Kirjoittaja Aihe: Saksikäsi Edward  (Luettu 9994 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Rime

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« : Joulukuu 25, 2004, 21:39:18 »
Anteeksi, en löytänyt haulla yhtään vaihtoehtoa. Poistakaa jos tämmöinen on jo.

(Saattaa sisältää spoilausta.)

Onko kukaan nähnyt tätä elokuvaa, joka tuli ainakin eilen illalla kolmoselta?
Mielestäni se oli hyvin koskettava, ainakin lopusta. Mieleni teki itkeä. Mutta itkin vasta omassa huoneessani ihan pikkuisen. Edward oli niin suloinen, samoin kuin koko elokuva. Päähenkilö teki elokuvasta hyvin värikkään, etenkin Johnny Deppin esittämänä.
Katoin elokuvan puoli kahteen asti, jolloin lopputekstit alkoivat. Palasin myöhemmin olohuoneeseen kuuntelemaan loputeksteihin liittyviä kappaleita.

Mitä ajattelette niistä Edwardin tekemistä veistoksista? Mielestäni ne olivat hyvin kauniita, ja minua askarruttaakin, että opetettiinko Johnny käyttämään saksia käsinä, ja miten? Moni muukin asia jäi minulle(kin?) epäselväksi ja yksi niistä on: Miten Kim satutti kätensä Edwardin saksiin? Monet tapahtumat kulkivat todella nopeasti, eikä sinä oikein ehtinyt tajuta mitä tapahtui.

Ajattelin nyt metsästää isältä luvan DVD: n ostoon, jos semmoinen jostakin löytyy. Mutta sen luvan saaminen saattaa olla hiukan vaikeaa, koska joulu meni jo.

Tänne olisi tarkoitus saada aikaan keskustelua Elokuvasta ja muuta sellaista. Mutta ei mielellään mitään listausta elokuvan huonoista ja hyvistä puolista, vaan oikeaa asiaakin.

Kelpie

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #1 : Joulukuu 26, 2004, 00:22:48 »
Ow, ow, ow. Tim Burton on Quentin Tarantinon kanssa lempiohjaajiani.

Olen aika lailla vain visuaalisuutta ja henkilöhahmoja tuijottava (=kuolaava) katsoja, joten tottakai olin innoissani Saksikäsi Edwardista. Olen nähnyt sen kyllä joskus ennenkin, mutta kun viime yönä katsoin taas niin nousi muistot pintaan :)
Edward on niin symppis hahmo ettei kukaan. Johnny Depp tuo niin eleettömästi kaikki tunteet esille. Pointsit myös niitten saksien hallinnasta, eivät varmaan olleet kovin helposti ohjailtavissa.

Lainaus
Miten Kim satutti kätensä Edwardin saksiin?

Käsitin tuon jotenkin niin, että Edward tekee siinä sitä jääveistostaan, kun Kimin poikaystävä huutaa jotain. Edward hätkähtää ja kääntyy ja sakset osuvat vahingossa Kimin ojennettuun käteen. Sakset kyllä tuntuivat pitenevän mystisesti osuessaan Kimiin, tai sitten silmäni vaan temppuilivat.

Riada

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #2 : Joulukuu 26, 2004, 02:06:40 »
Tämä kyseinen elokuva on ollut yksi suosikeistani jo monen monituista vuotta. Johnny ja Winona ovat todella hyviä näyttelijöitä, ja eläytyvät roolihahmoihinsa niin hyvin kuin kukaan pystyy.

Edward on hahmona hyvin mielenkiintoinen. Vaikka elokuva sopii lastenkin katsottavaksi, niin pinnan alta löytyy enemmän kuin näyttäisi. Se, mitä nykyajan teinileffat ja muut kaipaavat, ovat suuret tunteet. Niitä tästä leffasta löytyy, niin näyttelijäsuorituksista kuin itse elokuvastakin.

Loput viestistä spoilaa kyseessä olevaa elokuvaa!!!

Mielestäni leffan loppu on juuri sopiva, ei liian lässynlässyn muttei liian surullinenkaan. Myönnän, olen monesti itkenyt tätä leffaa katsellessani, varsinkin lopussa. Edward jää yksin, se on se surullisin asia. Niin ihana hahmo ansaitsisi kyllä onnellisen lopun, mutta toisaalta taas sellaiset ovat aivan liian yliarvostettuja.

Shiara

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #3 : Joulukuu 26, 2004, 11:38:39 »
Muistan kun joskus ihan pienenä olin isoveljeni ja serkkupoikani kanssa mummolassa muutaman yön ja tuo kyseinen leffa tuli silloin. Mumma ja paappa tahtoivat katsoa jotain urheilua, joten me jouduimme katsomaan Saksikäsi Edwardia sellaisesta pienestä-n. 10x13 cm-kokoisesta-punaisesta-mustavalko-telkkarista :) Söpöä... olin silloin aika pieni, ja minulla on tunne että olin jo silloin nähnyt leffan ennemminkin.

Spoilaa, luulisin...

Kuitenkin pidin elokuvasta jo silloin, ja edelleen se jaksoin koskettaa. En ole koskaan itkenyt katsoessani elokuvia, en itkenyt nytkään, mutta kosketti tuo Edward silti. Se on niin surumielisen näköinen saksineen ja takkutukkineen. Ja kun se on niin säikky...

En muistanut enää miten kyseinen elokuva loppui, ja kun se vihdoin muistui mieleen, se jaksoi olla niin ihana. Ei liian ällömakea niin kuin monissa elokuvissa pakkaa olla, eikä ihan tyhmäkään, vaan juuri sopiva.

Tyksin elokuvasta, kuten viestini varmaan on jo ilmoittanut. Täytyy mennä kaivelemaan Anttilan ja Keskisen ale-koreja, josko minä löytäisin kyseisen leffan DVD:n sieltä. Serkkuni oli ostanut se Keskiseltä, joten eiköhän sieltä ainakin löydy... (voi kun olen loistava kirjoittamaan offia...)

Xeemu

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #4 : Joulukuu 26, 2004, 12:47:51 »
Tim Burton on loistava ohjaaja ja Saksikäsi Edward mielestäni hänen paras elokuvansa. Johny Depp onnistuu saamaan Edwardiin loistavasti melankoliaa, joka sopii tähän hahmoon kuin nyrkki silmään. Kovin usein en Deppiä kehu, mutta tässä on pakko. Edward on melko sympaattinen hahmo kaikenkaikkiaan. Loppukin oli mahtava. Onneksi Edwardilla on iso puutaha, jota klipsiä.

Tallulah

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #5 : Joulukuu 26, 2004, 13:14:13 »
Saksikäsi Edward on yksi lempielokuvistani. Se on ihanan sadunomainen, ja onnistui tekemään hauskan kliseisen naapuruston -juoruilevat tädit, grillijuhlat, samannäköiset talot ja pihapiirit, ovelta-ovelle-kaupustelu, jne.
Henkilöhahmot eivät olleet mitenkään ihmeellisiä lukuunottamatta itse Edwardia ja Pegiä. Edwardista tehtiin kertakaikkiaan hurmaava hahmo kaikessa surkeudessaan ja naiiviudessaan, pörröisissä hiuksissaan ja kalpeine kasvoineen. Hyväntahtoinen olento, joka tahtoo vain muotoilla pensaita, mutta joutuu lopulta karkoitetuksi väärinkäsityksien voimistaman erilaisuudenpelon vuoksi. Edward päätyi olemaan taas yksinäinen, ja elokuva antoi ymmärtää, ettei hänellä ollut  eikä tulisi olemaan mitään muuta vaihtoehtoa. Erilaisuus eristi hänet kaikista muista ihmisistä, se on minusta koko elokuvan pointti, tai yksi niistä.  
Tim Burton on loistava ohjaaja. Katsoin jokin aika sitten myös Big Fishin, ja minusta sillä oli aika paljonkin yhteisiä piirteitä Saksikäsi Edwardin kanssa.

carolina

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #6 : Joulukuu 26, 2004, 14:04:34 »
Ihana, ihana, ihana!

Pidän paljon Tim Burtonin elokuvista ja Saksikäsi Edward onkin hänen parhaimpia elokuviansa.
Elokuva on kaunis ja tietyllä tavalla todella surullinenkin, vaikka loppu onkin mielestäni onnellinen.

Ja Johnny Depp on Edwardina ihana. Deppin paras ja onnistunein rooli tähän mennessä.

Anniska

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #7 : Joulukuu 26, 2004, 15:00:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Riada"
Edward jää yksin, se on se surullisin asia. Niin ihana hahmo ansaitsisi kyllä onnellisen lopun, mutta toisaalta taas sellaiset ovat aivan liian yliarvostettuja.

Mutta Edwardhan elää ikuisesti, koska se oli vielä sama vetreä poika kun Kim oli lähemmäs yhdeksänkymppisen näköinen. Hänellä on ikuisesti kauniit muistot Kimistä ja siitä että tyttö rakasti häntä vaikkei hänellä ollut oikeita käsiä. Ja voihan olla että Edward löytää vielä toisen rakkauden koska elää ikuisesti. Ja onhan hänellä pensaat ja jääveistokset. Hän voi ikuisesti muistella Kimiä hymyillen. TAhdon ajatela että hän jäi yksin ja rakastaa ikuisesti sitä kaunista ja kilttiä tyttöä jonka vesisängyn hän puhkaisi.

Rime

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2004, 20:09:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Kello neljän tee"
Ja hänen kaikki ruohonleikkuutaiteensa. Se lohikäärme oli paras niistä.

Saanen huomauttaa, että jos tarkoitat sitä "Edwardin talon" edustalla ollutta pensaspatsasta, se oli minun mielestäni enemmänkin dinosauruksen näköinen. Ymmärsin ainakin, että se oli tarkoitettu enemmän dinosaurukseksi kuin lohikäärmeeksi.
Täytyy myönää, että törmäsin olohuoneeseen ihan vahingossa kun leffa tuli ja isä katsoi sitä. Jäin sitten roikkumaan sinne ja menin onnistuneesti kahdelta nukkumaan, ihan vain jotta sain katsella Edwardin loppuun.

Minusta oli aika hassua, että tuollainen oli "iltasaduksi tarkoitettu", koska kuten Riada sanoikin, pinnan alta löytyy enemmän surullisia tunteita ja muunkinlaisia asioita, joita ei ehkä "ihan nuori" ymmärrä.

Tunteita oli juuri sopivanlaisesti. TV- maailman arviossa sanottiin, että pelkästän läsnäolollaan Edward toi esille ihmisten pahuuden. Olen sitä mieltä, että se on juuri oikein sanottu. Eikö teistäkin tunnu ihan siltä että Edward oli erilainen nuori, joka oli ns. Hyvä ja ne muut ihmiset, naapurin juoruilevat tädit olivat ikäänkuin "Pahoja"?

Nojoo. Olen hyvä selittäämään liikaa, jota kukaan ei ymmärrä. Ja selitän kaiken sen mitä olen selittänyt jo aiemmin. Tajusikohan kukaan tarkoitustani?

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #9 : Joulukuu 26, 2004, 20:16:46 »
Lainaus
Riimu: Mitä ajattelette niistä Edwardin tekemistä veistoksista? Mielestäni ne olivat hyvin kauniita, ja minua askarruttaakin, että opetettiinko Johnny käyttämään saksia käsinä, ja miten? Moni muukin asia jäi minulle(kin?) epäselväksi ja yksi niistä on: Miten Kim satutti kätensä Edwardin saksiin? Monet tapahtumat kulkivat todella nopeasti, eikä sinä oikein ehtinyt tajuta mitä tapahtui.

Ajattelin nyt metsästää isältä luvan DVD: n ostoon, jos semmoinen jostakin löytyy. Mutta sen luvan saaminen saattaa olla hiukan vaikeaa, koska joulu meni jo.

Veistokset näytti muovilta, ainakin lopussa.

Tuskinpa se kovin vaikeeta on olla sakset käsinä... Olettaisin, että ne on vaan hanskat tms. joihin on kiinnitetty teriä. Eikä se edes niitä loppujen lopuksi kauheasti käyttänyt.

Kuten joku tuolla sanoikin, Kimin (idiootti) poikaystävä huudahti, Edward ei ollut huomannut Kimiä käännähti ja niin tuli käteen haava.

Näin joskus vuosi (?) sitten Anttilassa sen DVD:n, maksoi jotain 20 €. Kantsii huuto.netistä ( www.huuto.net ) muuten katsoa, sieltä löytyy vaikka mitä.

Hyvä elokuva. Edwardia kävi kovasti sääliksi. Hahmot on hyviä (pikkupoika oli niin aito- veljenikin ois ihan varmasti heti ajatellut kuinka saksilla voi lyödä toista niskaan. Hulluja nuo pojat. O.o); hyvin kärjistettyjä muttei kuitenkaan lyö yli. Onnistunut elokuva (kaikki näkemäni Tim Burton/Johnny Depp (en tarkoita nyt paritusta! :D) elokuvat on ollut hyviä).

En kyllä tajua miksi Kim jätti sen yksin- oisin menny vaikka salaa Edin luokse. Hassua muuten, että poliisit ei tutkinut linnaa ja menny korjaamaan Edin ruumista pois. Hiukan huolimatonta toimintaa, eikö?

Se keksijän kartano oli muuten aivan upea.

Sharida

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #10 : Joulukuu 27, 2004, 17:40:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Riimu"
Minusta oli aika hassua, että tuollainen oli "iltasaduksi tarkoitettu", koska kuten Riada sanoikin, pinnan alta löytyy enemmän surullisia tunteita ja muunkinlaisia asioita, joita ei ehkä "ihan nuori" ymmärrä.

Näin tuon Saksikäsi Edwardin viimeksi 10-vuotiaana ja se oli silloin minulle vain...hmm... enemmän sellainen hassu tarina. Nyt kun katsoin sen uudelleen näin koko leffan aivan eri silmin. Se sanoma elokuvassa, en sitä pienenpänä ajatellut ollenkaan. Nyt se Edward säälitti minua. Hän kelpasi niin kauan ihmisille kun oli mielenkiintoinen ja kun se sitten lopahti niin Ed jäi yksin. Lähiö missä kaikki tapahtui oli hyvin pelkistetty. Samanlaiset talot, naapurin juoruämmät jne. Ja keskellä sitä kaikkea musta, synkkä linna josta kukaan ei ollut ennen kiinnostunut. Elokuva oli ihana ja hurmaava. Edillä oli kyllä hauskat vaatteet siinä alussa. Hihittelin niille koko leffan alun. Johnny näytteli mainiosti. Vaikkei hänellä noita vuorosanoja juurikaan ollut niin sen korvasi ilmeet ja eleet sekä ne sakset.

Rime

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #11 : Joulukuu 27, 2004, 20:58:03 »
Ärr. Minulla, topicin tekijällä, ei ole muuta kuin kysymyksiä. Ja toivon, että te muut voisitte vastata minulle, kuten olette jo tehneetkin.

Minä en nyt ihan tajunnut sitä kohtaan, kun Kimin äiti (Peg?) kysyy Edwardilta: "Missä sinun äitisi on?" ja Edward vastaan hänelle (surullinen ilme kasvoillaan, totta kai!): "Hän ei herännyt."

Miten niin Edwardin äiti ei herännyt? Oliko hänkin jonkin sortin robotti, jonka oli tarkoitus toimia samalla tavoin kuin Edwardin, mutta jotakin meni pieleen ja tohtorin piti unohtaa Edwardin äiti, koska hän ei millän herännyt? Haluaisin hiukan tarkennusta asiaan, jos joku suinkin vain voi vastata tuohon.

Iita

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #12 : Joulukuu 28, 2004, 13:48:48 »
Minä en nyt ihan tajunnut sitä kohtaan, kun Kimin äiti (Peg?) kysyy Edwardilta: "Missä sinun äitisi on?" ja Edward vastaan hänelle (surullinen ilme kasvoillaan, totta kai!): "Hän ei herännyt."

Hm. Olen nähnyt Saksikäsi-Edwardin varmaan kymmenen kertaa, eikä siinä minun mielestäni sanota, ettei Edwardin äiti olisi herännyt, vaan isä (eli tämä keksijäherra). En nyt jaksa katsoa leffaa vain tarkistaakseni tätä, mutta tulen muoksimaan, jos katson.

muoks. Löysin netistä leffan käsikirjoituksen ja kyseinen kohta menee näin:
PEG
Uh, put those down. Don't come any closer. Just please... Those are your hands? Those are your hands. What happened to you? Where are your parents? Hum... Your mother? Your father?
EDWARD
He didn't wake up.

Eli Edward ei kommentoi äitiään mitenkään, vaan kertoo, että hänen isänsä ei herännyt.

rosolli

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #13 : Joulukuu 28, 2004, 17:02:57 »
Katsoin kyllä elokuvan kun se tuli tv:stä, mutta sillä hetkellä on oikein lämmennyt sille ( Juu, johtui kyllä varmasti siitä että luin samaan aikaa Kärpästen herraa ) mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, IHANA! Juoni hvyin surullinen ja loppu ehkä parasta koko leffassa.

Ja sitten SPOILAUSTA...

Aluksi en todellakaan tunnistanut Edwardia Johnny Depiksi, vasta kun sisko tuli huoneeseen ja möläytti sen sain tietää. Winona oli myöskin loistava... Hiukka ärsyttävää oli se, että Edward ei kuollut tai vanhentunut, ja myöskin oli selviytynyt syömättä aina siihen asti kun hänet löydettiin ja selviötyi syömättä sen jälkeenkin kun linnaansa palasi takaisin. Juonenkäänteet olivat välillä vähän ennalta arvattavissa, kuten se että Kim olikin tämä isoäiti joka tätä tarinaa kertoi. Ja myöskin se että tämä eräs poika ( Hitto, mikä sen nimi nyt oli.. no kuitenkin se heppu joka deittaili kimiä jossain vaiheessa ) melkein ajoi autolla Kimin veljen yli.

Juu, mutta hyvä leffahan tämä oli. Jos pitää herkistelystä ja nyyhkystä, niin silloin erityisesti.

Mara

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #14 : Joulukuu 28, 2004, 20:19:42 »
Katsoin kyseisen elokuvan jouluaattona, kun se nyt sieltä tuli. Odotukseni olivat korkealla, koska olen pitänyt kaikista näkemistäni Burtonin leffoista eikä tämä ollut poikkeus! Johnny Depp tekee uransa ehkä parhaimman roolisuorituksen. Depp loistaa vähä eleisyydellään,  Winona Ryderkin hoitaa hommansa kympillä kotiin.

pisara

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #15 : Joulukuu 29, 2004, 16:50:14 »
Oi! Ihana elokuva :)

Edward oli niin suloinen ja sääliksi kävi.

Elokuvassa oli mielestäni hyvä juoni ja paljon omaperäisyyttä. Siltin en oikein tajunnut sitä, että miten Edward pysyi hengissä jne.

Ja muutenkin. Mietin kauan, että mitä kaikkea Ed touhusi yksinään siellä, miten se pärjäs yksin niiden saksien kanssa yms. Taino, eipä se paljoa tainnutkaan pärjätä mutta..

Niinja. Olihan ne veistokset ihan ok.

Mutta sen elokuvan idea oli vähän hassu, että siis sen kaupungin lumi syntyisi siitä, kun Ed vestelisi jäätä, mutta kaipa se oli kelpuutettava vaihtoehto.

Rime

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #16 : Joulukuu 29, 2004, 20:38:03 »
Lainaus käyttäjältä: "pisara"
Elokuvassa oli mielestäni hyvä juoni ja paljon omaperäisyyttä. Siltin en oikein tajunnut sitä, että miten Edward pysyi hengissä jne.

Ja muutenkin. Mietin kauan, että mitä kaikkea Ed touhusi yksinään siellä, miten se pärjäs yksin niiden saksien kanssa yms. Taino, eipä se paljoa tainnutkaan pärjätä mutta...

Saanen huomauttaa, että Edward oli robotti. Tai ainakin robotin tapainen juttu, jonka oli luonut tiedemies. On ihan loogista (ainakin minun mielestäni) että Edward pysyi hengissä ilman ruokaa. Toki hän ruokaa saattoi syödä, koska oli jollakin tavalla ihminen. Ainakin minusta tuntuu siltä.
(Anteeksi takkuisa selitys. Olen väsynyt, mutta tuntui jotenkin tarpeelliselta vastata tähän.)

Tourniquet

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #17 : Joulukuu 29, 2004, 21:25:44 »
Voi, voi. Rakastan tätä elokuvaa. Ensimmäinen elokuva, jonka muistan nähneeni. Ja vielä hyvää vuosikertaa. ^__^ (eikun hei, olikos se sittenkään -90, oliko se -89? O.O)

Johnny Depp on ollut suosikkinäyttelijäni aina. Tämän elokuvan vuoksi lähinnä, koska en ollut pienempänä nähnyt/en ainakaan muista nähneeni muita Deppin elokuvia. Mutta nyt sitten kun niitä alkoi taas pinnalle tupsahdella, faniuteni on syventynyt entisestään (Jack Sparrow on MINUN! MINUN! MWAHAHAHAA).

Juoni/tarina on minusta todella hyvä, erinomainen. Olen onnellinen, ettei elokuvaa ole pilattu onnellisella lopulla, jotenkin sellainen rakkausmällipösäys siihen loppuun ei olisi sopinut tunnelmaan.

Ja ne lavasteet. Oi, ne lavasteen. Rakastan kylän näkymää, niitä taloja, jotka ovat suoraan kuin kuvakirjasta. Niin siistejä, virheettömiä, steriilejä. Ja minua ei haittaa, että elokuvassa näkyy, että pienoismalleja on käytetty rakennuksissa. Se vain luo sellaista suloista satumaista tunnelmaa.

(herraisä, anteeksi, mutta näytän olevan taas kykenemätön muodostamaan kunnon lauseita. 5 tuntia per yö kahden viikon ajan tekee hyvää ajatusmaailmalle.)

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Saksikäsi Edward
« Vastaus #18 : Joulukuu 29, 2004, 21:56:28 »
Onnettomasti unohdin jouluyönä katsoa kyseisen leffan, mutta olin tänään kaverini synttäreillä ja katsottiin se sitten siellä vain senkin takia, että siinä on Johnny Depp, joka on ylivoimaisesti yksi parhaista miesnäyttelijöistä! Tässä hänen roolinsa oli todella kiinnostava. Edward oli jotenkin hellyyttävä ja samalla niin säälittävä hahmo, etten kyllä tahtoisi olla hänen asemassaan. Henkilöt olivat varsin pösilöitä, vaikutti siltä kuin olisi kattonut jotain tosi vanhaa leffaa. Ne värit oli jotenkin mielenkiintoisia. Leffa oli todella mielenkiintoinen, pidin siitä paljon.

Loppu oli mielestäni jotenkin todella koskettava - oikeastaan koko leffa oli koskettava. En nyt paljasta lopusta liikaa, jos joku tahtoo nähdä leffan eikä halua lukea lopputapahtumia, mutta olin aika yllättynyt lopusta. Luulin, että se päättyisi vähän onnellisemmin, mutta kai noinkin oli sitten hyvä. Se oli hienoa, kun Edward teki niitä upeita luomuksia kaikista pensaista ja koirista - hiukset oli tosi - öh - taiteellisia ^_^

every

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #19 : Joulukuu 29, 2004, 22:16:44 »
Oi yksi lempi elokuviani! =D

Se oli ihana kun se yritti syödä niitä herneitä siltä lautaselta.
Mutta mutta mie mietin että miten se parka kävi vessassa tai pesulll??
Mutta kuten sanottin että hän oli robotti ei sen tarvinnut syödä tai juoda mitään siellä linnassa niin mihin meni se ruoka jonka se söi siellä perheessä?? O.o
Omituisia mietin tiedetään...

pisara

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #20 : Joulukuu 30, 2004, 01:11:43 »
Lainaus käyttäjältä: "pisara"

Ja muutenkin. Mietin kauan, että mitä kaikkea Ed touhusi yksinään siellä, miten se pärjäs yksin niiden saksien kanssa yms. Taino, eipä se paljoa tainnutkaan pärjätä mutta...

Saanen huomauttaa, että Edward oli robotti. Tai ainakin robotin tapainen juttu, jonka oli luonut tiedemies. On ihan loogista (ainakin minun mielestäni) että Edward pysyi hengissä ilman ruokaa. Toki hän ruokaa saattoi syödä, koska oli jollakin tavalla ihminen. Ainakin minusta tuntuu siltä.
(Anteeksi takkuisa selitys. Olen väsynyt, mutta tuntui jotenkin tarpeelliselta vastata tähän.)

Minä tiedän, mutta silti. Vetosinkin tällä nyt juuri siihen, kun te pohdiskelitte, että miten se pysyi syömättä.

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Saksikäsi Edward
« Vastaus #21 : Joulukuu 31, 2004, 01:21:15 »
Ja tämä viesti voi SPOILATA, lue omalla vastuulla O.o

Saksikäsi Edward. Elokuva jonka ostin DVD:llä koska siinä on Jooohnny Deeepp! *köh* Njoo. Niin siis. Katsoin sen, ihana elokuva. Ja ainoita elokuvia joita katsoessa itken joka kerta. Juuri tuo edellä käsitelty "Your father?" "He didn't wake up" -kohta itkettää joka kerta. Samoin loppu, jossa Edwardin tehdessä veistoksia sataa lunta, itkettää.

Elokuva on visuaalisesti aika psykedeelinen, ne eriväriset talot häiritsevät joka kerta. Vaikka tiedänkin niiden olevan siellä ihan tarkoituksella.

Johnny Depp on loistava Edwardin roolissa. Depp on muutenkin lempinäyttelijäni, ja Burton on lempiohjaajiani. Sen sijaan Winona Ryder on minusta vähän turhan viaton ja turhan kaunis elokuvaan. (Toivottavasti joku ymmärtää pointtini tuossa, en osaa oikein selittää...) Ja hänen äänensä on paikoin niin hiljainen että se häiritsee. Tunnelmaa se toki luo. ^^

Kaiken kaikkiaan mukava elokuva. (Vaikka jääveistokset etenkin lopussa näyttävät vähän turhan muovisilta...)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Saksikäsi Edward
« Vastaus #22 : Joulukuu 31, 2004, 14:42:50 »
Näinpä elokuvan kun se tuli tuossa vähän aikaa sitten. Ensimmäistä kertaa. Oli pakko katsoa se, kun jo pienestä pitäen olin kuullut, kun kaikki puhuivat siitä. Ei se lopulta ollutkaan niin hyvä elokuva kuin mitä kuvittelin. Musiikki tietysti oli hienoa, Danny Elfmanin säveltämää kun oli.

Tuo elokuva ehkä saa ihmiset itkemään, mutta ei minua, vaikka harrastan sitä nykyään aika usein (hienona esimerkkinä Aleksanteri...) En tiedä, tämä nyt vain ei liikuttanut minua erityisemmin.

Chizue

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #23 : Tammikuu 19, 2005, 18:35:54 »
Rakastan tuota elokuvaa.

Jouluaattona näin koko elokuvan vihdoin kokonaan, koska joskus pienempänä olin nähnyt sen vesisänky kohdan ja muistin vaan sen kohdan siitä. :P Tarina on todellakin koskettava ja kaunis. Se oli kivan pastellinsävyinen ja Edward toi siihen 'synkkyyttä'. (tarkoitan siis että musta läntti pastellisävyisellä pohjalla x3 )  Elokuvaa katsoessa taisin itkeä [tyynyn takana, koska katsoin leffan veljen kanssa ] parissakin kohtaa, koska se oli vain niin liikuttava. .___.  Aika mahtia.

Johnny sopi täydellisesti Edwardin rooliin. Edward oli lutuinen ja sitä kävi sääliksi. :3 Haluaisin uskoa ihan oikeasti että jossain kaukan linnassa asuisi Edwardin kaltainen 'ihminen' joka tekisi lunta. <3

Musiikit olivat kaunista kuunneltavaa, kuten aina Elfmanin musiikit onkin. Voisin ylistää elokuvan maasta taivaisiin, mutta siitä tulisi liian pitkä teksti.

BTW, tämä on pakko saada jostain dvd;nä jotta voin katso sitä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan....

jalokuusi

• Ankeuttaja
Saksikäsi Edward
« Vastaus #24 : Tammikuu 21, 2005, 09:07:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Chizue"
BTW, tämä on pakko saada jostain dvd;nä jotta voin katso sitä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan....

Tuolta sen saa ihan kohtuulliseen hintaa, jos ruotsinkieliset kannet eivät haittaa.
Tekstitys kylläkin on suomeksi.

-----

Itse pidän Saksikädestä melkoisesti. Tutustuin siihen siinä vaiheessa kun aloin kiinnostumaan Burtonin töistä. Se vei mukanaan. Tarinaltaanhan elokuva ei ole mitenkään ihmeellinen, mutta pidän kovasti toteutuksesta. Värit, musiikki ja Burtonmaisuus! ^^
Ainut asia mikä häiritsee kovasti on Winona Ryderin hiukset. Ne ovat kerrassaan kamalat. -__________-"