Kirjoittaja Aihe: Ikuisuusprojektit  (Luettu 6722 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

dimou

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« : Joulukuu 26, 2004, 20:33:35 »
Näinkin hermoja raastava aihe kuin ikuisuusprojetkit tällä kertaa. Minulle näitä kertyy vaikka millä mitalla, ensin innostun jostakin hurjasti ja jaksan sitä muutaman päivän, mutta sitten joku toinen onkin taas tärkeämpi ja alan puuhastelemaan sen kanssa... Ja kuukaudenkin kuluttua erilaisia projekteja on vaikka muille jakaa. Palapelit, vaatteiden kustomointi, tekstien kääntäminen, tietyllä juonella kirjoittaminen, piirustuksen värittäminen...

Minkälaisia ikuisuusprojekteja sinulla on? Kuinka ne syntyvät? Oletko saanut ikinä mitään valmiiksi? Entä kun niin tapahtuu? Ja muuta yleistä keskustelua näistä kiitos.

Sinistra

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #1 : Joulukuu 26, 2004, 22:15:57 »
Mä aloin joskus vaikka kuinka kauan aikaa sitten kirjottaan sellasta "tarinaa" sit aloin raapustamaan sitä ihan innoissani ja sen illan mietin vaan sitä, mutta sitten jo seuraavana se vain jäi ja nyt koko ajan mua häiritsee kun se on kesken ja haluaisin periaatteessa jatkaa sitä mutta se aina vaan jää ja mä vaan aina siirrän sitä...se on ihan hölmö juttu, kun ei mun olis edes pakko kirjottaa sitä, mutta mä oon jotenkin tehnyt siitä itelleni pakollisen, että se on saatava valmiiks...ehkä sitten joskus.

Sitten vaatekaappi on toinen joka aina PITÄIS siivota!

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #2 : Joulukuu 27, 2004, 12:24:09 »
Näitähän riittää. Uusiin sohvanpäällisiin tarkoitetut kankaat odottavat leikkaamista ja ompelua, kirjottu kankainen Queens Table -pelilauta pitäisi viimeistellä, haastekuva piirtää valmiiksi (sekin on roikkunut jo yli vuoden, hyi minua!), äidilleni tarkoitettu geisha-paperinukke piirtää ja maalata, kaapissa odottava kankaanpala ommella kiinalaismalliseksi tunikaksi, Ravenclaw-kaulaliina neuloa loppuun, Camillan seikkailut kopioida kirjaston Aeneidista, koko kämppä käydä läpi kellarikomeroa myöten ja heittää pois/laittaa kierrätykseen kaikki tarpeeton tavara, hankkia kangas ja suorittaa ompelutyö kolmeen tai neljään aikaa sitten suunnittelemaani fantasia/keskiaikapukuun, opetella vulcania ja quenyaa, lukea Raamattu läpi ja todennäköisesti tehdä aika monta muutakin asiaa, joita en nyt muista.  Vuorokaudessa on vain ihan liian vähän tunteja ja niistäkin joutuu muutaman uhraamaan nukkumiseen. Mutta kyllä minä vielä joskus saan kaiken tehtyä. Ihan varmasti ;)

Oman havainnointini mukaan ikuisuusprojektit syntyvät siitä, että on liian monta ideaa kaikesta mitä haluaisi saada tehtyä ja liian paljon kaikenlaista, mikä pitää tehdä vaikkei kiinnostaisi pätkääkään. Ja saan kyllä silloin tällöin joitain ikuisuusprojekteja päätökseenkin, esimerkiksi puolitoistametrisen häntäpipon neulomiseen äidilleni meni yli vuosi sen parin kuukauden sijasta mitä oli arvellut työhön tarvitsevani, mutta lopulta se kuitenkin valmistui. Yleensä kuitenkin tarvitsen jonkin kannustimen projektien loppuunsaattamiseen, esimerkiksi juuri mainitsemani pipon neulonta sai vauhtia joulun lähestyessä. Enkä aikanaan varmaan olisi saanut omaa morsiuspukuanikaan valmiiksi, ellei hääpäivä olisi jo kolkutellut nurkan takana pakottaen minut istumaan yömyöhään ompelukoneen ääressä.
Constantem decorat honor

Aurelia

• Ankeuttaja
...
« Vastaus #3 : Joulukuu 30, 2004, 18:39:05 »
Minullekin on kertynyt näitä ikuisuusprojekteja ihan vaivihkaa. Ensin löysin lehdestä upean kuvan, sitten toisenkin ja lopulta niitä kertyi kokonainen laatikko. Ajatuksenani oli kerätä ja asetella kuvat yhdelle suurelle pahvitaustalle ja ripustaa seinälle. Siitä on nyt kai kaksi- kolme vuotta. Joskun kun minulla on tylsää, kerään kuvat lattialle ja lajittelen niitä mitä erilaisimpien kriteerien mukaan. Ei taulusta taida tulla koskaan valmista =).

Olen samaa mieltä Isilmirën kanssa siitä, että vuorokaudessa on aivan liian vähän tunteja ja on aivan liikaa asioita joita vain pitää tehdä. Turhauttavaa.

Yukon

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2005, 23:40:18 »
Ajattelen kirjastossa: "Haa, luenpas tuon kirjan!" Lainaan sen kirjan, menen kotiin ja kolmen viikon kuluttua kirja pölyttyy vieläkin lattiallani. Kirjat ovat minulle yleensä kauhea haaste. Jotkut kirjat haluan lukea ja tahdonvoimalla vienkin hankkeet päätökseen, mutta nytkin minulla on aloitettuna varmasti kymmenkunta kirjaa, enkä lue koskaan niitä kaikkia loppuun.

TSH-nettisivut. Vaikka niitä on miljoonia, minun on pakko saada tehdä omat. Aloitin MSN-yhteisöllä, siirryin GeoCitiesiin ja nyt yritän saada uusia TSH-sivuja valmiiksi oman domainini kotisivutilalle. Yllättävän pitkällä oeln jo niiden sivujen tekemisessä, ehkä tällä kertaa saan tehtyä omasta mielestäni mahtavat sivut. ^_^

Tarinat ja ficit ovat minulle asioita, joita en koskaan saa joko aloitettua tai lopetettua. Aloitan jonkun ficin, johon pitäisi tulla toinen osa, mutta koskaan en saa valmiiksi kuin ensimmäisen osan. Ärsyttävää. Kiinnostus jotenkin lopahtaa, pitäisi varmaan kirjoittaa kerralla monta lukua.

Poissa Decamerone

• Vuotislainen
    • www.decamerone.vuodatus.net
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2005, 23:48:29 »
Päiväkirjan kirjoittaminen LOPPUUN. Minulla on oikeasti 20 päiväkirjaa, joita olen eri ikäisenä aloittanut, osan kirjoittanut puoleen väliin, joitakin enemmän, joitakin vähemmän... Yhden ainoan kirjan olen saanut yläasteella loppuun saakka, ja sitä vaalin suurena aarteena. Aina vain tulee vastaan jokin vielä ihanampi muistikirja, jonka sitten ostan ja en malta olla kirjoittamatta siihen, ku nse tuntuu paremmalta, kuin entinen...

Villasukkien neulominen. Minulla on monet villasukat kesken aina samalla kertaa, välillä innostun ja sitten taas jää... Muutamat olen saanut ihan valmiiksi pariksi saakka, joistakin on valmiina vain yksi sukka tai ei sitäkään. Pitäisi vain ottaa niskasta kiinni itseäni, mutta minkäs teet... Minua ei ole siunattu loputtomalla kärsivällisyydellä, ikävä kyllä. Jotenkin uusi on aina kivempi aloittaa kuin jatkaa vanhaa. Eli sama ongelma, kuin päiväkirjojenkin kanssa.

Kirjahyllyyn muutaman huonosti löytyvän kirjan etsiminen/ parin cd:n hankinta. Olen jo vuosia yrittänyt etsiä muutamia kirjoja/haluamiani cd:itä itselleni. Toistaiseksi ei ole tärpännyt, mutta toivossa on hyvä elää... Joskus vielä löydän ne, aivan varmasti! Ärh. Tämä tosin ei ole pelkästään itsestä kiinni, vaan myös tuurista.

Lisäilen tänne enemmän, kun tulee mieleen.
On vaikeaa olla rohkea, kun on vain Hyvin Pieni Eläin.

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #6 : Tammikuu 02, 2005, 15:26:59 »
Jooh, aloitin juuri ikuisuusprojektin. Kirjan kirjoittaminen, minulla on sentään idea, mutta siihen se jääkin. Tai no siis juonen olen kirjoittanut jotenkin, mutta siihen se jääkin. Juoni on, mutta silti se kaikki on täysin avoina.

Vuotisficci Lapsenvahdit, kyllä ikuisuusprojektiksi jäänyt, pahoittelen. Ei sitä varmaan kukaan enää edes muista.

Domainini on myös yksi ikuisuusprojekti, se ei pysy samanlaisena, en tiedä miksi. Se vain muuttuu koko ajan, tai siis ne ulkoasut.

Haluan jotain valmiiksi. Painajaisten valtakunta(vuotisficci) on lähellä valmiutta, kaksi lukua puuttuu. :P
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #7 : Tammikuu 02, 2005, 22:05:56 »
Välillä tuntuu, ettei olekaan muita kuin ikuisuusprojekteja...

Tällä hetkellä ainakin muutama ficci ja pari nyt jo pidemmän puoleista kirjan alkua odottavat lannistuneena, että niitä jatketaan... Tosin black out on nyt iskenyt, enkä ole saanut niitä pitkään aikaan jatkettua. Muutenkin kaikki kirjoitushommat kasaantuvat, kun keksii vain uusia ideoita, eikä koskaan jaksa toteuttaa niitä valmiiksi.

Lisäksi aloitin neulomaan villapaitaa o.O Oli sitten välttämättä aloitettava *huokaus* Kerran neuloin kaulaliinaa. Siinä kesti noin kolme vuotta, että sain sen valmiiksi. Ja villapaita... voi voi. Sen kohtalosta ei nyt tiedä.

Kotisivunikin taitavat olla aika lailla ikuisuusprojekti. Niiden ulkomuoto muuttuu koko ajan ja en koskaan saa tarpeekseni. Aina jokin asia pitäisi olla vielä paremmin.

Viime aikoina myös kirjat ovat jääneet pölyttymään yöpöydälle. Pitäisi joku päivä innostua niitäkin lukemaan. (Tosin suurimmista osasta olen unohtanut jo juonen, eli joudun luultavasti aloittamaan alusta lukemisen).

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #8 : Tammikuu 04, 2005, 08:20:30 »
Aikaisemmin erilaiset kotisivut olivat ikuisuusprojektini (erilaisia fanisivuja ym.), koska en ikinä saanut niitä valmiiksi ja/tai päivitettyä. Kaikkea mitä olisin halunnut sinne oli liikaa ja nettiyhteyteni niin surkea, että hermostuin aina kun yritin sitten siirtää tiedostoja. Nyt kun sitten poistin kaikki sivuni, sekin on poissa.

Tällä hetkellä on pari ikuisuusprojektia. Tilkkutäkki sekä venäjän ja latvian opiskelu. Tilkkutäkki alkoi mallikkaasti, jo parikymmentä lappusta valmiina. Mutta nyt into on alkanut laantumaan ja laantumaan ja nyt en jaksa edes päätellä niitä.
Venäjän aloitin kansalaisopistolla ja kyllä minä tykkään sen opiskelusta, ei siinä mitään. En vain millään jaksaisi käydä tunneilla eikä aikaa meinaa löytyä millään tehtävien tekemiseen kotona. Uutenavuonna päätin, että nyt vihdoin alan opiskelemaan latviaa, josta olen haaveillut. Alku taas oli innokas, mutta epäilen että tässäkin taas laiskuus tulee vastaan.

Onhan niitä kaikkia muita juttuja, mitä on pitänyt hirveän kauan aikaa tehdä, mutta ei ole vain saanut aikaiseksi. Yritän vain työntää ne aivojen taka-alalle ettei tulisi mietittyä niitä liikaa.

Poissa Saremina

• Wanted Dead Not Alive
  • Vuotislainen
  • Dissociative identity disorder patient
    • DeviantART tili
  • Tupa: Luihuinen
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2005, 21:43:12 »
Juuh... Minulla näitä on aivan liikaa.
 Dog Stars on yksi näistä. Aion todellakin kirjoittaa tämän loppuun vaikka sitten vanhainkodissa dementtisenä. Olen nyt kirjoittanut yhtä lukua huimat 15 riviä neljässä kuukaudessa(edistystä!)
Toinen ikuisuusprojektiksi jäänyt (oikeasti hyvä) Hellsing ficci Vampires Night jäi sivuun reilut kaksi kuukautta sitten. Pitäisi ottaa hiiri käteen, avata teksti ja kirjoittaa. Dog Stars alkaa varmaan pian edistyä, kun luen Potterit uudestaan(jos joku edes enää muistaa koko tarinaa).
Sitten on se Dog Stars kuva, missä on kaikki tarinan päähenkilöt. Sitä on nyt piirretty reilut puoli vuotrta. Kaikki alkoivat hyvin, mutta se päätökseen vieminen onkin jo eri asia(samainen ryhmäkuva Vampires Nightistä kesken myös!).
Pienessä mielessäni kehittyy koko ajanuusia ideoita, mutta yhtäkään ei saa valmiiksi.
I'm only laughing on the inside, my smile is just a skin deep, if you could see inside I'm really crying, you might join me for a weep

Poissa Brian Molko

• Damn pretty bitch
  • Hirnyrkki
  • Kuoleman Morsian
  • Tupa: Luihuinen
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #10 : Toukokuu 18, 2005, 13:48:50 »
Ikuisuusprojekti nimeltä: Get a life!

Minä se olen jo 19 vuotta yrittänyt hankkia elämää. Laiffia johon voisi olla tyytyväinen, mutta ei. Ei minulla edelleenkään ole elämää.

Se on ikuisuusprojekti joka tuskin pääsee päämääräänsä. Mutta hyvä niin. Onpahan haastetta yrittää etsiä sitä kaikkien kehumaa elämää.

Tietenkin kaikki ficcini voisi myös laskea ikuisuusprojekteiksi koska ne ei tunnu koskaan saavan loppua. Harmittavaa. Aina on esteitä.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #11 : Toukokuu 18, 2005, 17:13:16 »
Ehdottomasti suurin ikuisuusprojektini on huoneeni siivoaminen. Aina se vaan jää. Aloitan hirveällä tarmolla, siivoan vähän tai osittain ja sitten tulee muuta tekemistä ja se jää. Ja jo jeuraavana päivänä huoneeni on taas entisenlainen. Ja jos joskus saa "julkisivun" näyttämään siistiltä, niin sitten on laatikot ja kaapit täynnä tavaraa. Ja kun niitä lähtee siivoamaan, niin lattia täyttyy. Valitettavaa, mutta totta. Imurointi on ainoa juttu, joka saan aina tehtyä.
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #12 : Toukokuu 18, 2005, 19:19:39 »
Huoneeni siivoaminen (ja pitäminen siistinä) on yksi ikuisuusprojekteistani. Lieneeköhän siitä nyt lähemmäs puoli vuotta, kun olen viimeksi siivonnut siellä. :| En vain saa sitä aikaiseksi, koska nyt huoneeni on jo niin sotkuinen, että siinä menisi ihan älyttömän kauan enkä jaksa ryhtyä siihen, ja silloin kun se oli vasta sotkeentunut, en viitsinyt siivota, koska se olisi ollut kahden päivän päästä entisellään.
Turhien rojujen heittäminen pois/vieminen varastoon on ollut kauan suunnitteillaan -minulla on niin paljon tavaraa, että kun haluan pöydän ääreen, laitan kamat sängylle, kun menen nukkumaan, siivoan ne sängyltä takaisin pöydälle. Nyt minulla on kaiken lisäksi roskaakin sängyllä ollut pari kuukautta, käärin ne vaan sitten päiväpeiton sisään mennessäni nukkumaan (ja laittaessani päiväpeiton jätän roskat sille). Minäkö laiska? En kai?

Muita ikuisuusprojektejani on muutaman kirjan lukeminen. Nykyään en onnistu enää lukemaan loppuun asti kirjoja, ja yhden kirjan lainan uusin viisi kertaa, ja eilen palautin sen ja lainasin saman tien uudestaan (viittä kertaa enempää ei voi uusia lainaa). Minähän saan ne loppuun, vaikka menisi viisi vuotta.
Ficcini on myös hiukan keskeneräisiä. Yhtä olen kirjoittanut kaksi lukua, ja ensimmäisen osan laitoin melkein vuosi sitten nettiin. Sen kanssa olen kyllä jo oikeastaan luovuttanut; en ole ikinä kauheasti pitänytkään siitä.
Haasteficciini sain haasteen n. 10 kuukautta sitten, ja tällä hetkellä olen kirjoittanut toisiinsa lähes liittymättömiä pätkiä kuukausien aikaväleillä ties mihin ruotsinvihkoihin ja matikan monisteisiin. Toivotonta.

Yhden kankaan silitystä olen onnistunut lykkäämään taidokkaasti pari kuukautta, ja yksi kuvistyö olisi periaatteessa pitänyt valmistua jo 3. jaksossa (nyt viides). Olen kerännyt kaappien alle ja sängynkaiteille ja lattialle ja ties mihin viimeisen vuoden parin Nyt -liitteet; tarkoitus olisi jatkaa katsomieni elokuvien arvostelujen liimaamista vihkoon. Pääsisin jo varmaan Guinnessin ennätyskirjaan Nyt-liitteiden hamstraajana. *reps*
Hiusten leikkaus. Sitä olen ajatellut nyt tässä muutaman kuukauden, ehkä syksyllä saisin hiukset jo leikattua. :D

Ja nyt olen ottanut uuden ikuisuusprojetkin -slash -tarinan. Sen olen päättänyt saada valmiiksi vaikka kirjoittaisin kymmenen vuotta!

Poissa Sinzirn

• Sammakko
  • Reservi
  • *
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #13 : Toukokuu 19, 2005, 17:35:43 »
Minulla ja ystävälläni on yksi ikuisuusprojekti menossa - oman maailman luominen. Se on näköjään useammallekin täällä tuttua puuhaa, mutta meille se näyttää kyllä olevan ikuisuusprojekti. Olemme ajatelleet luoda maailmalle vankan pohjan, ajatella karttoja, historiaa, tapahtumia ja sukupuita ihan ajan, järjen ja mm. mantsankirjojen kanssa. Hyvä ja toimiva lopputulos olisi tavoitteena. Tuleeko se sitten ikinä toteutumaan, se on arvoitus.

Toinen, aivan oma asiani, on ficcien/tarinoiden kirjoittaminen. Keksisin kyllä jonkintasoisen juonen, henkilöt ja pääpiirteet, mutta en ikinä loppua. En sitä loppua sitten ikinä. Niitä voisi jatkaa loputtomiin, mutta... ei. Ne jäävät siis aina kesken. Aina. En ole saanut yhtäkään loppuun. Toivoisin joskus saavani. Olen jo melkein päättänyt, etten aloita enää yhtäkään ennen lopun keksimistä. Melkein.
"Kill your darling."
Oletko ikinä ollut vaeltamassa?

labello

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #14 : Toukokuu 19, 2005, 20:22:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Yuki Eiri"

Kuulostaapa tutulta :P

Ensimmäisenä ikuisprojektina mainittakoon muutama tarina. Minulla on niistä selkeä juoni päässäni, mutten saa mitään paperille. Kirjoitan sivun tai pari, totean sitten, että tämä ei ole ollenkaan sitä, mitä haen, poistan kaiken ja yritän taas muutaman viikon päästä uudestaan.

Sitten on yksi 500 sadan palan palapeli, jonka olen aikonut koota jostain viidennestä luokasta asti (olen nyt kahdeksannella). Olen koonnut sitä "jo" noin 50 palaa. Siitä se lähtee! :D

Huoneen pitäminen siistinä...No, kaipaako edes selittelyjä. Onnistuu aina noin kahden päivän ajan. Kunnes yhtäkkiä huomaatkin, että lattia, pöytä, ikkunalauta sun muut tasaiset pinnat ovat hautauneet vaatteiden, roskien, kirjojen, levyjen yms. alle. Surullista.

Bonche

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #15 : Toukokuu 20, 2005, 18:42:51 »
Ah, ikuisuusprojektit.
Hollywood- kirja valmiiksi
- Mie en saa sitä varmaan ikinä valmiiksi, julkkiksia on niin paljon. Tarkoituksen oli siis kerätä erilaisten julkimoiden kuvia ja tietoja papereille, ja sitten kun Hollywoodissa tapaan aikuisena julkkiksia, tiedän heistä kaikki! No jaa, ehkä on toiveajattelua, enkä ikinä pääse siitä, kerään vaan ainiaan niitä tietoja..
Huoneen siivoaminen
- Agh, jos sen saisi kerrankin siistiksi! Mutta ei, rojua on pöydät täynnä ja kirjat lattialla vaatteitten kera.
Kukka
- Okei, kyllä mie hankin kukan, mutta sitä pitäisi varmaan kastellakin.. ^^; Huoh..
Feng shui
Olin tässä hirveän innostunut kyseisestä siivousmenetelmästä, piti olla siistiä, yksinkertaista, vettä maljakossa ja kukkia, mutta ei. Pöydät täytty ja vedet kuivi maljakkoon kiinni. Hmm.

Kyllä mie sain kerran yhden ison palapelin valmiiksi. Siitä vaan puuttuu yksi pala. Ja käsityötä saan aika herkästi valmiiksi, niin, ellei ne sitten ole kotona tehtäviä.. ^^; [/b]

Sharida

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #16 : Toukokuu 20, 2005, 20:10:01 »
Julkkis vihko.

Tuo syntyi kun koko kaupunkiin pamahti sähkökatkos ja tylsyyttäni otin esiin vanhat nuorten lehteni ja aloin niitä selata. Löytyi sitten juttu Kelly Osbournesta ja nappasin sitten sen jutun tyhjänä olevaan vihkoon. Sitten tein sinne vihkoon lisää juttuja, leikkasin kuvia ja juttuja mitä löysin siitä suuresta lehtikasasta mikä pöydälleni oli kumottu ja tein sinne kaikista artisteista, leffa tähdistä jne. joista keksin juttua oman pienen jutun. Oli TSH:stä, Eminemistä, Avril Lavingnesta, Nightwishistä, no niistä jutuista jotka minua silloin muinoin kiinnosti. En minä erityisemmin Orlando Bloomista välittänyt tai Justinistä mutta tein sinne kaikkea mahdollista. Sähkökatko kesti tunteja joideka aikana sitä tein ja sen jälkeen vihko jäi laatikkoon, sain sen puoleen väliin ja joskus se on kai vietävä loppuun.

Queens-tarinat sekä lohikäärmeiden veljeskunta-tarinat.

Sain kaveriltani kauniin vihon jonne aloin väsätä kaikkea, kuten kahta eri tarinaa joista toisen Lohikäärmeiden veljeskunnan revin pois koska kyllästyin sen tekemiseen ja aloin uuden tarinan Queensin joka on edelleen kesken, ollut nyt 3 vuotta. Saa nähdä saanko tuon valmiiksi koskaan.

Tuossa oli pari esimerkkiä, yleensä minulla ei paljon noita projekteja ole, jos saan joskus jonkun innon kipinän johonkin yleensä suoritan sen loppuun kunnialla. Esim. koska rakastan laukkuja, alan tehdä niitä ompelukoneellani aina hetken mielijohteesta ja teen ne kerralla valmiiksi, meni siihen sitten koko yö, koska tiedän että jos nyt jätän kesken en välttämättä aamulla enkä koskaan jaksa sitä viimeistellä. Äiti repii pelihousut kun ompelukone naksuttaa klo 3 yöllä mutta ei voi mitään, ompelu vire on aina parhaimmillaan keskellä yötä. Olisitte kuulleet sen valituksen kun aloin tehdä kaapua keskellä yötä, se kaapu on kyllä vielä kesken mutta viimeistelen sen viimeistään ennen 9.7 jolloin minulla on sille käyttöä ^^

Lainaus

Yuki et ole ainoa joka jaksaa tuota projektia vääntää (:

Poissa Esterix

• Metsän vastaus
  • Sanomaton
  • *
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #17 : Toukokuu 31, 2005, 01:51:45 »
Ikuisuusprojektit ovat minulle ominaisia. Liian monta kertaa on aloittanut jotakin ja se jokin on vieläkin kesken. Muutamat ikuisuusprojektit ovat edistyneetkin jälkeenpäin, mutta valmiiseen on vielä tekemistä.

Monet käsityöt, kutomiset ovat jääneet kesken, mm. koulussa tekemäni keskeneräiset tyät, kotona aloitetut tumput, inspiraation innostamana aloitettu paidan teko jms. Usein jatkan käsitöitä silloin tällöin ja joskus ne valmistuvatkin.

Ikuisuusprojektiksi voisi myös kuvailla huonene siivousta. En ymmärrä, kuinka joku pystyy asumaan huoneessa niin, että tavarat ovat aina paikoillaan. Ja imurointi. Inhoan imuria. Nykyisin sitä tulee käytettyä kovin usein, sillä koiran ansiosta lattia suorastaan lainehtii karvoista. Huonettani ei silti yleensäkään voi kuvata sanalla siisti.

Olen myös joskus aloittanut leikkelemään erilaisia jotenkin tärkeitä/kiinnostavia lehtijuttuja, jotka olen sitten säästänyt. Tarkotuksenani oli kai tehdä jonkinmoinen kansio niistä, mutta se on jäänyt ja olen pyrkinyt harventamaan kokoelmaani. Vieläkin harvoin leikkaan jotain lehdistä. Olen muutenkin parantumaton keräilijä, enkä kykene heittämään mitään käyttökelpoista/hienoa pois, vaikka se olisikin turha.
Dixi et animam levavi | Still too sexy - Narf | Elämä on lahja - käytä se hyvin

Anthea

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #18 : Elokuu 29, 2005, 12:03:48 »
Ikuisuusprojektit ovat monelle niin tuttu ilmiö, että tätä täytyy vähän nostaa pohjamudista.

Itselläni on ikuisuusprojekteja, oi kyllä. Yksi niistä on ehdottomasti huoneen siivoaminen. En voi sille mitään, mutta olen todella huono siivoamaan huoneeni. Jos aloitan, kyllästyn siihen hyvin pian. Vakuuttelen usein itselleni ja äidilleni, että kyllä minä siivoan sen silloin ja silloin, mutta eipä se oikein ota onnistuakseen.

Toinen on tarinoiden kirjoittaminen. Rakastan kirjoittamista, olen kuullut olevani hyvä siinä, mutta harvoin minä saan mitään aikaiseksi (paitsi koulussa, koska siellä se on vähän pakko). Päässäni muodostuu joskus kymmeniäkin juonenkäänteitä, tapahtumia, hahmoja ja ideoita, mutta en saa niitä koskaan kirjoitetuksi ylös ja silloin ne katoavat. Ja minäkun ajattelin ryhtyä kirjailijaksi isona. Katsoo nyt, tuleeko siitä mitään.

Kolmas on lenkkeilyn aloittaminen. Olen kaavaillut sitä tässä ties kuinka kauan, mutta en vain ole koskaan saanut aikaiseksi vetää lenkkareita ja verkkareita jalkaan ja lähteä metsään.

Mutta kyllä minä vielä joskus...

Kissaolento

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #19 : Elokuu 30, 2005, 10:52:31 »
Muutama ikuisuusprojekti lojuu laatikon pohjalla.
Eilen illalla löysin slamin jonka olin aloittanut vuosi sitten, mutta joka oli jäänyt kesken.
En viitsinyt heittää roskiin joten tein muutaman kysymyksen lisää ja laitoin takaisin laatikkoon. Sen valmistumiseen taitaa mennä vielä muutama vuosi<:
Decoja on myös sellaisia joita jatkan ja jatkan. Aina löydän kohdan johon voisi laittaa vaikka hilettä tai muuta. Niitäkin lojuu laatikossa ihan liikaa.
Onhan näitä muitakin, mutta nämä esimerkiksi.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #20 : Syyskuu 09, 2005, 21:58:11 »
Minulla tuppaa jäämään näitä ikuisuus projekteja, koska en ole niin kurin alainen, että tekisin yhden asian loppuun kun sen olen aloittanut. Yksi näistä minun ikuisuus projekteistani on Taru Sormusten Herrasta -kirjan lukeminen. Se on ollut minulla kesken jo varmaankin jonkun kolmisen vuotta, mutta ei se ole vieläkään oikein alkua pidemmälle päässyt.
Sitten minulla on muutama ristipisto työ joka on hieman kesken ja on jäänyt jonnekkin laatikon pojalle vain homehtumaan. Siellä ne odottavat aikaa parempaa, jolloin olisi sitä aikaa.
Sitte on tämän jakson (koulu) projekti olisi saada historian kurssin kirja luettua. Sama pätee uskonnon kirjaan. Kumpaakaan en ole lukenut yhtä lukua enempää siitä kun koulu alkoi. Historiaa vihaan ja minulla on sitä kohtaan paha asenne ongelma, joten lukemisesta ei vain kerta kaikkiaan tule mitään. Uskonto ei vain jaksa kiinostaa minua ja se on vain niin uskomattoman tylsää.
Olikohan minulla muita... höm.. Huoneen siistinä pitäminen, säänällinen venyttely ja lenkillä käynti ovat tietysti semmosia vakioita joita lupaa suunnilleen kerran viikossa itselleen.. :)
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Mokoma

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #21 : Syyskuu 13, 2005, 09:13:30 »
Aloitin jo.... varmaankin ennen joulua tekemään sellaista pehmolelua. Leikkasin palat, ompelin silmät ja tein hännän, mutta sitten en saanut häntää ommeltua siihen kiinni ja sitten se jäi. Kyseinen työ on jo loppusuoralla, enää häntä pitäisi ommella ja sitten vielä koko pehmolelun palat kiinni ja täyttää, mutta enpä taida sitä ennen mummoikää saada valmiiksi. :P
Ärsyttävintä ikuisuusprojekteissa on se, että sitten pyörii niitä keskeneräisiä projekteja nurkissa. Voi kun jaksais aina tehdä projekstinsa loppuun niin elämä olisi paljon helpompaa. :D

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #22 : Syyskuu 26, 2005, 18:05:40 »
Tästä tulikin mieleeni, että minun piti jo kuukausi sitten aloittaa taas kaappini siivoaminen, se on kyllä ikuisuusprojekti jos mitä, saan yleensä yhden hyllyn siivottua turhasta roinasta ja järjesteltyä sen, mutta sitten tapahtuu jotain; tulee muuta menoa tai alan tutkimaan kaapista löytyneitä tavaroita. Se on aika paha tapa. Loppujen lopuksi tavarat tulee ängettyä kaappiin samallalalla kun ne siellä olivatkin.
Innostun joskus myös tekemään jotain "suurta" tuon kaapin lisäksi, se on minulle suuri juttu, uskokaa tai älkää.
Saatan löytää kaapista isoja papereita, en edes tiedä minkäkokoisia ne ovat (6 x A3?) ja ruveta piirtämään jotain, ne jäävät lähes poikkeuksetta kesken ja keskeneräisiä töitä on kaapissa rullakaupalla ja silti pitäisi aina olla aloittamassa uusi.
Sitten minulla on yksi fantasia kirja josta en ole päässyt 9 sivua pitemmälle, aina minä otan sen ja päätän, "nyt tämä on luettava kun olen tämän halunnutkin" sitten keskittyminen herpaantuu ja on pakko lopettaa.
Kyllä minä ne vielä joskus saan päätökseen, uskokaa pois :>
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Anki M

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #23 : Syyskuu 30, 2005, 15:06:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Anthea"
Yksi niistä on ehdottomasti huoneen siivoaminen. En voi sille mitään, mutta olen todella huono siivoamaan huoneeni.

Minullakin on vähän siivoamisen kanssa niin ja näin. Pahimmillaan en voi kutsua ketään kylään, koska tiskiröykkiöt, lehtikasat ja pölykoirat nolottavat niin paljon. Olen yrittänyt laittaa edes tavarat paikalleen, ettei olisi niin paljon siivottavaa sitten kun siivoan, mutta ei sekään onnistu.

Toinen on tarinoiden kirjoittaminen. Rakastan kirjoittamista, olen kuullut olevani hyvä siinä, mutta harvoin minä saan mitään aikaiseksi (paitsi koulussa, koska siellä se on vähän pakko).

Minulla jää monesti tarinoita kesken. En vain keksi enää mitään kirjoittamista. Toisinaan löydän tuollaisen keskeneräisen tekstin ja saankin sen yllätyksekseni loppuun, mutta läheskään aina ei näin onnellisesti käy.

Kolmas on lenkkeilyn aloittaminen. Olen kaavaillut sitä tässä ties kuinka kauan, mutta en vain ole koskaan saanut aikaiseksi vetää lenkkareita ja verkkareita jalkaan ja lähteä metsään.

Noin on aina minullakin. Olen ruvennut käymään jumpassa, kun en saa omin nokkineni mitään liikuntaa aikaiseksi.

Onpa minulla muitakin ikuisuusprojekteja, kuten eräskin ristipistotyö, jonka aloitin noin viisi vuotta sitten.

Kaappikellon kummitus

• Ankeuttaja
Ikuisuusprojektit
« Vastaus #24 : Huhtikuu 29, 2006, 11:57:15 »
Ah, minä suorastaan rrrrrrrrakastan näitä, ja koska olen kauris, ja "ahkera", en ikinä tunnu saavan mitään aikaan, koska minulla on niin paljon projekteja ja juttuja kesken.

Hahmogalleria
Olen sitä jo jonkun aikaa yrittänyt piirrellä valmiiksi onnistumatta siinä. Jätän aina tärkeimmän hahmoni, Sharonin, piirtämättä :D En vain jostain syystä ikinä muista sitä, voisinkin nyt kokeilla tänään.. ^^;;

Päiväkirjojen kirjoittaminen loppuun
Minulla ei ole sitä ongelmaa, ettei kirjoistani tulisi persoonallisia: tuleehan niistä. Mutta aina kesken kirjan kyllästyn, ja yritän aloittaa "uudella tyylillä" kuitenkaan onnistumatta siinä :D AIna se menee sellaiseksi samanlaiseksi jaaritteluksi ^_^

Kamikazen katseleminen
En ikinä varmaan saa niitä 43 osaa katselluksi :/ Tällä hetkellä menen vasta osassa 24  -___-'' Kun aina pitää sulkea tietokone ja mennä tekemään jotain muuta,