Kirjoittaja Aihe: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?  (Luettu 12558 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Oni

• Ankeuttaja
Vs: Unelmoitko jostakin ulkomaankohteesta?
« Vastaus #100 : Maaliskuu 23, 2008, 09:43:49 »
Minua kiehtoo Japani, ja joskus minä sinne vielä suunnistan!
Olen ollut kiinnostunut Japanin historiasta jo ihan teinistä asti, ja siinä matkan varrella olen oppinut paljon japanilaisten kulttuureista, tavoista, arjesta ja voin sanoa että kaikki on niin mahdollisismman kaukana suomalaisesta vastaavasta kuin vaan voi olla. Ehkä se on juuri se mikä siinä kiehtoo? Niin päinvastainen omasta tutusta, että pakko ihmetellä miten se voi niin toimiakaan. :)

Jos joskus Japaniin asti pääsen, niin yksi ihan must juttu olisi Fuji-vuorelle kiipeäminen. Eräässä matkailu-dokkarissa se matkaopas kiipesi sinne, ja oli muistaakseni parin päivän rankka reissu oppaan kanssa, mutta kun sinne huipulle pääsee, on se kaiken sen vaivan ja patikoinnin arvoinen maisemineen ja tunnelmineen. Kukapa ei haluaisi jotain noin hienoa kokea?
Samoin Hiroshiman muistomonumenttia kävisin katsomassa, on kuulema vaikuttava paikka.

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: RainWolf2
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #101 : Maaliskuu 23, 2008, 21:04:07 »
Unelmoin vaan Unkarista, Unkarista, Unkarista. Olen ollut siellä monesti, ja joka kerran kotiin tultua halu palata kasvaa kovemmaksi ja kovemmaksi. Haluan oppia kielen, mennä vaihtoon, opiskelemaan, muuttaa sinne... Etenkin Budapestiin minulla on jonkinkaltainen pakkomielle. Aina kun pääsen sinne, opettelen suunnistamaan jossakin tietyssä osassa kaupunkia vaivattomasti. Unkari on poliittisesti kaoottisessa tilassa, mutta en osaa ajatella sitä: olen menettänyt sydämeni kyseiselle maalle jo ajat sitten.

Joskus olisi hienoa käydä Euroopan ulkopuolella. Australiassa, Kanadassa, Uruguayssa, Chilessä, Argentiinassa, Kiinassa, Uudessa Seelannissa, Japanissa, jopa USAssa... Haluan matkustaa eri puolilla maailmaa ja saada selville millaista ihmisten elämä on jossakin muualla kuin täällä. Tai Unkarissa.
practice random acts of kindness

Muchy

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Maaliskuu 24, 2008, 11:27:39 »
Tällä hetkellä haluaisin eniten New Yorkiin, koska monet kaverit ja tutut ovat ravanneet siellä viime aikoina, mutta itse en ole koskaan päässyt näkemään tuota kaupunkia. Nähtävyydet ei välttämättä kiinnosta, ainakaan massa-sellaiset, mieluummin vaeltelisin kaduilla ja puistoissa Starbucksin kahvi kädessä sekä kävisin ostoksilla. Jenkeissä ois ihanaa käydä myös San Franciscossa, missä olenkin ollut .. 2-vuotiaana, ja Losi pitää nähdä:) Vielä joskus lukion jälkeen tämmönen piieni tournée Jenkkilässä.

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Maaliskuu 26, 2008, 18:29:50 »
Japaniin pitäisi ehdottomasti päästä tai kiinaan. Aasia on kiehtova maailman osa, ja sielä onneksi aina tulee käytyä kun Thaimaassa on meidän perheellä kesäasunto sielä..Ite haluaisin myös kovasti Islantiin, en oikein tiedä miksi mutta sinne olisi kivaa päästä kuumiin lähteisiin ja ratsastamaan islanninhevosilla. Italiaankin haluaisin kovasti ja Austraaliaan, Kanadaan, Meksikoon..vaikka minne! xD

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Maaliskuu 26, 2008, 19:15:41 »
Unelmoin siitä, että pääsisin käymään mahdollisimman monessa erilaisessa maassa eri puolilla maailmaa. Rakastan matkustamista, ja maailmanympärimatka on yksi suurimmista unelmistani. En muuten ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tykkää matkustamisesta O.o

Erityisen kiinnostunut olen mahdollisimman kaukaisista ja eksoottisista maista, joista en tiedä juuri mitään muuta kuin nimen. Olisi mahtavaa päästä jonnekin, missä elämä poikkeaa täysin omastani. Ja erityisesti kaukaiset maat kiinnostavat, esimerkiksi Kiina ja Japani, joiden kulttuuri ja historia vaikuttavat melko kiehtovilta.

Toisaalta haluaisin myös hirveästi päästä käymään oikeastaan kaikissa tunnetuissa suurkaupungeissa, kuten Lontoossa, Pariisissa (jonne olen kesällä menossa, jee), New Yorkissa, Tokiossa, yms. Olisi hienoa nähdä kaikki tv-sarjoista ja leffoista tutut paikat ihan oikeasti, ja tutustua muutenkin kaupunkeihin, joista löytyy melkein kaikkea mahdollista.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #105 : Maaliskuu 27, 2008, 14:50:02 »
Minua viehättää kovasti moni maa. Haluaisin suuresti matkustaa Israeliin, koska tämä kyseinen maa on minusta äärimmäisen mielenkiintoinen. Olen kristitty ja sinne olisi kiva mennä ihan pyhiinvaellusmielessä. Olisi uskomattoman hienoa nähdä niitä samoja paikkoja, jotka mainitaan Raamatussa.
Toinen vähän vähemmän järkevillä perusteluilla varustettu matkakohde jonne ehdottomasti haluaisin on Venäjä. Tätä maata kohti olen aina tuntenut lämpimiä tunteita ja Venäjän kulttuuri on niin hieno, että sitä ei voi sanoin kuvailla.

Näiden kahden pääkohteeni lisäksi haluaisin vaikka minne! Minua kiinnostaa niin moni eri paikka, että en jaksa luetella niitä kaikkia. Luultavasti tämä haluni matkustaa ulkomaille johtuu siitä, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella ja siitä, että olen katsonut liikaa telkkaria.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #106 : Maaliskuu 27, 2008, 20:21:37 »
Itse haluaisin mennä joskus New Yorkiin. Jokin siinä Amerikassa kiehtoo. Ehkäpä se, että jotkin tv-sarjat ym. ovat tulleet sieltä tutuiksi?
Oikeastaan haluaisin nähdä millaista se kunnollinen paikallisten elämä New Yorkissa on. Onko se todella sellaista mistä olen kuullut puhuttavan. Joka tapauksessa, tässä ainakin yksi syy. Haluaisin nähdä myös ne kaikki pilvenpiirtäjät sun muut nähtävyydet.

Haluaisin myös päästä joskus Uuteen-Seelantiin. Suurin syy on ehkä se, että Taru Sormusten herrasta-trilogia kuvattiin siellä. Ja ainakin elokuvan perusteella siellä on huimaavat maisemat. Myös ne kaikki kuumat lähteet haluaisin nähdä. Ja eläimet. Mutta joka tapauksessa. Tähän ns. "Keski-Maahan" haluaisin päästä.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #107 : Maaliskuu 29, 2008, 22:19:37 »
Tässä muutama päivä sitten tuli kauhea hinku päästä Englantiin. Olen käynyt siellä kaksi kertaa, koska tätini asuu siellä. Hän asuu perheensä kanssa aika maaseudulla, mistä on kahden tunnin ajomatka Lontooseen; ruuhka-aikana neljä tuntia. Perusenglantilaiset talot ovat ihania, ja jotkut tiet ovat hienoja, kun niiden kummallakin puolella on puita, jotka kaartuvat kauniisti tien päälle. Aivan kuin ajaisi jossain vihreässä tunnelissa. Siellä on myös peltoja, jotka ovat kesällä täynnä punaisia unikoita... :) Hienojen maisemien lisäksi tätini kotikylässä on ihana kirjasto, jossa olen käynyt pari kertaa. Sen yhteydessä on kahvila, johon voi mennä vaikka lukemaan juuri lainaamaansa kirjaa. Mahtavaa! :) Kirjastoa vastapäätä on hauska hedelmä- ja vihanneskauppa, joka on niin pieni, ettei siellä mahdu kunnolla kärryjä käntämään. Siellä on aina hauskaa käydä. Ja Englannista saa ihania Crunchie's-suklaapatukoita... <3
Luin Jästit ja Taikuus -kirjaa, ja siinä kerrottiin HP-fanimatkoista Lontooseen ja Skotlantiin. Minä ajattelin, että tuollaiselle on ihan pakko päästä...! Olisi muutenkin mukavaa päästä taas käymään Englannissa, kun siellä on vaan jotenkin ihanaa. Ja on serkkuja ikävä. Lontooseen en oikeastaan haluaisi (muuten kuin tuollaiselle Pottermatkalle), koska en kauheasti pidä isoista kaupungeista. Olisihan se varmaan ihan hieno kokemus nähdä kaikki Tower Bridget ja Big Benit, mutta toistaiseksi ajatus ei oikein houkuttele. Niin, paitsi jo kyseessä olisi se HP-matka. Jopas minä nyt toistan itseäni.
Ensimmäisellä kerralla kun kävimme tätini luona Englannissa, kävimme myös Walesissa. Siellä oli kyllä todella hienoa ajella, kun ympärillä oli pelkkiä vihreitä vuoria. Mahtavat maisemat. Kävimme myös Atlantin rannalla, missä kahlasimme aaltojen keskellä. Yövyimme bed & breakfasteissa ja söimme pubeissa fish & chipsiä. Perusenglantilaista.
En ole koskaan käynyt missään lämpimässä maassa, itse asiassa en ole käynyt ulkomailla missään muualla kuin Englannissa ja Walesissa. Eivät nuo etelän maat nekään houkuttele jostain syystä ollenkaan, en kylläkään tiedä miksi. Jotenkin en vain ole semmoinen "rantaihminen". Ja järvessä on paljon mukavampaa uida kuin meressä. Eikä minun tarvitse lähteä minnekkään kauas päästäkseni uimaan, kun asun Päijänteen rannalla.
Kuten joku oli jo kirjoittanut, minuakin kiehtoo Uusi-Seelanti. Sinne olisi todella hienoa päästä. Siellä on mahtavia maisemia, ainakin elokuvista päätellen... :)
Using the "are we", are we?

Poissa Riekale

• Kangaskaistale
  • Vuotislainen
    • Riekaleen kotisivut
« Vastaus #108 : Toukokuu 22, 2008, 17:03:03 »
Minä haluaisin lähteä ihan minne vain, mutta tässä "muutama...

1. Lontoo. Britit yleensäkin. Must Potter-fanille. (Ensi kesänä toive toteutuu, jee!)
2. Irlanti. Innostuttiin kaverin kanssa, kun nähtiin englannin tunnilla video Riverdancesta. Eli siis Irlantiin katsomaan Riverdancea.
3. Australia. Pikkutytöstä asti olen halunnut Australiaan. En tiedä mikä siinä viehättää, mutta pakko sinne on joskus päästä.
4. Rooma. Kaikki tiet vievät Roomaan.
5. Kreikka. Jumalten tyyssija.
6. Turkki. Ei muuten, mutta Troija ym. pitää nähdä.
7. Argentiina. Mahtavat maisemat.
8. Karibia. Sinne jonnekin kivalle saarelle, vaikka Trinidad & Tobago.. Mantsan kirjassa oli aivan ihana kuva sieltä. Tai sitten Karibian risteily...

Irene

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Kesäkuu 09, 2008, 00:38:30 »
Minua on aina kiinnostanut hirveesti Thaimaa, koska kaikkien kuvien ja kertomusten perusteella se on todella kaunis maa.
Toisena on kiinnostanut kaikki sademetsät. Olisi mahtavaa päästä sademetsään jättipuiden keskelle. Ja saada juosta mahtavassa kaatosateessa. Se olisi hienoa.

Huurretursas

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Heinäkuu 27, 2008, 19:04:45 »
Englannista olen unelmoinut ties kuinka kauan, ja parin kuukauden päästä olen tosiaan lähdössä Lontooseen! :D En tiedä mikä siinä Englannissa viehättää... Rakastan aivan älyttömästi englannin kieltä. Tarkoituksena olisi Lontoossa käydä ainakin Natural History Museumissa, kattelemassa tuttuja nähtävyyksiä, Big Beniä, Tower Bridgeä jne., London Eyessa, Freddie Mercuryn talon liepeillä fiilistelemässä ja tietenkin Kings Crossilla (kun kerta Lontoossa ollaan ;>) Platform 9 and 3/4:lla :D En malta odottaa...

Uuteen-Seelantiin tykästyin kunnolla vasta katsottuani LoTR-trilogian. Maisemat ovat jotain aivan mahtavaa, olisi ihanaa käydä joillakin kuvauspaikoilla, kuten Konnussa jne. Tietääkseni sellaisia fan tripejä järjestetään. Maksaa kyllä varmaan aika mukavasti... :D

Minua ei hirveästi kiinnosta rantalomat turistirysissä, koska ne on hetkessä koettu eikä siitä jää käteen oikein muuta kuin se uiminen/aurinko. Mutta minä nyt lähden minne vaan ulkomaille jos on mahdollisuus :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2008, 19:08:58 kirjoittanut Huurretursas »

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #111 : Heinäkuu 27, 2008, 19:23:10 »
Minäkin olen kinunnut Englantiin kuuntelemaan hienoa brittienkkua ties miten pitkään, mutta näillä näkymin en ole sinne menossa. Tykkään paljon vesisateesta, joten kohde olisi senkin puolesta kai aika hyvä! Kaikissa Potter-krääsää myyvissä kaupoissa olisi myös hienoa vierailla.

Myös Uusi-Seelanti olisi todella upea, koska se on kuulemani mukaan todella monipuolinen paikka. Minua myöskin kiinnostaisivat nuo Sormusten herran kuvauspaikat, vaikka ne eivät kuulemma hääppöisiä olekaan. Siellä olisi myös hienoja paikkoja kuvattavaksi.

Irlantiinkin haluaisin päästä, jo pelkkien maisemien takia. Ja vihreyden!

Pohjois-Norjassa olen käynyt usein, ja haluaisin sinne nytkin. Maisemat ovat aivan upeita, ja Jäämeren rannalla oli hienoa käydä. Ja siellä kaupoissa myytiin hyviä kookospullia. :D

Minäkään en ole ikinä ollut rantalomien ystävä, koska en pidä uimisesta tai auringonotosta. Yhden kerran olen sellaisella matkalla käynyt, enkä viihtynyt mitenkään erityisen hyvin.
imagine none of this is real

Poissa Minedin

• Otusmainen otus
  • Vuotislainen
  • Ufo
« Vastaus #112 : Heinäkuu 29, 2008, 21:10:10 »
Hehh. No minähän unelmoin vaikka mistä. Päällimäisenä mielessä ovat nämä välimeren maat, Italia, Ranska ja Espanja. Muualla maailmassa olisi kiva käydä myös etenkin Australiassa  ja Intiassa. Amerikkaan ei ole ikinä tehnyt kovinkaan paljoa mieli, tosin Brasilia voisi olla mielenkiintoinen, samoin Meksiko ja Andit. Tarkemmin sanottuna Pohjois-Amerikkaan en ole ikinä halunnut.
Ja miksikö. No aloitan vaikka tuosta rakkaudestani, Italiasta. Olen käynyt siellä kolme kertaa. Rakastan sen maan kulttuuria, kieltä, ruokia, kauppoja, rakennuksia, kaikkea. Ensimmäisen kerran siellä käydessäni (2005) tykästyin paikkaan nimeltä Gardajärvi. Siellä oli aivan ihana uimaranta, sellainen missä oli järkälemäisiä kiviä siellä pohjassa. Ihania pikkukatuja ja jäätelökioskeja. Rakennukset olivat kauniita. Turistirysän makua siinä kyllä oli, mutta oli silti mukava paikka. Toisella kerralla, Roomassa 2007, kävimme läpi useat historialliset nähtävyydet siellä. Ne olivat niin kiehtovia että... Myös Roomassa oli tietenkin ne kaikki ihanat asiat, pikkukadut, putiikit, torit, jäätelökioskit (se tärkein :D), ja kieli. Italian kieli on vain niin kaunista.
Matkustaminen on ihan älyttömän kivaa, kunhan ei mene turistirysiin, vaan paikallisen väen keskelle. Mielestäni ei ole järkeä mennä hienoihin luksushotelleihin katsomaan, miten turistit elävät, vaan jos ulkomailla ollaan, niin eikö ulkomaalaisia kulttuureita ja elämäntapoja pitäisi kokea turistimatkojen sijaan? Itse aina matkustan niin, etten mene lähellekään hotelleita.

Me olimme pienessä pikkukylässä tänä vuonna käydessämme Italiassa, ja oli ihanaa olla ihan tavallisen väen keskellä. Kaupungissa ei ollut yhtään turisteja ja majoituimme tavalliseen italialaiseen taloon kaupungin läheisyydessä. Joskus kun näimme yhden turistin hän tuli kysymään meiltä apua, että missä on toi ja toi paikka. Näytämme isäni kanssa kuulemma ihan italialaisilta. Ja sehän vain parantaa Italian ihanuutta. Oli ihanaa elää kuin Italiassa eletään. Valokuvaus oli myös mukava harrastus siellä, niin hienot maisemat ja kasvistot ja kulkukissat. (Siellä oli myös sitruuna-ja mandariinipuita, tuntui jotenkin uskomattomalta o_O) Yhteenveto: rakastan kaikkia asioita Italiassa, rupean opiskelemaan Italiaa ensi vuonna ja aion mennä sinne myöhäisintään, kun menen Interrailille (Tosin vasta viiden vuoden päästä. Kyllä mä sinne vielä ennen sitä menen).
 Ihan välisivuhuomautuksena sellainen asia, että mitä järkeä on mennä ulkomaille vain elämään hotellissa? Eräs ystäväni meni Espanjan Torremolinokseen kolmeksi päiväksi. (Järkeä mennä niin lyhyeksi aikaa?) Elelivät hotellissa, olivat kuulemma siellä aina aamupäivän kello kolmeen saakka, sen jälkeen menivät shoppailemaan. Ja illalla kaiken kukkuraksi söivät aina Havaiji-pizzan! Siis oikeasti, tuollaista elämää voisi elää ihan hyvin Suomessakin (varsinkin kun ottaa huomioon, että he eivät käyneet uimassa meressä kuin kerran.) paitsi, no se ero siinä on, ettei voi leuhkia kavereille, että ostin tän Espanjasta (samoista kaupoista, mitä on Suomessakin) tai että olin Espanjassa. Voisi vähän tutustua maan kulttuuriinkin tai ruokaan. He eivät käyneet varmaan edes kilometriä kauempana hotellista.
 Joo mutta sitten unelmiin. Ranskan Nizzaan rakastuin täysin. Ne rakennukset olivat jotain niin ihanaa ja aallot... Huh. Sinne menemme ehkä ensi kesänä kuukaudeksi, nyt emme hirveästi ehtineet tutustua kaupunkiin. Ja Nizzahan on ihan Italian vieressä...
 Espanja - unelma. Se on etelämpänä, kulttuuri kiinnostaa aivan ihanalta, kaverini on selittänyt kaikkea kivaa siitä ja niin. Siellä ei tulisi varmasti aika pitkäksi, koska voisi kierrrellä erilaisia matkakohteita, esim. Gibraltar kiehtoo. Siellä on kuulemma villejä apinoita, joilla on pehmeät kädet, t. eräs kaverini. Ah.
 Intia kiehtoo jo pelkän kulttuurin vuoksi, Austraaliassa kiehtoo luonto. Kengurut, Ayers Rock(vaimikäonkaan), eläimet ylipäätäänsä ja koralliriutta. Brasilia ja Meksiko kiehtovat kulttuuriensa vuoksi.
 Jostain syystä en ole ikinä halunnut Isoon-Britanniaan, niinkuin en Irlantiinkaan. Ne on vaan jotenkin liian tylsiä. Tietenkin Pottereiden kotimaa olisi ihan hieno päästä näkemään, mutta ei... Ei hirveästi kiinnosta. Saattaapi johtua siitä, että seitsemänvuotiaana Skotlannissa olimme kaksi kuukautta, joista toisen olin kipeänä. Mukavaa.
C:

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #113 : Elokuu 03, 2008, 16:54:27 »
Unelmoin joskus pääseväni São Tomé ja Príncipe-nimiseen saarivaltioon. Se sijaitsee Atlantin valtamerella Afrikan länsipuolella. Vaikka unelmoinkin tuosta lämpimästä ihanasta paikasta, en välttämättä haluaisi matkustaa sinne. En kauheasti pidä kuumasta. Silti unelmoin siitä.

Toinen, mihin haluaisin mennä (ja nyt myös mennä) on joku sen tyyppinen maa kuin Saksa, Iso-Britannia, Norja, Ruotsi tai Irlanti. Nuo eivät välttämättä ole kovin samanlaisia keskenään, mutta ne ovat sopivan lähellä Suomea. Ilmastokin vastaa Suomen oloja (tai siis ei ole kovinkaan paljon kylmempi tai kuumempi), joka on hyvä. Aikaero on sopiva kestää ja noista maista löytyy paljon mielenkiintoisia asioita. Lennot tai laivamatkat eivät ole kovin hankalia järjestää, joten senkin puolesta hyvä (riippuu tietenkin jos haluaa johonkin tiettyyn paikkaan maassa). Mutta haaveeksi taitaa pidemmät matkat jäädä. Korkeintaa päivän pistäytyminen Ruotsissa. Enempään ei kukaan muu kuin minä halua ryhtyä. Ehkä sitten joskus matkakin, mutta nyt vain unelma riittää :)
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Elokuu 03, 2008, 19:52:28 »
Voi, on tuhottomasti paikkoja joihin tahtoisin päästä tutustumaan ihan ajan kanssa. Matkailu on todella mukavaa. No, yritän nyt listailla jotain unelmakohteita..

Uusi-Seelanti Kerta kaikkisen ihana. Paljon tekemistä, kauniita luonnonkohteita, upeita maisemia.. Tämä on oikeastaan aika uusi unelmakohde, mutta sitäkin kovempi hinku on päästä käymään siellä. <3 Ainut vastenmielisyys on se, että lento kestää kauan. En oikein pidä pitkistä lentomatkoista, lentäminen on paitsi tylsää myös tosi pelottavaa.

Islanti Siellä voisi rentoutua kuumissa lähteissä, ratsastaa islanninhevosilla, käydä katsomassa tulivuoria ja tutustua maan kulttuuriin, eli siis luultavasti aivan mainio lomakohde vaikkei lämmin olekaan.

Madeira eli eräs Portugalin saari olisi ihastuttava lomakohde. Siellä on kuulemma kaunis luonto. Lisäksi Madeiralla on tekemistä, ja vaikka siellä onkin lämpöistä, se ei kuitenkaan olisi mikään rannallalöhöilyloma.

Sitten on paljon muitakin, mainittakoon Englannista Lontoo, Karibia, Thaimaa, Madagaskar..
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #115 : Elokuu 03, 2008, 20:02:23 »
Kyllä.Haluaisin mennä Lontoosen tutkimaan Potterin maailmaa,ja nähdä toivottavasti suosikki näyttelijäni.Toisena toiveissa on missä Beverly Hills 90210(jos muistatte)kuvattiin.Kolmantena tulee Florida ja Madrid,vois olla kiva häämatka kohdekin.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #116 : Elokuu 04, 2008, 02:03:27 »
Indonesia ja Thaimaa kiinnostavat kovasti. Tarkoitus olisi kumpaiseenkin myös joskus päätyä muutamaksi kuukaudeksi. Tietysti turistittomille alueille, en pidä turisteista. Elämästä riisuttu kaikki turhuus ja upeat merimaisemat vetävät puoleensa. Olisi ihanaa vetäytyä pois täästä kiireestä ja kaikesta hömpästä mitä päivittäin kestää, ja vain rentoutua jossain riippukeinussa merituulen hiljalleen keinuttaessa. Tosin eksoottiset ötökät voisin suosiolla jättää väliin.

Ja sitten jos kaupunkiin pääsis, niin Barcelona (Espanjassa, jos joku ei tiedä) on ehdoton rakkauteni. Sydän jäi sinne ja täytyy käydä sitä siellä tervehtimässä aina silloin tällöin. Barcelona on aivan upea kaupunki, nähtävää riittää, mm. uskomaton arkkitehtuuri kuten Sagrada Familia -kirkko on jotain käsittämätöntä, muut kirkot, se-puisto-jonka-nimeä-en-muista ja sen kaktukset joissa on kaikilla kielillä turistien viestejä ja tietty goottilainen kaupunginosa. Ja ne kenkäkaupat. Niitä on paljon ja ne on melko halpoja + muodit suuresti Suomea edellä. Barcelona on taivas. Suosittelen kovasti kaikille kaupunkimatkaajille.

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Elokuu 04, 2008, 12:56:55 »
Haluaisin lähteä 2 viikon kiertomatkalle Uuteen-Seelantiin.
Olen halunnut siitä lähtien mennä sinne, kun katsoin TSH-leffat. Siellä on niin ihanat maisemat, erikoisia eläimiä ja kaikkia luonnonilmiöitä tms.
Olisi kiva käydä katsomassa TSH-leffojen kuvauspaikkoja ja muitakin erikoisia paikkoja.

- Merri.
- What?
- I'm hungry.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Elokuu 05, 2008, 16:31:42 »
minä olen ollut niin kauan kuin vain jaksan muistaa hirveä englanti hullu! varsinkin lontoo on aina kiehtonut minua. minun unelmani olisikin että saisin matkustaa lontooseen. eritoten haluaisin kierrellä ja katsella lontoon nähtävyyksiä ja varsinkin erilaiset linnat kiehtovat minua! välillä haaveilen muuttavanikin englantiin. en pysyvästi, mutta muutama vuosi siellä olisi kiva. Harkitsenkin, jos lukion jälkeen menisin sinne aupairiksi tai jotain :) se olisi mahtavaa!

lisäksi haaveilen matkasta jonnekkin lämpöiseen esimerkiksi turkkiin, espanjaan, kreetalle, egyptiin... ihan minne vain missä on aurinkoa ja merta!

Poissa Kirlie

• Viherpeippo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartIce8304
« Vastaus #119 : Elokuu 05, 2008, 18:30:33 »
Minua on aina kiehtonut Yhdysvallat. Eniten siellä kiehtovat isot kaupungit ja se ettei siellä ole niin ahdistava ja masentava ilmapiiri. Suomi on mahtava maa muuten, mutta aina talvisin ja joskus muulloinkin tulee sellainen tunne, että haluaa jotain isompaa ja mahtavampaa, kuin nämä Suomen takapajuiset kyläpahaset. Mahdollisuudet menestymiseen on paljon paremmat amerikassa, kuin täällä Suomessa. Kuinka monta maailmalla tunnettua ihmistä Suomesta löytyy? Ja se on myös mielenkiintoista, miten erinlaista väestöä siellä asuu. Olen kaikkea muuta kuin rasisti. Haluan ,että ympärillä on mahdollisimman erinnäköisiä ja erinlaisia ihmisiä. Minua harmittaa ettei Suomessa asu kovin paljoa tummaihoisia, koska haluaisin tutustua heihin. Haluaisin asumaan Yhdysvaltoihin, New Yorkiin. Olen suunnitellut, että lähtisin lukion jälkeen Yhdysvaltoihin, jos pääsisin sisään johonkin yliopistoon New Yorkin osavaltiosta.

Toinen maa joka on aivan ihana, Kreikka. Eniten Kreikassa viehättää sen historia. Kävin perheeni kanssa viikon Kreetanlomalla alkukesästä ja ihastuin paikkaan täysin. Lämpöä riitti ja ruoka oli hyvää. Cyros pitaa jäin varsinkin kaipaamaan (nam!). Kreikka olisi ehkä muuten ollut hyvä paikka vaikka asua, mutta eläinihmisenä minua kummastutti suunnattomasti se, ettei koko saarella tunnuttu tietävän jyrsijöistä lemmikeinä. Yhdestäkään isosta marketista et saanut jyrsijänruokaa. Kaneja myytiin torilla ruoaksi. Koiria hylättiin kaduille ja ne kulkivat perässä ruokaa kerjäten. Sellainen ei sovi eläinrakkaalle joka kasvattaa jyrsijöitä ja rakastaa koiria.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #120 : Elokuu 06, 2008, 02:48:06 »
Olen ihminen joka on ; Born to travel! Tuntuu ettei sitä koskaan voi saada kyllikseen vieraiden maiden kulttuurista ja siitä tunteesta kun istahtaa lentokoneen penkille ja edessä on matka vieraaseen maahan. Tai siitä kun katselee lentokoneen ikkunasta vuoristoja ja meriä tai katselen matkaesitteitä ja pohdin että "Tuolla olisi ihana käydä , ja tuolla ja tuolla". Kaipaan oikeastaan aina ulkomaille, ei sillä pidän suomestakin mutta minusta osa on aina lentokoneessa matkalle milloin minnekkin. Olen suunnitellut eläväni todella vanhaksi, ihan vain siksi että minulla on aikaa koluta jokainen maailman paikka jonne olen aina halunnut. Olen matkustellut aika paljon, jos vertaa moniin ystäviini. Olin ensimmäisellä ulkomaanmatkallani kolme vuotias, ja kun olin pienempi Mammani omisti Espanjassa loma-asunnon, jossa kävimme, johtunee kummastakin että minusta on tullut tälläinen matkustaja sielu.

Unelmoin monestakin kohteesta, mutta oikeastaan muutama on aivan ylitse muiden. Olen jo useamman vuoden tahtonut lähteä Iso-Britanniaan, ja minun piti sinne Au Pairiksi lähteäkkin, mikä sitten valitettavasti peruuntui mutta luin tuolloin todella paljon Iso-Britannian ja Lontoon historiasta sekä muuten Brittiläisestä elämästä. Olen myös katsellut paljon kuvia ja olisi niin ihanaa nähdä vihreät nummet ja syödä englantilainen aamiainen jossain kämysessä pubissa. Mennä Lontooseen shoppaileen ja ihastelemaan isoa maailmaa, kiertäen tietysti kaikki nähtävyydet ja matkustella ympäri Brittien saaria, käyden Irlannissa ja Skotlannissakin. Kuulla sitä ihastuttavaa britti aksenttia ja vierailla kirjakaupoissa ja kahviloissa. Hide Park on myös ihan ehdoton!  Sitten tietysti kaikki Pottereihin liittyvät nähtävyydet King Cross asema jne. Harmi vain että Lontoo on matkakohteena hivenen kallis opiskelijan kukkarolle mutta säästämällä ,säästämällä se sitten joskus onnistuu ja minäkin pääsen kaikkein pitkäaikaisemman matkakohde haaveeni toteuttmaan.

Toinen matkakohde jossa haluaisin käydä on tuo Amerikka. Ei oikeastaan mitään väliä minne sinne, kunhan pääsisi tuota suurta maailmaa näkemään. Tietysti jokin Florida /Miami houkuttelee maisemallaan todella paljon mutta kyllä New York tai Los Angeleskin houkuttaa . Erityisesti haluaisin kokeilla surffausta, vaikka luulen että olisin siinä aikas surkea:D Jostain syystä minulla on tullut jonkunasteinen kiintymys amerikkalaisia kohtaan kun heidän kanssaan olen paljon näin netin välityksellä tekemisissä. Muutama tuttuni on ollut vaihtarina Amerikassa ja on sanonut että sitä meininkiä pitäisi jokaisen ihmisen nähdä ja varsinkin sitä syömistä. Onneksi tämä matkahaaveeni Amerikkaan voi olla muutaman vuoden kuluttua toteutumassa kun äitini on hieman vihjaillut että sinne lähdettäisiin kun hän täyttää 50 vuotta. Olen kyllä sanonut että mennään sitten käymään Harry Potter teemapuistossa, ja äiti ei tätä ajatusta tyrmännyt:) Eli toivottavasti tämä nyt toteutuu!

Kolmas on sitten Uusi-Seelanti, joka juontaa suurilta osin Sormusten Herra fanituksestani ja niistä upeista maisemista. Siellä olisi kyllä kerta kaikkiaan mykistävää käydä.

Sitten sellaisistä ulkomaankohteista missä olen jo käynyt, mutta haluaisin vierailla, niin Espanja on kyllä sellainen. Minne varsinkin talvisin kaipaan aina. Olen tosiaan siellä useamman kerran vieraillut ja aina nauttinut yhtä paljon kulttuurista, ihmisistä, maisemista, uimisesta, auringon ottamisesta, shoppaamisesta jopa Espanjan hulluista bussikuskeista keskellä vuoriston mutkittelevia teitä. Lähtisin sinne aina jos olisi mahdollista ja suunnitelmissani on kun hieman vanhempi olen tai sitten viimeistään kun olen eläkkeellä niin hommaan mukavan talviasunnon jonne pääsen sitten Suomen ilmastoa talvisin karkuun. Tämä on tietysti vähän kaukainen haave mutta pitäähän niitä haaveita toki olla:D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2008, 02:54:22 kirjoittanut Jessie »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Mantikori

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Elokuu 31, 2008, 22:17:36 »
Minua kiehtoo aivan suunnattoman paljon Ranska, serkkuni asuu Ranskassa ja olen nähnyt aivan valtavat määrät kuvia kyseisestä maasta. Aivan ihanaa. Etenkin Pariisi houkuttaa minua, jotenkin ne ihanan vanhahtavat ja yksityiskohtaiset kadut, kujat ja kuppilat näyttävät joltain niin ihalalta. <3__<3

Myös Suomi on mahtava maa! Niin kulttuuriltaan kuin talviltaan. Rakastan lunta. Englannissa ei koskaan ole kunnollisia kinoksia, vain hieman jotain loskaista töhnää maanpinnalla, mutta ne suomen lumikinokset!

En muuten ymmärrä, miksi ihmiset haluavat tulla Lontooseen asumaan. Tai siis, onhan se lomakohteena ihan kiva paikka, kun näkee vain enimmäkseen sitä kaunisteltua ja puhdasta puolta, mutta todellisuudessa Lontoo on aivan karmaiseva paikka asua.
Lontoo on saastainen ja likainen, se lian ja roskan määrä on aivan järkyttävää! Jos sinulle sanotaan, että Lontoossa " Jokin on 15 - minuutin ajomatkan päässä", varaa matkaan aikaa vähintään 45-minuuttia. Voi kuullostaa liioittelulta, mutta Lontoossa pääsee oikeasti nopeammin kävellen kuin autolla..
Lontoon vuokra-asuntojen hinnat ovat melkeimpä jo epäinhimillisen kalliita. Jos sinulla ei oli kunnollisia tuloja, oletko valmis elämään umpihomeisessa yksiössä järkyttävillä vuokrilla vai asuisitko mieluummin kadulla? Katukin saattaisi olla terveydelle parempi ratkaisu.. Näistä korkeista hinnoista vielä, että nykyään saat maksaa yleisessä vessassakin käynnistä lähestulkoon £5
Sitten on se väkivalta..
Usein kauhistellaan, mitna väkivaltainen Helsinki on, eikä kaduilla voi enää liikkua turvallisesti iltoisin.. Menisivät nuo kauhistelijat Lontooseen illalla.
Lontoo on vaarallinen ja kamala paikka, voin sanoa sen, vaikka se onkin kotipaikkakuntani.

Anteeksi t'm' saarna, mutta rupesi vain kummastuttamaan tuo Lontoon ihannointi. :)

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #122 : Joulukuu 10, 2008, 00:54:34 »
Hähää, ihmiset. Haikailuni legendaarisen Malin perään saapi mahdollisesti kesällä uutta kipinää, sillä lähden kahdeksi viikoksi partiohommissa vouhottamaan naapurimaa Senegaliin! Kyseessä on tosiaan Suomen Partiolaisten ja Senegalin partioliiton ympäristöyhteistyöprojekti Woomalin (wolofiksi "kehitys") teemaleiri. Mennään sinne sitten tekemään ympäristötekoja ja näkemään kulttuuria 30:n suomalaisen rättikurkun voimin. Leirillä on mukana saman verran paikallista partiokansaa sitten myös. Muttajoo, sikäli kuin tiedän Senegalin kaupunkiseutujen ympäristön tilasta, niin muutaman naiivin haikailijan ympäristötavoitteet eivät pelasta mitään eivätkä ketään. Onpahan silti mahdollisuus käydä näkemässä maata ja ihmisiä ja kulttuuria. Odotan reissua enemmän kuin innoissani.

Keväällä sitten juostaankin kaiken maailman rokotuksissa ja jostain maalis-huhtikuusta alkaa malariapillerten napsinta. Ja se osa kesästä, mitä Suomessa olen, vierähtää sitten kokonaan duunissa (jos vain saan töitä, tietty), kun kaksi viikkoa muualla on kuitenkin aikasta paljon tilipussista pois. Mutta ei se mitään, pyrkimykseni on hankkia kesätyöt Tampereen seudulta tai muualtapäin Suomea, missä minulla ei ole vapaa-ajalla sosiaalista verkostoa rajoittamassa ylitöiden tekoa ja täten myös tienestejä. Hirvittää vain, että noilla isommilla rakennusfirmoilla on joku kouristuksenomainen taipumus ylikumarrella työaikalakeja ja verottajaa, eli saa nähdä, miten onnistuu reissun kulujen ja senaikaisen palkattomuuden fiksaaminen. Käsittääkseni jo 12 tuntia päivittäin ja lauantait mukana alkaa lähennellä hanttihommissa työaikarajaa.

Senegaliin ollaan silti lähdössä. Aina se valuuttapuoli jotenkin hoituu, tai jossei hoidu niin sitten painutaan maan alle, kenties jopa vaaka-asennossa. Hähhäh. Toivottavasti tulee reissusta avartava.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Joulukuu 16, 2008, 16:05:13 »
Minä pääsen elämään unelmaani, tai siis, elän sitä tavallaan jo nyt. Latinalainen Amerikka on kiehtonut usean vuoden aivan mielettömästi (Brasilia eritoten (ja Venezuela aiemmin)), ja nyt menen sitten syksyllä vuodeksi Argentiinaan. Jotenkin se kulttuurin poikkeavuus ja kaikki mielettömät vaihtaritarinat sai minut lähes pois tolaltani lattareista, oli maa nyt melkein mikä hyvänsä. Ette usko miten kauan himotun unelman toteutuminen tuntuu mielettömältä, voisi kuvitella saaneensa Felixiä hieman aina kun aihe tulee puheeksi. Ja että pääsen Argentiinan oikean (ei minkään turisti) kulttuurin keskellä vielä pidemmäksi aikaa.

Minäkin olen ikäänkuin syntynyt matkustamaan, olen ollut nyt reilun kymmenisen kertaa ulkomailla suurinpiirtein seitsemässä eri maassa (+ Viro ja Ruotsi), vaikka se ei nyt niin hirveästi olekaan, niin koen itseni etuoikeutetuksi kun olen kuitenkin päässyt matkustamaan, moni itseni ikäinen (olen siis 17) ei ole päässyt mihinkään, ja minusta se itsestäni tuntuu oudolta (ei sillä että olisin ylhäältä syötetty ja syntynyt kultalusikka suussa ja kultamunat palleina (vaikka tyttö olenkin)). Egyptikin kiinostaisi aivan mielettömästi, mutta sinne en ole vielä päässyt kun porukat ei niin kauhean rahoissa ole ollut koskaan, niin ollaan aina tyydytty mahdollisimman halpoihin valmismatkapaketteihin. Puola oli sellainen maa, joka erityisesti jäi mieleen, se on ainoa ns. kaupunkiloma jossa olen ollut (+ Ruotsi ja Viro), joten se tuntui ihan mielettömän viihdyttävältä kun ei mennyt vain rannalla löhötessä ja halpiskojuja kierrellessä, vaan tuli sitä minun vanhempieni ihannoimaa kulttuuria ja historiaakin Auschwitzissa käydessä. Vielä haluaisin Puolaan tai Saksaan näkemään muita keskitysleirejä, ne kun jollain oudolla tavalla kiehtoo minua aivan mielettömästi.

Mutta niin, itse olen ollut myös kauheasti reissun päällä myös Suomessa. Kaverini kanssa valitaan aina muutama kaupunki ja lähdetään ikäänkuin Suomi-railille. Viime kesänä meillä oli viikon mittainen reissu ja käytiin läpi (karttula), Kuopio, Lahti, Helsinki, Lappeenranta, Mikkeli ja jyväskylä. Kaikki nuo viikon aikana. Huhhuh. Eikä mennyt edes kauhesti rahaa kun sai aina kyydin sillointällöin pummittua jossain ja jos jokatapauksessa oltiin tulossa mistä lie takaisin Kuopioon, niin sama oli jääd junalla puolivälissä pois ja jatkaa matkaa seuraavana päivänä, muutama euro vaan lisää hintsua. Minulla taisi reissu maksaa 100 e pintaan, mutta kaverini meni kyllä +-50 euron satsilla (sis. matkat, vähäinen muona ja... eh.. juomiset). Muutenkin samaisen tyypin kanssa matkustelemme viikonloppuisin yleensä Mikkelissä, Lappeenrannassa, Helsingissä ja Kajaanissa. Noissa kaupungeissa kun on tuttuja niin ei ole majoituksen kanssa ongelmia.
akfjldjklk

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #124 : Joulukuu 17, 2008, 18:52:57 »
Hmm... Minä unelmoin suuresti Espanjasta <3 Olen aina halunnut päästä sinne, se ihana kieli ja ihana maa. Ja koska en ole koskaan käynyt siellä. Välimeren rannalla hmm. Espanjalainen ruoka on varmaan todella hyvää. Olen yhdessä hotellissa 'sevilla' ravintolassa täällä suomessa syönyt tapakset, muttei ne oo niin hyviä varmaan kun ihan aidot espanjalaiset ruuat.

Toinen paikka mikä kiehtoo on Iso-Britannia, kaverin kanssa suunnitellaan sinne kielimatkalle lähtemistä parin vuoden päästä, toivottavasti toteutus. Lontoo olisi ihana paikka. Vaikkakin kielimatkalle mentäisiin varmaan Brightoniin, ne kuvat mitä sieltä on ovat mahtavia, aah.

Sitten unelmoin pääsystä joko Pohjois-Amerikkaan tai Canadaan, Canadassa varsinkin, vuoria, siellä on vähän samantapaista kuin Suomessa yms...

Onhan todella paljon maita minne unelmoisin, en vaan viitsi tänne pitkää listaa niistä tehä :)
Is this the real life, is this just fantasy ?