Kirjoittaja Aihe: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?  (Luettu 12559 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

boloney

• Ankeuttaja
Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #50 : Lokakuu 14, 2005, 18:10:18 »
Mulla on aina ollut kova vimma matkustaa. Perheeni on aika köyhä, niin olen saanut tyytyä Tallinnan risteilyihin ja matkaesitteiden lukemiseen.

Matkakohde numero yksi on Iso-Britannia, erityisesti Lontoo. Musta tuntuu, että Lontoossa on kaikkea. Mua kiehtoo se kulttuurien sekamelska, johon odotan siellä törmääväni. Lontoo elää 24/7, toisin kuin Tampere :/ Haluan ehdottomasti käydä museoissa, kaupoissa ja jossain musikaalissa. Niin, ja tietysti löytää Viistokujan.

Jos ja kun pääsen Lontooseen, haluan käydä samalla reissulla Irlannissa. Serkkuni oli töissä irlantilaisessa hotellissa vuoden verran ja hänen kertomuksensa ovat lumonneet mut täysin. Jostain alennusmyynnistä ostin kirjan Irish Fairy Tales eikä se lievitä matkakuumettani alkuunkaan!

Haluaisin myös Etelä-Amerikkaan, jonnekin maahan, missä puhutaan espanjaa (eli vaihtoehtoja on monia). Etelä-Amerikassa mua viehättää kieli, historia ja värit. Mun aivoihini on iskostunut, että Etelä-Amerikassa on värikästä. Olen saanut myös sen kuvan, että paikallisilla on kovin letkeä elämäntapa. Se olisi hyvää vaihtelua mullekin.

Ancel

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Lokakuu 16, 2005, 18:16:08 »
Mihii.
Haluaisin nähdä Japanin. Se on kuulemaltani hyvin mielenkiintoinen, ja minusta japanin kieli on hvyin mukavan kuuloista. (Soo desu ka?) Ottaisin sen varmaan valinnaiseksi sitten yläasteella, mutta kun täällä korvessa asuu, ei ole sen aineen opettajia.. ;_;
No mutta, miksi siis japaniin? Haluaisin shoppailemaan oikein kunnolla, vaikka rahat tuskin riittäisivät kovin pitkälle. Japanilaiset ihmiset ja heidän kulttuurinsa ovat mielenkiintoisia.
Ei yhdellä ainoalla sanalla kuvattuna mielikuvani japanista: mielenkiintoinen.
Eräs tuttuni asui kolme vuotta Japanissa, hän voisi selventää minulle asioita, mutta en ole vielä saanut häntä kynsiini. Enkä minä kovin tunne häntä, tuskin ujoudessani häneltä uskaltaisin mitään kysyäkään. x)
Maanjäristykset ja muut siellä jylläävät luonnonvoimat ehkä olisivat ainoa miinuspuoli. (Säikähtäisin kuitenkin henkihieveriin.)
Olen myös kiinnostunut Mangasta ja Animesta, ja japanihan on niiden keskus, eikös? ^^
Japani on kiehtonut minua sellaiset puoli vuotta.

Toinen - kaupunki - mihin haluaisin mennä, olisi ehkä Lontoo. Potteristien ns. 'unelmaloma' ja suuri shoppailukaupunki, mikäs sen mahtavampaa? XD Siitä tuskin tarvitse kertoa mitään, luulen että ymmärrätte.
Sinne olen haikaillut sellaiset kaksi vuotta, ja ehkä vuoden päästä sinne jopa pääsenkin.

Matkustus on aina ollut ihan mukavaa, lentokoneet eivät minua estäisi, jos joskus jonnekin unelmalomistani pääsisin.

Michiyo

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Lokakuu 16, 2005, 18:39:08 »
Haluaisin matkustaa moneen maahan, varsinkin nyt kun kummitätini näytti kuvia Unkarista, niin jotenkin haluan matkustaa sinne todella paljon; kauniita maisemia, näkymiä ja rakennusten tyyli oli henkeäsalpaavaa.

Muita maita ovat sitten ehdottomasti Japani, Iso-Britannia ja Egypti. Iso-Britanniassa olen halunnut käydä koko ikäni, se maa vetää minua jollakin oudolla magneetilla puoleensa, varsinkin Skotlanti on nykypäivinä noussut kiinnostavaksi, ei pelkästään siis tunnetut kaupungit, esim Lontoo, Liverpool, Manchester. Iso-Britannian maaseutua haluaisin nähdä ja kunnolla. Ei mitään viikon pikavisiittiä, vaan vähintään kaksi viikkoa ja sekin olisi minulle liian vähän aika viettää siellä.
Japani. Kaunis kulttuuri, joka on kiehtonut minua jo pitkään, samoin maan historia kiinnostaa minua niin paljon, että haluaisin tutustua siihen itse siinä maassa. Japanin kaupungeissa haluaisin käydä ja myös tämän maan maaseutuun haluaisin käydä tutustumassa. Maa kuuluu myös yksiin lemppareihini, rakastan kieltä paljon, yksi maailman kauneimmista kielistä. Ja jonakin päivänä, olen luvannut sen itselleni, lähden sinne; joko opiskelemaan tai asumaan.
Egypti. Tässäkin kulttuuri ja historia vetävät puoleensa. Historian tunneilla mm faaraoiden tarinat herättivät kiinnostuksen ja nähtävyydet olisivat henkeäsalpaavia Egyptissa; pyramidit ovat ensimmäisenä listallani. Jos saisin tilaisuuden opiskella arkeologiksi, lähtisin Egyptiin kaivauksiin, vaikka siellä onkin paljon heitä. Arkeologikaivaukset Egyptissä, unelmien täyttymystä.

Hyvällä tuurilla voisinkin päästä käymään kaikissa näissä maissa, mutta en varmaankaan lähivuosina. Ellei tapahdu jotain odottamatonta.

Chinapearl

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Lokakuu 22, 2005, 13:04:41 »
Matkustusta voisi sanoa minulle jopa harrastukseksi, sillä käyn ulkomailla kerran pari vuodessa. Tänä vuonna olin hiihtolomalla Floridassa, kesällä Tanskassa ja vuoden viimeinen päivä on varattu lento Kanarialle.

Pienempänä olen haaveillut matkasta Lontooseen, lähti ehkäpä siitä Potter-innostuksesta tai jostain. Siellä olin pari vuotta sitten syyslomalla. Ihana paikka, täytyy sanoa. Aina Yhdysvaltoihinkin olen hinkunut ja hiihtolomalla toive toteutui. Parin vuoden päästä lähdemme uudestaan Usaan, New Yorkiin (Manhattanille) pariksi päiväksi shoppailemaan (tahdon käydä Sohossa ja China Townissa ja keskuspuistossa) ja sitten kolmeksi viikoksi Californiaan (Hollywood, Los Angeles, Las Vegas, Orange County ja niin).

Nyt olen pari vuotta vinkunut Roomaan ja Japaniin. Roomaan erään elokuvan ansiosta. Siellä haluaisin nähdä Colosseumin, Trevin, Espanjalaiset portaat ja Tivoli-puutarhan ja shoppailla Via Condotilla ja istua skootterin kyydissä. Japanissa oli upea päästä Tokyoon shoppailemaan ja nähdä ne temppelit ja vuoret ja kaikki.

Ykköstoive olisi tällä hetkellä Pariisi. Haluan ihastella käsilaukkuja Guccin putiikissa. Haluan seisoa Eiffel-tornin ylimmällä tasolla. Haluan käydä EuroDisneyssä. Haluan nähdä Riemukaaren. Haluan ostaa patonkia ja mennä syömään sitä hotelliin. Haluan käydä Louvressa. Haluan juoda paljon lattea katukahvilassa. Haluan olla Pariisissa.

Mennään Pariisiin. <3

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Re: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #54 : Lokakuu 22, 2005, 19:41:10 »
Minä tahtoisin ehdottomasti Lontooseen. Potter fanin unelma matkailukohde. ;) Lontoo vain vaikuttaa kamalan kiehtovalta kaupungilta. Tahtoisin kiertää Lontoon kaduilla ja kummastella kaikkea kauppojen näyteikkunoissa ja tietenkin haluaisin istua sellasein punaisen linja-auton kyydissä. ^^ En osaa edes kunnolla selittää miksi haluaisin juuri Lontooseen, se vaan on jokin päähänpinttymä, että sinne on pakko päästä. :) Ja tietenkin Kings Grossin asemalla vierailisin.

Kun  olisin kolunnut Lontoon läpi kotaisin, siirtyisin katsastamaan joitain Englannin pien kyliä. Niissä tuntuu olevan jotenkin ihana tunnelma. Esimerkiksi Emmerdalessa (*reps*) se kylä vaikuttaa kauhean mukavalta. (En katso sarjaa, joskus vain on telkkari auki tuon näkyessä) ^^

En kuitenkaan ole aina halunnut matkustaa Lontooseen, se tuli lähinnä Pottereiden myötä. Japani oli joskus kauan sitten unelma kohteeni, koska setäni asuu siellä. Mutta kerran kun setäni toi tuliaiseksi meille japanilaisia karkkeja nin unelmointi loppui siihen. Ne maistuivat todella pahalle. :D Olin tuolloin 6-vuotias.  

Australia voisi olla myös todella mielenkiintoinen paikka. Siellähän on kenguruita ja kaikkea. ;)
Monkey see, monkey do

Selestina Taigor

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Lokakuu 24, 2005, 22:03:52 »
Juuri nyt minua kiinnostaisi kovasti Rodos, tai joku muu Kreikan saari :).
Rodoksella olen käynyt, ja siellä oli kyllä kaikki mitä hyvään aurinkolomaan tarvitaan: Mukavia rantoja, hyvää ruokaa, hauskoja shoppailumahdollisuuksia vanhassa kaupungissa&nähtävyyksiä.
Kaupunkilomatkin kiinnostaa, myös Irlanti. Lontoossa&Pariisissa tahtoisin käydä, Roomassa olen jo ollut. Matkakuumetta!

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Kesäkuu 25, 2006, 04:45:40 »
Haluaisin mennä Englantiin, Skotlantiin ja Irlantiin. Englannissa olen kyllä käynytkin kolme kertaa, mutta ei tunnu silti riittävän. Miksikö sinne? Olen hurahtanut Britteihin. (Äitini sanoo, että se on perinnöllistä. Isänikin hurahti Britteihin minun iässäni.) En tiedä, osaanko selittää yhtään paremmin, mutta yritetään. Minua kiehtoo se kulttuuri, murteet, arkielämä, puhelinkopit, linnat, ihmiset, kieli, jopa sanat (kadunnimet <3). Ei siinä ole erityisesti mitään tiettyä, mikä minua kiehtoo. (Sen sijaan voin sanoa jotain, mikä totisesti EI kiehdo: leipä. Hyi että en ole koskaan missään maistanut yhtä kamalaa leipää kuin mitä Englannissa söin! x)) Olen halunnut mennä Britanniaan muutaman vuoden ajan. Niin, olen minä siellä tosiaan käynytkin, mutta haluan aina mennä uudestaan. Niin paljon on vielä näkemättä, oikeastaan olen nähnyt kunnolla vain Liverpoolin ja Hastingsin ja hiukan Lontoota.
Tahdon nähdä... kaiken? x) Nummet, museot, pubit, talot, ihmiset, homeiset kokolattiamatot, linnanrauniot, takorautaiset portit, miesten kulmakarvat (*reps* tosin on tämä ihan totta!), isot kaupungit, pienet kylät... en minä tiedä, haluan vain mennä sinne pitkäksi aikaa ja nähdä Britanniaa vähemmän turistimaisesta vinkkelistä.

Ehkä minä menenkin jo syksyllä, saas nähdä.

Nordamien

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Kesäkuu 25, 2006, 05:21:21 »
Monet ulkomaan kohteet kiinnostavat, harvat kiehtovat, mutta usea matka toteutunee. Sen kummemmitta pulinoitta, seuraavat matkakohteet kiinnostavat, jonkinlaisessa tärkeysjärjestyksessäpä peräti:

Italia, Rooma;

tämä kaupunki on se kaupunki, jonne on muutaman vuoden kuluessa päästävä joskus. Rooman historia kiehtoo suunnattomasti, ja muutamaa maamerkkiä on ihan vain pakko päästä tuijottamaan.

Egypti, Kairo;

Tuskin kauaa itse Kairossa viihtynen, mutta Kairon lähiseutuvilla voisin kulkea vaikka vuosia. Syyt lienevät selvät. Kairossa on taas loistavia kauppapaikkoja, joissa hinta/laatu -suhde tuotteilla on mykistävä. Lähitulevaisuudessa sinne siis, kai.

Japani, Tokio;

Tässä kaupungissa kiinnostavaa vain ja ainoastaan erilaisten tuotteiden ostaminen. Lähinnä elektroniikka, joka on varmasti vuosia edellä Suomea sekä pari muuta tuoteryhmää.

Englanti, Lontoo;

Tämä kaupunki on mielestäni euroopan keskus, tavallaan. Lontoossa on myös paljon suosikkiharrastukseeni liittyviä asioita, joita pitänee mennä kahtomaan, jahka kerkiää.

Irlanti, Dublin;

Haiskahtaa jo nyt ryyppyreissulta. Onhan siellä varmaan hienoja kaupunkeja, mutta ensimmäisenä varmaankin poikkean oluella, loput on varmaan aavistettavissa.

Kanada, Vancouver;

Eikös ne Olympialaiset ole tuolla suunnalla vuosikymmenen taitteessa ? Jos on, niin ilman muuta olen tuonne suunnalle menossa. Sukulaisia kun nyt sattuu asumaan tuollapäin, niin majoitusasioissa tuskin on minkäänlaista probleemaa. Kanada on niin legendaarinen maa, että kun tuonnepäin menen, niin on aivan varmaa, että ei ole mikään viikon tai parin reissu pienellä budjetilla, vaan kuukausien ehkä jopa vuosien reissu tuonne sontavaltion pohjoisnaapuriin.

hupsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Kesäkuu 25, 2006, 12:54:10 »
Mä haluaisin lähteä Austaraaliaan, sukeltamaan värikkäille koralliriutoille turkoosiin mereen.
Ja tietysti katoo koalia ja muita vain Austraaliassa esiintyviä eläimiä.

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 25, 2006, 13:41:52 »
Minä en ole päässyt matkustamaan kovin paljon. Ruotsissa ja Norjassa on tullut käytyä (ja Saksassa opintomatkalla), mutta siinä se sitten onkin ollut. =(

Mutta tietysti haluaisin päästä käymään Lontoossa ja myös muualla Britanniassa, etenkin Oxfordin yliopiston näkeminen kiehtoo minua. Ja tietysti myös kielen takia Britannia on yksi niistä paikoista, jossa haluaisin vierailla. Toki Amerikoissakin puhutaan englantia, mutta minä en vain voi sietää amerikkalaisaksentteja. Tietysti sielläkin Everwood (^^) olisi kiehtova matkakohde, mutta en usko, että vain sen tähden suostuisin kärsimään lentokoneessa niin älyttömän pitkään.

Ja Britannian ohella haluaisin päästä Irlantiin. Tein tästä maasta joskus muinoin esitelmän koulussa ja silloin aloin tosissani miettiä, josko joskus haluaisin matkustaa sinne. Tutustuin myös Irlannin kaupunkien sijaintiin aika hyvin, sillä jouduin jäljentämään sellaisen A4 kokoisen kartan käsin leivinpaperin läpi.

Ja sitten ovat tietysti nämä suurkaupungit, Pariisi ja Rooma. Pariisi kiinnostaa tietysti myös kielen takia, mutta myös Louvren ja Da Vinci Koodin. ^^ Ja olen aina ollut erityisen kiinnostunut antiikin Roomasta, joten sinne olisi äärettömän mahtavaa päästä katselemaan paikkoja.

Mutta sitten erityissuosikkimatkakohteeni, jonne todellakin olen joskus matkustamassa, tapahtui mitä tahansa (paitsi jos kuolen tai jos tämä paikka räjähtää taivaan tuuliin). Nimittäin Uusi-Seelanti. Joo, ei tarvita neroa arvaamaan, että haluan Uuteen-Seelantiin juuri Tarun Sormusten Herrasta takia. Tietysti olen niiltä DVD:iltä katsonut ne kaikki kuvauspaikkojen sijainnit ja unelmanani onkin joskus matkustaa Uuteen-Seelantiin muutamaksi kuukaudeksi ja ratsastaa saaren (tai saarien, itse asiassa) päästä päähän. Tietysti Wellingtonissa pitäisi käydä, mutta erityisesti kiehtoo ajatus raa’asta ulkoilmasta, ratsastamisesta takamukset kipeäksi ja nukkumisesta teltassa jossain mutaisessa kuopassa. Huokaus.

Mutta tätä matkusteluani rajoittaa (paitsi tietysti raha) erityisesti se, että minä en voi sietää lentokoneita. En edes tiedä, mikä siinä on. Minä en pelkää korkeita paikkoja (paitsi Linnanmäen maailmanpyörässä melkein oksensin…), enkä usko, että kone rämähtää alas tai mitään sellaista. Kärsin vain suunnattomasta lentopahoinvoinnista. =/ Matka Saksaan (n. 3 tuntia) kului siten, että aluksi katselin maisemia, sitten nukahdin, sitten kuume nousi ja lopun matkaa taistelin oksentamista vastaan. Takaisin tullessa sitten olin jo varautunut ja istuin täysin tyhjällä penkkirivillä. Istuin koko matkan hievahtamatta paikoillani ja tuijotin yhtä pientä laikkua edessä olevassa penkissäni. Selvisin siten jotenkuten hengissä.

Tämä lentokonepahoinvointi saa minut epäilemään etenkin tuota Uuden-Seelannin matkaa, kun jos kolmen tunnin matkakin teki tiukkaa, miten ikinä voisin selvitä noin 12 tunnin matkasta hengissä? Koko lomani siellä menisi sitten matkasta toipumiseen ja sitten olisi taas aika matkustaa takaisin. Mutta Uuteen-Seelantiin menen vaikka henki menisi!
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...

gravitation

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Kesäkuu 25, 2006, 14:16:29 »
Oi, miulta löytyy monen monta kohdetta, minne tahtoisin mennä. Varsinkin, kun en ole koskaan käynyt ulkomailla. Ja Haaparantaahan ei lasketa, se kun on tuossa melko vieressä. :) Mutta, tässä voisi muutaman mainita:

Ensiksi, tahtoisin päästä käymään jossakin päin Iso-Britanniaa, Lontoossa tietysti, mutta ehkä Skotlanti vetää jotenkin enemmän puoleensa. Tahtoisin kierrellä ympäri Skotlantia ja tutustua sen maisemiin, kulttuuriin, ja tietysti ihmisiin. Haggista en olisi valmis maistamaan, mutta viskejä kyllä ;) Lisäksi rakastan skottimurretta. Mutta kyllä se Lontoo pitäisi tietysti käydä katsomassa läpi, ajan kanssa. Madame Tussaudsin vahakabinetti kiinnostaisi, British Museum ja joku huvipuisto myös, sekä taidemuseot. Iso-Britannia on aina jotenkin kietonut, kauan aikaa. Plus siellä saisi sitä kieltä käyttää, voisi tulla rohkeammaksi englannin kielen kanssa.

Sitten kiinnostaisi Ranska, ja tietysti sen tarjoamat nähtävyydet: Eiffel-torni, Riemukaari, Louvre, Versaillesin palatsi ja Notre Damen katedraali. Olisi mukava päästä seikkailemaan Pariisiin ja katsoa, mitä sieltä löytääkään. Disneyland voisi olla myös hauska lisä :D Ranskakin on jo pitemmän aikaa kiehtonut, siitä saakka kun sisko siellä kävi. Lisäksi kielikin kiehtoo paljon, sillä olen sitä muutaman kurssin opiskellut.

Espanja kiehtoo myös, espanjan opettaja sen on saanut aikaan. Hän tykkää kertoilla Espanjan reissuistaan, kulttuurista, ruokatottumuksista yms., joten olisi mahtavaa itse päästä kokemaan se kaikki. Täällä pitäisi vierailla pitkään, että voisi kunnolla kokea kaikenlaista ja tutustua kaikkeen, esim. niinkin tavallasiin asioihin kuin siesta-aikaan ja myöhäiseen yöelämään. Ja kuten olen aiemminkin kielistä maininnut, myös espanjan kieli kiinnostaa miua ja sitä mie opiskelen edelleen, joten olisi kiva päästä käyttämään sitä vähäistä taitoa mitä miulta löytyy.
Lisäksi miua kiinnostuisi osallistua johonkin Espanjan juhlapäivään, niistäkin opettaja on kertoillut. En enää muista, mistä juhlasta hän kertoi, mutta sen tahtoisin kokea. Vai olikohan se Reyes? Kuitenkin.
Tietysti nähtävyydet kiinnostaa, mm. Puerta de Alcalá, kuninkaallinen palatsi ja Puerta del Sol. Osa UNESCO:n maailmanperintöluetteloon kuuluvat muistomerkit voisin käydä katsomassa, esim. Toledo, Segovia ja sen akvedukti.

Tahtoisin myös jostain syystä päässä käymään Ruotsissa, Tukholmassa. Eskilstuna voisi myös olla mielenkiintoinen kohda, kent-fanit tietää miksi ;) Mutta Tukholman kohteista Skansen kiinnostaisi sen monimuotoisuuden vuoksi, ja Tukholma itse ihan kokonaisuutena. Erityisesti sen vanhaan kaupunkiin tahtoisin päästä tutustumaan ja kiertelemään. Ja se kieli jälleen mainittakoon täällä: ruotsi voi olla kauniin kuuloista, ja tahtoisin taitojani päästä kokeilemaan.

Kiinnostuksen kohteet ovat melko tavallisia, pääasiassa niihin kuuluu Euroopan maat, mutta näin aluksi. En ole koskaan ulkomailla siis käynyt, joten Euroopan maakin voisi olla unelmien täyttymys. Sitten kun ne on saanut kokea, alkaa varmasti kauemmatkin maat kiinnostaa enemmän, kyllähän sieltäkin löytyy jo vähän kiinnostuksen kohteita, esim Japani, Kiina, Uusi-Seelanti (Sormusten herran kuvauspaikat!) tai joku Etelä-Amerikan maa. Pohjois-Amerikka, tai itseasiassa USA ei ole koskaan kiinnostanyt pätkääkään, jostakin syystä. Mutta kun vain pääsisi jonnekkin.

Pikku Pilkunviilaaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Kesäkuu 26, 2006, 14:49:36 »
Miä kävin viime kesänä Lontoossa ja rakastuin siihen ihamaiseen paikkaan yli kaiken <3. Minua kiehtoo siellä aivan kaikki. Niin ihanaa.
Kävimme suunillen kaikissa paikoissa, mutta ihanin oli eräs lelukauppa: Hamleys. 7 kerrosta, varmasti jokaista maailman makua karkkeja 1000 puntaa maksavia pikkunalleja ja Harry Potter osasto. Ja paljon muuta. Olen halunnut Lontooseen koko pienen ikäni ja haluan mennä sinne uudestaan. Lontoo on ihmekaupunki.
Ja se on myös ihme että varasimme matkan päivä ennen pommi-iskua. Sitä ei olisi voinut perua. Ja kun tulimme Lontoosta, seuraavana päivänä tuli uusi pommi isku. Nämä olivat siis niitä metropommeja. Ja matkustimme kokoajan metroilla.

Nopu

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Kesäkuu 26, 2006, 15:09:08 »
Ehdottomasti haluaisin mennä Japaniin, ja Italiaan!
Japani on niin kiehtova maan ja italiassa on lämmintä, siksi haluaisin mennä molempiin. Japanissa on myös ihania vaatteita!
Italiassa kiehtoo ihmisten kieli, ja rannat. Japanissa kiehtoo kulttuuri.
jos olisi mahdollista haluaisin viettää japanissa n. 1-2viikkoa italiassa n 1-2viikkoa
Molemmissa maissa  haluaisin nähdä rannat ja kaupat/kauoungin.

"Tahtoo ulkomaille, pois kylmästä suomesta."

anvis

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Kesäkuu 27, 2006, 16:04:51 »
Oih..mä tahtoisin matkustaa maailman ympäri! En tietenkään sotaisia maita.
Lähinnä haluaisin Ranskaan, Puolaan, ja Lontooseen!Kaikkialle Shoppailee ja lomailee. Ainiin Kanadaankin haluisin ja muutenkin Amerikkaan. Kanadassa on kuulemma todella halpaa..!:)Ja mun täti asuu Kanadas...Sinne ainakin pääsis yöks...:P Lontoossa muutenkin...oon aina halunnut sinne, kaikki näyttelijät, elokuvat ja muut kaikki hauska, tietysti onhan niitä näyttelijöitä muuallakin...:) Kaikki maailman huvipuistot pitäis käydä läpi..:P Oon kuullut että ne on pitkiä ja tosi hurjia ketkeileekin kesken matkan...:P Ja aurinko rannoille...maailma on kaunis paikka. Uusi-Seelanti niin kaunis sinne pitää ehdottomasti päästä katselee luontoo ja ottamaan kuvia...:P

Poissa Hurricane

• Vuotislainen
    • Didi
« Vastaus #64 : Kesäkuu 27, 2006, 16:27:45 »
Minulla on jo pitkään ollut Nepal mielessä. Heti, kun siellä loppuu sota.

Meidän perhe on jo asunut siellä joskus muinoin, mutta muutettu pois ennen sodan alkua. Ja sinne on jäänyt aikamoinen ikävä.

Ette voi uskoa, kuinka mukavia ihmiset siellä ovat jopa tuntemattomille! Ja vaikka he ovat kovin köyhiä, niin silti iloisia. Tiedättekö, lapsen koulutus maksaa vain vaivaiset viisi euroa, eikä useimmilla ole edes sen verran rahaa? Ja kaduilla on keräjäisiä ja kulkukoiria vaikka muille jakaa eikä liikennevaloista ole kuultukaan, vaan risteyksissä seisoo liikennepoliisit. Autoa saa töötätä mielinmäärin herättämättä vihaisia katseita ja kaikki on niin halpaa. Ihmiset ovat hindulaisia ja buddhalaisia ja kaduilla kulkee lehmiä (hindujen pyhä eläin) ja juhlapäiviä on paljon ja niitä juhlistetaan kynttilöin ja kukkaseppelein.

Ja siellä on niin kaunista. Himalajat ja pellot ja kaikki se luonto. Ne ihanat vaaleanpunaiset kukat ja järvet (järvet siis eivät ole vaaleanpunaisia, vaan ihan normaalin värisiä)! Ja Mount Everest ja kaikki puut ja kaupunki! Kathmandu. Voi, tulee ihana olo, kun vain ajatteleekin NEpali ja sen kummallisesti huiveihin ja koruihin pukeutunutta väkeä.

Toisaalta siellä ei ole kovin kummoista hygieniaa, vesijohdotkin ovat yleensä aika surkeita, eikä vettäkään saa juoda, jollei sitä osta jostain todella hyvälaatuisesta kaupasta. Ruokakin on vähän niin ja näin...

Mutta uskokaa tai älkää, sinne minä matkustan vielä joskus elämäni aikana. Niin, sinne minä menen, vaikka pitäisi kävellä koko matka!

Caitlin

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Kesäkuu 27, 2006, 20:12:49 »
Näitähän minulla riittää...

1. Lontoo
Kaikki Lontoossa kiehtoo minua. King's Cross ja Madame Tussaudin vahakabinetti ovat niitä ehdottomia, missä pitää käydä jos ja kun vuoden tai kahden kuluttua Lontooseen matkustan.

2. Liverpool
Tähän riittää perusteluiksi vain yksi sana: BEATLES. Eli Beatlesin "kotikaupunkiin" olisi ihana joku päivä päästä.

3. New York
Suurkaupungit ovat ihania. New Yorkissa on paljon nähtävää (Vapaudenpatsas, Empire State Building, jne) ja ostettavaa. Manhattanille olisi mahtavaa päästä shoppaamaan.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #66 : Kesäkuu 28, 2006, 12:58:17 »
Olen aina matkustellut mielelläni. Tosin olen oikeastaan tällä hetkellä vain Eurooppa-matkailija, sillä en ainakaan muista koskaan käyneeni Euroopan rajojen ulkopuolella. Unelmamatkakohteeni ovatkin oikeastaan ihan muualta maailmasta, koska tuolla Euroopassa on tullut kierreltyä aika lailla. Ja näitä unelmakohteitakin on paljon.

Haluaisin käydä ensinnäkin Afrikassa. Norsunluurannikko kuulostaa viettelevältä nimeltä. Entinen Ranskan siirtomaa, jonka virallinen kieli yllättäen ranska. Ja ranskankieliset paikat iskevät minuun noin yleensä. Tällä hetkellä en ehkä sinne kuitenkaan lähtisi, sillä maan tila on käsittääkseni aika epävakaa. Jonain päivänä ehkä. Kyllä ehkä joku muukin ranskankielinen Afrikan maa voisi käydä. Mikä ettei.

Afrikan toinen kohde, joka minua kiinnostaa on ihan Etelä-Afrikka. Kapkaupunki. Haluaisin todella päästä näkemään aivan erilaista elämää ja varmasti tuollapäin, jos jossain, sellaista pääsisinkin näkemään. Uskoisin, että Etelä-Afrikka on kuitenkin Afrikan kohteista näitä turvallisimpia vaihtoehtoja.

Kolmantena kohteena voisin mainita Kiinan. Jostain syystä maa viehättää minua tavallaan enemmän kuin kovassa suosiossa oleva Japani. Kiina on kulttuuriltaan rikas ja varmasti sielläkin olisi täysin erilainen elämänmeno kuin täälläpäin maailmaa. Voi olla, että osa Kiinan viehätyksestä johtuu kiinalaisista, mutta Suomessa asuvista tutuista ja maassa vierailleista tutuistakin. Olen kuullut heiltä paljon. Jossain vaiheessa äitini puhui, että olisi mukava lähteä Kiinaan ja elättelen toiveita.

Brasilia on ollut vuosia myös sellainen kohde, jonne olen halunnut päästä. Olin varmaan noin kymmenen, kun aloitin vanhempieni ylipuhumisen. Vielä se ei ole tuottanut tulosta ja vähän tuntuu, että tämä kohde tulee tutuksi vasta omillani asuessani. Myös monet muut Etelä- ja Väli-Amerikan maat kiehtovat, näistä voisin mainita esimerkkinä Costa Rican.

Lisäksi vielä sokerina pohjalla on Euroopasta Espanjan Barcelona. Omituista sinällään, että vaikka Eurooppaa on tullut kierrettyä, en ole koskaan käynyt manner-Espanjassa. Syystä tai toisesta minua kiinnostaa Espanjassa nimenomaan Barcelona, joten vaikka ensi talvena saatan päästä Espanjassa käymään, haluan todennäköisesti maahan vielä uudestaankin. Barcelonassa jokin kiehtoo, jo pelkässä nimessä. Vähintään tuolla Barcelonassa näistä mainitsemistani kohteista tulen erittäin todennäköisesti käymään.

Oikeastaan olisi melkein helpompaa sanoa, missä en haluaisi käydä, sillä näitä unelmakohteita on mieletön määrä.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Kesäkuu 28, 2006, 16:13:16 »
Kyllä, olen aina tykännyt matkustella, ja nyt minua suorastaan alkaa ahdistaa, jos joudun pysymään Suomen rajojen sisäpuolella.
Minulla on nyt jo vähän aikaa ollut matkakuumetta, johon on auttanut tottakai ulkomaalaiset kirjeystäväni ja Postcrossing. (Korttien saaminen ulkomailta) Vähän kuin yrittäisin kaikella ulkomaalaisella tukahduttaa matkustushaluni.

En ole käynyt kuin kahdessa eri maassa, Ruotsissa tosi monesti ja Espanjassa kahdesti, kahdella eri saarella.
Haluaisin päästä Sri Lankaan, rakas kirjeystäväni asuu siellä, eikä minua edes haittaa vaikka siellä on sisällissota ja terroristejä hyppii joka nurkan takaa.
Myös Englanti olisi varmasti ihana paikka, olisi ihana päästä sinne kielimatkalle, mutta vasta ylä-asteella, jos silloinkaan.

Espanjaa minulla on vähän ikävä, kun menin sinne toisen kerran, ja vaikka olinkin eri saarella, oli ihanaa hasitaa se tuttu lämmin tuoksu.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Serpentiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Heinäkuu 04, 2006, 21:13:58 »
Elikkäääh... haluaisin käydä seuraavissa paikoissa:
PARIISI
olen aina tykännyt ranskan kielestä (vaikka en sitä opiskelekkaan) ja näin ollen haluan käydä ranskassa...muoks: Johnny Depp asuu siellä :D
LONTOO
Siellä voi olla vaikka mitä potter-fani kauppoja...! ja ne paikat missä on kuvattu pottereita.
RODOS
Kaverini on käynyt siellä ja kertoi jättimäisestä vesipuistosta... heh ja minä kun rakastan vettä joten haluan sinne.

Niin ja Japanissakin olisi ihan kiva käydä...

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #69 : Heinäkuu 05, 2006, 12:32:00 »
Minä olen jo pidemmän aikaa halajanut Thaimaaseen. En kunnolla itsekään saa päähäni mahtumaan, että miksi, mutta haluan silti. Kaiken kuulemani perusteella Thaimaa on miltei täydellinen. :> *haaveksiva hymy* Ehkä vielä jonain päivänä...

Japanissakin olisi mahtavaa käydä. Fanitan ja tuuletan täydellä sydämellä animea ja mangaa, joten siitä varmaan jo tajuaakin sen verran, että Japani olisi minulle unelmien täyttymys. Lisäksi maassa on jotain muutakin kiehtovaa, jota en itsekään kunnolla tajua, mutta joka vetää joka tapauksessa vahvasti puoleensa. Ja tietenkin kyseisen maan tavat, ruoka, kulttuuri yms olisi ihan mielenkiintoista kohdata ihan silmästä silmään.

Pariisi - sinnekin olisi aivan mahtavaa päästä käymään, ja Ranskassa luultavasti muutenkin. En opiskele Ranskan kieltä enkä ole kauheasti sitä kuullut puhuttavankaan, mutta sikäli mikäli tiedän, se on jännää kuunneltavaa, r-kirjaimet ennenkaikkea. :> Mutta Pariisiin kuitenkin ennenkaikkea - hienot kaupat, upeat maisemat - mitä sieltä nyt puuttuisikaan?

New Yorkissakin olisi hienoa käydä, suunnilleen samoista syistä kuin Pariisissakin. Niin, ja Lontookin olisi aivan huippu paikka. Etenkin kahvilassa, jossa Rowling on kirjoittanut Pottereita - omg, sellainen olisi unelmieni täyttymys. O.o
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Pollexia

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Heinäkuu 05, 2006, 12:57:32 »
Kyllähän tässä nyt on unelmoinnit pystyssä. Ensinnäkin haluan päästä uudestaan saksaan. Käymään serkuilla ja kenties moikkaamaan Maxia, joka keväällä toimi majoittajajani. Kyseinen reissu oli niin hulvaton vaikka kipeänä koko matka nyt oltiinkin melkein kokoajan. Sitä paitsi, en ole ikinä siellä serkuillani käynyt, ainakaan en muista, että olisin... Ja silloinhan siitä ei ole mitään hyötyä, joten saksaan on pakko päästä ja pian mielellään, ehkä jo ensikesänä...

Toinen minne tahdon on Tallinna, osittain huispauksen syy. Pitää saada se kuvakin otettua. Sinne me ollaankin menossa, tosin matka siirtyi ainakin viikolla, koska iskällä on keuhkoputkentulehdus. Kunhan matka nyt vain saadaan tehtyä niin hyvä. Toinen syyhän on luonnollisesti se, että tahdon vaateostoksille ja kun äitikin on asiasta innostunut, niin mikäs sen parempaa :D Voi tulla kallisreissu(ainahan se on kun minä olen mukana).

Sitten tämä kunnon lomamatkakin. Eli tahtoisin austraaliaan, sukulaisia sielläkin on, enkä edes muista nimiä, joten mukavaa olisi päästä sielläkin käymään. Ja kun se on toisellapuolella maapalloa niin sinne voisi talvella suunnata. Tosin palaisin aivan täysin, joten siitä pitkä miinus. Mutta muuten ihan kiva idea :)

Poissa lurkki

• Vuotislainen
« Vastaus #71 : Heinäkuu 05, 2006, 13:57:02 »
Haluaisin päästä Australiaan. En tiedä miksi, olen vain aina halunnut sinne.

Haluaisin käydä myös Kiinassa ja Japanissa. Niissä molemmissa minua kiinnostavat vanhat temppelit ja muut koristeelliset rakennukset. Japanissa haluaisin käydä myös jonkin karateseuran harjoituksissa.

Acary

• Ankeuttaja
Vs: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #72 : Joulukuu 15, 2007, 23:26:18 »
Minne itse haluaisit mennä?
Miksi juuri sinne?
Kiehtooko sinua jokin tietty asia siinä paikassa?
Kuinka pitkän aikaa olet halunnut mennä sinne?
Mitä asioita haluat nähdä siellä?

Haluaisin vaikka minne. Maailman ympäri..

SE ON SITTEN "THAIMAAHAN" BTW.
Niin, sinne. Siskoa moikkaamaan. Hirveä ikävä, näemme vain pari kertaa vuodessa. Haluan sinne shoppailemaan, nähdä valkoisen hiekan, "kauniit" miehet, ruoan... Se lämpö! Ja se on niin kaukana täältä pohjolasta! Äiti kävi tädin kanssa keväällä. Kun he tulivat takaisin, he olivat sanattomia. Se olisi päämäärä täällä hetkellä.

Sitten haluaisin takaisin Belgiaan enon ja serkkujen luokse. Ne ihanat talo, kadut, kieli, tavat.. Se on vain niin kaunis maa! Sydämeni taisi jäädä sinne keväällä. Je t'aime!

Ja ihme kyllä.. Haluan Saksaan. Ehkä johtunee siitä, että haluan testaamaan kielitaitoani. Olen myös kuullut, että maa on kehittynyt hirveästi. Ne ihmiset minua eivät sitten niin kiinnostakkaan. Saksa oli joskus minun juttuni, kunnes tulivat Tokio Hotel fanit.. Shoppailu, nähtävyydet.. Eikä edes pitkä matka. Ja nimenomaan Berliiniin. Tai Müncheniin..

Ja vielä yksi! Ruotsi. Ruotsalaiset ovat aina niin ... iloisia? Haluan myös päästä kokeilemaan kielitaitojani. Tukholma kuullostaa jännältä.

AINIIN! PIETARI!!! Pakko päästä venäläisen ystäväni mukaan. Se on kuulemma niin kaunis kaupunki. Olen Viipurissa ollut, mutta Pietari! Ja voisin myös kokeilla venäjän taitojani...

Poissa Pörri

• Lehmänsiipi
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Joulukuu 15, 2007, 23:59:41 »
Minä unelmoin Lontoosta. En minä osaa selittää miksi minä sinne haluan se vain on niin hieno paikka. No Potteri on tietenkin yksi syy ja minä tykkään briteistä ja britti aksentista. Olen ruinannut porukoilta että pääsisin sinne Lontooseen hiihtolomalla, minun sisko ja serkku on Englannissa ei ihan Lontoossa, niin niitten kanssahan siellä voisi olla.

Ja sitten olisi Liverpool niin kuin Caitlinillakin. Beatles kiertoajelu ois ihan kiva ja siellä aivan ihana aksentti!

//Nyt mulla tekkee mieli takaisin Skotlantiin. Edinburhgiin kun en siellä ollut kesällä kuin vain yhden päivän :( Koko ajan tekee enemmän mieli lähteä Britteihin. Miten ihmeessä minä saan nuo porukat maksamaan?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2007, 16:54:18 kirjoittanut Pörri »

limón

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Joulukuu 16, 2007, 22:05:39 »
Indonesia olisi ihan kiva matkakohde... Tai siis, ei paikka minua sinänsä kamalasti kiehdo, mutta meilikamuni asuu siellä ja olisi kiva käydä moikkaamassa.
En kyllä kovin kauan aikaa ole sinne halunnut, ihan vähän aikaa sitten pälkähti päähäni.
Tekisin siellä kaikkea kivaa meilikaverini kanssa (tosin en tiedä, riittäisivätkö kielitaitoni siihen...). Hän voisi esitellä minulle paikkoja ja sellaista.

Enemmän minua kyllä kiehtoo Pariisi. Haluaisin käydä ihan livenä katsastamassa Eiffelintornin, katakombit ja Disneylandin :) Pariisi on muutenkin sellainen paikka, jossa on joskus pakko käydä (siis minulle, en tiedä muista).
Pariisi on ollut haaveissani jo aika pitkään. Ainkin vuoden tai yli, luulisin.
Siellä olisi mukava katsastaa nähtävyydet ja juoda katukahvilassa pari kuppia espressoa. :D