Kirjoittaja Aihe: Bändit livenä  (Luettu 21095 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
Vs: Bändit livenä
« Vastaus #175 : Tammikuu 06, 2010, 21:20:27 »
Olen mielestäni kommentoinut tänne aikaisemminkin, mutta kommentoin nyt uudestaan kun on vähän enemmän asiaa.
Itse olen sitä mieltä, että moni bändi paranee heti, kun sitä pääsee kuuntelemaan livenä ja perustankin lempimusiikkini bändien esiintymiselle. Monet "pienemmät" bändit ovat parempia kuin ne übersuositut joiden keikat ovat isoja spektaakkeleja. Vähemmän tunnetut artistit ovat lavalla enemmän omia itsejään ja soittamisen riemu näkyy, toisin kuin niillä joiden showt on rakennettu mahdollisimman mediaa ruokkiviksi. En menisi ikinä katsomaan esimerkiksi Madonnaa.

Kiinnitän paljon huomiota soittajien käyttäytymiseen faneja kohtaan. Menestyneiden bändien jäsenet alkavat olla jo aikalailla välinpitämättömiä, mutta onhan siihen syynsä. (Kuka nyt jaksaisi kahtasataa kirkuvaa fanityttöä) Pikkubändien jätkät osaavat olla nöyrempiä, keikoillakin näkee että yleisöä arvostetaan. Rakastan randombändien keikkoja joilla yhteishenki on hyvä ja tunnelma katossa, vaikka yleisössä olisi vain parikymmentä tyyppiä.

Hyvä ulosanti on mielestäni esimerkiksi Alleycatsilla ja Suicide Love Boatilla. Monikaan teistä on tuskin edes kuullut kyseisistä bändeistä, moni muukin Tamperelainen rokkibändi on yhtä mainitsemisen arvoinen.

Edellämainituista Alleycatsia olin katsomassa Nosturissa, kun jätkät lämppäsivät The Real McCoyta. Pakko sanoa että lämppärillä oli tässä tapauksessa paljon parempi meno, kuin itse McCoylla. Ärsytti sitä paitsi todella paljon kun tyypillä oli niin staran elkeet, ettei jätkä voinut lavalla edes paitaansa itse suoristaa.

No siinä oli taas valitusta kerrakseen. Tsekatkaa ihmeessä catsit tai slb livenä jos osuvat kohdalle ;)!
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #176 : Tammikuu 08, 2010, 19:59:01 »
En oo nähny hirveesti bändejä. Stellan näin tässä viime kesänä. Porukkaa oli aika vähän, mutta silleen sopivasti kuitenkin. Tunnelma oli hyvä ja siellä soitettiin niitä tunnettuja. Ääni meni aika käheeks.
Sitten Idols-kiertue viime vuonna *köh*. Sielläkään ei ollu hirveesti väkee, mutta oli tunnelma oli hyvä ja pidin. Kaikki oli tuttuja biisejä.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #177 : Tammikuu 15, 2010, 18:46:55 »
Olen vaan ollut Osmos' Cosmoksen keikalla...olisin halunnut ja haluan muille keikoilla mutta onhan tuokin kokemus muiden joukossa ja mahtava kokemus onkin!

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #178 : Tammikuu 29, 2010, 17:54:25 »
Enpä ole paljoa bändejä nähnyt, mutta se ainoa minkä olen nähnyt oli kyllä niin huikea kokemus että..

Olen nähnyt vain Musen viime marraskuussa Lontoossa ja täytyy sanoa että livenä ihan mahtava. On se jo muutenkin mahtava, mutta livenä siellä oli aivan uskomaton tunnelma. Uskon että yhtä hyvää live-esiintyjää saa hakea.

Haluaisin nähdä ehdottomasti Green Dayn ja 30 Seconds to Marsin livenä. Ehkä pääsisin nekin joskus näkemään.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #179 : Lokakuu 24, 2010, 20:10:37 »
En ole kovin paljon bändejä nähnyt livenä, tässä taitaa olla kaikki:

Ilkka Jääskeläinen tuli nähtyä vuonna 2006, kun hän veljensä kanssa esiintyi paikkakunnallamme. En koskaan ole tykännyt mitenkään erikoisesti Jääskeläisestä, mutta pitihän sitä mennä katsomaan, kun omalle paikkakunnalle tuli. :) Ja olihan se tunnelma hyvä, mitä siitä keikasta muistan näin monen vuoden jälkeen. :)

Indican näin myös omalla paikkakunnallani joskus ehkä vuonna 2004? Olin silloin vielä pieni ala-astelainen, mutta muistan, että esiintyjillä oli hienot asut ja että korviin sattui, kun pienessä kylätalossa huudatettiin musiikkia kovaa. :D Se taisi olla ihan ihka ensimmäinen bändi, jonka näin livenä. :D Indicasta olen jopa tykännyt jossain vaiheessa, mutta tuon keikan aikaan en tiennyt vielä mitään kyseisestä bändistä. :)

Antti Tuiskun näin tänä kesänä Kalajoen Juhannuksessa. Anttia olenkin fanittanut moonta vuotta ja oli mahtavaa nähdä tämä poppari livenä. :D <3 Oli kyllä hieno keikka, Antin ääni oli tosi hyvä livenäkin ja koreografiaan kuuluva tanssi taustatanssijoiden kanssa täydensi upeaa esitystä. Paras keikka, jolla tähän asti olen ollut! :)

Anna Abreu tuli nähtyä samana iltana kuin Antti Tuiskukin. Anna on tosi energinen esiintyjä ja otti kontaktia yleisöön. Tykkään Annan äänestä ja lauluista ja persoonanakin hän on ihana. ;) Hieno live-esiintyminen Annalta! :)

Cheekin näin juuri viime keskiviikkona laivalla, enkä kyllä pettynyt tähänkään laulajaan! :D Cheekillä oli ihanan karhea ääni, tuli oikein huomattua kun kuuntelin livenä. Hienosti hän otti yleisön mukaan laulattamalla kertosäkeistöjen tuttuja sanoja. Fiilis oli kyllä tosi ylhäällä tällä keikalla! :D Oli tosi kivaa kuulla Cheek livenä. <3 Laivalta tarttui sitten mukaan Cheekin tuorein levykin. ;)

Niin, ja olenhan minä nähnyt Stalingrad Cowgirls-yhtyeenkin, mutta sitä ei kyllä lasketa, koska se musiikki ei kiinnostanut enkä oikeastaan kuunnellutkaan. Se oli tässä ehkä viime vuonna Kauhavan Lentäjien Juhannuksessa. :)

Petri Nygårdin voisin jättää mainitsemattakin. En mennyt omasta tahdostani katsomaan tätä keikkaa, mutta kaverini halusi. Ei ollut minun makuuni ne rivot sanat, lavakäyttäytyminen ja alastomat taustatanssijat. :s Kaverikin kyllä yllättyi, ei hänkään hirveästi tykännyt.

Että sellaisia keikkamuistoja minulle on tarttunut matkaan. :) Tuiskun pojan olisin halukas näkemään koska tahansa uudestaan, samaten Anna Abreun. :) He tekevät hienoa musiikkia! <3 ;)
// Myös Cheek olisi kiva nähdä uudestaan! :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2010, 20:21:33 kirjoittanut Titta »
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Svitanie Tonttu

• Onnettoman oikukas
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #180 : Marraskuu 06, 2010, 08:19:06 »
Aihe minun makuuni!
Itse olen nähnyt livenä:
Eläkeläiset:Kun olivat Qstockissa, oli kyllä ihan mahtava keikka, oltiin melkein eturivissä ja oli kiva fiilis :D

Eput:samoin Qstockissa, oli kyllä ihan huippua ja mahtava fiilis, hyppi ja pomppi vaan sekopäisenä siellä ja talloin jonkun varpaita aika usein.. :'D

Sonata Arctica:Qstockissa tämäkin, OLI IHAN PARASTA, johtuen tosin ehkä siitä, että ovat mun lempibändi.. Mutta, oli aivan mahtava fiilis koko keikan ajan, kengät oli melkein valkoset keikan jälkeen (se päälavan edusta oli ihana mutalällikkö<3)
Soittivat kivoja biisejä, tosin niitä uudempia en ollut edes kaikkia kuullut :'D

Ari Koivunen
; kävi joskus miiiiiljoona vuotta sitten meidän kaupungissa esiintymässä, ja tykkäsin kyllä ku sillon vielä koivusta fanitin.

Voin sanoa, että ykkään kattoa bändejä livenä, vaikka oon vaan Koivusen keikalla+Qstockissa ollut (:
''Emme lopeta leikkimistä sen takia, että vanhenemme. Vanhenemme sen takia, että lopetamme leikkimisen.''

''Hänet vastaanotti lääkäri, joka totesi:
Tonttu on lisätty keskusteluun'' (c)ryhmis

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #181 : Kesäkuu 25, 2011, 23:30:13 »
Mä näin kaisafestissä 2011 James Bluntin, ja se oli ihan mahtava! Ei oltu ihan eturivissä mutta hyvin taaksekin kuului, ja itse James ja soittajat olivat ihania. :3 Oon kuunnellu James Bluntia varmaan jostain seiskaluokkalaisesta, ja se oli aika liikkis hetki kun se "omisti" meille mun Jamesin tuotannon lempparikappaleen ikinä, You're Beautiful:in. Ulkona sattu just satamaan mut se ei hidastanut menoa, monet lauloi mukana ja ei oltu ainoot jotka osasi sanat. =D

Poissa tiixerr

• Heliumpallo
  • Vuotislainen
« Vastaus #182 : Kesäkuu 26, 2011, 00:43:17 »
No ei näitä livenä nähtyjä bändejä/artisteja minullakaan ole paljoa, mutta kuitenkin nämä olen nähnyt:

Ilkka ja Heikki Jääskeläinen oli ensimmäinen live-esiintyminen, kun tulivat meidän paikkakunnalle sillosen Idolsin jälkeen. En oikeastaan edes pitänyt heistä, mutta piti kaverin seuraksi mennä ja olihan se ihan siistiä kun sai muille hehkuttaa että oli keikalla :D

Neljänsuoran esiintymisestä en kyllä muista paljon mitään, ei oikein musiikki iskenyt ja muutenkin soittivat vaan pari kappaletta

Cheekin näin pari kesää sitten livenä, siellä oli ihan hyvä meno ja kaikki oli messissä. Ja tulihan sieltä nimmaritkin mukaan :)

51 Koodia siellä samassa tapahtumassa Cheekin kanssa. Silloin kun 51 Koodia soitti, niin yleisöä ei ollut paljon ja pääsimme ihan eteen. Ihan hyvät muistothan tuostakin jäi, kun laulaja melkein hyppäsi minun ja kaverin päälle :)

Green Day viime kesänä tuli sitten tuolla käytyä ja ei kyllä kaduta! Aivan mahtava keikka oli, varsinkin kun päästiin kavereiden kanssa aika eteen. Kaikki oli ihan fiiliksissä ja laulo mukana jajaja... ihan parasta :)

Joan Jett & The Blackhearts ja The Hives olivat GD:n keikalla lämppäreinä, vähän laiska tunnelma kun kaikki odotti tietenkin GD:tä..

Ja mitä nuita nyt oli viime syksynä Maata Näkyvissä-festareilla...
Juha Tapio aivan ihanan kuulosta kun melkein koko Turkuhalli laulaa mukana Mitä Silmät Ei Nää :)
+Newsboys, LZ7, HB, Idän Ihmeet, G-Powered...
"Älä milloinkaan luota mihinkään mikä osaa ajatella itse, ellet näe missä sen aivot ovat." -Arthur Weasley

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #183 : Kesäkuu 28, 2011, 02:06:42 »
Nyt on taas tullut jonkun verran nähtyä lisää bändejä sitten vuoden '08 jälkeen. ♥

Provinssirockissa ei nyt '09 sunnuntaina ollut mitään suuria nimiä muistaakseni, Sunrise Avenue taisi lemppari silloin olla. Mutta pakkohan sinne oli mennä, kun ilmaiseksi sain rannekkeen. ;D Mutta eipä noita muita nimiä nyt sieltä sitten muistukaan mieleen. :D

Provinssista seuraavana päivänä oli suunta kohti Helsinkiä ja Metallican keikkaa! ♥ Yksi suosikkibändeistäni ja keikkakin oli sitten sen mukainen kokemus! Uudestaan kun pääsisin, niin jejee!
Metallican keikan jälkeen meni pari päivää ja vuorossa oli AC/DC:n keikka Helsingissä sekin (yllätysyllätys). En nyt kamalasti kyseistä bändiä kuuntele (en itse asiassa yhtään, jos tarkkoja ollaan), mutta kun iskä osti lipun ja mentiin koko porukka sinne, niin ei olis ollut reilua sanoa, että empäs tulekaan. Mutta kyllä sielä sen keikan ajan viihtyi, vaikka en mä mitään nähnytkään.
Viime kesä menikin sitten keikkalinjalla hiljakseensa, mutta tänä kesänä taas otettu vähän kiinni. :) Provinssissa olin nyt sitten kolmannen kerran (edelleen harmittaa viime kesän väliin jääminen.... Rammstein </3) pikkuisen elämäni aikana ja sielä oli sitten katteltavaakin! Stella, Scandinavian Music Group, Anna Puu, Jukka Poika, Raappana, Volbeat ja *fanityttökiljuntaa* iki-ihana System of a Down!! Nuo kaksi viimeksi mainittua bändiä olivat sitten todellinen syy tuonne Provinssiin menoon (oli muuten eka vuosi, kun jouduin lipun ostamaan itse. Ja nytkin sain sen äitiltä synttärilahjaksi) ja varsinkin SoaD täytti ihan kaikki odotukset. ♥ Oli mahtavaakin mahtavempi keikka, meni 1½h aivan liian nopeasti aidan toiselta puolelta kattelles (jos joku on ollut sielä, niin on ehkä nähnytkin, vaikka enpä kyllä oleta, että kukaan niin epäoleellisiin asioihin kiinnittäisi niin mahtavalla keikalla huomiota :D), huutaes ja hyppies. Harmi vaan, että taisi olla ensimmäinen ja viimeinenkin keikka Suomessa SoaDilla, mutta eipä pidä luopua toivosta. :)

Sitten eilen olin toistamiseen Foo Fightersin keikalla Helsingissä Kalasatamassa. Itse en välttämättä olisi keikalle lähtenyt, mutta ostin itselleni ja poikakaverille liput sinne heti tammikuussa -kertomatta poikakaverille mitään ennen kuin vasta toukokuussa tämän synttärinä. :D Oli kyllä mahtava keikka ja ilman jonottamisia, tunti ovien aukeamisen jälkeen paikalle saapuneena, päästiin toiseen riviin lavan eteen! Vaikka en kyseistä bändiä siis turhan paljon kuuntele, mutta kyllä sitä tuli hypittyä sieläkin - ihan vaan fiiliksen vuoksi. :D Oli sekin kyllä aivan mahtava keikka! Ja oli mukavaa, kun sielä lavan edessä ei ollut kamalan nuorta porukkaa, niin ei paikastansa tarvinnut kynsin hampain tapella, vaan ihan rauhassa sai keskittyä olennaiseen eli musiikkiin. :)
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #184 : Heinäkuu 11, 2011, 20:25:08 »
Ööm. Ensimmäinen keikkakokemus taitaa olla vuodelta 2004, ja sekin oli oikeastaan NRJ Awards, joten en tiedä pitäiskö puhua keikasta. September ja t.A.t.U (miten se kirjoitetaan apua :s) ainakin esiintyivät. Ja Apulanta. Muita en muista, oltiin vielä Hartwallilla istumapaikoilla ihan toisessa päässä lavasta. Muistikuvia ei ole paljon :>
Seuraavaksi vuodelta 2006/7 Tiktakin keikka. Olin että mitä häh, kun Tiktak tuli esiintymään meidän pieneen rupuiseen kylään. Katsojia oli ehkä 300 ja toisessa rivissä olin kaverini kanssa. Hyvin soittivat ja olin ihan innoissani, bändi oli silloinen lempparini. Keikan jälkeen saatiin sitten nimmarit ja miten muistan että paikallinen futisseura liittyy asiaan jotenkin? :D
Pete Parkkonen joskus kauan sitten. Pikkusiskoni halusi sinne, muttei päässyt yksin -> laitetaan mut mukaan. Keikka oli ihan ok, yleisö tuntui koostuvan siskoni ikäisistä tytöistä, mutta ainakin Petellä meni lujaa. Musiikista en muista paljoa mitään, sen ainoastaan että lymyilin jossain tolpan takana :''D

Syyskuussa 2009 Nightwishin päätöskeikka. Oli. Upea. Se oli oikeastaan ensimmäinen iso keikka jossa olin, veljeni kanssa mentiin muutama tunti ennen keikan alkua odottelemaan ja päästiin toiseen riviin. Settilista oli hyvä, yleisö oli alusta alkaen mukana ja oli hauska nähdä ulkomaalaisiakin yleisössä (vieressä lauloi ranskalainen poika, osasi melkeen kaikki biisit ulkoa :D). Anette lauloi hyvin livenä ja oi soittivatpa vielä Walking In The Airin. Ghost Love Score oli ♥ keikan jälkeen oli jalat kipeät ja kurkku käheänä. Seuraava päivä koulussa oli aika hauska kun kähisin vaan kaikille :'D Apocalyptica samassa tapahtumassa soitti myös. Hyvin soittivat, musiikki on vain hankalaa kuunneltavaa keikalla, kun ei ole paljoa tarttuvia kertosäkeitä ym c: + Nightwish 10.3.2012 ja Poisonblack lämppärinä, mikä sinänsä oli mielenkiintoinen esitys. En siitä kauheasti tykännyt, mutta kosketinsoittajalla oli hieno tukka :--D

19072010 Muse, lämppäreinä White Lies ja Manna. Manna oli ihanan posiitivinen, vaikka yleisö ei ollutkaan fiiliksessä mukana, kaikki odottivat Musea. White Lies sai vähän enemmän huomiota ja erityisesti jäi mieleen poikien hyvin lähestyttävä esiintyminen. Muse soitti hyvin livenä, todella hyvin, mutta ikäväksi yleisö oli osaksi vähän festarimeiningillä mukana  ja keikka lähti käyntiin vasta viimeisten biisien kohdalla. Elämys oli kyllä sinänsä upea, bändi kun ihan mielettömän hyvä livenä (ja Matt Bellamy ♥) Musen olen nähnyt nyt toistamiseen, joulukuussa 10. päivä Hartwallilla ja asdfghjk mitä oliko paras keikka ikinä :3
Pääsin puristamaan Mattin kättä Undisclosed Desiresin aikana enkä oikeen tahdo vieläkään ymmärtää sitä että, oon päässyt kättelemään Mattia ja ooh. Kyllähän siinä oli eturiviin jonottamista, mutta kaikki todellakin sen arvoista.

My Chemical Romance  20.3.2011 Oi oi oi. Okei, Hartwall ei ollut edes puoleksi täynnä, muttaäääh, koko Hartwall oli kyllä koko ajan mukana ja 9 tunnin odotuksen jälkeen toisessa rivissä. Oli ihan uskomatonta, miten hyvä tunnelma oli ja bändi soitti hyvin. Laulaja Gerard Way otti yhteyden yleisöön hyyyvin, ja paras kohta oli viimeisen biisin aikana saatu katsekontakti mr. Wayn kanssa ♥ oooww tuon kun kokisi uudestaan. Miinuksena se, että ihmiset aika häikäilemättömästi käytti kyynärpäitä ja etuili jonossa, mutta silti. tintindin ja toinen miinus, kaivattua Frerard-hetkeä ei näkynyt, damn :'D

Viime syksynä näin Billy Talentin, The Usedin ekalla Suomen keikallaan ja Mindless Self Indulgencen. Täytyy sanoa, että pienenkin kapasiteetin keikat osaavat olla ihan mahtavia. Etenkin MSI oli hauska yllätys : D
Seuraavana kesänä olisi hienoa lähteä jonkun bändin perässä kiertämään Eurooppaa, keikalta keikalle. c:
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2013, 22:59:38 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #185 : Marraskuu 01, 2011, 18:28:43 »
Paramore on lempibändi ja olen nähnyt livenä kaksi kertaa. Paramorel on erityinen keikkaenergia, ne pomppii, juoksee, huutaa ja ne ei väsy. Esiintymisenilo paistaa niitten kasvoilta niin kirkkaasti, että itsellekin tulee iha loistava fiilis! :> Laulaja Hayleykin kuulostaa hitusen paremmalta livenä. 

Hallikeikalla oli tosi erikoinen tunnelma kun paikalla oli vaan fanit ja bändi ja kaikki laulo mukana. Kuumahan siellä hallissa tuli mutta oli se kyllä henkeesalpaavaa ku näki ensimmäisen kerran suurimmat idolinsa livenä! Laaja ja monipuolinen settilista, tykkäsin erityisesti keikan introsta joka iski kyllä syvälle ja nostatti kylmätväreet.

Festarikeikka Ruisrockissa oli yhtä hyvä keikka. Settilista oli toki lyhyempi ja siihen oli valittu vaan radiohittejä, mutta mukavasti oli mukana myös vanhempaakin tuotantoo. Emergency, Pressure...

Sitten oon nähnyt livenä Paper Routen energinen keikka ja loistavat biisit.
You me at Six on myös nähty livenä. Lempibiisiäni en saanu kuulla mutta muuten iha perus hyvä keikka.

U2:n keikka Helsingin Olympiastadionilla tuli myös koettua viime vuonna. Huikee lavashow ja yleisö niin onneissaan. Vaikka kipeenä olin sillon nii nuha ja särky unohtu ihan täysin keikan alettua ja oli kyllä odotusten arvonen.

Anna Abreun  on nähny livenä mut kyl oli laimeeta...
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Måns

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Joulukuu 04, 2011, 19:56:00 »
Juupa juu,  skidinä kävin varmaan kattomassa jotain Idols-staroja minäkin (antti tuisku<3). Sitten tuli j-rock keikoilla ravattua silloin kun japsimusa siinä määrin kiinnosti (nähty mm. gazet, despat, dirut pari kertaa, ayabie pari kertaa, versailles, kana, lista jatkuu lista jatkuu...) elikkä 2007-2008 melkein suurimmalla osalla j-bändien keikoista kävin ja olihan se sillon kivaa kun tykkäsin. Festareilla kävin kanssa diruja ja despaa kuuntelemassa ja siinä sivussa tuli nähtyä mm. The Ark, the Sounds ja läjä suomalaisia artisteja ja bändejä, vaikea näitä enää muistaa...
Sen lisäksi keikoilla olen nähnyt Hanoi Rocksit parikin kertaa not sure why ei oo ihan mun juttu, Simple Plania kävin kattomassa (:-----DDDDDDDDDD paras angstimusa), Funeral for a Friend kenties? Nää oli joskus yläaste-aikoina. Sillon kävin myös kattomassa R.E.Miä joka on edelleen yks lempparibändeistä.
Myös Paramoren jäähallikeikkaa olin kerran kattomassa ja sen jälkeen vähän lopahti keikkailu-into, kunnes viime kesänä kävästiin Amsterdamissa ihanan Death Cab for Cutien keikalla. No oikeesti oli aika jäätävä matka, biiseihin liittyy ainakin mulla suuria tunteita ja itkukshan se meni. Oli kyllä ihan loistava keikka, jos kukaan dcfc:stä diggaa niin menkää ihmeessä kuuntelemaan livenä, Ben Gibbard on upea mies ja kaikki on hienoa ja everything hurts. Codes and Keys oli just ilmestynyt mutta bändi esitti myös vanhoja biisejä. Oi oi flashbacks.
Ja siihen taitaakin mun saldo jäädä näiden konserttien suhteen, täällä Torinossa on kyllä aina toisinaan asiallisia tekno-rave-keikkoja olympiastadionilla/halleilla, on tullut pari kertaa käytyä joraamassa ihan nimekkäiden artistien tahtiin. :D Ens sunnuntaina oon kanssa menossa faijan kanssa kattoon Rihannaa kun se sattu liput ostamaan ja äitipuoli ei ookkaan kaupungissa keikan aikaan niin lupauduin sitten mukaan. ei saatana:D
Ja tosiaan jos rahaa olisi niin Death Cab, Vampire Weekend ja Jimmy Eat World nyt ainakin on bändejä joiden vuoksi voisin ostaa jo lentolippujakin. Oli tarkoitus mennä tänä syksynä Skotteihin ottamaan uusintakierros ton dcfc:n kanssa mutta rahatilanne ei antanut periksi sillon. Toivottavasti pian pääsis taas.
Fuck that shit, I scrub drums for no man.
- Snafu

icon ©puolipro

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #187 : Joulukuu 05, 2011, 14:07:13 »
Minun keikkalistaani on vuosien varrella karttunut monenlaista bändiä, mutta erityisesti Nightwish, Sonata Arctica ja Tarot ovat mielestäni näkemisen arvoisia bändejä. Myös Stam1na toimii livenä erittäin hyvin, puhumattakaan ihanasta Pariisin Keväästä! Nämä kaikki ovat henkilökohtaisten suosikkibändieni joukossa ja noh, ehkäpä siitäkin johtuu että pidän heidän live-esityksistään niin paljon.

Erityisesti Nightwish on mielestäni aivan uskomaton bändi livenä. Jokainen todistamani keikka on nostanut monenlaisia tunteita pintaan ja jokaisella niistä olen huutanut ääneni käheäksi, hyppinyt, saanut mustelmia... Varsinkin kiertueen päätöskeikka syyskuussa 2009 on jäänyt mieleen niin hallissa vallinneen tunnelman, loistoyleisön kuin upean shownkin puolesta. Loistava bändi, ei tässä muuta voi sanoa. Innnolla odotan maaliskuuta ja sen tuomia Suomenkiertueen keikkoja <2
(Tuossa alempana vielä listaa näkemistäni bändeistä, eikä se todellakaan sisällä kaikkia.)

Nightwish x2
Sonata Arctica x3
Tarot x2
Twisted Sister x2 (aivan loistava livebändi, suosittelen kaikille!)
Stam1na
Amoprhis
Apocalyptica
Pariisin Kevät
Haloo Helsinki!
jne...
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #188 : Joulukuu 06, 2011, 15:19:30 »
Viime postauksen (vuosi sitten) jälkeen on tullut koluttua pari keikkaa lisää. Ja samaan hengen vetoon on todettava, että edelleenkään en ole livenä nähnyt yhtäkään ulkomaista bändiä.

Viime kesänä "festareilla" kävin tsekkaamassa Popedan keikkakunnon, ja siinä samalla jouduin myös Anita Hirvosen katsomaan ihan eturivistä (Popedaahan oli pakko päästä eturiviin katsomaan). Popeda oli tykki, ihan mahtava veto ja yleisö oli niin messissä koko puoltoista tuntisen. Hirvonen oli aika plääh, hauskinta oli sen bändissä rumpuja (käsin) soittanut pikku poika. Sillä oli asenne kohdillaan!

Samaisen Popedan vuoksi tuli lähdettyä pari viikkoa sitten Vuokattiin Winter Openiin. Edelleen yhtä taattua tavaraa kuin kesälläkin. Voisinpa väittää Popedan olevan Suomen paras livebändi. Odotan jo milloin pääsen taas niiden keikalle heilumaan. Näiden lisäksi siellä esiintyi Juha Tapio (ja Katri Helena, jota ei jääty kattomaan), joka oli myös erittäin hyvä. Etenkin verrattuna siihen, kun aiemmin oon nähnyt sen kirkossa akustisena.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #189 : Joulukuu 09, 2011, 00:41:12 »
Ihan pienenä (2/3v.) olen nähnyt Eino Grönin livenä ja sain jopa nimmarin... :--D Tapahtumasta en muista mitään mutta joo. Musen näin kesällä 2010, ja lämppäreinä oli Manna (jonka hyppiessä lavalla pystyi kuulemaan heinäsirkkojen siritystä yleisön joukosta) sekä White Lies. Sitten uudestaan White Lies keväällä 2011, tällä  kertaa ihan omalla keikallaan, ja siellä oli lämppärinä joku kotimainen... Idiomatic, josta en hirveästi kylläkään pitänyt. Ja viimeisin on Linkin Park, kesällä 2011, plus kaksi lämppäriä (niitä oli vissiin 3-4 kaikenkaikkiaan). Viimeinen lämppäri jäi mieleen lavashown takia... Oli se sen verran outo. x'D

Onko tää deja vu vai enkö ole oikeasti kirjoittanut tänne ennen? o__o
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #190 : Joulukuu 12, 2011, 22:43:18 »
Eipä ole tullut kovin montaa bändiä nähtyä livenä ja nämä harvatkin tulee nyt ihan sekalaisessa järjestyksessä.

Paramore (x3)
Paras bändi ikinä, ensimmäisen kerran olin Paramoren keikalla Helsingissä 29.11.09, toisen kerran Lontoossa 15.11.10 ja viimeisimpänä viime kesän Ruisrockissa 8.7.11. Mahtava bändi myös livenä, takuuvarmasti hyvä fiilis! Noista keikoista mulle tärkein on varmaankin Helsingin keikka, olihan se ensimmäinen ja jotain aivan uskomatonta, musta tuntuu vieläkin että se ilta oli unta. Lontoon keikkakin oli jees, oli mielenkiintoista olla keikalla muualla kuin Suomessa ja O2 Areena jossa keikka pidettiin oli aivan valtava! Parhaiten mulla on kuitenkin muistissa Ruisrock, päästiin 2-3 riviin melkein keskelle ja keikan päätteeksi sain Jeremyn (bändin basisti) plektran :).

You Me At Six
Oli Paramoren lämppärinä Helsingin keikalla, tykkäsin ja tuon keikan jälkeen olen kuunnellut heidän muusiikkiansa enemmänkin.

Paper Route
Sama kuin edellisessä, eli oli lämppärinä Paramoren Helsingin keikalla, joskaan tämän bändin musiikista en erityisemmin innostunut ja on kyllä jäänyt kuuntelematta.

B.o.B
Lämppäsi Paramorea Lontoossa, yllätyin positiivisesti!

Carpark North
Esiintyi Ruisrockissa ennen Paramorea, ja koska luonnollisesti haluttiin lavan edestä hyvät paikat, niin tuli tämäkin bändi katsastettua siinä samalla. Hyvältä kuulosti ja esiintyminen toimi, jonkin verran olen kuunnellut myös keikan jälkeen.

CMX
Juups, CMX esiintyi Ruississa juuri ennen Paramorea, joten oli pakko kuunnella keikka alusta loppuun. Mutta ei se niin paha ollut kuin aluksi pelkäsin, kyllä sen kesti.

Äitini on Yö-fani, joten itsekin on tullut kyseistä yhtyettä kuunneltua aikas paljon. Lisäksi olen ollut kerran yhtyeen konsertissa ja voisin mennä uudestaankin.

Suvi Teräsniska
Olen ollut Suvi Teräsniskan Joulukonsertissa, lahjakas laulaja & kaunis ääni, tykkäsin.

Cheek
Esiintyi meidän abiristeilyllä, tosin itse en kovan tungoksen ja suuren ihmismäärän vuoksi nähnyt kyseistä tyyppiä ollenkaan ja äänikin kuului hädin tuskin sen kaiken melun yli, mutta joo, periaatteessa olen nähnyt Cheekin livenä.

Indica
Oltiin seiskaluokalla jossain koulujutussa ja mentiin sieltä sitten Helsingin jäähalliin, jossa esiintyi Indica ja Negative. Sen tarkemmin en muista, tuosta on kuitenkin jo kahdeksan vuotta aikaa.

Negative
Sama kuin edelliseen.

Oliskohan siinä ollut kaikki tällä erää? Aika sekalainen lista, eikä kyllä yhtään kuvaa mun musiikkimakua, mutta minkäs teet.
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
« Vastaus #191 : Joulukuu 25, 2011, 19:14:48 »
Lovex - olihan se huono;) Leijoniwn kultajuhlissa.
...olihan niitä siellä muitakin, en muista vaan kaikkia:--D
Enkä muista mitään muutakaan! Kaikkee sitä on tullut kuultua

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #192 : Joulukuu 26, 2011, 11:50:41 »
Tässä on muutama tärkeäksi tulleet keikat.

Backstreet Boys - Never Gone tour 2005: Aivan mahtava! Olin niin fiiliksissä kun näin bändin jota olen fanittanut jostain 10 v lähtien. Oli hienoa kuulla kaikki lempikappaleet.  Harmitti etten päässy ihan lavan eteen, koska isosiskoni ei halunnut seisoa..

Lovex: Olen nähnyt bändin livenä kahdesti. Ensimmäisen kerran 2006 Imatralla kun oli Rock to the River festarit. Olin menny ihan sekaisin kun he tulivat lavalle. Silloin oli vasta fanittaminen alkanu. Energinen keikka oli. Seuraavan kerran näin Lovexin elokuussa 2011 kun oli koskijamit ja se oli ihan loistava keikka. Vaikka katsojia oli vähän niin ihan sairaan hyvä meininki. Huusin keikkalla ääneni pois. :D Lovexin uusimmat kappaleet kuulostivat livenä hyviltä. Kaikkein parasta oli se että olin eturivissä ja laulaja Theon koski minuu käteen.

Sonata Arctica: Kahdesti on bändi nähty ja pidin paljon. Kun vuosi vaihtui vuonna 2006 tuohon 2007 olin viettämässä uutta vuotta Sonata Arictican keikalla ja se oli ihan törkeän hienoa. Outoa vaan siinä keikassa oli se ettei Jani ollut enään bändissä.  Ensimmäinen kerran Sonata Arctican keikalle tuli mentyä 2006 kun he olivat Imatralla Rock To the Riverissä.

Kaija Koo: Olen käynyt kattoo Kaijaa jotain 3 kertaa Imatran kylpylässä. Kaijan keikkat ovat olleet energisiä ja siellä on ollut hyvä fiilis, joka kerta.

Sitten muita bändejä joita on tullut livenä nähtyä

Tarot x2
The Rain x4
Tera x2
Juha Tapio x2
Timo Rautiainen
Kotiteollisuus x2
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa ainoboy

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Joulukuu 29, 2011, 23:46:58 »
Oon nähny livenä Antti Tuiskun ja Gimmelin ikuisuus sitten (badass!). En muista noilta keikoilta paljon mitään muuta kun sen, että Tuiskun keikalla tämä silloin 8v tyttönen ei nähnyt mitään niitte isoje tyttöjen takaa, vähäc ärsytti =/ =D

Sitte oon ollu kahdesti Uniikin keikalla. Kyllä se saa ihmiset tanssimaan iha semihyvin, mutta en maksas tosiaan sitä 5e enempää mitä silloin maksoin nähdäkseni kyseisen herran keikan =D Mikael Gabriel sama tapaus.

Kymppilinja nyt oli aika mitätön. En kehuis, vaikka tottakai kiitos anteeks näkemiin -biisi sai tanssijalan vipattamaan (=

Jujulla oli ihan huippukeikka, ehdottomasti sai yleisön mukaan jammailemaan ja fiilistelemään. Tosin se sen feat-tyyppi oli iha pilvessä ja sille naurettii iha kunnolla =D Mut Jujun keikka oli kyl tosi hieno.

Asteen keikasta olin vähän sitä mieltä ensin, että  onko pakko. Menin kuitenkin ja voi herranjumala sitä fiilistä, mä en oo ikinä tanssinu nii paljo ku sillo =D Hitti hitin perään ja hyvää porukkaa, tykkäsin. Aste osas ottaa yleisön haltuunsa iha kympillä!
I need a dollar dollar dollar is what I need

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #194 : Tammikuu 02, 2012, 16:21:46 »
En sanoisi, että käyn usein keikoilla, mutta jonkin verran kuitenkin tullut vilkaistua eri bändejä jopa pariinkin otteeseen.

Keikoilla käyminen alkoi joskus toukokuussa 2004, kun suuntasin Kiteelle Nightwishin levynjulkkarikeikalle; tuon jälkeen olen kyseisen bändin käynyt katsastamassa ehkä kymmenen kertaa. Fiilis on yleensä aina ollut hieno, kun pääsee laulamaan biisien mukana ja näin päin pois. Tietty bändin jäsenien on paljon keskityttävä soittimiinsa eivätkä ehkä voi niin kamalasti huomioida yleisöä kesken biisin. Nightwishilla ei juurikaan ole sen kummempia spektaakkelikeikkoja, jossa lavan koristelut vaihtuvat joka toisen biisin jälkeen ja screeneillä pyörii mitä ihmeellisimpiä videoita, vaan siellä kuunnellaan sitä musiikkia.

30 Seconds to Mars on vetäissyt Suomessa kaksi one man -keikkaa ja kummallakin olin. Tästä bändistä on pakko sanoa, että kummatkin keikat ovat itselleni olleet aivan mahtavat, jopa parempia kuin yksikään Nightwishin keikka! Olen fiilistellyt, laulanut mukana, hyppinyt ja tanssinut keikalla, antaunut täysin hetkeen. Ehkä osaltaan tähän vaikutti sekin, että kummallakin keikalla olin ns. yksin liikenteessä, mitä nyt morjestin paria foorumituttua. Jotkut sanovat, että Marsin keikalla ainoastaan laulaja Jared on se, joka edes liikkuu lavalla ja ottaa kontaktia yleisön kanssa, mutta en juurikaan keskittynyt siihen itse. Oli vain niin upeaa kuulla livenä ne biisit, joita on yksinään luukuttanut vuodesta 2004.

30STM:n edellisen Suomen-keikan toinen lämppäri oli kalifornialainen Street Drum Corps, ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun mulle tuntematon lämppäri todellakin hoiti hommansa: jo kesken SDC:n keikan hiki valui, kun bailasin biisien tahdissa. Siinä vasta oli energistä meininkiä, kun saivat lähes koko yleisön mukaansa!

Viime kesänä kävin katsastamassa korealaisen Super Juniorin Pariisissa. Tässä päästiin siihen ysärimeininkiin, jossa tyttö- ja poikabändit tanssivat/muuten heiluvat lavalla ja laulavat biisit nauhalta tulevan musiikin päälle (harvemmin näissä porukoissa nähdään soittimia lavalla bändiläisten käsissä). Super Juniorissa kuitenkin on loistavia laulajia ja loistavia tanssijoita, joten siinä saatiin iloa silmälle ja korvalle. ;) Silloin, kun pojat esittivät kappaleita, joissa ei erityisemmin tarvittu vahvaa koreografiaa, pitivät pojat hauskaa ja ottivat kontaktia yleisön kanssa muun muassa poseeraamalla kameroille ja lähettämällä ties mitä lentosuukkoja. Fanityttöjen tappamista, mutta taatusti kokonaisvaltainen keikka, itse ainakin annoin kaikkeni tanssiessani ja laulaessani biisien tahtiin (tästä ja yli 12 tunnin jonotuksesta johtuen olinkin seuraavan viikon flunssassa).

Joitakin ei-niin-suosikkeja tulee silloin tällöin katsastettua paikallisissa juottoloissa ja festareilla. Kovassa nosteessa olevan Jare & Ville-Gallen puolen tunnin keikka viime syksynä oli aika turha reissu, mutta Turmion kätilöitä taas on pakko mennä katsomaan aina kun eksyvät meikäläisen kotiseudulle.

Poissa JK

• Vatipää
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #195 : Helmikuu 26, 2012, 22:44:37 »
Olen nähnyt todella paljon bändejä livenä... aloitin jo pienenä (tai vanhemmat veivät, kun musiikista kovasti tykkäsin) mm. Fröbelin palikoiden ja Kengurumeiningin keikoilla :DD
2003 aloin sitten katsoa muitakin bändejä, Gimmelin esimerkiksi näin parissa ilmaistapahtumassa. Ja ensimmäiselle klubikeikalle (joo'o, 7 vuotiaana äitin kanssa) Nosturiin tapaninpäivänä katsomaan Maija Vilkkumaata. Maijan näin 2004 myös ensimmäisillä festareillani, Miljoonarockissa. Tämän jälkeen olen kiertänyt festareita, klubeja ja kaikkia mahdollisia vähän väliä ;D
Einiten olen kuitenkin nähnyt lempibändini, PMMP:n, keikkoja. Heh heh, tällä hetkellä keikkoja on nähty jo 19! YleX Popissa '06 oli ensimmäinen ja viimeisin tällä hetkellä on viime joulukuun Finlandia-klubin keikka. 20. keikka tulee nyt vappuaattona Nosturissa. Jotkut miettii, että miten jaksaa samaa bändiä katsoa noin usein ja paljon, mutta oikeesti: yhtäkään samanlaista PMMP-keikkaa en ole nähny! Aina on uudet (yhtä hauskat) spiikit, uusittu (mahtava) settilista ja vaikka live-energia onkin yhtä voimakan joka kerta, se on vain ehdottomasti positiivista!

Muita bändejä, joita olen nähnyt on mm.:
TikTak
Apulanta
Popeda

Uniklubi
Irina
Stella
Happoradio
Haloo Helsinki!
Chisu
Jenni Vartiainen
Adam Lambert
Sturm Und Drang
Lordi
Poets of the Fall
Sunrise Avenue
Michael Monroe (!!)
P!NK
Cheek
Indica
Kotiteollisuus
Fintelligens
Anna Abreu
\"Hyvä!\" ilkkui Bellatrix \"Draco, ota sauvat! Pimeyden lordi on tulossa, Harry Potter! Kuolemasi lähenee!\"

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #196 : Huhtikuu 12, 2012, 22:42:01 »
En ole koskaan käynyt mitään/ketään muuta kuin Sunrise Avenueta katsomassa, mutta siitä huolimatta listalla on useita muitakin nimiä:

- The Giant Leap: Kuulostivat livenä täsmälleen samalta kuin levyllä -> ei hyvä. Mitä ideaa on mennä keikalle, jos kaikki on silkkaa playbackia (välispiikkejä lukuunottamatta, tietysti)? Ei yhtikäs mitään, minun mielestäni. [Nosturi, 2009]
- Katri Ylander: Kyseisen tapahtuman toiseksi paras esiintyjä. Jäi ehdottomasti positiivinen muisto. [Nurmijärven Nurmirock, 2007]
- Harassment Service [Nurmirock, 2007]
- Pintandwefall [Nurmirock, 2007]
- Laulu- ja soitinyhtye Fist [Nurmirock, 2007]
- Dirty Licks [Nurmirock, 2007]
- Laurila [Nurmirock, 2007]
- Clarkkent(?) [Nosturi, 2009]
- Hanna Pakarinen: En tuntenut kaikkia kappaleita (niitä vanhimpia), mutta kuitenkin positiivinen kokemus. Vaikka satoikin. :) [Joutsan Joutorock, 2007]
- Kindly Ink [Joutsan Joutorock, 2007]
- Kim Herold: En pidä hänen äänestään, kappaleistaan enkä ulkonäöstä. :/ [Voicen The Risteily II, 2008]
- Movetron: Rasittavaa popitusta; en pitänyt sitten yhtään. [Voicen The Risteily II, 2008]
- Sara: En pitänyt; liian raskasta minulle. Edes se yksi hitti (jonka nimeä en tietenkään muista) ei innostanut. [Voicen The Risteily II, 2008]
- Liekki [Voicen The Risteily II, 2008]
- Retropop [Voicen The Risteily II, 2008]
- Kristina Wheeler: Ei innostanut; varsinkaan ne korkosaappaat. Liian popahtavaa minun makuuni. [Voicen The Risteily II, 2008]
- Valvomo: Heillä on tasan yksi hyvä biisi ("Mikä kesä"), enkä siis suuremmin välittänyt showsta, energisyydestä huolimatta. [Voicen The Risteily II, 2008]

Ja sitten vähän Sunkkareiden live-esiintymisestä:

Ensinnäkin, on päivänselvää, että playback ei ole käytössä; ero kappaleiden albumiversioiden ja liveversioiden välillä on niin valtava, että kuurokin sen huomaisi. Tämä on vain ja ainoastaan positiivinen asia.

Toiseksi, esiintyminen on erittäin energistä; hyppimistä, pomppimista, juoksentelua - ja niiden lavan reunalla olevien mustien juttujen päällä makailemista. :D Ei todellakaan jätä kylmäksi!

Viimeisenä vaan ei missään tapauksessa vähäisimpänä: Samun mahtavat välispiikit. Ovat välillä vähän... no, ronskimmalla puolella, mutta siitä huolimatta aivan loistavia. Ja Samy todellakin tietää, miten ottaa yleisönsä! Jopa äitini sanoi niin. :D

Olisi kyllä kiva asua jossain vähemmän korvessa, jotta voisi mennä edes yhdelle niistä erittäin harvoista Suomen-keikoista... :(

"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #197 : Huhtikuu 13, 2012, 20:28:13 »
Tässä olen viimeaikoina miettinyt, että haluaisin nähdä Coldplayn livenä. Heidän musiikkinsa on viimeaikoina sykähdyttänyt oikein olan takaa, ja nähtyäni heidän esiintymisensä televisiossa... Oh, Coldplayta livenä minulle, kiitos! Heillä on muuten aivan mahtavan näköinen piano mukana lavalla... <2

Toinen "uusi tuttavuus" on Florence and the Machine. Florence Welchin ääni on jumalainen, musiikki tarttuvaa... Ehdottomasti haluan nähdä livenä tulevaisuudessa, kunhan vain vaikkapa Suomeen tulisivat. :) Florence and the Machinen kaltainen, hieman vanhempi tuttavuus on A Fine Frenzy. Alison Sudolin ääni on kenties yksi kauneimmista koskaan kuulemistani naisäänistä. Hänen tavassaan tulkita on aivan uskomatonta herkkyyttä ja hän esiintyy videoiden perusteella aina tunteella.

Ja sitten on tämä suomalaisrakkauteni, Pariisin Kevät. He esiintyvät kesällä useilla eri festareilla, ja aion aivan ehdottomasti mennä katsomaan heitä jonnekin. En vain ole vielä päättänyt minne. Viime vuonna näin heidät Tammerfesteillä, jonne olin saanut ilmaisliput ja rakastuin välittömästi. Aivan ihana bändi, jolla on mahtavat live-esiintymiset ja loistavaa musiikkia. Mmh <2
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Kylmaar

• Vuotislainen
« Vastaus #198 : Huhtikuu 14, 2012, 05:46:01 »
Olen menossa ensimmäistä kertaa kuunaan isolle areenakeikalle, kun nappasin ennakkomyynnistä Jumalatar Gagalonin keikalle permantolipun. Jännää. En yhtään tiedä, mitä tulemaan pitää, sillä olen aiemmin tottunut käymään lähinnä jokseenkin pienten, korkeintaan piireissään mainetta niittäneiden yhtyeiden keikoilla.

En halua eritellä em. yhtyeitä, sillä huomaan pelkääväni tunnistajien todella tunnistavan, mutta voin kertoa näiden esiintyjien koostuvan Suomen vaikuttavimmista ja epäreiluimman tuntemattomimmista neroista. Yhden yhtyeen keikalla riehun itseni muiden muassa aina niin loppuun, että keikan jälkipuoliskolla on vaikeaa enää pysyä jaloillaan, ja vaatteeni ovat usein oikeasti läpimärkiä hiestä. Ja erään useita yhtyeitä pyörittävän tyypin bändien keikoilla meinaan usein suorastaan pyörtyä hiljaisesta euforiasta tämän valtavan vaikuttavan olemuksen vuoksi. Viimeksi tosin erään yhtyeensä keikalla innostuin oikeasti tanssimaan, heiluttamaan tukkaani hilpeästi ja kikattamaan sekä kiljumaan hurmoksessa, mutta yleensä olen vain... Istunut tai seisonut jähmettyneenä sijoilleni ja tuijottanut tuntien samalla valtavien aaltojen pyyhkivän sisuksiani.

Joskus nämä keikat ovat olleet suorastaan hetkellisesti haitallisia mielenterveydelleni; jälkeenpäin on päivien ajan tuntunut siltä kuin hermostoni olisi kärähtänyt, ja sisukseni tutisevat kuin henkisen ydinpommin jäljiltä heikkoina iskusta.

Koska esitän itsekin musiikkia elävänä, ovat arvostamieni artistien keikat tärkeän tuntuisia myös innostuksen ja inspiraation kannalta. Ennen viimeisintä omaa keikkaani kävin edeltävänä päivänä erään hyvin innostavan yhtyeen keikalla, ja oma keikka tuntuikin osittain sen ansiosta menevän täysin nappiin. :) Kokeneen ja itsevarman esiintyjän annista nauttiminen tuntuu tartuttavan sitä esiintymisen ja heittäytymisen iloa itseenkin.

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #199 : Heinäkuu 01, 2012, 12:35:44 »
Ehkä muistettavin keikka oli Jukka Pojan, Raappanan ja Sound Explosion Bandin. Siellä oli sellane letkee meno. Jukka Pojasta en paljoo perusta, mutta SEB ja Raappana oli hyvässä kunnossa. Raappana vaa kipitti ympäri sitä lavaa, Jukka Poika heitti jotain ninjapotkuja.
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.