Kirjoittaja Aihe: Taru Sormusten Herrasta -trilogia  (Luettu 14227 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sudenpuu

• Ankeuttaja
Taru Sormusten Herrasta -trilogia
« Vastaus #75 : Joulukuu 11, 2006, 21:05:28 »
Sarumanin kuolema todellakin löytyy vain pidennetystä versiosta ja normaalissa (lyhyemmässä) versiossa palantir vain löytyy rautapihaan tulvineesta vedestä, Sarumanista ei näy jälkeäkään. Kohtaus jossa Saruman mm. kuolee on leikattu pois ja tämä saa aikaan sen että ainakin niille elokuvan katsojille jotka eivät ole lukeneet TSH-kirjoja, jää ammottava aukko Sarumanin kohtalon kohdalle (mitä henelle tapahtui?). Suosittelenkin niille henkilöille jotka harkitsevat TSH-DVD:n tai koko kolmen elokuvan paketin hankkimista, juuri pidennettyjä versioita. Pidennetyissä versioissa on todella paljon poistettuja mutta kuitenkin tarinan kokonaisuuden kannalta tärkeitä kohtauksia.

Nyt molemmat versiot kaikista TSH-elokuvista nähneenä en ole voinut välttyä siltäkään ajatukselta, että pidennettyjen versioiden tarkoitus olisi aivan alunpitäenkin ollut vain rahastaa lisää TSH-faneilta, tärkeiden poistettujen kohtausten nimissä. Niin tai näin, pidennetyt versiot ovat mielestäni parempia kuin normaalit, lyhemmät versiot elokuvista.

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
Taru sormusten herrasta -trilogia
« Vastaus #76 : Joulukuu 13, 2006, 20:42:20 »
Ihan kuin aika monella olisi TSH-fanitus alkanut versoa vasta ekan elokuvan jälkeen. Sama täällä. ^^ Olin niin pikkunen kun eka leffa tuli teattereihin, etten todellakaan ollut edes kuullut kirjasta aikasemmin, ja kun sitten näin ykkösen, ihan vaan videolta videolta, se oli aivan mahtava kokemus! Haltioita ja kaikkee... Kaksi muuta kävin katsomassa sitten leffassa, kun vähän viisastuin.
 Juu, pari kyyneltä tirautin (aika monessakin kohtaa) Kuninkaan paluussa ja kun se loppu, musta tuntu että koko maailma voi romahtaa millä hetkellä tahansa. Kaverin (sen saman jonka kanssa pidettiin myöh. kaikki TSH-maratonit) kanssa annettiin oikeen aploodit (miten se kirjotetaan?) kun the end teksti tuli, mutta kukaan - kuvitelkaa, kukaan - koko isossa ja täpötäydessä salissa ei tullu mukaan. Aika nihkeetä. Joku mies alempaa vaan totesi kovaan ääneen, että "Ei se nyt noin hyvä ollu." Ja sitte porukka vaan lähti.
 Yääääh!

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
Taru sormusten herrasta -trilogia
« Vastaus #77 : Joulukuu 13, 2006, 20:42:42 »
Ihan kuin aika monella olisi TSH-fanitus alkanut versoa vasta ekan elokuvan jälkeen. Sama täällä. ^^ Olin niin pikkunen kun eka leffa tuli teattereihin, etten todellakaan ollut edes kuullut kirjasta aikasemmin, ja kun sitten näin ykkösen, ihan vaan videolta videolta, se oli aivan mahtava kokemus! Haltioita ja kaikkee... Kaksi muuta kävin katsomassa sitten leffassa, kun vähän viisastuin.
 Juu, pari kyyneltä tirautin (aika monessakin kohtaa) Kuninkaan paluussa ja kun se loppu, musta tuntu että koko maailma voi romahtaa millä hetkellä tahansa. Kaverin (sen saman jonka kanssa pidettiin myöh. kaikki TSH-maratonit) kanssa annettiin oikeen aploodit (miten se kirjotetaan?) kun the end teksti tuli, mutta kukaan - kuvitelkaa, kukaan - koko isossa ja täpötäydessä salissa ei tullu mukaan. Aika nihkeetä. Joku mies alempaa vaan totesi kovaan ääneen, että "Ei se nyt noin hyvä ollu." Ja sitte porukka lähti.
 Yääääh!

vipri

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Joulukuu 14, 2006, 08:16:14 »
Sarumanin kuolemasta edelleen. Olen katsonut vain lyhennetyn version elokuvista joten jos oikein muistan niin ei siinä versiossa ainakaan ole Sarumanin kuolemaa. Pidennetyssä on kuulema. kiitos kumminkin kaikille jotka vastasivat mietintä kysymykseeni.
Kysymys kaikille: Kuka on paras henkilö kyseisessä elokuvassa?
Omasta mielestäni Aragon ja Gandalf ovat hyviä, mutta Merri ja Pippin ovat hauskimpia. :D

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Joulukuu 14, 2006, 18:45:44 »
Elokuva- trilogia on yksi parhaista mitä olen koskaan nähnyt. Näyttelijöiden valinnat ovat osuneet juuri nappiin ja miljöö, jossa elokuva on kuvattu, on suoraan sanoen henkeäsalpaava. Kauhea työ on noissa kuvauksissa kyllä ollut. Mutta se oli sen arvoista.

Earl Grey

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Joulukuu 14, 2006, 19:00:28 »
Huh, olen aivan koukkuuntunut kyseiseen leffatrilogiaan. Näyttelijät ovat niin täydellisen ihania, varsinkin Legolas, Aragorn, Gimli sekä Merri ja  Pippin kuuluvat lempparikaartiini. Erityisesti Gimli, koska Gimli on niin hauska :'D Ja Legolas koska se on hyvännäköinen >:) Elokuvat on kuvattu niin uskomattoman upeissa maisemissa että aina pitää jäädä oikein katsomaan kuinka hienon näköistä siellä on. Ja musiikit ovat myös erittäin lähellä sydäntäni, säveltäjälle iso käsi ^^ Elokuvat on kuvattu hienosti ja aihepiirikin on kiva, fantasiaa, kyllä juu<3 Olin ihan onnessani kun kuulin leffojen tulevan neloselta. Itse omistan vain ykkösen surkeana videona -.- Upea elokuva, kertakaikkiaan.

Provinssi

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Joulukuu 14, 2006, 19:06:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Earl Grey"
Huh, olen aivan koukkuuntunut kyseiseen leffatrilogiaan. Näyttelijät ovat niin täydellisen ihania, varsinkin Legolas, Aragorn, Gimli sekä Merri ja  Pippin kuuluvat lempparikaartiini. Erityisesti Gimli, koska Gimli on niin hauska :'D Ja Legolas koska se on hyvännäköinen >:) Elokuvat on kuvattu niin uskomattoman upeissa maisemissa että aina pitää jäädä oikein katsomaan kuinka hienon näköistä siellä on. Ja musiikit ovat myös erittäin lähellä sydäntäni, säveltäjälle iso käsi ^^ Elokuvat on kuvattu hienosti ja aihepiirikin on kiva, fantasiaa, kyllä juu<3 Olin ihan onnessani kun kuulin leffojen tulevan neloselta. Itse omistan vain ykkösen surkeana videona -.- Upea elokuva, kertakaikkiaan.
Veit sanat suustani.
Paitsi meillä on koko kokoelma (tupla DVD:t). 8>

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #82 : Joulukuu 14, 2006, 20:25:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Keira Woodbag"
Näyttelijöiden valinnat ovat osuneet juuri nappiin ja miljöö, jossa elokuva on kuvattu, on suoraan sanoen henkeäsalpaava.

Aivan totta muuten, nuo näyttelijävalinnat ovat aika suhteellisen täydellisiä :> Tai sitten se vain johtuu siitä, että on niin tottunut siihen, että juuri joku tietty tyyppi näyttelee jotain hahmoa, mutta silti. Minusta ainakin olisi todella vaikea kuvitella jotain muuta näyttelijää jotain hahmoa esittämään.. Ja ne maisemat, Uusi-Seelanti sopi ihan täydellisesti TSH:den kuvaamispaikaksi. Lavasteet ovat nekin erittäin hienoja, joku Lothlorién esimerkiksi on aivan upea. ^__^

Ja jos sitä suosikkihahmoani elokuvista kysytään, niin ehdottomasti Pippin, Faramir ja Éomer. Onnistuneita hahmoja kaikki, paitsi että siitä Faramirin idioottiudesta Kahdessa tornissa on pakko aina nillittää. Byäh. Pilasivat hyvän hahmon, mutta onneksi korjasivat sen Kuninkaan paluuseen. Ja näin sivuhuomautuksena, Faramir/Éowyn-kohtaus parannuksen tarhassa RotK:n pidennetyssä on aivan ihana. Tykkään ^__^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Joulukuu 20, 2006, 18:47:08 »
Hei miten omia jo lähetettyjä viestejä voi poistaa..? Mulle on näköjään tullu noita samoja vahingossa ihan hirveesti =´(
Sori kaikille, ainakin saitte varmaan mun viestin luettua perusteellisesti :/
Jos joku viittii jeesata, tuo nimittäin näyttää hiukan pöhköltä.

Legolaksesta pidän eniten, mutta kieltämättä muissakin on tyyliä. Joo, Merri ja Pippin on iiihania!!! Ja koko Rivendellistä tykkään.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #84 : Joulukuu 21, 2006, 14:11:34 »
Nähdessäni tuon ensimmäisen elokuvan olin alle 10, vuotta. Näin sen VHS:ltä, mutta vaikutuin ja luin kirjankin. Seuraavat katsoin leffassa. Pidennetyt versiot haluaisin nähdä, kotoa löytyy vain lyhyemmät versiot.

Näyttelijävalinnat ovat suoraansanoen onnistuneita. Lavasteet ja puvustus ovat upeita. Suosikkihahmoa on vaikea sanoa, mutta se ärsytti kun Arwenista oli tehty melkein päähenkilö. Samoin se että vanha kunnon Tom Bombadillo jätettiin pois, vaikka se oli ymmärettävää, leffasta olisi tullut liian pitkä.
Respect the funk.

Ghocaler

• Ankeuttaja
Vs: Taru Sormusten Herrasta -trilogia
« Vastaus #85 : Tammikuu 20, 2007, 13:56:29 »
Minä ainakin pidän paljon LotR-leffoista. Kuvaus on hienoa, ja elokuvat tuovat tunnelmaa. En oikeastaan osaisi kuvitellakaan muuta hyvää ohjaaja tälle sarjalle kuin Peter Jackson.
Kirjakin minulta löytyy jossa ovat kaikki osat samassa paketissa. Olen lukenut sen.

Ja mitä suosikkihahmoon tulee, se on aina ollut Gimli.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Tammikuu 21, 2007, 00:46:49 »
En tiedä olenko jo vastannut kerran tähän topsuun koska en jaksanut tarkistaa.

Mutta siis, TSH:t ovat parhaita elokuvia mitä tiedän. Kaikki näyttelijät ovat superhyviä ja musiikki on ihanaa ja tunnelma jotain aivan uskomatonta. Peter Jackson on tehnyt kerrassaan loistavaa työtä.
Täytyy myöntää että aluksi melkeinpä vihasin TSH:ta ja ihmettelin että mitä hyvää siinä muka on. Mutta sitten kerran koulussa katsoimme pienen pätkän ykköselokuvaa, niin silloin päässäni jotenkin naksahti ja tajusin että haluan katsoa sen. Onneksi kotonamme oli ykkös ja kakkososa, koska isoveljeni tykkäsi niistä. Tämän jälkeen olen fanittanut niitä ja fanitan edelleen.
Tykkään enemmän niistä special extended editioneista koska niissä on enemmän materiaalia ja uusia kohtauksia. Mutta lopussa ne alkavat jo ehkä vähän puuduttamaan jos ei muista pitää taukoa, koska ne ovat niin pitkiä.
Kirjan luin vasta sitten kun olin katsonut kaikki leffat. En osaa päättää kumpi on parempi, kirja vaiko elokuva. Kirja on ehkäpä vaikea selkoisempi kuin elokuva, mutta siinä on toisaalta paljon sellaista mitä elokuvassa ei ole.

Lempihahmoni/näyttelijä on elokuvassa ja kirjassa Faramir. Elokuvassa se on komea ja osaa näytellä hyvin ja kirjassa taas jotenkin herkkä. En osaa selittää.
Ennen tykkäsin Legolaksesta eniten, mutta nyt se on alkanut jotenkin kyllästyttämään. Elokuvassa sillä on vähän typeriä kohtauksia kun se esim. skeittaa sillä kilvellä portaita alas. Ja jotenkin Legolas on vähän liian täydellinen, sille ei käy koskaan mitään ja se onnistuu kaikessa. Sellaisesta minä en tykkää. Mutta ei voi toki väittää etteikä Orlando Bloom olisi komea...

vihtori

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Helmikuu 23, 2007, 20:07:54 »
Pahoittelen kovasti offia.

Tietääkö joku onko vielä jossain myynnissä Sormuksen ritarien pidennettyä versiota (siis sitä, jossa on neljä levyä). Omistan Kuninkaan paluun ja Kaksi tornia pidennettyinä versioina, mutta tosiaan tuota ensimmäistä on ollut hieman vaikeampaa löytää. Jos joku osaa neuvoa, mistä tuon voisin ostaa, olisin kiitollinen.

Quende

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Maaliskuu 02, 2007, 21:51:10 »
TSH on ehdottomasti yksi parhaista leffatrilogioista joita olen kuunaan katsonut. Ja tietysti jokainen niistä on erikseenkin aivan yhtä hyvä. Pidemmillä elokuvasarjoilla on taipumus lyyhistyä loppua kohti mentäessä, mutta TSH vain parani loppua kohti. Elokuvissa tuntuvat kaikki elementit olevan paikallaan; niin visuaalinenkin, kuin sisällöllinenkin puoli on mahtava ja musiikitkin sopivat täydellisesti kokonaisuuteen. Ja tietysti näyttelijätkin osaavat hommansa. Käsikirjoitus on sujuva, mutta perusteellinen eikä juokse eteenpäin kuin tuli olisi kannoilla kuten tuntuu joidenkin kirjaan perustuvien leffojen kanssa käyvän.

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 03, 2007, 09:51:13 »
Pahoittelen kovasti offia.

Tietääkö joku onko vielä jossain myynnissä Sormuksen ritarien pidennettyä versiota (siis sitä, jossa on neljä levyä). Omistan Kuninkaan paluun ja Kaksi tornia pidennettyinä versioina, mutta tosiaan tuota ensimmäistä on ollut hieman vaikeampaa löytää. Jos joku osaa neuvoa, mistä tuon voisin ostaa, olisin kiitollinen.

Discshopista ainakin löytyy vielä tuota Sormusten Ritareitten pidennettyä 4DVD-boksia. Eikä hintakaan ole paha noin loistavasta elokuvasta.. ^^

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Maaliskuu 31, 2007, 00:33:39 »
Yksiä parhaista elokuvista, mitä tiedän ^^ Kauan sitten, kun ensimmäinen elokuva ilmestyi, olin jo ihan myyty. Katsoin sen ties kuinka monta kertaa. Muut kaksi elokuvaa olivat vähintään yhtä hyviä. Myönnän etten ole kirjaa lukenut, yritys on ollut hyvä mutta se on sitten aina jäänyt *enkeli ilme*
Kuitenkin. Elokuvat ovat todella hienosti tehty. Kaikki on aidon oloista ja musiikki on aivan ihanaa. Minä katson niitä tietenkin eri kantilta, kuin ne jotka ovat kirjan lukeneet ensin. Mutta juoni on kerrottu selkeästi ja näyttelijät valittu hyvin. 
Merri ja Pippin ovat ihania, ja joskus silloin ensimmäisen TSH-elokuvan jälkeen tykkäsin tosi paljon Frodosta. Enää en niinkään... ja Aragorn tietenkin ja tykkään myös Legolaksesta. Hänen ja Gimlin ystävyys on sydäntä lämmittävää :)
Mitä näistä elokuvista voi sanoa? Koukussa olen ja joskus on ihanaa katsoa kaikki putkeen.  (Olen hieman väsynyt ja juttu luistaa kankeasti. Pahoitteluni :D)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #91 : Heinäkuu 15, 2007, 17:11:37 »
Vau. Muuta ei tästä trilogiasta sanoa.
Näyttelijät todellakin sopivat rooleihinsa. Aragonina ollut Viggo oli täydellinen, ja sopivan "karski" (<3), ja etenkin Gandalf oli onnistunut hyvin kaikissa elokuvissa. Sellanen vanha, mutta kutenkin tarmokas ;)

Sormuksen saattue.
Frodo oli tässä erityisen onnistunut, kuin myös Kuninkaan paluussa. Se, kun hän saa sormuksen, ja tarjosi sitä Gandalfille, ja hauskaa katsottavaa. Maisemat olivat nätit. Alussa, kun Frodo lukee sen puun juurella, metsä on kaunis siellä takana. Ajattelin mainita ^^ Moria, Rivendell ja Lothlorien olivat kauniita paikkoja, erityisesti jälkimmäinen. Ja Moriasta puheenollen, Balrog oli hienosti tehty, kuin myös Bilbon kohtaus. Pomppiva Poni, Viimapää ja tällaiset yksittäiset paikat olivat kauniita, suorastaan henkeä salpaavia, ja kiinnostavia, kuin myös lopussakin oleva paikka.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Gandalfin ilotulitteet jyrää x3

Kaksi tornia.
Trilogian tylsin osa, muttei suinkaan huono. Suurin piirtein pelkkää taistelua, ja Frodon ja Samin matkaa Tuomiovuorelle. Legolasin ja Gimlin ystävyys oli hauskaa katseltavaa, kuin myös heidän kilpailunsa. "Tuonko sinulle laatikon?" Entit olivat parhaita.

Kuninkaan paluu.
Kilpailee ensimmäisen osan kanssa trilogian parhaasta elokuvasta. Noitakuningas oli hieno, kuin myös mustat ratsastajat Sormuksen saattueessa, ja Eowynin "I'm not a man", oli ikimuistoinen. Aragon todellakin loistaa tässä elokuvassa.
Arwenin ja Aragonin rakkaustarina on ihana <3
Loppu taas on hieno. Se ei ole sellainen "kaikki elävät onnellisina elmänsä lopuun asti 20 mukulan ja vaimon keskellä", vaan juuri sellainen Tolkienmainen loppu. Rakastan sitä.
Todella upea trilogia, suosittelen lämpimästi!
// Unohdin mainita musiikin! Eilen kun katsoin telkkarista kköstä, niin jotenkin huomioin musikiit paremmin. Ihan uskomattoman hienot musiikin, tykkään kovasti <33
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2008, 18:34:45 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Strawberry

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Heinäkuu 17, 2007, 19:55:58 »
Olen kaikki kolme Taru Sormusten herrasta nähnyt. Veli omistaa nuo DVD:einä.
Kai kolmonen on minusta paras. En oikein osaa sanoa miksi. Jotenkin se vaan on paras. :D
Kakkonen puolestaan on aika tylsä. Tosin kaikissa Sormusten herroissa on jotakin kiehtovaa, mutta tässä kakkosessa sitä on vähiten, that's it.
Ykkönen on myös hyvä, ei kuitenkaan aivan kolmosen veroinen.
Lempihahmoni taitaapi olla Frodo. :)

Sosuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Heinäkuu 31, 2007, 14:52:22 »
Harvoin minun mielestäni elokuvat jotka ovat tehty kirjoista ovat kovinkaan hyviä, varsinkaan verrattuina itse kirjoihin. Kuten esimerkiksi Potter-leffat.

MUTTA, näihin olen rakastunut! Meillä on koko trilogia pidennettyinä versioina ja onhan ne tullut katsottua usemapaankin kertaan, maratonina tai yksittäisinä. Siis juuri niinkuin Nimue jo sanoikin, niin vau. Maisemat ovat upeita, näyttelijät sopivia ja hyviä ja erikoistehosteet ovat uskomattomia, esim. Klonkku. Nämä ovat ansainneet kunniapaikkansa Muumien rinnalla sade- ja kuumepäivinä, kun masentaa ja haluaa piristyä katsomalla televisiota. Ei niihin tylsisty. Kaikissa osissa on minun mielestäni hyviä puolia ja kohtauksia, ja paljon. Yhden voisin tässä mainitakkin, syystä että se saa kylmät väristykset kulkemaan selässäni, eli Kuninkaan paluussa kun Rohanin joukut saapuvat Minas Tirithin edustalle auttamaan Gondoria. Niin, mitään pahaa sanottavaa en juuri nyt ainakaan löydä. Paitsi ehkä juu, se on jäänyt häiritsemään eroavaisuuksista kirjojen ja elokuvien välillä, kun oikeastihan Aragorn saa sen miekan jo Rivendellissä, eikä vasta silloin myöhemmin Rohanissa niinkuin elokuvissa.

Lisäksi mitä arvostan näissä filmisoinneissa on musiikki. Aivan mahtavaa, ja sopii mielestäni erinomaisesti. Parhaimmat kappaleet löytyvätkin mp3:sestani. ;)
Eli respectit Peter Jacksonille upeasta suorituksesta ja tietysti itse Tolkienille! Hyvä pojat :D

Niin ja lempihahmonihan on ei aivan ehdottomasti mutta silti Legolas.

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Elokuu 04, 2007, 13:21:44 »
Minä luin kirjat ennen elokuvia ja lumouduin niiden maailmaan niin täysin, että heti lukeisen jälkeen katsottu elokuva
ei vastannut mielikuvaani. Kuitenkin kaikki TSH: olivat lempielokuviani pitkään.

Sormuksen ritareissa rakastin Kontua ja muutenkin ihania hobittikohtauksia. (ja silloin fanitin Elijah Woodia Frodona
aivan tajuttomasti). Merri ja Pippin olivat aivan loistavia, pirteitä ja ilkikurisia. Sormuksen ritarit on selkein ja minusta
paras elokuva, tosin se on aina mikä voi olla niin selkeä, kun siinä henkilöt ovat vielä yhdessä.

Kaksi tornia oli minusta leffoista huonoi, mutta se oli odotettavissakin, koska se on kerran keskimmäinen osa.

Sormuksen ritarit nosti taas TSH-huumani täyteen vauhtiin. Upeasta kolme- ja puolituntisesta spektaakkelista ei
valittamista löydy.

Nyttemmin kuitenkin kun olen katsonut niitä uudestaan, on minuun vieläkin pinttynyt se ajatus, etteivät nuo vastaa
minun mielikuvaani.

Poissa zeppodeppo

• idioottimainen valkonen neekeri!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #95 : Elokuu 15, 2007, 09:55:36 »
Varmaan paras elokuva sarja minkä tiedän. Ensimmäinen oli aivan huippu vaikka siinä ei ollut juurikaan sellaista linnassa käytävää sotaa.
Toinen oli myös huippu. Se oli aivan mahtavasti tehty ja... Ei mitään tule juurikaan nyt mieleen.
Kolmas oli selvästi paras. Tietääkseni ainut elokuva jonka jälkeen olen itkenyt siis pari minuuttia. Siinä vain tulee sellainen, että ei mahda mitään ja sen jälkeen: nyyh. Elokuva sai uskomattoman tunnelman aikaan vaikka olenkin katsonut sen vain koti sohvalla. Tolkine on tehnyt ehkä surullisimman mahdollisen lopun kirjoille (ja samalla elokuville). On mielestäni hyvin surullista, kun ensin päähenkilö tekee pitkän matkan ja, sitten pelastaa mailman ja päättääkin lähteä pois siitä mailmasta jonka pelasti. En vain osaa sanoa mitä tunteita elokuva herätti. Tuntui aivan mahdottomalta, että siihen se loppui. Yhdeksän tuntia katselua ja koko hoito päättyi EIII!!! No kuitenkin varmaan paras elokuva minkä olen nähnyt vaikka kirjoja en ole lukenut enkä tiedä tulenko lukemaankaan.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.
P.S. Olen takaisin sieltä Brasiliasta josta viime allekirjoituksessa kerroin.

Ragorlang

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Elokuu 27, 2007, 18:26:33 »
Mäki tykkään niistä leffoita paljon.
Kolmonen on niistä mun lemppari!!
Mutta kyllä kakkonen ja ykkönenkin ovat hyviä.
Pitäis vaan mennä ostamaan ne 1 ja 2 ku ne vielä puuttuu. :) Kirjoja en oo ikinä lukenu mut pitäis jossain vaiheessa varmaan lukee.

Näin kakkosen niistä kolmesta ekaks. OLin silloin n. 9 vuotta vanha. Kakkosen näin n.11 vuotiaana ja kolmosen näin n.12 vuotiaana.
Tykkään niistä tosi paljon mutta ei ne Pottereita voita todelllakaan!!!!!!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2007, 18:32:05 kirjoittanut Ragorlang »

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Elokuu 30, 2007, 13:13:27 »
"Muista Bilbon sanat: On kamalan vaarallista kävellä ulos ovestaan, Frodo. Astut tielle, ja jollet vahdi jalkojasi, tie voi pyyhkäistä sinut ties minne."

Luultavasti Taru Sormusten herrasta –trilogian kolme elokuvaa ovat kaikki viiden parhaan koskaan näkemäni elokuvan joukossa. Peter Jackson tekee kunniaa Tolkienin maailman parhaille kirjoille Uuden-Seelannin kauniiden ja tarinan tapahtumapaikaksi loistavasti sopivien maisemien keskellä. Howard Shoren säveltämä musiikki on mahtipontisuudessaan ja voimakkuudessaan loistavaa, lavastus etenkin Minas Tirithin osalta on onnistunut täydellisesti ja sotakohtaukset ovat todella komeaa katseltavaa. Näyttelijät ovat erittäin hyviä enkä vaihtaisi näin jälkikäteen yhtäkään merkittävässä roolissa olevaa näyttelijää toiseen vaikka minulle ilmaantuisi mahdollisuus siihen.

Sormusten ritarit, eeppisen fantasiatrilogian ensimmäinen osa, antoi loistavat lähtökohdat Kahdelle tornille ja Kuninkaan paluulle. Se on mielestäni edelleen todella hyvä elokuva, jota katson mielelläni aina välillä, viimeksi parisen viikkoa sitten. En osaa sanoa, onko se Kuninkaan paluuta parempi – Kahden tornin se ainakin lyö – ja näin kolmesta elokuvasta kaikista paras. Pidän todella paljon Bilbon yksitoistakymmentäyksivuotissyntymäpäiväjuhlista, neljän hobitin seikkailusta Magotin pellolla matkalla Briitä kohti ja Pomppivan Ponin majatalon tapahtumista. Jo avausosassa näyttelijät ovat todella vakuuttavia: neljän hobitin näyttelijöistä suurimman vaikutuksen minuun tekivät jo tuolloin Elijah Wood Sormuksen kantajana Frodona sekä puutarhuri-Samia koko elokuvatrilogian kunniakkaasti esittänyt Sean Astin. Kokeneet Ian McKellen tyynenä, Moriassa kuiluun putoavana Gandalfina sekä Christopher Lee voimakastahtoisena Sarumanina ovat Sormuksen ritarien - ja oikeastaan koko elokuvatrilogian - tasapainoisimmat ja vahvimmat onnistujat. Viggo Mortensen onnistuu perin hyvin Aragornin roolissa, kuten John Rhys-Davis hauskana kääpiönä ja myöhemmin entti Puuparran äänenä, ja Liv Tyler tuo mukaan herkkyyttä Arwenin roolissa.

Kaksi tornia on selkeä väliosa Sormuksen ritareiden ja Kuninkaan paluun välissä ja vaikka se on mielestäni trilogian huonoin osa, on se silti todella hyvä. Kaksi tornia jatkaa siitä mihin Sormuksen ritareissa jäätiin ja antaa lähtökohdat Kuninkaan paluulle. Se keskittyy varsin paljon Rohaniin, ja minuun suuren vaikutuksen tekee tapa, jolla tekijät ovat onnistuneet välittämään valkokankaalle Rohanin kansan suuren kärsimyksen, tuskan ja surun sodan keskellä. Klonkku nousee Kahdessa tornissa suurempaan osaan Frodon ja Samin opastajana, ja Andy Serkis onnistuu näyttelemään erinomaisesti ristiriitaista, Sormusta himoitsevaa Klonkkua; mielestäni on jokseenkin harmillista, ettei Serkis koskaan päässyt suoritustensa ansiosta Oscar-ehdokkaaksi sen takia, ettei hän esiintynyt valkokankaalla fyysisesti muuten kuin Kuninkaan paluun alussa, silloinkin vain lyhyen hetken. Muuten Tolkienin rakastetun sarjan toinen osa on varsin samanlainen kuin muutkin ja tekee kunniaa Tolkienin fantasiasarjalle samaan tyyliin kuin sen muutkin osat. Tunnelma on murtumaton, Uuden-Seelannin maisemat ovat komeaa katseltavaa ja musiikki mahtipontisuudessaan lyömätöntä, unohtamatta kymmentätuhatta Helmin Syvänteen taistelussa sotivaa örkkiä.

Kuninkaan paluu on loistava elokuva – huonot elokuvat eivät voita yhtätoista Oscar-palkintoa. Viimeinen osa on selvästi edeltäjiään jännittävämpi Lukitarin luolan ja Pelennorin kenttien taistelun kaltaisten tapahtumien ansiosta. Näyttelijät jotka kaikki onnistuivat vähintään hyvin aikaisemmissakin osissa, tekivät loistotyötä myös Kuninkaan paluussa: siinä missä Serkinsin esittämä Klonkku tasapainotteli Kahden tornin läpi hyvän ja pahan välillä, Kuninkaan paluussa hän sortui jopa pelottavaan pahuuteen. Frodo Elijah Woodin roolihahmona oli vajota hulluuteen Sormuksen vaikutuksesta, ja Sean Astinin näyttelemä Sam nousee sankariksi juuri oikeaan aikaan auttaen Frodon Tuomiovuoren huipulle. Frodon ja Samin – kahden pienen hobitin – matka ja voittamaton ystävyys ovat Kuninkaan paluun parhaita puolia: toistensa tuella ja toistensa vuoksi he ylittävät jokaisen heidän tiellään seisovan esteen. Sormuksen tuhoutumisen päätteeksi Kuninkaan paluu saattaa tarinan loppuun, tosin ehkä hieman liiankin pitkälle: mielestäni elokuva voisi yhtä hyvin päättyä aikaisemminkin, ilman venytettyä loppuratkaisua. Ymmärrän tosin Peter Jacksonin päätöksen saattaa hahmot sellaisiin lopputilanteisiin, joihin Tolkien heidät aikoinaan kirjoitti.

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #98 : Joulukuu 29, 2007, 11:00:31 »
"I'm very pleased that we've been able to put our differences behind us, so that we may begin a new chapter with our old friends at New Line. We are delighted to continue our journey through Middle Earth." -Peter Jackson

Näiden linkkien mukaan me saamme kuin saammekin Peter Jacksonin tuottaman (ja nähtävästi Sam Raimin ohjaaman) Hobitti-elokuvan. Järjettömän hieno homma, ja vielä kahtena osana. Mihinköhän kohtaan ensimmäinen elokuva päättyy?

The Hobbit (IMDb)
E! News: Jackson Ready for Hobbit Action

And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #99 : Joulukuu 29, 2007, 11:40:31 »
Eräs kirjastossa vietetyn työharjoittelun eduista oli se, että löysin pari erittäin kiinnostavaa kirjaa, joihin en olisi oletettavasti koskaan muulloin törmännyt. Nyt asiaan, eli löysin Hobitti-sarjakuvakirjat, ja ne kaksi oli pistetty puoliksi muistaakseni Beornin talon kohdalta, eli Bilbo ja kääpiöt Synkmetsässä olisi toisen osan (ja miksei myös elokuvan) alku.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft