Kirjoittaja Aihe: Taru Sormusten Herrasta -trilogia  (Luettu 14975 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Deatheater

• Ankeuttaja
Taru Sormusten Herrasta -trilogia
« Vastaus #50 : Tammikuu 11, 2006, 16:43:19 »
Taas näitä yhtiä maailman parhaita leffoja. Kaikki on tosi hyviä, mutta Kuninkaan paluu on paras. :> Varsinkin Aragornin ja Arwenin häät<3..
Kirjoista oon lukenu ykkösen ja kakkosen puoliksi.. en jaksanu toistaiseksi lukea enmpää, mut heti ku se taas on tääl kirjastossa (Kaksi tornia-kirja) nii lainaan sen ja luen loppuun. ;)

Aragorn ja Gandalf on parhaita!

Lorindel

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Tammikuu 11, 2006, 23:23:08 »
Sillon kun ensimmäinen elokuva tuli teattereihin, olin vielä tosifani. Silma, Hobitti ja TSH tuli luettua muutaman kerran vuoteen. Muistin kaiken kaikesta ja tuli pelailtua aikas paljon pöytäpelejä kyseisissä maisemissa. Nykyään asiat on toisin, ei enää innosta, mutta ihan yleissivistyksen takiapitäisi verestää muistia kirjojen osalta, pitäis vaan jaksaa aloittaa uudelleen lukeminen.

Elokuvat on ihan jees. Ei erikoisemmin hyviä, muttei myöskään huonoja. Kaksi tornia oli ehdottomasti huonoin. RotK rämpi myös aika lailla. The Fellowship of the Ring sen sijaan rokkasi ihan kympillä. Kaikki oli kohdallaan, huonoja kohtauksia ei juurikaan ollut (mitä nyt pientä hiomista tuo Moria setti olisi kaivannut, mutta muuta ei juuri nyt tule mieleen), Hugo Weaving oli mielestäni paha virhe. Varsinkin hirveän Matrix-pyörityksen ja buumin jälkeen. Smith paistaa liikaa läpi. PJ teki parempaa työtä kuin kukaan kenties edes uskalsi odottaa. Loppukohtaus oli hienoimpia mitä olen vähään aikaan nähnyt missään spektaakkelipuolen filmatisoinneissa. Ensimmäinen siis paras, toinen huonoin, kolmas vain hieman toista parempi.

Kaikkein mukavinta ja hienointa elokuvissa oli mielestäni juuri se niiden aiheuttama hirveä hype, ja jonotukset, ja kaikki faneja yhdistävät systeemit. Taru tosissaan nosti päätään niiden avulla. En tiedä, Tolkien ei itse olisi halunnut että TSH:ta ikinä kuvattaisiin, mutta minusta oli kuitenkin hienoa että näin tehtiin.

Että eipä muuta, kun kaikki vaan Extended -boksi kouraan, kavereita kämpille, paljon hyvää ruokaa ja juomaa, ja sessiot pystyyn!

Poissa Elros

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Älä spoilaa
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Tammikuu 12, 2006, 15:03:55 »
Itse omistan tuon kyseisen trilogoan sekä teatteriversiona ja extended editiona.  Kalliiksi tuli, mutta kyllä kannatti varsinkin extendedijen osalta. Olen katsonut trilogian todella monta kertaa ja ihmetellä täytyy miten Peter Jackson sain noinkin vaikeasti toteutettavasta elokuvasta noinkin hienon. Vasta kun katsoo bonusmateriaalit läpi niin alkaa jo ymmärtämään, että miten paljon vaivaa tuon elokuvan takia on nähty.
Toteuttaminenkin vei todella pitkän ajan alkuideasta aina loppuun asti.

Onneksi apuna oli nykytekniikka, jota ilman elokuva ei olisi onnistunut siesettävällä tavalla. Ne ovatkin lempielokuviani ja ovat varmasti kärkipäässä pitkään. Nyt kun tuli otettua asia puheeksi niin pitäisi taas aloittaa EE:iden katsominen.

Näyttelijöistä eniten sykähdyttävät Viggo Mortensen, Ian McKellen ja Sean Astin.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #53 : Toukokuu 06, 2006, 15:26:45 »
Olen nähnyt tuon kyseisen trilogian elokuvateatterissa. Loistava sarja se on, mutta ei se minusta vedä vertoja Pottereille. Se loppu oli minusta hiukan surullinen, kun Frodo, Gandalf, Bilbo jne tavallaan kuolivat, mutta toisaalta heidän ei sitten enää tarvinnut kestää tuskaa. Ekassa osassa, kun Gandalf tippui sinne rotkoon olin varma, että hän kuoli, mutta olikin iloinen yllätys huomata seuraavassa elokuvassa, että hän olikin elossa ja täysissä voimissaan.
Terve kaikille!

Poissa Evie

• Köynnös
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #54 : Toukokuu 06, 2006, 16:08:08 »
Omistan koko trilogian ja kaikki elokuvat ovat aivan ihania:). Kestävät kaikki tosin aika kauan, mutta ei sitä siinä huomaa kun niitä katsoo.
Omasta mielestäni Peter Jackson on onnistunut erittäin hyvin koko trilogiassa. Ja ole sitä mieltä että, jopa Tolkien olisi tyytyväinen lopputulokseen.
Trilogiassa on loistavat näyttelijät. Ja kohtauspaikat aivan uskomattoman hienoja.
Ei trilogiasta voi sano muuta kuin että loistava!
Maybe I'm blind.

anvis

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Kesäkuu 26, 2006, 18:42:12 »
Mielestäni aivan ihana elokuva!!:)Olen nähnyt kaikki osat ja joko Kuninkaan Paluu tai Sormusten Ritarit on paras osa. Ehkä Sormusten Ritarit, sillä koko porukka on ko-ossa, mutta taas silleen KP kun tulee taas iloiset jälleen näkemiset. Tolkienin kirjoistahan on sunniteltu elokuvaa sillon kun hän eli mutta kun ei antanut oikeuksii ni eisit...onneks ei antanut en ois halunut nähä muita näyttelijöit siin elokuvas mitkä nyt on.
   Elokuvassa on aivan ihanat näyttelijät ainakin he näyttävät asuissaan mahtavilta!:)

Myrskytuuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Syyskuu 13, 2006, 21:09:16 »
Ah. Taru Sormusten Herrasta. Yksi maailman parhaimmista elokuvista, ainakin minun mielestäni.

En ole edes viitsinyt laskea, kuinka monesti olen trilogian joka osan katsonut, mutta aika monesti. Ja aina ne jaksaa olla yhtä hyviä. Minusta ehdottomasti paras osa on Sormusten Ritarit. En itse perusta mahdottomista massajoukkotappeluelokuvista, mutta kyllä mnä Kuninkaan paluustakin pidän.

Sormusten Ritarit oli juuri minulle sopiva trilogian osa. Kaikki siinä oli niin kaunista (sanoo henkilö joka ihastui Frodon sänkyyn Rivendellissä... :)). Melkein itkin kun Boromir kuoli ja Uruk-hai veivät Merrin ja Pippinin. (vaikka minä tiesin, että se tapahtuisi, kun olin lukenut kirjan) Erityisesti tästä trilogian osasta jäi mieleen kaikki huumori. ("I think I've got broken something." *Merri vetää kahtia menneen porkkanan selkänsä alta*) *reps*

Kahdesta Tornista en sitten välittänytkään niin paljon. Jostain kumman syystä minä en pitänyt tästä trilogia osasta yhtä paljon kuin muista. Helmin Syvänne ei ollut minusta yhtään onnistunut rakennus, eikä Éomerin ja Gandalfin paluu ei ollut yhtään vaikuttava. Mutta jokaisesta osasta löytyy vähintään yksi hyvä asia, ja Kahdessa Tornissa se on Éowyn. Rakastan Miranda Ottoa näyttelijänä, ja häntä parempaa Éowyniä ei olisi voitu löytää.

Entäs sitten Kuninkaa Paluu. Liikaa taistelua. Kyllä minä tiedän, että Kuninkaan Paluu oli lähes pyhitetty Pelennorin kentälle ja Mustalle portille, mutta kuitenkin... Ehei. Mutta muuten sitten osa on aivan loistava. Ihastuin täysin Minas Tirithille, kun sitä nyt tarkemmin näytettiin, ja melkein huusin, kun örkit sitä hajottivat. Ääk. Tuomiovuori ja Kuolleiden Kulkutie olivat loistavasti toteutettuja. Ja tottakai Kuollut Kansakin. Entäp sitten Aragornin kruunajaiset? *kuolaa* Vaikka en mikään hirmu Aragorn-fani olekaan, se oli jotain todella kaunista. (sanoo Aragorn/Legolas-shipperi...)

Kokonaisuudessaan annan Sormusten ritareille pisteet ****½, Kahdelle Tornille ***, Kuninkaan paluulle **** ja koko trilogialle ****½ pistettä.

*saa pöhköjä mielikuvia Legolasista kävelemässä catwalkilla vaaleanpuna-valkoraidallisissa lappubikineissä ja juoksee kikattaen paikalta*

o.O

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #57 : Syyskuu 15, 2006, 16:36:54 »
Lempielokuvani!Olen lukenut siis TSH kirjanakin, ja rakastan niistä tehtyjä elokuviakin. Olen katsonut trilogian montamonta kertaa, omistan DVD:tkin, haluaisin joskus vielä hankkia niistä tehdyt pidemmät versiot.

Peter Jackson teki elokuvista juuri niin kirjan kaltaisia, joten ne eivät mielestäni sodi ollenkaan alkuperäisteosten kanssa. Olen onnellinen ettei ohjaaja pilannut niitä...Näyttelijät ovat kuin kirjan sivuilta, Elijah Woodkin on kuin ilmetty Frodo. Kaikki paikatkin ovat sellaisia kuin Keskimaassa voisi olla...

Paras osa on Sormusten ritarit. Pidän kaikista osista, mutta se vain on paras. Siinä ei ollut vielä niin paljon taistelua, ja örkkejä. Kaikista huonoin on Kaksi tornia, koska siinä pääosassa on selvästi tylsä Helmin taistelu. Kolmonen taas oli surullinen koska Frodo lähtee lopussa pois.
And they dream in their sleep

Uuvat

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Syyskuu 20, 2006, 21:31:54 »
Juu olen nähnyt nämä kaikki pidennetyt versiot useampaan kertaan. kaiken lisäksi putkeen (missä menee sellaiset 10-12 tuntia? En ihan muista...pirun kauan joka tapauksessa) kun kaverilla on kaikki pidennetyt versiot ja kaiken lisäksi järkyttävän iso plasma-mikälie-televisio. Ollaan siis muutamaan kertaan kokoonnuttu porukalla sinne viettämään mukavaa puolivuorokautista. Ilman Batterya/Ediä ei kyllä selviä (ei niin että elokuvat olisivat tylsiä. Ei tod).

En oikein osaa sanoa mikä osa olisi paras. Minäkin kyllä tykkään ekasta, koska siinä ei ole niitä uuvuttavan pitkiä taistelukohtauksia eikä erikoisefekteillä mässäilyä (eikä Klonkkua). Olen kuitenkin nähnyt sen useampiin kertoihin kuin muut trilogian osat, eli olen jo vähän ehtinyt kyllästyä siihen. Toisessa osassa sitten onkin jo enempi sotaa. En oikein osaa pitää sitäkään parhaimpana, eli pakko sanoa että Kuninkaan paluu voisi sitten olla se ''paras'', vaikken voikaan sietää Klonkkua siinä kaikessa ällöttävyydessään/ärsyttävyydessään. Loppu on kuitenkin kaunis ja koskettava.

Näyttelijät ovat mielestäni mahtavia. En jaksa ruveta kehumaan kaikkia erikseen (pakko kuitenkin sanoa: Dominic Monaghania ja Billy Boydia parempia hobitteja ei olekaan :))

Taitaa jo kuulua yleissivistykseen nähdä nämä elokuvat. =) Itse tiedän vain pari ihmistä (kaveripiiristä) jotka eivät ole elokuvia katsoneet. Heidätkin on kyllä pakko pakottaa (voikohan noin sanoa) katsomaan elokuvat, kun ne nyt joulukuussa neloselta ovat tulossa.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #59 : Syyskuu 21, 2006, 06:27:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Uuvat"
(pakko kuitenkin sanoa: Dominic Monaghania ja Billy Boydia parempia hobitteja ei olekaan :))

On. Esimerkiksi Timo Torikka.
Constantem decorat honor

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Lokakuu 03, 2006, 17:05:06 »
Ylistetään nyt sitten hieman lisää...

Aivan loistavat elokuvat! Kuuluu ehdottomasti lempi elokuviini. En ole kirjasarjaa lukenut, mutta minusta elokuvat ovat aivan mahtavasti suunniteltuja. Kaikki näyttelijät ja taistelu kohtaukset... *huoh*
Katsoin ensimmäisen osan kauan sitten, varmaan niihin aikoihin kun se tuli videolle. Minusta s oli aivan loistava ja katsoin saman elokuvan monta kertaa uudelleen, tosin en tiennyt mitään koko Taru Sormusten herrasta, minä en edes silloin tiennyt, että se jatkuu vielä. Siksi ihmettelin, miksi se loppui niin oudosti :D
Kaksi tornia oli minusta hieman vaisumpi elokuvana, juonen kannalta se oli tietenkin tärkeä, mutta minusta eka osa oli huomattavasti parempi. Viimeinen osa sen sijaan oli kakkosta parempi, mutta en ole varma voittaako se ykköstä. Se oli kuitenkin myös todella ihana, ja minusta lopetus oli todella hyvä ja surullinen ja ihana :)
Ja ne musiikit!!! Sellaisia musiikkeja enää harvoissa elokuvissa on, sillä ne ovat aivan mahtavat. Omistan kaikkista niistä leffoista soundtrackit, lumoavaa musiikkia ^^
Vaikka yleensä en ole sen kannalla, että kirjoista tehdään elokuvia (Potter leffat eivät oikeastaan ole mieleeni), on nämä elokuvat ehdottomasti poikkeus! :)

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Lokakuu 06, 2006, 18:40:57 »
Vielä vähän aikaa sitten melkeinpä inhosin kaikkea mikä liittyi TSH:n, mutta nykyään rakastan ainakin elokuvia, kirjoja en ole vielä ehtinyt / jaksanut lukea, mutta kyllä minä sen aion joskus vielä tehdä.
Innostuin hommasta kun katsoimme kerran äikän tunnilla pätkän elokuvasta, n. puoli tuntia, ja minulla jotenkin välähti että hei, tämähän on tosi kiinnostava!

Elokuvat ovat aivan mahtavia siksi, koska (toistelen muiden juttuja) ympäristö ja kaikki kuvauspaikat ovat aivan uskomattoman kauniita, näyttelijät ja hahmot ovat uskomattoman ihania (etenkin Legolas <3), juoni on hyvä, ja kaikki muukin on aivan upeaa. Ainiin ja musiikki, se on todella kaunista.

Siinä oli minun erittäin asiantunteva kommenttini :D... *hipsii pois paikalta*

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #62 : Lokakuu 06, 2006, 20:17:50 »
Minä pidän elokuvista, vaikka kirja onkin parempi. Elokuvat auttoivat minua ensin saamaan kokonaiskäsityksen kirjan tapahtumista, henkilöistä ja juonesta, koska kirjan lukeminen oli aluksi hankalaa, kun oli niin monia uusia vieraskielisiä nimiä, paikkoja ja koko ajan liikkuva juoni.
Elokuvissa on ihanat maisemat, suurin osa näyttelijöistä tekee mahtavan työn, osa ei-niin-loistavan-mutta-kuitenkin-hyvän.
Minusta paras "päähenkilöiden näyttelijöistä" on Viggo Mortensen, eli Aragorn. Hän on minusta loistava näyttelijä, lisäksi hän sopii Aragornin rooliin todella hyvin. Kuin pisteenä iin päällä on hänen jumalainen äänensä, matalaa mutinaa (sen huomaa ainakin haastatteluja kuunnellessa, mutta elokuvassakin kannattaa kuunnella ;))

Kirjasta on poimittu aika hyvin pääasiat elokuvaan, toki harmittaa poisjätetyt kohtaukset ja muokatut kohtaukset. Tom Bombadil olisi ollut ihana lisä elokuviin ja enttien robottimainen ulkonäkö harmittaa aika paljon.

Kuitenkin pidän elokuvista paljon. Mukavaa, että haltiakieli on otettu niihin mukaan.

Lempihahmoni on Aragorn, niin kirjassa kuin elokuvassakin.

Loppuun olisi ollut hienoa saada Konnun puhdistus ja Aragornin paluut sellaisena kun ne olivat kirjassakin, mutta kaippa se näinkin käy. Ei sillä, että Peter Jacksonin näkemys lopusta olisi ollut jotenkin viallinen, mutta jäin kaipaamaan silti sitä.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Lokakuu 24, 2006, 19:46:17 »
Koko trilogia on jotain niin tajuttoman mahtavaa. TSH on ensimmäinen trilogia, tai ylipäätään elokuvat ovat mielestäni ainoita, joiden kaikki roolitukset ovat onnistuneet täydellisesti ja näyttelijäjoukossa ei ole yhtäkään, joka olisi onnistunut roolissaan huonosti.
TSH't on hurmaava aikuisten satu. Jackson on selkeästi panostanut työhönsä ja upeasti on onnistunut. Kaikki puvut, lavastus, erikoistehosteet, musiikki.. Koko paketti on niin upea.
TSH on ihana kirjana, ja vielä ihanampi elokuvina. Pituus ei haittaa, pikemminkin siitä plussaa; mielestäni on huikea saavutus tehdä neljätuntinen elokuva, jota katsottaessa katsoja ei kyllästy kertaakaan. Jokainen kohtaus sitoo sisäänsä.  
Kokonaisuudessaan elokuva on siis mielestäni todella tyylikäs paketti mallikkaita näyttelijäsuorituksia, upeaa juonta, musiikkia ja erikoistehosteita. Tällaisia kokemuksia ehdottomasti lisää.
But never love. Never happiness. Never love.

Sudenpuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Lokakuu 26, 2006, 16:53:52 »
Kylläpä kyllä, TSH on todellakin mahtava elokuvaspektaakkeli ja varsinkin visuaalisesti ällistyttävällä tavalla toteutettu. Harmillista vain ettei ihan kaikkia juttuja alkuperäisistä kirjoista ole saatettu mukaan elokuviin. Olisin niin mielelläni nähnyt esim. Tom Bombadilin ja sen kuka mahdollisesti olisi häntä näytellyt.

Joka tapauksessa TSH-elokuvatrilogian henkeäsalpaavan kauniit ja aidoilla työmenetelmillä valmistetut aseet, vaatteet yms. tavarat iskivät minuun niin kovin, että ryhdyin valmistamaan joitain esineitä kyseisistä elokuvista omin käsin. Valmiina on örkkien taistelukirves ja Urúk-Hai -miekka on työn alla. Lisäksi aion tehdä muutaman soihdun ja kypäriä sovellettuun TSH-tyyliin sekä ehkä joitain muita aiheeseen liittyviä juttuja.
Käy vaikka kurkkaamassa kotisivuiltani, jos kiinnostaa :)

anvis

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Marraskuu 22, 2006, 16:32:03 »
Kaikille faneille tidoksi, että Sormusten herra triologia tulee joulukuussa 3.12 Sormusten ritarit, 10.12 kaksi tornia ja 17.12 kuninkaan paluu!!<3 Kaikki sunnuntaisin ja aika on 20.15:))

Poissa Evie

• Köynnös
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Marraskuu 24, 2006, 08:57:34 »
Pakko katsoa tuo trilogia teevestäkin, vaikka DVD:läkin on.  On vaan niin loistavia elokuvia, näin lyhyesti sanottuna.
Ai ne tulee kaikki sunnuntaisin? Minä kun luulin, että ne tulee putkeen viikonloppuna, mutta ei sitten. Hyvä näinkin =D.
Tulipa lyht viesti, anteeksi.
Maybe I'm blind.

Leeloo

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Marraskuu 26, 2006, 19:36:59 »
Kiva kun nämä tulevat telkkarista, vaikka omistankin koko trilogian VHS:nä. Haluaisin niiden kaikkien EE-versiot, harmittaa kun niitä ei saa enää melkein mistään ja maksavatkin pirusti.

Pidän leffojen kokonaisuudesta hirmuisesti, mutta ehkä FotR on kaikista paras. Se on kaunein, mielenkiintoisin, pelottavin ja muutenkin onnistunein. Kahdessa toisessa osassa on liikaa ihmisiä ja sotaa, ensimmäisessä oli jotain taianomaista. Kävin katsomassa elokuvat ennenkuin aloin lukemaan kirjaa, joten vaikea sanoa petyinkö missään eroavaisuuksissa.
Kun kävin katsomassa TTT:n (kuten toisetkin elokuvat) elokuvissa, ja meinasin nukahtaa sinne. Nyt kuitenkin koko elokuva menee mukavasti, ja onhan se ainoa elokuva missä on lempihahmoni Gríma... ellei RotK:in EE-versiota lasketa.

Näyttelijäsuoritukset ovat ihan hyviä, tosin tuntuu että Elijah Woodilla olisi 90% elokuvista sama ilme. Itse en ole niin tykästynyt Legolasiin, mutta Aragornista pidin paljon. Ja kuten tuossa äsken mainitsinkin, Gríma on lempihahmoni. (Ääh, älkää katsoko tuolla tavalla! ^^) Naishahmoista Éowyn oli onnistunein, myös Galadriel oli ihana ilmestys.

Jos Hobitti tulee joskus leffateattereihin, ihan varmasti menen katsomaan sen. Kirja on niin ihana, toivottavasti Jackson (jos hän nyt sen tekee) hoitaa hommansa tälläkin kertaa hyvin.

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
Taru Sormusten Herrasta- trilogia
« Vastaus #68 : Joulukuu 08, 2006, 17:43:20 »
Juu juu mulla on kaikki extended editionit ja se on hyvä koska pitempien filikoiden lisäksi niistä saa hirveesti kiinnostavaa taustatietoa. Musta on parhaita ne dokkarit joissa näytetään miten leffoja on tehty. Muistanette sen kakkosen pätkän, jossa tehdään Rohanin ratsastajia? Nauroin kippurassa sitä tynnyrihevosta :D
HALUAISIN KIINNITTÄÄ HUOMIOTA NÄIDEN ELOKUVIEN MUSIIKKIIN. Varmasti moni fiksu on sen jo tehnyt mutten ole sitten huomannut. Ainakin ne joilla on myös soundtrackit ja osaavat kuunnella elokuvamusiikkia (erityisesti klassista puolta) ovat kenties samaa mieltä kanssani Howard Shoren erinomaisuudesta? Miettikääpä ilman musiikkia sitä kohtausta Kahdessa tornissa, jossa Rohirrim ja Gandalf ratsastavat Helmin syvänteeseen. Tai siis, onhan se visuaalisesti näyttävä, mutta musiikki ilman muuta lisää taianomaisuutta.
 Nythän nämä pyörii telkkarissakin... en hirveesti tykkää siitä, että mainokset pätkii niitä. Jotenki tunnelma latistuu kun kesken kaiken pärähtää joku buranan mainos ja Für Elise.
 Toivon ettei ajan hammas kovin nopeasti pääse vanhentamaan näitä mestariteoksia. Vaikka ovatkin melkoisia spektaakkeleita, tykkään ihan hirveesti!!!!

vipri

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Joulukuu 10, 2006, 11:17:04 »
Pdän itse kaikista Taru sormusten herra- elokuvista, mutta toisaalta on jäänyt hirvän paljon harmittamaan se että kirjoista on jätetty niin paljon tärkeää pois. Ja Kuninkaan paluun loppu on huono elokuvassa, kun siinä ei ollut sitä Sarumanin kuolemaa. Muuten hyvä ja näyttelijät olivat hyviä etenkin. :D

Poissa Maikki

• Vuotislainen
    • Mortal Instruments Finland
« Vastaus #70 : Joulukuu 10, 2006, 17:56:54 »
Olen suuri Taru Sormusten Herrasta-fani. Olen lukenut kirjankin pari kertaa läpi ja katsonut elokuvat. viime kesänä en tehnyt muutakan  kuin katsonut vain yömyöhään Taru Sormusten herrasta-pidennettyjä versioita ja niiden lisämatereaaleja. Meni kokonainen viikko, ennen kuin olin päässyt kaikki läpi kattottua. Aamulla sitten olin aivan rättiväsynyt ja äiti suuttui.
Vipri Saruman kuolee elokuvissa kolmannen alussa.
Satsu-Yasha Minullakin on ne pidennetyt versiot, sain viime vuonna joululahjaksi.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #71 : Joulukuu 10, 2006, 18:32:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Leeloo"
Kiva kun nämä tulevat telkkarista, vaikka omistankin koko trilogian VHS:nä. Haluaisin niiden kaikkien EE-versiot, harmittaa kun niitä ei saa enää melkein mistään ja maksavatkin pirusti.

Elä huoli, tulossa on superboxi, jossa on teatteri versiot + pidennetyt leffat eri dokkareilla. Kannet ovat kyllä nätit.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • ?
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #72 : Joulukuu 10, 2006, 18:41:01 »
Aivan mahtavia! Siis miten on voitu filmata niin elävän oloinen ja näköinen!
Itse en kirjoista niin järjettömästi tykkää, mutta on ne tultu luettua. Näyttelijät sopivat kaikki niin hyvin osiinsa.

Musiikit ovat aina ihania, että tekisi mieli itkeä. Olen samaa mieltä, todella hyvin kaikki toteutettu. Aion nyt virkistää mieltäni, ja katsoa nuo kaksi viimeistä osaa, kun siitä on niin pitkä aika. Omana on vain tuo Sormuksen Ritarit, mistä tykkään eniten. Leffoissa on kohtauksia, joissa muistan jopa pelänneeni/säikähtäneeni. Love it.

Täytyy sanoa että vaikuttavimpia kohtauksia minusta, on tuo sota. Ihan henki salpautuu.
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Satsu-Yasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Joulukuu 11, 2006, 15:50:15 »
Vipri, valittelit sitä ettei Sarumanin kuolemaa näytetä Kuninkaan paluussa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Tosin se ei kaikkia miellytä, sillä kohtaus on kovasti muutettu siitä, miten se kirjassa käy. En muista näytetäänkö se pidennetyssä vai myös tavallisessa versiossa (ensi sunnuntainahan sekin selviää), mutta se tapahtuu pian sen jälkeen kun Théoden, Gandalf & comp. ratsastavat Rautapihaan, eli aikas alussa.
 Ihanaa Maikki, sä osoitat todellista Sormusten herra -henkeä! Vaikka se äiti suuttui. Mutta kyllä se varmaan ymmärsi... Itekin tein kerran sellasen tempauksen kaverin kanssa, että katottiin Sormusten Ritarit. Kun se oli loppu, katottiin toisiamme ja kysyttiin että "otetaanko uudestaan?" Ja niin me katottiin se ihan putkeen uudelleen. Se oli aika ihanaa aikaa... Keski-Maa oli mulle hyvin todellinen ja jaksoin haaveksia ja huokailla elokuvia katsoessa.
 Tein kanssa semmosen extended edition -maratonin. Siinä kyllä oli silmät ihan puhki lopussa! (rehellisesti, en varmaan tajunnu enää kunnolla niitä viimeisiä juttuja kun olin niin väsyny ;)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #74 : Joulukuu 11, 2006, 16:12:54 »
Lainaus
Vipri, valittelit sitä ettei Sarumanin kuolemaa näytetä Kuninkaan paluussa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Tosin se ei kaikkia miellytä, sillä kohtaus on kovasti muutettu siitä, miten se kirjassa käy. En muista näytetäänkö se pidennetyssä vai myös tavallisessa versiossa (ensi sunnuntainahan sekin selviää), mutta se tapahtuu pian sen jälkeen kun Théoden, Gandalf & comp. ratsastavat Rautapihaan, eli aikas alussa.

Minusta tuo Sarumanin kuolema - kohtaus löytyy vain pidennetystä versiosta, normaalissa hän muistaakseni vain paiskaa sen Palantírin alas tornista ja häipyy. ^^

Mutta mutta, Taru sormusten herrasta on rakkautta, sekä kirja että elokuvat. Kirjoista olen jo kirjallisuuden puolelta löytyvään topiikkiin selittänyt, selitänpä leffoista nyt tähän.
Eli siis, lähinnä Sormuksen ritarit-elokuvan ansiota TSH-faniuteni on, ennen kun näin sen pidin TSH:ta ärsyttävänä ja miljoona kertaa Pottereita huonompana. Sitten kerran katsoimme ystäväni kanssa sen, ja tykästyin siihen. Lainasin sitä videota häneltä, ja sen jälkeen katsoin sen parin viikon ajan suunnilleen joka päivä, ja sen jälkeen luin kirjan ja Kaksi tornia-dvd:kin tuli hommattua. Kuninkaan paluu on siis trilogian elokuvista ainoa, jonka olen nähnyt elokuvateatterissa, mutta sitä olinkin sitten katsomassa ensi-illassa ja oli muuten aika ihanaa. Kuninkaan paluu on siitä lähtien ollut suosikkini TSH-elokuvista ja suosikkielokuvani muutenkin. Tulin hieman itkettyä siinä lopputekstien aikana ensimmäisellä (tai sitten toisella katsomiskerralla, en muista enää tarkkaan ^^), se elokuva vain on niin ihana.
Extended editionit omistan kaikista noista, ja ne on tullut aika monesti katseltua läpi, sekä itse elokuva että lisämateriaalit. Ja normaalitkin versiot on tullut ihan kivan monta kertaa koluttua läpi, Sormuksen ritarit olen muistaakseni nähnyt 21 kertaa, Kaksi tornia 10 ja Kuninkaan paluun about 18 kertaa. :D Tosin siitä on jo aika pitkä aika kun niistä mitään olen katsonut, paitsi että Kahden tornin pidennetyn version katsoin jonkun mielenhäiriön seurauksena viime perjantaina. Ja ärsytti muuten ihan hemmetisti sitä katsoessa se, että Faramirista oli tehty sellainen idiootti. Ei se oikeasti ole sellainen ilkeä, juuri paras hahmo koko TSH:sta varmaankin :>
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."