Kirjoittaja Aihe: TV-Kokit  (Luettu 1507 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Joonatan

• Ankeuttaja
TV-Kokit
« : Joulukuu 22, 2004, 21:46:24 »
Eli, mitä mieltä olette TV-Kokeista? Kenestä pidätte eniten? Missä hän työskentelee? yms.

Kritisoisin tässä nyt vähän Teresa Välimäkeä, joka MTV3-kanavalla taitojansa esittelee. Hänet on nähty mm. Ruokala.TV ja Kokkisota-ohjelmissa. Hänellä ei ole yhtään tv-karismaa. Ruokaa laittaessa kädet tärisevät yms. Taidokas mimmi kuitenkin taitaa hän olla. :))

kaamo

• Ankeuttaja
TV-Kokit
« Vastaus #1 : Joulukuu 23, 2004, 23:08:03 »
Telkkarin ruokaohjelmat ovat ihan ok, tosin ne tuntuvat antavan aivan liian auvoisen kuvan ruuanlaitosta.  Kaikki näyttää hauskalta, helpolta, nopealta ja vaivattomalta - ikään kuin Tv-shopin siivousvälineillä siivoaminen.  Ärsyttää, kuinka kaikki ainekset ovat valmiiksi paloiteltuina ja annosteltuina kulhoihin, eikä ruoan kypsyttämiseen tai muuhun sellaiseen kuluvaa aikaa osaa ottaa välttämättä huomioon.  Totuun on kuitenkin toinen, kun itse alkaa silputa ja raastaa ja kattaa ja kaikki pitää tehdä alusta lähtien, aikaa saa kulumaan ihan kuinka paljon tahansa.

Kokkiohjelmista saa ihan kivoja ideoita, vaikka usein kokit valmistavatkin aika erikoisia ruokia.  Ei ole tullut paljoa kokeiltua kuitenkaan, ei mitenkään säännöllisesti ohjlemia katsottuakaan.  Oma lempparini on kuitenkin englantilainen Jamie Oliver, joka ohjelmassaan (Oliver's twist / Jamien keittiössä) kutsuu aina kavereitaan syömään ja kokkaa heille.  Nelonen, keskiviikkoisin klo 1900.  Jees.  Asennetta.

Poissa Kwani

• hippi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
TV-Kokit
« Vastaus #2 : Joulukuu 23, 2004, 23:58:32 »
Minä ainakin pidän kokkiohjelmista sun muista.

Harri Syrjänen on varmaan se minun lempparini - jos ei muuta niin ainakin tiedän, että Jyrki Sukula on se ärsyttävin... Syrjäsellä on (yleensä) hyviä juttuja, Sukula nauraa omille (huonoille!) vitseilleen niin että sylki roiskuu.
Tykkäsin katsoa Soppamiestä kesällä, mutta se unohtui aina ja missasin monta jaksoa. Syksyllä kun muutin paikkakunnalle jossa näkyy myös Nelonen, olen alkanut seurata niinikään Oliver's Twistiä. Itse asiassa minusta tuntuu, että Soppamies on hyvin pitkälle "matkittu" Jamien sarjasta.
Jamiessa on ärsyttävää se, että puheen seassa olevia adjektiiveja täytyy korostaa niin maan perusteellisesti; kaikki on aina niin marvellous, superb, fantastic yms yms ja ruoan maistamisesta tehdään suuri numero, johon yksi keittiö on liian pieni tila kun pitää heiluttaa käsiä (ei silti etteikö se maistaminen olisi tärkeää, että tietää mitä tekee). Mutta ohjelma on muuten rento ja mukava, siksi minä sitä seuraan (ja irkissä reaaliajassa sitten Mirzamin kanssa kommentoidaan ohjelmaa, mikä on minulle monesti viikon kohokohta - harvemmin nimittäin on kaveria paikalla, jota kiinnostaa sama TV-ohjelma kuin minua).

Minulla on myös tapana bongailla TV-kokkien käyttämiä välineitä, eli millaisia, mitä sarjaa miltä valmistajalta, mihin tarkoitukseen mitäkin jne. Ja siitähän riemu syntyy, jos itseltäni löytyy jokin samanlainen :) Omassakin keittiössä tulee mukava ja ammattimainen olo, kun on terävät veitset ynnä muuta kivaa.
Voileivän voi saada tarttumaan seinään, mutta se pitää heittää todella kovaa.

Joonatan

• Ankeuttaja
TV-Kokit
« Vastaus #3 : Joulukuu 26, 2004, 22:10:58 »
Olen samaa mieltä, Jyrki Sukula ei ole mikään vitsikäs ihminen. :D

Itse en ole Jamie Oliverin ohjelmaa seurannut, vaikka sitä onkin niin paljon mainostettu ja kehuttu. Pitää alkaa kattelemaan :))

Seurasiko kukaan joku aika sitten Roccon kokkiohjelmaa? Siinä luotiin ravintola New Yorkin keskustaan. Se oli pirun hyvä ohjelma, kannattaa tutustua Roccoon lähemmin.

Poissa viuhka

• salakielinen
  • Vuotislainen
  • Weasley is our king♥
    • livejournal
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: TV-Kokit
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2008, 14:39:27 »
Itse en pahemmin kokkiohjelmista perusta - paitsi Jamien keittiössä on paras! Yleensä kokkiohjelmat on kuvattu jossain kliinisessä ja viimeisen päälle design-mööpeleillä varustetussa studiokeittiössä, ja ohjelman kokki tylsästi selostaa mitä tekee. Jamie Oliverin ohjelmassa näytetään kun hän käy kaupassa ja tekee ruokaa kotonaan ja muutenkin se on paljon henkilökohtaisempi. Ja Jamie ei kaiken lisäksi epäröi sotkea käsiään vaan surutta muussaa milloin mitäkin käsin! Hän on sitä paitsi rento ja hauska tyyppi, joten ohjelmaa on ilo katsella. Siitä saa oikeasti hyviä vinkkejä eikä vain pelkkää reseptiä. Omistan myös Jamie Oliverin kirjoittaman kokkikirjan ja ohjeet ovat tosi hyviä ja herkullisia!

MTV3:n Ruokalat ynnä muut ei jaksa kyllä yhtään kiinnostaa. Varmaan tuollaiset ohjelmat onkin enemmän suunnattu esim. perheenäideille jotka hakevat ruokavinkkejä arkeen eivätkä halua joka päivä kokata ylellistä ateriaa ja nauttia pitkään ruuanlaitosta.
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Toukokuu 01, 2008, 11:13:14 »
Minä pidän Gordon Ramsaysta ja hänen kokkiohjelmistaan (esim. Kurjat kuppilat, Kauhukeittiö), vaikka monet suorastaan vihaavat häntä. Herkempiä Ramsayn tyyli voikin kauhistuttaa, sen verran suoraa tekstiä häneltä tulee. Olen kuitenkin sitä mieltä, että sen lisäksi, että Ramsay on äärettömän vaativa ja kova, hän on myös hyvin reilu. Joitakin ylilyöntejä lukuun ottamatta hän kritisoi (tai haukkuu) ohjattaviaan aiheesta, mutta hän osaa myös kehua kun asiat tehdään oikein, mikä unohtuu usein "lempeämmiltä" kokeilta. Ja vaikka hän saattaa sanoa tosi rumasti, on hänen kritiikkinsä silti yleensä rakentavaa, ei pelkkää haukkumista haukkumisen vuoksi.

Mutta kyllä noita ylilyöntejäkin välillä tulee, nykyään ehkä enemmän kuin ennen (esim. ei mielestäni ollut oikein sopivaa kutsua Kauhukeittiön erästä kilpailijaa lehmäksi, vaikka hän olikin erittäin ärsyttävä). Se voi johtua siitä, että yleisö ja media ovat alkaneet niin paljon kohista Ramsayn kielenkäytöstä ja suorastaan odottaa pahoja kommentteja. Ehkä se sitten yllyttää moiseen käytökseen. Ja Amerikkaan suunnatuissa ohjelmissa epäasiallisia kommentteja on mielestäni enemmän kuin brittiohjelmissa.

Vielä semmoinen huomio Ramsaysta, että itse asiassa hän vaikuttaa joissain haastatteluissa oikeasti aika ääliöltä. Häneltä tulee diskriminoivia ja sovinistisia ja muutenkin lapsellisia kommentteja. Tämäkin voi johtua siitä, että tuollaista lehdet haluavat hänen suustaan kuuluvankin, mutta voihan hän oikeastikin olla ääliö. Siltikään en tingi siitä mielipiteestäni, että kokkiohjelmissaan (varsinkin Kurjissa kuppiloissa) hän on kovuudestaan huolimatta erittäin asiallinen ja hänen kommenttinsa tähtäävät suoraan opettamaan ja kehittämään hänen ohjattaviaan, eivät kiusaamaan ja loukkaamaan heitä.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Toukokuu 01, 2008, 19:00:59 »
Vihaan kaikenlaisia ruokaohjelmia. Ensinnäkin niitä on aivan liikaa samalla ohjelmatyylillä, ainoastaan ohjelmien nimet eroavat. Lisäksi jotkut naispuoliset kokit tekevät ruokaa pitkillä kynsillä ja sormukset kädessä. Kynsien ja sormuksen alle kertyy erittäin paljon bakteereja. Sormukset pitäisi ottaa pois, ja kynnet leikata tai ainakin laittaa käsiin esim. muovikäsineet.

Ainoat ruokaohjelmat, joita siedän ovat Kurjat kuppilat ja Kauhukeittiö. Näissä ei pääasiana ole ruuanlaitto vaan Kauhukeittiössä kilpaillaan ravintolan johtajuudesta ja Kurjissa kuppiloissa yritetään nostaa huonosti menestyvä ravintola uuteen nousuun.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Jeneelaf

• Sateenvarjon alla
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Toukokuu 09, 2008, 18:18:16 »
Pidän todella paljon Jamie Oliverista, koska hänestä välittyy aito innostus ruokaan. Hän ei aina tee myöskään pitkiä ja vaikeita reseptejä. Näin kerran jakson jossa hän teki esim. purkki tomaateista naposteltavaa nopeasti ja yhdessä toisessa jaksossa hän teki piknik-ruokaa.

Suomalaisista ruokaohjelmista en ole pitänyt. Juontajat ovat hirveän...miten sen ny sanois... tylsiä? Kun he aina selostavat samalla tyylillä "ja lisää lopuksi kaksi lusikallista sokeria ja anna kiehua" kun taas Jamie kertoo innoissaan mausteiden ja ruokien historioita ja muita mielenkiintoisia yksityiskohtia. Hän myös itse kehittää reseptinsä.

Tästä tuli ehkä "hieman" Jamie Oliverin ylistystä mutta hän vain on paras tv-kokki.
she fears if she cries That first tear The tears will not stop Raining down.
stand in the rain Stand your ground Stand up when it's all crashing down You stand through the pain You won't drown And one day what's lost can be found You stand in the rain...Hymy Kirja

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Toukokuu 26, 2008, 17:32:55 »
Lainaus
Minä pidän Gordon Ramsaysta ja hänen kokkiohjelmistaan (esim. Kurjat kuppilat, Kauhukeittiö), vaikka monet suorastaan vihaavat häntä

Sama vika. Hän tosiaan osaa puhua suoraan ja osuvasti eikä suotta kaunistele.

Jollain lailla olen alkanut tykkäämään myös Sara LaFountainista (jos se nyt noin kirjoitettiin)
Hän vaikuttaa nuoresta iästään huolimatta taitavalta kokilta. Ideoitakin tuntuu riittävän. Luonnollisuus on plussaa tämän kohdalla. Hän on rento ruudussa eikä pingota niinkuin moni muu. Sara on myös rauhallinen. Joskus tuntuu, että monet ovat suorastaan pakokauhuisia joutuessaan kokkaamaan tv:ssä, mutta Sara ei juurikaan näytä stressaavan. Tai sitten se ei välity minulle asti.

Suomalaiset ruokaohjelmat saavat raivon partaalle. En voi sietää kaikenmaailman ruokaloita ja Huomenta Suomen kokkikohtia. Kokkisota vielä menetteli, mutta näitä ei voi edes katsoa. Tyypit tuntuvat tylsistyneiltä työhönsä ja vain mutisevat jotain tyyliin:" Sitten ripaus suolaa ja uuniin 200 asteeseen."

Lainaus
Telkkarin ruokaohjelmat ovat ihan ok, tosin ne tuntuvat antavan aivan liian auvoisen kuvan ruuanlaitosta.  Kaikki näyttää hauskalta, helpolta, nopealta ja vaivattomalta - ikään kuin Tv-shopin siivousvälineillä siivoaminen.  Ärsyttää, kuinka kaikki ainekset ovat valmiiksi paloiteltuina ja annosteltuina kulhoihin, eikä ruoan kypsyttämiseen tai muuhun sellaiseen kuluvaa aikaa osaa ottaa välttämättä huomioon.  Totuun on kuitenkin toinen, kun itse alkaa silputa ja raastaa ja kattaa ja kaikki pitää tehdä alusta lähtien, aikaa saa kulumaan ihan kuinka paljon tahansa.

Tuli melko pitkä lainaus, mutta olen aivan samaa mieltä. Ja juuri siksi olen erittäin laiska tekemään ylipäätään mitään keittiössä varsinkin nyt, kun eräs sattuma sai minut mikrolakkoon. Lisäksi yleensä aloitan innolla, jos jotain rupean tekemään, mutta kuitenkin onnistun kyseisen jutun pilaamaan hyvin lahjakkaasti.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Tammikuu 03, 2015, 11:59:32 »
Kanava 1 tai 2, taisi olla yletv2 näytti kerran sarjaa Lähi-Idän herkut. Vaikka olenkin vegetaristi, sitä oli ilo katsella. Pääosassa hääri kokki Bobby Chinn ja ohjelma oli jotenkin hyväntuulinen ja aito. Toinen hyvä on ollut Jamie Oliver joka esim. työskenteli koulussa, jotta saisi näyttää lapsille terveellisempiä ruokia. Bobby Chinn on kuitenkin ollut paras TV-kokki, muistaako joku muu myös?
Don't blink. Blink and you're dead.