Kirjoittaja Aihe: Kauhuelokuvat  (Luettu 26654 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Kauhuelokuvat
« Vastaus #125 : Marraskuu 20, 2010, 17:09:41 »
Tuntuu kyllä että elokuvatekijöiden ideat alkavat loppumaan, miksi muuten näitä uudelleenfilmatisointeja tähän tahtiin tulisi?

Tokihan huomattiin että esim. texasin moottorisahamurhaajan lipputulot oli sitä luokkaa että elokuva kannatti rahallisesti tehdä. Mutta silti, ihanko jokaisesta elokuvasta pitää tehdä uusi versio? Miksei keksitä uutta?
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #126 : Marraskuu 20, 2010, 17:15:27 »
   Oi miksi, miksi kaikki on tuollaista sawmoskaa nykyään. En tarkoita pahaa, mutta kun vertailee näitä juonia ja näin edelleen niin kyllä nykyään on hyvät leffat harvassa.

Miten sen nyt ottaa. Saw on ehkä huono esimerkki tuohon lauseeseen, ovat ainakin minusta parhaita 2000-luvulla tehtyjä kauhuleffoja juuri juonen takia, siis siinä tosiaan on juoni! Monet muut taas ovat juuri sitä hollywoodin teinitusinatavaraa. Halloweenissa ideana taas on se että naamiohyypiö hiipii lahtaamassa porukkaa, ei sitä voi kaksiseksi juoneksi sanoa vaikka Halloweenit nyt ovat kuitenkin parempia kuin ne lukuisat kopiot joita siitä on sitten tehty (mm. Perjantai 13.) (: Mutta ei tässä sen kummempaa, katselen itsekin mieluiten vähän vanhempia kauhuleffoja ja meinaan repiä hiukset päästä kun Lappeenrannan videovuorkaamossa toistavat joka kerta "eioo" kun kysyn jotain vähän vanhempaa leffaa.
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #127 : Helmikuu 18, 2011, 22:21:03 »
Kauhuleffoja on ihan hauskaa katsoa joskus kaveriporukalla tai ainakin yhden kaverin kanssa. En ole ikinä jaksanut katsoa niitä yksin, ei siinä sitten ole enää sitä oikeaa tunnelmaa. Kauhuleffoissa on se ongelma, etteivät ne saa minua pelkäämään. The Ring ykönen ja kakonen, no, ne oli ihan hyviä. Oikeastaan yllättävän hyviä, niissä oli melko ahistava tunnelma. Mutta eipä nekään nyt pelottavia ollut. Jotenka katson kauhuleffoja, jos niissä vaikuttaisi olevan hyvä juoni. Ringissä on hyvä ja mielenkiintoinen juoni.

Monissakin kauhuleffoissa on ollut ihan hyvä juoni, hyviä ideoita leffa täynnä. Mutta ei ne siltikään pelottavia ole. Mutta kyllä niitä ihan mielellään katsoo. The Gravedancers nyt on semmosta sontaa, että sille nauraa väkisin. Ihan kuin se olisi kauhukomedia... Mutta se ei ole. Se on toteutettu kertakaikkisen huonosti ja ideakaan ei ole kovin hääppöinen. Joten jos teillä on tylsä viikonloppu edessä, niin suosittelen katsomaan sen, saattepahan nauruja.
Cadillac.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #128 : Helmikuu 19, 2011, 18:22:20 »
   Oi miksi, miksi kaikki on tuollaista sawmoskaa nykyään. En tarkoita pahaa, mutta kun vertailee näitä juonia ja näin edelleen niin kyllä nykyään on hyvät leffat harvassa.

Miten sen nyt ottaa. Saw on ehkä huono esimerkki tuohon lauseeseen, ovat ainakin minusta parhaita 2000-luvulla tehtyjä kauhuleffoja juuri juonen takia, siis siinä tosiaan on juoni! Monet muut taas ovat juuri sitä hollywoodin teinitusinatavaraa.
Nonjuu, pakko myöntää että Saw on huono esimerkki, ja kuten sanoit niissä on paras juoni pitkään aikaan, kun alkaa katselemaan näitä uusia kauhuleffoja: Descent ynnämuut. Hostel vaikutti mielenkiintoiselta, mutta katsotaan uskaltaako sitä katsoa :D näytti todella raa'alta, mutta mielenkiintoiselta.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #129 : Helmikuu 19, 2011, 21:19:15 »
Mulla on kauhuelokuviin vähän sellainen viha-rakkaussuhde. Toisaalta ne on ihan mukavaa ajanvietettä ja parhaassa tapauksessa oikein mukavia leffaelämyksiä. Tykkään kuitenkin enemmän elokuvista, jotka aiheuttavat monenlaisia tunteita ja kauhuleffoissa näin ei käy vaan keskittyminen menee yleensä pelkkään pelkäämiseen :-D

Näkemieni kauhuleffojen määrä voidaan laskea kahden käden sormilla eli mikään asiantuntija en ole, enkä kovin kiinnostunutkaan koko elokuvalajista. Näkemäni kauhuleffat olen katsonut kavereideni kanssa, jotka valitettavasti rakastavat kauhuleffoja :D.   Näkemäni leffat eivät ole missään nimessä olleet pahimmasta päästä, mutta ihan tarpeeksi pahoja minulle... Katsomistilanteessa elokuvat ei pelota mutta jälkeenpäin leffat saattaa vaikuttaa pahastikin :-D En siis katso kauhuleffoja kovin mielelläni, lähinnä siloin, kun vaihtoehoja ei ole :D
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #130 : Helmikuu 19, 2011, 21:30:17 »
Olen muutamia kauhuleffoja katsellut. Pidän niistä itseasiassa todella paljon. Psykologiset kauhuleffat ovat hyviä, jos ei katso niitä väsyneenä, jolloin ei aivot toimi ihan täysillä.. En pidä mistään ylettömästä verellä mässäilystä D:

Hyviä kauhuleffoja ovat mm.
orpo (the orphan) on todella hyvä. Jännittäviä kohtia ja mukiinmenevä juoni löytyy.
orpokoti (the orphanage) on myös hyvä. Ei mitenkään hirveän pelottava, mutta mielenkiintoinen.
puhelu kuolemalta (one missed phone call) on loistava. Pidän todella paljon. Juoni on monimutkainen ja mielenkiintoinen.
screamit ovat myös hyviä, mutta todella pelottavia..

Olen katsonut melkein kaikki kauhuleffat yksin omassa huoneessani läppäriltä. En ole puolenyön jälkeen kyllä mitään K.15 materiaalia ruvennut katsomaan, mutta jotain kevyempää (esm. orpokoti) on tullut kyllä myöhään katseltua. :)
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Sidney

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Helmikuu 20, 2011, 11:16:31 »
Ääh kauhuelokuvat. Kyllähän ne on hirveitä. Lapsena tykkäsin kattoa kaverin kanssa kaikenlaisia kauhuelokuvia (katottiin näitä perus klassikoita. mm. manaaja, hohto ja halloween tuli nähtyä). Nykyään en ole kyl uskaltanu kattoo. En vaan pysty. Kauhuelokuvia on siis kyl tosi mukava kattoo, mut sit ku ne jää vaivaan moneks päiväksi (ei saa unta, ei uskalla olla yksin kotona, säikähtää omaa peilikuvaansa).

Viime viikonloppuna aloin katsomaan isoveljeni suosituksesta Haunting in connecticut nimistä kauhuleffaa. Veli sanoi et se on yks pelottavimmista elokuvista mitä se on nähny ja tietenki mua alko kiinnostaa. No sittenhän siinä kävi niin, että en pystynyt katsomaan elokuvaa edes loppuun :DDD Oli kyllä aika kamala. Ihmettelen kyl et missä vaiheessa musta on tullu tällänen jänishousu :DD Pienenä kauhuelokuvat ei tuntunu missään, vaan ne pikemminki nauratti. No mut joka tapauksessa toi leffa vaikutti tosi hyvältä ja houkuttais kovasti kattoo joskus loppuun, mut sitä mun pää ei varmaan kestäis...

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #132 : Heinäkuu 17, 2011, 19:41:51 »
Polven korkuisena en tykännyt yhtään kauhuelokuvista, koska ne olivat liian pelottavia (tosin tuolloin jopa Jurassic Park 2 oli minusta pelottava). Nykyään pidän niistä, vaikkei se suosikki genreni olekkaan.

Omasta kokoelmastani löytyvät tällä hetkellä:

Saw
Cujo
Ihmissusi Lontoossa
Howling - Ulvonta
Dog Soldiers
(se tosin on kai ennemminkin toimintaleffa)
Halloween (alkuperäinen)
The Thing (John Carpenterin versio)
I Am Legend (onko se kauhuleffa?)
28 Päivää Myöhemmin
28 Viikkoa Myöhemmin
Re-Animator
Evil Dead
Evil Dead 2
Army of Darkness
George A. Romeron Night of the Living Dead, Dawn of the Dead, Day of the Dead ja Land of the Dead
Hämärästä aamunkoittoon
Creepshow
The Cabin in the Woods
The Blob
(uudempi)
Kärpänen (David Cronenbergin versio)
Texsasin Moottorisahamurhat (alkuperäinen)
Scream
Scream 2
Scream 4
Gremlins
- leffat (taitavat tosin olla vähän siinnä rajalla)
Painajainen Elm Streetillä osat 1-7
Friday the 13th osat 1-8
Freddy vs Jason
Ginger Snaps
Braindead
The Descent
The Hills Have Eyes
(alkuperäinen)
Cube - trilogia
Hellraiser
Kuoleman Kilpajuoksu
Wolfman
(Joe Johnsonin remake)
Faust (tätä en kyllä laskisi kauhuleffaksi, jollei takakannessa niin lukisi)
Alien - leffat (jatko-osat ovat enenmmänkin toimintaleffoja, mutta eka ainakin ajoittain pyrki kauhuun)

Olen katsonut kuitenkin paaaaljon enemmänkin kauhuleffoja.
Mielestäni 80-luvun kauhuleffat ovat parhaimpia, koska nykyään tyydytään pelkkiin aivottomiin verikekkereihin joiden taustalla soi jokin hittibiisi, kun taas sen ajan leffoissa luotettiin enemmän tunnelman luomiseen ja hyytävään musiikkiin. Toki tässäkin on poikkeuksia.
Mielestäni paras kauhuelokuva ohjaaja on John Carpenter vaikka olenkin nähnyt vain kolme miehen leffaa (Halloween, Thing ja Christine), koska tämä osaa luoda hyvin tunnelmaa ja tämän elokuvien teemamusiikki on aina selkäpiitä karmiva.
Pidän eniten kaikista selviytymiskamppailu-leffoista, kuten esim. sellaisista joissa joukko ihmisiä joutuu esim. hirviölauman saartamaksi (johonkin huteraan hökkeliin tms.) vähäisellä varustuksella tai sitten sellaisissa joissa pyritään selviämään jostain loukusta (luola, valtameri, metsä...) takaisin kotiin (edelleenkin olemattomalla varustuksella). Myös zombie-leffat ovat mieleeni vaikka ne harvemmin ovatkaan järin pelottavia. Sillä ei ole minulla väliä, kuinka realistinen leffa on niin kauan kuin homma ei mene liian naurettavaksi.
Täytyy myöntää, että en ole pitkään aikaan kunnolla pelännyt kauhuleffaa katsoessa, mutta olen kyllä ollut jännittänyt ja hätkähdellyt kaikkissa "pöö" kohtauksissa. Ehkä olen vain katsonut leffoja väärässä tilanteessa/mielentilassa/paikassa/ajassa tms.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2013, 23:19:18 kirjoittanut Hämppyli »
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #133 : Heinäkuu 18, 2011, 01:20:47 »
Suhtautumiseni kauhuelokuviin vaihtelee sen mukaan, onko kyseessä psykologinen kauhuelokuva vai esimerkiksi yliluonnollinen kauhuelokuva.

Psykologisista kauhuelokuvista (käsittelevät mm. murhia ja muita rikoksia) en yleensä pidä, enkä siten ole katsonut Moottorisahamurhaajaa tai muita vastaavia elokuvia. Menettäisin luultavasti useamman vuorokauden yöunet tai näkisin painajaisia, joissa minä tai läheiseni ovat takaa-ajettuina. Olen kyllä nähnyt elokuvan The Others, joka on mielestäni melko hyvä. Siinä ei kuitenkaan ole kohtauksia, joissa hullu sarjamurhaaja paloittelee eläviä ihmisiä tms. Todellisen elämän gangsterit tai psykopaatit ovat mielestäni kammottavampia kuin satujen ja tarinoiden hirviöt.

Yliluonnollisista kauhuelokuvista (käsittelevät mm. henkiä, kummituksia, noitia, vampyyreja, paholaisia jne.) pidän enemmän. Ensimmäiseksi mieleen tulevat varmaankin Bram Stokerin Dracula ja Veren vangit (Interview with the Vampire). Tykkään itse enemmän elokuvasta Veren vangit, jossa on kyllä todella surullinen loppu niin, että päähenkilöä käy sääliksi. Bram Stokerin Dracula on mielestäni liian teatraalinen. Esimerkiksi elokuvan alun kohtaus, jossa Draculan vihollinen jää roikkumaan seipääseen, on mielestäni varsin huvittava.

Lisäksi olen katsonut ainakin elokuvan Never Cry Werewolf, kylläkin pääasiassa sen vuoksi, että siinä näyttelee Vampyyripäiväkirjoista tuttu Nina Dobrev. Mielestäni elokuvan ihmissudet ovat kuitenkin todella epäaidon näköisiä, mikä pilaa suurelta osin leffan tunnelman.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa jaida

• ikuinen hattutyttö
  • Vuotislainen
  • Kasva aikuiseksi, mutta säilytä lapsenmielisyytesi
« Vastaus #134 : Heinäkuu 18, 2011, 11:10:32 »
Olen katsonut ehkä päälle 20 kauhuleffaa ja niistä on selvästi jäänyt suosikit ja inhokit. Pidän kovasti kauhuleffoista varsinkin kun niitä katsoo hyvien ystävien kanssa pimeässä. Kauhuleffat eivät ole hyviä mielestäni ilman kunnollista juonta ja pelottavia äänitehosteita.

Omia suosikkejani ovat:
Kuudes aisti- aivan mahtava vaikka ei kauhean pelottava okohan se edes kauhuleffa? Mutta se on myös yksi ensimmäisistäni, joita olen katsonut.

texsasin moottorisaha murhaaja - Paljon kohtauksia mitä ei osaa ennakoida ja loistavat äänitehosteet, jos vain pitää äänet tarpeeksi kovalla. Ja tässä on mukana sentään viisas juoni, osa kauhuleffoista ei sitä omista.

13. perjantai - Paras kauhuleffa ikinä! <3 Tämä on yksi niistä kauhuleffoista, joissa olen itsekkin pelännyt ja se on todella harvinaista. yleensä olen se joukosta joka katselee pelottavat kohdat ja kertoo muille milloin he voivat taas katsoa.. Siis aivan äärettömän hyvä leffa. Olen katsonut tämän televisiosta ja haluaisin kyllä katsoa uudelleenkin.

Saw 3 - Paras saw. Näin tämän ensimmäisenä saweista ja tykkäsin kovasti. Kaksi ensimmäistä ovat mielestäni tylsiä ja loput ovat keskivertoa.. Saweissa ylipäätään on loistava ja toimiva juoni.

ja sitten ne joista en pitänyt:
Ring 1&2 - hyvin tylsää katsottavaa ja ei yhtän pelottava. Puolessa välin leffaa olin jo aivan nukahtamaisillaani.

Manaaja - tässä leffassa ei ollut muuta hyvää kuin lisämateriaalissa näytetyt kuvaus kohtaukset!

Näitä joista en pitänyt riittäisi viellä paljonkin, mutta en muista niiden nimiä..
"Dobby died a Free Elf, still it makes me kill myself... "<3

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #135 : Elokuu 17, 2011, 13:04:06 »
Kaunat on kauheimmat kauhuelokuvat mitä oon nähnyt..
Orpokoti oli ihan hyvä, tosin sekin oli aika ahdistava.
Halloweenit (ne vanhat versiot) oli hyviä, ei niin pelottavia, mutta jännittäviä.
Tiedän mitä teit viime kesänä on todella hyvä. Ne kaikki siis.
American haunting oli kans ihan hyvä, sekin aika ahdistava, mutta ei niin paha kuin kaunat ja orpokoti.
Manaajat ei ollut hyviä.
Jonku sawin oon nähnyt, mutta se oli ihan kauhee!
13.perjantai oon kanssa joskus nähnyt, en muista kauhean hyvin, mutta taisi olla aika pelottava.

Tässä on nyt kaikki, mitä muistan katsoneeni.
"Only I can live forever"

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #136 : Elokuu 17, 2011, 22:35:34 »
Kuka Pelkää Noitia okei sen verran jos olet kattonut sen 5-7 vuotiaana jää traumat elokuva on meinaa kauhuleffa vaikka ei uskoisi jokku luokittelee sen perhe elokuvaksi olen siinä  nuoruus iässä nähnyt sen leffan ja traumat on tänä päivänä vielä
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Kuolonsyöjätär

• Pieni Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Ylpeä Kuolonsyöjä
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #137 : Syyskuu 04, 2011, 21:49:42 »
Kaunat on ne parhaimmat omasta mielestäni. Elokuvat on tehty hyvin, ja pidän juonesta. Erehdyin katsomaan Legion nimisen trillerin.. :s aika pelottava. Hills have eyes on myös pelottava, katsoin tosin vain pätkän. Haluaisin katsoa Silent Hill leffan. Tiedän etten kuitenkaan saisi, minua kiehtoo silent hill muutenki (vaikka kammoksun zombeja) kuitenkin. En pidä hirveästä verellä mässäilystä, mutta Legion saa minulta pointsit sillä leffa oli hyvin suuniteltu ja Paul Bettany teki kehuttavan roolisuorituksen. Leffan juonikin on hyvin mielenkiintoinen, Jumala suuttuu koska ihmiset eivät usko häneen enää ja enkelit riivaavat ihmisiä. Lopputulos on hyvä ja taidokkaasti tehty leffa! :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2012, 19:12:01 kirjoittanut Kuolonsyöjätär »
We stare at broken clocks, the hands don't turn anymore
The days turn into nights, empty hearts and empty places

- Bring me to horizon suicide season

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #138 : Syyskuu 04, 2011, 22:10:32 »
Kuka Pelkää Noitia okei sen verran jos olet kattonut sen 5-7 vuotiaana jää traumat elokuva on meinaa kauhuleffa vaikka ei uskoisi jokku luokittelee sen perhe elokuvaksi olen siinä  nuoruus iässä nähnyt sen leffan ja traumat on tänä päivänä vielä
haluatkos kertoa vähän enemmän..? Kuulostaa jotenkin etäisesti tutulta..
 ah, missasin IT'in ):
Nyt olisi katsottavana Silent Hill, onkohan kellään mitään kokemuksia? ihan mielenkiinnosta katson millainen se on, tajutakseni se perustuu ainakin jotenkin PS1 peliin samalta nimeltä.
/oh, tuli mieleeni että nyt on muuten menossa mulla Cameronbuumi, joten aloitin Piranha II katsomisen myöskin, otan tuon k-18 leiman aika kevyesti ottaen huomioon että se on kasareilta, ja että ohjaajana on Cameron :DD
// Jestas, tuo Kuka Pelkää Noitia näytti mahtavalta O_O
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2011, 07:49:56 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Syyskuu 04, 2011, 23:36:22 »
haluatkos kertoa vähän enemmän..? Kuulostaa jotenkin etäisesti tutulta..
 ah, missasin IT'in. ):
Nyt olisi katsottavana Silent Hill, onkohan kellään mitään kokemuksia? ihan mielenkiinnosta katson millainen se on, tajutakseni se perustuu ainakin jotenkin PS1 peliin samalta nimeltä.
//oh, tuli mieleeni että nyt on muuten menossa mulla Cameronbuumi, joten aloitin Piranha II'n katsomisen myöskin, otan tuon k-18 leiman aika kevyesti ottaen huomioon että se on kasareilta, ja että ohjaajana on Cameron :DD

No jos haluat leffasta lisää tietoa niin tosa linkki http://www.leffatykki.com/elokuva/kuka-pelkaa-noitia
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #140 : Syyskuu 27, 2011, 22:16:20 »
Ring oli ihan hyvä. Kaveri sano, et se toinen ois vielä parempi, kuin eka, mut en tiiä, kun en ole kattonu toista. Japanilainen versio on kuulemma amerikkalaista pelottavampi.

Japanilaisesta versiosta en osaa sanoa, mutta kakkososa  Ringistä on minusta aika huonosti toteutettu. Jäi vähän epselväksi miksi se edes tehtiin. Oli pieniä mokia, jotka häiritsivät aivan hirveästi katsomista ja mitkä melkein saivat elokuvan tuntumaan vitsiltä.
Ringin eka osa on kyllä hyvä ja myös pelottava. Kaverini kiljuvat pienimmistäkin jutuista ja se vasta tekee katsomisesta hirveämpää...
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Suklaasydän

• tinakuoret murtaa sulaen
  • Vuotislainen
« Vastaus #141 : Lokakuu 24, 2011, 21:42:38 »
Pakko on kommentoida vaikka suuri osa onkin mainittu.. Mutta kun halloweenkin on tulossa !

Amusement on mahtava elokuva jossa murhaaja kidnappaa naisia entisestä koulustaan kostaakseen sen etteivät he nauraneet auki revitylle oravalle (kyllä ihan näin se meni .... :'D) . Elokuva on piinaava, omalla tavallaan. Myäs mun pelle kammolle jo pelkkä kansi on mahtava.
Dead Silence Joka onkin jo mainittu. Aivan mahtava, varsinkin jos pelkää nukkeja. Tai kieliä :'D
IT Stephen King ei petä koskaan, eikä pelletkään. Katsokaa jos ette sitä vielä ole tehneet.
Dread Suomeksi kammo, on ahdistavuuden huipentuma. Kauhuleffoihin kasvaneidenkin veri hyytyy sitä meininkiä kattoessa. Siinä opiskelijat tekee lopputyon kuvaamalla ihmisiä aiheesta pelko. Tosin yhden opiskelijan kammot takaa elämästään muutta kaiken.. Puhdasta pelkoa.
The Mist lisää Kingiä ja sanan ''piina'' liikakäyttoä. Elokuvassa jännittää miten käy, ketkä selviää. Usvan mukana tulee siis toisesta ulottuvuudesta karanneita salaperäisiä olentoja, joilta harva säästyy..
Dark Water ehdottomasti se japanilainen. Pelottava elkuva ei ole, mutta  hyvä silti.
The grudge, japanilainen. Kaunaa on selitettykkin täällä sen verran että mun ei varmaan tartte (:
Halloween vanhat, Michael Myers on mahtavuutta !
The Omen Lupin oli hämmentävä nähdä toisessa roolissa. Se ei edes muttunut Omenissa ihmissudeksi. Dumbledorenkin voi ks. elokuvasta bongata.
The silence of the lambs Hannibal the Cannibal, mahtavuutta.
Panic room Jodie Foster, Kristen Stewart (jota inhoan) . Elokuva ei sinäänsä kauhua ole mutta trilleri kuiteskin (:

Siinä jotakin.

-Suklis-
" A revolution without dancing is a revolution not worth having."
-V

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #142 : Lokakuu 24, 2011, 22:56:11 »
IT Stephen King ei petä koskaan, eikä pelletkään. Katsokaa jos ette sitä vielä ole tehneet.

Tiedän, ettei minulla ole mitään oikeutta tuomita leffamakuasi, etenkään kun en ole nähnyt IT-leffaa, mutta tämän videon ansiosta en pysty koskaa ajattelemaan kyseistä leffaa vakavana.

Edellisessä viestissäni tulin muuten sanoneeksi, että kauhu ei ole suosikki genreni, mutta mietittyäni asiaa niin muutin mieleneni. Silloinkaan, kun kauhu ei onnistu suorittamaan pääasiallista tavoitettaan (eli pelottamaan) niin kauhuleffat yleensä ovat silti todella viihdyttävää katsottavaa.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #143 : Lokakuu 24, 2011, 23:25:42 »

Tiedän, ettei minulla ole mitään oikeutta tuomita leffamakuasi, etenkään kun en ole nähnyt IT-leffaa, mutta tämän videon ansiosta en pysty koskaa ajattelemaan kyseistä leffaa vakavana.

IT:istä voi olla montaa mieltä... Muistan, kun pienempänä minua peloteltiin tällä elokuvalla ja olin varma että se on tosi pelottava. Sitten katsoin sen pari vuotta sitten ja... ei se kyllä kovin kauhuelokuva ole. En nyt viitsi spoilata ketään, mutta viimeistään loppu sai minut nauramaan ääneen. Olen Kingin suuri fani ja olen katsonut suurimman osan hänen kirjoistaan tehdyistä elokuvista ja tämä oli oikeastaan ainoa pettymys. Muut ovat olleet oikeasti pelottaviakin. :D

Kannattaa muuten katsoa Liftari vuodelta 1986. Koko ajan tapahtuu ja on jännittävä. Liftarin näyttelijä Rutger Hauer on mahtava. Älkää vaan katsoko siitä tehtyä uutta versiota vuodelta 2007, ei maksa vaivaa. :D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Helmikuu 23, 2012, 23:51:11 »
texsasin moottorisaha murhaaja - Paljon kohtauksia mitä ei osaa ennakoida ja loistavat äänitehosteet, jos vain pitää äänet tarpeeksi kovalla. Ja tässä on mukana sentään viisas juoni, osa kauhuleffoista ei sitä omista.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, puhutko Tobe Hooberin originaalista vaiko Marcus Nispelin remakesta (itse olen nähnyt vain alkuperäisen)?

Näitä kauhuleffojen uusintafilmatisointeja ilmestyy/päästetään tuotantoon kuin sieniä sateella. Uskallan hyvällä omatunnolla väittää, että 95% tehdyistä remakeista ovat kauhuleffoja. Ovatko ideat oikeasti niin pahasti vähissä? Ketkä oikeasti ovat remakejen kohdeyleisöä, koska alkp. leffasta pitävät yleensä vihaavat uutta leffaa vaikkeivat olisi sitä nähneetkään ja muille remake on vain yksi leffa muiden joukossa.

Anteeksi, meni vähän offtopick.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #145 : Helmikuu 24, 2012, 16:26:41 »
offia.

Lainaus
Kannattaa muuten katsoa Liftari vuodelta 1986.

Tarkoitukseni ei ole arvostella elokuvamakuasi tai mitään, kyseessä on vain oma mielipiteeni, mutta katsoin tuon ko. elokuvan tätini kanssa pari kuukautta sitten ja nauroimme koko elokuvan ajan. :'D Se oli melkein kuin parodia jostain kauhuelokuvasta. Arvailimme koko ajan mitä päähenkilö tekee/jättää tekemättä, ja niinhän siinä sitten aina kävi (näin tosin taitaa muidenkin kauhuelokuvien kanssa olla). Vuokrasimme tuon Liftarin elokuvaillan kohokohdaksi ajatellen, että "tässä tulee varmaan paljon kauhua K18 merkinnän takia!", ja vuokrasimme sen lisäksi vielä jonkin keveämmän elokuvan, jonka voisimme katsoa kyseisen leffan jälkeen jos pelottaisi liikaa, mutta, no... Liftari oli itsessään jo se kevennys. :--D Ja se päähenkilön fleda! Voi luoja... Tiedän, että se elokuva on kuvattu silloin kun tuollaiset hiukset olivat vielä muodissa, mutta silti...
You're a human after all.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #146 : Helmikuu 24, 2012, 21:47:48 »
offia.

Lainaus
Kannattaa muuten katsoa Liftari vuodelta 1986.

Tarkoitukseni ei ole arvostella elokuvamakuasi tai mitään, kyseessä on vain oma mielipiteeni, mutta katsoin tuon ko. elokuvan tätini kanssa pari kuukautta sitten ja nauroimme koko elokuvan ajan. :'D Se oli melkein kuin parodia jostain kauhuelokuvasta. Arvailimme koko ajan mitä päähenkilö tekee/jättää tekemättä, ja niinhän siinä sitten aina kävi (näin tosin taitaa muidenkin kauhuelokuvien kanssa olla). Vuokrasimme tuon Liftarin elokuvaillan kohokohdaksi ajatellen, että "tässä tulee varmaan paljon kauhua K18 merkinnän takia!", ja vuokrasimme sen lisäksi vielä jonkin keveämmän elokuvan, jonka voisimme katsoa kyseisen leffan jälkeen jos pelottaisi liikaa, mutta, no... Liftari oli itsessään jo se kevennys. :--D Ja se päähenkilön fleda! Voi luoja... Tiedän, että se elokuva on kuvattu silloin kun tuollaiset hiukset olivat vielä muodissa, mutta silti...

Minäkin vedän nyt (vähän) offia. :D On niin hauskaa lukea jotain elokuvakeskusteluja kun aina suunnilleen joka toinen on silleen tämä elokuva on loistava jne ja sitten perään joku sanoo että yliarvostettu tekelehän se. Ei oikeasti ole varmaan yhtäkään elokuvaa mistä kaikki tykkäävät...
Tarvitseeko kauhuelokuvan olla pelottava ollakseen hyvä? Esim. joku Evil Dead. Sen erikoistehosteet ovat naurettavan amatöörimaiset ja näyttelijät myös, eikä se siksi oikein onnistu pelottamaan minua vaan nauroin. Silti pidän sitä onnistuneena elokuvana. Ehkä siksi, että se on ihailemaltani 80-luvulta? No ei ny sentään, on siinä jotain muuta hyvää.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Helmikuu 24, 2012, 22:20:32 »
Tarvitseeko kauhuelokuvan olla pelottava ollakseen hyvä? Esim. joku Evil Dead. Sen erikoistehosteet ovat naurettavan amatöörimaiset ja näyttelijät myös, eikä se siksi oikein onnistu pelottamaan minua vaan nauroin. Silti pidän sitä onnistuneena elokuvana. Ehkä siksi, että se on ihailemaltani 80-luvulta? No ei ny sentään, on siinä jotain muuta hyvää.

Minusta Evil Dead oli jossain määrin pelottava tai ainakin tunnelma oli kohdillaan...

Minusta kauhuelokuva voi olla hyvä vaikka se ei olisi yhtään pelottava. Esim. Painajainen Elm Streetillä 6 ei tunnu välillä edes yrittävän tosissaan olla pelottava ja juonessa on paljon typeriä aukkoja, mutta Robert Englund vetää Freddyn roolin niin nautinnollisesti yli, että itse nautin leffasta ensi minuuteista lopputeksteihin. Sitten ovat myös Friday the 13th-leffat jotka eivät olleet alunperinkään kovinkaan pelottavia, mutta osan 4 jälkeen touhu meni täysin koomisiksi hahmoiksi ja yliampuviksi tapoiksi, jotka minun mielestäni eivät leffoja pilanneet vaan lisäsivät viihdearvoa.

Tosin hauskan kauhuleffan teko ei ole kuitenkaan niin helppoa kuin luulisi. Osa leffoista yrittää liika olla hauskoja, jolloin katsojalle tulee lähinnä kiusallinen olo ja sitten on niitä tapauksia, kun leffa yrittää olla vakava, mutta epäonnistuu niin totaallisesti, että se on vain huono. Kyllä noitten Friday the 13th - ja Evil Deadin jatko-osien tekijät joutuivat näkemään vaivaa tehdäkseen elokuvistaan hauskoja, onnistunutta tahatonta komiikkaa syntyy harvoin.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Heinäkuu 02, 2015, 19:47:37 »
Kuka on nähnyt esim. elokuvat Black Woman 2 Death Angel tai Hellraiserit 1 ja 2? Haluaisin kipeästi kuulla mielipiteitä!

Eka Hellraiser (IMO) on erittäin hyvin ajan hammasta kestänyt kauhuleffa ja lopun voi herkullisesti tulkista tuhansilla eri tavoilla. Kakkosta (ja lukemani perusteella myöhempiä osia) en suosittele kenellekkään.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #149 : Heinäkuu 10, 2015, 13:11:25 »
Huh, nyt on kauhuelokuvia katseltu. Lähinnä k18 tasoa. The Midnight Meat Train oli ottanut paljon vapauksia eikä muistuttanut kovinkaan paljon alkuperäistä novellia. Siksi se oli ikävystyttävä mutta todella verinen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2015, 16:33:36 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.