Juuh, räppiä tulee kuunneltua edelleen aika paljonkin. Tosin ei yhtä paljon kuin tuon edellisen viestin aikana... Räppäreiden lyriikat koskevat usein asioita, jotka ovat ehkä arkoja mutta hyvin ajankohtaisia maailmassamme.
Minun mielestäni on typerää haukkua räppäreitä sen takia, että he muka haukkuvat naisia. Esimerkiksi Eminemillä tuskin on kovin hyviä kokemuksia naisista, miksei hän saisi mielipiteitään ilmaista. Sitä paitsi lyön vaikka vetoa, että jos naiset "haukkuisivat" miehiä biiseissään, ei siitä nostettaisi niin suurta meteliä. Tarkoitan että ihmiset yleisesti ottavat hirveän raskaasti sen, jos joku ilmoittaa julkisesti pitävänsä naisten vartaloista, eli toisin sanoen hän vain sanoo ääneen sen mitä monet muut ajattelevat.
Räp on myös musiikkigenre, joka herättää ajatuksia ainakin minussa. Monesti pysähdyn miettimään, että olipas hyvin sanottu tai että mitäköhän tuo tuolla tarkoitti.
En voi kuitenkaan kieltää sitä tosiseikkaa, etteikö räp olisi joskus hyvin yksitoikkoista sössötystä, ja biiseissä menee sekasin kun kaikki ovat melkein samanlaisia. Mutta sitä sen kai kuuluukin olla, ja jos todella pitää räpistä, niin se ei haittaa. Ja jos jäät kuuntelemaan biisien sanoituksia, niin siitä voi löytyä ihan asiaakin. Sillä yleensä ainoat sanat, jotka ei-räpistäpitävä ihminen löytää räp-musiikista, ovat suunnilleen jotain "joujou, hei, mään, mä niinq silleen ja joujoujou". Ei se ole pelkkää sellaista, todellakaan. Yhtä hyvin minä voisin sanoa etten löydä esim. popista muita sanoja kuin "uh ah uh ah, ou jeee...". (mutta minä kyllä löydän popista muitakin sanoja, älkääs katsoko noin!)
Siis räpissä kyllä on sanomaa, enemmän kuin luulisi. Mutta jos on sillä asenteella että "ei tää kuitenkaan ole hyvää..." niin suosittelen jättämään väliin. On osattava pitää siitä räppäreiden ihan omasta tyylistä, siis minun mielestäni. Ihan sama minulle pidättekö vai ette, mutta minä pidän :)
Niin. Suomihiphop ei minuun oikein iske. Ei, ei todellakaan. Ei suomalaiset osaa, se on selvä tosiasia!
Itse kuuntelen edelleen artisteja Eminem, Dr. Dre, Nas, 50 Cent, Snoop Dogg... jne.jne. Niitä on tullut kyllä lisää tuon viimeviestin jälkeen ^___^ Muutamia heidän levyjäänkin löytyy, ja niitä tulee kuunneltua ihan hirveästi joka päivä. Dr. Dre feat. Eminem & Xzhibit, What's the Difference Between, on todellakin huippu biisi. Samoin Melkein kaikki Eminemin tuotanto on aivan upeaa, ja 50 Centin uudemmat biisit ovat aivan mahtavia. No juuh. Tästä tulisi vielä todella pitkä lista, jos jatkaisin sitä vielä, joten erhh ^___^;; Ehkä lopetan...