Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 96347 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • No books, no life
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #275 : Huhtikuu 08, 2015, 21:22:20 »
Ensinnäkin, en ole lukenut näitä 12 sivua kokonaan, joten mielipiteeni voi olla jo sanottu.
Mulla inhokkitupa on Luihuinen. Johtuu varmaan kirjojen asenteesta ja onhan se vähän toisten dissaamista, mutta mun mielestä kirjat on oikeessa. Kuolonsyöjiähän tuli Luihuisesta iso kasa.

Toinen asia on se, että ainakin jotkut tuntuvat pitävän tupia huonoina sen takia että niiden oppilaat ovat esim. kilttejä, rehellisiä, älykkäitä tai rohkeita. Mutta kun nuo kaikki on positiivisia ja arvostettavia ominaisuuksia. Okei, kaikessa voi mennä yli, mutta en vaan käsitä miks joku ois huonompi koska se on toisille kiltti.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #276 : Huhtikuu 09, 2015, 18:52:48 »
Mulla inhokkitupa on Luihuinen. Johtuu varmaan kirjojen asenteesta ja onhan se vähän toisten dissaamista, mutta mun mielestä kirjat on oikeessa. Kuolonsyöjiähän tuli Luihuisesta iso kasa. 

Mun mielestä taas luihuinen on ihan kiva tupa, ei ehkä ihan se mun juttu (tai mistä sen tietää.....) mutta kuitenkin. :)
Ei mulla muuta
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2016, 12:58:31 kirjoittanut Chilisuklaa »
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #277 : Huhtikuu 10, 2015, 17:40:11 »
Lainaus
Mulla inhokkitupa on Luihuinen. Johtuu varmaan kirjojen asenteesta ja onhan se vähän toisten dissaamista, mutta mun mielestä kirjat on oikeessa. Kuolonsyöjiähän tuli Luihuisesta iso kasa
Mä taas koen luihuisten aatemaailman alttiiksi sille, että ne helposti lähtee mukaan tollaseen. Ainakin kun itse mietin, mitä piirteitä luihuisiin liittyy, niin siellä on määrätietoisuutta, kunnianhimoa, tietynlaista häikäilemättömyyttä ja ylpeyttä. Luihuiset ei myöskään kaihda keinoja saadakseen haluamansa ja ainakin itse miellän jo puhdasverisen kasvatuskulttuurin edesauttavana tekijänä siinä, että luihuisista tulee useampia kuolonsyöjiä (ei sillä, kyllä niitä on muistakin tuvista). Ja kirjathan on nyt melkoista rohkelikko-propagandaa, kun päähenkilöt on rohkelikkoja. Luihuinen myös mun tulkinnan mukaan jättää moraalikasvatuksen sikseen, mitä taas ei ole muissa tuvissa ja se edesauttaa sitä, että luihuiset lähtee ehkä muita helpommin "ääriliikkeisiin". Ja keh, pakkohan se on myöntää, että Voldemort on ihan älyttömän karismaattinen persoona, ainakin ensimmäisen sodan aikaan se oli nimenomaan karismaattinen ja sitä oli varmasti melkeinpä miellyttävä seurata. Ja mun tulkintani on se, että luihuisessa kuitenkin porukka vetää yhtä köyttä, ei ehkä yhtä veljellisesti kuin esim. rohkelikossa, mutta tuvan yhteishenki on kova. Tosin ehkä ystävyyden sijasta on enemmän järkee puhua liittolaisista ja muutenkin enemmän diplomaattisuudesta, mut toki tää on vaan mun tulkintani tuvasta, johon miellän itse vahvasti kuuluvani.

Itse siis oon luihuinen henkeen ja vereen (ja Potterversessä olisin melko varmasti on the Dark side) ja mulle inhokkitupa on lähinnä puuskupuh ja rohkelikko. Tietenkään mua ei viehätä luihuisten mustavalkoisuus, mutta jos unohtaa sen, mitä niiden aatteet luultavasti edustaa oikeassa elämässä (esim. natsismi), niin jos eläisin Potterversessä, niin voisin ymmärtää niistä monet (esim. puhdasveristen paremmuus). En osaa tarkalleen perustella, miks en todellakaan haluais kuulua rohkelikkoon tai puuskupuhiin. En ensinnäkään ole luonteeltani tai arvoiltani sellanen, että voisin edes kokea kummankaan tuvan mulle sopivaksi, koska oon aivan liian kunnianhimoinen ja tarpeen vaatiessa laskelmoiva ja häikäilemätön sopiakseni esim. rohkelikkoon. En myöskään tykkää siitä, miten ainakin kirjojen perusteella rohkelikot katselee maailmaa mustavalkoisesti pinkkien lasien läpi ja uskoo kaiken, mitä valon puoli niille syöttää ja on mielettömän ennakkoluuloisia. Tietty kaikissa tuvissa on hyvätkin puolensa, mutta en silti haluaisi olla puuskupuh tai rohkelikko.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa Tylsimys

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #278 : Huhtikuu 14, 2015, 14:31:31 »
Luihuinen. Sieltä kun tulee Voldemort ja muut pimeän puolen velhot. Ja jotenkin siit tulee sellanen fiilis että ei oo mun juttu. Ja se että muut kun puhdasveriset ei kelpaa.
Ja Puuskupuh. Vaikka aika hyvä koulussa olenkin, niin en oo kauheen ahkera. Ja kärsivällisyyskin on aika huonossa jamassa.

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #279 : Toukokuu 29, 2015, 17:34:13 »
Ehdottomasti en haluaisi rohkelikkoon! Itse en arvosta kuin muutamaa rohkelikkoa ja niiden aatemaailma ei oikein viehätä. En ole itse nimittäin kovin rohkea.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #280 : Heinäkuu 01, 2015, 22:16:59 »
Ehdottomasti en haluaisi rohkelikkoon! Itse en arvosta kuin muutamaa rohkelikkoa ja niiden aatemaailma ei oikein viehätä. En ole itse nimittäin kovin rohkea.

Sama.. Ja sit tuo luihuisille piilovttuilu kokoajan häiritsee suunnattomasti!!
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #281 : Heinäkuu 02, 2015, 09:59:05 »

Anteeksi, nyt on pakko lainata sinua itseäsi toisesta topikista:

Ja anteeks nyt vaan jos Draco joskus heitti puoli-ivaavan kommentin jotakin rohkelikkoa päin (tai yleensä kuka muu vaan luihuinen) ni rohkelikot ottamassa heti itteensä ja alottamassa nyrkkitappelua?? :O (itsekin piilovttuilen ihmisille jos mua alkaa jurppiin joku tyyppi). ;D

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. ;)
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #282 : Heinäkuu 02, 2015, 12:06:25 »

Ja anteeks nyt vaan jos Draco joskus heitti puoli-ivaavan kommentin jotakin rohkelikkoa päin (tai yleensä kuka muu vaan luihuinen) ni rohkelikot ottamassa heti itteensä ja alottamassa nyrkkitappelua?? :O (itsekin piilovttuilen ihmisille jos mua alkaa jurppiin joku tyyppi). ;D

No siis Draco vttuilee ihan niinku avoimesti, mut rohkelikot piilovttuilee ;D. Siin on se ero.. okei ite harrastan sillon tällön molempia. ;D Sarkasmi on mun äidinkieli :).

Mut Harry on se joka vetää sauvansa aina ekana esiin. :) (älkää pliis aatelko kaksmielisesti.. xP, vaikka H/D.ta palvonkin), mut joo rohkelikossa on muutamia poikkeuksia joista pidän mm. Sirius Musta (mut sekin on vereltään luihuinen) ja Remus on ihan kiva. Mut melkeen ne siihen jää. :) 

Luihuisista tulee taas sit niin monta omaa lempparia, Severus, Draco, itseasias pidän Cissytä vaik se on vähä aliarvostettu hahmo, ja PANSY <3 ai että ihana hahmo. Sekin on niin törkeetä et melkeen kaikkia muita tupia on esitelty monta ikäluokkaa paitsi luihuisia... muutaku Dracon (ja Severuksen) aikakaudet.. joo tiedetään et osa tulee luihuisista, mut kuinkas monta hemmoo siel pyörii sillai niinku yleensä avoimesti nuoremmasta sukupolvesta äänessä.... Luna korpinkynnes, Cho korpinkynnes, Cedric puuskussa, oli siel muitakin mitä nyt en ihan hirveästi enää muista ja rohkelikot koko aikakaudelta ku Harry oli ni tuli esiin uusia, mut luihuisista tiedetäänkö yhtään alemman luokan luihuista nimeltä... muuta kuin Astoria ja sekin siksi koska se meni Dracon kanssa lopussa yhteen... joka varmaan keksittiin kun Draco oli pakko parittaa jollekin... mut siis wtf?? Miksi luihuisista ei oo kerrottu muista kuin Dracon vuosikurssin oppilaista?? :O
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2015, 12:14:16 kirjoittanut Pipe »

Poissa Lumisieppari

• Ikuinen Bertie Botter
  • Vuotislainen
  • -Young witch-
  • Pottermore: PotionBat12054
« Vastaus #283 : Heinäkuu 02, 2015, 14:02:01 »
Muutama on täällä jollain tavalla ilmaissut kaikkien oppilaiden olevan samanlaisia tuvassaan. Näinhän se ei tietenkään voi olla, esim. Korpinkynnessä kaikki eivät ole yhtä viisaita, yhtä koppavia yms.
  Mutta asiaan. Luihuisen oppilaista suurin osa vaikuttaa liian ylimielisiltä, ja jotkut, kuten Malfoy, kiusaavat ns. heikompiaan. Heistä suurelle osalle on tärkeää, että kaikki olisivat puhdasverisiä, joka johtuu tietysti siitä, että he luulevat itseään paremmiksi kuin jästit.
  Rohkelikossa taas on liiallinen ylpeys ja rohkeus, josta en lainkaan pidä.
Puuskupuh taas on kuin roskalava, sinne työnnetään ne, jotka eivät pärjää missään muualla, ovat liian tyhmiä Korpinkynteen, liian ystävällisiä Luihuiseen, tai liian pelkureita Rohkelikkoon. Siellä ei rikota sääntöjä, ja läksyt tehdään aina kiltisti.
   Korpinkynnessä on, myönnän kyllä, ehkä hiukan ylimielisiä omasta viisaudesta, mutta siellä arvostetaan hyvää työtä ja aherrusta.
   Kaikkein vähiten haluaisin Luihuiseen, enkä usko että sinne joutuisinkaan (vaikka sinne päädyinkin ensimmäisessä lajittelussani Pottermoressa, mutta silloin yritin päästä Rohkelikkoon, ehe. Kuitenkin sen jälkeisillä kolmella lajitteluilla olen päässyt Korpinkynteen :D)
Se viisain kaikista, vapise Salazar.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #284 : Heinäkuu 02, 2015, 15:48:49 »
Ja se että muut kun puhdasveriset ei kelpaa.

Tuota ööh, kyllä Luihuisessa on epäpuhdasverisiäkin, olihan itse Pimeyden lordikin puoliverinen, samoin Severus. Ja Harrykin oli lähellä joutua sinne.
Terve kaikille!

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #285 : Heinäkuu 03, 2015, 10:32:08 »

No siis Draco vttuilee ihan niinku avoimesti, mut rohkelikot piilovttuilee ;D. Siin on se ero.. okei ite harrastan sillon tällön molempia. ;D Sarkasmi on mun äidinkieli :).

Eli sinun mielestäsi päin naamaa kettuilu on hyväksyttävää, mutta piilokettuilu ei? Ja silti teet itse molempia?

Sarkasmi ei ole sama asia kuin kettuilu.

Mut Harry on se joka vetää sauvansa aina ekana esiin. :) --- mut joo rohkelikossa on muutamia poikkeuksia joista pidän mm. Sirius Musta (mut sekin on vereltään luihuinen)

Kyllä, Harry vetää ensimmäisenä taikasauvan esiin yleensä sen jälkeen kun Draco on haukkunut häntä/hänen ystäväpiiriään/kiusannut muuten.

Ja Sirius Musta ei ole vereltään luihuinen. Hän on puhtaasti rohkelikko. Se, missä tuvassa perhe tai suku on ollut, ei vaikuta sinun vereesi ollenkaan.

mut siis wtf?? Miksi luihuisista ei oo kerrottu muista kuin Dracon vuosikurssin oppilaista?? :O

Koska he eivät olleet kirjasarjan kannalta oleellisia hahmoja.

Poissa wollie

• Vuotislainen
« Vastaus #286 : Heinäkuu 03, 2015, 14:10:12 »
Vaikea kysymys. Olen täällä Vuotiksessa laittanut tuvakseni Luihuinen, koska sain sen Pottermoressa joskus vuosia sitten ja sillä tuvalla olen "pelannut" siitä lähtien. Tosin kun vähän aikaa sitten tein huvin vuoksi Pottermoreen uuden tunnuksen, sain tuvakseni Puuskupuhin.

Jokaisessa tuvassa on huonot puolensa.Luihuinen on tupana se, josta pimeyden velhot ja noidat tulevat. Kaikki luihuiset eivät toki ole pahoja tai ala kuolonsyöjiksi ja/tai ajamaan pahoja asioita velhomaailmassa, mutta suurin osa meille esitellyistä pahoista on tullut luihuisista. Tässä siis yksi syy, miksi en Luihuiseen oikeastaan haluaisi.

Rohkelikko taasen vaikuttaa liian ylimielisiltä. He pitävät vahvasti yllä tupajaottelua ja lietsovat vihaa Luihuisia vastaan. Heille myös menestys on hirmuisen tärkeää. Toki varmasti muillekin, mutta kirjoissa kuvataan asiaa Rohkelikkojen näkökulmasta. Harry ja kumppanit (toki omaa syytään) menettävät tupapisteitä, ja kaikki rohkelikot alkavat syrjiä ja vihata heitä. Kun taas Dumbledore suosii yli muiden rohkelikkoja ja antaa extrapisteitä (joihin muilla tuvilla/oppilailla ei edes ollut mahista) heille, on kaikki niin ihanaa ja Potter sankari. Hyi.

Puuskupuh taas on tuvista se, joka kuvataan ns. luusereiden tupana. Sinne vaan kaikki, jotka eivät muualle sovi. Puuskupuhien huonous on ehkä se, että tupa on hiukan hajuton, mauton ja väritön. Joku särmä heistä puuttuu.

Korpinkynsi edistää kilpailua opinnoissa. Olisiko esim. Hermione pärjännyt koulussa yhtä hyvin, jos hän olisi ollut Korpinkynnessä? Kenties hänellä olisi ollut paljon enemmän paineita ainakin, kun monet olisivat olleet yhtä hyviä tai ainakin lähes yhtä hyviä, ja hänen tietotaitoutensa olisi jäänyt varmasti vähemmälle huomiolle. Lisäksi Korpinkynsillä tuntuu olevan huono yhteishenki. Luna Lovekivaa syrjitään eikä hänellä ole kavereita, koska hänen viisautensa on hieman erilaista kuin muiden, ei pelkkää kirjaviisautta.

Vähiten näistä haluaisin ehkä siis Korpinkynteen. En pitäisi kilpailusta ja (mahdollisesta) huonosta yhteishengestä. Eniten haluaisin Puuskupuhiin, koska uskon siellä olevan paras yhteishenki juuri "luuserimaineen" ansiosta (tiedän, että tätä ei kysytty, vastaan silti).
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #287 : Heinäkuu 16, 2015, 14:34:08 »

Eli sinun mielestäsi päin naamaa kettuilu on hyväksyttävää, mutta piilokettuilu ei? Ja silti teet itse molempia?

Sarkasmi ei ole sama asia kuin kettuilu.

Mut Harry on se joka vetää sauvansa aina ekana esiin. :) --- mut joo rohkelikossa on muutamia poikkeuksia joista pidän mm. Sirius Musta (mut sekin on vereltään luihuinen)

Kyllä, Harry vetää ensimmäisenä taikasauvan esiin yleensä sen jälkeen kun Draco on haukkunut häntä/hänen ystäväpiiriään/kiusannut muuten.

Ja Sirius Musta ei ole vereltään luihuinen. Hän on puhtaasti rohkelikko. Se, missä tuvassa perhe tai suku on ollut, ei vaikuta sinun vereesi ollenkaan.

mut siis wtf?? Miksi luihuisista ei oo kerrottu muista kuin Dracon vuosikurssin oppilaista?? :O

Koska he eivät olleet kirjasarjan kannalta oleellisia hahmoja.

Mä kettuilen/Piilokettuilen ihmisille jos siihen on tarvetta/oon väsynyt/ mul on pms/tai oon muuten vaa vttuuuntuneella päällä.. Et siihen ei tosiaan tarvi paljoakaan kun mä nykyään ärähdän (ja syystä) ja myös eriarvoisuus (on kyseessä ihan mikä vaan rasismi, sukupuolirasismi, seksuaaliseen suuntautumiseen liiittyvä rasismi) on asia josta mä räjähdän ja lujaa! Koska mua on koulukiusattu koko peruskoulu ja amis..
Se on vähä niin et tiedätkö ihmistä joka ei piilokettuile tarpeen tullen?? :O En mä ainakaan ja moni sana on sellanen jonka voi ymmärtää väärin, jonka toinen voi lukea piilovttuiluksi, mäkin monesti sanon et joo "kettuiletko mulle nyt ihan tarkotuksella vai??" ni vastaus voi olla myöntävä tai kieltävä... Ja on aiheita jotka on mulle äärettömän arkoja paikkoja jos niistä aletaan puolillakin vitsiä vääntään ja ne on juuri eriarvoisuus ja mun hahmottamiseen liittyvät ongelmat (mm suunnistaminen)... Mä räjähdän aika lujaa jos niistä aletaan vitsiä vääntään.. (sarkasmi on mun äidinkieli ja piilokettuilu saattaa olla sarkasmia, ainakin mä piilokettuilen monesti hyvin sarkastiseen sävyyn!!) Ja MÄ EN TODELLAKAAN veettuile ihmisille jos ei ole aihetta..... et sikäli!!

Öö... Harry vetää sauvansa esiin jo kun Draco heittää sille kommentin "miten menee"... eli provosoituu aivan liikaa kaikesta... ja juuri siitä rohkelikkojen ylimielisyydestä kun wolliekin mainitsi ni ymmärrän jo et alkaa piikitteleen.. Kyl se on sillon tarpeen jos oot tyyppi joka on "täydellisin ja parhain oppilas koko koulussa" asenne niinkuin kaikilla rohkelikoilla useimmin on... ja kaikki mitä wollie sanoi rohkelikosta allekirjotan täysin!! "Me ollaan niin täydellisiä ja luihuiset on pahoja kuolonsyöjiä!"

Öh... sori nyt vaan mut omena useimmin ei kauas puusta putoa.. eli Sirius on vereltään luihuinen, vaikka olisi rohkelikko.. (lähes) koko sen pojan lähisuvusta on luihuisia (mm äiti ja isä) joten se on verenperimältään (eli vereltään) luihuinen, vaikka poika rohkelikossa olisikin...

No nii oleellinen hahmo... mitenkä sekin sitten määritellään... Draco oli mielestäni AIKA oleellinen hahmo koko Pottereissa ja se vaan paritettiin jollekin nobodylle josta ei ikinä ollu mitään mainintaakaan :OOO? Harry sit pariutu Ginnyn kanssa (josta jaksettiin vouhottaa kaikissa kirjoissa, ja mun mielestä se vasta epäoleellinen hahmo olikin)..... Et nääkin on vähän mielipide asioita!

Poissa Rose

• Vuotislainen
  • Potterhead päästä varpaisiin
« Vastaus #288 : Heinäkuu 16, 2015, 15:56:32 »
En haluaisi kuulua ainakaan Luihuiseen. Se ei ole inhokkitupani, mutta tuntuu vain siltä etten haluaisi Luihuiseen. Varmaan siksi koska minussa ei ole Luihuisen piirteitä ollenkaan, ja sieltä tuskin minulle hyviä kavereita muutenkaan löytyisi. Omasta mielestäni en vaan kuulu Luihuiseen.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #289 : Heinäkuu 16, 2015, 18:00:01 »
Piper, jankkaat samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan ja yhä epäselvemmin ja epäselvemmin. Tulee sellainen olo, että hengitä hetki ja vastaa sitten. Minun on vaikea vastata tuohon edelliseen viestiisi, koska sitä on kammottavan vaikea lukea.

Kyllä, Draco oli oleellinen hahmo, mutta hänen seurusteluelämänsä ei ollut oleellista kirjassa. Ja Ginny oli oleellinen hahmo, koska hän oli Harryn kiinnostuksen kohde sekä parhaan ystävän pikkusisko.

Sirius ei ole eikä koskaan tule olemaan luihuinen. Hän oli ehkä ovela, mutta hän ei olisi käyttänyt mitä tahansa keinoja saavuttaakseen haluamansa enkä koe häntä myöskään vallanhaluiseksi. Sirius Mustan väittäminen luihuiseksi vain sukulaisten takia on loukkaavaa hahmoa kohtaan.

Tämän enempää en oikeastaan ymmärtänyt viestistäsi.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #290 : Heinäkuu 16, 2015, 18:28:53 »
Piper, jankkaat samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan ja yhä epäselvemmin ja epäselvemmin. Tulee sellainen olo, että hengitä hetki ja vastaa sitten. Minun on vaikea vastata tuohon edelliseen viestiisi, koska sitä on kammottavan vaikea lukea.

Kyllä, Draco oli oleellinen hahmo, mutta hänen seurusteluelämänsä ei ollut oleellista kirjassa. Ja Ginny oli oleellinen hahmo, koska hän oli Harryn kiinnostuksen kohde sekä parhaan ystävän pikkusisko.

Sirius ei ole eikä koskaan tule olemaan luihuinen. Hän oli ehkä ovela, mutta hän ei olisi käyttänyt mitä tahansa keinoja saavuttaakseen haluamansa enkä koe häntä myöskään vallanhaluiseksi. Sirius Mustan väittäminen luihuiseksi vain sukulaisten takia on loukkaavaa hahmoa kohtaan.

Voisitko edelleenkin opetella LUKEMAAN Sen mun NICKIN oikein??? Vai onko se joku ongelma sulle?? SE EI OLE MIKÄÄN PIPER!! *nousee savu korvista* ja ei ole ensimmäinen kerta kun siitä sulle sanon!!!

Mä en voi sille mitään ettet osaa lukea mitä tarkoitan.... kuten jo sanoin mielipiteitä on monia mun mielestä Ginny ei ollu mitenkään oleellinen hahmo ja Harry kiinnostu Ginnysta ehkä joo vikassa kirjassa?? Öh... Ja miten se nyt tekee oleellisen hahmon jos sattuu oleen päähenkilön pikkusisko.... öh Bill ja Charlie oli Ronin isoveljiä eikä ne nyt ollut kauhean oleellisia koko sarjassa.... mikä tekee Ginnystä erityisen?? Jumalattoman tylsä hahmokin kaiken lisäksi..

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #291 : Heinäkuu 16, 2015, 18:38:26 »

Voisitko edelleenkin opetella LUKEMAAN Sen mun NICKIN oikein??? Vai onko se joku ongelma sulle?? SE EI OLE MIKÄÄN PIPER!! *nousee savu korvista* ja ei ole ensimmäinen kerta kun siitä sulle sanon!!!

Mä en voi sille mitään ettet osaa lukea mitä tarkoitan.... kuten jo sanoin mielipiteitä on monia mun mielestä Ginny ei ollu mitenkään oleellinen hahmo ja Harry kiinnostu Ginnysta ehkä joo vikassa kirjassa?? Öh... Ja miten se nyt tekee oleellisen hahmon jos sattuu oleen päähenkilön pikkusisko.... öh Bill ja Charlie oli Ronin isoveljiä eikä ne nyt ollut kauhean oleellisia koko sarjassa.... mikä tekee Ginnystä erityisen?? Jumalattoman tylsä hahmokin kaiken lisäksi..

Ei tarvii ryhtyä aggressiiviseksi, vaikka joku kirjoittaisikin nimimerkkisi väärin. Ja ymmärrän kyllä, miksi Tarulla on vaikeuksia lukea tekstiäsi. Käytät hirveästi pisteitä ja kysymysmerkkejä, joita on hankala seurata pidemmissä kirjoituksissa.

Tuohon miksi Ginny on keskeinen hahmo: Ron ja Harry viettävät lähes kaiken vapaa-aikansa yhdessä. Ginny on Ronin pikkusisko, joten tottakai Ginny viettää välillä aikaa Ronin - ja täten myös Harryn - kanssa myös, samalla tavalla kuin Fred ja George, koska he kaikki ovat yhtä aikaa Tylypahkassa. Bill ja Charlie asuvat toisessa maassa ja Ronkin näkee heitä vain muutaman kerran vuodessa, joten on epätodennäköistä, että Harrykaan heihin törmäisi ja Harrya kirjasarjassa nimenomaan seurataan. Minusta ei ole yhtään kaukaa haettua, että päähenkilön parhaan kaverin pikkusiskolla on olennainen osa kirjoissa, etenkin, koska Ginny oli niin suuressa roolissa toisessa kirjassa (ja Harry viettää niin paljon aikaa Weasleyllä ja koska Ginny on ihastunut Harryyn ja ystävystyy myöhemmin myös Hermionen kanssa, hän varmasti tietoisesti hakeutuu paljon pääkolmikon seuraan).

Itsekään en hirveästi tykkää Ginnystä hahmona, mutta en kyllä koe että hän on, sinun sanojasi lainaten "bitch" (termi jota en hirveästi tykkää käyttää, mutta olkoon), sillä hän on selkeästi todella fiksu ja huumorintajuinen ja tulee enmmän Frediin ja Georgeen kuin Roniin. Olet ehkä saanut Ginnystä ylimielisen kuvan sen takia, että häntä kuvataan usein Ronin kautta ja sisarukset usein riitelevät ja puhuvat toisilleen eri tavalla kuin ystäville tai muille ihmisille. Ronin seurassa Ginny varmasti käyttäytyy töykeämmin ja suorasukaisemmin, mutta annan kyllä sen anteeksi, koska itsekin käyttäydyn ja puhun ihan eri tavalla isoveljeni seurassa.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #292 : Heinäkuu 16, 2015, 19:09:36 »
No mulla on mun tyyli kirjoittaa, sulla sun tyyli kirjoittaa?? En tiennyt et siinäkin on jotkut säädökset mitenkä ihmisten pitää täälä kirjoittaa? :O Ei ainakaan ennen ole ollut?
Voisitko opetella äidinkieltä ja kysyä sit mitä tarkottaa ... ?

Ja jos mulla on kaksi kysymysmerkkiä perässä ni miten se tekee aiheesta vaikeemmin luettavan? :O Oikeasti? Ja kuten sanoin mielipide asia on mielipide asia mun mielestä Ginny on ärsyttävä ja kaikinpuolin epäonnistunut ja turha hahmo. Itseasiassa uskon että Row paritti Ginnyn Harrylle ainoastaan siitä syystä, koska H/G fanit olis muuten varmaan olleet Row.n kimpussa tai jotain vastaavaa ellei olisi niin tehnyt... ja kaiken lisäksi Ginny on NIIN huono kopio Lilystä kuin olla ja voi... nimi, hiusten väri, asenne, ihan kaikki. Järjettömän huono James/Lily kopio.

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #293 : Heinäkuu 16, 2015, 20:28:02 »
No mulla on mun tyyli kirjoittaa, sulla sun tyyli kirjoittaa?? En tiennyt et siinäkin on jotkut säädökset mitenkä ihmisten pitää täälä kirjoittaa? :O Ei ainakaan ennen ole ollut?

Ja jos mulla on kaksi kysymysmerkkiä perässä ni miten se tekee aiheesta vaikeemmin luettavan? :O Oikeasti?

Anteeksi nyt, mutta minun äidinkielen taitoni on erittäin hyvä ja viimeksi kun katsoin, kaikkien säädösten mukaan kaksi kysymysmerkkiä peräkkäin ja joka toisen lauseen lopettaminen kolmeen pisteeseen EI ole standardia suomen kieltä. Pelkät ylimääräiset välimerkit eivät tee tekstistäsi niin vaikeaselkoista, se oli vain yksi esimerkki. Käytät kirjoituksissasi myös paljon puhekieltä ja toistat samoja argumentteja hirveän usein, vaikka täällä ollaan nimenomaan pyydetty, että annat aiheesta jonkun muunkin esimerkin. Pidemmissä teksteissä kaikki tämä tekee tekstistä vaikeammin luettavaa. Myönnän, että itsekin käytän chateissä ja tekstiviesteissä puhekielimäisempää tyyliä, enkä niin välitä välimerkeistä, mutta kyllä mielestäni osoittaa vain hyvää makua ja parempaa suomen kielen taitoa, että osaa valita missä mediassa käyttää puhekieltä ja milloin siirtyy enemmän kirjakieliseen tyyliin.

Kukaan tässä viestiketjussa ei ole yrittänyt riistää sinulta mielipidettäsi, ihmiset ovat vain pyytäneet enemmän selityksiä siitä, miksi olet jotain tiettyä mieltä, siitähän se keskustelu juuri aikaiseksi saadaan! Itsekihän juuri myönsin, että en pidä Ginnystä hahmona, olen siis pohjimmiltani samaa mieltä kanssasi, joten miksi hyökkäät kimppuuni?
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #294 : Heinäkuu 16, 2015, 22:54:59 »

Ja jos mulla on kaksi kysymysmerkkiä perässä ni miten se tekee aiheesta vaikeemmin luettavan? :O Oikeasti?

Anteeksi nyt, mutta minun äidinkielen taitoni on erittäin hyvä ja viimeksi kun katsoin, kaikkien säädösten mukaan kaksi kysymysmerkkiä peräkkäin ja joka toisen lauseen lopettaminen kolmeen pisteeseen EI ole standardia suomen kieltä. Pelkät ylimääräiset välimerkit eivät tee tekstistäsi niin vaikeaselkoista, se oli vain yksi esimerkki. Käytät kirjoituksissasi myös paljon puhekieltä ja toistat samoja argumentteja hirveän usein, vaikka täällä ollaan nimenomaan pyydetty, että annat aiheesta jonkun muunkin esimerkin. Pidemmissä teksteissä kaikki tämä tekee tekstistä vaikeammin luettavaa. Myönnän, että itsekin käytän chateissä ja tekstiviesteissä puhekielimäisempää tyyliä, enkä niin välitä välimerkeistä, mutta kyllä mielestäni osoittaa vain hyvää makua ja parempaa suomen kielen taitoa, että osaa valita missä mediassa käyttää puhekieltä ja milloin siirtyy enemmän kirjakieliseen tyyliin.

Kukaan tässä viestiketjussa ei ole yrittänyt riistää sinulta mielipidettäsi, ihmiset ovat vain pyytäneet enemmän selityksiä siitä, miksi olet jotain tiettyä mieltä, siitähän se keskustelu juuri aikaiseksi saadaan! Itsekihän juuri myönsin, että en pidä Ginnystä hahmona, olen siis pohjimmiltani samaa mieltä kanssasi, joten miksi hyökkäät kimppuuni?

No pitäsikö pyytää ihan anteeksi sitä et mulla on lukihäiriö? :O Varmaan? Ja mun tyyliin kuuluu heittää kaksi kysymysmerkkiä jos todella haluan vastauksen tekstiini tai jos halun tosi vahvan huomion (ni käytän capsia tai huutomerkkiä) ja kuka hyökkää kimppuun? Mua ärsyttää suunnattomasti se et ihmiset alkaa vttuileen mulle mun lukihäiriöstä, ja tosiaan (...) merkki on lähinnä just et heität lauseen ilmaan. Anteeksi kun en tiennyt sen olevan kiellettyä? :O Ja luulin että täälä saa ihan käyttää puhekieltä. Ymmärtäsin jos tää olis joku suomenkielisyyden foorumi että sitä vaadittais tai et lukijakunta olis monesti jotenkin kaikenikäsiä ni ymmärtäsin mut suurinosa täälä on vois karkeesti sanoen alta 35. Et eiköhän sen ikäset osaa lukea puhekieltä? :D

Poissa Zenzibar

• Aurori
  • *
    • Home sweet home
« Vastaus #295 : Heinäkuu 17, 2015, 12:27:48 »
No pitäsikö pyytää ihan anteeksi sitä et mulla on lukihäiriö? :O Varmaan? Ja mun tyyliin kuuluu heittää kaksi kysymysmerkkiä jos todella haluan vastauksen tekstiini tai jos halun tosi vahvan huomion (ni käytän capsia tai huutomerkkiä) ja kuka hyökkää kimppuun? Mua ärsyttää suunnattomasti se et ihmiset alkaa vttuileen mulle mun lukihäiriöstä, ja tosiaan (...) merkki on lähinnä just et heität lauseen ilmaan. Anteeksi kun en tiennyt sen olevan kiellettyä? :O Ja luulin että täälä saa ihan käyttää puhekieltä. Ymmärtäsin jos tää olis joku suomenkielisyyden foorumi että sitä vaadittais tai et lukijakunta olis monesti jotenkin kaikenikäsiä ni ymmärtäsin mut suurinosa täälä on vois karkeesti sanoen alta 35. Et eiköhän sen ikäset osaa lukea puhekieltä? :D

Jos koit viestini niin, että hyökkäsin kimppuusi lukihäiriösi takia, niin pahoittelen. Huomautin vain, mistä syystä joitakin viestejäsi voi olla raskaampi lukea ja hankalampi ymmärtää ja se johtuu juurikin enemmän tyyliseikoista, joista itsekin sanoit että tietoisesti niitä käytät, ne eivät siis johdu lukihäiriöstäsi millään tavalla. Ja minusta se, minkä ikäistä porukkaa täällä liikkuu, ei mitenkään liity siihen minkälaista kieltä täällä puhutaan. En sano ettei puhekieltä saa käyttää Vuotiksessa, sanoin, että sen liiallinen käyttö vaikeuttaa lukemista ja tekee argumenteistasi epäuskottavampia.

Mieti itsekin, jos lukisit vaikka kirjaa, joka on kirjoitettu kokonaan puhekielellä ja vielä ehkä vähän eri murteella kuin omasi. Eikö sitä olisi aika hankala ymmärtää ja siitä tulisi pidemmän päälle raskasta lukea? Tämäkin on taas vähän kärjistetympi esimerkki, mutta yritän nyt viimeisen kerran selittää tuota mistä minä ja jotkut muutkin ovat maininneet.

Sinun kanssasi on hankala keskustella myös siksi, että tartut meidän viesteissämme vain yhteen asiaan, mutta jätät vastaamatta olennaisiin kysymyksiin ja niihin asioihin joista me oikeasti haluaisimme keskustella.

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #296 : Maaliskuu 26, 2016, 16:02:45 »
Vähiten haluaisin kuulua rohkelikkoon. Rohkeus ei mielestäni ole niin arvostettava ominaisuus kuin oveluus, älykkyys tai luotettavuus. En haluaisi sinne myöskään sen takia koska tunnen kuuluvani sinne vähiten.
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #297 : Maaliskuu 26, 2016, 19:30:30 »
Mitämitä? En ole näennä tähänkään kirjoittanut... korjataan asia!

En haluaisi rohkelikkoon, ihan vain siksi koska en ole koskaan ollut mitenkään rohkea, rämäpäinen, sääntöjen rikkoja, uskollinen yms. enkä ole koskaan muita arvostanutkaan kuin uskollisuutta. Niin, enkä puuskupuheihinkaan haluaisi kuulua koska... se on jotenkin niin "tylsä" tupa. Siis ei heissä mitään vikaa ole, mutta missä on sen tuvan hiukan negatiivinen särmä? Rohkelikot ovat uhkarohkeita ja itsepäisiä, korpinkynnet (mistähän tämänkin olen keksinyt?) saattavat sanoa jotain terävää ja loukkaavaa eivätkä aina ole järin empaattisia, luihuiset ovat hyökkääviä ja ylpeitä. Puuskupuhista en sellaista jännittävää piirrettä löydä, ja minusta liian kiltit ihmiset ovat hiukan ikävystyttäviä. Joten tupani vaihtelee korpinkynnen ja luihuisen välillä.
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.

Poissa liemimestari

• Vuotislainen
« Vastaus #298 : Toukokuu 01, 2016, 15:21:04 »
OOn ehkä ainoo, joka sanoo näin, mutta en todellakaan haluais Luihuiseen. En ymmärrä miks se on kaikkien mielestä niin ihana, kaikki luihuiset jaan on niin hemmetin ylimielisiä koska "olen puhdasverinen jeejee apua kuraverinen iik". Ja muutenkin. Luihuinen vaan on jotenki tosi hirvee tupa.

Poissa Korpinkynsi tyyppi

• Vuotislainen
« Vastaus #299 : Toukokuu 20, 2016, 14:12:12 »
En haluaisi missään nimessä luihuiseen. Se ei vain jotenkin viehätä minua. En ole muutenkaan luihuis tyyppiä joten luultavasti sinne joutumisen riski ei olisi kovinkaan suuri. En myöskään pitäisi luihuisen oleskeluhuoneesta sillä se vaikuttaa jotenkin pimeältä eikä kauhean viihtyisältä tai kodikkaalta.