Kirjoittaja Aihe: Bändit livenä  (Luettu 27050 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Firena

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #25 : Marraskuu 26, 2003, 20:11:36 »
Oon nähny jossain maikkarin ilmaskonsertissa mm. Kwan,suede, don huonot jne.Ihan hyviä livenä, mutta en konserteissa käy...

Paitsi yhdessä konsertissa oo ollu, nimittäin GREGORIANin! =D
Se oli todella hieno konsertti livenä.Niinku kuuntelis niitä levyltä,kuulostaa yhtä hyvältä livenäkin =)
Tota en jättäis missään nimessä väliin!

zubrette

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #26 : Joulukuu 06, 2003, 21:49:34 »
Käyn keskimäärin kahdella keikalla kuukaudessa, siksi on hiukan vaikea muistaa mitä kaikkia bändejä olen nähnyt..lisäksi festarit joilla nyt näkee pakolti joku kymmenen bändiä päivässä jos ahkerasti katselee.

Viime keikka oli Spinefeast pari viikkoa sitten. Spinefarm, levy-yhtiön joitakin bändejä soitti Nosturissa. Siellä soitti Revered Bizarre, Rapture, Thyrane, Ajattara ja Lullacry. Bändit olivat yllättävän hyviä, erityisesti Thyrane ja Rapture.

Bändi jota olen nähnyt niin monta kertaa soittavan livenä etten muista kuinka monta kertaa, on Barathrum. Keikoilla on aina hauskaa. Laulaja on aina hillittömässä kännissä ja vetää hölmöä showta. Soittajat näyttävät likaisilta pikkupojilta, ovat maalanneet kasvonsa mutta väri on hiukan levinnyt. Bändi soittaa aina hyvät hittibiisinsä mutta myös ei niin suosittuja biisejä. Katsojat ovat aina mukana menossa, sen verran suosittu ja palvottu bändi se on.

Toinen hyvä esiintyjä on Impaled Nazarene, jonka olen nähnyt myös useaan otteeseen. Bändin kappaleet toimivat livenä todella hyvin, kuten Barathrumilla. Esiintyjillä on omaperäinen lavakarisma ja tapa esiintyä. Keulahahmo Luttinen vääntää (hauskoja) ilmeitä. Tämäkin bändi on niin suosittu että keikoilla on hyvä meno myös yleisön seassa.

Poissa wiuhu

• Saletisti pahis
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Bändit livenä
« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2003, 12:49:09 »
Mitähän minä olen nähnyt..
-HIM:n
-Kwan
-Killeri
-Maija Vilkkumaa
-Rasmus
-Nightwish

HIMin näin kerran yllätys keikalla tavastialla. Mentiin ystävien kanssa sinne, koska muualla tuntui olevan kova tunku. Sitten siinä illan kuluessa katseltiin kun HIMin pojat saapuivat paikalle ja ilmeisesti ilman mitään ennakoimista bändi päätti vetäistä pikku keikan!! Aivan MIELETÖN yllätys, keikka oli loistava!
Kwanniin törmäsin eräs sateinen iltapäivä täällä Hyvinkään keskustassa.. Oli taas joku turhan tärkeä "sun dance day" tms. Keikka oli aika surkea, oletettavasti sää pilasi tämän ulkoilma keikan!
Killer, miten se Siiri voi olla niin pieni? Keikka oli pienen pienessä baarissa.. Kamalasti ihmisiä, savua yms.. Äänentoistolaitteet tosin pettivät, mikä hieman himmensi tunnelmaa, mutta muuten todella loistava keikka!!!
Rasmuksesta ja Nightwishistä ei voi sanoa muuta kuin loistavaa.. Rasmuksen "hysteerinen" lava esiintyminen puree varmaan joka kerta! Säälittää vain se Lauri, joka keikalla sitä heitellään jollain! Pulloilla, puukoilla tuopeilla.. Miksi? Sellainen ei ole lainkaan kivaa! Nightwish, oli tosi hyvä! Se bändi ei tarvitse muuta kuin Tarjan ja tervemenoa maailmalle! Tarja muuten oli linnanjuhlien kuningatar! Todella tyylikäs ja onnistunut asuvalinta!
Tipu kuolee huutamalla, alastomana laatan alla -apulanta: koneeseen kadonnut-  mutta kauan pitää sille tipulle huutaa et se kuolee? Eikä se alasti ole ku sillä on höyhenet -wenna 8v-

Daenne

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #28 : Joulukuu 19, 2003, 13:20:19 »
Olen nähnyt vain yhden bändin livenä (muita en ainakaan muista) eli Nylon Beatin kaksi kertaa.. (: Silloin kun olin sen suuri fani ja se oli täällä lähellä niin mentiin sitten sinne. Lauloivat ihan hyvin. Ainakin paljon paremmin kun nykyään. Ja toisen kerran näin sen lintsillä millon en edes ensin tiennyt että se on siellä. Ai niin ja näinhän minä silloin lintsillä myös Jore Marjarannan (: Sen musiikki oli kanssa tosi hyvää. Varsinkin se viimeinen biisi kun se laulo. Siis Haaveet Kaatuu (: Kaverin kanssa laulettiin ihan intona mukana kun muita sen biiseistä ei edes osattu kunnolla.

Phila

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #29 : Joulukuu 21, 2003, 21:51:54 »
Eh, yhden ainoan bändin nähnyt livenä, nimittäin Sonata Arctican. Ihk, viimeinen keikka ennen taukoa ja se oli ilmainen! Ja Kemissä! Ihk. Kahden kaverin kanssa sinne lähdettiin palelemaan. ^^ Fiilis ei ehkä niin huipussa, kylmä ilma ja vähän porukkaa, mutta Tony sai yleisön hyvin mukaan ja ainakin min nautti siitä ainakin näiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon. Ja oli ihkua ja hauskaa ja naurettiin paljon. Ja pakko sanoa, lämppäribändit oli ihk. <3 Joku Paikallinen Bändi ja Taruma. Jomman kumman basisiti oli hauska, värkkäs aivan hulluna sen basson kans. ^^

Minen suuriin unelmiin kuuluu nähdä HIM ja Nightwish livenä. Mutta nämä unelmat tuskin koskaan toteutuu, ellei kyseiset bändit tule jonnekkin tänne ihan lähelle esiintymään...

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #30 : Tammikuu 25, 2004, 09:46:38 »
Iron Maiden - 30.6.2003 ja 21.12.2003:
Tämä bändi on yksi maailman parhaita live bändejä. Kappaleet soitetaan asiallisesti oikein ilman virheitä, mutta löytyy myös liveimprovisointia ja lavashowta. Kummatkin keikat arvosanana 10. Ainoat huonot puolet olivat lämppärit, 30.6. oli lämppärinä Murder Dolls, joka oli kyllä pohjanoteeraus. Miten joku voi tehdä sellaista musiikkia tosissaan. 21.12 Oli sellainen kuin Poisonblack, hakkasi Murderdollsin 700-0, mutta olisi silti kohtalaisen huono.

Tuska Open-Air metalfestival - 11.7.2003 - 13.7.2003
Kaikin puolin hyvin järjestetty festari. Ainoat miinukset siitä, että jotkut hyvät bändit soittivat päällekkäin (Tarot ja Finntroll, Barathrum ja Arch Enemy) eri lavoilla, joten valintoja joutui tekemään. Bändit TOP-5:

1:Behemoth (Soittivat Christians to the Lions;sin, pisteet siitä)
2:Barathrum (Sova tippui Saatanan aikana lavalta, pisteet siitä)
3:Tarot (Noh, Ainakin parempi kuin Finntroll...)
4:Edguy (Saksan lahja maailmalle, vaikka en yleensä Powermetallista välitä)
5:Children of Bodom (muuten OK, mutta Laihon välispiikit olivat suoraan alimmasta helvetistä)

aratfalasiel

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #31 : Tammikuu 26, 2004, 14:21:35 »
Ei ole pahemmin missään tullut käytyä, mutta, tässä joitakin:

Mariska Olin siellä Yle x:n järjestämässä varusmieskonsertissa, joka oli vapaa kaikille. Siellä oli uskomattoman hyvä meininki kun Mariska esiintyi. Yhdellä armeijapojulla oli kyltti "tarkasta tämä" ja nuolet näyttivät häneen. Mariskalla näytti olevan hauskaa. Ja niin oli meillä muillakin, kun tämä siellä möykkäsi ja hänen kaverinsa huutelivat että "Ei tämäkään mikään paha kaveri ole". Okei, meni offiksi. Pointtina hyvä tunnelma.

PMMP Samaisesta konsertista kuin tuo ylimmäinen. Meno oli paljon huonompi, ja ne esittivät sellaisia bimboja siellä lavalla. En tykännyt.

Technicolour Menikö oikein? Olin Porin nuokkarilla katsomassa. Olen vitosluokasta asti fanittanut Jimiä, joten pakko oli mennä. Musiikista en pitänyt, olin siellä vähän sivummalla siskoni kanssa, kun hän teki lehteen juttua. Jimi todella villitsi sen yleisön.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Bändit livenä
« Vastaus #32 : Tammikuu 26, 2004, 15:27:09 »
Pari elämäni parasta keikkamuistoa:

CMX
Hullu pullo, Vaasa, 2003
Loistava keikka! Siinä on bändi joka vetää keikkansa täysillä. Ainoita miinuspuolia taitoi olla se kun joku idiootti kaatoi eturivin niskaan puoli litraa siideriä.. Muistona tuosta keikasta on settilista ja Halmkronan pyyhe. Kättelyitä on vaikea säilyttää jälkikäteen eikä ne sillon jaellut nimmareita enkä kilttinä fanityttönä viitsinyt mennä kerjäämään kun ne netissä aina valittaa siitä :D

Snekka
Oman kylän pojat soittaa sellaista kansanmusiikkia että hiukset lähtee päästä. Sama missä näitä kuulee niin meno on muikeaa. Puhumattakaan siitä huumorista mitä ne repii. Loistavat biisit loistavine sovituksineen ja usein keikoilla on lisäsoittajia joten ne kuulostaa todella mahtavilta.

Ultra Bra
Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla silloin viimeisenä keikkakesänä.
Areena oli täynnä, n.12 000 henkeä. Minä litistyksissä toisessa rivissä. Tunnelma oli loistava ja vieläkin kaiholla muistelen niitä aikoja.

Danú ja Fiddler's bid
Irkkubändi ja shetlantilainen bändi. Kaustisen festareilla nämäkin. Näiden ansiosta olen täysin sydänjuuriani myöten rakastunut kaikkeen brittikansanmusiikkiin. Suosittelen keikalle raahautumista jos pääsee jonnekkin ulkomaille näitä kuuntelemaan. Tuskin Suomessa enää nähdään.
Breathe in, who knows how long this will last..

jaateloauto

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #33 : Tammikuu 30, 2004, 23:53:27 »
Ensin lempibändini Red Hot Chili Peppers kritiikin eteen;
Näin viimevuotisen keikan Hjarwall Ariinalla ja tiesin jo mitä oli tulossa, olinhan nähnyt 99' tehdyn Amerikan keikan TV:stä. Eli kovin hyvin eivät nämä livenä soita, johtuen takavuosien huumekokeiluista, miehet ovat niin inhasti menettäneet puolet keskittymiskyvystään ja varsinkin laulaja tuhlaa kaiken äänensä lavan ympäri pomppimiseen, jolloin välillä hänen laulustaan tulee sellaista 'väkisin huutamista', jotenkinhan on pakko laulaa. Kitaristi näyttää siltä että kohta henki lähtee, varsinkin kun tulee paidan poisottamiskohta.

Show on sitten ihan toinen juttu. Miehet hyppivät lavalla ja vetävät sooloja kuin viimeistä päivää ja parin minuutin introsoloja tai outroja näkee usein. Basisti Flea soittaa yleensä ilman paitaa tai paita päällä koko konsertin. Laulaja ottaa paitansa pois noin suunnilleen 20 minuutin kuluttua ja tunnelma on kokoajan aivan katossa. Lujaa nämä kaverit soittavat, korvatulppien kanssa melu on huumaava ja kun otin noin 5 sekunnin ääninäytteen ja kuuntelin sitä konsertin jälkeen, ei sieltä kuulunut mitään muuta kuin epämääräistä hevintapaista meteliä.

Bändi oli ennen parempi, koska huumeita ei ollut ja äijät olivat hieman nuorempia. Tosin showta ei kaikkien ennen olisi ollut helppo katsoa, sillä bändin jäsenet ainoana vaatteenaan sen tietyn osan peittävä sukka oli aivan naurettavan karsea(?)-juttu

Jelou

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #34 : Helmikuu 05, 2004, 11:05:57 »
Itse asiassa olen ihan yllättävän paljon bändejä livenä nähnytkin... Mutta voisinpa nyt tässä näistä parhaimmista kertoa:

Him:
Ankkarock 2003, aivan mahtava meininki. Kaikkia hyviä biisejä veti ja Ville Valo tosiaan otti kontaktia yleisöön. Muutenkin kun tästä diggailen, niin mikäs sen mukavampaa kuin nähdä livenäkin..

Technicolour:
Tämä oli todella, todella positiivinen yllätys! Vaikka olen aina pitänyt Jimi Pääkallosta niin täällä vasta yllätti todella. Sillä on niin hyvää juttua ja osaa ottaa yleisönsä. Oli niin mahdottoman hauskaa, että onkohan koskaan ollut niin kivaa missään keikalla. Voi kun pääsisi taas uudelleen!

Hanoi Rocks:
Kummallista kyllä, mutta vaikka en tätä bändiä ollut juurikaan kuunnellut, mutta silti Popfinlandiassa oltiin ihan messissä heti kun nää aloitti. Aivan mahtava lavashow. Nää on konkareita.

Uniklubi
Aika uusi tuttavuus. Mutta tosi mukava tunnelma keikoilla! Ihanaa musaa ja niin jotenkin rok. Näiden keikoille tahdon ehdottomasti jatkossakin!

topi

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #35 : Helmikuu 09, 2004, 14:39:18 »
Olenhan nähnyt muutaman bändin ja artistin.

Stratovarius:
Tuli nähnytä 22.3.03 livenä. Ei oikein laitteistot toiminu. Esim. saatto tulla kitara liian kovalla tai basso-kitara liian hiljaisella ja soittimien äänenpaineet vaihteli. Ainoa harmi oli että eivät soittaneet 4000 Rainy Nights-biisiä. Tuo olisi ollut aivan loistava veto. Oli aivan liian kovalla.

Shmphony X:
Lämmitteli stratoa 22.3:tta. Toimi paljon paremmin kuin Strarovarius.

Jope Ruonansuu:
Joulukiretue. Oli tosi hauska keikka kertakaikkiaan. Tarja (Ruonansuu) Halosen vatsatanssi Ketsuppityttöjen musiikilla höystettynä oli hauska.

ayu

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #36 : Huhtikuu 01, 2004, 21:32:52 »
I´Dees
Kuutosella meidän luokka ja rinnakkaisluokka lähdettiin kerran keväällä Oulun raksilaan ja meille ilmoitettiin bussissa, että I`Dees esiintyy liikuntasalissa kolmen/kahden aikaa(?)
ja minä I´Dees fanina tykkäsin siitä kovasti.
Siellä sitten katosttiin ja kirkuttiin ja tansittiin (minä seisoin tuolin päällä)
ja lopuksi kävin hakemassa heiltä nimmarit. Sitten se lappu meni hukkaan joskus puolenvuoden sisällä..:(

Mikko Alatalo
Mikon näen melkein joka vuosi, kun se tulee tänne Kalajoelle joulupäivän avajaisisiin esittämänn lauluja ja lisäksi siellä on näytelmiä ja muita juttuja. Minä en ole mikään Alatalo fani, joten tällä on oikeastaan turha lesottaa muille. :)

Juhannuksena vois mennä särkille kuuntelemaan muita bändejä. Minä asun Kalajoella ja siellä on ne suuret hiekkasärkät ja sinne tulee juhannuksena aina juoppojen lisäksi joitain bändejä soittamaan.

Poissa Pandora

• Hihittäjä
  • Vuotislainen
Bändit livenä
« Vastaus #37 : Huhtikuu 02, 2004, 02:03:29 »
Mulla menisi ikä ja terveys jos alkaisin kaikkia bändejä luettelemaan mitä on joskus tultu nähtyä. Jos nyt sitten kuitenkin ihan muutaman tähän kirjaisi (en edes muista mitä kaikkea oon nähnyt)

Elämäni ensimmäinen keikka josta itse olen maksanut ja halunnut mennä oli Dingon. Tapahtuin joskus vuonna 0 Palatsissa, kun se yritti comebackiä. Uskomaton kokemus pienelle tyttöselle, joka ei ennen ole keikoilla käynyt. Lämpimät muistot siitä kokemuksesta.

Ensimmäinen metallikeikkani oli Stratovariuksen. Suuri fani olin silloin. Aivan uskomattomalta sekin silloin tuntui, vaikka vain takarivissä ujona heiluinkin Kårenilla. Lämmöllä muistan sitäkin vaikka tuskinpa enää heidän keikalle menisin. Pilaisin vaan hyvän muiston.

Nyt viimeksi kävin Galaxyssä kattomassa Jean S:ää. Etukäteen pidin sitä aivan järkyttävänä ideana mutta kun kerran kaveri voitti sinne kaksi lippua niin pitihän ne hyödyntää. Keikka oli oikeastaan ihan positiivinen yllätys. Mahtava livebändi. Siinnä aivan lavan edessä pompittiin. Levyltä heitä en kyllä kuitenkaan kuuntelisi.

Silentium on kummallakin kertaa kun olen sen nähnyt ollut todella vaikuttava bändi. Kyseistä bändiä lähtisin koska tahansa uusiksi katsomaan, kunhan vaan tulee sopiva tilaisuus.

CMX olisi bändi jonka haluaisin jossain klubilla nähdä, mutta toimihan se hyvin festareillakin :)

Nightwishin olen nähnyt joskus Pub Pelimiehessä. Mahtaisivatkohan he enää siellä edes esiintyä. Epäilen hieman asiaa. Vaikuttava kokemus sekin oli. Valitettavasti heitä en ole sen jälkeen nähnytkään.

Viikatteen olen varmaan nähnyt miljoona kertaa... Muutama ehkä liioiteltu. Hyvä bändi se kyllä on ja vieläkin uudelleen lähtisin heitä kattelemaan. Olenpa lähtenyt Folk festareillekin ihan heidän takiaan. Tosin eivät muutkaan bändit siellä festareilla pettymyksiä olleet.

Timo Rautiaisen & Trio Niskalaukauksen olen nähnyt melkeinpä yhtä monta kertaa kuin Viikatteen. Toimii edelleen.

Metallicakin pitäisi varmaan mainita. Oli sen näkeminen silloin Ruisrockissa sen verran odotettu tapahtuma elämässäni. Loistavia he olivatkin.

Mitään täysin epäonnistunutta keikka ei kyllä tule mieleen. Muutamia surkeilta tuntuneita bändejä on kyllä tullut nähtyä, mutta he eivät sitten ole olleet illan ainoita esiintyjiä. Vaan joku muu on pelastanut tunnelman. Keikoilla on kuitenkin se oma tunnelmansa ja hyvää livebändiä katselee soittaa se sitten melkeinpä mitä tahansa. Monia tärkeitä bändejä jäi mainitsematta + ei niin kovin tärkeitä (olen myös nähnyt monia jotka nykyisin lähinnä nolottavat. mutta silloin joskus he olivat loistavia).

Seuraavan kerran menen keikalle varmaan lauantaina. Katselemaan kaverin kaverin bändiä. Yhdessä tämän kaverini kanssa siis. En ole koskaan kuullut yhtään biisiä ko. bändiltä enkä muiltakaan illan esiintyjiltä, mutta mielenkiinnolla odottelen lauantaita.
Ja tuonne sinun manoan,
Tuonne kehnoa kehoitan
Ukkokontion kotihin

Poissa Kwani

• hippi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Bändit livenä
« Vastaus #38 : Huhtikuu 09, 2004, 23:26:34 »
Lemonator Ankkarockissa 2001(?) oli erityisen kova. Vettä tuli taivaan täydeltä ja jätkät aloitti keikan kappaleella Picture perfect sky, jonka kertsi tunnetusti menee näin: "Po-po-po-pouring raaaaiiin...". Sitruunankeltainen sadeviittani halkesi kahtia ja silmälasit juuttuivat kiinni sotkuisiin hiuksiini, mutta se oli totisesti ensimmäinen (ja ehkä paras) oikea rokkikeikkani koskaan. Pitäisi ottaa joskus uusiksi.

Egotrippi Raahessa museonrannassa kesällä 2000. Oli mukava kesäilta (keikka siis ulkona) ja jätkät popitti. Siitä alkoi mun fanitukseni, ja Eggarit on ykkösbändi edelleen.

Egotripin olen nähnyt toiseen kertaan Nosturissa 2003. Ilmeisesti keikka ei mennyt ihan putkeen jätkien itsensä mielestä, mutta mulle kyllä kelpasi. Sitä paitsi ennen keikkaa sain tehdä bäkkärillä exclusive-haastattelun! Oli kyllä elämäni parhaita kokemuksia.

Kolmas Eggari-näkemys Ankassa 2003.

Neljä Ruusua Oulaisten liikuntahallilla ei nostanut tunnelmaa kattoon. Lujaa meni, mutta jokin tuntematon lisä puuttui. En tiedä mikä, koska nehän on h***n hyviä soittamaan.

Onhan noita. Tehis Ankassa on ollut tod. hyvä. Samoin Manboy.
Voileivän voi saada tarttumaan seinään, mutta se pitää heittää todella kovaa.

Nyyti

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #39 : Huhtikuu 10, 2004, 12:31:47 »
Minen ole paljoa festareilla ja konserteissa pyörinyt, mutta onpa tullut silti muutama aivan loistava bändi livenä nähtyä.

Nightwishin konsertissa olin pari vuotta sitten. En muista siitä muuta, kun että aivan loistava oli ja siitä tuli todella hyvä fiilis. Aww. Nightwish livenä. *hymy*

Apulantaa näin (myös) pari vuotta sitten, taisi olla Ankkarockissa. En pitänyt, vaikka se oli mielestäni yllättävän hyvä live-esiinyminen Apikselta, yleensä kyseinen bändi on keikoilla mielestäni suoraan sanoen huono. CD:ltä kuuntelen mieluummin.

Trio Niskalaukauksen olen myös nähnyt, siitä en osaa sanoa oikeastaan mitään, kun en muista mitään. Ihan hyvä taisi olla, en ollut silloin kyseistä bändiä koskaan aikaisemmin kuunnellut.

Sitten semmoisia lyhyempiä yhden-kahden biisin esiintymisiä olen nähnyt mm. Egotripilta, Anssi Kelalta (en pitänyt), Maija Vikkumaalta, Don Johnson Big Bandilta... (Taisi olla Elämä lapselle - konsertti) Vaikka mitä lyhyempiä esiintymisiä, en itsekään enää muista kaikkia. Mutta ehdottomasti paras mitä olen nähnyt, on ollut Nightwish.

Celbatra

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #40 : Huhtikuu 12, 2004, 19:16:37 »
Mie oon nähny

Uniklubi: Aivan loistava. Kaveri ei oikein tykännyt, mutta minä tykkäsin todella paljon. Biisit jäi tosi hyvin mieleen. Aivan ihana bändi.

Gimmel: Peräti kaksi kertaa. :P Osaavathan ne laulaa, mutta ei oikein kolahda.

The Rasmus: Oli aivan mahtava tunnelma. Tässä on musiikkia. Lahjakkaita poikia.

Technicolour: Kaksi kertaa tämäkin. Mahtava bändi! Jimillä on upea huumorintaju. :) Musiikki tempaisee mukaansa. Tunnelma oli katossa.

Kana: En oikein itse tykännyt. Lauloi laivoista ja pizzapojista...

PMMP: Humoristisia tyttöjä. :) Tunnelma mahtava, hyvää musiikkia ja huumoria. :)

Skandaali: Ja joku sen kaveri myöskin. Huumoria taas vaihteeksi, siinä on poikia, jotka osaavat räpätä! (:

Ei tule muita ainakaan mieleen.. Kiitos ja kumarrus.

/ / Muokkausta reilun vuoden jälkeen. :)

Minusta on tullut armoton Uniklubifani. Tänään aamulla listasin kaikki bändit, jotka olen nähnyt, ja niitä tuli nelisenkymmentä, en ole edes varma onko tuossa kaikki. :) Voisinpa ne tähän listata, on tylsää. *-merkki kaikissa joista pidin.

Uniklubi* x9
Bloodpit* x3
Trefoil
Naked*
Office Building
Oikosulku
Essentia*
Lovex*
Negative x2
Yö x2
Maija Vilkkumaa
Skandaali
Tiktak
PMMP x2
Apulanta*
Antti Tuisku x2
Hanna Pakarinen
Kilpi
The 69 Eyes*
Smak
Zayne
Murgeli
Kopiokone
Kalle Ahola*
Hanoi Rocks*
Technicolour* x2(?)
Kana
Gimmel x2
The Rasmus*
Pikku G
6k
Destination X
Frogley*
Progesteroni
Zen Café*
Private Line
Bitch so sweet*
Dingo* x2

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Bändit livenä
« Vastaus #41 : Huhtikuu 13, 2004, 10:18:28 »
Mä olen ollut muutamilla keikoilla, mutta yleensä kuuntelen juuri sellaisia bändejä tai laulajia, jotka kiertävät Suomen kaukaa enkä siis ole kauhean innokkaasti lähtenyt kuuntelemaan musiikkia, josta en kamalasti pidä. Miksi turhaa maksaa esimerkiksi räpistä, jos inhoaa sitä sydämensä pohjasta? :D

Olen kuitenkin nähnyt Negativen, joka soitti joskus Sokoksella, olin silloin siellä haahuilemassa ja katselin vähän aikaa hieman kauempaa heidän soittoaan, vaikka en koskaan heidän musiikistaan pitänytkään. Tietysti bändi oli kuitenkin nähtävä, jotta saattoi myöhemmin sanoa, että näki heidät :D Negativen musa vain kuuluu niihin, joista en niin välitä. Onneksi heidän näkeminen ei maksanut mitään.

Olen ollut myös Technicolourin keikalla - Rautatieaseman lähellä olevalla clubilla kirjekamuni kanssa, joka piti kyseisestä bändistä, mutta lähdin kuitenkin hieman epäröiden mukaankin. Yllätyin kuitenkin positiivisesti ja pidin heidän musiikistaan. En ole kumminkaan ladannut tai ostanut heidän biisejään ollenkaan sen jälkeen.

Lisäksi olen nähnyt Antti Tuiskun ja Hanna Pakarisen Särkänniemessä esiintymässä. Onneksi särkän lippu maksoi vain viisi euroa, joten menin siskoni kanssa kuuntelemaan - lähinnä Hannaa, koska hän oli suosikkini alusta asti, mutta kuuntelimme myös Antin biisit ihan kiinnostuksesta. Molemmat lauloivat hyvin :) Hannasta en yllättynyt, mutta Antista kuitenkin hieman.

Viimeisin yhtye, jonka näin livenä, oli Uniklubi. Ostin heidän kehä levyn paria viikkoa aikaisemmin, koska halusin kuunnella heidän musaansa ennen kuin menisin kuuntelemaan heitä. Keikka oli Vammalassa, eräällä clubilla ja taas menin sinne kirjekamuni kanssa, joka minut pyysi mukaankin. En ennen ollut pitänyt Uniklubista, mutta nyt tykästyin :D Oli pakko ostaa sen jälkeen Uniklubin eka levykin :)

Olen minä joskus Nylon Beatinkin nähnyt - silloin, kun kyseinen bändi vielä oli yhdessä.

cloe

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #42 : Huhtikuu 22, 2004, 01:12:51 »
Muhun iskee yleensä kaikilla keikoilla sellanen keikkafiilis, eli vaikken oikein tykkäisikään esiintyjästä, hypin ja pompin siellä muun yleisön kanssa. On helppoa mennä mukaan fanittamaan, varsinkin jos kaikki muut yleisöstä on fanaattisia faneja, jotka kiljuvat ja hyppivät koko keikan ajan.

Itse olen ollut monissa konserteissa ja nähnyt paljon laulajia ja bändejä livenä, joten en ala luettelemaan niitä. Paras fiilis on kuitenkin jäänyt "Elämä lapselle"- konsertista pari vuotta sitten. Päästiin kaverin kanssa ihan eturiviin (eli toisin sanoen puristuttiin melkein hengiltä ;). Parasta kuitenkin oli, kun Ronan Keating käveli siitä meidän ohi ja sain koskettaa hänen kättään! Hehkutin siitä monta päivää, vaikken oikein pidäkään hänen musiikistaan... sitä se keikkafiilis teettää...

Cilla

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #43 : Toukokuu 03, 2004, 19:55:25 »
Onhan sitä keikoilla tullut käytyä.

Ensimmäisen kerran minut nähtiin keikalla riehumassa viime heinäkuussa. Suosikkibändiäni olin katsomassa, Apulantaa nimittäin. Livenä vielä upeampia, kuin olisin uskonut. Uskomaton keikkabändi.
Apulannan olen nähnyt myös toistamiseen. Bändi esiintyi jälleen mallikelpoisesti, mutta tunnelma oli huono. Apulannan lämppärinä soitti Negative [joka oli muuten varsin positiivinen yllätys], joten kaikkialla oli kirkuvia pikkuteinejä, vaikka ikäraja oli k-15. Kaverin kanssa jouduimme poistumaan jo ennen keikan loppua, kun olo alkoi olla niin kamala, että ei enää meinannut pystyssä pysyä. Ja arvatkaa vain, ketkä lähtivät juuri ennen kuin soitettiin Ilona? Julmaa.

Amorphis ja 69 eyes olivat loistavia. Keikan jälkeen olo oli täysin ......... Loistavia kokemuksia ja suosittelen todellakin.

On tullut nähtyä myös Zen café, The Rasmus, Maija Vilkkumaa, Kwan, 51 koodia, Sarah Connor ja muita, jotka eivät minulle niin kovin tärkeitä ole. Ihan positiivisia yllätyksiä, varsinkin tuo Vilkkumaa, johon olin suhtautunut hieman varauksella.

Oi, tahdon keikalle!^^

Fleur

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #44 : Toukokuu 04, 2004, 17:32:05 »
Olin alle viikko sitten (28.4) Stingin keikalla, kolmisen vuotta sitten Elämä Lapselle-konsertissa ja silloin joskus Spaissareita katsomassa.
En minä edes oikein tiedä miksi käyn niin harvoin keikoilla...Kun fanitin Maija Vilkkumaata, niin mahdollisuuksia olisi kyllä ollut, mutta jotenkin se vain jäi. Ja sellaisien tähtien kuin Robbie Williams konsertteihin lippuja onkin niin vaikea saada, että en edes viitsisi yrittää ellen olisi aivan überfani.
Sting oli harkinnassa jo aiemmin, mutta lippujen hinnan takia en ollut lähdössä ennen kuin kuulin että Rufus Wainwright on mukana. Paikat olivat aika kaukana, mutta näkyvyys lavalle oli kohtalainen, vaikka liput hankittiinkin viime tipassa (olisivat voineet vähän enemmän mainostaa, niin olisimme voineet saada paremmat paikat).
Tunnelmako? No, epätodellinen. Nimmaria jonottaessa meinasi jalat pettää XD
Spice Girlsistä muistan vain sen, että he aloittivat myöhässä. Joku nainen kuulutti "tyttöjen olevan juuri tulossa" tai jotain. Melkein heti sen jölkeen Geri lähtikin sitten ryhmästä.

Lils

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #45 : Toukokuu 13, 2004, 21:04:32 »
Olen minäkin muutaman bändin livenä nähnyt. :)

Technicolour oli oikein hyvä. En keikkaa tosin aivan kokonaan nähnyt (Särkänniemi 12.5), mutta pidin kovasti. Lavaesiintyminen oli hienoa ja hurrausaallon aikaan saivat mahtavat kitarasoolot.

Kapasiteettiyksikkö oli hyvä myös. Saivat yleisön mukaan ja heittelivät singlejä yms. juttuja yleisöön.

Raimssi hoiti homman nuoresta iästään huolimatta myös hyvin ja jakeli myös julisteita yleisölle. Musiikista en niinkään pitänyt, mutta esiintyminen oli ihan kivaa Raimssillakin..

Toivon mukaan vielä näkisin Placebon ja Eskobarinkin joskus livenä..

Nyt on Juha Tapiokin nähty! Yllättävän hyvä keikka oli. Oikein positiivinen yllätys! Yleisö taputti kokoajan mukana ja kaikki näyttivät pitävän. Juha Tapio otti hyvin kontaktia yleisöön ja oli eläväinen siellä lavalla. Parempi kuin esim. radiossa. Varmaankin parhaimmillaan juuri livenä. Tahtoisin nähdä pian uudestaan!

Ixion

• Ankeuttaja
Bändit livenä
« Vastaus #46 : Toukokuu 14, 2004, 10:43:37 »
jaa jaa.. onhan niitä jotain "ihme-rupu-tee-se-itse-bändejä" tullut nähtyä Jakokoskirokissa ainakin.. (älkää kysykö:))

Mutta kaiken maailman koulubändien lisäks en oon nähny kun
Trio Niskalaukauksen ja Anssi Kelan, muistaakseni.. En oo suuremmin keikoilla käyny.. Mutta varsinkin Niskalaukaus oli näkemisen arvonen ja oli tosi hyvä meininki, kun kävivät Huvitörmällä soittamassa. Se Anssi Kelan keikka oli artistin osuudelta hyvä, mutta tunnelmaa laimensi osaltaan se, että samana iltana oli ensin alaikästen keikka ja sit myöhemmin k-18. Tietysti siellä alaikästen keikalla oli vaan jotain about 10-vuotiaita nappuloita vanhempiensa kanssa.. ne ei edes ymmärtäneet encoren päälle... :P

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
Bändit livenä
« Vastaus #47 : Kesäkuu 02, 2004, 14:44:17 »
Mitäs minä olen nähnyt *miettii* en ole nähnyt paljoa pienen ikäni takia, mutta onhan muutama tullut nähtyä. Tähän laitan nämä suurinpiirtein siinä järjestyksessä missä olen ne nähnyt.

Nylon Beat vuonna jotakin. Olin kuitenkin noin 3 luokkalainen. Oltiin kaverin kanssa Tampere-talossa katsomassa. Oli kivaa, mutta odotin jotain vähän suurempaa. (Olin katsellut Spice Girlsien konsertteja videolta, joten odotin no, en tiedä mitä, mutta jotain suurempaa mitä se oli...) Mutta sain Jonnan ja Einin nimmarit. ^^ Toinen on kyllä kadonnut. Ja sain myös sen Valehteljia-levyn ja se on kuunneltu melkein puhki.

Kirka Joku Sorsapuistojuttu vuonna nappi. En oikein osaa sanoa mitään. Sain nimmarin. :)

Virve Rosti ja Menneisyyden Vangit Sama Sorsapuistojuttu. Oli ne ihan hyviä. Ainakin kun Chicago kuoli (tai jokin vastaava) on hyvä biisi. *tanssiii* Sain Virveltäkin nimmarin.

The Rasmus Tammerfest luulisin, viimekesänä. Oli hyvä ja hieno. Mutta en vielä silloin pahemmin fanittanut, niin pikkuserkku minut sinne vei, mutta oli kuitenkin tosi kivaa. Ja sain Akilta nimmarin. *hoippuu pää pilvissä*

Apulanta Tammerfest. Huito miekoilla noin puolen esityksen ajan.
Ei mitenkään hyviä. Mää vaan en tykkää niitten musiikísta, sori Apulanta-fanit.  Ainakin muut typit lavan edessä tykkäs.

Jean S. Ne esiintyivät Tammerfestissä tai Kukkaisrockissa ennen Maija Vilkkumaata, joten olin melkein eturivisä. :) Mutta oli ne ihan hyviä.

Gimmel Ne olen nähnyt kahdesti. Kukkaisrockissa ja Tullintorilla (Niille, jotke eivät tiedä, se on jonkinlainen kauppakeskus, tai jotain...) Ei mitään kummempaa sanottavaa. Ei ne ihan hirvittävän kamalalta kuulostaneet, mutta ainakin n.6-10 vuotiaat tytöt tykkäs ihan hirveesti. ^^ Näiltäkin oo nimmarit.

Kwan Kukkaisrock. Juu oli mukavaa ja oli hyviä, vaikka ei täysin samalta kuulosta kuin levyllä, mutta ei sitä huomannut. En ole mikään Kwan-fani, mutta omistan sen toisen The die is cast (?) levyn. Ja miten se liittyy asiaan?

Nylon Beat Kukkaisrockissa näin toisen kerran. Viimeinen kesä mitä Naikkarit vetivät, niin kyllä piti nähdä. Oli hyviä, juu.

Maija Vilkkumaa Tosi hyvä energinen esitys ja ääni ei kuulosta ollenkaan pahalta livenä. Oli hyvä, menisin koska vain katsoman uudestaan.

Anssi Kela Tampere-talossa kevät talvella. Oli hyvä esitys ja ihmisiä oli monen ikäisiä. Soitti ja lauloi hyvin.
ava by iita

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
Bändit livenä
« Vastaus #48 : Kesäkuu 02, 2004, 19:38:49 »
Yes olisi tänään ollut Helsingissä, vaan kun ei pääse niin ei sitten *mökötystä* Onneksi näin bändin silloin, kun kävivät ensimmäistä kertaa Suomessa pari vuotta sitten + sinfoniaorkesteri. Äijillä alkaa olla jo ikää, joten täytyy ihmetellä ennenkaikkea Jon Andersonin äänen kuntoa, eikä muidenkaan tekemisissä vikaa ollut, kuten ei netissä olevien arvioiden mukaan ole nytkään.
Nyt Yes kiertää parhaassa kokoonpanossaan, mutta eivät ole harjoitelleet settiin -fanisivujen mukaan- "Heart of the Sunrise - biisiä, joka on yksi heidän tunnetuimmistaan. He eivät soittaneet sitä viimeksikään, mutta paljon muuta kivaa siellä olisi....
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa Sinipiika

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Bändit livenä
« Vastaus #49 : Kesäkuu 07, 2004, 00:54:29 »
Livenä nähdyistä bändeistä ovat jääneet mieleen Nightwish, Trio Niskalaukaus, Don Huonot ja Apulanta. Kolmesta ensimmäisestä pidin, viimeisestä en.

Nightwish on jotain aivan upeaa levyllä ja livenä. Kiteen keikalla olin, tunnelma oli hieno ja kappaleet hyvin valittuja. Tarja esiintyi ihanan positiivisesti ja energisesti, vaikken lavalle paljoa nähnytkään. Kaiken kaikkiaan upeaa.

Trio Niskalaukauksessa pidin erityisesti siitä, että biisejä saattoi laulaa mukana koko ajan. Välispiikit eivät kuuluneet sinne asti, missä olin, mutta varmaan jotain ihan hauskaa, kun ihmiset nauroivat. *hymy* Biisit soitettiin asiallisesti ilman turhia improvisaatioita, mikä mielestäni sopii Niskalaukauksen tyyliin.

Don Huonot. Ensimmäistä kertaa näin bändin livenä videon kuvauksissa, olin mukana jossain ihmismassassa. Musiikkia ei oikein kuullut, kun he soittivat vain tiettyä pätkää yhdestä biisistä, mutta bändin jäsenistä sai mukavan, ei ollenkaan diivamaisen käsityksen. Ihan keikoilla olen ollut kaksi kertaa, molempina pidin todella, todella paljon. Toinen soitettiin Kaivarissa kaatosateessa, jolloin pääsi kohtalaisen eteen, vaikka saapui paikalle myöhään. Toinen keikka oli Ankkarockissa ja siitä muistan lähinnä mahtavan tunnelman ja mukana laulamisen.

Apulanta livenä oli jokseenkin pettymys. Liikaa show-meininkiä, pääpaino ei ollut musiikissa, vaan kaikessa muussa häsläyksessä ja krääsässä. Ehkä asia oli näin vain niillä kahdella keikalla, jotka olen nähnyt, mutta tällainen mielikuva jäi.

Niin ja olenhan minä HIMin nähnyt, Ville laulaa mielestäni paremmin levyllä, mutta tunnelma oli tietysti mahtava.