Kirjoittaja Aihe: Vuotiksen "vanhukset" ja "pikkuiset"  (Luettu 29053 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Vuotiksen "vanhukset" ja "pikkuiset"
« Vastaus #125 : Tammikuu 04, 2010, 01:37:56 »
Myönnän syyllistyväni ikärasismiin. Olen törmännyt aivan liian moneen idioottiin alta 16-vuotiaaseen, etten oikein osaa kyseisestä ikäryhmästä ajatella mitään positiivista. Olen muutenkin perheen kuopuksena tottunut hengailemaan itseäni vanhempien kanssa ja tällä hetkellä kaikki kaverini ovat minua vanhempia.

En kuitenkaan käy kieltämään, etteikö alta 16-vuotiaat voisi olla fiksuja, epäilen vain sitä vahvasti :D Tiedän tosin monia oman ikäisiänikin, jotka ovat ihan idiootteja. Ja toisaalta tunnen muutamia itseäni nuorempia ihan fiksuja kavereita. Mutta yleisesti ottaen ikä vaikuttaa mielipiteeseeni henkilöstä hyvin paljon. Varsinkin jos en muuta kyseisestä tyypistä tiedä.

En kuitenkaan pidä sitä huonona asiana, että Vuotiksessa on näin paljolti eri ikäisiä ihmisiä, koska tuohan se erilaista perspektiiviä keskusteluihin. Nuorempien vaan pitäisi yrittää ymmärtää, ettemme me vanhemmat välttämättä jaksa innostua asioista ihan niin voimakkaasti. Ja vanhempien taas puolestaan olisi syytä muistaa, millaista oli olla nuorempi (itse ainakin tuppaan unohtamaan sen varsin usein :D)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #126 : Tammikuu 04, 2010, 13:13:03 »
Omasta mielestäni on vain hienoa, että täällä hiippailee sekä nuoria, että aikuisia. Saadaa erilaisia mielipiteitä ja ajatuksia. Onhan jokaisessa ryhmässä huonoja ja hyviä puolia, mutta niinhän se yleensä on. Itse kuulun näihin pikkuisiin, kun alaikäinen vielä kerta olen (1992 syntynyt, eli 17v mittarissa).

Harry Potterhan on enemmän suunnattu lapsille, joten onhan se selvää, että täällä on hyvin paljon pikkuisia. Osa näistä pikkuisista ei omaa - kuten olette sanoneet - kummoista äidinkielistä osaamista, mutta miten sitä muuten oppii, jos ei kirjota. Ja vanhempien kanssa kirjoittamisesta oppii vielä enemmän. Ei pikkuisten tarvitse kuitenkaan pakolla yrittämisellä kirjoittaa kirjakielillisiä viestiä. Pidän ihan hyvänä asiana, että foorumi pullottaa myös iloisia, hymiötäytteisiä viestejä. =)

Vanhempien sitten pitäisi osata kirjoittaa ja ilmaista mielipiteitään hieman paremmin. Välillä olen huomannut heistä osalla nousevan ikä hattuun. Heidän mielipiteensä saattavat olla liiankin jyrääviä. Ei sillä, ihan iloista jengiä tämäkin.

Eli suotakoon kaikille iloinen elinympäristö täällä Vuotiksessa, kun ei kerta ikärajaa lue kirjojen kansissa, eikä foorumin ohjeissa. Olisi jännää tietää, kuka täällä on kaikista nuorin ja vanhin..

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #127 : Tammikuu 04, 2010, 15:52:52 »
Olen törmännyt aivan liian moneen idioottiin alta 16-vuotiaaseen, etten oikein osaa kyseisestä ikäryhmästä ajatella mitään positiivista. Olen muutenkin perheen kuopuksena tottunut hengailemaan itseäni vanhempien kanssa ja tällä hetkellä kaikki kaverini ovat minua vanhempia.
Olen minäkin törmännyt (koulussa esimerkiksi) todella moneen lapselliseen peruskouluikäiseen, mutta taas toisaalta.. mikä heistä tekee idiootteja? Se, ettei maailmankatsomus ole välttämättä järin kehittynyttä, ei minusta ole vielä mikään peruste. Minusta on hienoa, että nuoret uskaltavat tuoda näkemyksiään esiin, kun liian monesti tuntuu siltä, että vanhemmat katsovat alaspäin tällaisia kommentoijia. Kirjoitusasu on tosiaan joillakin lapsellinen, ja se antaakin helposti ennakkokäsityksen idiootista, mutta kun kyseisen henkilön tapaa irl, hän saattaakin olla kaikkea muuta.

Minä olen niin monta kertaa tavannut mm. miiteissä itseäni vuosia nuorempia ihmisiä, joiden kanssa toimeentulemisessa ei ole mitään ongelmia (jopa päinvastoin), että en pysty yleistämään kaikkia peruskouluikäisiä samaan kastiin - olkoonkin, että yhä joudun koulussa taivastelemaan itseäni pari vuotta nuorempien kaikkitietävää "minäolenmaailmannapaminäolenoikeassajaopettajatonhuoriajahomoja" -asennetta.
Minusta yleistäminen onkin todella väärin, vaikka ymmärtäähän sen tavallaan, jos enemmistö vastaantulleista kys. ikäryhmän edustajista on ollut lapsellisia idiootteja (tuntuu kyllä omituiselta).
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Sadeli

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Tammikuu 05, 2010, 20:04:07 »
Minä taidan kuulua niihin Vuotiksen pikkuisiin, 13-vuotias (-96 -vuonna syntynyt siis) kun olen :) Toivottavasti olen antanut itsestäni kohtalaisen järkevän kuvan niiden harvojen viestieni perusteella, mitä on tänne tullut kirjoiteltua.

Lueskelin vähän noita kommentteja ennakkoluuloista nuoria (ja miksei vanhempiakin) käyttäjiä kohtaan. Juu, on kyllä totta, että on monia, esimerkiksi minun ikäisiäni ja nuorempia, jotka eivät hallitse oikeinkirjoitusta ja käyttäytyvät huonosti netissä ja netin ulkopuolella, itsekkin tunnen runsaasti (netin ulkopuolella) sellaisia tyyppejä. Antakaa silti mahdollisuus osoittaa pystyvänsä käyttäytymään kunnolla, älkää arvioiko ihmisiä iän, vaan käytöksen perusteella! Itse en yleensä kerro netissä ikääni kenellekkään, mutta tulipahan nyt sekin paljastettua.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #129 : Tammikuu 06, 2010, 15:54:53 »
Toivottavasti olen antanut itsestäni kohtalaisen järkevän kuvan niiden harvojen viestieni perusteella, mitä on tänne tullut kirjoiteltua.
No toivottavasti minäkin...(vaikka omasta mielestäni olen aika lapsellisesti kirjoitellut..:( )
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #130 : Tammikuu 08, 2010, 07:49:56 »
minuahan luullaan netissä jatkuvasti teinitytöksi, waikka olen vasta nuori poika.
 juuri minun harrastukseni tuottavat ongelmia. Luen potter, ja Twilight -saagoja, tykkään neuloa, soitan pianoa...
nämä on vähän semmoisia joita luullaan tyttöjen jutuiksi. Minähän olen poika.. owo
samoin kuin (  muhahaa, toivottavasti tämä ei ole salaisuus... ) yökukkuja ( entinen Ynnig Rettop ) luuli minua valvojaoppilaaksi, tai joksikin muuksi vähän ylempiarvoiseksi täällä vuotiksessa ;D

kummallista katsoa niitä ikivanhoja topikkeja, joita tuli silloin " noobina"/myös "newbie,"",nyyppä"/
tehtyä. Aivan säälittävät aloitukset, kirjotus virhetä oli silloin paljon kin.
Että omasta mielestäni olen petrannut ja paljon tässä kirjoituksessa.

Prestoon tutustuessani, luuliin niin että olet vanhempikin, kuin kymmenenvuotias(jolle siis ilmeisesti syötetään wikipediaa aamupalaksi, ja päivällä sanakirjoja...).

Muutava ärsyttävä tapaus on ollut täällä vuotiksessa, joita on vähän  katsellut alta kullmien, mutta mitäs sitten. Olkoon tyhmiä, jos haluavat antaa semmoisen kuvan iästään. n_____________________________________________n
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #131 : Tammikuu 29, 2011, 10:44:09 »
Minä kuulun näihin vuotiksen "pikkuisiin". Ikärasistit ärsyttävät, sillä vaikka yli puolet kavereistani ovat minua vanhempia, niin on hirveän vaikeaa löytää "henkisesti" samalla tasolla olevaa kaveria, kun kaikki arvioivat iän perusteella. Vuotiksessakaan tämä ikä ei ole näkyvissä, sillä haluaisin luoda ystävyyssuhteita (hieno sana) ilman, että ihmiset arvostelisivat minua ikäni perusteella. Olen tosiaan 98-syntynyt.
Hävettää myöntää, että olen itsekin jonkinlainen ikärasisti, sillä meidän koulussa yleisesti ottaen kaikki viidesluokkalaiset (osa kutosistakin) ovat hirveitä wnb lissuja. Sveat löytyy jokaiselta ja niitä sitten ihkutetaan 24/7. Sveoissa ei ole sillä tavalla mitään pahaa, mutta kun nämä eivät edes välttämättä pidä niitä muuten, kun yrittäessään esittää jotain lissua. Tiedän, että osa 99-syntyneistä ei käyttäydy ollenkaan tällä tavala, mutta huonoja kokemuksia on vain niin paljon enemmän, kuin hyviä. Odotan innolla Preston tapaamista(:
Olin 26 siinä henkinen ikä testissä ;)

//pakko vielä muoksia, että nyt kun vaivauduin tutustumaan edes vähän paremmin muutamaan 99-syntyneeseen, niin ihan hyviltä tyypeiltä (ainakin yksi heistä) vaikuttavat.

~nya
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2011, 18:22:15 kirjoittanut Nenyan »
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #132 : Tammikuu 29, 2011, 11:44:39 »
Näihin pikkuisiin taidan miekin kuulua. Viime joulukuussa 11 täytin siis. Itse mie en pidä viestejäni mitenkään hirveän hyvinä, mielipidettäni en osaa mielestäni kovin hyvin ilmaista ja vuoden parin takaisia viestejä saa välillä hävetä, mutta kyllä miuta on silti paljonkin vanhemmaksi veikattu. :'D
Minusta se on vaan hyvä, että täällä liikkuu nuorempia ja vanhempia olentoja, sillä itse en ainakaan osaisi olla vaikkapa vain näitten 10-13-vuotiaiden kanssa. Vaikka jotkut osaakin olla asiallisia ja kirjoittaa selkeästi (PRESTO! x)) niin turhan usein niitä spämmijöitä silti on. Eikä miuta haittaa, että se jonka kanssa keskustelee on semmoset viisi tai kymmenen vuotta vanhempi. :D Mutta jos täällä ei pyörisi myös näitä nuorempia, tää voisi mennä turhankin asialliseksi ja vakavaksi (En nyt tarkoita, että nämä vähän vanhemmat on jotain yliasiallisia ja vakavia eivätkä osaa ottaa asioita ei-niin-vakavasti, toivottavasti joku tajusi mitä meinasin).

Ööh.. Joo. Ja ajatus katkesi, joten viesti jääköön tähän. Jos joku vaikka saisi selvääkin.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #133 : Tammikuu 29, 2011, 12:44:07 »
Minäkin vamraan kuulun tänne "pikkuisiin" :''D Eli siis olen 97- syntynyt. ^^

Henkisestä iästäni en tiedä. Vähän varmaan sama kuin fyysinenkin. :''D Eli jotakin 13-14. :''D

Pari ihmistä olen tavannut täällä, jotka luulevat olevansa ylempiarvoisia kuin minä, kun he ovat vanhempia. Ärsyttävää tämä tämmöinen.
Yritän tietenkin antaa itsestäni hyvän kuvan täällä netissä muutenkin. Vaikka noita viestejä jostan parin vuoden takaa voi joskus hävetä. :--D
Hyvä että ikähaarukka on näin suuri, koska eihän Pottereilla ole mitään"ikäräjaa". Tyyliin: "alle kymmenvuotiaat ei saa lukea Pottereita ja yli nelikymppiset ei saa" :''D Hyvähän että kaikki saa lukea mitä mieli tekee. ^^
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #134 : Tammikuu 29, 2011, 13:02:49 »
Kuulunkohan nyt pikkuisiin, no sanotaan nyt niin. No ikähän on vain numeroita. Henkinen ikäni on seurasta riippuen 15-20, välillä osaan olla hyvin asiallinen, kun taas välillä sekoan täysin :D ja "fyysinen" ikäni on  15-16 ja numero ikäni on 14 :D
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #135 : Tammikuu 29, 2011, 13:29:39 »
Minä jaan itseni näihin "pikkuisiin", kahdentoista [ensikuussa 13] kun olen. [Henkinen ikä on muuten 20 :o ]
En ole täysin varma siitä, missävaiheessa menee "pikkuisten" ja "isojen" raja. Itse yritän jaoitella ihmisiä mahdollisimman vähän iän perusteella, mutta silti tulee pään sisällä jotain iästäkin mietittyä.

Minusta Vuotis on hyvä paikka juuri siksi, että ihmisiä on eri ikäisiä. Täällä tulee nopeasti tutustuttua moneenkin upeaan ihmiseen, joita tuskin tuntisi, jos Vuotista ei olisi! Sillä tuskin sitä oikeasti tulisi esim. 11 vuotiaan lähdettyä kaupungilla juttelemaan 16 vuotiaan tuntemattoman ihmisen kanssa.
Minusta on sitäpaitsi hauska lukea eri-ikäisten kommentteja samasta asiasta.

Toki tulee välillä törmättyä sellaisiinkin ihmisiin, jotka luulevat olevansa kovinkin paljon korkeammalla "arvojärjestyksessä", koska ovat vanhempia. Ei se erityisemmin haittaa, mutta ei se mitenkään upeakaan asia ole.
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #136 : Tammikuu 29, 2011, 20:25:03 »
Olen vuosimallia -98, eli aikas pikkuinen, vaikka taidan kirjoittaa ikäisekseni ylihyvin. (Miten niin olen itserakas?) Henkisestä iästäni en sitten kovin tarkkaan tiedä, mutta olen tuon Preston mainitseman testin mukaan 20 vuotta.

Minusta Vuotis on hyvä paikka juuri siksi, että ihmisiä on eri ikäisiä. Täällä tulee nopeasti tutustuttua moneenkin upeaan ihmiseen, joita tuskin tuntisi, jos Vuotista ei olisi! Sillä tuskin sitä oikeasti tulisi esim. 11 vuotiaan lähdettyä kaupungilla juttelemaan 16 vuotiaan tuntemattoman ihmisen kanssa.
Minusta on sitäpaitsi hauska lukea eri-ikäisten kommentteja samasta asiasta.

Olen samaa mieltä.^^
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2011, 21:50:47 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #137 : Helmikuu 06, 2011, 00:30:54 »
Itse olen 13. En ole ihan varma henkisestä iästä. Osittain olen hullu, lapsellinen ja kaksimielinen joka on lapsellisuuden huippu. Sitten taas toisaalta olen kuitenkin varmaan ihan viisas ja osaan kyllä toimia järkevästi. En tiedä...
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Adeleine

• kirpeä sivumaku
  • Vuotislainen
  • Pottermore: BronzeWolf28050
« Vastaus #138 : Helmikuu 06, 2011, 10:20:45 »
Itse olen neljätoista, taidanpa näihin ''pikkuisiin'' kuulua. Mutta minusta on todella hyvä asia että foorumilla on iso ikäskaala, sillä minä olen oppinut ajattelemaan asioita kun lukee ihmisten mielipiteitä ja eri kulmia asioista. Ennen olin meinigillä hauki on kala, mutta nyt että miksi se on kala? Siis noin esimerkkinä. : D Keskustelut ovat opettavaisia, kun niihin tulee eri-ikäisten mielipiteitä ja joutuu vähän miettimään että mitenkäs tähän asiaan suhtautuisi, eikä vain nieli sitä asiaa kuten ensimmäinen ihminen sanoo. Ihan hyvin joku kymmenvuotias voi sanoa jotain viisasta tai tyhmää kuten voi 30-vuotiaskin.

Mutta osaan minä lapsellinenkin olla, että ei siinä mitään, mutta ainakin yritän kirjoittaa tänne jotain järkevää tekstiä. Henkinen ikäni on tuon testin mukaan 21, että kai siitä voi jotain päätellä. Mutta mitä, se jääköön kysymysmerkiksi ; )

Strawberry -> Adeleine

Poissa Marsi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #139 : Helmikuu 06, 2011, 11:45:14 »
Testin mukaan henkinen ikäni on 26 vuotta. En kyllä osaa sanoa pitääkö tuo paikkaansa, sen verran vanha testi kuitenkin. Jos olisi päivitetty versio jossain.
Täytän huomenna 20 (apua, ikäkriisi!), joten kai minä sitten näihin vanhempiin kuulun? Kyllä sitä on tullut fooruiltua muualla 14-vuotiaasta asti, ja kyllä huomaan, että olen fiksuuntunut kuuden vuoden aikana... :D Ja useammassa paikassa kyllä löytyy fiksuja ja vähemmän fiksuja nuorempia, mutta sama homma myös vanhemmissa. Ei minulle tule yleensä mieleen miettiä muiden ikää netissä.

miska

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Helmikuu 06, 2011, 11:50:14 »
Minä aloitin vasta vuotiksen käytön ja olen aika pihalla koko jutusta mutta minun mielestäni kukaan ei ole liian vanha vuotikseen. Itse olen 13v ja käyn joka  ikinen päivä vuotiksessa vaikka olenkin käyttänyt vuotista vasta 2 viikkoa.

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #141 : Helmikuu 06, 2011, 12:07:52 »
Huohh, taas pitäis saada tekstiä tähän niin että muutkin ymmärtää. -.-'' Minkähän ikäseks te muut mua luulette? :) Olis kiva tietää. Äsken vielä oli niin paljon ajatuksia. :O Minne ne meni? No, muoksin kohta. Teen sen Henkinen ikä- testin :)

//Henkinen ikäni oli 33! xD Jännää. Minäkin olen siis syntynyt vuonna -99 :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2011, 12:28:51 kirjoittanut Wanamo »
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #142 : Helmikuu 11, 2011, 18:13:15 »
Täytän pian 17, joten mikäköhän olen Vuotiksen mittapuun mukaan? Keski-ikäinen? :D

Liityin Vuotikseen 12-vuotiaana, ja kuten moni muukin, olen lukenut sen aikaisia viestejäni häpeän puna kasvoillani. Joitain viestejä olen korjaillut vastaamaan paremmin nykyistä mielipidettäni.

Minun mielestäni on hienoa, että Vuotiksesta löytyy niin 10-vuotiaita kuin nelikymppisiäkin. Se tuo oman sävynsä keskusteluihin. :) Yleisesti ottaen (ja esimerkiksi varmaan melko tiukoista säännöistä johtuen) keskustelun taso on täällä korkea, mikä on tosi hyvä juttu. Moni foorumi on täynnä täysin turhia töpöjä ja yhden lauseen mittaisia viestejä. Täältä saa aina hyvää luettavaa ja ajattelemisen aihetta, kiitos siitä, hyvät kanssavuotislaiset! :) Silloin tällöin tulee vastaan sellaisia kahdessa sekunnissa hutaistuja viestejä, joista ei saa mitään irti, mutta sitä ei tapahdu mitenkään häiritsevän usein.

Täytyy sanoa, että olen veikannut monen tähän töpöön kirjoittaneen olevan vanhempi kuin onkaan. Siinä tuli todiste, ettei iästä näe automaattisesti kirjoittelun tasoa.

~ Lorainne, henkisesti 27 vuotta(ko?)
Using the "are we", are we?

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #143 : Helmikuu 11, 2011, 19:23:12 »
minä en yleensä erottele vuotislaisia iän mukaan.

Liityin vuotikseen 11 vuotiaana jolloin luulin tämän olevan 10-17 tyttöjen käyttämä sivu. Järkytyin suuresti kun älysin, että sivulla käy paljon vanhempiakin ja myös poikia että miehiä. Nyt (ehkä puoli vuotta myöhemmin ; D), kun olen kaksitoista, jätän arvostelematta sukupuolen tai iän mukaan niitä joita en tunne.

Vuotiksen "nuorena" tulee yhä huokaistua, kun näkee itseään vanhemman tekemää tekstiä. Tulee heti mieleen: osaisimpa minä yhtä hyvin... Koitan kuitenkin olla oma nuorempi itseni.

Voin olla joskus hieman tyhmä (lasketaanko tähän se etten erota koivua tammesta?) ja lapsellinen (haha. Kielen näyttö kilpailut on kivoja), mutta minkäs teette te vanhemmat. En aio lähteä vuotiksesta. (tuokin oli ihan pakko kirjoittaa)
takkuturkki 12 vuotta

elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #144 : Helmikuu 11, 2011, 20:54:20 »
Mä en kauheesti ees ajattele vuotislaisten ikiä. Itse kun olen vuotiksessa kaksi vuotta pyörinyt 12 vuotiaana aloitin niin en osaa vielä oikein sanoa, mitä ajattelen tästä asiasta. :)

Samaa mieltä! En mäkään. ;) Ihan turhaa puuhaa. 
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #145 : Helmikuu 19, 2011, 15:01:03 »
minä en yleensä erottele vuotislaisia iän mukaan

Yhdyn myös tuohon. Kuulun niihin vuotiksen pikkuisiin. Olen 11 eli 99-syntynyt. No, hyvä on, loukkaannuin hieman tuosta että muut luulevat, etteivät ikäiseni osaa edes yhdyssanoja (paitsi että Takkuturkki ei osaa vaikka on saman ikäinen kuin minä). Annan kuitenkin anteeksi tuon. Vuotiksessa oppii paljon enemmän kirjoitusta ja perusteluja kuin koulussa. Jos luen viime elokuussa kirjoittamiani viestejäni, huomaan, miten tällä hetkellä kirjoitan virheetömästi verrattuna siihen, mitä silloin.

Kiva, että on kaiken ikäisiä. Vaikka moni teistä sanoikin noin, sanoitte viestissä jotain muuta. Nöyrin anteeksipyyntöni, jos ärsytän teitä lapselllisilla viesteilläni.

-Tassu, kohta 12-vuotias, henkinen ikäsi-testissä 23
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #146 : Toukokuu 05, 2015, 18:27:43 »
Mä en kauheesti ees ajattele vuotislaisten ikiä.

Samaa mieltä! En mäkään. ;) Ihan turhaa puuhaa.

Ehkä vähän hassusti kommaan kolme tai neljä vuotta vanhaa topaa, mutta joo, mä olen täysin
samaa mieltä tässä kohdassa. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Kesäkuu 16, 2015, 17:00:50 »
Kuulun pikkuväkeen, olen siis 10v, toivottavasti en liian nuori.Vaikka toisaalta, henkinen ikäni on 18, joten voisin sanoa kuuluvani myös näihin jätteihin. En kyllä voisi, mitä oikein ajattelin? :'D Juttelen oikein mielelläni kaikkien kanssa, enkä jää töllöttelemään jos joku sanoo: "Olen 23 vuotias" sen enempää kuin jos joku kirjoittaa: "Oon 13w". Vaikka kyllä huomaan aikuisten ja lasten kirjoitustyyleissä eroja, en erottele heitä sillä tavalla että: "Puhun aikuismaisesti kun olen aikuisten kanssa, ja vähän rennommin lasten kanssa", ei, se ei ole minun juttuni, kerron mielipiteeni asiasta yleensä kirjakielellä, vaikka toisinaan saattaa lipsahtaa: "Mää tiiän", vaikka en kovinkaan usein pane sitä merkille. Olen iloinen että Vuotiksessa on kaikenikäisiä, niin eivät jää mielipiteet yksipuolisiksi. Ja, Presto, tiedän että olet jo 16 vuotias, mutta jos 10 ikäisenä sellaista kirjoitit, arvostan sinua. En siis todellakaan koe olevani "fiksu ja filmaattinen", mutta en sano olevani mikään spämmääjäkään. Kaikkihan olettavat että 10 vuotiaat ovat suurin osa pieniä teinipissis-kakaroita, niin sanon suoraan että ette ole väärässä, mutta ette oikeassakaan. Minusta on kyllä toisinaan kammottavaa kuunnella ikätovereideni yksinkertaisia mielipiteitä, ja kun kysyn, miksi asia on näin, vastaus on kutakuinkin: "Koska asia vaan on niin". Häiritsevää...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2016, 21:39:09 kirjoittanut My Name Is »
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #148 : Kesäkuu 16, 2015, 19:33:59 »
Kuulun vielä ilmeisesti Vuotiksen nuoriin, vaikka olen puolen vuoden kuluttua 18-vuotias. Ikä ei kuitenkaan kerro minun tapauksessani paljoakaan siitä, millainen olen. Olen melkein yhtä lapsellinen kuin neljä vuotta sitten, jolloin vielä leikin vieläkin ulkonäöllisesti ihailemillani Schleich-figuureilla, joita siskoni kanssa keräilin aikoinaan. Vaikka leikit ovat jääneet taakse ja vaihtuneet roolipeleihin ja kirjoittamiseen, en edelleenkään ole sitä mieltä, että rahat olisivat menneet hukkaan figuureita ostellessa. Kyllä niitä vieläkin kelpaa katsella, vaikka ei muuten mihinkään käyttäisikään - paitsi, että niistä on hyvä ottaa mallia piirtäessä. :3
On minussa silti se aikuisempikin (vastuullisempi) puoli, vaikka minusta varmaan on toisinaan aika vaikea saada selkoa. Olen niin vähäpuheinen. Mielestäni kykenen käsittelemään asioita kypsemmällä tasolla, vaikka stressaannun tai tulen alakuloiseksi hyvin helposti liiallisesta taakasta.
Mutta ei, en erottele niin Vuotiksessa kuin muuallakaan netissä tapaamiani ihmisiä iän mukaan. Mielipiteeni muodostan ainoastaan siitä, mitä netin käyttäjät kertovat itsestään ja miten he käyttäytyvät. 10-vuotias voi olla ihan yhtä hyvä keskustelukumppani kuin 20-vuotias, jos vain puheenaiheita löytyy.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2015, 22:10:35 kirjoittanut Soul Spirit »
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #149 : Syyskuu 22, 2015, 21:43:27 »

Itse olen syntynyt -99, eli vuoden lopulla täytän 16. "Pikkuisiin" kai siis kuulun.
Tiedän ettei ikä merkitse oikeastaan mitään. Itse tunnen olevani ikävuosiani vanhempi, varsinkin vietettyäni aikaa oman ikäisteni parissa tunnen olevani kypsempi kuin muut. Yksi henkinen ikäsi -testi sanoi minun olevan 27 vuotias, ja toinen 43. ;)

Sitä paitsi on hienoa lukea erilaisia mielipiteitä ja kommentteja. Erilaisuus on rikkaus. :)
Ajattelen, siis olen.