ja viattomuutta.

Pirates of the Caribbean. Ne kaikki, uskon niin, vaikka kolmas ei olekaan vielä ilmestynyt. Merirosvoromantiikkaa, karibialaisia maisemia, laivoja, aarteita... Jack Sparrow itsessään (ja mikä parasta Depp näyttelemässä häntä), se hahmo on niin moniulotteinen, huvittava, mukaansatempaava ja ulkoisilta avuiltaan loistava. Elokuva on sopivasti dramaattisuutta ja huumoria, toimintaa, mutta halutessani voin löytää siitä ajatuksiakin. Se repii mukaan pyöritykseensä ja luo oman maailmansa, jokaiselle hieman erilaisen. Kepeys on kiedottu hauskasti synkkiin myrskyihin, meren syvyyksiin, suolaan ja rommiin.

Muumipeikko ja pyrstötähti, se on niin hellyttävä. Muumit ovat viisaista ja hupaisia hahmoja, suuria persoonia. Tämä elokuva taitaa olla ensimmäinen, minkä olen koskaan nähnyt elokuvateatterissa.. Se on lempeän kaunis ja mietiskelevä unohtamatta naiiviutta. Juoni on pieni ja fiksu, yksinkertainen. Kuvakulmat hyvin valittuja ja värit sointuvia, liikkeet luonnollisia. Tätä katsoessaan palaa aina omenapuun alla istuvaksi pikkutytöksi (:

Edellä mainitut kohoavat ehkä korkeimmalle, mutta niiden lisäksi on monia, joista pidän lähes yhtä suuresti (kuten Star Wars perinteisyytensä ja eräänlaisen läpinäkyvyytensä ansiosta), ja joitakin, joita en nyt satu muistamaan. Uusista elokuvista odotan ehkä eniten Parfyymin sekä Pan’s Labyrinthin näkemistä. Ja, no – lista on loputon.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2007, 16:13:25 kirjoittanut Sakura »

Mallu

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Tammikuu 27, 2007, 22:14:42 »
Jaahas. Päästiin taas mun lempiaiheisiin eli leffoihin. Katson hirveän paljon elokuvia ja suorastaan rakstan niiden katsomista yksin kotona. Silloin pääsee parhaiten tunnelmaan. Mutta nyt itse asiaan, mikä on suosikki elokuvani? On lähes mahdotonta valita vain yksi, joten mainitsen vähän useamman.

Dead Poets Society (suom. Kuolleiden runoilijoiden seura)
Koskettavin elokuva, jonka olen ikinä nähnyt. Vaikka olen nähnyt tämän leffan jo useamman kerran, se saa minut aina liikuttumaan yhä uudelleen ja uudelleen. Tämän elokuvan tahdon katsoa aina yksin rauhassa omissa oloissani, sillä se saa minut aina itkemään täysin hillittömästi. Suosikkihahmoni tässä elokuvassa on Robin Williamsin roolihahmo mister Keating. Hän oli aivan mahtava opettaja ja persoona. Elokuvan nähtyään tulee itselle aina sellainen "Carpe Diem-olo", joka kestää seuraavaan päivään saakka. Suosittelen elokuvaa lämpimästi henkilöille, jotka rakastavat ns."märyleffoja". Tässä todella saatte itkeä.

Saksikäsi Edward
Tämä on myöskin hirmu koskettava elokuva, joka saa minut itkemään jokaisella katselukerralla. Edward on mielestäni tosi sympaattinen ja ihana. Voisin ilomielin ottaa hänet asumaan minun kotiini:) Johnny Depp tekee aivan ihailtavan hienon roolin Edwardina. Ja niin, en osaa sanoa muuta kuin,että aivan ihana elokuva.

The Sound of music
Olen suuri musikaalien ystävä, mutta kaikista musikaaleista tämä on ylitse muiden. The Sound of musicissa on mielenkiintoinen juoni ja etenkin hyvä musiikki. Olen katsonut tämän elokuvan niin monta kertaa,etten edes muista, mutta silti se jaksaa aina viihdyttää.

Amelie
Amelie kannatta katsoa aina masennuksen aikaan, sillä se on elokuva, joka saa aina hyvälle tuulelle. Löydän Ameliesta paljon samoja piirteitä kuin minusta itsestäni, sillä olen itsekin melko ujo. Naispääosan esittäjä näyttelee mielestäni erittäin hyvin ja ranskan kieli on kaunista kuunneltavaa. Tämä on elokuva, joka minun mielestäni kaikkien pitäisi nähdä edes kerran elämässään.

Grawp

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Tammikuu 30, 2007, 00:26:57 »
hmm...monia monia:D

Phantom of the Opera- olen nähnyt kaksi versiota ja pidän todella paljon molemmista. Tosin tästä uusimmasta enemmän, koska musiikki tuo peliin niin paljon tunnetta.... nyyhkin aina puoli tuntia leffan jälkeen:D

V for Vendetta- remember remember.... odotin tätä leffaa yli vuoden että tulisi leffa teattereihin ja odotukseni palkittiin... Onko tuo meidänkin tulevaisuutemme??

Pitch Dark ja the Chronicles of Riddick- ne silmät.... minäkin haluan sellaiset. Loistavia toiminta pläjäyksiä... aluksi olin hiukan epäileväinen mutta onneksi katsoin. Riddickin hahmo on ihan loistava...ja ne silmät...

Pride and Prejudice
- se uudempi... olen höyrähtänyt tuon ajan klassikko kirjallisuuteen minkäs sille voi... katsoin kyseisen leffan varmaan kolmesti saman viikon aikana.... tarina ja maisemat, puhumattakaan ihanasta Mr. Darcystä:D

Star Warsit- Pidän molemmista uusista ja vanhoista mutta täytyy myöntää että innostukseni lähti uudemmista eli siis alkupään episodeista...ja vaikka monen kanssa olen tästä väitellyt mutta JarJar Binks on ihana....Anakinin tarina on ihanasti kerrottu... samoin kuin Luken ja leyan...

Sound of Music- Joskus pienempänä katsottiin koulussa ja itku tuli jo silloin silmään... Ihana tarina ihanat maisemat ja ihanat laulut.

Rent- musikaali jälleen... erinomainen kertomus nykyajan ongelmista isoissa kaupungeissa... todella koskettava...ei siitä voi oikein muuta sanoa.

Braveheart
- upea leffa kaikin puolin... koskettava tarina, hyvät näyttelijät, hieno musiikki, upeat maisemat...täydellinen.

Taru sormusten herrasta
-kaikki osat... todella hieno kokooonpano. Elokuvan tekijät tiesivät mitä olivat tekemässä kaikin puolin. ainut mikä harmittaa on se että kaikkea ei saatu mahtumaan mukaan.... Toivoisin myös hobittia samalta tekijältä:D:D

Mortal Kombat
- lapsuuden suosikki. Minkäs sille voi kun tappelu leffat on aina kiinnostanut..

Lion Heart- tappelua yhdistettynä loistavaan ja koskettavaan juoneen...itken joka kerta. En olisi uskonut että Van Damme pystyisi moiseen mutta pystyi kuitenkin.

Memoirs of a Geisha

-Uusin lemmikkini... kaunis elokuva...vaikea sitä on muuten kuvata.

Pearl Harbor- luultavasti tykkään itkeä leffan aikana ja tämä onkin siltä saralta verrattavissa Titaniciin.
 no tulipas pitkä lista eikä se vielä siihen loppuisi....

rruutu

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Helmikuu 10, 2007, 22:12:54 »
Leffafriikkihän olen, joten.

Pirates of the Caribbeanit - Ihana, historiallinen maailma, mahtavat näyttelijät, hyvä juoni, erikoistehosteet. Siinä se on.

Liikkuva Linna - Mieleenpainuvat hahmot, vähän sekava juoni, kauniit maisemat, loistava elokuvamusiikki, japanilaiset ääninäyttelijät. Studio Ghiblin ehdottomasti paras tuotos.

Kansallisaarre - Perusamerikkalainen aarrejahti, jäi silti mieleen. Nicolas Cage, loistava näyttelijä ja elokuvan historiallinenjälkimaku sai sen tuntumaan erikoiselta.

The Holiday - Hyvä uutuusleffa, hyvät näyttelijät, ihanat maisemat ja vastakohdat. Rakkaudenomainen, humoristinen.

Titanic - Kalssikko, ihanan pitkä ja romanttinen, Leonardo DiCaprion ainut hyvä leffa

Siinä suosikkini, lista jatkuisi loputtomiin...

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #161 : Helmikuu 21, 2007, 11:09:31 »
Minulla on vain pari selvää suosikkia, mutta voin kai kertoa nekin.

Uhrilampaat: Uskomattoman hyvä leffa, on Oscareidensa arvoinen. Hannibal tai Punainen Lohikäärme eivät pääse lähellekkään. Kauhuun ei tarvita verta ja suolenpätkiä, vaan kunnon tunnelma.

TSH-trilogia: Maailman hankalimpia kirjoja tehdä elokuva. Peter Jackson hoitaa homman kunnolla kotiin. Taikuus on säilynyt paperilta filmille. Mikään ei voi olla kuitenkaan parempi kuin itse kirja.

Star Wars-trilogia (alkuperäinen): Etenkin ensimmäinen, joka on uskomaton sen aikaiseksi elokuvaksi. Muutkin kaksi ovat mainioita.

Quisque creat suam veritatem propriam.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

twei

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Maaliskuu 21, 2007, 12:04:03 »
Amélie. Ehdottomasti. En tiedä kaipaako tämä elokuva enää perusteluja ja ylistystä. Visuaalisesti kaunis, herttainen leffa. Musiikki toimii, juoni sekä näyttelijät. Saa aina hyvälle tuulelle sekä leijailemaan sellaiseen omaan haavekuplaan Ranskasta. Upea.

Drownyé

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Huhtikuu 04, 2007, 23:07:10 »
Omat lempielokuvani ovat

Phantom of the Opera
Kaikkien aikojen paras ooppera, jäin ihan sanattomaksi.

PAkko korjata!!!!! siis ei se ole ooppera vaan musikaali. Olen myös käynyt alkuperäisen lontoossa katselemassa. KAikki aiheeseen liittyvä on minun sydämmeni vieressä(TÄYSIN hurahtanut). VAikka Gerryä muutenkin ihannoin ja ylistän ja palvon....(niinkuin tuota musikaalia)

voisin myös lisätä
Totoro:n
voi kuinka suloinen ja mykistävä.... aivan loistava...

// Ne lainauksethan saa kuntoon ihan muokkaamalla tähän viestiin, en itse korjannut, koska en ole ihan varma mikä tässä on lainausta ja mikä ei (lähetä yksäriä jos et osaa). Poistin siis turhan floodaus-viestin :) - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2007, 23:56:02 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #164 : Huhtikuu 05, 2007, 00:19:55 »
Totoro on kyllä yksi maailman ihanimmista elokuvista. En tiedä mikä siinä on. Ehkä se vain on niin yli-ihana ja sympaattinen. Ja siinä on kissa-bussi.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #165 : Huhtikuu 07, 2007, 18:37:37 »
Titanic
En tiedä mikä tässä viehättää, kai se on kokonaisuus... Upea elokuva, kavereiden kanssa katsottiin se ekan kerran eräänä yönä kun se sattui maikkarilta näkymään. ^^' Sitten ihastuttiin leffaan ja ollaan säännöllisin väliajoin katsottu uudelleen. xDD Ehkä tässä viehättää myös se millä fiiliksillä sitä kavereiden kanssa katsottii, oire oli päällä, sekoilua 24/7, heehee... x)

Saksikäsi Edward
Upea elokuva, kaunis tarina... Olen tätä jo muistaakseni ihkuttanut jossain topicissa... xD Mutta kuitenkin; ihana elokuva jossa hyvä tarina, tunnelma ja näyttelijät. Pidän todella.

Uhrilampaat
Paras! Ihanan kamala tunnelma. Tämä katsottiin eräänä syksyn iltana, kavereiden kanssa sekoillen. Pelättiin yhdessä, se oli kamalaa, mutta ah-niin-viihdyttävää.

Muitakin on mutten jaksa luetella. xDD

Dafffy

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Huhtikuu 09, 2007, 19:41:14 »
Hmm.
Amélie on yksi lemppareista. Se on ihanan söpö ja romanttinen ja kauniisti kuvattu.
Se saa hyvälle tuulelle, vaikka paikoin voi itkettääkkin. Amélie varmaankin maistuisi mansikalle, en ole varma miksi.

Saksikäsi Edward on sympaattinen ja koskettava. Vähän surullinenkin, mutta hyvä. Tämä on sellainen mistä ei millään keksi mitään rakentavaa. :'<

Pieni Suklaapuoti on ihanan nyyhkyleffa. Tai ei niinkään nyyhkyleffa, koskettava ja kaunis. Tykkään siitä kengurustakin. Tämä on kuvattu kauniisti, eikä se ole mitenkään yliluonnollinen, että ihmisillä on huonojakin puolia. Ja hyviä. Tämä on lämmin leffa.

Kaikki Hayao Miyazakin elokuvat. Ne on iin suloisia, ja nekin itkettää ja naurattaa. Erityisesti pidän Nappurini Totorosta ja Henkien kätkemästä, mutta Kissojen valtakunta ja Liikkuva linna ovat myös hyviä.

Marei Antoinette on kaunis. Siinä on kauniit värit ja se on kuvattu kauniisti. Kirsten Dunst on juuri sopiva tähän rooliin. Pidän kamalan paljon, suosittelen tätä kaikille.

Toinen Sofia Coppolan elokuva Lost in Translation on myös hyvä. Tämäkin on kaunis. Ja se loppu. Se on ihana.

On muitakin hyviä elokuvia, mutta nämä ovat ehdottomat lempparit.

Annabella

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Toukokuu 22, 2007, 18:52:11 »
Pirates of the Caribbean, ehdottomasti.
Syythän ovat:
1. Juoni on mukaansa tempaava, ja käskirjoitus hauska. Mahdotonta olla hykertelemättä silmäänsä etsivälle merirosvolle taikka kannibaaleja pakenevalle Jackille.
2. Musiikki saa sydämen hakkaamaan.
3. Historiallinen maisema ja meininki. Tuntee kuin itse olisi mukana tuossa maailmassa.
4. Mahtavat näyttelijät, Orlando Bloom, Johnny Depp ja Keira Knightley ovat yksi osa elokuvan parhaimmistoa. Muut roolisuoritukset myös ehdottoman hienoja.
5. Pakkohan iki-ihanalle Jack Sparrowille on saada oma syynsä. Niin ihana, niin karismaattinen ja niin hurmaava ääni. Sitä naamaa tuijottaisi vaikka koko päivän. Ja miksei toisenkin. Kolmaskin menisi helposti.

Awafansu

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Toukokuu 24, 2007, 16:04:35 »
Taru sormusten herrasta -trilogia. Näyttelijät ovat hyviä, lahjakkaita ja kivan näköisiä ja leffat on hienosti tehty. Uuden-Seelannin maisemat ovat upeita ja hahmot on tehty ihan sellaisiksi kuin kirjoissa. Lisäksi muunmuassa örkit ovat niin aitoja, ihan kuin niitä olisi oikeasti (taas näitä Luna Lovekiva -höpinöitäni).

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #169 : Toukokuu 27, 2007, 19:11:18 »
Pirates Of The Caribbean - At World's End

Ensinnäkin, koska siinä näyttelee Johnny Depp! (Paras mies näyttelijä 4-ever!!)
Toiseksi, koska se on jatko-osa kashdelle muulle upealle elokuvalle.
Kolmanneksi, Se kertoo Merirosvoista, joita ihailen.

Sitten vielä, spoileri:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

MIELETÖN ELOKUVA, ÄLÄ JÄTÄ KATSOMATTA!!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Idiootti

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Kesäkuu 26, 2007, 10:37:39 »
The Matrix
Pidän älyttömästi The matrixistä (ja kaikista muista trilogian osista). Juoni eroaa erittäin paljon muista scifeistä ja sitä kuljetetaan eteenpäin mahtavilla toimintakohtauksilla ja filosofisilla höpinöillä.  Mitään ei ole liikaa. Näyttelijäkaarti tekee osansa hyvin ja jopa Neon luotien väistelyn väliin jää aikaa huumorille. Wachowskin veljekset ovat tehneet älyttömän hyvää työtä, enkä ihmettele ollenkaan miksi Star wars: Pimeä uhka jäi Matrixin jalkoihin.

Star wars
Pidän kaikista osista, joskin jotkin osat ovat huonompia kuin toiset (episodit I ja II). Tunnelma on jokaisessa elokuvassa hieno, koska niihin osataan tuoda epätoivoa. Jo 70-luvulla tietokonegrafiikat olivat päätähuimaavia ottaen huomioon ajankohdan. Juoni on ehkä vähän... ei koko ajan niin omaperäinen, mutta tekee asiansa. Hieno elokuva silti ja taitaa olla ensimmäinen fanittamani elokuva.

Jeps, tykkään Scifistä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2007, 17:00:56 kirjoittanut Idiootti »

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Kesäkuu 29, 2007, 00:50:35 »
American Beauty
Tämä on ehkäpä paras elokuva mitä olen koskaan nähnyt. American Beauty on mielenkiintoinen ja koukuttava, ei voi jättää kesken. :) Näyttelijät on tosi hyviä. En tiedä miksi, mutta mulla tulee vähän mieleen tästä Täydelliset naiset. :D Joissain kohdissa aika surullinen elokuva myös.

The Breakfast Club
Tää on myös ihan loistava. American Beautyn jälkeen paras, tai sitten yhtä hyvä. En osaa sanoa. Mutta kuitenkin, tykkään tosi paljon. Tää on tosi hauska eikä missään vaiheessa tylsä. Judd Nelson on aika hot tässä ;)

The Notebook
Ihana. Romanttinen. :) Surullinen myös parissa kohdassa.

Saksikäsi Edward
Johnny oli uskomaton tässä. :) Paras roolisuoritus mitä olen Johnnylta nähnyt. Jotenkin kaunis elokuva, mutta myös surullinen. Silti ihana loppu.

Titanic
Klassikko. :) Mutta, yks surullisimmista elokuvista mitä olen nähnyt. Aina itken kun katson tämän. Kate ja Leonardo tosi hyviä.

Pearl Harbor
Tässä myös ihan mielettömän surullinen loppu. Kun ekan kerran katsoin tämän, oli kauheen surullinen fiilis varmaan puoli tuntia elokuvan loppumisen jälkeen.

Moulin Rouge
Tää on myös yksi suosikkini. Tosi värikäs elokuva, ja Nicole ja Ewan on ihania. :) Laulutkin on tosi hyviä. Tässäkin tosi surullinen loppu.

Ocean's Eleven
Tosi viihdyttävä elokuva, ja sellainen minkä jaksaa katsoa enemmän kuin kerran. Tämä on parempi kuin kakkososa, joka oli kyllä myös tosi hyvä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2007, 15:00:35 kirjoittanut Samantha »

GreenEYE

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Kesäkuu 29, 2007, 01:02:09 »
Paras elokuva minkä olen ikinä nähnyt on ehdottomasti The Shawshank Redemption. Vallan mainio elokuva, mikä sisältää ehkä kaikkien aikojen parasta näyttelytyötä. Ehdottomasti Freemanin paras elokuva ikinä!

ja onhan noita muitakin suosikkeja pirusti tässä nyt vain muutamia. Pulp Fiction,Starwars IV-VI,Seven Samurai,Se7en.

Ja vielä erikseen mainittuna LotR-Fellowship of the Ring pidennetty versio. Trilogian ehdottomasti paras versio, koska tässä kameratyöskentely ja draama nousevat mättämisen edelle.

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #173 : Heinäkuu 17, 2007, 15:05:17 »
Sin City
Loistavalla juonella täytetty erinomainen toimintatrilleri, joka pitää sisällään monta eri tarinaa. Hienot roolisuoritukset, ja loistava editionti nostavat elokuvan viiden tähden kastiin.

Resident Evil: Apocalypse
Aivan uskomattoman hyvä Sci-Fi-toiminta tämäkin. Juonellisesti erittäin hyvä, ja toimintaa riittää aivan varmasti jokaisen makuun. Kolmatta osaa odotellaan!

Shooter
Upea toimintatrilleri entisestä USA:n armeijan tarkka-ampujasta, joka lavastetaan syylliseksi murhaan. Uusi elokuva kyseessä, mutta nousee listallani todella korkealle.

Green Street Hooligan
Jalkapallomaailmaan sijoittuva rikosdraama jalkapallo huligaaneista, jotka oman asuinpaikkansa mukaan kannattavat lähintä seuraa ja kiertävät tämän mukana pelikentillä ympäri englantia. Höysteeksi vielä amerikkalainen opiskelija, joka saa potkut Harvardista.

Lord of War
Taas yksi Cagen loistavista elokuvista! Juoni kertoo miehestä, joka päättä ryhtyä tyhjästä asekauppiaaksi, tietysti laittomaksi sellaiseksi.

Ocean's Eleven
Oceanin jengi vauhdissa, kolme kasinoa tyhjentyy nopeasti. Ihana!

Kiss of the Dragon
Tykkään Jet Li:n elokuvista paljon, joten nostin tämän nyt listoille.

Taru Sormusten Herrasta - trilogia
Tämä nyt on vakio kamaa. Ohjaaja näyttää, miten loistavan "käsikirjoitukse"(kirja) pohjalta luodaan elokuva. Aivan täydellistä jälkeä, tälläisen pitäisi olla kirjan pohjalta tehty elokuva.

Pirates of the Caribbean - trilogia
Toinen uskomattoman hyvä trilogia, tällä kertaa merellä. Toki viimeinen osa jäi vähän kaivelemaan, mutta muuten sarja oli erittäin hyvä.

The Matrix
Sarjan kaksi osaa todella hyvää toimintaa, mutta kolmas pilasi kaiken. Ykkönen nousee tietysti omaan kastiinsa.

Fearless
Jet Li:n ehdottomasti paras elokuva! Tätä enempää ei oikeastaan leffalta voi enää vaatia. Juoni on loistava, ja taistelukohtaukset vielä parempia. Loppuakaan ei ole pilattu. 10!

Flyboys
Kertomus amerikkalaisista miehistä, jotka lähtevät Ensimmäisen Maailmansodan paukkeessa Ranskaan, jotta oppisivat lentämään. Hyvä elokuva.

Gone in 60 Seconds
Tällänen perusleffa, jonka varmasti kaikki tietää

The Fast and the Furious
Samat lööpitykset, kuin ylempänä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2007, 22:04:14 kirjoittanut Interwise »

Circle

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Elokuu 07, 2007, 15:25:01 »
Armageddon
Suosikkielokuvani vaikka kuinka kaukaisilta vuosilta. Olen vain aina tykännyt tästä. Juoni on sopivan yksinkertainen, joten sitä ei tarvitse niin kauheasti miettiä ja voikin keskittyä henkilöiden välisiin suhteisiin, huumoriin sekä tietysti toimintaan. Jokin tässä leffassa on vain jäänyt niin tiukasti mieleeni, enkä osaa sanoa mikä! Loppu on klisee, tiedän, mutta silti itken siinä joka kerta.