Kirjoittaja Aihe: Tv-ohjelmien ja elokuvien tunnistusta  (Luettu 43424 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

chikita

• Ankeuttaja
Tv-ohjelmien ja elokuvien tunnistusta
« : Lokakuu 03, 2004, 13:11:57 »
En löytänyt haulla tälläistä topiccia, mutta korjatkaa jos olen väärässä. Ajattelin perustaa tälläisen tv- ohjelmien tunnistus topicin, koska esimerkiksi biiseillä on jo tälläinen topic. Monilla on varmasti myös sellaisia tv- ohjelmia, mitkä on tulleet joskus kauan sitten ja ei millään muista sen kyseisen nimeä.

Itse haluaisin tietää erään sarjan nimen, (saattoi olla myös minisarja) tämä kyseinen sarja tuli maikkarilla ehkä n. 6 vuotta sitten (tämä on vain arvio). Siinä ihmiset oli lentokoneessa ja sitten ne lensi johonkin vyöhykkeeseen ja melkein kaikki ihmiset katosivat maapallolta. Sitten ne jäljelle jääneet ihmiset oli jossain lentokentällä ja siellä oli jotain ihmeporukkaa. Sarjan nimeksi muistan Gladiaattorit. (mikä tuskin pitää paikkansa...) Jos joku osaa kertoa minulle mistä sarjasta on kyse, niin olen tosi kiitollinen! Minun selityksistä on varmaan aika vaikea saada selvää...

Pistäkää myös omia kysymyksiä tänne!

// 6.10.2005 Thomas liitti topicin aihealueeseen tv-ohjelmien lisäksi myös elokuvien tunnistuksen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2012, 19:42:11 kirjoittanut Surumielinen »

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Re: Tv- ohjelmien tunnistusta
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2004, 13:17:37 »
Minusta tuo kuvailemasi sarjaa kuulostaa kovasti joltain minisarjalta joka perustui Stephen Kingin johonkin kirjaan. Muistan kirjan paremmin kuin sarjan, mutta kovasti kuulostaa tutulta. Nimi ei tule millään mieleen, mutta eiköhän tuo Google osaa kertoa enemmän :)

Muoks: Osasihan se Google. Onkohan kyseessä The Langoliers?
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

chikita

• Ankeuttaja
Re: Tv- ohjelmien tunnistusta
« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2004, 13:33:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Lupin"
Muoks: Osasihan se Google. Onkohan kyseessä The Langoliers?

Joo, kyllä se on tuo kyseinen minisarja :) Kiitoksia paljon Lupinille, en olisi itse millään muistanut.

Iita

• Ankeuttaja
Tv- ohjelmien ja elokuvien tunnistusta
« Vastaus #3 : Lokakuu 03, 2004, 13:39:39 »
Kyseinen elokuva tunnetaan suomeksi myös nimellä Ajan valtiaat, jos haluat vaikka etsiä sen käsiisi jostain videoliikkeestä.

coteau

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2004, 16:57:31 »
Hei oliko tuossa sarjassa mahdollisesti sellainen mies ketä repi koko ajan jotain paperia silpuksi ^^
Olin kovin nuori ja tietämätön aikaan kun se tv:stä tuli mutta se on jäänyt aika pahasti takaraivoon :D Täytyy käydä kirja lainaamassa...

Iita

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Lokakuu 04, 2004, 19:36:57 »
Lainaus käyttäjältä: "nevertheless"
Hei oliko tuossa sarjassa mahdollisesti sellainen mies ketä repi koko ajan jotain paperia silpuksi ^^

Kyllä vain, sama sarja/leffa kyseessä.

Ossian

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Lokakuu 05, 2004, 21:42:37 »
Aivan uskomatonta! Olen kaikki vuodet luullut nähneeni unta tai jotain tuosta samasta sarjasta. Kiva kuulla että se on oikeasti olemassa ja vielä tavoitettavissa. Hurjaa...
Että ilmeisen hyvä topic kun heti toimi. Toivottavasti tästä on jatkossakin hyötyä.

Poissa chira

• Maanantai-
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Lokakuu 09, 2004, 21:26:42 »
Ei voi olla totta! Juuri tuota elokuvaa/sarjaa ajattelin avatessani tätä topicia. Minäkin luulin pitkään, että olin nähnyt unta, mutta sitten näin sen uudestaan tv:stä. En silloin kuitenkaan muistanut katsoa sen nimeä. Mikäköhän se kirja on nimeltään suomeksi? Ajan valtiaat myös?
Aika on kalju noita

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #8 : Lokakuu 09, 2004, 21:35:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Ossian"
Olen kaikki vuodet luullut nähneeni unta tai jotain tuosta samasta sarjasta.

Minua taas on vuosikausia vaivannut myös unena ilmeisesti joskus pienenä tv:stä näkemäni ohjelma.

Muistan vain sen, että pieni tyttö, ehkä 6-8 vuotias tippuu johonkin kallion koloon, kenties vanhaan vanhempaan vanhimpaan kaivoon tms. Jotenkin hämärästi muistan isän ja vanhemman siskon jotka häntä etsivät, ja jonku omituinen muistikuva on kauheasta janosta ja pehmolelusta.

Soittaako mitään kelloja?

Maia Kupari

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Lokakuu 10, 2004, 00:32:42 »
En muista Mirzamin ohjelmaa, mutta se herätti tv-muiston, joka on minua vaivannut. Ensinnäkin, olen 20 joten tämän ohjelman muistaakseen täytyy olla suunnilleen saman ikäinen tai hiukan vanhempi, muisto sijoittuu aikaan ennen kouluikää. Ohjelma oli suomalainen nuortenohjelma, varmaan johonkin kirjaan perustuva tv-sarja. Siinä oli joukko nuoria ja sitten joku maanalainen putki, joku viemäri tai vastaava, johon liittyi jokin arvoitus. Muistan vaan ne lapset siellä maan alla, ilman vanhempien lupaa, tietenkin.

Ja sitten toinen! Meillä on valokuva hetkestä, jolloin äidin mukaan ensimmäisen kerran elämässäni todella tajusin television olevan olemassa. Olen noin puolivuotiaana kontannut ihan ruudun eteen tuijottamaan piirrettyä lastenohjelmaa karhunpennusta. Ja ei, kyseessä ei ole taotao. Karhu on ruskea, ja jonkin ihmeen mielikuvan mukaan ohjelmassa olisi ollut kaksi eriväristä karhua ja niiden seikkailuja. Tämä olisi tosi kiva selvittää :)

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #10 : Lokakuu 10, 2004, 00:43:22 »
Maia: Olisikohan kyseessä sarja kahdesta karhunpennusta joiden nimet taisivat olla Jaki ja Nuka, tai jotain sinnepäin? Tuollaista muistelen katselleeni pienenä.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #11 : Lokakuu 10, 2004, 11:40:20 »
Lainaus käyttäjältä: Lupin
Maia: Olisikohan kyseessä sarja kahdesta karhunpennusta joiden nimet taisivat olla Jaki ja Nuka, tai jotain sinnepäin?

Jaki ja Nuka oli ihana! Jaki oli ruskea ja Nuka keltainen. Kaksoisveljeni kanssa leikimme aina, että minä olin Nuka ja hän oli Jaki. Minulla on kaksi jaksoa tästä nauhalla ja vieläkin tuherran itkua, kun katson niitä (osa hohdosta tosin katosi, kun vanhempana tajusin, että Nukalla on Niiskuneidin ääni o_o). Koskaan ennen en ole kuullut kenestäkään, joka olisi tätä itseni lisäksi katsonut, pointsit sinne! Ihanimpia piirrettyjä ikinä!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2007, 00:26:51 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
« Vastaus #12 : Lokakuu 10, 2004, 11:52:59 »
Hitsi, muistaako kukaan sitä eräänlaista seikkailuohjelmaa, jossa kaksi (tai useampi, ei hajuakaan) kilpailijaa kilpailivat sellaisella saarella muistaaksen Etelä-Ranskassa. Ainakin ohjelma taisi olla ranskalainen.
Yksi laji oli ainakin sellainen pukkitaistelu pari metriä sellaisen mutakuopan yläpuolella. Muta oli todella vaaleankellertävää.
Muistaakseni lopussa tyypit kiipesivät sellaista vuorta ylöspäin, mutta en voi olla varma.
Tuli joskus ihan 90-luvun alkupuolella.

Sen nimi taisi olla joku saari. Tai en tiedä.
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Lokakuu 10, 2004, 12:03:03 »
Lainaus käyttäjältä: "nevertheless"

Minäkin näin tuon sarjan/elokuvan! Olin silloin kyllä aika nuori. Mutta kerran kun avasin telkkarin, se vaikutti mielenkiintoiselta ja rupesin katsomaan. Minä muistaisin kyllä että se oli leffa?

Muistan siitä ohjelmasta vaan jotain pätkiä. Esim. eikö koko maapallolta hävinnyt kaikki äänet? Sitten siinä oli joku sokea tyttö? Ja se hullu mies joka repi papereita silpuksi..? Mutta mihin ne ihmiset katosivat? *ei muista ollenkaan*

Iita

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Lokakuu 10, 2004, 12:04:42 »
Tyynyliina, olisikohan kyseessä Seikkailujen linna? Se oli ainakin ranskalainen ohjelma. En muista siitä paljonkaan, mutta siellä oli tietty määrä ihmisiä (en muista kuinka monta) suorittamassa erilaisia tehtäviä, joista sai avaimia. Voittaja sai sitten jonkun rahapalkinnon kai.

junnuzka

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Lokakuu 10, 2004, 12:19:29 »
Minä taas muistelen katsoneeni joskus lapsena juuri tuollaista kilpailuohjelmaa, joka kilpailtiin myös jossain linnassa. Siinä muutama kisailija suoritti kaikenlaisia tehtäviä (esimerkiksi yhdessä piti liikkua huoneessa tavaroiden päällä, että ei koskettanut lattiaan) ja välillä joku kävi aina jossain tornissa sellaisen vanhan miehen luona. Sitten lopussa kilpailijoiden piti kerätä mahdollisimman paljon rahaa sellaiseen laatikkoon, ennen kuin heidän uloskäyntinsä sulkeutuu. Ja kun uloskäynti oli sulkeutunut sinne huoneeseen, josta sitä rahaa haettiin, päästettiin sinne joukko tiikereitä xD

Minusta tuntuu, että tuo kyseinen ohjelma oli ranskalainen, mutta en ole varma, tuliko se edes miltään suomalaiselta kanavalta..

Iita

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 10, 2004, 12:23:18 »
junnuzka, juuri tuota ohjelmaa minäkin tarkoitin. TV2 näytti sitä jonkin aikaa 90-luvun alussa, vaikkakaan pitkään se ei pyörinyt.

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Lokakuu 10, 2004, 15:14:23 »
Muistaako kukaan semmoista italialaista (?) ohjelmaa, joka tuli joskus -90 luvun puolivälissä. Se kerto semmosesta tavallisen perheen arjesta, ja miun muistikuvien mukaan sillä perheellä oli tiukka lapsen vahti ja kolme lasta. :P
On vaan jäänyt mieleen koska ne ihmiset puhu siinä nopeasti, ja tämä kuului siis joskus pikkuisena lempparisarjoihini. Tuli joko tv2:lta tai tv1:ltä.
It´s over.

Hopealohikäärme

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Lokakuu 10, 2004, 15:20:57 »
Muistaako kukaan joskus 90-luvulla ykkösen tai kakkosen kesäaamussa tullutta nuortensarjaa, jonka nimi oli mahdollisesti jotain lohikäärmeisiin liittyvää. Sarjassa oli tyttö, joka matkusti veneen näköisellä laitteella eri maailmoihin. "Veneessä" oli jotain kristalleja, joita eri asentoihin siirtämällä pystyi valitsemaan mihin maailmaan päätyi.

Yksi maailma muistutti keisariajan kiinaa ja toisessa oli jotain panssarivaunun näköisiä koneita, jotka halusivat tuhota ihmiset. Pelkäsin niitä aivan mielettömästi. Muistan myös pahisnaisen, jonka tyttö pelasti orjuudesta jostain ihme maailmasta.  Eräässä maailmassa oli jonkinlainen jadenaamio, joka avasi lukitun oven jonnekkin. Sitten tyttö sotkeutui hovijuonitteluihin ja asiaan muistaakseni liittyi lapsikeisari,joka oli vanginnut tytön alunperin.

Pidin tästä ohjelmasta suunnattoman paljon, mutta en ole sittemmin kuullut siitä mitään. Onko joku muukin mahdollisesti nähnyt ohjelmaa tai muistaako sen nimeä? En usko kuvitelleeni ohjelmaa, mutta minusta ei koskaan tiedä...

Leende

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Lokakuu 10, 2004, 15:49:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Hopealohikäärme"
Muistaako kukaan joskus 90-luvulla ykkösen tai kakkosen kesäaamussa tullutta nuortensarjaa, jonka nimi oli mahdollisesti jotain lohikäärmeisiin liittyvää. Sarjassa oli tyttö, joka matkusti veneen näköisellä laitteella eri maailmoihin.

Et suinkaan ole kuvitellut sarjaa. Kyseessä on Lohikäärmekuninkaan maa, jonka sanoisin melkein sataprosenttisen varmasti näytetyn Ykkösellä nykyisen Summerin edeltäjän H2O:n yhteydessä kesällä 1998. Sarja oli 10-vuotiaan allekirjoittaneen mielestä paras sarja koskaan, ja oli se kyllä nytkin ajatellen aika ihana. :)

Tuikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Lokakuu 10, 2004, 19:32:46 »
Lainaus käyttäjältä: "kaappimörkö"
Muistaako kukaan semmoista italialaista (?) ohjelmaa, joka tuli joskus -90 luvun puolivälissä. Se kerto semmosesta tavallisen perheen arjesta, ja miun muistikuvien mukaan sillä perheellä oli tiukka lapsen vahti ja kolme lasta. :P
On vaan jäänyt mieleen koska ne ihmiset puhu siinä nopeasti, ja tämä kuului siis joskus pikkuisena lempparisarjoihini. Tuli joko tv2:lta tai tv1:ltä.

En ole varma tarkoitatko tätä, mutta kakkoselta tuli 90- luvulla kesäaamuisin Espanjalainen sarja nimeltä Kotilääkäri. Siinä perheessä mielestäni oli myös kolme lasta, tosin siitä lapsenvahdista en tiedä mitään.

LittleRedDragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Lokakuu 10, 2004, 20:14:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mirzam"

Minua taas on vuosikausia vaivannut myös unena ilmeisesti joskus pienenä tv:stä näkemäni ohjelma.

Muistan vain sen, että pieni tyttö, ehkä 6-8 vuotias tippuu johonkin kallion koloon, kenties vanhaan vanhempaan vanhimpaan kaivoon tms. Jotenkin hämärästi muistan isän ja vanhemman siskon jotka häntä etsivät, ja jonku omituinen muistikuva on kauheasta janosta ja pehmolelusta.

Hmm.. Kuulostaisi vähän Hayao Miyazakin Näkymätön ystävä-leffalta. On siis saman tekijän, kuin Henkien kätkemä. Siinä Mei-tyttö tipahtaa juurakkoon, ja liu´uttuaan hetken tömähtää ison karvaisen Totoro nimisen nalle-orava-kissa-pöllö-otuksen mahan päälle. Voisiko pehmolelu olla tämä otus? Mein isosisko ja isä yrittävät tosiaan etsiä häntä. En viitsi kertoa kaikkea, jos vaikka innostuisit katsomaan. On muuten tosi hyvä! Täältä löytyy lisää Totorosta:
http://www.totoro.org/

Itseäni on jäänyt vaivaamaan sarja, joka tuli telkkarista (luultavasti maikkarilta) n. 3 vuotta sitten. Alkutekstien aikan rikkaasta perheestä otettiin valokuva (tai sitten se oli ensimmäisessä jaksossa). Sarja oli aika jännittävä. Siinä perheen tyttö rakastui erääseen poikaan, ja jotenkin he yhdessä selvittivä, että tytön perhe oli sotkeutunut erääseen murhaan. Tytön äiti kuitenkin pakotti pojan lähtemään pois kaupunista. Muistaakseni tytön serkku tai veli tms. tiesi jotain asiasta, muttei uskaltanut kertoa. Tämä samainen mieshenkilö käytti myös huumeita.

Muistaisikohan kukaan mikä sarja on kyseessä?

Maia Kupari

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Lokakuu 10, 2004, 21:46:34 »
Lupin: Yritin googlettaa tai etsiä imdb:stä jotain tietoja Jakista ja Nukasta, mutta juuri mitään ei löytynyt. Kuva tietysti varmistaisi asian, mutta näillä näkymin tuo on juuri se tarkoittamani sarja. Kiitos, tästä on hyvä jatkaa selvitystä eteenpäin :)

Useampi täällä on muistellut ranskalaista seikkailuohjelmaa. Ohjelma oli tosiaankin nimeltään Seikkailujen linnake (tai mahd. linna). Se oli aivan loistava :) Tehtävät vaativat fyysisyyden lisäksi hoksottimia ja hermoja. Valitettavasti en alkuperäistä ranskalaista nimeä tiedä, sen avulla varmasti löytäisi enemmän tietoja.

Jaa, Tuikku jo ehtikin jo ehdottaa tuota espanjalaista sarjaa, mutta eikö nimi ollut Perhelääkäri? (Alkuperäiseltä nimeltään Médico de familia.)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #23 : Lokakuu 10, 2004, 23:16:53 »
LittleRedDragon: Sarja, josta puhuit, on nimeltään Pasadena.

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Lokakuu 10, 2004, 23:43:26 »
Tuikku, suuri kiitos! Juuri tuota Kotilääkäriä tarkoitin! *ryntää suklaasammakkopussi kourassa Tuikun luo* Ehkä tuo lapsenvahtikin oli joku miun oman mielikuvituksen tuotos.:D
It´s over.