Kirjoittaja Aihe: The Used  (Luettu 2808 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
The Used
« : Helmikuu 04, 2007, 19:50:04 »
Päätimpä tehdä tämän keskustelun uudelleen, kun se softan vaihtuessa vuotiksesta katosi.

Elikkäs kyseessä on yhdysvaltalainen yhtye, The Used.

Usedin debyyttialbumi, The Used, ilmestyi vuonna 2002 ja myi kultaa, ja vuonna 2003 sitä seurasi live cd-dvd, Maybe Memories.
Vuonna 2004 ilmestyi toinen levy, In Love And Death, joka myi kultaa myöskin.
Tämän vuoden maaliskuussa tuli myyntiin live cd-dvd Berth, jonka cd:llä on Usedin vanhempaa tuotantoa live-versioina.
Tänä vuonna ilmestyi myös uusin albumi, Lies For The Liars.

Bändin kokoonpano näyttää tältä:
  • Bert McCracken, laulu
  • Jeph Howard, basso
  • Dan Whitesides, rummut
  • Quinn Alman, kitara

The Usedin kotisivut tässä

Used on siis toinen lempibändeistäni. Yhtyeeseen tutustuin kuultuani My Chemical Romancen ja The Usedin kappaleen Under Pressure (joka siis on alkuperältään David Bowien ja Queenin yhteinen biisi). Itse omistan bändin kaikki kolme albumia, ja DVD:t kenties tulee ostoslistalle kun DVD-soitin tulee hankittua.

Lempikappaleitani ovat Take It Away, I'm A Fake, The Taste Of Ink, I Caught Fire... Oikeasti, ei ole mitään järkeä ruveta listaamaan kun lähestulkoon kaikista pidän :D
Videoista olen nähnyt tähän mennessä ilmestyneistä kaikki, ja suosikkini ovat luultavasti All That I've Got ja Buried Myself Alive. Tuntuu että All That I've Got'ia ei tarvitse edes perustella, jokainen sen nähnyt on varmasti myös ihastunut siihen jos Usedista pitää. Buried Myself Aliven video taas jostakin syystä kiehtoo minua ihan muuten vain, siinä missä itse biisikin.

Noniin ihmiset (miksei toki myös muut otukset), kertokaa mielipiteitänne ja muutakin keskustelua aiheesta!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2007, 21:26:54 kirjoittanut uimaintiaani »

velhotar

• Ankeuttaja
Re: The Used
« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2007, 16:50:14 »
Omistan In Love And Deathin, jolla Bert kuulostaa rakkaan enoni mukaan "vihaiselta naiselta" ("ei se laulaja oo nainen" "no vihainen se ainakin on"). Ehkä se vähän saattaa kuulostaakin kyllä naiselta. Eka levy taitaa tulla hankittua joskus kesällä, jos silloin sais jostain vähän rahaakin. Lempibiisejä mä en osaa yhtään sanoa. Ehkä kaikki. :P Hard to Say on aika ihana. Mä en ole tajunnut sitä Under Pressurea koskaan. En sitä hirveästi oo kuunnellutkaan, mutta se ei kyllä hirveästi iskenyt silloin joskus.

Koska sen uuden levyn pitäis tulla? Onko siitä ilmotettu jo jotain nimiä, kansikuvaa tai mitään? Oon ihan hukassa taas jälleen kerran. :)

Abahachi

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2007, 18:29:05 »
Paljoa en ole The Usedia kuunnellut, mutta tutustuin kyseiseen bändiin kaverin kautta ja ehdottomasti haluan kuulla sitä lisää. Tähän mennessä en ole saanut käsiini kuin Blue and Yellow, On My Own ja I Caught Fire (In Your Eyes) - kappaleet, ja pidän niistä aivan valtavasti. Kaikki noista ovat hyviä, mutta On My Ownista pidän ehkä noista kolmesta vähiten.
Olin kuullut Usedista jo monta kertaa ennen kuin kuuntelin sitä (siten, että tiesin kuuntelevani juuri sitä;)) ja yllätyin, kun luulin oikeastaan sitä ennen että bändi soittaisi jotenkin erilaista musiikkia.

Kuulemani laulut ovat kaikki omalla tavallaan herkkiä ja niitä on ihana kuunnella. Eli ehdottomasti pidän, mutta en vain voi kovin pitkää viestiä kirjoittaa sen perusteella mitä minä heistä tiedän. Voisin sitten tulla tänne laittamaan uutta viestiä, kun pääsen hankkeessani eteenpäin ja olen kuullut enemmän The Usedin tuotantoa.:)

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2007, 19:49:08 »
Lainaus käyttäjältä: velhotar
Koska sen uuden levyn pitäis tulla? Onko siitä ilmotettu jo jotain nimiä, kansikuvaa tai mitään? Oon ihan hukassa taas jälleen kerran. :)
Tämä tieto ei ole mitenkään varmaa sitten, mutta käsittääkseni levyn nimi on Berth.
Ilmestymispäivää en nyt muista, mikäli olen sitä mistään lukenutkaan, mutta mielestäni se Usedin kotisivuilla luki mitkä eivät tällä hetkellä meidän jumittavalla masiinalla suostu näkymään, joten en voi käydä varmistamassa asian laitaa.
Tosin ihan kuin etusivulla olisi lukenut jotakin myös jostakin live cd-dvd:stä, jonka nimi sitten saattoi olla se Berth, ja joka myös ilmesyisi tänä vuonna, joten älkää luottako nyt minuun, sillä tämä tieto voi olla ihan väärää.
Ota siitä sitten tolkkua. ^^ Pitää nyt katsastella jos jostain saisi ongittua tietoa siitä uudesta levystä ja pitää tulla sitten kirjoittamaan uusiksi :D

//muoksista.

Lainaus käyttäjältä: Briette
Levy ilmestyy 2.6.2007 ja sen nimi on Berth. Ja sen todellakin näkee kotisivuilta, pomppii silmille. :D
Eli niin sitten. Mikä lieneekään sitten se live cd-dvd, eiköhän sekin selviä aikanaan :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2007, 19:44:20 kirjoittanut uimaintiaani »

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2007, 16:59:48 »
Levy ilmestyy 2.6.2007 ja sen nimi on Berth. Ja sen todellakin näkee kotisivuilta, pomppii silmille. :D

Eli, itse pidän bändistä ja se onkin siellä mun kuunneltuimpien  bändien listalla. Kuulin itse tästä MCR:än kautta joka on sattumoisin lempibändini :D Eli siis Under Pressure kappaleen kuultuani, päätin jonkin ajan kuluttua hake vähän he Usedia koneelle. Loppuen lopuksi hain miltei kaikki The Used ja In Love And Death levyjen kappaleet. Yhtään levyä en omista, enkä juurikaan ole niiden hankintaan rahoja säästellyt. Mutta jos tässä tämän vuoden aikana saisi ostettua niin ihan kiva olisi. :D

Lemppari biisejä on varmaankin Take Away, It's Hard To Say, Noise And Kisses, Blue And Yellow. Kaikki ne videot olen nähnyt jotka heidän kotisivuillaan on, mutta kyllä toi All That I've Got on videoista paras, koska siinä on niin selkeä idea videossa. Kappaleena kyseinen biisi on myös ihana.

Ja sitten vielä loppuun, tietäisikö kukaan mistä noita aiempia levyjä olisi mahdollista hankkia??
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2007, 19:25:17 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Helmikuu 06, 2007, 19:47:36 »
Ja sitten vielä loppuun, tietäisikö kukaan mistä noita aiempia levyjä olisi mahdollista hankkia??
Ainakaan cdon.comissa niitä ei ole, platta.netissä ne on, mutta sieltä tilaaminen näytti minusta jotenkin hankalalta... Mene ja tiedä sitten.
Niin, minäkin haluaisin tietää, että onkos niitä mahdollisesti missään kaupoissa?

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Helmikuu 06, 2007, 20:16:36 »
Ainakaan cdon.comissa niitä ei ole, platta.netissä ne on, mutta sieltä tilaaminen näytti minusta jotenkin hankalalta... Mene ja tiedä sitten.
Niin, minäkin haluaisin tietää, että onkos niitä mahdollisesti missään kaupoissa?

Öhöm.. kyllä niitä muuten löytyy cdon.comista :D

Nimittäin jos hakuun kirjoittaa "used" ilman "the"-alkua, niin silloin löytyy kolme niiden levyä (The Used, In Love And Death, sekä uusin levy Berth) Ja kyllä, kyseessä on sama bändi kun tarkistin asian vielä.

Itse en ole kuullut yhtään bändin biisiä, mutta nimen olen kuullut lähinnä The Osbournes tv-sarjan kautta, jossa yhtyeen laulaja Bert oli vierailevana tähtenä (2. tuotantokausi, jakso 5)

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Helmikuu 06, 2007, 20:34:08 »

Öhöm.. kyllä niitä muuten löytyy cdon.comista :D

Nimittäin jos hakuun kirjoittaa "used" ilman "the"-alkua, niin silloin löytyy kolme niiden levyä (The Used, In Love And Death, sekä uusin levy Berth) Ja kyllä, kyseessä on sama bändi kun tarkistin asian vielä.

Ahaa, no minä tomppeli en ole tajunnut tätä asiaa :D Mutta kiitos tiedosta. Voisi katsastella rahatilannetta, jos vaikka samalla tilaisi Usedia, kun on tilaamassa MCR:än levyn.

//muoksista.
Elikkäs joo, se Berthän on siis live-cd. Siitä dvd:stä en sitten tiedä, kappalelistassa ei ainakaan lukenut mitään, mutta Usedin kotisivuilla (jotka taas toimivat koneellamme) lukee että se on myös dvd, tiedä nyt sitten häntä. :D Berthillä on noita Usedin vanhempia kappaleita live-versioina (korjatkaa taas jos olen väärässä), sellaisen käsityksen siis nyt katsottuani cdon.comista sain.
Nyt on vain hankala päättää, että jos nyt jommankumman, The Usedin tai In Love And Deathin tulen tilaamaan, niin kumman :D (rahani nimittäin eivät tällä hetkellä riitä kuin vain toiseen.) Molempien levyjen kappaleista pidän, mutta se ei ole nyt tämän hetken murhe, kun en ihan vielä kuitenkaan pääse tilaamaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2007, 20:54:27 kirjoittanut uimaintiaani »

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
Vs: The Used
« Vastaus #8 : Huhtikuu 28, 2007, 19:22:59 »
Olisihan se pitänyt arvata, että ennen pitkään tähänkin bändiin lankean. Kaverini ovat kuunnelleet bändiä suhteellisen pitkään, mutta minua ei taas ole oikeastaan kiinnostanut pätkääkään. Jonkun biisin kuulin ja ei oikein iskenyt. Nyt sitten kun kaverini olivat katsomassa The Usedia Lontoossa, minunkin oli aika valaistua. Aloin ottamaan bändistä hieman tarkempaa selkoa, kun kaverini ilmoittivat matkastaan ja noloa myöntää, että aiempi innostumattomuuteni alkoi muuttua syväksi kiinnostukseksi. Nyt kun sitten tuossa eilen sain mp3-soittimeni huollosta siirsin sinne suuren määrän The Usedin biisejä ja tänään en ole muuta tehnytkään kuin kuunnellut niitä.

Olin vielä vähän aikaa sitten sitä mieltä, että Gerard Wayn lauluääni on ehdottomasti eniten minun korvaani miellyttävä, mutta nytpä on mielipiteeni kääntynyt päälaelleen. Bertin ääni kuulostaa minun korvaani rutkasti paremmalta. Suomeksi siis Bertillä on lauluääni, jota kuunnetelen kaikkein mieluiten (ei sillä, että Gerardin äänessä olisi mitään vikaa). Sen ääni on jollain tavalla hirveen herkkä ja koskettava. Tekee mieli aina vaan sulkea silmät ja upota siihen. (Nyt menee aika ihkutteluksi eli lopetan).

Suosikkeja biiseistä taitavat olla Blue and Yellow, I Caught Fire ja Buried Myself Alive. Ainakin, mitä nyt tästä heti tulee mieleen. Erityisesti I Caught Fire on aivan ihastuttava. Yksi suosikeistani kaikista maailman kuulemistani kappaleista. Sanoituksiin en osaa vielä ihan hirveästi sanoa mitään, koska en ole vielä ehtinyt täysin sisäistämään niitä. Siinä menee ainakin minulla aivan hirvittävän kauan aikaa.

Aivan loistava bändi siis ja tahtoisin kovin mielelläni myös kuulla livenä.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Soijakastike

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 28, 2007, 22:51:21 »
Njoo useddi on ihan hyvä bändi, tosin tällaisia samanmoisia bändejä on aikasta paljon.
Itse tutustuin ko. bändiin kaverini kautta joka tutustutti minut puoliväkisin oikeastaan :D
Eli siis pakotti minut katsomaan youtubesta videon " box full of sharp objects" (envastaakirjoitusvirheistä)
Itse kun olin niin kesähuumassa niin rakastuin bändin musiikkin, ja usedin myötä rupesin muutenkin kuunteleen tuollaista samanlaista musiikkia.
Eli siis mielestäni The Used on ihan jees bändi.

Parhaat biisit mielestäni ovat: "Blue and yellow", "On my own", "Take it away" ja "Yesterday's feelings"

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Toukokuu 03, 2007, 15:30:13 »
Tuo uusi levyhän ilmestyy 22.5.2007, nimi Lies for the Liars. Siitä se uusi video The Bird and the Worm on myös katottavissa tosta linkistä. Itse menin rakastumaan tohon kappaleeseen ekalla kuuntelu kerralla, eikä loppua oikeen näy. Siinä on kyllä jotenkin kieroon kasvaneet sanat, vaikka siinähän onkin omastamielestäni kyse vertauskuvasta. Bertin ääni, yllätys yllätys, on taas niin ihanan pehmeä :)

Lainaus käyttäjältä: Liberty
Suomeksi siis Bertillä on lauluääni, jota kuunnetelen kaikkein mieluiten (ei sillä, että Gerardin äänessä olisi mitään vikaa). Sen ääni on jollain tavalla hirveen herkkä ja koskettava. Tekee mieli aina vaan sulkea silmät ja upota siihen. (Nyt menee aika ihkutteluksi eli lopetan).
No joo, on sillä kyllä sellanen ääni, että tahtoisi vaan jäädä ikuisuudeksi kuuntelemaa, mutta sitten voi taas vaihtaa MCR:n tilalle ja haluan jäädä vielä enemmän kuuntelemaan Gerardia. Bertillä on sellanen pehmeempi ääni, vaikka se nyt tykkääkin karjua miltei joka kappaleessa :'D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2007, 21:41:00 kirjoittanut Briette »

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Toukokuu 03, 2007, 21:38:12 »
Suomeksi siis Bertillä on lauluääni, jota kuunnetelen kaikkein mieluiten (ei sillä, että Gerardin äänessä olisi mitään vikaa). Sen ääni on jollain tavalla hirveen herkkä ja koskettava. Tekee mieli aina vaan sulkea silmät ja upota siihen. (Nyt menee aika ihkutteluksi eli lopetan).
No joo, on sillä kyllä sellanen ääni, että tahtoisi vaan jäädä ikuisuudeksi kuuntelemaa, mutta sitten voi taas vaihtaa MCR:n tilalle ja haluan jäädä vielä enemmän kuuntelemaan Gerardia. Bertillä on sellanen pehmeempi ääni, vaikka se nyt tykkääkin karjua miltei joka kappaleessa :'D
Kyllä, totta :D
Bertin ääni on just sellanen ihanan pehmeä, vaikka (niinkuin Briette tossa sanoikin) vähän karjua hän taitaa melkoisen usein :D Ei sillä, ettei sitäkin olisi mukava kuunnella x) "Musiikissa kuuluu aina vähän huutaa." (niinkuin joku joskus sanoi :D )

Piti joo munkin (siis minunkin :D ) tulla kirjoittamaan jo ajat sitten tosta Lies For The Liarsista, mutta ei ole vain ikinä jaksanut tai ehtinyt. Olen tähän mennessä kuullut tuolta levyltä The Bird And The Wormin, Handsome Awkwardin ja Hospitalin. Kaikista niistä tykkään :)
The Bird And The Wormin musiikkivideo on kyllä.. (nyt jää lause kesken kun en keksi mikä.) Se teki ihan sanattomaksi, sen verran outo ja ihana kuitenkin se oli. Tykkään kyllä.

Ja taas kirjotan tonne ekaan viestiin uudesta levystä jotain :D

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 06, 2007, 11:16:45 »
Kyllä, totta :D
Bertin ääni on just sellanen ihanan pehmeä, vaikka (niinkuin Briette tossa sanoikin) vähän karjua hän taitaa melkoisen usein :D Ei sillä, ettei sitäkin olisi mukava kuunnella x) "Musiikissa kuuluu aina vähän huutaa." (niinkuin joku joskus sanoi :D )

Bertin ääni taitaa olla hieman persoonattomampi kuin Gerardin. Gerardilla on paljon vivahteikkaampi ääni, mutta minä jään silti mielummin kuuntelemaan Bertiä. Minulla on ehkä tällainen herkkä vaihe nyt, koska minä ainakin olen huomannut, että The Used on muutenkin kuin laulajan äänen osalta paljon "herkempää" kuin My Chemical Romance. Siksi olenkin ihmeissäni, että olen kuullut niin monelta, etteivät he pysty erottamaan MCRää ja The Usedia toisistaan, vaikka minusta ne ovat ihan erilaisia. Tuosta karjumisesta, ilman sitä saattaisivat kappaleet jäädä hieman persoonattomiksi eli ne on hyvä olla siellä ja yllättävää kyllä Bertin pehmeä ääni toimii hyvin niissäkin kohdissa, joissa karjutaan.

Musiikkivideot eivät taida olla ihan The Usedin juttu. En jaksanut oikein jäädä katselemaan niitä ajatuksella. Tosin The Bird and The Worm -video olikin sitten vastoin odotuksiani uskomaton. Sitä vain jäin tuijottamaan täysin yllätettynä. All That I'Ve Got herätti jotenkin mielenkiintoni ja se olikin ihan hyvä, mutta muiden perusteella en odottanut The Bird An The Wormilta kovinkaan paljoa. Ehkä tämän uuden tulevan levyn myötä (joka muuten vaikuttaa parhaalta, mitä The Used on tehnyt) löytyy myös parempi linja musiikkivideoille. Näistä muutamasta biisistä, mitä olen uudelta levyltä kuullut kuulee, että nyt alkaa löytyä sellaista hieman räväkämpään ja mieleenpainuvampaa linjausta. Aikaisemmin biisit ovat osaksi jääneet ehkä hieman taustamusiikkitasolle.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Toukokuu 07, 2007, 20:24:38 »
Musiikkivideot eivät taida olla ihan The Usedin juttu. En jaksanut oikein jäädä katselemaan niitä ajatuksella. Tosin The Bird and The Worm -video olikin sitten vastoin odotuksiani uskomaton. Sitä vain jäin tuijottamaan täysin yllätettynä. All That I'Ve Got herätti jotenkin mielenkiintoni ja se olikin ihan hyvä, mutta muiden perusteella en odottanut The Bird An The Wormilta kovinkaan paljoa.
The Bird And The Wormin video on kyllä aivan erilainen kuin muut. Sitä jäin minäkin tuijottamaan. Ehkä kummallisin koskaan näkemäni video, mutta aivan mahtava.
All That I've Gotilla on minusta tosi hyvä video. En tiedä mikä siinä kiehtoo niin kovasti, mutta silti jaksan pitää siitä aina ihan kamalasti.
Muut musiikkivideot ovat The Usedilla vähän kummallisia, ei taida olla ihan Usedin juttu, niin kuin Liberty sanoi. Take It Away ja I Caught A Fire, jotka molemmat ovat yksiä lempikappaleistani, eivät videoina jaksa herättää mielenkiintoani kunnolla. Ne on jotenkin vaan niin sekavia tai jotain. Mutta Buried Myself Alive teki kyllä poikkeuksen minulla. Näin videon vasta aika vähän aikaa sitten, enkä tajua miksi pidän siitä niin kauheasti, mutta minä vaan pidän. (Vaikka tämä huomautus onkin turha, niin pakko silti sanoa. Kun Bert on siellä ihme boksissa, niin sen hiuksia ei voi olla tuijottamatta. Ne on aivan ihanat :D )

//Huhutar poisti toimimattoman linkin
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2010, 21:30:57 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Toukokuu 20, 2007, 13:35:06 »
Kuuntelen nyt toista päivää uuden levyn kappaleita myspacesta ja ei voi muuta sanoa kuin olen mykistynyt. Siistiä jälkeä ovat pojat saaneet aikaan ja en jaksa odottaa tiistaita, että saan levyn ostetuksi ja pääsen toden teolla kuluttamaan näitä kappaleita läpi. Näissä uusissa biiseissä on tietyllä tavalla huolitellumpi linja kuin vanhoissa. Ne ovat selkeämmin järjestyksessä levyn sisällä ja kappaleissa on aika selkeä etenemislinja. En nyt osaa sanoa tätä kauhean hyvin. Toisaalta aika taattua The Usedia, että mikään ei oikein yllätä vaan biisit ovat alusta loppuun hienoa jälkeä. Ehkä hieman jää kaipaamaan jonkinlaista rosoisuutta.

Monipuolinen levy ainakin näin ensikuulemalta. Vähän kaikenlaisia biisejä, ei pelkkää mättöä tai pelkkää nyyhkyä. Mukavalla tavalla ehkä hieman rajumpi ote kuin aikaisemmilla levyillä. Sanoituksista on turha vielä sanoa mitään, koska en vielä edes muista kappaleiden nimiä.

Sen voin sanoa, että ne jotka ovat The Usedista pitäneet tähän asti, tulevat rakastumaan enkä yhtään epäile, että tällä levyllä saadaan kalastettua uusia faneja ja lisää näkyvyyttä.

//muoks. Tässä levyllä on käytetty hauskoja kikkoja säilyttämään mielenkiinnon. Pidän erityisesti siitä, kun aloitusraita, The Ripper, jumiutuu paikalleen. Tai siis, että se kuulostaa siltä kuin levy olisi mennyt rikki, mutta se kuuluukin vain kappeleeseen. Säikähdin ekan kerran ihan jumalattomasti, että levy hajosi ennen kuin pääsin ensimmäistä biisiä pidemmälle. Lisäksi Fand A Wayn tausta kilhaduksen ja kolahdukset jäävät mieleen. VÄhän persoonallisuutta pelissä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2007, 11:09:59 kirjoittanut Liberty »

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Toukokuu 21, 2007, 16:41:55 »
Kaikki nuo uuden levyn kappaleet nyt onnellisesti koneella :) Ihania, vaikka kaipaan kyllä sitä sellaista holtittomuutta, mitä vanhoissa biiseissä on. Mutta on tässä omat hyvät puolet, jaksaa kuunnella, ihanku en ois ennen jaksanut, pitkään näitä kappaleita. Paljon vaihtelevuutta näissä meinaan. Tosin en voi tajuta, miten Handsome Awkward ja The Bird And The Worm on laitettu peräkkäin.. Mutta joo, ei tossa oo muuta, mutta en henkilökohtasesti ymmärrä sitä :'>
Nyt varmaan eniten tykkään Paralyzed-kappaleesta, se musiikki on ihana ja siihen vielä Bertin ääni, niin ihanaa kuultavaa tulee ;) Tää levy on kyllä niin pakko ostaa, mutta veikkkaan sen menevän riparin jälkeiselle ajalle, kun muutenkin tilaan kaikkea sitten. Levyjä ja DVD:n. Mutta ihan upea levy tämä uusi :)

Ja asia viesti tuli.

//edittii. Hain samalla muuten All That I've Gotin akustisen version, ihana :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2007, 19:39:56 kirjoittanut Briette »

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Syyskuu 27, 2007, 21:15:59 »
Hahaa, ihanaa, tuplapostaus.

Ei varsinaisesti Usediin liity, mut eipä Bertille nyt kukaa omaakaa topiccia varmaan aio tehdä. Joten asiaan. Hain koneelle tänää jotain joululauluja ja samaala törmäsin semmoseen War is over-biisiin, jossa Bert laulaa. Äyh, rakastuin ihan silmänräpäyksessä siihen. Eipä kyllä, Bert kuulostaa ihan itseltään, joten se nyt mikään yllätys ollu. Se biisi oli joku Street Drum Corps ft. Bert McCracken - Happy Christmas (War is over).

Poissa Meemes

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #17 : Joulukuu 17, 2007, 19:06:23 »
Kyllä, kuuntelen The Usedia. Kuuluu suosikkeihini muutaman muun bändin lisäksi.
Itse omistan levyn In Love And Death ja ajattelin tilata joulun jälkeen Lies for the Liars -levyn, jos rahatilanne sallii.
Joskus ennen kesää kuulin The Bird and The Worm -kappaleen. Aluksi en oikein ymmärtänyt musiikkia, mutta halusin silti kuulla lisää. YouTube oli ahkerassa käytössä. Kuuntelin eri biisejä, suosikeiksi nousivat Buried Myself Alive ja I Caught the Fire (in your eyes). Koko kesän kuuntelin Youtubesta, valitettavasti. Joskus syksyllä sain tilattua In Love And Deathin. Ihastuin heti kappaleeseen Hard to Say. Tällä hetkellä en sitä hirveästi kuuntele, mutta silti sitä kuunnellessani keskityn sanoihin. I'm a Fake taitaa olla suosikkini levyltä. Tietysti I Caugth the Fire (in your eyes) kuuluu aika usein kuunnellessani.
YouTubesta edelleen kuuntelen muutamaa biisiä, kuten Liar Liar (burn in hell) ja Taste of Inkkiä.
Heti edellisen viestin luettuani oli pakko kuunnella kyseinen biisi. Minuun se ainakin teki heti vaikutuksen, jotenkin koskettava.
Vielä itse bändistä hieman. Bertin äänestä pidän, todella paljon. Yleensä en hirveästi kuuntele musiikkia, missä laulu on heiman karjuvaa, mutta voin sanoa, että Bertille se sopii. Kitaristi, eli Quinn, on mielestäni jotenkin huvittava. En tiedä miksi tai miten, mutta niin se vain on. Koko bändistä hän on suosikkini, vaikka muutkin ovat erittäin ihailtavia.

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Joulukuu 17, 2007, 21:43:43 »
YouTubesta edelleen kuuntelen muutamaa biisiä, kuten Liar Liar (burn in hell) ja Taste of Inkkiä.
Heti edellisen viestin luettuani oli pakko kuunnella kyseinen biisi. Minuun se ainakin teki heti vaikutuksen, jotenkin koskettava.

Suosittelen ehdottomasti The Taste of Inkin myötä koko ensimmäistä levyä, se on henkilökohtainen suosikkini Usedin tuotannosta ja erittäin "sitä theusedmaista The Usedia" (selkeääkö?).

asiaviesti.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Joulukuu 25, 2007, 19:31:17 »
iaaaaaaaaaah<3 Joululahjaksi kun sain nyt sitten kaikki noi noiden levyt. Siitä Lias for the liarsista, kun mulla on se dvd-cd hökötys, jossa on se ihan über ihana sana-osuus? No kuiteskin. Ai että mä hajoilin sille dvdn alulle. Siis olin nhny sen kyl aikasemmin jo, mutta toi vaan sai mut nauramaan niin kovin paljon. Ja se oli varsin mielenkiintoista, että ne äänitti niitä joitain kappaleita siellä ulkona. Outoa, tai en mä tiedä onko tää jotenkin yleistä, mutta ehdottomasti mukavaa kuunneltavaa. Ja kauhistuksekseni mä huomaan, että toi saattaaki olla mun mielestä niitten paras levy. Tai sitten ne on ne kannet mitkä tekee sen 8'DD Ja mun mielentila. Vaikka kyllä pakko sanoa, että se Queso on jotain niin käsittämättömän kummallista.

Hiih, ja sain mun used-paidan kanssa lahjaksi :) <3

Suosittelen ehdottomasti The Taste of Inkin myötä koko ensimmäistä levyä, se on henkilökohtainen suosikkini Usedin tuotannosta ja erittäin "sitä theusedmaista The Usedia" (selkeääkö?)

No on se kyllä joo tota usedia parhaimmillaan, tai no jaa, se on sitä raminää ja huutoa, kuten myös In Love And Death, että sinälläänhän toi uusin plätyskä eroaa aika paljon vanhemmista. Ihankun kaikilla olis pakko mielle tehdä kolmannesta levystään jotain erilaista ja selkeämpää. Joojoo, kaikilla tottakai, viittasin MCRään. Musta tuntuu että oon jo kerran aikasemminkin mussuttanu tästä jutusta?

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Re: The Used
« Vastaus #20 : Tammikuu 23, 2013, 23:31:57 »
Omistan In Love And Deathin, jolla Bert kuulostaa rakkaan enoni mukaan "vihaiselta naiselta" ("ei se laulaja oo nainen" "no vihainen se ainakin on").

^Repesin.

The Used on minulle kyllä hyvin rakas ja pitkä aikainen suosikki, jossain vaiheessa se oli ehkä melkeimpä se kaikkein paras.
Vanha tuotanto on heiltä kyllä kaikkein parasta eli The Used ja In Love and Death, noihin levyihin rakastuin kun aloin kuuntelemaan ja myöhemmät kolme eivät ole ylettäneet sille tasolle. Tosin Artwork on kyllä aika hieno. Vulnerable on varmaan kaikkein huonoin Used levy, ei se huono ole, mutta ei se minusta kuulosta Usedilta, en saa siitä ollenkaan sitä samaa tunnetta. Omistan siis nuo kaikki levyt sekä Usedin paidan, hupparin ja rannekkeen.

Bertillä on kyllä aivan loistava ääni, todella kaunis. Joskus oli suosikki laulajani ja kyllä se vieläkin niihin parhaimpiin kuuluu.

The Usedin Suomen keikka viime vuonna oli aika hyvä, mutta ei parhaimpia keikka kokemuksiani. Jonotin viisiä tuntia ennen keikkaa, josta puoelt yksin ennen kuin sain seuraa parista randomista. Itse keikka oli yleisön osalta hyvin väkivaltainen ja en tarkoita pelkkää sellasta perus keikalla tönimistä ja heilumista, joka on mielestäni ihan jees ja kuuluu keikkaan, vaan tarkoitan sellaista, että esimerkiksi otetaan edessä olevaa olkapäistä kiinni ja sysätään kaikella voimalla sivuun, niin että se ja muutama sen vierestä kaatuu ja sitten mennään itse lähemmäksi lavaa ja hakataan oikeen kunnolla edessä olevan päätä kyynerpäillä. Okei aika epämääräinen selitys, mutta hyvin monet käyttäytyivät siellä keikalla tuollalailla. Kyllä siitä keikasta silti ihan nautti, jotenki vokaalit olisi voinut olla vähän kuuluvammat.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥