Kirjoittaja Aihe: Itkittekö tai säikähditekö missään elokuvassa (spoilaa)  (Luettu 34484 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
Niinotsikko kertoo kaiken ja jos tämä ei liity täne niin siirtäkää vapaasti.
Joten kertokaa säikähditekkö tai itkittekö misään elokuvan kohdassa?
Ja ei riitä tälläinen esim: siinä missä koiransilmä aukesi.
suurin piirtein näin :Säihkähdin Viisasten kivevssä siinä kohtaa missä sen koiran silmä aukesi.

No Mä alotan puoliverisestä prinsissä no mä alkoin itkee (Melkein kyynelii tuli.) siinä kohtaa missä se Dumledoren ruumis oli siellä tornissa ja kaikki kerääntyi sen ympärille ja Harry ja Ginny oli siinä Dumledoren ruumiin vieressä.
Ja säikähdin siinä kohtaa misssä harry yritti ottaa vettä ja manaliuksen käsi otti Harryn Ranteesta kiinni.
No muissa elokuvissa en oikeastaan säikähtäny tai itkeny.
Kertokaa omasta kokemuksesta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2009, 18:03:20 kirjoittanut Leksu »

Haaveilija

• Ankeuttaja
Vs: Itkittekö tai säikähditekö missään elokuvassa (spoilaa)
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2009, 11:39:13 »
Enpä ole oikein muissa elokuvissa itkenyt tai pelästynyt paitsi tässä tuoreimmassa Potterissa, Puoliverisessä prinssissä. Kyynel vierähti poskelle, kun Kotikolo paloi ja Dumbledoren kuoleman jälkeen, kun kaikki nostivat taikasauvansa ylös.
Säikähdin myös, kun manalius otti Harryn kädestä kiinni, vaikka se oli odotettavissa, mutta kyllä siinä melkein kiljaisi.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #2 : Heinäkuu 23, 2009, 13:59:49 »
Enpä ole oikein muissa elokuvissa itkenyt tai pelästynyt paitsi tässä tuoreimmassa Potterissa, Puoliverisessä prinssissä. Kyynel vierähti poskelle, kun Kotikolo paloi ja Dumbledoren kuoleman jälkeen, kun kaikki nostivat taikasauvansa ylös.
Säikähdin myös, kun manalius otti Harryn kädestä kiinni, vaikka se oli odotettavissa, mutta kyllä siinä melkein kiljaisi.

Mullaki oli ihan silmäkulmassa melkeen valumispisteessä kyynel siin Dumbledoren kuoleman jälkeisessä kohtauksessa.En oo aikasemmin ruvennu vuodattaa kyyneliä missään elokuvassa.Toisaalta ei se kyynel varsinaisesti tullut,se vaan......en osaa selittää....oli lähellä tulla...tavallaan "riippui" siinä silmäkulmassa valmiina valumaan.Varmaan sekin vaikutti,kun katoin sen leffan yksin Tennispalatsissa ylimmällä rivillä tunnelmat katossa(siis yleisesti,en siinä kohtaa).Lisäksi sydän alko pamppailee kiivaasti siinä luolakohtauksessa,koska tiesin mitä kaikkea kohta tapahtuu,luolassa ja muualla.Säikähdin tosiaan siinä,kun manalius(Inferi) otti kiinni Harrysta veden äärellä luolassa.Tosin vaan sen takia,koska tyttö vieressäni säikähti,niin en tavallaan säikähtänyt sitä kohtaa vaan sitä,kun se tyttö säikähti,säikähdys tarttui.

Pinjah

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2009, 15:44:15 »
Säikähin justiinsa siinä kohassa missä Harry ottaa vettä siitä järvestä ja se manalius tarttuu sen käteen. Katoin sivusilmällä että kaikki melkeen "hyppäs" siin kohtaa taakkepäin :D

Poissa möh

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Heinäkuu 25, 2009, 11:51:35 »
Itekkin säikähdin siinä manalius-jutussa... Se oli hyvä kun koko elokuvateatterin sali vaan sillain sykähti :)

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #5 : Heinäkuu 25, 2009, 23:54:41 »
ääh, olen monessakin näissä elokuvissa itkenyt vähän, järkevästä tai vähemmän järkevästä syystä..:) PPssä itkin siinä kun harry ja Hermione puhuvat sen jälkeen kun Ron on Suudellut Lavenderia, sitten siinä Kotikolon palossa, sekä kun kaikki nostivat taikasauvansa Dumbledoren kuoltua..:)

Säikähdin yllättäen manaliuskohdassa, sekä sitten olisiko salaisuuksien kammio, kun harry on Borgin & Burgesilla, ja se mikä-olikaan-käsi tarttuu harryn käteen..;)
Tahdonvoimaa!

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2009, 02:23:54 »
Säikähdin kans siinä, kun se manalius otti Harryn kädestä kiinni, vaikka tiesinkin mitä siinä tulis tapahtumaan. Varmaan kaikki siellä salissa säikähti niin, et ne hyppäs ilmaan:DD Salaisuuksien kammiossa säikähdin sillon, kun Harry oli siellä Borgin & Burgesilla ja se joku ihme käsi tarttu sen käteen.
Muissa Pottereissa en oo tainnu säikähdellä pahemmin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2009, 02:27:36 kirjoittanut Bonnie »

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 26, 2009, 19:10:32 »
Tuo manaliusjuttu onnistui säikäyttämään minutkin, vaikka odotinkin koko ajan, että nyt sieltä vedestä joku pomppaa :D Ja itse asiassa kaikki muutkin leffateatterissa taisivat säikähtää juuri siinä kohtaa. Muuten en ole Potter-leffoja katsoessa pahemmin säikkynyt, enkä kyllä itkenytkään. Itken yleensä vain erittäin hyviä leffoja katsoessani, Potterit eivät ole vielä onnistuneet koskettamaan minua tarpeeksi, vaikka kirjoja lukiessani itkinkin.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Heinäkuu 26, 2009, 19:35:03 »
minäkin säikähdin tuossa manalius-kohtauksessa, kun se käsi tarttu Harryyn kiinni. Itkenyt olen Cedricin, Siriuksen ja Dumbledoren kuolemissa ja tulen varmasti itkemään myös KV:n molemmissa osissa tiettyjen kuolemien kohdalla(Hedwig, Vauhkomieli, Dobby, Fred, Lupin, Tonks, Kalkaros).
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2009, 20:06:47 »
Niin päätin vielä täydentää että mä säikähdin FK:ssa tänään kun ne Fred ja george ilmiinty yleensä en säikähä siinä kohtaa.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Heinäkuu 26, 2009, 20:44:20 »
Minäkin myös säikähdin siinä manalius -kohtauksessa. En ole itkenyt vielä kertaakaan missään elokuvassa.

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Heinäkuu 26, 2009, 20:50:13 »
Mun kaveri itki kyllä kun Dumbledore kuoli, mutta itse olin jotenkin niin tietoinen siitä mitä tulee tapahtumaan, ja koska kaverit ei olleet, tarkkailin vain heidän reaktioita aika kiinnostuneena... Pitää odottaa toista katsomiskertaa, ehkä syvennyn ko. kohtaukseen sitten paremmin.

Manaliuskohtauksessa säikähdin kun se käsi tarttui Harryyn, vaikka tiesin odottaa sitä ja olinkin ihan varma että niin juuri tapahtuu. ::D Olin juuri hetkeä ennemmin ajatellut "pian sieltä kohoaa käsi ja se tarttuu Harryyn..." ja niin sitten tapahtui. Mutta koska saatan säikähtää leffoissa samaa kohtaa vaikka kuinka monta kertaa ja muutenkin oon säikky, ei se mitenkään ihme ollutkaan.

Huffy

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 27, 2009, 12:27:13 »
Mäkin hätkähdin ihan hirveesti sitä manalius kohtausta, vaikka sen tosiaan tiesi että se käsi sieltä pinnan alta tulee. Koko leffateatterin väki pomppas penkeissään ja pienemmillä muksuilla tuli itku. Mä itkin liikutuksesta siinä myös kun ne oppilaat kohotti taikasauvansa ja surivat Dumbledorea.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #13 : Heinäkuu 27, 2009, 12:51:12 »
Kohtauksia, joissa säikähdin kuuden ensimmäisen elokuvan aikana:

-toisessa elokuvassa kohtaus, jossa kunnian käsin tarttuu yhtäkkiä Harryn käteen, ja kohtaus, jossa akromantella -hämähäkki tarttuu kiinni Ronin niskasta
-kolmannessa elokuvassa kohtaus, jossa Sibylla Punurmio tarttuu Harryyn ja ennustaa, että petturi (Piskuilan) murtautuu vapaaksi
-viidennessä elokuvassa kohtaus, jossa ankeuttaja hyökkää Harryn selän takaa hänen ollessaan Dudleyn kanssa sillan alla
-kuudennessa elokuvassa kohtaus, jossa manalius tarttuu yhtäkkiä Harryn käteen (pelästyin tähän mennessä eniten).

Suunnilleen kaikki nämä kohtaukset (lukuunottamatta sitä kunnian käsi -juttua) tiesin tapahtuvaksi etukäteen, mutta pelästyin silti. Nuo tarttumisjutut taitavat olla aika tehokkaita minunkin kohdallani.

Elokuvien aikana en ole kuitenkaan tainnut itkeä pahemmin, mutta se johtuu osittain siitä, että olen lukenut kirjat aina hyvissä ajoin ennen elokuvia. Kuudennenkin elokuvan loppu on varmaan järkyttävämpi, jos ei ole lukenut seitsemättä kirjaa. Kirjoja lukiessa on sen sijaan tullut vetisteltyä ihan kunnolla.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2011, 17:15:56 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #14 : Heinäkuu 27, 2009, 14:12:40 »
Hmm... no en kauheasti muista milloin olisin säikähtänyt mutta Puoliverisessä prinssissä säikähdin samassa kohdassa kun aika moni muukin, siis siinä kun Harry kumartuu ottamaan vettä ja se manalius tarttuu kiinni. Kaikki siinä salissa, missä elokuvaa katsoin, hätkähtivät. Sitten ruettiin kaverin kanssa kikattamaan hysteerisesti ja sitten ei enää naurattanutkaan kun niitä manaliuksia tuli lisää. Hyi. :|
Een ole muistaakseni itkenyt missään elokuvassa.
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Heinäkuu 27, 2009, 18:04:45 »
Säihkähdin Puoliverisessä prinssissa, siinä manalius kohdassa, jossa muutkin ovat säikähtäneet. Kolmannessa elokuvassa säikähdin vähän siinä kohtaa, jossa Punurmio ottaa Harrya olkapäästä. Ja ennustaa sen Piskuilan jutun.

En ole itkenyt missään kohdassa. Vaikka Puoliverisessä prinssissä Dumbledoren kuolema oli aika liikuttava.

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #16 : Heinäkuu 27, 2009, 18:57:53 »
Hmm... Säikähdin ainakin kamalasti siinä kohtaa kun se manalius tarttu Harryn ranteeseen, vaik niinku tiesin et se on tulossa...
Ja, hmm... En yleensä itke juuri laisinkaan, ja minua nolottaa itkeä julkisislla pakoilla mutta kyllä se vähän niinkuin meinasi kyynel tulla ainakin siinä kun ne tylypahkalaiset kohottaa sen sauvansa siinä Dumppiksen ympärillä... Kumma miten se niin kun olen sellainen pahis X)
Muissa leffoissa en ole pahemmin säikähdellyt enkä itkeskellyt ;)

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 27, 2009, 19:13:04 »
No siis. Siinä Azkabanin vangin Punurmion ennustus kohassa säikähdin, niinkun jotkut teistä. Ja säikähdin ja myös koko muu elokuvayleisö just tuossa PP:n kohdassa kun se käsi tarttui Harryyn, vaikka minäkin koko ajan tiesin, että se tapahtuu. Oikeastaan sitä ei voi sanoa pelkäksi "säikähdyksesi" vaan se oli ihan kunnon tuoliltahyppääminentaaksepäin -reaktio! :D Samanlaisen teki kyllä muukin elokuvayleisö, että eheen ollut ainut. Se onkin ainoa kohta, mikä on niin voimakkaan säikähdysreaktion saanut minussa aikaan Potter -elokuvissa. itseasiassa säikähdän kyllä aika helposti. Säikähdin tai ennemmin säpsähdin sitä kun vitosessa se ankeuttaja tulee Harryn takaa yhtäkkiä. Ja kyllä mä siinäkin vähäsen säpsähdin, kun kakkosessa se käsi tarttuu Harryn käteen Borgin & Burgesilla.

En itke koskaan elokuvissa, tai tosi harvoin. Kyyneleitä minulla kyllä on silmiin tullut Pottereissakin. Siriuksen kuolema kohdassa, vaikka ei se kirjassa minua koskettanut ollenkaan. Se oli vaan jotenkin niiin haikea tilanne. Siinäkin kohdassa vitos elokuvassa tuli vähän kyyneleet silmään kun ne Fred ja George viskeli niitä raketteja siellä koulussa ja lopuks ne lenti sinne taivaalle ja siihen ilmesty iso W. En tiedä, miten siinä nyt tuli... Jännä juttu onpi. Jooo ja no siis oikeastaan kutosessa siinä sauvojen nosto hommelissa, en itkenyt, tai ei tullut kyyneleitä silmiin. Se oli haikea, muttei sellainen, että olisi itkettänyt.
Is this the real life, is this just fantasy ?

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Heinäkuu 27, 2009, 21:21:06 »
Kävin tänää toisen kerran katsomassa Puoliverisen prinssin. Olin tällä kertaa yksin, joten pystyin ilmeisesti keskittymään paremmin... Kyyneleet tuli kyllä siinä kun kaikki nosti sauvansa Dumbledoren kuoltua. ::/ koskettavaa.

Poissa Yove

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Heinäkuu 28, 2009, 08:44:45 »
En muista leffoissa pahemmin itkeneeni tai säikähtäneenikään. Kuitenkin Puoliverisessä prinssissä, kun Harry ja Dumbledore ovat siellä hirnyrkkiluolassa, säikähdin niitä hyökkääviä manaliuksia :D Vaikka tottakai tiesin, että ne hyppää sieltä aika voimalla.
Ja olin aika pieni, kun Viisasten kivi ilmestyi, joten Voldemortin naama Oraven takaraivossa oli aika epämiellyttävä.
Itkenyt olen vain kirjoja lukiessani.

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Heinäkuu 30, 2009, 16:44:57 »
Säikähdin siinä manalius-kohtauksessa Puoliverisessä Prinssissä ihan kauheesti, vaikka tiesin mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin hätkähdin kunnolla ja jalka potkas täysii edessä istuvan penkkiä :D Säikähdin aika pahasti myös silloin, kun kävin uudestaan kattomassa ton saman leffan, vaikka olin nähnyt sen jo ja tiesin tarkalleen milloin se säikähdyskohta tulee. Pelkään aika useesti, että yhtäkkiä tulee leffassa joku kohta missä säikähtää! Viimesin oli just PP:ssä, kun Harry lähti juoksemaan Kotikolosta Bellatrixin perään sinne suolle ja Ginny lähti Harryn perään. Kokoajan oli sellanen olo että kohta joku hyppää Ginnyn niskaan jostain pusikosta. Itkeny en oo varmaan yhessäkään Potter leffassa, toisin kuin kirjoissa, vaikka olin sataprosenttisen varma et multa tulee valumaan kyyneliä Dumbledoren kuoltua:D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2009, 17:38:45 kirjoittanut Leung »

Poissa Leksu

• Hirnyrkki
  • Jokapaikanhöylät Ry.
    • Hormiverkko
« Vastaus #21 : Heinäkuu 30, 2009, 18:02:32 »
Molempia.
Eritoten Dumbledoren viimeiset hetket sai silmät kostumaan ja juurikin hirnyrkki kohtauksessa luolassa sai niskavillat pystyyn kun manalius hyökkäsi järvestä.
Mutta on kyllä pakko sanoa, että (ainakin eilen Lappeenrannassa) yleisö eli vahvasti leffan mukana :P Hehe, välillä kuului hysteeristä naurua jostain keskiosastolta ja voisin vaikka vannoa että oikealla puolella takanani oleva vanhempi mies tirautti muutaman kyyneleen elokuvan aikana. Kuin myös itse.

Tänään tekemään sitten se kuuluisa uusinta kierros Lappeenrannan Nuijamiehessä!

- Leksu -
"Ihminen ei syö elääkseen, vaan elää syödäkseen" - Jamie Oliver

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #22 : Elokuu 02, 2009, 20:47:02 »
Araknofoobikkona en sitten yhtäääääään tykännyt Chamber Of Secretsin Aragog-kohdasta... *shudder*

Half-Blood Princessä olen tähän mennessä säpsähtänyt joka kerta siinä kohdassa, kun Inferius tarttuu Harrya käsivarresta, vaikka tiedän, että niin tapahtuu. Ekalla kerralla säpsähdin oikein kunnolla, sitä seuraavilla kerroilla vähemmän.

The Cave -kohta ja Astronomy Tower -kohta Half-Blood Princessä ovat itkettäneet, The Cave tosin vain ekalla ja tokalla kerralla, mutta Astronomy Tower -kohdassa ja sen jälkeen, kun opettajat ja oppilaat nostavat taikasauvansa ilmaan ja kun Dark Markin hävittyä taivaalta näytetään hetki tyhjää Suurta Salia, itkin vielä viimeisimmälläkin katsomiskerralla.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

kermakaljapullonkorkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Elokuu 03, 2009, 21:59:49 »
no en oo itkeny oikeestaa missää leffassa mut sillo oli iha pikkuriikkinen tippa silmäkulmassa kun dumbledore kouli ja kaikki nosti sauvansa,ja säikähin kans siinä manalius kohassa :D

Poissa Afro

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #24 : Elokuu 04, 2009, 10:14:05 »
Tirahti kyllä kyynel niissä Dumbledoren kuoleman jälkesissä kohtauksissa ja loikkasin varmaa 5 metriä ilmaan manaliuskohdassa (kaverini teki samoin), joku edellä istuva oikein rääkäisi :D Ja kyllä siellä tirskuttiin parissa kohdassa (esim siinä kun Ron halailee lemmenjuoman alaisena prof. Kuhnusarviota)