Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt?  (Luettu 7343 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Mitä luet nyt?
« Vastaus #25 : Helmikuu 19, 2018, 16:37:22 »
Minä olen jo vaikka kuinka kauan ollut lukemassa George R. R. Martinin Valtaistuinpeliä, eli ihan sitä ensimmäistä osaa. Ja tässä vain kestäääää. Kirja on kyllä hyvä ja mielenkiintoinen, eikä kirjoitustyylikään ole erityisen raskasta, joten miksi ihmeessä tämä on näin hidasta, kysyn vaan :D Pitäisi varmaan lukea välissä jotain vähän nopealukuisempaa.
Yks opiskelukaveri oli kuunnellu äänikirjoina koko sarjan kesätöiden aikana, kun töissä sai olla rauhassa kuulokkeet päässä. Itsekin piti aloittaa tän lukeminen, mut jotenkin se kirjojen määrä tuntuu uhkaavalta, kun tietää ettei ole samalla tavalla aikaa lukea kuin joskus.

Itse olen taas "tylsällä" faktakirjalinjalla. Tällä hetkellä luen Cordelia Finen Delusions of Genderiä, jossa puretaan myyttejä "miesten ja naisten aivoista" ja kaikesta muustakin, mikä liittyy sukupuoleen ja yhteiskuntaan, tieteen avulla tietysti. Ihan superinformatiivista ja jokus asiatekstin joukosta löytyy hauskoja pieniä piikittelyitä.
Sen vieressä odottaa myös Minna Marshin Miksi maali ei synny? -henkistä kuntoa pelaajalle. Tämä on lähinnä lukulistalla, että voisin ehkä parantaa omaa henkistä kuntoani roller derbyn pelaajana ja ehkä ymmärtää joukkuekavereitanikin jotenkin paremmin. Kirja on kyllä keskittynyt jääkiekkoon, mutta kai sieltä joukosta löytyy minuunkin pätevää informaatiota.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Helmikuu 19, 2018, 23:42:48 »
Minä olen jo vaikka kuinka kauan ollut lukemassa George R. R. Martinin Valtaistuinpeliä, eli ihan sitä ensimmäistä osaa. Ja tässä vain kestäääää. Kirja on kyllä hyvä ja mielenkiintoinen, eikä kirjoitustyylikään ole erityisen raskasta, joten miksi ihmeessä tämä on näin hidasta, kysyn vaan :D Pitäisi varmaan lukea välissä jotain vähän nopealukuisempaa.

Mä oon Valtaistuinpelin tossa joskus kaks vuotta sitten lukenut ja hyllystä löytyy myös Kuninkaiden koitos ja Miekkamyrsky, mutta jotenkin en vaan oo saanut aikaiseks tarttua niihin. Ja Valtaistuinpeliä lukiessa oli tosiaan kans melkoisen hidasta touhua, vaikka hieno teos olikin. Ehkä voisin koko sarjan kerralla lukea sitten kun se on täysin valmis. Siis jos se ylipäänsä koskaan valmistuu, siitä kun ei oo minkäänlaisia takeita nykyisellä menolla.

Tällä hetkellä lukemistossa on Erika Vikin Kaksosauringot-trilogian toinen osa Seleesian näkijä. Kiinnostuin siitä ensimmäisestä osasta jo hyvin paljon viime keväänä kun Vuotiksessa oli se lukupiiri, mut mulla ei itsellä ollut silloin yksinkertaisesti aikaa lukea mitään kun oli yo-kirjoitukset ja vaikka mitä muuta, niin en pystynyt kirjaan silloin tarttumaan. Sain sen kuitenkin nyt joululahjaks ja ostin sitten jatko-osan heti saatuani sen luetuksi.

Erityisen paljon kiinnostus heräs kun huomasin, että tässä on jonkin verran samoja elementtejä kuin mun omassa tekeillä olevassa ikuisuusprojektissa romaanissa ja tähän mennessä nää kirjat on toimineet erittäin hyvänä inspiraation ja innostuksen lähteenä. Helposti paras sarja, jota oon moneen vuoteen päässyt lukemaan ja kunhan nyt saadaan tää toinen osa pois alta niin kolmannen malttamaton odotus alkaa...
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Helmikuu 25, 2018, 11:28:14 »
Äitini sai joululahjaksi Anna-Leena Härkösen kirjan Valomerkki. Se on nyt minulla lainassa. Harmikseni se ei ole niin sujuva kuin Kaikki Oikein, mistä pidin kovasti, mutta kyllä tämäkin on edetessään jo koukuttanut. 50-vuotiaan naiset masennus aiheesta vanhentuminen ja eutanasian pohdinta on mielenkiintoista ja Härkösen kirjoittama hahmojen dialogi on uskottavaa. 

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Syyskuu 25, 2018, 12:35:39 »
Naomi Novikin Uprooted on kohta luettu loppuun. Se on todella klassista fantasiaa, paljon saduista vaikutteita saanut tarina, jossa nuori tyttö lähetetään "lohikäärmeen" palvelijaksi. Taikuuttakin riittää, ja pelottava, vaarallinen metsä. Kuulostaa hyvin kliseiseltä, mutta Novik on taitava kirjoittaja, joka saa tutuista elementeistä rakennettua tuoreen tuntuisen tarinan.

Tartuin tähän kirjaan oikeastaan siksi, että olen lukenut Novikin Temeraire-sarjaa, jonka alkupuolen kirjoista pidin kovasti. Ja Uprooted oli iloinen yllätys. Nyt jonotan kirjastossa saman kirjailijan uudempaa kirjaa, Spinnin Silver.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #29 : Lokakuu 04, 2018, 08:59:24 »
Nyt lukuvuorossa Johanna Valkaman Itämeren Auri, joka kertoo rautakauden Pohjolan asukkaista. Päähenkilö Auri haluaa parantajaksi. Kuulemma tiedossa on romantiikkaa jonkun viikinkisoturin kanssa, mutta sinne asti en ole vielä päässyt. Kiinnostuin kirjasta oikeastaan tuon rautakautisuuden takia, mutta voi olla että se on minulle liian romanttinen. Nyt minua lähinnä vaivaavat turhan yksityiskohtaiset luontokuvaukset, joiden avulla kirjailija todennäköisesti haluaa korostaa sitä, että päähenkilö elää symbioosissa luonnon kanssa. Jotenkin mieleeni tulee Untinen-Auelin Luolakarhun klaani -sarja, ja varsinkin se osa (ehkä toinen osa, Hevosten laakso?) missä toisiaan vielä tuntemattomia Aylaa ja Jondalaria seurataan vuorotellen. Aavistelen, että kyseinen sarja on saattanut olla kirjailin suosikki nuoruusvuosina.

Katsotaan, miten tämä etenee, yritän lukea avoimin mielin.

Tässä vielä kirjan traileri (kaikkea ne keksii...): Itämeren Auri

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2018, 09:09:25 kirjoittanut Lupin »
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #30 : Lokakuu 06, 2018, 22:01:28 »
Mullakin on Itämeren Auri kesken. Ollut oikeastaan jo vaikka kuinka ja kauan. Olen tällä hetkellä tosi huono lukemaan, mikä on kyllä aika surullista. Olen tähän mennessä siitä tykännyt, mutta ei se ihan suosikkikirjojen joukkoon nouse. Tähän mennessä se ei ole minun makuuni ollut lopultakaan hirveän romanttinen. Saa nähdä miten homma etenee.

Tänään sain vihdoin näppeihini Erika Vikin Nefrin tytär -kirjan. Eli kaksosauringot trilogian viimeisen osan. Kahden ensimmäisen osan (joita rakastan) perusteella odotukset on aika korkealla. Kovin pitkälle en ole vielä ehtinyt, mutta alku ainakin vaikuttaa lupaavalta. :)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta