Kirjoittaja Aihe: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?  (Luettu 14803 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #150 : Lokakuu 10, 2010, 17:37:03 »
Unelmoin aika monestakin ulkomaankohteesta. Juuri yhtenä päivänä listailin niitä kun oli tunnilla tylsää. Listan kärkipäässä oli New York, Los Angeles, Lontoo, Pariisi, Rooma, Australia, Florida... (tulipas pitkä "kärkipää" :). Mutta ainakin noissa paikoissa haluaisin kerran elämässäni käydä. Sitten muita paikkoja missä olisi kiva päästä käymään, ja jotka ovat vähän lähempänä tämänhetkisiä mahdollisuuksia, ovat Ruotsi (lähinnä Tukholma), Saksa (jonne pääsenkin tässä loppusyksystä), Malta (missä olin pari vuotta sitten), Sveitsi ja Itävalta (jossa olin viime kesänä ja jonne haluaisin takaisin, oli niin hauskaa ;) Siinä ne suurimmat toiveet.

Edellisten lisäksi on joitain paikkoja, joissa haluaisin käydä ihan mielenkiinnosta. Esim. Intia olisi varmasti hyvin rikas kokemus, mutta en ehkä ihan ensimmäisenä lähtisi sinne, koska en pidä Intiaa minään maailman turvallisimpana paikkana. Samoin Afrikka, Kiina ja Japani voisivat olla hyvinkin maailmankuvaa avartavia kohteita, mutta syystä tai toisesta ei listan kärjessä.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Lokakuu 10, 2010, 20:03:37 »
En mitenkään erityisesti rakasta matkailua tai haaveile mistään kohteista, mutta yksi paikka on johon haluaisin päästä. Nimittäin Afrikka. En osaa nimetä mitään tiettyä valtiota, Afrikka ja etenkin kehitysmaat vaan kiehtoo aivan vietävästi. Äitini on käynyt ja tehnyt töitä monta kertaa kehitysmaissa, esim. Sambiassa ja Tansaniassa ja olen kuullut paljon tarinoita kyseiseitä paikoista.

Luulen, että pakkomielteeni Afrikkaan on lähtenyt juuri näistä tarinoista, kuvista ja etenkin tavaroista, mitä äiti on minulle Afrikasta tuonut. Saatan olla vähän erikoinen, koska Afrikka ja köyhät kehitysmaat kiinnostaa minua paljon enemmän kun vaikka New York tai joku Kreikka... Sielu vain jotenkin vetää Afrikkaan, minusta tuntuu, että minulla on todella syy lähteä sinne. Eniten minua kiehtoo se, että voisin mennä viemään vaikka leluja orpokotiin tai jotain. Plus tietysti luonto.

Jaksan jotenkin uskoa siihen, että maailmankatsomukseni muuttuisi kehitysmaassa käynnin jälkeen. Elämän arvostaminen on jotenkin jäänyt taakse tässä elämäntilanteessa ja olisi aiheellista herättää se taas hekiin. Tuntuu, että köyhyyden näkeminen ja ihmisten ilahduttaminen voisi tepsiä. Pitää toivoa, että pääsisin toteuttamaan unelmani mahd. nopeasti :)

Pitää sanoa, ettei Afrikka tietenkään ole mikään ainut "unelma"kohteeni, tietty myös Lontoo ja Islanti houkuttelvat...
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Nonpareil

• Aikamatkustaja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoonstone195
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #152 : Lokakuu 16, 2010, 18:34:53 »
Hankala valita tuolla lailla valita, kun kuitenkin koko maailma on täynnä kauniita paikkoja.
Periaatteessa mä tahtoisin nähdä koko maailman, mutta jo en sitten olekkaan niin onnekas, niin ainakin Lontoo. Sinne olen aina halunnut, ja olen päättänyt, että sinne minä muutan, kunhan olen tarpeeksi vanha. Jos en Lontooseen, niin jonnekkin muuhun suuntaan Iso-Britanniaa sitten.

Haluaisin käydä myös jossain paikassa, jossa on paljon vanhoja linnoja sun muita muita vempaimia.. Egypti olis tosi hieno, samoin Pompeiji, ja sitten johonki semmoseen jossa on ihan paino sanalla linnoja.
"He is like fire, burning through time, as old as forever, but fast in his prime."

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #153 : Lokakuu 16, 2010, 18:51:29 »
Tällä hetkellä minä tahtoisin käväistä jossakin lämpimässä ja tulla sitten takaisin kun täällä Suomessa on lunta riittävästi että pääsisi hiihtämään. Tänä aamuna katselin Tjäreborgin mainosta ja kuvia Kanariansaarilta ja sen hotelleista, tuli himo päästä sinne. Olen elämässäni nähnyt autiomaata, vuoristoa, tuntureita, subtrooppista metsää ja merta. Olen iloinen, että olen saanut käydä Yhdysvalloissa jopa kahdesta lyhyen elämäni aikana ja tahtoisin käydä vielä kolmannen kerran, Harry Potter-teemapuistossa.

Tällä hetkellä päällimmäisimpiä toiveitani ovat Islanti ja Pariisi. Islantiin en tähän vuodenaikaan tahtoisi, mutta eilen kun katselin veljeni Pariisi-kuvia (hän oli siellä 7.-13.10 luokkaretkellä) niin hinkuni päästä sinne iski taas. Varsinkin sen vuoksi, että heille sattui hyvät säät. Taivas oli melkeinpä kokoajan sininen, lämpöä oli yli 20 astetta ja Seinen rannalla olevien puiden lehdet hehkuivat punaisina ja keltaisina. Lisäksi luokkaretkeläisillä on etunsa, hehän pääsevät sovitun aikataulun vuoksi jonojen ohi ja näin. Pariisiin siis tahtoisin.

Islantiin tahtoisin sydäntalvella tai juhannuksen aikaan. Suosikkiartisini Björk on islantilainen ja hän eräässä haastattelussa suositteli joulukuun puoliväliä tai kesäkuun puoliväliä. Islannin luonto poikkeaa täysin muusta Euroopasta ja koko saaren kulttuurikin on kiehtova, heidän taikauskonsa ym. Olisi mahtavaa mennä vaikkapa juhannusyönä jäätikölle, kun on valoisaa. Mukavaa olisi ajella siellä autolla, kun ympärillä ei ole mitään muuta kuin lampaita. Satumaista.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #154 : Marraskuu 28, 2010, 20:38:46 »
Olen ihminen joka on ; Born to travel! Tuntuu ettei sitä koskaan voi saada kyllikseen vieraiden maiden kulttuurista ja siitä tunteesta kun istahtaa lentokoneen penkille ja edessä on matka vieraaseen maahan. Tai siitä kun katselee lentokoneen ikkunasta vuoristoja ja meriä tai katselen matkaesitteitä ja pohdin että "Tuolla olisi ihana käydä , ja tuolla ja tuolla". Kaipaan oikeastaan aina ulkomaille, ei sillä pidän suomestakin mutta minusta osa on aina lentokoneessa matkalle milloin minnekkin. Olen suunnitellut eläväni todella vanhaksi, ihan vain siksi että minulla on aikaa koluta jokainen maailman paikka jonne olen aina halunnut. Olen matkustellut aika paljon, jos vertaa moniin ystäviini.

Rakastan matkustamista<3

I agree! Olen aivan intona matkustamisen suhteen, haluaisin käydä kaikkialla.
Olen myös huomannut, että tykästyn enemmän tälläiseen kaupunkikohteisiin ja vähän ns. synkempiin paikkoihin kuten Kanada, Irlanti, Lontoo yms. ja kun niitä vertaa vaikka Kanarian saariin, Dubaihin, Mallorcaan tai tälläisiin niin kyllähän niistä sen viivan saa aika selkeästi vedettyä.

Sitten asiaan; haluaisin ehdottomasti, toivottavasti pitkän, elämäni aikana käydä vaikka missä. Ehdottomasti on päästävä Kanadaan, Irlantiin, Lontooseen, New Yorkiin ja Venäjälle (lentää Siperian yli). Sitten muita maita joihin olisi kiva päästä (uudestaan) ; Kreikka, Itävalta, Saksa, Brasilia, Venetsia yms. Listaa voisin jatkaa vaikka kuinka pitkään, kunhan vain jaksaisi : P
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #155 : Kesäkuu 30, 2016, 20:21:56 »
Lainaus
En osaa päättää yhtä unelmakohdetta, kun tykkään tosi paljon kaikista kohteissa missä oon käynny.
Espanjaan olisi kiva mennä mantereelle, vaikka Madridiin taikka Barcelonaan, tai johonkin rantakaupunkiin. Espanjasta olen jo pitkään halunut päästä muuallekkin kun Kanarialle, kun kerran Espanjasta tykkään.
Englantiin olis myös todella kiva päästä.!
Nuo samat kuin sotkalla.
Islantiin olisi hienoa päästä, ja Italiaan.
Amerikassa voisin käydä morjenstamassa lapsuudenystävääni. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa LovegoodTonks

• Jousiammunnasta haaveileva ratsastaja
  • Vuotislainen
  • Ristiriitainen ja outo kissanomistaja
« Vastaus #156 : Heinäkuu 23, 2016, 11:44:53 »
Tahtoisin (uudelleen) espanjaan...
Espanja on niin lämmin maa ja siellä voi tehdä kaikkea mukavaa, kävellä katuja pitkin ja katsella nähtävyyksiä. Ihmiset siellä on tosi mukavia!
Ei kiehdo. Ennemminkin se lämpö ja kaikkien mukavuus on niitä pääjuttuja.
Pari kuukautta olen sinne halunnut. Lämpöäääää....
Hmm, ei ole mitään erityistä mitä tahtoisin nähdä.

Islantiin olis ihana mennä. Kaveri kävi siellä tänä vuonna, kuolaan sinne...
Islannissa on kuulemma kaunista, tahtoisin mennä sinne kävelemään ja vaan kuunnella hiljaisuutta ja geysirien ääniä...
Se Islannissa on outoa ja jännää, että se on "tulen ja jään maa". Islannissa on jäätiköitä, mutta myös tulivuoria. Mitäs ihmettä?
Vuoden.
Geysirit, Heklan (tai muun tulivuoren), jäätikön/jäätiköitä ja tahtoisin mennä ratsastamaan islanninhevosilla, töltätä jne.
Anteeksi, en nyt oikein ehdi tehdä mitään, pitäisi nukkua, sitten nukkua, sit nukkua, sit vois ottaa päikkärit ja nukkua. Paljon tekemistä, vai mitä?

Poissa juhanah

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #157 : Marraskuu 08, 2016, 12:06:58 »
Eka postaus tänne! Pakkohan se jostain on aloittaa, ni alotetaan vaikka unelmien matkakohteesta. Eli nousevan tulipallon maa olis se ykköskohde ja kakkonen Bhutan.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #158 : Marraskuu 08, 2016, 16:52:36 »
Ennemminkin se lämpö ja kaikkien mukavuus on niitä pääjuttuja.

Tuosta lämmöstä tuli mieleen tämä monen suomalaisen halu päästä pois Suomen keleistä: pari kesää on ollut suhteellisen sateisia ja koleitakin, talvi on kylmä, ja kevät ja syksy ovat myös melko ankeita. Monelle siis reissu etelän aurinkoon on ehdoton, ja jotkut varmasti tuntevat jonkun jolla on "eläkeasunto" vaikkapa juuri Espanjassa. Näin pienten pakkasten tullen sekä tuulen tuivertaessa, kuka haluaisi nostaa kytkintä ja suunnata etelän aurinkoon?

Onhan se lämpö kiva juttu, ja itsekin lähtisin mieluummin lomalle paikkaan missä on  +20 kuin -20 astetta. Itselleni kuitenkin tällä hetkellä tärkeitä mahdollisissa lomareissuissa olisi kaupunkilomamaisuus sekä paikan turvallisuus ja puhtaus: en ole rannalla makoilevaa tyyppiä, ja haluaisin nauttia ruuasta ja olostani ilman että joutuisin koko ajan miettimään ruuan puhtautta ynnä muita asioita.

Toisaalta haluaisin joskus käydä myös sademetsässä katsomassa, miltä sellaisessa omin silmin näyttää! Tässä tosin erilaiset myrkylliset eläimet mietityttävät, mutta varovaisuus ennen kaikkea.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.