Kirjoittaja Aihe: Kauhuelokuvat  (Luettu 26868 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Tourniquet

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« : Syyskuu 09, 2004, 17:13:09 »
Etsin kyllä, mutten löytänyt yleistä keskustelua kauhuelokuvista. Joistakin yksittäisistä elokuvista kyllä oli topiceja.

Eli siis, mitä kauhuelokuvia olet nähnyt, mitä mieltä olit? Entä minkä elokuvan haluaisit nähdä? Miksi? Perusteluita ja keskustelua kiitos.

Itse katsoin viime lauantaina näytetyn Blair Witch Projectin. Ei todellakaan ollut mikään tekemällä tehty kauhuelokuva, mutta omalaatuinen. Yöllä kuullut äänet eivät ole ihmmeellisiä, mutta niinkuin jonkun lehden arvostelussa sanottiin, mitä enemmän elokuvaan heittäytyi mukaan, sitä enemmän siitä sai irti. Loppu oli jollain tavalla pelottava, mutta kysymyksiä jäi paljon. Mutta yhteen vetona, pidin.

Now it's your turn.

trisp

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #1 : Syyskuu 09, 2004, 17:45:19 »
Minä en yhtään pidä kauhu elokuvista. En siis pelkää niitä, mutta ne eivät vain ole mun juttu. Viimeksi katsoin the ringin. Ihan okei, mutta liian amerikkalainen. Elokuvan juoni oli erikoinen ja jotenkin kiinnostava, mutta parempiakin leffoja olen katsonut. Jos jokin kauhu elokuva pitäisi mainita minkä haluaisin katsoa, olisi se ehdottomasti scream. Huonoksi sitä on haukuttu, mutta ehkä juuri se on se syy miksi haluaisin katsoa. Kauhuelokuvat voivat olla hyviä, kunhan ne eivät ole sellaisia missä heilutaan kirveen kanssa ja tapetaan, koska se kuuluu elokuvan juoneen. Sellaiset ovat huonoja, kuten myös pilaversio blair witch projectista. Yhtä huonoa elokuvaa saa hakea.

Lizard Hazard

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #2 : Syyskuu 09, 2004, 17:56:54 »
Katsoin tässä nyt viimeksi Halloween h2o:n.Ei ollut mikään hyvä leffa.Erittäin tylsä ja pitkäveteinen.Paras asia siinä elokuvassa oli,kun se loppui.

FMulder

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2004, 20:52:08 »
Itse katson jonkun verran kauhuleffoja. Parhaimmat näkemäni kauhuelokuvat ovat Tappajahai, Araknofobia ja Brooklynin vampyyri. Ne ovat niitä todellisia kauhuelokuvia, jotka pitävät otteensa loppuun asti. Muitakin kauhuelokuvia olen nähnyt, mutta ne eivät yllä edellämainittujen tasolle. Haluaisin nähdä Kubrickin Hohdon ja Kuudennen aistin. Näitä elokuvia on paljon kehuttu ja niillä on hyvät ohjaajat ja niissä elokuvissa on myös hyvät näyttelijät. Myöskin John Carpenterin kauhuelokuvat olisi kiva nähdä. Ainakin vaikuttavat mielenkiintoisilta. Sitten pitäisi katsoa myös King Kong ihan yleissivistyksen vuoksi.

maddocks

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2004, 22:02:34 »
Kauhu leffat on ihan omaa luokkaanasa kun niitä katsoo kovilla äänillä talvella 12 jälkeen se on niin tunnelmallista.

En muista sen elokuvan nimeä minkä viimeksi näin mutta se oli semmonen että siinä semmonen nukke heräsi eloon ja alkoi puukottaa ihmisiä ja silleen... Mun mielestä se oli hirvittävän tylsä. se ei oikeen ollut semmonen jännittävä.

Minun mielestä paras kauhari mies muistiin on hohto se on jotenkin niin jännittävä ja sitä jaksaa katsoa aina uudelleen ja uudelleen ja siinä on se just parasta kun jack  nikolsson on näyttelemessä siinä se näyttää muutenkin ihan psykolta niin mun mielestä se sopii just siihen leffaan.

MuFFe

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #5 : Syyskuu 09, 2004, 22:33:06 »
Kauhuleffat! Aaah, mahtavia leffoja. Niitä voisin katella vaikka koko viikonlopun, tottakait hyvässä seurassa ja paljon karkkia, sipsiä ja limua. :)

Vain kauhuleffat tuo sen tietyn jännityksen joka täytyy olla, jotta leffa on nautittava. Tilasin juuri CDON:sta pinon poistoleffoja, joten viikonloppua odottelemaan innolla. Kauhuisia hetkiä. :)

Dolphin

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #6 : Lokakuu 11, 2005, 13:57:30 »
The Others
Hyvä kauhuelokuva. Nicole Kidman näyttelee kahden valonaran lapsen äitiä. Ei ollu semmonen mennäänkellariinkirkumaanjakuollaan-elokuva.

Ring oli ihan hyvä. Kaveri sano, et se toinen ois vielä parempi, kuin eka, mut en tiiä, kun en ole kattonu toista. Japanilainen versio on kuulemma amerikkalaista pelottavampi.

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kauhuelokuvat
« Vastaus #7 : Joulukuu 28, 2005, 20:14:10 »
Kauhukuvista tykkään juu (: Ensin katsotaan illalla pimeessä joku hyvä kauhuelokuva ja sitten valvotaankin koko yö. Oikeestaan ihan hullun hommaa, mutta siinä se hauskuus juuri piileekin xDDD.

Kauhukuvia on tullut katsottu niin monta että en edes osaa sanoa mikä niistä olisi ollut pelottavin, mutta mainitaan nyt kuitenkin pari.

The ring
 Katsoin elokuvaa varmaan viisi minuuttia ja sitten jo kyyhötinkin peiton alla aivan paniikissa. Tykkäsin elokuvan ideasta ja haluaisin kovasti nähdä ne japanilaiset versiot. Onko ne vielä pelottavampia kuin tuo amerikkalainen ring?

Maanaja
 Oikeastaan en pidä kyseisestä elokuvasta yhtään. Menetin vain yö uneni sen ansiasta viikoksi xD

Verenvangit
 Siinä vasta kunnon vampyyri leffa. Olen katsonut sen todella monta kertaa, enkä ole vieläkään kyllästynyt. Elokuvassa on mukavaa se että vampyyrit on kuvattu inhimillisiksi olennoiksi joilla on tunteet (inhoan niitä vaampyyri leffoja missä vampyyrit on aivottomia tappokoneita), muutenkin elokuvan juoni on todella hyvä.

Nyt haluaisin kovasti nähdä sen uuden riivaja elokuvan josta näkyi telkkarissa vähän aikaa sitten mainoksia. Harmi vain kun en muista sen elokuvan nimee, mutta se liitty kuulemma tositapahtumiin ja se rupesi kiehtomaan minua aivan suunnattomasti *pakko nähä se leffa O.o*

Poissa Fingon

• Philosopher
  • Vuotislainen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #8 : Joulukuu 28, 2005, 20:21:40 »
En ole ikinä tykännyt kauhuelokuvista kovinkaan paljon. Ne ovat vaan niin tylsiä. Ainoat hyvät kauhuelokuvat jotka muistuu mieleen on The Others ja The Shining. Inhoan sellaisia kauhuelokuvia missä jotkut nuoret on jossain ja joku tappaa ne kaikki. Eihän niissä ole mitään ideaa.
The Shining on vaan niin hyvä ja pidän Jack Nicholsonista. Hän on niin hyvä näyttelijä. Minusta se oli hienosti tehty kun se yksi huone täyttyy verellä. Ja muutenkin elokuva on hienosti tehty mutta mitä muutakaan Kubrickilta voisi odottaa.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Toxicity

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #9 : Joulukuu 29, 2005, 13:29:57 »
Kauhuelokuvat ovat hyviä sen takia, koska vain niin harvat niistä ovat onnistuneita. Ja no, tietysti myös sen takia, että adrenaliini virtaa. Piristyypähän vähän.
Kun nyt alkaa miettimään, niin en ole tainnut olla kovin peloissani näitä katsoessa. Tietysti kun katsoo leffan ensimmäisen kerran, niin se yleensä se pelottaa.
Muistan kun katsoin Ringin ensimmäisen kerran elokuvissa. Se oli jotain todella hirveeä, kun ei silloin vielä ollut aavistustakaan edes, mistä oli kyse. Mutta seuraavilla katselukerroilla leffa oli melkeimpä pitkästyttävä.

Minusta vanhemmat kauhuleffat ovat parempia. Jotkut, eivät kaikki. Miksikö? Koska niissä on pystytty säilyttämään alkuperäinen tunnelma. Ei mitään turhia, muka näyttäviä tietokonetehosteita tai vastaavia. Tappajahai, Linnut ja Psycho 1-4 ovat jotain niin hienoa, vaikkeivät enää pelottaisikaan.
Itse pidän huomattavasti paljon sellaisista kauhuelokuvista, joissa on vastassa joku ns. henkimaailman olento tai muu yliluonnollinen (Ring, Gothika, The Others), kuin sellaisista joissa juostaan typeränä karkuun jotain veitsimurhaajaa (Scream ym.)
Kauhuelokuvat ovat onnistuessaan hyvinkin viihdyttäviä.

Etelämanner

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #10 : Joulukuu 29, 2005, 14:16:45 »
Itse olen katsonut monia kauhuelokuvia. Tai en monia, mutta haluaisin katosa monia. Erityisesti mieleeni on jäänyut jostain syystä mieleeni on jäänyt

Resident evil

oikeastaan siinä ei ole mitään erityisen pelottvaaa eikä se hyväkään ole, ja inhoan naista joka on täydellinen ja tappaa kaiken mutta idea on hyvä. Jatko-osan haluaisin nähdä, ja ehkä saankin katsoa.

Kauhuöeffat ovat kyllä mahtavia, jos ne ovat oikeasti pelottavia.

jay

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2005, 18:51:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukeltajapanda"
Nyt haluaisin kovasti nähdä sen uuden riivaja elokuvan josta näkyi telkkarissa vähän aikaa sitten mainoksia. Harmi vain kun en muista sen elokuvan nimee, mutta se liitty kuulemma tositapahtumiin ja se rupesi kiehtomaan minua aivan suunnattomasti *pakko nähä se leffa O.o*

tarkotat varmaan emily rosen riivaajaa?

Poissa Sukeltajapanda

• Vuotislainen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #12 : Joulukuu 30, 2005, 20:08:08 »
Juuri tuota elokuvaa tarkoitin... Kiitosta kovasti^^

Ne mainokset oli jo niin pelottavia että näin jo pelkästään niistä painajaisia

jay

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #13 : Joulukuu 31, 2005, 18:16:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Sukeltajapanda"
Juuri tuota elokuvaa tarkoitin... Kiitosta kovasti^^

Ne mainokset oli jo niin pelottavia että näin jo pelkästään niistä painajaisia

no eipä mitään :) muaki pelotti (aluks) ne mainokset mutt sitt mä e vaa aatellu niit ja katos pelko. mutt pelotti ihan sikana ku tuli viikon elokuva emily rosen riivaja nrj:ltä..se oli nii hirvee se mainos ku se naine aluks sano sii nrj hit music only ja sitt se alko höpöttää sitä viikon elokuvaa. olin just menos mu "omaa" vessaa (oon ainoo alakerran asukki meiän talos) nii sitt mä e uskaltanu mennä ku se mainos tuli..ÄÄ

gravitation

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #14 : Joulukuu 31, 2005, 19:47:36 »
Itse tykkään kyllä kauhuelokuvista, mutta nyt vain tuntuu siltä, ettei ne pysty kunnolla pelottamaan. Niitä ei ole ajateltu pitemmän päälle ja ne jotenkin ontuvat. Monet saattavat sitäpaitsi olla enemmänkin hauskoja tai pelottavia.
Teinikauhuleffat , joissa joku puukon heiluttaja juoksee perässä, ovat kyllä yksi osio, jotka eivät jaksa pelottaa. Tai nämä kliseiset pikku tyttö -leffat, joita on myös monia.

Mutta joitakin hyviä The Ring (huolimatta siitä, että siinä pikku tyttö onkin) pelotti kyllä ensimmäisellä kerralla. Siinä oli hyvä juoni, ja aikaa vastaan taistelu toi jännitystä leffaan. Elokuvasta oli saatu pelottava, eivätkä näyttelijät olleet huonoja.
Toisaalta taas The Ring 2 oli kyllä huono, huono. Olin todella pettynyt. Siinä yritettiin periaatteessa kierrättää samaa ideaa, ja sääntöjä oli menty muuntelemaan kesken kaiken. Se ei vain kyllä ollut mitenkään onnistunut.

Hohtokin oli todella pelottava ekalla kerralla, mutta loppua kohden se jotenkin tyyntyi. Pelkoa ei oltu onnistuttu säilyttämään loppuun saakka. Mutta siinä oli hyviä näyttelijöitä, kuten Jack Nicholson, joka aina näyttää hieman pelottavalta :D
House of Wax oli onnistunut leffa. Siinä ei ollut mitään yliluonnillasta, mutta siltikkin se onnistui pelottamaan. Siinä oli ovela idea, mitä en ala selittämään, etten spoilaa immeisiä jotka sen haluavat  katsoa =) Mutta House of Wax kyllä onnistui yllättämään positiivisesti pelottavuudellaan.

Muita onnistuineita kauhuleffoja: Psyko 1 (ehkä kolmokin?), The Others ja Verenvangit, vaikka se ei periaatteessa kyllä kauhuleffa ole. Kirjana olen sitä lukenut myös, mutta en ole vielä oikein päässyt vauhtiin.

Eilen katsoma Aavelaiva taas oli todella huono. Ei jaksanut pelottaa, oli ennalta-arvatta ja juonikin ontui. Se oli turhauttavaa katsottavaa.
Muita huonoja, ei pelottavia: Screamit, Manaaja ja Tiedän (yhä) mitä teit viime kesänä.

Reebie

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #15 : Tammikuu 01, 2006, 17:35:26 »
Minä pidän ainoastaan kauhukomedioista. Jos elokuvassa saa vain pelätä, se ei ole katsottavan arvoinen. Kaunankin olen jättänyt katsomatta, koska se on kuulemma pelottava ja ja saa kylmät väreet selkään.  Toki kauhuelokuvia, jotka oikeasti ovat pelottavia, on kiva katsoa Halloweenina. Siihen se sitten jääkin.

Ajatelma

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #16 : Tammikuu 11, 2006, 21:31:59 »
Kauhuleffat on ihania kattoa kaksin kaverin kaa ja sit valvoo koko yö ja varoa 'murhaajaa' tai muita kammotuksia.

Joku tuossa jo mainitsikin House of Waxin ja olen samaa mieltä! Mielestäni se on hyvin pelottava, vaikkei nyt ehkä olekaan 'kauhuelokuvien aatelia' kuten jostain luin. Se ei lätrännyt liikaa verellä, kuten itseasiassa odotin, vaan pysyi hyvissä rajoissa. Juoni mukavan simppeli ja pelottava. Ja Paris yllätti! Odotin paljon pahempaa häneltä! Ja muutenkin näyttelijät olivat sellaisia uusia ja nuoria, mikä sopi hyvin.

Ja toinen mikä on mielestäni hyvä on Gothika. Sai jännittämään ja pelkäämään. Halle Berry tosiaan loistava, kuten muutkin ovat sanoneet.

Tämä meni nyt ihan muiden toistamiseksi, mutta tämä on mielipiteeni.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2006, 05:24:58 »
Pidän paljon kauhuleffoista, vaikka ei nyt aivan suosikki genreni olekaan, toimintaleffat ottaa sen ykkössijan ja komedia kakkosen, muttaa kauhu tulee hyvänä kolmosena. Nykykauhun on sen verran paskaa, varsinkin nämä Kauna ja Cursed, jotka menivät aika selkeästi tuonne kakkosena olevan komedian puolelle, sen verran huvittavia kohtauksia sisäläsivät, ettei voinut kun nauraa, vaikka puoli salia tuijottikin ihmeissään, mitä nyt pelkäämiseltä kerkesivät.

Mutta kyllä minä joistakin kauhuleffoista pidän, vaikka nykykauhu luokatonta onkin, Manaajaa ja Elm Streettejä ynnä Halloween ja Jasonia lukuunottamatta. Michael Halloweenissä on ihan paras ja Jason Jasoneissa on ihan ykkönen, kun äijät eivät oikein tykkää kuolla. Varsinkin Freddy vs. Jason oli hyvin virkistävä elokuva näiden Kaunojen sun muiden jälkeen. Veitsi kouraan ja eiköhän pistetä muksut muistamaan kuka se Freddy setä olikaan. Mahtava leffa, harmi, että tuli suoraan myyntiin, olisi ollut erittäin viihdyttävää katseltavaa teatterissa. Elm Streetit ovat kaikki hyviä kuin myös Manaajat, siinä on sitä klassikko kauhua, eikä mitään pilipali säikyttelyä. Nämä rokkaavat. Sitten nämä valkoista maskia suosivat herrat rokkaavat asenteella myöskin.

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #18 : Tammikuu 12, 2006, 14:17:36 »
Katson kauhuleffoja ihan mielelläni, mutta  nykyään innostus on jotenkin laantunut. Pari vuotta sitten ne olivat vielä lempielokuviani.
Parhaimpien kastiin kuuluu kyllä ehdottomasti The Ring ja Hohto. Ringissä on todella erikoinen ja mielenkiintoinen juoni. Ensin ajattelin, että miten elokuva, joka kertoo jostakin tappavasta videonauhasta voi olla pelottava, mutta heti elokuvan alussa mieleni muuttui. Ring todellakin on pelottava ja hyytävä leffa.
Hohto kuuluu taas ensimmäisiin kahuleffoihin, joita olen nähnyt ja siksi pidänkin siitä niin paljon. Ensimmäisen kerran kun Hohdon näin niin olimme jossain hotellissa yötä, se toi vähän enemmän jännitystä elokuvaan ;) Oikeastaan Hohto ei ole kovin pelottava elokuva, ei sitä pelkää enää kun on jo useamman kerran sen nähnyt, mutta ei siihen koskaan kyllästykkään. Hohdon voi katsoa, vaikka kuinka monta kertaa uudelleen ja aina se tuntuu yhtä jännältä.
Pelottavimman kauhuleffan titteli menee kyllä ehdottomasti Manaajalle. Se oli jotain niin karmivaa, että melkein menetin yöuneni. Toista kertaa en Manaajaa enää katso.

Tässä vähän aikaa sitten katsoin Linnut. Odotin tältä leffalta paljon, kun muut ovat sitä kehuneet, mutta odotukseni eivät täyttyneet. En jotenkin päässyt mukaan elokuvan tunnelmaan ja toivoin vain milloin se loppuisi. Ensimmäinen tunti mateli aivan liian hitaasti, tapahtumat junnasivat paikoillaan.  Koko elokuva tuntui jotenkin ihan naurettavalta eikä ne lintujen hyökkäykset tehneet minuun mitään vaikutusta.

Ameliah

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #19 : Tammikuu 13, 2006, 16:39:04 »
Kauhuleffoja on mukava katsella, kotona. Elokuviin uskallan aniharvoin katsomaan kauhuelokuvaa, sillä siellä ne tapahtumat kankaalla tuntuvat niin intensiivisiltä, etten pysty nukkumaan ja vieressä istuvan hermot ovat meneet jo usempaan otteeseen, kun olen hätkähtänyt tai puristanut rystyset vaaleina käsinojia. Toisaalta ei voi sanoa kauhuelokuvaa kauhuelokuvaksi jos se ei pelota, siksi kai silti niin rohkeana marssin sinne elokuvateatteriin katsomaan elokuvaa, vaikka tiedän, että siitä tulee kauheaa :D

En pidä sellaisista kauhuelokuvista, missä veri roiskuu ja murhaaja hipsii ihmisten perässä. Ne eivät ole minusta pelottavia. Pelottavaa on se, mitä ei näytetä ja kaikki se mystisyys ja mysteeri mikä kauhuun itsessään liittyy. The Ring, Kauna, Dark Water ja sen sellaiset ovat minulle aivan kauhunpaikka, järkytyksiä täynnä. Pelkkä hullumurhaaja ja veret lattialla ja seinissä ei riitä minua pelottamaan, siksi minun kauhunnälkääni on vaikea tyydyttää, hyviä kauhuelokuvia on niiiiin harvassa, ettei sitä voi edes sanoin kuvailla, tosin sekin riippuu ihan siitä, millaisesta kauhusta pitää.

Sharida

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #20 : Tammikuu 13, 2006, 16:57:41 »
Kenties yli herkkyyteni on lisääntynyt iän myötä, mutta en enää juurikaan ole niin innostunut kauhuelokuvista niin kuin joskus. Ainakin säikyttely elokuvat eivät ole minua varten, eivät todellakaan. Mieluummin katselen sellaisia elokuvia, joissa ei joudu koko ajan pelkäämään jotain yliluonnollista mikä hyökkää jostain.

Kauhu elokuvia en katsele yleensä juurikaan. Pidän erityisen paljon kauhusta missä ei riehu murhaajia kirveiden kanssa vaan missä on joku tyylikäs psykopaatti murhaaja. En sitten tiedä miksi juuri pidän sellaisista, kai siinä jokin juttu on.

Teini kauhu ei uppoa sitten mitenkään. Lähinnä huumoripohjalta sitä tulee katseltua, harvoin tosissaan. Myöskään jenkkiläiset kopiot japsi elokuvista eivät iske, mieluummin katson alkuperäiset versiot.

Tällä hetkellä tahtoisin kovasti nähdä Sawin. Kakkosen olen katsonut ja nyt ykkönen olisi sellainen minkä tahtoisin kovasti nähdä. Joskus sen kyllä katson.

Freak on a Leash

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #21 : Tammikuu 13, 2006, 18:05:36 »
Kauhuelokuvafani ilmoittautuu. Olen nähnyt suhteellisen paljon kauhuleffoja, niin hyviä kuin huonojakin.

Ensimmäisenä tulee mieleen Perjantai 13. päivä, joka on pelottavan huono elokuva. Kaikki kauhuelokuvan kliseet yhdistetty. Eli, ne nuoret, jotka harrastavat seksiä, kuolevat. On perjantai 13. päivä ja muutenkin niin pelottavaa että. En pitänyt elokuvasta yhtään silloin, kun sen katsoin, eli aika kauan sitten. En tosin tiedä, mikä olisi mielipiteeni nyt.

Veren vangit on yksi niistä harvoista elokuvista, joka saa silmäkulman kostumaan. Itken siis siinä kohdassa, kun Louis löytää Madeleinen ja Claudian kuolleena. Brad Pittin hölmistynyt tuijotus ja epäselvä mumina vaan alkavat hermostuttaa jo kauan ennen leffan puoliväliä. Innostuin ostamaan Guns N' Rosesin kokoelman, kun tajusin, että Sympathy For The Devil soi lopputekstien aikana.

Bram Stokerin Dracula, tarkalleen ottaen Coppolan ohjaus, on hyvä elokuva. Päänelikko tekee hienot roolityöt, ja kaikkien pisteet nousivat elokuvan myötä. Pidän leffan musiikeista, ja visuaalisesti elokuva on hyvinkin nautittava.

Nosferatu - Eine Symphonie des Grauens, eli ensimmäinen Dracula-filmatisointi on aika kiinnostavaa katsottavaa, mykkäelokuva kun on kyseessä. Nykykatsojaa vaan saattavat sen ajan efektit naurattaa, auki nykivät luukut ja ovet. ^-^ Pitää mainita, että kreivin häviäminen auringonvalossa on todella hieno kohtaus.

Ring on yksi niistä harvoista kauhuelokuvista, jotka lähinnä naurattavat. Samaran wannabe-pelottelu ei pelota sitten tippaakaan, eikä pääosan nainen ole varmaan koskaan oikeasti pelännyt. Onhan se hyvä jos siitä tykkää...

Kauna kuuluu samaan kategoriaan Ringin kanssa: naurattavat kauhuleffat. Sen "monsterin" ääntely on helposti tehtävissä; kuka tahansa osaa narisuttaa kurkkuaan. Kauna ei onnistu pelottamaan sitten ollenkaan.

Vamp on kyllä oikeastaan kauhukomedia, mutta silti... Erityisesti erään vampyyrin kuolema viemärissä naurattaa. En pidä siitä, kuinka vampyyrit on kuvattu leffassa hirviöiksi muuttuviksi olioiksi, jotka ovat ulkoavaruudesta tulleita. Mur.

Viikonloppuna näen Ring 2:den, mutta näkee sitten, pidänkö siitä alkuunkaan.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Kauhuelokuvat
« Vastaus #22 : Tammikuu 13, 2006, 20:02:05 »
Kuka vihaa kauhuleffoja? Minä minä! Joskus tuntui, että Tiedän yhä mitä teit viime kesänä oli pahinta mitä kykenin katsomaan. Muistan lähinnä humoristisesti kun katsoin kyseisen elokuvan ensimmäisen kerran kuudennella luokalla. Sehän oli jotain ihan kamalaa. Katsottin sitä kahden nykyisen ja yhden sen aikaisen kaverin kanssa ja kiljuttiin varmaan koko aika. Kuitenkin olen katsonut sen uudemmin sen jälkeen ja ei se oikeasti ole niin pelottava vaikka sitä tulikin kiljuttua.. Sitten joskus kaveriporukalla oltiin mökillä ja katsottiin Hohto. Se oli oikeasti jotain aivan hirveää. Suunnilleen näin painajaisia seuraavan kuukauden ja ääni oli paineessa sen kamalan kiljumisen takia.. (en minä ihan aina kilju..) Loppu kohta oli ihan pahin se on varmasti pinttynyt ajatuksiini ikuisiksi ajoiksi.. En edes halua muistella sitä..

Tässä ollaan puhuttu, että joskus katsotaan kaveriporukalla (yksin en uskalla halua katsoa niitä) katosottaisiin Ring tai Seitsemän (anteeksi tyhmyyteni, mutta onko seitsemän edes kauhuelokuva..). Kuitenkin tuntuu siltä, että meikäläinen on jo alussa niin peloissaan, että ei uskalla katsoa niitä loppuun. Seitsemää me katsottiin vähän joskus äikän kurssilla. Se ei vaikuttanut mitenkään erityisen pahalta, mutta kuitenkin samalla tosi mielenkiintoiselta. Minusta tuntuu, että joku Manaaja kuuluisi melkein yleissivistykseen katsoa, mutta se musiikki saa minut jo kauhun valtaan..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Kauhuelokuvat
« Vastaus #23 : Tammikuu 13, 2006, 20:36:12 »
Enpä noista kauhuelokuvista nyt tiedä... Minä olen, sanotaanko vaikka, "säikky luonne." Riittää, että onnistuu hiippailemaan taakseni ilma, että huomaan ja sitten sanoo vaikka että "böö" niin minä hätkähdän ja kiljun kuin palosireeni. Todistettu juttu.
Mitä noihin kauhuelokuviin sitten tulee...

Blair Witch Project
Hyvä esimerkki elokuvasta, jonka aikana en pelkää, mutta olen ahdistunut. Ei meinaa löytää mukavaa asentoa, olo ei ole mikään iloisin, sitä rataa. Ideanahan ihan hyvä, mutta minä "tykkään" katsoa ns. kunnolla kuvattuja elokuvia.

Bram Stokerin Dracula
Ei niinkään pelottava (no okei, joissain kohdissa sain pahat sätkyt), mutta pidin Gary Oldmanista ja juonesta.

Scream 1
No niin, tässä vaiheessa pikku Gingeri pistää kädet silmilleen ja hakeutuu henkilökohtaisen gorillan taakse piiloon. Juuri tällaiset elokuvat saavat minut pelkäämään, en katso, en katso, en katso. Näen aina painajaisia murhamiehistä, jotka loikkaavat jonkin typerän verhon takaa. *uik*

Tiedän (yhä) mitä teit viime kesänä
Ehkä ensimmäisellä katselukerralla sekä 1 että 2 saivat tutisemaan, mutta nyttemmin niitä on hauska katsoa ihan huumorimielellä, kun ei murhaajalla ole enää sitä yllätysmomenttia. En kuitenkaan edelleenkään mielelläni mene vessaan yöllä, jos olen ripustanut kylpytakkini matkan varrelle henkariin roikkumaan. (murhamies sen takana piilossa) (TMTVK:n sadetakki)

Haunting - Paholaistalo
Tästä kauhuelokuvasta minä oikeasti pidän. Ensimmäisellä kerralla katsoin sitä tv:stä (nyt omistan myös videon) ja satuin vaihtamaan kanavaa kesken kaiken. Kun siirryin takaisin elokuvaan, oltiin kohtauksessa, jossa takassa olevat lasten päät olivat yllättäen kääntyneet kohti päähenkilöä. Musiikki siinä kohtaa oli niin vaikuttavaa, enkä koskaan ollut eläessäni pelästynyt niin paljoa TV:tä katsoessani. Sammutin töllön siinä silmänräpäyksessä.

Kylä
Noloa myöntää, mutta tämä "kauhuelokuva" sai minut vikisemään pelosta. Enää se ei sitä tekisi, kuten kaikissa Nightin elokuvissa, loppuratkaisun paljastuttua elokuvasta katoaa "se jokin" eikä ole mitään ideaa katsoa sitä uudelleen. (Poikkeuksena Kuudes aisti, siinä vasta loistava elokuva) Sellaiset onko niitä hirviöitä-elokuvat ovat oikeasti pelottavia, epävarmuus saa aina ihoni kanan lihalle.

Kuten tästä voidaan päätellä, olen niitä ihmisiä, jotka ovat aina paniikissa, kun jostain kuuluu selittämätön narahdus. Uhkaavan musiikin soidessa/hiljaisuuden vallitessa pahaa-aavistamattoman uhrin kävellessä paikkaan, jossa murhaaja mahdollisesti piileskelee, minä tutisen peloissani ja huudan: "Senkin idiootti, älä mene sinne!"
Kuten aiemmin mainittiin, Manaajan katsominen kuuluu yleissivistykseen. Se pitäisi siis jossain välissä katsastaa. The Ringistä näin alun ja sekin sai minut jo niin suunniltani, etten tule elokuvaa katsomaan ilman tukijoukkoja ja kunnollista päivänvalollista valaistusta. Sellainen minä vain olen.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Damie

• Satakieli
  • Vuotislainen
Kauhuelokuvat
« Vastaus #24 : Tammikuu 13, 2006, 21:49:27 »
Kauhuelokuvien ystävä ilmoittautuu! :D

Viimeksi olen nähnyt Ghost Laken ja The Ring 2:n. Molemmat olivat ihan hyviä, mutta Ringissä oli enemmän kauhun tunnelmaa. Hyvä jatko osa, olen nähnyt myös ykkösen.
Hyllystä löytyy The Lost Boys, joka kuuluu ehdottomasti suosikkeihini. Se ei ole pelottava, mutta siinä on myös huumoria ja se on jollain tavalla osattu tehdä mielenkiintoiseksi. Ei yltiöpäistä kauhua ja tehosteiden kanssa leikimistä. Lisäksi näyttelijät osaavat hommansa erinomaisesti.
Toinen elokuva on Käärme ja sateenkaari. K-18 -elokuva, mutta ei kauhun puolesta luokiteltu (ainakaan minusta), vaan erään parin minuutin intiimin kohtauksen takia. Tämä on siis minun mielipiteeni. Tässäkään ei herkutella kauhulla liiaksi, vaan juuri sopivasti.

House of Waxin haluaisin nähdä, mutta sen ikäraja on K-18 enkä saa sitä vuokrattua vielä pariin vuoteen. Ainahan voi jonkun suostutella ostamaan sen, kun se ilmestyy kauppoihin. Jos Makuunissa tulee eteen kauhuelokuva, niin ei mene kuin sekunti ja se on syyningissä. Suurella todennäköisyydellä se lähtee myös mukaan. Jos olen monelta taholta kuullut sen olevan surkea ja itsekin olen todennut sen (etten hakua tuhlata neljää euroa), niin se jää taatusti hyllyyn.

Kauhuelokuvat saavat minulla aistit äärimmilleen ja joissain kohti elokuvaa oikein odottaa, että kohta joku zombie tai Samara koputtaa olohuoneen ikkunaan. Filmin loputtua pitää liikkua - ihan kaiken varalta - varovasti pitkin huoneita, ettei kukaan ulkpuolinen kuule. Painajaisia en sentään näe, mutta kun yrittää nukkua niin elokuva pyörii yhä mielessä. Onneksi on tuo vahti olemassa. ^^

- Damie
Get away
Run away
Fly away

alcor

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #25 : Tammikuu 15, 2006, 13:29:24 »
Noh, niitä on toki monia, mutta ykkösenä tällä hetkellä ehdottomasti The Amityville Horror. Inhoan ylitse kaiken, kun elokuvassa tulee ensimmäisenä ruutuun teksti "Perustuu tositapahtumiin". Monissa leffoissa, kuten Blair Witch Projectissa suhtauduin asiaan melko neutraalisti, koska sen "tositapahtumiin" perustuva juoni ei ole kauaskantoinen ja sille on niin monia eri selityksiä. Mutta jos on vähänkään perillä, mitä Amityvillessä tapahtui ja on lukenut oikean Lutzin perheen kommentteja tapahtuneesta, elokuvaa on mielenkiintoista katsoa. Ja ehkä myös vähän pelottavaa. On toki todennäköistä, että juttuja on kovasti dramatisoitu ja liioiteltu, mutta George Lutzin haastattelujen perusteella moni asia perustuu tositapahtumiin. Mielenkiintoista ehdottomasti.

The Amityville Horror on ehdottomasti katsomisen arvoinen! Monessa kohdassa säikähtää melkein puolikuoliaaksi, ja elokuvan juoneen on kiinnitetty huomiota.

Muita, joista olen edes vähän tykännyt, ovat mm. Scream (Drew Barrymore<3), Tiedän mitä teit viime kesänä ja Haunting.

Pajupuu

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #26 : Tammikuu 15, 2006, 19:16:54 »
Blair Witch Projectissa oli sitä jotain ja koska loppuratkaisu ei minulle kunnolla auennut, se oli vielä pelottavampi. Mutta kokonaisuutena katsottuna ehkä vähän tylsä leffa.

The Ring oli skeeri, niin sanoakseni. Leffoissa kaikenlaiset karmaisevat välähdykset ja nykivät liikkeet luovat tunnelmaa, ja niitä Ringistä löytyy jonkun verran. Samoin idea on, no, en nyt sanoisi omaperäinen, mutta hyvin toteutettu. Loppu oli kyllä kaikkein kammottavin, koko leffassa ei ollut niin pahaa kohtausta. (Katsoin leffan tuossa kun se tuli telkkarista ja yöunien menetyksen välttämiseksi en katsonut tuota em. kohtaa lainkaan).

Kauna. No nyt päästiin asiaan. Kauna on mielestäni ehdottomasti friikein, ahdistavin ja pelottavin leffa, mitä ihminkunta on aikaansaanut. Minuunkaan eivät verileikit ja sensellainen tehoa, enemmänkin psykologinen kauhu ja tieto siitä, että se jokin vaanii siellä jossain. Kaunassa pelkkä alku on karmea naisen kiivetessä vintille, se odotus, että "nyt sieltä kohta tulee jotain"... ja sitten BOF! Siinä se on. Se on kamalaa. Samoin myöhemmissä kohtauksissa, "jessus taas korinaa, mistä se tällä kertaa ilmestyy?".
Olen nähnyt alkuperäiset Ju-Onit ja vakuutan täydestä sydämestäni, että tavallaan ne ovat joissakin kohdin pelottavampia kuin jenkkiversio, mutta toisaalta kokonaisuutena jenkkiversio on rutosti pelottavampi kuin alkuperäiset.

Ota siitä sitten selvää. Voin todella sanoa, että Kaunan katsominen jätti pahoja traumoja minulle, jonka vuoksi en kauhuelokuvia juuri ollenkaan katsokaan enää. Tai no, verisiä kauhuleffoja kyllä, mutta en tällaisia psykologiseen puoleen iskeviä.

Haluaisinkin kysyä, millaisia mielipiteitä ihmisillä Kaunasta on? Sitä koskevaa tekstiä ei silmiini oikein sattunut topicista.

Diems

• Ankeuttaja
Kauhuelokuvat
« Vastaus #27 : Tammikuu 28, 2006, 11:37:28 »
Viimeaikoina olen kattonut Halloween 3(?) Oli ihan sairaan tylsä, ei ois jaksanu kattoo ees loppuu, aika sekava! Eilen katoin Maissilapset, 4-10 jos pitäs arvostella niin ehkä 8-, kyl sen katto :P pari kertaa säikähti kyl.. Kauna ei ollu pelottava.. Haluisin kyl nähän sen japanilaisen(?) kaunan kanssa, kumpi on parempi niistä, se joka tuli suomes leffana vai se toine??  Manaaja on löysä :'D.. Mä en oikee oo missää leffoissa pelänny.. Tiedän mitä teit viime kesänä (tai joku sellanen) on ihan sukka..! Hohtoa en sanois kauhuleffaks, ei mua ainakaa pelottanu :P.. The ring menettelee, aika sekava.. Kummituskartano tai joku sellanen oli ihan sairaan hyvä! Pidin :D.. Kuolleiden aamunkoitto on niin sukka etten sukempaa leffaa oo nähnykkää :D isoveljen tyttöystävä oli siin ihan paniikissa, mut musta se oli ihan surkee... Jooh, mä en oikee oo pelänny missää leffas ^^

Lady Èowyn

• Ankeuttaja
Vs: Kauhuelokuvat
« Vastaus #28 : Syyskuu 27, 2007, 00:26:15 »
Mä harvemmin katselen kauhuleffoja. Ehdottomasti paras niistä on Dracula 2001 jossa on pääosassa
ihana Gerard Butler. Ei mun mielestä mikään ihan järjettömän kamala elokuva, mutta kyllä siinä muutaman
kunnon sätkyn saa kun kohtaukset tulee sillee yllättäen:)
Siinä oli myös mielenkiintoinen teoria siittä kuka se Dracula oikeesti on, mutta en kerro siittä
sen enempää;)

Bupu

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Syyskuu 28, 2007, 19:24:13 »
Jee, kauhuelokuvat! Harmi, että enää ei oikein mikään elokuva säväytä. Parhaat kauhuelokuvat perustuvat hyvään juoneen ja jännitykseen. Vaikka nykyään voin katsoa jonkun kauhuelokuvan vain kiinnostuksen mielessä.

Ginger Snaps-elokuvat ovat ehdottomasti parhaimmat kauhuelokuvat mitkä olen koskaan nähnyt! Kertovat ihmisusista ja ihmissudeksi muuttumisesta. Kanadalaiset elokuvat, joten ei mitään typerää ennalta-arvattavaa juonta. Tunnelma tulee parhaiten esille kun katsoo elokuvat yksin pimeässä ja hiljaisessa huoneessa. K-18 muuten. Isoveljeni kertoi että kun hän katsoi yhtä niistä elokuvista yhden tuttavan kanssa, se tyyppi ei kestänyt katsoa elokuvaa loppuun. Oli kuulemma liian pelottava. Ja isoveljeni ja hänen tuttavansa ovat yli 30 vuotiaita...

Toinen hyvä kauhuelokuva ihmissusiin liittyen on Dogsoldiers. Juoni on ehkä hieman vähänpuoleinen, mutta viihdyttävä elokuva silti.

Olen aina halunnut nähdä sen Broklyn Vampire, tai mikä se nyt oli. Miksi se ei voi koskaan tulla TV:ssä! The Cube olisi myös kiinnostavaa nähdä. Näin pienen pätkän siitä ja se iski heti. Vaikuttaa hieman sairaalta elokuvalta, mutta mitäs sitä sairaalle mielelleen voi... ;)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Syyskuu 30, 2007, 17:59:02 »
Uih, minä olen niin pieni, en saisi katsoa kauhuelokuvia. Tosin en välttämättä haluaisikaan sen perusteella, mitä olen kuullut kavereiltani Ô.o

En ole oikeastaan nähnyt mitään kauhuelokuvia. Pienoisia välähdyksiä ehkä, mutta muuten olen ollut aivan tietämätön mistään Kylistä, Kaunoista, Ringeistä, ja muista niin ihanista leffoista. [Ja se välähdys taisi olla Frostbitesta (?), ja ei vaikuttanut mitenkään hirven hurmaavalta, verta lensi. Vähän. Vähän enemmän. Itse asiassa joka toinen minuutti tapahtui jotakin. Jee.] Kylästä en ole kuullut plajonkaan, sitä juonta pikkuisen. Kaunasta juuri tämä samainen kaveri kertoi minulle, ja siinä vaiheessa halusin mennä piiloon. Yyh. Ring.. Se meidän piti katsoa ollessani muutaman kaverini kanssa yökylissä toisella kaverilla. Meidän piti myös katsoa "Kun tuntematon soittaa", mutta sitäkään ei katsottu, kun meidän joukossamme oli eräs, joka ehdottomasti kieltäytyi katsomasta niitä, ja ilmoitti oksentavansa, jos näkee monia kauhuleffoja. Saw:ssa minä taas meinasin oksentaa, kun taas_se_kaikki_kauhuleffat_nähnyt_ystävä vähän kertoili minulle kaikkea. Ne jutut olivat oikeasti tosi ällöttäviä. The Ringin tahotisi nähdä, katsotaan ilmeisesti kavereiden kanssa ensiviikonloppuna <:

Bram Stokerin Dracula
Lasketaanko tämä? No, olen sen nähnyt, tosin jotkut kohdat pikakelattuina, kun ei ollut aikaa katsoa kokonaan, ja silti halusimme nähdä loppuratkaisun... Ei minusta kovinkaan pelottava elokuva, tosin välillä vähän nauratti ne kohdat, joissa se Keanu mikälie menee niissä vaunuissa, ja ne maisemat vaihtelee... Mutta ihan ok, ilmeisesti vampyyrit alakavat välillä paljastelmaan itseään :P
Ring 1
Hohto
Uhka (Ils)
(Scary Movie 1,3,4 XD)
The Woods

Oikeastaan en voi sanoa, että onko kauhuleffat hyviä, vai huono, johtuen tietenkin siitä etten ole niitä nähnyt. Tekisi kyllä joskus mieleni nähdä joitakin noista joskus...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2008, 20:57:29 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #31 : Syyskuu 30, 2007, 18:13:29 »
Minua ärsyttää kauhuleffat. Tai lähinnä se, että haluaisin kyllä pelätä niissä, mutta minua ei pelota. Välillä saattaa vähän jännittää, mutta ei pelottaa. Monet kohdat, joissa joku toinen suunnilleen kirkuu kuahusta, minä vain hymädhä, että mikäs tässä nyt muka oli pelottavaa tai jtn. Eniten ärsyttää, että oikeasti haluaisin pelätä. Outoa?

Olen nähnyt kymmeniä kauelokuviksi määriteltyjä elokuvia, kuten Ring 1 ja 2, moottorisaha murhaaja, hohto, Quentin Tarantinon elokuvat, kaikki Hannibalit ja manaajat....Melkein kaikki mahdolliset. Niin ja tietysti pohjnoteerauksen pelon kannalta; Kylä. (Se mainostettiin aivan järjettömän pelottavana elokuvana ja innoissani sitten katsoinkin sen. Niin pettynyt elokuvan jälkeen olin että... Siinä ei ollut edes yhtä ainutta pelottavaa kohtaa)

Niin että hyvät ihmisset. Jos tiedätte oikeasti jonkin pelottava elokuvan, niinkertokaa ihmeesä. Minua ei pelota Kaunan tyyppiset sairaat elokuvat (sairas on hyvä sana, sillä se on niin outo) Olen katsonut siitä sekä amerikkalaisen, että japanilaisen version, Japanilaisesta pidin enemmän...

no joo
~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

kvrules

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Lokakuu 02, 2007, 14:47:27 »
Mun viimeks kattoma kauhuleffa on The Ring, en tykänny ollenkaa...kuolettavan tylsä mun mielestä.
Yks hyvä kauhuleffa jonka on kattonu on se Tappajahai..ihan ok.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #33 : Lokakuu 08, 2007, 20:14:09 »
Tämäpäs mielenkiintoinen topicci, niin mielenkiintoinen, että Zenzibarinkin oli otettava osaa...
Katselen kyllä kauhuelokuvia, etenkin serkkuni kanssa, hän kun on hurahtanut niihin ihan täysin! Itse en ole mikään kauhea fani, sillä jotenkin kauhuleffat saavat minut -öö- no ei varsinaisesti pelkäämään, mutta läheltä liippaa kuitenkin. JOtkut kauhuleffat ovat omaa luokkaansa ja etenkin ne, joissa ei tapahdu mitään yliluonnollista, mutta muuten vain on texasin moottorisaha murhaaja - joka on kuolevainen kuten kaikki muutkin!- vaatekaapissa. Toisaalta myös jotkut kuolemattomat hahmot ovat valoittaneet sydämeni.

Olen katsoinut useita kauhuleffoija tässä pieni lista:
Ring ja Ring 2 - täysin älyvapaita, mutta silti omalla tavallaan erikoisia. Ihan ok.

Saw 2 ja 3 - lempi kauhuleffani ovat ehdottomasti nämä kaksi, ykkönen on hakusessa. Tässä on nyt sitä ei  yliluonnollista kauhua, vaan ihan tavallinen mies, joka sattuu sairastamaan syöpää ja laittaa ihmisiä elämä ja kuolema peleihin.

Painajainen Elm streetillä + pari muuta saman sarjan leffaa - OK

Freddy vs. Jason - mikäs sen parempaa, kuin nuo kaksi keskenään tappelemassa? Hyvä leffa.

Noiden lisäksi lukematon määrä muita leffoja :D

Sitten vielä pari hahmoa:

Jason -Hahmona loistava kuolematon poika, joka tottelee äitiään x)En nyt muista mikä niistä leffoista oli se paras, mutta ne ovat kaikki aika hyviä. Toteutettu loistavasti.

Freddy Krueger - kaikkien lempihahmo tietysti! Varokaa, kun nukahdatte, sillä Freddy voi löytää tiensä uniinne...

Jigsaw - Eli tuo Saw elokuvien pahis. Erityisesti pidän juuri hänestä, sillä hän ei ole varsinainen murhaaja, vaan sen aiheuttaja. Oma on sen 'pelaajan' vika, jos ei pysty tuottamaan itselleen kipua, pelastaakseen itsensä.... (en minäkään kyllä pystyisi....)

Zenzibar kuittaa.

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Lokakuu 09, 2007, 16:28:58 »
Rakastan kauhuelokuvia! ;) Varsinkin jos ne kattoo yksin pimeässä talossa, kynttilöiden valossa, ja pihalla on kamala myrsky. :) Hehee! En parasta kauhu leffaa nimetä, mutta erityisesti aasialaiset jännärit on hyviä, ne on jotenkin jännenpiä.Kauna jaRing tai minun muistaakseni nuo oli jotain aasialaisia tai sinne päin.

Tipuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Lokakuu 19, 2007, 09:48:30 »
Bläh.. Olettepas kattoneet erittäin tylsiä kauhuelokuvia :) Kaikkipä muut noista olin nähnyt
paitsi jtn niistä vampyyri elokuvista (Veren vangit, yms.).
Itse en ole koskaan katsonut minkäänlaista kauhuelokuvaa joka olisi minua pelottanut.
Mutta tässäpä voin kertoa kuitenkin niistä parhaimmista leffoista joita suosittelen kaikkien katsottavaksi.

The Hills Have Eyes: Todella hyvä kun ensimmäistä kertaa katsoo, mutta tähänkin kyllästyy.
Kertoo siis perheestä joka lähtee matkalle ja joku mies neuvoo niille väärän reitin ja siellä mantereella minne he ajoivat onkin piilossa mutanttiklaani >:)  Todella hienosti tehty elokuva ja raaemmatkin kohdat näytetään.

Evil Dead: Vanha klassikko elokuva (vai voikohan sitä klassikoksi sanoa?)
Noh.. Kuitenkin elokuva ei ole siis mitään uutta tuotantoa, mutta ihan katsottavaa :)
Viisi nuorta (tämä legendaarinen alku :D) lähtee eräälle mökille minkä he ovat vuokranneet (tai lainanneet jtn sinne päin.) he onnistuvat kuitenkin herättämään henkiin sumerilailaiset demonit kuuntelemalla yhdeltä nauhalta sen manauksen joka herättää ne ja demonit ottavat niitä nuoria haltuunsa. Ja ainoa tapa tappaa ne on paloittelemalla ne kappaleiksi.... Loppu osa elokuvasta on sitten tosi huono koska siihen aikaan ei osattu tehdä niitä asioita kunnolla että ihan lasten animaatiota tuossa lopussa ;)  Älkääpäs ikinä sekoittako Evil Dead ykköstä ja kakkosta keskenään. Kakkonen on kauhukomedia ja todella huono.

The Others: Tämäkin on ihan katsottava leffa. Pitäne vaan katsoa ihan loppuun asti.
Joku tästä leffasta taisi selittääkkin jotain (?)

Äh en jaksa kirjoitella mitään romaaneja enää xP mutta luettelempas sitten muita katselemisen arvoisia.

Saw (1-3)

Perjantai 13 (1-9) Joku tässä näitä manailikin eikä hän ihan väärässä ollutkaan. Näitä leffoja katsoo vain paremman puutteessa.

Freddy vs. Jason: Nojoo... 2 näistä legendaarisista murhaajista on yhdistetty nyt kokonaiseen leffaan.
Tämänkin katsoo..

Amityville Horror: Tosi hyvä :)

Hide and Seek: Katsottava mutta siihen kyllästyy nopeasti.

Aavelaiva: Joku sitä tuolla taisi haukkuakin mutta minun mielestä ihan hyvä :)

Bermudan kolmion kummitus: Kerran olen tämän leffan katsonut ja tosi hyvä se taisi olla.
Pitäisipä yrittää ladata tämä.

Hostel Hah naurettavan hauska ja katottava :D Suosittelen kaikille jopa herkimmillekkin tyypeille.

An American Haunting Ihan ykkönen kyllä. No ei ees mutta hyvä :)

Äh nyt en jaksa luetella enempää :)  Mutta listaanpas sittenkin vielä jtn tosi huonoja.

-Kauna & Kauna 2
-Kauna & Kauna 2 japanilaiset versiot.
-Ring & Ring 2
-Ring & Ring 2 japanilaiset versiot
-Scream 1-3
-Halloweenit (kaikki)
-Texasin moottorisaha murhat
-Emily Rosen riivaaja <- siis tosi huono
-Creep
-Tiedän mitä teit viime kesänä ja Tiedän yhä mitä teit viime kesänä
-Amityville (siis ne KAIKKI, mutta Amityville Horror on ihan omaa luokkaansa.)
-The Hills Have eyes 2 Ykkönen on hyvä kylläkin.

öyäh.. en jaksa enää kirjottaa...

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Lokakuu 19, 2007, 10:12:19 »
Juuh, kyllähän minäkin kauhuleffoja kattelen, nyt on kyllä vaan jäänyt lähiaikoina vähän vähemmälle, mutta kuitenkin. En itseasiassa ole vieläkään katsonut sellaista kauhuleffaa, että olisin sen aikana oikeasti pelännyt. Minun tapauksessani käy sitten niin että kun menen nukkumaan tai kävelen yksin pimeällä ulkona, alkaa ne jutut leffasta palautua mieleen ja sitten pelottaa 8<

Niitä leffoja on sitten tullut kateltua aikas paljon, hyviä ja sitten myös vähän vähemmän hyviä. Sen verran tiedän kyllä jo nyt, etten yhtäkään Sawta tule ikinä katsomaan, pilaisin vain yöuneni koko loppuelämän ajaksi. Eli minä sitten tyydyn niihin muihin.

Ringeistä tykkään edelleen, kun se on hieman erilaista kauhua, ei sellaista missä veri lentää ja muuta mukavaa. Olen aina tykännyt sellaisesta psykologisista leffoista, koska ne on minusta aina olleet paljon kammottavampia kuin mitkään nylkemisleffat. Ne on vaan enemmänkin ällöttävia, ei niitä pelkää muttei kyllä pahemmin tee mieli katsellakkaan.

Ja sitten Scream 1 on kyllä myös hyvä, kakkonen vähän vähemmän hyvä ja kolmonen jo suoraan sanottuna huono. Niinhän tuollaisissa kyllä yleensä tuppaa käymään.

Ja niin, tungen nyt tähän vielä sen, että en tähän mennessä ole katsonut vielä yhtäkään kauhuleffaa yksikseni. :D Kyllä minä aina sen kaverin siihen tarvitsen, tueksi ja turvaksi. :>

Maylee

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Lokakuu 21, 2007, 11:19:02 »
En ole todellakaan mikään kauhuelokuvien ystävä, yleensä sanon ei kauhulle. <:

Mutta, on kuitenkin pari kauhuleffaa mitä olen pitänyt ihan siedettävänä katseltavana, esimerkkeinä:

The Ring 1 & 2
Ei mitään todella karmeaa, tarpeeksi karmeaa minun makuuni. Ykkönen ehdottomasti parempi. Kakkosen katsoin kaverini kanssa, joka oli nähnyt leffan kerran aikaisemmin. Olin kokoajan ihan että: "Hei sano nyt, koska se Samara tulee...!!"
Kaverini ärsytti minua tahallaan sanomalla että: "En minäkään nyt voi ihan kaikkea muistaa, kai se joskus tulee." :D

Kauna 2
Ykköstä en ole nähnyt, kakkosen (jälleen) kaverin kanssa, eri kaverin vaan. :D En tiennyt Kaunasta mitään kun kaverin kanssa katsoin, hän oli nähnyt sen aiemmin. Inhoan tätä enemmän kuin Ringiä, jotenkin liian sekava leffa. Ja kokoajan se Kauna tuli jonnekin. Kun se narina kuului taas, olin silleen: "Eikä, täytyykö sen kokoajan hyppiä joka paikassa."
(Ringissä Samara meinaa näkyi aika harvoin...)
Ihan hyvä tarina Kaunassa oli, sellainen sopivan karmiva, niin että niskavillat nousee pystyyn. :D

Ja olen nähnyt liudan muitakin kauhuleffoja joskus vuonna nakki, ainakin Halloween-leffat, Tiedän mitä teit viime kesänä, Muumio, Salaisuus pinnan alla (jos sen voi luokitella kauhuksi), Aavelaiva, The Others, Hohto. On varmaan muitakin tullut nähtyä, ei vaan nyt muistu mieleen kun on niin paljon leffoja tullut nähtyä. :D

Nemileiya

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Marraskuu 07, 2007, 18:28:05 »
Minä katselen kauhuelokuvia ainoastaan satunnaisesti kavereiden houkuttelemana - sen verran herkkähermoinen ihminen olen että yksin en lähde mitään katsomaan, kavereiden kanssa katson mitä tahansa, mutta silloinkin pitää aina olla joku kenen kädestä pitää kiinni tai vähintäänkin tyyny jota puristaa stressaantuneena. ;')

Kauna oli semi-pelottava, periaatteessa tasapaksu ja juoni tylsähkö. Leffassa ainoat pelottavat kohdat olivat niitä yllättäviä kohtauksia, jolloin tapahtuu nopeasti ja yllättävissä kohdissa jotakin. Sama pätee Silent Hilliin, jossa jännien kohtien lista supistuu ehkä noin kahteen kohtaukseen.

Oikeasti pelottavia kohtauksia kaipaavalle suosittelen leffaa the Omen - antikristustelu ynnä muu yliluonnollinen saattaa mennä joissain kohdissa minulle vähän liiallisuuksiin, mutta mikäs siinä jos tykkää. Sama toistuu myös leffassa Emily Rosen riivaaja.

Vähemmän yliluonnollista meininkiä kaipaavan kannattaa katsoa The Hills Have Eyes tai Teksasin moottorisahamurhaaja.

Der

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2007, 15:21:10 »
Minä inhoan kauhuleffona, koska jään aina miettimään niitä, mutta silti minun on pakko aina katsoa niitä. :'D Paras on ehkä The Ring. Olen katsonut sen Ring 2:senki, mutta se oli huomattavasti huonompi, nauroin jopa siinä. Muita mitä olen katsonut ovat: Jeepers Creepers, Aavelaiva, Resident Evil ainaski ;>

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Marraskuu 24, 2007, 23:38:36 »
Pari päivää sitten tuli telkkarista se Salaisuus pinnan alla.. Se oli ihan hyvä.
Oon myös nähny kaikki Scary Moviet, paitsi sitä nelosta.. Ne oli hyviä, koska niissä oli mukana myös huumoria, ja sitten sitä kaivattua kauhua (:
Saweista oon nähny ykkösen ja kolmosesta alun. Kolmonen oli jo niin sairas, etten voinu kattoo loppuu :DD Ihan ok, vähän liian "raakoja".
Sitten se Riivaaja. Se oli ihan hyvä, ei ollu mun mielestä mitenkään hirveen kauhee, mut sai kumminki jännittää joissain kohdissa.
Aavelaivakin tuli kai jossain vaiheessa telkkarista, se oli tosi hyvä. Hyvin oli keksitty juoni yms.
Tappajahait on ihania<3 Niistä mä tykkään. Ne on sillee sopivan jännittäviä ja kivoja ;D
Ja tossa kesällä näin Tiedän mitä teit viime kesänä ja Tiedän yhä mitä teit viime kesänä ja sitten sen kolmosenkin näin. Oli vähän samantapaisia ku Scary Moviet, mut ehkä vähän parempia, ja vähän "pelottavampia". Hyvää katsottavaa.
Sit pari jotain "piru"(:D) leffaa, en muista kummankaan nimiä.. Ne oli jotenki liian outoja mun makuun..
Slither, siinä oli jotain omalaatuista :D Ei ihan normaali kauhuleffa, oli k-11 :P Mut siltiki jotkut kohdat oli karmivia. Ihan kiva leffa.

Haluaisin nähdä Ringit ja Kaunat, koska kaikki, ketkä on ne nähny on sanonu mulle et ne oli tosi hyviä..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2009, 01:38:58 kirjoittanut Bonnie »

jjjasssu

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Joulukuu 16, 2007, 18:43:47 »
Joo onhan täs tullu kattottua kauhuelokuvia aivan älyttömästi :>
Kaikista huonoimpia on mun mielestä sellaset aasialaiset ja japanilaiset kauhuleffat (esim. Kauna 1&2, Phone ym.). Vaikka kaunien amerikkalais versiot on iha hyviä.
Sit tälläset Screamin ja Tiedän mitä teit viime kesänä elokuvien tapaset on aika väsyttäviä..

Iha meneviä:
Cujo
Uinu, uinu lemmikkini
Wrong Turn
The Village vaikka ei olekkaan kauhuelokuva, niin silti tää oli jotenki ahdistava.
Blair Witch Project ei oo kauheen pelottava, mut jotenki jännittävä. Jotenki epävarma olo ku tätä kattoo..
Parhaat kauhuelokuvat on sellasia et ei yhtää voi tietää mitä tapahtuu seuraavaks.. :'D

Huonoin on kyl Jeepers Creepers.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2007, 18:50:34 kirjoittanut jjjasssu »

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
« Vastaus #42 : Joulukuu 17, 2007, 03:22:38 »
Olen henkilö, joka skippaa 95% kauhuelokuvista suorilta vain sen takia, että valtaosa tästä materiaalista on jotain niin kauheaa, että sitä on puolittaista kidustusta pelkästään katsella. Kuitenkin muutamia helmiä sattuu aina joukkoon mukaan ja kruununjalokivenä the elokuva/minisarja (muistaakseni kaksiosaisena tullut), jonka olen kahteen kertaan jättänyt kesken ihan puhtaasti siitä syystä, että olen pelännyt niin paljon etten ole uskaltanut katsoa.

Kyseessä on tietenkin ainakin minulle kaameita pelkotiloja aiheuttava Stephen Kingin It. Minulla vaihtuu kanava välittömästi, kun edes klovnin punainen nenä vilahtaa jossain "Se" viittausten kanssa, sillä se on liikaa. Pidän sietokykyäni suhteellisen korkeana puistatusten yms. suhteen ja pystyn seuraamaan suhteellisen rankkaakin tv:ssä esiintyvää väkivaltaa tai katsomaan dokumentteja, joiden materiaali varmasti järkyttää, mutta siitä huolimatta tämä menee minulla ehdottomasti ylitse.

Toinen kauhuelokuva, jossa olen ensimmäisen kerran muistini mukaan oikeasti huutanut säikähtäessäni on Araknofobia, joka on mainio esimerkki hyvästä kauhuelokuvasta. Veren ei tarvitse erikseen suihkuta 2 metriä valtimosta, jotta elokuvasta saadaan näyttävää vaan ahdistava tunnelma on tärkeämpi (tuotantotiimin käveleminen sipsien päällä saa yllättävän paljon tutinoita aikaan kotikatsomossa, kun itse näyttelijät tallovat kuvaruudussa samaan aikaan "hämähäkkejä"). Varoituksen sana kuitenkin hillittömästä hämähäkkikammosta kärsivällä: tämä elokuva on kuin Snakes on the plane käärmekammoisille, eli todennäköisesti täyttä kidutusta.

Itse en omaa kammoa hämähäkkejä enkä käärmeitäkään kohtaan, ellei normaalia kavahtamisreaktiota lasketa, mutta kiitin onneani etten nähnyt Snakes on a planea elokuvateatterissa, sillä olisi varmasti istunut polvet suussa peläten, että lattialla luikertelee pari saavillista maailman myrkyllisimpiä käärmeitä. Ko. elokuvassa juoni ei nyt mitenkään äärimmäisen kummoinen ollut, mutta ahdistustasoa nosti huomattavasti sekopäisenä ihmisiä purevat käärmeet.

Onko muuten teidän mielestänne kauhuelokuvassa tärkempää juoni ja sen kantaminen sujuvasti läpi elokuvan vai se kuinka paljon tulee pelättyä/ahdistuttua?

Niin ja jos joku vielä selittäisi minulle miksi on melkein puolipakollista, että nuoren naisihmisen huutaessa täyttä kurkkua hänellä on oltava päällään mahdollisimman avonainen paita tai toppi, jotta niin paljon hänen rintojaan näkyisi kuin vain elokuvassa voi näyttää.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

yukiri

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Joulukuu 21, 2007, 16:54:03 »
Omistan viha-rakkaus -suhteen kaikkeen kauhuun liittyvään. Kauhu kiinnostaa älyttömästi, ja uteliaisuudessani tulenkin sitten katsomaan jotain jota myöhemmin kadun, johtuen vainoharhaisuudestani >SS Ei mitään väliä kuinka naurettava/lapsellinen/muiden mielestä ei-pelottava kauhuleffa on, mielikuvitukseni keksii siitäkin asioita jotka vainoavat pitkiäkin aikoja jälkeenpäin. Nykyään yritän siis ihan syystä välttää kauhuleffoja -kauhukirjathan ovat siis tietenkin asia erikseen! :D

Vielä noista kauhun eri lajeista, mielestäni ns. psykologinen kauhu on sitä kaikkein pelottavinta ja tehokkainta. Verellä/ihmisruumiin sisällöllä mässäily ei niinkään aiheuta mitään väristyksiä, toisin kuin tajunnan ja mielen tasolle menevä kauhu. Nerokkaan kauhuleffan voi rakentaa ihan yksinkertaisista aineksista, mielestäni ei tarvita mitään huippukalliita tehosteita.

Niin ja jos joku vielä selittäisi minulle miksi on melkein puolipakollista, että nuoren naisihmisen huutaessa täyttä kurkkua hänellä on oltava päällään mahdollisimman avonainen paita tai toppi, jotta niin paljon hänen rintojaan näkyisi kuin vain elokuvassa voi näyttää.

Samaa on tullut mietittyä...:O__O

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #44 : Tammikuu 04, 2008, 14:47:40 »
Hmm, aika mahdotonta listata kaikki näkemäni kauhuleffat, koska niitä yksinkertaisesti on niin älyttömän paljon. (;

Olen pienestä saakka pitänyt kauhuelokuvista, ja aina tilaisuuden tullen kurkkinut salaa oven raosta olohuoneeseen, missä vanhempani katsoivat jotain kauhuleffaa keskenään, luullen minun olevan nukkumassa. Tuolla tavalla näin salaa mm. Kärpänen-leffat, Hohdon ja vanhemman version Usva-leffasta. Painajaisiahan niistä vielä siinä iässä tuli, mutta kun teki niin kovasti mieli katsoa niin sitten piti katsoa.

Nykyisin tykkään aika tasaisesti sekä psykologisesta kauhusta että verellä mässäilystä. Hyllyssäni on varmaan zombileffoja kaikkein eniten, suosikkeinani mm. George A. Romeron Trilogy of the Dead ja Land of the Dead. Huh, siinä vasta nero mieheksi. :p Leffat eivät ole sinänsä pelottavia eivätkä aiheuta minkään asteisia pelon tai ällötyksen tunteita ainakaan minulle. Jostain syystä tykkään vain todella paljon epäkuolleista, niissä vain on sitä jotain. Hyvin sympaattista porukkaa jopa, silloin kun vain vaeltelevat laahustaen ympäriinsä onnettoman näköisinä, etsien itselleen tuoretta ihmislihaa ainaisen näläntunteen riivaamina, voimatta paeta tilanteesta mitenkään muuten kuin tulemalla tapetuksi.

Varsinkin tuossa uusimmassa, Land of the Deadissa, on mielestäni todella mielenkiintoista kuinka epäkuolleet ovat alkaneet kehittyä älyllisesti, eivätkä ihmiset enää pääsekään niistä eroon yhtä helposti kuin niiden vasta syntyessä ja ollessa kömpelöitä. Käynnissä on sota elävien ja elävien kuolleiden välillä. <3

Verimässäilyn ohella pidän yhtä paljon The Grudgen ja The Ringin tyyppisistä leffoista. Näistä kahdesta ja niiden jatko-osista olen kuullut todella paljon negatiivista kommenttia, mitä en ainakaan ihan täysin ymmärrä. Ensinnäkin on nämä kaksi ääripäätä, joista toinen ei ole pelännyt leffoja katsoessa ollenkaan ja pitää niitä siksi huonoina. Toiset taas ovat menettäneet yöunensa kuukausiksi näiden takia ja inhoavat niitä siksi. Ne ymmärrän, mutta sitä en, kun perustelu on "ne on niin teinejä." Err... mitä ihmettä?

Mitä teinimäistä tarkalleen ottaen on demonin lapsessa, jonka maailmaan synnyttänyt ihmisäiti yrittää tappaa tämän, ja joka joutuu lapsettoman parin adoptoitavaksi, tappaa lopulta nämäkin ja heidän jälkeensä vielä vain lisää ihmisiä, vaikkei edes oikeastaan haluaisi? Entä mitä teinimäistä on onnettomassa perheenäidissä, joka rakastuu epätoivoisesti naimisissa olevaan mieheen, rakkaus muuttuu obsessioksi, ja kun mies saa asiasta selvää, hän murhaa vaimonsa, poikansa ja pojan kissan, jonka jälkeen tapetut nainen ja lapsi alkavat riivata jokaista joka astuu taloon jossa he kuolivat? Kerokaa joku minulle. :'D

Monesti on minullekin käynyt siten että olen alkanut katsoa jotain leffaa kauhuleffana, eikä se sitten olekaan ollut yhtään kauhea. Muun muassa juuri The Grudge ja The Ring 1 ja 2 sekä molempien japanilaisversiot. Molemmissa riipivän surulliset ja julmat tarina, viattomia eläviä tappavat, enempi vähempi groteskin näköiset, kaunaa kantavat aaveet, kerronta ja ympäristö vain kolahtavat sen verran paljon että olematon kauhuelämys jää näissä tapauksissa toissijaiseksi.

Scary Movie -sarja nyt ei varsinaisesti ole kauhua, mutta näin Ring-fanina pakko mainita että mielestäni kyllä sarjansa ainoa hyvä ja samalla paras leffa on ehdottomasti kolmonen. Ensimmäisellä katsomiskerralla ei meinannut tulla yhtään mitään katsomisesta kun nauroin niin vedet silmissä sille. Sen jälkeen en ole The Ringiäkään - ikävä kyllä - voinut katsoa yhtä pokkana kuin ennen. :'D

Ja sitten leffa jonka haluaisin nähdä. Hmm, luultavasti One Missed Call. Sekin on japanilaista kauhua, tosin en siitä juurikaan sen paremmin tiedä. Kauhuleffagurukaverit vain ovat kovasti suositelleet sitä jos tykkään Kaunasta ja Ringistä, ja minähän tykkään.

Sen verran paljon olen erilaisissa seuroissa katsellut kauhuleffoja, etten enää huoli uusia leffoja katsoessa seurakseni ketä hyvänsä. Rakastan sitä tunnetta kun päähahmoon eläytyy niin paljon että vatsaa vääntää tämän kulkiessa jossain pimeällä käytävällä, kuinka sydän alkaa hakata kun mörkö lähtee jahtaamaan häntä ja hän juoksee kauhuissaan pakoon, ja kuinka se tunne pysyy vielä jonkin aikaa leffan (parhaassa tapauksessa) avonaisen lopun jälkeenkin kun analysoidaan juonta ja kun äänikin vielä värisee innostuksesta. Ja nukkumaan mennessä ei ehkä samana iltana uskalla katsoa peiliin, mennä suihkuun tai jäädä seisomaan sängynalusen viereen. :P

Metsästän kokoelmiini kaikkein mieluiten mahdollisimman selkäpiitä karmivia leffoja, jotka katsotaan yöllä säkkipimeässä huoneessa, tv-ruutu ainoana valonlähteenä, eikä rapisevia karkki- tai sipsipusseja lähistöllä sallittu. Eikä mitään wannabe-machoja oteta pilaamaan tunnelmaa. Tiedän kokemuksesta lähes varmasti kuka pelkää kuollakseen jotain leffaa katsoessaan, jos suu käy koko ajan valittaessa kuinka surkeita erikoistehosteet ja näyttelijät ovat, ja jos nauru on poikkeuksellisen herkässä joka ikisessä paikassa. "Voi että kun on paska leffa, AHAHAHAA kun naurattaa! Teenpä kaikesta muka-hauskaa niin ei tarvitse tunnustaa kenellekään että pelottaa! Voiko joku muuten saattaa mut kotiin?"

Niin läpinäkyvää... 8)
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #45 : Tammikuu 06, 2008, 01:47:15 »
Mä en katso paljoakaan kauhuelokuvia. Mä en vaan ole sellainen luonne, joka nauttii "turvallisesta kauhusta". Oikeasti pelottavat kauhikset ahdistavat helposti liikaa. Teatterissa mä oon katsonut ainoastaan muutaman vuoden takaisen The Othersin ja telkasta on jokunen kauhis tultu katsottua. Hohto, eka Aliens ja Veren vangit varmaankin niistä parhaimpia, joskaan viimeisintä mä en kyllä pidä kauhuelokuvana ensinkään. Olihan siinä vampyyreja, mutta ei ne olleet mitenkään pelottavia. Ihan veikeää kertoa tarina vampyyrien näkökulmasta, mutta siitä seuraa kyllä se, että uhkaavuus vähenee, varsinkaan kun tässä tapauksessa veikkoset eivät mitään kauhean tuimia olleet.

Mä liityn niiden joukkoon, jotka pitävät psykologisia kauhiksia verimässäilyä parempana. Ei sellainen verikekkeröinti ole oikeasti kovinkaan pelottavaa, pikemminkin vain vastenmielistä. Mä en saa mitään kiksejä pahoinvoinnista, joten ton kategorian filmit mä jätän suosiolla väliin.

Oma lukunsa on tietysti tahattoman koomiset kauhikset (=sellaiset joista on aika jättänyt tai joissa on aivan älytön juoni). Niitä on erityisen kiva katsoa ymmärtäväisessä seurassa ja arvailla mitä seuraavaksi tapahtuu.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #46 : Tammikuu 06, 2008, 18:58:07 »
Hyh, mä vihaan kauhuleffoja niiden kaikissa muodoissa. Mielikuvitukseni on aivan liian vilkas niiden katsomiseen. Pelkäsin jo pelkästään, kun katsoin Scoopy Doo ja Saaren zombiet-nimisen leffan. Ja sehän siis on piirretty ja todennäköisesti tarkoitettu lasten elokuvaksi. Miusta se kuitenkin oli aivan kamala.

Katsoin parisen vuotta sitten myös Kuudes aisti-nimisen leffan. Monet miun kaverit oli kehunu sitä hyväksi ja lainasin sen sitten kirjastosta. Se oli karmea kokemus. Katsoin sen leffan ilman ääniä, tyyny osittain naaman edessä, 8 minuutin pätkissä. Hyrr...

Scary Movie 1 oli myös järkyttävä kokemus. Aloitin sen leffan katsomisen yksikseni eräänä kauniina päivänä. Ehdin katsoa ehkäpä 10 minuuttia, kun juoksin hakemaan veljeni seurakseni. Loppu leffa menikin sitten mukavasti veljen vieressä täristen ja maton ääriviivoja katseella seuraten.

Vuosi sitten pidimme kaveriporukalla leffaillan ja katsoimme Kuoleman peli-nimisen kauhuleffan. Olin anellut kavereilta, ettei katsottaisi mitään kuahua, mutta luovuin sitten kun kaikki muut halusivat. Se oli hirveä, en nukkunut puoleen vuoteen sen jälkeen kunnolla. Vieläkin sen leffan ajatteleminen saa kauhun väreet kulkemaan selkääni pitkin. Kyllä kaikki kaverinikin pelkäsivät, mutteivät niin paljoa kuin minä.

Tuon viimeisen kauhuleffa-kokemuksen jälkeen päätin, ettei ole mikään pakko kiduttaa itseään, jos ei tahdo. Pitäkööt vaikka koko maailma minua nössönä, en silti aio katsoa enää yhden ainutta kauhuleffaa. Pidän mielenterveyttäni liian suuressa arvossa.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Tammikuu 17, 2008, 20:14:52 »
En ole koskaan oikein pitänyt pelolla leikkimisestä, mutta minulle ja bestikselleni on tullut tavaksi katsoa kauhuleffoja yhdessä, kun olemme toistemme luona yötä. Jos joku muu katsoisi niitä kanssamme, hänellä menisi todennäköisesti järki; viimeksikin, kun katsoimme Scream 3:n, lähinnä nauroimme kaikelle. :"DD

Okei joo siis niin. En tykkää teurastusleffoista, esimerkkinä Teksasin moottorisahamurhat; senkin katsoin bestikseni kanssa ja täytyy sanoa, että pelotti ja kuvotti ihan törkeästi. Osansa siihen teki varmasti se seikka, että leffa perustuu tositapahtumiin.

Eli ongelmanani on, että pelottavat kohdat jäävät mieleen taustalle väijymään, kunnes yksinolo pimeässä tai hämärässä tuo ne esille. Itse katsomishetki ei ole välttämättä lainkaan pelottava.
Olen nähnyt molemmat Kaunat, ja koska siskoni kertoi pelottavat kohdat etukäteen enkä muutenkaan katsonut ajatuksella, minua ei pelottanut yhtään. Mutta kun sitten vaeltelin pimeässä talossa illalla/yöllä... Yhh! :F

Huonot kauhuleffat ovat ihan omaa luokkaansa! Sellaiset tekemällä tehdyt, joille ei voi kuin nauraa. Urban Legends on hyvä leffa siihen asti, kun pahis herää muistaakseni kolmannen kerran kuolleista. :D

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Helmikuu 21, 2008, 23:21:10 »
Minä en ole mikään kauhuelokuvien fani ollut koskaan. Pelkään kaikenlaisia ahdistavia elokuvia, ja ne eivät saa minua mitenkään iloiseksi. Yleensä niiden jälkeen on sellainen... omituinen ja pelokas olo. Ei, ei minun juttuni sitten lainkaan.
Minusta psykologinen kauhu on kaikkein pelottavinta ja sitä juuri en tykkää katsoa sitten yhtään. Verellä mässäily elokuvat, kuten vaikka Saw:it menettelevät, sillä ne eivät oikeastaan pelota, enemmänkin ällöttävät.
Tietenkin on joitain kauhuelokuvia joista tykkään ja jopa ihan tykkään katsoakin, mutta alunperin olin nämäkin elokuvat katsonut olosuhteiden pakosta :D

Catitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Helmikuu 24, 2008, 23:19:30 »
Mä rakastan kauhuleffoja mutta harmittavasti pitkiin pitkiin aikoihin ei ole tehty yhtään kunnollista. Kaiken maailman Ringit, Kaunat ja vastaavat ovat minun mielestä aivan turhia tekeleitä. Sawt ovat etovia ja sen takia kiehtovia. Scary Moviet, noh.. huonolla maulla tehtyjä huonoja komedioita huonoista kauhuelokuvista. House on Haunted Hill taitaa olla yksi pelottavimmista nykyaikana tehdyistä kauhuelokuvista. Jopa minä pelkäsin sitä katsoessani. Kannattaa katsoa jos kauhusta tykkää. Alienit menevät hyvistä scifikauhuista, ihan hyviä. Resident Evil 1 on pelottavit RE-elokuvista; koskaan ei tiedä ko.leffaa katsoessa, että mistä seuraava zombi/zombit hyökkää. Tykkään kyllä kaikista RE-leffoista, kakkonen on huonoin.

Penskana pelkäsin ihan sikana Poltergeist-elokuvia, mutta pakko niitä oli katsoa. :D Elokuvan jälkeen en pystynyt pitämään TV:tä hetkeäkään "lumisade"-ruutuna.

Yokanilla

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Maaliskuu 13, 2008, 16:26:45 »
Pienenä siis ala-aste ikäisenä en tiennyt mitään pelottavampaa kuin kauhuelokuvat. Nykyään tilanne on hieman toinen. Kauhua tulee katseltua melko paljon. Tosin hyvistä kauhuleffosta on pulaa... Parhaimpia ovat ehdottomasti Saw- leffat :D Suurin osa nykyajan kauhusta koostuu vain säikyttelystä, kunnon juonet puuttuvat....

Shiayla

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Maaliskuu 20, 2008, 09:58:14 »
En oikeastaan pidä kauhuelokuvista. En jaksa vain katsoa kun veri valuu ja ihmiset pelkää ja kirkuu ja niin edespäin... (okei, täähän menee jo yleistämisen puolelle)  Ei ehkä ihan mun juttu.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Maaliskuu 30, 2008, 12:55:09 »
Kauhuleffat on parhautta. Miun leffahyllyt pursuaa kauhuleffoja, lyhytelokuvia ja sarjoja.

Kingit ovat taattua laatua, "teinileffat" (esim. screamit) on ihan hauskaa ajanvietettä ja core-leffojakin on mukava kattoa sillon ko ketuttaa jokin. Eniten kuitenkin pidän brittileffoista, Shaun of the dead (joo, komediaa) ja Neil Marshallin tuotokset.

Tällä hetkellä odotan innolla Marshallin uusinta, Doomsdayta. http://www.doomsdayiscoming.com/ 
Descent oli jo niin vakuuttava, Dog Soldiersista puhumattakaan.

"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #53 : Maaliskuu 31, 2008, 00:30:09 »
Jotkut kauhuelokuvat ovat hyviä, esim. Psyko ja Halloween. En kuitenkaan kovin paljoa pidä verellä mässäilystä ja esim. Painajainen Elm Streetillä menee tässä suhteessa liiallisuuksiiin.

Lisäksi en pidä yhtään ns. scifikauhuleffoista. Tästä lajityypistä olen nähnyt vain Kärpänen 2 ja The thing -se jostakin (jälkimmäinen tuli muuten maikkarilta pitkäperjantaina) ja molemmat olivat todella oksettavia ja joissain kohdissa käänsin pääni pois. Taisivat olla k-18.

Screamit ärsyttävät, sillä niissä vain kiljutaan ja juostaan ympäriinsä. Lisäksi joku aina kuolee lähinnä oman tyhmyytensä vuoksi ajautumalla umpikujaan tms.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Huhtikuu 07, 2008, 16:39:30 »
Kauhuleffat on ihan OK. En ole vielä nähnyt kauhuleffaa joka pelästyttäisi kunnolla, yleensä alan vain nauramaan kun katson kauhuleffaa juonen, näyttelijöiden jne. takia. Parhaiten kuitenkin pelästyn jos on jotain otuksia (niin kuin Kaunassa, Ringissä (no ei se Samara mikään otus ole mutta kuitenkin...) ja Village-Kylässä. En oikein tykkää mistään verellä ja sisälmyksillä mässäillystä vaan psykologista kauhua sen olla pitää!

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #55 : Huhtikuu 07, 2008, 16:48:41 »
Kingit ovat taattua laatua

*köhUnensieppaajaKöh*... Yksi surkeimpia näkemiäni elokuvia täytyy myöntää. Alku lupaava, mutta loppu pelkkää äxöniä.

Kauhuelokuvat on ihan kivaa katsottavaa, mutta ne tuppaavat aina olemaan jompikumpi seuraavista: Tylsä verellämässäily (Hills Have Eyes), joka saa vain aikaan ällötystä ja tylsistystä tai sitten dorkia ja ennalta-arvattavia massaelokuvia aka Scream ja sen jatko-osat. Ne, jotka eivät topu näihin kategorioihin, ovat muulla tavalla surkeita. Juonet ovat kauhuelokuvissa usein olemattomia ja perustuvat aina johonkin dorkaan, tarinat jäävät aina kesken ihan oudoilla tavoilla ja missään kohdassa ei kunnolla pelkää, lähinnä vain säikähtää (I Am Legend on mahtava esimerkki tästä, säikähdin ainakin viiden minuutin välein mutta pelottanut se kyllä ei yhtään). Plääh. Kauhuelokuvat eivät ole mun juttu.

//Muoksista.. Uhh? Muutin juuri mielipiteeni, sillä päätin katosa (mielestäni) superhömppäteinileffa Disturbia/Paranoian. Se ei sitten ollutkaan niin hömppä kuin luulin, vaan pahimman luokan Scream-toteutus, jossa naapurin miestä epäillään ensiksi leikillä sarjamurhaajaksi, kunnnes.. Noh. Vietin elämäni kamalimmat puolitoista tuntia juuri äsken enkä vieläkään uskalla avata huoneeni ovea, katsoa selkäni taakse jne.. Öh. Olin ilmeisesti katsonut vain hieman vääränlaisia kauhuelokuvia :'D Todella hyvä elokuva muuten, kannattaa katsoa XD!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2008, 01:15:53 kirjoittanut Gollim »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #56 : Huhtikuu 07, 2008, 21:49:03 »
Täällä yksi, joka vihaa kauhuelokuvia, mutta silti katsoo niitä silloin tällöin. Minusta on ahdistavaa katsoa elokuvaa, jonka aikana saa koko ajan istua kippurassa nyrkki suussa ja toinen käsi silmillä jännittää, milloin siihen ruudulle räpsähtää jotain kammottavaa vaanivan, hiljaisen kohtauksen jälkeen. Inhoan siis eniten tuota tuollaista "voieivoieivoiei!" -odottamista. Semmoiset verimässäilyleffat eivät ole läheskään niin pahoja, kuin semmoiset ahdistavat, ns. psykologiset elokuvat. Toisaalta ällöttää kaikki örkit ja oliotkin! Katsoin tässä juuri elokuvaa The Eye - joka saikin minut vastaamaan tähän topiciin - enkä edes katsonut sitä vielä loppuun. Varsinkin yksin on kamalaa katsoa noita leffoja, kun koko ajan tuntuu, että kohta joku tarraa muakin olkapäästä. Kyllä minä tuonkin rainan tässä varmasti loppuun katson, mutta ehkä jonkun seurassa tai ainakin päiväsaikaan :D On tuo sen verran kesyimmästä päästä, mutta kyllä minua siinäkin jo oven alta puskeva, kuviteltu savukin värisyttää.

Mikä ihme ihmisiä viehättää tuossa itsensä kiduttamisessa? Toisaalta jos täytyy valita, niin kyllä minäkin mieluummin tämmöistä kauhumaista katson kuin jotain surkeaa teinikomediaa... Ja jos elokuvaa katsoo jonkun muun kanssa, ei tilanne ole ollenkaan niin paha kun tietää että siinä on joku toinenkin, pelkäsi hän eli ei :> Kaikkein pahinta tässä tilanteessa on kuitenkin se, kun omistaa melko vilkkaan mielikuvituksen. Pyörii monta tuntia sitten päässä ne kaiken maailman otukset ja ruumiit, ja olo on pitkään säikky. Elokuviin en kyllä välttämättä tahtoisi mitään kauhua edes lähteä katsomaan, lähden leffaan mieluummin viihtymään hyvän elokuvan pariin kuin pelkäämään henkeni edestä pimeään saliin! Voihan tietysti olla niin, että nähtyäni jonkun hyvän kauhuelokuvat teatterissa alkaisin jopa pitää niistä. Ja ehkä sitä ei pitäisi suhtautua niihin niin tunteella!
Humor me.

Poissa pikkuleipä

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Huhtikuu 10, 2008, 19:49:35 »
Jos totta puhutaan niin mulle on tässä parin vuoden aikana kehittynyt jonkinlainen kauhuelokuva-addiktio. Varsinkin vampyyrielokuvat on niin ihania ja kiehtovia!
Viimeksi taisin kattoa Dracula 2:sen, joka oli tosi hyvä. Ja lähiaikoina on tullu katottua myös Teksasin moottorisahamurhaaja (joka ei todellakaan täyttäny odotuksiani) ja teattereissa vieläkin (kai) pyörivä Orpokoti. Orpokoti oli mielestäni miljoona kertaa kauheampi kuin Moottorisahamurhaaja (Orpokoti on K13 ja Moottorisahamurhaaja K18..), mutta se saattoi johtua siitä, että Orpokodin katoin leffateatterissa ja Moottorisahamurhaajan kannetavalta DVD-soittimesta bussissa...
Muita ihan parhaita kauhuleffoja on Uhrilampaat, Lost Boys ja kyllä ne Resident Evilitkin menee, ;D

Poissa shurikenship

• Kuolonsylki
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Huhtikuu 12, 2008, 02:54:07 »
Tänäänkin kulutin elämääni ja hyvällä tavalla katsomalla Ellen Rimbauerin päiväkirjaa ('TV-elokuva, joka perustuu kirjaan, joka perustuu minisarjaan, joka perustuu Stephen Kingin kehittelemiin hahmoihin'). Taattua Kingiä. Ja kuten joku sanoi, Kingit eivät tosin ole aina hyviä. Unensieppaajasta olen samaa mieltä ja sitten Golden Years... se oli vain kamalaa väkivaltaa!
Mutta 1408, jonka myös vastikään katsoin, oli hyvä, huolimatta siitä, että se ei ollut ikärajaltaan korkeampi kuin K-13.
Yleisestikin Kingin jännittävämmät elokuvat... ne ovat loistavia. Siis niitä katsoessa voi tuntea sen kauhun! (Ja tämä oli onnenpäiväni, kun ensin tuli X-Files-jakso, jonka toisena käsikirjoittajana sattui olemaan King ja sen jälkeen tuli Masters of Horror ja vielä tuo King-elokuva - kauhufanina olin innoissani.)
Ellen Rimbauer oli kyllä todella upeasti kuvattu. Eikä siinä ollut noita puolialastomia naisiakaan kauhusta kirkumassa (puolialastomia kyllä, mutta hieman muuta tekemässä). Vähän nyt jälkikäteen harmittaa, etten nauhoittanut sitä.

Mutta kaiken kaikkiaan kauhuelokuvat ovat (siis hyvin tehdyt ja todella KAUHUA eikä sitä väkivallalla mässäilevää niin sanottua kauhua) erittäin hyvää ajanvietettä ja pelottelevat aina silloin tällöin. Joskus ne tosin ovat jopa niin kauheita, että yöunet menee, mutta yleensä nukkuminen onnistuu (ää, tää yö...)
Garbage -> shurikenship
"Onneksi nuoruus on tauti, joka menee usein itsekseenkin ohi." (Kari E. Turunen)

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Huhtikuu 21, 2008, 11:23:08 »
En huomannu, et kukaan olis listannu sellasta leffaa ku The Descent. Ryhmä naisseikkailijoita lähtee etsimään kokemuksia vuorikiipeilyn (tai oikeammin luolakiipeilyn) parista ja päätyy aika karmiviin seikkailuihin.

Kerranki "tyttöleffa" jossa ei ole säästelty raakuuksia ja kauhua.

Toimii parhaimmillaan yksin kotona myrskyllä katsottaessa ilman valoja. Mukaan vaan lämmin viltti, poppareita, karkkia ja limua/kaljaa :D Nykyään katon tän aina ku porukat lähtee matkalle ja jään yksin kotiin 8)

Rainy

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Toukokuu 04, 2008, 13:40:12 »
Minäkään en perusta näistä veri lentää elokuvista, ei niissä ole mitään pelottavaa. Vaikka kyllä niitä huvikseen voi katsoa, epäaidoista kuolemakohtauksista saa hyvät naurut.
Eniten pelottaa nämä mystiset pikkutyttö-leffat. Eivät ne pelota kun niitä katsoo, mutta kun olet yksin kotona yöllä ja vaatekasa näyttää tytöltä niin pelottaa:')

Huonoin on kyl Jeepers Creepers.

Samaa mieltä, täysin. Aivan turha pätkä täyttämään Filmtownin kauhuelokuvahyllyä! Kovin kliseinenkin se on, jos näet jonkun heittelemässä ihmisenkokoisia säkkejä johonkin putkeen niin menetkö katsomaan? Tuskin.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Toukokuu 04, 2008, 13:50:57 »
Näin aiheeseen liittyen, onko kukaan seuraillut neloselta tulevaa Masters of Horror-sarjaa? Taitaapi kyllä olla tauolla nyt..
Minä ostin ykköstuotantokauden boxit vähän aikaa sitten, kun perjantai yö on hieman huono aika istua telkkarin ääressä.

Elikkä lyhyesti kerrottuna Masters of Horror on kokoelma tunnin pituisia "lyhytelokuvia" eri ohjaajilta. Mukana mm. John Carpenter ja Dario Argento.

Oma suosikkini oli Jenifer (Dario Argento). Tämä pätkä ei todellakaan tarvinnut yhtään säikyttelykohtausta. Loistavan karmiva musiikki, karmiva tarina ja karmiva toteutus. Aivan mielettömän upea kokemus.
"If i tell you to fuck off and call you a cockhead, it's probably NOT Tourette's Syndrome."

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #62 : Toukokuu 08, 2008, 20:44:55 »
Olen nähnyt niin lukemattomia kauhufilmejä, etten kahdessa elin-iässäkään voisi muistaa tai luetella niitä kaikkia. Olin teinivuosinani varsinainen kauhuleffafriikki. Nähty on kaikkea ö-luokan pätkistä "kauhun kuninkaiden teoksiin aina "teinikauhun" kautta.

Jokin aikaa sitten aloitin vieroittautumisen kauhuleffoista ja olen yrittänyt pysytellä enemmänkin trilleri-painotteisissa mitä sen suuntaiseen genreen tulee.

Arvostan enemmän kauhua, joka ruokkii psyykettä eikä silmää, eli ei mässäile verellä ja suolenpätkillä ja väkivallalla. On tullut tuijoteltua paljon Stephen Kingin leffoja ja Wes Cravenin leffoja, joista osa on näitä arvostamiani tyylisiä ja osa niitä vammaisia mässäilyjä.
"Scream" on Wes Cravenin paras, mutta luokittelisin sen oikeastaan enemmän trilleriksi, vaikka se kai kauhuunkin on virallisesti kategorisoitu. Wesin "Kellariväkeä" oli kans kahden katselun arvoinen, mutta enää en halua kuullakaan siitä, kiitos sen Itävallan tapauksen ja niiden lukuisien vastaavien joihin olen sitemmin törmännyt. Wesin Elm Street -leffatkin tuli opeteltua suurinpiirtein ulkoa, mutta yritän olla niistäkin eross ajo nykyään. :D Kingin leffoista kaukana pysyminen on jo helppoa, ne on sen verran lahjakkaasti ahdistavia, etteivät houkuttele. Etenkin "Uinu Uinu Lemmikkini" (kumpikin osa) ja "Se".

Vampyyri-leffoja fanitin myös aikoinani kovasti... Veren vangit jyrää edelleen ja pidän sitä harvinaisen laadukkaana vampyyrileffana - en ehkä oikeastaan edes kauhuna. Se menee vähän samaan mun maailmassa, kuin "The Companinon of Wolves" -ihmissusielokuva. Pidän sitä loistavana elokuvana ko. myyttisestä lajista, ennemmin kuin kauhuelokuvana.

Muistan lapsuudestani jonkun vampyyri-elokuva, jonka nimi oli kai tosi mielikuvitusrikkaasti "Vampyyrien yö", mutta ainakin silloin se onnistui olemaan niinkin kammottava, että vieläkin varmaan 15 vuoden jälkeenkin pari kohtaa on melko selkeästi mielessä. En tosin usko, että se enää pelottaisi. "Viettelevä vampyyri" tai jotain sinne päin leffaa en edes katsonut. TV-mainos riitti pitään mut siitä kaukana. :D VOis esiä sen trailerin ja tsekata josko nyt viitsisi katsoa, jos vaan löydän sen alkuperäisen nimen...

Sitten, mieleeni on jäänyt joku ihme vampyyrileffa, jonk animeä en (onneksi) muista enkä paljon muutakaan, koska se oli niin naurettavaa yliliioittelua. Siinä oli jotain johonki muistaakseni kylpyammeisiin jotain heeeelvetin jättihampaisia vampyyreita kahlinnut vampyyrinmetsästäjä. Siis niillä oli oikeesti suurinpiirtein sapelihammastiikerin hammas/pää -suhteessa oleva look... Tai ainakin sellainen muistikuva mulla on. :D

Ihmissusi-elokuvat ovat ehkä ainoita ns. puhtaasta kauhusta, joita vieläkin mielelläni katsoisin, enkä ainuttakaan omistamaani ole edes harkinnut myydä pois. Ko. olento kiehtoo kovasti yhä.

En muista koskaan nähneeni edes epäsuorasti painajaisia minkään kauhuelokuvan takia, vaikka äite ei sitä uskokaan vaan väittää aina huonosti nuktun yön/levottoman unen johtuvan elokuvista, joita katson illalla/yöllä. Huoh. :D Varmaan osittain/joskus voi johtukin, mut äite on aina valmis syyttään pelkästään niitä.

Kuitenkin... Olen jo muutaman vuoden suosinut lähinnä elokuvia kuten "Uhrilampaat", "Hide and Seek", "Kun tuntematon soittaa (2006)", "Scream", "The Omen (1970-luvun trilogia)", "Saw"... Ainahan olen (psykolgisista) trillereistä paaljon pitänyt mutta siis nykyään pysyttelen niissä lähes kokonaan elokuvagenrejen tämänsuuntaisten genrejen suhteen siis.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Jeneelaf

• Sateenvarjon alla
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Toukokuu 09, 2008, 18:21:39 »
En pysty katsomaan kauhuelokuvia!

Riittää että katson esim. Orpokodin trailerin ja aina pimeällä alan näkemään sitä kurpitsapäistä tyttöä kaikkialla. Ainoa kauhuelokuva mitä oikeasti olen voinut katsoa oli sellainen todella vanha olisiko nimi ollut Linnut tms. Siinä linnut alkoivat hyökkäillä ihmisten kimppuun ja tappaa heitä.
she fears if she cries That first tear The tears will not stop Raining down.
stand in the rain Stand your ground Stand up when it's all crashing down You stand through the pain You won't drown And one day what's lost can be found You stand in the rain...Hymy Kirja

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Toukokuu 09, 2008, 19:40:56 »
Listaanpa nyt minäkin muutaman kauhuelokuvan, jota on tullut katsottua. (laitan kouluarvosanan elokuvan perään):

Saw 1-4
Ylivoimaisesti lempikauhuelokuviani. Katsoin ensimmäisen osan 10-vuotiaana, ja lähtien olen pitänyt Saweista.
Saattaa olla, että kukaan muu ei pidä kunnon verimässäilystä, mutta minä pidän niistä eniten, ja Saweissahan verta roiskuu, oikein urakalla.
Arvio: Saw - 9½, Saw II 9-, Saw III - 8½, Saw IV - 10

Freddie Vs. Jason
Mielestäni ihan OK, mutta toistaa liikaa Painajainen Elm Streetillä ja Perjantai 13. päivä -elokuvia.
En nyt tiedä, säikähdinkö missään kohtaa, mutta selkäpiitä karmi, joidenkin kohtauksen ajan, esim. (olikohan ensimmäinen kohtaus), kun ne nuoret on siellä talossa, ja Jason lävistää, sen ukon miekalla siihen sänkyyn.
Arvio: 8-

Scream
Iha yees, ideasta pidän, että naamiota käyttävä hullu, murhaa nuoria.
En ole nähnyt muita Screamejä, paitsi ensimmäisen, jossa juoni alkaa jo toistamaan itseään.
Esim. Jos nuoret juoksevat kadulla, yksi joutuu umpikujaan, ja se "naamiopelle" tappaa sen jne.
Arvio: 8

En jaksa, listata enää, mutta laitanpahan muutaman surkean kauhuelokuvan, jotka olen nähnyt:
Kauna 1 & 2
Ring 1 & 2
Scary Movie 4
Tiedän mitä teit viime kesänä & Tiedän (yhä) mitä teit viime kesänä
Unensieppaaja

^^Tuossahan noita. Täyttelen myöhemmin, lisää, kun jaksan. (:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2008, 21:27:56 kirjoittanut Empaldo »
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #65 : Toukokuu 09, 2008, 21:01:24 »
En jaksa, listata enää, mutta laitanpahan muutaman surkean kauhuelokuvan, jotka olen nähnyt:
Scary Movie 4

Eikös tuon Scary Movie 4:n ole tarkoitus olla kauhukomedia ja enemmänkin nimenomaan parodia eikä varsinaisesti kauhu? Niin ainakin kolme ekaa Scary Movieta on tarkoitettu, eli en menisi kategorioimaan sitä sen enempää hyväksi kuin huonoksikaan kauhuleffaksi. :D
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Sukkamieli

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Toukokuu 19, 2008, 16:20:49 »
Minua kauhuleffat kiinnostavat hirveästi, ja katson niitä aina kaveriporukan kanssa keskellä yötä (säännöllisesti), vaikka tiedän etten välttämättä nuku kunnolla pariin päivään. Tulee kumminkin naurettua joka leffalle :p

1408 oli sekava. Leffa oli siltikin ahdistava ja onnistui säikäyttämään, vaikka nauroin ääneen parille kohtaukselle.
Kauna 2 Tästä minulle on jäänyt kamalat traumat. Vaikka tässä ei ollut juonesta tietoakaan ja repesin sille "kauna koulukuraattorille", ensimmäisen katselukerran jälkeen valvoin puoleen yöhön ja onnistuin pelästyttämään itseni melkein hengiltä. Haluaisin kuitenkin nähdä alkuperäiset Kaunat.
Hohto Tästä leffastahan on eri versioita? Se, minkä me kaveriporukalla katsoimme, ellei niinkään säikäyttänyt. Ainoa mikä oli ahdistavaa oli musiikki. Yhdessä kohtauksessa, kun se mies heiluu kirveen kanssa ja huutaa jotain käsittämätöntä, kaverini lohkaisi: "I don't speak english"
Orpokoti Inhoan elokuvia, joissa pääpahana on lapsi ja niitä, joissa on naamari kasvoilla. Tämä oli vähän molempia. Kammottava, kiljuin suoraa huutoa.
Pahan Sanansaattajat Tämä oli parempi kuin odotin, hyvä juoni. Tosin se seinille kiipeävä toukkaa muistuttava otus oli naurettava (tiedän kyllä, että se oli lapsi). Ja Jessica oli turhan utelias, kuka marssii vapaaehtoisesti pimeälle käytävälle metsästämään verenhimoisia vainajia?

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #67 : Toukokuu 22, 2008, 17:03:05 »
Scary Movie 4

Eikös tuon Scary Movie 4:n ole tarkoitus olla kauhukomedia ja enemmänkin nimenomaan parodia eikä varsinaisesti kauhu? Niin ainakin kolme ekaa Scary Movieta on tarkoitettu, eli en menisi kategorioimaan sitä sen enempää hyväksi kuin huonoksikaan kauhuleffaksi. :D

Nimenomaan tällainen parodia sekin on.
"A goal without a plan is just a wish."

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Toukokuu 27, 2008, 21:15:07 »
R A K A S T A N  K A U H U L E F F O J A!!! ♥ ^^ On tullu oikee perinne katsoo melkeinpä viikottain joku elokuva kamun kanssa. Olen aivan varmasti nähnyt likemmäksi sata kauhuelokuvaa! Aloitit keskustelun Blair Witch Project - elokuvasta, jonka olen myös nähnyt. Itseäni se ei liiemmin hetkauttanut, vaan pisti ajattelemaan. Ne videonpätkät mistä se elokuva koostuu, niin onko ne oikeasti kuvattuja? Siis sehän perustuu tositapahtumiin, koska kolme nuorta oikeasti katosi siellä ja sen perusteella tehtiin leffa. Mutta kun otin selville ketkä katosivat niin, ne olivat ne samat jotka olivat näytelleet siinä. O.O Tosi hämäävää...Tai sitten ne on laitettu siihen vaan, jotta kaikki kaltaiseni pölvästit uskoisivat niin. XD

Tykkään paljon japanilaisista kauhuelokuvista, koska he tietävät mitkä ihmisiä oikeasti pelottavat. En siis väitä kuitenkaan etteivätkö amerikkalaiset elokuvat olisi hyviä. Myös ranskalaiset kauhuelokuvat (ainekin näkemäni) ovat rautaa! \,,/ En osaa nimetä parhaimmistoa, mutta mainittakoon erikseen Sawit, Kauna, Wishing Stairs, Eyet ja vaikka Amityville Horror. Lisään elokuvia sen mukaan, kun saan päähäni niitä. ^^

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #69 : Kesäkuu 19, 2008, 13:59:25 »
Kyllä, tykkään minäkin. Olen pienestä pitäen katsellut kauhuleffoja, on nähty Screamit ja Painajaiset Elm Streetillä, jonkun mielestä varmaan PALJON ennen sallittua ikää. Mutta en ole koskaan saanut mitään traumoja etc. Myös siskoni on kauhuleffafani, hän osti juuri Prismasta 12 kauhuleffaa sisältävän paketin kohtalaisen edullisesti, niitä filmejä olemme nyt katselleet. On ihanaa metsästää maailmankaikkeuden pelottavinta kauhuleffaa, en ole kyllä vielä sellaista löytänyt, vaikka jännittäviä olen nähnyt paljon. Mutta joo, jatkan harrastustani innolla!
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Kesäkuu 19, 2008, 17:12:19 »
Hyi hyi hyi, inhoan, katson silti :D

Olen katsonut vain neljä kauhuelokuvaa, minkä jälkeen olen luvannut itselleni etten enää katso kauhuelokuvia! Jotenkin tuntuu ettei tämä lupaus kauan pysy! Ensin katsoin Uinu uinu lemmikkini 1. Ei kovin paha, siinä mielessä ettei siinä ollut mitään kovin ällöttävää sinänsä, mutta muuten kyllä oli pelottava. Sitten uinu uinu lemmikkini 2. Jatkoa edelliseen. Sama homma. Ehkä vähän pahempi. Sitten katsoin Silent Hillin. Ei kauhean paha. Loppu oli todella surullinen oikeastaan. Pakko sanoa tässä vaiheessa että kun minä katson kauhuelokuvia, se on niin että vähintään 1/3 siitä on katsottu peiton takaa :'''D Sitten katsoin tässä aika vasta Pahan sanansaattajan. Ihan OK. Aika ällö tarina siinä aina välillä
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Kuitenkin loppu oli onnellinen, mitä yritinkin sitten takoa pari iltaa päähäni kun ilalla aloin nukkumaan :D
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Aavesusi

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Kesäkuu 29, 2008, 22:49:07 »
Minä pidän kauhuleffoista. :D Mielestäni on jotenkin hauskaa säikytellä itseään (muttei sentään sydäriin asti) ja kauhuelokuvien aiheet ovat yleensä todella mielenkiintoisia. En tietenkään haluaisi, että ne kamalat tapahtumat tapahtuvat omalle kohdalleni oikeasti. :s

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Heinäkuu 29, 2008, 23:26:56 »
Harmi kyllä, kauhuelokuvan tekemisen taito lienee nykyään aika harvinainen.. Enemmän näkee täysin kökköjä tuotoksia, kuin oikeasti pelottavia leffoja.

Poikkeuksina ja hyvinä nykykauhuiluina voisi mainita Wolf Creekin ja ehkä Ringin. Odottelen mielenkiinnolla DVD:lle Darabontin King-filmatisointia, The Mistiä.

Klassikkoja ovat tietenkin Sam Raimin Evil Dead I, Manaaja, Carpenterin The Thing, The Fall of the House of Usher, Kärpänen (sekä 50-luvun, että 80-luvun versiot) sekä tietenkin sarjamurhaajaeepokset Uhrilampaat ja Se7en. Tieteiskauhuista lisäksi voidaan mainita Alien-kvadrilogia.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Elokuu 17, 2008, 10:37:37 »
R A K A S T A N  K A U H U L E F F O J A!!! ♥ ^^ On tullu oikee perinne katsoo melkeinpä viikottain joku elokuva kamun kanssa. Olen aivan varmasti nähnyt likemmäksi sata kauhuelokuvaa! Aloitit keskustelun Blair Witch Project - elokuvasta, jonka olen myös nähnyt. Itseäni se ei liiemmin hetkauttanut, vaan pisti ajattelemaan. Ne videonpätkät mistä se elokuva koostuu, niin onko ne oikeasti kuvattuja? Siis sehän perustuu tositapahtumiin, koska kolme nuorta oikeasti katosi siellä ja sen perusteella tehtiin leffa. Mutta kun otin selville ketkä katosivat niin, ne olivat ne samat jotka olivat näytelleet siinä. O.O Tosi hämäävää...Tai sitten ne on laitettu siihen vaan, jotta kaikki kaltaiseni pölvästit uskoisivat niin.

blair Witch Project on yksi suosikkikauhuelokuvistani, ja täytyy kyllä korjata: Se EI perustu tositapahtumiin. Elokuvahan tehtiin aivan älyttömän pienellä budjetilla (muistaakseni 60 000$), mutta siitä alkoi liikkumaan erilaisia huhuja siitä kuinka se perustuisi tositapahtumiin, ja se pääsi ihan elokuvateatterilevitykseen, ansaiten lopulta 240.5 miljoonaa dollaria :p. Menestystarina vailla vertaa.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #74 : Elokuu 27, 2008, 18:32:17 »
Wiiks WIiks =S

oon niin pikkuinen vielä et en saisi kattoo '-'*
enkä varmaan uskalla =P
Oon kuullu paljon kaikilta, jotka on nähny leffoi. HUIH!
no oon tuubista kattont Paljon erilaisia trailereita(halloween 1.. HUIH!)
Jaws 1-4,....
hmh.. 1 oli paras =P

sitte oon kattonu... Hmm... mikä se olikaan? ainin Scary Movie 4(X)
niin,, täs mun iässä en ole nähnyt enempää =P
-affu kuittaa..-

mu-mu-muox S=//
Enkai ole ainut joka on nähnyt näin vähän, eikä uskalla? näin ikään nähden =P Kyllä siinä parissatoista vuodessa pitäis jätkän alkaa kattoo kauhareita? Olenko nössö? =P
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2008, 22:18:19 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #75 : Syyskuu 07, 2008, 14:15:19 »
Eilen katsottiin taas porukalla kaksi "kauhuleffaa", tai ainakin kauhuleffaksi luokiteltavaa elokuvaa. "Tiedän, kuka tappoi minut" ja "The Pan's labyrint". No, minulla oli hauskaa. Jälkimmäinen varsinkin oli todella hyvä ja mielenkiintoinen, vaikka vähän häiritsikin, kun vieressä istuvat kiljuivat välilllä. Ja sama siinä toisessakin elokuvassa, vaikka kummassakaan ei ollut mitään pelottavaa. *syvä huokaus*

Viimeksi kun katsoin Ringin, niin katsoin sen yöllä ja ihan yksin kotona. Eniten elokuva aikana pelotti sellainen iso ötökkä (se hyttysen näköinen, mutta monta kertaa isompi), Itse elokuva ei sinänsä pelottanut yhtään vaan sitä oli jopa hauska katsella. Samoin Ring2 on mukava katsella, koska sekään ei mielestäni ole yhtään pelottava.

Tiedättekö, minua ärsyttää, kun en pelkää elokuvia. Haluaisin katsoa elokuvan, joka on oikeasti pelottava ja kaikkea, mutta en ole vielä törmännyt yhteenkään sellaiseen, vaikka olen katsonut jo aika monta "kauhuelokuvaa", suorastaan niin monta, että en ole pysynyt laskuissa enää mukana.

Sellaiset "veri lentää" elokuvat eivät ole pelottavia. Eniten palottavat (tai minun tapauksessani "Hieman jännittävät välillä") sellaiset psykologista kauhua olevat elokuvat, kuten vaikkapa Ringit ovat. Jos taas miettii vaikka jotain Teksasin moottorisahamurhaajaa, joka kanssa luokitellaan kai kauhuksi, niin siinä ei ole mitään pelättävää.

Minusta kauhuelokuvat siis ovat elokuvia siinä missä muutkin ja niitä on yhtä viihdyttävä katsella(paitsi jos joku kiljuu vähän väliä vieressä). Jos joku tietää jonkun elokuvan, joka on oikeasti pelottava, niin kertokoon minulle, sillä oikeasti haluaisin tietää. Tosin monien mainostamaa orpokotia en ole nähnyt, joten ehkä etsin sen käsiini jostain seuraavaksi ja katson keskellä yötä. Edes vähän jännitystä elämään^^

Niin ja sanon vielä sen, että niitä "kauhuelokuvia" on kiva katsella keskellä yötä, kun pihalla on piemeää, eikä näe jos ikkunan takaa kurkkisi joku. Ja yksin kaikista paras. Pystyy parhaiten keskittymään tunnelmaan^^

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #76 : Syyskuu 07, 2008, 15:04:32 »
Tykkään kauhuleffoista nykyään kovastikkin. Ennen kotoa pois muuttamista en niitä hirveesti kattonut, koska kukaan muu meidän perheessä ei oikeen niistä tykkää eikä mulla silleen ollut rahaa ostaa niitä ja vuokraamisen mahdollisuus oli täällä korvessa kovin pieni. Ennen olin myös kovin herkkä menettämään yöuneni leffojen takia joten senkin takia en niistä tykännyt.

Nyt sitten kun muutin kotoa pois sain kämppiksiä, jotka on hulluna kauhuleffoihin. Niitä ollaan nyt sitten viikkotolkulla katottu ja oon kovasti hämmästynyt siitä, kuinka en pelkää ollenkaan, en menetä yöunia tai mitään. :D nyt siis sitten niistä kovastikkin tykkäilen.

Viimeisin kauhuleffa minkä katsoin taisi olla Seventy Five, joka oli ihan katsomisen arvonen.
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Satsuma

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Syyskuu 29, 2008, 21:26:30 »
Pidän kovasti kauhuleffoista, tosin osassa niistä mennään liikaan verellä mässäilyyn. Tästä esimerkkinä vaikkapa Pahuuden portti. Oon kattonu paljon kauhuleffoja, ja ei ne kaikki edes ole kovin kamalia. Esimerkiksi Sweeney Todd oli aivan mahtava, ei mun mielestä edes ollut kovin kauhea (mitä nyt se veri lensi karseesti joissain kohissa). On oikeastaan tasan yksi kauhuleffa, josta sain jonkinlaiset traumat; Tiedän mitä teit viime kesänä, ja sen takia en uskaltanut kunnolla liikkua ulkona yli kahteen kuukauteen, varsinkaan pimeällä! Sitten toinen tosi pelottava oli Halloween Resurrection. Myös Pahuuden portti oli aika hirvee.
Sitten Saw, niistä oon kattonu vaan 1 ja 2, haluaisin nähdä loputkin. Oon nähny myös jonkun muun Halloween elokuvan, mutta en muista, minkä niistä.
Kaunaa tai Ringiä en oo koskaan nähny, mutta voi että haluaisin nähdä! Tiedän kyllä, mistä voin kattoo ne, ja aattelin ruveta vahtaamaan niitä joku päivä. :')

Olisi noita varmaan vielä lisääkin, mutta ei nyt muistu mieleen.. Mutta kauhuleffat ovat todella hyviä, jos ne nyt oikeasti ovat täynnä kauhua, mutta verellä ei mässäillä liikaa. Sellaiset kauhuleffat ovat aika huonoja, joissa vaan veri lentää ja ei muuta tapahdukkaan.

Poissa Bettie

• The god of tits and wine
  • Vuotislainen
  • Tyrion Lannister
« Vastaus #78 : Lokakuu 22, 2008, 15:00:17 »
Hyite! :D
Mä muistan aina ku me yhen kaverin luona porukalla istuttii niitten olohuonees ja katottii kauhuleffoja, mä siä nurkas istuin aina melkei kuset housuissa suoraan sanottuna :S :D

Parhaitee mielee jäi

Saw 3, se sai mut näkemää painajaisii varmaa kaks viikkoo :S ;)
Moottorisahamurhaaja :S
ja sit joku sellane, missä oli joku virus joka tuli ulos sieltä koneesta ja vei ihmisiltä elämänhalun ja ne teki itsemurhia :S Sattuisko joku tiätämää sen leffan nimee??
We stopped checking for monsters under our beds when we realized they were inside us - The Joker

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Lokakuu 22, 2008, 16:15:28 »
Haluaisin nähdä elokuvat Acacia, Kuolleiden Aamunkoitto, Saw I (kaikki muut oon nähnyt), Seed of Chucky, Boogeyman 2, Cry wolf, Black Christmas ja Kaunojen japanilaiset versiot. :))

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
« Vastaus #80 : Lokakuu 22, 2008, 19:01:31 »
Yleensä en katso paljoa kauhuleffoja, koska olen lievästisanottuna heikkohermoinen ja hyppään suurinpiirtein puuhun pienestäkin 'pelottavasta' asiasta, mutta nyt perjantaina olen menossa kaverilleni yöksi muutaman muun kanssa ja aiomme katsoa neljä kauhuleffaa... Iiik! Tosin ne eivät kai ole siitä pahimmasta päästä, Katsomme ainakin The sixth sensen, I am legendin, Sweeney toddin ja jonkun, jota kaverini ei vielä ole päättänyt. Aikaisemmin olen nähnyt vain kourallisen kauhuelokuvia, ensimmäisinä mieleen tulee The others, Kauna 2, kun tuntematon soitta, Carrie 1 ja 1408. Kauhuleffat on ihan hauskoja jos niistä tykkää, mutta tälliselle heikkohermoiselle tulee lähinnä vain sätkyjä, eikä nautinto ole niin suuri.
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #81 : Lokakuu 22, 2008, 20:45:30 »
Kaikille ei-heikkohermoisille, ja kauhuelokuvista pitäville: katsokaa Pet sematary I sekä II. Pelottavimpia elokuvia mitä olen nähnyt, tosin en ole nähnyt kumpaakaan elokuvaa kokonaan. Kuitenkin monet kaverini ovat nähneet nuo leffat kokonaan ja väittivät niitä huipuiksi kauhuleffoiksi. Itse en kyllä oikein tykkää kauhuleffoista, en oikeastaan ollenkaan.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Lokakuu 22, 2008, 21:59:52 »
Katsomme ainakin The sixth sensen, I am legendin, Sweeney toddin ja jonkun, jota kaverini ei vielä ole päättänyt.

Kaksi ensimmäistä ei kuulosta kovinkaan tutuilta, mutta Sweeney Todd on ihana. : DD <3 Rakastan musikaali-elokuvia, ja varsinkin silloin kun näyttelijänä on esimerkiksi Johnny Depp!! Eihän elokuva tavallaan ole pelottava, mutta todella kiehtova. :)

Kaikille ei-heikkohermoisille, ja kauhuelokuvista pitäville: katsokaa Pet sematary I sekä II. Pelottavimpia elokuvia mitä olen nähnyt, tosin en ole nähnyt kumpaakaan elokuvaa kokonaan. Kuitenkin monet kaverini ovat nähneet nuo leffat kokonaan ja väittivät niitä huipuiksi kauhuleffoiksi. Itse en kyllä oikein tykkää kauhuleffoista, en oikeastaan ollenkaan.

Nääh, itse en suosittele. Eivät olleet kumpikaan mitenkään järkyttäviä tai edes pelottavia (johtunee siitä, että olen katsonut liikaa hyviä kauhuelokuvia). Jos tykkää perus_mussun_mussun_kauhusta, niin silloin voi ottaa poppareita kätösiin ja painua näitä katsomaan. En mä niitä suoranaisesti inhoa, mutta ne on niin vanhojakin ja vanhat elokuvat eivät yleensä loisto tehostuksillaan. : ))

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #83 : Lokakuu 23, 2008, 11:19:21 »
Katsomme ainakin The sixth sensen, I am legendin, Sweeney toddin ja jonkun, jota kaverini ei vielä ole päättänyt.

Kaksi ensimmäistä ei kuulosta kovinkaan tutuilta, mutta Sweeney Todd on ihana. : DD <3 Rakastan musikaali-elokuvia, ja varsinkin silloin kun näyttelijänä on esimerkiksi Johnny Depp!! Eihän elokuva tavallaan ole pelottava, mutta todella kiehtova. :)
Sweeney Todd on kyllä ihana <3 Tosin minusta se ei ole kauhua nähnytkään. Korkean ikärajansa se on saanut aivan muista syistä, kuin kauhusta.
I am legend ja the sixth sense eivät minusta myöskään ole kauhua, vaikka joitain hieman pelottavia hetkiä niissä saattaa olla. Tai ei ehkä pelottavia, sanoisin, että "jännittäviä" on paljon parempi sana.

Lainaus
(johtunee siitä, että olen katsonut liikaa hyviä kauhuelokuvia).
Pystyisitkö siinä tapauksessa suosittelemaan jotain hyviä kauhuelokuvia? Kun minä olen katsonut ties minkälaisia "kauhuelokuvia", mutta en ole kokenut niitä mitenkään pelottaviksi. Olen etsinyt pitkään sellaista kauhelokuvaa, joka olisi oikeasti pelottava. Teksasin moottorisahamurhaajan kaltaiset veri lentää -elokuvat eivät pelota sitten yhtään, vaan pikemminkin jotkut Ringin kaltaiset psykologiset kauhuelokuvat. Tosin ei ne Ringitkään niin kauhean pelottavia ole. Parhaita silloin, kun ne katsoo keskellä yötä yksin kotona^^ Tosin jos on vainoharhainen, niin kannattaa pistää sälekaihtimet/verhot kiinni^^

Tunnustan myöskin, että suuri virhe on se, että en ole nähnyt kaikkia manaajia. Olen jostain katsonut pätkän ja ihan katsottavilta ja hyviltä vaikuttivat. En ole vain saanut aikaiseksi, mutta pitäähän sellainen klassikko, kuin "manaaja" nyt katsoa. Myöskään kaunasta en ole nähnyt kuin ensimmäisen, enkä sitäkään kokonaan. Sen verran, mitä sitä näin, en pitänyt sitä hirveän pelottavana, lähinnä vain sairaana :D Japanilaiset versiot voisivat olla ihan hyviä.

~Xanie

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #84 : Lokakuu 23, 2008, 15:49:40 »
En ole koskaan erityisemmin pitänyt kauhuelokuvista.

Olen nähnyt muutaman Sceary movien, mutta ne olivat enimmäkseen huvittavia eivätkä pelottavia. Ainakaan parin ensimmäisen juoni eikä laatukaann ollut hyvä ja minusta ne ovat aika huonot elokuvat. Kolmanteen tultaessa taso parani jo huomattavasti, mutta ei silti vieläkään hyviä leffoja.

Kauna ykkösestä olen nähnyt noin puolet. Siitä seurasikin viikon painajaiset eikä minun olisi ehkä kannattanut aloittaa siitä. Se oli ensimmäisiä kauhuelokuviani. Siitä on kuitenkin jo aikaa ja nyt voisin sen jo loppuun katsoakin enkä usko enää valvovani sen takia;)

Kokemukseni tällä alalla on hyvin vajaavainen...

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Lokakuu 25, 2008, 14:55:24 »
Pystyisitkö siinä tapauksessa suosittelemaan jotain hyviä kauhuelokuvia? Kun minä olen katsonut ties minkälaisia "kauhuelokuvia", mutta en ole kokenut niitä mitenkään pelottaviksi. Olen etsinyt pitkään sellaista kauhelokuvaa, joka olisi oikeasti pelottava. Teksasin moottorisahamurhaajan kaltaiset veri lentää -elokuvat eivät pelota sitten yhtään, vaan pikemminkin jotkut Ringin kaltaiset psykologiset kauhuelokuvat. Tosin ei ne Ringitkään niin kauhean pelottavia ole. Parhaita silloin, kun ne katsoo keskellä yötä yksin kotona^^ Tosin jos on vainoharhainen, niin kannattaa pistää sälekaihtimet/verhot kiinni^^

Tunnustan myöskin, että suuri virhe on se, että en ole nähnyt kaikkia manaajia. Olen jostain katsonut pätkän ja ihan katsottavilta ja hyviltä vaikuttivat. En ole vain saanut aikaiseksi, mutta pitäähän sellainen klassikko, kuin "manaaja" nyt katsoa. Myöskään kaunasta en ole nähnyt kuin ensimmäisen, enkä sitäkään kokonaan. Sen verran, mitä sitä näin, en pitänyt sitä hirveän pelottavana, lähinnä vain sairaana :D Japanilaiset versiot voisivat olla ihan hyviä.

~Xanie

Annoit vaikean tehtävän...Oletko nähnyt The Eye elokuvia? En muista olivatko ne kauhean pelottavia, mutta muistaisin, että tykkäsin niistä. Ja vähän aika sitten makuuneihin ilmestynyt Shutter oli myös muistaakseni hieman Kaunoja ja Ringejä (jotka myös kannattaa katsoa, kaikki osat) lähentelevä. Ja onhan sitten Silent Hill, The Omen ja Yksi puhelu tullut- elokuvat ihan katsomisen arvoisia.

Tales of Terror oli aika loistava pakkaus. Siinä on 33 lyhyttä tarinaa, esim. Kaunan, Ringin ja Dark Waterin (tääkin kannattaa katsoa) ohjaajilta. Ne jotkut oli aika kamalia, mutta jotkut taas sellaisia joille vain nauroi koko ajan. : DD Eilen katsottiin kamun kanssa Seed of Chucky joka oli kehuttu pelottavuudellaan ja raakuudellaan. Mutta arvatkaa mitä, vain tuo toinen pitää paikaansa (lievästi), koska Chuckyssä ei ollut mitään kamalaa. Kannattaa se silti katsoa, se oli ihana. <3

Ehkä sä pääset näillä alkuun. :))

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
« Vastaus #86 : Lokakuu 25, 2008, 16:03:40 »
Nyt on noi leffat nähty ja ihan hyviä oli. Kuudes aisti oli paikka paikoin 'pelottava' ja säikähdin useita kertoja. I am legend oli myös ihan hyvä, mutta ei se kyllä pelottava ollut, vaikka siinäkin säikyin aika paljon. Sweeney Toddilta odotin paljon enemmän, enkä tosiaankaan ymmärrä, mikä siitä teki k18:n. Verikin oli niin epäaitoa että! Oli se kyllä muuten hyvä elokuva, mutta ehkä en jaottelisi sitä varsinaiseksi kauhuksi. Meillä olisi vielä ollut kauna 1, mutta se ei toiminut kunnolla niin jätettiin kesken.
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #87 : Lokakuu 25, 2008, 17:38:02 »
Annoit vaikean tehtävän...Oletko nähnyt The Eye elokuvia? En muista olivatko ne kauhean pelottavia, mutta muistaisin, että tykkäsin niistä. Ja vähän aika sitten makuuneihin ilmestynyt Shutter oli myös muistaakseni hieman Kaunoja ja Ringejä (jotka myös kannattaa katsoa, kaikki osat) lähentelevä. Ja onhan sitten Silent Hill, The Omen ja Yksi puhelu tullut- elokuvat ihan katsomisen arvoisia.

Tales of Terror oli aika loistava pakkaus. Siinä on 33 lyhyttä tarinaa, esim. Kaunan, Ringin ja Dark Waterin (tääkin kannattaa katsoa) ohjaajilta. Ne jotkut oli aika kamalia, mutta jotkut taas sellaisia joille vain nauroi koko ajan. : DD Eilen katsottiin kamun kanssa Seed of Chucky joka oli kehuttu pelottavuudellaan ja raakuudellaan. Mutta arvatkaa mitä, vain tuo toinen pitää paikaansa (lievästi), koska Chuckyssä ei ollut mitään kamalaa. Kannattaa se silti katsoa, se oli ihana. <3

Ehkä sä pääset näillä alkuun. :))

Kiitoksia :) Tiesin toki, että tehtävä ei ihan helppo ollut, mutta kyllä tuossa pari elokuvaa oli, josta en ole kuullutkaan :) The Eyen olen nähnyt (tosin vain yhden kappaleen, niitä on kai useampia), samoin kuin Ringit ja kaunat, mutta esimerkiksi Tales of Terrorista minulla ei ole mitään käsitystä. Enköhän minä  noista saa taas tekemistä joksikin aikaa :)

Lainaus
Sweeney Toddilta odotin paljon enemmän, enkä tosiaankaan ymmärrä, mikä siitä teki k18:n. Verikin oli niin epäaitoa että!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
(lisäsin varmuudeksi spoiler merkinnän)

~Xanie

Viuhti

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Marraskuu 15, 2008, 19:28:48 »
Joku kauhuelokuvissa viehättää ja kiehtoo mua ihan kamalasti, mutta toisaalta tuntuu etten tahtoisi nähdä enää yhtäkään.

Saw 2 tuli katseltua tänään kaverin kanssa ja pelkäsin ihan kamalasti vaikka oli keskipäivä, huoneessa oli valot päällä ja luin samaan aikaan lehteä ja kaverin kissa makoili mun sylissä siliteltävänä. (Aww.)
Tajusin vasta, miten paljon minua oikeasti ällöttää semmoiset kunnon jee-veri-lentää -elokuvat. Ptyi.

Orpokoti on ehkä traumaattisin elokuva, minkä olen koskaan nähnyt. En edes tiedä lasketaanko sitä varsinaisesti kauhuleffaksi, mutta minua se ainakin pelotti niin paljon, että saatan vieläkin pelätä öisin, vaikka näin sen yli puoli vuotta sitten.
Muistan, että olin sen nähtyäni pari viikkoa ihan vainoharhainen ja pelkäsin kulkea meidän talon rappukäytävässä ja olin varma, että jokaisen oven takana vaanii yksi niistä orpolapsista.

The Othersin katsoin joskus kesällä ja luulin, että se on joku maailman pelottavin, mutta loppujenlopuksi nauroin melkein koko leffan ajan ja pelkäsin tasan yhdessä kohdassa.

Sweeney Todd olisi kiva nähdä joskus.

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #89 : Marraskuu 15, 2008, 20:38:02 »
Mie itse en tykkää erityisesti kauhuelokuvista, mutta oon nähnyt Ring 1 ja nyt kun tuli Saw 1&2 nauhoitin ne molemmat, niin minnuu pelotti sitten päivällä kun katsoin ne. Johtuu siitäkin, että mie eläydyn elokuviin aika paljon. Ai, ja kai Tappajahai 1&2 voi myös laskea tuohon. En kyllä sen jälkeen uin vähään aikaan kun näin ne molemmat vielä kesällä.

Ja muutenkin, jos mie katson kauhuelokuvia (mitä yritän välttää) niin tykkään enemmän semmoisista psykologisista elokuvista ja, missä tunnelma tehdään esim. musiikilla enkä semmoisista roiskinta ja "mesoamisjännäreistä".
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Thestrals soul

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Joulukuu 14, 2008, 11:07:26 »
Ainut oikea kauhuelokuva minkä olen nähnyt taitaa olla Kylä. Oli vähän kröhöm..
Uhka syvyyksistä tai joku vastaava missä oli niitä ottiilioita(vaimitäneoli) oli kyllä hiukkasen oksetava.
Hide and Seek oli ihan hyvä vaikkei nyt kauhuelokuva taida olla. Sitä oletti tietävänsä loppuratkaisun, mutta juoni muuttuikin yhtä äkkiä siihen suuntaan että oikein hämmästyi.
Mutta hetkonen eikös tuo The Lost Boys ollut kauhari? Ihan katsottava se oli, mutta tykkäsin enemmän muutaman jakson perusteella maikkarilla pyörineestä Salem's Lotista.
Mutta paras kauhukomedia minkä olen nähnyt on Black Sheep. Aluksi se tuntui sairaalta elokuvalta varmaan sen takia kun äiti istui vieressä tolkuttamassa,e ttä kuinka sairas leffa se on. Sanoin,e ttä ei sitä ole pakko katsoa, mutta siinä se vain istui.-.-
Scary Moviet on tullut kanss katsottua.

Aavelaiva oli tarkoitus joskus vuokrata kun olen siitä nähnyt vain lopun.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Joulukuu 14, 2008, 23:04:00 »
Hrr, tuli eilen täysin sattumalta joskus neljän aikaan katsottua maksukanavalta norjalainen kauhuelokuva "Fritt Vilt" / "Jäätävä ansa". Se se vasta oli hyvä elokuva 8D. Fritt Vilt ei yrittänyt olla muuta kun kopio amerikkalaiksista esikuvistaan, johon lisättiin ripaus Hohtoa asettamalla verilöylyn tapahtumapaikaksi hirmukarmiva hotelli keskellä vuoristoa. Olin (ja kaverinikin olivat) paniikissa koko elokuvan ajan, tunnelma oli aivan mahtava - valaistus oli aivan uskomatonta, elokuva pyöri lähes pelkästään valkoisella ja sinisellä värillä ja jotenkin lumi oli koko ajan läsnä ja ahdisti hirmuisasti. Kaikki varjot oli jotenkin tosi pitkiä ja joka paikassa tuntui aina tarkkailevan joku ;_;. Pelottelua oli sopivissa määrin ja elokuva onnistui parissa kohtaa huijaamaan ihan kivasti.

Eli siis juonena oli ihan perusjenkkitarina: 5 ah-niin-ihanaa nuorta ovat lummilautailemassa vuoristossa, kunnes yksi kaatuu ja murtaa jalkansa. Lähistöllä sattuu olemaan "hylättty" hotelli jonne sitten mennään suojaan kylmältä ja pidetään hauskaa jeejee kunnes tajutaan että jotain on pielessä. Loppuratkaisu oli aivan mahtava, eikä elokuva tuntunut yhtään liian pitkältä ja piti jännitystä yllä ihan koko ajan. Verilöylykohtaukset oli toteutettu tosin melko kehnosti, mutta elokuva tuotettiin varmaan kumminkin pienellä budjetilla. Näyttelijätkin olivat yllättävän hyviä kun alkukankeudesta pääsi yli.

Periaatteessa Fritt Vilt kuuluu siihen inhoaamaani teinisplätter-genreen, mutta siinä oli kuitenkin jotain omaperäistä ja se oli ihan oikeasti hyvä, kannatan katsomaan jos mahdollisuus tulee (taitaa olla aika harvinainen elokuva...). Taisin saada ikuiset traumat vanhoihin vuoristohotelleihin ja ahtaisiin käytäviin 8D.

Poissa Bettie

• The god of tits and wine
  • Vuotislainen
  • Tyrion Lannister
« Vastaus #92 : Joulukuu 15, 2008, 14:24:37 »
Olen kommentoinut tähän aiheeseen, mutta tänään tuli katsottua hieman Orpokoti - leffaa koulussa, ja voin sanoa että se on ihan kauhea! Opettajakin kiljui meidän mukana ;D
Sen ikärajahan on K-13, mutta mielestäni sen kuuluisi olla vähintään K-15! Ihan kamala, ei voi muuta sanoa :) Teki monta kertaa mieli peittää silmät, ja niin taisin tehdäkin ;)
We stopped checking for monsters under our beds when we realized they were inside us - The Joker

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Tammikuu 03, 2009, 03:33:42 »
Orpokoti tosiaan oli hyvä! :)

Aiheesta poiketen ja sanon tän NIIIN nopeasti ja selvästi kuin kykenen! Katsokaa elokuva nimeltä Puplic Enemy (Kansan Vihollinen). Siinä on elokuva, jossa on ihan saatanasti asennetta. Ei kauhua, toiminta / draama. Jokaisen pitää nähdä!

Huom. ja tarkoitan korealaista Public Enemyä, tarkistakaa, että katsotte oikean! ^^''

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Tammikuu 15, 2009, 17:49:01 »
Jappervokki on aika hyvä kauhu elokuva vaikka se on joltain vuodelta 0 tyylii. Huonoo siinä oli se et siinä ei ollu tarpeeks verta.Mut iha hyvä(tosiasiassa aika huono verattuna esim. texasin moottorisahamurhaaja).

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #95 : Maaliskuu 05, 2009, 15:16:38 »
Ah, kauhuleffat. Olen melko paljon nähnyt jos jonkinlaisia kauhuleffoja, mutta kovin harva tuntuu olevan mieleeni. Joko on liian tusinatavaraa, huonosti tehty tai liian kliseinen.
Minulle ei toimi pelkkä ja puhdas kauhuleffa, vaan siinä pitää yleensä olla hieman lisää jotakin. The Happening oli erittäin positiivinen yllätys, vaikka epäilin alkujaan kovasti.
Sawit ovat myös ihan jees, tosin tämä uusin ei jotenkaan kolahtanut.

Mirrorsin katsoin viimeksi, ja pidin todella paljon. Kannattaa kyllä katsoa, vaikkei se aivan ultimatekauhua olekaan (no onpahan ikäraja kumminkin K18). Ei ihan niin loppuunkulutettu ideakaan, kyllä se oli sangen jännittäväkin.
Tosin minä en juuri koskaan säiky kauhuleffoja katsoessa, joten eipä tuokaan ihan sellainen ollut, joka olisi kunnolla säikyttänyt.
Joudun kyllä myöntämään, että huusin yhdessä kohtaa kun säikähdin, mutta säikähdin sitä kun se huusi yhtäkkiä siinä leffassa, en sitä mikä se alkuperäinen syy oli - tajuaako kukaan, mitä haen takaa? No kumminkin.

Mutta hetkonen eikös tuo The Lost Boys ollut kauhari? Ihan katsottava se oli, mutta tykkäsin enemmän muutaman jakson perusteella maikkarilla pyörineestä Salem's Lotista.
Onhan tuo, tosin alagenrenä komedia, joten se mielessä pitäen kannattaa katsoa. :) Loistava leffa, David on maailman seksikkäin vampyyri. :P
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Maaliskuu 05, 2009, 15:49:27 »
Minä olen katsonut kunnolla vain yhden kauhuelokuvan :) Tämä kyseinen leffa on Manaaja number one. Toista osaakin katselin, mutta se oli tylsä ja syvennyin kokoamaan palapeliä ^^' Niin ja olen nähnyt koulussakin tuon Stephen Kingin Huone numero jotain :D Se oli kyllä erittäin katkonaisesti katsottu, mutta nähty kuitenkin niin hyvin ettei edes nimeä muista :)

Itse pidän kauhua ihan mukavana elokuvatyyppinä, siihen pitää osata vain suhtautua oikein. Jos suhtautuu elokuvaan tavalla, että uskoo kaiken siinä olevan olevan mahdollista niin kyllä varmasti menettää yöunensa. Itse suhtaudun lähinnä nauramalla, esimerkiksi tuossa Manajaassa juuri rupesin nauramaan kovaan ääneen se flikan pään yhtäkkiä pyörähtäessä ympäri :D Minusta se oli enemmän koomista kuin pelottavaa, jopa yksin pimeässä huoneessa katsottuna.

Ring ja Halloween olisi vinkeä nähdä :) Sawitkin kiinnostavat hitusen. Tosin minulla ei ole paljon muita mahdollisuuksia katsoa näitä kuin telkkari, sillä vanhempani ovat lähellä kieltää minulta K15 elokuvatkin ja täytänhän sentään 16 tänä vuonna :D Eivät ne tuosta Manaajan katsomisesta hermostuneet kyllä kovinkaan huomatessani suhtautumisen, pelkäävät kai vain pienen mieleni saastumista(en tosin tiedä voinko tästä pahemmaksi muuttua :>) :)
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Maaliskuu 07, 2009, 22:30:29 »
Katsoin elokuvan The Strangers, ja en suosittele. Paitsi niillä joilla ei ole hirveästi kokemusta kauhuelokuvista, tai jotka säikkyvät helposti...kaikkea. : D Elokuvan sanotaan perustuvan tositapahtumiin, joten ehkä se sai mielenkiinnon pysymään. Keskivertoa parempi leffa ei kuitenkaan ollut.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
« Vastaus #98 : Maaliskuu 15, 2009, 23:17:49 »
En ole ihan varma, mitä mieltä olen kauhuleffoista. Joitakin katsoessa minua haukotuttaa, kun taas toiset saavat minut kiljumaan ihan kauhuissani. Perjantaina kaverilla katsottiin Kauna ja oli ihan kamalaa kävellä siinä yhdentoista aikaan kotiin. Sain kauhean sätkyn, kun katuvalo sammui. :D Ensin olin sitä mieltä, ettei leffa pelottanut yhtään, mutta kun syvennyin siihen vähän paremmin, tuli sitä pari kertaa kiljahdettua (kaveri ei hirveästi tykännyt). Mutta täytyy myöntää, että kunnon nyyhkyleffat ovat enemmän minun makuuni.

Toisaalta pidän siitä tunteesta, kun kunnolla säikähtää. Tai kun uppoutuu leffaan kunnolla ja tulee reaktioita tyyliin "älä avaa sitä ovea, et tyhmä nyt avaa sitä ovea!", niin kuin Kaunaa katsoessa tuli pari. Jännä, miten erilaisesti suhtaudun eri kauhuleffoihin. Joitakin katsoessa saan hysteerisiä naurukohtauksia, kuten Teksasin moottorisahamurhaajassa. Minua eivät vain pelota elokuvat, joissa ei tapahdu mitään muuta kuin veren lentämistä ja juoni jää vähän taka-alalle. Sen tyyppiset leffat, kuten The Ring tai Kauna iskevät paremmin, kun juoneen on panostettu enemmän ja pelotellaan vähän eri tavalla.

En ole nähnyt yhtään Sawia tai Manaajaa, mutta haluaisin, lähinnä koska olen kuullut niin paljon positiivista palautetta niistä. Myös Sweeney Todd olisi kiva nähdä, lähinnä Johnny Deppin takia. :D Vaikutti se ainakin mainoksen perusteella suhteellisen pelottavalta. Pitää suostutella vanhemmat ostamaan se dvd, itse kun en vielä voi. Ja hahaa, ensi perjantaina neloselta tulee Scary Movie, pitää kattoa niin pääsee nauramaan. :D
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #99 : Maaliskuu 26, 2009, 10:10:30 »
Jokin minua kiehtoo kauhuelokuvissa kovasti, mutta toisaalta olen liian säikky seuraamaan niitä kokopäiväisesti. : D Yksi kunnon kauhuelokuva vuodessa riittää.

Kaverini pikkujouluissa muutama kuukausi sitten katsottiin The Amityville Horror. Etukäteen sovittiin kaverini kanssa, että hän hommaa jonkin mahdollisimman pelottavan kauhuelokuvan ja katsotaan se sitten kaikki kimpassa. Oltiin vähän kyllästyneitä muiden kavereidemme elokuvamakuun, he kun tykkäävät katsella Titanicia ynnämuuta scheissea, mikäli saan rehellisen mielipiteeni kertoa. : D Aloin kuitenkin saada ns. second thoughtseja, kun pistettiin leffa masiinaan pyörimään. Jollain lailla tykkään siitä kutkuttavasta jännityksen tunteesta, mikä syntyy kauhuelokuvia katsellessa, mutta toisaalta inhoan kaikkia säikyttelykohtauksia. Olen vähän yliherkkä ihminen ja saatan nähdä painajaisia parikin kuukautta jostakin pelottavasta elokuvasta.

Uskalsin katsoa Amityville Horroria suunnilleen puoli tuntia, ja sitten soitinkin jo isälleni saadakseni kyydin kotiin. Alkoi pelottaa liikaa. : D Kaverini eivät olleet suunnilleen moksiskaan elokuvasta, mutta minulle tuli oikeastikin vähän paha olo sitä katsellessa. En olisi todellakaan uskaltanut katsoa sitä loppuun asti, vaikka elokuva vaikuttikin hieman kököltä. Silti minua pelotti, ja en meinannut saada illalla unta.

Veljeni vuokraa kauhuelokuvia toisinaan, viimeksi jonkin Sawin osista. En todellakaan viitsinyt mennä seuraksi katsomaan, sillä Sawit kuulostavat kauhean pelottavilta. Haluaisin nähdä esim. Uinu, uinu lemmikkini leffaversiona, sillä olen lukenut kirjan, mutta toisaalta mietityttää, että onkohan sekin leffa aivan liian pelottava minulle.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2010, 19:18:41 kirjoittanut lullaby »

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #100 : Heinäkuu 10, 2009, 10:26:50 »
Haluaisin nähdä esim. Uinu, uinu lemmikkini leffaversiona, sillä olen lukenut kirjan, mutta toisaalta mietityttää, että onkohan sekin leffa aivan liian pelottava minulle.

Voin kertoa, että Uinu uinu lemmikkini on yksi niitä onnistuneimpia King-filmatisointeja, joten saattaa olla, ettet pystyisi tätäkään katsomaan loppuun asti :).

TV:tä tuli äskettäin taas Manaaja ja täytyy sanoa, että kyllä se on kaikkien aikojen kauhuleffa, 70-luvulla tehty ja päihittää nykykauhut mennen tullen. Äänitehosteet, efektit ja se tunnelma!

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #101 : Heinäkuu 13, 2009, 01:05:37 »
TV:tä tuli äskettäin taas Manaaja ja täytyy sanoa, että kyllä se on kaikkien aikojen kauhuleffa, 70-luvulla tehty ja päihittää nykykauhut mennen tullen. Äänitehosteet, efektit ja se tunnelma!

Minun täytyy kyllä sanoa tähän, että kun katsoin Manaajan telkkarista tässä joku kuukausi takaperin, olin hyvin pettynyt elokuvaan. Se ei ollut juuri mitään mitä olin odottanut. Ei tippaakaan pelottava kauhuelämys, tylsä ja kökkö paremminkin. Mutta tietysti siihen vaikuttaa tuon ajan alkeellisemmat tehokeinot yms. Musiikista en muista juuri mitään, mutta juoni on kyllä aika tylsää seurattavaa...

Orpokoti on yllättävän pelottava K-13 - leffaksi, siinä on saanut monta kertaa säikähdellä ja säikähtelyleffaksi sopii myös vasta elokuvateattereissa ollut Drag Me To Hell, jonka aikana säikähdin todella monta kertaa :D Pelottavaksi täytyy myös kehua Rec - nimistä leffaa, joka tosin muutaman katselukerran jälkeen alkaa menettää makuaan ja zombeiluunkin kyllästyy.
"A goal without a plan is just a wish."

Saikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Heinäkuu 13, 2009, 11:59:29 »
Orpokoti on yllättävän pelottava K-13 - leffaksi, siinä on saanut monta kertaa säikähdellä ja säikähtelyleffaksi sopii myös vasta elokuvateattereissa ollut Drag Me To Hell, jonka aikana säikähdin todella monta kertaa :D

Tuo Drag me to hell kiinnostaa kyllä, Sam Raimin kauhuklassikko Evil Dead on edelleen tehokas pätkä ja kehuvat että tässä uudessa on paljon samaa ilmapiiriä.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Heinäkuu 13, 2009, 15:39:18 »
Tykkään katsoa kauhuelokuvia, vaikka olenkin katsonut vain pari kauhuelokuvaa. En tykkää yhtään sellaisista, joissa on paljon verta, en tiedä mistä se johtuu etten tykkää. Koulussa katsottiin joku elokuva, jossa ihminen jäi junan alle ja halkesi puoliksi. Ei se mitenkään kovinkaan paha kohta ollut, mutta silti katsoin muualle (vähän vain vilkaisin sitä kohtaa). :D

Olen nähnyt Hitchcockin (kirjotetaanko se edes noin) Linnut elokuvan ja se on todella hyvä ja aika pelottava ainakin ekan kerran kun katsoin sen. Tuo on yksi parhaimpia elokuvia, jonka olen nähnyt.
Tykkään kun Hitchcockin elokuvissa ei ole paljon verta. Nyt elokuussa taitaa tulla pari hänen elokuvaansa. :D Pitää tallentaa ne digiboxille. Yksi elokuva taitaa olla juuri se Linnut ja toinen oli joku Taka-ikkuna (miten se kirjoitetaan :o)

Olen nähnyt Orpokodin. Todella pelottava. Melkein näin painajaista siitä. Siitä on nyt n. vuosi kun katsoin sen, mutta vieläkin pelottaa, jos olen yksin kotona ja ajattelen sitä. Katsoin kaverin kanssa Orpokodin samana päivänä kaksi kertaa. :D Tämä on ehkä paras elokuva, jonka olen nähnyt (tai sitten tuo Linnut). Tämä elokuva oli kaupassa myytävänä, mutta jotenkin pelotti ostaa se, ja nyt harmittaa. :( K13 elokuvaksi tämä oli todella pelottava, tuntui ihan K15 leffalta. :D

Onko kaunassa muuten paljon sellaisia kohtia, joissa veri lentää?

//Kiitos tiedosta Tonks! :) Joskus ehkä katson sen, jos uskallan.
En katsonutkaan sitä Hitchcockin psykoa telkkarista vaan laitoin sen tallennukseen, että seuraavana päivänä katson. Niin digiboxiin oli juuri silloin tullut joku juttu, eikä se tallentanut kuin vaan 1 tunnin siitä elokuvasta. Nyt harmittaa aika paljon, kävimme seuraavana päivänä kaupasta kysymästä sitä elokuvaa, mutta ei ollut. :'( Vähän myöhässä kerroin tuon jutun, ne elokuvat tulivat jo kuukausi sitten.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2009, 20:35:59 kirjoittanut Nuno »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Elokuu 29, 2009, 11:20:13 »
Kauhu elokuvat ovat ihania, kun niitä ei katso liian paljon.

Itselläni oli tietty vaihe jolloin lähes joka päivä lainasin muutaman kauhuelokuvan Makuunista ja katsoin ne poppareita syöden. Kyllähän siinä jossain vaiheessa meni maku ja liika on aina liikaa. Pieninä määrinä nautittuina kauhuelokuvat ovat kuitenkin ihmeellisen kutkuttavan jännittäviä ja juuri se pelko jota itse tuntee on mielenkiintoista.

Mitä mieltä olette kauhuleffojen ikärajoista? Kumpi on pelottavampaa K-15 vai K-18?

Itse olen huomannut, että K-15 leffat tuppaavat olemaan pelottavimpia kun taas K-18 leffat enemmänkin ällöttäviä ja tavallaan paljon kiehtovampia. Hyvä esimerkki on Saw.

Pelottavin kauhuelokuva jonka olen katsonut on japanilainen 1 puhelu tullut. Se oli kyllä aivan kunnollinen kauhuelokuva. Todella.

400 viestini! :"D

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Syyskuu 05, 2009, 16:39:04 »
Hassua, en ole katsonut elämäni aikana kovin monta kauhuelokuvaa... Silti ne ovat ihan kivoja, kunhan eivät ole liian pelottavia.
Kotona en niitä ikinä saa katsoa, mutta jos joskus harvoin pidetään joidenkin tuttujen kanssa jonkinmoiset bileet, niin silloin
on ihan kivaa kattoo joku kauhuelokuva.

Olen nähnyt Hitchcockin (kirjotetaanko se edes noin) Linnut elokuvan ja se on todella hyvä ja aika pelottava ainakin ekan kerran kun katsoin sen. Tuo on yksi parhaimpia elokuvia, jonka olen nähnyt.
Tykkään kun Hitchcockin elokuvissa ei ole paljon verta. Nyt elokuussa taitaa tulla pari hänen elokuvaansa. :D Pitää tallentaa ne digiboxille. Yksi elokuva taitaa olla juuri se Linnut ja toinen oli joku Taka-ikkuna (miten se kirjoitetaan :o)
Itsekin olen katsonut tämän samaisen elokuvan muistaakseni kahdesti. Siis Linnut. Alku on todella tylsä... Loppukaan ei ole
kovin pelottava. Onhan se hirveää, kun linnut tekee suuria hyökkäyksiä ja siinä on karmiva tunnelma, mutta ei pelottava.
Elokuva jää vähän kesken, ja siitä voi sitten muokata oman mielensä mukaan pelottavan, jossa kukaan ei jää koko kaupungista eloon! :PP
Tai sitten vain yksinkertainen, onnellinen loppu.

Onko kaunassa muuten paljon sellaisia kohtia, joissa veri lentää?
Kauna-elokuvia en ole katsonut yhtäkään, mutta sen verran mitä olen niistä kuullut, niissä ei kai hirveästi ole verta. Trailerin olen
Kaunasta nähnyt, kun entisen kaverini isoveli suunnilleen sitoi meidät kiinni tuoliin ja pakotti katsomaan sen trailerin. Kaunasta olen
ehkä joskus nähnyt painajaisia...

Saw on myös aika pelottava. Elokuvaa en ole siitäkään nähnyt, mutta olen kuullut paljon. Samainen entinen kaverini, jonka isoveli
sitoi meidät tuoliin kiinni, kertoi Sawista, mutta se ei ole ainakaan minun mielestä yhtä pelottava kuin Kauna.

Ainiin, olen minä kerran nähnyt yhden kauhuelokuvan, jossa muistaakseni jossain laivassa (muistelenko AIVAN väärin?) riehui lihansyöjäkasvi. Se jätti jälkeensä verisiä ruunneltuja ruumiita. En kuollaksenikaan muista, mikä sen elokuvan nimi oli...
Se minulla vain on jäänyt mieleen kun joku nainen meni vessaan istumaan. Siis ei varmaan tarpeilleen vaan rauhoittumaan tms.
Sitten se kasvi kiskoi sen vessasta alas... ;o iljettävää. Muistan myös kun ne päähenkilöt menivät sinne juhlasaliin, vai mikä nyt onkaan,
niin siellä oli koko sali täynnä ruumiita...
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Raven

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Syyskuu 17, 2009, 09:44:48 »
En ole paljon kauhua katellut, vaikka ian silleen kiehtoo.
Voisitteko kertoa joidenkin hyvien leffojen juonesta? :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2009, 15:35:07 kirjoittanut Raven »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #107 : Syyskuu 23, 2009, 20:15:34 »
En ole paljon kauhua katellut, vaikka ian silleen kiehtoo.
Voisitteko kertoa joidenkin hyvien leffojen juonesta? :D
Se riippuu. Itse olen kauhuelokuvien rakastaja ja esimerkiksi nautin suunnattomasti Halloween elokuvista.
Mikä niiden juoni on?
Michael Myers yrittää lahdata porukkaa varjoista.
Se on se tietty tunnelma mikä näissä elokuvissa virittää katseluinnon. Ei monimutkainen juoni.
Toki juonellisetkin ovat mahtavia, aivan yhtä mahtavia. Mainittakoon esimerkiksi "Sauna" <3
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #108 : Lokakuu 05, 2009, 17:50:47 »
Olen noita kyllä katsellut. :) Ekan kerran kun olin jotain yheksän tai kaheksan niin näin vahingossa kun telkkarista tuli se Ring. Ja sattuipa olemaan juuri se kohta menossa, kun se tyttö tuli telkkarista.
Siitä sitten sain aikamoiset traumat, enkä sen jälkeen uskaltanut katsoa kunnolla telkkaria, enkä ikkunasta ulos. Myös vaatekaapit pelottivat silloin.
Jep, no se oli silloin. Kun nyt kolmetoista olen niin uskallan katsoa kauhuelokuvia.
Ajattelen vain, että se on elokuvaa. Ei sen enempää. Joskus tietty säikähdän, mutta se siitä.
Ja kun katsoo joitain vanhoja kauhuleffoja, vaikkapa Painajainen Elm streetillä, niin se pikemminkin naurattaa kuin pelottaa.
Tässä lähiaikoina olen katsonut Unborn-elokuvan, mikä oli kyllä aika floppi. Sitten The Eye- elokuvan. Se oli kyllä aika pelottava. Olen myös katsonut From Hellin jo neljättä tai kolmatta kertaa. Vaikka en tiedä, voiko sitä kauhuksi luokitella.
Saweja olen joskus katsonut ja Kaunat myös. Ringiä en vielä ole uskaltautunut katsoa. ^^'
Onko se kuinka pelottava? Onko kukaan katsonut sitä?
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #109 : Lokakuu 07, 2009, 14:02:31 »
Mä en ole edelleenkään nähnyt oikeasti pelottavia kauhuleffoja, mikä on sinällään tosi sääli, sillä kauhuleffat on imo aika hyviä ja viihdyttäviä. Lähimmäksi sitä pelottavuutta, mitä tietyllä tavalla odotan ja toivon, jos alan kauhuleffoja katsoa, olen päässyt silloin, kun esimerkiksi katsoin ring 1 ja ring 2 putkeen keskellä yötä, valot poissa, ihan pimeässä ja kaiken lisäksi pidin sälekaihtimet auki pihalle. Silloin mielikuvitus toimi kuten toivoin ja välillä vähän jännitti, että mitäs, jos siellä pihalla on joku :D
Jossain Kaunassa ja sen jatko-osissa on hyvät hetkensä. Nekin ovat parhaimpia keskellä yötä ja pimeässä :D

Manaajat tulivat jokin aika sitten televisiosta, ja täytyy myöntää, että olin hieman pettynyt. Puolet ajasta meinasin vaan nukahtaa kun ne olivat jotenkin niin tylsiä paikoitellen ja sitten kun jotain alkoi tapahtua niin jaksoi sitä seurata, mutta en silti pitäisi niitäkään pelottavina.

Tällä hetkellä olen alkanut käyttää hyväkseni työpaikkaetua ja vuokraan elokuvia töistä kotiin yöksi (jos olen illalla töissä ja tulen seuraavana aamuna aamuun, niin saan ilmaiseksi lainata elokuvia. Muuten joudun maksamaan niistä 1.95e/vuokra, myös muilta kuin omalta kioskilta). Kaikki eivät tosin ole olleet kauhuelokuvia, vaan olen lainannut sellaisiakin elokuvia, mitä tekisi mieli nähdä. Aika moni uutuus onkin jo tullut nähtyä ja monta unetonta yötä (ja sitä mukaa väsynyttä seuraavaa työpäivää :D) olen jo viettänyt, yksin tai kaverien kanssa :D

Yleisesti ottaen pitäisi japanilaisia kauhuelokuvia parempina, tai ainakin pelottavimpina, kuin amerikkalaisia tjsp. Japanilaisissa on paljon enemmän sitä psykologista kauhua, mikä on pelottavaa, ei niinkään se verellä läträäminen. Jostain elokuvista on olemassa myös japanilaisia versioita, jotka hakkaavat kyllä alkuperäiset ainakin siinä kauhumielessä mennen tullen..

Kauhuelokuvissa on muuten se jännä pointti, että niitä on tosi kiva katsoa poikaystävän kainalossa^^' 

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Lokakuu 20, 2009, 17:53:40 »
Okei sanon omat mielipiteeni kauhuleffoista Täs on muutamia

The Ring: Mitä pelottavaa tässä on repesin vähintään niitä kauhukohtauksia :D

Kauna: Mitä pelottavaa on Jossakin kohdissa kuollut aave vai mikä lie tulee hitaasti pitää niin naurettavaa narinaa ja kävelee ku vammanen en pelkää

Hohto:  Ainoo pelottava kauleffa jonka olen nähnyt muut onkin mun mielestä tylsiä

No täs mun mielipiteet
She's just another lost soul, about to be mine again

hemuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Helmikuu 18, 2010, 20:28:00 »
hemuli ei yhtään tykkää kauhuelokuvista :< tämä on tuottanu mulle ongelmia monissa eri muodoissa, mutta mää vaan lasken alleni kaikesta vähänkin pelottavasta. Pidän kyllä hieman jännittävästä, mutta en mistään raa´asta tai hulluksi tekevästä. Pidän enemmän kevyistä ja kauniista elokuvista.
ahdistun jos katson jotain pelottavaa, mutta sille ei voi mitään ja täytyy kestää, vaikka haluaisin tykätä kauhuleffoista, koska kaikki  kattoo, eikä se sitten olisi niin vaikeaa olla kaikissa juhlissa jossa katotaa :,<

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Helmikuu 18, 2010, 21:13:35 »
Kauhuelokuvat ovat ihania. En ole vielä koskaan nähnyt sellaista kauhuelokuvaa, mistä olisin menettänyt yöunet, mutta eihän se olisi edes kivaa... :D Niin että voin katsoa kauhuelokuvia saamatta traumoja. Luullakseni ainakin.

Suosikkejani ovat...
Hohto on varmasti pelottavin näkemäni ja paras. Tykkään sellaisista, mitkä eivät ole ennalta-arvattavia ja Hohto nyt ei ainakaan ole! Ensimmäisellä katsomiskerralla ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, (ainakaan mulla ei ollut mitään aavistuksiakaan) joka on erittäin hyvä juttu.
Manaaja on hyvä, vaikkei olekaan niin pelottava kuin luulin sen olevan. Hyvä se silti on, vaikka erikoistehosteet nyt on hieman vanhoja, mutta eivät silti tehoansa menettäneitä!
Uinu uinu lemmikkini, Piina, Painajainen Elm Streetillä:t, Halloweenit... Niitäpä löytyy kyllä. :D

Slasherit eivät ole mielestäni niin hyviä. En hirveästi välitä mistään verta-lentää-50-litraa-joka-paikkaan-ja-kaikki-mahdolliset-ruumiinosat-lentelee-ympäriinsä elokuvista, (lukuunottamatta Halloweeniä ja Elm Streettiä *huom. tykkään vaan ekoista osista*) mutta saa verta nyt tietysti vähän lentää, mutta ei sillee liikaa. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Hohdon tapaiset psykologiset kauhuelokuvat ovat 1 000 000 kertaa parempia. Slasherit ovat lähes aina ennalta-arvattavia.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2010, 16:43:40 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #113 : Helmikuu 18, 2010, 22:53:46 »
Kauhuelokuvat on hyviä kun katsoo kavereiden kanssa, mutta yksin ne eivät ole kovin..kivoja. Itse siis olen katsonut siis aika monia kauhuelokuvia, vaikka pelkään niitä aivan tajuttomasti, mutta ne on niin hyviä! Ei siinä kyllä kauheaa ole kuin vain jotain kaksi seuraavaa yötä menee päin..jotakin, mutta se on hyvä hinta hyvästä elokuvasta (((=
Lainaus
Saw on myös aika pelottava. Elokuvaa en ole siitäkään nähnyt, mutta olen kuullut paljon. Samainen entinen kaverini, jonka isoveli
sitoi meidät tuoliin kiinni, kertoi Sawista, mutta se ei ole ainakaan minun mielestä yhtä pelottava kuin Kauna.
Itse olen kaikki Sawit katsonut, ne eivät ole niinkään pelottavia, mutta älöttäviä kylläkin ja aika...raakoja. Mutta repeilen ihan täysillä sille nukelle joka ajaa pyörää (xDDDDD) ja sit kun ne ihmiset on aina vaan jossain ihan epätoivoisina. x)) Varsinkin kun ne on niin idiootteja että ne esim. sahaa jalkansa irti! hahA.
No juu, taidan lopettaa tän Saw- spoilailun tähän. (Kannattaa muuten kattoo jos haluaa nauraa x))
I don't care what you think. lol

Poissa Lonkero

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Toukokuu 12, 2010, 10:53:13 »
Itse en ole juurikaan kauhuelokuvia nähnyt, mutta Hohto on kyllä ahdistavin ja pelottavin kauhuun luokiteltava elokuva mitä olen nähnyt. Nykyajan kauhuelokuvathan ovat juuri näitä Saweja joissa silvotaan, tapetaan ja kidutetaan ihmisiä. Elokuvan aikana voi lentää kiitettävästi laatta jos toinenkin, mutta eihän se oikeastaan pelottavaa ole, oksettavaa vain. Aito, hyvä kauhuelokuvahan luo pelkoa psykologisilla konsteilla, ja siinä Stanley Kubrick onnistui täydellisesti. Elokuvaan on onnistuttu luomaan äärimmäisen ahdistava tunnelma pelkällä musiikilla, kuvakulmilla sekä näyttelijöiden todella aidoilla ilmeillä, esimerkkinä nyt Nicholsonin aidosti mielipuoliset virneet.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #115 : Toukokuu 15, 2010, 14:34:42 »
Okei sanon omat mielipiteeni kauhuleffoista Täs on muutamia

The Ring: Mitä pelottavaa tässä on repesin vähintään niitä kauhukohtauksia :D

Kauna: Mitä pelottavaa on Jossakin kohdissa kuollut aave vai mikä lie tulee hitaasti pitää niin naurettavaa narinaa ja kävelee ku vammanen en pelkää

Hohto:  Ainoo pelottava kauleffa jonka olen nähnyt muut onkin mun mielestä tylsiä

No täs mun mielipiteet

ELI OO TOLLEE PISTÄNY VIIIME VUONNA YKS MUOKKAUS VIELÄ

PARANORMAL ACTIVITY Ihan Sairaan pelottava leffa

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #116 : Toukokuu 16, 2010, 22:39:22 »
Itse tykkään kauhuleffoista, varsinkin kavereiden kanssa. Tuli toi Saw tossa yöllä, meinattii kattoo kaveriporukalla meillä äitin luona, mut sit iskä ei oike innostunu ajatuksesta ja jouduin menöö kotia yöksi. :D Ois meillä ollu miehistä seuraaki pitämäs vahtia... Mutta kaverin kanssa meinataan sitten viikon päästä noin kattoa niillä kellarissa jotain kauhuleffoja (lähdetään leirikouluun puol kolome yöllä, melki ollaanki nukkumas ennen sitä xd). Ja jos poikakaverin kans sais katottuu ens viikolla sen Saw2:sen.
En kyllä tykkää mistään ällöistä, missä veri lentää ja suolen pätkät kans... Tai siis semmosista... ällöistä! :D Ällöt ja pelottavat leffat on ihan erikseen, jälkimmäisiä tykkään katsoa. :D Vihaan ja rakastan sitä tunnetta, kun tietää että jostain hyppää joku ja silti säikähtää!
Manaajan tahtoisin katsoa uudelleen, olin ehkä 12v kun katsoin sen. "Katsoin". Siis olin tyynyn takana piilossa ja kyselin äitiltä, joko voin katsoa... :'D
Pitää varmaan selata tätä topicia ja kattoo et jos bongais jonku hyvän leffan, minkä vois kattoo. :) Joka ei todellakaan mieluusti olisi ällö! :D Olen vaativa, ai nou. ;)
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #117 : Heinäkuu 05, 2010, 20:23:33 »
PARANORMAL ACTIVITY Ihan Sairaan pelottava leffa
Itse katsoin ihan vasta tämän kyseisen pätkän - itse asiassa tänä nimenomaisena päivänä. Minusta eräs ystäväni oli sangen oikeassa sanoessaan jenkkien olevan herkkiä: ei tämä ollut mikään vuoden pelottavin kaululeffa, tai sitten viime vuoden elokuvat olleet järkyttävää scheissea tahi minä olen vain niin järkyttävä kovis ettei minua pikku elokuvaressukat hetkauta. Tosipuheessa elokuvassa oli ainoastaan yksi säikäyttävä kohta ja se oli se ihan viimeisen kohtauksen loppu. Sitäkin säikähdin vain koska yllätyin, eihän se sinällään ollut edes pelottava. Ihmisen ympärille juurtuneet poltergeistilmiöt ovat ihan hyvä elokuvan aihe, mutta Paranormal Activity ei ollut pelottava yksilö moisen asian tiimoilta(kaan). Ja nyt joku lynkkaa minut ja sanoo että se oli demoni eikä poltergeist, mutta yhtä lailla ilmiö näytti meikäläisen silmään nimenomaan räyhähenki-ilmiöltä.

Oikeasti pelottavia kauhuelokuvia en ole toistaiseksi katsonut. Sellaisiksi mainittuja kylläkin, vaikkapa Kylän (joka oli kyllä visuaalisesti viehättävä värimaailman kannalta, muttei ollenkaan kauhuleffan oloinen), Pandorumin (okej, sitä ei ole täällä mainittu pelottavaksi, mutta se luokiteltiin dvd:n mukaan kauhuksi - minusta se oli normaalia scifidraamaan, eikä edes äärettömän mainiota sellaista), Stephen King's Itin et cetera. It oli minusta suoraan sanottuna ihan läppä. Kaikella kunnioituksella elokuvasta pitävälle tai sitä pelkääville, mutta ei se veri ollut aidon näköistä, ihminen ei kuole niin nopeasti partaterällä auki vedettyihin ranteisiin ja come on, se loppukohtaus oli jotakin suorastaan hupaisaa. Tai sitten minulla on kieroutunut huumorintaju kun revin hupia siitäkin, ehkä näinkin.

Mutta, tahdon katsoa Blair Witch Projectin. Ehdottomasti, ja katsonkin vielä jonain nättinä yösydännä kun satun sen käsiini saamaan. Kauhuleffat olisivat kauniita, jos ne olisivat hyviä. Mutta hey, onkos kukan katsonut sellaista yhtä nukke-elokuvaa, jossa nuket nirhivät ihmisiä ja vievät niiltä kielet mennessään? En muista elokuvan nimeä, mutta tahtoisinpa ehkä nähdä sen. Kaveri kertoi siitä kerran jotakin.

- Audra, liukasmielinen

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #118 : Heinäkuu 05, 2010, 22:17:19 »
Lainaus
Itse katsoin ihan vasta tämän kyseisen pätkän - itse asiassa tänä nimenomaisena päivänä. Minusta eräs ystäväni oli sangen oikeassa sanoessaan jenkkien olevan herkkiä: ei tämä ollut mikään vuoden pelottavin kaululeffa

Ei se minustakaan vuoden pelottavin ollut, se tosiaan riippuu ihmisestä. Parissa kohtaa tuli jännitettyä muttei pelästyttyä - minua nauratti katsoa niitä trailereita joissa pelästyneet amerikkalaiset kiljuivat teatterissa elokuvaa katsellessa - se näytti jotenkin niin lavastetulta (joko sali on pistetty täyteen hermoheikkoja, äänet on superkovalla tai kaikille katsojille on tarjottu satanen siitä jos he esittävät pelästyneitä.) Elokuvasta karmivan teki nimenomaan kuvaustekniikka, mutta itse ideassa ei ollut mitään kovin pelottavaa.

Minusta on hassua että monet 'yleisesti kauheina' pidetyt kauhuleffat eivät pelota minua. Ringit ovat ainoita jotka ovat tehneet minuun jonkinlaisen vaikutuksen, vaikka kakkosleffa lähenteli joissain kohdin jo hiukan huvittavaa. Elm Streetitkin olivat enemmän hauskoja kuin pelottavia. Jostain syystä sitten hiukan randomimmat kauhuleffat onnistuvat joskus yllättämään.

Oma suosikkikauhuleffani on siis Dead Silence - en muista minkä tekijöiltä, mutta se kertoo entisen vatsastapuhujan nukesta joka kantaa jonkinmoista kirousta - nukkeleffa siis. Kuitenkaan se nukke ei minua leffassa pelota, vaan tämän omistanut Mary Shaw-mummo, jonka henki pomppaa ties milloin esiin ja säikyttelee porukkaa. Elokuvan kuvaustekniikka ja jotkut sen ideoista ovat minusta nerokkaita, ja leffa on yksi jonka aikana- ja jälkeen pelottaa, kun useissa pelko iskee vasta jälkeenpäin tai ei ollenkaan. :D
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #119 : Marraskuu 19, 2010, 19:18:02 »
En ole itse katsellut kauhuleffoja, ihan sen takia etten saa. En myöskään varmaan katsoisikaan, vaikka saisin, sillä olen huomannut että olen todella herkkähermoinen. Jo pelkkä se, että näen kuvan alienin luurangosta, saa minut menettämään yöuneni viikoksi. :D
Jos jonkun aion joskus katsoa - sitten turvallisesti täysi-ikäisenä - niin varmaan Hohdon. Iskä pelotteli, että se on pelottavin hänen näkemänsä kauhuleffa. Stephen Kingiä olen myös haluanut lukea mutta itsesuojeluvaisto varoittaa, että kannattaisi odottaa vielä muutama vuosi.
Who knows which is which and who is who

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #120 : Marraskuu 19, 2010, 20:40:48 »
Katsoin Hohdon nyt 15-vuotiaana, n. kuukausi sitten. Ei ollut minusta niin pelottava kuin odotin, vaikka oma isänikin sanoi sen olevan aivan kamala. Ehkä tunnelmaa latisti ylimääräinen möly ympärillä ja sen vuoksi kokemus hieman lässähti.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa pippariina

• Vuotislainen
« Vastaus #121 : Marraskuu 20, 2010, 12:13:04 »
On huvittavaa miten useat jaksavat sanoa että "en ole nähnyt yhtään leffaa joka olisi oikeasti pelottava". Tai kun joku kehuu esim. Pet sematarya, on jonkun pakko tulla sanomaan että ihan huono, ei yhtään pelottava.

Jokainen ihminen on yksilö, ja pelko on yksi ihmisen perustunteista. Se mikä pelottaa, on myös yksilökysymys. Siksi siis on koomista sanoa että elokuva on p*ska jos se ei pelota. Useimmin se kertoo siitä että tämä katselija ei uskalla mennä tarpeeksi syvälle kyseistä elokuvaa, on katsottu elokuva "väärällä" tavalla: keskellä kirkasta päivää, ystävien kanssa, isän kanssa, "toisella silmällä". Tai sitten kyseinen genre ei vaan toimi tällä yksilöllä.

Mielestäni on lähinnä surullista, jos ei ole löytänyt YHTÄÄN kauhuelokuvaa jonka aikana olisi voinut pelätä. Itseäni kun nimenomaan kiehtoo se että kauhuelokuvia katsoessa saa sen todellisen tunnelatauksen, pelon. Elokuvissa se pelko on kuitenkin vielä hallittavissa. Ja sekös se parasta onkin.

Pet sematary on ensimmäinen kauhuelokuva jonka olen nähnyt. Katsoimme sen perheen kesken, minä olin 6-vuotias. Muistan että "pahoissa kohdissa" äiti peitti silmäni. Siitä asti olen rakastanut tätä elokuvalajia. Se oli kiellettyä ja siksi hyvin kiehtovaa.
Katsoin tämän elokuvan ehkä vuotta myöhemmin salaa yksin. Pelkäsin vaikka oli kirkas päivä. Hieno tunne, kun se on hallittua. Adrenaliini.
Tänäkin päivänä tämä elokuva on ehdoton suosikkini. Se on se elokuva minkä valitsen hyllystä kun on tylsää, kun tarvitsee "aivot narikkaan" viihdettä. Ei se enää pelota, kun on nähnyt sen satoja kertoja, mutta viihdyttävä se on ja tunne katsoessani sitä on joka kerta hyvin nostalginen.

Zombielokuvat ovat ehkäpä suosikkini. Ne harvoin ovat mielestäni pelottavia, mutta äärimmäisen viihdyttäviä ne ovat. :)

Ne mitkä minua oikeasti pelottavat, on usein realistisia. Asioita jotka oikeasti voivat tapahtua. Siksi esim. edellisellä sivulla haukuttu The Strangers on mielestäni 2000-luvun yksi parhaita kauhuelokuvia. Tissi ei vilku, seksi ja teinit eivät ole pääroolissa niin kuin niiiiin monessa tämän ajan kauhuelokuvassa.
Katsoimme tämän elokuvan mieheni kanssa, keskellä yötä, vanhassa puutalossa aivan itärajan tuntumassa. Lähimpään asumukseen ja ihmiseen oli matkaa n. 5km. Ehkäpä siihen pystyi samaistumaan silloin paremmin kuin vaikkapa kerrostalossa keskellä kaupunkia.

Suosittelen lämpimästi etsimään sen oman kauhulajin johon upottaa itsensä.
Ei ole häpeä pelätä.

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #122 : Marraskuu 20, 2010, 12:57:32 »
jes ihana aihe löytyi täältä! Itse voin tunnustautua varsinaiseksi leffafriikiksi ja omistankin useampia satoja aitoja leffoja, taisi olla viime laskujen mukaan reippaasti 300:n paremmalla puolella ;) mutta sitten kauhuleffoistä eli minun lempi elokuvagenrestäni.
Monet leffat ovat olleet mielestäni tosi hyviä, vaikka eivät pelottavia sanan varsinaisessa merkityksessä kuten esim.
- the Hills have eyes 1&2
- saw elokuvat
- sweeney todd
nämä taitavatkin olla enempi näitä elokuvia joissa veri lentää yms, ei niinkään psykologista kauhua.

Sitten taas joitakin elokuvia jotka ovat saaneet minut puremaan peittoa ja toivomaan etten sittenkään olisi yksin kotona.
- orpokoti
- dead silence
- mirrors
- fràgiles
- house on haunted hill, myös jatko osa

Ja sitten elokuvat joiden kohdalla tunnen aikani menneen täysin hukkaan.
- sauna
- the blair witch projekt
- jeepers creepers
- the descent

tuossa oli tosiaan vaan esimerkkejä. En viitsi alkaa joka elokuvasta kirjoittamaan esitelmää kun siitä tulisi silloin verrattavan pitkä viesti mutta jos jotakuta joku kiinnostaa niin kysyä saa :) ja mielipiteethän riitelevät, eivät ihmiset.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Marraskuu 20, 2010, 15:50:51 »
No kun minä olen katsellut kauhuelokuvia minä niinkun osaan sanoa mitä tapahtuu vaikka en ole nähnytkää leffaa aikasemmin Johtuu siitä varmaan että kun olin joku 6-8 vuotias niin isoveli tykkäsi pelotella minua kauhuelokuvilla ehkä siksi olen haukkunut tälleen vanhemmiten kaikki kauhuelokuvat Pa*koiksi muuta ko katoin muutama viikko sitten takaperin Kaunan niin huomasin että pelkäsin jtn kohtia ja sanoin etten kato koskaa toista osaa mutta olen silti sisimmässä ajatellut katsoa kaunan jatko-osat

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #124 : Marraskuu 20, 2010, 16:45:10 »
Tää vaan on niin totta. Seiskyt ja kasarileffat vaan rulaa, silloin tuli nää klassikot. Tappajahait, Kingejä filmatisoitiin, Ihmissudet loistivat, puhumattakaan halloweeneistä jotka saavat minulle jo nimestä kylmät väreet..

Oi miksi, miksi kaikki on tuollaista sawmoskaa nykyään. En tarkoita pahaa, mutta kun vertailee näitä juonia ja näin edelleen niin kyllä nykyään on hyvät leffat harvassa.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa pippariina

• Vuotislainen
« Vastaus #125 : Marraskuu 20, 2010, 17:09:41 »
Tuntuu kyllä että elokuvatekijöiden ideat alkavat loppumaan, miksi muuten näitä uudelleenfilmatisointeja tähän tahtiin tulisi?

Tokihan huomattiin että esim. texasin moottorisahamurhaajan lipputulot oli sitä luokkaa että elokuva kannatti rahallisesti tehdä. Mutta silti, ihanko jokaisesta elokuvasta pitää tehdä uusi versio? Miksei keksitä uutta?

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #126 : Marraskuu 20, 2010, 17:15:27 »
   Oi miksi, miksi kaikki on tuollaista sawmoskaa nykyään. En tarkoita pahaa, mutta kun vertailee näitä juonia ja näin edelleen niin kyllä nykyään on hyvät leffat harvassa.

Miten sen nyt ottaa. Saw on ehkä huono esimerkki tuohon lauseeseen, ovat ainakin minusta parhaita 2000-luvulla tehtyjä kauhuleffoja juuri juonen takia, siis siinä tosiaan on juoni! Monet muut taas ovat juuri sitä hollywoodin teinitusinatavaraa. Halloweenissa ideana taas on se että naamiohyypiö hiipii lahtaamassa porukkaa, ei sitä voi kaksiseksi juoneksi sanoa vaikka Halloweenit nyt ovat kuitenkin parempia kuin ne lukuisat kopiot joita siitä on sitten tehty (mm. Perjantai 13.) (: Mutta ei tässä sen kummempaa, katselen itsekin mieluiten vähän vanhempia kauhuleffoja ja meinaan repiä hiukset päästä kun Lappeenrannan videovuorkaamossa toistavat joka kerta "eioo" kun kysyn jotain vähän vanhempaa leffaa.
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #127 : Helmikuu 18, 2011, 22:21:03 »
Kauhuleffoja on ihan hauskaa katsoa joskus kaveriporukalla tai ainakin yhden kaverin kanssa. En ole ikinä jaksanut katsoa niitä yksin, ei siinä sitten ole enää sitä oikeaa tunnelmaa. Kauhuleffoissa on se ongelma, etteivät ne saa minua pelkäämään. The Ring ykönen ja kakonen, no, ne oli ihan hyviä. Oikeastaan yllättävän hyviä, niissä oli melko ahistava tunnelma. Mutta eipä nekään nyt pelottavia ollut. Jotenka katson kauhuleffoja, jos niissä vaikuttaisi olevan hyvä juoni. Ringissä on hyvä ja mielenkiintoinen juoni.

Monissakin kauhuleffoissa on ollut ihan hyvä juoni, hyviä ideoita leffa täynnä. Mutta ei ne siltikään pelottavia ole. Mutta kyllä niitä ihan mielellään katsoo. The Gravedancers nyt on semmosta sontaa, että sille nauraa väkisin. Ihan kuin se olisi kauhukomedia... Mutta se ei ole. Se on toteutettu kertakaikkisen huonosti ja ideakaan ei ole kovin hääppöinen. Joten jos teillä on tylsä viikonloppu edessä, niin suosittelen katsomaan sen, saattepahan nauruja.
Cadillac.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #128 : Helmikuu 19, 2011, 18:22:20 »

Miten sen nyt ottaa. Saw on ehkä huono esimerkki tuohon lauseeseen, ovat ainakin minusta parhaita 2000-luvulla tehtyjä kauhuleffoja juuri juonen takia, siis siinä tosiaan on juoni! Monet muut taas ovat juuri sitä hollywoodin teinitusinatavaraa.
Nonjuu, pakko myöntää että Saw on huono esimerkki, ja kuten sanoit niissä on paras juoni pitkään aikaan, kun alkaa katselemaan näitä uusia kauhuleffoja: Descent ynnämuut. Hostel vaikutti mielenkiintoiselta, mutta katsotaan uskaltaako sitä katsoa :D näytti todella raa'alta, mutta mielenkiintoiselta.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #129 : Helmikuu 19, 2011, 21:19:15 »
Mulla on kauhuelokuviin vähän sellainen viha-rakkaussuhde. Toisaalta ne on ihan mukavaa ajanvietettä ja parhaassa tapauksessa oikein mukavia leffaelämyksiä. Tykkään kuitenkin enemmän elokuvista, jotka aiheuttavat monenlaisia tunteita ja kauhuleffoissa näin ei käy vaan keskittyminen menee yleensä pelkkään pelkäämiseen :-D

Näkemieni kauhuleffojen määrä voidaan laskea kahden käden sormilla eli mikään asiantuntija en ole, enkä kovin kiinnostunutkaan koko elokuvalajista. Näkemäni kauhuleffat olen katsonut kavereideni kanssa, jotka valitettavasti rakastavat kauhuleffoja :D.   Näkemäni leffat eivät ole missään nimessä olleet pahimmasta päästä, mutta ihan tarpeeksi pahoja minulle... Katsomistilanteessa elokuvat ei pelota mutta jälkeenpäin leffat saattaa vaikuttaa pahastikin :-D En siis katso kauhuleffoja kovin mielelläni, lähinnä siloin, kun vaihtoehoja ei ole :D
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #130 : Helmikuu 19, 2011, 21:30:17 »
Olen muutamia kauhuleffoja katsellut. Pidän niistä itseasiassa todella paljon. Psykologiset kauhuleffat ovat hyviä, jos ei katso niitä väsyneenä, jolloin ei aivot toimi ihan täysillä.. En pidä mistään ylettömästä verellä mässäilystä D:

Hyviä kauhuleffoja ovat mm.
orpo (the orphan) on todella hyvä. Jännittäviä kohtia ja mukiinmenevä juoni löytyy.
orpokoti (the orphanage) on myös hyvä. Ei mitenkään hirveän pelottava, mutta mielenkiintoinen.
puhelu kuolemalta (one missed phone call) on loistava. Pidän todella paljon. Juoni on monimutkainen ja mielenkiintoinen.
screamit ovat myös hyviä, mutta todella pelottavia..

Olen katsonut melkein kaikki kauhuleffat yksin omassa huoneessani läppäriltä. En ole puolenyön jälkeen kyllä mitään K.15 materiaalia ruvennut katsomaan, mutta jotain kevyempää (esm. orpokoti) on tullut kyllä myöhään katseltua. :)
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Sidney

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Helmikuu 20, 2011, 11:16:31 »
Ääh kauhuelokuvat. Kyllähän ne on hirveitä. Lapsena tykkäsin kattoa kaverin kanssa kaikenlaisia kauhuelokuvia (katottiin näitä perus klassikoita. mm. manaaja, hohto ja halloween tuli nähtyä). Nykyään en ole kyl uskaltanu kattoo. En vaan pysty. Kauhuelokuvia on siis kyl tosi mukava kattoo, mut sit ku ne jää vaivaan moneks päiväksi (ei saa unta, ei uskalla olla yksin kotona, säikähtää omaa peilikuvaansa).

Viime viikonloppuna aloin katsomaan isoveljeni suosituksesta Haunting in connecticut nimistä kauhuleffaa. Veli sanoi et se on yks pelottavimmista elokuvista mitä se on nähny ja tietenki mua alko kiinnostaa. No sittenhän siinä kävi niin, että en pystynyt katsomaan elokuvaa edes loppuun :DDD Oli kyllä aika kamala. Ihmettelen kyl et missä vaiheessa musta on tullu tällänen jänishousu :DD Pienenä kauhuelokuvat ei tuntunu missään, vaan ne pikemminki nauratti. No mut joka tapauksessa toi leffa vaikutti tosi hyvältä ja houkuttais kovasti kattoo joskus loppuun, mut sitä mun pää ei varmaan kestäis...

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #132 : Heinäkuu 17, 2011, 19:41:51 »
Polven korkuisena en tykännyt yhtään kauhuelokuvista, koska ne olivat liian pelottavia (tosin tuolloin jopa Jurassic Park 2 oli minusta pelottava). Nykyään pidän niistä, vaikkei se suosikki genreni olekkaan.

Omasta kokoelmastani löytyvät tällä hetkellä:

Saw
Cujo
Ihmissusi Lontoossa
Howling - Ulvonta
Dog Soldiers
(se tosin on kai ennemminkin toimintaleffa)
Halloween (alkuperäinen)
The Thing (John Carpenterin versio)
I Am Legend (onko se kauhuleffa?)
28 Päivää Myöhemmin
28 Viikkoa Myöhemmin
Re-Animator
Evil Dead
Evil Dead 2
Army of Darkness
George A. Romeron Night of the Living Dead, Dawn of the Dead, Day of the Dead ja Land of the Dead
Hämärästä aamunkoittoon
Creepshow
The Cabin in the Woods
The Blob
(uudempi)
Kärpänen (David Cronenbergin versio)
Texsasin Moottorisahamurhat (alkuperäinen)
Scream
Scream 2
Scream 4
Gremlins
- leffat (taitavat tosin olla vähän siinnä rajalla)
Painajainen Elm Streetillä osat 1-7
Friday the 13th osat 1-8
Freddy vs Jason
Ginger Snaps
Braindead
The Descent
The Hills Have Eyes
(alkuperäinen)
Cube - trilogia
Hellraiser
Kuoleman Kilpajuoksu
Wolfman
(Joe Johnsonin remake)
Faust (tätä en kyllä laskisi kauhuleffaksi, jollei takakannessa niin lukisi)
Alien - leffat (jatko-osat ovat enenmmänkin toimintaleffoja, mutta eka ainakin ajoittain pyrki kauhuun)

Olen katsonut kuitenkin paaaaljon enemmänkin kauhuleffoja.
Mielestäni 80-luvun kauhuleffat ovat parhaimpia, koska nykyään tyydytään pelkkiin aivottomiin verikekkereihin joiden taustalla soi jokin hittibiisi, kun taas sen ajan leffoissa luotettiin enemmän tunnelman luomiseen ja hyytävään musiikkiin. Toki tässäkin on poikkeuksia.
Mielestäni paras kauhuelokuva ohjaaja on John Carpenter vaikka olenkin nähnyt vain kolme miehen leffaa (Halloween, Thing ja Christine), koska tämä osaa luoda hyvin tunnelmaa ja tämän elokuvien teemamusiikki on aina selkäpiitä karmiva.
Pidän eniten kaikista selviytymiskamppailu-leffoista, kuten esim. sellaisista joissa joukko ihmisiä joutuu esim. hirviölauman saartamaksi (johonkin huteraan hökkeliin tms.) vähäisellä varustuksella tai sitten sellaisissa joissa pyritään selviämään jostain loukusta (luola, valtameri, metsä...) takaisin kotiin (edelleenkin olemattomalla varustuksella). Myös zombie-leffat ovat mieleeni vaikka ne harvemmin ovatkaan järin pelottavia. Sillä ei ole minulla väliä, kuinka realistinen leffa on niin kauan kuin homma ei mene liian naurettavaksi.
Täytyy myöntää, että en ole pitkään aikaan kunnolla pelännyt kauhuleffaa katsoessa, mutta olen kyllä ollut jännittänyt ja hätkähdellyt kaikkissa "pöö" kohtauksissa. Ehkä olen vain katsonut leffoja väärässä tilanteessa/mielentilassa/paikassa/ajassa tms.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2013, 23:19:18 kirjoittanut Hämppyli »
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #133 : Heinäkuu 18, 2011, 01:20:47 »
Suhtautumiseni kauhuelokuviin vaihtelee sen mukaan, onko kyseessä psykologinen kauhuelokuva vai esimerkiksi yliluonnollinen kauhuelokuva.

Psykologisista kauhuelokuvista (käsittelevät mm. murhia ja muita rikoksia) en yleensä pidä, enkä siten ole katsonut Moottorisahamurhaajaa tai muita vastaavia elokuvia. Menettäisin luultavasti useamman vuorokauden yöunet tai näkisin painajaisia, joissa minä tai läheiseni ovat takaa-ajettuina. Olen kyllä nähnyt elokuvan The Others, joka on mielestäni melko hyvä. Siinä ei kuitenkaan ole kohtauksia, joissa hullu sarjamurhaaja paloittelee eläviä ihmisiä tms. Todellisen elämän gangsterit tai psykopaatit ovat mielestäni kammottavampia kuin satujen ja tarinoiden hirviöt.

Yliluonnollisista kauhuelokuvista (käsittelevät mm. henkiä, kummituksia, noitia, vampyyreja, paholaisia jne.) pidän enemmän. Ensimmäiseksi mieleen tulevat varmaankin Bram Stokerin Dracula ja Veren vangit (Interview with the Vampire). Tykkään itse enemmän elokuvasta Veren vangit, jossa on kyllä todella surullinen loppu niin, että päähenkilöä käy sääliksi. Bram Stokerin Dracula on mielestäni liian teatraalinen. Esimerkiksi elokuvan alun kohtaus, jossa Draculan vihollinen jää roikkumaan seipääseen, on mielestäni varsin huvittava.

Lisäksi olen katsonut ainakin elokuvan Never Cry Werewolf, kylläkin pääasiassa sen vuoksi, että siinä näyttelee Vampyyripäiväkirjoista tuttu Nina Dobrev. Mielestäni elokuvan ihmissudet ovat kuitenkin todella epäaidon näköisiä, mikä pilaa suurelta osin leffan tunnelman.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa jaida

• ikuinen hattutyttö
  • Vuotislainen
  • Kasva aikuiseksi, mutta säilytä lapsenmielisyytesi
« Vastaus #134 : Heinäkuu 18, 2011, 11:10:32 »
Olen katsonut ehkä päälle 20 kauhuleffaa ja niistä on selvästi jäänyt suosikit ja inhokit. Pidän kovasti kauhuleffoista varsinkin kun niitä katsoo hyvien ystävien kanssa pimeässä. Kauhuleffat eivät ole hyviä mielestäni ilman kunnollista juonta ja pelottavia äänitehosteita.

Omia suosikkejani ovat:
Kuudes aisti- aivan mahtava vaikka ei kauhean pelottava okohan se edes kauhuleffa? Mutta se on myös yksi ensimmäisistäni, joita olen katsonut.

texsasin moottorisaha murhaaja - Paljon kohtauksia mitä ei osaa ennakoida ja loistavat äänitehosteet, jos vain pitää äänet tarpeeksi kovalla. Ja tässä on mukana sentään viisas juoni, osa kauhuleffoista ei sitä omista.

13. perjantai - Paras kauhuleffa ikinä! <3 Tämä on yksi niistä kauhuleffoista, joissa olen itsekkin pelännyt ja se on todella harvinaista. yleensä olen se joukosta joka katselee pelottavat kohdat ja kertoo muille milloin he voivat taas katsoa.. Siis aivan äärettömän hyvä leffa. Olen katsonut tämän televisiosta ja haluaisin kyllä katsoa uudelleenkin.

Saw 3 - Paras saw. Näin tämän ensimmäisenä saweista ja tykkäsin kovasti. Kaksi ensimmäistä ovat mielestäni tylsiä ja loput ovat keskivertoa.. Saweissa ylipäätään on loistava ja toimiva juoni.

ja sitten ne joista en pitänyt:
Ring 1&2 - hyvin tylsää katsottavaa ja ei yhtän pelottava. Puolessa välin leffaa olin jo aivan nukahtamaisillaani.

Manaaja - tässä leffassa ei ollut muuta hyvää kuin lisämateriaalissa näytetyt kuvaus kohtaukset!

Näitä joista en pitänyt riittäisi viellä paljonkin, mutta en muista niiden nimiä..
"Dobby died a Free Elf, still it makes me kill myself... "<3

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #135 : Elokuu 17, 2011, 13:04:06 »
Kaunat on kauheimmat kauhuelokuvat mitä oon nähnyt..
Orpokoti oli ihan hyvä, tosin sekin oli aika ahdistava.
Halloweenit (ne vanhat versiot) oli hyviä, ei niin pelottavia, mutta jännittäviä.
Tiedän mitä teit viime kesänä on todella hyvä. Ne kaikki siis.
American haunting oli kans ihan hyvä, sekin aika ahdistava, mutta ei niin paha kuin kaunat ja orpokoti.
Manaajat ei ollut hyviä.
Jonku sawin oon nähnyt, mutta se oli ihan kauhee!
13.perjantai oon kanssa joskus nähnyt, en muista kauhean hyvin, mutta taisi olla aika pelottava.

Tässä on nyt kaikki, mitä muistan katsoneeni.
"Only I can live forever"

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #136 : Elokuu 17, 2011, 22:35:34 »
Kuka Pelkää Noitia okei sen verran jos olet kattonut sen 5-7 vuotiaana jää traumat elokuva on meinaa kauhuleffa vaikka ei uskoisi jokku luokittelee sen perhe elokuvaksi olen siinä  nuoruus iässä nähnyt sen leffan ja traumat on tänä päivänä vielä

Poissa Kuolonsyöjätär

• Pieni Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Ylpeä Kuolonsyöjä
« Vastaus #137 : Syyskuu 04, 2011, 21:49:42 »
Kaunat on ne parhaimmat omasta mielestäni. Elokuvat on tehty hyvin, ja pidän juonesta. Erehdyin katsomaan Legion nimisen trillerin.. :s aika pelottava. Hills have eyes on myös pelottava, katsoin tosin vain pätkän. Haluaisin katsoa Silent Hill leffan. Tiedän etten kuitenkaan saisi, minua kiehtoo silent hill muutenki (vaikka kammoksun zombeja) kuitenkin. En pidä hirveästä verellä mässäilystä, mutta Legion saa minulta pointsit sillä leffa oli hyvin suuniteltu ja Paul Bettany teki kehuttavan roolisuorituksen. Leffan juonikin on hyvin mielenkiintoinen, Jumala suuttuu koska ihmiset eivät usko häneen enää ja enkelit riivaavat ihmisiä. Lopputulos on hyvä ja taidokkaasti tehty leffa! :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2012, 19:12:01 kirjoittanut Kuolonsyöjätär »
We stare at broken clocks, the hands don't turn anymore
The days turn into nights, empty hearts and empty places

- Bring me to horizon suicide season

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #138 : Syyskuu 04, 2011, 22:10:32 »
Kuka Pelkää Noitia okei sen verran jos olet kattonut sen 5-7 vuotiaana jää traumat elokuva on meinaa kauhuleffa vaikka ei uskoisi jokku luokittelee sen perhe elokuvaksi olen siinä  nuoruus iässä nähnyt sen leffan ja traumat on tänä päivänä vielä
haluatkos kertoa vähän enemmän..? Kuulostaa jotenkin etäisesti tutulta..
 ah, missasin IT'in ):
Nyt olisi katsottavana Silent Hill, onkohan kellään mitään kokemuksia? ihan mielenkiinnosta katson millainen se on, tajutakseni se perustuu ainakin jotenkin PS1 peliin samalta nimeltä.
/oh, tuli mieleeni että nyt on muuten menossa mulla Cameronbuumi, joten aloitin Piranha II katsomisen myöskin, otan tuon k-18 leiman aika kevyesti ottaen huomioon että se on kasareilta, ja että ohjaajana on Cameron :DD
// Jestas, tuo Kuka Pelkää Noitia näytti mahtavalta O_O
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2011, 07:49:56 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Syyskuu 04, 2011, 23:36:22 »
haluatkos kertoa vähän enemmän..? Kuulostaa jotenkin etäisesti tutulta..
 ah, missasin IT'in. ):
Nyt olisi katsottavana Silent Hill, onkohan kellään mitään kokemuksia? ihan mielenkiinnosta katson millainen se on, tajutakseni se perustuu ainakin jotenkin PS1 peliin samalta nimeltä.
//oh, tuli mieleeni että nyt on muuten menossa mulla Cameronbuumi, joten aloitin Piranha II'n katsomisen myöskin, otan tuon k-18 leiman aika kevyesti ottaen huomioon että se on kasareilta, ja että ohjaajana on Cameron :DD

No jos haluat leffasta lisää tietoa niin tosa linkki http://www.leffatykki.com/elokuva/kuka-pelkaa-noitia

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #140 : Syyskuu 27, 2011, 22:16:20 »
Ring oli ihan hyvä. Kaveri sano, et se toinen ois vielä parempi, kuin eka, mut en tiiä, kun en ole kattonu toista. Japanilainen versio on kuulemma amerikkalaista pelottavampi.

Japanilaisesta versiosta en osaa sanoa, mutta kakkososa  Ringistä on minusta aika huonosti toteutettu. Jäi vähän epselväksi miksi se edes tehtiin. Oli pieniä mokia, jotka häiritsivät aivan hirveästi katsomista ja mitkä melkein saivat elokuvan tuntumaan vitsiltä.
Ringin eka osa on kyllä hyvä ja myös pelottava. Kaverini kiljuvat pienimmistäkin jutuista ja se vasta tekee katsomisesta hirveämpää...
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Suklaasydän

• tinakuoret murtaa sulaen
  • Vuotislainen
« Vastaus #141 : Lokakuu 24, 2011, 21:42:38 »
Pakko on kommentoida vaikka suuri osa onkin mainittu.. Mutta kun halloweenkin on tulossa !

Amusement on mahtava elokuva jossa murhaaja kidnappaa naisia entisestä koulustaan kostaakseen sen etteivät he nauraneet auki revitylle oravalle (kyllä ihan näin se meni .... :'D) . Elokuva on piinaava, omalla tavallaan. Myäs mun pelle kammolle jo pelkkä kansi on mahtava.
Dead Silence Joka onkin jo mainittu. Aivan mahtava, varsinkin jos pelkää nukkeja. Tai kieliä :'D
IT Stephen King ei petä koskaan, eikä pelletkään. Katsokaa jos ette sitä vielä ole tehneet.
Dread Suomeksi kammo, on ahdistavuuden huipentuma. Kauhuleffoihin kasvaneidenkin veri hyytyy sitä meininkiä kattoessa. Siinä opiskelijat tekee lopputyon kuvaamalla ihmisiä aiheesta pelko. Tosin yhden opiskelijan kammot takaa elämästään muutta kaiken.. Puhdasta pelkoa.
The Mist lisää Kingiä ja sanan ''piina'' liikakäyttoä. Elokuvassa jännittää miten käy, ketkä selviää. Usvan mukana tulee siis toisesta ulottuvuudesta karanneita salaperäisiä olentoja, joilta harva säästyy..
Dark Water ehdottomasti se japanilainen. Pelottava elkuva ei ole, mutta  hyvä silti.
The grudge, japanilainen. Kaunaa on selitettykkin täällä sen verran että mun ei varmaan tartte (:
Halloween vanhat, Michael Myers on mahtavuutta !
The Omen Lupin oli hämmentävä nähdä toisessa roolissa. Se ei edes muttunut Omenissa ihmissudeksi. Dumbledorenkin voi ks. elokuvasta bongata.
The silence of the lambs Hannibal the Cannibal, mahtavuutta.
Panic room Jodie Foster, Kristen Stewart (jota inhoan) . Elokuva ei sinäänsä kauhua ole mutta trilleri kuiteskin (:

Siinä jotakin.

-Suklis-
" A revolution without dancing is a revolution not worth having."
-V

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #142 : Lokakuu 24, 2011, 22:56:11 »
IT Stephen King ei petä koskaan, eikä pelletkään. Katsokaa jos ette sitä vielä ole tehneet.

Tiedän, ettei minulla ole mitään oikeutta tuomita leffamakuasi, etenkään kun en ole nähnyt IT-leffaa, mutta tämän videon ansiosta en pysty koskaa ajattelemaan kyseistä leffaa vakavana.

Edellisessä viestissäni tulin muuten sanoneeksi, että kauhu ei ole suosikki genreni, mutta mietittyäni asiaa niin muutin mieleneni. Silloinkaan, kun kauhu ei onnistu suorittamaan pääasiallista tavoitettaan (eli pelottamaan) niin kauhuleffat yleensä ovat silti todella viihdyttävää katsottavaa.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #143 : Lokakuu 24, 2011, 23:25:42 »

Tiedän, ettei minulla ole mitään oikeutta tuomita leffamakuasi, etenkään kun en ole nähnyt IT-leffaa, mutta tämän videon ansiosta en pysty koskaa ajattelemaan kyseistä leffaa vakavana.

IT:istä voi olla montaa mieltä... Muistan, kun pienempänä minua peloteltiin tällä elokuvalla ja olin varma että se on tosi pelottava. Sitten katsoin sen pari vuotta sitten ja... ei se kyllä kovin kauhuelokuva ole. En nyt viitsi spoilata ketään, mutta viimeistään loppu sai minut nauramaan ääneen. Olen Kingin suuri fani ja olen katsonut suurimman osan hänen kirjoistaan tehdyistä elokuvista ja tämä oli oikeastaan ainoa pettymys. Muut ovat olleet oikeasti pelottaviakin. :D

Kannattaa muuten katsoa Liftari vuodelta 1986. Koko ajan tapahtuu ja on jännittävä. Liftarin näyttelijä Rutger Hauer on mahtava. Älkää vaan katsoko siitä tehtyä uutta versiota vuodelta 2007, ei maksa vaivaa. :D
What were we built for?

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Helmikuu 23, 2012, 23:51:11 »
texsasin moottorisaha murhaaja - Paljon kohtauksia mitä ei osaa ennakoida ja loistavat äänitehosteet, jos vain pitää äänet tarpeeksi kovalla. Ja tässä on mukana sentään viisas juoni, osa kauhuleffoista ei sitä omista.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, puhutko Tobe Hooberin originaalista vaiko Marcus Nispelin remakesta (itse olen nähnyt vain alkuperäisen)?

Näitä kauhuleffojen uusintafilmatisointeja ilmestyy/päästetään tuotantoon kuin sieniä sateella. Uskallan hyvällä omatunnolla väittää, että 95% tehdyistä remakeista ovat kauhuleffoja. Ovatko ideat oikeasti niin pahasti vähissä? Ketkä oikeasti ovat remakejen kohdeyleisöä, koska alkp. leffasta pitävät yleensä vihaavat uutta leffaa vaikkeivat olisi sitä nähneetkään ja muille remake on vain yksi leffa muiden joukossa.

Anteeksi, meni vähän offtopick.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #145 : Helmikuu 24, 2012, 16:26:41 »
offia.

Lainaus
Kannattaa muuten katsoa Liftari vuodelta 1986.

Tarkoitukseni ei ole arvostella elokuvamakuasi tai mitään, kyseessä on vain oma mielipiteeni, mutta katsoin tuon ko. elokuvan tätini kanssa pari kuukautta sitten ja nauroimme koko elokuvan ajan. :'D Se oli melkein kuin parodia jostain kauhuelokuvasta. Arvailimme koko ajan mitä päähenkilö tekee/jättää tekemättä, ja niinhän siinä sitten aina kävi (näin tosin taitaa muidenkin kauhuelokuvien kanssa olla). Vuokrasimme tuon Liftarin elokuvaillan kohokohdaksi ajatellen, että "tässä tulee varmaan paljon kauhua K18 merkinnän takia!", ja vuokrasimme sen lisäksi vielä jonkin keveämmän elokuvan, jonka voisimme katsoa kyseisen leffan jälkeen jos pelottaisi liikaa, mutta, no... Liftari oli itsessään jo se kevennys. :--D Ja se päähenkilön fleda! Voi luoja... Tiedän, että se elokuva on kuvattu silloin kun tuollaiset hiukset olivat vielä muodissa, mutta silti...
You're a human after all.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #146 : Helmikuu 24, 2012, 21:47:48 »
offia.

Lainaus
Kannattaa muuten katsoa Liftari vuodelta 1986.

Tarkoitukseni ei ole arvostella elokuvamakuasi tai mitään, kyseessä on vain oma mielipiteeni, mutta katsoin tuon ko. elokuvan tätini kanssa pari kuukautta sitten ja nauroimme koko elokuvan ajan. :'D Se oli melkein kuin parodia jostain kauhuelokuvasta. Arvailimme koko ajan mitä päähenkilö tekee/jättää tekemättä, ja niinhän siinä sitten aina kävi (näin tosin taitaa muidenkin kauhuelokuvien kanssa olla). Vuokrasimme tuon Liftarin elokuvaillan kohokohdaksi ajatellen, että "tässä tulee varmaan paljon kauhua K18 merkinnän takia!", ja vuokrasimme sen lisäksi vielä jonkin keveämmän elokuvan, jonka voisimme katsoa kyseisen leffan jälkeen jos pelottaisi liikaa, mutta, no... Liftari oli itsessään jo se kevennys. :--D Ja se päähenkilön fleda! Voi luoja... Tiedän, että se elokuva on kuvattu silloin kun tuollaiset hiukset olivat vielä muodissa, mutta silti...

Minäkin vedän nyt (vähän) offia. :D On niin hauskaa lukea jotain elokuvakeskusteluja kun aina suunnilleen joka toinen on silleen tämä elokuva on loistava jne ja sitten perään joku sanoo että yliarvostettu tekelehän se. Ei oikeasti ole varmaan yhtäkään elokuvaa mistä kaikki tykkäävät...
Tarvitseeko kauhuelokuvan olla pelottava ollakseen hyvä? Esim. joku Evil Dead. Sen erikoistehosteet ovat naurettavan amatöörimaiset ja näyttelijät myös, eikä se siksi oikein onnistu pelottamaan minua vaan nauroin. Silti pidän sitä onnistuneena elokuvana. Ehkä siksi, että se on ihailemaltani 80-luvulta? No ei ny sentään, on siinä jotain muuta hyvää.
What were we built for?

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Helmikuu 24, 2012, 22:20:32 »
Tarvitseeko kauhuelokuvan olla pelottava ollakseen hyvä? Esim. joku Evil Dead. Sen erikoistehosteet ovat naurettavan amatöörimaiset ja näyttelijät myös, eikä se siksi oikein onnistu pelottamaan minua vaan nauroin. Silti pidän sitä onnistuneena elokuvana. Ehkä siksi, että se on ihailemaltani 80-luvulta? No ei ny sentään, on siinä jotain muuta hyvää.

Minusta Evil Dead oli jossain määrin pelottava tai ainakin tunnelma oli kohdillaan...

Minusta kauhuelokuva voi olla hyvä vaikka se ei olisi yhtään pelottava. Esim. Painajainen Elm Streetillä 6 ei tunnu välillä edes yrittävän tosissaan olla pelottava ja juonessa on paljon typeriä aukkoja, mutta Robert Englund vetää Freddyn roolin niin nautinnollisesti yli, että itse nautin leffasta ensi minuuteista lopputeksteihin. Sitten ovat myös Friday the 13th-leffat jotka eivät olleet alunperinkään kovinkaan pelottavia, mutta osan 4 jälkeen touhu meni täysin koomisiksi hahmoiksi ja yliampuviksi tapoiksi, jotka minun mielestäni eivät leffoja pilanneet vaan lisäsivät viihdearvoa.

Tosin hauskan kauhuleffan teko ei ole kuitenkaan niin helppoa kuin luulisi. Osa leffoista yrittää liika olla hauskoja, jolloin katsojalle tulee lähinnä kiusallinen olo ja sitten on niitä tapauksia, kun leffa yrittää olla vakava, mutta epäonnistuu niin totaallisesti, että se on vain huono. Kyllä noitten Friday the 13th - ja Evil Deadin jatko-osien tekijät joutuivat näkemään vaivaa tehdäkseen elokuvistaan hauskoja, onnistunutta tahatonta komiikkaa syntyy harvoin.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Heinäkuu 02, 2015, 19:47:37 »
Kuka on nähnyt esim. elokuvat Black Woman 2 Death Angel tai Hellraiserit 1 ja 2? Haluaisin kipeästi kuulla mielipiteitä!

Eka Hellraiser (IMO) on erittäin hyvin ajan hammasta kestänyt kauhuleffa ja lopun voi herkullisesti tulkista tuhansilla eri tavoilla. Kakkosta (ja lukemani perusteella myöhempiä osia) en suosittele kenellekkään.

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #149 : Heinäkuu 10, 2015, 13:11:25 »
Huh, nyt on kauhuelokuvia katseltu. Lähinnä k18 tasoa. The Midnight Meat Train oli ottanut paljon vapauksia eikä muistuttanut kovinkaan paljon alkuperäistä novellia. Siksi se oli ikävystyttävä mutta todella verinen.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2015, 16:33:36 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Black Raven

• Dark sorceress
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
« Vastaus #150 : Joulukuu 21, 2015, 18:31:03 »
Pidän kauhuleffoista, mutta pelottavia kauhuleffoja on aika vähän (ainakin kaikki mitä itse olen nähnyt eivät ole olleet erityisemmin pelottavia).

Huonoja
Kauna oli surkea, ei siinä ollut mitään pelottavaa. Kohdat joista olisi voitu tehdä edes vähän pelottavia oli jollain tavalla saatu sellaisiksi ettei niissä ollut mitään pelottavaa.
Annabelle oli surkea. Annabelle-nukke on pelottavan näköinen ja oli Kirotussa karmiva mutta tämä elokuva romutti nuken kaiken karmivuuden.
Child's play on myös ajanhukkaa.
The Ring oli pettymys. Odotin sen olevan hyvä mutta se on täysin yliarvostettu leffa joka ei ollut tippaakaan pelottava.

Hyviä
Kirottu oli ihan hyvä ei paras mutta tunnelma oli mielestäni kohdallaan.
The purge 2 oli katsomisen arvoinen mutta ei sekään pelottava ollut. Ideasta pidin paljon.
Saw leffat 4 ja 6 lukuunottamatta. Raakoja ne kyllä ovat mutta juoni on loistava.
The Babadook on ehdottomasti paras kauhuleffa jonka olen nähnyt. Sen tunnelma oli loistava. Ei pelottavin mutta kaikista mitä itse olen katsonut tämä on paras.
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
« Vastaus #151 : Joulukuu 22, 2015, 11:18:33 »
Kauhuelokuvista kun puhutaan itse muistan aina Halloween 1978, eli se ainoa oikea sekä sittemmin sen kaikki erilaiset jatko-osat.

Marraskuussa sitten huomasin että Jenkeissä on myynnissä Halloween: The Complete Collection (Limited Deluxe Edition) [Blu-ray] 15 levyn boxi höystettyinä erilaisilla extroilla ja documenteilla sekä kauan odotetulla: Halloween 6: the curse of the michael myers Producers Cut.

Googlailin hieman niin huomasin että ks boxia ei ole Euroopassa eikä tule B/region2.. Ainoastaan Jenkeissä/Canadassa :(

Ostin silti tuon boxin kun omistan region free bluray/dvd soittimen ja hyvin olen saanut ks boxia katseltua.  Suosittelen kovasti jos pystyy jotenkin katselemaan Region1/ A1  bluray levyjä!!
http://www.amazon.com/Halloween-Complete-Collection-Limited-Edition/dp/B00KDU8HQQ/ref=pd_sim_sbs_201_1?ie=UTF8&dpID=51kCTNOjz8L&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=13NVVQVJSA2YZ90F28TC

Hommasin kylkeen myös rob zombien Halloween 1 ja 2 Theatrical Cut elokuvat yhdessä bluray levyssä,kun nuo Producer cut versiot on niin raakoja sekä jotenkin tökkiviä versioita. Ja muutenkin Teatteriversiot on paremmat juonellisesti ja soljuvat katsottaessa paremmin.

http://www.amazon.com/Zombies-Halloween-Double-Feature-Blu-ray/dp/B0057GUHWI/ref=sr_1_4?s=movies-tv&ie=UTF8&qid=1444003266&sr=1-4&keywords=rob+zombie+halloween

Ja mitä kaikkea tuo 15 levyn Deluxe Edition sitten sisältää?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/71aKzHz7e0L._SL1030_.jpg

Lainaus
Disc 1 - John Carpenter's Halloween
Video: a new HD 1080p anamorphic 2.35 widescreen transfer
Audio: Dolby TrueHD 7.1 and the original 1978 audio in Dolby TrueHD mono
Subtitles: English SDH and Spanish
Extras:
* audio commentary with John Carpenter and Jamie Lee Curtis
* new audio commentary with Dean Cundey, Tommy Lee Wallace and Nick Castle
*The Night She Came Home featurette
* On Location: 25 Years Later featurette
* tv version footage
* theatrical trailer, tv and radio spots

Disc 2 - John Carpenter's Halloween
Video: 1080p anamorphic 2.35 widescreen transfer
Audio: Dolby surround 5.1; pcm 5.1; the original 1978 mono audio
Extras:
* audio commentary with John Carpenter, Jamie Lee Curtis and Debra Hill
* Halloween: A Cut Above The Rest featurette
* theatrical trailer, tv and radio spots

Disc 3 - Halloween II
Video: a 1080p anamorphic 2.35 widescreen transfer
Audio: DTS-HD MA 5.1, DTS-HD MA 2.0
Subtitles: None
Extras:
* audio commentary with Rick Rosenthal and Leo Rossi
* audio commentary with Dick Warlock
* The Nightmare Isn't Over: The Making Of Halloween II featurette
* Horror's Hallowed Grounds: The Locations of Halloween II featurette
* deleted scenes and alternate ending with optional audio commentary from Rick Rosenthal
* theatrical trailer, tv and radio Spots
* a still gallery

Disc 4 - Halloween II tv cut
Video: standard definition 1.33 full frame
Audio: Dolby Digital 2.0
Extras: none

Disc 5 - Halloween III: Season of The Witch
Video: 1080p anamorphic 2.35 widescreen transfer
Audio: DTS-HD MA 2.0
Extras:
* audio commentary with Tommy Lee Wallace
* Stand Alone: The Making Of Halloween III featurette
* Horror's Hallowed Grounds - revisiting the original shooting locations
* theatrical trailers and tv spots
* * a still gallery

Disc 6 - Halloween 4: The Return of Michael Myers
Video: 1080p anamorphic 1.85 widescreen transfer
Audio: Dolby TrueHD 5.1 Surround
Extras:
* audio commentary with Ellie Cornell and Danielle Harris
* audio commentary with Dwight H Little and Justin Beahm
* theatrical trailer

Disc 7 - Halloween 5: The Revenge of Michael Myers
Audio: Dolby TrueHD 5.1 surround
Extras:
* audio commentary with Don Shanks and Jeffrey Landman
* audio commentary with Dominique Othenin-Girard, Danielle Harris, and Jeffrey Landman
* Halloween 5: On The Set
* Halloween 5: original promo
* theatrical trailer

Disc 8 - Halloween: Curse of Michael Myers
Video: 1080p anamorphic 1.78 widescreen transfer
Audio: DTS-HD MA 5.1 Surround, DTS-HD MA 2.0
Subtitles: English
Extras: rather skimpy if you ask me
* tv spots and a still gallery

Disc 9 - Halloween: The Curse of Michael Myers Producer's Cut
Video: A 1080p hd anamorphic 1.78 widescreen transfer from the original inter-negative
Extras: nice how they put all the new extras on this disc that is only in the 15 disc set
* audio commentary with Daniel Farrands and Alan Howarth
* Jamie's Story - An Interview with Danielle Harris
* The Cursed Curse - An Interview with Malek Akkad and Paul Freeman
* Acting Scared - A look at the film's cast with Mariah O'Brien and J.C. Brandy
* The Shape Of Things - A look at Michael Myers' Murders And Mayhem with special make-up effects artists John Carl Buechler And Brad Hardin and George P. Wilbur (Michael Myers)
* Haddonfield's Horrors - The sights of Halloween The Curse of Michael Myers with Billy Dickson, Brad Ryman and Thomas Callaway
* Full Circle - An interview with Composer Alan Howarth
* Cast And Crew Tribute to Donald Pleasance
* archival interviews and 30 minutes of behind the scenes footage
* alternate and deleted scenes (not present in either cut)
* teaser trailer: Halloween 666: The Origin Of Michael Myers

Disc 10 - Halloween H20: 20 Years Later
Video: The correct (finally) 1080p anamorphic 2.35 widescreen transfer
Audio: DTS-HD MA 5.1, DTS-HD MA 2.0
Extras:
* Commentary with Steve Miner and Jamie Lee Curtis
* The Making of Halloween H20 featuring Jamie Lee Curtis, Josh Hartnett, Jodi Lyn O'Keefe, Nancy Stephens, Adam Hann-Byrd, Tom Kane, Patrick Lussier, Malek Akkad, Paul Freeman, John Ottman, Chris Durand (Michael Myers), Robert Zappia, Donna Keegan, Brad Hardin and Daryn Okada
* vintage interviews and behind-the-scenes footage
* theatrical trailer

Disc 11 - Halloween: Resurrection
Video: 1080p anamorphic 2.35 widescreen
Extras:
* audio commentary with Rick Rosenthal and Robert A. Ferretti
* deleted scenes and alternate endings
* "Head Cam" featurette
* storyboard analysis
* set tour with production designer Troy Hansen
* set interview with Jamie Lee Curtis
* vintage interviews and behind-the-scenes footage
* theatrical trailer and home video tv spots

Disc 12 - Rob Zombie's Halloween
The original press releases I read stated both the theatrical and unrated would be included in the 15 disc set. That unfortunately is not the case. Only the unrated version is on this set.
Video: 1080p anamorphic 2.35 widescreen;
Audio: Dolby TrueHD 5.1 Surround, Dolby Digital 5.1
Subtitles: English and Spanish
Extras: nothing new here
* unrated director's cut with audio commentary with Rob Zombie
* deleted scenes and alternate endings with optional commentary
* bloopers
* The Many Faces Of Michael Myers featurette
* re-imagining Halloween
* meet the cast featurette
* casting sessions and Scout Taylor-Compton's screen test
* theatrical trailer

Disc 13 - Rob Zombie's Halloween Bonus Disc
This has the 4 ½ hour documentary: "Michael Lives: The Making of Halloween on it. Also not new. This is an interesting documentary but it isn't something I've watched more than once.
Audio: Dolby stereo
subtitles: English

Disc 14 - Rob Zombie's Halloween II
The original press releases I read stated both the theatrical and unrated would be included in the 15 disc set. That unfortunately is not the case. Only the unrated version is on this set.
Audio: DTS-HD MA 5.1 Surround
Extras: nothing new here
* audio commentary with Rob Zombie
* deleted and alternate scenes
* audition footage and make-up test footage
* blooper reel
* Captain Clegg and The Night Creatures music videos
* Uncle Seymour Coffins' stand-up routines

Disc 15 - Exclusive Bonus Features
Video: 520p full frame, 1080p anamorphic 1.85 and 2.35 widescreen
Audio: DTS-HD Master Audio 5.1, Stereo, Mono
The goodies : There are some good features in here but they really should have been included on the movie discs.
* John Carpenter's Halloween - The Extended Version (In HD - TV Inserts are in Standard Definition)
* interview with Moustapha Akkad about origin of Halloween
* Halloween Unmasked 2000 featurette
* The Making of Hallowen 4: Final Cut featurette
* The Making of Halloween 4 featuring Danielle Harris, Ellie Cornell, Kathleen Kinmont, Beau Starr, Raymond O'Connor, Erik Preston Sasha Jensen, Tom Morga (Michael Myers), George P. Wilbur (Michael Myers), Alan Howarth, Alan B. McElroy, Malek Akkad, Paul Freeman, John Carl Buechler and Ken Horn
* Inside Halloween 5 featurette
* The Making Of Haloween 5 featuring interviews with Danielle Harris, Ellie Cornell, Wendy Kaplan, Jeffrey Landman, Jonathan Chapin, Frankie Como, Tamara Glynn, Matthew Walker, Don Shanks (Michael Myers), Malek Akkad, Rick Nathanson and Alan Howarth
* Interview With Make-Up Effects Artist Tom Burman on Hallowen III
* Halloween III Radio Spots
* tv spots for Hallowen 4 and 5, Rob Zombie's Halloween and Halloween II
* photo galleries - Halloween,Halloween 4 and 5

And if all that isn't enough, there is also a limited edition forty page book written by Michael Gingold of Fangoria Magazine.