Kirjoittaja Aihe: Rakkauden anatomia (Private Practice)  (Luettu 843 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Legolas

• Ankeuttaja
Rakkauden anatomia (Private Practice)
« : Joulukuu 15, 2007, 12:20:48 »
"Private Practice on syksyn 2007 sarjauutuus Yhdysvalloissa. Se on Greyn anatomian spin-off- eli sisarsarja. Greyn anatomiasta tuttu Dr. Addison Montgomery (Kate Walsh) saa ystävältään mahdollisuuden työskennellä yhtenä kalifornialaisen yksityisklinikan lääkäreistä. ABC:n tiedotteen mukaan Private Practice on tarina loppuelämänsä uudelleen aloittamisesta. Sarjan viralliset sivut löytyvät ABC-kanavan sivuilta.

Pilotin perusteella Private Practice on suunnattu astetta vanhemmalle katsojakunnalle kuin Greyn anatomia, jossa hahmot ovat nuoria, aloittelevia lääkäreitä. Private Practicen lääkärikonkarit ovat raudanlujia ammattilaisia, jotka ovat kokeneet paljon myös ihmissuhdeosastolla.

Kolmannen kauden aikana Addisonin avioliitto Derek Shepherdiin ("McDreamy") ajautui lopullisesti karille ja suhde Mark Sloaneen ("McSteamy") oli tuomittu epäonnistumaan. Addison siirtyy Los Angelesiin aurinkoisempiin maisemiin, kohti onnellisempia mahdollisuuksia. Paljon enempää sarjasta ei vielä tiedetä.

Sarjan pilottina toimi Greyn anatomian kolmannen kauden jaksot 22 ja 23, jotka esitettiin Yhdysvalloissa keväällä 2007. Siinä Addison vieraili yliopistoaikaisten tuttujensa, Naomi ja Sam Bennettin luona, joilla on Santa Monicassa trendikäs lääkäriklinikka, Oceanside Wellness Center.

Private Practice alkaa Suomessa MTV3-kanavalla keväällä 2008 nimellä Rakkauden anatomia."
-Kirurgit.org

Ja sarjan piti alkaa keväällä, mutta lakkojen vuoksi se ei sitten alkanutkaan. :( Jäämme vain odottamaan.

Itse odotan sarjan alkua kovasti, olenhan jo aivan koukussa Greyn anatomiaan. Luulen, että kaikki vähänkin suuremmat Grey-fanit aikovat tsekata minkälainen tämä sarja oikein on. ^^ Ainakin USA:ssa se on ollut hyvin suosittu. Mutta ah ja voih, miksi suomennokset ovat aina niin typeriä? Omasta mielestäni alkuperäinen nimi olisi vaikka voinut jäädä. Ja miksi ihmeessä sarja alkaa maikkarilla, kun Grey tulee neloselta? Kumma juttu. No, joka tapauksessa, areena on teidän. :>
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2008, 15:53:10 kirjoittanut Legolas »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Rakkauden anatomia (Private Practice)
« Vastaus #1 : Joulukuu 15, 2007, 15:03:37 »
Itsekin kyllä odotan tätä, kun Greyn anatomia nyt sattuu olemaan yksi parhaista sarjoista ja melkein ainut, jota tv:n tahtiin seuraan. Mutta miten se siis menee, kun Private Practice alkaa Maikkarilta, tuleeko silloin Neloselta ollenkaan Greyn anatomiaa? Siis alkaako neloskausi milloin Suomessa? Mitä nyt pikaisesti tuolta kirurgeista katsoin, niin en hoksannut. Minä myös ihmettelen tuota kanavanvaihdosta nelosesta kolmoseen. Ehkä Maikkari on vain ollut nopeampi ja tahtoo osansa tästä suositusta sarjasta :)

En odota, että tämä spin-off kuitenkaan olisi aivan Greyn anatomian veroinen, sillä Addison ei ehkä kuulu lempihahmoihini. Mutta toivotaan, että siinäkin olisi jotain uusia, hauskoja henkilöhahmoja, joiden ansiosta sarjaa jaksaisi seurata! Ja noista suomennetuista nimistä olen kyllä samaa mieltä, vaikka ymmärrän, mitä tässäkin on haettu takaa: on haluttu yhdistää nämä sarjat samantyyppisillä nimillä. Mutta öh, mitä yhteistä on rakkauden anatomialla ja yksityisvastaanotolla? Niin, ei mitään. Tutkimattomat ovat kääntäjien aivoitukset.
Humor me.

Poissa Villa Viola

• Salarakas Mäyrä
  • Vuotislainen
  • Rakkaus on kärsivällinen!
  • Pottermore: WingHowl90
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Joulukuu 15, 2007, 15:09:05 »
Siis alkaako neloskausi milloin Suomessa?

Luin jostain, että neljäs kausi alkaa joskus helmikuussa, joten se varmaan tulee suoraan kolmosen perään.

Itse odotan tätä sarjaa, sillä olen oppinut pitämään Addisonista. Toivottavasti sarja ei tuota pettymystä. Ei kyllä pitäisi toivoa sellaista sillä yleensä en oikein perusta spin-off sarjoista.
 Suomennos tälle sarjalle oli yllättävä, mutta ehkä se sopii sarjan luonteeseen...

quicksilver

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Joulukuu 15, 2007, 18:32:35 »
Minäkin kuulun niihin, jotka tätä sarjaa odottavat. 4 ensimmäistä jaksoa olen nähnyt silloin kun sarja alkoi jenkkilässä pyörimään, mutten ole jaksanut enempää katsoa. Aika ei tunnu riittävän (kun seuraa kaikkea muutakin jenkkiajassa suomen telkkarin lisäksi :D)

Itse en pidä ainakaan yhtä paljoa kuin Greystä. Addison on Greyssä yksi lempihahmoistani, ja mielestäni sopi paremmin sinne. Muutenkin ehkä samaistun paremmin niihin lääkärikokelaisiin kun jo vuosia alalla olleisiin, mutta jostakin luinkin että Private Practice onkin suunnattu vähän vanhemmallekin poppoolle kuin Greyn Anatomia.

Suomennos Private Practicestä Rakkauden anatomiaksi on ehkä vähän kökkö. Toisaalta en olisi itse paljoa parempaa keksinyt, niin olkoon. Alkuperäinen olisi voinut jäädä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2007, 18:38:27 kirjoittanut quicksilver »

Leeloo

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Joulukuu 15, 2007, 18:40:39 »
Totta kai aion PP:tä katsoa, kyseessähän on lempinäyttelijättäreni oma sarja. <3 Suomennos on kieltämättä kökkö, koska eihän se Jenkeissäkään sisällä Anatomya nimessään.
Tavallaan olen myös sarjaa vastaan, nimittäin Addison on Greyn anatomian oikea helmi ja sitten se lähtee siitä - mutta toisaalta nyt on luvassa tuplasti enemmän häntä. Toivon vain että Addie tekee vielä vierailun Seattleen joku päivä.

PP:stä olen kuullut paljon kehuja, toivottavasti se menestyy Suomessakin.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #5 : Helmikuu 05, 2008, 17:44:02 »
Katsoinpa tästä sarjasta kaikki ilmestyneet jaksot viikonlopun aikana, kun nyt vihdoin ollaan päästy Greyn anatomiassa siihen vaiheeseen, että Addison vieraili tuolla LA:ssa. Ja pidin Private Practicesta! Nythän se(kin) mitä ilmeisemmin tauolla tuon käsikirjoittajien lakon kanssa (joka ei tunnu ikinä loppuvan) mutta toivon, että jatkoa saataisiin pian.

Aloitusviestissä sanottiin, että tämän olisi pitänyt alkaa tammikuussa Maikkarilla? Olenko minä vain missannut sen, vai alkoiko se sittenkään? Ei sinänsä, että se enää paljon merkkaisi, mutta kun en muista nähneeni mitään mainoksiakaan. Sääli sinänsä, jos se ei nyt alakaan.

Lempihahmoni on Dr. Breedman (?) eli Cooper. Hän on vain jotenkin niin hauska ja omalaatuinen. Heidän ystävyytensä Violetin kanssa on mielenkiintoinen. Lisäksi myös Pete saa sympatiani, kun on kerta tuollainen vähän viileä, kovia kokenut naistenmies :) PP:hen on muuten mukavasti saatu semmoista GA:n tapaista huumoria mukaan. On sellaisia ns. motiiveja, jotka toistuvat koko jakson ajan ja joskus useammassakin jaksossa. On myös mukavaa nähdä enemmän Addisonia, hänen hahmostaan saa luonnollisesti paljon enemmän irti kuin GA:ssa, jossa hän on enemmänkin sivuhahmo.

Jospa tämäkin sarja jatkuisi piakkoin!
Humor me.

hillah

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Helmikuu 11, 2008, 19:13:30 »
Ei alkanut, juuri tuon lakon takia. Odottelen myös itse kovasti sarjaa, tykkään Kate Walshista näyttelijänä ja myös Addisonista. :) Mitään suurempia odotuksia ei ole, toivottavasti ei kuitenkaan ole mikään pohjanoteeraus ja aiva turha. Saas nähdä sitten. Lemppariksi nousevat luultavasti Addison ja hänen kaveri (nimi unohtui)