Kirjoittaja Aihe: Kauhuelokuvat  (Luettu 29468 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Saikke

• Ankeuttaja
Vs: Kauhuelokuvat
« Vastaus #100 : Heinäkuu 10, 2009, 10:26:50 »
Haluaisin nähdä esim. Uinu, uinu lemmikkini leffaversiona, sillä olen lukenut kirjan, mutta toisaalta mietityttää, että onkohan sekin leffa aivan liian pelottava minulle.

Voin kertoa, että Uinu uinu lemmikkini on yksi niitä onnistuneimpia King-filmatisointeja, joten saattaa olla, ettet pystyisi tätäkään katsomaan loppuun asti :).

TV:tä tuli äskettäin taas Manaaja ja täytyy sanoa, että kyllä se on kaikkien aikojen kauhuleffa, 70-luvulla tehty ja päihittää nykykauhut mennen tullen. Äänitehosteet, efektit ja se tunnelma!

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #101 : Heinäkuu 13, 2009, 01:05:37 »
TV:tä tuli äskettäin taas Manaaja ja täytyy sanoa, että kyllä se on kaikkien aikojen kauhuleffa, 70-luvulla tehty ja päihittää nykykauhut mennen tullen. Äänitehosteet, efektit ja se tunnelma!

Minun täytyy kyllä sanoa tähän, että kun katsoin Manaajan telkkarista tässä joku kuukausi takaperin, olin hyvin pettynyt elokuvaan. Se ei ollut juuri mitään mitä olin odottanut. Ei tippaakaan pelottava kauhuelämys, tylsä ja kökkö paremminkin. Mutta tietysti siihen vaikuttaa tuon ajan alkeellisemmat tehokeinot yms. Musiikista en muista juuri mitään, mutta juoni on kyllä aika tylsää seurattavaa...

Orpokoti on yllättävän pelottava K-13 - leffaksi, siinä on saanut monta kertaa säikähdellä ja säikähtelyleffaksi sopii myös vasta elokuvateattereissa ollut Drag Me To Hell, jonka aikana säikähdin todella monta kertaa :D Pelottavaksi täytyy myös kehua Rec - nimistä leffaa, joka tosin muutaman katselukerran jälkeen alkaa menettää makuaan ja zombeiluunkin kyllästyy.
"A goal without a plan is just a wish."

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Heinäkuu 13, 2009, 11:59:29 »
Orpokoti on yllättävän pelottava K-13 - leffaksi, siinä on saanut monta kertaa säikähdellä ja säikähtelyleffaksi sopii myös vasta elokuvateattereissa ollut Drag Me To Hell, jonka aikana säikähdin todella monta kertaa :D

Tuo Drag me to hell kiinnostaa kyllä, Sam Raimin kauhuklassikko Evil Dead on edelleen tehokas pätkä ja kehuvat että tässä uudessa on paljon samaa ilmapiiriä.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #103 : Heinäkuu 13, 2009, 15:39:18 »
Tykkään katsoa kauhuelokuvia, vaikka olenkin katsonut vain pari kauhuelokuvaa. En tykkää yhtään sellaisista, joissa on paljon verta, en tiedä mistä se johtuu etten tykkää. Koulussa katsottiin joku elokuva, jossa ihminen jäi junan alle ja halkesi puoliksi. Ei se mitenkään kovinkaan paha kohta ollut, mutta silti katsoin muualle (vähän vain vilkaisin sitä kohtaa). :D

Olen nähnyt Hitchcockin (kirjotetaanko se edes noin) Linnut elokuvan ja se on todella hyvä ja aika pelottava ainakin ekan kerran kun katsoin sen. Tuo on yksi parhaimpia elokuvia, jonka olen nähnyt.
Tykkään kun Hitchcockin elokuvissa ei ole paljon verta. Nyt elokuussa taitaa tulla pari hänen elokuvaansa. :D Pitää tallentaa ne digiboxille. Yksi elokuva taitaa olla juuri se Linnut ja toinen oli joku Taka-ikkuna (miten se kirjoitetaan :o)

Olen nähnyt Orpokodin. Todella pelottava. Melkein näin painajaista siitä. Siitä on nyt n. vuosi kun katsoin sen, mutta vieläkin pelottaa, jos olen yksin kotona ja ajattelen sitä. Katsoin kaverin kanssa Orpokodin samana päivänä kaksi kertaa. :D Tämä on ehkä paras elokuva, jonka olen nähnyt (tai sitten tuo Linnut). Tämä elokuva oli kaupassa myytävänä, mutta jotenkin pelotti ostaa se, ja nyt harmittaa. :( K13 elokuvaksi tämä oli todella pelottava, tuntui ihan K15 leffalta. :D

Onko kaunassa muuten paljon sellaisia kohtia, joissa veri lentää?

//Kiitos tiedosta Tonks! :) Joskus ehkä katson sen, jos uskallan.
En katsonutkaan sitä Hitchcockin psykoa telkkarista vaan laitoin sen tallennukseen, että seuraavana päivänä katson. Niin digiboxiin oli juuri silloin tullut joku juttu, eikä se tallentanut kuin vaan 1 tunnin siitä elokuvasta. Nyt harmittaa aika paljon, kävimme seuraavana päivänä kaupasta kysymästä sitä elokuvaa, mutta ei ollut. :'( Vähän myöhässä kerroin tuon jutun, ne elokuvat tulivat jo kuukausi sitten.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2009, 20:35:59 kirjoittanut Nuno »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Elokuu 29, 2009, 11:20:13 »
Kauhu elokuvat ovat ihania, kun niitä ei katso liian paljon.

Itselläni oli tietty vaihe jolloin lähes joka päivä lainasin muutaman kauhuelokuvan Makuunista ja katsoin ne poppareita syöden. Kyllähän siinä jossain vaiheessa meni maku ja liika on aina liikaa. Pieninä määrinä nautittuina kauhuelokuvat ovat kuitenkin ihmeellisen kutkuttavan jännittäviä ja juuri se pelko jota itse tuntee on mielenkiintoista.

Mitä mieltä olette kauhuleffojen ikärajoista? Kumpi on pelottavampaa K-15 vai K-18?

Itse olen huomannut, että K-15 leffat tuppaavat olemaan pelottavimpia kun taas K-18 leffat enemmänkin ällöttäviä ja tavallaan paljon kiehtovampia. Hyvä esimerkki on Saw.

Pelottavin kauhuelokuva jonka olen katsonut on japanilainen 1 puhelu tullut. Se oli kyllä aivan kunnollinen kauhuelokuva. Todella.

400 viestini! :"D

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Syyskuu 05, 2009, 16:39:04 »
Hassua, en ole katsonut elämäni aikana kovin monta kauhuelokuvaa... Silti ne ovat ihan kivoja, kunhan eivät ole liian pelottavia.
Kotona en niitä ikinä saa katsoa, mutta jos joskus harvoin pidetään joidenkin tuttujen kanssa jonkinmoiset bileet, niin silloin
on ihan kivaa kattoo joku kauhuelokuva.

Olen nähnyt Hitchcockin (kirjotetaanko se edes noin) Linnut elokuvan ja se on todella hyvä ja aika pelottava ainakin ekan kerran kun katsoin sen. Tuo on yksi parhaimpia elokuvia, jonka olen nähnyt.
Tykkään kun Hitchcockin elokuvissa ei ole paljon verta. Nyt elokuussa taitaa tulla pari hänen elokuvaansa. :D Pitää tallentaa ne digiboxille. Yksi elokuva taitaa olla juuri se Linnut ja toinen oli joku Taka-ikkuna (miten se kirjoitetaan :o)
Itsekin olen katsonut tämän samaisen elokuvan muistaakseni kahdesti. Siis Linnut. Alku on todella tylsä... Loppukaan ei ole
kovin pelottava. Onhan se hirveää, kun linnut tekee suuria hyökkäyksiä ja siinä on karmiva tunnelma, mutta ei pelottava.
Elokuva jää vähän kesken, ja siitä voi sitten muokata oman mielensä mukaan pelottavan, jossa kukaan ei jää koko kaupungista eloon! :PP
Tai sitten vain yksinkertainen, onnellinen loppu.

Onko kaunassa muuten paljon sellaisia kohtia, joissa veri lentää?
Kauna-elokuvia en ole katsonut yhtäkään, mutta sen verran mitä olen niistä kuullut, niissä ei kai hirveästi ole verta. Trailerin olen
Kaunasta nähnyt, kun entisen kaverini isoveli suunnilleen sitoi meidät kiinni tuoliin ja pakotti katsomaan sen trailerin. Kaunasta olen
ehkä joskus nähnyt painajaisia...

Saw on myös aika pelottava. Elokuvaa en ole siitäkään nähnyt, mutta olen kuullut paljon. Samainen entinen kaverini, jonka isoveli
sitoi meidät tuoliin kiinni, kertoi Sawista, mutta se ei ole ainakaan minun mielestä yhtä pelottava kuin Kauna.

Ainiin, olen minä kerran nähnyt yhden kauhuelokuvan, jossa muistaakseni jossain laivassa (muistelenko AIVAN väärin?) riehui lihansyöjäkasvi. Se jätti jälkeensä verisiä ruunneltuja ruumiita. En kuollaksenikaan muista, mikä sen elokuvan nimi oli...
Se minulla vain on jäänyt mieleen kun joku nainen meni vessaan istumaan. Siis ei varmaan tarpeilleen vaan rauhoittumaan tms.
Sitten se kasvi kiskoi sen vessasta alas... ;o iljettävää. Muistan myös kun ne päähenkilöt menivät sinne juhlasaliin, vai mikä nyt onkaan,
niin siellä oli koko sali täynnä ruumiita...
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Raven

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Syyskuu 17, 2009, 09:44:48 »
En ole paljon kauhua katellut, vaikka ian silleen kiehtoo.
Voisitteko kertoa joidenkin hyvien leffojen juonesta? :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2009, 15:35:07 kirjoittanut Raven »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #107 : Syyskuu 23, 2009, 20:15:34 »
En ole paljon kauhua katellut, vaikka ian silleen kiehtoo.
Voisitteko kertoa joidenkin hyvien leffojen juonesta? :D
Se riippuu. Itse olen kauhuelokuvien rakastaja ja esimerkiksi nautin suunnattomasti Halloween elokuvista.
Mikä niiden juoni on?
Michael Myers yrittää lahdata porukkaa varjoista.
Se on se tietty tunnelma mikä näissä elokuvissa virittää katseluinnon. Ei monimutkainen juoni.
Toki juonellisetkin ovat mahtavia, aivan yhtä mahtavia. Mainittakoon esimerkiksi "Sauna" <3
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #108 : Lokakuu 05, 2009, 17:50:47 »
Olen noita kyllä katsellut. :) Ekan kerran kun olin jotain yheksän tai kaheksan niin näin vahingossa kun telkkarista tuli se Ring. Ja sattuipa olemaan juuri se kohta menossa, kun se tyttö tuli telkkarista.
Siitä sitten sain aikamoiset traumat, enkä sen jälkeen uskaltanut katsoa kunnolla telkkaria, enkä ikkunasta ulos. Myös vaatekaapit pelottivat silloin.
Jep, no se oli silloin. Kun nyt kolmetoista olen niin uskallan katsoa kauhuelokuvia.
Ajattelen vain, että se on elokuvaa. Ei sen enempää. Joskus tietty säikähdän, mutta se siitä.
Ja kun katsoo joitain vanhoja kauhuleffoja, vaikkapa Painajainen Elm streetillä, niin se pikemminkin naurattaa kuin pelottaa.
Tässä lähiaikoina olen katsonut Unborn-elokuvan, mikä oli kyllä aika floppi. Sitten The Eye- elokuvan. Se oli kyllä aika pelottava. Olen myös katsonut From Hellin jo neljättä tai kolmatta kertaa. Vaikka en tiedä, voiko sitä kauhuksi luokitella.
Saweja olen joskus katsonut ja Kaunat myös. Ringiä en vielä ole uskaltautunut katsoa. ^^'
Onko se kuinka pelottava? Onko kukaan katsonut sitä?
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #109 : Lokakuu 07, 2009, 14:02:31 »
Mä en ole edelleenkään nähnyt oikeasti pelottavia kauhuleffoja, mikä on sinällään tosi sääli, sillä kauhuleffat on imo aika hyviä ja viihdyttäviä. Lähimmäksi sitä pelottavuutta, mitä tietyllä tavalla odotan ja toivon, jos alan kauhuleffoja katsoa, olen päässyt silloin, kun esimerkiksi katsoin ring 1 ja ring 2 putkeen keskellä yötä, valot poissa, ihan pimeässä ja kaiken lisäksi pidin sälekaihtimet auki pihalle. Silloin mielikuvitus toimi kuten toivoin ja välillä vähän jännitti, että mitäs, jos siellä pihalla on joku :D
Jossain Kaunassa ja sen jatko-osissa on hyvät hetkensä. Nekin ovat parhaimpia keskellä yötä ja pimeässä :D

Manaajat tulivat jokin aika sitten televisiosta, ja täytyy myöntää, että olin hieman pettynyt. Puolet ajasta meinasin vaan nukahtaa kun ne olivat jotenkin niin tylsiä paikoitellen ja sitten kun jotain alkoi tapahtua niin jaksoi sitä seurata, mutta en silti pitäisi niitäkään pelottavina.

Tällä hetkellä olen alkanut käyttää hyväkseni työpaikkaetua ja vuokraan elokuvia töistä kotiin yöksi (jos olen illalla töissä ja tulen seuraavana aamuna aamuun, niin saan ilmaiseksi lainata elokuvia. Muuten joudun maksamaan niistä 1.95e/vuokra, myös muilta kuin omalta kioskilta). Kaikki eivät tosin ole olleet kauhuelokuvia, vaan olen lainannut sellaisiakin elokuvia, mitä tekisi mieli nähdä. Aika moni uutuus onkin jo tullut nähtyä ja monta unetonta yötä (ja sitä mukaa väsynyttä seuraavaa työpäivää :D) olen jo viettänyt, yksin tai kaverien kanssa :D

Yleisesti ottaen pitäisi japanilaisia kauhuelokuvia parempina, tai ainakin pelottavimpina, kuin amerikkalaisia tjsp. Japanilaisissa on paljon enemmän sitä psykologista kauhua, mikä on pelottavaa, ei niinkään se verellä läträäminen. Jostain elokuvista on olemassa myös japanilaisia versioita, jotka hakkaavat kyllä alkuperäiset ainakin siinä kauhumielessä mennen tullen..

Kauhuelokuvissa on muuten se jännä pointti, että niitä on tosi kiva katsoa poikaystävän kainalossa^^' 
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #110 : Lokakuu 20, 2009, 17:53:40 »
Okei sanon omat mielipiteeni kauhuleffoista Täs on muutamia

The Ring: Mitä pelottavaa tässä on repesin vähintään niitä kauhukohtauksia :D

Kauna: Mitä pelottavaa on Jossakin kohdissa kuollut aave vai mikä lie tulee hitaasti pitää niin naurettavaa narinaa ja kävelee ku vammanen en pelkää

Hohto:  Ainoo pelottava kauleffa jonka olen nähnyt muut onkin mun mielestä tylsiä

No täs mun mielipiteet
She's just another lost soul, about to be mine again

hemuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Helmikuu 18, 2010, 20:28:00 »
hemuli ei yhtään tykkää kauhuelokuvista :< tämä on tuottanu mulle ongelmia monissa eri muodoissa, mutta mää vaan lasken alleni kaikesta vähänkin pelottavasta. Pidän kyllä hieman jännittävästä, mutta en mistään raa´asta tai hulluksi tekevästä. Pidän enemmän kevyistä ja kauniista elokuvista.
ahdistun jos katson jotain pelottavaa, mutta sille ei voi mitään ja täytyy kestää, vaikka haluaisin tykätä kauhuleffoista, koska kaikki  kattoo, eikä se sitten olisi niin vaikeaa olla kaikissa juhlissa jossa katotaa :,<

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Helmikuu 18, 2010, 21:13:35 »
Kauhuelokuvat ovat ihania. En ole vielä koskaan nähnyt sellaista kauhuelokuvaa, mistä olisin menettänyt yöunet, mutta eihän se olisi edes kivaa... :D Niin että voin katsoa kauhuelokuvia saamatta traumoja. Luullakseni ainakin.

Suosikkejani ovat...
Hohto on varmasti pelottavin näkemäni ja paras. Tykkään sellaisista, mitkä eivät ole ennalta-arvattavia ja Hohto nyt ei ainakaan ole! Ensimmäisellä katsomiskerralla ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, (ainakaan mulla ei ollut mitään aavistuksiakaan) joka on erittäin hyvä juttu.
Manaaja on hyvä, vaikkei olekaan niin pelottava kuin luulin sen olevan. Hyvä se silti on, vaikka erikoistehosteet nyt on hieman vanhoja, mutta eivät silti tehoansa menettäneitä!
Uinu uinu lemmikkini, Piina, Painajainen Elm Streetillä:t, Halloweenit... Niitäpä löytyy kyllä. :D

Slasherit eivät ole mielestäni niin hyviä. En hirveästi välitä mistään verta-lentää-50-litraa-joka-paikkaan-ja-kaikki-mahdolliset-ruumiinosat-lentelee-ympäriinsä elokuvista, (lukuunottamatta Halloweeniä ja Elm Streettiä *huom. tykkään vaan ekoista osista*) mutta saa verta nyt tietysti vähän lentää, mutta ei sillee liikaa. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Hohdon tapaiset psykologiset kauhuelokuvat ovat 1 000 000 kertaa parempia. Slasherit ovat lähes aina ennalta-arvattavia.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2010, 16:43:40 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #113 : Helmikuu 18, 2010, 22:53:46 »
Kauhuelokuvat on hyviä kun katsoo kavereiden kanssa, mutta yksin ne eivät ole kovin..kivoja. Itse siis olen katsonut siis aika monia kauhuelokuvia, vaikka pelkään niitä aivan tajuttomasti, mutta ne on niin hyviä! Ei siinä kyllä kauheaa ole kuin vain jotain kaksi seuraavaa yötä menee päin..jotakin, mutta se on hyvä hinta hyvästä elokuvasta (((=
Lainaus
Saw on myös aika pelottava. Elokuvaa en ole siitäkään nähnyt, mutta olen kuullut paljon. Samainen entinen kaverini, jonka isoveli
sitoi meidät tuoliin kiinni, kertoi Sawista, mutta se ei ole ainakaan minun mielestä yhtä pelottava kuin Kauna.
Itse olen kaikki Sawit katsonut, ne eivät ole niinkään pelottavia, mutta älöttäviä kylläkin ja aika...raakoja. Mutta repeilen ihan täysillä sille nukelle joka ajaa pyörää (xDDDDD) ja sit kun ne ihmiset on aina vaan jossain ihan epätoivoisina. x)) Varsinkin kun ne on niin idiootteja että ne esim. sahaa jalkansa irti! hahA.
No juu, taidan lopettaa tän Saw- spoilailun tähän. (Kannattaa muuten kattoo jos haluaa nauraa x))
I don't care what you think. lol

Poissa Lonkero

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Toukokuu 12, 2010, 10:53:13 »
Itse en ole juurikaan kauhuelokuvia nähnyt, mutta Hohto on kyllä ahdistavin ja pelottavin kauhuun luokiteltava elokuva mitä olen nähnyt. Nykyajan kauhuelokuvathan ovat juuri näitä Saweja joissa silvotaan, tapetaan ja kidutetaan ihmisiä. Elokuvan aikana voi lentää kiitettävästi laatta jos toinenkin, mutta eihän se oikeastaan pelottavaa ole, oksettavaa vain. Aito, hyvä kauhuelokuvahan luo pelkoa psykologisilla konsteilla, ja siinä Stanley Kubrick onnistui täydellisesti. Elokuvaan on onnistuttu luomaan äärimmäisen ahdistava tunnelma pelkällä musiikilla, kuvakulmilla sekä näyttelijöiden todella aidoilla ilmeillä, esimerkkinä nyt Nicholsonin aidosti mielipuoliset virneet.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #115 : Toukokuu 15, 2010, 14:34:42 »
Okei sanon omat mielipiteeni kauhuleffoista Täs on muutamia

The Ring: Mitä pelottavaa tässä on repesin vähintään niitä kauhukohtauksia :D

Kauna: Mitä pelottavaa on Jossakin kohdissa kuollut aave vai mikä lie tulee hitaasti pitää niin naurettavaa narinaa ja kävelee ku vammanen en pelkää

Hohto:  Ainoo pelottava kauleffa jonka olen nähnyt muut onkin mun mielestä tylsiä

No täs mun mielipiteet

ELI OO TOLLEE PISTÄNY VIIIME VUONNA YKS MUOKKAUS VIELÄ

PARANORMAL ACTIVITY Ihan Sairaan pelottava leffa

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #116 : Toukokuu 16, 2010, 22:39:22 »
Itse tykkään kauhuleffoista, varsinkin kavereiden kanssa. Tuli toi Saw tossa yöllä, meinattii kattoo kaveriporukalla meillä äitin luona, mut sit iskä ei oike innostunu ajatuksesta ja jouduin menöö kotia yöksi. :D Ois meillä ollu miehistä seuraaki pitämäs vahtia... Mutta kaverin kanssa meinataan sitten viikon päästä noin kattoa niillä kellarissa jotain kauhuleffoja (lähdetään leirikouluun puol kolome yöllä, melki ollaanki nukkumas ennen sitä xd). Ja jos poikakaverin kans sais katottuu ens viikolla sen Saw2:sen.
En kyllä tykkää mistään ällöistä, missä veri lentää ja suolen pätkät kans... Tai siis semmosista... ällöistä! :D Ällöt ja pelottavat leffat on ihan erikseen, jälkimmäisiä tykkään katsoa. :D Vihaan ja rakastan sitä tunnetta, kun tietää että jostain hyppää joku ja silti säikähtää!
Manaajan tahtoisin katsoa uudelleen, olin ehkä 12v kun katsoin sen. "Katsoin". Siis olin tyynyn takana piilossa ja kyselin äitiltä, joko voin katsoa... :'D
Pitää varmaan selata tätä topicia ja kattoo et jos bongais jonku hyvän leffan, minkä vois kattoo. :) Joka ei todellakaan mieluusti olisi ällö! :D Olen vaativa, ai nou. ;)
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #117 : Heinäkuu 05, 2010, 20:23:33 »
PARANORMAL ACTIVITY Ihan Sairaan pelottava leffa
Itse katsoin ihan vasta tämän kyseisen pätkän - itse asiassa tänä nimenomaisena päivänä. Minusta eräs ystäväni oli sangen oikeassa sanoessaan jenkkien olevan herkkiä: ei tämä ollut mikään vuoden pelottavin kaululeffa, tai sitten viime vuoden elokuvat olleet järkyttävää scheissea tahi minä olen vain niin järkyttävä kovis ettei minua pikku elokuvaressukat hetkauta. Tosipuheessa elokuvassa oli ainoastaan yksi säikäyttävä kohta ja se oli se ihan viimeisen kohtauksen loppu. Sitäkin säikähdin vain koska yllätyin, eihän se sinällään ollut edes pelottava. Ihmisen ympärille juurtuneet poltergeistilmiöt ovat ihan hyvä elokuvan aihe, mutta Paranormal Activity ei ollut pelottava yksilö moisen asian tiimoilta(kaan). Ja nyt joku lynkkaa minut ja sanoo että se oli demoni eikä poltergeist, mutta yhtä lailla ilmiö näytti meikäläisen silmään nimenomaan räyhähenki-ilmiöltä.

Oikeasti pelottavia kauhuelokuvia en ole toistaiseksi katsonut. Sellaisiksi mainittuja kylläkin, vaikkapa Kylän (joka oli kyllä visuaalisesti viehättävä värimaailman kannalta, muttei ollenkaan kauhuleffan oloinen), Pandorumin (okej, sitä ei ole täällä mainittu pelottavaksi, mutta se luokiteltiin dvd:n mukaan kauhuksi - minusta se oli normaalia scifidraamaan, eikä edes äärettömän mainiota sellaista), Stephen King's Itin et cetera. It oli minusta suoraan sanottuna ihan läppä. Kaikella kunnioituksella elokuvasta pitävälle tai sitä pelkääville, mutta ei se veri ollut aidon näköistä, ihminen ei kuole niin nopeasti partaterällä auki vedettyihin ranteisiin ja come on, se loppukohtaus oli jotakin suorastaan hupaisaa. Tai sitten minulla on kieroutunut huumorintaju kun revin hupia siitäkin, ehkä näinkin.

Mutta, tahdon katsoa Blair Witch Projectin. Ehdottomasti, ja katsonkin vielä jonain nättinä yösydännä kun satun sen käsiini saamaan. Kauhuleffat olisivat kauniita, jos ne olisivat hyviä. Mutta hey, onkos kukan katsonut sellaista yhtä nukke-elokuvaa, jossa nuket nirhivät ihmisiä ja vievät niiltä kielet mennessään? En muista elokuvan nimeä, mutta tahtoisinpa ehkä nähdä sen. Kaveri kertoi siitä kerran jotakin.

- Audra, liukasmielinen

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #118 : Heinäkuu 05, 2010, 22:17:19 »
Lainaus
Itse katsoin ihan vasta tämän kyseisen pätkän - itse asiassa tänä nimenomaisena päivänä. Minusta eräs ystäväni oli sangen oikeassa sanoessaan jenkkien olevan herkkiä: ei tämä ollut mikään vuoden pelottavin kaululeffa

Ei se minustakaan vuoden pelottavin ollut, se tosiaan riippuu ihmisestä. Parissa kohtaa tuli jännitettyä muttei pelästyttyä - minua nauratti katsoa niitä trailereita joissa pelästyneet amerikkalaiset kiljuivat teatterissa elokuvaa katsellessa - se näytti jotenkin niin lavastetulta (joko sali on pistetty täyteen hermoheikkoja, äänet on superkovalla tai kaikille katsojille on tarjottu satanen siitä jos he esittävät pelästyneitä.) Elokuvasta karmivan teki nimenomaan kuvaustekniikka, mutta itse ideassa ei ollut mitään kovin pelottavaa.

Minusta on hassua että monet 'yleisesti kauheina' pidetyt kauhuleffat eivät pelota minua. Ringit ovat ainoita jotka ovat tehneet minuun jonkinlaisen vaikutuksen, vaikka kakkosleffa lähenteli joissain kohdin jo hiukan huvittavaa. Elm Streetitkin olivat enemmän hauskoja kuin pelottavia. Jostain syystä sitten hiukan randomimmat kauhuleffat onnistuvat joskus yllättämään.

Oma suosikkikauhuleffani on siis Dead Silence - en muista minkä tekijöiltä, mutta se kertoo entisen vatsastapuhujan nukesta joka kantaa jonkinmoista kirousta - nukkeleffa siis. Kuitenkaan se nukke ei minua leffassa pelota, vaan tämän omistanut Mary Shaw-mummo, jonka henki pomppaa ties milloin esiin ja säikyttelee porukkaa. Elokuvan kuvaustekniikka ja jotkut sen ideoista ovat minusta nerokkaita, ja leffa on yksi jonka aikana- ja jälkeen pelottaa, kun useissa pelko iskee vasta jälkeenpäin tai ei ollenkaan. :D
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #119 : Marraskuu 19, 2010, 19:18:02 »
En ole itse katsellut kauhuleffoja, ihan sen takia etten saa. En myöskään varmaan katsoisikaan, vaikka saisin, sillä olen huomannut että olen todella herkkähermoinen. Jo pelkkä se, että näen kuvan alienin luurangosta, saa minut menettämään yöuneni viikoksi. :D
Jos jonkun aion joskus katsoa - sitten turvallisesti täysi-ikäisenä - niin varmaan Hohdon. Iskä pelotteli, että se on pelottavin hänen näkemänsä kauhuleffa. Stephen Kingiä olen myös haluanut lukea mutta itsesuojeluvaisto varoittaa, että kannattaisi odottaa vielä muutama vuosi.
Who knows which is which and who is who

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #120 : Marraskuu 19, 2010, 20:40:48 »
Katsoin Hohdon nyt 15-vuotiaana, n. kuukausi sitten. Ei ollut minusta niin pelottava kuin odotin, vaikka oma isänikin sanoi sen olevan aivan kamala. Ehkä tunnelmaa latisti ylimääräinen möly ympärillä ja sen vuoksi kokemus hieman lässähti.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa pippariina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #121 : Marraskuu 20, 2010, 12:13:04 »
On huvittavaa miten useat jaksavat sanoa että "en ole nähnyt yhtään leffaa joka olisi oikeasti pelottava". Tai kun joku kehuu esim. Pet sematarya, on jonkun pakko tulla sanomaan että ihan huono, ei yhtään pelottava.

Jokainen ihminen on yksilö, ja pelko on yksi ihmisen perustunteista. Se mikä pelottaa, on myös yksilökysymys. Siksi siis on koomista sanoa että elokuva on p*ska jos se ei pelota. Useimmin se kertoo siitä että tämä katselija ei uskalla mennä tarpeeksi syvälle kyseistä elokuvaa, on katsottu elokuva "väärällä" tavalla: keskellä kirkasta päivää, ystävien kanssa, isän kanssa, "toisella silmällä". Tai sitten kyseinen genre ei vaan toimi tällä yksilöllä.

Mielestäni on lähinnä surullista, jos ei ole löytänyt YHTÄÄN kauhuelokuvaa jonka aikana olisi voinut pelätä. Itseäni kun nimenomaan kiehtoo se että kauhuelokuvia katsoessa saa sen todellisen tunnelatauksen, pelon. Elokuvissa se pelko on kuitenkin vielä hallittavissa. Ja sekös se parasta onkin.

Pet sematary on ensimmäinen kauhuelokuva jonka olen nähnyt. Katsoimme sen perheen kesken, minä olin 6-vuotias. Muistan että "pahoissa kohdissa" äiti peitti silmäni. Siitä asti olen rakastanut tätä elokuvalajia. Se oli kiellettyä ja siksi hyvin kiehtovaa.
Katsoin tämän elokuvan ehkä vuotta myöhemmin salaa yksin. Pelkäsin vaikka oli kirkas päivä. Hieno tunne, kun se on hallittua. Adrenaliini.
Tänäkin päivänä tämä elokuva on ehdoton suosikkini. Se on se elokuva minkä valitsen hyllystä kun on tylsää, kun tarvitsee "aivot narikkaan" viihdettä. Ei se enää pelota, kun on nähnyt sen satoja kertoja, mutta viihdyttävä se on ja tunne katsoessani sitä on joka kerta hyvin nostalginen.

Zombielokuvat ovat ehkäpä suosikkini. Ne harvoin ovat mielestäni pelottavia, mutta äärimmäisen viihdyttäviä ne ovat. :)

Ne mitkä minua oikeasti pelottavat, on usein realistisia. Asioita jotka oikeasti voivat tapahtua. Siksi esim. edellisellä sivulla haukuttu The Strangers on mielestäni 2000-luvun yksi parhaita kauhuelokuvia. Tissi ei vilku, seksi ja teinit eivät ole pääroolissa niin kuin niiiiin monessa tämän ajan kauhuelokuvassa.
Katsoimme tämän elokuvan mieheni kanssa, keskellä yötä, vanhassa puutalossa aivan itärajan tuntumassa. Lähimpään asumukseen ja ihmiseen oli matkaa n. 5km. Ehkäpä siihen pystyi samaistumaan silloin paremmin kuin vaikkapa kerrostalossa keskellä kaupunkia.

Suosittelen lämpimästi etsimään sen oman kauhulajin johon upottaa itsensä.
Ei ole häpeä pelätä.
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #122 : Marraskuu 20, 2010, 12:57:32 »
jes ihana aihe löytyi täältä! Itse voin tunnustautua varsinaiseksi leffafriikiksi ja omistankin useampia satoja aitoja leffoja, taisi olla viime laskujen mukaan reippaasti 300:n paremmalla puolella ;) mutta sitten kauhuleffoistä eli minun lempi elokuvagenrestäni.
Monet leffat ovat olleet mielestäni tosi hyviä, vaikka eivät pelottavia sanan varsinaisessa merkityksessä kuten esim.
- the Hills have eyes 1&2
- saw elokuvat
- sweeney todd
nämä taitavatkin olla enempi näitä elokuvia joissa veri lentää yms, ei niinkään psykologista kauhua.

Sitten taas joitakin elokuvia jotka ovat saaneet minut puremaan peittoa ja toivomaan etten sittenkään olisi yksin kotona.
- orpokoti
- dead silence
- mirrors
- fràgiles
- house on haunted hill, myös jatko osa

Ja sitten elokuvat joiden kohdalla tunnen aikani menneen täysin hukkaan.
- sauna
- the blair witch projekt
- jeepers creepers
- the descent

tuossa oli tosiaan vaan esimerkkejä. En viitsi alkaa joka elokuvasta kirjoittamaan esitelmää kun siitä tulisi silloin verrattavan pitkä viesti mutta jos jotakuta joku kiinnostaa niin kysyä saa :) ja mielipiteethän riitelevät, eivät ihmiset.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Marraskuu 20, 2010, 15:50:51 »
No kun minä olen katsellut kauhuelokuvia minä niinkun osaan sanoa mitä tapahtuu vaikka en ole nähnytkää leffaa aikasemmin Johtuu siitä varmaan että kun olin joku 6-8 vuotias niin isoveli tykkäsi pelotella minua kauhuelokuvilla ehkä siksi olen haukkunut tälleen vanhemmiten kaikki kauhuelokuvat Pa*koiksi muuta ko katoin muutama viikko sitten takaperin Kaunan niin huomasin että pelkäsin jtn kohtia ja sanoin etten kato koskaa toista osaa mutta olen silti sisimmässä ajatellut katsoa kaunan jatko-osat

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #124 : Marraskuu 20, 2010, 16:45:10 »
Tää vaan on niin totta. Seiskyt ja kasarileffat vaan rulaa, silloin tuli nää klassikot. Tappajahait, Kingejä filmatisoitiin, Ihmissudet loistivat, puhumattakaan halloweeneistä jotka saavat minulle jo nimestä kylmät väreet..

Oi miksi, miksi kaikki on tuollaista sawmoskaa nykyään. En tarkoita pahaa, mutta kun vertailee näitä juonia ja näin edelleen niin kyllä nykyään on hyvät leffat harvassa.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.