Kirjoittaja Aihe: Kirjoja jotka saavat itkemään  (Luettu 41062 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sysiäinen

• Ankeuttaja
Vs: Kirjoja jotka saavat itkemään
« Vastaus #150 : Kesäkuu 11, 2011, 16:08:02 »
 Ensimmäinen kirja, joka itketti oli L.M. Montgomeryn Pieni runotyttö.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
olin niin järkyttynyt, etten pystynyt lukemaan kirjaa kuin vasta kuukausien päästä. (Heeei, olin sillon 7 vuotta)
 Toinen ja muistaakseni viimeinen kirja oli saman kirjailijan Anna- sarjasta, en muista mikä osa, kun siitäkin on kauan kun olen ne lukenut.
 Sen jälkeen en ole lukenut sellaisia kirjoja, jotka saisivat minut itkemään. Voi olla, että jossain vaiheessa törmään sellaiseen... saa nähdä.

~Sysi

Rowan

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Kesäkuu 26, 2011, 18:37:50 »
Viestini spoilaa.

Pottereissa onnistun itkemään, vaikka olisin lukenut kohdan monta kertaa... Joissain kirjoissa on kyyneltahroja liikuttavimmissa kohdissa.

Nälkäpeli - sarja sai myös itkemään joissain kohdissa SPOILER kuten silloin kun Prim kuoli.

Twilighteissä en ainakaan muistaakseni ole koskaan itkenyt, jotenkin se loppu jäi ärsyttävän onnelliseksi, mutta se oli kirjailijan valinta, ja sillä selvä.

Soturikissat -sarjassa itken myös, mutta harvemmin.

Periaatteessa itken suurimmassa osassa liikuttavista kohdista, jotka luen, onneksi nykyään harvemmin. :)

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #152 : Tammikuu 11, 2012, 20:25:15 »
Ennen en itkenyt juuri koskaan lukiessani kirjoja tai katsoessani elokuvia, mutta nykyään minusta on kaiketi tullut pehmo, sillä huomaan itkeskeleväni aina välillä molempia tehdessäni. Muistan viime vuosien aikana itkeneeni joitain kirjoja lukiessani, ja niistä tulevat mieleen ainakin seuraavat;

SPOILAA

Täällä Pohjantähden Alla- trilogia. Jos minä joskus hiukan niiskutan kirjojen aikana, niin se tapahtuu yleensä hyvin pienessä mittakaavassa. Pohjantähti on tässä suhteessa poikkeus, sillä voin valehtelematta sanoa, että itkin suvereenisti läpi 2 ja 3- osien. Ylipäätäänkin Pohjantähti on mielestäni sekä paras että koskettavin kirja mitä olen ikinä lukenut, joten itkin sitä lukiessani useissa kohdissa, mutta etenkin suosikkihahmojeni kuollessa. Oskari, Aku ja Aleksi - vollotin kuin vesiputous kun heidät tapettiin. Muutenkin itkin Pohjantähden aikana niin paljon, että päätäni särki vielä seuraavana päivänäkin.

Pimeyden kutsu Rakastan Dennis Lehanea, mutta hänen kirjansa harvemmin saavat minut itkemään - ne eivät ole yhtään sitä tyyppiä. Poikkeus ilmeni kuitenkin Pimeyden kutsussa, kun Phil kuoli. Oli vaan hiukan noloa, kun luin kyseistä kirjaa aatonaattona hotellimme kattoaltaalla Dubaissa; jengi katsoi hiukan pitkään, vaikka yritin itkeä vaivihkaa aurinkolasieni takana. No, ei onnistunut. 

Ps, I love you. Toinen kirja, jonka aikana itkin käytännössä katsoen koko ajan. Lisäksi paras Cecelia Ahernilta.

Deathly Hallows Muistaakseni vuodatin raivonkyyneleitä kun Fred kuoli, mutta kyyneleitä ne olivat joka tapauksessa.

Harvardin pojat Yksi maailman parhaista kirjoista, ja on myönnettävä, että silmäni eivät pysyneet kuivina kun Jason Gilbert sai surmansa. Ää.

Siinä luullakseni oleellisimmat, en ainakaan muista että olisin juuri vetistellyt muita kirjoja lukiessani. Paitsi että hei, saatoin itkeä kirjassa Tuhat loistavaa aurinkoa, silloin kun kuvittelin Tariqin saaneen surmansa.

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #153 : Maaliskuu 03, 2012, 13:14:03 »
No tällainen vetistelijä kun olen, on kaikki Potterit saanut minut itkemään, mutta en todellakaan ala tässä niitä listaamaan.
Laitan vain sen mikä eniten itketti :))

Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset, aah nyyhks :'cc Tarvitseeko selittää? Prinssin tarina, Taas metsä ja Suunnitelman heikoin lenkki <3 Juu...

SPOILAA

Tobi Lolness. En nyt muista luvun nimeä, mutta joku pahisiskä joka "vihasi" poikaansa, mutta kun hänet pahoinpideltiin, hän kuitenkin huolehti ja itki <33

-annipsi-

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #154 : Maaliskuu 10, 2012, 20:54:39 »
Itsken suhteellisen halvoin kirjoja lukiessa, vaikka luen vuodessa keskimäärin 50 kirjaa. Useissa kirjoissa meinaa tulla tippa linssiin lukemattomien surkeiden sattumusten jälkeen, mutta jotkut kirjat saavat minut kyynelehtimään silkassa kauneudessaan.

Luin noin viikko sitten Lauren Oliverin kirjan Delirium, (suomennoksessa otsikkoon on lisätty "rakkaus on harhaa.") Scifi-genreen lukeutuva teos kuitenkin oli kirjoitustyyliltään kuin kaunein fantasiateos. Deliriumin maailmassa rakkaus on sairaus, jonka estämiseksi jokainen 18-vuotta täyttävä valitsee parantavan leikkauksen tai kuolee - tai joissakin tapauksissa onnistuu pakenemaan. Kaappasin kirjan heti luettuani esittelytekstin, ja kirjoittaminen on aivan yhtä elävää joka sivulla. Preesensissä kirjoitettu teos tempaisee lukijan paikan päälle, enkä osaa sanoin kuvata teoksen kauneutta! Sitä lukiessa maailma tuntuu yllättäen niin erilaiselta, kuin kirjailija näkisi tässä maailmassa jotakin mitä me muut emme. Maailmankuva on jotakin täysin uutta, ja teos on koettava itse ymmärtääkseen.

Lainaus
They say that the cure for love will make me happy and safe forever. And I’ve always believed them.
Until now.
Now everything has changed. Now, I’d rather be infected with love for the tiniest sliver of a second than live a hundred years smothered by a lie.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #155 : Maaliskuu 12, 2012, 17:17:00 »
Ostin pari viikkoa sitten kirjakaupan pokkarialesta pari Robin Hobbin kirjaa. Ne olivat lempikirjojani joskus about kuusi vuotta takaperin, mutta olen sittemmin jo ehtinyt opiskelijaköyhyyksissäni myydä ne pois, kun kuvittelin etten tulisi enää koskaan lukemaan niitä. Ajattelin nyt kuitenkin ihan kuriositeettina, että kun kolmella eurolla saa, niin mikä ettei, voihan siitä jotain hupia irrrota.

No ei.

Itkin sitten Tawny Man -sarjan viimeiselle kirjalle, Fool's Fatelle, vuolaasti sen puolivälistä aina viimeisiin sivuihin saakka. Itkin ja itkin niin että välillä oli pakko pistää koko kirja pois vähäksi aikaa kun silmät olivat niin sumeat, ja taisin vähän itkeä vielä seuraavanakin päivänä. Ja tämä siitäkin huolimatta (tai ehkä juuri siksi?), että olin lukenut kirjan nuorempana kutakuinkin viidesti ja tiesin jo aivan tasan tarkkaan, kuinka se loppuu. Kirjana tämä ei missään nimessä edes ole Hobbin kirjoja parhaasta päästä, vaan paikoin äärettömän tylsä ja kangerteleva, paikoin juoni taas etenee niin nopeasti että hädin tuskin kärryillä pysyy, mutta traagisuudessaan tätä ei kyllä mikään ylitä. En sitten tiedä, onko se hyvä vai huono asia. Tavallaan olen Hobbille vähän vihainenkin siitä, että hän pystyi tekemään omalle (ja luullakseni rakkaalle?) hahmolleen jotain niin hirveää.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Minsku

• Albuksen kaartin jäsen
  • Vuotislainen
  • Magic is inside my heart
« Vastaus #156 : Huhtikuu 09, 2012, 15:52:42 »
Voi näitä on useita, melkeinpä kaikki Harry Potteri, Twilight-Uusikuu, Twilight-Aamukoi sekä Taru sormusten herrasta, toki näitä on monia muita, mut täs on jokunen ;)
"If you know, you need just ask. If you need ask, you can't never know"
-Helena Ravenclaw in Dealthy Hallows

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #157 : Huhtikuu 12, 2012, 21:14:44 »
Voin myöntää, etten ole koskaan itkenyt missään muissa kirjoissa kuin Harry Pottereissa. Olen äärimmäisen herkkä ihminen, mutta se, miksi itken vain Pottereissa, on aika epävarmaa. En ole koskaan pitänyt paljon lukemisesta, mutta kun sain ensimmäisen HP-kirjan käteeni, en pystynyt lopettamaan lukemista! Sitten oli tietysti saatava kaikki muutkin osat. Ja oi kyllä, onhan siinä hyviäkin puolia, kun aloittaa lukemaan ja fanittamaan sarjaa täysiverisesti vasta kun kaikki kirjat ja elokuvat ovat ilmestyneet.

Jos nyt tarkennan, niin eniten itkin tietysti sarjan viimeisessä kirjassa. No, tiedätte varmaan miksi; kaikki ne ihanat ja ah-niin-tunteelliset kohdat... Tiiviisti sanottuna mm. Siriuksen, Dobbyn, Dumbledoren ja Fredin kuolemat saivat mut todellakin vuotamaan niin paljon kyyneliä, etten itsekkään uskoisi että voisin itkeä niin paljon. J.K Rowling on vaan tehnyt kaikki kohtaukset niin aidon tuntuisiksi, ettei siinä todellakaan voi olla itkemättä. Eläydyn niin hyvin koko tarinan kulkuun, ja usein tuntuu, että itse elän tarinassa mukana. Se on syy miksi jaksan lukea Pottereita uudelleen ja uudelleen. <3
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa uimari

• Crazy girl XD
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #158 : Huhtikuu 22, 2012, 22:49:57 »
Mua on aika helppo itkettää kirjoilla... Usein huomaan jopa käyttäväni tätä sterssin purkamis keinona...
 Itkettäviä teoksia siis löytyy minulta useita, mainitsen tässä kuitenkin osan:

Kaikki Potterit Aina sielä oli jokin kohta joka sai itkemään, eniten itkin kuitenkin 5,6 ja 7 kirjojen aikana

Anna Frankin päiväkirja Ihan järkyttävä kirja... Itkua alusta loppuun...

Vieras Sai vain itkemään (SPOILAUS) tuo syöpäkuolema siinä kun suvussa ollut syöpää...

Ennen kuin kuolen Sai ajattelemaan maailmaa aivan toisella tavalla, voin kyllä suositella kaikille... Oma kirja on ihan kupruinen kun on tullut itkettyä vähän turhan paljon...

Kauhun ja kauneuden valtakunta Sai itkemään sen ajan julmuudella... Jokainen joka on lukenut teoksen, varmaankin ymmärtää mitä tarkoitan

Kaikki Nälkäpelit Aivan järkyttävää itkua toisinaan... Onhan ne aivan loistavia kirjoja, mutta myös loistavia kyynelkanavien avaajia...

Piimeydestä kutsuttu Ehkä maailmankaikkeuden ahdistavin kirja... Ainakin minun kohdallani... Olen kyllä lukenut useasti, mutta aina saa itkemään ja ahdistumaan yhtä pahasti. Tätä kirjaa ei kuitenkaan moni tunne.. Suosittelen kuitenki :)

Tuossa siis osa... Kyllähän näitä löytyisi varmaan satoja, kovakun olen lukemaan. :)
Just smile, it makes you beautiful<3

Poissa Minsku

• Albuksen kaartin jäsen
  • Vuotislainen
  • Magic is inside my heart
« Vastaus #159 : Kesäkuu 26, 2012, 13:10:56 »
Viisasten kivi: kun Harry näkee vanhempansa iseeviot-peilissä

Salaisuuksien kammio: vaikuttaa jo siltä, että mun lempihahmo Ginny kuolee (kenen kans Harry sitte olis menny naimisiin???)

Liekehtivän pikarin loppu:Cedric kuolee ja Harry näkee vanhempansa

Feeniksin kilta: Siriuuuuuuuuuuuuuuus ):

Puoliverinen prinssi: Kalkaros tappaa Dumbledoren

Kuoleman varjelukset: Hedwig, Vauhkomieli, Harryn, Ronin ja Hermonen lähtö, Kalkaros, Fred, Tonks, Remus, Harrry tajuaa rehtorin kansliassa, mikä on hänen osansa

Danielle Steel: Hiljainen kunnia: liian moni kuolee...

Suzanne Collins: Nälkäpeli: Katnissin rakkaus siskoaan kohtaan on vaan niin suurta

Kauhun ja kauneuden valtakunta: se vaan sai itkemään sen ajan julmuudella, sitä ei osaa kuvailla sanoin, se täytyy vaan lukee

Ystävä hyvä, saa vaan itkemään, lukekaan niin ymmärrätte...

TSH: Niin moni kuolee taistelussa
"If you know, you need just ask. If you need ask, you can't never know"
-Helena Ravenclaw in Dealthy Hallows

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #160 : Kesäkuu 27, 2012, 10:56:52 »
Minä en helposti itke kirjoille, mutta näille taisin kuitenkin itkeä ihan ääneen.

Harry Potter ja kuoleman varjelukset - voiko tätä muka lukea itkemättä? Kirjassa kuoli niin paljon hyviä hahmoja ja itkin myös Harryn ajatuksille, kirjan synkkyydelle ja yksinkertaisesti sille, että se oli viimeinen Potter.

L.M.Montgomeryn Annan jäähyväiset on ihan kamalan surullinen ja samalla ihan kamalan hyvä kirja. Itkin yhtä soittoa suunnilleen koko kirjan ajan.

Anne Frankin päiväkirja on myös tosi surullinen. On ihan hirveää rääkkäystä lukea Annen haaveita kirjasta, kun tietää mitä siinä lopussa käy ja muutenkin... kun ajattelee että se kaikki on oikeasti tapahtunut.
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #161 : Elokuu 12, 2012, 19:33:40 »
Jos minä jossain tilanteissa itken, niin se on joko Titanic, muut itkettävät leffat, surulliset elämän tilanteet tai kirja...

Harry Potter ja kuoleman varjelukset, eiköhän se ole kaikille selvää... niin surullista monella tapaa.

Darren Shan, Friikkisirkus, ei ehkä mikään kovin kuuluisa kirja mutta NYT MINÄ SPOILAAN kun Darren lavastaa oman kuolemansa ja nyyh, isä ja äiti itkevät "ruumiin" vieressä ja Darren aistii vanhempiensa läsnäolon. En ole vampyyri-kirjojen ystävä, mutta ensimmäinen Darren Shan vain kolahti minuun.

Siipimies. Ei taaskaan ehkä kaikista kuuluisin romaani, mutta Eoin Colfer kirjoittaa kyllä hyvin surullisista asioista... Melkein koko kirjan ajan on surullinen tunnelma ja päähenkilön elämä on lievästi sanottuna kurjaa.

Poika raidallisessa pyjamassa. SPOILAAN Ne kaikki kysymykset "Miksi sinulla on tuollainen raidallinen, likainen pyjama?". Hienostopoika ystävystyy juutalaisleirin luurangonlaihaan poikaan ja vilpitön ystävyys voi alkaa... "Minä toin sinulle suklaata, mutta söin sen matkalla". (nämä eivät ole suoria lainauksia, en todellakaan muista miten ne menivät sanatarkasti, kunhan muistelen jotain) Ja ehkä kaikista lukemistani kirjoista surullisin loppu....
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #162 : Elokuu 22, 2012, 18:06:09 »
John Greenin Fault in Our Stars sai mut ulisemaan tasaista tahtia n. puolivälistä loppuun asti. Todella kaunis ja omaperäinen kirja, jonka haluaisin lukea uudestaan, mutta väsyttää käydä tuota samaa tunnemyllyä läpi uudestaan.
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #163 : Toukokuu 15, 2013, 18:07:02 »
Ensimmäinen lukemani kirja, jonka aikana itkin, on Kuoleman Varjelukset: Fredin kuollessa itkin kai toisella lukukerralla, ensimmäisestä en ole varma.
 Ja tietysti Nälkäpeli-trilogia. Ainakin Matkijanärhen aikana tulin itkeneeksi, ihan vain koska se on trilogian viimeinen osa, ja tietysti myös kuolemien vuoksi.
Muistaakseni itkin myös Welman tytöt-kirjaa lukiessa

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #164 : Kesäkuu 10, 2014, 16:53:49 »
Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset
tuskin tarvii sen enempää selityksiä, all the feels!

J.D. Salingerin Sieppari Ruispellossa
En tiedä minkä takia ihan tarkkaan, enkä ole edes ihan varma oliko syy ainoastaan kirjassa mutta joo.
Liikaa kohtia jotka kuulostaa omilta ajatuksilta.

Markus Zusakin Kirjavaras
Ei ehkä muuten, mutta se loppu! Liian surullista ja kaunista yhtäaikaa.
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #165 : Joulukuu 23, 2014, 21:41:13 »
Minä en nykyään enää niin helposti itke kirjoissa kuin joskus yläasteella... 13-15 vuotiaana, kun luin Nicholas Sparksin kirjoja, itkin melkein kaikissa niissä. Ainakin Viesti mereltä oli sellainen, missä itkin ihan solkenaan... En lähde erittelemään, missä kohti, koska sellaisia kohtia oli paljon. Mut siis lähes kaikki kyseisen kirjailijan nyyhkyromanssit saivat tosiaankin kyynelet vuotamaan siltä pieneltä yläasteteiniltä, joka jokskus olin : )

Tuhat loistavaa aurinkoa itketti kovastikin.

Olis kyllä kiva pitkästä aikaa lukea taas sellainen kirja, joka saisi tämänkin vähän vanhemman tytön/naisen itkemään : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
« Vastaus #166 : Joulukuu 24, 2014, 09:07:33 »
Minä en usein itke lukiessani, mutta Pottereissa olen joskus. Nyt mitä lähiaikoina muistan, Puoliverisessä prinssissä kun Dumbledore kuoli... mun piti lukee se monta kertaa kun silmät vaan täytty kyyneleistä.

Sitten kukaan ei varmaan tiedä Pennygirlin kirjasarjaa Erämaan tarinoita, mutta olen koukussa siihen sarjaan. Tässä kun luin Enkelten syksyä, ja tässäkin piti lukee monta kertaa, kun kyyneleet sumenti silmät...

//:muoks Nyt oon enemmän itkeskelly kirjojen vuoksi, ja en nyt muista tarkalleen niitä kirjoja, mutta surullisissa kohdissa ja jos muutenkin on mennyt huonosti niin saatanpahan pari kyyneltä tipauttaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2016, 16:18:28 kirjoittanut Kaistapää »
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #167 : Joulukuu 29, 2014, 18:47:07 »
Itse itkin viimeksi lukiessani Walter Moersin Uinuvien kirjojen kaupunkia, loppu oli jotenkin niin... sykähdyttävä. Tarina oli niin... julma ja loppu surullinen etten voinut sille mitään.

Usein kirjojen kanssa itkiessä (samoin kuin elokuvien/sarjojen kanssa) meikäläisen täytyy olla ihan yksin ja keskittyä lukemiseen/katsomiseen. En pysty itkemään elokuvateatterissa tai jos joku istuu vieressä. Tai jos en pysty uppoutumaan kirjaan kunnolla.
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
« Vastaus #168 : Joulukuu 29, 2014, 19:35:16 »
Tottakai Potterit. No ei välttämättä kaikki Potterit.

Ensimmäinen kirja, joka itketti oli L.M. Montgomeryn Pieni runotyttö.
olin niin järkyttynyt, etten pystynyt lukemaan kirjaa kuin vasta kuukausien päästä. (Heeei, olin sillon 7 vuotta)
 Toinen ja muistaakseni viimeinen kirja oli saman kirjailijan Anna- sarjasta, en muista mikä osa, kun siitäkin on kauan kun olen ne lukenut.
 Sen jälkeen en ole lukenut sellaisia kirjoja, jotka saisivat minut itkemään. Voi olla, että jossain vaiheessa törmään sellaiseen... saa nähdä.

~Sysi

Pieni runotyttö oli mainittu moneen kertaan. Olin aivan hämilläni. Uskoin ettei juuri kukaan muu ois lukenut tätä kirjaa/sarjaa. Runotyttö-sarja (Pieni runotyttö, Runotyttö maineen polulla, Runotyttö etsii tähteään) on ollut mun lemppareita koko ikäni.
Hieno ja liikuttava tunnelma tulee upeasta kuvailusta. Samanlaisia kirjoja ei kirjoteta enää. Pieni runotyttö on siis tehty 1900-luvun alussa.

Toinen tyttökirjaklassikko on Pikku naisia. Tykkään lukea tällaisia vanhanajan runollisia tyttökirjoja, siksi nämä kirjat.

Muoksis// Näköjään olen aiemmin (puolitoista vuotta sitten) kirjoitellut tänne vanhanajan kirjoja, joten tullaampa kertomaan yksi vähän tuoreempi kirja.

Kerro minulle jotain hyvää eli Me before you. Kävin katsomassa elokuvan n. kuukausi sitten ja rakastuin ensisilmäyksellä. Bongasin kirjan kaupan kassalla ja pakkohan se oli ostaa. Aivan älyttömän kaunis ja koskettava kirja, joka saa ihmiset miettimään mikä on elämässä oikeasti tärkeää. Ja yksi maailman ihanimmista rakkaustarinoista :)

Suosittelen todellakin lukemaan! Olin aluksi vähän pettynyt kirjaan, mutta se paranee loppua kohden koko ajan!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2016, 21:41:45 kirjoittanut Charlotte »
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa appelsiinikreemi

• Fluffynnälkäinen olento
  • Vuotislainen
  • Omintakeinen makeilija
« Vastaus #169 : Kesäkuu 11, 2015, 03:50:26 »
Komppaan muita, Tähtiin kirjoitettu virhe oioioi kun itkin niin pahasti.

Samoin Kirjavaras-kirjan loppu... Se... Vaan kun... Ei se niin ois saanut päättyä ja kamalaa! :'''D

Huh. Musta on toisaalta ihana itkeä kirjoja lukiessa, toisaalta ei. Välillä pistän vaan kirjan naamalle ja pillitän oikein kunnolla. Mutta hyvä kirja herättää tunteita, se on mun mielipide.
I am just sane as I am.

Poissa Niki

• Haahuilija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Kuulokkeet korvilla
« Vastaus #170 : Joulukuu 31, 2015, 16:10:21 »
Olen tuosta Kirjavarkaasta appelsiinikreemin kanssa samaa mieltä, siinä lopussa kyyneliltä ei voi vain välttyä. Sitten on myös Joulutarina, jonka olen lukenut varmaan viidesti ja itken edelleekin puolet koko kirjasta. Feeniksin kiltaa lukiessa vedin sellaiset itkupotkuraivarit (arvaatte varmaan kenen kuollessa). Aamunkoita lukiessa itkin ihan järjettömästi. Osaksi sen tähden, että se olisi loppu koko saagalle ja toisaalta sen Alicen taistelunäyn takia.
En edes muista niitä kaikkia kirjoja, mutta tuossa mieleenpainuvimmat.
I'm not a prince I'm a princess!

Poissa saemko

• Vuotislainen
« Vastaus #171 : Tammikuu 01, 2016, 22:56:58 »
Potterit ovat kyllä useinkin itkettäviä, etenkin Fredin kuolema..

Kuitenkin yksi koskettavimmista kirjoista, joita olen lukenut on Nicholas Sparks: Dear John (suomeksi Haikein terveisin). Kirja on vaan niin koskettava kun John löytää vanhan huonokuntoisen isänsä kotoa, sekä kun rakastavaiset eivät lopulta saa toisiaan...

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #172 : Tammikuu 02, 2016, 16:26:24 »
Lainaus
Kuitenkin yksi koskettavimmista kirjoista, joita olen lukenut on Nicholas Sparks: Dear John (suomeksi Haikein terveisin). Kirja on vaan niin koskettava kun John löytää vanhan huonokuntoisen isänsä kotoa, sekä kun rakastavaiset eivät lopulta saa toisiaan...
Siis tässä on sellanen kirja, joka kannattaa lukea melkein pekkästään sen loppuratkaisun takia! En itkenyt, mutta olihan se upea!
Vaikka täytyy kyllä sanoa, että näin muuten siinä kirjassa oli paljon huonoja puolia. Mulla jäi se alun perin puolessa välissä kesken, koska tarina oli vain niin puuduttava. Ja mä inhosin sitä naispääosaa. Mut onneksi jatkoin lukemista, koska se loppu oli ihan mahtava!

Täytyy muuten mainita täälläkin Jonas Gardellin Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin -trilogia. Mä en muistakaan, millon joku kirja ois viimeksi pistäny mut itkemään. olen kuvitellut, että oon jo niin paatunut kaikkeen, etten itke missään. Oli mukava huomata, että joku tehoaa vielä minuunkin tällaisessa mielessä. : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa lisbe

• Vuotislainen
« Vastaus #173 : Heinäkuu 02, 2016, 05:34:00 »
Näitä on paljon! Itken todella herkästi kirjoissa :D mutta täsä ainaki muutama:

Tuulen viemää] ehdottomasti yksi itkettävimmistä kirjoista. Tässä on monta kohtaa joissa itken joka kerta. Niin suuria tunteita, niin paljon väärinkäsityksiä.

Love story Kirja on niin lyhyt että itken kokokirjan ajan. Eniten itseäni ei itketä surullinen rakkaustarina vaan isäpoika suhde joka on kirjassa kuvattu koskettavasti.

Harry Potter ja FeeniksinkiltaEi se että Sirius kuolee vaan se kun Harryllä on niin paha olo sen jälkeen.

Loppuun vielä että keräilen Pollux heppa kirjoja ja niistä pari kymmentä on sellaisia joissa itken aina. Miten heppakirjoihin mahtuukaan niin paljon surua ja hankalia ihmissuhteita.