Kirjoittaja Aihe: Bändit livenä  (Luettu 25625 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #50 : Kesäkuu 07, 2004, 04:22:36 »
Olen nähnyt Paul McCartneyn livenä. ;) 2003 keväällä Tukholmassa konsertissa. Ja tässä kuussa 17. päivänä taas. Helsingissä. =) Musiikkimakuni takia en ikinä ole missään konserteissa tai festareilla, kun niissä ei yleensä kuule 60-luvun musiikkia. =)

Katsokaa viestin lähetysaikaa! 4.18 (yöllä siis)! Enkö olekin typerä... *mielipuolinen virnistys* Luin melkein kolme tuntia yhtä sairaan pitkää ja hyvää engl. kielistä ficciä Pure Magnetismista (H/D-slash -sivu)... Oli sitten ihana... =)

Muoks: Unohtui sanoa, että totta kai Paul ja konsertti oli aivan ihana... Joku mies huusi sille kesken sen puhumisen kappaleiden välissä, että: "I love you!" Paul vastasi nopeasti ja hiukan matalammalla äänellä: "I love you too" ja jatkoi puhumista ihan normaalisti. Herätti naurua. =) Viitsisinköhän tehdä saman (hitto kun isäkin tulee konserttiin) Hesassa? Konsertti ylitti odotukseni. Ensinnäkin se oli noin 1-1,5 tuntia pidempi kuin luulin, enemmän show'ta ja kaikkea. Ja oli ihana kuulla Paulin puhuvan ihan livenä, ei jollain dvd:llä tai videolla. =) *mielipuolinen virnistys*

Offtopic: Yhdeksännellä luokalla kun kerroin pääseväni Paul McCartneyn konserttiin, yksi Saara kysyi, "että eikös se oo aika vanha?" (Paul siis) No syntynyt 18.6.1942, että siitä voi laskea. Olkoonkin yli 60 -vuotias, konsertointiin se ei kyllä vaikuta! Hesan konsertti on muuten 17.6. Eli seuraavana päivänä on sen synttärit! (voi kun voisin antaa sille lahjan...) Offtopic päättyy...

shine

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #51 : Kesäkuu 12, 2004, 20:44:35 »
The Rasmus    kaksi kertaa olen heidät nähnyt ja vieläpä samassa paikassa.  Jätkät oli tosi ihania mut musiikki oli vielä ihanempaa. Toisella keikalla ne soitti Playboys kappaleen mikä oli kyl niin kingi!!!  

Disco  Kotkan meripäivillä ei käy koskaan mitään kivoja bändejä, mut nyt tuli Disco. Okei, en mä tykkää kauheasti tästä bändistä mut olihan ne ihan kivoja.  

Anssi Kela  tämnä kyseinen herra oli meripäivillä esiintymässä. Sillo oli vielä niin suuri hitti mikan faijan BMW et oli ihan pakko nähä Kela! Sillo viel muistaakseni vähän sato.

Gimmel  Tänne keiaklle tulo oli paha, paha, paha erehdys!! Niin hirveetä musaa oli et huh huh. (anteeksi vaan niille gimmel faneille jotka tätä lukee)  Mut mä en tykänny yhtään. Äänet petti monessa vaiheessa ja koreografia oli naurettava. Olisivat olleet mielummin koreografioita ni olis ollu paljon siistimmän näköstä.

Osmos Cosmos   Harva tätä bändiä tuntee mut hauskoja ovat jätkät!!  Ovat kotoisin sieltä Imatralta, vai Lapeenrannasta. Noh, ainenkin ne puhuu sitä murretta. Kävin heitä katsomassa Suikkalan Lavalla saimaalla. Oltii sillo mökillä ja päätettiinpä sitten lähteä ku ei ollu mitää muutakaan tekemistä.   Niin hauskaa porukka oli et huh huh.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
Bändit livenä
« Vastaus #52 : Heinäkuu 28, 2004, 01:59:28 »
Olin 21.7 Wailersin keikalla Treella, Tulliklubilla. Tämä keikka nousi kyllä omaan top 5 listaani. Äijät mikä maininki! Sali oli loppuunmyyty ja oli kokemus sinänsä että me yleisö emme edes yrittäneet olla cooollll vaan tanssia koko keikan -encoreineen 2 tuntia- ajan. Lämmintä oli sen verran että ehkä gootti/death-meikit olisivat sulaneet... ;) nyt selviytyi läpimärällä paidalla.
Olisi tietysti helppo olla kyyninen ja sanoa että bändi ratsastaa Bob Marleyn maineella. Toki tämä oli syynä loppuunmyyntiin, mutta Wailers hoiti homman tyylillä. Alkuun pari instrumentaalia lämmittelyksi ja sitten laulaja kehiin. Tyylitajua osoitti se, että mitään omistuspuheita, muisteluita tms. ei esitetty. Kappalevalikoima oli hittipitoinen, mutta niitäkään ei hehkutettu, vaan biisit vain aloitettiin. Laitan tähän ne jotka tunnistin Natty Dread, Catch a Fire, Lively up Yourself, I shot the Sheriff (josta osa vain yleisön taputuksen säestyksellä) Rebel Music, Is this Love, No Woman No Cry (jonka yleisö lauloi), Jammin': Slavedriver, Redemption Song (encoret).
Muutamilla rock-bändeillä (ja elokuvateattereiden henkilökunnalla) olisi ollut oppimista, sillä iso kokoonpano rummut, basso, kitara, 2 kosketins. ja 2 puhaltajaa, 2 tausta- ja päälaulaja soi komeasti ja tarpeeksi, jotta kaikki kuului mutta ei yhtään enempää. Silti sointi oli tarpeeksi jyhkeä jotta reggaen bassot todella jytisivät - Boommmm!
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

barbabeau

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #53 : Heinäkuu 29, 2004, 08:44:02 »
Keikkoja ja bändejä on tullut nähtyä sellainen liuta ettei niitä kannata alkaa luettelemaan mutta laitan muutaman mieleenpainuvimmista:

Turbonegro

Ruisrokissa 2003. Tätä bändiä oli odotettu, minun ja muidenkin taholta.Hirmuinen meno.

Manicsit

Myös samaisessa ruisrokissa. Ei sillä että keikka olisi ollut erityisen hyvä, vaan että näin bändin jota olen diggaillut iät ja ajat.

cmx:sän keikka jossakin, en muista missä oli mieleenpainuva, sillä bändi oli juuri lopettanut pitkän keikkatauon ja luulin että bändi vähintään hajoaa tms.

Celebelei

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #54 : Heinäkuu 29, 2004, 19:49:00 »
Minä olen nähnyt vain muutaman bändin.

The Rasmus: Olin Koskarissa katsomassa. Kattelin kolmannesta kerroksesta. Ihan hyvä keikka, energisia poikia. :)

Yö: Hyvä keikka, olin siellä parhaan kaverini ja sen perheen kanssa. Mä ja mun kaveri heiluttiin siä aika edessä ku kaverin vanhemmat joi kaljaa ja siideriä anniskelualueella. :) Todella hieno kokemus, pidän Yön musiikista ja Olli Lindholm on hauska persoona

Oikosulku: Oli Yön lämppärinä. Ihan ok keikka, musa oli ehkä hieman liian kovalla, sanoista ei oikein saanut selvää. Ei ollut mun tyylistä musaa.

Sonata Arctica: Olin yhden kaverin kanssa Aitoon kirkastusjuhlilla. Aika huono keikka, lähdettiin kesken pois. Musiikki liian kovalla ja sanoista ei saanut mitään selvää.

Zen Cafe: Samoilla kirkastujuhlilla tämäkin. Loistava keikka! Bändi soitti antaumuksella ja innosti yleisön mukaan. En ollut aikasemmin välittänyt niiden musasta mutta siellä tuli hypittyä ja riehuttua antaumuksella. :)

Apulanta: Myös noilla samaisilla kirkastujuhlilla. Tämäkin loistava keikka. Apulanta sai myös hyvin yleisön mukaan. Tsingis Kan oli hauska. :D Hypin itseni läkähdyksiin ja lauloin mukana.

Niin, kun olin tuolla kirkkareilla, oli kamala helle. Ulkona oli vielä kymmenen aikaan illalla ainakin +25 ja keikkojen aikana yli sata ihmistä änkesi pienehköön latoon ja ovi laitettiin kiinni. Järkkärit toi isoja muovimukeja lavalle jotka oli täynnä vettä ja niitä ojenneltiin sit yleisölle keikkojen aikana. Apulannan keikalla vettä myös heiteltiin yleisön päälle. :)

EmmaWatson

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #55 : Elokuu 04, 2004, 00:26:28 »
- Gimmel 2 kertaa : Molemmat oli todella hyviä, mutta ensimmäinen oli parempi, koska siellä kaikki laulo tyttöjen mukana :)

- Las Ketchup: Juu oli loistava Helsingissä oltiin kyllä kaverini kanssa aika kaukana, mutta aika lopussa menimme eteen heiluttelemaan julistetta ja Lola hymyili meille :) Ja kaikki tietysti tanssi tyttöjen mukana ketchup songissa. Illan kruunasi vielä se että saimme nimmarit ja vielä pusut poskelle :)

- The rasmus: Kaikki oli hyppi ja pomppi, hyvä etten jääny jalkoihin. Tuli kuuma siinä hyppiessä :)

- Kwan: Juu oli hyvä meno päällä, hieno keikka oli, vaikken mikä fani olekkaan, tietysti nimmarit saatiin lopuks :)

- Nylon Beat: Olin innoissani, lauloin mukanani, upea keikka olikin, mutta huono puoli oli vain se että Jonnan ääni oli vähän käheä :I

- ( Jari Sillanpää ): Suluissa sen takia, koska Jari esiintyi Linnanmäellä ja kuunneltiin kaverin kanssa, vain toisella korvalla.

Snoflinga

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #56 : Elokuu 04, 2004, 12:14:54 »
Mitäköhän kaikkea olen livenä nähnyt:

Ronan Keating: Se oli hienoa. Siis todella. Lavakarisma oli mitä parhainta. Yleisö oli mukana keikassa alusta asti ja lauloi mukana (tai nimä ainakin ^_^). Mutta mutta, Ronan oli livenä niin paljon komeampi kuin kuvissa. :P~ Ja... öö, keikka meni hyvin ja lopetus oli ihana. :) Kun Ronanilla on semmoinen laulu kuin "Last Goodbye" ja sen hän sitten lauloi viimeisenä ja kun laulu loppuu sanoihin "..Am I never coming back again? Am I never coming back again? Guess I'll never come back again." niin siellä keikalla hän muutti tuon vikan "...Guess I'm coming back again". Se oli ihkua. ^^

The Rain: Aivan mahtavaa! Lavashow toimii! Musiikki iskee! Tämähän on siis gospel bändi ja lisää voi lukea The Rain-topicista.

Muita livenä nähtyjä bändejä/artisteja ovat:
Pekka Laukkarinen: Gospelia sekin; Pekka on erään nuorisotyönohjaajamme (joka on virkavapaalla) hyvä ystävä. :) Mahtavaa musiikkia, joka on tyyliltään kantria muistuttavaa.
Juha Tapio: Gospelia hänkin, vaikkakin nykyään kaupallisempaa. En tykännyt hirveästi.

Sitten on vielä ne loput vuoden 2003 Maata Näkyvissä-festarien esiintyjät ja Elämä Lapselle 2003-konsertin esiintyjät...

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #57 : Joulukuu 14, 2004, 00:29:14 »
Livet:

Kotiteollisuus x 3: Toimii livenä yhtä hyvin kuin levyllä. Soitto saattaa mennä vähän nuotin vierestä, sanat saattaa olla vähän niin ja näin, mutta olkoon. Hynysen välispiikkaukset ovat niin loistavia, että ne korvaavat soiton epävireyden.

Trio Niskalaukaus x 2: Toimii livenä moninkertaisesti paremmin kuin levyllä. Levyä kuunnellessa meinaa nukahtaa, mutta lavalla homma toimii aivan eri tavalla. Mahtavaa soittoa aivan nuottien mukaisesti ja muutenkin mallikasta menoa koko keikan. Olin itseasiassa viime perjantaina keikalla ja hyvin toimi. Erityisesti Marko Annalan laulama Rahat & Henki oli loistava.

CMX: Ei tätä toivottavasti enää ikinä. Karmeata.

Mokoma x 2: Mahtava live bändi, koko bänsi on aivan liekeissä keikoilla ja meininki on mahtava. Ja Markokin laittaa vähän lisää örinää mukaan niin hommahan toimii, vallan mainosti peräti.

Nightwish: Toimii livenä yhtähyvin kuin levyllä. Soitto ja laulu kulkee mallikkaasti. Erikoisefektit tuovat loistavan tunnelman.

Children Of Bodom: Toimii livenä kuin junan vessa. Aivan mahtavaa soitto kulkee ja tunnelma on loistava ja Laihon välispiikit..

Diablo: Toimii levyllä heikommin kuin livenä. Aivan mahtavaa mättöä livenä. Varsinkin vanhemmat kappaleet toimivat loistavasti.

Lordi: Erikoistehosteet, räjähdyjset ynnä muut tuovat potkua soittamiseen.
Varsinkin eturivissä kun on räjähdykset säpsäyttelevät melko mukavasti. Mahtava fiilis lordin keikoilla on jo käsite.

Tarot: Ihan hyvin tuo soitto kulkee keikallakin ja Kyösti se jaksaa heittää läppää välispiikeissä.

teehetki

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #58 : Toukokuu 29, 2005, 16:38:02 »
UltraNoir: ehdottomasti maailman parhaat keikat juuri tällä bändillä, mitä on bändejä tullut nähtyä. (: Musiikki toimii livenä ja laulaja ei ainakaan "haaskaa liikaa aikaa" ns. turhiin välikommentteihin. Bändin livemusiikki on hypnotisoivaa ja saa ihan tanssimaan.

Sara: tämä bändikin on tullut nähtyä muutamaan ootteeseen ja livenä ihan ok. Mieluummin ehkä kumminkin kuuntelen tätä bändiä levyltä, vaikka en enää hirveästi tätä muutenkaan kuuntele.

Varjo: se keikka minkä näin ei ollut kovin kummoinen, mutta johtui ehkä vähän paikastakin, missä soittivat. Muuten kuitenkin pidin keikasta ja biiseistä. Suuremmalla lavalla saattaisi kuulostaa paremmalta.

Suruaika: levyllä Suruaika kuulostaa hieman hassulta, mutta livenä toimii loistavasti! Yhden keikan olen nähnyt ja pidin kyllä!

- - -

Onhan niitä muitakin bändejä mitä olen nähnyt, mutta mainittakoon nuo.

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Bändit livenä
« Vastaus #59 : Toukokuu 29, 2005, 17:49:23 »
No tuota, itse olen nähnyt niin monta bändiä/laulajaa livenä, etten millään voi muistaa. Tässä nyt joitain, kaikki ei sitten oo mitään hyviä:

Anastacia: Mahtava ääni, kun ei laulanut playbackina, oli vaan niin hienoa!Esiintyi myös hyvin, jäi hyvin mieleen esitys. NRJ Radio Awards.
Negative: Ihan silleen kiva:).Voisin ehkä mennä vaikka uudestaankin katsomaan.

EDIT 6.11.2005//.
The Rasmus: Ihan mahtavaa!Ihan älyttömän upeeta, siis joo!Äkkiä takasin keikalle haluan!Näin nää lokakuussa 05 Pakkahuoneella, upeeta!Ei siellä voinut kuin pomppia ja laulaa täysillä :D
Poets Of The Fall: Tykkäsin kyllä, ihania biisejä!
Avril Lavigne: Juu oli kyllä hyvä keikka, tykkäsin tosi paljon, sillä on niin paljon hyviä kappaleita!Tosin hän oli enemmänkin 'vain vetämässä keikkaa', ettei hirveästi mukana ollut. Soundwave kesäkuu 05.
PmmP: No, enpä tiiä mitä tästä sanoisin. Ihan kivoja biisejä, ja livenäkin nää on ihan hyviä (:
The 69Eyes: Juu näil on hyvii biisejä ja tykkäsin livestäki!
Technicolour: En ees tiiä miksi tämän mainitsin, bändi on ihan ok, jotkut biisit on kuunneltavia, mutta juu, livenä tää on kyllä aika mahti (:
Jossain Kaivarin kesäkonsertissa on tullu varmaan nähtyä.

EDIT 2 // 18.7.2007

Joo, nyt on tullut enemmän bändejä nähtyä. Rutkasti enemmän. Parempia kuin mitä oon tähän joskus muinoin listannut. Ensinnäkin, Lacuna Coil lokakuussa 2006 Helsingissä oli aivan mahtava. Ei parhaimpia livebändejä, mutta silti vetivät hienosti, ja menen ehdottomasti katsomaan uudelleen heti kun siihen mahdollisuus tulee. Paras bändi, jonka olen livenä nähnyt tähän mennessä, on kuitenkin varmaan tuo My Chemical Romance, jota olin katsomassa heinäkuussa 2007. Todella loistava livebändi. Uskoisin, että sanoisin noin, vaikken bändin musiikista kovasti välittäisikään. Ja heti perässä tulee tässäkin konsertissa lämmittelijänä ollut Billy Talent, joka oli aivan järjettömän mahtava. Ei löydy edes sanoja, olin niin sekaisin kun yllättäen hyppäsivät siihen eteen, ettei keikasta kyllä paljoa mieleen jäänyt. Mutta tarpeeksi kuitenkin sanoakseni, että mielettömiä ovat, ja tahtoisin kyllä pian uudestaan näkemään. Toivottavasti tulee joskus mahdollisuus siihenkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2007, 21:09:36 kirjoittanut Gwindorfyel »
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

labello

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #60 : Toukokuu 29, 2005, 18:52:18 »
Nightwish x 2. Ensimmäisen kerran näin Nightwishin livenä viime vuoden Sauna Open Airissa, toisen kerran heidän viime syksyn Suomen kiertueella kun olivat Pakkahuoneella soittamassa. Todellakin toimii livenä. Upeaa.

Twilightning oli lämppäämässä Nightwishin Pakkahuoneen keikkaa. En pitänyt yhtään. Kaikki kappaleet kuulostivat aivan samalta. Hienot syntikat oli kyllä muutamassa, siitä plussaa.

Maija Vilkkumaa viime kesänä. Ei vakuuttanut. Hyvä esiintyjä, ei sen puoleen, mutta kuulosti ihan siltä, kuin Maija olisi laulanut nenäänsä. Vika saattoi olla vain minun päässäni, mutta silti.

Kotiteollisuus viime huhtikuussa Pakkahuoneella. Olin fiiliksissä vielä monta päivää keikan jälkeen. Ei siellä voinut muuta kuin huutaa mukana ja vain keskittyä siihen musiikkiin. Loistava. Ehkä paras keikka jonka olen nähnyt.

Ruoska, Kotiteollisuuden lämppäri. Ihan vakuuttava live-esiintyminen, mutta musiikki ei oikein iskenyt.

Negative ja Indica Backstage-tapahtumassa viime perjantaina. En pidä kummastakaan bändistä, siksi niiden katsominenkin oli tylsää ja turhauttavaa.

Nagatha

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #61 : Maaliskuu 25, 2006, 10:50:27 »
Olin 6.3 Depeche Moden keikalla ja sanotaan, että oli ihan loistava keikka!:D En odottanut mitään erikoisuuksia mutta keikka oli mahtava. Dave Gahan oli ihan uskomaton lavalla. The Bravery tuli myös nähtyä siitä syystä, että oli lämppärinä. Itse en pitänyt siitä kovinkaan paljoa enkä muista niitten osuudesta paljon mittään.

Sauerkraut

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #62 : Maaliskuu 25, 2006, 11:44:01 »
Megadeth Olin melkin itkussa keikan jälkeen. Se oli jotain niin käsittämättömän mahtavaa!

Lovex Tämä oli semmoinen "pakkokeikka". Olin paikalla, koska kyseisen..viritelmän jälkeen esiintyi eräs kaverini tuttu bändinsä kanssa.

Sentenced Olin melkein eturivissä. En itkenyt, en, vaikka tiesin kyseisen keikan jäävän viimeiseksi jota koskaan seuraan kyseiseltä bändiltä. Meininki vaan oli semmoinen, ettei siinä kerennyt vetistelemään.

Teräsbetoni Hauskaa oli. En jaksanut käsittää, miksi erästä ystävääni nolotti keikan jälkeen aivan käsittämättömästi. Bändihän se on tämäkin, miksei niiden musaa saisi laulaa keikoilla mukana?

Ja viimeisenä:

Nylon Beat Tämän keikan takana oli vedonlyönti. Sain kolmekymppiä, jos kehtaan mennä rääkkäämään itseäni ja kiljumaan eturiviin. Eturiviin ei rahkeet riittänyt, mutta nimmarit pyysin todisteeksi ja sain siitä hyvästä vitosen.

Lisään, jos muistan.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
Bändit livenä
« Vastaus #63 : Maaliskuu 25, 2006, 23:20:27 »
John Fogertyn näin livenä tuossa kohta vuosi sitten, ja oli aivan mieletön keikka! Kuusikymppinen jätkä rokkaa edelleen kuin olisi 40 vuotta nuorempi, eikä silti peittele ikäänsä yhtään. Uskomatonta, rock tosiaan pitää ihmisen terveenä.

Sitten tuossa 2004 näin livenä aivan mielettömän jatsiporukan nimeltään The New Orleans Original Royal Players. Kahdeksan pikimustaa kaipparia, ja jumantsuikka ne jätkät osasi puhaltaa niitä torviaan! Aivan mieletöntä kuunneltavaa oli se kama. Ja niin kittanalla lavallakin soittivat, mutta upeasti pysyi silti show käsissä heillä. Mieletöntä!

Siinä ovatkin sitten mieleenpainuneimmat kokemukset. Useimmat diggaamani bändit ovat jo hajonneet tai artistit kuolleet, ja livenä on aika mahdoton nähdä niitä enää. Siksi harrastan hyvin paljon sitä, että soittelen wanhojen hyvien livelevyjä, niistä kun monesti kuulee jo musiikista sen jännitteen yhtyeen ja yleisön välillä.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

puttti

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #64 : Maaliskuu 26, 2006, 20:18:24 »
En ole vielä ehtinyt hirveen monia nähnyt livenä, mutta se tulee korjaantumaan kesällä kun olisi festareille tarkoitus mennä..

olen nähnyt:
Apulanta - Olin ihan fiiliksissä vielä pari seuraavaa päivää! Mutta keikka-fiiliksen hälvettyä rupesin päivä päivältä tykkäämän vähemmän..

Exit - Se Gospel bändi,pakko myöntää että osaa pojat,tai oikeastaan miehet, laulaa! Hyvä oli, vaikken mikään himouskovainen olekkaan..

ja lukuisa pienenä nähtyjä lasten lallatus bändejä esim. Pelle KaijaPum(niistä tosin en muista enään mitään)

Lorindel

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #65 : Maaliskuu 26, 2006, 23:22:30 »
Liikaa keikkoja nähty, että jaksaisin alkaa niitä erittelemään. Pitänee tehdä jonkinlainen lista jahka saan loppuvuodesta(ko?) omat sivuni pystyyn. Sir Elwoodin Hiljaiset Värit ja Tuomari Nurmio pitäisi vielä nähdä livenä, sitten voin jättää tämän maan taakseni iloisin mielin.

Paras meno koko maassa on kuitenkin aina Ilosaaren rento-lavalla. Sinne kaikki ensi vuonna. Shanti fiilis, aurinkoa, hienoja ihmisiä ja aina hyvää musiikkia. Paras lava rokissa since 2003 vai mitä se nyt oli kun ne sen sinne ensimmäistä kertaa pystyttivät.

kaskisavu

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #66 : Maaliskuu 27, 2006, 00:21:42 »
Lainaus käyttäjältä: "teehetki"
UltraNoir

Varjo

Suruaika

Hehee. Ultranoirin näin ensimmäistä kertaa keikalla vähän aikaa sitten Oranssilla, ja yllättivät kyllä positiivisesti - en jotenkin osannut odottaa, että olisivat niinkin hyvä livebändi. Varjoa ja Suruaikaa on sit taas nähty muutama kerta tässä ihan alkuvuoden aikana... Ja Varjoa aiemminkin, jos olen johonkin päätynyt. Mutta ihan sinänsä kiva törmätä näihin tässä topicissa, käykää nyt ihmeessä näiden hyvää musiikkia tekevien bändien keikoilla noiden muiden sijaan;D

En edes yritä luetella kaikkia keikkoja, millä on tullut käytyä - joskus aikanaan aloitin kiertämällä kaikki ne Helsingissä olleet kaksi ilmaiskeikkaa, joilla BrainStorm soitti livenä (tai playbackina varmaan:D) ja sit tulikin pidempi tauko. Kaikkia keikkoja edes muista, jonnekin hc-punk-keikoille on tullut välillä lähdettyä ihan kaverin pyynnöstä ja joo. Ei niistä ole oikein mitään jäänyt käteen.

Ne mitä tässä nyt on varmaan ihan pakko mainita ainakin noiden kolmen ensimmäisen lisäksi on Viola - ja sitten sellaiset keikat, jotka on oikeasti olleet ihan hemmetin hyviä: The Tears, Mew ja Nine Inch Nails Provinssissa ja Bauhaus Skotlannissa. Ja jos keikka on oikeasti sen arvoinen, että sen takia reissaa Skotlantiin, niin se on oikeasti aika hyvin:)

(Paras keikka ikinä on tietysti Sueden Love&Poison filmin keikka, mutta sitä ei varmaan lasketa kun ruumiini ei siellä paikalla ollut:( plah.)

Emotionless

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #67 : Maaliskuu 27, 2006, 18:16:04 »
Olen käynyt vain kolme kertaa festareille. Ruisrock -04 ja -05 sekä Ilosaarirock -05. Lisäksi muutamille yksittäisillä keikoilla olen käynyt.  Seuraavat bändit olen nähnyt:

HIM
Näin HIMin viime kesänä Ruississa. Pääsin eturiviin, vaikka menin lavan eteen vasta tunti ennen keikkaa. Keikka oli aivan mahtava ja Ville oli hot <3 Kuten aina. Se ilotulitus oli hieno :> Sain keikan jälkeen Kaasun toisen rumpukapulan. Joku mies halusi ostaa sen miulta kahdellakympillä, mutten myynyt.

Hullut Hattuset
Tässä yksi päivä laskeskelin ja totesin, että olen nähnyt kysyisen bändin 7 kertaa. Jokainen keikka on ollut huippu. Bändi soittaa niin hauskoja kipaleita. Livenä ne on vielä parempia kuin levyllä :> Poksutuhnu-biisi on livenä mahtava.

Apulanta
Näin Apiksen Ruississa -04. Hieno keikka oli. Olin eturivissä ja sain siitä syystä tosi hyviä kuvia. Kaikkien biisien mukana lauleskelin, oli tosi hauskaa :)

Mokoma
Ilosaarirock -05. Kaverin kanssa kuunneltiin teltan reunalta. Ei sinne eteen viitsiny mennä, kun siellä oli hurjia Mokoma-faneja. Keikan jälkeen nähtiin eräs tuttu, semmonen iso ja lihava hevari :> Se sano, ettei itsekään voinu olla eturivissä, kun kaksikymmentä miestä oli töniny sen pois. Siitä huolimatta hyvä keikka oli ja meininki oli katossa.

Kotiteollisuus
Näin Kotiteollisuuden Ruississa ja Ilosaarirockissa viime kesänä. Viikko vaan väliä edelliseltä keikalta. Molemmilla keikoilla olin eturivissä ja oli huippua. Ruississa Hynynen keharoi ja näytti kieltä, kun nappasin siitä kuvan. Kuvanottamisen jälkeen näin sen kuvan digikameran ruudusta ja näytin kaverille. Alettiin hekottelemaan ja huomasin, että Hynynenkin hekotteli lavalla yksinään ;D Hauska tyyppi.

Turmion Kätilöt
Turmion Kätilöt katsottiin odottaessamme Rammsteinia Ruississa -05. Kätilöiden keikka oli hauska. Ensin tuli ukkonen ja keikka jouduttiin keskeyttämään. Keikan lopussa toinen laulajista oli sitten alasti. Oksettava näky, jos suoraan sanon. Keikkalla kuulin ensimmäistä kertaa Kätilöitä ja totesin bändin olevan hyvä. Sen jälkeen latasin muutaman biisin koneelle. Kivaa, kun Kätilöt on kaverin tuttuja :>

Rammstein
Ruisrockissa 2005 näin Rammsteinin. Hyiiiii, se laulaja on ruma. En kyllä musiikistakaan tykkää, mutta kaverit halusivat kattoa sen, niin pakkohan se oli. Eturivissä oltiin ja oltiin lähellä tukehtua, kun oli niin kova tungos eteenpäin. Keikka oli hienostisuunniteltu, mutta muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan. Joku niistä kurpista ajeli kumiveneellä meidän ylitse.

Teräsbetoni
Hauska keikka ;D Taivas lyö tulta-biisin mukana kiljuttiin kaverien kanssa. Hieno meininki oli TB:n keikalla. Ei me kovin lähellä lavaa oltu, istuttiin siellä aidan päällä. Mutta hauskaa silti oli.

Jukkapoika ja Jenkkarekka
Hahhahhaa! Naurettavin bändi, minkä olen ikinä kuullut. Ruisrockissa kuulin tätä bändiä jonkun puoli tuntia. Ennen en ole huonompaa musiikkia kuullut. Kaverien kanssa istuttiin yhden aidan luona ja ryypiskeltiin terästettyä jääteetä. Samalla naurettiin niille ihmisille, jotka tanssi ko bändin tahtiin. Voi jeesus, että meillä oli hauskaa.

Disco Ensemble
Ilosaarirock -05. Disco Ensemble rokkasi! Keikka oli pienessä teltassa aivan sisääntulon lähellä. Ihmisiä pursui teltasta ulos ja lavakin oli ihan minikokoinen, mutta se ei bändiä haitannut. Meininki oli aivan mahtava. Kaikki rokkas DE:n tahdissa. Hienoa.

Korn
Kornin näin Hartwall Areenalla joskus vuonna nakkisämpylä. Tarkalleen ottaen kesällä 2004. Mentiin bussilla kaverin kanssa Helsinkiin ja siellä tsiikattiin Kornia. Jouduttiin katsomaan keikka aika kaukaa, mutta silti se oli upea. Joonatan oli mahtava :p

Static-X
Kornin lämppärinä olivat. En muista keikalta muuta kuin, että siellä oli kivaa ja Waynen tukka oli hieno<3

Tässä muita katsomiani bändejä:
Indica
COB
Apocalyptica
Sonata Arctica
22-Pistepirkko
The Soundtrack of Our Lives
The 69 Eyes
Negative
Tiktak
Zen Cafe
Maryland
PMMP
Ismo Alanko Säätiö
Voltas
McPöly
Myllärit
Katla
Smak
Don Johnson BB
Ekotrippi
51Koodia
Maija Vilkkumaa

Ayasha

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #68 : Maaliskuu 27, 2006, 19:06:19 »
Yksittäiset keikat joilla olen ollut:

Nightwish jäähallilla 2004 + Kotipelto ja After Forever
Nightwish Nosturissa 2004 (se toinen keikka..)
Sonata Arctica Tampereen Pakkahuoneella 2004 + Entwine
Helloween Tampereen Pakkahuoneella 2005 + Bloodpit ja joku toinen yhtye

Lisäksi olen käynyt pienissä erinäisissä tapahtumissa katsomassa mm. Amadeusta, Euforiaa, G.O.R.E.a. ja Queenstonea.

Festarit joilla olen ollut:

Ruisrock 2004
Tuska 2004
Sauna Open Air 2005
Tuska 2005
Pellavarock 2005

Lisäksi olen sitten joskus todella kauan aikaa sitten nähnyt artisteja tyyliin Nylon Beat ja Joel Hallikainen.. Mukavin keikka jolla olen ollut, on ehdottomasti tuo Nightwishin Nosturin toinen keikka. Siellä oli todella hyvä tunnelma ja minä olin aivan hikinen, kun keikka oli ohi. Riehuin täysillä ja muutamaan otteeseen meinasi tajukin lähteä. (:

Paras festarikeikka on varmaankin ollut Pain Sauna Open Airissa ja Tarot Pellavassa oli myös oikein mukava nähdä. Kierrän keikkoja ja festareita aika maltillisesti, koska asun hyvin syrjässä ja kaikkiin ikärajattomiin keikkoihin on aina monen sadan kilometrin ajomatka, ei ole varaa opiskelijan siis kaikille kivoille keikoille lähteä..

Enskuli

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #69 : Maaliskuu 27, 2006, 19:35:12 »
Öööm. Aika hiljaista on tällä keikkarintamalla ollut :)

Kirka Joo, joskus vuonna nakki olin äidin ja isän kanssa katsomassa tätä. En muista tästä oikeastaan mitään.

XL5 Oi, tästäki on aikaa todella todella monta vuotta. Muistan sen verran, että olin aika edessä ja hilluin jonkun olkapäillä. Oli siellä kivaa.

Tommi Läntinen Itseasiassa tää oli samassa tapahtumassa esiintymässä kuin XL5. Läntisestä en tykkää, enkä tykännyt silloinkaan mutta yksi tuttu (nuorempi kuin minä) oli silloin ihan hullu Läntisen fani, joten... Ja sitten vielä sen verran muistan, että keikan jälkeen kun piti mennä nimmareita hakemaan eipä tämä Tommi niitä jaellut >:(

Gimmel Tykkäsin silloin aikas paljon näistä, ja ihan kiva keikkahan se oli. Lämmin kesä päivä... Harmitti silloin se kun Suskilla (joka oli suosikki) oli ääni jotenkin vähän huonona niin ei oikein kunnolla voinut laulaa. Kivaa kuitenkin oli.

Antti Tuisku Joo, erittäin noloa myöntää tämä... Olin kylläkin erään tuttuni ikään kuin henkisenä tukena täällä ^_^' Eli en siis Tuiskusta sen enempää tykkäile. En nyt mitenkään erityisesti tästä keikasta nauttinut.

Hanna Pakarinen Olikohan 2004 vuoden hiihtolomalla kun Levillä pääsin Hannan konserttiin, jota olin odottanut (siis keikalle pääsyä) siitä asti kun Hannan näin Idolsissa. Keikka oli hyvä, ja meinasin oikeasti itkeä muutaman kerran *nolo*. Tähän astisista keikoista varmaan paras..

Green Dayn keikalle olisi mahtavaa päästä..

Nerdie

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #70 : Maaliskuu 28, 2006, 15:57:45 »
On aina hieno elämys nähdä bändit livenä. Parasta on, kun oikeasti saa nähdä vaikkapa idolinsa bändillä laulamassa, tulee mahtava tunne. Keikoilla on aina hyvä tunnelma, ja siellä minä viihdyn. Jos esittäjä laulaa laulunsa playbackina, olen aina todella pettynyt. Mitä mieltä on olla artisti, jos hoitaa hommat pelkästään pari kertaa studiossa, jonka jälkeen keikkakiertueilla soitellaan sitten leikillä? Raskaan musiikin taitajat ja räppärit harvoin laulavat nauhalta, joka on vain hyvä juttu. Omilta kokemuksiltani esimerkiksi Antti Tuisku, jonka harmikseni olen nähnyt Worl Cupin avajaisissa esiintymässä, lauloi nauhalta ja lopputulos oli surkea. Muutenkin tämä keikka oli surkea, väki valui pois jättäen tilalleen ainoastaan epätoivoiset Antti-fanittajat. Eihän siinä, jos keikka on mahdoton peruuttaa ja ääni on kuin tunkiolta, niin otettava nämä inhottavat konstit käyttöön. Muuten live lauletaan livenä.
Eli se siitä, Antin näkeminen oli suuri pettymys. Hyi olkoon.

En hirveästi ole vielä nähnyt bändejä. Vuoden päästä lähden festarikertueelle kaveriporukalla, ja varmasti on tulossa mahtava elämys. Tämän Antti Tuiskun lisäksi olen nänhyt Lumilinnassa Hurriganesin, joka oli mahtava. Tykkään paljon Hurriganesta, vaikka bändi on vanha. Hyvää musiikkia, ja lapinhatut päässä soittelivat miekkoset Lumilinnassa. Mahtava esitys. Jukan nimmarinkin sain, lälläslää. (;
Myös Gimmel ja Tiktak on tullut nähtyä. Gimmeliä olen aina inhonnut koko sydämestäni, mutta ollessani kymmenenvuotias kaverini äiti oli hommannut minulle ja kaverilleni liput sinne. Lähdimme itku kurkussa paikanpäälle, koska edes sen ikäisenä en kyseisestä bändistä tykännyt.
Tiktakin taas näin myös joskus muinoin, ja muistan vain että tykkäsin olla siellä. Enää eivät nämä tytöt jaksa kolahtaa.

Yksi parhaimmista keikoista missä nyt olen ollut, on ollut Pmmp:n esitys. Mahtavaa. Oli heinäkuu, meillä oli iso kaveriporukka ja musiikki soi. Paula ja Mira osaavat hommansa, todellakin. :) En vaihtaisi koskaan sitä keikkaa pois.
Apulannan olen kerran nähnyt. Ei ursula, olin kolmannessa taivaassa siellä. Toni, Sipe, Sami. Me Apisfanit ja musiikki. Paras näkemäni keikka, ja olihan esiintyjänä maailman paras bändikin, ettei sen puoleen. ;D Kesällä taas uudestaan katsomaan Apista.

Ezkimon ja Edorfin olen myös käynyt tsiikaamassa. Mahtavia poikia, täytyy sanoa. Räppiä vihaavat eivät ymmärrä. Pääsinpäs myös halaamaan poikia, olin taas jälleen taivaassa.<3 Mahtavaa. Räppäsivät mahtavasti.

Siinä minun pieni live-kokemukseni. Bändit ovat parhaita livenä, totta.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • UGH!
Bändit livenä
« Vastaus #71 : Huhtikuu 06, 2006, 21:55:33 »
Joo, onhan niitä joitain bändejä tullut nähtyä...

Ensimmäinen live-keikkani oli Hyllykallion Prismassa, jossa soitti PMMP. Oli muuten mahtavat fiilikset, osasin vaan Rusketusraidat biisin, mutta eipä väliä, kunhan riehuin.^^ Melkein koko albumin (Kuulkaas enot) soittivat. Ja nimmarin jako tilaisuudessa sitten rupesin rynnimään muiden ohi hakemaan nimaria ja sain sen.^^

Toisena live- keikkana tulee Seinäjoen Puhalla Nollat, jossa esiintyi Negative ja Smak, sekä The Knob. Knobeista en ollut kuullut mitään ennen Puhalla Nollia, ihan hyvä se oli, ei siinä mitään. Niin, eli otetaan ensin käsittelyyn Smak. Pojat tulivat lavalle ja meikä ihan fiiliksissä huuta Kallea ja muita poikia. Heti kun Nousen biisi alkoi rytistä, irtosi jalat maasta metrin verran. He soittivat myös ihanat Hallanvaara, Rikkirevitty, Vesi tulvii sisään, putoan, sydän, huone ja tietysti nousen. Keikan loputtua olimme Elene Yönsinisen kanssa aivan että:" No huhhuh. osaa pojat soittaa..." Ja kauan odotettu Negative astui lavalle. Kyllä kurrku meinasi revetä, kun siinä rupesin huutamaan. Negut soittivat muistaakseni The moment of our love, In my heaven, Frozen to lose it all, about my sorrow, neverendin parade, L.A. Feeding fire ja Until you`re mine biisit. Muita en muista...

Kolmosena tulee Hanna Pakarisen keikka Prismassa. Hän soitti VAIN How can i miss you, fearless, superhero ja run. Hyvä mutta lyhyt keikka. Nimmaria en saanut... >___<

Neljäntenä Antti Tuiskun keikka Seinäjoen Tango- Markkinoilla. M-A-H-T-A-V-A-T fiilikset oli! Soitti mm. Vaarallinen, Miten ois?, Tyhjä huone, Läpi jään, yksityinen, en halua tietää ja monia muita biisejä. Ja kesä oli ja piti juoda koko ajan, että pysyi tajuissaan.^^ Aih, niin ihana Antti... <3

Viidentenä tulee Uniklubin keikka yllätys yllätys, Prismassa. Odoteltiin kahta tuntia aikaisemmin ovilla ja kuultiin kun bändi teki SoundChekin...^^ Minä siinä rupesin sitten melekin kirkumaan ja nauroin ihan sikana... Pääsimme eturiviin aika reunaan, mutta ei se menoa haitannut ollenkaan...^^ Saatiin nimmaritkin lopuksi...^^ He soittivat kaiiki mitä mä annoin, huomenna, lasinsirpaleilla, palvelija, kiertää kehää, rakkautta ja piikkilankaa, totuus ja monia muita hyviä biisejä. Aika rauhallinen keikka oli, koska pojat varmaan ottivat huomioon sen, että siellä on nuorrempia ihmisiä ja vanhoja ihmisiä, jotka kritisoivat kaikkea... No, melkein kaikkea...^^

Nyt kesällä suunnistan Vaasaan katsomaan suurta suosikkiani The Rasmusta. Saa nähdä, riittääkö rahat... Toivottavasti.
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Wrelqa

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #72 : Huhtikuu 07, 2006, 19:52:39 »
Mitähän sitä olisi nähnyt. Ensimmäisenä tulee tietysti mieleen (niin yllättävää kuin se onkin...)

Poets of the Fall. Kahdesti olen herrat livenä nähnyt ja molemmilla kerroilla olin niin hurmoksessa että nyt ei muista enää juuri mitään :p Loistava livebändi.

51Koodia on myös toinen suosikkini. Viime lokakuussa Joensuussa olin keikalla ja olipa aika mahtavaa.

Sitten on vielä ainakin Skanes, Jamstream ja Anssi Kela. Kelan näin joskus vuosia sitten. En siis oikein muista mitään. Skanesin ja Jamstreamin näin Ilosaarirockin päätösklubilla (silloin näin myös viimeksi Poetsit). Vielä on joitakin satunnaisia bändejä, jota en nyt voi  muistaa. Niin no, PMMP. Sen kyllä haluankin unohtaa.

Jenni

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #73 : Huhtikuu 07, 2006, 20:19:04 »
Ite oon ollu Hanna Pakarisen keikoilla pari kertaa, mut tietysti ne kaivari jutut mis on ollu muitaki bändejä nii ne.

Hanna Pakarinen: Tosi hyvä meininki keikoilla :) kaikki hyppii ja taputtaa käsiä yms.  Hannan oon nähny varmaanki n. 7 kertaa.
Negative: pari vuoota sitten nähtiin kaivarissa, en paljoo kyllä seurannu koska en niin välitä negativen pojista.
LAB: Aivan kamalaa, hirveetä! Kaivarissa nähtii ja se riitti mulle. Laulaja pyöri kaiutiimien päällä ja muutenki kamalaa.
Apulanta: Apulannanki oon bongannu :) Ihan ookoo bändi ja veti iha hyvin lavalla. Ei muuta :)
Indica:Ei ihan mun musiikkia mutta muuten ok bändi
Mel C: Biiseistä en niin välitä,mutta hyvin veti kaivarissa :) yllätyin oikein.
Bomfunk MC: Ne tytöt joilla oli isot peruukit oli musta vähän liikaa...  ja ei muutenkaa mitään mun mielestä hyvää musaa...

Lisäilen jos muistuu mieleen :)

kaamo

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #74 : Huhtikuu 10, 2006, 14:46:50 »
Kai voisin sanoa käyneeni jonkin verran keikoilla parin vuoden aikana, nyt kun ikää on ollut. Sellaista kerran pari kuukaudessa, tai useamminkin, fiilisten ja tarjonnan mukaan. Helsingin paikoista tutuin on kai Semifinal (siellä Tavastian takapihalla), jossa istuskellessa on aina kiva odottava tunnelma, kivaa yleensä ollutkin. Ollaan poikaystäväni kanssa mietitty, että voiko joku oikeasti sanoa tykkäävänsä enemmän jostakin areena- tai festarikeikoista, jossa on tuhatpäinen joukko humalaisia ihmisiä, surkea akustiikka, olematon näkyvyys ja parhaassa tapauksessa vielä kamala sää, kuin tiivistunnelmaisesta, parhaillaan intiimistä klubikeikasta, joka on oikea musiikillinen nautinto. Ikärajat ja sisäänpääsemättömyydet ei liity, nyt tarkoitan vain ja ainoastaan pitämistä. Puolustakaa toki. En minä ryppyotsainen absolutisti ole, mutta tunnelma yleisön ja hyvässä vedossa olevan bändin kesken voi olla hienoimpia fiiliksiä. Musiikki on rakkautta.
Tupakointikielto ravintoloihin voimaan hetikiitos, niin viitsisi käydä useamminkin.

Ei oikein ole mieltä listata kaikkea näkemääni. Muistettavimpia kokemuksia viime ajoilta mainitakseni on mainittava Sister Flo viime joulukuussa täydessä Semifinalissa. Kun kaikki oikean tunnelman fraktiot on kohdallaan (esim. ollaan iloisia, soitetaan hyvin, hyviä lauluja, ihmiset tykkää jne), ollaan aika lähellä täydellistä, vaikka bändi ei aina annakaan niin positiivisia kokemuksia, tai ehkä jopa juuri siksi se tuntuikin niin täydelliseltä. Minutteja kestävät suosionosoitukset hämmensi bändin aika totaalisesti.

EDIT / Päänsisäisen yleisöni pyynnöstä siivosin viestin myötähävettävän ensimmäisen kappaleen pois, muu sisältö pysyy ennallaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2007, 18:12:06 kirjoittanut kaamo »