Pakko nyt tulla sanomaan jotakin aiheeseen liittyvää. :) En usko että Sirius on mitään rotua, siis se on vain koira. Kun esimerkiksi Jamesista tuli hirvi, niin eihän sitäkään oikein jaksa miettiä onko se saksan vai venäjän hirvi, tai Peteristä onko se minkä rotuinen hiiri/rotta. Itse en oikeastaan ole ikinä jaksanut pohtia asiaa, kun luen kirjoja, niin mielessäni nään semmoisen ison, mustan koiran, enkä edes sinäänsä nää sen päätä tai korvia, tärkeintä on se että se on siinä ajatuksena. Iso, musta, takkuinen koira. Elokuvan Siriuksen koirahahmo ei ainakaan kuvannut minun Siriustani, sillä se oli liian siro ja semmoinen, tavallisen näköinen. Mielestäni Sirius on kuitenkin enemmän sellainen omalaatuinen, onhan se kuitenkin animaagi, ei tavallinen hurtta. Mutta mielipidekysymys. Mutta tuo rakki-selitys on myös mielestäni ihan hyvä kuvaamaan Siriusta. :D
Tuosta animaagiudesta, niin eikös se ole niin että sitä miksi muuttuu, ei saa itse päättää, vaan tulee semmoiseksi mikä kuvaa omaa luonnetta hyvin. Eikös se ole sanottukin kirjoissa?