Kirjoittaja Aihe: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?  (Luettu 23140 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #125 : Joulukuu 18, 2008, 17:09:27 »
En muuten ymmärrä, miksi ihmiset haluavat tulla Lontooseen asumaan. Tai siis, onhan se lomakohteena ihan kiva paikka, kun näkee vain enimmäkseen sitä kaunisteltua ja puhdasta puolta, mutta todellisuudessa Lontoo on aivan karmaiseva paikka asua.
Lontoo on saastainen ja likainen, se lian ja roskan määrä on aivan järkyttävää! Jos sinulle sanotaan, että Lontoossa " Jokin on 15 - minuutin ajomatkan päässä", varaa matkaan aikaa vähintään 45-minuuttia. Voi kuullostaa liioittelulta, mutta Lontoossa pääsee oikeasti nopeammin kävellen kuin autolla..
Lontoon vuokra-asuntojen hinnat ovat melkeimpä jo epäinhimillisen kalliita. Jos sinulla ei oli kunnollisia tuloja, oletko valmis elämään umpihomeisessa yksiössä järkyttävillä vuokrilla vai asuisitko mieluummin kadulla? Katukin saattaisi olla terveydelle parempi ratkaisu.. Näistä korkeista hinnoista vielä, että nykyään saat maksaa yleisessä vessassakin käynnistä lähestulkoon £5
Sitten on se väkivalta..
Usein kauhistellaan, mitna väkivaltainen Helsinki on, eikä kaduilla voi enää liikkua turvallisesti iltoisin.. Menisivät nuo kauhistelijat Lontooseen illalla.
Lontoo on vaarallinen ja kamala paikka, voin sanoa sen, vaikka se onkin kotipaikkakuntani.

Anteeksi t'm' saarna, mutta rupesi vain kummastuttamaan tuo Lontoon ihannointi. :)

Nääähh, pakko sanoa että olen Lontoosta almost täysin eri mieltä kanssasi! Nuo vessamaksut kyllä pännivät minuakin, sillä on aika typerää maksaa viittä puntaa siitä, että pääsee lorottelemaan haisevan puoleiseen vessaan, ja se on kyllä todellakin totta, että Lontoossa pääsee nopeammin kävellen kuin autolla. Minä vannon undergroundien nimeen, niillä pääsee suht luistavasti paikasta toiseen, vaikka iltapäivien ruuhkat ovatkin aivan järkyttävän inhottavan kamalia. Bussitkin on ihan jees, jos ei ole mikään kiire (nimimerkillä bussikortilla ympäri Lontoota huvin vuoksi huristellut). Henkilöautolla hurvailu Lontoossa voisi olla aika kauheaa, itse kun en ole moista päässyt kokemaan (edes kyyditettävänä siis, ikä kun nyt mihinkään autoiluun ei riitä). Lontoossa eri alueet poikkeavat kyllä aika radikaalisti toisistaan, ja mielestäni esimerkiksi Paddingtonissa on sangen turvallista hyppelehtiä illalla, eikä minua kukaan tullut lahtaamaan. Sohossa (eikös aina sanota, että siellä on kaikkea pimeää?) myös olen ilta-aikaan kirmaillut, mutta empä nyt sitten tiedä, viitsisinkö lähteä viipottelemaan jonnekkin hämäräkaduille. Elikkäs väkivaltaa Lontoossa kyllä valitettavasti on (sehän on ihan valtava paikka, joten olisi ihme jos ei olisi!), itse vain en siihen päistikkaa törmännyt ole. Mielestäni ihmismassat liikkuvat Lontoossa jotenkin kummallisen sulavasti! Viime kesänä kuningattaren synttäripartyparaateilla oli aivan järkyttävän valtavan tajuttomat ihmismassat kuningatarta tiirailemassa, ja olin ihan monttu auki, miten sulavasti bobbyt ohjailivat ihmisiä kulkemaan.

Likaa ja roskaa siellä valitettavasti on ihan tolkuttomasti, varsinkin niillä ns. huonoilla alueilla, ja asuntojen kalliit hinnat kuntoon nähden ovat erittäin erittäin tyhmä juttu. En nyt sitten tiedä, olisiko erittäin lystikästä juuri siinä homeisessa yksiössä asua möllöttää, mutta mielestäni Lontoossa on joku oma jännä vinha hurmaavuutensa, johon rakastuin. Alennusmyynnit ovat myös yksi aika hullu juttu, kun valtavat ihmismassat pakkaantuvat Primarkiin (tai sitten ne, joilla on enemmän rahaa joihinkin Harrod'seihin) sukeltelemaan vaatelaareissa etsimään alelöytöjä. Sovituskoppeihin ja kassoille on kauhean pitkät jonoset ja niin ees päin. Portobello Roadin markkinat ovat muuten aika ihanat.

Lontoo on yllättävän kaunis ja mahtava ja todella todella upea paikka, ainakin jos olisi paljon rahaa. On se kyllä upea paikka muutenkin, sillä eihän ilmapiiristä ja tunnelmasta onneksi tarvitse paljoa maksaa.

Eheh, eli minä siis pidän Lontoosta. (Yllätys sinänsä)
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Minevra

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Avril- ja Potter- fani
« Vastaus #126 : Joulukuu 19, 2008, 18:30:03 »
Täällä päin myös yksi, joka haaveilee Lontoosta. Olen aivan kuin äitini. Hänkin kuulemma nuorena haaveili Lontoosta ja Britanniasta muutenkin. Kävin reilu vuosi sitten Lontoossa, ihastuin täysin! Haluan uudestaan! Olisi ihan kiva asua Lontoossa vaikka vuosi tai ainakin puoli. Tai sitten jossain muualla Britannissa. Eniten minua siellä kiinnostaa kaikki se kohteliaisuus ja tavat, ja tietysti historia.

Myös Amerikkaan tai Ranskaan (Pariisiin!) haluaisin päästä. Kaksi kaveriani ovat asuneet Amerikassa joskus 5-7-vuotiaina. He ovat kertoneet kaikenlaista minkälaista siellä oli. Olisi niin hienoa päästä vaikka Hollywoodiin, kun siellä voi bongata julkkiksia. Amerikasta puhutaan niin paljon, kaikkea mitä siellä tapahtuu, ja olisi mahtavaa päästä maahan missä kaikki on mahdollista ja suurta.
"Voi Harry", Hermione sanoi väsyneesti, "Koko juttu on pelkkää potaskaa. "

Kuoleman varjelukset, sivu 453

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
« Vastaus #127 : Joulukuu 24, 2008, 10:51:30 »
Tämä on kyllä niiiin klisee, mutta New York!

Oon aina halunnut päästä juuri New Yorkiin, vaikka toisaalta koko USA kiehtoo. Mut NY on just siis se paikka mihin mä haluan - se koko kaupungin hektisyys ja kiireisyys ja kaikki. Just niin mua, toisaalta tosi särmikäs, energinen ja stylish mut toisaalta sit kulttuurinen ja monipuolinen. New York on oikeesti kaupunki just mulle, mä tiedän sen jo nyt. Arvatkaapa vaan mihin haluaisin opiskelemaan sitten jossain vaiheessa teatteria tai vaatetusalaa. :---D Jos pääsen mihinkää. Mut toi on oikeesti mun unelma ollu jo varmaan neljä-viisi vuotta.

Mun unelmapäivä New Yorkissa alkaisi ihan aamulla, kävisin aamupalalla ja kahvilla jossain pienessä katukahvilassa, sitten lähtisin kiertelemään kaupungilla. Kävisin museoissa ja gallerioissa, ainakin American Museum of Natural Historyssä, siis oon aina halunnut käydä siellä :'')) Ja Museum of Modern Art olisi kanssa ihan jees. Kulttuurikierroksen jälkeen kevyelle lounaalle ja sitten loppu päivä armotonta shoppailua ihan kaikkialla. Macy*s, Bloomingdales, Manhattan... everywhere. :--D Chinatownissa haluaisin kanssa käydä! Juu kiinnostuin kun Stylistassa oli se Chinatown-tehtävä. :3

Turistirysiin en haluaisi mennä, vaikka olishan se ihan jees käydä kaikkialla Vapaudenpatsailla ym. Broadwaylla haluan ainakin käydä - kadulla ja jossain teatterissa. Times Square ja kaikkea. Awwwww. ~~~ :---------)

Muuten haluaisin ainakin käydä Iso-Britanniassa, Islannissa, Ranskassa, Kiinassa, Thaimaassa, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Kanadassa, Norjassa, Saksassa, Hollannissa, Venäjällä, Japanissa (kyllä... sorruin.) , Egyptissä, Jordaniassa, Meksikossa, Kolumbiassa, Venezuelassa, Italiassa, Kreikassa.... :-----D Mutta New York (+USA) on ykkönen. Pakko. Päästä.
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Namzgui

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Tammikuu 01, 2009, 19:54:20 »
Jonnekkin päin Pojois-Amerikkaa! USA tai Kanada ovat kaikista houkuttelevimpia. San Fransisco on ihana kaupunki, siellä on pakko ainakin käydä (jollei muuttaa..?). Miksei sitten joku LA tai perus Nyke, kunhan vaan P-Amerikkaan! Ajattelin mennä niille tienoille vaihtoon sopivan ajan tultua, kun opiskelut yms ovat suhtkoht tiedossa.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #129 : Tammikuu 01, 2009, 21:45:03 »
Haluaisin Australiaan. Minulla on jo kauan ollut jonkinsortin pakkomielle Australiasta, en tiedä minkä takia, mutta koko maa kiehtoo minua valtavasti, kuten varmaan monia muitakin. En kuitenkaan haluaisi vain nähdä isoimpia turistikohteita tai kaupunkeja, vaan ihan kunnolla tutustua maahan ja nähdä millaista elämä siellä on, nähdä luontoa ja eriosia Australiasta, koska ne ovat niin erilaisia keskenään (vrt. esim. rannikkoa ja sisämaata). Pääosin ihmiset, joita sieltä tunnen, ovat juuri sellaisia kuin sanotaan: avoimia, iloisia ja ystävällisiä ! Minulla on ehkä mahdollisuus päästä tutustumaan paremmin maahan ja sen kulttuurin kesällä, jos saan matkarahat kokoon ja tuttavien luota majoituspaikan. :)
It's easier not to do things than left them undone.

Omituinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Tammikuu 09, 2009, 21:48:34 »
Olen aina (mitä, eikö 2 vuotta ole aina?) halunnut päästä Uuteen Seelantiin. Siellä on kuulemma kaunista luontoa. (Ja Sormusten Herrat ei liity asiaan mitenkään?) Olisi ihanaa päästä vaeltamaan sinne. Yksi elämäntavoitteistani on lähteä Uuteen Seelantiin vaeltamaan, ei yksin tietenkään (hui!), mutta opas ja muutama muu ihminen olisi hyvä määrä, ei mitään viidenkymmenen hengen turistijoukkoa.

Toinen toiveeni olisi päästä tutkimusmatkalle Borneon sademetsiin. En tosin selviäisi siellä hengissä, mutta se nyt vaan on sellainen pieni paha. Katsoin tässä muutamia viikkoja sitten dokkarin, jossa ryhmä tutkijoita ja mitälie muita eläin/kasvi(tms.)tieteilijöitä lähti tutkimaan Borneon sademetsiä löytääkseen ennennäkemättömiä paikkoja/eläimiä/kasveja ja kuvaamaan upeita paikkoja tietäen, että sademetsiä hakataan salaa(?) ja toivoen, että voisivat säästää jotakin tuleville sukupolville. Toivon todellakin, että nään tämän paikan vielä joskus, ennen kuin se tuhotaan.(Toivottavasti ei tuhota.)

Kävin viime kesänä Gran Canarialla Bahia Felizissä. Siellä oli mukavan rauhallista, mutta silti oli paljon tekemistä. Olisi ihanaa päästä takaisin sinne tai jollekin muulle saarelle Kanarilla.

// Siellä samassa, Monte Felizissä. Bahia Feliz oli ihanan pieni paikka, juuri minun mieleeni.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2009, 16:16:32 kirjoittanut Omituinen »

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #131 : Tammikuu 09, 2009, 22:11:03 »
Kävin viime kesänä Gran Canarialla Bahia Felizissä. Siellä oli mukavan rauhallista, mutta silti oli paljon tekemistä. Olisi ihanaa päästä takaisin sinne tai jollekin muulle saarelle Kanarilla.

Haaa! Minä olen käynyt Bahia Felizissä kaksi kertaa. Mmmhmm. :=) Oikein mukava paikka! Satuitko olemaan missä hotellissa? Minä olin Monte Felizissä.

Joku lämpökohde voisi olla ihan nasta näin talvella, mutta mieluummin lähtisin,yllätyspyllätys, Englantiin! Aah. Aah. Aah.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #132 : Tammikuu 10, 2009, 13:34:01 »
Meidän perheessä matkailu on täysin olematonta. Lentokoneessakin olen ollut vain kaksi kertaa. Huikeat matkakokemukseni rajoittuvat Ruotsiin moneenkin eri kaupunkiin, mutta se maa minua ei ole ikinä kiinnostanut. Olen myös ollut Riikassa ja siitä paikasta minulla ei ole valitettavasti mitään hyvää sanottavaa. Paitsi se, että en joudu asumaan siellä. Kaikki oli harmaata ja kadut täynnä kerjäläisiä. Paikka näytti saastaiselta.

Mutta sellainen paikka, johon olen jo vuosia halunnut matkustaa on Kuuban pääkaupunki Havanna. Ah, mikä unelma! Joskus vielä menenkin sinne käymään. Luen aina silloin tällöin Kuuban matkaoppaita ja katselen ties mitä dokumentteja, kun niitä telkkarista sattuu tulemaan. Maalla on kiehtova historia ja sen ihmiset (vaikka en ketään henkilökohtaisesti tunne) vaikuttavat rennoilta ja elämäänsä onnellisilta, vaikka maan hallinto nyt on mitä on. Toisaalta ei ole mikään kiva juttu, että Kuuba on jämähtänyt 50-luvulle, mutta minua viehättää ajatus paikasta, jossa televisiot ja tietokoneet ja dvd:t yms. eivät ole koukuttaneet ihmisiä ja kadut ovat täynnä ikivanhoja autoja. On paikassa huonotkin puolensa, mutta on heillä jotkin asiat hyvinkin mm. ilmaiset terveydenhuolto ja koulutus. Ja olisi oikein unelma päästä tanssimaan jonkun paikallisen kanssa salsaa. Sikarit ja rommi eivät sitten olekaan minun juttuni.

Minua ei ole ikinä kiinnostanut turistirysät, kuten esim. Kanariansaaret, joten en ole katkera, kun en ole tuollaisilla perhelomilla ollut. Olisi silti kiva käydä edes joskus jossain mummolaa pidemmällä, kun alaikäisenä sitä tuskin kaveriporukalla mihinkään reissuun pääsisi.

Ja sitten kävisin erittäin mielelläni katsastamassa Los Angelesin. Etenkin Hollywood-kyltti ja ne julkkisten jalanjäljet pitää tämän elämän aikana saada ikuistettua muistin syövereihin. Joku alkaa myöskin tässä muutaman vuoden kuluessa suunnitella pientä huvireissua Floridaan. Harry Potter on syynä tietenkin. Toisaalta olen niin innokas näkemään maailmaa, että minähän matkaisin vaikka Siperiaan, jos tilaisuus tulisi. Itse asiassa sekin voisi olla aika mielenkiintoista.

/: Oi voi! Melkein vallan unohdin Viipurin. Juuri serkkuni kanssa puhuimme, että jos ensikesänä joutaisi sinne. Sukumme on sieltä kotoisin ja olisi kiinnostavaa päästä katsomaan, millaisessa paikassa mummi ja ukki ovat eläneet.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2009, 13:38:29 kirjoittanut Mysteeri »
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Tammikuu 10, 2009, 17:52:57 »
Olen elämäni aikana matkustellut hyvin paljon, mutta pelkästään Euroopan maissa. Ensimmäiselle matkalleni lähdin alle kahden viikon ikäisenä.
Olemme mm. joka kesä Ranskassa kuukauden, ja maa on minulle kuin toinen koti sen takia. Käymme myös pari kertaa vuodessa jossain kultturellissa kaupungissa, esim. Rooma, Pariisi jne jne.

Pari vuotta sitten yksi suurimmista unelmamatkoistani toteutui, pääsin Venetsiaan. Se tosiaan on kertakaikkiaan mahtava kaupunki, ihan kuin palaisi menneisyyteen kun autojakaan ei ole missään ja kaikki talot ovat vanhoja. Kuinka voikaan olla niin kaunis paikka tässä maailmassa.

Toinen unelmani on aina ollut päästä Skotlantiin. En yhtään tiedä mistä se johtuu, ehkäpä Austenin ja Brontëjen kirjoista (varsinkin jälkimmäisistä), jotka sijoittuvat ihanille nummille. Haluaisin myös nähdä Tylypahkan maisemia.
Olen aina ajatellut että minusta tulee multimiljardööri kirjailija joka asuu valtavassa vanhassa Austen-tyylisessä kartanossa Skotlannin nummilla erakkona kymmenen vinttikoiran kanssa ja seurana pari palvelija... Saa nähdä toteutuuko :D

STR

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Tammikuu 11, 2009, 13:51:49 »
Minne itse haluaisit mennä?
○ Ruotsiin
Miksi juuri sinne?
○ Koska rakastan ruotsin kieltä ja haluaisin kokeilla puhua sitä "oikeassa" tilanteessa
Kiehtooko sinua jokin tietty asia siinä paikassa?
○ Se kieli tietysti.. Ja Tukholmassa on kuulemma tosi hienoja vanhoja rakennuksia, joita olis varmaan mahtava kuvailla. :)
Kuinka pitkän aikaa olet halunnut mennä sinne?
○ Kunnolla aloin sitä miettiä noin kolme kuukautta sitten.
Mitä asioita haluat nähdä siellä?
○ Kaikkee.. :D

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
« Vastaus #135 : Tammikuu 17, 2009, 23:44:40 »
Oikea kysymys omalla kohdallani olisi, mistä ulkomaankohteesta en haaveile.

Olen saanut osakseni monia silmienpyörittelyjä, tuhahduksia ja naurahduksia mutta toisaalta myös ihailua ja taputuksia ja vaikka mitä tähän liittyen. Kukaan ei kai nykyään erehdy luulemaan, että aikoisin jäädä tänne Suomeen ikuisiksi ajoiksi tai että metsästäisin vain niitä turistirysien shoppailukaupunkeja ja lomarantoja. En sanoisi pelkästään, että haluan matkustaa – se ei vain riitä. Haluan elää ja kokea.

Olen omatoiminen matkailija, haluan nähdä jotain muuta kuin sen mikä monille riittää. On ne tyhmäksikin kutsuneet, jos olen ilmaissut kiinnostukseni Afrikkaan asettumiseen pidemmäksikin aikaa tai Intian slummeissa vierailuun. "Miksi kukaan haluaa nähdä kurjuutta?" – tämä on se yleisin.

Eikä kiinnostukseni tosiaan liity pelkkään "kurjuuteen". Toisaalta haluan lähteä Kiinaan ja esimerkiksi oppia perinteistä kiinalaista taidetta ja pistäytyä buddhaluostarissa tai istua Pariisissa myös turistialueiden ulkopuolella paikallisten suosimaan kahvilaan lörpöttelemään, haluan kulkea vapaasti kaupungissa tai maalla, ilman turistioppaita, ilman isoa ryhmää, ilman hyysäystä tai tarkkaa aikataulua, vain paikallisten joukossa saaden jonkin kontaktin siihen todelliseen elämään juuri siellä. Haluan kai myös kokeilla omia rajojani, tehdä jotain nyt kun voin, kokea mahdollisimman paljon.

Sitä paitsi Suomi ei ole koskaan ollut se minun maani. Tai tietenkin olen ihan suomalainen, mutta erityistä kansallistunnetta en omaa, en ole mitenkään vahvasti isänmaallinen. Suomessa ei ole sitä, mitä kaipaan nyt. Ehkä joskus on. Ehkä viiden vuoden päästä tai kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä Suomi voi taas tarjota minulle sen, mitä kaipaan – tai sitten ei. Varmaa on, että olen levoton sielu, maailmankansalainen, aina valmis lähtemään.

Olen toivoton.

Mutta silti onnellinen. Ja myöskin aikeissa toteuttaa näitä haaveita – niin tosissani, että näistä kyllä keskustellaan perheessäni, kavereiden kesken ja muulloinkin ihan vakavasti. Ihmissuhteet – perhe, seurustelu, kaverit – eivät yksin tule estämään haaveitani: ihmiset, jotka ovat minulle tärkeitä ymmärtävät minua ja ovat kyllä jo saaneet nähdä millainen olen ja mitä oikeasti haluan. He tietävät, että varmin keino saada minut katoamaan kokonaan on pakottaa minut paikalleni. En vain osaa asettautua aloilleni minnekään – ja mikä tärkeämpää niin en edes halua, en ainakaan tässä elämänvaiheessa.

Unelmamatkakohteideni top 3:ssa tällä hetkellä ovat Etelä-Afrikka, Brasilia ja Kiina. Tällä hetkellä. Mutta kuten sanottua ei ole kovin montaa paikkaa, jossa käymisestä en unelmoisi tavalla tai toisella.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Afro

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #136 : Joulukuu 20, 2009, 19:44:41 »
Unelmoin Chicagosta. En tiedä mikä siinä kiehtoo, se näyttää upealta kuvissa ja olen aina halunnut käydä Amerikassa. Ja Dominikaanisiin, Intiaan, Nykiin, ja uudestaan Portugaliin, Tunisiaan, Gambiaan, Senegaliin...Voih, tästähän voisi kehittää maailmanympärimatkan jonkas voin toteuttaa sitten kun  olen täysivaltainen ja voiton jättipottilotossa

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #137 : Joulukuu 20, 2009, 20:17:03 »
En ole itse koskaan ollut ulkomailla, mutta luultavasti äidin raskausajan käynnillä Italiassa oli jotain osuutta siihen faktaan, että minun on pakko vierailla siellä heti ensimmäiseksi. Olen jostain syystä aina, ihan pienestä asti ihannoinnut Italiaa - kieltä, kulttuuria, luontoa ja koko maata yleensäkin. Olen pitkän aikaa lupaillut muuttavani Italiaan aikuisena ja unelmoin usein hienosta lomasta siellä perheen kanssa - syötäisiin spagettijäätelöä, käytäisiin katsomassa kaikkia hienoja nähtävyyksiä ja nukuttaisiin jossain hienossa hotellissa josta olisi upea näköala. En ole kuitenkaan Italiaan vieläkään päässyt, mutta veikkaan että alan joskus lukioaikanani säästää rahaa lomaan siellä, jotta voisin sitten vierailla maassa vaikka siskon kanssa. Ainut ongelma on siinä, että pelkään eksymistä. :"D Onneksi minulla on sentään kielitaitoa.

Italiassa on kuitenkin aina kiehtonut 'se jokin.' Vanhempani ovat aina kehuneet sitä paikkana ja Italia kiehtoo nyt yleisellä tasolla maana ja myös sen perusteella, että sinne Roomaan matkatessa tuntuu hiukan siltä kuin olisi loikannut ajassa taaksepäin. Minulla ei nyt kyllä ainakaan tässä vaiheessa voi olla oikein mitään tietoa siitä, tulenko oikeasti pitämään Italiasta ja onko siellä tosiaan niin rentoa kuin kuvittelen - sen näkee vasta sinne matkatessa. Se on kuitenkin unelmakohteeni #1, toistaiseksi. ^^

Tässä lähiaikoina on minua alkanut kiehtoa myös Kreikka. En ole koskaan erityisemmin miettinyt sitä, että sinne on pakko päästä, mutta luultavasti eräällä ilmiöllä nimeltä Percy Jackson on ollut osallisuutta asiaan. *krhm.* Olin tutustunut Kreikan mytologiaan jo aiemmin, mutta sarjan luettuani kiinnostuin siitä vieä enemmän ja maasta yleisellä tasollakin, ja tällä hetkellä voi olla, että se kiinnostaa jopa enemmän kuin Italia (en sentään pelkää sitä, että eksyisin sinne - sillä ei olisi väliä, koska voisin olla siellä aina! :"D). En tiedä mitä siellä ensimmäiseksi tekisin tai mikä olisi matkan tavoite, mutta minun on aivan pakko päästä näkemään kaikkia niitä nähtävyyksiä, sillä joka kerta kun edes näen viittauksen Kreikan mytologiaan, olkoon se nyt telkkarissa näkyvä Pallas Athenen patsas tai sitten fyssantunnilla käytetty omegaohmi - alan hihkua. Luulen, että tarvitsen Kreikanmatkalle mukaan ainakin kolme kameraa, ilmastointiteippiä (jotta vanhemmat teippavat suuni kiinni kun alan esitelmöidä liikaa) ja suomi-kreikka-suomi-sanakirjan, jotta voin tarpeen tullen moikata paikallista Zeuksen patsasta sen toivossa, jos se vaikka heräisikin eloon. :"DD

Välimeren maista minä sitten pääosin unelmoin. Uusi-Seelantikin on mielen perukoilla jonkin verran pyörinyt ja Amerikassa olisi myös mukava piipahtaa. Kun nyt tarkalleen miettii, voisin kiertää vaikka koko maailman, jos siihen olisi mahdollisuus. Kai tällainen laatikossa asuminen alkaa väkisinkin ottaa päähän.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #138 : Joulukuu 23, 2009, 16:19:30 »
Minä en ole elämäni aikana juuri paljoakaan päässyt reissaamaan. Kerran pienenä kävin Kreikassa, enkä siitä muista mitään. Tämän jälkeen olen pari kertaa käynyt Virossa, eli minun matkaaminen on keskittynyt lähes vain ja ainoastaan kotisuomeen (ja täälläkin erittäin vähän).

Juuri tämän vähän matkustamisen takia olen haaveillut erilaisista ulkomaanmatkoista ja -kohteista. Olen aina halunnut kokea jotain erilaista, jotain eksoottisempaa ja karistaa Suomen tomut jaloistani. En kuitenkaan haluaisi lomakohteeltani liian kuumia tai kylmiä sääoloja, taikka sen olevan liinmoinen turistitysä.

Ja jos sitten aletaan jotain listaa tekemään, niin tässähän tämä, minun top3 tällä hetkellä: Uusi-Seelanti, Filippiinit ja Kanada. Kaksi ensimmäisenä mainittua ehkä sen takia, että ne jotenkin kiehtovan minua enemmän kuin muut maat. Kanada puolestaan sen takia, että minulla on tuttuja siellä ja he ovat kertoneet vaikka mitä maastaan. Eli kaikki nämä kolme maata omaavat jonkin "vetovoiman", joka vetoaa minuun.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2011, 14:49:21 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #139 : Joulukuu 26, 2009, 11:40:26 »
Olen ihminen joka on ; Born to travel! Tuntuu ettei sitä koskaan voi saada kyllikseen vieraiden maiden kulttuurista ja siitä tunteesta kun istahtaa lentokoneen penkille ja edessä on matka vieraaseen maahan. Tai siitä kun katselee lentokoneen ikkunasta vuoristoja ja meriä tai katselen matkaesitteitä ja pohdin että "Tuolla olisi ihana käydä , ja tuolla ja tuolla". Kaipaan oikeastaan aina ulkomaille, ei sillä pidän suomestakin mutta minusta osa on aina lentokoneessa matkalle milloin minnekkin. Olen suunnitellut eläväni todella vanhaksi, ihan vain siksi että minulla on aikaa koluta jokainen maailman paikka jonne olen aina halunnut. Olen matkustellut aika paljon, jos vertaa moniin ystäviini.

joo, kuulostaa minulta:)  Rrrrakastan matkustamista, ihan oikeasti YLI kaiken:) se on jotain niin hienoa, tutstua vieraisiin paikkoihin, tapoihin, kulttuuriin... Kaikista hienoin tunne on se, jos matkustaa talvella jonnekin lämpimään, niin se, kun astuu ulos lentokoneessta. Trooppiseen, kuumaan ja kosteaan ilmaan. Kun edellinen hetki jonka olet viettänyt ulkona on ollut tyyliiin -10 astetta.
Toisaalta taas, mennä kesällä vaikkapa italiaan. Niinkin on koettu, että suomessa oli lämpimämpää, kuin kohdemaassa, joka oli juuri Italia, ja siellä satoi. Mutta ilma oli silti ihan erilainen kuin suomessa...:) no, nyt kyllä vähän harhaudun aiheesta..

Mottoni matkustamisessa on "Mihin vaan, milloin vaan, kenen kanssa vaan". eli joo, kaikki käy. Tällä hetkellä olen rakastunut kaakkois-aasiaan, varsinkin Thaimaaseen joka vielä parin kuukauden ajan onkin ainut maa jossa siellä suunnalla olen läynyt. Kaksi kertaa tosin. Helmikuussa suuntaamme perheeni kanssa kohti Malesiaa ja Singaporea:)

OOlen matkustanut suurimmaksi osaksi perheeni kanssa, olenhan vasta 15,. Välillä mukana on kyllä ollut muitakin sukulaisia, isovanhempia, serkkuja.. Viime kesänä olin mummoni kanssa kahdestaan tosin Espanjassa, ja olen myös ollut Italiassa lentopalloleirillä. Sekä "kahdesttan" kaverini kanssa saksassa, siis kaupunkimme nuorisotoimen järjestämällä reissulla.

Periaatteessa siis unelmoin IHAN kaikista lomakohteista, koska kaikki käy. Amerikan suuntaan voisi seuraavaksi alkaa miettimään matkaa..:) Joka varmaan toteutuukin pain vuoden päästä.. sitä ennen kaikkia pikkutrippejä eurooppaan..:) Ja malediiveillä olisi kiva käydä, ja mauitiuksella.. Kiina, Intia ja Japani ovat ihan luku erikseen... Itävaltaan laskettelemaan, Ranskan Rivieralle.. Norjaan vaikka asuntovaunulomalle.. öö kaikki käy:)

Rakastan matkustamista<3
Tahdonvoimaa!

Anselmus

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Joulukuu 27, 2009, 03:53:38 »
Haluaisin mennä aika moneen paikkaan mutta sanotaan nyt se ison ja hartain toive, Japani.

Jaa miksi juuri sinne, no koska haluan käydä Tokiossa, Osakassa jne. Nähdä sitä kulttuuria, shoppailla kaikkea mahdollista, käydä Studio Ghiblin museossa, manga museossa jne. Haluan koluta kaikki paikat suomeksi.
Japanissa kiehtoo ehkä juuri se erillaisuus, kelatkaa vähän, siellä kaikki kyltitkin on kaji- tai hiragana-merkeillä ja kulttuuri ero länsimaihin verrattuna.
Olen halunnut käydä japanissa noin... 4 1/2 vuotta luulisin (sitä ennen oli 1. tavoitteena valloittaa britannia)

Luulen kumminkin meneväni sinne vasta kun olen täyttänyt 21-vuotta (syys: 21.v saavat juoda japanissa alkoholia) ja pitäähän sitä shoppailu rahaa kerätä iso kasa ;D

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #141 : Joulukuu 31, 2009, 12:43:22 »
Onhan tätä reissailua tullut hieman harrastettua tässä elämän varrella. Koto-Suomessa lähes kaikkialla muualla, mutta Lappi on vieläkin valloittamatta. Tämäkin asia korjaantunee ensi vuonna.

Ulkomaan maista on tullut käytyä Saksassa, Luxemburgissa, Ranskassa ja viimeisin valloitukseni oli Belgia. Saksa-Lux-Ranska tuli valloitettua vuonna 2005 seurakunnan reissulla. Tykästyin etenkin Saksaan ja sen kivoihin pikkukaupunkeihin. Boppardiin haluaisin takaisin. Tykästyin siihen kaupunkiin Rhein-joen varrella. Ranskaan voisin haluta uudestaankin, etenkin Pariisiin. Sinne tosin olen ehkä keväällä menossa, mutta jää nähtäväksi.

Belgia on viimeisin paikka jossa oleilin kahdeksan päivän ajan. Ystäväni siellä raahasi minua pitkin poikin Brysseliä ja osallistuinpa jopa hänen opintoretkelleen. Tuli käytyä tutustumassa hetken aikaa Namurin kaupunkiin ja varsinkiin johonkin ihmeelliseen paikkaan keskellä ei mitään. Varsin mielenkiintoinen kokemus kuunnella ranskaksi kivistä ja sun muusta geologiaan liittyvästä. Mitään en siis ymmärtänyt. Tulin myös käyneeksi Brugge-nimisessä kaupungissa, jossa oli joulumarkkinat. Viehättävä paikka sekin.

Brysselissä ja Neder-Over Heembeekissä tulin kuitenkin viettäneeksi eniten aikaani. Heembeek on kaupunki jossa ystäväni asuu ja aivan ihana paikka. Brysseliinkin tykästyin vaikka en olisikaan jaksanut kävellä mahdottoman pitkältä tuntuvaa reittiä erääseen kiinalaiseen ravintolaan, joka taisi sijaita toisella puolella Brysseliä. Todettakoon sekin, että käydessäni Belgiassa, satuin osumaan melko otolliseen aikaan joulun alla, sillä kaikki siellä oli täydet jouluvalmistelut meneillään. Kaikkia rakennuksia koristeltiin hienoilla valoilla ja niin pois päin. Vähän toisenlaista kuin täällä, jossa laitetaan vaan yhdenvärisiä jouluvaloja ja that's it. Muutenkin koko reissu oli jotenkin avartava kulttuurin ja ruoan suhteen. Vaikka en edelleenkän tiedä, mitä se oli se yksi ruoka, jota tulin eräänä yönä syöneeksi. Ja opin todella inhoamaan vesisadetta silloin kun pitäisi mennä jonnekin. Belgiassa nimittäin satoi kaikkina muina päivinä paitsi silloin kun saavuin sinne ja silloin kun lähdin sieltä.

Britanniaan haluaisin. Olisi kiva päästä näkemään onko se sellainen kuin olen sen kuvitellut. Samoin Irlanti voisi olla kiva nähdä. Ja Skotlanti. New Yorkiin haluan vain koska se on New York. Japaniin haluaisin lähteä kiertelemään eri kaupungeissa ja tutustumaan sen maan elämään. Etelä-Korea on myös yksi maa jonne olen viime aikoina halunnut mennä. Egyptiin en ole vielä tänä päivänäkään päässyt, vaikka isäni sitä lupaili aikoinaan. Afrikka muutenkin voisi olla ihan mielenkiintoinen kokemus.

Ehkä vielä joskus. Nyt vain lähinnä odottelen, että tuleeko tuosta Pariisin-reissusta mitään.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #142 : Heinäkuu 17, 2010, 15:19:27 »
Viime ja edellisvuonna sain kokea Lontoon ja nyt haluan jonnekin Iso-Britanniaan maaseudulle! Olisi ihanata!

Lisäksi olen halunnut jo 5 vuotta matkustaa Espanjaan. Tuntuu, että kaikkien ensimmäinen ulkomaanmatka on ollut Espanja. Isä suostui vain lähtemään ulkomaille, kun äiti täytti 50 vuotta. Sen jälkeen ollaan äitin kanssa sukulaisten kanssa matkattu siellä täällä, mutta eivät ole vieläkään sitä Espanjaa keksineet.

Sitten Ranska olisi kiva myös,jos osaisi Ranskaa, mutta ei mitään toivetta oppia sitä. :D Liian vaikeata minulle.

Saksassa on tullut reissattua ja se on kyllä oikein mukava maa. Varsinkin kun pidän tolkuttomasti saksan kielestä. Olen käynyt Frankfurtissa ja sitten täytyisi päästä näkemään Berliini kyllä, mutta kaikki ajallaan. :D

Tietenkin tavoitteenani olisi vallata koko Eurooppa :D Amerikasta en oikein ole kiinnostunut. Ei iske minuun. Ennemmin sitten vaikka Aasiaan tai Afrikkaan matkaisin.
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #143 : Heinäkuu 17, 2010, 18:52:39 »
Aah, minulla tuli tänään niin sellainen olo että voi kun haluan ulkomaille! Olen käynyt elämässäni Ruotsissa, Tanskassa, Lontoossa, Pariisissa ja Roomassa. Ja vuoden päästä kesällä pääsen toivon mukaan Loriisiin (eli Lontoo + Pariisi).

Mutta haluan kyllä käydä myös Pohjois-Amerikassa, siellä on niin monta paikkaa jonne niiin haluaisin! Floridassa tietääkseni on tuo Wizarding World of Harry Potter sekä Disneyland melko lähekkäin, joten niissä haluaisin käydä, sekä New York (vapauden patsas) tietysti pitäisi tsekata, kuten myös Hollywoodin Walk of Fame ja Grauman's Chinese Theater. Eli nähdä kuuluisuuksien ansaitsemia tähtiä kadulle, sekä kuuluisien (myös edesmenneiden) tähtien käden- ja jalanjäljet ja allekirjoitus. Olisi kyllä hienoa. Potter näyttelijäkolmikonkin jäljet tuolta löytyvät. ;) Myös Hollywood kyltti olisi nähtävä! Niagaran putouksilla voisi olla myös ihana käydä, kuten monilla muillakin maamerkeillä, kuten Mount Rushmore.

Myös Kreikassa, Norjassa, Islannissa, Japanissa, Australiassa ja Espanjassa olisi kiva käydä. Tallinnassa olisi helppo käydä laivalla, ja sellainen reissu olisikin kiva tehdä jo pelkän viron kielen takia. :D

Voivoi, näyttää siltä että kulutan kaikki säästöni tulevaisuudessa matkusteluun. :D

// pakko lisätä, että Alaska olisi myös aivan mahtava tsekata!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2010, 18:06:30 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Heinäkuu 23, 2010, 10:39:45 »
Olen aina halunnut matkustaa Aasiaan. Siellä on niin erillainen kulttuuri kuin missään muuaalla ja se on niin hieno paikka. Kiinassa haluaisin ehdottomasti käydä tai Japani. Niillä on kyllä kulttuurillisia eroja, mutta molemmat kiehtovat. En tiedä mikä siinä on. Ehkä myöskin se kieli on niin mukava ja siellä on lämmin.

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Heinäkuu 23, 2010, 15:59:52 »
Miulla on montakin unelmakohdetta, mutta tällä hetkellä ykkösenä olisi kiertomatka Skotlannissa.
Skotlannissa luonto on niin puhdasta ja kauniita maisemia, vanhoja linnaraunioita sun muuta. Innostuin asiasta, kun näin Tema-kiertomatkojen vaihtoehtoja.
Kiertomatkat olisi sen takia hyviä, että pääsee näkemään monta paikkaa samalla matkalla. Näkee kauniita maisemia ja hienoa arkkitehtuuria, tutustuu kulttuuriin ja samalla ehtii myös shoppailemaan. Rantalomista en välitä, että joko kaupunkimatka tai kiertomatka, missä näkee luontoakin.
Haluaisin tutustua yleensäkin Euroopan kaupunkeihin, maista lähinnä kiinnostavat: Ranska, Espanja, Italia, Iso-Britannia, Irlanti, Belgia, Hollanti, Sveitsi, Itävalta, Tsekki, Norja... Islantikin voisi olla mielenkiintoinen.
Olen kiinnostunut myös Amerikoista, eteläisestä ja pohjoisesta. Sielläkin on kauniita ja jylhiä maisemia, vuoristoa ja sellaista. Olisi myös ihana käydä perinteisellä amerikkalaisella ranchilla. En ole kiinnostunut Hollywoodista tai muusta senkaltaisesta. Haluun nähdä erikoisia luonnonilmiöitä, mitä ei Suomessa näe. Myös Uusi-Seelanti olisi mielenkiintoinen kohde siinä mielessä.

Historiasta lievästi kiinnostuneena olisi ihana nähdä historiallisia kaupunkeja, mitä Euroopasta löytyy paljonkin. Haluan nähdä vanhoja linnoja ja rakennuksia. Vuosi sitten kävin Firenzessä ja se oli ihanaa, näin Michelangelon kodin ja vanhoja kirkkoja, muistomerkkejä, patsaita jne. Haluaisin sinne joskus uudestaankin.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2010, 16:17:05 kirjoittanut Rosecliff »

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #146 : Heinäkuu 23, 2010, 16:25:50 »
En osaa päättää yhtä unelmakohdetta, kun tykkään tosi paljon kaikista kohteissa missä oon käynny.
Espanjaan olisi kiva mennä mantereelle, vaikka Madridiin taikka Barcelonaan, tai johonkin rantakaupunkiin. Espanjasta olen jo pitkään halunut päästä muuallekkin kun Kanarialle, kun kerran Espanjasta tykkään.
Englantiin olis myös todella kiva päästä, ja varmaan pari vuoden sisällä pääsenkin. Skotlantiinkin olisi tosi mahtavaa päästä uudestaan.
Amerikkaankin oli kiva mennä, kun sielä on varmaan kaikki nii erilaista kun täällä Euroopassa.
Tykkään enemmän lämpimistä kohteista tai sellaisista jotka ovat etelämässä kun Suomi, Islantiin en haluu ku se vaikuttaa kylmältä, mut vois sekin olla ihan mielenkiintoinen.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #147 : Syyskuu 09, 2010, 01:48:12 »
Muutamassa Euroopan maassa on tullut käytyä, lähinnä suurkaupungeissa tai etelän lomakohteissa. Minulla on kuitenkin melkein täysin tarkastamatta Eurooppa ylipäänsä. Olen haaveillut reilistä Europpassa, ja pari vuotta sitten kaverini kanssa kävikin mielessä saksankielisten maiden reissu. Viiden päivän pikavisiitti Berliinissä saksanryhmäni kanssa oli vähän ei-niin-omatoimista, samoin viisi päivää Lontoossa oli aivan liian lyhyt aika mihinkään. Tukholmassakin kävin viimeksi noin kymmenen vuotta sitten eli hyvin nuorena D:

Yhdysvallat nyt totta kai vielä. Parin viikon aikataulutettu ryhmäreissu länsirannikolla vuosi sitten kyllä vei paikasta toiseen, mutta paikkoihin tutustuminen omatoimisesti sitten jäikin täysin kokematta. Los Angeles ehkä sen auringon ja ystävällisten ihmisten takia. New York taas... no, ainakin pitäisi olla erilainen kuin LA :D Koska NYC on NYC.

Viimeisimmät haaveeni ovat olleet aika lailla tuolla Aasian suunnalla, erityisesti Etelä-Korea ja Japani. Molempien maiden kulttuuri kiinnostavat ja on aivan eri asia mennä katsomaan temppeleitä paikan päälle kuin katsella internetistä löydettyjä kuvia tai television dokumentteja. Omatoimimatkahan noistakin on pakko tulla, enää tarvitaan vain aikaa, rahaa ja matkakumppani :D
Toisaalta Aasiassa nyt kiinnostaa myös Filippiinit, vietin Metro Manilassa juuri kolme kuukautta, mutta eihän sitä työharjoittelun ohella liiaksi vielä päässyt maahan tutustumaan.

Kuten joku aiemmin oli ilmeisesti sanonut, minne vain milloin vain (tosin toistaiseksi seurani valitsisin vähintäänkin tutuista :D).

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #148 : Lokakuu 08, 2010, 21:05:09 »
Minä oon aina (tai miten sen nyt ottaa...) unelmoinu et pääsisin:

Alaskaan, koska se maa on niin kaunis, kaikkine lumivuorineen ja ahh..voisin mennä patikoimaan sinne, laskettelemaan, ihailemaan luontoa, vuokraisin mökin tai asuntoauton. Joisin kaakaota kuumasta mukista, villasukat jalassa ja mikä tärkeintä Harry Potter kainalossa:)

Englantiin, oon menossa näillä näkymin sinne kielimatkalle ensi kesänä! En millään mahda odottaa...:) Englantilainen kulttuuri ja kieli on jotain niin ihanaa. Ne maalaismaisemat, pellot, vanhat kaupungit (esim.Oxford) kaikki siinä maassa kuulostaa niin ihanalta...

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #149 : Lokakuu 10, 2010, 11:41:50 »
Lontoo. Ylitsepääsemättömän kiehtova ja laaja kaupunki jossa nähtävää riittää.

Pariisi. Sama kuin yllä.

Toki Lontoohan on ainoa lähiajalla mahdollinen, sillä Ranskaa en osaa nimeksikään, mutta Englanti sujunee yhtä hyvin kuin Suomikin.

Ja Sveitsi! Tekisi mieli nähdä Alpit joskus.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille