Kirjoittaja Aihe: Ovatko Luihuisen valinneet fanit narsistisia psykopaatteja?  (Luettu 5178 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Ovatko Luihuisen valinneet fanit narsistisia psykopaatteja?
« Vastaus #25 : Heinäkuu 22, 2015, 23:24:55 »
Zenzibar: Se on ihan eri asia kenen syytä se oli, kuin se kenellä siitä on vastuu. Alaikäisen lapsen valvonnassa AINA aikuisella on se vastuu, jos lapsi karkaa päivähoidosta, tai satuttaa sielä itsensä, se on aina sen vastuussa kuka sielä pihalla on ollut ja melkein aina jopa sen ryhmäläisen valvojan joka pihalla on ollut, vaikka et olisi tilannetta itse nähnytkään. Että sikäli.. Joo mitäs ne oli tolloin 3-luokkalaisia eli 13-vuotiaita (noin) ni joo ehkä aikuisilla on erilainen vastuu kuin alle kouluikäisistä tossa tilanteessa, mutta vastuu aikuisilla lasten toiminnasta on AINA siihen asti kun lapsi on alaikäinen, muuten on sosiaaliviranomaiset (tai mitä ne velhomaailmassa sitte onkaan) perässä. ;D

Kuten sanoin, en kiellä Hagridin vastuuta opettajana, mutta mielestäni se ei riittäisi syyksi Hagridin erottamiseen (mun kouluaikana oppilaille sattu ja tapahtu vaikka mitä, mutta ei ketään ikinä erotettu eikä siitä edes keskusteltu). Keskusteluhan alkoi siitä, kun castelvania sanoi, että tilanteessa opettaja saisi potkut saman tien ja sinä itse ehdotit jopa sakkoja ja rikosilmoitusta.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 22, 2015, 23:30:01 »
Zenzibar: Se on ihan eri asia kenen syytä se oli, kuin se kenellä siitä on vastuu. Alaikäisen lapsen valvonnassa AINA aikuisella on se vastuu, jos lapsi karkaa päivähoidosta, tai satuttaa sielä itsensä, se on aina sen vastuussa kuka sielä pihalla on ollut ja melkein aina jopa sen ryhmäläisen valvojan joka pihalla on ollut, vaikka et olisi tilannetta itse nähnytkään. Että sikäli.. Joo mitäs ne oli tolloin 3-luokkalaisia eli 13-vuotiaita (noin) ni joo ehkä aikuisilla on erilainen vastuu kuin alle kouluikäisistä tossa tilanteessa, mutta vastuu aikuisilla lasten toiminnasta on AINA siihen asti kun lapsi on alaikäinen, muuten on sosiaaliviranomaiset (tai mitä ne velhomaailmassa sitte onkaan) perässä. ;D

Kuten sanoin, en kiellä Hagridin vastuuta opettajana, mutta mielestäni se ei riittäisi syyksi Hagridin erottamiseen (mun kouluaikana oppilaille sattu ja tapahtu vaikka mitä, mutta ei ketään ikinä erotettu eikä siitä edes keskusteltu). Keskusteluhan alkoi siitä, kun castelvania sanoi, että tilanteessa opettaja saisi potkut saman tien ja sinä itse ehdotit jopa sakkoja ja rikosilmoitusta.

No tietääkseni ne on ihan sellasia yksilöllisiä tapauksia mitä sattuu ja mistä syystä. Ehkä velhomaailmassa on eri käytännöt eli erotetaan helpommin opettajat.
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Heinäkuu 24, 2015, 15:00:32 »
Muistaakseni Hagridin edeltäjältä puuttu raajoja ja muutenkin oli yhtä omaperäinen taikaolentojen kanssa ja oli pitkään opettajana. Kukaan sen oppilaista tuskin yrittämällä yritti saada sille potkuja kuten Draco. Dracon ylidramaattisuus johtui osaksi siitä että ainakin jollain tasolla halusi Hagridille potkut.

Vaikke Hagrid ehkä ollutkaan parhaimpia opettajia niin toi Hiinokka tapaus oli enemmäkseen Dracon syytä koska ei kuunnellut selkeitä ohjeita siitä että hevoskotkia ei saa loukata.

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #28 : Heinäkuu 26, 2015, 15:46:08 »
Tunnustan, että mä usein pidän näitä tupakeskusteluja lukiessani luihuisten faneja narsistisina psykopaatteina niin ei yllätä, että tutkimuksissakin sellainen tulee esiin. :) Siis jos ihmiset ylpeänä kertoo siitä, miten ne pystyy pettämään. En tiedä yhtään hyvää syytä itse, miksi ihailisin petollisuutta, kieroilua enkä oikein edes kunnianhimoa. Kunnianhimo on nykyaikana ylikorostunut yhdessä muunkin yksilöllisyyden kanssa, mutta onko se tehnyt maailmasta onnellisen ja paremman? Onko kunnianhimoiset ihmiset yleisesti ottaen onnellisia ja tuottaako ne onnellisen lähipiirin? Ehkä, mutta vaikeampaa ehkä petolliselle ja kierolle ihmiselle noin pitkällä tähtäimellä. ;) Ainoa toivoa herättävä syy fanien ihailla luihuisia on vastavoima sille, että rohkelikot on kirjailijan lellikkejä. Muuten en käsitä yhtään tätä luihuisten palvontaa fanien keskuudessa. Tai ymmärrän sen enemmän fiktiivisessa mielessä, sillä on valta, raha, maine, uhkailu, kiristys ja lahjonta fiktiivisesti mielenkiintoisia asioita tarkastella.

Tuosta Hagridin opettajuudestaan on sanottava, että kallistun joka kerta sille kannalle, että Hagrid toimi vastuuttomasti ja suorastaan typerästi pitäessään tuon hevoskotkatunnin. Hagrid elukoineen on päähenkilökolmikonkin kanssa jatkuvasti aivan älyttömän vastuuntunnoton, kun ottaa huomioon, että kyseessä on lapset ja nuoret. En tiedä, miten Rowlingin mielestä Hagridiin olisi pitänyt suhtautua, mutta epäilen että myötätunnolla. Olisin ehkä suhtautunutkin ellei se olisi todellakin ollut kouluympäristössä ja lasten läheisyydessä. Aikamoinen vaaratekijä.

Harry inhosi Dracoa välittömästi siitä syystä, että Draco muistutti hänestä Dudleytä ja mun mielestä se oli aiheellinen huomio. Dudley ja Draco ovat kummatkin hemmoteltuja kakaroita, jotka on kotonaan opetettu siihen, että toiset on parempia toiset ja he kuuluvat siihen parempaan sakkiin. Harry kun on opinut kotonaan, että hän kuuluu siihen halveksuttuun sakkiin, reagoi torjuvasti sellaiseen ja tuntee samalla yhtäläisyyttä Weasleyyn.
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta