Kirjoittaja Aihe: Brotherhood  (Luettu 647 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
Brotherhood
« : Lokakuu 24, 2007, 11:49:13 »
En löytänyt tälle uudelle sarjalle aihetta, joten teinpä tästä sellaisen.

Tulee siis tiistaisin 23:40 neloselta.

Itse päätin katsoa tämän eilen tulleen ensimmäisen jakson siksi, koska sarjassa näyttelee Jason Isaacs (!). Miestä kun näkyy yleensä niiin harvoin TV:ssä, että tämähän oli suorastaan luksusta - kokonainen sarja, jonka toisena päähenkilönä Isaacs.
Mitä mieltä te olette?
Sarjan ideanahan on siis kaksi veljestä, toinen politiikko (Tommy Clarke) ja toinen tämän rikollisveli (Jason Isaacs), joka palaa kaupunkiin pitkän poissaolon jälkeen sekoittamaan veljensä "täydellistä" elämää.

Ensimmäinen jakso oli hieman tylsähkö, sillä tämä politiikkoveli oli suuremmassa roolissa ruudussa, eikä tämän tempaukset olleet kovin kiinnostavia. Isaacs ilmestyi lupausten mukaisesti kuvioihin ja oli oikein mainio ja sopiva roolissaan. Ensimmäisessäkin jaksossa päästiin tämän ikärajan (K-15) tasolle, erityisesti konnaveljen toimesta. Mutta huomasi kuitenkin, ettei rikollisveli ehdottomasti ole läpeensä paha, vaan erittäin inhimillen(kö?) hahmo, joka ei lahtaa ihan ketä tahansa.

Katsoiko kukaan muu ylipäätään tätä sarjaa? Mitä mieltä olitte? Minua hieman närkästytti se, että Lapin Kansa meni haukkumaan kummankin veljeksen luonnenäyttelemisen kehnoksi. Ei siinä mitään tämän Clarken osalta, ei hän minusta kovin suurta taitoa osoittanut, mutta Isaacs veti kyllä homman ihan kiitettävästi.
Itse ajattelin katsella jatkossakin, myöhäinen alkamisajankohta hieman ärsyttää, eikä tämä ensimmäinen jaksokaan nyt ihan mikään helmi ollut, mutta harvinaisen Isaacsin vuoksi mitä vain. ^^
No, kertokaa nyt te.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
Vs: Brotherhood
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2007, 14:11:37 »
Katsoin koko ensimmäisen (ja tähän mennessä ainoan) tuotantokauden jokin aika sitten JIMiltä. Lyhyesti sanottuna pidin kyllä. Isaacsin takia ainoastaan katsoin ensimmäisen jakson; hän kun on yksi lempinäyttelijöistäni :) Mutta oli sarja muutenkin hyvä. En spoilaa tässä, etten pilaa kenenkään katselunautintoa!
Clarke on minunkin mielestäni melko kehno näyttelijä...
Varsinaisesti en ole mitään arvosteluja lukenut, mutta eipä sitä yhden lehden perusteella voi mitään 'suuria linjoja' vetäistä sarjan suhteen. Täytyy myöntää, että ilman Isaacsia en ehkä joka jaksoa olisi viitsinyt katsoa, mutta kuten Kalke sanoit; "mitä vain harvinaisen Isaacsin vuoksi".

Tuo ajankohta on kamala kouluviikkoa ajatellen, kun tiistai-iltana pitäisi jo heti valvoa... Onneksi se tuli JIMiltä vissiin aina kymmeneltä maanantaisin...
Sen verran voin mainita, että jos yksi jakso jää välistä, niin kyydistä tuskin tippuu. Ei etene kovin nopeasti.
Mutta tulen sarjan edetessä kommentoimaan, etten tosiaan spoilaile etukäteen.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2008, 11:06:28 »
Joo, tämäkin löytyi täältä pohjamudista :>

Olen nyt taas alkanut jatkaa katsomistani joululoman aikana, ja sen verran jännään kohtaan viimeksi jäi, etten malta olla tänäänkään katsomatta. Edelleenkin tuntuu, että tätä toista veljeä (poliitikko) näytetään liikaa, tosin mielenkiintoisia juonikuvioita on hänellekin mahtunut mukaan. Kaikki tuntuvat joka jaksossa jahtaavan Michaelin päänahkaa, ja "raukka" joutuu koko ajan erinäisten vaikeuksien eteen.

Edellisjaksossa oli muuten inhottavaa, kun tämä "toinen veli" sanoi Michaelillle, että olisi ollut parasta, jos tämä ei olisi koskaan palannut :'< Inhottavaa.
"A goal without a plan is just a wish."

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2008, 14:47:04 »
En ole seurannut sarjaa alusta asti, mutta siitä asti kun olen seurannut, tuomioni on aika tyly: sarja on minusta on huono tai jopa erittäin huono. ;) Tarina ei oikein etene, tämä poliitikkoveli on äärimmäisen tylsää seurattavaa. Vaimon huumeongelmissakin on paljon enemmän mielenkiintoa, mutta suurimman osan aikaa näyttelijät vain pönöttävät ruudussa. Joko ohjaus on huonoa tai sitten näyttelijät itse ovat huonoja. Sinänsä surkeaa, kun tuosta asetelmasta olisi saatu vaikka mitä irti. Henkilökohtaisesti en tavoita tai pääse sisälle yhteenkään sarjan hahmoon, vaikka pystynkin itselleni selittämään, miksi he tekevät mitä tekevät. Jokin elo siitä silti puuttuu.

Lainaus
Kaikki tuntuvat joka jaksossa jahtaavan Michaelin päänahkaa, ja "raukka" joutuu koko ajan erinäisten vaikeuksien eteen.

Tuossa Michaelin "elämäntyylissä" on juuri se ongelma, että oikeita ystäviä ei ole ja elämä on vaikeuksista vaikeuksiin kulkemista (ja kuitenkin voi ennustaa, että ennen pitkää se henki menee ;)). Henkilökohtainen suosikkijaksoni oli se, missä veljesten isäpappa oli kuvioissa. Tommystakin saatiin siinä jotain tunteita ulos ja minä niin tykkään tunteenpurkauksista ja ongelmallisista suhteista vanhempiin. ;) Ja se isäpappa vaikutti jotenkin ressukalta ja järkyttyneeltä, kun Michael uhkaili sitä, mutta se oli oikeassa. Michael on isänsä kaltainen ja luultavasti Michaelkin tajusin sen ja siksi sillä alkoi keittää. Siinä jaksossa sarja heräsi edes vähän eloon sillä tavalla, että tunsin melkein jännitteen kotinojatuoliin asti. :)

Ai joo, minä satuin sarjan pariin jossain vaiheessa ihan vahingossa ja juutuin katsomaan vain siksi, että tajusin, että "Hei, tässähän on Jason Isaacs!" Viime aikoina on ollut enemmän tyypillistä tuijottaa sarjoja tuttujen näyttelijöiden takia...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2008, 14:55:07 kirjoittanut Lizlego »