Kirjoittaja Aihe: Saksikäsi Edward  (Luettu 8370 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Saksikäsi Edward
« Vastaus #25 : Huhtikuu 27, 2005, 11:55:16 »
Saksikäsi Edward on IHANA!
Se oli ensimmäisiä "aikuisten" leffoja, mitä mä näin. Johnny on niin symppis Edwardina ja mun käy sitä niin sääliksi. Winona Ryder teki parhaan roolisuorituksensa koskaan, en ole koskaan oikein pitänyt hänestä, että sen puoleen.
Kuitenkin, Saksikäsi Edward on ihanan surullinen klassikko, jonka pastellin värinen lähiö saa aina nauramaan!
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Outlaw

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #26 : Toukokuu 30, 2005, 20:14:03 »
Edward on maailman suloisin leffahahmo! En ihkuta Johnnya, vaikka pidänkin hänen tyylistään näytellä, mutta hän teki Edwardista niin... uskomattoman. Saksikäsi Edward on mahtava leffa, jakun näin sen eilen ensimmäisen kerran, en olisi millään uskonut, että se on tehty vuonna 1990. Leffan tyylissä oli jotain tuttua ja myöhemmin selvisikin, että ohjaaja olikin Tim Burton, yksi lempi ohjaajistani, joka on tehnyt mm. Nightmare before christmas-lefan, ihanan animaation. Sen päähenkilössä Jackissa oli mielestäni jotain samaa kuin Edwardissa.

Pakko nyt vielä jauhaa Edwardista... Rakastuin oikeasti siihen hahmoon. Kaikki sympatiani on hänen puolellaan. Niin suloinen pörröhiuksineen, kalpeine kasvoineen, pienine huulineen ja hiljaisine äänineen... aww.

Okei, lopetan nyt tämän ihkutuksen.

31.5
Lainaus käyttäjältä: "Riimu"
Lainaus käyttäjältä: "Kello neljän tee"
Ja hänen kaikki ruohonleikkuutaiteensa. Se lohikäärme oli paras niistä.

Saanen huomauttaa, että jos tarkoitat sitä "Edwardin talon" edustalla ollutta pensaspatsasta, se oli minun mielestäni enemmänkin dinosauruksen näköinen.

Riimu varmaankin tarkoitti sitä käärmettä, joka oli Edwardin kartanon pihassa. Se oli sellainen pitkä käärmeen näköinen, joka kiemurteli sillä lailla kuin vedessä, että osa ruumiista on "maan alla" ja osa ei. Ainakin se kiinnitti huomioni, kun Peg ensimmäisen kerran astui pihaan.

//Muokataan sitten sitä edellistä viestiä mielummin kuin floodataan :) -Thomas

Lausku

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #27 : Elokuu 08, 2005, 23:47:40 »
*itkee ja pyyhkii kyyneleitään*katoin äsken dvd:ltä Saksikäsi Edwardin. Se oli ihana ja surullinen! Katoin sen oikeastaan Deppin takia ja siksi, koska sitä on täällä kehuttu. Sain kuitenkin huomata, että se oli muutenkin ihana.

SPOILAA
loppu oli kauhean surullinen, kun edward jäi linnaansa yksin ja kun Kim sanoi, rakastan sinua ja pussas sitä:'( Ja se oli ihana kohta, kun Kim sanoi; Halaa minua ja edward sanoi; En voi. Naapurusto oli ihana ja värikylläinen
SPOILAUS LOPPUU

Kannattaa ehdottomasti katsoa!

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Saksikäsi Edward
« Vastaus #28 : Elokuu 10, 2005, 17:01:27 »
Tänään viimeinkin tuonkin elokuvan sitten näin. Johnny Deppin elokuvat osoittautuvat niin usein hyviksi. Eikä tämä ollut mikään poikkeus^^

Todella kaunis ja samalla myös hauska ja humoristinenkin elokuva. Loppu oli kieltämättä hieno ja se lumisade varsinkin.

Näyttelijät tekivät hienot suoritukset. Winona Ryder oli myös erittäin hyvä Kiminä ja Deppiä kehuinkin jo.

Edward oli mielenkiintoinen hahmo. Mitenköhän keksijä oli tehnyt Edwardin? o_O Ja Edward oli niin sympaattinen yrittäessään syödä niillä saksillaan. Ja vesisänkykin oli aika huvittava.

Ja jotenkin se pastellinaapurusto oli kammottavan symmetrinen ja järjestelmällinen. Ja ne juoruakat kyllä piristivät elokuvaa.

Niin ja musiikkiakin pitäisi kyllä vielä kehua. Jotenkin niin hyvin tuntui istuvan koko elokuvaan.

Kerta kaikkiaan mielenkiintoinen tarina ja hyvin toteutettu sellainen. Kyllä tuon voisi katsella vaikka uudelleenkin.

Poissa ykshailé

• Vuotislainen
  • Pottermore: GoldHallow189
Saksikäsi Edward
« Vastaus #29 : Elokuu 16, 2005, 03:52:21 »
Rakastan!<3 Näin ensimmäistä kertaa joskus lapsena ja silloin se oli myös meillä nauhalla. Arvatkaa vain kuinka loppuunkulutettu se video oli. :D Silloin se (ja sellainen käsitys mulla on ollut aina, kunnes näin leffan uudestaan vuosien tauon jälkeen) oli mielestäni surullisin (ja muistaakseni jopa hieman pelottavakin) leffa maailmassa. Nyt tosiaan, kun näin sen piiitkän tauon jälkeen uudestaan about vuosi sitten mietin sitä miten erilainen muistikuva mulle oli jäänyt leffasta. Tosin on se mielestäni vieläkin surullinen. Oikeastaan leffan yleistyyli oli juuri se minkä olin unohtanut tai muistin sen ihan toisenlaiseksi. Erittäin loistava ja rakastettava se on silti vieläkin, vain mielikuva siitä minkätyylinen leffa oikeasti on, muuttui.

Anyway.. Edward Scissorhands kuuluu ehdottomasti lempileffoihini!
Ron/Hermione & Harry/Luna

Poissa Domie

• Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
Saksikäsi Edward
« Vastaus #30 : Elokuu 19, 2005, 16:56:11 »
Muistutus että kyseinen leffahan tulee tänään maikkarilta klo 20:00. Ehdottomasti erinomaista nähtävää kaikille.

Johnny Depp on tunnetusti ihan jumalainen etenkin tässä leffassa. Hän onnistuu tuomaan Edwardin jokaisen puolen esiin erinomaisesti, etenkin sympaattisuuden ja ystävällisyyden<33

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
Saksikäsi Edward
« Vastaus #31 : Elokuu 19, 2005, 22:23:34 »
SPOILAA!!!

Todella koskettava elokuva oli. Pidin ja paljon. Aluksi en olisi edes tunnistanut Deppiä (hyi minua!), ellen olisi tiennyt hänen esiintyvän siinä. Pidän Johnnyn tavasta näytellä, hän on hyvä ja taitava. En yhtään ihmettele, että elokuva oli Johnny Deppin läpimurto.

Katselin siis kyseisin elokuvan tuossa äsken. En ole koskaan nähnyt kuin korkeintaan viiden minuutin pätkiä elokuvasta, joten nyt päätin katsoa. Elokuva oli vaiherikas, ja minusta se Peg oli niin ihana, kun otti Edwartin kotiinsa asumaan. Naapurin rouvat olivat justiinsa tyypillisiä juoruilijoita, ja kummasti omat mokat aina vierivät Edwartin niskoille. Loppu oli niin koskettava, ja ymmärsin, ettei Kim voinut muuta kuin hyvästellä Edwartin, tosin, miksei hän myöhemmin olisi voinut tulla katsomaan Edwartia? Varmasti tämän päivät ovat hyvin pitkät ja yksinäiset.

Pensas- ja jääveistokset olivat hyvin kauniita. Itsekin mietin, joutuiko Johnny opettelemaan saksien käytön, vai huitooko hän vain, ja mahdolliset "seuraukset" (vaatteiden repeäminen yms) on tehty jotenkin muuten? Tiedä häntä. Edwart oli jotenkin niin suloinen, tapa jolla hän aina katsoi, se oli niin hellyyttävää...

Mutta kaiken kaikkiaan ihana elokuva, suosittelen!
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

Bianca

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #32 : Elokuu 19, 2005, 22:24:30 »
[viesti spoilaa]

Piti nyt tulla kommentoimaan kun näin leffan pitkästä aikaa<3

Itkin parissa kohtaa (se nyt ei ole mitään uutta). Elokuva oli koskettava. Edward on ihanan symppis tyyppi, sellanen lutunen ja sitä kävi sääliks, kun Jim "huijasi" sen sinne murtautumiskeikalle ja kun se jäi kiinni. Johnny Depp suoriutui roolista mahtavasti (kuten aina) ja Winona Ryder oli myös ihan ok (ei ole oikein mitään mihin verrata - en ole muistaakseni nähnyt muita Winonan leffoja). Mitään negatiivistä sanottavaa en nyt keksi - musiikit olivat <3, juoruilija-akat mahtavia ja hauskoja (ja ilkeitä), se pastellinvärinen naapurusto söpö ja ihana... Ja oli se kuinka kulutettu idea vain, niin minä rrrrrakastan kun joku ns. "kertoo" sen tarinan<3 Siis se vanha mummo [joka paljastui Kimiksi], joka kertoi sille pikkutytölle sitä tarinaa. Ihanaa. Tykkään<3

Ei kun hei, keksin yhden negatiivisen jutun: repesin kun Kim tanssi siinä lumisateessa *virn*. Se heilutteli käsiään, kuva oli hidastunut ja lumihiutaleet laskeutuvat vaaleille hiuksille... :'D

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
Saksikäsi Edward
« Vastaus #33 : Elokuu 20, 2005, 12:27:28 »
Ensimmäisen kerran näin tämän elokuvan todella pienenä, ja ihastuin siihen heti. Ihastus ei ole laantunut. Se vain on niin ihanan erilainen ja sadunomainen, muttei kuitenkaan lapsellinen. Soveltuu aikuisillekin. Juu, se on synkkä ja ehkä vähän pelottavakin, mutta juuri tällainen kiehtoo lapsen mieltä. Ja minun mieltäni yhä edelleen^^

Saksikäsi Edward on myös todella surullinen (itken aina siinä yhdessä kohdassa, missä Edward ja Winona halaavat). Itse päähenkilö on niin ihana ja hellyyttävä, ettei toivoisi tälle mitään muuta kuin hyvää, mutta toisaalta sellainen "he elivät onnellisina elämänsä loppuun saakka"-loppu olisi ollut liian siirappinen. Eli parempi näin. Niin, ja huumoriakin löytyy: leffa pilkkaa aivan vaikeuksitta amerikkalaista lähiötä ja ahdasmielisiä ihmisiä kärjistäen asioita aika paljonkin. Mutta ei tämäkään haittaa.

Ja musiikki elokuvassa on taas kerran mahtava. Itse asiassa, kun miettii, ei Saksikädessä ole mitään huonoa. Yksi ehdottomista lempileffoistani.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Denila

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #34 : Elokuu 20, 2005, 13:41:31 »
Saattaa spoilata(okei, tää spoilaa)

Näin tämän leffan eilen illalla ekan kerran *häpeää*, vaikka se on tehty jo ajat sitten. Halusin katsoa sen vain Johnny Deppin ja Winona Ryderin takia. No, pidän, ei, ei, vaan rakastan tuota leffaa. Johnny esittää hahmoaan niin hyvin, että itku meinasi tulla monessa kohtaa. Pieni, yksinäinen orpo hahmo, joka ei ole edes valmis ihminen, miten häntä voitaisiin edes kohdella huonosti? Niin vain tapahtuu. Viha kuohahti parissakin kohtaa, siinä murtautumisessa Jimin taloon ja sen jälkeiseen päivään, ja itse Jimin käytös vihastutti myös. Tykkäsin Edwardin ystävällisyydestä ja käytöksestä, hänen muistoistaan eniten. Hänen "isänsä" kuoli juuri, kun oli antanut Edwardille kädet joululahjaksi. Hän ei edes kerinnyt kiinnittää käsiä Edwardille. Hän kaatuu lattialle ja Edwardin sakset silpovat vahingossa kädet. Itkin tuossa kohtaa. Silloin hänellä ei ollut vielä edes arpia naamassa. Silloin hän jäi yksin. Monta vuotta hän eli yksin, kunnes Peg tuli ja otti omaan kotiinsa. Mutta pian hänen täytyi palata takaisin linnaansa. Surullista.

Mutta surullinen elokuvahan tuo oli. Oli vain pakko tulla tänne - nyt kun vihdoin pääsin - kommentoimaan. En vain osaa sanoa yhtään pahaa sanaa koko elokuvasta, totean vain taas, että Johnny Depp on tehnyt hyvää työtä, Winona Ryderistä en voi oikein sanoa, koska en ole nähnyt paljonkaan hänen muita leffojaan.

Mutta loppu oli kyllä surullisin. Edward jää vain omaan linnaansa yksin, hän ei edes vanhene, kun taas Kim elää omassa talossaan onnellisena ja vanhenee, ja lopulta kuolee. Toisaalta, ihan mukavaa vaihtelua siirappisille lopuille, mutta silti! Surullista. Minusta kuitenkin tuntuu, että edward ei ole robotti. Hänellehän on annettu sisäelimet ja sydän yms. Miksi hän sitten ei vanhene, tarvitse syötävää ja muuta, jos hän on melkein-valmis ihminen? Miksi? Mietin tätä pitkään, hän ei nim ittäin mielestäni ole robotti. Ei vain ole. Hän on käsiä vailla oleva ihminen, hiukan erilainen kuin muut, mutta ihminen silti. Miksi hän ei siis vanhene? Tai tarvitse syötävää?

Uskoisin, että Depp on jonkin verran harjoitellut saksien käyttöä. Esim. kohtaus, jossa hän riipii vaatteet päältään, on varmasti kuvattu siinä. Hänellähän on sellainen nahkapuku siellä alla, ihan hyvin se on voitu kuvata ihan oikeasti, ei feikkinä. Jos se nahkapuku on ollut paksua nahkaa ja muovia, ei sellaiset sakset ihan heti siitä läpi mene. Mutta hiukset, koirat ja veistokset, ne on luultavasti tehty niin, että Depp vain heiluttaa saksiaan ja ne hiukset yms. on leikannut joku muu aiemmin. Siihen on sitten vain lisätty kaikki koirien karvat lentämään. Taiteellisia ne veistokset kyllä ovat.

Lempileffani, ehdottomasti. Johnny Deppistä nyt pidän muutenkin, mutta aivan mahtava leffa, ihan erilainen kuin kuvittelin.

Luftalarm

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #35 : Elokuu 20, 2005, 14:07:25 »
Kerrassaan ihana elokuva, surullinen ja jollain tapaa kuitenkin myös iloinen. Näin elokuvan ensimmäisen kerran, kun se tuli MTV3:lta joskus puolisen vuotta sitten, olisiko sen nyt ollut siinä joulun alla vai milloin. Eilen harmittavasti jäi väliin, vaikka tiesinkin sen tulevan. Enkä minä typerys musitanut edes nauhoittaa sitä! Noniin, itse asiaan. Se kohta, jossa Edward kertoo, ettei professori herännyt ja kohta, jossa Edward veistelee niitä jääveistoksia ovat niin aww( suomenkielinen versio 'sanasta' aww? ) Ja muutenkin loppu on jotain sanoinkuvaamatonta.

Edward on todellakin kovin sympaattinen hahmo. En tiennyt Johnny Deppin esittäneen Saksikäsi Edwardia, ennen kuin ehkä pari viikkoa elokuvan näkemisen jälkeen. En minä mikään herran hirmuinen fani ole, mutta hänen näyttelemisensä nosti elokuvan ihanuutta - jos mahdollista - vielä lisää. Jali ja suklaatehdasta menen taatusti katsomaan.

Haru

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #36 : Elokuu 20, 2005, 15:44:55 »
Tosi hieno elokuva, mitä nyt välillä hiukan pitkäveteinen, mutta mitäpä siitä. Näyttelijät olivat niin hauskoja, varsinkin Edward ja Peg.  Mutta missä ihmeen sateenkaarikaupungissa he asuivat?
Musiikki oli todella kaunista ja sopi satumaaympäristöön. Edwardin tekemät pensaspatsaat ja jääveistokset olivat hienoja.

Täytyy tunnustaa, etten edes tiennyt tällaisen elokuvan olevan olemassa. Luin kylläkin mökillä viime kesänä setäni vanhoja sarjakuvalehtiä ja joissakin lehdissä seikkaili Saksikäsi Edward, niin että oli sitten pakko katsoa tämäkin leffa.

alcor

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #37 : Elokuu 20, 2005, 22:07:37 »
Omistan leffan DVD:nä ja rakastan sitä<3 IIIHAAANAAA!

Depp on aivan ihanan hellyyttävä ja sympaattinen ja minua oikein itkettää joissain kohdissa kun se on niin suloisen tyhmä:

"Varastiko tämä henkilö jotain sinulta? Mikset puhu hänen vanhemmilleen, he kyllä palauttavat sen?" <3 Ja se kohta, jossa se Peg kysyy, että "where's your father?" saa kyllä kyyneleet silmiin.

"He didn't wake up". *nyyhkäisee* Surullisen hellyyttävää. Ja kun se on niin hyväntahtoinen ja kiltti kaikille. Ilmeet ovat niin.. Okei. Lopetan.

Winona Ryderhan tekee roolissaan aivan loistavan roolityön. Kimin roolissa sitä jotain, kiitos Winonan. RAKASTAN WINONAN HIUKSIA, ne ovat aivan ihanat siinä leffassa. KYLLÄ OVAT. Jos joku on jotain toista mieltä, hän on väärässä. Ne ovat kauniit. Winona on muutenkin niin kalpean kaunis koko leffan läpi..

Pastellitalot ja sivuroolit ovat osuvia. Varsinkin Kathy Baker tekee aivan hillittömän hauskan roolityön! Loppu on vähän surullinen, kieltämättä, mutta silti antaa tiettyä toivoa, että kyllä se tästä, maailma jatkuu.

RAKASTAN<3

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
Saksikäsi Edward
« Vastaus #38 : Elokuu 21, 2005, 15:30:08 »
Sain elokuvan vihdoin viimein katsottua. Kaverini ovat puhuneet jo pitkään elokuvasta, mutta en ole saanut aikaiseski katsoa elokuvaa. Nyt kun kuulin, että se tulee televisiosta ajattelin katsoa sen. En tiedä mikä minulla on, etten koskaan kerkeä elokuvien alkuun joten tästäkin minulla jäi alusta semmoinen viitisen minuuttia katsomatta. Joten tämän takia minulle jäi aika pitkälti epäselväksi miksi Edwardilla oli ne sakset. (jos siihen edes tuli vastausta...)
Siis se oli todellakin ihana ja mieleen painuva elokuva. Pakko myöntää, että loppu oli hieman *snif* herkkä ja mieleen painuva. Välillä näytti tosi pelottavalta kun Edward veisteli niitä jääveistoksia tai pensaita kun vaan lehdet/jäänpalaset vihuivat. Samoin oli koirie kohdalla.
 Edward oli ihana ja todella sympaattinen hahmo. Ja olen täysin sitä mieltä, että Jonny Depp onnistui roolissaan mainiosti ja sai Edwardin olemuksesta ihanan.
Ehdottomasti paras elokuva jonka olen pitkään aikaan katsonut. Ei sillä, etten kovin paljon elokuvia katsele..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Tomaatti
Saksikäsi Edward
« Vastaus #39 : Elokuu 21, 2005, 15:44:24 »
[Viesti saattaa spoilata]

Perjantaina sen sitten näin, ja se on nyt sitten uusi lempielokuvani.

Voitte uskoa, kuinka ärsytti, kun vuotiksessakin mainostettiin, että nyt se tulee, (minä olen halunnut nähdä elokuvan siitä asti, kun nelivuotiaana istuin tiskipöydällä, ja isosiskoni kertoi elokuvasta, jossa on poika jolla on saksikädet) ja minä olin menossa lastenvahdiksi. Mutta, lapset leikkivät kiltisti pihassa, ja heidän uudella digiteeveetä katsellessani huomasin, että hei, tämän tulee nyt.

Vaikka olen tiennyt, että Depp on mahtava näyttelijä, hän näytteli Edwardia vielä paremmin, kuin olisin uskonutkaan. Muutkin näyttelivät hienosti, ja rakastin joka kohtaa. En voinut lopettaa katsomista kuin hetkeksi, jolloin käskin lapset sisään, ja he sitten kanssani katsoivat elokuvan loppuun. Lopussa olisin ehkä parin kyyneleen verran voinut nyyhkiä, mutta ei se ole oikein lastenvahdille sopivaa. Minua ei edes ärsyttänyt se, että vanhus oli (kas kummaa) Kim vanhempana. Mahtava ja loistava elokuva. Täytyy pyytää joululahjaksi DVD:nä, niin voisi sitten katsoa parhaat kohtaukset pariin kymmeneen kertaan.

Elokuvassa ei mielestäni ollut mitään huonoa. Täydellistä.
"Hehe, I wonder about that..."

Lexie

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #40 : Elokuu 21, 2005, 18:18:08 »
Minusta elokuva oli todella hieno. Edward (Depp) oli erikoinen. Ei kaunis, muttei rumakaan. Ei, oli hän kyllä oikeastaan kaunis, omalla tavallaan. Saattaisin silti harkita kahdestikin, ottaisinko hänet siltä istumalta kotiini majailemaan.
Elokuva heijasti tavaallaan nykyajan koulukiusaamista. Jos joku on erinäköinen, hassunmuotoinen tai muuten vain outo, niin eihän siinä mitään. Syrjitään ja pelätään sitten joukolla.
Elokuvassa Kim, ilmeiseti melkoisen suosittu tyttö, huomaakin yllättäen Edwardin sisäisen kaunuden ja, yllätys yllätys, rakastuu tähän. Ensin Kim käyttää tätä hyväkseen, mutta yrittää sitten hyvittää tekonsa. Sääli, etteivät he saanetkaan toisiaan.

Elokuvassa ei ollut onnellista loppua, mutta se oli siltikin jotenkin onnellinen tai kaunis.

Vanheniko Edward siinä elokuvassa lainkaan, vai näinkö harhoja, koska kun se vanha täti kertoi sitä tarinaa, niin siinähän näytetiin vielä sitä linnaa ja Edwardia sen pihalla. En muista. Muistaako joku?

Voisin katsoa elokuva uudestaan ja uudestaan. Olinkin jo oikeastaa tahtonut nähädä tämän elokuvan. Kesällä oli puhetta hyvän ystäväni kanssa tästä elokuvasta ja kuinka kovasti tahdottaisiinkin se nähdä. No, nyt tuli nähtyä.

Sharida

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #41 : Elokuu 21, 2005, 19:00:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Lexie"
Vanheniko Edward siinä elokuvassa lainkaan, vai näinkö harhoja, koska kun se vanha täti kertoi sitä tarinaa, niin siinähän näytetiin vielä sitä linnaa ja Edwardia sen pihalla. En muista. Muistaako joku?

Miellän asian niin että Edwardhan oli robotti ja robotti tuskin vanhenee ollenkaan. Se on rakennettu näyttämään aikuiselta mieheltä niin sellaisena se luullakseni pysyy.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
Saksikäsi Edward
« Vastaus #42 : Elokuu 21, 2005, 21:09:21 »
saattaa SPOILATA ...

Saksikäsi Edwart on aivan ihana elokuva. Mun suosikkifilmi. Loppu on äärettömän surullinen [tai koskettavan, miten vaan ...] ja itkuhan siinä tulee, kun sitä katsoo.

Ihana, sympaattinen Ed ... Ei ruma vaan omalla karulla tavallaan kaunis.
Rakastuu saavuttamattomaan naiseen, joutuu syntipukiksi ja "friikiksi."
Elämä on epäreilu, sen Ed saa kokea saksikäsien kautta.

Saksikäsi Edwartissa ei ole mitään huonoa. Juoni etenee hyvin ja on täynnä kaikenlaista.

Seuraava hankintani on Saksikäsi Edwart DVD ...
Pakko on paras muusa.

Mysti

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2005, 18:29:12 »
Elokuva oli vähäsen surullinen... vaikka oli siinä myös hauskojakin kohtia.
Se "naapurusto" oli aika jännä, ne talojen värit, samaan aikaan pihasta lähtevät autot.. Siellä se nainen joka väitti sööttiä Edwarttia joksikin ihme demoniksi, oli hyvin naurettava ihminen. Siis sitä kun katto ja kuunteli ni alkoi naurattaa.hih  
Eli elokuva oli hyvä Depp elokuva!

Anselmus

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #44 : Elokuu 22, 2005, 21:54:46 »
Näin elokuvan ekaa kertaa silloin mtv 3:selta.
Aluks en oikein tajunut mistä leffassa oli kyse kun se nainen vaan meni sinne taloon ja löysi Edin.

Oli tosi hyvä leffa! Kävi sääliksi Ediä, kun se tahtoi auttaa muita mutta sai aikaa vaan harmia. Edillä olisi ollut aika monta ammattia: Trimmaaja, puutarhuri ja parturi. Tosi koskettava leffa, ihan tuli melkein tippa silmään, aika surumielinen loppu. Oli leffassa tiettyä huumoriakin, se nainen levittää ainakin 100 erilaista voidetta Edin naamaan että arvet peittyis. Kiva leffa.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Saksikäsi Edward
« Vastaus #45 : Elokuu 29, 2005, 17:49:41 »
Näin kyseisen leffan ensimmäisen kerran, kun se vähän aikaa sitten tuli maikkarilta.

Olin myyty.

Nyt minäkin ymmärrän, miksi ne vouhottavat Johnny Deppistä. Tai siis, olen mä sen ah-niin liikuttavan kuuluisan (ironiaa?) Pirates of the Caribbeanin nähnyt, ja Sparrow oli aivan ihana, mutta en siltikään kyennyt ymmärtämään sitä Depp-maniaa. Tämän jälkeen ymmärrän, sillä hänen roolisuorituksensa Edwardina lukeutuu parhaimpiin näkemiini ikinä, ja uskokaa mua, se kertoo jotain.

Elokuva itsessään oli aivan ihana, hauska ja mukaansatempaava. Hahmot ovat todella hyvin kirjoitettuja, etenkin Edward. Juoni on todella hyvä, odotin jotain ihan erilaista ja huonompaa. Loppuratkaisu oli typerryttävä, ja ehdottomasti paljon parempi kuin osasin odottaa. Ei mitään järkyttävää kliseetä, vaan jotenkin - erilainen.
Elokuva oli humoristinen, Edward etenkin onnistui naurattamaan pienimmässäkin kohdassa, esimerkiksi kun perhe istuu aika alussa ruokapöydässä, ja tämä yrittää napsia niitä herneitä saksillaan. ;)
Käsikirjoitus oli mahdottoman hyvä, plussat siitä.

Mutta, Deppin paras roolisuoritus. Ehdottomasti.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Edelweiss

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #46 : Syyskuu 02, 2005, 22:58:40 »
SPOILAA

Ensin huomattiin, että elokuva oli tulossa. Sitten etsittiin tyhjää filmiä, että sen voisi nauhoittaa.
Ei löytynyt.
Noh, vannon ja sen on paras olla totta, että jostain hankin sen leffan itselleni.
Kun elokuva oli kestänyt siihen saakka, että Edwart ensimmäistä kertaa tuli esiin, esitin ensimmäisen kysymyksen; "Siis tuoko on Deppi?"
Kyllä vain. Onko sillä sitten sen ihanampaa roolia nähty? Eipä taida olla.

Toinen kysymys tuli, kun Edwart muisteli ja muisti että olin melkein saanut kädet. "Eikö.. Siis eikö se koskaan saanut käsiä?"

Ja pieniä kysymyksiä saneli koko leffan ajan.
Kaikista eniten kuitenkin hoin että "ihana.. Voi se on niin säälittävä. Ihana!"

ELOKUVA ON KERTAKAIKKIAAN IHANA!

Itkua sai pidättää, niin ihana se oli.
Se oli tosi hyvä, kun ed sanoi ihan vakaviissaan "Sitten hän vei minut takahuoneeseen ja alkoi riisua vaatteitaan" vai niinkö se meni.
S-U-O-S-I-T-T-E-L-E-N - ! - !
En ymmärrä ttä miten siitä ei voi tykätä. Se oli tosi ihanaa kun Edrart teki jääveistoksia. Ja Kim tanssi lumisateessa.
"Haluan hänen muistavan minut nuorena"

Hirmulisko

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #47 : Syyskuu 03, 2005, 11:25:54 »
Näin elokuvan silloin kun se tuli.. Mielestäni elokuva oli tosi hyvä, joskin hieman surullinen. Minun mielestä elokuvassa olisi pitänyt tapahtua vielä jotain.. Eli mielestäni se jäi hieman kesken..

noressa

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #48 : Syyskuu 05, 2005, 20:24:44 »
Minusta se Edvard oli aivan kammottavan näkönen että iho meni ihan kananlihalle.. Hyi.
 Ja ne talot näytti jotenkin kamalan luonnottomilta. :S
Muuten elokuva oli ihan katsottava. (;

Poissa hömppä

• pirtelö
  • Vuotislainen
Saksikäsi Edward
« Vastaus #49 : Syyskuu 05, 2005, 22:27:14 »
Saksikäsi Edward on yksi lempielokuvistani. Se on jotenkin niin satumainen, ne veistokset, linna ja se lopun jääveistos-kohtaus musiikkeineen vetävät mukaansa.

Sen asuinseudun "täydellisyys", pastelleine taloineen luo hienon vastakohdan tälle meidän rakkaalle kummajaisellemme. On hassua nähdä miten alussa kotirouvat kiinnostuvat Edwardista haluten hänestä viihdykettä heidän tylsään elämäänsä. Lopulta hänen erilaisuutensa on kuitenkin liikaa noille ahdasmielisille (ja typerille, murr) naisille.

Johnny Depp näyttelee mielestäni loistavasti tuoden esiin Edwardin yksinäisyyden ja surullisuuden. Sekä alkupuolella kun Edward muistelee miten  melkein saa kädet ja keksijä kuolee että lopussa kun hän palaa takaisin linnaan en voi muuta kuin itkeä kun Edward jää niin yksin.
Whoever said "let the best man win" forgot to ask girls to play.