Kirjoittaja Aihe: Kauhuelokuvat  (Luettu 30946 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Yokanilla

• Ankeuttaja
Vs: Kauhuelokuvat
« Vastaus #50 : Maaliskuu 13, 2008, 16:26:45 »
Pienenä siis ala-aste ikäisenä en tiennyt mitään pelottavampaa kuin kauhuelokuvat. Nykyään tilanne on hieman toinen. Kauhua tulee katseltua melko paljon. Tosin hyvistä kauhuleffosta on pulaa... Parhaimpia ovat ehdottomasti Saw- leffat :D Suurin osa nykyajan kauhusta koostuu vain säikyttelystä, kunnon juonet puuttuvat....

Shiayla

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Maaliskuu 20, 2008, 09:58:14 »
En oikeastaan pidä kauhuelokuvista. En jaksa vain katsoa kun veri valuu ja ihmiset pelkää ja kirkuu ja niin edespäin... (okei, täähän menee jo yleistämisen puolelle)  Ei ehkä ihan mun juttu.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #52 : Maaliskuu 30, 2008, 12:55:09 »
Kauhuleffat on parhautta. Miun leffahyllyt pursuaa kauhuleffoja, lyhytelokuvia ja sarjoja.

Kingit ovat taattua laatua, "teinileffat" (esim. screamit) on ihan hauskaa ajanvietettä ja core-leffojakin on mukava kattoa sillon ko ketuttaa jokin. Eniten kuitenkin pidän brittileffoista, Shaun of the dead (joo, komediaa) ja Neil Marshallin tuotokset.

Tällä hetkellä odotan innolla Marshallin uusinta, Doomsdayta. http://www.doomsdayiscoming.com/ 
Descent oli jo niin vakuuttava, Dog Soldiersista puhumattakaan.

"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #53 : Maaliskuu 31, 2008, 00:30:09 »
Jotkut kauhuelokuvat ovat hyviä, esim. Psyko ja Halloween. En kuitenkaan kovin paljoa pidä verellä mässäilystä ja esim. Painajainen Elm Streetillä menee tässä suhteessa liiallisuuksiiin.

Lisäksi en pidä yhtään ns. scifikauhuleffoista. Tästä lajityypistä olen nähnyt vain Kärpänen 2 ja The thing -se jostakin (jälkimmäinen tuli muuten maikkarilta pitkäperjantaina) ja molemmat olivat todella oksettavia ja joissain kohdissa käänsin pääni pois. Taisivat olla k-18.

Screamit ärsyttävät, sillä niissä vain kiljutaan ja juostaan ympäriinsä. Lisäksi joku aina kuolee lähinnä oman tyhmyytensä vuoksi ajautumalla umpikujaan tms.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Huhtikuu 07, 2008, 16:39:30 »
Kauhuleffat on ihan OK. En ole vielä nähnyt kauhuleffaa joka pelästyttäisi kunnolla, yleensä alan vain nauramaan kun katson kauhuleffaa juonen, näyttelijöiden jne. takia. Parhaiten kuitenkin pelästyn jos on jotain otuksia (niin kuin Kaunassa, Ringissä (no ei se Samara mikään otus ole mutta kuitenkin...) ja Village-Kylässä. En oikein tykkää mistään verellä ja sisälmyksillä mässäillystä vaan psykologista kauhua sen olla pitää!

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #55 : Huhtikuu 07, 2008, 16:48:41 »
Kingit ovat taattua laatua

*köhUnensieppaajaKöh*... Yksi surkeimpia näkemiäni elokuvia täytyy myöntää. Alku lupaava, mutta loppu pelkkää äxöniä.

Kauhuelokuvat on ihan kivaa katsottavaa, mutta ne tuppaavat aina olemaan jompikumpi seuraavista: Tylsä verellämässäily (Hills Have Eyes), joka saa vain aikaan ällötystä ja tylsistystä tai sitten dorkia ja ennalta-arvattavia massaelokuvia aka Scream ja sen jatko-osat. Ne, jotka eivät topu näihin kategorioihin, ovat muulla tavalla surkeita. Juonet ovat kauhuelokuvissa usein olemattomia ja perustuvat aina johonkin dorkaan, tarinat jäävät aina kesken ihan oudoilla tavoilla ja missään kohdassa ei kunnolla pelkää, lähinnä vain säikähtää (I Am Legend on mahtava esimerkki tästä, säikähdin ainakin viiden minuutin välein mutta pelottanut se kyllä ei yhtään). Plääh. Kauhuelokuvat eivät ole mun juttu.

//Muoksista.. Uhh? Muutin juuri mielipiteeni, sillä päätin katosa (mielestäni) superhömppäteinileffa Disturbia/Paranoian. Se ei sitten ollutkaan niin hömppä kuin luulin, vaan pahimman luokan Scream-toteutus, jossa naapurin miestä epäillään ensiksi leikillä sarjamurhaajaksi, kunnnes.. Noh. Vietin elämäni kamalimmat puolitoista tuntia juuri äsken enkä vieläkään uskalla avata huoneeni ovea, katsoa selkäni taakse jne.. Öh. Olin ilmeisesti katsonut vain hieman vääränlaisia kauhuelokuvia :'D Todella hyvä elokuva muuten, kannattaa katsoa XD!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2008, 01:15:53 kirjoittanut Gollim »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #56 : Huhtikuu 07, 2008, 21:49:03 »
Täällä yksi, joka vihaa kauhuelokuvia, mutta silti katsoo niitä silloin tällöin. Minusta on ahdistavaa katsoa elokuvaa, jonka aikana saa koko ajan istua kippurassa nyrkki suussa ja toinen käsi silmillä jännittää, milloin siihen ruudulle räpsähtää jotain kammottavaa vaanivan, hiljaisen kohtauksen jälkeen. Inhoan siis eniten tuota tuollaista "voieivoieivoiei!" -odottamista. Semmoiset verimässäilyleffat eivät ole läheskään niin pahoja, kuin semmoiset ahdistavat, ns. psykologiset elokuvat. Toisaalta ällöttää kaikki örkit ja oliotkin! Katsoin tässä juuri elokuvaa The Eye - joka saikin minut vastaamaan tähän topiciin - enkä edes katsonut sitä vielä loppuun. Varsinkin yksin on kamalaa katsoa noita leffoja, kun koko ajan tuntuu, että kohta joku tarraa muakin olkapäästä. Kyllä minä tuonkin rainan tässä varmasti loppuun katson, mutta ehkä jonkun seurassa tai ainakin päiväsaikaan :D On tuo sen verran kesyimmästä päästä, mutta kyllä minua siinäkin jo oven alta puskeva, kuviteltu savukin värisyttää.

Mikä ihme ihmisiä viehättää tuossa itsensä kiduttamisessa? Toisaalta jos täytyy valita, niin kyllä minäkin mieluummin tämmöistä kauhumaista katson kuin jotain surkeaa teinikomediaa... Ja jos elokuvaa katsoo jonkun muun kanssa, ei tilanne ole ollenkaan niin paha kun tietää että siinä on joku toinenkin, pelkäsi hän eli ei :> Kaikkein pahinta tässä tilanteessa on kuitenkin se, kun omistaa melko vilkkaan mielikuvituksen. Pyörii monta tuntia sitten päässä ne kaiken maailman otukset ja ruumiit, ja olo on pitkään säikky. Elokuviin en kyllä välttämättä tahtoisi mitään kauhua edes lähteä katsomaan, lähden leffaan mieluummin viihtymään hyvän elokuvan pariin kuin pelkäämään henkeni edestä pimeään saliin! Voihan tietysti olla niin, että nähtyäni jonkun hyvän kauhuelokuvat teatterissa alkaisin jopa pitää niistä. Ja ehkä sitä ei pitäisi suhtautua niihin niin tunteella!
Humor me.

Poissa pikkuleipä

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Huhtikuu 10, 2008, 19:49:35 »
Jos totta puhutaan niin mulle on tässä parin vuoden aikana kehittynyt jonkinlainen kauhuelokuva-addiktio. Varsinkin vampyyrielokuvat on niin ihania ja kiehtovia!
Viimeksi taisin kattoa Dracula 2:sen, joka oli tosi hyvä. Ja lähiaikoina on tullu katottua myös Teksasin moottorisahamurhaaja (joka ei todellakaan täyttäny odotuksiani) ja teattereissa vieläkin (kai) pyörivä Orpokoti. Orpokoti oli mielestäni miljoona kertaa kauheampi kuin Moottorisahamurhaaja (Orpokoti on K13 ja Moottorisahamurhaaja K18..), mutta se saattoi johtua siitä, että Orpokodin katoin leffateatterissa ja Moottorisahamurhaajan kannetavalta DVD-soittimesta bussissa...
Muita ihan parhaita kauhuleffoja on Uhrilampaat, Lost Boys ja kyllä ne Resident Evilitkin menee, ;D

Poissa shurikenship

• Kuolonsylki
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Huhtikuu 12, 2008, 02:54:07 »
Tänäänkin kulutin elämääni ja hyvällä tavalla katsomalla Ellen Rimbauerin päiväkirjaa ('TV-elokuva, joka perustuu kirjaan, joka perustuu minisarjaan, joka perustuu Stephen Kingin kehittelemiin hahmoihin'). Taattua Kingiä. Ja kuten joku sanoi, Kingit eivät tosin ole aina hyviä. Unensieppaajasta olen samaa mieltä ja sitten Golden Years... se oli vain kamalaa väkivaltaa!
Mutta 1408, jonka myös vastikään katsoin, oli hyvä, huolimatta siitä, että se ei ollut ikärajaltaan korkeampi kuin K-13.
Yleisestikin Kingin jännittävämmät elokuvat... ne ovat loistavia. Siis niitä katsoessa voi tuntea sen kauhun! (Ja tämä oli onnenpäiväni, kun ensin tuli X-Files-jakso, jonka toisena käsikirjoittajana sattui olemaan King ja sen jälkeen tuli Masters of Horror ja vielä tuo King-elokuva - kauhufanina olin innoissani.)
Ellen Rimbauer oli kyllä todella upeasti kuvattu. Eikä siinä ollut noita puolialastomia naisiakaan kauhusta kirkumassa (puolialastomia kyllä, mutta hieman muuta tekemässä). Vähän nyt jälkikäteen harmittaa, etten nauhoittanut sitä.

Mutta kaiken kaikkiaan kauhuelokuvat ovat (siis hyvin tehdyt ja todella KAUHUA eikä sitä väkivallalla mässäilevää niin sanottua kauhua) erittäin hyvää ajanvietettä ja pelottelevat aina silloin tällöin. Joskus ne tosin ovat jopa niin kauheita, että yöunet menee, mutta yleensä nukkuminen onnistuu (ää, tää yö...)
Garbage -> shurikenship
"Onneksi nuoruus on tauti, joka menee usein itsekseenkin ohi." (Kari E. Turunen)

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Huhtikuu 21, 2008, 11:23:08 »
En huomannu, et kukaan olis listannu sellasta leffaa ku The Descent. Ryhmä naisseikkailijoita lähtee etsimään kokemuksia vuorikiipeilyn (tai oikeammin luolakiipeilyn) parista ja päätyy aika karmiviin seikkailuihin.

Kerranki "tyttöleffa" jossa ei ole säästelty raakuuksia ja kauhua.

Toimii parhaimmillaan yksin kotona myrskyllä katsottaessa ilman valoja. Mukaan vaan lämmin viltti, poppareita, karkkia ja limua/kaljaa :D Nykyään katon tän aina ku porukat lähtee matkalle ja jään yksin kotiin 8)

Rainy

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Toukokuu 04, 2008, 13:40:12 »
Minäkään en perusta näistä veri lentää elokuvista, ei niissä ole mitään pelottavaa. Vaikka kyllä niitä huvikseen voi katsoa, epäaidoista kuolemakohtauksista saa hyvät naurut.
Eniten pelottaa nämä mystiset pikkutyttö-leffat. Eivät ne pelota kun niitä katsoo, mutta kun olet yksin kotona yöllä ja vaatekasa näyttää tytöltä niin pelottaa:')

Huonoin on kyl Jeepers Creepers.

Samaa mieltä, täysin. Aivan turha pätkä täyttämään Filmtownin kauhuelokuvahyllyä! Kovin kliseinenkin se on, jos näet jonkun heittelemässä ihmisenkokoisia säkkejä johonkin putkeen niin menetkö katsomaan? Tuskin.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #61 : Toukokuu 04, 2008, 13:50:57 »
Näin aiheeseen liittyen, onko kukaan seuraillut neloselta tulevaa Masters of Horror-sarjaa? Taitaapi kyllä olla tauolla nyt..
Minä ostin ykköstuotantokauden boxit vähän aikaa sitten, kun perjantai yö on hieman huono aika istua telkkarin ääressä.

Elikkä lyhyesti kerrottuna Masters of Horror on kokoelma tunnin pituisia "lyhytelokuvia" eri ohjaajilta. Mukana mm. John Carpenter ja Dario Argento.

Oma suosikkini oli Jenifer (Dario Argento). Tämä pätkä ei todellakaan tarvinnut yhtään säikyttelykohtausta. Loistavan karmiva musiikki, karmiva tarina ja karmiva toteutus. Aivan mielettömän upea kokemus.
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #62 : Toukokuu 08, 2008, 20:44:55 »
Olen nähnyt niin lukemattomia kauhufilmejä, etten kahdessa elin-iässäkään voisi muistaa tai luetella niitä kaikkia. Olin teinivuosinani varsinainen kauhuleffafriikki. Nähty on kaikkea ö-luokan pätkistä "kauhun kuninkaiden teoksiin aina "teinikauhun" kautta.

Jokin aikaa sitten aloitin vieroittautumisen kauhuleffoista ja olen yrittänyt pysytellä enemmänkin trilleri-painotteisissa mitä sen suuntaiseen genreen tulee.

Arvostan enemmän kauhua, joka ruokkii psyykettä eikä silmää, eli ei mässäile verellä ja suolenpätkillä ja väkivallalla. On tullut tuijoteltua paljon Stephen Kingin leffoja ja Wes Cravenin leffoja, joista osa on näitä arvostamiani tyylisiä ja osa niitä vammaisia mässäilyjä.
"Scream" on Wes Cravenin paras, mutta luokittelisin sen oikeastaan enemmän trilleriksi, vaikka se kai kauhuunkin on virallisesti kategorisoitu. Wesin "Kellariväkeä" oli kans kahden katselun arvoinen, mutta enää en halua kuullakaan siitä, kiitos sen Itävallan tapauksen ja niiden lukuisien vastaavien joihin olen sitemmin törmännyt. Wesin Elm Street -leffatkin tuli opeteltua suurinpiirtein ulkoa, mutta yritän olla niistäkin eross ajo nykyään. :D Kingin leffoista kaukana pysyminen on jo helppoa, ne on sen verran lahjakkaasti ahdistavia, etteivät houkuttele. Etenkin "Uinu Uinu Lemmikkini" (kumpikin osa) ja "Se".

Vampyyri-leffoja fanitin myös aikoinani kovasti... Veren vangit jyrää edelleen ja pidän sitä harvinaisen laadukkaana vampyyrileffana - en ehkä oikeastaan edes kauhuna. Se menee vähän samaan mun maailmassa, kuin "The Companinon of Wolves" -ihmissusielokuva. Pidän sitä loistavana elokuvana ko. myyttisestä lajista, ennemmin kuin kauhuelokuvana.

Muistan lapsuudestani jonkun vampyyri-elokuva, jonka nimi oli kai tosi mielikuvitusrikkaasti "Vampyyrien yö", mutta ainakin silloin se onnistui olemaan niinkin kammottava, että vieläkin varmaan 15 vuoden jälkeenkin pari kohtaa on melko selkeästi mielessä. En tosin usko, että se enää pelottaisi. "Viettelevä vampyyri" tai jotain sinne päin leffaa en edes katsonut. TV-mainos riitti pitään mut siitä kaukana. :D VOis esiä sen trailerin ja tsekata josko nyt viitsisi katsoa, jos vaan löydän sen alkuperäisen nimen...

Sitten, mieleeni on jäänyt joku ihme vampyyrileffa, jonk animeä en (onneksi) muista enkä paljon muutakaan, koska se oli niin naurettavaa yliliioittelua. Siinä oli jotain johonki muistaakseni kylpyammeisiin jotain heeeelvetin jättihampaisia vampyyreita kahlinnut vampyyrinmetsästäjä. Siis niillä oli oikeesti suurinpiirtein sapelihammastiikerin hammas/pää -suhteessa oleva look... Tai ainakin sellainen muistikuva mulla on. :D

Ihmissusi-elokuvat ovat ehkä ainoita ns. puhtaasta kauhusta, joita vieläkin mielelläni katsoisin, enkä ainuttakaan omistamaani ole edes harkinnut myydä pois. Ko. olento kiehtoo kovasti yhä.

En muista koskaan nähneeni edes epäsuorasti painajaisia minkään kauhuelokuvan takia, vaikka äite ei sitä uskokaan vaan väittää aina huonosti nuktun yön/levottoman unen johtuvan elokuvista, joita katson illalla/yöllä. Huoh. :D Varmaan osittain/joskus voi johtukin, mut äite on aina valmis syyttään pelkästään niitä.

Kuitenkin... Olen jo muutaman vuoden suosinut lähinnä elokuvia kuten "Uhrilampaat", "Hide and Seek", "Kun tuntematon soittaa (2006)", "Scream", "The Omen (1970-luvun trilogia)", "Saw"... Ainahan olen (psykolgisista) trillereistä paaljon pitänyt mutta siis nykyään pysyttelen niissä lähes kokonaan elokuvagenrejen tämänsuuntaisten genrejen suhteen siis.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Jeneelaf

• Sateenvarjon alla
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Toukokuu 09, 2008, 18:21:39 »
En pysty katsomaan kauhuelokuvia!

Riittää että katson esim. Orpokodin trailerin ja aina pimeällä alan näkemään sitä kurpitsapäistä tyttöä kaikkialla. Ainoa kauhuelokuva mitä oikeasti olen voinut katsoa oli sellainen todella vanha olisiko nimi ollut Linnut tms. Siinä linnut alkoivat hyökkäillä ihmisten kimppuun ja tappaa heitä.
she fears if she cries That first tear The tears will not stop Raining down.
stand in the rain Stand your ground Stand up when it's all crashing down You stand through the pain You won't drown And one day what's lost can be found You stand in the rain...Hymy Kirja

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Toukokuu 09, 2008, 19:40:56 »
Listaanpa nyt minäkin muutaman kauhuelokuvan, jota on tullut katsottua. (laitan kouluarvosanan elokuvan perään):

Saw 1-4
Ylivoimaisesti lempikauhuelokuviani. Katsoin ensimmäisen osan 10-vuotiaana, ja lähtien olen pitänyt Saweista.
Saattaa olla, että kukaan muu ei pidä kunnon verimässäilystä, mutta minä pidän niistä eniten, ja Saweissahan verta roiskuu, oikein urakalla.
Arvio: Saw - 9½, Saw II 9-, Saw III - 8½, Saw IV - 10

Freddie Vs. Jason
Mielestäni ihan OK, mutta toistaa liikaa Painajainen Elm Streetillä ja Perjantai 13. päivä -elokuvia.
En nyt tiedä, säikähdinkö missään kohtaa, mutta selkäpiitä karmi, joidenkin kohtauksen ajan, esim. (olikohan ensimmäinen kohtaus), kun ne nuoret on siellä talossa, ja Jason lävistää, sen ukon miekalla siihen sänkyyn.
Arvio: 8-

Scream
Iha yees, ideasta pidän, että naamiota käyttävä hullu, murhaa nuoria.
En ole nähnyt muita Screamejä, paitsi ensimmäisen, jossa juoni alkaa jo toistamaan itseään.
Esim. Jos nuoret juoksevat kadulla, yksi joutuu umpikujaan, ja se "naamiopelle" tappaa sen jne.
Arvio: 8

En jaksa, listata enää, mutta laitanpahan muutaman surkean kauhuelokuvan, jotka olen nähnyt:
Kauna 1 & 2
Ring 1 & 2
Scary Movie 4
Tiedän mitä teit viime kesänä & Tiedän (yhä) mitä teit viime kesänä
Unensieppaaja

^^Tuossahan noita. Täyttelen myöhemmin, lisää, kun jaksan. (:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2008, 21:27:56 kirjoittanut Empaldo »
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #65 : Toukokuu 09, 2008, 21:01:24 »
En jaksa, listata enää, mutta laitanpahan muutaman surkean kauhuelokuvan, jotka olen nähnyt:
Scary Movie 4

Eikös tuon Scary Movie 4:n ole tarkoitus olla kauhukomedia ja enemmänkin nimenomaan parodia eikä varsinaisesti kauhu? Niin ainakin kolme ekaa Scary Movieta on tarkoitettu, eli en menisi kategorioimaan sitä sen enempää hyväksi kuin huonoksikaan kauhuleffaksi. :D
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Sukkamieli

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Toukokuu 19, 2008, 16:20:49 »
Minua kauhuleffat kiinnostavat hirveästi, ja katson niitä aina kaveriporukan kanssa keskellä yötä (säännöllisesti), vaikka tiedän etten välttämättä nuku kunnolla pariin päivään. Tulee kumminkin naurettua joka leffalle :p

1408 oli sekava. Leffa oli siltikin ahdistava ja onnistui säikäyttämään, vaikka nauroin ääneen parille kohtaukselle.
Kauna 2 Tästä minulle on jäänyt kamalat traumat. Vaikka tässä ei ollut juonesta tietoakaan ja repesin sille "kauna koulukuraattorille", ensimmäisen katselukerran jälkeen valvoin puoleen yöhön ja onnistuin pelästyttämään itseni melkein hengiltä. Haluaisin kuitenkin nähdä alkuperäiset Kaunat.
Hohto Tästä leffastahan on eri versioita? Se, minkä me kaveriporukalla katsoimme, ellei niinkään säikäyttänyt. Ainoa mikä oli ahdistavaa oli musiikki. Yhdessä kohtauksessa, kun se mies heiluu kirveen kanssa ja huutaa jotain käsittämätöntä, kaverini lohkaisi: "I don't speak english"
Orpokoti Inhoan elokuvia, joissa pääpahana on lapsi ja niitä, joissa on naamari kasvoilla. Tämä oli vähän molempia. Kammottava, kiljuin suoraa huutoa.
Pahan Sanansaattajat Tämä oli parempi kuin odotin, hyvä juoni. Tosin se seinille kiipeävä toukkaa muistuttava otus oli naurettava (tiedän kyllä, että se oli lapsi). Ja Jessica oli turhan utelias, kuka marssii vapaaehtoisesti pimeälle käytävälle metsästämään verenhimoisia vainajia?

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #67 : Toukokuu 22, 2008, 17:03:05 »
Scary Movie 4

Eikös tuon Scary Movie 4:n ole tarkoitus olla kauhukomedia ja enemmänkin nimenomaan parodia eikä varsinaisesti kauhu? Niin ainakin kolme ekaa Scary Movieta on tarkoitettu, eli en menisi kategorioimaan sitä sen enempää hyväksi kuin huonoksikaan kauhuleffaksi. :D

Nimenomaan tällainen parodia sekin on.
"A goal without a plan is just a wish."

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Toukokuu 27, 2008, 21:15:07 »
R A K A S T A N  K A U H U L E F F O J A!!! ♥ ^^ On tullu oikee perinne katsoo melkeinpä viikottain joku elokuva kamun kanssa. Olen aivan varmasti nähnyt likemmäksi sata kauhuelokuvaa! Aloitit keskustelun Blair Witch Project - elokuvasta, jonka olen myös nähnyt. Itseäni se ei liiemmin hetkauttanut, vaan pisti ajattelemaan. Ne videonpätkät mistä se elokuva koostuu, niin onko ne oikeasti kuvattuja? Siis sehän perustuu tositapahtumiin, koska kolme nuorta oikeasti katosi siellä ja sen perusteella tehtiin leffa. Mutta kun otin selville ketkä katosivat niin, ne olivat ne samat jotka olivat näytelleet siinä. O.O Tosi hämäävää...Tai sitten ne on laitettu siihen vaan, jotta kaikki kaltaiseni pölvästit uskoisivat niin. XD

Tykkään paljon japanilaisista kauhuelokuvista, koska he tietävät mitkä ihmisiä oikeasti pelottavat. En siis väitä kuitenkaan etteivätkö amerikkalaiset elokuvat olisi hyviä. Myös ranskalaiset kauhuelokuvat (ainekin näkemäni) ovat rautaa! \,,/ En osaa nimetä parhaimmistoa, mutta mainittakoon erikseen Sawit, Kauna, Wishing Stairs, Eyet ja vaikka Amityville Horror. Lisään elokuvia sen mukaan, kun saan päähäni niitä. ^^

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #69 : Kesäkuu 19, 2008, 13:59:25 »
Kyllä, tykkään minäkin. Olen pienestä pitäen katsellut kauhuleffoja, on nähty Screamit ja Painajaiset Elm Streetillä, jonkun mielestä varmaan PALJON ennen sallittua ikää. Mutta en ole koskaan saanut mitään traumoja etc. Myös siskoni on kauhuleffafani, hän osti juuri Prismasta 12 kauhuleffaa sisältävän paketin kohtalaisen edullisesti, niitä filmejä olemme nyt katselleet. On ihanaa metsästää maailmankaikkeuden pelottavinta kauhuleffaa, en ole kyllä vielä sellaista löytänyt, vaikka jännittäviä olen nähnyt paljon. Mutta joo, jatkan harrastustani innolla!
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Kesäkuu 19, 2008, 17:12:19 »
Hyi hyi hyi, inhoan, katson silti :D

Olen katsonut vain neljä kauhuelokuvaa, minkä jälkeen olen luvannut itselleni etten enää katso kauhuelokuvia! Jotenkin tuntuu ettei tämä lupaus kauan pysy! Ensin katsoin Uinu uinu lemmikkini 1. Ei kovin paha, siinä mielessä ettei siinä ollut mitään kovin ällöttävää sinänsä, mutta muuten kyllä oli pelottava. Sitten uinu uinu lemmikkini 2. Jatkoa edelliseen. Sama homma. Ehkä vähän pahempi. Sitten katsoin Silent Hillin. Ei kauhean paha. Loppu oli todella surullinen oikeastaan. Pakko sanoa tässä vaiheessa että kun minä katson kauhuelokuvia, se on niin että vähintään 1/3 siitä on katsottu peiton takaa :'''D Sitten katsoin tässä aika vasta Pahan sanansaattajan. Ihan OK. Aika ällö tarina siinä aina välillä
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Kuitenkin loppu oli onnellinen, mitä yritinkin sitten takoa pari iltaa päähäni kun ilalla aloin nukkumaan :D
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Aavesusi

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Kesäkuu 29, 2008, 22:49:07 »
Minä pidän kauhuleffoista. :D Mielestäni on jotenkin hauskaa säikytellä itseään (muttei sentään sydäriin asti) ja kauhuelokuvien aiheet ovat yleensä todella mielenkiintoisia. En tietenkään haluaisi, että ne kamalat tapahtumat tapahtuvat omalle kohdalleni oikeasti. :s

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Heinäkuu 29, 2008, 23:26:56 »
Harmi kyllä, kauhuelokuvan tekemisen taito lienee nykyään aika harvinainen.. Enemmän näkee täysin kökköjä tuotoksia, kuin oikeasti pelottavia leffoja.

Poikkeuksina ja hyvinä nykykauhuiluina voisi mainita Wolf Creekin ja ehkä Ringin. Odottelen mielenkiinnolla DVD:lle Darabontin King-filmatisointia, The Mistiä.

Klassikkoja ovat tietenkin Sam Raimin Evil Dead I, Manaaja, Carpenterin The Thing, The Fall of the House of Usher, Kärpänen (sekä 50-luvun, että 80-luvun versiot) sekä tietenkin sarjamurhaajaeepokset Uhrilampaat ja Se7en. Tieteiskauhuista lisäksi voidaan mainita Alien-kvadrilogia.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Elokuu 17, 2008, 10:37:37 »
R A K A S T A N  K A U H U L E F F O J A!!! ♥ ^^ On tullu oikee perinne katsoo melkeinpä viikottain joku elokuva kamun kanssa. Olen aivan varmasti nähnyt likemmäksi sata kauhuelokuvaa! Aloitit keskustelun Blair Witch Project - elokuvasta, jonka olen myös nähnyt. Itseäni se ei liiemmin hetkauttanut, vaan pisti ajattelemaan. Ne videonpätkät mistä se elokuva koostuu, niin onko ne oikeasti kuvattuja? Siis sehän perustuu tositapahtumiin, koska kolme nuorta oikeasti katosi siellä ja sen perusteella tehtiin leffa. Mutta kun otin selville ketkä katosivat niin, ne olivat ne samat jotka olivat näytelleet siinä. O.O Tosi hämäävää...Tai sitten ne on laitettu siihen vaan, jotta kaikki kaltaiseni pölvästit uskoisivat niin.

blair Witch Project on yksi suosikkikauhuelokuvistani, ja täytyy kyllä korjata: Se EI perustu tositapahtumiin. Elokuvahan tehtiin aivan älyttömän pienellä budjetilla (muistaakseni 60 000$), mutta siitä alkoi liikkumaan erilaisia huhuja siitä kuinka se perustuisi tositapahtumiin, ja se pääsi ihan elokuvateatterilevitykseen, ansaiten lopulta 240.5 miljoonaa dollaria :p. Menestystarina vailla vertaa.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #74 : Elokuu 27, 2008, 18:32:17 »
Wiiks WIiks =S

oon niin pikkuinen vielä et en saisi kattoo '-'*
enkä varmaan uskalla =P
Oon kuullu paljon kaikilta, jotka on nähny leffoi. HUIH!
no oon tuubista kattont Paljon erilaisia trailereita(halloween 1.. HUIH!)
Jaws 1-4,....
hmh.. 1 oli paras =P

sitte oon kattonu... Hmm... mikä se olikaan? ainin Scary Movie 4(X)
niin,, täs mun iässä en ole nähnyt enempää =P
-affu kuittaa..-

mu-mu-muox S=//
Enkai ole ainut joka on nähnyt näin vähän, eikä uskalla? näin ikään nähden =P Kyllä siinä parissatoista vuodessa pitäis jätkän alkaa kattoo kauhareita? Olenko nössö? =P
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2008, 22:18:19 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.