Kirjoittaja Aihe: Bändit livenä  (Luettu 27184 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Silence

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #75 : Huhtikuu 11, 2006, 07:54:05 »
Keikoilla on tullut pyörittyä aika paljon. Olen ollut kolme kertaa Ruisrockissa, Tuntuma-festareilla kerran. Pari kertaa Kaapelitehtaalla ja Nosturissa. Hartwall Areenalla muutaman kerran.

Mieleenpainuvin keikka on kuitenkin varmaan Depeche Moden keikka Hartwallilla viime kuussa. Vetivät tosi energisesti. Se oli keikka, jossa ei vain voinut istua paikoillaan, vaan tanssijalka vei. (Joka on aika harvinaista mun kohdalla...)

Him on tullut nähtyä kolme kertaa ja kaikki keikat ovat olleet todella mahtavia.

Ja tottakai kaikki festarikeikat ovat jääneet mieleen. Varsinkin viime kesän Ruisrock, jossa joku yritti pölliä multa korvatulpat korvista. Olisiko ollut Teräsbetonin keikan alussa. Samoilla festareilla tuli myös laulettua yhteislauluja kavereiden kanssa Mokoman tahtiin. ^_^

Rottenmind

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #76 : Huhtikuu 22, 2006, 19:38:00 »
Livekeikat ovat lyhyen elämän suola. Todella usein tulee ravattua kaikenlaisilla keikoilla. Ja koska jonottaminen on puoli keikkaa, niin on kiva mennä kavereiden kanssa aamusta jo jonottamaan. Vaikka keikka alkaisinkin joskus puolesta yöstä^^

Hanoi Rocks - Nähty ja kuultu monta kertaa. Jokainen keikka on ollut upea! =)
Nightwish - Ihan jees. Ei lukedu suosikkibändeihini, mutta oli ihan kiva nähdä livenä.
The 69 Eyes - Kaivarissa. Tämäkään ei ole mikään suosikkibändi, mutta oli ihan kiva nähdä.
Uriah Heep, Dio, Asia - Olivat kaikki Christmas is Heavy tapahtumassa. Lähinnä Uriah Heep'iä menin faijan kanssa katsomaan. Upea bändi. Viime vuonna meni Ankassa ohi, kun oli eripäivänä kuin Hanoi.
A.M.R - Eh.. En ollu ikinä ennen kuullut tästä bändistä. Enkä ole kuullu sen keikan jälkeen. Eli ei varmaan kovin suosittu?
Judas Priest (+ In Flames) - Priest pääesiintyjänä, In Flames lämppärinä. Flames oli huono, mutta Judas Priest osoitti olevansa terästä =D
The Darkness (+ Carmen Gray) - The Darkness vihdoin livenä. Oijoi, se oli ihana keikka. Eikä lämppärikään ollut huono.
The Ark - Salo on oikea esiintyjä, ei voi muuta sanoa =)
Within Temptation - No jee.
Viikate - Vallan mukava bändi. =) Pari kertaa nähty ja kuultu.
K-Maro - Nauran itelleni. Tämä oli kanssa Kaivarissa =D
Lapko - En ollut ikinä kuullut yhtään biisiä tietoisesti, mutta kun livenä näin niin kolahti niin, että sattui. Loistava yhtye!
Pelle Miljoona - Vihdoinkin! Tätä olin odottanut! Aivan loistava esiintyjä! Rakastuin herran musiikkiin enemmän kuin koskaan nähtyäni tuon keikan^^
Uniklubi - Ei lukeudu suosikkeihini, mutta pikkusiskon mukana olen ollut pari kertaa.
Bloodpit - Aika kova bändi. En muuten kuuntele, mutta tuo keikka oli ihan hyvä. Loistavia esiintyjiä. Varsinkin Mikojan.
King Star -Punkkia kuulemma. Kuulosti vähän liikaa Green Day'ltä. Esittivät vielä lopuksi otteen Green Day'n biisistä. Siinä vaiheessa huomasi ettei niissä oikeasti ollutkaan paljoa eroa. Muuten olisi ihan hyvä bändi, jos olisi omaa tyyliä enemmän.
Prologue - No jaa. En tykännyt. Kaikki biisit rakkaudesta sun muusta, eikä mikään kummoinen liveveto.

Onkohan muita....? Mut joo. Eniten tulee varmaan kierrettyä Hanoin perässä. Kun ei noi kunnon punkbändit tunnu koskaan Suomeen eksyvän ._.

Bleak

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #77 : Huhtikuu 23, 2006, 10:47:32 »
Huu. Onhan näitä tullut vuosien mittaa näyhtyä yksi jos toinenkin.

Ensimmäinen kunnon konsertti, jossa olen ollut oli Lost Prophetsin, Slipknotin, ja Metallican yhteiskonsertti helsingin Olympiastadionilla vuoden 2004 keväällä. Slipknotia tuonne kaikkein eniten menin katsomaan, mutta valitettavasti heidän settinsä osalta ilta oli pettymys. Vielä siinä vaiheessa lähes tyhjä stadion ja ulkoilmalavan akustiikka ei palvellut lainkaan Slipknotin miehistöä. Hyviä kappaleita kuultiin kuitenkin ihan mukava liuta, vaikkei tunnelma oikein missään vaiheessa kohonnut kovinkaan paljoa. Noh, tuohan se yleensä aina koituukin lämppärinbändin osuudeksi. Illan pääaktin, Metallican, aikana tunnelma olikin sitten täysin toisenlainen. Soundit olivat paljon paremmat, kun ei ääni joutunut kiertämään tyhjässä tilassa, vaan ympärillä oli täysi 50 000 päinen yleisö, joka oli mukana alusta loppuun saakka. Vaikken Metallicalta kovinkaan montaa kappaletta tunnistaunut, jäi tästä silti varsin hyvä maku suuhun.

Sitten hypätäänkin ajassa muutama kuukausi eteenpäin, lokakuuhun 2004, jolloin helsingin jäähallilla illastavat Mastodon, toistamiseen Slipknot, ja Slayer. Tällä kertaa tunnelma oli lievästi sanottuna tiiviimpi jo siitäkin syystä, että olin istumakatsomon sijaan kentällä, tuhansien muiden riehuvien hirmujen joukossa. Kyseessä oli Slipknotin ja Slayerin yhteiskiertue 'Unholy Alliance', jossa kummatkin esiintyjät soittivat kutakuinkin yhtä pitkään. Lämmittelijän viitta oli tällä kertaa langennut minulle täysin tuntemattoman Mastodonin harteille, eikä heidän osuudestaan jäänyt oikein mitään mieleen. Valjua oli. Slipknotin keikka oli sen sijaan paljon parempi verrattuna stadionin konserttiin. Yleisöä oli paljon enemmän, eikä kentältä menoa puuttunut. Porukka tungeksi jatkuvasti ja joka puolelta päälle niin, ettei missään vaiheessa ollut edes tilaa lentää nokilleen. Välillä alkoi ahdistaa jopa siinä määrin, että rauhaisa istumakatsomo tuntui olleen parempi vaihtoehto. Slipknot on  sisätilojen livebändi, ja helsingin jäähallissa soundit olivatkin huomattavasti paremmat verrattuna olympiastadioniin. Tähän kun ynnätään vielä se fanitus, joka minulla Slipkotia kohtaan vielä tuolloin kohdistui, ei tästä kokonaisuudessaan jää valitukselle sijaa. Illan lopetti odotetusti Slayer, joka veti myös varsin kelpo setin. Slayerin aikana jengi tuntui olevan paljon asiallisempaa, sillä kukaan ei tungeksinut väkisin. Taakseni muodostui koko setin ajaksi suuri 'moshpit', jossa oli sitten lupa riehua. Ja jos joku sattui kaatumaan, ei hänen annettu jäädä jalkoihin, vaan heti oli vähintään kolme käsiparia repimässä ylös. Slayerin kohdalla suurin ongelma oli kuitenkin itse bändissä se, etten tuntenut heitä juuri yhtään. Kaiken lisäksi heidän kappaleensa kuulostivat erittäin samanlaisilta, jolloin kärryillä pysyminen oli vaikeaa, kun ei aina huomannut, milloin biisi vaihtui. Oman suosikkini, Dead Skin Maskin, tunnistin kuitenkin sieltä välistä.

Vuoteen 2004 mahtui vielä kaksi suurempaa konserttia, joista seuraava oli Rammstein marraskuussa. Pitkään olin sitä mieltä, etten tuonne mene, mutta viime hetkillä päätinkin ostaa lipun. Ja se kannatti. Vaikken saksaksi lauletuista kappaleista oikein mitään ymmärtänytkään, oli tunnelma loppuunmyydyllä Hartwall - areenalla aivan loistava. Ja ne erikoistehosteet...huhhuh. Lavan reunalta ylöspäin sinkoilevat tulenlieskat kuumottivat kasvoja jopa sinne peräkatsomoon saakka, jossa olin. Kiitettävän pitkän setin soittivat hyvillä soundeilla, niin kyllä maksoi lipun hinta itsensä takaisin vallan mainiosti.

Tapaninpäivänä oli sitten vielä Nightwish helsingin jäähallilla, mutta siitä en jaksa kovinkaan paljoa kommentoida. Vaikka eturivistä pääsin esitystä näkemään, niin ei tuo silti paljoa sytyttänyt. Hittiveisuja myöhemmiltä levyiltä kuultiin kyllä, mutta omalta suosikkilevyltäni Oceanbornilta ei tullut yhtäkään Sleeping Sunin lisäksi. Noh, kaikkeahan ei voi eikä pidäkään saada. Mukava ilta oli kuitenkin.

Vuoden 2005 puolella niitä isompia konsertteja olivat mm. Cradle of Filth, Mötley Crüe, ja Korn. Kaikki jäähallilla. Näiden lisäksi vuoden 2005 aikana ryhdyin käymään myös pienemmillä keikoilla, kuten Ajattara, Apulanta, Opeth, Nicole, ja viimeisimpänä YUP. Ja nämä siis helsingin Nosturissa.

Tuosta Opethin keikasta voisin kertoa hieman enemmän, varsin tärkeä bändi kun on. Eli Opeth tosiaan vieraili viime vuoden syyskuussa Suomessa yhden viikonlopun ajan, kolmen loppuunmyydyn keikan merkeissä. Kaksi muuta olivat Tavastialla, ja täten myös ikärajallisia, mutta viimeisin Nosturissa ollut keikka oli ikärajaton, joten sinnehän minä menin. Loistoiltama, ei voi muuta sanoa. Kappalevalinnat olivat monipuolisia, vaikka kaksi ensimmäistä levyä oltiinkin setistä unohdettu. Täysi yleisö oli mukana erittäin hyvin, ja soundit olivat loistavat. Lisäksi laulaja Mikael Åkerfeldtilla oli hyvä kontakti yleisöön, mies kun osaa pitää oikeasti viihdyttäviä ja humoristisia välipuheita. Tästä ei oikeastaan jäänyt kaipaamaan yhtikäs mitään, vaikka kahdelta ensimmäiseltä levyltä ei kuultukaan yhtään raitaa. Setti nimittäin oli jo sellaisenaan reilun kahden tunnin pituinen, ja tähän kun ynnätään vielä aiemmin mainitsemani plussat, niin ei voi muuta kuin kiittää ja kumartaa.

BurningHeart

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #78 : Huhtikuu 23, 2006, 12:49:55 »
Noh, ainoa bändi, jonka olen nähnyt livenä, oli Nylon Beat.

Se oli joskus joulun alla täällä Kuopiossa Musiikkikeskuksella, en muista mikä vuosi se nyt oli, mutta liput sain syntymäpäivälahjaksi.
Silloin olin vielä ihan hullu Nylon Beat-fani, omistin kaikki levyt CD-levyinä tai kasetteina.
Silloin pidin keikkaa maailman parhaana, kun enhän silloin ollut mikään paras arvostelija, mutta nyt kun ajattelee, niin ei se mitenkään erikoinen ollut. Itseasiassa aika huonosti järjestetty, keikkalava oli sekava, ja Naikkarit melkein vain seisoivat siellä, ja ihmiset seisoivat ja taputtivat. :>

Olisi kyllä kiva päästä joskus jollekin muullekin keikalle.

Tai no joo, kävihän tuo Reckless Love meidän koulussa heittämässä keikan viime keväänä, kun koulu täytti 40 vuotta. Se oli ihan ok keikka. :> Valot oli hyvät ja muuta, ja sillä kertaa ei tainnut pahasti olla edes vikaa laitteissa, mikä on yleensä hyvin normaalia kaikissa esityksissä, jotka pidetään meidän koulussa. ^-^''

Mömmö

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #79 : Huhtikuu 25, 2006, 23:15:50 »
Olisihan noita aika montakin ehkä.

Mewin olen nähnyt kahdesti ja varsinkin ekalla kerralla oli ihan vaikuttunut siitä. Pidän hirveästi niiden niistä videoista, jotka pyörii siellä taustalla. Näin Mewin ekaa kertaa viime kesänä provinssissa ja syksyllä menin nosturiin katsomaan uudestaan, ei ehkä olisi kannattanut. Hyvä se oli silloinkin, mutta ensimmäisellä kerralla olin niin lumoutunut, ettei toisella kerralla se tuntunut enää yhtä hienolta.

Viime viikonloppuna olin katsomassa sellaista aika pientä Suomalaista yhtyettä kuin Tv-resistori. Olemme kuunnelleet sitä kaikissa juhlissa jo vuoden ajan ja harvoin olen mitään fanittanut niin paljon kuin resistoria ja kun niitä biisejä on tanssinut niin monesti ja niin monina hauskoina hetkinä, että oli se aika mahtavaa sitten kun se bändi oikeasti oli siinä.

Ayasha

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #80 : Huhtikuu 27, 2006, 13:55:27 »
Lainaus käyttäjältä: "xir"
Niin, ja tunnetusti ainoa paikka seurata keikkaa on eturivi.

Minäkin olen ajatellut näin, mutta koska kierrän suurimmaksi osaksi sellaisia keikkoja, joiden fanit ovat hyvin fanaattisia (Nightwish..), olen vähän alkanut lipsua tästä ajatuksesta ja jään suosiolla kauemmas. Paras fiilis on eturivissä ja sieltä saa parhaat kuvat, mutta itse en ole valmis odottamaan Nightwishin takia jopa kokonaisia vuorokausia keikkapaikan ulkopuolella, mielestäni se alkaa jo mennä vähän yli, varsinkin kun Nightwish on viime aikoina keikkaillut Suomessa aika paljonkin.. Pisin aika, jonka olen keikkapaikalla odottanut, on tainnut olla n. 6 tuntia. Nw:n keikka oli ja eturiviin pääsin, tosin vain yhdellä keikalla neljästä näkemästäni en ole ollut eturivissä ja silläkin kerralla sentään toisessa rivissä ja nämä edessäni olevat olivat tosiaan sellaisia, ketkä olivat seisoneet festarilavan edessä koko päivän (ehkä tunnistatte itsenne ;)).

Nyt kun katsoin 2004 vuoden Tuskan aikatauluja, harmittaa kyllä, mitä kaikkia hyviä bändejä on jättänyt katsomatta ihan vaan sen takia, että on ollut jossain lavan edessä odottamassa ja hermoillut eturivin paikasta. Tosin onhan sieltä lavan edestä tosiaan kertynyt sitten omalla tavallaan oikein mukavia muistoja ja aikamoisia keikkaelämyksiä.

Tänä vuonna en ole vielä ollut katsomassa mitään muita bändejä kuin Amadeusta ja Euforiaa, mutta kesän myötä sitten on tiedossa ainakin Tuskaa ja Sauna Open Airia, ehkä jotain muitakin festareja ja myöhemmin toivottavasti myös yksittäisiä keikkoja rahatilanteen salliessa.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
Vs: Bändit livenä
« Vastaus #81 : Toukokuu 01, 2007, 18:53:29 »
Enpä ole paljoa livenä bändejä nähnyt. Ainoa on, että Sonata Arcticaa olen käynyt kaksi kertaa katsomassa. :) Ensimmäinen kerta oli Lahdessa pari vuotta sitten. Aivan ihana keikka, ja lisäksi se oli ensimmäinen kunnon keikkani, joten tunnelma oli katossa. Silloin sain nimmarit kaikilta ja kuvia ottelin aikas paljon keikan ajan, joten hieman jäi sellainen olo keikan jälkeen, että ei olisi pitänyt niin paljon kuvia räpsiä. Jäi melkein jostain paitsi kuin kokoaja kamera kädessä.
Toisen kerran näin Sonatan nyt, sunnuntaina pakkahuoneella Tampereella ja myös todella upea keikka. Lähes kaikki biisit soitettiin, mitkä toivoinkin ja Tony oli aivan ihana siella lavalla :) Harmi että ole todella lyhyt ja en ole vielä kertaakaan eturiviin päässyt, joten näkyvyys on aika huono. Tosin nyt pääsin aika lähelle, joten kyllä sitä hieman näki. Kuuli ainakin :D Kameraa en tälläkertaa mukaan saanut ottaa, mutta ei se haitannut. Minulal on tarpeeksi kuvia Sonatasta viime keikalta ja nyt ehkä pääsi nauttimaan enemmän livestä kun ei oikeastaan ollut mitään kassia mukana tai ei tarvinnut kokoajan koittaa ottaa hyviä kuvia :) Ja pääsinhän minä Tony Kakon kanssa fani kuvaan keikan jälkeen <3 Se kuitenkin kuuluu niihin arvokkaimpiin kuviin.
Mutta mahtavia keikkoja molemmat ja varmasti, sitten kun olen vielä vanhempi, niin menen katsomaan Sonataa ja muita lempi bändejäni keikoille aina kun vain tilaisuuden saan. Tosin nyt olisi tarkoitus mennä johonkin festareille kesällä... niin karttuu taas tämä livekokemuskin. Voipi olla että Sonataa menen taas katsomaan, kun seuraavan kerran jossakin lähistöllä soittaa...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2007, 18:57:45 kirjoittanut Dust to Dust »

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Toukokuu 01, 2007, 19:50:49 »
Olen nähnyt livenä alkaen vuodesta 2004:
Moonsorrow x6
Finntroll x5
Amoral x4
Ajattara x3
Metsatöll x2
Rytmihäiriö x1
Cannibal Corpse x1
Cryptopsy x1
Turisas x3
+ Tuska04, Tuska05, Tuska06, Tuska 07, FME05, FME06, Spinefest04, Spinefest05 jne..
+ joitain muitakin bändejä, joista ei nyt ole enää minkäänlaista mielikuvaa; ainakaan tähän hätään :D

Ensimmäisen kerran olin noin kahdeksan vuotiaana katsomassa Elämä lapselle -konserttia kaverini ja hänen äitinsä kanssa, mutten laske sitä kertaa nyt tähän laskuun.

Olen käynyt vajaan kolmen vuoden aikana erittäin useasti lempibändieni keikoilla. Musiikkimakuni on kehittynyt ala-asteajoista sellaiseen suuntaan, että kuuntelemani bändit onneksi keikkailevat varsin useasti Helsingin alueella, joten mahdollisuuksiakin on ollut useita. Vuonna 2004 aloitin varsinaisen keikoilla käynnin Tuska Open Air Metal -festivaalilla, missä olenkin sen jälkeen käynyt joka vuosi. Tänäkin vuonna on tarkoitus mennä ja lippukin ostettu.

Useimmilla keikoilla on ollut erittäin hyvä tunnelma ja bändit ovat vetäneet aivan uskomattoman hyvän keikan. Viimeisin keikka oli pääsiäisenä Pakkahuoneella katsomassa Finntrollia neljättä kertaa. Näin Finntrollin uuden laulajan silloin livenä ensimmäisen kerran ja kyllähän mies sopi kuin nenä naamaan Finntrollin riveihin! Valitettavasti minulla pituutta on vain 153cm, joten useimmilla keikoilla joudun vain tyytymään kuunteluun. Onneksi esimerkiksi Nosturissa ja Gloriassa olosuhteet takaavat myös lyhyemmille ihmisille näköyhteyden artistiin. Nosturissa on sellainen koroke, jolta olen useat keikat katsonut. Siellä ilmakin on aina puhtaampaa ja meno parempaa. :D Korokkeelta voi hyvin seurata myös alatasolla riehuvia ihmisiä ja nauttia keikasta samaan aikaan.

edit. Vähän päivittelin noita lukuja :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2007, 22:58:16 kirjoittanut keikku »

Poissa Aewyn

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #83 : Toukokuu 13, 2007, 19:16:40 »
Off topic..
Michael Jackson - Muistan, että paljon porukkaa ja hieno meininki.

Olen niiin kade. Mun aikana Michael ei enää varmaan tee yhtään maailmankiertuetta. Mutta no, mä oon luvannut Nähdä sen livenä elämäni aikana. Tai sen elämän aikana. Miten vaan.

Off topic ends.

En oo varmaan nähny, kun jotain Tik Takkia jonkun aidan yli joskus pienempänä ja sehän oli sitten aika rasittavaa, kun ei sen aidan yli nähnyt:))

Ja toinen mitä olen joskus käynyt katsomassa joskus vuonna 0 on Gimmel. Tietysti koska silloin olin aika iso Gimmel-fani pidin show'sta. Mutta nyt kun ajattelen ... Niin oliko se kuitenkaan niin hyvä.
Tällä hetkellä siis tavoitteena päästä jokus Michael Jacksonin keikalle. Hinnalla millä hyvänsä. Ihan sama vaikka pitäis lähteä sinne Bahrainiin. Sitten mä meen sinne. Kunhan äiti kustantaa matkan :D:D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2007, 19:22:37 kirjoittanut Aewyn »
psykoottisen villiä ja alastonta

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Toukokuu 13, 2007, 20:06:47 »
Mun "livenä nähdyt bändit" -listaan on kerääntynyt jo lähemmäs 100 bändiä, joten luulenpa että ette halua että ruvean tässä selostamaan jokaisesta bändistä jotain :D Osan bändeistä olen nähnyt moneen kertaan, ja Elämä Lapselle konsertti -04 ja eräs bändikatselmus taas kartuttaa listaani suunnilleen vajaalla 30 bändillä jotka soittivat keikallaan vain 1-3 biisiä. Noin 70 bändiltä olen kuitenkin kuullut ihan kokopitkän/väh. ½ tuntisen keikan.

Parhaiten mieleen jääneet ovat olleet varmaankin
-HIM @ Hartwall Arena: Villen karisma on niin suuri, että pelkästään sillä voisi täyttää pari jäähallia.
-Negativen kaikki keikat joilla olen ollut: meno on niin mahtava, että vastaavilla keikoilla en ole ollut.
-Jann Wilde & Rose Avenue @ Humaus: hassut välispiikit, teatreelisuus (joka tosin jäi tällä keikalla hieman vähemmälle), kappaleiden kurkun kipeytymiseen asti mukana laulaminen ja ihanat tulkinnat parista kappaleesta jäivät mieleen elävästi.
-Apulanta @ Wanaja festival: sitä tunnetta ei voi kuvailla kun riehuu eturivissä vaikkapa Pahempi toistaan -biisin tahdissa.

Kyllä todella monelta muultakin keikalta on mahtavia muistoja ja fiiliksiä, mutta tuossa ovat ehkä ne tärkeimmät.

Tällä hetkellä odotan eniten kahden viikon päästä olevaa Placebon keikkaa Helsingin jäähallissa. Nään vihdoinkin lempibändini livenä *sanoinkuvaamaton olo*!
Bon Jovin keikalle olisi myös todella suuri hinku, sillä heidän keikoillaan meininkin on kuuleman mukaan todella hyvä.

Catoblepas

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Kesäkuu 07, 2007, 16:14:35 »
En todellakaan tiedä, joko olen tähän vastannut. Noh, jos olen niin uutta päivitystä kehiin. :)

Seen live-listaltani löytyy arviolta 25-30 bändiä, jos ei lasketa näitä Ankanpoikarockkeja sun muita pikkubändien kilpailuja. Nähnyt olen mm. Amorphiksen, Ensiferumin, Thunderstonen, Entwinen, Mokoman ja Stam1nan molemmat kahdesti, Apulannan, Turmion Kätilöt, Suburban Triben, Sonata Arctican kahdesti, Timo Rautiaisen, Nicolen, Machine Menin, Profane Omenin, Kotiteollisuuden... Tai no, noita kaikkia minä kuuntelen.

Mieleenpainuvimmista keikoista olen ystävien kanssa tehnyt usein sitä kuuluista Top 5-listaa. Sitä on puitu monesti ja muokkailtu vähintään pariinkymmeneen kertaan, mutta eiköhän se nyt ole suurinpiirtein tiedossa jo.

1. Sakara Tour 2006 @ Jyväskylän Lutakko. [Mokoma, Stam1na, Rytmihäiriö].
Voiko sitä nyt juuri enempää vaatia jos kaksi lempibändiäni, Mokoma ja Stam1na, saapuvat samana iltana soittamaan suosikkistagelleni Lutakkoon (tai siis "kotistagelleni", asun Jkl:ssä. :). Kaiken lisäksi molemmat vetivät aivan täytisen hyvän setin, erityisesti Mokoma. Parasta, mitä ikinä olen nähnyt livenä. Unohtumaton. <3

2. Turmion Kätilöt @ Jyväskylän Lutakko.
Tämä oli pari kuukautta sitten. Olin aivan liekeissä setistä ja olin moshata pääni irti, sillä tätä oli odotettu. Livenä bändi toimii törkeän hyvin, niinkuin levyltäkin. Uudestaan syksyllä!

3. Kotiteollisuus @ Lutakko.
Viime Joulukuussa. Menin sinne pääasiassa Tuomas Holopaisen takia, näin hänet noin kahden metrin päästä livenä ja kyyneleissä oli pidättelemistä. Holopainen kuitenkin jäi loppujen lopuksi vähän varjoon, sillä Kotiteollisuus veti todella upean keikan muutenkin! Moshauskärpänen puraisi heti ensimmäisestä biisistä alkaen. Ammattitaitoa.

4. Entwine @ Lutakko.
Viime Syyskuussa, eli tästä on vähän enemmän jo aikaa. Upea keikka tämäkin! En ennen keikkaa ollut Entwinea juurikaan kuunnellut muutamaa biisiä lukuunottamatta, mutta tämä sai kyllä meikäläisen syttymään. Odotin paljon seesteisempää esitystä, mutta jätkäthän pisti moshaten ja ihan showksi asti! Mika Tauriainen on ehdottomasti näkemisen arvoinen livenä, jätkällä on aina meininkiä.

5. Sonata Arctica @ Lutakko.
Vuoden 2005 Joulukuussa, aikaa siis puolitoista vuotta. Ensimmäinen keikkani Lutakossa ja silloinen lempibändi Nightwishin ohella lauteilla. Oli pientä jännitystä kyllä ilmassa eikä tiennyt kauheasti mitä odottaa. Tämä olisi varmasti korkeammalla listoilla jos olisi tapahtunut edes puolen vuoden sisään.

Seuraava etappi on sitten Nightwish @ Jyväskylän Paviljonki 14.12.2007. Ja sinne on liputkin hankittu jo ja jonottamaan niin että koulustakin lintsataan, tottakai! :P Eturiviin pitää päästä. <3

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Kesäkuu 08, 2007, 14:11:03 »
Muutamia bändejä olen livenä nähnyt... PMMP, Jonna, Smak, illi, dame (minkä minä sille voin, että tänne käpykylään eksyy vain kaikkein onnettomimpia bändejä...) ja sitten Apulanta oli myös. Ja joskus kauan sitten kävin kattomassa Gimmeliä ja Pikku G:tä ^^'

En ole päässyt vielä käymään missään muualla kattomassa mitään bändejä kuin täällä kotikaupungissa, ja täällä nyt on pari tapahtumaa vuodessa, johon eksyy jokunen bändi. Tietenkin sinne lähtee itsekin, vaikka ei tykkäisikään bändistä. Tarvitaan tekemsitä.

Paras varmaan, millä olen ollut, oli tuo apulannan keikka kesällä2006. Se on oikeastaan ainut keikka, missä olin aivan täysillä fiiliksissä mukana :D Muut sitten olivat vähän sellaisia "ok"- juttuja, joissa ei ollut paljon hihkumista. Odottelen vielä niitä superhyviä keikkakokemuksia.

//muoks. Kävin tänään katsomassa paria paikallista bändiä ja Lovexia. Paikalliset bändit nyt olivat mitä olivat, eikä kukaan oikein innostunut, mutta kun Lovex astui lavalle niin kaikki olivat mukana. En oikeastaan edes mitenkään tykkää Lovexista, kuuntele heidän musiikkiaan paljon ym. mutta he osaavat kyllä järjestää hyvän keikan! Kipusi heti listani kärkeen kun vettä satoi taivaantäydeltä ja koko porukka hoilasi kuorossa "Guardian angelia". Minä myös, vaikka inhoan sitä biisiä xD Siinä oli vain niin hyvät fiilikset!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2007, 00:48:20 kirjoittanut Daniel »

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #87 : Kesäkuu 10, 2007, 19:00:46 »
Joo, jonkun verran on tullut nähtyä bändejä livenä viimeisten kahden (vai kolmen?) vuoden sisään. Kaikkoi alkoi Helsingin Jäähallista kesällä 2005 Soundwave-tapahtumasta. Siellä näin Poets of the fallin, Simple planin ja Avril Lavignen, ja tuntuu jotenkin urpolta ajatella että ensimmäinen bändi, jonka näin livenä, on sellainen josta en pahemmin välitä. ^^ No jaa, sen jälkeen taso lähti kuitenkin nousuun. Tuon tapahtuman jälkeen olen nähnyt The Rasmuksen, Tarotin kahdesti, Teräsbetonin kahdesti, PMMP:n (ei tarkoituksella kuitenkaan, en vaan voinut välttyä näkemästä kun se silmien edessä esiintyi ;D), Sonata Arctican kolmesti, CKY:n, Eläkeläiset, Children of Bodomin kahdesti, Twilightningin, Brother Firetriben kahdesti, Thine Eyes Bleedin, Lamb of Godin, In Flamesin, Kotiteollisuuden kahdesti (tarkalleen ottaen 1,75 kertaa, mutta pyöristäkäämme se kahteen), Tarja Turusen, Kotipellon ja Type O Negativen. Kaksi viimeistä keikkakokemusta ovat aivan tuoreita, Sauna Open Airista viime perjantailta nimittäin. Ja kyllä, tuohon litaniaan on laskettu mukaan festarikeikatkin (joita on tällä hetkellä peräti kolmilta festareilta, jee).

Mieleenpainuvin noista keikoista on luultavasti se toinen keikka, jonka näin Sonata Arcticalta. Tapahtumapaikkana Kemi ja -aikana 26.8.2006. Hieno keikka oli kaikinpuolin, vaikka pari pikkuseikkaa jäi vain vähän kyrsimään mutta en rupea toistelemaan niitä tässä koska minua rupeaisi vain ärsyttämään ihan helevatasti. Niin, ja tuo Catoblepaksen jo mainitsema Kotiteollisuuden Lutakon-keikka joulukuussa 2006 oli myös aika hieno kokemus minunkin mielestäni.
Ja tuo Sauna Open Air 2007:n perjantaipäiväkin oli aika mieleenpainuva kokemus, oli aika hienoa kuunnella Dimmu Borgiria sateessa ja katsella ihanan synkälle järvelle. Puhumattakaan Kotipellon keikasta ja Jannesta ja joo, olen hiljaa.

Seuraavana keikkalistallani on Tuska 2007:n perjantai, Children of Bodom kolmannen kerran, juhuu.
Ja jos vielä listailisin niitä bändejä, mitä vielä haluaisin nähdä, niin kärkipäähän sijoittuisivat Eternal Tears of Sorrow, Norther, Wednesday 13 ja Stam1na.

Kaikenkaikkiaan tykkään käydä katsomassa bändejä livenä. Tykkään siitä itseasiassa aivan pirusti, olen keikka-addikti, yhyy.

// Nyt olen nähnyt Bodomin kolmesti, Immortalin kerran, Dragonforcen kerran, Kotiteollisuuden kolmesti, Maija Vilkkumaan kerran, The Gatheringin kerran, Amorphiksen kerran, Dir en greyn kerran, Millencolin kerran, Sonata Arctican neljästi, Pain Confessor(s?)in kerran, Moonsorrow'n kerran, Tarotin kolmesti ja Stam1nan kerran :>
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 14:21:29 kirjoittanut Asoalian »
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Mistur

• Tyhjäpää
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Kesäkuu 12, 2007, 14:28:08 »
Hirveästi en ole keikoilla käynyt mutta ylivoimaisesti upein, ihanin ja unohtumattonin oli Nightwishin End Of An Era- kiertueen päätöskonsertti Hartwalilla. Aivan lavan eteen en silloin päässyt, mutta melko edessä kuitenkin olin. Oih en osaa kuvailla tarpeeksi hyvin sen konsertin tunnelmaa. Se oli aivan upea. Nyt jolukuussa menen taas samaisen bändin keikalle. Se ei varmastikaan ole yhtä upea kokemus, mutta odotan silti innolla. 
Laulakaa
Laulakaa lujempaa
Ylistyslaulut soivat tänään meille

Pailu

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Kesäkuu 16, 2007, 17:56:29 »
Mötley Crüe(yksi kerta :D)
aivan loistavan ihanan täydellinen!! ^^ <33 itse asiassa en edes odottanut noin hyvää keikkaa,kuin minkä ne sitten pitikin... :D IHANA BÄNDI<3IHANA LIVENÄ<3 Nikki,Tommy,Vince ja Mick<3<3<3<3 Sex,drugs and rock n roll!! ^^<33

Uniklubi (miljoonia kertoja)
ihana myös :> pojat osaa olla söpöjä ja jutteleekin kaikkee hauskaa mikkiin välillä :P ja muutenkin soitto ja laulu toimii hyvin.

HIM(muutamia kertoja)
lööw<33 :D ihana ville<3 bändi osaa hommansa!!!

muita...
Ari Koivunen,Hanna Pakarinen,Negative,Dame,Indica,Danny,Avril Lavigne-hyvä!
Children of Bodom jne jne jne jne.......... :D

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #90 : Kesäkuu 20, 2007, 18:17:21 »
Minä en itseasiassa ole kovinkaan montaa bändiä koskaan nähnyt livenä, koska en ole elämäni aikana koskaan käynyt festareilla. Eli kaikki bändit mitä olen nähnyt livenä, ovat olleet jotain ilmaiskonsertteja tai sitten ihan keikkoja.

Ensimmäinen henkilö jota olin katsomassa livenä taisi olla Anssi Kela. Hän esiintyi Turun konserttisalissa, ja olin häntä katsomassa äitini kanssa. Olin todella nuori, enkä muista siitä oliko Anssi mitenkään erityisen hyvä, mutta jonkunlaiset muistikuvat siitä on jäänyt. Hänen äänesä oli hyvä, ja hän soitti hyvin kitaraa. Tosin muistan että hänen jalkansa oli aika holtiton. Ihan kohtalaista menoa, en minä Anssista niin kovin tykkää.

Sitten ole käynyt kaksi kertaa katsomassa Bäkkäreitä. Ensimmäinen vierailu kun heillä oli Suomeen, olin 11 ja toisen kerran kun he tulivat, olin 17. Molemmilla kerroilla tykkäsin konsertista ihan älyttömästi, todella hieno lavashow, viihdyttävää katseltavaa. He lauloivat monipuolisesti albumeiltaan ja eivät varmasti jättäneet ketään kylmäksi. Ehdottomasti menisin katsomaan uudelleenkin, jos sellainen mahdollisuus tulisi.

Maaliskuussa olin katsomassa Shakiran konserttia Hesassa. Tykkäsin tästäkin tosi paljon. Shakira tanssi todella upealla tavalla ja hieno lavashow. Hän osoitti myös monipuolisuuttaan, soittamalalla esim. huuliharppua ja kitaraa. Olin yllättynyt keikan jälkeen, positiivisesti. En jotenkin ajatellut että Shakira kykenisi niin hyvään esiintymiseen, kun välillä hän sekä lauloi, soitti että tanssi.

Kolmas isompi konserttini oli tässä kesäkuussa, kun olin Turussa katsomassa Il Divoa. Se on ehdottomasti konserteistani hienoin kokemus, ihan jo laulunkin kannalta. Todella upea esitys, mielettömät äänet ja hyvännäköisiä miehiä. Olin todella myyty, ja vakuuttava orkesteri. Il Divoa menisin ehdottomasti katsomaan uudemman kerran, toivottavasti he Suomeen vielä tulevat.

Pienempiä keikkoja on sitten ollut esim. Antti Tuisku ja voin ihan rehellisesti myöntää että minua ei henkilökohtaisesti yhtään nolota että olin Antin keikalla. Keikka oli hyvä, Antti tanssi, lauloi ja piti showta yllä koko ajan. Keikka oli k-18 joten huutavilta pikkutytöiltä vältyttiin ja esitys oli silti tupaten täynnä.
Negative, esiintyi joskus koulullamme. Siitä on niin paljon aikaa ettei kukaan tiennyt kyseisestä bändistä mitään. TikTakin olen nähnyt Linnanmäellä, mutta siitäkin on niin kauan ettei sillä tainnut olla yhtään kuuntelijoita.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Kesäkuu 20, 2007, 18:49:04 »
En minäkään niin hirveästi ole bändien keikoilla käynyt, mutta muutamalla kuitenkin.

Sonata Arctican keikoilla olen ollut kolme kertaa - kaksi ensimmäistä sijoittuivat juuri Reckoning Nightin ilmestymisen jälkeiselle syksylle, ja kolmas viime kesän Vauhtiajoihin. Minä pidän Sonatan keikoista - yhtye pelaa (tai oikeastaan soittaa) hyvin yhteen, kemiat toimivat ja tunnelma on korkealla. Sonata on aivan loistava livebändi, ja minä pidän siitä, miten erityisesti Tony Kakko pomppii energisenä lavalla ja kommunikoi paitsi yleisön, myös muun yhtyeen kanssa. Toivon mukaan pääsen Ruisrockiin katsomaan Sonataa.

// Ja toivehan toteutui. Viime kesän Ruisrockissa Sonata tuli katsastettua ja mahtava keikkahan tuo oli. Tuolloin näin myös Elias Viljasen ensi kertaa yhtyeen kitaristina.

Yhden onnellisen kerran olen käynyt Nightwishin keikalla, mutta siitä on jo kaksi vuotta. Yhtye oli tuolloin keikalla Provinssirockissa, ja sinne oli tietysti päästävä. En tietenkään päässyt aivan eturiviin - parhaat paikat menivät nopeasti, ja pari mukana ollutta ystävää halusivat käppäillä aivan muualla kuin päälavan edessä. Mutta bändin esiintyminen oli aivan loistava, ja olisi mukava päästä uudestaan Nightwishin keikalle, vaikka laulaja vaihtunut onkin. Nightwish ottaa hyvin yleisönsä haltuun ja pitää sen otteessaan hamaan loppuun asti.

Olen ollut kolme kertaa Kotiteollisuuden keikalla. Ensimmäisellä ja toisella kerralla tosin en vielä ollut mikään varsinainen fani, joten silloinen keikka meni aika tavalla ohi ja tuli puuhailtua paljon muutakin kuin kuunneltua ja katseltua yhtyeen esitystä. Toinen keikka taisikin sitten olla Provinssirockissa, ja bändi vaikutti hyvältä, joten norkoilimme sitten päälavan läheisyydessä katsomassa yhtyeen esiintymistä. Vasta jälkikäteen tajusin, miten hienoja biisejä yhtye oli keikalla esittänyt. Sittemmin ryhdyinkin kuuntelemaan Kotiteollisuutta aktiivisemmin. Kolmas keikka, jonka olen yhtyeeltä nähnyt, oli yhdessä pienessä baarissa Kauhajoella. Olimme ajoissa paikalla, ja saimme oikein eturivin paikat. Keikka oli hieno, ja vaikka Hynynen ei niin hirveästi läppää heittänyt, oli silti ihan mukavaa.

// Nyttemmin olen nähnyt Kotiteollisuuden vielä kolme kertaa - Ruisrockissa, Rytmikorjaamolla ja Nivalan Puustellissa.

Teräsbetoninkin keikalla olen ollut parisen kertaa - ensimmäinen kerta tosin meni siinä naureskellessa ja sivusta välillä katsellessa. Bändin miekkoset kuitenkin vaikuttivat aika mukavilta, kun heitä kävimme jututtamassa keikan jälkeen. Toinen kerta oli vähän niin kuin pako kotoa, koska poikaystäväni oli juuri tullut ensimmäistä kertaa kylään, eikä kotona saanut olla rauhassa kahdestaan. ;P

Olen käväissyt myös joidenkin paikallisten bändien keikoilla, nimiä en kylläkään muista. :D Niin, ja Diablon keikalla myös, koska ystävä pakotti mukaan.

/ /Yritin kovasti muistaa kaikki näkemäni keikat, mutta tiesinhän, että jotakin unohtui. Minä siis olen nähnyt myös Lauri Tähkän & Elonkerjuuorkesterin parisen kertaa livenä. Vaikka en ihan tuon genren musaa hirveästi kuuntele, niin Tähkän biisit ovat jotenkin hienoja omalla tavallaan - vievät ihmistä lähelle kansanperinnettä. Lisäksi keikat ovat tosi energisiä ja Tähkä vetää show'ta aina taitavasti. Johanna Koivun viulu kuulostaa aivan upealta!

Ja nyt Ruisrockin jälkeen pitää lisätä tähän, että olen nyt nähnyt Sonatan ja Kotiteollisuuden neljä kertaa. Lisäksi festareilla tuli nähtyä myös Mokoma, joka veti aivan upean keikan! Harmittaa vain pikkuisen, kun emme olleet aivan alusta asti paikalla. Mutta miekkoset vetivät todella loistavasti, ja minusta alkoi tuntua, että tätä yhtyettä pitää kyllä kuulla lisää.

// Mokoman olen katsastanut nyt jo toisen kerran, tällä kertaa Rytmikorjaamolla. Upea keikka oli!

Ruisrockissa nähtiin myös Stam1na ja Deathstars, tosin olin ko. keikkojen aikana jo niin väsynyt, etten jaksanut paljon riehua mukana. Lisäksi en oikein tunnistanut kummankaan yhtyeen biisejä, mutta ihan hyvältä kuulosti (vaikka Deathstarsin laulajan välispiikit olivat aika... öh, mielenkiintoisia...). Sieltä sen talon anniskelualueelta tuli myös vähän seurailtua Lauri Tähkän keikkaa, mutta ei kovin hyvin ja tarkkaavaisesti kuitenkaan.

// Stam1nan näin toisen kerran HeavyPohjanmaassa, ja tuolloin tuli katsastettua myös muutama muu, joista mieleen jäi vain rasittava, persoonaton Rytmihäiriö.

/ / Nyt on nähty Amorphis Rytmikorjaamolla. Oli kyllä aivan loistava keikka! Bändi veti todella upeasti ja energisesti, ja tunnelma oli todella hieno. Pääsimme loppujen lopuksi suhteellisen lähelle lavaa, vaikka siinä pari vähän innokkaampaa miespuolista fania pikkuisen tönikin. Oli kyllä ehdottomasti hintansa arvoinen keikka! Välillä kyllä toivoin, että keikka olisi ollut k-18, mutta kaikkea ei voi saada.

Tähän loppuun listaan vielä selvyyden vuoksi kaikki näkemäni yhtyeet. Viesti näyttää muokkausteni takia varmaan aika sekavalta, anteeksi siitä. Näiden listattujen lisäksi olen joillain festareilla nähnyt muitakin artisteja, mutta niitä on tullut seurattua lähinnä sivusilmällä.

Sonata Arctica - 4 kertaa
In Flames, Amorphis, Rytmihäiriö, Deathstars, Diablo, The 69 Eyes & Nightwish - 1 kerta (Miljoonarock häämöttää jo (melkein))
Kotiteollisuus - 6 kertaa (eikä kyllästytä!)
Mokoma, Stam1na, Teräsbetoni & Lauri Tähkä - 2 kertaa
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2008, 18:21:45 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Bruise Pristine

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Kesäkuu 21, 2007, 10:03:15 »
Placebon taannoisella keikalla kävin. Aivan mahtava keikka olikin. Olin odottanut jo niin kauan Placebon saapumista Suomeen, että itku pääsi kun kuulin keikasta. Sain kenttäliput ystäväni kanssa (jotka olivat kyllä hien ja tuskan takana) ja fiilikset olivat jo keikkaa ennen mahtavat. Brian Molko oli mielestäni mahtava lavalla, mutta voiton vei ehdottomasti kitaristi Stefan Olsdal, joka oli kympillä yleisön mukana ja olin aivan innoissani, kun Stefan tuli "tervehtimään" fanejaan eturiviin. Ainut miinus siitä, että osa yleisöstä ei ollut täysillä mukana ja se pilasi hiukan tunnelmaa. Mutta odotan innolla Placebon seuraavaa Suomen keikkaa, olkoot se sitten vaikka kymmenen vuoden kuluttua.

Mewin olen nähnyt kerran ja tykkäsin myös kovasti. Jonaksen ääni oli kuitenkin hiukan erilainen livenä, kuin levyillä? Mutta kyllä Mew hyvältä livenäkin kuulostaa, ei sitä voi mennä kieltämään. Ei kovin suurieleistä esiintymistä, mutta kuitenkin jotenkin lavalta välittyi tunteita yleisöön. Pakko sanoa, että Jonas oli hirvittävän söpö.

Stam1nan olen myös nähnyt kerran kaverin pakottamana kuitenki. En edes pitänyt ennen keikkaa yhtyeestä erityisemmin, mutta keikan jälkeen aloin tykätä Stam1nasta. Mielestäni Stam1na oli livenä loistava ja otti hyvin yleisönsä, johon kuului todella yliäänekkäitä faneja.

Lapkon olen nähnyt kahdesti ja pidin paljon varsinkin toisesta keikasta. Ville Malja oli syötävän suloinen kummallakin kerralla ja musiikki kuullosti hirmuisen hyvältä. Basisti-Anssi kuitenkin veti toisella keikalla omaa showtaan ja otti yleisöä hyvin. Toisen keikan biisitkin olivat paremmin valittuja, kuin ensimmäisen.

Ozzy Osbournen keikalla kävin tuossa kesäkuun 6. pv äitini kanssa. Olin hienoisesti pettynyt biisivalintoihin, suurin osa oli Ozzyn uudelta Black Rain-levyltä, joka ei mielestäni ole erityisen hyvä. Bändille pitää kuitenkin antaa täydet pisteet, se soitti loistavasti. Mutta Paranoidin kohdalla ihmetytti suuresti, että Ozzy lauloi aivan väärässä tahdissa, vaikka yleisö huusi "Hey, Hey":tä ihan tahdissa? Ja muutenkin Ozzy lauloi välillä ihan päin metsää. Kai sen jo ymmärtää, kun eihän Ozzy ole mikään kovin nuori enää ja kuitenkin tehnyt mahtavan uran.

Guns N' Rosesia  kävin katsomassa viime(?) kesänä. Gunnarit veti ihan hyvin, vaikka tykkään kuitenki vanhasta Guns N' Rosesta, enkä niinkään uudesta. Tästä keikasta on paha mennä sanomaan enää muuta, en oikein muista mitään.

Sonata Arctican olen nähnyt kolmesti, viime keikasta ei ole kauaakaan aikaa. Mielestäni yksi parhaista livebändeistä ja Tony Kakko on kyllä aivan mahtava laulaja ja lavaesiintyjä! Bändi ottaa yleisön mahtavasti ja vielä kuullostaa loistavalta, vaikka en pidä muista metallibändeistä. Tästä kyllä pidän. Ja kovasti.

Franz Ferdinandin keikalla olen ollut Englannissa. Energinen livebändi, sen voi sanoa. Tästäkään en muista paljoa, paitsi että FF:n kundit olivat ihania.

Olen kyllä lisäksi nähnyt Nightwishin, mutta siitä keikasta en todellakaan muista yhtään mitään, koska olin n. 7-vuotias silloin. Ja olen nähnyt Gimmelin, Pikku G:n jne, mutta mielestäni ne eivät ole suuremman maininnan arvoisia, ei millään pahalla tietenkään.

Tulevia keikkoja on My Chemical Romancen-, Metallican- ja (taas) Lapkon-keikat ja tietysti Ankkarock.

umina

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Heinäkuu 04, 2007, 16:59:14 »
Ainoa kunnon keikka, jossa olen ollut, oli eilinen My Chemical Romancen keikka, Helsingin jäähallissa. Tungin ihmisten läpi eteen, yhden rivin päässä lavasta sitten showta katselin. Todella upeaa oli, vaikka ihmiset tunkivatkin takaata (joo ihan kuin en itsekin tunkisi :P)  Kurkku onpi nyt ihan kipeä :)

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 04, 2007, 17:09:52 »
My Chemical Romancea myös olin katsomassa, siinä 4-5 "rivi". Mahtava meininki, vaatteet läpi märät ja hiukset. Taskussa olleet setelitkin oli markiä. Ihmeset tykkäsivät selvästi, kuulosti muuten hemmetin hyvältä kun laulettiin Famous Last Wordsia ja Welcome to the Black Paradea, siinä vaiheessa kun Gerard oli hiljaa. Ja muutenkin kaikki kappaleet ihan mahtavia.
Hyvä yleisö oli, ja sitäkin parempi bändi. Ei olisi voinut toivoa mitään muuta. Vettäkin sai, niin ei ihan kokonaan suu kuivunut. Ääni lähti ja jalat oli kipeät 6 tunnin seisomisen jälkeen. Jonottamisessakin oli oma hohtonsa, sinne kun tultiin puoli seitsemältä aamulla. Ihmiset olivat mukavia, ja minä olen eksynyt aiheesta. Veikkaan että tämä oli elämäni paras päivä tähen mennessä ja tulee olemaan vielä pitkään. Nyt odotetaan että tulee Used Suomeen, niin pääsisi sitäkin katsomaan. Huhu meinaan on kiertänyt että he saattaisivat tulla Euroopan kiertueella Suomeen. Katsoo nyt. Tulevaisuudesta ei voi tietää.

Billy Talent oli lämppäämässä, oli myös mahtavaa. Siinä oli lava-riehumista älyttömästi. Ainut mikä näissä molemmissa oli vikana, ei kuullut niitä juttuja biisien välillä, kun ihmiset kiljuivat.
i only show you what i want you to see

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #95 : Heinäkuu 04, 2007, 17:17:15 »
Lordi Heinolassa jyrää 2006!
Heti Eurovisuvoiton jälkeen. Tunnelma oli mahtava, kuulen vieläkin sieluni korvin pettyneen buuauksen, kun Lordin konsertti viivästyikin tunnilla... Olimme puun luona, noin 50 metriä, joutui siinä kunnolla seistä tuolien päällä, jos halusi nähdä Lordin. Ja minähän näinkin. Tunnelmahan oli siis loistava. Lordi oli kansanvillitys. Historiallinen Euroviisuvoitto... Sekä kaikki taustamusiikit ja lavasteet olivat hienoja, ne olivat kuin tätä esiintymistä varten tehtyjä :) Jonot olivat tosin pitkiä, kaupungista pois pääsy kesti autolla yli kaksi ja puoli tuntia, mutta kaikkea sitä Lordin eteen tekee. Yleisö oli fantastinen, kaikki elivät kunnolla mukana ja huusivat Lordin nimeä. Alussa osa teki jopa aaltoja. Kappalevalinnatkin olivat hyviä, mukana suosikkini Bringing back the balls to rock, vai miten se nyt kirjoitetaankin. Mutta tunnelma oli mahtava ja Lordikin eli mukana!
~kirja (se, joka ei kuuntele musiikkia)
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Heinäkuu 12, 2007, 23:17:59 »
Tulihan noita bändejä nähtyä livenä Ruisrockissa tänä vuonna. Kolmea bändiä olin varsinaisesti katsomassa, mutta tuli siinä niitä muitakin katsottua. Katsomassa olin varsinaisesti Kotiteollisuutta, Sonata Arcticaa ja In Flamesia, mutta tuli siinä muita bändejä odotellessa kuunneltua Rubikkia, The Arkkia, Ne Luumäkiä ja Sunrise Avenueta :D Mikään noista (Rubik, The Ark, Ne luumäet ja Sunrise Avenue) ei ollut hassunpi ja kyllä niitä kuunteli. Kotiteollisuus oli paljon parempi kuin odotin ja hyvä, että Tuomas oli mukana, että pystyivät soittamaan Satu peikoista kappaleen. Sonata Arctica oli myös hyvä (pommit ja muut pyro olivat hienoja =P). In Flames oli kyllä paras siihen asti näkemäni. Yleisö oli hyvin mukana.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #97 : Heinäkuu 12, 2007, 23:44:12 »
Kotiteollisuus oli paljon parempi kuin odotin ja hyvä, että Tuomas oli mukana, että pystyivät soittamaan Satu peikoista kappaleen.

Sinäkin olit paikalla? Minä olin aivan onnessani siellä Kotiteollisuuden keikalla. Meinasin saada slaagin, kun Tomppa soitti Peikkojen introa. Se kappale on vain niin kaunis! Harmi, kun en tajunnut ottaa enemmän videokuvaa kappaleesta. Taisin kiljua Satua Peikoista joka välispiikin aikana. ;P

/ / Gluubori, minä olin siinä aika lähellä lavaa, vähän Hynysestä oikealle. En ihan edessä, mutta kyllä siitä hyvin näki lavalle. Keikka oli ainakin minulle yhtä hurmosta, kun käytiin sitä ennen anniskelualueella ja... no, tiedätte kyllä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2007, 00:23:25 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Heinäkuu 13, 2007, 00:13:05 »
Kotiteollisuus oli paljon parempi kuin odotin ja hyvä, että Tuomas oli mukana, että pystyivät soittamaan Satu peikoista kappaleen.

Sinäkin olit paikalla? Minä olin aivan onnessani siellä Kotiteollisuuden keikalla. Meinasin saada slaagin, kun Tomppa soitti Peikkojen introa. Se kappale on vain niin kaunis! Harmi, kun en tajunnut ottaa enemmän videokuvaa kappaleesta. Taisin kiljua Satua Peikoista joka välispiikin aikana. ;P

Missäspäin lavaa muuten olit? Itse olin siinä aika keskellä.

sinet

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Heinäkuu 13, 2007, 10:23:10 »
Hmm. Taisin olla ensimmäisellä isolla livekeikalla silloin, kun Metallica oli viimeksi Suomessa. En ole koskaan ollut mikään fani, joten vain suurten hittien(Nothing Else Matters yms.) aikana tunnelma nousi ilmaan. Olimme ihan stadionin takaosassae, emmekä siis nähneet oikein mitään muuta kuin screenit. Oli kyllä kiva ensimmäinen keikka. Parasta oli kyllä ne aallot, mitä meidän osasto(?) sai aikaan. Mutta Metallicaa enemmän minua kiinnosti lämppärinä soittanut Slipknot.

Tykästyin Slipknottiin niin paljon, että menin heidän seuraavalle keikalle Suomessa. Oli kyllä paras kokemus ikinä. Olin kentällä, olin hieman huppelissa ja yhdessä vaiheessa minut nostettiin ihan Corey Taylorin(laulaja) eteen erään nuoren miehen avulla. Fiilis oli mahtava, vaikka tönimistä ja muuta sain kokea. Pienenä tyttönä isot ja vahvat miehet kyllä auttoivat, jos meinasin kaatua tai jotain. Keikan jälkeen makasin kentän reunalla ja nauroin Slayerin köyhälle yritykselle saada aikaa jotakin yhtä ilmiömäistä kuin Slipknot.

Olen nahnyt myös Nightwishin  livenä Nosturissa, vaikka en ole bändiä kovin paljon kuunnellutkaan. Livenä bändi on kuitenkin mahtava ja Marco upea välispiikkien vetäjä. Tuli kyllä hiki!

Nummirockissa näin Teräsbetonin livenä, eikä se kyllä muuttanut mielipidettäni bändistä: huumorimusaa aikuisille! Siellä tuli nähtyä myös Ajattara viidennen kerran.

Olen nähnyt livenä monia metallibändejä, koska silloin joskus yläasteella teinikapinani oli olla juuri niin hiton synkkä kuin voi vaan olla. Edellämainitut keikat ovat kuitenkin jääneet mieleen todella kivoina muistoina.

Lordi Kauppatorilla oli jännä kokemus, vaikka jostain syystä nautin enemmän välimusiikista ja siitä, kuinka koko yleisö hoilasi Lovexin Guardian Angelia.

Olisin niin mielelläni ollut katsomassa Spice Girlssejä silloin -98. :(