Kirjoittaja Aihe: Vuotiksen "vanhukset" ja "pikkuiset"  (Luettu 23844 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Vuotiksen "vanhukset" ja "pikkuiset"
« Vastaus #100 : Kesäkuu 25, 2008, 23:36:07 »
Pidän siitä, että täällä on eri-ikäisiä. Itse edustan jo "tätikerhoa", mutta minua ei haittaa ollenkaan keskustelu vaikkapa vain 10-vuotiaan kanssa. On mukavaa lukea itseäni nuorempien (ja vanhempien) mietteitä vakavissa ja tietenkin Pottereista. Joitakin (teini-ikäisiä)vuotislaisia luulen ikäistään vanhemmiksi (tai sitten olen itse teinin tasolla :)  )
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Edelence

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Kesäkuu 26, 2008, 17:21:26 »
Minä pidän itseäni vuotiksen nuoremmistona. Ikää on kertynyt 14 vuotta (epäonnekseni näytän vielä nuoremmalta), mutta pyrin silti käyttäytymään netissä kuin aikuinen. Ehkä se johtuu muutamien keskustelufoorumien tietynlaisesta painostuksesta olla niin fiksu ja iso että ihan huimaa. Arveluttaahan se aina vähän mennä kirjoittelemaan keskusteluun, kun tietää, että todella suuri osa on itseä vanhempia ja kokeneempia kaikin puolin. Loppujen lopuksi kuitenkin erään toisen foorumin kummihommat ja muu nostaa itsetuntoa aina hiukan ja muistuttaa siitä, ettei iällä oikeastaan ole väliä. Suurin merkitys on käyttäytymisellä.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #102 : Maaliskuu 22, 2009, 08:48:37 »
Olen itse täällä pikkuisten päässä =)'

Lilliputti Affu päätti kerran tutkia että minkälaista porukkaa on täällä Vuotiksessa, ja nyt on perustanut ryhmän(johon kuuluu,, yksi jäsen..)  "must-go-to-vuotis"
Olen vasta viitosella, kohta kutosella, mutta silti useat ovat luullet ylä-asteikäiseksi tytöksi ?_?

kääks... =DD
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Maaliskuu 22, 2009, 10:54:41 »
Luulisin olevani vuotiksessa keski-ikäisen vuotislaisen paikkeilla. Olen käynyt vuotiksessa jo monta vuotta, toisinaan vähemmän tai enemmän aktiivisesti, en nyt muista tarkkaan, mutta varmaan joskus tämän vuosituhannen alusta asti. Viestien taso on vuotiksessa aina ollut hyvä, tai siis, että kaikilla on viesteissään se pointti, minkä takia se on postaamisen arvoinen, eikä niitä turhia viestejä varmaan oikeastaan ole (viestien tasolla tarkoitan siis sitä, miten ne on kirjoitettu, vrt. esim. Demiin). Ettei ikä ainakaan siihen vaikuta.

Eipä sitä kummemmin ajattele, minkä ikäisiä ihmiset ovat tai vaikuttaako ikä jotenkin viestien sisältöön. Totta kai sillä on jonkinlainen ero maailmankuvassa tms., jos on esim. ala-asteella kuin lukiossa (tai jo työ-elämässä), sehän on selvää, kun toisella elämää on takana jo noin toistakymmentä vuotta ja toinen juuri kymmenennellä, joten sillä tasolla se saattaa vaikuttaa. Kaikilla on kuitenkin omat mielipiteet ja harvalla ne niin radikaalisti tietyissä asioissa muuttuvat, vaikka vanhemmaksi kasvaisikin. Ihan yhtä tärkeitä ovat ne vuotisten pikkuisten viestit kuin niiden vanhuksienkin. Se on rikkaus, että vuotiksessa on niin paljon eri ikäisiä, niin saa laajemman näkökulman asioista, kuten joku jo aiemmin mainitsi.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #104 : Maaliskuu 22, 2009, 11:57:00 »
En oo vanhus,vaa kuulun tohon keskiryhmään.En myöskään luuhais täällä jos se ei olis mukavaa.Minäkään en ikiin tuijota,mutten hengaakaan alle 13v kanssa,koska ovat lasteni ikäisiä.Juttuun kyllä tullaan ja ymmärrän heitä.Eksyin tänne vuosi sitten,jonka jälkeen oon käyny aktiivisesti.Ja jokainenhan on sellainen kun on.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Maaliskuu 22, 2009, 12:39:44 »
Minä olen kai tätä Vuotiksen perussettiä :) Tai siis aika moni ihminen, johon olen täällä törmännyt on samaa sukupolvea kuin minä taikka sitten vuotta tai paria nuorempi/vanhempi. Kyllä Vuotiksessa saattaa useinkin huomata ketkä ovat tätä "peelopolvea" elikkästen näitä ala-asteikäisiä pirpanoita :) Muistan itsekkin kuinka peelo olin silloin viidennellä luokalla kun tänne tulin(en tosin tiedä onko tuo peelous kadonnut minnekään :>).

Vuotiksesta löytyy paljon eri-ikäisiä ihmisiä, mielestäni se on hyvä. Ei olisi kovin mukavaa. jos tämä olisi täynnä peeloja tokaluokkalaisia tai sitten reippaasti yli parikymppisiä sivistyneitä ja fiksuja ihmisiä. Lisäksi suuri ikäero tekee paikasta mielestäni kotoisamman, olemmehan me yhtä suurta Vuotis-perhettä ;)
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #106 : Maaliskuu 22, 2009, 19:46:29 »
Jaa-a. Minä edustan kaiketi vuotislaisittain laskettuna sitä keski-ikää. Kohta sitä jo ns. "tätikerhoonkin" liityn, kun tulee pian se 18 vuotta täyteen, joka taidettiin joskus vetää rajaksi. :)
Olin 15, kun aloitin Vuotiksessa hengaamisen, mutten mitenkään valtavasti taida viestien perusteella olla muuttunut siitä ajasta, vaikka irl ero 15 -vuotiaaseen minääni on valtava.

Minulle ei ole koskaan ollut ongelma tulla toimeen täällä olevien eri ikäisten käyttäjien kanssa, eikä tule vieläkään. Miiteissäkin tulen ihan hyvin juttuun monta vuotta itseäni nuorempien kanssa, en edes juurikaan ajattele heidän olevan itseäni nuorempia. Toki sama toimii toiseen suuntaan, eli itseäni vanhempienkin kanssa tulen mainiosti juttuun.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #107 : Joulukuu 26, 2009, 20:19:19 »
<välihuomio> Minulle tekee pahaa lukea stereotypiointiviestejä alakouluikäisten huonosta käyttäytymisestä, sillä itse kuulun näihin alakoululaisiin (-99 syntynyt), enkä koe olevani mitenkään kieliopillisesti harhaanjohdettu tai muutenkaan peelosti käyttäytyvä. Myönnän itsekin, että useimmat 10-vuotiaat ovat karmeita spämmijöitä ja peeloilijoita (valitettavasti olen jutellut sellaisten kanssa, brr), mutta yleistäminen ei siltikään kannata, koska poikkeuksia löytyy ja varmasti tulee löytymään. :) </välihuomio>
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #108 : Joulukuu 27, 2009, 10:49:53 »
hah, mut vois laskea näihin pikkuisiin vielä...
Ylä asteellekkaan vielä päässyt, vielä tämä vuosi.. vielä tämä vuosi.
Alussa olin kamala topic hirviö, joka loi kokoajana huonojen ficcejen takia uusia ja uusia toppeja, ja sitten huonoja galluppeja...
Nyt olen alkanut valistumaan tästä vuotiksen toiminnasta.. :D

Kyllä. Mä oon saanut täällä kavereita. esimerkiksi Indigo, Barella, Suvituuli, Presto, ja te muut jotka tunnette mut, ni laittakaapas vaan yksäriä!

täällä on helposti tutustuttettetititaattavaa  porukkaa. Ystävät jotka täällä on saatu, on yleensä olleet vanhempia. Paitsi Presto. (: .    Sinun ikäisenäsi mieki tänne tulin. ( voi niitä aikoja, kun olin nuori silloin...)
Eikö oo kivaa että täällä on mukavaa porukkaa^? (;
// presto, miten sä tiedät noita sanoja jo tuossa iässä? pikkuveljeni on saman ikäinen, eikä tiedä mitä tarkoittaa sosiaalinen.. o.o' syötetäänkö sulle jotakin wikipedian siemeniä tai jotakin..?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2009, 10:11:06 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Joulukuu 27, 2009, 18:32:42 »
Minulle tekee pahaa lukea stereotypiointiviestejä alakouluikäisten huonosta käyttäytymisestä, sillä itse kuulun näihin alakoululaisiin (-99 syntynyt), enkä koe olevani mitenkään kieliopillisesti harhaanjohdettu tai muutenkaan peelosti käyttäytyvä.

Itse en ole täällä Vuotiksessa tuohon sortunut, mutta ihan IRL elämässä kyllä tuli stereotypioita heti lauottua enemmän ja vähemmän ääneen nuorempia kohtaan. Ja kyllä vielä kun oli yläasteen viimeisellä luokalla ja kuuli esimerkiksi seiskaluokkalaisten juuriyläasteelletulleidenihqdaateinien puhuvan siitä kuinka perjantaina otettaisiin parit siiderit niin kyllä se pisti korvaan ja silmään ja yleensä sitten jotain siitä ohimennen letkauttikin nuoremmilleen. Vaikka itse oli melkein samanlainen. No, en nyt ihan tai no olin silloin seiskalla mutta tajusin kantapään kautta aikuistua tuollaisissakin asioissa aika nopsaan.
Nykyään ei tule enää harrastettua tuollaisia stereotypiahössötyksiä ja niin kuin jotkut ovat sanoneet, yleistäminen on ihan typerää mutta jolle ihmismieli on aika altis. Ja niin kuin Untukkakin on huomannut, niin minäkin että Prestolla (muita alempaan arvoon jättämättä) on fiksuja viestejä ja niiden puolesta ainakin voisi kuvitella hyvin varmaan minunkin ikäisekseni.

Mutta mistä sitä ikinä tietää millainen tyyppi loppujen lopuksi näytön takana piilee. Viesteiltään saattaa vaikuttaa ikäistään vanhemmalta ja fiksummalta, kun joutuu ajattelemaan ennen kuin kirjoittaa ja sanoo. IRLissä se ei välttämättä ole yhtä helppoa jos omistaa dynaamisen persoonaan.
Mutta joo aihe karkaa vähän kädestä, anteeksi anteeksi.

Mielestäni on kuitenkin hienoa että täällä on paljon eri-ikäistä porukkaa. Sitä oppii näkemään pienempien ja isompien näkökulmasta asioita ja saa huomata että vaikka ennen ei olisi osannut kuvitellakaan, nyt osaa jo vaihtaa mielipiteitä juuri esimerkiksi nuoren ala-asteelaisen kanssa.
Jos ihmisellä ei oliis ennakkoluuloja ja stereotypioita, niin elämä olisi varmaan paljon helpompaa.

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #110 : Joulukuu 27, 2009, 19:21:53 »
<välihuomio> Minulle tekee pahaa lukea stereotypiointiviestejä alakouluikäisten huonosta käyttäytymisestä, sillä itse kuulun näihin alakoululaisiin (-99 syntynyt), enkä koe olevani mitenkään kieliopillisesti harhaanjohdettu tai muutenkaan peelosti käyttäytyvä. Myönnän itsekin, että useimmat 10-vuotiaat ovat karmeita spämmijöitä ja peeloilijoita (valitettavasti olen jutellut sellaisten kanssa, brr), mutta yleistäminen ei siltikään kannata, koska poikkeuksia löytyy ja varmasti tulee löytymään. :) </välihuomio>

Voi kuule Presto pieni, sinä olet ihan ihmeellinen lapsukainen, en ole ennen noin fiksua kymmenenvuotiasta poikaa tavannut. Epäilen, ettei koko Suomesta montaa samanlaista löydy. Pelkään vaan ajatella, että millainen olet muutaman vuoden päästä. Varmasti minua järkevämpi. :D

Se on tietysti totta, että useimmat sanotaankos alle kaksitoistavuotiaat eivät ole kovin järkeviä ja osaa kirjoittaa luettavaa tekstiä. Vuotiksessa on kuitenkin monia niin hyvin käyttäytyviä ja asiallisia, perusteltuja mielipiteitä esittäviä alle kaksitoistavuotiaita, että itse olen muuttanut mielipidettäni heistä. Nykyään yritän (sekä irl että internetissä) ensin ottaa vähän selvää ihmisestä, ennen kuin teen tuomioni. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

Minut varmaankin lasketaan "pikkuiseksi" Vuotiksen mittapuulla, sillä olen vasta 14-vuotias. Olen tosin pyörinyt täällä jo päälle kaksi vuotta, että ei senpuoleen. Silloin kun tänne rekisteröidyin, kirjoittelin enemmän viestejä ja yritin ahkerasti tutustua ihmisiin, nykyään into on vähentynyt. Vanhoja viestejä olen tässä viime aikoina poistellut, koska ne ovat... öh, suoraan sanottuna noloja. :D Toisaalta on mukava nähdä itsekin, miten olen kehittynyt noista ajoista.

Vanhempiin ihmisiin yritän aina suhtautua kunnioituksella, ehkä jopa hieman pelkään... Tai pelkäsin. Jotkut Vuotiksen ylläpidon jäsenistä olivat erittäin pelottavia ennen xP Mutta kun on osan heistä nähnyt irl, jotenkin kummasti tuntuvat tutummilta ja ehkä läheisimmiltä, eivät enää niin etäisen pelottavilta.
Jotkut kavereistani rupattelevat netissä helposti kymmenen vuotta vanhempien kanssa. Minulta tämä ei onnistu yhtä vaivattomasti. Saattaa johtua siitä, että tunnen alemmuutta. En itse voisi yrittää jutella samantasoisesti minua kymmenen vuotta nuoremmalle (4-vuotiaalle), kuin samanikäiselle. Vaikka tilanne ei olekaan sama 14-vuotiaan ja 24-vuotiaan kanssa, minusta silti tuntuu, että se on.

Vuotiksen pikkujoulumiitissä huomasi muuten hienosti, miten hyvin niin nuoret kuin vähän vanhemmatkin ihmiset voivat tulla toimeen. :D

Lainaus
Ja kyllä vielä kun oli yläasteen viimeisellä luokalla ja kuuli esimerkiksi seiskaluokkalaisten juuriyläasteelletulleidenihqdaateinien puhuvan siitä kuinka perjantaina otettaisiin parit siiderit niin kyllä se pisti korvaan ja silmään ja yleensä sitten jotain siitä ohimennen letkauttikin nuoremmilleen. Vaikka itse oli melkein samanlainen. No, en nyt ihan tai no olin silloin seiskalla mutta tajusin kantapään kautta aikuistua tuollaisissakin asioissa aika nopsaan.

Minulla sama. Muistan hyvin kuinka joskus viidennellä luokalla olimme kaverin ja parin pojan kanssa ulkona, ja nämä pojat olivat jokseenkin humalassa ja polttivat innolla tupakan, jonka satuin löytämään maasta... Silti kauhistelen minua pari vuotta nuorempien tupakanpolttoa, plus että se on minusta erittäin noloa. Kummasti ehtinyt käsitys ala-astelaisista hävitä muutaman vuoden aikana. xD
Lainaus
Onhan se tyhmää jos käyttää sitä tekosyynä, mutta mielestäni on ihan sallittua kertoa se, siksi että jos lukija olettaa kirjoittajan olevan vaikka 20, niin hän voi pitää melko huonona kirjoittajana, mutta 10 vuotiaalta virheet ovat mielestäni ihan sallittuja.

Minä olen tässä vähän eri mieltä. Se on ihan sama, onko kirjoittaja 10 vai 20 vuotta kirjoittaessaan ensimmäisen ficcinsä, iän ei pitäisi olla mikään tekosyy. Jos on valmis laittamaan tekstinsä sivustolle ja näyttämään sen kaikille muille netin käyttäjille, pitää olla myös valmis ottamaan vastaan kritiikkiä. 10-vuotiaskin voi käyttää betaa, jos ei kielioppi ole vielä hallussa. Tosin, vaikka olisi beta, se ei tarkoita sitä, että voisi olla välittämättä mistään virheistä, koska "beta korjaa ne kuitenkin". Pitää olla omaa halua kehittyä ja oppia kirjoittamaan ilman älytöntä kasaa virheitä. Minusta tätä kehitystä on ihana katsoa: jonkun ficin ensimmäiset luvut ovat huonoja ja täynnä virheitä, mutta kirjoittaja paranee ficin edetessä. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2009, 19:35:33 kirjoittanut Valkovuokko »
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Joulukuu 28, 2009, 00:41:57 »
Vanhempiin ihmisiin yritän aina suhtautua kunnioituksella, ehkä jopa hieman pelkään...

Saanko ehdottaa? Suhtaudu kaikkiin ihmisiin, ikään katsomatta, kunnioittavasti. Ketään ei tarvitse kunnioittaa siksi että he ovat vanhempia. Ikää karttuu koko ajan ellei kuole eikä ikä ole mikään saavutus, varsinkaan jos matkan varrelta ei ole jäänyt käteen mitään niitä "iän mukanaan tuomia" ominaisuuksia, joita vanhemmilla aina väitetään olevan. Äläkä ihmeessä pelkää! :)

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #112 : Joulukuu 29, 2009, 14:19:53 »
Itse kuulun noihin ´pikkuisiin´olen 12wee ja olisi kiva saada joku vanhempikin kun 13v kamuksi...
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Joulukuu 30, 2009, 22:38:13 »

Vaikea kyllä uskoa, että olet vasta 10-vuotias...

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #114 : Joulukuu 30, 2009, 22:44:18 »

Vaikea kyllä uskoa, että olet vasta 10-vuotias...

Kyllä se vain on totta x) Presto vain sattuu olemaan henkisesti paljon vanhempi^^
(Ja nyt Presto syö miun pään kun menin vastaamaan ennen sitä >:))
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2009, 22:47:36 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
« Vastaus #115 : Joulukuu 30, 2009, 23:48:04 »
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Rekisteröidyin vuotikseen 2006, mikä oli kyllä liian aikaista minulle, olin silloin vasta noin yksitoistavuotias. En kiinnittänyt koskaan kauheasti huomiota siihen että kaikki oli vanhempia kuin minä. Muistaakseni ihmiset oli ystävällisiä, ja arvelivat minua vanhemmaksi (minkä kylläkin kyseenalaistasin nyt, sillä viestini siltäajalta on vähän huonoja.)

Eli nyt olen neljätoista, Vuotiksen mittapuulla vielä aika nuori. Täytyy myöntää, että itsekkin vähän ylenkatson näitä 98 ja nuorempia ihmisiä täällä. Toki on positiivisia poikkeuksia, mutta olen myös huomannut, kuinka teennäisiä osa viesteistä nuorimmilla on. Arvostan tekstiä, josta voi saada selvää, mutta nuorempien viestejä on joskus vaikea lukea tälläisen kirjoituksen takia:

"harrypotter on ihku rakastan sitäpaljon mitämieltäolette? ai nii joo olen -98 syntynt älkää pahastuko  <3<3<3<3<3"

Juuri tuollaisiin viestiin joskus törmään, ja juuri se saa itseni vähän ylenkatsomaan nuorempia, vaikka sellainen olen itsekkin.
mus mus -> Ajatusliekki

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Joulukuu 31, 2009, 00:20:19 »
 Ei me 98:sit nyt tommosia olla!

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #117 : Joulukuu 31, 2009, 00:37:21 »
Kuten sanoin, on myös hyviä positiivisia poikkeuksia 98 ja nuoremmista, mutta valitettavasti aika suuri osa on tuollaista.

//Kokeili Henkinen-ikä testiä, ja sai 29 vuotta. Tuskin oikein. Sivu: http://www.testimaa.com/testi.php?t=age
mus mus -> Ajatusliekki

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Joulukuu 31, 2009, 00:59:49 »
Nyt kyllä loukkasitte mua, 11 vuotiasta, joka tuntee itsensä jo aika, hmm, sellaiseksi, jollainen tulen olemaan (en koskaan henkisesti kypsä). Ja tämähän on potterfoorumi, potterhan on lasten ja nuorten sarja. Mun kännyn netis kirjotettu.

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #119 : Joulukuu 31, 2009, 01:06:39 »
*Ei ala sanomaan samaa asiaa mitä on sanonut jo kahdesti.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #120 : Joulukuu 31, 2009, 11:30:19 »
Nyt kyllä hämmästyin ja pahasti. Henkinen ikäni on tämän testin mukaan 40 vuotta. :D Tuo tulos jos jokin todistaa ainakin sen, että tämä testi on tehty huumorilla ja siihen ei ole luottamista. Olen kyllä käynyt vielä 16-vuotiaasta, mutta 40-vuotiasta minusta ei saisi tekemälläkään, ainakaan vielä. Ehkä kolmenkymmenen vuoden päästä. ;)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Joulukuu 31, 2009, 11:48:55 »
 What what? Mitä hitsii? 20 vuotta? Mun henkinen ikäkö? Luulisin, että se olisi 2 vuotta...

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #122 : Joulukuu 31, 2009, 11:52:17 »
Minusta viisainta olisi jättää henkiset iät ihan muiden ihmeteltäväksi ja todeta yksinkertaisesti, että asiallisuusmittari ei saa plussapisteitä iän perusteella, sillä ikä on täysin omasta sosiaalisesta taustasta riippuvainen käsite. ;-) 16-vuotiaskin voi monella tapaa olla peelo. Yleinen ikärasismi johtuu Vuotiksen kaltaisella foorumilla pääosin siitä, että nuoremmille ei jaeta niin vapaalla kädellä vastuutehtäviä (johtuen siitä, että heillä tulisi olla muutakin ajateltavaa kuin se, kenen viestissä on yksi ylimääräinen pilkku) sekä yleisestä vanhempien *piip*päisyydestä.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #123 : Tammikuu 03, 2010, 20:10:16 »
Nyt kyllä hämmästyin ja pahasti. Henkinen ikäni on tämän testin mukaan 40 vuotta. :D Tuo tulos jos jokin todistaa ainakin sen, että tämä testi on tehty huumorilla ja siihen ei ole luottamista. Olen kyllä käynyt vielä 16-vuotiaasta, mutta 40-vuotiasta minusta ei saisi tekemälläkään, ainakaan vielä. Ehkä kolmenkymmenen vuoden päästä. ;)
Presto perhana! Ei kai nyt silleen...Varmaan Vuotiksen nuorin ja henkiseltä iältään nelikymppinen (kriisivaihe)
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Tammikuu 03, 2010, 20:41:47 »
 Beatrix on Prestoa nuorempi.
 Henkinen ikäni oli 9 vuotta (OU NOU?) Kun tein viimeks, oli 20 vuotta!